SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 58% gewijzigd door Devv op 21-01-2014 22:53:11 ]
Heeft zich niet gekwalificeerd voor het team:quote:
Dat is toch wel sneuquote:Braziliaanse skiester vecht voor haar leven na crash
De Braziliaanse freestyle skiester Lais Souza vecht momenteel voor haar leven in een ziekenhuis in Salt Lake City. De 25-jarige Souza botste tijdens de training op een boom en hield daar ernstig rugletsel aan over. Ze is verlamd, ligt aan de beademing en is al een keer geopereerd aan haar ruggengraat. 'Het ziet er niet goed uit', zei een woordvoerder van de Braziliaanse wintersportfederatie.
Souza was bezig aan een opmerkelijk sportverhaal. De Braziliaanse is een gewezen topturnster die aanwezig was op de Zomerspelen van 2004 en 2008. Een half jaar geleden besloot ze zich toe te leggen op het freestyle skiën en stelde zich ten doel mee te doen aan de Winterspelen in Sotsji. Juist op de dag van haar ongeval zou ze te horen krijgen of ze geslaagd was in haar missie.
Jaquote:
Ik kan alleen Spaans maar volgens mij staat daar dat ze nooit meer zelfstandig kan ademen, "mogelijk" of iets in die zin kan ik niet terugvinden..quote:Op zaterdag 1 februari 2014 00:18 schreef heywoodu het volgende:
Weet niet of ik het goed begrijp, maar zoals ik het lees heeft ze een scherm/apparaat die haar oogbewegingen volgt, en daarmee kan ze op dat scherm bepaalde zinnen, tekens en woorden/letters "aanwijzen" en is dat hoe ze op dit moment communiceert (schijnt dat Stephen Hawking dat ook zo doet).
Er is ook nog 1 zinnetje waar ik over val, volgens google translate staat er dat de dokters gezegd hebben dat ze nooit meer zelfstandig zal kunnen ademen. Maar zoals ik het lees hebben de dokters gezegd dat het mogelijk is dat ze nooit meer zelfstandig kan ademen. Maar mijn Portugees is dan weer heel erg "basic" en beperkt zich tot wat lezen.
Mocht iemand hier beter Portugees kunnen, dit is de zin waar het om gaat:
"A equipe composta por profissionais brasileiros e americanos admitiu que Lais pode nunca mais voltar a respirar sozinha, sem ajuda de aparelhos."
quote:De Amerikaanse snowboardheld Shaun White komt bij de Winterspelen in Sotsji niet in actie op het nieuwe onderdeel slopestyle. De tweevoudig olympisch kampioen richt zich op de halfpipe, de technische discipline waarop hij in 2006 en 2010 goud veroverde. 'Hij wil zich volledig focussen op een derde gouden medaille op rij', aldus de Amerikaanse snowboardbond in een vandaag uitgebrachte verklaring.
Het besluit kwam een dag voor de kwalificaties op het nieuwe onderdeel, waarover de laatste dagen veel te doen is. Het parcours waarop de snowboarders hun trucs en sprongen maken, wordt door veel snowboarders als gevaarlijk beschouwd. De Noor Torstein Horgmo brak maandag een sleutelbeen bij een val tijdens een training. Ook de Finse Merika Enne kwam dinsdag hard ten val, hij werd met hoofdletsel afgevoerd. White klaagde na de training op dinsdag over een pijnlijke linkerpols.
dat is snowboardenquote:
Is dit weer zo'n circusnummer net als bij dat snowboarden?quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:28 schreef Syntix het volgende:
Freestyle SkiënEén van de weinige sporten die ons deze OS gaan boeien mensen!
Klopt. Hij is nu weer live.quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:36 schreef Nober het volgende:
Ik ben de NOS stream kwijt.
[..]
Is dit weer zo'n circusnummer net als bij dat snowboarden?
Ja.quote:Op donderdag 6 februari 2014 15:04 schreef Karina het volgende:
Toch nog een stukje gemist, moest nog effe boodschappen doen. Moguls is met die bobbels toch?
Als je niet helemaal lekker bent kun je beter niet van de berg afgaan jaquote:Op donderdag 6 februari 2014 15:06 schreef Karina het volgende:
Ik voel het in mijn buik dat gebounce.
Ja , maar ik vond dat er nog al veel aan het vallen/blunderen waren daar.quote:Op donderdag 6 februari 2014 15:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
Maas 2x onderuit gegaan lees ik?
Die dames durfden gewoon niet.quote:Op donderdag 6 februari 2014 15:09 schreef Momo... het volgende:
[..]
Ja , maar ik vond dat er nog al veel aan het vallen/blunderen waren daar.
Als ik op wintersport ben heb je dat aan het einde van de dag ook, allemaal van die bulten, fucking irritant.quote:Op donderdag 6 februari 2014 15:11 schreef vaarsuvius het volgende:
Dit lijkt me helemaal niet leuk om te doen, die sprongen nog wel, maar dat suffe gebonk op die bultjes.. voelt als anti-skiën
Lijkt mij ook niet echt goed voor die ledematen.quote:
Maar ik vind het er niet mooi uit zien, tis wel heel erg technisch en zwaar maar ik vind de slopestyle een stuk mooier om te zien (en ook dat is niet mijn ding)quote:Op donderdag 6 februari 2014 15:15 schreef franklop het volgende:
Het is op zich wel mooie combi, goed die moguls kunnen nemen, even nog twee schansjes nemen, maar wel zorgen dat je niet te traag bent, anders krijg je daar weinig punten voor
Heerlijk dat deskundige commentaar bij de BBC.quote:Op donderdag 6 februari 2014 15:21 schreef vaarsuvius het volgende:
Ik snap er dus ook helemaal geen fuck van he, die Japanse was sneller en deed een moeilijker 1ste sprong (in mijn ogen van een leek) en scoort veel minder
Op welke BBC kan ik dit zien?quote:Op donderdag 6 februari 2014 15:22 schreef golfer het volgende:
[..]
Heerlijk dat deskundige commentaar bij de BBC.
BBC Sport via Holaquote:Op donderdag 6 februari 2014 15:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Op welke BBC kan ik dit zien?
Ja, ik vond dit een van de betere tot nu toe, ben benieuwd naar de scorequote:
Programma om te doen alsof je uit een ander land komt zodat je video die je normaal niet kunt streamen toch kunt streamen.quote:
En site waarmee je alle lokale player-blokkades mee omzeilt.quote:
Oh natuurlijk die plug in heb ik in chrome. Alleen heet het daar anders. Mediahint dacht ik.quote:Op donderdag 6 februari 2014 15:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Programma om te doen alsof je uit een ander land komt zodat je video die je normaal niet kunt streamen toch kunt streamen.
Ik heb ook Mediahint, boks!quote:Op donderdag 6 februari 2014 15:28 schreef Karina het volgende:
[..]
Oh natuurlijk die plug in heb ik in chrome. Alleen heet het daar anders. Mediahint dacht ik.
Dat is een ander onderdeel.quote:Op donderdag 6 februari 2014 15:33 schreef Nober het volgende:
Ik zie ze liever tegen elkaar mogulsen, komt dat na de kwalificatie?
Dual moguls is niet Olympisch, daar gaan ze wel tegen elkaar volgens mij aan de naam te lezen.quote:Op donderdag 6 februari 2014 15:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat is een ander onderdeel.
Maxime is sowieso minder dan Justine, Chloé is beter...quote:
Weet iemand of ze op de BBC (of elders) weer zo'n overzichtspagina hebben waar je alle streams kan (her)bekijken zoals bij London2012?quote:Op donderdag 6 februari 2014 15:43 schreef vaarsuvius het volgende:
hm, krijg wel video's op de bbc, (dus mijn proxy werkt) maar nergens live stream te vinden
Moeten er nog 3 maar de NOS stopt ermee.quote:
Beetje raar eind ik dacht dat de stream uitviel.quote:
En toen las ik dit.quote:Op donderdag 6 februari 2014 15:50 schreef Nober het volgende:
[..]
Moeten er nog 3 maar de NOS stopt ermee.
Joh.quote:Op donderdag 6 februari 2014 15:50 schreef Nober het volgende:
[..]
Moeten er nog 3 maar de NOS stopt ermee.
Chloé naar plek 2.
Ik denk dat het gezonder is om van 5 verdiepingen de straat op te springen.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 19:02 schreef Pino112 het volgende:
Hoe slecht is dit voor je benen/knieën?
Uemara is 34 jaar dus niet zo slecht? Jongste is Laffont, 15!!quote:Op zaterdag 8 februari 2014 19:02 schreef Pino112 het volgende:
Hoe slecht is dit voor je benen/knieën?
Idd, waarom proberen ze niet eens een 1080 oid?quote:Op zaterdag 8 februari 2014 19:19 schreef kilon het volgende:
De variatie aan sprongen is wel beperkt zeg. Altijd eerst een pirouette en dan een backflip, soms dan nog wel met een schroef.
Hier helaas geen triple cork 1620 double tailgrab switch rodeoquote:Op zaterdag 8 februari 2014 19:19 schreef kilon het volgende:
De variatie aan sprongen is wel beperkt zeg. Altijd eerst een pirouette en dan een backflip, soms dan nog wel met een schroef.
Jaquote:
jij bent echt goed in open deuren intrappen.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 19:25 schreef alors het volgende:
Je hebt hier ook wel veel minder tijd en ruimte om een echt spectaculaire oefening te doen.
Dankje, moet ik even bij je thuis langskomen?quote:Op zaterdag 8 februari 2014 19:27 schreef superniger het volgende:
[..]
jij bent echt goed in open deuren intrappen.
is goed.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 19:30 schreef alors het volgende:
[..]
Dankje, moet ik even bij je thuis langskomen?
Op 0.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 19:31 schreef Montov het volgende:
Start de volgende ronde iedereen op 0, of worden de runs opgeteld?
quote:Op zaterdag 8 februari 2014 19:30 schreef alors het volgende:
[..]
Dankje, moet ik even bij je thuis langskomen?
Die zal na deze ronde niet verder gaan nee. Nu al net aan door.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 19:40 schreef Nober het volgende:
[..]
Maxime gaat de finale niet halen, is de minste van de 3, als ze het wel haalt ook goed.
Moet je de streams zonder commentaar kijken. Kan je de koeienbellen duidelijk horen.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 19:51 schreef marcodej het volgende:
Ze moeten wat mics op het publiek zitten. Bij geen enkel evenement heb ik het idee dat het supersfeervol is.
Lol, ik verzin ook steeds namen voor jumps omdat ik geen flauw idee heb hoe het echt heet. Oh wacht dat wás een echte naamquote:Op zaterdag 8 februari 2014 19:50 schreef Devv het volgende:
Ik kan niet wachten op de switch double cork 900 screaming semen.
Is dat moeilijker?quote:Op zaterdag 8 februari 2014 19:57 schreef Pino112 het volgende:
[..]Veel mooier dan 'gewoon' achterover.
Lijkt mij voorover moeilijker omdat je inderdaad je oriëntatie even kwijt bent.quote:
Dat klinkt idd logisch, de trucs tellen maar voor 25% mee toch?quote:Op zaterdag 8 februari 2014 19:58 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Voorover? Zeiden ze net wel, omdat je niet kan zien waar je heengaat ofzo.
Jup, tijd ook en de moguls 50%.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 19:59 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat klinkt idd logisch, de trucs tellen maar voor 25% mee toch?
Dacht het wel. Tijd ook 25℅ en dan de Mogul techniek 50℅?quote:Op zaterdag 8 februari 2014 19:59 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat klinkt idd logisch, de trucs tellen maar voor 25% mee toch?
Would not hit.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 20:00 schreef Pino112 het volgende:
Zullen ze allemaal puntige knieën hebben?
Als je die niet van zichzelf hebt, krijg je die vanzelf als je deze sport lang beoefent.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 20:00 schreef Pino112 het volgende:
Zullen ze allemaal puntige knieën hebben?
Kluts knieën.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 20:01 schreef Felagund het volgende:
[..]
Als je die niet van zichzelf hebt, krijg je die vanzelf als je deze sport lang beoefent.
Heujquote:Op zaterdag 8 februari 2014 20:03 schreef Redefine het volgende:
Sudova ga erbij liggen. Uemura moet nog door.
Een frontflip is inderdaad moeilijker dan een backflip, omdat je de landing pas vrij laat ziet. Je moet het dus voor een groot gedeelte op gevoel doen terwijl je met een backflip al vrij snel ziet waar je moet landen.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 19:58 schreef Redefine het volgende:
[..]
Lijkt mij voorover moeilijker omdat je inderdaad je oriëntatie even kwijt bent.
Hier op FOK! Creëren wij gewoon sportheldenquote:
Stomp gaat nog wel. De Stompshow op KXquote:Op zaterdag 8 februari 2014 20:06 schreef Redefine het volgende:
Ik vergeet zijn naam altijd. Maar hij is elke elke keer weer een verademing t.o.v. Stompie en Rivkah
Ik doe eens een gewaagde voorspelling. Kearney.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 20:08 schreef Nober het volgende:
Aiko Uemura (Jap)
Eliza Outtrim (VSt)
Britteny Cox (Aus)
Justine Dufour-Lapointe (Can)
Chloé Dufour-Lapointe (Can)
Hannah Kearney (VSt)
Zeg het maar jongens.
Justinequote:Op zaterdag 8 februari 2014 20:08 schreef Nober het volgende:
Aiko Uemura (Jap)
Eliza Outtrim (VSt)
Britteny Cox (Aus)
Justine Dufour-Lapointe (Can)
Chloé Dufour-Lapointe (Can)
Hannah Kearney (VSt)
Zeg het maar jongens.
Daar teken ik voor.quote:
Daredevil.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 20:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik doe eens een gewaagde voorspelling. Kearney.
quote:Op zaterdag 8 februari 2014 20:11 schreef Nober het volgende:
Er mag helaas geen Canadese of Amerikaanse winnen want dan zakt Nederland op de medaillespiegel, dus Uemura of Cox for the double U.
quote:
Moet je wel niet over de punten gaan.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 19:30 schreef Falco het volgende:
Hersman zou klaar komen op die kniehoeken.
Zelf zie ik liever de skicross, waar het gewoon rechtstreekse gevechten zijnquote:Op zaterdag 8 februari 2014 20:15 schreef Devv het volgende:
[..]
Wacht maar op slopestyle. Dat is nog veel spectaculairder.
En lekker duidelijk, de eerste over de finish wint zonder vage jurybedoordelingen.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 20:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zelf zie ik liever de skicross, waar het gewoon rechtstreekse gevechten zijn
wat versta je onder gevechten?quote:Op zaterdag 8 februari 2014 20:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nog 3.quote:
Ik zag al een stukje. Dat is voor echte bazen.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 20:15 schreef Devv het volgende:
[..]
Wacht maar op slopestyle. Dat is nog veel spectaculairder.
De Amerikaanse.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 20:19 schreef Redefine het volgende:
Één van de volgende twee moet vallen
Dat is toch een soort BMX, maar dan met ski's op sneeuw i.p.v een BMX?quote:Op zaterdag 8 februari 2014 20:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 8 februari 2014 20:19 schreef Redefine het volgende:
Één van de volgende twee moet vallen
Ja zo ongeveer grofweg. Of een beetje zoals de MotoGP maar dan met ski's ipv een motor en op sneeuw ipv asfalt en op een helling ipv een relatief vlak circuit.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 20:19 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat is toch een soort BMX, maar dan met ski's op sneeuw i.p.v een BMX?
Slordig idd.quote:
Mijn favoriete trick, de screaming semenquote:Op zaterdag 8 februari 2014 19:53 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Lol, ik verzin ook steeds namen voor jumps omdat ik geen flauw idee heb hoe het echt heet. Oh wacht dat wás een echte naam
http://nos.nl/os2014/vide(...)or-dufourzusjes.htmlquote:Op zaterdag 8 februari 2014 23:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nog steeds geen samenvatting op NOS.nl
NOS
Inmiddels gezien. 00:17quote:Op zondag 9 februari 2014 08:54 schreef Pino112 het volgende:
[..]
http://nos.nl/os2014/vide(...)or-dufourzusjes.html
Aiko wel.quote:Op zondag 9 februari 2014 13:25 schreef Devv het volgende:
Die hebben op hun dertigste ook geen knieschijven meer.
twitter:NOSsport twitterde op zondag 09-02-2014 om 13:48:09Zusjes Dufour zorgen voor wilde taferelen in Sotsji. In Studio Sportwinter (20.25) een portret http://t.co/vpATKsFnTF http://t.co/sQuzSNWhmP reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Per Spettquote:Op maandag 10 februari 2014 19:01 schreef Redefine het volgende:
Helaas geen familie in de finale. Maar is er wel een equivalent voor de Japanse van zaterdag, om aan te moedigen?
Hopelijk haalt ie het, want ik heb het gemistquote:Op maandag 10 februari 2014 19:03 schreef takkfyrir het volgende:
Der kleine Bruder von Yeti.Spett was een stukje beter dan vanmiddag.
Wat is zijn verhaal? Ik wil natuurlijk wel met overgave voor hem kunnen juichen.quote:
Google hem. Bij afbeeldingen.quote:Op maandag 10 februari 2014 19:03 schreef Redefine het volgende:
[..]
Wat is zijn verhaal? Ik wil natuurlijk wel met overgave voor hem kunnen juichen.
Ik zou ook snel gaan als ik wist dat die Canadese zusjes al beneden zijn.quote:Op maandag 10 februari 2014 19:04 schreef Dagoduck het volgende:
Wat gaan die mannen snel vergeleken met die vrouwen
Is met zijn 28 jaar een bejaarde tussen alle deelnemers, werkt in de mijn tussen de seizoenen door, heeft toffe sprongen én een toffe baard.quote:Op maandag 10 februari 2014 19:03 schreef Redefine het volgende:
[..]
Wat is zijn verhaal? Ik wil natuurlijk wel met overgave voor hem kunnen juichen.
Nu ben ik nog meer omquote:Op maandag 10 februari 2014 19:06 schreef takkfyrir het volgende:
[..]
Is met zijn 28 jaar een bejaarde tussen alle deelnemers, werkt in de mijn tussen de seizoenen door, heeft toffe sprongen én een toffe baard.
Ja maar ik heb zijn finalerun dus precies gemistquote:Op maandag 10 februari 2014 19:13 schreef takkfyrir het volgende:
Nou ja, Per heeft zich als laatste voor de finale geplaatst, dus ik ben al blij met elke sporter die hij nu achter zich laat.
Dan heb je wel wat gemist, ja.quote:Op maandag 10 februari 2014 19:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja maar ik heb zijn finalerun dus precies gemist
Ik ook, zat Fourcade te kijkenquote:Op maandag 10 februari 2014 19:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja maar ik heb zijn finalerun dus precies gemist
De sneeuw is losser geworden.quote:Op maandag 10 februari 2014 19:15 schreef Redefine het volgende:
De mannen zijn gewoon gemiddeld zeven seconden sneller beneden dan de vrouwen. En waarschijnlijk krijg je bij de mannen strafpunten als je een simpele 360 doet, zoals meer dan de helft van de vrouwen deed.
Dat kan logischerwijs flink verschil maken.quote:Op maandag 10 februari 2014 19:16 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
De sneeuw is losser geworden.
Ah ok. Vond zeven seconden op een halve minuut al zoveel. Het verschil in sprongen is er uiteraard altijd al.quote:Op maandag 10 februari 2014 19:16 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
De sneeuw is losser geworden.
Conclusie: Jij loopt achter.quote:Op maandag 10 februari 2014 19:17 schreef takkfyrir het volgende:
Hee, jullie lopen voor! Bij mij is ie nog niet voor Per.
Kijk jij via de stream of tv?quote:
Het was bij de BBC wel al een tijdje te zien. Maar volgens mij loopt ook die achter t.o.v. de stream.quote:Op maandag 10 februari 2014 19:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Stream, want het was niet op tv, maar ZOMGWTFBBQ het is nu wel live op tv
Ik ook wel. Kijk het alleen maar tijdens de Spelen. En het scheelt dat de sporters zo snel achter elkaar gaan en ook de verschillende finales zo snel achter elkaar zijn.quote:Op maandag 10 februari 2014 19:19 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik vind het maar een saai onderdeel.
Het is vlees noch vis. Geen echte freestyle, maar ook geen echte snelle sport vanwege die moguls.quote:Op maandag 10 februari 2014 19:20 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik ook wel. Kijk het alleen maar tijdens de Spelen. En het scheelt dat de sporters zo snel achter elkaar gaan en ook de verschillende finales zo snel achter elkaar zijn.
quote:Op maandag 10 februari 2014 19:22 schreef Szura het volgende:
Wie is in godsnaam Per en waarom is ie cool?
Zie onder meer de eerste pagina van dit topic.quote:Op maandag 10 februari 2014 19:22 schreef Szura het volgende:
Ik deel je mening. Al heb ik eigenlijk ook niet heel veel met de halfpipe en de sprong. Van de extreme sports vind ik alleen de boarder en ski cross echt heel tof.quote:Op maandag 10 februari 2014 19:21 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Het is vlees noch vis. Geen echte freestyle, maar ook geen echte snelle sport vanwege die moguls.
Gaat wel snel achter elkaar dat scheelt inderdaad.
Hij is de Uemura van vandaag.quote:Op maandag 10 februari 2014 19:22 schreef Szura het volgende:
Per Mulder zou worden gecorrigeerd.quote:
1 en 2 is wel vrij waarschijnlijkquote:Op maandag 10 februari 2014 19:23 schreef Max23 het volgende:
Canada heeft 4 toppers, als ze 1 en 2 worden gaan ze Nederland weer voorbij op de medaillespiegel. Als ze goud en brons winnen staan we gelijk. Bij elk ander resultaat staat Nederland alleen aan de leiding na dag 3 op de medaillespiegel
Het is juist goed als Canada veel wint. Want die eindigen toch wel voor Nederland.quote:Op maandag 10 februari 2014 19:23 schreef Max23 het volgende:
Canada heeft 4 toppers, als ze 1 en 2 worden gaan ze Nederland weer voorbij op de medaillespiegel. Als ze goud en brons winnen staan we gelijk. Bij elk ander resultaat staat Nederland alleen aan de leiding na dag 3 op de medaillespiegel
Nog 4 kansen, maar eigenlijk 2 want Bilodeau en Kingsbury zijn zekerheidjes voor de finalequote:Op maandag 10 februari 2014 19:26 schreef takkfyrir het volgende:
Verdorie, er moet gewoon nog even iemand onderuitgaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |