Nou ? 500 euro per persoon per jaar kom je een aardig eind. Inhouden op de uitkering en AOW.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 12:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dan nog is het iets waar je waarschijnlijk de rest van je leven mee opgezadeld zit. Dat soort boetes kunnen domweg niet ineens geincasseerd worden, dus kom je uit bij een betalingsregeling van een paar tientjes per maand.
Ik zeg ook niet dat ik tegen die boete ben, ik vind het alleen zo'n bizar bedrag. Van kale kippen valt nog steeds niet te plukken dacht ik.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 12:57 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nou ? 500 euro per persoon per jaar kom je een aardig eind. Inhouden op de uitkering en AOW.
Ouders kunnen ook bijspringen![]()
Het gaat om het signaal.
Een van de buitenlandse huizen verkopen en je bent klaar?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 13:00 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat ik tegen die boete ben, ik vind het alleen zo'n bizar bedrag. Van kale kippen valt nog steeds niet te plukken dacht ik.
Juist advocaten......... ze moeten zich inleven in de verdachten.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 11:56 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Was een advocate....weinig kans op die tattoo dus.
Over een cultuurschok gesproken.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 11:59 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Verhuizen naar elders staat ook hen helemaal vrij. Kunnen ze proberen om daar wél een eerlijk bestaan op te bouwen. Iedereen blij.
Een kleine 30.000 per persoon. Mijn hypotheek is 4x zo hoog, die betaal ik in 30 jaar af.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 12:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dan nog is het iets waar je waarschijnlijk de rest van je leven mee opgezadeld zit. Dat soort boetes kunnen domweg niet ineens geincasseerd worden, dus kom je uit bij een betalingsregeling van een paar tientjes per maand.
Ja.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 23:39 schreef Specularium het volgende:
[..]
Zijn al die mensen die op een protestants christelijke basisschool hebben gezeten er zo veel slechter door geworden?
Niet verbazingwekkend, altijd naar een ander wijzen.quote:Op donderdag 27 februari 2014 16:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
'Wij gaan de rekening niet betalen'
De Rotterdamse Safae K., veroordeeld in de examenfraude bij de islamitische scholengemeenschap Ibn Ghaldoun, gaat de rekening van het ministerie van Onderwijs niet betalen. Dat zei donderdag haar advocaat Guy Weski. Het ministerie wil in totaal 86.000 euro terugzien omdat onder meer 17.000 nieuwe vwo-examens Frans moesten worden gemaakt.
„Of die rekening ook daadwerkelijk komt, moeten we nog maar afwachten, maar we gaan die niet betalen”, benadrukt Weski. Hij zegt geen causaal verband te zien tussen de diefstal en de verspreiding van het examen via internet, waardoor er een nieuwe moest worden gedrukt en verspreid. „Mijn cliënt heeft het examen niet op internet geplaatst. Dat heeft een ander gedaan”, licht Weski toe.
Daar wordt door het Openbaar Ministerie in Rotterdam een 19-jarige hacker voor verantwoordelijk gehouden. Die werd in oktober vorig jaar opgepakt, onder meer voor het publiceren van het vwo-eindexamen Frans op internet. Tijdens een zogeheten pro formazitting zei hij met de verspreiding de diefstal aan de kaak te willen stellen. Zijn advocaat Jaap Spigt noemde het „eigenlijk” een goede daad.
Weski wijst erop dat de schade is ontstaan via de online-publicatie. Hij zegt het overigens vreemd te vinden dat alleen de drie hoofdrolspelers de rekening krijgen toegestuurd. Terwijl alle 11 verdachten destijds zijn veroordeeld. Weski wijst er ook op dat zijn cliënte de schade niet eens kan betalen. Hoe het schadebedrag over de drie hoofdrolspelers wordt verdeeld, is volgens een woordvoerder van het ministerie van Onderwijs aan de drie betrokkenen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ekening_niet___.html
Aan de andere kant heb jij een bron van inkomsten en ik weet niet of werkgevers (op de korte termijn iig) heel erg happig zijn op het aannemen van mensen die bewezen hebben gestolen uit een gesloten kluis.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:26 schreef freako het volgende:
[..]
Een kleine 30.000 per persoon. Mijn hypotheek is 4x zo hoog, die betaal ik in 30 jaar af.
Nou dan zijn ze 35. Dan blijven ze misschien op het rechte pad, anders denken ze overal mee weg te komen.quote:Op donderdag 27 februari 2014 17:29 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Aan de andere kant heb jij een bron van inkomsten en ik weet niet of werkgevers (op de korte termijn iig) heel erg happig zijn op het aannemen van mensen die bewezen hebben gestolen uit een gesloten kluis.
Levenslang zitten ze er niet aan vast, maar 't zou me verbazen als ze er in de aankomende 15 jaar vanaf zijn.
De daders hebben vast veel geld verdient door het verkopen van deze examens. Ik zou beginnen de spaarrekeningen eens leeg te trekken, en die van de ouders erbij.quote:Op donderdag 27 februari 2014 17:29 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Aan de andere kant heb jij een bron van inkomsten en ik weet niet of werkgevers (op de korte termijn iig) heel erg happig zijn op het aannemen van mensen die bewezen hebben gestolen uit een gesloten kluis.
Levenslang zitten ze er niet aan vast, maar 't zou me verbazen als ze er in de aankomende 15 jaar vanaf zijn.
Misschien hebben ze die niet en het geld wel contant ergens bewaard. In dat geval kunnen hun glimmende schoentjes en bontkraagjes ingenomen worden onder het kader van de Plukse.quote:Op donderdag 27 februari 2014 17:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De daders hebben vast veel geld verdient door het verkopen van deze examens. Ik zou beginnen de spaarrekeningen eens leeg te trekken, en die van de ouders erbij.
Goh, verrassendquote:Op donderdag 27 februari 2014 16:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
'Wij gaan de rekening niet betalen'
De Rotterdamse Safae K., veroordeeld in de examenfraude bij de islamitische scholengemeenschap Ibn Ghaldoun, gaat de rekening van het ministerie van Onderwijs niet betalen. Dat zei donderdag haar advocaat Guy Weski. Het ministerie wil in totaal 86.000 euro terugzien omdat onder meer 17.000 nieuwe vwo-examens Frans moesten worden gemaakt.
„Of die rekening ook daadwerkelijk komt, moeten we nog maar afwachten, maar we gaan die niet betalen”, benadrukt Weski. Hij zegt geen causaal verband te zien tussen de diefstal en de verspreiding van het examen via internet, waardoor er een nieuwe moest worden gedrukt en verspreid. „Mijn cliënt heeft het examen niet op internet geplaatst. Dat heeft een ander gedaan”, licht Weski toe.
Daar wordt door het Openbaar Ministerie in Rotterdam een 19-jarige hacker voor verantwoordelijk gehouden. Die werd in oktober vorig jaar opgepakt, onder meer voor het publiceren van het vwo-eindexamen Frans op internet. Tijdens een zogeheten pro formazitting zei hij met de verspreiding de diefstal aan de kaak te willen stellen. Zijn advocaat Jaap Spigt noemde het „eigenlijk” een goede daad.
Weski wijst erop dat de schade is ontstaan via de online-publicatie. Hij zegt het overigens vreemd te vinden dat alleen de drie hoofdrolspelers de rekening krijgen toegestuurd. Terwijl alle 11 verdachten destijds zijn veroordeeld. Weski wijst er ook op dat zijn cliënte de schade niet eens kan betalen. Hoe het schadebedrag over de drie hoofdrolspelers wordt verdeeld, is volgens een woordvoerder van het ministerie van Onderwijs aan de drie betrokkenen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ekening_niet___.html
Spaarrekening ouders... Ik weet niet hoe het zit met financiële straffen voor minder / meerderjarigen-onder-21 en ouders. Spaarrekening daders zal inderdaad wel beslag op worden gelegd. Denk niet dat het tot de 30000 p.p. komt met alleen de daders, zeker als je er van uit gaat dat de drie hoofddaders niet de hele buit per examen kregen. Ze kunnen een eind komen, maar ik betwijfel of het boven de 12-15k per persoon komt.quote:Op donderdag 27 februari 2014 17:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De daders hebben vast veel geld verdient door het verkopen van deze examens. Ik zou beginnen de spaarrekeningen eens leeg te trekken, en die van de ouders erbij.
Denken er mee weg te komen is volgens mij verantwoordelijk voor 80 % (of meer) van alle overtredingen/misdrijven omtrent geld in Nederland, van verkeersboetes tot miljoenenfraude en van stelen van een bejaarde als thuiszorgmedewerker tot 'creatief' declareren als politicus.quote:Op donderdag 27 februari 2014 17:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nou dan zijn ze 35. Dan blijven ze misschien op het rechte pad, anders denken ze overal mee weg te komen.
en terecht! Vind het juiste straffen.quote:Op donderdag 11 december 2014 15:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Werkstraffen voor kopers gestolen examens Ibn Ghaldoun
Zeven jongeren hebben donderdag een werkstraf gekregen, omdat ze vorig jaar gestolen eindexamens van de school Ibn Ghaldoun in handen hadden gekregen.
Ze zijn schuldig bevonden aan heling. De rechtbank in Rotterdam sprak vijf anderen vrij. De twaalf scholieren zaten op zes verschillende middelbare scholen in de Maasstad.
Een verdachte moet tachtig uur werken. Hij heeft niet alleen de gestolen examens in handen gekregen, maar heeft ook iemand bedreigd om dat voor elkaar te krijgen.
Een paar anderen kregen een werkstraf van veertig uur, omdat ze de gestolen eindexamens zelf hebben gebruikt en die ook aan anderen hadden aangeboden. Leerlingen die de examens alleen zelf hadden gebruikt, kregen twintig uur.
De drie examendieven waren in februari van dit jaar veroordeeld tot 170 uur taakstraf. Zes anderen kregen toen zeker 130 uur werkstraf, omdat ze op de uitkijk hadden gestaan of foto's van de examenvragen hadden verspreid.
Examenfraude
In mei vorig jaar werden 27 eindexamens gestolen uit een kluis van het Ibn Ghaldoun. Het ging om vijftien havo-examens, tien voor het havo en twee voor het vmbo. De vragen werden vervolgens via internet en met usb-sticks verspreid door het land.
Het is de grootste examenfraude in de Nederlandse geschiedenis. Mede door de ophef rond de diefstal ging het Ibn Ghaldoun failliet.
http://www.nu.nl/binnenla(...)ns-ibn-ghaldoun.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |