abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136732686
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 12:52 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dan nog is het iets waar je waarschijnlijk de rest van je leven mee opgezadeld zit. Dat soort boetes kunnen domweg niet ineens geincasseerd worden, dus kom je uit bij een betalingsregeling van een paar tientjes per maand.
Nou ? 500 euro per persoon per jaar kom je een aardig eind. Inhouden op de uitkering en AOW.
Ouders kunnen ook bijspringen ;)

Het gaat om het signaal.
pi_136732781
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 12:57 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nou ? 500 euro per persoon per jaar kom je een aardig eind. Inhouden op de uitkering en AOW.
Ouders kunnen ook bijspringen ;)

Het gaat om het signaal.
Ik zeg ook niet dat ik tegen die boete ben, ik vind het alleen zo'n bizar bedrag. Van kale kippen valt nog steeds niet te plukken dacht ik.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 15 februari 2014 @ 13:01:19 #178
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_136732819
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 13:00 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat ik tegen die boete ben, ik vind het alleen zo'n bizar bedrag. Van kale kippen valt nog steeds niet te plukken dacht ik.
Een van de buitenlandse huizen verkopen en je bent klaar?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_136850344
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 11:56 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Was een advocate....weinig kans op die tattoo dus.
Juist advocaten......... ze moeten zich inleven in de verdachten.
Anders kunnen ze niet met een stalen gezicht volhouden dat hun klantjes onschuldig zijn.
pi_136850383
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 11:59 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Verhuizen naar elders staat ook hen helemaal vrij. Kunnen ze proberen om daar wél een eerlijk bestaan op te bouwen. Iedereen blij.
Over een cultuurschok gesproken.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 15:26:32 #181
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_136851543
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 12:52 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dan nog is het iets waar je waarschijnlijk de rest van je leven mee opgezadeld zit. Dat soort boetes kunnen domweg niet ineens geincasseerd worden, dus kom je uit bij een betalingsregeling van een paar tientjes per maand.
Een kleine 30.000 per persoon. Mijn hypotheek is 4x zo hoog, die betaal ik in 30 jaar af.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 15:34:59 #182
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136851924
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 23:39 schreef Specularium het volgende:

[..]

Zijn al die mensen die op een protestants christelijke basisschool hebben gezeten er zo veel slechter door geworden?
Ja.
pi_136944470
Hahahha kenden jullie deze meestersite al'?

http://www.schoolvo.nl/?p_schoolcode=41214-27JY-000#

Aantal feitjes:
- 6vwo vorig jaar 20 leerlingen
- 12 mochten examen doen 8 niet meer wegens die examenroof
- 8 van diegenen die het wel mochten zijn geslaagd
anders gezegd van de 20 leerlingen is 40% uiteindelijk met succes van de school af gegaan :')

En het slagingspercentage havo, was die met de eerste examenresultaten die ongeldig zijn verklaard ook zo laag?
pi_136944577
En het gemiddelde examencijfer SE vwo was een 6,7 en ce een 5,7 huh?

Gekke boel daar joh
pi_137204752
'Wij gaan de rekening niet betalen'

De Rotterdamse Safae K., veroordeeld in de examenfraude bij de islamitische scholengemeenschap Ibn Ghaldoun, gaat de rekening van het ministerie van Onderwijs niet betalen. Dat zei donderdag haar advocaat Guy Weski. Het ministerie wil in totaal 86.000 euro terugzien omdat onder meer 17.000 nieuwe vwo-examens Frans moesten worden gemaakt.

„Of die rekening ook daadwerkelijk komt, moeten we nog maar afwachten, maar we gaan die niet betalen”, benadrukt Weski. Hij zegt geen causaal verband te zien tussen de diefstal en de verspreiding van het examen via internet, waardoor er een nieuwe moest worden gedrukt en verspreid. „Mijn cliënt heeft het examen niet op internet geplaatst. Dat heeft een ander gedaan”, licht Weski toe.
Daar wordt door het Openbaar Ministerie in Rotterdam een 19-jarige hacker voor verantwoordelijk gehouden. Die werd in oktober vorig jaar opgepakt, onder meer voor het publiceren van het vwo-eindexamen Frans op internet. Tijdens een zogeheten pro formazitting zei hij met de verspreiding de diefstal aan de kaak te willen stellen. Zijn advocaat Jaap Spigt noemde het „eigenlijk” een goede daad.
Weski wijst erop dat de schade is ontstaan via de online-publicatie. Hij zegt het overigens vreemd te vinden dat alleen de drie hoofdrolspelers de rekening krijgen toegestuurd. Terwijl alle 11 verdachten destijds zijn veroordeeld. Weski wijst er ook op dat zijn cliënte de schade niet eens kan betalen. Hoe het schadebedrag over de drie hoofdrolspelers wordt verdeeld, is volgens een woordvoerder van het ministerie van Onderwijs aan de drie betrokkenen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ekening_niet___.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_137204810
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 16:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

De Rotterdamse Safae K., veroordeeld in de examenfraude bij de islamitische scholengemeenschap Ibn Ghaldoun, gaat de rekening van het ministerie van Onderwijs niet betalen. Dat zei donderdag haar advocaat Guy Weski. Het ministerie wil in totaal 86.000 euro terugzien omdat onder meer 17.000 nieuwe vwo-examens Frans moesten worden gemaakt.

„Of die rekening ook daadwerkelijk komt, moeten we nog maar afwachten, maar we gaan die niet betalen”, benadrukt Weski. Hij zegt geen causaal verband te zien tussen de diefstal en de verspreiding van het examen via internet, waardoor er een nieuwe moest worden gedrukt en verspreid. „Mijn cliënt heeft het examen niet op internet geplaatst. Dat heeft een ander gedaan”, licht Weski toe.
Daar wordt door het Openbaar Ministerie in Rotterdam een 19-jarige hacker voor verantwoordelijk gehouden. Die werd in oktober vorig jaar opgepakt, onder meer voor het publiceren van het vwo-eindexamen Frans op internet. Tijdens een zogeheten pro formazitting zei hij met de verspreiding de diefstal aan de kaak te willen stellen. Zijn advocaat Jaap Spigt noemde het „eigenlijk” een goede daad.
Weski wijst erop dat de schade is ontstaan via de online-publicatie. Hij zegt het overigens vreemd te vinden dat alleen de drie hoofdrolspelers de rekening krijgen toegestuurd. Terwijl alle 11 verdachten destijds zijn veroordeeld. Weski wijst er ook op dat zijn cliënte de schade niet eens kan betalen. Hoe het schadebedrag over de drie hoofdrolspelers wordt verdeeld, is volgens een woordvoerder van het ministerie van Onderwijs aan de drie betrokkenen.
Niet verbazingwekkend, altijd naar een ander wijzen.
  Moderator / Redactie FP donderdag 27 februari 2014 @ 17:21:44 #187
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_137205525
Was ook wel te verwachten van die parasieten.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_137205799
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 15:26 schreef freako het volgende:

[..]

Een kleine 30.000 per persoon. Mijn hypotheek is 4x zo hoog, die betaal ik in 30 jaar af.
Aan de andere kant heb jij een bron van inkomsten en ik weet niet of werkgevers (op de korte termijn iig) heel erg happig zijn op het aannemen van mensen die bewezen hebben gestolen uit een gesloten kluis.

Levenslang zitten ze er niet aan vast, maar 't zou me verbazen als ze er in de aankomende 15 jaar vanaf zijn.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  donderdag 27 februari 2014 @ 17:30:31 #189
283639 Pino0
Heeft totaal geen vooroordelen
pi_137205848
School sluiten
Achtergebleven Berbertjes + ouders op een boot zetten

Resultaat :

Opsporing verzocht niet meer nodig op televee
pi_137205982
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 17:29 schreef Omentuva het volgende:

[..]

Aan de andere kant heb jij een bron van inkomsten en ik weet niet of werkgevers (op de korte termijn iig) heel erg happig zijn op het aannemen van mensen die bewezen hebben gestolen uit een gesloten kluis.

Levenslang zitten ze er niet aan vast, maar 't zou me verbazen als ze er in de aankomende 15 jaar vanaf zijn.
Nou dan zijn ze 35. Dan blijven ze misschien op het rechte pad, anders denken ze overal mee weg te komen.

En de familie is vast wel bereid ze in deze ook te helpen, ze wisten ook van de fraude.
pi_137206038
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 17:29 schreef Omentuva het volgende:

[..]

De daders hebben vast veel geld verdient door het verkopen van deze examens. Ik zou beginnen de spaarrekeningen eens leeg te trekken, en die van de ouders erbij.
  donderdag 27 februari 2014 @ 17:38:48 #192
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_137206101
quote:
7s.gif Op donderdag 27 februari 2014 17:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]

De daders hebben vast veel geld verdient door het verkopen van deze examens. Ik zou beginnen de spaarrekeningen eens leeg te trekken, en die van de ouders erbij.
Misschien hebben ze die niet en het geld wel contant ergens bewaard. In dat geval kunnen hun glimmende schoentjes en bontkraagjes ingenomen worden onder het kader van de Plukse.
pi_137207173
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 16:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Goh, verrassend :')
pi_137207335
Rekening niet betalen? Uitkering stop, dan zie je maar hoe je aan vreten komt stelletje kutvarkens.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_137207522
quote:
7s.gif Op donderdag 27 februari 2014 17:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Spaarrekening ouders... Ik weet niet hoe het zit met financiële straffen voor minder / meerderjarigen-onder-21 en ouders. Spaarrekening daders zal inderdaad wel beslag op worden gelegd. Denk niet dat het tot de 30000 p.p. komt met alleen de daders, zeker als je er van uit gaat dat de drie hoofddaders niet de hele buit per examen kregen. Ze kunnen een eind komen, maar ik betwijfel of het boven de 12-15k per persoon komt.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 17:34 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nou dan zijn ze 35. Dan blijven ze misschien op het rechte pad, anders denken ze overal mee weg te komen.
Denken er mee weg te komen is volgens mij verantwoordelijk voor 80 % (of meer) van alle overtredingen/misdrijven omtrent geld in Nederland, van verkeersboetes tot miljoenenfraude en van stelen van een bejaarde als thuiszorgmedewerker tot 'creatief' declareren als politicus. :') 't is niet echt een leeftijdsgebonden fenomeen.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_138412540
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)len-van-boeken.dhtml

:')

Ik kan trouwens melden dat twee klasgenoten van mij die op Ibn Ghaldoun zaten beiden zijn veroordeeld tot 130 uur taakstraf. Maar een van hen gaat in hoger beroep, de ander niet. Wat de motieven zijn weet ik niet en ik las ergens dat vier veroordeelden in hoger beroep gaan dus we gaan nog wel wat horen van Ibn Ghaldoun.
pi_147484897
Werkstraffen voor kopers gestolen examens Ibn Ghaldoun

Zeven jongeren hebben donderdag een werkstraf gekregen, omdat ze vorig jaar gestolen eindexamens van de school Ibn Ghaldoun in handen hadden gekregen.
Ze zijn schuldig bevonden aan heling. De rechtbank in Rotterdam sprak vijf anderen vrij. De twaalf scholieren zaten op zes verschillende middelbare scholen in de Maasstad.

Een verdachte moet tachtig uur werken. Hij heeft niet alleen de gestolen examens in handen gekregen, maar heeft ook iemand bedreigd om dat voor elkaar te krijgen.

Een paar anderen kregen een werkstraf van veertig uur, omdat ze de gestolen eindexamens zelf hebben gebruikt en die ook aan anderen hadden aangeboden. Leerlingen die de examens alleen zelf hadden gebruikt, kregen twintig uur.

De drie examendieven waren in februari van dit jaar veroordeeld tot 170 uur taakstraf. Zes anderen kregen toen zeker 130 uur werkstraf, omdat ze op de uitkijk hadden gestaan of foto's van de examenvragen hadden verspreid.

Examenfraude
In mei vorig jaar werden 27 eindexamens gestolen uit een kluis van het Ibn Ghaldoun. Het ging om vijftien havo-examens, tien voor het havo en twee voor het vmbo. De vragen werden vervolgens via internet en met usb-sticks verspreid door het land.

Het is de grootste examenfraude in de Nederlandse geschiedenis. Mede door de ophef rond de diefstal ging het Ibn Ghaldoun failliet.
http://www.nu.nl/binnenla(...)ns-ibn-ghaldoun.html
  donderdag 11 december 2014 @ 17:52:10 #198
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_147488593
Werkstraf :') .... Really??
pi_147489506
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 15:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Werkstraffen voor kopers gestolen examens Ibn Ghaldoun

Zeven jongeren hebben donderdag een werkstraf gekregen, omdat ze vorig jaar gestolen eindexamens van de school Ibn Ghaldoun in handen hadden gekregen.
Ze zijn schuldig bevonden aan heling. De rechtbank in Rotterdam sprak vijf anderen vrij. De twaalf scholieren zaten op zes verschillende middelbare scholen in de Maasstad.

Een verdachte moet tachtig uur werken. Hij heeft niet alleen de gestolen examens in handen gekregen, maar heeft ook iemand bedreigd om dat voor elkaar te krijgen.

Een paar anderen kregen een werkstraf van veertig uur, omdat ze de gestolen eindexamens zelf hebben gebruikt en die ook aan anderen hadden aangeboden. Leerlingen die de examens alleen zelf hadden gebruikt, kregen twintig uur.

De drie examendieven waren in februari van dit jaar veroordeeld tot 170 uur taakstraf. Zes anderen kregen toen zeker 130 uur werkstraf, omdat ze op de uitkijk hadden gestaan of foto's van de examenvragen hadden verspreid.

Examenfraude
In mei vorig jaar werden 27 eindexamens gestolen uit een kluis van het Ibn Ghaldoun. Het ging om vijftien havo-examens, tien voor het havo en twee voor het vmbo. De vragen werden vervolgens via internet en met usb-sticks verspreid door het land.

Het is de grootste examenfraude in de Nederlandse geschiedenis. Mede door de ophef rond de diefstal ging het Ibn Ghaldoun failliet.
http://www.nu.nl/binnenla(...)ns-ibn-ghaldoun.html
en terecht! Vind het juiste straffen.

Vraag me wel af hoe het staat met de hogere beroepen van de "echte" zaak. Een klasgenoot van mij vorig jaar kreeg 130 uur omdat hij een foto van een examen bezat die de hele klas had en er is niet eens bewezen dat hij ze zelf rondverspreidde :') Nederlandse rechtspraak :')
pi_174329918
Zaak eindexamenfraude Ibn Ghaldoun moet over

Het gerechtshof in Den Haag moet de zaak waarin een man werd veroordeeld voor zijn betrokkenheid bij de eindexamenfraude op de Rotterdamse Ibn Ghaldounschool opnieuw doen. Dat oordeelde de Hoge Raad dinsdag.

De terugwijzing naar de Haagse rechtbank betekent dat de rechter bank opnieuw moet beoordelen of de verdachte schuldig is aan heling van examens of niet.
De nu 22-jarige verdachte werd door justitie vervolgd voor heling van de examens, voor heling van foto’s van de examens en voor heling van een usb-stick met afbeeldingen van de examens.

De man werd uiteindelijk veroordeeld voor heling van de foto’s en de usb-stick.
Hij tekende beroep aan bij de hoogste rechtsinstantie van het land, de Hoge Raad. De man vond dat het gerechtshof de foto’s en de usb-stick ten onrechte aanmerkte als door diefstal verkregen goederen.

De Hoge Raad geeft hem daarin nu gelijk en heeft de uitspraak van het Haagse hof vernietigd.
De examenfraude bij de Ibn Ghaldounschool speelde in 2013 en leidde uiteindelijk tot het faillissement van de islamitische onderwijsinstelling.
http://www.rijnmond.nl/ni(...)n-Ghaldoun-moet-over
Tot aan de Hoge Raad door geprocedeerd. En nu moet de hele zaak over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')