![1773173_13114183582353_bigthumb.jpg]()
![220px-Tivoli_Oudegracht.jpg]()
De befaamde poptempel aan de Oudegracht gaat sluiten. Begin 2014 opent op het Vredenburg een nieuw muziekcomplex met maar liefst vijf concertzalen. Een van die zalen zal het nieuwe Tivoli zijn. De vestiging aan de Oudegracht is te klein, te oud en moeilijk te bereiken voor de artiesten.
Zelf kwam en kom ik nog regelmatig in Tivoli. Afgelopen vrijdag was ik er nog om wat te dansen. Toen ik in 2001 in Utrecht kwam studeren ging ik voor het eerst; tijdens de introductie van de universiteit kon je naar een gratis concert van Van Dik Hout. Velen zullen de poptempel gaan missen; relaties zijn er ontstaan, vriendschappen zijn er gemaakt en menig biertje gedronken.
Door de jaren heen hebben er roemruchte artiesten op het podium van Tivoli gestaan. Een kleine greep:
Nirvana, Red Hot Chili Peppers, Urban Dance Squad, Pearl Jam, Snoop Dogg, Sonic Youth, Faith No More, Nick Cave & The Bad Seeds, Pixies, Ramones, Ice T, Primus, Soundgarden, Herman Brood, Bob Geldof, Black Crowes, De La Soul, Run DMC, Radiohead, dEUS, Franz Ferdinand, Kaiser Chiefs...
Dit topic is er nagedachtenis aan het legendarische Tivoli, want ik zal die plek zeker gaan missen als het over een jaar gaat sluiten!
![933_1.jpg]()
De Tivoli Tijdmachine met art-work van concerten door de jaren heen.
http://www.tivoli.nl/tijdmachine/[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2013 20:26:52 ]