Ik mis de vroege vogel.quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:50 schreef Onnoman het volgende:
43 vogelsoorten in park oog in al
http://www.parkooginal.nl/gespot/
(ik geloof er zelf weinig van maar goed)
En je vader.. de rare vogelquote:
komt niet meer toch?quote:
Jawel hoor. De Bieb++, die komt er niet. Dit is de nieuwe Wolff bios op het Veemarktplein.quote:
hmm... zal wel weer een trekpleister worden voor allochtonenquote:Op woensdag 22 januari 2014 22:26 schreef Q. het volgende:
[..]
Jawel hoor. De Bieb++, die komt er niet. Dit is de nieuwe Wolff bios op het Veemarktplein.
dan was het mijn vaderquote:Op woensdag 22 januari 2014 22:27 schreef obolos het volgende:
[..]
Die komt niet in dat park, dus het moet iemand anders zijn geweest.
Meer hier: http://www.duic.nl/wonen/(...)sluiting-monicabrug/quote:Actiegroep Stopknipmonicabrug verzet zich tegen de voorgenomen verkeersafsluiting bij de Monicabrug. De groep is bang voor extra verkeersoverlast en verslechtering van de luchtkwaliteit rond de Amsterdamsestraatweg. In de hoop de gemeente op andere gedachten te kunnen brengen, startten ze een website en binnenkort ook een petitie.
het is ook een noodgreep van de gemeente, omdat ze IETS moeten, want anders moeten ze een hoop geld terugbetalen aan de EU (zo begreep ik het).quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:53 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Meer hier: http://www.duic.nl/wonen/(...)sluiting-monicabrug/
Vind het een slecht plan. De ASW staat vaak al vol met auto's gedurende de spits. Als al het verkeer dat bij de rotonde nu nog rechtdoor gaat linksaf moet de ASW op dan wordt het heel veel drukker. En dat blijkt ook wel, want volgens de berekeningen gaat dat om 6000 tot 7000 auto's per dag.
Ik snap dat de gemeente verkeer door de stad wil terugdringen en mensen over de ringweg wil sturen, maar ga dan niet als alternatief de ASW gebruiken, want dat is geen alternatief.
De luchtkwaliteit op de ASW is al verschrikkelijk slecht. 50% verkeerstoename gaat dat niet beter maken, dus ik zie niet in hoe ze dan geen geld moeten terugbetalen aan de EU. Tenzij ze met de EU hebben vastgelegd dat ze de Monicabrug emissievrij moeten houden ofzoquote:Op donderdag 23 januari 2014 18:08 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
het is ook een noodgreep van de gemeente, omdat ze IETS moeten, want anders moeten ze een hoop geld terugbetalen aan de EU (zo begreep ik het).
zo gaat het natuurlijk altijd: het criterium is dat ze de gebieden die op DAT moment onder de norm zitten aanpakken. als later (door wat voor oorzaak dan ook) een ander gebied onder de norm komt, heeft dat geen effect op het eerdere pakket afspraken en geld.quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:45 schreef maniack28 het volgende:
[..]
De luchtkwaliteit op de ASW is al verschrikkelijk slecht. 50% verkeerstoename gaat dat niet beter maken, dus ik zie niet in hoe ze dan geen geld moeten terugbetalen aan de EU. Tenzij ze met de EU hebben vastgelegd dat ze de Monicabrug emissievrij moeten houden ofzo
Heel herkenbaar. Ik heb mijn huidige vriendin daar ook leren kennen, top tent! Ga t missen...quote:Op donderdag 23 januari 2014 23:13 schreef zatoichi het volgende:
http://tivoli.nl/tijdloos
Het afscheid van de oude gracht. Ik ga zeker; in ieder geval naar Spinvis. Vijftien jaar geleden heb ik mijn eerste date met mijn huidige vrouw daar gehad, dus wel een must-go voor ons :-)
Dat is leuk voor ons was het november 1999, inmiddels is jr. ook al in Tivoli geweestquote:Op donderdag 23 januari 2014 23:13 schreef zatoichi het volgende:
http://tivoli.nl/tijdloos
Het afscheid van de oude gracht. Ik ga zeker; in ieder geval naar Spinvis. Vijftien jaar geleden heb ik mijn eerste date met mijn huidige vrouw daar gehad, dus wel een must-go voor ons :-)
Die ouwe troep stort bijna van ellende in elkaar.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:30 schreef pokkerdepok het volgende:
triest eigenlijk, dat ze die zaal opgeven. ik snap het niet echt.
renoveren?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:31 schreef Q. het volgende:
[..]
Die ouwe troep stort bijna van ellende in elkaar.
Dat vond ik ook wat, uh, optimistisch verwoord.quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:02 schreef Undergod het volgende:
Het buurtje bij de asw zie ik geen nieuw ooginal in
op zich doen sommige zijstraatjes het langzaamaan wel steeds leuker.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:33 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat vond ik ook wat, uh, optimistisch verwoord.
Is wel één van de meest legendarische zalen van Utrecht en hij hoort landelijk gezien zeker in het rijtje van bv Melkweg en Paradiso thuis. Ik ga er in ieder geval nog steeds met veel plezier naar toe. Weet iemand trouwens wat er met die toko gaat gebeuren?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:31 schreef Q. het volgende:
[..]
Die ouwe troep stort bijna van ellende in elkaar.
Tering, wat knullig!quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:49 schreef Feestkabouter het volgende:
Label op mijn fiets (gebruik ik af en toe, zojuist weer even).
"Op grond van artikel blabla........ Doet u dat niet dan verwijderd de gemeente uw (brom)fiets. ..."
Ik ben zo trots op onze gemeente
Ik ga naar Autoweerd. Tot nu toe prettige ervaringen mee qua service, contact, afspraken en zo, hoe ze qua prijs zijn weet ik eigenlijk niet eens zo.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:13 schreef maniack28 het volgende:
Kent iemand een goede autogarage in Utrecht (liefst Bovag) die dingen voor een net prijsje doet? Mijn koppeling is versleten (denk ook tandwielen..)
Een verkoper mag ook.. laat maar komen!
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:49 schreef Feestkabouter het volgende:
Label op mijn fiets (gebruik ik af en toe, zojuist weer even).
"Op grond van artikel blabla........ Doet u dat niet dan verwijderd de gemeente uw (brom)fiets. ..."
Ik ben zo trots op onze gemeente
Prima locatie, weer op zo'n plek waar niemand komt.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 10:57 schreef Nielsch het volgende:
Er komt een tweede vestiging van Meneer Smakers, bij het Ledig Erf aan het begin van de Twijnstraat, waar eerst de Sopranos Clinic / Rabobank zaten. Lekker dicht bij huis!
Ja stel je voor, helemaal naar de Twijnstraat. Neem je paspoort meequote:Op zaterdag 25 januari 2014 11:54 schreef Specularium het volgende:
[..]
Prima locatie, weer op zo'n plek waar niemand komt.
Lolwut?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 11:54 schreef Specularium het volgende:
[..]
Behalve mensen die daar in de buurt wonen komt daar inderdaad niemand.quote:
Er wonen gewoon heel veel mensen in de buurtquote:Op zaterdag 25 januari 2014 13:32 schreef Silenus het volgende:
Wat gek dat het altijd zo druk is op het ledig erf dan. Prima locatie juist, Ledig erg is een van de leukste stukjes Utrecht.
Het Ledig Erf is dé plek voor mensen die echt van Utrecht houden!quote:Op zaterdag 25 januari 2014 11:54 schreef Specularium het volgende:
[..]
Tijdelijk ook goed?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:39 schreef dotKoen het volgende:
Als iemand nog een tip heeft voor zelfstandige woonruimte die ik kan huren in Utrecht, ik hoor het graag
Hoogh Boulandtquote:Op zaterdag 25 januari 2014 14:31 schreef Silenus het volgende:
Ik ga volgende maand weer verhuizen, naar eh...geen idee hoe de wijk heet maar tussen de spoorlijn en de catharijnesingel. Weer beetje dichter bij het Ledig erf!
Ohja, het is ook zo'n beetje de enige plek waarop je de stad in kunt met de fiets vanaf het zuiden.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 13:30 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Behalve mensen die daar in de buurt wonen komt daar inderdaad niemand.
quote:De websitebeheerder van huisartsenprakrijk Galgenwaard die 3.700 patiënten inschreef bij zijn eigen praktijk, heeft hier bijna 60 duizend euro mee verdiend aan inschrijftarieven. De man zelf heeft niet het idee dat hij iets fout heeft gedaan. ‘Ik wil mijn patiënten zorg kunnen blijven leveren. Nu dat niet meer in praktijk Galgenwaard kan, doe ik dat in mijn eigen praktijk,’ aldus zorgondernemer Paul Drost in De Volkskrant.
Voor heel Hoograven, Rivierenwijk, Tolsteeg, Lunetten, Koningsweg en de IBB plus delen van de Sterrewijk en de Dichterswijk is het Ledig Erf zo'n beetje de toegangspoort van het centrum, maar verder komt er niemand (langs).quote:Op zondag 26 januari 2014 09:51 schreef Neelix het volgende:
[..]
Ohja, het is ook zo'n beetje de enige plek waarop je de stad in kunt met de fiets vanaf het zuiden.
Komt helemaal niemand langs hoor.
Vaag artikel zeg. Denk niet dat ze nog opengaan om eerlijk te zijn.quote:Op maandag 27 januari 2014 18:00 schreef Q. het volgende:
Vanaf morgen alle Polare-winkels, inclusief Broese dus, (tijdelijk) dicht.
http://www.nu.nl/boek/368(...)tijdelijk-dicht.html
Ligt vooral aan wat er met het Westplein gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:41 schreef Lemans24 het volgende:
Nu vraag ik me ineens af, bij het zien van dat water: gaat de Leidsche Rijn ook aangesloten worden op de opengegraven Singel?
edit: ja dus
http://cu2030.nl/page/catharijnesingel
En het moet nog bevaarbaar worden ook, mogen er heel wat wegen (en gebouwen?) gaan verdwijnen.
Dat vraagt om een betonblok om de benen en een bezichtiging van de bodem van de Oudegracht.quote:Op woensdag 29 januari 2014 00:44 schreef Lemans24 het volgende:
Op de werf staan en dan zeggen "ik heb net het gevoel dat ik in Amsterdam ben"...
Dat was idd het moment dat ik afhaakte. Wat verschrikkelijk slecht was dit.quote:Op woensdag 29 januari 2014 00:44 schreef Lemans24 het volgende:
Op de werf staan en dan zeggen "ik heb net het gevoel dat ik in Amsterdam ben"...
Toen pas?quote:Op woensdag 29 januari 2014 10:22 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dat was idd het moment dat ik afhaakte. Wat verschrikkelijk slecht was dit.
Uh en dan, dan liggen ze met een betonblok op de Oudegrachtquote:Op woensdag 29 januari 2014 09:38 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat vraagt om een betonblok om de benen en een bezichtiging van de bodem van de Oudegracht.
Gewoon omzagen, uitgraven en daarna weer nieuwe planten. Je moet wat met het subsidiegeld nu de Bieb++ daar niet door gaat.quote:Op woensdag 29 januari 2014 10:33 schreef Q. het volgende:
Er gaan nog even 17 bomen op het Smakkelaarsveld om. Lekkere kale boel wordt het daar.
http://www.bouwpututrecht(...)men-smakkelaarsveld/
Gewoon weer lekkere sprietjes neerzetten, die zijn over 30 jaar wel weer van een fatsoenlijke omvang. Net op tijd voor de volgende verbouwing van het stationsgebied.quote:Op woensdag 29 januari 2014 10:38 schreef speknek het volgende:
[..]
Gewoon omzagen, uitgraven en daarna weer nieuwe planten. Je moet wat met het subsidiegeld nu de Bieb++ daar niet door gaat.
Nou, slopen maar zou ik zeggen...quote:Sloop Stationstraverse gaat door: dwarsliggende zussen zetten handtekening
De sloop van de Stationstraverse gaat door. De twee zussen die de sloop tegen hielden zetten alsnog hun handtekening waardoor de Stationstraverse kan worden verkocht aan de gemeente. De traverse wordt gesloopt om plaats te bieden aan Stationsplein Oost.
In het appartement van de twee zussen is in december 2012 een wietplantage opgerold. De zussen moesten betalen voor de illegaal afgetapte elektriciteit, en wilden deze kosten terug in ruil voor hun handtekening. De Vereniging van Eigenaren van de Radboudveste heeft een kortgeding tegen de zussen aangespannen. Deze komt te vervallen, omdat zij alsnog hun handtekening hebben gezet.
De Stationstraverse was gezamenlijk eigendom van de Vereniging van Eigenaren en Corio. De bewoners waren voor 11,8 procent eigenaar van dit deel van Hoog Catharijne, en Corio voor 88,2 procent. In ruil voor het opgeven van dit eigendom worden de appartementen van de bewoners verbeterd.
Dus vanavond gewoon weer lekker onbeschermd die tampeloeris danwel toplul in de gleuf van een uf rammen met z'n allen! Morning-after pil en hoppa!quote:Angst voor HIV onder Utrechtse studenten ongegrond
De angst onder Utrechtse studenten voor besmetting met het HIV-virus is ongegrond. Er ging een hardnekkige gerucht dat studenten van zowel het Utrechts Studenten Corps als de Utrechtse Vrouwelijke Studenten Vereeniging besmet zouden zijn met het virus. Volgens de GGD regio Utrecht is er ‘geen enkele aanwijzing die dit gerucht ondersteunt’.
Bij de studentenverenigingen USC en UVSV circuleert al enkele weken het gerucht dat een van de studenten besmet zou zijn met het HIV-virus na een vakantie in een Afrikaans land. De student zou op zijn beurt andere studenten hebben besmet.
Gerucht blijkt nergens op gebaseerd
In overleg met de verenigingen heeft de GGD regio Utrecht het gerucht onderzocht, en het blijkt nergens op te zijn gebaseerd. ‘Navraag bij de soa-poli en bij de hiv-behandelaren in het UMCU leert dat er geen enkele aanwijzing is die dit gerucht ondersteunt. Ook bij de verenigingen zelf is niets bekend over studenten met hiv. Het gerucht lijkt daarom ook niet berusten op enige waarheid,’ aldus de GGD in een persbericht dat zij gisteren naar buiten bracht.
In de afgelopen jaren deden vergelijkbare geruchten de ronde in andere studentensteden. Het is onduidelijk waar deze geruchten vandaan komen.
Dit gerucht duikt echt ueder jaar opnieuw op..bizar dat het nog aandacht krijgtquote:Op woensdag 29 januari 2014 14:17 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dus vanavond gewoon weer lekker onbeschermd die tampeloeris danwel toplul in de gleuf van een uf rammen met z'n allen! Morning-after pil en hoppa!
duic.nl
Geen idee maar goeie kont!quote:Op woensdag 29 januari 2014 10:38 schreef DW457 het volgende:
Maar even iets anders, een klein zijspoortje: wie is dit btw:
[ afbeelding ]
Mijn fiets staat iedere dag op dezelfde plek..dan vraag ik me af hoe ze gaan beoordelen of ik hem in de tussentijd nog heb gebruikt. Door te kijken of hij stoffig is? Of alleen of die sticker er nog op zit?quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:51 schreef Naamah het volgende:
Ik ben juist blij dat ze dat af en toe doen! Er staan in mijn buurtje steeds fietsen die niet meer gebruikt worden/van niemand zijn/fietswrak zijn. Die fietsen nemen de schaarse plekken in de fietsenrekken in en blokkeren soms ook de stoep als ze tegen huizen staan. Alleen maar fijn dat ze zo nu en dan weggehaald worden.
En ambtenaren kunnen niet zien welke fiets er wel gebruikt wordt en welke niet, dus hangen ze gewoon aan elke fiets zo'n ding. Als ze dan na de aangegeven periode weer langskomen, zien ze precies welke fietsen er nog wel en welke er niet gebruikt worden. Hangt er zo'n ding aan je fiets, dan haal je het er af, geen probleem toch? Volgens mij best een efficiënt systeem.
Ik snap het probleem niet zo. Juist fijn dat al die fietswrakken en ongebruikte fietsen af en toe worden weggehaald en volgens mij hebben ze er een prima systeem voor bedacht!
Je mag de sticker eraf halen wanneer je je fiets gebruikt. Wij kregen net een flyer in de bus dat ze in Noordoost ook een opruimactie gaan houden.quote:
Dat bedoel ik. Sticker er op: fiets weg, sticker er af: niks aan de hand.quote:Op donderdag 30 januari 2014 15:29 schreef bork het volgende:
[..]
Je mag de sticker eraf halen wanneer je je fiets gebruikt. Wij kregen net een flyer in de bus dat ze in Noordoost ook een opruimactie gaan houden.
Iets anders Biltstraat 95 (voormalig Moluks museum) is verkocht volgens het bordje wat er op hing. Zal mij benieuwen wat er in komt.
Als je al zo begint, dan kun je beter wegblijven uit Utrecht, anders ga je geen vrienden maken hierquote:Op donderdag 30 januari 2014 17:03 schreef Pond het volgende:
Ha Utrechtenaren!
Op valentijnsdag heb ik precies een jaar een relatie met mijn vriendin (ik haat die datum)
We zitten in een hotel dichtbij Utrecht. Is er iets leuks te doen op vrijdag in Utrecht? En zaterdagochtend/middag?
Wat moeten we niet missen?Liefst niet al te cultureel
Thanks!
nee, het is hier stomquote:Op donderdag 30 januari 2014 17:03 schreef Pond het volgende:
Ha Utrechtenaren!
Op valentijnsdag heb ik precies een jaar een relatie met mijn vriendin (ik haat die datum)
We zitten in een hotel dichtbij Utrecht. Is er iets leuks te doen op vrijdag in Utrecht? En zaterdagochtend/middag?
Wat moeten we niet missen?Liefst niet al te cultureel
Thanks!
Vrijdagavond lekker naar de Hofman, een goed en rustig cafe op het Janskerkhof. Ideaal om lekker romantisch te tafelen met een goed glas wijn.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |