top. Imdb geeft tot nog toe een hoge rating, al hebben er nog niet heel veel users gestemd (+/- 650)quote:Op maandag 13 januari 2014 13:09 schreef Rectum het volgende:
[..]
eerste aflevering is gratis te zien op http://www.hbogo.nl
Vond je? Het tempo is inderdaad behoorlijk traag, maar daar had ik niet echt moeite mee gezien het acteerwerk, dialogen, etc.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 11:07 schreef Armageddon het volgende:
Vond het zelf wat tegenvallen eigenlijk. Prima acteurs hoor maar er gebeurt geen donder.
Zit ook prima in elkaar hoor maar ik hou van een beetje tempo. Ga nog wel verder kijken hoor.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:50 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Vond je? Het tempo is inderdaad behoorlijk traag, maar daar had ik niet echt moeite mee gezien het acteerwerk, dialogen, etc.
Ik moet zeggen dat ik het echt totaal met je eens ben. Zeker een goede serie alleen ik had moeite om niet constant iets anders te gaan doen omdat het zo sloom was. Maar ben toch zeker benieuwd naar de volgende aflevering.quote:Op woensdag 15 januari 2014 00:54 schreef Tim86 het volgende:
Begin is trager dan stront door een trechter zeg. Nou hoeft dat op zich geen probleem te zijn als de dialogen erg sterk zijn en andere zaken als camerawerk en sfeer bijvoorbeeld erg goed zijn, maar dat vond ik hier nog niet het geval eigenlijk. Eigenlijk alleen de dialogen in de auto met de rare wereldbeelden van McConaughey vond ik echt interessant. En de moorden kunnen dat ook wel zijn, maar dat voelde nu nog een beetje als Hannibal Light.
Uiteraard heeft het wel genoeg potentie en is de cast ijzersterk, maar ik moet nog zien waar het naartoe gaat. Toen ik net met Breaking Bad (en in mindere mate The Wire) begon had ik dat ook een beetje en werd het ruimschoots goedgemaakt, dus ik heb nog goede hoop, maar ik vond de eerste ep gewoon niet erg overtuigend, ook niet als set-up van de rest van de serie.
Exact dit dus.quote:Op woensdag 15 januari 2014 00:54 schreef Tim86 het volgende:
Begin is trager dan stront door een trechter zeg. Nou hoeft dat op zich geen probleem te zijn als de dialogen erg sterk zijn en andere zaken als camerawerk en sfeer bijvoorbeeld erg goed zijn, maar dat vond ik hier nog niet het geval eigenlijk. Eigenlijk alleen de dialogen in de auto met de rare wereldbeelden van McConaughey vond ik echt interessant. En de moorden kunnen dat ook wel zijn, maar dat voelde nu nog een beetje als Hannibal Light.
Uiteraard heeft het wel genoeg potentie en is de cast ijzersterk, maar ik moet nog zien waar het naartoe gaat. Toen ik net met Breaking Bad (en in mindere mate The Wire) begon had ik dat ook een beetje en werd het ruimschoots goedgemaakt, dus ik heb nog goede hoop, maar ik vond de eerste ep gewoon niet erg overtuigend, ook niet als set-up van de rest van de serie.
Je ziet tegenwoordig wel vaker dat TV-series grotere acteurs aantrekken. Als acteur kan ik me voorstellen dat het heel relaxt is, je ligt meestal voor meerdere seizoenen vast (als de serie goed loopt), waardoor je meerdere jaren een goed vast inkomen hebt.quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:58 schreef De_Nater het volgende:
Prachtige pilotMet House of Cards zei iedereen nog dat Kevin Spacey zijn beste tijd gehad heeft, maar McConaughey is nu pas echt goed aan het doorbreken met een nominatie voor een oscar en deze man speelt nu in deze TV serie! Dit bewijst voor mij dat TV op hetzelfde niveau komt als film.
In geval van True Detective is het maar voor één seizoen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:18 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Je ziet tegenwoordig wel vaker dat TV-series grotere acteurs aantrekken. Als acteur kan ik me voorstellen dat het heel relaxt is, je ligt meestal voor meerdere seizoenen vast (als de serie goed loopt), waardoor je meerdere jaren een goed vast inkomen hebt.
Serieus? Oh dat wist ik nietquote:Op vrijdag 17 januari 2014 19:35 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
In geval van True Detective is het maar voor één seizoen.
Indien er een tweede seizoen komt dan met nieuwe cast.
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 19:57 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Serieus? Oh dat wist ik niet
http://en.wikipedia.org/wiki/True_Detective_%28TV_series%29quote:The series will use an anthology format, with each season featuring a different cast of characters and story.
Niet mee eens, als een van de enigen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 00:54 schreef Tim86 het volgende:
Afgaande op dat fragment uit afl. 1 zeg ik ja.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 14:49 schreef SherlockHolmes het volgende:
Mensen, wat denken jullie hiervan?
[ afbeelding ]
Denken jullie dat Martin Hart een affaire met haar heeft? In de preview van de volgende episode krijgt hij ook een onenigheid met z'n vrouw.
Ja? Waarom precies? Omdat hij zo schichtig naar Cohle keek en een stil plekje met die meid ging opzoeken?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 14:50 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Afgaande op dat fragment uit afl. 1 zeg ik ja.
Heeft of krijgt, dacht ik meteen. Preview niet gezien overigens.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 14:49 schreef SherlockHolmes het volgende:
Mensen, wat denken jullie hiervan?
[ afbeelding ]
Denken jullie dat Martin Hart een affaire met haar heeft? In de preview van de volgende episode krijgt hij ook een onenigheid met z'n vrouw.
Elke aflevering een moordquote:Op zaterdag 18 januari 2014 17:42 schreef Karina het volgende:
[..]
Heeft of krijgt, dacht ik meteen. Preview niet gezien overigens.
Net zitten kijken, weet nog niet zo goed wat ik er van moet denken. Apart sfeertje wel, bijna Twin Peaks-achtig.
Eigenlijk dacht ik dat er elke aflevering een moord zou worden opgelost, maar het is dus een vervolgverhaal.
Ben wel benieuwd naar de volgende aflevering.
Mwah ik vind Criminal Minds bijvoorbeeld wel een prima serie. Of The Mentalist.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 17:47 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Elke aflevering een moordkrijg je van die NCIS bullshit met elke keer een brakke verhaallijn en geen character development, elke keer hetzelfde.
Er zullen vast wel wat redelijke series bijzitten, maar het kan nooit opboksen tegen een serie waarin elk seizoen 1 moord wordt opgelost, de betere dan.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 17:48 schreef Karina het volgende:
[..]
Mwah ik vind Criminal Minds bijvoorbeeld wel een prima serie. Of The Mentalist.
Dat zijn er niet zo heel veel. Of ik ken ze nietquote:Op zaterdag 18 januari 2014 17:49 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Er zullen vast wel wat redelijke series bijzitten, maar het kan nooit opboksen tegen een serie waarin elk seizoen 1 moord wordt opgelost, de betere dan.
The Killing (wel de deense, de amerikaanse remake was crap)quote:Op zaterdag 18 januari 2014 17:50 schreef Karina het volgende:
[..]
Dat zijn er niet zo heel veel. Of ik ken ze niet
Oh ja The Killing heb ik gezien, die andere niet.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 18:01 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
The Killing (wel de deense, de amerikaanse remake was crap)
Waking The Dead (fantastische britse Cold Case serie).
Kijk het nu, want morgen om 20:30 is de volgende aflevering op HBOquote:Op zondag 19 januari 2014 20:22 schreef casper019 het volgende:
ga 1 deze dagen de pilot bekijken ben benieuwd
Alsof meer dan 1% van de mensen op dit forum HBO heeftquote:Op zondag 19 januari 2014 21:17 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Kijk het nu, want morgen om 20:30 is de volgende aflevering op HBO
Ik welquote:Op maandag 20 januari 2014 00:15 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Alsof meer dan 1% van de mensen op dit forum HBO heeft
Lekker downloaden
Nee, het is gewoon een serie die je leuk moet vinden, of je vind er geen reet aan.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:37 schreef Gwywen het volgende:
Ik vond er eerlijk gezegd geen fluit aan. Is dit zo'n serie waar je "in moet komen"?
Dat vind ik iets te zwart-wit eigenlijk. Na 1, of wellicht 2, afleveringen is het nog niet echt te zeggen of het een serie is waar je in moet komen omdat we dat allemaal gewoon nog niet weten. Ik ben zelf wel een liefhebber van tragere series en heb er genoeg in de top van mijn beste series aller tijden staan, maar ik vond deze pilot ook nog verre van overtuigend (zoals je weet aangezien je er ook op reageerdequote:Op maandag 20 januari 2014 11:56 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Nee, het is gewoon een serie die je leuk moet vinden, of je vind er geen reet aan.
Het is een psychologische detective, waar niet alleen de personages maar ook jij bij moet nadenken.
Als je meer van actie zonder enige character development houdt (zoals Arrow) dan moet je daar zijn, hou je meer van rustige psychologische diepgaande series waar je echt je brein bij moet gebruiken en dus niet een seizoen lang achterover hangend, brein op 0, dan ben je bij True Detective, zo niet, dan niet
Nee, ik heb juist een hekel aan domme series, ik kijk het liefst films en series met complexe verhaallijnen of gelaagde karakters. Ik heb deel 2 nog niet gezien dus mss denk ik er daarna al een beetje anders over.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:56 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Nee, het is gewoon een serie die je leuk moet vinden, of je vind er geen reet aan.
Het is een psychologische detective, waar niet alleen de personages maar ook jij bij moet nadenken.
Als je meer van actie zonder enige character development houdt (zoals Arrow) dan moet je daar zijn, hou je meer van rustige psychologische diepgaande series waar je echt je brein bij moet gebruiken en dus niet een seizoen lang achterover hangend, brein op 0, dan ben je bij True Detective, zo niet, dan niet
Nu ik het terug lees is het ook ietwat overdreven, ik was net klaar met het kijken van de aflevering 2, dan ben ik soms als het enorm meevalt overdreven positief.quote:Op maandag 20 januari 2014 12:02 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Dat vind ik iets te zwart-wit eigenlijk. Na 1, of wellicht 2, afleveringen is het nog niet echt te zeggen of het een serie is waar je in moet komen omdat we dat allemaal gewoon nog niet weten. Ik ben zelf wel een liefhebber van tragere series en heb er genoeg in de top van mijn beste series aller tijden staan, maar ik vond deze pilot ook nog verre van overtuigend (zoals je weet aangezien je er ook op reageerde).
Voor mij is het gewoon nog even afwachten. Ik zie genoeg dingen die het in potentie een goede serie kunnen gaan maken, maar dat moet er wel nog uit gaan komen.
Kan natuurlijk ook zijn dat het jouw genre is maar gewoon niet jouw seriequote:Op maandag 20 januari 2014 12:12 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Nee, ik heb juist een hekel aan domme series, ik kijk het liefst films en series met complexe verhaallijnen of gelaagde karakters. Ik heb deel 2 nog niet gezien dus mss denk ik er daarna al een beetje anders over.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
Nee, nog niet, staat nog op m'n lijstje.quote:Op maandag 20 januari 2014 12:25 schreef SherlockHolmes het volgende:
Je hebt vast wel Forbrydelsen gezien?
quote:Op maandag 20 januari 2014 12:33 schreef SherlockHolmes het volgende:
SPOILERSIk heb geen idee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik moet wel zeggen dat de tweede aflevering me nog positiever over deze serie maakt. Vind het nu al vervelend dat ik weer tot zondagnacht/maandagochtend moet wachten voor de volgende aflevering![]()
De sfeer is echt subliem en ook de beelden van de omgevingen vind ik erg mooi, alles past perfect in het plaatje. Ook heb ik meestal de series wel redelijk rap door maar ik moet zeggen dat dit echt alle kanten op kan gaan.
Precies, ik weet zeker dat we voor nog erg veel onverwachte verassingen zullen komen.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:16 schreef Piethur het volgende:
[..]
Ik heb geen idee.
Ik moet wel zeggen dat de tweede aflevering me nog positiever over deze serie maakt. Vind het nu al vervelend dat ik weer tot zondagnacht/maandagochtend moet wachten voor de volgende aflevering![]()
De sfeer is echt subliem en ook de beelden van de omgevingen vind ik erg mooi, alles past perfect in het plaatje. Ook heb ik meestal de series wel redelijk rap door maar ik moet zeggen dat dit echt alle kanten op kan gaan.
Ja, echt wel.quote:Op maandag 20 januari 2014 14:02 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Precies, ik weet zeker dat we voor nog erg veel onverwachte verassingen zullen komen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 20 januari 2014 14:04 schreef Piethur het volgende:
[..]
Ja, echt wel.Aan de manier dat de meid in beeld is gebracht staat is zij m'n Prime Suspect.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
Heb je 1 en 2 gezien?quote:Op maandag 20 januari 2014 14:17 schreef JeMoeder het volgende:
De melancholische stemming in deze serie vind ik geniaal. Blijft hem volgen!
2 download momenteel. 1 heb ik gezien. Ben dus benieuwd, volg dit topic even niet verder, ben bang voor onbedoelde spoilersquote:
Wanneer kunnen we je mening hier verwachten?quote:Op maandag 20 januari 2014 14:22 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
2 download momenteel. 1 heb ik gezien. Ben dus benieuwd, volg dit topic even niet verder, ben bang voor onbedoelde spoilers
Ik ga vanavond eerst uit eten, hoop vanavond rond een uur of 11 wel iets te kunnen zeggenquote:Op maandag 20 januari 2014 14:24 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Wanneer kunnen we je mening hier verwachten?
Die armoedigheid overal doet de sfeer veel goed inderdaad.quote:Op maandag 20 januari 2014 14:17 schreef JeMoeder het volgende:
De melancholische stemming in deze serie vind ik geniaal. Blijft hem volgen!
En?quote:Op maandag 20 januari 2014 14:26 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik ga vanavond eerst uit eten, hoop vanavond rond een uur of 11 wel iets te kunnen zeggen
Ja hé, enorm goed. Beter dan de eerste, behalve het eind.quote:
Ik blijf zeker kijkenquote:
Hier sluit ik me volledig bij aan. Voor mij de perfecte opvolger nu Boardwalk Empire weer in een break zit.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:16 schreef Piethur het volgende:
[..]
Ik heb geen idee.
De serie draait ook niet echt om het onderzoek eigenlijk maar om de psychologische gevolgen die het onderzoek/moordzaak heeft op de detectives.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 08:22 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik blijf zeker kijkenMelancholie nog volop aanwezig, detectivewerk gaat echt langzaam zoals het irl ook gaat; little step at a time, leuke vondst weer op het einde.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
Ja, Boardwalk Empire is ook een serie die ik volop volg. Beetje jammer dat aankomende seizoen waarschijnlijk het laatste seizoen wordtquote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:28 schreef Keano het volgende:
[..]
Hier sluit ik me volledig bij aan. Voor mij de perfecte opvolger nu Boardwalk Empire weer in een break zit.
De sfeer, de twee hoofdpersonen, de beelden. Lekker een uur per aflevering en je helemaal mee laten zuigen door het verhaal en de losse eindjes
Daarvan had ik geen idee. Vandaar dat het wel wat weg heeft van Hannibal,quote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:32 schreef Waaghals het volgende:
[..]
De serie draait ook niet echt om het onderzoek eigenlijk maar om de psychologische gevolgen die het onderzoek/moordzaak heeft op de detectives.
De schrijver heeft ook al aangegeven dat hij daar veel meer in is geinteresseerd dan het creeeren van een ouderwetse "whodunit"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door JeMoeder op 21-01-2014 15:25:00 ]
Lekkere spoiler trouwens voor de mensen die het niet gezien hebben. Al vind ik Hannibal zelf een kutserie waar ik afgehaakt ben na vier afleveringen, sommige mensen hebben het nog niet gezien en willen het wel zienquote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:48 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Daarvan had ik geen idee. Vandaar dat het wel wat weg heeft van Hannibal, -knip-
Nee.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:48 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Daarvan had ik geen idee. Vandaar dat het wel wat weg heeft van Hannibal, onderzoeker draait echt compleet door en zit nu vast. 2e seizoen vanuit een inrichting?
Ah da's wel jammer idd. Maar ook een erg goed concept trouwensquote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:00 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Nee.
Matthew en Woody, (de gehele huidige cast) wordt elk seizoen vervangen, en elk seizoen een ander verhaal, met dus een andere cast. Jammer hé, de geweldige Matthew McConaughey dus nog maar 6 uur in beeld!
PS. Mooie UI![]()
Tjah, beetje lame misschien, maar aangezien dit niet het Hannibal topic is had ik er niet aan gedacht.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:53 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Lekkere spoiler trouwens voor de mensen die het niet gezien hebben. Al vind ik Hannibal zelf een kutserie waar ik afgehaakt ben na vier afleveringen, sommige mensen hebben het nog niet gezien en willen het wel zien
Meteen de UI veranderd?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:24 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ah da's wel jammer idd. Maar ook een erg goed concept trouwensThanks voor de update en het compliment
Weet ik veel, misschien was je een uilennerd?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:47 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Meteen de UI veranderd?
Oh damn, ik bedoelde Pannenkoek3000![]()
Jezus je dacht vast van 'die is gek'![]()
Oh, is het een uilquote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:48 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Weet ik veel, misschien was je een uilennerd?
quote:
Ik vind het openingsnummer mooier.quote:
Ik niet.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:22 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik vind het openingsnummer mooier.
Dat ze de hele dag hebben gezopen ipv hun werk te doenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:55 schreef SherlockHolmes het volgende:
S01E01
-
"You guys canvas the bars pretty good today?"
Waarna iedereen dus boos wordt, wat betekent het?
Ah natuurlijk, ik dacht planken -> bars maar bar -> barquote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:18 schreef padlarf het volgende:
[..]
Dat ze de hele dag hebben gezopen ipv hun werk te doen
edit: en canvass betekent dus op onderzoek uitgaan/vragen of iemand iets gezien heeft of verder iets weet
Er is een zelfde soort moord gepleegd en die 2 gasten worden ondervraagd omdat ze toen detectives waren op die zaak, ze hebben natuurlijk veel info voor die huidige gastjes.quote:Op woensdag 22 januari 2014 00:52 schreef De_Nater het volgende:
Ik ben heel benieuwd hoe deze serie zich naar het heden ontwikkeld, want ik zou toch ook graag closure willen hebben over wat er dan met die hedendaagse moord aan de hand is. Dat is toch de reden dat ze daar zitten achter de camera...
Ik heb het idee dat Cohle ook een beetje verdacht wordt door die twee. Er wordt Hart veel meer gevraagd over Cohle dan andersom en ze gaan steeds wel heel diep in op zijn psychische toestand.quote:Op woensdag 22 januari 2014 07:31 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Er is een zelfde soort moord gepleegd en die 2 gasten worden ondervraagd omdat ze toen detectives waren op die zaak, ze hebben natuurlijk veel info voor die huidige gastjes.
Dat geeft Hart ook een beetje aan, maar 'hapt' niet en verlinkt zijn toenmalige partner voorlopig in ieder geval nog niet.quote:Op woensdag 22 januari 2014 08:41 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat Cohle ook een beetje verdacht wordt door die twee. Er wordt Hart veel meer gevraagd over Cohle dan andersom en ze gaan steeds wel heel diep in op zijn psychische toestand.
Natuurlijk wordt 1 van de 2 of allebei verdacht, anders gaan ze al die verhalen over hun prive-sores niet aanhoren natuurlijk.quote:Op woensdag 22 januari 2014 08:41 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat Cohle ook een beetje verdacht wordt door die twee. Er wordt Hart veel meer gevraagd over Cohle dan andersom en ze gaan steeds wel heel diep in op zijn psychische toestand.
Gewei op 't hoofdquote:Op woensdag 22 januari 2014 10:23 schreef bierjoost het volgende:
[..]
Dat geeft Hart ook een beetje aan, maar 'hapt' niet en verlinkt zijn toenmalige partner voorlopig in ieder geval nog niet.
Was er nou nog iets speciaals aan die muurschildering die ze op het eind vonden? Dat miste ik even.
Het hoeven ook geen verdachten te zijn om ze te ondervragen, ze waren de twee Detectives bij dat onderzoek, logisch dat ze ondervraagd worden om de huidige case misschien een duwtje te geven.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:43 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Natuurlijk wordt 1 van de 2 of allebei verdacht, anders gaan ze al die verhalen over hun prive-sores niet aanhoren natuurlijk.
Je leest niet wat ik zeg. Als ze het alleen daarom ging, zouden geen vragen gaan stellen over de geschiedenis van Cohle hoe hij daar terecht kwam en wat er met zijn dochter etc was gebeurd.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:44 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Het hoeven ook geen verdachten te zijn om ze te ondervragen, ze waren de twee Detectives bij dat onderzoek, logisch dat ze ondervraagd worden om de huidige case misschien een duwtje te geven.
Ze vragen het ook niet specifiek, hij flapt het naar mijn idee eruit om na al die jaar een luisterend oor te hebben bij die 2, en daarbij komt, dat hij zei dat hij na een paar biertjes zulke dingen uitpraat.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:46 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Je leest niet wat ik zeg. Als ze het alleen daarom ging, zouden geen vragen gaan stellen over de geschiedenis van Cohle hoe hij daar terecht kwam en wat er met zijn dochter etc was gebeurd.
Dat heeft geen enkele toegevoegde waarde als het alleen om het onderzoek zou gaan.
Ze gaan wel heel diep in op zijn psychische toestand en stellen daar ook vragen over. "Do you still see things?"quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:52 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Ze vragen het ook niet specifiek, hij flapt het naar mijn idee eruit om na al die jaar een luisterend oor te hebben bij die 2, en daarbij komt, dat hij zei dat hij na een paar biertjes zulke dingen uitpraat.
Maar als detective zou ik hem als verdachte zien.
Ik kende dat hele wijf niet, maar was idd een gezond setje ja.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:19 schreef Jivis het volgende:
Heeft iemand de tieten van Alexandra Daddario al geprezen, trouwens?
Ik ook niet tot na de IMDB-searchquote:Op woensdag 22 januari 2014 11:22 schreef bierjoost het volgende:
[..]
Ik kende dat hele wijf niet, maar was idd een gezond setje ja.
Misschien als verdachte, ja.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:13 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ze gaan wel heel diep in op zijn psychische toestand en stellen daar ook vragen over. "Do you still see things?"
Cohle wordt als verdachte gezien, Hart meer als expert van de case. Maar het zou natuurlijk te obvious zijn als Cohle het echt heeft gedaan.
Die biertjes krijgt die waarschijnlijk ook om zijn tong losser te maken, net als dat hij gewoon mag roken.
Ik denk in eerste instantie de nieuwe, dat ze hem als copycat zien. Maar we weten het verhaal over de eerste dader natuurlijk nog niet.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:25 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Misschien als verdachte, ja.
En als hij zo werd gezien, van welke zaak, de oude, de nieuwe of allebei?
quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:27 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ik denk in eerste instantie de nieuwe, dat ze hem als copycat zien. Maar we weten het verhaal over de eerste dader natuurlijk nog niet.
[ Bericht 6% gewijzigd door Mike op 22-01-2014 12:21:45 ]“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
quote:
[ Bericht 6% gewijzigd door Mike op 22-01-2014 12:22:02 ]
quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:45 schreef owl. het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 14% gewijzigd door Mike op 22-01-2014 12:22:27 ]“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:47 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 17% gewijzigd door Mike op 22-01-2014 12:22:41 ]
Dat snap ik, maar dat wat ik zei ging over wat er in de tweede aflevering was gebeurd. Had daarom ook al het spoilerzinnetje boven de preview video weggehaald want dat was voor mij ook een spoiler, had de preview ook niet bekeken verder.quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:23 schreef Mike het volgende:
Even nog voor de duidelijkheid: alles wat nog niet uitgezonden is (dus ook previews) horen in een spoiler.
Het was voor mij lastig inschatten waar de spoiler begon en waar het eindigde omdat ik afl. 2 nog niet gezien heb. Even maar het zekere voor het onzekere genomen.quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:25 schreef owl. het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar dat wat ik zei ging over wat er in de tweede aflevering was gebeurd. Had daarom ook al het spoilerzinnetje boven de preview video weggehaald want dat was voor mij ook een spoiler, had de preview ook niet bekeken verder.
Dat is dus het gevaar: speculaties en spoilers die zich vermengen. Het moet gewoon over de afleveringen gaan die uitgezonden zijn.quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:25 schreef owl. het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar dat wat ik zei ging over wat er in de tweede aflevering was gebeurd. Had daarom ook al het spoilerzinnetje boven de preview video weggehaald want dat was voor mij ook een spoiler, had de preview ook niet bekeken verder.
Ah, vandaar, dat is wel begrijpelijk.quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:30 schreef Mike het volgende:
[..]
Het was voor mij lastig inschatten waar de spoiler begon en waar het eindigde omdat ik afl. 2 nog niet gezien heb. Even maar het zekere voor het onzekere genomen.
Dat is ook zo natuurlijk, had die speculaties misschien apart moeten posten want die zijn wat mij betreft nog niet bevestigd. Maar kijk zelf ook alsnog uit naar de volgende aflevering!quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:32 schreef Jivis het volgende:
[..]
Dat is dus het gevaar: speculaties en spoilers die zich vermengen. Het moet gewoon over de afleveringen gaan die uitgezonden zijn.
Neemt natuurlijk niet weg dat ik enorm uitkijk naar aflevering 3.
Ga aflevering 2 kijken. Elke minuut dat je dat niet het gedaan wordt er een babyzeehondje doodgeknuppeld.quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:23 schreef Mike het volgende:
Even nog voor de duidelijkheid: alles wat nog niet uitgezonden is (dus ook previews) horen in een spoiler.
Moet speculeren ook in een spoiler ja? Want dan kan ik daar in het vervolg rekening mee houden, mocht ik hier of in een ander serie-topic vaker willen posten.quote:Op woensdag 22 januari 2014 14:47 schreef SherlockHolmes het volgende:
Speculeren en spoileren mag, in een spoiler![]()
Lijkt me.
[..]
Ga aflevering 2 kijken. Elke minuut dat je dat niet het gedaan wordt er een babyzeehondje doodgeknuppeld.
Speculatie gaat vaak samen met wat je net in een aflevering hebt gezien, die andere misschien niet gezien hebbenquote:Op woensdag 22 januari 2014 15:59 schreef owl. het volgende:
[..]
Moet speculeren ook in een spoiler ja? Want dan kan ik daar in het vervolg rekening mee houden, mocht ik hier of in een ander serie-topic vaker willen posten.
Ah zo, maar als de aflevering uitgezonden is kun je sowieso beter niet hier kijken toch? Alleen wel zuur als je modje bent en wel moet, maar voor de rest dus.quote:Op woensdag 22 januari 2014 16:16 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Speculatie gaat vaak samen met wat je net in een aflevering hebt gezien, die andere misschien niet gezien hebben
Dat klopt, maar dan zijn er weer mensen die het nog nooit hebben gezien en een nieuwe serie vindenquote:Op woensdag 22 januari 2014 16:18 schreef owl. het volgende:
[..]
Ah zo, maar als de aflevering uitgezonden is kun je sowieso beter niet hier kijken toch? Alleen wel zuur als je modje bent en wel moet, maar voor de rest dus.
GODVE%@#325@#%quote:Jammer van de dood van Martin Cohle
Mooie set hequote:
Lees nou even terug joh, niet openlijk lullen over previews is de regel. Ik wil niks weten over de inhoud van trailers, dat verpest voor mij de aflevering. Spoilertags!quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:12 schreef SherlockHolmes het volgende:
Als je de trailer van een paar posts hierboven kijkt, zie je [spoilers].
Viel mij niet op, maar mijn vriendin zag het meteen. Heel apartquote:Op woensdag 22 januari 2014 22:12 schreef SherlockHolmes het volgende:
Hebben jullie in de kerk de uil / andere vliegmachine zien zitten toen ze de deur openden? Ik keek aflevering 2 voor de 3de keer, en het viel me op.
[ afbeelding ]
Ik zag het ook direct, leek me ook dat ze het nadrukkelijk centraal in beeld brachten. Net zoals in de cap hierboven.quote:Op donderdag 23 januari 2014 08:25 schreef Jivis het volgende:
[..]
Lees nou even terug joh, niet openlijk lullen over previews is de regel. Ik wil niks weten over de inhoud van trailers, dat verpest voor mij de aflevering. Spoilertags!
[..]
Viel mij niet op, maar mijn vriendin zag het meteen. Heel apart.
Zag het ook meteen maar later was de uil weg en heb niks weg zien of horen vliegen. Vraag me af wat de reden van die uil is/was.quote:Op donderdag 23 januari 2014 10:54 schreef TargaFlorio het volgende:
Was mij niet opgevallen.
En trailers en episode previews graag in spoiler.
Wel een heel vreemd soort humor heb je dan.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:52 schreef SherlockHolmes het volgende:
Voor als je om Matthew wilt lachen, vooral het geluid na Digits is geniaal.
Tranen in m'n ogen.
In jouw ogen misschien.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 01:27 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Wel een heel vreemd soort humor heb je dan.
Ai, but now you're starting to ask the right fucking questions!quote:Op zaterdag 25 januari 2014 00:20 schreef GeschiktX het volgende:
Zeer goede serie. Normaal kijk ik geen series, maar dit vind ik een buitengewoon goede serie! Toen ik las dat Woody en Matthew acteerden, was ik al verkocht. Goede acteurs.
Ik snap een aantal dingen tot nu toe niet;
*Waar komt de affaire vandaan tussen Martin en ....? Heb ik iets gemist in aflevering 1? Wie is ...? Ik kan me niks meer herinneren van haar in aflevering 1.
*Is de moordenaar die ze te pakken hadden in de jaren 90 de verkeerde of is het de goede, maar is het een soortgelijke zaak?
Zie de cap een paar tientallen posts hierboven. Die vrouw aan de balie die naar hem vraagt, dat is haar.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 00:20 schreef GeschiktX het volgende:
Zeer goede serie. Normaal kijk ik geen series, maar dit vind ik een buitengewoon goede serie! Toen ik las dat Woody en Matthew acteerden, was ik al verkocht. Goede acteurs.
Ik snap een aantal dingen tot nu toe niet;
*Waar komt de affaire vandaan tussen Martin en ....? Heb ik iets gemist in aflevering 1? Wie is ...? Ik kan me niks meer herinneren van haar in aflevering 1.
*Is de moordenaar die ze te pakken hadden in de jaren 90 de verkeerde of is het de goede, maar is het een soortgelijke zaak?
Er is toch weer een tweede moord gepleegd 'met een gewei', en dan ondervraag je dus de detectives uit die tijd.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 14:44 schreef planethugo het volgende:
snap ook nog niet zo goed wat nu de bedoeling is van de detectives die deze oude zaak oprakelen. Ik verwacht dat matthew uiteindelijk zo door elkaar was dat hij zelf de moord gepleegd heeft, oid
maar ook van aflevering 2 genoten, HBO heeft toch altijd iets anders dan anderen
Maar in die interviews gaat het wel erg veel over Cohle dus ik verwacht ook wel enige verdenking richting hem wat betreft 2e moord.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 14:59 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Zie de cap een paar tientallen posts hierboven. Die vrouw aan de balie die naar hem vraagt, dat is haar.
[..]
Er is toch weer een tweede moord gepleegd 'met een gewei', en dan ondervraag je dus de detectives uit die tijd.
quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:15 schreef GeschiktX het volgende:
Hebben jullie al 1 of meerdere personen die jullie al verdenken? Ik stiekem denk:De commissaris wordt op z'n nek gezeten door de politiek.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, ik geloof er niets van dat hij of iemand anders uit het korps (zelfs Cohle niet) de dader is.
quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:37 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar in die interviews gaat het wel erg veel over Cohle dus ik verwacht ook wel enige verdenking richting hem wat betreft 2e moord.
-Don Draper
maar is duidelijk dat de eerste moord opgelost is? (volgens mij heb ik de eerste aflevering niet zo goed opgeletquote:Op zaterdag 25 januari 2014 14:59 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Er is toch weer een tweede moord gepleegd 'met een gewei', en dan ondervraag je dus de detectives uit die tijd.
Jaquote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:52 schreef planethugo het volgende:
[..]
maar is duidelijk dat de eerste moord opgelost is? (volgens mij heb ik de eerste aflevering niet zo goed opgelet)
owjaquote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:55 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Ja
'How can it be him, if we already caught him in '95? How indeed, Detectives.'
Voor de eerste moord is iemand veroordeeld, echter nu 18 jaar later is een 2e moord gepleegd die dezelfde kenmerken heeft als de 1e moord dus men begint nu te twijfelen of men de juiste dader gepakt heeft.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:52 schreef planethugo het volgende:
[..]
maar is duidelijk dat de eerste moord opgelost is? (volgens mij heb ik de eerste aflevering niet zo goed opgelet)
Geen probleem. Al adviseer ik je wel beide afleveringen even te zien voordat maandag (20:30 op HBO) de volgende aflevering uitkomt. Zelf brainstormen, samen met de de Detectives is juist geweldig!quote:
verder weet ik wel wat het kijken ben hoorquote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:14 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Geen probleem. Al adviseer ik je wel beide afleveringen even te zien voordat maandag (20:30 op HBO) de volgende aflevering uitkomt. Zelf brainstormen, samen met de de Detectives is juist geweldig!
Het succes zal veel afhangen van de hoofdrolspelers en het verhaal.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:42 schreef planethugo het volgende:
Wel jammer dat deze serie elk seizoen een ander verhaal en cast krijgt
whutquote:Op woensdag 22 januari 2014 22:12 schreef SherlockHolmes het volgende:
Ik keek aflevering 2 voor de 3de keer
[ afbeelding ]
Zo ongeveer wel jaquote:Op zaterdag 25 januari 2014 19:02 schreef Tim86 het volgende:
[..]
whut![]()
![]()
Ken je alle dialogen al uit je hoofd?
Ja klopt, maar heb ook geen idee wie de moordernaar kan zijn. Zo spannend dus ik verdenk de commissaris maar.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:39 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
De commissaris wordt op z'n nek gezeten door de politiek.
Nee, ik geloof er niets van dat hij of iemand anders uit het korps (zelfs Cohle niet) de dader is.
als de serie blijft aanslaan dan zullen andere grote namen ook wel bereid zijn om een seizoen mee te spelen vermoed ik. Sowieso lenen de bekendere acteurs zich steeds meer en meer voor seriesquote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:03 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Het succes zal veel afhangen van de hoofdrolspelers en het verhaal.
Momenteel hebben ze met Harrelson en McConaughey een ijzersterk koppel, maar is dat in een volgend seizoen minder dan kan het snel afgelopen zijn met de serie, zeker als het verhaaltechnisch ook minder is. Over dat laatste kan ik in het huidige seizoen nog weinig vertellen.
Plaatje werkt niet, en voordat je het fixt in een spoiler graag, alvast bedankt!quote:
Watquote:
Dat heb ik nou exact ook! Super goede serie. Mijn eerste serie en het is nog een top serie ook! Matthew speelt zijn rol echt sterk evenals Woody. Weet niet of de cast van de komende seizoenen dit kan overtreffen!quote:Op maandag 27 januari 2014 20:17 schreef SherlockHolmes het volgende:
Ik ga hem zo kijken, adrenaline overal
Ik heb echt een obsessie nu met deze serie.
Harrelson lult ook ontzettend binnensmonds, dat helpt ook niet mee.quote:Op maandag 27 januari 2014 21:39 schreef Mani89 het volgende:
Dit is de eerste keer in een Engelstalige serie waar ik soms gewoon geen reet versta van wat ze zeggen.
-Don Draper
Die krabbenvisser : you tellin em she ain't dun drowned?quote:Op maandag 27 januari 2014 21:51 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Harrelson lult ook ontzettend binnensmonds, dat helpt ook niet mee.![]()
Zeker als het snel gaat niet altijd even verstaanbaar nee, al is dat ook omdat dit een accent is wat je minder vaak hoort in series / films.
Helaas duurt dat nog 2 weken. Superbowl volgende week.quote:Op maandag 27 januari 2014 18:52 schreef Mokkebank het volgende:
Geweldige serie, kan niet wachten op aflevering vier.
Same here. Mijn Engels is uitstekend, en 95% van de uitdrukkingen kan ik in ieder geval plaatsen, maar in deze serie..quote:Op maandag 27 januari 2014 21:39 schreef Mani89 het volgende:
Dit is de eerste keer in een Engelstalige serie waar ik soms gewoon geen reet versta van wat ze zeggen.
Is toch een heerlijk excuus om de serie twee keer te kijken. Maandagochtend zonder ondertiteling en een paar dagen later met Nederlandse subtitels! Dan ontdek ik altijd ineens hele andere dingenquote:Op dinsdag 28 januari 2014 22:36 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Same here. Mijn Engels is uitstekend, en 95% van de uitdrukkingen kan ik in ieder geval plaatsen, maar in deze serie..
Lekkere aflevering weer, al vond ik hem iets minder dan de eerste twee. De sfeer blojft gelukkig wel net zo goed, al die afgelegen plekken passen er ook heerlijk bij.
Alleen al dien intro..zo belachelijk sfeervol!
Met engelse subs kijken, wat je niet verstaat kan je lezen. Vind ik persoonlijk leuker zo, try it outquote:Op dinsdag 28 januari 2014 22:50 schreef Piethur het volgende:
[..]
Is toch een heerlijk excuus om de serie twee keer te kijken. Maandagochtend zonder ondertiteling en een paar dagen later met Nederlandse subtitels! Dan ontdek ik altijd ineens hele andere dingen
Of je doet gewoon je best het te volgenquote:Op dinsdag 28 januari 2014 23:05 schreef dumble het volgende:
[..]
Met engelse subs kijken, wat je niet verstaat kan je lezen. Vind ik persoonlijk leuker zo, try it out
[ Bericht 3% gewijzigd door Leafeon672 op 29-01-2014 01:27:37 ]Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
quote:Op maandag 27 januari 2014 21:59 schreef SherlockHolmes het volgende:
Kan iemand mij het eind verklaren, al die zinnen die Cohle zegt over nanoseconden en leven en dood en tijd etc
Ik snap er geen reet van.Dat van die nanoseconden zal wel een detail zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. En alles wat je zegt in je spolier klopt, voor zover ik weet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Zeker weten. Maar in aflevering 1 of 2 zegt hij dat hij ooit getrouwd was metquote:Op woensdag 29 januari 2014 01:16 schreef Leafeon672 het volgende:
Ik voel trouwens wat 'opbloeien' tussen Maggie en Cohle, jullie ook?
-Don Draper
quote:Op woensdag 29 januari 2014 09:32 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Zeker weten. Maar in aflevering 1 of 2 zegt hij dat hij ooit getrouwd was metEen echte Sherlock ben jijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Dat gebeurde dan wel in het heden hè?Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Waar die helemaal grijs is, ja.quote:Op woensdag 29 januari 2014 09:48 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Een echte Sherlock ben jij.
Dat gebeurde dan wel in het heden hè?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Zeker weten. Maar in aflevering 1 of 2 zegt hij dat hij ooit getrouwd was metHij was toch allang al gescheiden en had zijn kind toendertijd verloren toch? Dat was al voor de gebeurtenissen van aflevering 1 al zeg mar..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Moet toegeven dat ik het een beetje een lastige serie vind, vooral denk ik omdat ik elk detail en elke stukken wilt weten.
Wel een geweldige serie!
quote:Op vrijdag 31 januari 2014 00:32 schreef GeschiktX het volgende:
[..]
Hij was toch allang al gescheiden en had zijn kind toendertijd verloren toch? Dat was al voor de gebeurtenissen van aflevering 1 al zeg mar..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Moet toegeven dat ik het een beetje een lastige serie vind, vooral denk ik omdat ik elk detail en elke stukken wilt weten.
Wel een geweldige serie!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat was die laatste 5 min trouwens goed zeg. Erg diepgaand en geweldig geacteerd verhaal van Cohle in het heden, leuke scéne in de auto. En een enorm creepy eind, krijg ik gewoon chills van!.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
Dat laatste, zeer gaaf gedacht, en wie weet. Maar ik weet zeker dat Cohle haar op de foto zou hebben herkend.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 13:13 schreef TargaFlorio het volgende:
In de komende aflevering gaan ze de vermoedelijke dader Ledoux arresteren. Dit ontaard in een schietpartij. Zou Ledoux hierbij omkomen en dat ze dus denken dat de zaak hiermee opgelost is? Ik ben sowieso benieuwd naar de schietpartij, ik vermoed dat Hart en/of Cohle helemaal los gaan.
Op het einde van de aflevering worden er een aantal foto's van vermoorde vrouwen getoond en daartussendoor een flashback naar het avondje uit in het cafe. Zou die vrouw die door Martin en Maggie Hart aan Cohle gekoppeld wordt de vermoorde vrouw zijn die het onderzoek in 2013 weer in gang zet? Of waarom anders die flashback?
Maar waren dat geen oude foto's uit '95?quote:Op zaterdag 1 februari 2014 13:32 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Dat laatste, zeer gaaf gedacht, en wie weet. Maar ik weet zeker dat Cohle haar op de foto zou hebben herkend.
Nee, het waren geen oude foto's, hij zei 'if we already caught him in '95'. Oftewel, die Ledoux (denk ik dan) hebben ze in 95 opgepakt, en die foto was van het nieuwste slachtoffer.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 14:35 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar waren dat geen oude foto's uit '95?
Bovendien zou Cohle (en Hart) normaal gesproken weten als zij het slachtoffer is.
Weet je zeker over die foto's? Ze laten een paar foto's zien en dan een flashback naar '95 waarbij Cohle in die dossierkelder foto's staat te kopieren en een tafel vol met foto's, dus volgens mij zijn het oude foto's.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 17:46 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Nee, het waren geen oude foto's, hij zei 'if we already caught him in '95'. Oftewel, die Ledoux (denk ik dan) hebben ze in 95 opgepakt, en die foto was van het nieuwste slachtoffer.
Oooooh, ik dacht de foto aan 't eind van aflevering 1!quote:Op zaterdag 1 februari 2014 18:16 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Weet je zeker over die foto's? Ze laten een paar foto's zien en dan een flashback naar '95 waarbij Cohle in die dossierkelder foto's staat te kopieren en een tafel vol met foto's, dus volgens mij zijn het oude foto's.
Overigens dacht ik (heel even) dat die vrouw op de eerste 2 foto's dezelfde vrouw is waarmee Cohle die "date" had. Maar dat kan niet kloppen als het oude foto's zijn.
Stoer inderdaad. Gasmasker en ballenknijper, classy.quote:Op zondag 2 februari 2014 21:20 schreef De_Nater het volgende:
Wow, wauw, wuuw! Triple A die laatste paar minuten van deze episode!
Heisenberg is de hoofdverdachte nuquote:Op zondag 2 februari 2014 22:28 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Stoer inderdaad. Gasmasker en ballenknijper, classy.
De 3e aflevering vond ik wat dat betreft al beter.quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:15 schreef Paul99 het volgende:
2,5 afleveringen gezien...
Ik vind normaal een wat trage serie niet erg maar hier gaat het allemaal wel heel erg langzaam.
TD zit goed in elkaar en is ook erg sterk geacteerd maar vond het toch moeilijk om de aandacht erbij te houden. Er is namelijk in die eerste 2,5 aflevering bijna niks gebeurd.
Misschien binnenkort maar weer eens een poging wagen.
www.followmy.tvquote:Op woensdag 5 februari 2014 19:32 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
De 3e aflevering vond ik wat dat betreft al beter.
Afgelopen zondag is er vanwege Superbowl natuurlijk geen uitzending geweest. Ik zit al sinds gisteren te zoeken in nieuwsgroepen maar kan niks vinden. Vanwege eventuele spoilers niet in dit topic of andere websites gekeken.![]()
Idemquote:Op zaterdag 1 februari 2014 12:03 schreef Maxerazzi het volgende:
Eerste drie afleveringen de afgelopen dagen gekeken. Als ze dit niveau volhouden, dan is dit gewoon (voor mij) één van de beste televisiedrama's ooit.
Zeker weten. Maar in aflevering 1 of 2 zegt hij dat hij ooit getrouwd was metHij zei volgens mij dat hij maar 1x getrouwd was geweest en 'bijna' getrouwd was geweest met Jennifer waaraan hij door Maggie gekoppeld was.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
Volgens mij kwam er in die flashback met die foto's even een foto van z'n doodgereden dochter voorbij.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 18:16 schreef TargaFlorio het volgende:
Weet je zeker over die foto's? Ze laten een paar foto's zien en dan een flashback naar '95 waarbij Cohle in die dossierkelder foto's staat te kopieren en een tafel vol met foto's, dus volgens mij zijn het oude foto's.
Overigens dacht ik (heel even) dat die vrouw op de eerste 2 foto's dezelfde vrouw is waarmee Cohle die "date" had. Maar dat kan niet kloppen als het oude foto's zijn.
Hele goede acteurs, psychologische uitwerking van de karakters.quote:Op zondag 9 februari 2014 22:04 schreef HalfGod het volgende:
Overtuig me waarom ik moet kijken behalve naakte Daddario (wat een verschrikkelijk lekker wijf), is het eenbeetje Sherlock-achtige plotten?
Niet helemaal het einde, volgens mij zaten er nog edits in nadat ze in de auto stappen.quote:
Qua kwaliteit laat deze serie Breaking Bad ver achter zich vind ik.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 08:18 schreef DeMessias het volgende:
Deze aflevering kwam aardig in de buurt van het niveau van Breaking Bad.
Erg knap hoe de sfeer omsloeg en de snelheid erin kwam vanaf het moment dat Rust coke snoof.
Volledig mee eens.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 13:31 schreef seto het volgende:
[..]
Qua kwaliteit laat deze serie Breaking Bad ver achter zich vind ik.
Had ik eerder moeten doenquote:Op maandag 10 februari 2014 21:19 schreef OverRated het volgende:
Ik had het even een paar afleveringen afgewacht, maar ik zie dat iedereen nog steeds erg enthousiast is. Snel downloaden voor ik spoilers lees
Ik kijk ook liever met ondertiteling, maar eigenlijk altijd Engelstalig. Kan je dat ook niet volgen? Deze staan zo'n beetje direct onlinequote:Op dinsdag 11 februari 2014 21:46 schreef Piethur het volgende:
Ik lees nu hier dat de aflevering erg mooi is. Heb de aflevering net gedownload van het internet maar moet nog wachten op een goede Nederlandse ondertiteling. Het is namelijk erg moeilijk om te volgen zonder ondertiteling want niet iedereen praat even duidelijk.
Of heeft iemand een tip waar ik de ondertiteling al kan downloaden?
Ik had bij die lange scene precies hetzelfde gevoel, met al dat geluid en geschreeuw op de achtergrond.quote:Op woensdag 12 februari 2014 08:36 schreef w00h00 het volgende:
Het heeft wel iets weg van GTA5 trouwens.
hoe bedoel je? Welke spelletje wordt er gespeeld dan en wie verdraait welke waarheid?quote:Op woensdag 12 februari 2014 09:21 schreef Re het volgende:
het mooie van de serie tot nu toe is het spelletje wat ze spelen met de ondervragers en het verdraaien van de waarheid, onafhankelijk van elkaar, ben echt benieuwd naar hoe zich dat ontwikkeld en waar het naartoe gaat
quote:Op woensdag 12 februari 2014 11:03 schreef BoerBert het volgende:
Overzicht van 'de route'Ah, leuk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.anonieme razernist
Je hebt niet meegekregen dat ze over sommige punten gewoon glashard zitten te liegen tegen die twee andere detectives?quote:Op woensdag 12 februari 2014 13:28 schreef GeschiktX het volgende:
[..]
hoe bedoel je? Welke spelletje wordt er gespeeld dan en wie verdraait welke waarheid?
welke punten? Ben het vergeten..quote:Op woensdag 12 februari 2014 18:08 schreef padlarf het volgende:
[..]
Je hebt niet meegekregen dat ze over sommige punten gewoon glashard zitten te liegen tegen die twee andere detectives?
Kijk de aflevering nog een keer of zoek een synopsis op. Om je op weg te helpen, wat dacht je van die coke die uit de evidence room werd gestolen?quote:Op woensdag 12 februari 2014 22:27 schreef GeschiktX het volgende:
[..]
welke punten? Ben het vergeten..
aflevering 4 opnieuw kijken? Bij de overige afleveringen werd er niet gelogen?quote:Op woensdag 12 februari 2014 22:39 schreef padlarf het volgende:
[..]
Kijk de aflevering nog een keer of zoek een synopsis op. Om je op weg te helpen, wat dacht je van die coke die uit de evidence room werd gestolen?
quote:Op woensdag 12 februari 2014 08:36 schreef w00h00 het volgende:
Het heeft wel iets weg van GTA5 trouwens.
Same here ja, geniaalquote:Op woensdag 12 februari 2014 08:44 schreef psychedelicate het volgende:
[..]
Ik had bij die lange scene precies hetzelfde gevoel, met al dat geluid en geschreeuw op de achtergrond.
Die met die dikke kop is Brother Mouzone uit The Wirequote:Op donderdag 13 februari 2014 10:24 schreef HostiMeister het volgende:
Zouden we trouwens ooit nog achter de namen komen van de detectives die Rust en Martin aan het ondervragen zijn?
[ Bericht 9% gewijzigd door EdvandeBerg op 13-02-2014 15:36:21 (NSFW) ]Scratch a liberal and you will find a fascist
Had ik niet eens door, zo zonder strikje.quote:Op donderdag 13 februari 2014 13:35 schreef ems. het volgende:
[..]
Die met die dikke kop is Brother Mouzone uit The Wire
Spoiler die shit NSFWquote:Op donderdag 13 februari 2014 15:05 schreef EdvandeBerg het volgende:
Gisteren aflevering 2 gekeken.
Hoogtepunt: Alexandra Daddario![]()
[ afbeelding ]
OK, gespoilerd. Jezus wat een tieten!quote:Op donderdag 13 februari 2014 15:33 schreef OverRated het volgende:
[..]
Spoiler die shit NSFW
Verder inderdaad![]()
Nee:quote:Op donderdag 13 februari 2014 13:36 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Is dat na Ozymandias van Breaking Bad het hoogste ooit?
Daarom ook 'na Ozymandias'quote:Op donderdag 13 februari 2014 15:50 schreef JDx het volgende:
[..]
Nee:
"Breaking Bad" Ozymandias (TV Episode 2013) - IMDb
Oh op die naquote:Op donderdag 13 februari 2014 15:51 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Daarom ook 'na Ozymandias'(of snap ik je niet?
)
quote:Op donderdag 13 februari 2014 13:36 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Is dat na Ozymandias van Breaking Bad het hoogste ooit?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |