Er staat in het stukje hoveniersstraat een huis 75m2 met voor en achtertuin, voor 160k.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:42 schreef Naamah het volgende:
Herenweg is leuk! Ook leuke huizen daar. Maar het is niet te vergelijken met het stukje rond de Hoveniersstraat bijvoorbeeld. Het is moeilijk om over een wijk als geheel iets te zeggen. Ik woon echt perfect, maar ga je twee keer een hoek om, dan is de sfeer alweer heel anders en nog eens honderd meter verder wil je nog niet dood gevonden worden. Het zegt uiteindelijk toch niet zo heel veel.
Mwah, het is niet direct een plek waar je ver vandaan moet blijven. In het rijtje huizen dichter bij Oudenoord is het volkse erger (of misschien valt het daar meer op doordat er geen voortuintjes zijn, kan ook). Wat in die hoogbouw er tegenover woont en om de hoek in de Nieuwe Pijlsweerdstraat lijkt soms ook wel een beetje aso (mensen met enge honden en zo).quote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:07 schreef Undergod het volgende:
Bedankt voor alle reacties!
[..]
Er staat in het stukje hoveniersstraat een huis 75m2 met voor en achtertuin, voor 160k.
Dat klinkt aanlokkelijk maar moet wel wat aan geklust worden + CV.
Maar dat soort dingen moet ik dus niet willen?
Leuk, kan ik lekker met de kids naar de plek waar ik 16 jaar geleden regelmatig kwam toen ik mijn vrouw ontmoette...quote:Op woensdag 22 januari 2014 09:43 schreef Nielsch het volgende:
Ik was vorige week trouwens voor het eerst in jaren weer eens in de Stairway, tijdens een werkborrel. Maar zo hee, dat is veranderd. Van een alternatief hol voor pubers tot een of ander suf sfeerloos hok met compleet witte muren voor 40+. Het podium waar ooit bands stonden te rocken is nu omgetoverd tot kinderspeelplaats met speelgoed en een speeltent. Ze hebben zelfs 40+ avonden. Het logo is compleet generiek geworden en zelfds de pilaar met de legendarische tekst van het Led Zeppelin nummer is weg. De gitaren en gouden platen zijn van de muur en ze hebben er alles klinisch wit gestuct.
Enige voordeel was dat je er niet meer hoefde te betalen voor de WC.
is een behoorlijke aso buurt, ik rij er regelmatig doorheen op de fiets. dat tunneltje en dat stuk achter het spoor. daar staan de bankstellen buiten in de zomer...quote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:28 schreef Naamah het volgende:
[..]
Mwah, het is niet direct een plek waar je ver vandaan moet blijven. In het rijtje huizen dichter bij Oudenoord is het volkse erger (of misschien valt het daar meer op doordat er geen voortuintjes zijn, kan ook). Wat in die hoogbouw er tegenover woont en om de hoek in de Nieuwe Pijlsweerdstraat lijkt soms ook wel een beetje aso (mensen met enge honden en zo).
Er tegenover is natuurlijk die speeltuin. Heb niet het idee dat dat enorm veel overlast oplevert, het is voornamelijk klein grut dat er onder toezicht speelt. Maar het trekt ook wel oudere kinderen die juist daar in de buurt rond komen hangen en soms wat rottigheid/kattekwaad uithalen, maar redelijk onschuldig.
Het huis in dat rijtje rechts op de hoek (zie je nog net op de fundafoto's) heeft een hele tijd leeggestaan en was een hangplek aan het worden. Tuin was ook helemaal overwoekerd. Mocht je serieus naar dat huis gaan kijken, zeker even checken of dat nu bewoond is.
Al met al zou ik best in dat huis willen wonen, maar of ik het nou direct zou willen kopen, mwah ... weet ik niet.
Jij bedoelt Laan van Engelswier en Burgjeslaan en zo, dat is best aso inderdaad, maar aan de andere kant van het spoort, dus denk niet dat je daar enorm veel last van hebt. Het stukje waar het over ging is niet per se minder aso, maar misschien net op een andere manier of zoquote:Op woensdag 22 januari 2014 11:09 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
is een behoorlijke aso buurt, ik rij er regelmatig doorheen op de fiets. dat tunneltje en dat stuk achter het spoor. daar staan de bankstellen buiten in de zomer...
Slim, op zo'n bankstel voor je huis zit je een stuk comfortabeler dan op een kratje bier of een plastic tuinstoeltje.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:09 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
is een behoorlijke aso buurt, ik rij er regelmatig doorheen op de fiets. dat tunneltje en dat stuk achter het spoor. daar staan de bankstellen buiten in de zomer...
Ja, het loopt daar niet zo lekker meer volgens mij.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:39 schreef marcek het volgende:
Ik was er afgelopen zomer een keer op donderdagavond. Gingen ze om 11 uur dicht, meisje achter de bar mocht niet later dan dat alleen staan.
adres please!quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:47 schreef Nielsch het volgende:
Ze moeten er gewoon een soort van Kuhstall van maken zoals in Düsseldorf; 24 uur per dag, 7 dagen per week open om te feesten. Uniek concept in Utrecht en volgens mij mag het qua tijden.
Ik weet nog dat die tunnel er niet was.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:31 schreef Naamah het volgende:
[..]
Jij bedoelt Laan van Engelswier en Burgjeslaan en zo, dat is best aso inderdaad, maar aan de andere kant van het spoort, dus denk niet dat je daar enorm veel last van hebt. Het stukje waar het over ging is niet per se minder aso, maar misschien net op een andere manier of zo(iets minder bankstellen op straat en harde muziek met de ramen op en iets meer kattenkwaadkinderen).
Dit ja.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:42 schreef Naamah het volgende:
Herenweg is leuk! Ook leuke huizen daar. Maar het is niet te vergelijken met het stukje rond de Hoveniersstraat bijvoorbeeld. Het is moeilijk om over een wijk als geheel iets te zeggen. Ik woon echt perfect, maar ga je twee keer een hoek om, dan is de sfeer alweer heel anders en nog eens honderd meter verder wil je nog niet dood gevonden worden. Het zegt uiteindelijk toch niet zo heel veel.
Nou... Ik heb in de Houtstraat gewoond (er recht tegenover) en het pleintje waar jullie het over hebben is gewoon het Houtplein.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:31 schreef Naamah het volgende:
[..]
Het stukje waar het over ging is niet per se minder aso, maar misschien net op een andere manier of zo(iets minder bankstellen op straat en harde muziek met de ramen op en iets meer kattenkwaadkinderen).
Zegt genoeg nietquote:Utereg m'n stadsie daar gebeurt van alle hand
het bruist aan alle kant in het hartsie van het land
de sterrenwijk het houtplein en de Lange Rozendaal
Utereg het mooist van allemaal
Utereg het mooist van allemaal
ja dat is veel netter. maar bijvoorbeeld bij dat tunneltje staan soms hangjongeren, en er is wel doorloop natuurlijk. dat speelplein is wel okee, daar is begeleiding inderdaad.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:31 schreef Naamah het volgende:
[..]
Jij bedoelt Laan van Engelswier en Burgjeslaan en zo, dat is best aso inderdaad, maar aan de andere kant van het spoort, dus denk niet dat je daar enorm veel last van hebt. Het stukje waar het over ging is niet per se minder aso, maar misschien net op een andere manier of zo(iets minder bankstellen op straat en harde muziek met de ramen op en iets meer kattenkwaadkinderen).
Bolkerstrasse in Dusseldorf. Twee uurtjes rijden van Utrecht. Ruim 300 kroegen en clubs in een klein historisch centrum.quote:
ik hoef alleen maar deze kroeg!!quote:Op woensdag 22 januari 2014 13:54 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Bolkerstrasse in Dusseldorf. Twee uurtjes rijden van Utrecht. Ruim 300 kroegen en clubs in een klein historisch centrum.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |