Kogel.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 17:39 schreef Vanyel het volgende:
![]()
Is daar nou echt niks aan te doen aan die debielen?
kwalitatief ook een stuk minder.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:44 schreef MevrouwPuff het volgende:
Zonde van de toko. Zit er tegenover ook een, maar das zo'n donker hol..
Nouquote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:18 schreef Q. het volgende:
Volgens mij gaat het vandaag lekker met het verkeer he?
klopt, daar kwam ik wel eens toen ik op de croeselaan woonde.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 22:01 schreef speknek het volgende:
Croeselaan zit een heerlijk grote, net voorbij de jaarbeurs.
jupquote:Op dinsdag 4 februari 2014 22:30 schreef Miauw_Zedong het volgende:
Zo'n enorm geel ding is dat toch? Ben er ook een keer geweest, prima assortiment idd.
Nee dat was zaterdagochtend, ik heb het nu over maandagavond..quote:Op dinsdag 4 februari 2014 10:50 schreef Specularium het volgende:
[..]
Was een schietpartij. Mislukte beroving waarschijnlijk.
Ah daar kan ik wel eens langsquote:Op dinsdag 4 februari 2014 22:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
klopt, daar kwam ik wel eens toen ik op de croeselaan woonde.
Lijkt zo denk ik.quote:Op woensdag 5 februari 2014 09:17 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Ah daar kan ik wel eens langsmaar voor mn gevoel is die niet vaak open (als ik er langs kom)
Zit er niet eentje op de Weerdsingel, vlakbij die ijstoko?quote:Op woensdag 5 februari 2014 10:22 schreef Gesloten het volgende:
Kent iemand nog een goede Islamitische slager in omgeving Vogelenbuurt?
quote:Spannende dagen voor de Trip: kunnen omwonenden 265 starterswoningen tegenhouden?
Een zomerse vrijdagmiddag in juni op een braakliggend terrein op de Rotsoord Er waren drie raadsleden van de PvdA, D66 en Groen Links, veel creatieve ondernemers en omwonenden. En Martin Mulder (directeur Ruimtelijke en Economische Ontwikkeling van de gemeente) was er, die de aanwezigen verheugd toesprak over de komst van de nieuwbouw. De culturele hotspot ‘de Trip’ werd geopend.
Met het populaire Klein Berlijn op de achtergrond werd er opgewekt geproost op de aanstaande ontsluiting van een nieuw stukje Hoograven. Klein Berlijn en de andere ondernemingen die geopend werden, waren de voorbode van wat er moest komen: 260 starterswoningen, 1.500m2 commerciële ruimte voor creatieven en horeca. De inschrijving daarvoor was inmiddels overschreven. Ontwikkelaar en verhuurder Jebber kon verder aan de slag.
Nu, februari 2014, lijkt alles anders. Een aantal omwonenden heeft kritiek op de bouwplannen. De geplande hoogbouw zou zonlicht belemmeren. De gemeente en Jebber zijn het gesprek met hen aangegaan en hebben, binnen de grenzen van het in 2012 door de gemeenteraad vastgestelde SPVE, een aantal mogelijke planwijzigingen besproken. Daarbij werd duidelijk dat niet het hoogste gebouw, maar een ander gebouw van de Trip enige schaduw veroorzaakt op de hoek van de eeste flat aan de overkant. Dat is niet genoeg, volgens een aantal omwonenden. En ze deden hun beklag bij de politiek die bewonersparticipatie deze dagen hoog op de agenda heeft staan,
Het terrein op de Rotsoord ligt nog steeds braak en donderdag zal de gemeenteraadscommissie bepalen of dat zo zal blijven.
D66 gemeenteraadslid Arjan Kleuver weet nog niet hoe zijn fractie gaat stemmen. ‘Wij vinden bewonersparticipatie net zo belangrijk als starterswoningen. Energie door windmolens is voor ons belangrijk maar we stemden tegen toen bleek dat de bezwaren van de bewoners werden genegeerd.We gaan het debat donderdag over de Trip met de wethouder vragend in. Daarin staat de inbreng van de omwonenden voor ons centraal. Na de inspraakavonden met Jebber zijn er in het bouwplan in 2012 reeds wijzigingen aangebracht. Volgens de bewoners is dat niet genoeg. Kan er dan niet nog meer gewijzigd worden, is mijn vraag.’
“Een plan als de Trip zorgt voor levendigheid en verbinding”
Het wordt spannend voor al die jonge Utrechtse starters die zich al zagen wonen op een mooie plek in Utrecht. Hoe belangrijk is de Trip? We vroegen het aan het bewonersinitiatief Rotsoordbrug.
‘Een plan als de Trip zorgt voor levendigheid en verbinding. Wij zijn ontzettend blij met KleinBerlijn, Urlaub, Kwestie van Smaak en de Future Store. Het zou jammer zijn wanneer deze creatieve ondernemers geen permanente plek kunnen krijgen op Rotsoord’.
Arjan Kleuver:’Laten we het debat afwachten. De uiterste consequentie kan zijn dat we van het hele plan afzien.’
Op de adelaarsstraat zit deze winkel:quote:Op woensdag 5 februari 2014 10:33 schreef bierjoost het volgende:
[..]
Zit er niet eentje op de Weerdsingel, vlakbij die ijstoko?
Wat een dorp is dit toch ook, niet te geloven.quote:Op woensdag 5 februari 2014 12:13 schreef Nielsch het volgende:
Triest verhaal dit. Toont maar weer eens de incompetentie van onze kutgemeenteraadsleden aan. Wat een triest zooitje amateurs bij elkaar. Geven natuurlijk ook geen barst om jongeren, nee, lekker luisteren naar het eeuwige gezeik van ouderen is natuurlijk veel interessanter. Dan maar gaan betaalbare starterswoningen voor jongeren. Ha!
En wat een dieptrieste partij blijft D66 toch he. "Ja, we weten het nog niet zo..." Tering hee, al bijna 50 jaar geen mening. Het "vooroordeel" gaat weer eens op.
[..]
Ik heb er vanaf Hoograven ANDERHALF uur over gedaan om op de A12 terecht te komen. En ik begon ruim voor de avondspits.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:18 schreef Q. het volgende:
Volgens mij gaat het vandaag lekker met het verkeer he?
Serieus?! Whoa, das lang over een heeeeeel kort stukkie.quote:Op woensdag 5 februari 2014 14:37 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik heb er vanaf Hoograven ANDERHALF uur over gedaan om op de A12 terecht te komen. En ik begon ruim voor de avondspits.
Ik denk niets, want wat er ook moet komen, er zijn altijd een paar omwonenden die gaan klagen en dan komt er dus niets. Zeker niet in een jaar waarin er verkiezingen zijn en elke partij graag wil laten zien dat ze burgerparticipatie zo enorm hoog hebben zitten. Zo gaat dat in Utrecht.quote:Op woensdag 5 februari 2014 16:48 schreef bierjoost het volgende:
Het oude tankstation op de Vondellaan is eindelijk helemaal tegen de vlakte. Iemand een idee wat daar komt?
Fijne winkel, maar al een week of twee dicht 'wegens omstandigheden'.quote:Op woensdag 5 februari 2014 10:33 schreef bierjoost het volgende:
[..]
Zit er niet eentje op de Weerdsingel, vlakbij die ijstoko?
Daar komt een busbaan overheen, Google maar eens naar "busbaan kruisvaart"quote:Op woensdag 5 februari 2014 16:48 schreef bierjoost het volgende:
Het oude tankstation op de Vondellaan is eindelijk helemaal tegen de vlakte. Iemand een idee wat daar komt?
quote:UTRECHT - De sneltram die vanaf 2018 gaat rijden tussen Utrecht Centraal en De Uithof gaat niet in het weekend en ook niet doordeweeks na 21.30 uur. Er zijn dan te weinig reizigers om de tram rendabel te laten zijn.
Dat staat in het OV-Streefbeeld 2020 van Bestuur Regio Utrecht (BRU), de opdrachtgever voor het openbaar vervoer in de regio.
Als de tram niet rijdt, moeten reizigers bus 28 (de voormalige bus 11) nemen om van en naar De Uithof te reizen.
BRU houdt nog wel een slag om de arm. In 2017 wordt pas definitief de dienstregeling voor 2018 bepaald.
als t niet zo tries was moest ik lachen.. wat een stad..quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:55 schreef Q. het volgende:
http://www.rtvutrecht.nl/(...)niet-in-weekend.html
[..]
Het zal wellicht wat goedkoper zijn om een lege bus dan een lege tram te laten rijden, maar toch... Het komt gewoon knullig over.quote:Op donderdag 6 februari 2014 06:06 schreef zatoichi het volgende:
Waarom zou je een lege tram laten rijden?
Die moeten maar met de bus. En vanuit dat mega-grote transferium wat neergezet is voor heul veul geld moeten de mensen ook maar gewoon lekker met de bus de stad in. Want dat vinden mensen zo fijn, lekker in de bus.quote:Op donderdag 6 februari 2014 10:34 schreef bierjoost het volgende:
En ook nog gewoon het UMC toch? Met medewerkers en bezoekers?
Dan waren weer 500 miljard mensen gaan klagen, dit is de Nimby-vrije route. Zelfs de bewoners van de Pelikaanstraat zijn er blij mee.quote:Op donderdag 6 februari 2014 11:14 schreef pokkerdepok het volgende:
tja, als je hem door de binnenstad had gelegd, die tram.... dan had je er altijd iets aan gehad.
prutsers.
Sowieso een fijn alternatief voor al die ranzige bussen die door de binnenstad denderen. Mensen die naar Zeist willen kunnen dan mooi de tram naar de Berekuil nemen en daar overstappen op een bus.quote:Op donderdag 6 februari 2014 11:14 schreef pokkerdepok het volgende:
tja, als je hem door de binnenstad had gelegd, die tram.... dan had je er altijd iets aan gehad.
prutsers.
nu klaag ik.quote:Op donderdag 6 februari 2014 11:19 schreef Q. het volgende:
[..]
Dan waren weer 500 miljard mensen gaan klagen, dit is de Nimby-vrije route. Zelfs de bewoners van de Pelikaanstraat zijn er blij mee.
inderdaad, kan me niet voorstellen dat een tram door de binnenstad erger is dan die bussen nu.quote:Op donderdag 6 februari 2014 11:53 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Sowieso een fijn alternatief voor al die ranzige bussen die door de binnenstad denderen. Mensen die naar Zeist willen kunnen dan mooi de tram naar de Berekuil nemen en daar overstappen op een bus.
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1105722quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:31 schreef Onnoman het volgende:
weet iemand iets over die nieuwe bussen in utrecht?? Waar zijn die oude gebleven bijvoorbeeld?
dank je slaafquote:
Wilde je ze kopen dan?quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:31 schreef Onnoman het volgende:
weet iemand iets over die nieuwe bussen in utrecht?? Waar zijn die oude gebleven bijvoorbeeld?
gangbus afleveringenquote:
Omdat benzine goedkoper is dan stroom?quote:Op donderdag 6 februari 2014 07:38 schreef Nielsch het volgende:
Het zal wellicht wat goedkoper zijn om een lege bus dan een lege tram te laten rijden, maar toch... Het komt gewoon knullig over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |