SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 58% gewijzigd door Devv op 21-01-2014 22:53:11 ]
Heeft zich niet gekwalificeerd voor het team:quote:
Dat is toch wel sneuquote:Braziliaanse skiester vecht voor haar leven na crash
De Braziliaanse freestyle skiester Lais Souza vecht momenteel voor haar leven in een ziekenhuis in Salt Lake City. De 25-jarige Souza botste tijdens de training op een boom en hield daar ernstig rugletsel aan over. Ze is verlamd, ligt aan de beademing en is al een keer geopereerd aan haar ruggengraat. 'Het ziet er niet goed uit', zei een woordvoerder van de Braziliaanse wintersportfederatie.
Souza was bezig aan een opmerkelijk sportverhaal. De Braziliaanse is een gewezen topturnster die aanwezig was op de Zomerspelen van 2004 en 2008. Een half jaar geleden besloot ze zich toe te leggen op het freestyle skiën en stelde zich ten doel mee te doen aan de Winterspelen in Sotsji. Juist op de dag van haar ongeval zou ze te horen krijgen of ze geslaagd was in haar missie.
Jaquote:
Ik kan alleen Spaans maar volgens mij staat daar dat ze nooit meer zelfstandig kan ademen, "mogelijk" of iets in die zin kan ik niet terugvinden..quote:Op zaterdag 1 februari 2014 00:18 schreef heywoodu het volgende:
Weet niet of ik het goed begrijp, maar zoals ik het lees heeft ze een scherm/apparaat die haar oogbewegingen volgt, en daarmee kan ze op dat scherm bepaalde zinnen, tekens en woorden/letters "aanwijzen" en is dat hoe ze op dit moment communiceert (schijnt dat Stephen Hawking dat ook zo doet).
Er is ook nog 1 zinnetje waar ik over val, volgens google translate staat er dat de dokters gezegd hebben dat ze nooit meer zelfstandig zal kunnen ademen. Maar zoals ik het lees hebben de dokters gezegd dat het mogelijk is dat ze nooit meer zelfstandig kan ademen. Maar mijn Portugees is dan weer heel erg "basic" en beperkt zich tot wat lezen.
Mocht iemand hier beter Portugees kunnen, dit is de zin waar het om gaat:
"A equipe composta por profissionais brasileiros e americanos admitiu que Lais pode nunca mais voltar a respirar sozinha, sem ajuda de aparelhos."
quote:De Amerikaanse snowboardheld Shaun White komt bij de Winterspelen in Sotsji niet in actie op het nieuwe onderdeel slopestyle. De tweevoudig olympisch kampioen richt zich op de halfpipe, de technische discipline waarop hij in 2006 en 2010 goud veroverde. 'Hij wil zich volledig focussen op een derde gouden medaille op rij', aldus de Amerikaanse snowboardbond in een vandaag uitgebrachte verklaring.
Het besluit kwam een dag voor de kwalificaties op het nieuwe onderdeel, waarover de laatste dagen veel te doen is. Het parcours waarop de snowboarders hun trucs en sprongen maken, wordt door veel snowboarders als gevaarlijk beschouwd. De Noor Torstein Horgmo brak maandag een sleutelbeen bij een val tijdens een training. Ook de Finse Merika Enne kwam dinsdag hard ten val, hij werd met hoofdletsel afgevoerd. White klaagde na de training op dinsdag over een pijnlijke linkerpols.
dat is snowboardenquote:
Is dit weer zo'n circusnummer net als bij dat snowboarden?quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:28 schreef Syntix het volgende:
Freestyle SkiënEén van de weinige sporten die ons deze OS gaan boeien mensen!
Klopt. Hij is nu weer live.quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:36 schreef Nober het volgende:
Ik ben de NOS stream kwijt.
[..]
Is dit weer zo'n circusnummer net als bij dat snowboarden?
Ja.quote:Op donderdag 6 februari 2014 15:04 schreef Karina het volgende:
Toch nog een stukje gemist, moest nog effe boodschappen doen. Moguls is met die bobbels toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |