Ik mis de vroege vogel.quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:50 schreef Onnoman het volgende:
43 vogelsoorten in park oog in al
http://www.parkooginal.nl/gespot/
(ik geloof er zelf weinig van maar goed)
En je vader.. de rare vogelquote:
komt niet meer toch?quote:
Jawel hoor. De Bieb++, die komt er niet. Dit is de nieuwe Wolff bios op het Veemarktplein.quote:
hmm... zal wel weer een trekpleister worden voor allochtonenquote:Op woensdag 22 januari 2014 22:26 schreef Q. het volgende:
[..]
Jawel hoor. De Bieb++, die komt er niet. Dit is de nieuwe Wolff bios op het Veemarktplein.
dan was het mijn vaderquote:Op woensdag 22 januari 2014 22:27 schreef obolos het volgende:
[..]
Die komt niet in dat park, dus het moet iemand anders zijn geweest.
Meer hier: http://www.duic.nl/wonen/(...)sluiting-monicabrug/quote:Actiegroep Stopknipmonicabrug verzet zich tegen de voorgenomen verkeersafsluiting bij de Monicabrug. De groep is bang voor extra verkeersoverlast en verslechtering van de luchtkwaliteit rond de Amsterdamsestraatweg. In de hoop de gemeente op andere gedachten te kunnen brengen, startten ze een website en binnenkort ook een petitie.
het is ook een noodgreep van de gemeente, omdat ze IETS moeten, want anders moeten ze een hoop geld terugbetalen aan de EU (zo begreep ik het).quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:53 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Meer hier: http://www.duic.nl/wonen/(...)sluiting-monicabrug/
Vind het een slecht plan. De ASW staat vaak al vol met auto's gedurende de spits. Als al het verkeer dat bij de rotonde nu nog rechtdoor gaat linksaf moet de ASW op dan wordt het heel veel drukker. En dat blijkt ook wel, want volgens de berekeningen gaat dat om 6000 tot 7000 auto's per dag.
Ik snap dat de gemeente verkeer door de stad wil terugdringen en mensen over de ringweg wil sturen, maar ga dan niet als alternatief de ASW gebruiken, want dat is geen alternatief.
De luchtkwaliteit op de ASW is al verschrikkelijk slecht. 50% verkeerstoename gaat dat niet beter maken, dus ik zie niet in hoe ze dan geen geld moeten terugbetalen aan de EU. Tenzij ze met de EU hebben vastgelegd dat ze de Monicabrug emissievrij moeten houden ofzoquote:Op donderdag 23 januari 2014 18:08 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
het is ook een noodgreep van de gemeente, omdat ze IETS moeten, want anders moeten ze een hoop geld terugbetalen aan de EU (zo begreep ik het).
zo gaat het natuurlijk altijd: het criterium is dat ze de gebieden die op DAT moment onder de norm zitten aanpakken. als later (door wat voor oorzaak dan ook) een ander gebied onder de norm komt, heeft dat geen effect op het eerdere pakket afspraken en geld.quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:45 schreef maniack28 het volgende:
[..]
De luchtkwaliteit op de ASW is al verschrikkelijk slecht. 50% verkeerstoename gaat dat niet beter maken, dus ik zie niet in hoe ze dan geen geld moeten terugbetalen aan de EU. Tenzij ze met de EU hebben vastgelegd dat ze de Monicabrug emissievrij moeten houden ofzo
Heel herkenbaar. Ik heb mijn huidige vriendin daar ook leren kennen, top tent! Ga t missen...quote:Op donderdag 23 januari 2014 23:13 schreef zatoichi het volgende:
http://tivoli.nl/tijdloos
Het afscheid van de oude gracht. Ik ga zeker; in ieder geval naar Spinvis. Vijftien jaar geleden heb ik mijn eerste date met mijn huidige vrouw daar gehad, dus wel een must-go voor ons :-)
Dat is leuk voor ons was het november 1999, inmiddels is jr. ook al in Tivoli geweestquote:Op donderdag 23 januari 2014 23:13 schreef zatoichi het volgende:
http://tivoli.nl/tijdloos
Het afscheid van de oude gracht. Ik ga zeker; in ieder geval naar Spinvis. Vijftien jaar geleden heb ik mijn eerste date met mijn huidige vrouw daar gehad, dus wel een must-go voor ons :-)
Die ouwe troep stort bijna van ellende in elkaar.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:30 schreef pokkerdepok het volgende:
triest eigenlijk, dat ze die zaal opgeven. ik snap het niet echt.
renoveren?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:31 schreef Q. het volgende:
[..]
Die ouwe troep stort bijna van ellende in elkaar.
Dat vond ik ook wat, uh, optimistisch verwoord.quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:02 schreef Undergod het volgende:
Het buurtje bij de asw zie ik geen nieuw ooginal in
op zich doen sommige zijstraatjes het langzaamaan wel steeds leuker.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:33 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat vond ik ook wat, uh, optimistisch verwoord.
Is wel één van de meest legendarische zalen van Utrecht en hij hoort landelijk gezien zeker in het rijtje van bv Melkweg en Paradiso thuis. Ik ga er in ieder geval nog steeds met veel plezier naar toe. Weet iemand trouwens wat er met die toko gaat gebeuren?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:31 schreef Q. het volgende:
[..]
Die ouwe troep stort bijna van ellende in elkaar.
Tering, wat knullig!quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:49 schreef Feestkabouter het volgende:
Label op mijn fiets (gebruik ik af en toe, zojuist weer even).
"Op grond van artikel blabla........ Doet u dat niet dan verwijderd de gemeente uw (brom)fiets. ..."
Ik ben zo trots op onze gemeente
Ik ga naar Autoweerd. Tot nu toe prettige ervaringen mee qua service, contact, afspraken en zo, hoe ze qua prijs zijn weet ik eigenlijk niet eens zo.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:13 schreef maniack28 het volgende:
Kent iemand een goede autogarage in Utrecht (liefst Bovag) die dingen voor een net prijsje doet? Mijn koppeling is versleten (denk ook tandwielen..)
Een verkoper mag ook.. laat maar komen!
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:49 schreef Feestkabouter het volgende:
Label op mijn fiets (gebruik ik af en toe, zojuist weer even).
"Op grond van artikel blabla........ Doet u dat niet dan verwijderd de gemeente uw (brom)fiets. ..."
Ik ben zo trots op onze gemeente
Prima locatie, weer op zo'n plek waar niemand komt.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 10:57 schreef Nielsch het volgende:
Er komt een tweede vestiging van Meneer Smakers, bij het Ledig Erf aan het begin van de Twijnstraat, waar eerst de Sopranos Clinic / Rabobank zaten. Lekker dicht bij huis!
Ja stel je voor, helemaal naar de Twijnstraat. Neem je paspoort meequote:Op zaterdag 25 januari 2014 11:54 schreef Specularium het volgende:
[..]
Prima locatie, weer op zo'n plek waar niemand komt.
Lolwut?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 11:54 schreef Specularium het volgende:
[..]
Behalve mensen die daar in de buurt wonen komt daar inderdaad niemand.quote:
Er wonen gewoon heel veel mensen in de buurtquote:Op zaterdag 25 januari 2014 13:32 schreef Silenus het volgende:
Wat gek dat het altijd zo druk is op het ledig erf dan. Prima locatie juist, Ledig erg is een van de leukste stukjes Utrecht.
Het Ledig Erf is dé plek voor mensen die echt van Utrecht houden!quote:Op zaterdag 25 januari 2014 11:54 schreef Specularium het volgende:
[..]
Tijdelijk ook goed?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:39 schreef dotKoen het volgende:
Als iemand nog een tip heeft voor zelfstandige woonruimte die ik kan huren in Utrecht, ik hoor het graag
Hoogh Boulandtquote:Op zaterdag 25 januari 2014 14:31 schreef Silenus het volgende:
Ik ga volgende maand weer verhuizen, naar eh...geen idee hoe de wijk heet maar tussen de spoorlijn en de catharijnesingel. Weer beetje dichter bij het Ledig erf!
Ohja, het is ook zo'n beetje de enige plek waarop je de stad in kunt met de fiets vanaf het zuiden.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 13:30 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Behalve mensen die daar in de buurt wonen komt daar inderdaad niemand.
quote:De websitebeheerder van huisartsenprakrijk Galgenwaard die 3.700 patiënten inschreef bij zijn eigen praktijk, heeft hier bijna 60 duizend euro mee verdiend aan inschrijftarieven. De man zelf heeft niet het idee dat hij iets fout heeft gedaan. ‘Ik wil mijn patiënten zorg kunnen blijven leveren. Nu dat niet meer in praktijk Galgenwaard kan, doe ik dat in mijn eigen praktijk,’ aldus zorgondernemer Paul Drost in De Volkskrant.
Voor heel Hoograven, Rivierenwijk, Tolsteeg, Lunetten, Koningsweg en de IBB plus delen van de Sterrewijk en de Dichterswijk is het Ledig Erf zo'n beetje de toegangspoort van het centrum, maar verder komt er niemand (langs).quote:Op zondag 26 januari 2014 09:51 schreef Neelix het volgende:
[..]
Ohja, het is ook zo'n beetje de enige plek waarop je de stad in kunt met de fiets vanaf het zuiden.
Komt helemaal niemand langs hoor.
Vaag artikel zeg. Denk niet dat ze nog opengaan om eerlijk te zijn.quote:Op maandag 27 januari 2014 18:00 schreef Q. het volgende:
Vanaf morgen alle Polare-winkels, inclusief Broese dus, (tijdelijk) dicht.
http://www.nu.nl/boek/368(...)tijdelijk-dicht.html
Ligt vooral aan wat er met het Westplein gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:41 schreef Lemans24 het volgende:
Nu vraag ik me ineens af, bij het zien van dat water: gaat de Leidsche Rijn ook aangesloten worden op de opengegraven Singel?
edit: ja dus
http://cu2030.nl/page/catharijnesingel
En het moet nog bevaarbaar worden ook, mogen er heel wat wegen (en gebouwen?) gaan verdwijnen.
Dat vraagt om een betonblok om de benen en een bezichtiging van de bodem van de Oudegracht.quote:Op woensdag 29 januari 2014 00:44 schreef Lemans24 het volgende:
Op de werf staan en dan zeggen "ik heb net het gevoel dat ik in Amsterdam ben"...
Dat was idd het moment dat ik afhaakte. Wat verschrikkelijk slecht was dit.quote:Op woensdag 29 januari 2014 00:44 schreef Lemans24 het volgende:
Op de werf staan en dan zeggen "ik heb net het gevoel dat ik in Amsterdam ben"...
Toen pas?quote:Op woensdag 29 januari 2014 10:22 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dat was idd het moment dat ik afhaakte. Wat verschrikkelijk slecht was dit.
Uh en dan, dan liggen ze met een betonblok op de Oudegrachtquote:Op woensdag 29 januari 2014 09:38 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat vraagt om een betonblok om de benen en een bezichtiging van de bodem van de Oudegracht.
Gewoon omzagen, uitgraven en daarna weer nieuwe planten. Je moet wat met het subsidiegeld nu de Bieb++ daar niet door gaat.quote:Op woensdag 29 januari 2014 10:33 schreef Q. het volgende:
Er gaan nog even 17 bomen op het Smakkelaarsveld om. Lekkere kale boel wordt het daar.
http://www.bouwpututrecht(...)men-smakkelaarsveld/
Gewoon weer lekkere sprietjes neerzetten, die zijn over 30 jaar wel weer van een fatsoenlijke omvang. Net op tijd voor de volgende verbouwing van het stationsgebied.quote:Op woensdag 29 januari 2014 10:38 schreef speknek het volgende:
[..]
Gewoon omzagen, uitgraven en daarna weer nieuwe planten. Je moet wat met het subsidiegeld nu de Bieb++ daar niet door gaat.
Nou, slopen maar zou ik zeggen...quote:Sloop Stationstraverse gaat door: dwarsliggende zussen zetten handtekening
De sloop van de Stationstraverse gaat door. De twee zussen die de sloop tegen hielden zetten alsnog hun handtekening waardoor de Stationstraverse kan worden verkocht aan de gemeente. De traverse wordt gesloopt om plaats te bieden aan Stationsplein Oost.
In het appartement van de twee zussen is in december 2012 een wietplantage opgerold. De zussen moesten betalen voor de illegaal afgetapte elektriciteit, en wilden deze kosten terug in ruil voor hun handtekening. De Vereniging van Eigenaren van de Radboudveste heeft een kortgeding tegen de zussen aangespannen. Deze komt te vervallen, omdat zij alsnog hun handtekening hebben gezet.
De Stationstraverse was gezamenlijk eigendom van de Vereniging van Eigenaren en Corio. De bewoners waren voor 11,8 procent eigenaar van dit deel van Hoog Catharijne, en Corio voor 88,2 procent. In ruil voor het opgeven van dit eigendom worden de appartementen van de bewoners verbeterd.
Dus vanavond gewoon weer lekker onbeschermd die tampeloeris danwel toplul in de gleuf van een uf rammen met z'n allen! Morning-after pil en hoppa!quote:Angst voor HIV onder Utrechtse studenten ongegrond
De angst onder Utrechtse studenten voor besmetting met het HIV-virus is ongegrond. Er ging een hardnekkige gerucht dat studenten van zowel het Utrechts Studenten Corps als de Utrechtse Vrouwelijke Studenten Vereeniging besmet zouden zijn met het virus. Volgens de GGD regio Utrecht is er ‘geen enkele aanwijzing die dit gerucht ondersteunt’.
Bij de studentenverenigingen USC en UVSV circuleert al enkele weken het gerucht dat een van de studenten besmet zou zijn met het HIV-virus na een vakantie in een Afrikaans land. De student zou op zijn beurt andere studenten hebben besmet.
Gerucht blijkt nergens op gebaseerd
In overleg met de verenigingen heeft de GGD regio Utrecht het gerucht onderzocht, en het blijkt nergens op te zijn gebaseerd. ‘Navraag bij de soa-poli en bij de hiv-behandelaren in het UMCU leert dat er geen enkele aanwijzing is die dit gerucht ondersteunt. Ook bij de verenigingen zelf is niets bekend over studenten met hiv. Het gerucht lijkt daarom ook niet berusten op enige waarheid,’ aldus de GGD in een persbericht dat zij gisteren naar buiten bracht.
In de afgelopen jaren deden vergelijkbare geruchten de ronde in andere studentensteden. Het is onduidelijk waar deze geruchten vandaan komen.
Dit gerucht duikt echt ueder jaar opnieuw op..bizar dat het nog aandacht krijgtquote:Op woensdag 29 januari 2014 14:17 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dus vanavond gewoon weer lekker onbeschermd die tampeloeris danwel toplul in de gleuf van een uf rammen met z'n allen! Morning-after pil en hoppa!
duic.nl
Geen idee maar goeie kont!quote:Op woensdag 29 januari 2014 10:38 schreef DW457 het volgende:
Maar even iets anders, een klein zijspoortje: wie is dit btw:
[ afbeelding ]
Mijn fiets staat iedere dag op dezelfde plek..dan vraag ik me af hoe ze gaan beoordelen of ik hem in de tussentijd nog heb gebruikt. Door te kijken of hij stoffig is? Of alleen of die sticker er nog op zit?quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:51 schreef Naamah het volgende:
Ik ben juist blij dat ze dat af en toe doen! Er staan in mijn buurtje steeds fietsen die niet meer gebruikt worden/van niemand zijn/fietswrak zijn. Die fietsen nemen de schaarse plekken in de fietsenrekken in en blokkeren soms ook de stoep als ze tegen huizen staan. Alleen maar fijn dat ze zo nu en dan weggehaald worden.
En ambtenaren kunnen niet zien welke fiets er wel gebruikt wordt en welke niet, dus hangen ze gewoon aan elke fiets zo'n ding. Als ze dan na de aangegeven periode weer langskomen, zien ze precies welke fietsen er nog wel en welke er niet gebruikt worden. Hangt er zo'n ding aan je fiets, dan haal je het er af, geen probleem toch? Volgens mij best een efficiënt systeem.
Ik snap het probleem niet zo. Juist fijn dat al die fietswrakken en ongebruikte fietsen af en toe worden weggehaald en volgens mij hebben ze er een prima systeem voor bedacht!
Je mag de sticker eraf halen wanneer je je fiets gebruikt. Wij kregen net een flyer in de bus dat ze in Noordoost ook een opruimactie gaan houden.quote:
Dat bedoel ik. Sticker er op: fiets weg, sticker er af: niks aan de hand.quote:Op donderdag 30 januari 2014 15:29 schreef bork het volgende:
[..]
Je mag de sticker eraf halen wanneer je je fiets gebruikt. Wij kregen net een flyer in de bus dat ze in Noordoost ook een opruimactie gaan houden.
Iets anders Biltstraat 95 (voormalig Moluks museum) is verkocht volgens het bordje wat er op hing. Zal mij benieuwen wat er in komt.
Als je al zo begint, dan kun je beter wegblijven uit Utrecht, anders ga je geen vrienden maken hierquote:Op donderdag 30 januari 2014 17:03 schreef Pond het volgende:
Ha Utrechtenaren!
Op valentijnsdag heb ik precies een jaar een relatie met mijn vriendin (ik haat die datum)
We zitten in een hotel dichtbij Utrecht. Is er iets leuks te doen op vrijdag in Utrecht? En zaterdagochtend/middag?
Wat moeten we niet missen?Liefst niet al te cultureel
Thanks!
nee, het is hier stomquote:Op donderdag 30 januari 2014 17:03 schreef Pond het volgende:
Ha Utrechtenaren!
Op valentijnsdag heb ik precies een jaar een relatie met mijn vriendin (ik haat die datum)
We zitten in een hotel dichtbij Utrecht. Is er iets leuks te doen op vrijdag in Utrecht? En zaterdagochtend/middag?
Wat moeten we niet missen?Liefst niet al te cultureel
Thanks!
Vrijdagavond lekker naar de Hofman, een goed en rustig cafe op het Janskerkhof. Ideaal om lekker romantisch te tafelen met een goed glas wijn.quote:
quote:Op donderdag 30 januari 2014 17:22 schreef Warrie.in.de.Harry het volgende:
[..]
Als je al zo begint, dan kun je beter wegblijven uit Utrecht, anders ga je geen vrienden maken hier.
Zoek maar eens op wat Utrechtenaar betekent.
Dat is veel te cultureel!quote:Op donderdag 30 januari 2014 19:07 schreef Lemans24 het volgende:
Op Valentijnsdag kun je 's avonds de Dom op. Zaterdagavond dus. Kost 12,50 incl rondleiding.
Gezellig eten bij Mister Jacks en dan nog een drankje doen bij Le Carafonquote:Op donderdag 30 januari 2014 18:00 schreef Pond het volgende:
[..]![]()
oke dat wist ik niet.
Maar thanks voor de reacties
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
Nee en voor Mr Jacks kun je ook niet beter langs gaan om wat te etenquote:Op donderdag 30 januari 2014 20:33 schreef Lemans24 het volgende:
De Carefon? Dat meen je niet...
Voor bepaalde dingen moet je daar zijn ja, maar niet voor een drankje. Doe gewoon De Poort dan.
Ja zal, zoals mijn buurman, op rondreis zijn en je fiets buiten tegen je eigen gevel hebben staan. Kom je terug, is hij weg.. Kakstreek!quote:Op donderdag 30 januari 2014 15:48 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Sticker er op: fiets weg, sticker er af: niks aan de hand.
Dan is er nog wel een sociale buurman wellicht?quote:Op donderdag 30 januari 2014 23:19 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ja zal, zoals mijn buurman, op rondreis zijn en je fiets buiten tegen je eigen gevel hebben staan. Kom je terug, is hij weg.. Kakstreek!
Ja, goede tip dat ik hem volgende keer in de schuur zet.quote:Op donderdag 30 januari 2014 23:19 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ja zal, zoals mijn buurman, op rondreis zijn en je fiets buiten tegen je eigen gevel hebben staan. Kom je terug, is hij weg.. Kakstreek!
Tuurlijk, als ze stickertje plakken wel ja! En verder woon ik in een straat waar niemand een schuur heeft, dus fietsen staan altijd buiten. Dus ja...quote:Op donderdag 30 januari 2014 23:37 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ja, goede tip dat ik hem volgende keer in de schuur zet.
Maat jij helpt je buurman wel even nu, toch?
Dan zet je hem toch gewoon in je slaapkamer neer?quote:Op donderdag 30 januari 2014 23:37 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Tuurlijk, als ze stickertje plakken wel ja! En verder woon ik in een straat waar niemand een schuur heeft, dus fietsen staan altijd buiten. Dus ja...
Gewoon je fiets op een parkeerplaats voor auto's zetten 😉quote:Op vrijdag 31 januari 2014 07:42 schreef Q. het volgende:
Krijgen de auto's in de straat ook een sticker?
De eerste halve meter aan mijn huis is gewoon nog eigen grond hoorquote:Op vrijdag 31 januari 2014 07:41 schreef Q. het volgende:
[..]
Dan zet je hem toch gewoon in je slaapkamer neer?
Is hier geloof ik wel eens voorbij gekomen. Staat me bij dat dat niet meer gratis was. Maar durf ik niet met zekerheid te zeggen.quote:Op zondag 2 februari 2014 14:48 schreef Guppyfriend het volgende:
Utrechters! Vraagje, weten jullie dit? Parkeren bij station Utrecht Lunetten, is dat nog steeds gratis?
Zoiets meende ik dus ook gehoord te hebben, maar internet is er vaag over. Mocht iemand het weten, dan hoor ik het graagquote:Op zondag 2 februari 2014 14:50 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Is hier geloof ik wel eens voorbij gekomen. Staat me bij dat dat niet meer gratis was. Maar durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Volgens de gemeentelijke parkeerplattegrond niet http://objectdesk.gemgids.nl/Publication/Site/180#quote:Op zondag 2 februari 2014 14:55 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Zoiets meende ik dus ook gehoord te hebben, maar internet is er vaag over. Mocht iemand het weten, dan hoor ik het graag
Dat wordt geen beugels meer nuttigen tijdens de film, zeker niet bij lange films.quote:Op maandag 3 februari 2014 16:57 schreef Onnoman het volgende:
gvd.. bioscoop rembrandt wordt verbouwd.. en als ze klaar zijn zullen er geen pauzes meer zijn tijdens de film
Fiets er morgen langs, zal eens kijken, weet het zo ook niet.quote:Op zondag 2 februari 2014 14:55 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Zoiets meende ik dus ook gehoord te hebben, maar internet is er vaag over. Mocht iemand het weten, dan hoor ik het graag
Geen pauzes, funest voor de horeca-omzet denk ik. Lijkt me economisch gezien onverstandigquote:Op maandag 3 februari 2014 16:57 schreef Onnoman het volgende:
gvd.. bioscoop rembrandt wordt verbouwd.. en als ze klaar zijn zullen er geen pauzes meer zijn tijdens de film
Bron?quote:Op maandag 3 februari 2014 16:57 schreef Onnoman het volgende:
NS heeft via de Twittert inmiddels bevestigd dat het gratis is, je hoeft dus niet speciaal te kijkenquote:Op maandag 3 februari 2014 18:49 schreef Naamah het volgende:
[..]
Fiets er morgen langs, zal eens kijken, weet het zo ook niet.
ben geabonneerd op nieuwsbrief van pathequote:
quote:Om je nog beter van dienst te zijn wordt Pathé Rembrandt Utrecht in de periode februari tot en met maart 2014 flink verbouwd. De belangrijkste veranderingen zijn:
Aangepaste entree
Volledig nieuw buffet
Nieuwe kassas en ticketmachines
Meer ruimte, meer service
Door de verbouwing van Pathé Remrandt Utrecht wordt de entreeruimte vergroot. Hierdoor is het minder snel druk bij binnenkomst. Daarnaast wordt het aantal kassas uitgebreid en komen er meer ticketmachines. Zo hoef je niet of veel minder te wachten als je tickets wilt kopen.
Geen pauzes meer
Na de verbouwing zal er tijdens de voorstelling geen pauze meer zijn, zodat je zonder onderbreking van de film kunt genieten. Bovendien ontstaat hierdoor extra tijd om meer films te vertonen en kun je straks uit meer aanvangstijden kiezen. Pauzes bij de 50PLUS BIOS en bij kinderfilms blijven wel bestaan.
Gedurende de verbouwing blijft Pathé Rembrandt Utrecht gewoon open
De werkzaamheden zijn zo gepland dat je er zo min mogelijk overlast van hebt. Tijdens de voorjaarvakantie (15-23 februari) leggen we de verbouwing zelfs even helemaal stil. Zo kun je ook in februari en maart blijven genieten van onze films.
Was een schietpartij. Mislukte beroving waarschijnlijk.quote:Op maandag 3 februari 2014 18:12 schreef MoneyTalks het volgende:
Zojuist een aanhouding op de Kanaalstraat (Javastraat), iemand meer info?
Edit: van Twitter:
Kemal Çaprak @kemalcaprak 25m
Fasllar Kanaalstraat'da bir birine girdi, Polis biey yapamyor
Google translate: Moroccans Kanaalstraat also came together, the police can not do anything: D
Kemal Çaprak @kemalcaprak 10m
@KTekatli Birtane Fasl adam bi kz rahatsz etmi, kz barnca adam tokat atm. Kzn ailesi fln geldi olaylar olaylar
Google translate: A Grain of Moroccan men have disturbed a girl, she had slapped the man shouted. The girl's parents came FLN events are events
En iemand anders:
Javastraat Noord @JavastraatNoord 37m
Veertig woedend schreeuwende Marokkanen in de straat. Matten. Waarom gebruiken ze geen verzekeringsformulier? Veel makkelijker en prettiger.
Javastraat Noord @JavastraatNoord 36m
Politiehonden erbij. Gezellig!
Javastraat Noord @JavastraatNoord 23m
..waardoor de bewoners van de straat er niet meer in en uitkonden. De amok maker stond natuurlijk geparkeerd op de laad en los plek.
Mensen die zwart en goedkoop hun huis willen laten verbouwen...quote:Op dinsdag 4 februari 2014 10:51 schreef Specularium het volgende:
Oost-europeanen, wie heeft er eigenlijk iets aan?
[ afbeelding ]
De boefjes!quote:Op dinsdag 4 februari 2014 10:51 schreef Specularium het volgende:
Oost-europeanen, wie heeft er eigenlijk iets aan?
[ afbeelding ]
gelukkig kan ik, als ik nog effe wacht, terecht bij de 50+..quote:Op dinsdag 4 februari 2014 10:34 schreef Onnoman het volgende:
[..]
ben geabonneerd op nieuwsbrief van pathe
[..]
Ze komen ook vaak op van die fijne momenten.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 11:56 schreef Miauw_Zedong het volgende:
Ik heb echt een grote hekel aan pauzes tijdens een film.
Dankjewel! Jammer dat het alleen een beetje oppoetsen van de entreehal is en geen schokkende uitbreiding ofzo.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 10:34 schreef Onnoman het volgende:
[..]
ben geabonneerd op nieuwsbrief van pathe
[..]
Uitbreiding is volgens mij nog niet echt mogelijk. Je zou die grote zaal kunnen opknippen in twee zalen zodat je meer films tegelijkertijd kan tonen.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 12:04 schreef TMan het volgende:
[..]
Dankjewel! Jammer dat het alleen een beetje oppoetsen van de entreehal is en geen schokkende uitbreiding ofzo.
trappenhal is beetje overdreven kan je nog wat ruimte aan overhouden, ook verkoophokje zal kleiner worden, misschien 1 toilet ipv 2..quote:Op dinsdag 4 februari 2014 12:44 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Uitbreiding is volgens mij nog niet echt mogelijk. Je zou die grote zaal kunnen opknippen in twee zalen zodat je meer films tegelijkertijd kan tonen.
quote:Toko Centraal verhuist noodgedwongen naar City Plaza in Nieuwegein. De toko in Hoog Catharijne moet zijn huidige winkel aan Achter Clarenburg verlaten, omdat in het nieuwe winkelcentrum volgens eigenaar Corio geen plek is voor een toko.
Op de plek waar Toko Centraal nu te vinden is, komt straks een van de entrees naar het nieuwe Hoog Catharijne. Toko Centraal zegt zo’n 150.000 euro nodig te hebben voor de verbouwing en verhuizing naar Nieuwegein, maar Corio wil hen maar 25.000 euro meegeven. De partijen komen er onderling niet uit, en treffen elkaar vrijdag in de rechtbank.
‘Het stond er al een tijdje aan te komen, maar het is nu officieel. Met pijn in ons hart zullen we hartje Utrecht moeten verlaten. De plek waar onze familiezaak in 1973 is begonnen met oma en opa Soeng en later overgenomen door hun dochter en haar man, onze ouders,’ aldus de eigenaren van de toko op hun website. De winkel in Nieuwegein opent in april.
Kogel.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 17:39 schreef Vanyel het volgende:
![]()
Is daar nou echt niks aan te doen aan die debielen?
kwalitatief ook een stuk minder.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:44 schreef MevrouwPuff het volgende:
Zonde van de toko. Zit er tegenover ook een, maar das zo'n donker hol..
Nouquote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:18 schreef Q. het volgende:
Volgens mij gaat het vandaag lekker met het verkeer he?
klopt, daar kwam ik wel eens toen ik op de croeselaan woonde.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 22:01 schreef speknek het volgende:
Croeselaan zit een heerlijk grote, net voorbij de jaarbeurs.
jupquote:Op dinsdag 4 februari 2014 22:30 schreef Miauw_Zedong het volgende:
Zo'n enorm geel ding is dat toch? Ben er ook een keer geweest, prima assortiment idd.
Nee dat was zaterdagochtend, ik heb het nu over maandagavond..quote:Op dinsdag 4 februari 2014 10:50 schreef Specularium het volgende:
[..]
Was een schietpartij. Mislukte beroving waarschijnlijk.
Ah daar kan ik wel eens langsquote:Op dinsdag 4 februari 2014 22:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
klopt, daar kwam ik wel eens toen ik op de croeselaan woonde.
Lijkt zo denk ik.quote:Op woensdag 5 februari 2014 09:17 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Ah daar kan ik wel eens langsmaar voor mn gevoel is die niet vaak open (als ik er langs kom)
Zit er niet eentje op de Weerdsingel, vlakbij die ijstoko?quote:Op woensdag 5 februari 2014 10:22 schreef Gesloten het volgende:
Kent iemand nog een goede Islamitische slager in omgeving Vogelenbuurt?
quote:Spannende dagen voor de Trip: kunnen omwonenden 265 starterswoningen tegenhouden?
Een zomerse vrijdagmiddag in juni op een braakliggend terrein op de Rotsoord Er waren drie raadsleden van de PvdA, D66 en Groen Links, veel creatieve ondernemers en omwonenden. En Martin Mulder (directeur Ruimtelijke en Economische Ontwikkeling van de gemeente) was er, die de aanwezigen verheugd toesprak over de komst van de nieuwbouw. De culturele hotspot ‘de Trip’ werd geopend.
Met het populaire Klein Berlijn op de achtergrond werd er opgewekt geproost op de aanstaande ontsluiting van een nieuw stukje Hoograven. Klein Berlijn en de andere ondernemingen die geopend werden, waren de voorbode van wat er moest komen: 260 starterswoningen, 1.500m2 commerciële ruimte voor creatieven en horeca. De inschrijving daarvoor was inmiddels overschreven. Ontwikkelaar en verhuurder Jebber kon verder aan de slag.
Nu, februari 2014, lijkt alles anders. Een aantal omwonenden heeft kritiek op de bouwplannen. De geplande hoogbouw zou zonlicht belemmeren. De gemeente en Jebber zijn het gesprek met hen aangegaan en hebben, binnen de grenzen van het in 2012 door de gemeenteraad vastgestelde SPVE, een aantal mogelijke planwijzigingen besproken. Daarbij werd duidelijk dat niet het hoogste gebouw, maar een ander gebouw van de Trip enige schaduw veroorzaakt op de hoek van de eeste flat aan de overkant. Dat is niet genoeg, volgens een aantal omwonenden. En ze deden hun beklag bij de politiek die bewonersparticipatie deze dagen hoog op de agenda heeft staan,
Het terrein op de Rotsoord ligt nog steeds braak en donderdag zal de gemeenteraadscommissie bepalen of dat zo zal blijven.
D66 gemeenteraadslid Arjan Kleuver weet nog niet hoe zijn fractie gaat stemmen. ‘Wij vinden bewonersparticipatie net zo belangrijk als starterswoningen. Energie door windmolens is voor ons belangrijk maar we stemden tegen toen bleek dat de bezwaren van de bewoners werden genegeerd.We gaan het debat donderdag over de Trip met de wethouder vragend in. Daarin staat de inbreng van de omwonenden voor ons centraal. Na de inspraakavonden met Jebber zijn er in het bouwplan in 2012 reeds wijzigingen aangebracht. Volgens de bewoners is dat niet genoeg. Kan er dan niet nog meer gewijzigd worden, is mijn vraag.’
“Een plan als de Trip zorgt voor levendigheid en verbinding”
Het wordt spannend voor al die jonge Utrechtse starters die zich al zagen wonen op een mooie plek in Utrecht. Hoe belangrijk is de Trip? We vroegen het aan het bewonersinitiatief Rotsoordbrug.
‘Een plan als de Trip zorgt voor levendigheid en verbinding. Wij zijn ontzettend blij met KleinBerlijn, Urlaub, Kwestie van Smaak en de Future Store. Het zou jammer zijn wanneer deze creatieve ondernemers geen permanente plek kunnen krijgen op Rotsoord’.
Arjan Kleuver:’Laten we het debat afwachten. De uiterste consequentie kan zijn dat we van het hele plan afzien.’
Op de adelaarsstraat zit deze winkel:quote:Op woensdag 5 februari 2014 10:33 schreef bierjoost het volgende:
[..]
Zit er niet eentje op de Weerdsingel, vlakbij die ijstoko?
Wat een dorp is dit toch ook, niet te geloven.quote:Op woensdag 5 februari 2014 12:13 schreef Nielsch het volgende:
Triest verhaal dit. Toont maar weer eens de incompetentie van onze kutgemeenteraadsleden aan. Wat een triest zooitje amateurs bij elkaar. Geven natuurlijk ook geen barst om jongeren, nee, lekker luisteren naar het eeuwige gezeik van ouderen is natuurlijk veel interessanter. Dan maar gaan betaalbare starterswoningen voor jongeren. Ha!
En wat een dieptrieste partij blijft D66 toch he. "Ja, we weten het nog niet zo..." Tering hee, al bijna 50 jaar geen mening. Het "vooroordeel" gaat weer eens op.
[..]
Ik heb er vanaf Hoograven ANDERHALF uur over gedaan om op de A12 terecht te komen. En ik begon ruim voor de avondspits.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:18 schreef Q. het volgende:
Volgens mij gaat het vandaag lekker met het verkeer he?
Serieus?! Whoa, das lang over een heeeeeel kort stukkie.quote:Op woensdag 5 februari 2014 14:37 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik heb er vanaf Hoograven ANDERHALF uur over gedaan om op de A12 terecht te komen. En ik begon ruim voor de avondspits.
Ik denk niets, want wat er ook moet komen, er zijn altijd een paar omwonenden die gaan klagen en dan komt er dus niets. Zeker niet in een jaar waarin er verkiezingen zijn en elke partij graag wil laten zien dat ze burgerparticipatie zo enorm hoog hebben zitten. Zo gaat dat in Utrecht.quote:Op woensdag 5 februari 2014 16:48 schreef bierjoost het volgende:
Het oude tankstation op de Vondellaan is eindelijk helemaal tegen de vlakte. Iemand een idee wat daar komt?
Fijne winkel, maar al een week of twee dicht 'wegens omstandigheden'.quote:Op woensdag 5 februari 2014 10:33 schreef bierjoost het volgende:
[..]
Zit er niet eentje op de Weerdsingel, vlakbij die ijstoko?
Daar komt een busbaan overheen, Google maar eens naar "busbaan kruisvaart"quote:Op woensdag 5 februari 2014 16:48 schreef bierjoost het volgende:
Het oude tankstation op de Vondellaan is eindelijk helemaal tegen de vlakte. Iemand een idee wat daar komt?
quote:UTRECHT - De sneltram die vanaf 2018 gaat rijden tussen Utrecht Centraal en De Uithof gaat niet in het weekend en ook niet doordeweeks na 21.30 uur. Er zijn dan te weinig reizigers om de tram rendabel te laten zijn.
Dat staat in het OV-Streefbeeld 2020 van Bestuur Regio Utrecht (BRU), de opdrachtgever voor het openbaar vervoer in de regio.
Als de tram niet rijdt, moeten reizigers bus 28 (de voormalige bus 11) nemen om van en naar De Uithof te reizen.
BRU houdt nog wel een slag om de arm. In 2017 wordt pas definitief de dienstregeling voor 2018 bepaald.
als t niet zo tries was moest ik lachen.. wat een stad..quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:55 schreef Q. het volgende:
http://www.rtvutrecht.nl/(...)niet-in-weekend.html
[..]
Het zal wellicht wat goedkoper zijn om een lege bus dan een lege tram te laten rijden, maar toch... Het komt gewoon knullig over.quote:Op donderdag 6 februari 2014 06:06 schreef zatoichi het volgende:
Waarom zou je een lege tram laten rijden?
Die moeten maar met de bus. En vanuit dat mega-grote transferium wat neergezet is voor heul veul geld moeten de mensen ook maar gewoon lekker met de bus de stad in. Want dat vinden mensen zo fijn, lekker in de bus.quote:Op donderdag 6 februari 2014 10:34 schreef bierjoost het volgende:
En ook nog gewoon het UMC toch? Met medewerkers en bezoekers?
Dan waren weer 500 miljard mensen gaan klagen, dit is de Nimby-vrije route. Zelfs de bewoners van de Pelikaanstraat zijn er blij mee.quote:Op donderdag 6 februari 2014 11:14 schreef pokkerdepok het volgende:
tja, als je hem door de binnenstad had gelegd, die tram.... dan had je er altijd iets aan gehad.
prutsers.
Sowieso een fijn alternatief voor al die ranzige bussen die door de binnenstad denderen. Mensen die naar Zeist willen kunnen dan mooi de tram naar de Berekuil nemen en daar overstappen op een bus.quote:Op donderdag 6 februari 2014 11:14 schreef pokkerdepok het volgende:
tja, als je hem door de binnenstad had gelegd, die tram.... dan had je er altijd iets aan gehad.
prutsers.
nu klaag ik.quote:Op donderdag 6 februari 2014 11:19 schreef Q. het volgende:
[..]
Dan waren weer 500 miljard mensen gaan klagen, dit is de Nimby-vrije route. Zelfs de bewoners van de Pelikaanstraat zijn er blij mee.
inderdaad, kan me niet voorstellen dat een tram door de binnenstad erger is dan die bussen nu.quote:Op donderdag 6 februari 2014 11:53 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Sowieso een fijn alternatief voor al die ranzige bussen die door de binnenstad denderen. Mensen die naar Zeist willen kunnen dan mooi de tram naar de Berekuil nemen en daar overstappen op een bus.
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1105722quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:31 schreef Onnoman het volgende:
weet iemand iets over die nieuwe bussen in utrecht?? Waar zijn die oude gebleven bijvoorbeeld?
dank je slaafquote:
Wilde je ze kopen dan?quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:31 schreef Onnoman het volgende:
weet iemand iets over die nieuwe bussen in utrecht?? Waar zijn die oude gebleven bijvoorbeeld?
gangbus afleveringenquote:
Omdat benzine goedkoper is dan stroom?quote:Op donderdag 6 februari 2014 07:38 schreef Nielsch het volgende:
Het zal wellicht wat goedkoper zijn om een lege bus dan een lege tram te laten rijden, maar toch... Het komt gewoon knullig over.
Ja, dat vond ik ook wel vaag maar een andere reden kon ik niet verzinnen. Lijkt me niet dat ze een duurder middel in gaan zetten.quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:32 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Omdat benzine goedkoper is dan stroom?
Is dat kleine tentje toch, op de hoek van de Steenweg/Mariastraat?quote:Op donderdag 6 februari 2014 16:13 schreef Miauw_Zedong het volgende:
Iedereen die into Vietnamees eten is kan ik Kimmade aan de Mariastraat ten zeerste aanraden! Je kan er authentiek Vietnamese streefood halen, vandaag wat rijstvelloempia's gescoord en omg wat was dat lekker. Betaalbaar, gezond en alles wordt vers voor je neus voor je klaargemaakt
Oh dat klinkt wel goed...quote:Op donderdag 6 februari 2014 16:13 schreef Miauw_Zedong het volgende:
Iedereen die into Vietnamees eten is kan ik Kimmade aan de Mariastraat ten zeerste aanraden! Je kan er authentiek Vietnamese streefood halen, vandaag wat rijstvelloempia's gescoord en omg wat was dat lekker. Betaalbaar, gezond en alles wordt vers voor je neus voor je klaargemaakt
Klopt idd!quote:Op donderdag 6 februari 2014 16:22 schreef Blik het volgende:
[..]
Is dat kleine tentje toch, op de hoek van de Steenweg/Mariastraat?
Enorm! Ik heb al een 'Wij missen Wolfje'club opgericht.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 08:44 schreef A_Wolfsen het volgende:
Missen jullie mij al een beetje? Die Jan van Zanen is toch maar een flapdrol.
quote:17:22:4807-02-1409BRANP 1 BRAND-INDUSTRIE/AGRARISCH Eenh: OVD929 UTR802 UTR705 UTR602 CROESELAAN 18 3521CB UTRECHT
0709563 BRW Utrechts Land ( Monitorcode District Utrecht )
0708468 BRW Utrechts Land ( Onbekende of Persoonlijke Code )
0708460 BRW Utrecht-Oost ( Kazernealarm Post Voordorp )
0708452 BRW Utrecht-Noord ( TS-602 Schepenbuurt )
0708450 BRW Utrecht-Noord ( Kazernealarm Schepenbuurt )
0708443 BRW Utrecht-Centrum ( TS-802 Tolsteeg )
0708442 BRW Utrecht-Centrum ( Kazernealarm Tolsteeg )
0708441 BRW Utrecht-Stad ( OvD )
0706001 BRW Utrechts Land ( Monitorcode )
Ik moest wel lachen toen ik een poster van van Zanen zag met de tekst "Laat de bal het werk doen"quote:Op vrijdag 7 februari 2014 08:44 schreef A_Wolfsen het volgende:
Missen jullie mij al een beetje? Die Jan van Zanen is toch maar een flapdrol.
Lijkt me op zich een prima plek, maar hangt er een beetje vanaf waar je zit. Een bepaald stuk achter de Koningsweg (Lodewijk Napoleonplantsoen) heeft wel wat schotelflats en sociale huurwoningen waar op het eerste gezicht een beetje Sterrewijkvolk woont, maar kwam er vroeger best vaak en nooit iets raars meegemaakt... Maar goed als je aan de andere kant zit (begraafplaatskant) zul je daar vrij weinig van merken. Wel heel erg druk qua verkeer als je direct aan de Koningsweg zelf zit. Zeker in de avondspits staat dat echt compleet vol.quote:Op zondag 9 februari 2014 12:27 schreef Undergod het volgende:
[..]
Ik moest wel lachen toen ik een poster van van Zanen zag met de tekst "Laat de bal het werk doen"
Wederom ga ik hier jullie hulp/mening vragen over een stukje Utrecht.
Dit keer wil ik wat meer weten over de Gansstraat/Koningsweg en specifieker het stuk tussen de 2 begraafplaatsen.
Wat weet jij van ontwikkelingen en sfeer van die plek?
Ik weet dat de tram achter de begraafplaatsen door gaat lopen en pas na de Waterlinieweg naar links gaat, verwacht daar dus weinig hinder van.
Elke tip of info is welkom.
Ik heb er meer dan 10 jaar gewoond. Prima locatie, ik zou er zo weer gaan wonen. Je loopt zo naar det Ledig Erf, erg fijn. Zag wel dat er inmiddels betaald parkeren is ingevoerd. Was er toevallig onlangs weer en merkte geen verschil in sfeer met toen ik er nog woonde. Verkeer voor je deur langs, daar wen je aan en dat was dan ook eigenlijk het enige nadeel en toen ook de streekbussen niet meer langskwamen scheelde dat veel.quote:Op zondag 9 februari 2014 12:27 schreef Undergod het volgende:
[..]
Ik moest wel lachen toen ik een poster van van Zanen zag met de tekst "Laat de bal het werk doen"
Wederom ga ik hier jullie hulp/mening vragen over een stukje Utrecht.
Dit keer wil ik wat meer weten over de Gansstraat/Koningsweg en specifieker het stuk tussen de 2 begraafplaatsen.
Wat weet jij van ontwikkelingen en sfeer van die plek?
Ik weet dat de tram achter de begraafplaatsen door gaat lopen en pas na de Waterlinieweg naar links gaat, verwacht daar dus weinig hinder van.
Elke tip of info is welkom.
Plus dat je ook nog eens een briljante burger bij Mick O'Connells kan halen; de Big Mick!quote:Op maandag 10 februari 2014 14:58 schreef Miauw_Zedong het volgende:
Ben zelf niet zo'n fan van de burgerbar in Amsterdam... Butcher is echte vele malen beter imo, en daarna heb je ook nog de burgermeester.
http://www.the-butcher.com/
Wel een hoop burgertenten ineens zo, 2 x Meneer Smakers, dat pickles wine en burgertentje in de 3 haringen en straks een burgerbar erbij.
Laatste dagen rijdt er hier over de straatweg en omgeving ook opvallend veel politie.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:51 schreef _Loki het volgende:
Godsamme, wat was er ineens met al die politie op centraal?
Om de 20 meter stonden 2 agenten tegenover elkaar langs de stationshal. Wtf.
Staan ook veel stillen.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:51 schreef _Loki het volgende:
Godsamme, wat was er ineens met al die politie op centraal?
Om de 20 meter stonden 2 agenten tegenover elkaar langs de stationshal. Wtf.
quote:Nostalgisch Hoog Catharijne
Al vanaf de opening in 1973 is er veel kritiek geweest op Hoog Catherijne. Ook nu is het winkelgebied voor veel Utrechters een doorn in het oog en ze kunnen niet wachten tot het gebied met de typische jaren ’70 kantoorgebouwen met de grond gelijk gemaak wordt. Maar you don’t know what you’ve got till it’s gone en daarom organiseert architectuurcentrum AORTA een wandeling langs alle nostalgische plekken van dit iconische gebouw. Architectuurhistorica Go Bruen neemt je mee langs o.a. het Jaarbeursplein, Beatrixgebouw, de patatstraat en het Godebaldkwartier. Kijk hier voor meer informatie. Zaterdag, 15:30 ingang Mirliton Theater.
mooi. was ook een onzinnig protest.quote:Bijenkorf mag doorgaan met de verbouwing, ondanks geklaag Wijk C Komité en Corio
Kijk op die fb pagina daarvoor zou ik zeggenquote:Op dinsdag 11 februari 2014 12:53 schreef PollosHermanos het volgende:
Ik ben door omstandigheden weer op zoek naar een kamer in Utrecht, budget is 350-400. Weet iemand van jullie iets?
Kan je die in Utrecht niet digitaal raadplegen?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 09:41 schreef Blik het volgende:
Heeft iemand al de WOZ-beschikking binnen, weet iemand wanneer die binnen zou moeten komen?
De beste burgers zijn bij bij Meneer Smakersquote:Op maandag 10 februari 2014 14:50 schreef Nielsch het volgende:
Komt een Burgerbar in het centrum, aan de Schoutenstraat. In Amsterdam kom ik daar graag als ik naar de bios ga (Munt of Tuschinski)...
Ik ben er nu 3 keer geweest en ben er niet zo kapot van. Prijs/kwaliteitverhouding is niet helemaal in orde imo, helemaal niet in vergelijking met bijvoorbeeld The Butcher of Burgermeerster in Amsterdam. Het zijn redelijke burgers maar niet meer dan dat.... de patat daarentegen is echt heel erg lekker. De broodjes waar de burgers op zitten ook overigens.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 09:48 schreef Paul het volgende:
[..]
De beste burgers zijn bij bij Meneer Smakers
Daar is sinds dit jaar weer een aparte website voor, en daar kun je niet via digi-d inloggen... sukkeltjes.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 09:46 schreef Godtje het volgende:
[..]
Kan je die in Utrecht niet digitaal raadplegen?
Almburger XXL in restaurant Plattenalm, Hoch-Krimml, Oostenrijk!quote:Op vrijdag 14 februari 2014 09:48 schreef Paul het volgende:
[..]
De beste burgers zijn bij bij Meneer Smakers
Welk restaurant serveert biefstuk met friet voor 9 euro? (want dat is de prijs voor de goedkoopste hamburger + friet bij meneer Smakers)quote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:00 schreef Lemans24 het volgende:
Wat een gedoe om een hamburger...
Ga voor die prijs dan gewoon voor biefstuk!
Ik ook hoor, zaken als de MacDonalds en Burger King hebben de hamburger gedevalueerd tot een stuk fastfood van bedenkelijke kwaliteit. Een goede hamburger kan ik echt van genieten en hoeft echt niet matig qua kwaliteit te zijnquote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:16 schreef Miauw_Zedong het volgende:
Voor een goede hamburger heb ik best wat geld over, kan ik net zo van genieten als van een goede biefstuk.
Ik hoor nog wel hogere prijzen, voor die andere tenten. Negen is best redelijk, hoewel ik dan nog liever een sateetje met friet eet voor dat geldquote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:05 schreef Blik het volgende:
[..]
Welk restaurant serveert biefstuk met friet voor 9 euro? (want dat is de prijs voor de goedkoopste hamburger + friet bij meneer Smakers)
Nou ja, dat is inderdaad mijn mening over de hamburger geworden: goedkoop fastfood.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:25 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik ook hoor, zaken als de MacDonalds en Burger King hebben de hamburger gedevalueerd tot een stuk fastfood van bedenkelijke kwaliteit. Een goede hamburger kan ik echt van genieten en hoeft echt niet matig qua kwaliteit te zijn
The butcher is het duurste (maar in Amsterdam, en redelijk toeristisch), daar ben je 9 euro kwijt voor een hamburger, en 11,80 als je er friet bij wilt hebben. Is alsnog niet duur, en ik ken geen tent waar je een fatsoenlijk biefstuk kunt krijgen voor dat geld. Ook een fatsoenlijk sateetje (lees: niet uit de diepvries, maar versgemaakt) is lastig te vinden voor die prijsquote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:34 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik hoor nog wel hogere prijzen, voor die andere tenten. Negen is best redelijk, hoewel ik dan nog liever een sateetje met friet eet voor dat geld
Maar ik zal hem proberen, zodra hij ook ook het Ledig Erf zit.
Scheelt je wel geld, meestalquote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:39 schreef Nielsch het volgende:
Ik heb liever een echte goede hamburger dan een biefstuk.
Niet alleen vanwege het geld, ik vind het gewoon lekkerder dan biefstuk.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 15:19 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Scheelt je wel geld, meestal
Behalve op die plekken waar ze topbiefstuk vermalen tot hamburger en er alsnog 50 euro voor vragen, erg jammer is dat. In Berlijn zit zo'n tent.
Topbiefstuk moet je heel laten. Gewoon goed vlees mag je best vermalen.
Mwah, doe mij maar een burger van topkwaliteit vlees die nog lekker rood van binnen isquote:Op vrijdag 14 februari 2014 15:19 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Scheelt je wel geld, meestal
Behalve op die plekken waar ze topbiefstuk vermalen tot hamburger en er alsnog 50 euro voor vragen, erg jammer is dat. In Berlijn zit zo'n tent.
Topbiefstuk moet je heel laten. Gewoon goed vlees mag je best vermalen.
Snapte wel dat je dat bedoelde.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 15:32 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Niet alleen vanwege het geld, ik vind het gewoon lekkerder dan biefstuk.
Daar zijn de steaks dan ook wel astronomisch duur, met hun 400 g cuts. Het lijkt de tent die ik bedoelde, misschien was ik in de war met de burgers daar... (die zijn redelijk normaal geprijst)quote:Op vrijdag 14 februari 2014 15:35 schreef Miauw_Zedong het volgende:
[..]
Mwah, doe mij maar een burger van topkwaliteit vlees die nog lekker rood van binnen isVoor zowel burgers als steaks moet in je in Berlijn bij The Bird zijn overigens
Ja je betaalt per ons bij die tent, prijs is afhankelijk van welke cut je neemt. Ik nam er altijd een porterhouse van 800 gram ofzoquote:Op vrijdag 14 februari 2014 15:37 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Daar zijn de steaks dan ook wel astronomisch duur, met hun 400 g cuts. Het lijkt de tent die ik bedoelde, misschien was ik in de war met de burgers daar... (die zijn redelijk normaal geprijst)
Hoe krijg je dat fatsoenlijk naar binnen?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 15:41 schreef Miauw_Zedong het volgende:
[..]
Ja je betaalt per ons bij die tent, prijs is afhankelijk van welke cut je neemt. Ik nam er altijd een porterhouse van 800 gram ofzoDe burgers zijn echt te gruwelijk voor woorden:
[ afbeelding ]
en ze hebben ook dodelijk hete chicken wings in habanerosausGodverdomme ik krijg honger van dit gelul
Ik wil daar naartoe!quote:Op vrijdag 14 februari 2014 15:41 schreef Miauw_Zedong het volgende:
[..]
Ja je betaalt per ons bij die tent, prijs is afhankelijk van welke cut je neemt. Ik nam er altijd een porterhouse van 800 gram ofzoDe burgers zijn echt te gruwelijk voor woorden:
[ afbeelding ]
en ze hebben ook dodelijk hete chicken wings in habanerosausGodverdomme ik krijg honger van dit gelul
Raar he?!!? Doe niet zo dom manquote:Op zaterdag 15 februari 2014 03:08 schreef d4v1d het volgende:
Of ze zetten morgen ff het hele domplein af voor een herdenking vam n mens uit de politiek...
Nee, maar ze heeft ook wat gedaan voor de maatschappij.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 13:53 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ja watIs een politiek persoon opeens zo veel belangrijker?
Ja een minister van staat is belangrijker dan een gewoon mens, kun je daar niet tegen?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 13:53 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ja watIs een politiek persoon opeens zo veel belangrijker?
Bedankt Nielsch en ook Silenus voor de info, wilde niet reageren omdat ik in onderhandeling was.quote:Op zondag 9 februari 2014 12:37 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Lijkt me op zich een prima plek, maar hangt er een beetje vanaf waar je zit. Een bepaald stuk achter de Koningsweg (Lodewijk Napoleonplantsoen) heeft wel wat schotelflats en sociale huurwoningen waar op het eerste gezicht een beetje Sterrewijkvolk woont, maar kwam er vroeger best vaak en nooit iets raars meegemaakt... Maar goed als je aan de andere kant zit (begraafplaatskant) zul je daar vrij weinig van merken. Wel heel erg druk qua verkeer als je direct aan de Koningsweg zelf zit. Zeker in de avondspits staat dat echt compleet vol.
Voordeel is dat je zo op het Ledig Erg zit en via het bruggetje in het park ook dichtbij Oudwijk. Weet niet of je kinderen hebt maar je woont vlakbij de Kohnstamschool en die schijnt erg goed te zijn.
Gefeliciteerd! Maar je zit dus aan de Koningsweg als ik het goed begrijp, tussen de twee begraafplaatsen? Mooie plek, zo vlakbij het Ledig Erf!quote:Op zondag 16 februari 2014 13:46 schreef Undergod het volgende:
[..]
Bedankt Nielsch en ook Silenus voor de info, wilde niet reageren omdat ik in onderhandeling was.
Inmiddels zijn de verkopers en ik het eensch geworden over de prijs.
Dus onder voorbehoud heb ik een huis aan de koningsweg
Ik ga dus van lombok naar oost (net aan)!
Klopt allebeiquote:Op zondag 16 februari 2014 13:49 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Maar je zit dus aan de Koningsweg als ik het goed begrijp, tussen de twee begraafplaatsen? Mooie plek, zo vlakbij het Ledig Erf!
Stond trouwens een hoop te koop zag ik laatst, dus je had het wel voor het uitkiezen.
2 of 3x geweest nu, ik vind het erg leuk! Prijzig... mwah, ze hebben toch ook al burgers vanaf 8-9 ¤?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 15:35 schreef Miauw_Zedong het volgende:
[..]
Heeft iemand ooit deze burgers gehad trouwens:
http://www.firmapickles.nl/menu/
deze tent probeert volgens mij echt het luxere segment burgers aan te bieden (erg prijzig ook) maar ik zie niet veel goede reviews op iens. Ook de combinatie burgers en wijn lijkt me nou niet echt fantastisch ofzo.
Is het tegenwoordig zo erg?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:23 schreef Naamah het volgende:
Waarom gaat alles door de week zo vroeg dicht?Word er een beetje chagrijnig van. Ik ben om 1.00 gewoon nog niet klaar met een leuke avond hebben
![]()
Zijn er cafés die op dinsdag/woensdag wel gewoon tot een beetje een fatsoenlijke tijd open zijn?
Ja, het is zo ergquote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:25 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Is het tegenwoordig zo erg?
Die hele serie van De Zotte, De Kneus, Heerenplein, enz, is daar nog wat van open? Bestaan ze überhaupt nog (kom daar nooit meer...)?
Dinsdagavond was altijd dikke feestavond op UCU. Woensdag is de enige dag dat die lui geen college hebben om 9 uur dus dinsdagavond was altijd zuipen en neuken.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:32 schreef Blik het volgende:
Dinsdag was altijd verkapte studentenavond toch?
't Neutje! Ze noem(d)en zich dan wel een studentencafe maar er komt genoeg 20+ en 30+... Gaan volgens mij elke dag wel door tot een uur of 3.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:23 schreef Naamah het volgende:
Waarom gaat alles door de week zo vroeg dicht?Word er een beetje chagrijnig van. Ik ben om 1.00 gewoon nog niet klaar met een leuke avond hebben
![]()
Zijn er cafés die op dinsdag/woensdag wel gewoon tot een beetje een fatsoenlijke tijd open zijn?
Ik kan de Luifel ook wel waarderen om de bizar snelle service op het terras.quote:Op woensdag 19 februari 2014 10:19 schreef Miauw_Zedong het volgende:
Het Neutje is ook echt een van de weinige fatsoenlijke tenten aan de Neude
Ik zit eigenlijk nooit op het terras aan de Neude. Liever bij de Zaak, Tilt of aan het ledigerf. Maar ik zal het onthouden voor als ik daar een keer terecht kom.quote:Op woensdag 19 februari 2014 10:28 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik kan de Luifel ook wel waarderen om de bizar snelle service op het terras.
Het is goed geplanned, de uitvoering is ook prima, groot compliment, zo'n grote verbouwing met zo weinig hinder uitvoeren terwijl er zoveel mensen elke dag door het station komen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:14 schreef Tim86 het volgende:
Sowieso best een soepele verbouwing so far moet ik zeggen. Heb er weinig hinder van ondervonden eigenlijk. Misschien dat mensen die er echt dagelijks komen het anders hebben ervaren, maar ik vond het echt prima geregeld tot nu toe.
Het hele noordelijke deel gaat tegelijk open volgens mij, ergens in 2015. Dat wordt echt wel even een tof wow-momentje volgens mij.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:16 schreef speknek het volgende:
Ja het duurt nog wel twee jaar ofzo, maar er komen nu wat grote stukken bij.
Parkeer je je fiets dan in de tunnel?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:19 schreef speknek het volgende:
Sinds ik erachter ben dat de Sijpestijningang voor mij een stuk sneller is kom ik nooit meer in het station (hooguit als ik net de trein gemist heb voor een cappuccino). Ik vind het alleen jammer dat hij uiteindelijk minder mooi lijkt te gaan worden dan Rotterdam CS.
Ben helaas bij slechts 2 uit de top 40 geweest.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:28 schreef Nielsch het volgende:
Artikel over Tivoli op 3voor12
http://3voor12.vpro.nl/ni(...)-Tivoli-Utrecht.html
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:37 schreef Blik het volgende:
Ze hebben gisteren bij mijn vriendin de bel gejat van de fiets, hoe kansloos
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |