SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2014 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen ChallengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ten commandments for the runnerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Why we runOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door SEMTEX op 10-01-2014 22:52:51 ]Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ik snap het wel, dat is gewoon een doel wat je voor ogen hebt als je begint, die 5 km aan een stuk lopen.quote:Op donderdag 9 januari 2014 05:22 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik snap die fetisj voor het per se continu willen doorlopen, kost wat 't kost.Wat maakt het nou uit om af en toe een paar tellen de spieren te ontspannen of rustig wat te drinken tijdens een wedstrijd? Ik denk dat het uiteindelijk betere trainingen oplevert en ook snellere eindtijden, omdat je na een korte pauze gewoon weer beter kunt lopen dan wanneer je krampachtig door strompelt.
Je opmerkingen snijden hout, maar men wil gewoon dat eerste doel bereiken, die 5 km aan één stuk hardlopen.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Levitas van harte
Ik snap dat onafgebroken willen doorlopen wel. Vooral op de langere afstanden tijdens mijn M-training voelde dat mentaal heel goed en de wetenschap dat ik dat al eens geflikt had nam ik ook mee in de M zelf. Maar ik denk ook dat het persoonlijk is en dat het voor anderen niet zo hoeft te werken.![]()
Er zit een best grote kloof tussen willen en wijsheid. Zorg dat je de stevigste brug eroverheen vindt, anders kun je nog best eens hard vallen.
[/tegeltjeswijsheid by Mo]Ja doei.![]()
gewoon hardlopend een aanloop nemen,springen en hopen dat je de overkant haal.....quote:Op donderdag 9 januari 2014 08:44 schreef motorbloempje het volgende:
Er zit een best grote kloof tussen willen en wijsheid. Zorg dat je de stevigste brug eroverheen vindt, anders kun je nog best eens hard vallen.
[/tegeltjeswijsheid by Mo]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Ik word juist altijd heel stijf als ik even stilstaliever op een heel rustig tempo doorjoggen. (Oh nee, ik zei joggen!)
Bleh, kwakkelende gezondheid.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Hoi iedereen,
mijn eerste post in dit topic. Ik ben nu bezig met Evy, serieus sinds juni, maar op een laag tempo. Eind september ziek geworden en zo'n 2 maanden weinig gedaan. Nu weer een paar weken bezig en heb gisteren les 7 gelopen van Evy. Gaat best lekker. Ik heb me ingeschreven voor de 5 km van de Leidse Marathon in mei. Goede motivatie wel. Probeer in ieder geval 2 keer per week te lopen, 3 als het lukt.![]()
Nou, ik zal ook maar weer eens wat posten (en nu wat actiever proberen bij te blijven, de topics lopen zo hard)
In oktober gestart met hardlopen, na 2 weken een scheenbeen blessure opgelopen. Naar de sport arts geweest en een maand rust gehad.
Daarna meteen nieuwe schoenen gekocht en weer gaan lopen! Ging prima tot deze week, heb nu last van een vervelende lies blessure![]()
Het vervelende is dat ik het zo ontzettend rustig opbouw, daar ligt het dus allemaal niet aan.
Het is wat dat hardlopenIk ga maar eens flink werken aan core stabiliteit en heb binnenkort 3 sessies bij een loopschool om mijn looptechniek te analyseren en te verbeteren.
![]()
Mijn heen en weer routes zijn daarin perfect. Ik loop altijd de helft, stop eventjes, keer om en loop weer terug. Zo heb ik er altijd een korte bijtankpauze in
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Maar er fietsen (ja fietsen) nu 2 dingen door elkaar: aan één stuk door ineens 25 min gaan lopen in een training als beginner & aan één stuk doorlopen tijdens een wedstrijd ja/nee.
De eerste is mi een no-go. De tweede maar wat je wil![]()
Eigenlijk is alles maar wat je wil![]()
![]()
Ik moest gisteren bij de heuveltraining héél even stoppen omdat m'n sok niet goed zat, en moest nog één keer die stomme heuvel op en af... kon daarna écht niet meer op gang komen
Maar normaal even stoppen bij 'n normale run vind ik totaal niet erg.
Gefeliciteerd trouwens, Levitas!
En welkom nieuwen!
Ja doei.![]()
welkom Yellowflower en Chuck, gewoon lekker vol houden, zowel het lopen als het posten!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
de collega en zijn loopvriendin waarmee ik verleden jaar de TdF liep gaan dit jaar beiden voor de 50km
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Welkom Levitas! Gefeliciteerd nieuwe lopers!Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
quote:Op donderdag 9 januari 2014 09:37 schreef De_kluizenaar het volgende:
Welkom Levitas! Gefeliciteerd nieuwe lopers!
En idem vice versa trouwens!![]()
Welkom nieuwelingen!
Wel de voortgang blijven melden!
En van harte Levi!NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Gisteravond lekker door de regen gelopen zwemles gehad. Pittige heuveltraining. Stukje warming up, 8 keer de bult op en neer gegaan. En daarna rustig teruggehobbeld naar de club. Al met al toch weer 8 kilometer afgetikt waarvan ongeveer de helft de warming up en cooling down waren.
En vandaag voel ik het in m'n bovenbenen. Blijkbaar toch m'n best gedaan.
http://www.endomondo.com/workouts/284220435/10882483
Wel volledig verzopen teruggekomen. Onder de douche was het minder nat.NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Misschien wel even navragen? Kan zijn dat het hezelfde model maar van een ander jaar is. Het is sowieso niet alleen de belichting, het logo zit op een hele andere plek. Constructie ziet er verder wel helemaal hetzelfde uit.quote:Op donderdag 9 januari 2014 10:34 schreef Myraela het volgende:
Het valt me nu pas op, dat de schoenen die ik gisteren binnenkreeg. Er helemaal niet uitzien zoals ik ze besteld had. Ze heten wel hetzelfde volgens mij.
Dit plaatje staat op de website
[ afbeelding ]
Dit zijn de schoenen die ik heb.
[ afbeelding ]NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Ja, ik ga het even navragen. Of ze in ieder geval even op de hoogte stellen ervan.quote:Op donderdag 9 januari 2014 10:37 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Misschien wel even navragen? Kan zijn dat het hezelfde model maar van een ander jaar is. Het is sowieso niet alleen de belichting, het logo zit op een hele andere plek. Constructie ziet er verder wel helemaal hetzelfde uit.![]()
En deze heb je aan laten meten, of zijn dit die schoenen in de aanbieding voor 50 euro?quote:Op donderdag 9 januari 2014 10:34 schreef Myraela het volgende:
Het valt me nu pas op, dat de schoenen die ik gisteren binnenkreeg. Er helemaal niet uitzien zoals ik ze besteld had. Ze heten wel hetzelfde volgens mij.
Dit plaatje staat op de website
[ afbeelding ]
Dit zijn de schoenen die ik heb.
[ afbeelding ]![]()
Aanbieding.quote:Op donderdag 9 januari 2014 10:40 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
En deze heb je aan laten meten, of zijn dit die schoenen in de aanbieding voor 50 euro?![]()
Hmm het plaatje op internet lijkt meer op een sprintschoen, die eronder lijkt me veel meer drop te hebben.quote:Op donderdag 9 januari 2014 10:37 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Misschien wel even navragen? Kan zijn dat het hezelfde model maar van een ander jaar is. Het is sowieso niet alleen de belichting, het logo zit op een hele andere plek. Constructie ziet er verder wel helemaal hetzelfde uit.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Heb je wel je voeten en loopstijl laten analyseren door een hardloopwinkel? Dat is misschien niet geheel onverstandig, want nu zou goedkoop wel eens duurkoop kunnen worden. Wellicht proneer je, en heb je schoenen nodig die dat corrigeren. Nike staat niet bekend om zijn dempende factor en stevigheid, terwijl je voeten dat misschien wel nodig hebben.quote:
Misschien heb je er wel helemaal geen last van, dat kan ook zomaar zijn, maar zo vergroot je de kans op blessures natuurlijk wel.
En bedankt iedereen voor de felicitaties natuurlijk!![]()
![]()
Allereerst: gefeliciteerd! En dat hadden we in het vorige topic al geadviseerd.quote:Op donderdag 9 januari 2014 10:45 schreef Levitas het volgende:
[..]
Heb je wel je voeten en loopstijl laten analyseren door een hardloopwinkel? Dat is misschien niet geheel onverstandig, want nu zou goedkoop wel eens duurkoop kunnen worden. Wellicht proneer je, en heb je schoenen nodig die dat corrigeren. Nike staat niet bekend om zijn dempende factor en stevigheid, terwijl je voeten dat misschien wel nodig hebben.
Misschien heb je er wel helemaal geen last van, dat kan ook zomaar zijn, maar zo vergroot je de kans op blessures natuurlijk wel.
En bedankt iedereen voor de felicitaties natuurlijk!Naast dat dat gewoon niet verstandig is, heb je ook trailschoenen en geen wegschoenen gekocht. Als ik het goed zie heb je deze, al hebben alle Nike trailschoenen zo'n soort zool: http://store.nike.com/nl/(...)d-754267/pgid-754269quote:![]()
Dat komt volgens mij door de iets andere hoek waarin de foto is genomen.quote:Op donderdag 9 januari 2014 10:45 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Hmm het plaatje op internet lijkt meer op een sprintschoen, die eronder lijkt me veel meer drop te hebben.NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Wat is er mis met trailschoenen dan? Ik heb alleen begrepen dat ze meer grip hebben, wat ik zelf wel fijn vind.quote:Op donderdag 9 januari 2014 10:50 schreef hatsaflats het volgende:
Naast dat dat gewoon niet verstandig is, heb je ook trailschoenen en geen wegschoenen gekocht. Als ik het goed zie heb je deze, al hebben alle Nike trailschoenen zo'n soort zool: http://store.nike.com/nl/(...)d-754267/pgid-754269![]()
Die zijn voor niet-asfaltondergronden en slijten als de neten als je daar 100% mee op de weg gaat lopen.quote:Op donderdag 9 januari 2014 11:33 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wat is er mis met trailschoenen dan? Ik heb alleen begrepen dat ze meer grip hebben, wat ik zelf wel fijn vind.Ja doei.![]()
Ik heb die Nike trail schoenen gehad. Waren binnen 3 maanden kapot. Toch maar bij mijn oude vertrouwde merk gebleven welke hufterproof zijn (Salomon)Bruno....Ik zal je missen vriend
To Protect and to Serve
U wilt werkruimte... prima...:Barry...Vast.
Toezicht is gezond!![]()
En ze hebben vaak minder demping omdat de onverharde ondergrond zelf ook al wat dempt. Ook niet onbelangrijk.![]()
Ik heb de Speedcross 3 en de xt wings 3. Echte super schoenen voor trailrunningquote:
Bruno....Ik zal je missen vriend
To Protect and to Serve
Toezicht is gezond!![]()
Gefeliciteerd Levitas, welkom Yellowflower en Chuck!
Of die schoenen zijn niet van hetzelfde jaar of het is zoals anderen ook al zeiden ander type schoen. Ik vind die onderste wel stukje mooier.![]()
ik heb de Sense Mantra.quote:Op donderdag 9 januari 2014 11:40 schreef raimen het volgende:
[..]
Ik heb de Speedcross 3 en de xt wings 3. Echte super schoenen voor trailrunning
Zitten echt heerlijk door dat endofitMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Zijn ook mooi schoenen die Matra'squote:Op donderdag 9 januari 2014 11:43 schreef Guard het volgende:
[..]
ik heb de Sense Mantra.
Zitten echt heerlijk door dat endofitBruno....Ik zal je missen vriend
To Protect and to Serve
Toezicht is gezond!![]()
Gefeliciteerd Levitas!!Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----![]()
Goed gedaan!quote:Op donderdag 9 januari 2014 12:47 schreef amaranta het volgende:
Vanmorgen 10km! Gelopen.
Ging niet zo hard, maar wel in één keer. Ben echt trots op mezelf!!
@Levitas: gefeliciteerd!
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Gisteren opeens 8 km zonder pauze gelopen, op een tempo dat een stuk hoger lag dan een duurloop-tempo. Was wel een pittige training, want ik heb 3 weken ofzo niet getraind
Ik kreeg in het begin last van mijn onderrug, er lag een soort druk op m'n wervels ofzo? Zo voelde het. Maar na 4 km ging dat weg, en ik heb er daarna geen last meer van gehad. De trainster zei dat er niks mis was met mn houding, dus ze dacht dat ik voortaan wat langzamer moet opbouwen. Herkennen jullie dit?Children of the night. What music they make.![]()
Zo warme running tight gekocht bij decathlon voor 20 euro, ik heb er weer zin in dus laat die kou maar komen
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Wat is het rustig hier! Terwijl iedereen wel mega veel km's maakt aan Endomondo te zien
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
M'n teller van dit jaar staat nog steeds op 13km, inmiddels dag 8 van rusthouden i.v.m scheenpijn en voel amper verbetering. Morgen even langs de huisarts.![]()
![]()
Vanavond voor de tweede keer naar de loopclub. In principe wordt het een 'duurloop met oefeningen'. Ben benieuwd wat het wordt. Volgens de trainer zouden we een kilometer of 12-14 gaan afleggen.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Balen joh!quote:Op donderdag 9 januari 2014 14:03 schreef Lastpost het volgende:
M'n teller van dit jaar staat nog steeds op 13km, inmiddels dag 8 van rusthouden i.v.m scheenpijn en voel amper verbetering. Morgen even langs de huisarts.
Ja doei.![]()
das 13 km meer dan ik...quote:Op donderdag 9 januari 2014 14:03 schreef Lastpost het volgende:
M'n teller van dit jaar staat nog steeds op 13km, inmiddels dag 8 van rusthouden i.v.m scheenpijn en voel amper verbetering. Morgen even langs de huisarts.
Zit nu al 11 dagen stil (ja ik weet dat het pas de 9e is)Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ik heb nog geen meter gerend dit jaareind vorig jaar ook al niet meer. Door onzekerheid over m'n werk zat ik veel te stressen, was kapot toen ik thuis kwam en kon de motivatie niet opbrengen. Vorige week nog vakantie gehad en besloten deze week te beginnen, maar ik ben zó blij als ik om half 10 op bed lig dat ik m'n hardloopschoenen nog niet heb aangedaan ...
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens![]()
quote:Op donderdag 9 januari 2014 14:39 schreef Gogo83 het volgende:
Ik ben over een stoeprandje gestruikeld en nu doet mijn enkel pijn. Shitzooi..![]()
![]()
Nog een nieuwe loper hier. Probeer 2x in de week 10k te doen, dat gaat me nu redelijk makkelijk af.
Meteen ook een vraag nu het weer wat kouder kan gaan worden. Heb het vrij snel te warm met hardlopen maar ik zoek ik voor de winter iets waar ik me niet helemaal kapot in zweet. Loop nu bij een graad of 5 nog in een ondershirt en ren-longsleeve maar als het kouder gaat worden is dat geen optie. Wat is warmer, maar niet te warm? Thermoshirt dragen onder longsleeve? Jas er over? Benen is geen probleem, heb een 3/4 en een lange running tight dus die blijven lekker warm.![]()
Ik vind één goed thermoshirt vaak voldoende. Eventueel met handschoentjes of een muts als het echt koud is.quote:Op donderdag 9 januari 2014 14:42 schreef drWho het volgende:
Nog een nieuwe loper hier. Probeer 2x in de week 10k te doen, dat gaat me nu redelijk makkelijk af.
Meteen ook een vraag nu het weer wat kouder kan gaan worden. Heb het vrij snel te warm met hardlopen maar ik zoek ik voor de winter iets waar ik me niet helemaal kapot in zweet. Loop nu bij een graad of 5 nog in een ondershirt en ren-longsleeve maar als het kouder gaat worden is dat geen optie. Wat is warmer, maar niet te warm? Thermoshirt dragen onder longsleeve? Jas er over? Benen is geen probleem, heb een 3/4 en een lange running tight dus die blijven lekker warm.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Waar is de tijd gebleven dat mensen met goede voornemens zich gewoon op 2 januari al meldden?Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Denk dat ze bang zijn dat we ze dan voor "goedevoornemensmensen" zien die hetzelfde goede voornemen elk jaar hebben en dat hopen ze nu te voorkomen.quote:Op donderdag 9 januari 2014 14:46 schreef mosselmossel het volgende:
Waar is de tijd gebleven dat mensen met goede voornemens zich gewoon op 2 januari al meldden?![]()
quote:Op donderdag 9 januari 2014 14:39 schreef Gogo83 het volgende:
Ik ben over een stoeprandje gestruikeld en nu doet mijn enkel pijn. Shitzooi..Hoe kan dat nou?
![]()
Utrecht is een kutstad met onzichtbare stoepjes...quote:
Of eigenlijk was ik in gedachten verzonken en had ik haast waardoor ik gewoon die hele stoep niet heb gezien..![]()
![]()
Ieks. Sterkte! Hopelijk alleen een beetje iets opgerekt en niks kapotquote:Op donderdag 9 januari 2014 15:06 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Utrecht is een kutstad met onzichtbare stoepjes...
Of eigenlijk was ik in gedachten verzonken en had ik haast waardoor ik gewoon die hele stoep niet heb gezien..![]()
Utrecht is verder best mooi![]()
![]()
Auwquote:Op donderdag 9 januari 2014 14:39 schreef Gogo83 het volgende:
Ik ben over een stoeprandje gestruikeld en nu doet mijn enkel pijn. Shitzooi..
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Ik heb bij kruidvat net zo'n Leontien lange mouwen shirt gekocht voor ¤3,25
75% was hij afgeprijsd
D'r lagen helaas geen lange broeken![]()
Je hebt die stoeprand wel vervloekt toch? Hardop of in jezelf...quote:Op donderdag 9 januari 2014 14:39 schreef Gogo83 het volgende:
Ik ben over een stoeprandje gestruikeld en nu doet mijn enkel pijn. Shitzooi..Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Gogo, niet meer doen!Hoop dat het meevalt inderdaad.
Welkom nieuwe mensen!![]()
drWho, loop je al langer? Want 10km ineens is best veel. Maar lekker bezig in ieder geval, nu volhouden! Ik doe trouwens ook thermoshirtje onder longsleeve als het kouder wordt. Als het echt keihard gaat vriezen dan gaat er wel een jasje overheen, scheelt dat je die wel makkelijk uit kunt doen en om kan knopen.
Ik heb vanmiddag een prachtig bosloopje gedaan.Het begon een beetje zwaar, zware benen, veel wind (tegen vooral) en beetje moe. Maar na verloop van tijd liep het steeds lekkerder. Al had ik het ook wel wat te warm, lang/lang kan eigenlijk nog niet, beetje gek in januari... Maar het liep toen wel lekker. Onderweg ineens een groep van 6 zwijnen
op een pad naast me in tegenovergestelde richting voorbij zien komen en later nog 3 reeën
die een heel klein stukje dezelfde kant als mij oprenden. Laatste 5km erg koude, harde regen, maar het voelde fantastisch! Lekker bikkelen! Geen last van pijntjes op de Hoka's.
Jammer alleen dat ik mijn telefoon al weggestopt had in mijn waterdichte zakje van mijn SPI-belt, geen tijd gehad om foto en/of videootje te maken. Maar was wel erg tof!
http://www.endomondo.com/workouts/284437799/2368823![]()
Vorig jaar heb ik een poos last gehad van de knie en ben ik bij de fysio geweest. Ik kon toen niet echt uitleggen waar het zat. Fysio heeft mij toen een beetje "gekraakt" en toen liep ik sowieso fijner, maar het gevoel in de knie bleef wel iets. Nu heb ik eigenlijk geen last meer van de knie, maar zit er wel op de plek waar ik het voelde een blauwe plek. Ik kan me niet herinneren dat ik me gestoten heb. Zal die blauwe plek ermee te maken kunnen hebben? Of heb ik me gewoon een keer gestoten onbewust...Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
een blauwe plek kan ook komen door een kneuzing/verzwikking, zeker als het ook een beetje dik is. Maar als je er geen last van hebt kan het goed dat je je gewoon gestoten hebtquote:Op donderdag 9 januari 2014 17:13 schreef Daywalk3r het volgende:
Vorig jaar heb ik een poos last gehad van de knie en ben ik bij de fysio geweest. Ik kon toen niet echt uitleggen waar het zat. Fysio heeft mij toen een beetje "gekraakt" en toen liep ik sowieso fijner, maar het gevoel in de knie bleef wel iets. Nu heb ik eigenlijk geen last meer van de knie, maar zit er wel op de plek waar ik het voelde een blauwe plek. Ik kan me niet herinneren dat ik me gestoten heb. Zal die blauwe plek ermee te maken kunnen hebben? Of heb ik me gewoon een keer gestoten onbewust...![]()
![]()
Ja, al lang, maar nog niet in dit topic geweest!quote:Op donderdag 9 januari 2014 16:34 schreef Jero_nimo het volgende:
Gogo, niet meer doen!Hoop dat het meevalt inderdaad.
Welkom nieuwe mensen!![]()
drWho, loop je al langer? Want 10km ineens is best veel. Maar lekker bezig in ieder geval, nu volhouden! Ik doe trouwens ook thermoshirtje onder longsleeve als het kouder wordt. Als het echt keihard gaat vriezen dan gaat er wel een jasje overheen, scheelt dat je die wel makkelijk uit kunt doen en om kan knopen.
[ Bericht 5% gewijzigd door drWho op 09-01-2014 17:24:19 (misqoute) ]![]()
Hoe heet dat nummer ook alweer dat zo vaak voorbij komt bij Evy?
En deze natuurlijk!quote:Op donderdag 9 januari 2014 17:27 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoe heet dat nummer ook alweer dat zo vaak voorbij komt bij Evy?Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
jij noemt dat snel warm hebben? Bij 5 graden loop ik nog vrolijk in alleen een longsleeve ( en tight uiteraard) en niks daaronder en andere mafketels hier in kort kort.quote:Op donderdag 9 januari 2014 14:42 schreef drWho het volgende:
Meteen ook een vraag nu het weer wat kouder kan gaan worden. Heb het vrij snel te warm met hardlopen maar ik zoek ik voor de winter iets waar ik me niet helemaal kapot in zweet. Loop nu bij een graad of 5 nog in een ondershirt en ren-longsleeve maar als het kouder gaat worden is dat geen optie. Wat is warmer, maar niet te warm? Thermoshirt dragen onder longsleeve? Jas er over? Benen is geen probleem, heb een 3/4 en een lange running tight dus die blijven lekker warm.
Als het kouder wordt of natter of winderig een dun jasje. Wordt het echt koud een kort shirtje over de lonsleeve onder de jas.
Overigens heb ik nu een thermoshirt wat warm wordt als het vochtig wordt. Gebruik hem eigenlijk gewoon als longsleeve.![]()
Die zocht ikquote:Even iemand alvast waarschuwen die nu met Evy gaat lopen
Goed dat je dit erbij zette, kreeg anders een raar beeld. Loop ook het liefst zo lang mogelijk in korte broekquote:Op donderdag 9 januari 2014 17:33 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
jij noemt dat snel warm hebben? Bij 5 graden loop ik nog vrolijk in alleen een longsleeve ( en tight uiteraard) en niks daaronder en andere mafketels hier in kort kort.
Als het kouder wordt of natter of winderig een dun jasje. Wordt het echt koud een kort shirtje over de lonsleeve onder de jas.
Overigens heb ik nu een thermoshirt wat warm wordt als het vochtig wordt. Gebruik hem eigenlijk gewoon als longsleeve.![]()
Jeuj nieuwe lopers en nieuwe posters, great! Welkom!
Er weer een pijnvrije 5 km opzitten, of toch pijnvrij ter hoogte van mijn kuit. Mijn hamstrings en schouders zijn zo stijf als een gieter van mijn bootcamps deze week. 89 burpees op 1 dag is niet gezond...Ik bijt!
(Zachtjes)![]()
Moet die wel de oude Evy van 2006 gebruiken. In het nieuwe zit het niet. Bij de eerste keer 5 minuten is dat geloof ik. Krijg je 127 x achter elkaar Jealousy.... Jealousy..... Jealousy (etc.).quote:Op donderdag 9 januari 2014 17:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die zocht ikEven iemand alvast waarschuwen die nu met Evy gaat lopen
![]()
Kut gogoGelijk gekoeld? Hopelijk valt het mee.
Ik mag zo naar buiten voor 6 800's. Even kijken of ik het weer armageddon overleef.![]()
Zo mijn Ron Hill Micro;ight Trail running pants is binnen.
Wat een lichte broek zeg, dacht eerst dat er niets in het pakketje zat. Heerlijk klein op te vouwen, makkelijk mee te nemen in bv een racevest voor trailrunning of een daypack voor hiking.
Topaankoop voor 3 tientjes
[ Bericht 0% gewijzigd door Guard op 09-01-2014 19:55:49 ]Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
de drop heeft niets met de dikte van de zool te maken he!quote:Op donderdag 9 januari 2014 10:45 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Hmm het plaatje op internet lijkt meer op een sprintschoen, die eronder lijkt me veel meer drop te hebben.
Een zool van 5cm dikte kan evengoed zero drop zijn'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Oei GoGo kijk je wel uit??? Hoop dat het snel beter gaat en je niet te veel last van blijft houden.
Ik las dat Levitas jarig is? Gefeliciteerd!
En uiteraard welkom aan alle nieuwe lopers/meeposters
Ik ben vandaag weer naar de fysio geweest. Kuit lijkt wat soepeler te zijn geworden, maar nog niet optimaal. Moet dus oefeningen blijven doen en mag "pas' volgende week weer lopen en dan aanzien hoe het gaat.
Ik baal een beetje, snap wel dat het beter is. maar ik wil weer rennen![]()
![]()
Heel herkenbaar! Eigenlijk zou ik vanavond gaan lopen maar door de liespijn moet ik me inhouden... maargoed, zoals hier al een paar keer is gepost: 1 stap achteruit is 2 stappen vooruitquote:Op donderdag 9 januari 2014 19:20 schreef Tyler-Girl het volgende:
...
Ik baal een beetje, snap wel dat het beter is. maar ik wil weer rennen![]()
![]()
Nope, was op mijn werk. Het gaat al wel beter, wel erg gevoelig nog, maar ik loop weer redelijk normaal. Hopelijk morgen over, wil dan eigenlijk weer een rondje..quote:Op donderdag 9 januari 2014 18:23 schreef Swetsenegger het volgende:
Kut gogoGelijk gekoeld? Hopelijk valt het mee.
![]()
Gogoquote:Op donderdag 9 januari 2014 14:39 schreef Gogo83 het volgende:
Ik ben over een stoeprandje gestruikeld en nu doet mijn enkel pijn. Shitzooi..![]()
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Vriend schopt me nog net niet de deur uit hierik wéét dat ik me fijner voel na het hardlopen.
Ik ga me omkleden. Nu.It's not just sex, it's love
With four other people
And aliens![]()
Gefeliciteerd Levitas, en balen Gogo & anderen met blessures...
Over schema's en wandelen of aan 1 stuk lopen, ik heb me bij Evy vrij goed aan de wandelmomentjes gehouden, toen het een keer erg koud regende en ik het bij het eerste wandelmomentje nogal fris vond heb ik de volgende wandelstukjes in een rustig tempo doorgerend, en dat voelde ik toch wel de volgende dag met wat pijntjes... terwijl ik als ik me aan de wandelminuutjes hield en er soms ook nog een klein stukje achter aan plakte (als ik gewoon erg lekker liep of nog niet helemaal thuis was), geen last had. Waarschijnlijk telde die koude doorweekte legging op m'n spieren ook mee, maar toch... de rest van het 0-5km schema heb ik wel steeds netjes gewandeld.
Vanaf dat ik eenmaal aan de 5km zat, heb ik uitgebouwd naar nu 18km, en nooit meer gewandeld. Ook als er ergens een heuvel inzit, of als ik een stuk versneld heb, als ik dan daarna even rustiger loop maar wel blijf rennen of (mag ik het zeggen?) joggen, kan ik daarbij ook op adem komen, en ik zoek routes uit waarbij ik weinig of niet hoef te stoppen bij stoplichten ofzo. Ook als ik m'n jas om m'n middel knoop ofzo doe ik dat rustig rennend. Alleen neem ik nog wel eens een korte pauze om de boompjes in het bos water te geven. Ik ben slechte drinker dus vaak tank ik vlak voor m'n training nog even bij, dat moet er dan ook halverwege weer uit.
![]()
![]()
Wauw, 10 km aan één stuk, 8 km aan één stuk: goed bezig
Jammer van de blessures, waarom "hoort" dat nou bij hardlopen
Ik heb zelf al een paar weken geen pijn meer bij het hardlopen en naderhand nauwelijks. Er zijn wel een aantal dingen die dat actief aan bijgedragen hebben denk ik:
- Ik koel tegenwoordig mijn scheenbenen na het douchen met ijskoud water;
- Ik heb andere schoenen gekocht met minder drop maar met een super fijn voetbed en meer demping;
- Ik heb een les loopscholing gehad en ben bewuster bezig met min houding en hoe ik min voeten plaats;
- Ik ben 16,1 kg afgevallen tot nu toe.
Ik train alweer en paar weken 3x per week ipv 2x en dat gaat goed. Nu hoop ik te kunnen gaan werken aan mijn tempo en de afstand wat uit te kunnen breiden.
Maar ik ga niet zeggen dat de blessure over is, dat durf ik niet, iets met jinxen ofzo![]()
![]()
Hier ook altijd. "Moet jij niet lopen vandaag??quote:Op donderdag 9 januari 2014 20:18 schreef Etcetera het volgende:
Vriend schopt me nog net niet de deur uit hierik wéét dat ik me fijner voel na het hardlopen.
Ik ga me omkleden. Nu."
Gefeliciteerd Levitas
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Blessure valt gelukkig mee, maar kan ws pas eind volgende week weer beginnen met trainen. Eerste twee weken van de marathon training dus gemist, maar het had erger gekund!
Egmond moet ik dus helaas laten schieten...The line is a dot to you!![]()
Wat veel nieuwe namen! Wat goed ! Welkom allemaal
Jammer van Egmond, maar mooi dat de schade meevalt. Waar heb je eigenlijk last van?quote:Op donderdag 9 januari 2014 20:33 schreef kepler het volgende:
Blessure valt gelukkig mee, maar kan ws pas eind volgende week weer beginnen met trainen. Eerste twee weken van de marathon training dus gemist, maar het had erger gekund!
Egmond moet ik dus helaas laten schieten...![]()
Verrekte hamstring, mijn eerste spierblessure bij hardlopen (en gelukkig pas mn tweede ernstige blessure)quote:Op donderdag 9 januari 2014 20:40 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Wat veel nieuwe namen! Wat goed ! Welkom allemaal
[..]
Jammer van Egmond, maar mooi dat de schade meevalt. Waar heb je eigenlijk last van?
Ben erg blij dat het meevalt, marathon lijkt dus nog goed haalbaar
The line is a dot to you!![]()
Geen blessure hier, maar een kramp die vanuit tenen naar voet naar scheen naar kuit trekt. Ik blijf maar even zitten op de bank![]()
Ik geloop dat iets hoppigs wel gaat helpen![]()
![]()
Gefeliciteerd Le FietstasJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Zo dan. 4,12 km in 29m39s. Ik heb even een les Evy in de herhaling gedaan, maar goed ook denk ik. En straks afspoelen en
With four other people
And aliens![]()
hop hop hop, Kangaroo juice is the new whey!!quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:14 schreef Quoi het volgende:
Ik geloop dat iets hoppigs wel gaat helpen'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ja hè daar heb ik nog wel een pak van in de koelkast staan, nu je het zegt!quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:22 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
hop hop hop, Kangaroo juice is the new whey!!![]()
![]()
Ik ben al 9 dagen clean
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Same, had nog ijdele hoop maar als ik nu nog geen kilometer normaal kan wandelen naar de supermarkt ...quote:Op donderdag 9 januari 2014 20:33 schreef kepler het volgende:
Egmond moet ik dus helaas laten schieten...
Mocht iemand nog naar Egmond willen om de halve te lopen, DM/PM dan eventjes, ben er zelf overigens wel gewoon aanwezig om m'n vader binnen te halen.![]()
![]()
quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:25 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ja hè daar heb ik nog wel een pak van in de koelkast staan, nu je het zegt!![]()
![]()
![]()
Heerlijk vlees en mega gezond
![]()
![]()
![]()
Bedankt voor alle nieuwe felicitaties trouwens![]()
![]()
Net terug van de tweede training bij de club. In totaal bijna 14km gelopen en het kernprogramma was 12x 3 minuten lopen op iets van 5.15. Pittige training weer, maar niet te zwaar. Was lekker.
Intervallen! Eindelijk weerLeuke grafiekjes krijg je daar van.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:46 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Dat scheelt mij zondag dus een biertje.![]()
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Mossel, ga je niet te goed vooruit door die hardloopvereniging?Nee hoor, leuk juist!
Ik ben trouwens helemaal enthousiast over dit concept. Ik wil volgende keer meedoen!Ze lopen door Rotterdam langs speciale plekken....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Vandaag weer eens ondervonden waarom ik liever vóór het avondeten ga lopen... Maaltijd nog op de maag (had nochtans 2u ertussen gelaten, niet langer want anders werd het te laat). Maar ik merkte al snel dat ik dit niet gewoon ben. Heeft dit eigenlijk ook invloed op hartslag? Achja, er stond toch een rustige training op het programma vandaag dus heb ik zeker niet te snel gelopen.![]()
quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:50 schreef Quoi het volgende:
Mossel, ga je niet te goed vooruit door die hardloopvereniging?Nee hoor, leuk juist!
Ik ben trouwens helemaal enthousiast over dit concept. Ik wil volgende keer meedoen!Ze lopen door Rotterdam langs speciale plekken....
Leuk iddSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ik beloof niks.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Hmmm. Hun loopjes "bevatten oefeningen".SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan hoef ik al niet meer. Waarom niet gewoon een stuk lopen? Het leukste van hardlopen is nog altijd het hardlopen.![]()
Pffr, wel voor kramp je training laten schieten, maar niet voor mijquote:Op donderdag 9 januari 2014 21:14 schreef Quoi het volgende:
Geen blessure hier, maar een kramp die vanuit tenen naar voet naar scheen naar kuit trekt. Ik blijf maar even zitten op de bank![]()
Ik geloop dat iets hoppigs wel gaat helpen![]()
![]()
![]()
Bij gebrek aan de balijbrug moet je toch iets.quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:19 schreef pijll het volgende:
[..]
Hmmm. Hun loopjes "bevatten oefeningen".
Dan hoef ik al niet meer. Waarom niet gewoon een stuk lopen? Het leukste van hardlopen is nog altijd het hardlopen.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Hey, ik had geen training vandaag - gister!quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:21 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Pffr, wel voor kramp je training laten schieten, maar niet voor mij![]()
Vanavond banktraining![]()
![]()
Je hebt het niet helemaal begrepen. Het leukste aan hardlopen zijn de kroketten na afloop, en het gekeuvel dat erbij hoort.quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:19 schreef pijll het volgende:
Het leukste van hardlopen is nog altijd het hardlopen.
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Gewoon een stuk lopen kan ik dan zelf wel doenquote:Op donderdag 9 januari 2014 22:19 schreef pijll het volgende:
[..]
Hmmm. Hun loopjes "bevatten oefeningen".
Dan hoef ik al niet meer. Waarom niet gewoon een stuk lopen? Het leukste van hardlopen is nog altijd het hardlopen.Ik neem aan dat het merendeel wel gewoon hardlopen zal zijn. Binnenkort kan ik het je zeggen
![]()
![]()
Banktrainenquote:Op donderdag 9 januari 2014 22:23 schreef Quoi het volgende:
[..]
Hey, ik had geen training vandaag - gister!
Vanavond banktraining
Heb ik vandaag ook gedaan, want spierpijn. En taperen, ofzo. Met wijn!![]()
Je zult het wel verdiend hebben danquote:Op donderdag 9 januari 2014 22:27 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Banktrainen
Heb ik vandaag ook gedaan, want spierpijn. En taperen, ofzo. Met wijn!![]()
![]()
hmm.. ik heb nog maar 1 hardloopjack, maar dat is een dunne van Asics.. Mijn andere jack is veel te groot geworden en dat zit niet meer fijn.. Nu ben ik dus op zoek naar wat anders maar het valt niet mee om wat betaalbaars te vinden.. Nouja.. er is genoeg, maar ik wil niet de hoofdprijs uitgeven voor een jack wat ik maar 1 winter/voorjaar draag. Want het volgende seizoen moet ik natuurlijk weer een maatje kleiner
Bij Decathlon had ik al gekeken, maar daar kon ik in de winkel niets vinden wat fijn droeg.. En toen ik die wel een aan had zag ik een prijskaartje van 125,-![]()
![]()
Misschien marktplaats? Van die goeie voornemen afhakers..quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:15 schreef Nirak het volgende:
hmm.. ik heb nog maar 1 hardloopjack, maar dat is een dunne van Asics.. Mijn andere jack is veel te groot geworden en dat zit niet meer fijn.. Nu ben ik dus op zoek naar wat anders maar het valt niet mee om wat betaalbaars te vinden.. Nouja.. er is genoeg, maar ik wil niet de hoofdprijs uitgeven voor een jack wat ik maar 1 winter/voorjaar draag. Want het volgende seizoen moet ik natuurlijk weer een maatje kleiner
Bij Decathlon had ik al gekeken, maar daar kon ik in de winkel niets vinden wat fijn droeg.. En toen ik die wel een aan had zag ik een prijskaartje van 125,-Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Nu al denk je? Dat zou erg snel zijn, desondanks ga ik dat even bekijkenquote:Op donderdag 9 januari 2014 23:18 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Misschien marktplaats? Van die goeie voornemen afhakers..![]()
![]()
Zoek naar modellen van 2012 en misschien zelfs 2011 op ebay en zulks van de jassen die je tof vindt.quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:51 schreef Nirak het volgende:
[..]
Nu al denk je? Dat zou erg snel zijn, desondanks ga ik dat even bekijken
Heb mijn mountain race jas dus van 150 (nieuwe model/kleuren) voor 75 pond (2012 model) gekocht
Ja doei.![]()
quote:Op donderdag 9 januari 2014 17:31 schreef Jero_nimo het volgende:
Deze geloof ik? Heb er zelf niet mee gelopen, maar wel veel over gehoord.
Heb dit nummer te vaak gehoord om het nog leuk te vinden
Children of the night. What music they make.![]()
Dat kan ik ook werk eens proberen morgenquote:Op donderdag 9 januari 2014 23:52 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Zoek naar modellen van 2012 en misschien zelfs 2011 op ebay en zulks van de jassen die je tof vindt.
Heb mijn mountain race jas dus van 150 (nieuwe model/kleuren) voor 75 pond (2012 model) gekochtNu slapen
![]()
![]()
We hebben weer een jarige: Zwabberhark van harte!
Verder heb ik me over gegeven aan Smashrun: http://smashrun.com/cornielZolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:36 schreef mosselmossel het volgende:
Net terug van de tweede training bij de club. In totaal bijna 14km gelopen en het kernprogramma was 12x 3 minuten lopen op iets van 5.15. Pittige training weer, maar niet te zwaar. Was lekker.
Intervallen! Eindelijk weerLeuke grafiekjes krijg je daar van.
Lange intervaltraining zeg! Netjes.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik doe trouwens mee met mooie intervalgrafiekjes
http://www.strava.com/activities/105153727
En eigenlijk veel mooier met het oog op mijn eerste marathon dit najaar, voor het eerst probleemloos vijf dagen achter elkaar gelopen waarvan vier vrij intensief
edit:
Ik zie dat je bij Den Bosch loopt. Dan tip ik natuurlijk meteen de Bossche afdeling van mijn runningcrew: https://www.facebook.com/groups/RunningJunkiesDenBosch/?fref=ts![]()
inderdaad een leuk concept....lekker grass rootsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En Zwabber, van harte en nog vele jaren!
[ Bericht 1% gewijzigd door rechtsedirecte op 10-01-2014 03:58:37 ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Je kunt de sportafdeling van H&M nog proberen. Ik heb daar een heerlijk jasje vandaan voor als het echt koud is. Kostte een euro of 40. Dunnere jasjes hadden ze ook.quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:15 schreef Nirak het volgende:
Bij Decathlon had ik al gekeken, maar daar kon ik in de winkel niets vinden wat fijn droeg.. En toen ik die wel een aan had zag ik een prijskaartje van 125,-![]()
Gefeliciteerd Zwabberhark
Gefeliciteerd Zwabberhark!!
Hier gaat het iets beter met mijn enkel, al hou ik nog wel een dagje rust..![]()
Gefeliciteerd Zwabberhark![]()
Fijn dat het beter gaat Gogo maar een dag rust is misschien wel verstandig ja....![]()
Ja. Nu loop ik net al bij de atletiekvereniging hier. Toch bedankt!quote:Op vrijdag 10 januari 2014 00:26 schreef thettes het volgende:
[..]
Lange intervaltraining zeg! Netjes.
Ik doe trouwens mee met mooie intervalgrafiekjes
http://www.strava.com/activities/105153727
En eigenlijk veel mooier met het oog op mijn eerste marathon dit najaar, voor het eerst probleemloos vijf dagen achter elkaar gelopen waarvan vier vrij intensief
edit:
Ik zie dat je bij Den Bosch loopt. Dan tip ik natuurlijk meteen de Bossche afdeling van mijn runningcrew: https://www.facebook.com/groups/RunningJunkiesDenBosch/?fref=ts
@Zwabber: gefeliciteerd!Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Mm, ben ineens niet meer zó enthousiast over Runningcrew010 na het terugkijken van het item in Social Club (BNN). Vooral veel foto's maken van elkaar voor op sociale media en stomme groepshug/bootcamp oefeningen
Dan ga ik bij nader inzien zelf een keer lopen door 010![]()
Vanavond Schiedam aantikken met 14km duurloop![]()
![]()
Vanmorgen weer op de fiets naar mijn werk, zie ik mijn Eindhovense hardloopheld Harm Sengers trainen.
Gefeliciteerd Zwabbert
[ Bericht 8% gewijzigd door SEMTEX op 10-01-2014 09:56:26 ]Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Gefeliciteerd ZHJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Van harte zwabber, nog vele jaren
Thanx voor de tip Angela, daar ga ik ook kijken. Dus: eBay, marktplaats en h&m, ik heb wat te doen vandaag![]()
Maar eerst mijn mevrouw ergens heen brengen, die heeft zo'n rugpijn dat ze amper kan bewegen: zielig..![]()
Tja. Het komt niet vaak voor, maar soms zeg ik wel eens iets dat ergens op slaat.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 09:07 schreef Quoi het volgende:
Mm, ben ineens niet meer zó enthousiast over Runningcrew010 na het terugkijken van het item in Social Club (BNN). Vooral veel foto's maken van elkaar voor op sociale media en stomme groepshug/bootcamp oefeningen
En Zwabber gefeliciteerd! Ga een verjaardagsloopje doen, vandaag kan het.![]()
Ow iew, is dat een hardloopgroep ofzo?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 09:07 schreef Quoi het volgende:
Sja ieder voor zich en waar je maar je lol uit haalt hoor maar voor mij zou dat ook niks wezen. Klef gedoe allemaal.
Gewoon rennen en je ding doen.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Hier nog steeds in de lappenmand...
Succes voor alle Egmondlopers en andere wedstrijdlopers ook en de traininglopers ook veel plezier!<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Zo, weer een les Evy gedaan, 8 deze keer. Had steken in mijn zij, dus even gestopt. Daarna ging het prima. Was weer zo voorbij. Kijk er echt naar uit om langer en aan 1 stuk te kunnen lopen, maar dat komt vanzelf wel. Ga volgende week echte loopschoenen kopen, loop nu op tennisschoenen. Gaat prima, maar wil toch voorzichtig zijn. Heb alleen niet veel geld, heb verjaardagsgeld gekregen.![]()
Ja, maar we blijven niet lief.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 11:44 schreef Yellowflower84 het volgende:
O, en bedankt voor alle welkomstgroetjes. Lief!
Lopen zal je!
Ofzo.Ja doei.![]()
Gefeliciteerd Zwabber!
Heb gisteren nog gesport en vandaag helemaal geen last meer van m'n knie (klopt af). Wellicht zondag dus weer een rondje lopen.![]()
Tja op andere schoenen lopen kan wel. Zo heb ik mijn eerste 10 gelopen op een Adidas balance, wat een zaal basketbal schoen is. En een vriend van me liep op staatschoenen met klittenbandquote:Op vrijdag 10 januari 2014 11:44 schreef Yellowflower84 het volgende:
Zo, weer een les Evy gedaan, 8 deze keer. Had steken in mijn zij, dus even gestopt. Daarna ging het prima. Was weer zo voorbij. Kijk er echt naar uit om langer en aan 1 stuk te kunnen lopen, maar dat komt vanzelf wel. Ga volgende week echte loopschoenen kopen, loop nu op tennisschoenen. Gaat prima, maar wil toch voorzichtig zijn. Heb alleen niet veel geld, heb verjaardagsgeld gekregen.![]()
Maar of dat zo goed isJe kan altijd even naar een hardloopwinkel gaan en je budget opgeven, misschien dat ze wat hebben liggen (of aan iets kunnen komen) waar je wat aan hebt.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.![]()
Gefeliciteerd Zwabber!
Beginnen de 60+ers zich al zorgen te maken over het aanstormende talent?NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Dit. Ik ben toen ook gewoon naar de RW gegaan en gezegd "ik wil hardlopen, maar ben student en heb een pauperbudget, wil niet teveel uitgeven". Ging primaquote:Op vrijdag 10 januari 2014 11:58 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Je kan altijd even naar een hardloopwinkel gaan en je budget opgeven, misschien dat ze wat hebben liggen (of aan iets kunnen komen) waar je wat aan hebt.
Ja doei.![]()
De meeste mensen zullen inderdaad met die eerste 4, 5 of misschien wel 7 weken Evy geen enkel probleem hebben op eender wat voor schoenquote:Op vrijdag 10 januari 2014 11:58 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Tja op andere schoenen lopen kan wel. Zo heb ik mijn eerste 10 gelopen op een Adidas balance, wat een zaal basketbal schoen is. En een vriend van me liep op staatschoenen met klittenband![]()
Maar of dat zo goed isJe kan altijd even naar een hardloopwinkel gaan en je budget opgeven, misschien dat ze wat hebben liggen (of aan iets kunnen komen) waar je wat aan hebt.
Kan prima. En inderdaad, gewoon budget aangeven.
Wat een weertje. Het voordeel van "in between jobs" is wel dat je nu naar buiten kan. Rondje Naarden vesting gedaan, heerlijk! Mapmyrun zegt 10k en 80 meter.![]()
Heb ik jou toevallig langs industrieterrein Gooimeer zien lopen?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:31 schreef drWho het volgende:
Wat een weertje. Het voordeel van "in between jobs" is wel dat je nu naar buiten kan. Rondje Naarden vesting gedaan, heerlijk! Mapmyrun zegt 10k en 80 meter.![]()
Ik wou even rustig 5km loslopen voor zondag, maar dat rustig lukte niet echt.
http://www.endomondo.com/workouts/284726104/7102294
Sjonge wat liep ik gemakkelijk.![]()
Alleen wel weer iets een vervelend gevoel in die spier/pees in mijn bovenbeen. Hopelijk blijft dat zondag goed gaan...Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Decathlon verkoopt blijkbaar ook ANT+ foot pods:
http://www.decathlon.nl/v(...)-pod-id_8199666.html
Voor die prijs ga ik er denk ik toch binnenkort wel 1 aanschaffen.![]()
Ik heb volgende week weer alle tijdquote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:31 schreef drWho het volgende:
Wat een weertje. Het voordeel van "in between jobs" is wel dat je nu naar buiten kan. Rondje Naarden vesting gedaan, heerlijk! Mapmyrun zegt 10k en 80 meter.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
quote:Psssssssst: inschrijven kan al......
Op zondag 21 september '14 wordt wederom de N70Trailrun over de uitdagende N70 natuurroute georganiseerd. De N70 natuurroute is een parcours door een prachtig stuk landschap in het Rijk van Nijmegen. Het parcours brengt je door een heuvelachtig en bosrijk gebied en heeft een lengte van ongeveer 14 kilometer. Een mooie en intensieve route voor een echte trailervaring!
Je kunt kiezen uit vier afstanden: 7, 14, 28 en 42 kilometer. De korte afstand is een pittige kennismaking voor mensen die eens een trail willen ervaren. De 14 en de 28km is voor de trailers die al wat bekender zijn met deze tak van sport.
De hoogtemeters en de zware ondergrond (en mogelijk ook de blubber in geval van regen) maken van de 42 km een stevige dobber. Zelfs voor de best getrainde trailers!
Meteen inschrijven en meer info vind je hier: http://bit.ly/N70trail
't Zou voor mij persoonlijke een mooie tussenafstand zijn ri. de Marathon
Hmm die 28k klinkt wel goedquote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:31 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
't Zou voor mij persoonlijke een mooie tussenafstand zijn ri. de Marathon
Ja, alleen vrees ik dus dat het twee rondjes zijn. Mochten de rondjeshaters geïnteresseerd zijnquote:
Het zijn inderdaad rondjes.. dat is wel minder.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Doe dat nou niet, dalijk denken ze nog dat je gaat overanalyserenquote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:09 schreef hatsaflats het volgende:
Zeg ik met een flinke knipoog natuurlijk..
Bedankt, Hats.. Nu heb ik nóg een optie waar ik mijn verjaardagcentjes aan uit kan geven![]()
![]()
Da's niet duur!quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:09 schreef hatsaflats het volgende:
Voor die prijs ga ik er denk ik toch binnenkort wel 1 aanschaffen.
Maar gezien ik al geen moeite doe om m'n hartslagmeter om te doen, vraag ik me af of ik hier wel iets mee zou doen.NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Ik vind pasfrequentie interessanter dan hartslagquote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:21 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Da's niet duur!
Maar gezien ik al geen moeite doe om m'n hartslagmeter om te doen, vraag ik me af of ik hier wel iets mee zou doen.![]()
![]()
zit jij nou trails te pimpen hier?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:31 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
't Zou voor mij persoonlijke een mooie tussenafstand zijn ri. de MarathonMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ja, hell has frozen over. Ik denk sinds mijn hardloopschoenen nu regelmatig onder de drek zittenquote:(Hmmnee, sinds 't Is voor niks)
Haha ja, dan maakt het ook niet meer uit he als ze eenmaal vies zijnquote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:40 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ja, hell has frozen over. Ik denk sinds mijn hardloopschoenen nu regelmatig onder de drek zitten
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik voel me trouwens weer wat fitter vandaag! Nu twijfels of ik vandaag of morgen nog een kort stukje (20-30 min) ga loslopen voor zondag, of beter niets doen..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:40 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ja, hell has frozen over. Ik denk sinds mijn hardloopschoenen nu regelmatig onder de drek zitten(Hmmnee, sinds 't Is voor niks)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Bedankt voor alle felicitaties. Ik ben nu 38 jaar en Joop Zoetemelk wist op die leeftijd nog wereldkampioen te worden, dus alles is mogelijk.
Vanmiddag heb ik een fijne 6x1000-training afgewerkt en ik stond mezelf toe om het laatste interval wat sneller te lopen. Hierdoor heb ik mijn PR op de 1k verbeterd naar 4:14 en dus is het nieuwe jaar goed begonnen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hardlopen?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:56 schreef Zwabberhark het volgende:
Bedankt voor alle felicitaties. Ik ben nu 38 jaar en Joop Zoetemelk wist op die leeftijd nog wereldkampioen te worden, ...
Raymond Ceulemans werd op z'n 64e nog wereldkampioen, dus dat zegt niks.![]()
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:56 schreef Zwabberhark het volgende:
Bedankt voor alle felicitaties. Ik ben nu 38 jaar en Joop Zoetemelk wist op die leeftijd nog wereldkampioen te worden, dus alles is mogelijk.
Vanmiddag heb ik een fijne 6x1000-training afgewerkt en ik stond mezelf toe om het laatste interval wat sneller te lopen. Hierdoor heb ik mijn PR op de 1k verbeterd naar 4:14 en dus is het nieuwe jaar goed begonnen.Da's vlot! Heb de kilometer zelf nog niet onder de 5 minuten weten te lopen. Maar ik heb nog een paar jaar te gaan voor ik aan het wereldkampioenschap mag denken. Bedankt dat je ons jonkies hoop geeft!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Denk het niet, been aan de zuid-kant van de vesting gebleven....quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:40 schreef Devv het volgende:
[..]
Heb ik jou toevallig langs industrieterrein Gooimeer zien lopen?![]()
interessant!quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:09 schreef hatsaflats het volgende:
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 15:01 schreef pijll het volgende:Raymond Ceulemans werd op z'n 64e nog wereldkampioen, dus dat zegt niks.
![]()
![]()
Ik had het laatst (lees; net aan de telefoon nog) met Zwabberhark over het omslagpunt en hoe dat te bepalen. Ik heb een mooi in de vrije natuur uit te voeren protocol terug gezocht:Overal waar fietsen/rijden staat moet je natuurlijk lopen doen. Je wilt immers je omslagpunt bepalen tijdens het lopen. Vergeet ook niet om eerst een halfuur warm te lopen. Veel succes!quote:Afkomsting van http://doefiets.nl/training/basisprincipes/hartslagzones
Omslagpunt
Je omslagpunt is die hartslag waarbij de door je spieren aangemaakte en aangevoerde afvalstoffen nog net in evenwicht zijn. Ga je harder, dan verzuur je. Logischerwijs is dit dus ook de maximale hartslag die je langdurig kunt volhouden. Maar hoe bepaal je nu het omslagpunt?
De meest nauwkeurige methode is door een inspanningstest met ECG-controle te laten doen bij een Sportmedisch Adviescentrum. Hierbij worden belangrijke lichaamsfuncties, als hartslag, bloedruk, ademhaling etc., middels elektroden geregistreerd, terwijl je op een hometrainer zit waarbij de weerstand steeds verder wordt verhoogd. Op enkele slagen nauwkeurig kan men zo je omslagpunt bepalen, maar ook het vermogen wat je levert bij dit omslagpunt.
Naast de test bij het SMA kun je ook zelf je omslagpunt redelijk nauwkeurig bepalen door een test uit te voeren op de weg. Ga hierbij als volgt te werk:
Zoek een stuk weg waarop je onafgebroken een half uur kunt fietsen. In deze weg mogen wel bochten zitten, maar geen zaken die je tot (bijna) stoppen dwingen, zoals stoplichten e.d. Nadat je een half uur hebt warm gereden in je normale tempo, begin je aan de test.
Je begint met vijf minuten fietsen met een hartslag van ongeveer 80% van je maximumhartslag (dus niet je omslagpunt, die moet je immers nog bepalen!). Als je je maximumhartslag niet precies weet, dan kan je die schatten: 220 (als man) of 224 (als vrouw) minus je leeftijd.
Na vijf minuten verhoog je je hartslag met vijf slagen. Dit herhaal je elke vijf minuten, totdat je de vijf minuten echt met moeite kunt volbrengen: je benen lopen vol, je hebt je ademhaling niet meer onder controle. Je maakt deze vijf minuten nog vol en rijdt daarna rustig uit.
De laatste periode van vijf minuten die je nog fatsoenlijk uit kon rijden, verminderd met 8 hartslagen, is dan bij benadering je omslagpunt. Dit is dus niet de laatste periode die je hebt uitgereden, maar de voorlaatste.
Voorbeeld:
Stel: je bent een man van 29. Je geschatte maximumhartslag is dan 220 - 30 = 191 hartslagen per minuut. 80% hiervan is 153 hartslagen. Na een half uurtje warm rijden rij je dus de eerste vijf minuten met een hartslag van 153 slagen per minuut.
Na die vijf minuten verhoog je je hartslag met 5 slagen naar 158 hartslagen, vervolgens fiets je hier weer 5 minuten in en verhoog je de hartslag weer met 5 slagen: 153 - 158 - 163 - 168 - 173 - 178 - 183 . Bij 183 kom je echt in de problemen. 178 hartslagen kon je nog redelijk uitfietsen. 178 verminderd met 8 is 170.
Je omslagpunt in dit voorbeeld is dan 170 hartslagen per minuut.
Je weet nu dus welke hartslagzones er zijn, en hoe je je eigen zones kunt bepalen. In het volgende onderdeel vertel ik hoe je deze hartslagzones kunt gebruiken om te trainen (..)Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Ik bevestig voor mezelf maar weer eens dat hardlopen gezond is. Ik zou nu (vrij, weekend) niks lievers doen dan een biertje drinken. Maar nee: sapje, want lopen vanavond![]()
Lifechanging![]()
En pijll ja je had een punt over de runningcrew![]()
![]()
Is je omslagpunt eigenlijk anders, bij lopen of fietsen?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 15:19 schreef Corniel het volgende:
Overal waar fietsen/rijden staat moet je natuurlijk lopen doen. Je wilt immers je omslagpunt bepalen tijdens het lopen.
En ik ga dit weekend eens kijken of jouw methode een beetje werkt.![]()
Dat vraag ik me ook af!quote:Op vrijdag 10 januari 2014 15:25 schreef pijll het volgende:
[..]
Is je omslagpunt eigenlijk anders, bij lopen of fietsen?![]()
Zwabber, van harte gefeliciteerd!!!!Mooie prijs!quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:09 schreef hatsaflats het volgende:
Voor die prijs ga ik er denk ik toch binnenkort wel 1 aanschaffen.
Jij had ook een 610, toch?
Dan hoor ik graag je bevindingen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:40 schreef SEMTEX het volgende:
Ja, hell has frozen over. Ik denk sinds mijn hardloopschoenen nu regelmatig onder de drek zitten(Hmmnee, sinds 't Is voor niks)
![]()
![]()
![]()
Ja, ik heb ook een 610. Volgens iemand op Tweakers is ie precies hetzelfde als die van Garmin, ook door dezelfde fabriek geproduceerd.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:21 schreef streamnl het volgende:
Zwabber, van harte gefeliciteerd!!!!
[..]
Mooie prijs!
Jij had ook een 610, toch?
Dan hoor ik graag je bevindingen.
[..]![]()
![]()
Ik wil verlichting hebben tijdens het hardlopen, maar zit een beetje te kijken naar wat leuks. Het moet natuurlijk wel een beetje eruit zienheeft iemand ervaring met die hak-lampen die je om je schoenen doet? Ziet er leuk uit, maar ik ben bang dat ik ze van m'n schoenen schop tijdens het lopen. Of heeft iemand tips voor armbanden die licht geven?
With four other people
And aliens![]()
Ik heb een led armband gekocht bij Runnersworld. Werkt prima en zit goed, zakt niet af en knelt ook niet, al werkt het geen zak natuurlijk als andere weggebbruikers niet opletten, wat ik al redelijk vaak heb meegemaakt.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:42 schreef Etcetera het volgende:
Ik wil verlichting hebben tijdens het hardlopen, maar zit een beetje te kijken naar wat leuks. Het moet natuurlijk wel een beetje eruit zienheeft iemand ervaring met die hak-lampen die je om je schoenen doet? Ziet er leuk uit, maar ik ben bang dat ik ze van m'n schoenen schop tijdens het lopen. Of heeft iemand tips voor armbanden die licht geven?
Wat boeit het hoe het eruit ziet. Het is donker en je verblindt mensen met je lampje waardoor ze nog minder van je hoofdlamp zienEn andere lampjes zien ze ook alleen de lampjes en niet de band.
Veiligheid >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> 'eruit zien'Ja doei.![]()
Een reflectievestje ziet er niet echt uit, maar is m.i. wel noodzakelijk als je in het donker gaat lopen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:42 schreef Etcetera het volgende:
![]()
Die heb ik - en draag ik trouw, maar verlichting erbij lijkt me wel prettig.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:55 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Een reflectievestje ziet er niet echt uit, maar is m.i. wel noodzakelijk als je in het donker gaat lopen.I know, maar ik vind dit soort dingen echt uberlelijk:quote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:54 schreef motorbloempje het volgende:
Wat boeit het hoe het eruit ziet. Het is donker en je verblindt mensen met je lampje waardoor ze nog minder van je hoofdlamp zienEn andere lampjes zien ze ook alleen de lampjes en niet de band.
Veiligheid >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> 'eruit zien'![]()
![]()
With four other people
And aliens![]()
Braafquote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:57 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Die heb ik - en draag ik trouw, maar verlichting erbij lijkt me wel prettig.
[..]
I know, maar ik vind dit soort dingen echt uberlelijk:
[ afbeelding ]![]()
En de lelijkheid ziet niemand. Daar is het te donker voor.![]()
Ik zie hetquote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:00 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Braaf
En de lelijkheid ziet niemand. Daar is het te donker voor.![]()
Veiligheid staat voorop hoor, daar niet van, maar als er iets is met iets meer looks dan heb ik liever dat
With four other people
And aliens![]()
Het enige wat iemand ziet zijn een aantal rode stipjes om je arm.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:57 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Die heb ik - en draag ik trouw, maar verlichting erbij lijkt me wel prettig.
[..]
I know, maar ik vind dit soort dingen echt uberlelijk:
[ afbeelding ]
Als je toevallig ook nog een jasje nodig heb.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:02 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Ik zie het![]()
Veiligheid staat voorop hoor, daar niet van, maar als er iets is met iets meer looks dan heb ik liever dat
http://all4running.nl/saucony-sonic-vizi-jacket-dames.htmlJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Die haklampen zie je nu wel. Ik vind het annoying als ik achter iemand loop, want ze zijn best fel. Maar je bent zichtbaar en het is wat anders
Ik ga maar eens de lampjes optuigen hier. Heb geen probs met de armbandjes.
Leuk hoor jongens, een liggende 3 lopen op de baan![]()
![]()
Zodadelijk op de baan lopen. Ik denk dat de reflectievestjes en de hoofdlampen wel thuis kunnen blijven vandaag.NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Oh ja, limbo's: http://www.overmuntheloop.nl/Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Hop, heerlijk uurtje hardgelopen zojuist op de nieuwe schoenen die ik gekocht heb. Ze lopen erg fijn..
Hopelijk dat ik in 2014 wél mijn challenge van 500 kilometer ga halen.So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...![]()
Hoe moet ik dit precies lezen.quote:[quote]Op vrijdag 10 januari 2014 15:19 schreef Corniel het volgende:
Na die vijf minuten verhoog je je hartslag met 5 slagen naar 158 hartslagen, vervolgens fiets je hier weer 5 minuten in en verhoog je de hartslag weer met 5 slagen: 153 - 158 - 163 - 168 - 173 - 178 - 183 . Bij 183 kom je echt in de problemen. 178 hartslagen kon je nog redelijk uitfietsen. 178 verminderd met 8 is 170.
Mijn 0.8*HRmax=146. Ik doe een warming-up waarbij ik (ruim) onder deze waarde moet blijven. Vervolgens ga ik versnellen, wacht tot ik op 146 zit en hou dat 5 minuten vast. Of is dat versnellen richting 146 onderdeel van die 5 minuten?
Wat als ik op 146 zit, maar ik binnen de 5 minuten bij hetzelfde tempo zie dat de hartslag hoger wordt, moet ik dan weer langzamer lopen? Een hartslag constant houden is nog niet zo makkelijk.![]()
Ik ben door een van de organisatoren uitgedaagd de 42 te lopen. Ik ken het rondje en heb het ook een paar keer gelopen. Het is vrij zwaar maar echt prachtig! En het is een van de weinige rondjes die ik ken waarvan ik het niet erg zou vinden om het twee of drie keer te lopen. 42km vind ik wat veel van het goede, maar de 28 overweeg ik serieus.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:31 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
't Zou voor mij persoonlijke een mooie tussenafstand zijn ri. de Marathon![]()
ga je niet hardlopend naar de baan dan?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:28 schreef Wolve000 het volgende:
Zodadelijk op de baan lopen. Ik denk dat de reflectievestjes en de hoofdlampen wel thuis kunnen blijven vandaag.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik zit nog ff te twijfelen. Drie weken later loop ik de marathon van Eindhovenquote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik ben door een van de organisatoren uitgedaagd de 42 te lopen. Ik ken het rondje en heb het ook een paar keer gelopen. Het is vrij zwaar maar echt prachtig! En het is een van de weinige rondjes die ik ken waarvan ik het niet erg zou vinden om het twee of drie keer te lopen. 42km vind ik wat veel van het goede, maar de 28 overweeg ik serieus.Loop ik me kapot op de 28km of doe ik de 14? Dit is vast net zo'n kuitenbuiter als de 7-Heuvelenloop. En die voelde ik twee weken later nog.
Ik zat de voorgaande uitslagen door te nemen van de zegerplasloop, iedereen loopt de 10k eigenlijk dik of net onder het uur.
Nou, kan ik mooi slipstreamen
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Dan zou ik het niet doen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:53 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik zit nog ff te twijfelen. Drie weken later loop ik de marathon van EindhovenLoop ik me kapot op de 28km of doe ik de 14? Dit is vast net zo'n kuitenbuiter als de 7-Heuvelenloop. En die voelde ik twee weken later nog.
Door ongeveer 5.58 min/km te lopen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:55 schreef De_kluizenaar het volgende:
Ik zat de voorgaande uitslagen door te nemen van de zegerplasloop, iedereen loopt de 10k eigenlijk dik of net onder het uur.
Nou, kan ik mooi slipstreamenZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Nope. Dat redden we dan niet qua tijd.. Althans, ik wel, maar Wolve niet. Misschien binnenkort maar eens doen. Kan Wolve me daarna met de auto mee terug nemenquote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:52 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ga je niet hardlopend naar de baan dan?
Ja doei.![]()
Misschien dat ik in de laatste paar km er uit ga halen! Maar doel is gewoon eens lekker 10k te kunnen lopen. Zin in! Spannend!quote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:00 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Door ongeveer 5.58 min/km te lopen.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Als je 2 weken last heb gehad van 7^^.. net zoals mij.. Dan had ik het niet gedaan iig.quote:Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Toch wil ik hem óóit nog wel eens doenquote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:08 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Als je 2 weken last heb gehad van 7^^.. net zoals mij.. Dan had ik het niet gedaan iig.. Hij ziet er gewoon heftig en als een uitdaging uit
Volgend jaar is die vast ook wel weerquote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:08 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Toch wil ik hem óóit nog wel eens doen.
Zou zoveel mogelijk (gekke dingen) uitsluiten als je een marathon op de planning hebt.
Ik weet hetquote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:10 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Volgend jaar is die vast ook wel weerOp de een of andere manier leef ik met het idee dat ik alles wat ik leuk vind en wat goed te bereizen is, wil lopen dit jaar.
Zeker waarquote:Zou zoveel mogelijk (gekke dingen) uitsluiten als je een marathon op de planning hebt.Ik wil mijn bucketlist wens niet in gevaar brengen
Ok dan.. Nuff saidquote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:15 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik weet hetOp de een of andere manier leef ik met het idee dat ik alles wat ik leuk vind en wat goed te bereizen is, wil lopen dit jaar.
[..]
Zeker waarIk wil mijn bucketlist wens niet in gevaar brengen
Morgen overigens heuveltjes trainen met streamnl
Ik ga morgen mijn eerste meters in 2014 maken, lekker rustig aan; eens kijken hoe de knieën aanvoelen.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Vergis je niet, deze is stukken zwaarder dan de 7^^. Ik heb van mijn laatste lange duurloop vóór Ehv een trail van 35km gemaakt voor de helft door Reichswald en St.Jansberg en de helft vlak. Op zich zijn de heuvels me goed bevallen in de voorbereiding maar dan moet je ze wel echt als training lopen en niet als wedstrijd.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:53 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik zit nog ff te twijfelen. Drie weken later loop ik de marathon van EindhovenLoop ik me kapot op de 28km of doe ik de 14? Dit is vast net zo'n kuitenbuiter als de 7-Heuvelenloop. En die voelde ik twee weken later nog.
[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2014 19:54:53 ]![]()
SEM kennende rost ze met 12km/h die bergen op.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Vergis je niet, deze is stukken zwaarder dan de 7^^. Ik heb van mijn laatste lange duurloop vóór Ehv een trail van 35km gemaakt voor de helft door Reichswald en St.Jansberg en de helft vlak. Op zich zijn de heuvels me goed bevallen in de voorbereiding maar dan moet je ze wel echt als training lopen en niet als wedstrijd.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ja hey, ik kan niet iets hálf doenquote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:57 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
SEM kennende rost ze met 12km/h die bergen op.. Maar goed, wordt 'm dus niet
Dat is denk ik verstandigquote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:58 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ja hey, ik kan niet iets hálf doen. Maar goed, wordt 'm dus niet
Vandaag even proef gelopen in het gebied van de Schietbergencross. Inderdaad redelijk wat hoogteverschillen en rul zand, maar wel mooi lopen. Vreemd eigenlijk, want ik wandel veel in dat gebied en heb er nooit bij stilgestaan dat hardlopen daar toch wel een stuk pittiger is..
http://www.endomondo.com/workouts/284818660/8270328
Voor in de OP
26 januari 2014 - Schietbergencross (Geldrop)
• Nirak - 2500 meter![]()
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:32 schreef Nirak het volgende:
Vandaag even proef gelopen in het gebied van de Schietbergencross. Inderdaad redelijk wat hoogteverschillen en rul zand, maar wel mooi lopen. Vreemd eigenlijk, want ik wandel veel in dat gebied en heb er nooit bij stilgestaan dat hardlopen daar toch wel een stuk pittiger is..
Voor in de OP
• Nirak - 2500 meter
Staat erin! Die lijkt me ook leukquote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:32 schreef Nirak het volgende:
Voor in de OP
• Nirak - 2500 meterVolgens mij heb ik dan niks
Ik heb hier voorpret. Zojuist hotel voor de Spa Franchorchamps run gereserveerd: pál aan het circuithttp://www.hotel-de-la-source.com/
Toevallig! Ik ook!quote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:19 schreef SEMTEX het volgende:
Morgen overigens heuveltjes trainen met streamnl![]()
Wordt een leuke dag morgen! Hoop dat het weer ook een beetje goed blijft!
Hotelletje ziet er goed uit trouwens, gave race wel op Spa!![]()
![]()
Jeej! Je gaat er echt geen spijt van krijgen hoor! Wordt hartstikke tof!quote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:32 schreef Nirak het volgende:
Voor in de OP
• Nirak - 2500 meter![]()
![]()
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:32 schreef Nirak het volgende:
Voor in de OP
• Nirak - 2500 meter
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:47 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Toevallig! Ik ook!![]()
Wordt een leuke dag morgen! Hoop dat het weer ook een beetje goed blijft!
Hotelletje ziet er goed uit trouwens, gave race wel op Spa!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Mensen in Drenthe eo: http://www.valentijnsrun.nl/Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:50 schreef Guard het volgende:
[..]Ja, echt jammer..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar nog last van je knie? Volgende keer komt goed!
![]()
![]()
Wij hebben geen hardloopkalender meer nodig, want we hebben SEM
"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."![]()
Hoe hebben jullie opgebouwd naar een (halve)marathon of een andere grote afstand? Ik wil deze zomer een halve marathon gaan lopen, maar het meeste wat ik tot nu toe heb gelopen is 10 (en een beetje). Dit gaat me niet heel makkelijk af, maar het is ook niet zo dat ik helemaal uitgeput ben erna.
Ik merk overigens wel het verschil tussen mijn goedkopere nike hardloopschoenen en mijn nieuwe flashy panterprint limited edition nikes. Eerder had ik vaker last van mijn knieen, ook al bij korte afstanden, maar nu helemaal niet meer!![]()
ik zou als laatste lange duurloop voor de marathon de 28 doen op trainingstempo, 3 weken voor de M is een mooi tijdframe in mijn ogen maar wel gewoon lekker hobbelen!quote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:53 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
ik liep voor de Kepler mijn laatste lange (30km+) training, 32km met veel hoogtemeters, ook als "laatste mentale voorbereiding" , zo van "ik ben er klaar voor"'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:05 schreef _MvN_ het volgende:
Wij hebben geen hardloopkalender meer nodig, want we hebben SEMZeg maar als 't gaat vervelen
Dat is er toevallig eentje van S.A., die ook de Franchorchamps run organiseert. Doen ook 24-uurs runs, runs door heel europa heen. Erg gaaf: http://www.stichtingloopevenementen.bz/
Wat een mooie kamerquote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:38 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Staat erin! Die lijkt me ook leukVolgens mij heb ik dan niks
Ik heb hier voorpret. Zojuist hotel voor de Spa Franchorchamps run gereserveerd: pál aan het circuithttp://www.hotel-de-la-source.com/
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
yup, luxepoes onze Semmie!quote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik had als voorbereiding op mijn eerste HM ook een 10km wedstrijd. Ik had die zomer al opgebouwd door elke week een kilometer meer te lopen dan de week ervoor, in rustig trainingstempo. Dan wen je ook langzaam aan de afstanden. Op wat voor tempo loop je je 10km eigenlijk? Zodra je voor wat langere afstanden wilt gaan trainen, is het wijs je tempo wat te verlagen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:12 schreef electronique het volgende:
Hoe hebben jullie opgebouwd naar een (halve)marathon of een andere grote afstand? Ik wil deze zomer een halve marathon gaan lopen, maar het meeste wat ik tot nu toe heb gelopen is 10 (en een beetje). Dit gaat me niet heel makkelijk af, maar het is ook niet zo dat ik helemaal uitgeput ben erna.
Ik merk overigens wel het verschil tussen mijn goedkopere nike hardloopschoenen en mijn nieuwe flashy panterprint limited edition nikes. Eerder had ik vaker last van mijn knieen, ook al bij korte afstanden, maar nu helemaal niet meer!
Sommigen trainen voor een HM tot 18/19km en doen hun eerste HM op de dag van de wedstrijd zelf. Ik vond het fijn vooraf al eens 20km te hebben gelopen.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
De prijs viel best meequote:Het was dat voor 117 euro (incl. fitness, wellness, wifi, etc. ) of voor dezelfde prijs ergens middenin Spa gaan zitten
Ik vind luxe hotels fijnquote:ookal slaap je er alleen maar. En ik kan ook prima overweg met een dorm-room in een hostel, maar stiekem vind ik zo'n stijlvolle kamer in een mooi hotel ook wel lekker!
Ik leg alle hotelkamers waar ik slaap ook altijd helemaal vast, zodat wel bepaalde dingen thuis kunnen uitvoeren. Ultiem vakantiegevoel in eigen huis en zo. Op m'n Mac staat een heel mapje met hotel-badkamer-foto's, voor als we ooit een nieuwe badkamer gaan kopen. Ik weet al precies wat ik wil
Ok ik had een primeur: ik ben gevallen!![]()
Wel doorgelopen van 10 tot 14 km.
Auw. Ik ga de schade even onder de douche bekijken nu.![]()
Ik ben daar bij deze run toch wel kritisch opquote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:30 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik vind luxe hotels fijnookal slaap je er alleen maar.
Als ik niet lekker slaap, ga ik gebroken een halve marathon in
quote:Ik leg alle hotelkamers waar ik slaap ook altijd helemaal vast, zodat wel bepaalde dingen thuis kunnen uitvoeren. Ultiem vakantiegevoel in eigen huis en zo. Op m'n Mac staat een heel mapje met hotel-badkamer-foto's, voor als we ooit een nieuwe badkamer gaan kopen. Ik weet al precies wat ik wilHotelbedden
Meestal doe ik er net iets meer dan een uur over (laatste twee keren waren 1:08 en 1:03). Tempo is redelijk laag, maar bij dat uur zit vaak wel ook nog een stop in van een paar minuten (telefoon valt uit, of dat ik even dieren in de wei ga aaienquote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:29 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik had als voorbereiding op mijn eerste HM ook een 10km wedstrijd. Ik had die zomer al opgebouwd door elke week een kilometer meer te lopen dan de week ervoor, in rustig trainingstempo. Dan wen je ook langzaam aan de afstanden. Op wat voor tempo loop je je 10km eigenlijk? Zodra je voor wat langere afstanden wilt gaan trainen, is het wijs je tempo wat te verlagen.
Sommigen trainen voor een HM tot 18/19km en doen hun eerste HM op de dag van de wedstrijd zelf. Ik vond het fijn vooraf al eens 20km te hebben gelopen.)
Mijn vader adviseerde me om steeds 10 te doen, en dan zorgen dat ik dat makkelijk doe. Maar kan me niet voorstellen dat ik opeens dubbel zoveel loop. Misschien inderdaad steeds een halve kilometer meer, tot ik 15 'makkelijk' haal, en dan net wat meer inspanning leveren bij de HM![]()
Quoiquote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:32 schreef Quoi het volgende:
Ok ik had een primeur: ik ben gevallen!![]()
Wel doorgelopen van 10 tot 14 km.
Auw. Ik ga de schade even onder de douche bekijken nu.wat doe je!!
*cmd-r* voor de schadeTerecht dat je kritisch bent! Met het oog op je HM en alles. Maar dit ziet eruit als een prima bed!quote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:32 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik ben daar bij deze run toch wel kritisch opAls ik niet lekker slaap, ga ik gebroken een halve marathon in
[..]Hotelbedden
![]()
En toen wij dit jaar besloten dat we een nieuw bed moesten, hebben we dus ook een hotelbed gekochtgewoon, omdat het kon.
Of tussen de 10km en de HM nog wat 15km of 10EM/16km wedstrijdjes meepakken. Die worden best regelmatig overal in Nederland georganiseerd en zijn van die mooie overbruggingsafstanden. Dan voel je ook beter aan of je klaar bent voor een HM of niet.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:34 schreef electronique het volgende:
[..]
Meestal doe ik er net iets meer dan een uur over (laatste twee keren waren 1:08 en 1:03). Tempo is redelijk laag, maar bij dat uur zit vaak wel ook nog een stop in van een paar minuten (telefoon valt uit, of dat ik even dieren in de wei ga aaien)
Mijn vader adviseerde me om steeds 10 te doen, en dan zorgen dat ik dat makkelijk doe. Maar kan me niet voorstellen dat ik opeens dubbel zoveel loop. Misschien inderdaad steeds een halve kilometer meer, tot ik 15 'makkelijk' haal, en dan net wat meer inspanning leveren bij de HMKierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ow dat is handig! En ziet er ook goed uitquote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:38 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Staat erin! Die lijkt me ook leukVolgens mij heb ik dan niks
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
Die cross lijkt wel een beetje amateuristisch, de info op de folder is ook de enige die je krijgt, na inschrijving weet je nog niet hoe de tijdregistratie gaat of waar op de 4 km lange weg waar de start is het secretariaat is of hoe het parcours loopt.
Vind het spannend, maar ook wel zin in
Zoek nu nog een cross voor half maart waar ik een afstand van 5km kan lopen, 6km zou ook nog mogen. Maar ik kan in de buurt alleen maar hele massale vinden en ik hou van kleinschalig![]()
![]()
Ik ben (min of meer) een schema aan het volgen richting de HM tijdens de CPC:quote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:12 schreef electronique het volgende:
Ik merk overigens wel het verschil tussen mijn goedkopere nike hardloopschoenen en mijn nieuwe flashy panterprint limited edition nikes. Eerder had ik vaker last van mijn knieen, ook al bij korte afstanden, maar nu helemaal niet meer!
http://www.runnersweb.nl/Schema/Hardloopschema-halve-marathon.htmMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ohnee Quoi, hopelijk valt het mee! (Na 6 maanden engels schrijven is mijn franse schrijfkunst volledig verdwenen, ik schreef Qoiu en Qoui, bizar!)
Ik ben vandaag de miepert, onverwacht mijn appartement uitgezet volgende week maar aangezien ik dan avonddienst heb moet ik waarschijnlijk zondag verhuizen, morgen nieuw appartement gaan bekijken. Dus vandaag lekker thuis voor de laatste avond...Ik bijt!
(Zachtjes)![]()
Ik ben eerst gegaan voor de 10km, zodra ik die gemakkelijk in training kon volbrengen ben ik er steeds 1/2km bij gaan plakken.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:12 schreef electronique het volgende:
Hoe hebben jullie opgebouwd naar een (halve)marathon of een andere grote afstand? Ik wil deze zomer een halve marathon gaan lopen, maar het meeste wat ik tot nu toe heb gelopen is 10 (en een beetje). Dit gaat me niet heel makkelijk af, maar het is ook niet zo dat ik helemaal uitgeput ben erna.![]()
Maar wat is makkelijk? dat je geen last van je benen hebt? dat je niet uitgeput op de bank ligt nadien?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:49 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Ik ben eerst gegaan voor de 10km, zodra ik die gemakkelijk in training kon volbrengen ben ik er steeds 1/2km bij gaan plakken.![]()
Ik ga morgen een testritje doen met mijn knieën, hopelijk is het dan all systems go.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:04 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Ja, echt jammer..Maar nog last van je knie? Volgende keer komt goed!
In welke omgeving zoek je hem?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:43 schreef Nirak het volgende:
[..]
Ow dat is handig! En ziet er ook goed uit![]()
Die cross lijkt wel een beetje amateuristisch, de info op de folder is ook de enige die je krijgt, na inschrijving weet je nog niet hoe de tijdregistratie gaat of waar op de 4 km lange weg waar de start is het secretariaat is of hoe het parcours loopt.
Zoek nu nog een cross voor half maart waar ik een afstand van 5km kan lopen, 6km zou ook nog mogen. Maar ik kan in de buurt alleen maar hele massale vinden en ik hou van kleinschaligKierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Makkelijk werd voor mij op een gegeven moment dat ik dacht, hé de 10km, ik zou er nog wel 10 bij kunnen doen. Dat is natuurlijk niet van de ene op andere dag gelukt.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:51 schreef electronique het volgende:
[..]
Maar wat is makkelijk? dat je geen last van je benen hebt? dat je niet uitgeput op de bank ligt nadien?![]()
Dat je gewoon tijdens het lopen de gehele tijd het gevoel hebt dat je lekker loopt, dat je nog kunt ouwehoeren onderweg en gewoon weet dat je sneller kunt/over hebt. Zodra ik op de bank plof komt de vermoeidheid er alsnog wel uit hoor haha.
Voor m'n eerste HM wilde ik richting een tijd van 2 uur, was realistisch aangezien m'n PR op de 10km op 51 minuten stond op dat moment en ik nog enkele maanden had te gaan. Ben toen 3 keer in de week gaan lopen, herstelloop/rustige loop op dinsdag, interval op donderdag en lange duurloop op zondag waarbij ik op 70% van m'n max ben gaan trainen. Je zult zien dat wanneer je rustig traint (op het niveau dat je kunt ouwehoeren, over hebt, makkelijk nog door kon), je veel sneller stappen maakt. Voor ik het wist liep ik al voorbij de 20km grens terwijl ik maanden ervoor al tegen de 10km op zag.![]()
![]()
http://www.regteheidecross.nl/ is misschien iets?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:43 schreef Nirak het volgende:
[..]
Zoek nu nog een cross voor half maart waar ik een afstand van 5km kan lopen, 6km zou ook nog mogen. Maar ik kan in de buurt alleen maar hele massale vinden en ik hou van kleinschalig
Voldoet niet aan de datum, maar is niet echt massaal (max 500 deelnemers), en er wordt in groepjes gestart, dus geen massa start. En als 5 dan misschien nog te ver is, 3 km kan ook.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Op het moment dat je WEET "als ik NU naar buiten ga kan ik 10KM lopen".quote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:51 schreef electronique het volgende:
[..]
Maar wat is makkelijk? dat je geen last van je benen hebt? dat je niet uitgeput op de bank ligt nadien?![]()
ook in het engels komt er een u na de qquote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:48 schreef Sjaapje het volgende:
Ohnee Quoi, hopelijk valt het mee! (Na 6 maanden engels schrijven is mijn franse schrijfkunst volledig verdwenen, ik schreef Qoiu en Qoui, bizar!)
welkom terug Sylvesterrr!quote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Info op een folder? Dat is professioneel..quote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:43 schreef Nirak het volgende:
[..]
Ow dat is handig! En ziet er ook goed uit![]()
Zoek nu nog een cross voor half maart waar ik een afstand van 5km kan lopen, 6km zou ook nog mogen. Maar ik kan in de buurt alleen maar hele massale vinden en ik hou van kleinschalig
merhabaquote:
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:30 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
I
Ik leg alle hotelkamers waar ik slaap ook altijd helemaal vast, zodat wel bepaalde dingen thuis kunnen uitvoeren. Ultiem vakantiegevoel in eigen huis en zo. Op m'n Mac staat een heel mapje met hotel-badkamer-foto's, voor als we ooit een nieuwe badkamer gaan kopen. Ik weet al precies wat ik wil
je bent een crea bea of je bent het niet!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Nou er is in ieder geval niks erg kapot. Schade: schaafwonden en plaatselijk dik op beide knieen/onder knieen en 1 elleboog. Ergste is mijn teennagel van grote teen. Ik struikelde dus in het donker over een klein heuveltje, tegen mijn teen. Die is nu helemaal blauw onder mijn nagel en f*&^ck that hurtsEn mijn rug was weer soepel en nu....... niet meer.
Ik ben direct weer doorgelopen om te voorkomen dat ik daar in het donker/in the middle of nowhere zou verstijven. Maar man o man, dat was tandvleeswerk.
En ja, de HRM deed het dit keer en bevestigt datgene dat ik al verkondigde: de duurlopen gaan te snel voor mij. HR rijst de pan uit op einde. Iedereen is lovend over de duurlopen, dus ik denk dat ik een groep terugga alleen voor de duurloop
En ook best leuk om terug te kijken wat zo'n val met je HR doet. Weinig eigenlijk: klein piekje maar, minder dan mijn hartslag op het einde.
Ik ben trouwens echt helemaal van m'n legje en ben maar neergeploft met 2 boterhammen en een biertje![]()
![]()
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:25 schreef Quoi het volgende:
Nou er is in ieder geval niks erg kapot. Schade: schaafwonden en plaatselijk dik op beide knieen/onder knieen en 1 elleboog. Ergste is mijn teennagel van grote teen. Ik struikelde dus in het donker over een klein heuveltje, tegen mijn teen. Die is nu helemaal blauw onder mijn nagel en f*&^ck that hurtsEn mijn rug was weer soepel en nu....... niet meer.
Ik ben direct weer doorgelopen om te voorkomen dat ik daar in het donker/in the middle of nowhere zou verstijven. Maar man o man, dat was tandvleeswerk.
En ja, de HRM deed het dit keer en bevestigt datgene dat ik al verkondigde: de duurlopen gaan te snel voor mij. HR rijst de pan uit op einde. Iedereen is lovend over de duurlopen, dus ik denk dat ik een groep terugga alleen voor de duurloop
En ook best leuk om terug te kijken wat zo'n val met je HR doet. Weinig eigenlijk: klein piekje maar, minder dan mijn hartslag op het einde.
Ik ben trouwens echt helemaal van m'n legje en ben maar neergeploft met 2 boterhammen en een biertjed'r op!
Beterschap!quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:25 schreef Quoi het volgende:
Ik ben trouwens echt helemaal van m'n legje en ben maar neergeploft met 2 boterhammen en een biertje![]()
Hoi![]()
Track Training was awesome! Wát ging het lekker!
Had bij het begin echt even zoiets van 'wat doe ik hier, ik wil thuis op de bank warme chocolademelk met slagroom drinken onder een dekentje', maar toen we eenmaal met de warming up klaar waren ging het eigenlijk wel heel lekker.
4 rondjes (1.6km) warming up
Daarna 4 x 5 minuten op 'beoogd 5K tempo' met elke keer 2 minuten rust
4 rondjes (wéér 1.6km, je verwacht 't niet..) cooling down.
En ik heb gewoon nagenoeg al die 5 minuten nagenoeg een km gelopen (1 of 2m ofzo minder), en de laatste interval zelfs eroverheen, wat m'n pace voor die km op 4.58min/km bracht! Súper super super.
Ook super was dat Wolve de hele tijd in mijn kielzog zat, dus die heeft ook echtgelopen
.
trots
Volgende keer 5x deze interval, en dan hopelijk, met de tijd, 25 minuten op de 5km rennen. Ik hoop zó dat het me lukt, maar met dit soort trainingen moet het wel goed komen, toch? Ik heb er alle hoop (en inzet!) voor in elk geval! Hebben volgens mij wel iets constanter gelopen dan de grafiek zegt, maar tóch erg blij, dus:
http://www.endomondo.com/workouts/284897099/881511![]()
Nu een dagje rust morgen, en dan zondag een 10EM LDL
[ Bericht 0% gewijzigd door motorbloempje op 10-01-2014 23:01:21 ]Ja doei.![]()
FF kijken waar dat isquote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:04 schreef Guard het volgende:
[..]
http://www.regteheidecross.nl/ is misschien iets?
Voldoet niet aan de datum, maar is niet echt massaal (max 500 deelnemers), en er wordt in groepjes gestart, dus geen massa start. En als 5 dan misschien nog te ver is, 3 km kan ook.
Edit: ik neem hem mee in de overweging, morgen eens beter bekijken maar de datum is werk okéIn de onze, rondom Eindhoven dusquote:![]()
![]()
hopen dat je rug weer snel mee wil doen Quoi! beterschap!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
http://www.dutchrunners.n(...)uide/voorjaarsloop-3quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:30 schreef Nirak het volgende:
[..]
FF kijken waar dat is
Edit: ik neem hem mee in de overweging, morgen eens beter bekijken maar de datum is werk oké
[..]
In de onze, rondom Eindhoven dus
http://www.dutchrunners.n(...)ndhoven-dommelloop-3
http://www.dutchrunners.n(...)ortmax-karpencross-3
http://www.dutchrunners.n(...)ide/gvac-trimloop-31
http://www.dutchrunners.n(...)ide/gulbergencross-2Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Quoi
Snel herstel gewenst!Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Misschien ga ik dat doen, thanks.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:51 schreef Sjaapje het volgende:
Quoi, een Ibuprofen voor het slapen nemen! Helpt echt!
En ik ga nu een gaatje in mijn nagel maken.... bleh, ik gruwel van dit soort dingen![]()
![]()
Kan je niet Mr Quoi vragen om dat te doen? Ik zou het vreselijk vinden omdat bij mezelf te doen, maar bij andere mensen... Beroepsmisvorming!quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:53 schreef Quoi het volgende:
[..]
Misschien ga ik dat doen, thanks.
En ik ga nu een gaatje in mijn nagel maken.... bleh, ik gruwel van dit soort dingenIk bijt!
(Zachtjes)![]()
Quoi.![]()
Mo heeft eigenlijk het verslag van de training al gedaan. Alleen was ik zelf maar net tot de kilometer gekomen in de laatste set. Alleen m'n Garmin is lekker ruim gaan loggen, want volgens Endomondo heb ik 4:39 over een kilometer gedaan ergens, maar met 5 minuten kwamen we precies op 2,5 rondjes dus 1 kilometer uit. Beste kilometer zou dus nog 5 minuten moeten zijn.
Buh, nu zijn m'n statistieken in de war.Maar wel 4 bekertjes...
http://www.endomondo.com/workouts/284897271/10882483NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Leuk die grafiekjes, bij Runtastic zien ze er toch wat minder uit.
Ik plof net neer van een 5km loopje in 27:49 (5:27 5:31 5:27 5:31 en 5:42) die laatste 300 meter deden het meest pijn. Ik liep namelijk langs de voordeurUiteindelijk wel erg blij ermee.
Quoi, minder prettig zeg. Toch wel een van mijn angsten.Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.![]()
Sja, dat doet ie dus niet. Gelukkig heb ik ook een soort beroepsdeformatie waardoor ik mijn gevoel wel kan uitschakelen bij dat soort dingen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:59 schreef Sjaapje het volgende:
[..]
Kan je niet Mr Quoi vragen om dat te doen? Ik zou het vreselijk vinden omdat bij mezelf te doen, maar bij andere mensen... Beroepsmisvorming!
Desondanks is het niet gelukt. Dan gaat dat ding loslaten, vrees ik. Als iemand nog tips heeft... Dit hoeft hopelijk geen roet in de training te gooien.
Maareh: proostGeen vieze praatjes meer.
![]()
6 km aan een stuk
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy![]()
Is dat niet wat vroeg in het schema?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 23:14 schreef Swetsenegger het volgende:
Quoi
Morgen LDL van 3 uur op het programma. Arquero loopt gezellig mee.![]()
Ach hou op met die nagel, krijg kippenvel als ik er aan denk. Was toen bij deadliest catch dat ze dat met een hete naald deden. Normale zaak, maar ik kreeg er rillingen van om te zien, en elke keer als ik er aan dacht ook nog.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
7 x zoveel maar.quote:
jajaInorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy![]()
Ja het kan je het bloed onder de nagels vandaan halen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 23:41 schreef Voccar het volgende:
Oei QuoiNagels blijken toch soms vervelende dingen te zijn.
gewoon ultra's gaan doen, dan raak je ze vanzelf kwijt...problem solvedquote:Op vrijdag 10 januari 2014 23:41 schreef Voccar het volgende:
Oei QuoiNagels blijken toch soms vervelende dingen te zijn.
Ik deed duidelijk waar fout bij mijn zoektocht, kun je op die site op cross of trimloop zoeken en heb ik dat over het hoofd gezien... Die van gvac zijn ook wel handig, kan ik daarna bij mijn ouders onder de douche aangezien die in Veldhoven wonenquote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:36 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
http://www.dutchrunners.n(...)uide/voorjaarsloop-3
http://www.dutchrunners.n(...)ndhoven-dommelloop-3
http://www.dutchrunners.n(...)ortmax-karpencross-3
http://www.dutchrunners.n(...)ide/gvac-trimloop-31
http://www.dutchrunners.n(...)ide/gulbergencross-2![]()
@ Qoui, beterschap met de schaafwonden en teenHeel dapper dat je op je tandvlees doorloopt, ik was graag even gaan zwelgen zonder stil te staan bij het verstijven denk ik..
![]()
Op inschrijven. Nl zijn vaak ook kleine loopjes te vinden.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Lekker! Bier!quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:25 schreef Quoi het volgende:
Ik ben trouwens echt helemaal van m'n legje en ben maar neergeploft met 2 boterhammen en een biertje
Zeg, SEM, weet jij niet nog een leuk loopje in het zuiden des lands rond het weekend van 8 & 9 februari? Bij voorkeur 10km, maar 15km mag ook wel
Zoek voor dat weekend nog een leuke 10 of 15km als testloop voor de CPC, maar Schoorl is me eigenlijk iets te ver weg![]()
![]()
Nieuw hier: 22 jaar en vlgens mij flinke potentie..
Vo2 max van 55
Rust hartslag 54
Coopertest 3100
1.87 85kg.. Als ik wat gewicht kwijtraak zou ik besg fig worden..maar moet niet te licht want bwn n voetballerOverigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_![]()
-edit-quote:Op zaterdag 11 januari 2014 01:46 schreef jantjevertonghen het volgende:
Nieuw hier: 22 jaar en vlgens mij flinke potentie..
Vo2 max van 55
Rust hartslag 54
Coopertest 3100
1.87 85kg.. Als ik wat gewicht kwijtraak zou ik besg fig worden..maar moet niet te licht want bwn n voetballer
even postgeschiedenis bekeken....ik wacht het even af voordat ik verder op de stats reageer
[ Bericht 5% gewijzigd door rechtsedirecte op 11-01-2014 02:19:22 ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
bedankt! Top fit worden voor voetbal. Doe dus ook.veel sprintwerk.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 02:04 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
welkom!
cooper-test resultaat ziet er in ieder geval goed uit
wat zijn je doelen? middel-lange afstand, lange afstand, baan?
Coooertest niet bijzonder en springt toxh ook niet boven die andere dingen zkals rust hartslag uit?Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_![]()
Ja. Bij hardlopen licht je omslag (en ook je maximale hartslag) een paar slagen hoger. Tijdens mijn HM had ik gemiddeld 170, tijdens een beklimming van de Mont Ventoux (vergelijkbare tijd en inspanning) zit dat op de 165.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 15:25 schreef pijll het volgende:
Is je omslagpunt eigenlijk anders, bij lopen of fietsen?Ik ben benieuwd!quote:En ik ga dit weekend eens kijken of jouw methode een beetje werkt.Waar je begint komt niet extreem nauwkeurig, maar ongeveer rond de 145 beginnen is dan goed. Het idee is dat doordat je warm bent (je loopt onder de 145, maar niet te veel, zeg 130/140), je als je een beetje versnelt om op de 145 uit te komen, je dat redelijk constant moet kunnen houden. En je hartslag is de maatstaf, niet je snelheid.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:44 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Hoe moet ik dit precies lezen.
Mijn 0.8*HRmax=146. Ik doe een warming-up waarbij ik (ruim) onder deze waarde moet blijven. Vervolgens ga ik versnellen, wacht tot ik op 146 zit en hou dat 5 minuten vast. Of is dat versnellen richting 146 onderdeel van die 5 minuten?
Wat als ik op 146 zit, maar ik binnen de 5 minuten bij hetzelfde tempo zie dat de hartslag hoger wordt, moet ik dan weer langzamer lopen? Een hartslag constant houden is nog niet zo makkelijk.
Ik heb deze veldtest zelf nooit lopend in praktijk gebracht, maar mijn ervaring is dat ik wel mijn hartslag heel goed 'strak' kan houden. En een beetje schommelen mag.Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
@ Quoi
Hopelijk voel je je vandaag weer wat beter.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:50 schreef Guard het volgende:
Nogmaals, jammer maar waarschijnlijk wel wijs.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(Zal dat dan toch met de jaren komen...)
Blijkbaar kunnen wij alleen samen lopen/ trainen wanneer we voor dezelfde wedstrijd inschrijven.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Wat een bikkel die stream, met twee heuveltrainingen op een dag!![]()
Waarschijnlijk lopen hun voorop en ik sjok er achteraan![]()
![]()
Als ik het bij elkaar op tel zit ik toch aan dik 5 uur slaap.
Ik zeg, rust wordt overschat, gewoon 10k gaan rennen vandaag
Succes en veel plezier vandaag lopers!!Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Zuiden als in Brabant of Limburg?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 01:31 schreef Levitas het volgende:
Zeg, SEM, weet jij niet nog een leuk loopje in het zuiden des lands rond het weekend van 8 & 9 februari? Bij voorkeur 10km, maar 15km mag ook wel
Zoek voor dat weekend nog een leuke 10 of 15km als testloop voor de CPC, maar Schoorl is me eigenlijk iets te ver weg
We moeten nog wel een keer naar Limburg voor onze eigen heuveltrainingquote:Op zaterdag 11 januari 2014 05:59 schreef streamnl het volgende:
Blijkbaar kunnen wij alleen samen lopen/ trainen wanneer we voor dezelfde wedstrijd inschrijven.
QFTquote:Op vrijdag 10 januari 2014 23:52 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
gewoon ultra's gaan doen, dan raak je ze vanzelf kwijt...problem solved
Forum Opties Forumhop: Hop naar: