quote:Hier een overzicht van alle geclaimde landen:
Leatherface - Oost-Timor
Felagund - Chili
DeLuna - Oezbekistan
DomineeGremdaat - Nieuw-Zeeland
Nielsch - Britse Maagdeneilanden
opperkleurder - Deelnemers onder de Olympische vlag
-0- - Kirgizië
Dven - Servië
borisz - Mexico
franklop - Macedonië
4-elements - Liechtenstein
Mexicanobakker - IJsland
TLC - Nepal
takkfyrir - Zimbabwe
sp3c - Maagdeneilanden
Muto - Portugal
Janneke141 - België
Reya - Albanië
Ericr - Azerbeidzjan
Pepersaus - Paraguay
awiebo - Hong Kong
Falco - Tadzjikistan
Pino112 - Tonga
Redefine - Argentinië
Arth_NL - Kaaiman Eilanden
Doler12 - Iran
heywoodu - Brazilië
Aguero - Taiwan
Libris - Thailand
Iwanius - Togo
tong80 - Marokko
Ciscus - Pakistan
hhh38 - Bermuda
Nepthys - Dominica
hvan - Tonga
alors - Ierland
Max23 - Venezuela
Ai, lastige keuze dan. Ik zoek nog even verder of Madja meedoet, zo niet, dan hoef ik Togo niet, zo ja, dan wil ik Togoquote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:06 schreef Leatherface het volgende:
Togo staat in ieder geval op de lijst van deelnemende landen heywoodu.
Goede vraag. Mag ook best wel een land zijn dat niet zo exotisch is naar Europese maatstaven, maar dat wel een klein team heeft of weinig traditie op de winterspelen.quote:
Bulgarije valt dus buiten de boot?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:17 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Goede vraag. Mag ook best wel een land zijn dat niet zo exotisch is naar Europese maatstaven, maar dat wel een klein team heeft of weinig traditie op de winterspelen.
Laten we zeggen minder dan tien deelnemers.
Op wikipedia staat het, maar lijstje komt niet netjes op het forumquote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:20 schreef DomineeGremdaat het volgende:
Heeft er iemand een lijst van alle landen die, tot nu toe, deelnemen aan de Spelen?
Bulgarije vind ik een twijfelgevalletje. Ze hebben toch wel regelmatig medailles gepakt met het biatlon. Ook Australië vind ik een twijfelgeval. Die hebben ook best wat medailles behaald de laatste jaren.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Bulgarije valt dus buiten de boot?
Hebben 16 deelnemers en sinds 2002 4 medailles (2 keer zilver 2 keer brons)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ga voor Zuid-Korea.Kapitein Høken was een monster kearl
Ik zie geen regels/eisen.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:23 schreef Leatherface het volgende:
Zuid-Korea wint veel te veel medailles en heeft teveel deelnemers voor dit topic.
Wanneer de definitie opgerekt is en ik Bulgarije mag kiezen, dan kies ik Bulgarijequote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:21 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Bulgarije vind ik een twijfelgevalletje. Ze hebben toch wel regelmatig medailles gepakt met het biatlon. Ook Australië vind ik een twijfelgeval. Die hebben ook best wat medailles behaald de laatste jaren.
Maar ik kan de definitie best oprekken hoor.
Vooralsnogquote:
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:17 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Goede vraag. Mag ook best wel een land zijn dat niet zo exotisch is naar Europese maatstaven, maar dat wel een klein team heeft of weinig traditie op de winterspelen.
Laten we zeggen minder dan tien deelnemers.
Nope. Dat zijn voor nu gewoon de regels.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:31 schreef DomineeGremdaat het volgende:
[..]
Zo kan een ieder wel anders gaan redeneren.
Het is ook niet zo dat de regels elke keer veranderen. Zuid-Korea telt gewoon niet als "exotisch land", nu niet, tijdens de Zomerspelen niet en tijdens de voorgaande Winterspelen ook niet. Het is in de sport namelijk een relatief groot land.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:31 schreef DomineeGremdaat het volgende:
[..]
Steevast bij de top 20 en hebben meer deelnemers dan Nederland. Lijkt me niet echt aan de eerder gestelde voorwaarden te voldoen.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:40 schreef DomineeGremdaat het volgende:
[..]
Op 17 Spelen slechts 9 medailles gehaald.
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Steevast bij de top 20 en hebben meer deelnemers dan Nederland. Lijkt me niet echt aan de eerder gestelde voorwaarden te voldoen.
Ik kan me (buiten Nieuw-Zeeland) geen land bedenken dat verder van ons af ligt dan Australië.quote:Exotisch
Uit een ander klimaat, uit verre landen.
Njah, het is altijd lastig om bij dit soort spelletjes harde criteria op te stellen. Vaak wijk je er vanaf omdat je anders te weinig landen overhoudt.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:31 schreef DomineeGremdaat het volgende:
[..]
okquote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:46 schreef DomineeGremdaat het volgende:
[..]
[..]
Ik kan me (buiten Nieuw-Zeeland) geen land bedenken dat verder van ons af ligt dan Australië.
Bekijk het dan maar, de overige deelnemers zijn óf al bezet óf ze zijn niet 'exotisch'.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:46 schreef Dven het volgende:
[..]
ok
Het gaat hier om exotisch voor de olympische winterspelen.
Er is zat. Je bent gewoon een beetje quasi-grappig en/of moeilijk aan het doen.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:48 schreef DomineeGremdaat het volgende:
[..]
Bekijk het dan maar, de overige deelnemers zijn óf al bezet óf ze zijn niet 'exotisch'.
Ook prima. Nieuw Zeeland bij deze.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:50 schreef Felagund het volgende:
Nieuw Zeeland zou misschien nog wel mogen. Hebben slechts 1 medaille gehaald.
Zo moeilijk is die definitie toch niet?
Wie doet er nu moeilijk.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:50 schreef Dven het volgende:
[..]
Er is zat. Je bent gewoon een beetje quasi-grappig en/of moeilijk aan het doen.
http://en.wikipedia.org/w(...)2014_Winter_Olympicsquote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:58 schreef Nielsch het volgende:
Ik ga voor de Britse Maagdeneilanden. In wat doen die eigenlijk mee?
Kun je niet even het topic van 2010 opzoeken? Volgens mij had je daar op een gegeven moment gewoon een lijst gepost met "toegestane" landen, pas toen die allemaal op waren werden er wat soepelere regels gebruikt.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:46 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Njah, het is altijd lastig om bij dit soort spelletjes harde criteria op te stellen. Vaak wijk je er vanaf omdat je anders te weinig landen overhoudt.
Maar Zuid-Korea is steevast een top tien land op de medaillespiegel en de volgende gastheer na Sotsji. Te groot en invloedrijk, vind ik.
Nou...quote:Op dinsdag 7 januari 2014 14:13 schreef opperkleurder het volgende:
Rodelaar Shiva Keshavan (zijn 5de Spelen) is zelfs kanshebber op het eerste eremetaal voor "India".
Er is in India een crowdfunding voor een hypermoderne slede gaande waaraan topacteurs als Freida Pinto en Abhishek Bachchan al hebben bijgedragen. Dat zal net het laatste zetje zijn voor de Aziatisch kampioen van 2011 en 2012.quote:
Oh ik zou het heel gaaf vinden, laat daar geen twijfel over bestaanquote:Op dinsdag 7 januari 2014 14:35 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Er is in India een crowdfunding voor een hypermoderne slede gaande waaraan topacteurs als Freida Pinto en Abhishek Bachchan al hebben bijgedragen. Dat zal net het laatste zetje zijn voor de Aziatisch kampioen van 2011 en 2012.
http://indrus.in/arts/201(...)_keshavan_31813.htmlquote:Op dinsdag 7 januari 2014 14:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Oh ik zou het heel gaaf vinden, laat daar geen twijfel over bestaanIk kijk echter alle World Cups en heb hem nog nooit gezien, maar hij is natuurlijk in het geheim aan het trainen
Is daar verder meer over te vinden? Zou leuk zijn, net als de rodelaar Bruno Banani uit Tonga of de Zuid-Koreaanse bobsleeërs die de oude slee van Jamaica gebruiken deze winter
Gaafquote:Op dinsdag 7 januari 2014 14:52 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
http://indrus.in/arts/201(...)_keshavan_31813.html
http://social.yourstory.c(...)dal-winter-olympics/
http://ketto.org/fundraiser_home.php?id=Fund229
http://ketto.org/cause_home.php?id=CAUSE168
Wat leesvoer over deze fundraising
"The first time I qualified for a World Cup I had broken my leg in the pre-race training, but I kept quiet about it and participated in the race because it meant a lot to me. Had the authorities known, I would not have been allowed," Shiva has admitted in an interview.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 15:02 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Gaaf
En dat pak
Jammer dat de actie inmiddels beëindigd is, anders had ik ook zeker wat overgemaakt aan deze held. Aan de andere kant, zijn doel is voor 94% bereikt, das een hele mooie score
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 15:04 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
"The first time I qualified for a World Cup I had broken my leg in the pre-race training, but I kept quiet about it and participated in the race because it meant a lot to me. Had the authorities known, I would not have been allowed," Shiva has admitted in an interview.
Mag.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:50 schreef Felagund het volgende:
Nieuw Zeeland zou misschien nog wel mogen. Hebben slechts 1 medaille gehaald.
Zo moeilijk is die definitie toch niet?
D'Accord.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:51 schreef DomineeGremdaat het volgende:
[..]
Ook prima. Nieuw Zeeland bij deze.
Doe Servië dan maar inderdaad. Nooit medailles gewonnen zover ik weet.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:57 schreef Dven het volgende:
Bij nader inzien ga ik bij geen goedkeuring van Bulgarije voor buurland Servie
Is goed.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 14:12 schreef DeLuna het volgende:
Ik heb het ook niet zo zwaar. Oezbekistan heeft welgeteld 3 deelnemers:
Alpine Skiën
Mannen:
Artem Voronov
26-03-1993
Vrouwen:
Kseniya Grigoreva
25-11-1987
[ afbeelding ]
Kunstschaatsen
Mannen:
Misha Ge
17-05-1991
Goedgekeurd.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 14:41 schreef -0- het volgende:
Ik ga (onder voorbehoud van deelname) voor Kyrgyzstan.
Dit geweldige wintersportland heeft momenteel een nog niet ingevulde plaats bij het alpineskien.
In 2010 deed dit land zeer succesvol mee met alpine skier Dmitri Televski die uitkwam op de reuzenslalom en op de slalom waar deze topper respectievelijk 76e werd en een DNF had.
Bij de vrouwen werd Kyrgyzstan vertegenwoordig door Olga Reshetkova, zij werd 54e in de kwalificaties bij het Cross country skien. Dit jaar hebben ze bij de vrouwen voor zover ik kan zien geen kwalificatiemogelijkheden.
Servië heeft uberhaupt niet vaak aan de winterspelen meegedaan door al die oorlogen, nieuwe landen etc. etc.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 16:03 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Doe Servië dan maar inderdaad. Nooit medailles gewonnen zover ik weet.
Prima.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:58 schreef Nielsch het volgende:
Ik ga voor de Britse Maagdeneilanden. In wat doen die eigenlijk mee?
Edit: ah, ene Peter Crook die meedoet in Freestyle Skiing. Aangezien ik dat een tof onderdeel vindt, ga ik zeker kijken!
Goed, plaats ik jou onder de olympische vlag.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 14:13 schreef opperkleurder het volgende:
Ik kies voor de onafhankelijke atleten die onder de Olympische vlag deelnemen. Zijn dit jaar allemaal Indiërs omdat het NOC van India vanwege een schorsing niemand onder de vlag van India af mag vaardigen. Rodelaar Shiva Keshavan (zijn 5de Spelen) is zelfs kanshebber op het eerste eremetaal voor "India". Hij deed in 1998 al mee en was toen met zijn 16 jaar de jongste rodelaar ooit op de Spelen. Nadeem Iqbal doet voor het eerst mee met cross country skiën, Hira Lal (al deelnemer in 2006, zonder de eindstreep te halen) en debutant Himanshu Thakur vullen het deelnemersveld bij het Alpineskiën.
[ afbeelding ]
Keshavan tijdens de vorige Olympische Spelen
Weet je toevallig of Milanko Petrovic meedoet? Dat was in december een baas op de Universiade, met medailles bij biatlon EN langlaufenquote:Op dinsdag 7 januari 2014 16:04 schreef Dven het volgende:
[..]
Servië heeft uberhaupt niet vaak aan de winterspelen meegedaan door al die oorlogen, nieuwe landen etc. etc.
Enfin. Ik doe Servië. Met soms wat stiekeme support voor de Bulgaren
Biatlon Individueel en sprint volgens de wikiquote:Op dinsdag 7 januari 2014 16:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Weet je toevallig of Milanko Petrovic meedoet? Dat was in december een baas op de Universiade, met medailles bij biatlon EN langlaufen
Ah, en dan dus ook de achtervolging als hij bij de sprint bij de top-60 zitquote:Op dinsdag 7 januari 2014 16:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Biatlon Individueel en sprint volgens de wiki
Ik ga gewoon goud pakken deze OSquote:Op dinsdag 7 januari 2014 16:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ah, en dan dus ook de achtervolging als hij bij de sprint bij de top-60 zit![]()
Als het helemaal meezit dus ook nog de massastart, maar dan moet ie bij de beste 30 komen
Petrovic zou toch wel een stuk grotere verrassing zijn dan Kuzminaquote:Op dinsdag 7 januari 2014 16:27 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Je hebt altijd van die verrassingen. Vier jaar geleden Kuzmina uit Slowakije met de biatlon.
Als ze meedoen, akkoord.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 16:58 schreef franklop het volgende:
Mag Macedonië,?
Kan Nog geen deelnemer vinden. Maar dat maakt niet uit
Natuurlijk akkoord.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 16:55 schreef borisz het volgende:
Ik ga voor Mexico met Prince Hubertus of Hohenlohe-Langenburg
Pff, net een minuut te laatquote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:35 schreef 4-elements het volgende:
Ik ga voor Liechtenstein. Eens kijken welke potentiële medaillekandidaten meedoen.
Tina Weirather. Liechtenstein is overigens akkoord.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:35 schreef 4-elements het volgende:
Ik ga voor Liechtenstein. Eens kijken welke potentiële medaillekandidaten meedoen.
Ja hoor.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Pff, net een minuut te laat
IJsland, is dat toegestaan?
Ze hebben wel recht op enkele plekken in o.a. Cross-country skiën:quote:Op dinsdag 7 januari 2014 16:58 schreef franklop het volgende:
Mag Macedonië,?
Kan Nog geen deelnemer vinden. Maar dat maakt niet uit
Ze is inderdaad goed in vorm dit seizoen. Al twee wereldbekerzeges. En nog een mooie dame ook.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:44 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Tina Weirather. Liechtenstein is overigens akkoord.
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 19:09 schreef TLC het volgende:
In dit land geen gebrek aan bergen, maar toch met slechts 1 deelnemer ;
Nepal
[ afbeelding ]
Met ;
Dachhiri Sherpa
[ afbeelding ]
Hij doet mee met Cross-country skieeen.
Met een dergelijke achternaam is hij nu al een baas !![]()
Ajb:quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:10 schreef sp3c het volgende:
ik ga voor de maagdeneilanden
enig idee waar ik kan vinden wie er meedoet en met wat?
quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:33 schreef Muto het volgende:
Ik twijfelde tussen Spanje en Portugal. Maar Spanje mag met 20 personen gaan, Portugal 2. Dus ik kies voor Portugal. Nog nooit een medaille gehaald. Hopelijk lukt het Artur Hanse (Mannen, slalom +giant slalom) of Camile Dias (vrouwen, slalom + giant slalom) om de eerste Portugeze winterspelenmedaille binnen te halen.
Camille Dias is slechts 17 jaar en doet het dit jaar behoorlijk goed met een aantal top 10 plaatsen. Helaas nog geen goede pics kunnen vinden.
Dat wilde ik eigenlijk doen, maar omdat België 13 deelnemers heeft dacht ik dat het buiten de regels viel.quote:
Bij onder de vijftien is het bespreekbaar omdat we anders wellicht weinig landen overhouden.quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat wilde ik eigenlijk doen, maar omdat België 13 deelnemers heeft dacht ik dat het buiten de regels viel.
Goed.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:37 schreef Ericr het volgende:
Azerbeidzjan met o.a. Julia Zlobina en Alexei Sitnikov
[ afbeelding ]
Okay.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 22:53 schreef Pepersaus het volgende:
Paraguay graag, debutant op de Winterspelen met 1 deelneemster (Julia Marino) op het onderdeel slopestyle skiën.
Steun dan Hongkong.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:19 schreef awiebo het volgende:
ik ga voor china, vind china ook exotisch![]()
ah, zo exotisch....
![]()
Dat doe ik dan maar...quote:
Is goedgekeurd.quote:Op zondag 12 januari 2014 17:51 schreef awiebo het volgende:
[..]
Dat doe ik dan maar...
We hebben een H
We hebben een O
We hebben een N
We hebben een K
We hebben een O
We hebben een N
We hebben een G
Go HONKONG....you ROCK![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Moeten ze wel atleten afvaardigen trouwens, want op de officiële Sotsji-site is nog geen Tadzjiekse deelnemer te bekennen. Anders jammer de bammer.quote:
Akkoordquote:Op maandag 20 januari 2014 00:04 schreef Redefine het volgende:
Ik zou graag willen kiezen voor Argentinië. Op drie Spelen na, altijd aanwezig geweest op de OWS, maar nooit een medaille gewonnen, terwijl ze in principe wel gewoon wintersport geschikte regio's kennen.
Akkoord.quote:Op zondag 19 januari 2014 20:44 schreef Arth_NL het volgende:
Ai, net te laat voor het mijn land van 2012, Tonga.![]()
Dan maar de Kaaiman Eilanden.
Andrey Drygin gaat als het goed is de Super-G en de reuzenslalom skiën.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 15:01 schreef Falco het volgende:
[..]
Moeten ze wel atleten afvaardigen trouwens, want op de officiële Sotsji-site is nog geen Tadzjiekse deelnemer te bekennen. Anders jammer de bammer.
De Jamaicaanse bobbersquote:Op maandag 20 januari 2014 18:00 schreef Aiciu het volgende:
Jamaica! Als ze meedoen en anders Tahiti
Er was wel een Canadese Jamaicaan skiër actief op de spelen van Vancouverquote:Op maandag 20 januari 2014 18:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De Jamaicaanse bobbers![]()
En ik las iets over een skiër die zich wilde plaatsen, maar dat moet je zelf even uitzoeken
Ja er is ook een Jamaicaanse Canadees actief bij het bobsleeën (naast zij die voor Jamaica uitkomen dusquote:Op maandag 20 januari 2014 19:18 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Er was wel een Canadese Jamaicaan skiër actief op de spelen van Vancouver
En dit is hem dan, Peter Crook, de held die het voor mijn land moet gaan doen! Bij het freestyle skiing zal deze man uitkomen in de halfpipe. Dit nieuwe onderdeel zal plaatsvinden op 18 februari, dat is dus de dag dat onze Peter moet gaan stralen! Zet het nu vast in uw agenda!quote:British Virgin Islands at the 2014 Winter Olympics
The British Virgin Islands will compete at the 2014 Winter Olympics in Sochi, Russia from 7th to 23 February 2014. The team will consist of one athlete, the second ever to compete for the nation at the Winter Olympics.
quote:Peter Adam Crook (born January 9, 1993 in Tortola, British Virgin Islands) is a British Virgin Islander freestyle skier who has competed since 2009 in the halfpipe discipline. Crook has qualified to compete for the British Virgin Islands at the 2014 Winter Olympics in Sochi, becoming the second ever Winter Olympian to represent the country.
Crook and his family moved to Wisconsin, United States in 2001, where he picked up skiing. In 2008, he moved to Colorado and became professional.
Bronquote:At the moment I am the only one competing for Zim, but you never know, there could be another surprise on the way!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Togo dusquote:Op dinsdag 21 januari 2014 03:59 schreef Iwanius het volgende:
Nou voorruit.
Cayman Islands (als die nog niet genomen is)
en anders
Togo
Akkoord.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 02:42 schreef Libris het volgende:
NIemand nog Thailand genoemd?
Gisteren werd bekend dat violiste Vanessa Mae meedoet voor Thailand. Ze is geboren in Singapore, maar haar vader heeft Thais-Engelse roots, dus komt ze uit voor Thailand, onder de naam Vanessa Vanakorn.
Dus Libris supports Thailand (alhoewel ik vind dat ze voor Singapore mee zou moeten doen).
Togo is prima (check wel even tijdig of ze daadwerkelijk deelnemen)quote:Op dinsdag 21 januari 2014 03:59 schreef Iwanius het volgende:
Nou voorruit.
Cayman Islands (als die nog niet genomen is)
en anders
Togo
Er is in elk geval 1 zeer realistische kans op een medaille, en dat kan net zo goed goud als zilver als brons zijnquote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:28 schreef Nielsch het volgende:
Hoeveel medailles verwachten we voor de exotische landen?
Ik gok op 0 goud, 0 zilver en vooruit, een verrassing, 1 brons.
Wie dan?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Er is in elk geval 1 zeer realistische kans op een medaille, en dat kan net zo goed goud als zilver als brons zijn
Skiester Tina Weiratherquote:
Je zal maar fan zijn van Liechtensteinquote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:28 schreef Leatherface het volgende:
Liechtenstein heeft inderdaad een uitgelezen kans.
Enige van de landen hier met een serieuze olympische geschiedenis qua medailles denk ik?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:36 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Je zal maar fan zijn van Liechtenstein
Ik welquote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:29 schreef Leatherface het volgende:
België zou ook nog kunnen met Swings, maar daar zet ik geen geld op in.
Hanni Wenzel en d'r broer Andreas. Niet geheel ontoevallig is Hanni de moeder van Tina Weirather.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Enige van de landen hier met een serieuze olympische geschiedenis qua medailles denk ik?
Ja, en papa Harti heeft weliswaar geen olympische medailles, maar heeft wel meerdere overwinningen in de World Cupquote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:40 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Hanni Wenzel en d'r broer Andreas. Niet geheel ontoevallig is Hanni de moeder van Tina Weirather.
Broer en zus Wenzel waren eigenlijk import Duitsers. Harti Weirather is een Oostenrijker. Tina is de enige van de familie die ook daadwerkelijk in Liechtenstein is geboren.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, en papa Harti heeft weliswaar geen olympische medailles, maar heeft wel meerdere overwinningen in de World Cup
Enfin, dat is eigenlijk voor 4-elements om uit te zoeken
En er zijn nog meer medailles gewonnen door Liechtenstein: drie bronzen medailles op de slalom: Willi Frommelt (1976), Ursula Konzett (1984) en Paul Frommelt (1988).quote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:40 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Hanni Wenzel en d'r broer Andreas. Niet geheel ontoevallig is Hanni de moeder van Tina Weirather.
Jaquote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:59 schreef Leatherface het volgende:
Jammer dat Marco Büchel er nooit één won.
Helaasch, te laat.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:20 schreef tong80 het volgende:
Voor het eerst sinds 2002 is bij de Olympische Spelen weer een Jamaicaanse tweemansbob actief. Nadat eerder het Internationaal Olympisch Comité bevestigde dat het team van Winston Watt zich geplaatst had, werd via crowdfunding het benodigde geld binnengehaald. .
Het bobteam had naar schatting zo'n 60.000 euro nodig en bereikte dat bedrag maandag. 'Dit is overweldigend, ik ben door het dolle heen', bevestigde Watt het nieuws. Hij reist met remmer Marvin Dixon naar Sotsji af.
Het Caribische eiland was reeds vier keer actief met een bobteam op de Spelen. De première was in Calgary 1988 met een viermansbob. De komische film Cool Runnings is op dat optreden gebaseerd.
Jamaica dus.
Ze piekt naar de OS toe, dat mag duidelijk zijn.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja![]()
Marina Nigg, die stond vorige week voor het eerst in 2 jaar weer eens in de tweede run
Ok, had nog niet het hele topic gelezen. Begreep later dat het één land per user moest zijn. Jammer.quote:
Er zijn nog wel wat exotische landjes over, hieronder een overzicht van deelnemende landen zoals nu bekend. Het mag ook best een Europees land zijn, mits dit land een klein team naar Sotsji stuurt en zelden medailles wint op de Winterspelen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:28 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ok, had nog niet het hele topic gelezen. Begreep later dat het één land per user moest zijn. Jammer.
Is al gekozen, zie mijn lijst in de openingspost.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:48 schreef tong80 het volgende:
Dan ga ik voor België. Hoeveel Olympische-winterspelen-medailles hebben die ?
Of is er al voor gekozen ?
Dan ga ik voor Portugal.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:08 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Is al gekozen, zie mijn lijst in de openingspost.
Kijk eens in de OP manquote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:11 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dan ga ik voor Portugal.
Schaatste Fausto de Meleros toch ooit voor ?
Het is niet de officiele kleding he, het is gewoon een t-shirt...quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:31 schreef heywoodu het volgende:
Een paar kleurtjes op een wit t-shirt gedrukt, mooi hoor.
Klopt, wijlen Errol Frazer van de Britse Maagdeneilanden.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:33 schreef heywoodu het volgende:
Trouwens met een foto van de enige neger die op de Spelen actief was als schaatser in de 20e eeuw.
Seppe Smits zou ook wel een medaille kunnen halen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:29 schreef Leatherface het volgende:
België zou ook nog kunnen met Swings, maar daar zet ik geen geld op in.
Ah ja, die is inderdaad ook al eens wereldkampioen geweest.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:31 schreef wimderon het volgende:
[..]
Seppe Smits zou ook wel een medaille kunnen halen.
Heeft Nieuw-Zeeland nog ergens een outsider voor een medaille bij het freestyle skiën of snowboarden?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:31 schreef wimderon het volgende:
[..]
Seppe Smits zou ook wel een medaille kunnen halen.
Jazeker, verschillende outsiders bij dat soort onderdelen. En Jossi Wells (slopestyle skiën) is gewoon een grote kanshebber op een medaille. Christy Prior won afgelopen zondag ook nog een World Cup (slopestyle snowboarden) trouwens.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:36 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Heeft Nieuw-Zeeland nog ergens een outsider voor een medaille bij het freestyle skiën of snowboarden?
Zit die tong voor je ogen vandaag?quote:
Ik stop hierquote:Op dinsdag 21 januari 2014 18:55 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Zit die tong voor je ogen vandaag?
Kunt nog wel een leuk Afrikaans land pakken, Senegal bijvoorbeeld.quote:
Mathilde-Amivi Petitjean, is ook prima informatie over te vindenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:41 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Togo is prima (check wel even tijdig of ze daadwerkelijk deelnemen)
Die beste man heeft voor Zimbabwe duidelijk dezelfde bron als ik gebruikt.quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:21 schreef heywoodu het volgende:
Trouwens wel een leuke link, passend bij dit topic
http://stephenssportingal(...)winter-olympics.html
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wit-Rusland geeft 3 plekken voor het freestyleskiën terug aan de FISquote:Op donderdag 23 januari 2014 22:10 schreef heywoodu het volgende:
Het is inmiddels nog altijd erg spannend of de 2 Braziliaanse freestyleskiesters naar Sochi mogen. Als het goed is staan ze 1e en 2e reserve. Het schijnt nou zo te zijn dat Wit-Rusland een plek niet in gaat vullen en dat een Zwitserse geblesseerd is, waardoor de Braziliaanse dames zouden mogen.
quote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:39 schreef Arth_NL het volgende:
De Kaaiman Eilanden doen het dit jaar met één deelnemer.
Dow Travers is er helemaal klaar voor om zijn 69e plaats van vier jaar geleden te verbeteren. Hij zal ondersteund worden door coach Jake Zamansky, chef de mission David Carmichael, president van het nationaal olympisch comité van de Kaaiman Eilanden, Donald McLean, en zelfs de penningmeester van ditzelfde nationale olympische comité, Bernie Bush.
Samen hoopt dit vijftal de eerste Olympische medaille ooit voor de krokodillenmensen binnen te kunnen halen.
[ afbeelding ]
Dow in zijn natuurlijke leefomgeving.
Die fotoquote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:39 schreef Arth_NL het volgende:
De Kaaiman Eilanden doen het dit jaar met één deelnemer.
Dow Travers is er helemaal klaar voor om zijn 69e plaats van vier jaar geleden te verbeteren. Hij zal ondersteund worden door coach Jake Zamansky, chef de mission David Carmichael, president van het nationaal olympisch comité van de Kaaiman Eilanden, Donald McLean, en zelfs de penningmeester van ditzelfde nationale olympische comité, Bernie Bush.
Samen hoopt dit vijftal de eerste Olympische medaille ooit voor de krokodillenmensen binnen te kunnen halen.
[ afbeelding ]
Dow in zijn natuurlijke leefomgeving.
Bijna, maar zij doen niet mee in Sotsji.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 21:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zijn zijn broertjes net zo getalenteerd?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Isadora is geboren in het Amerikaanse Atlanta met een Amerikaanse vader en Braziliaanse moeder. Al sinds ze ruim 4 jaar oud was nam haar vader haar mee om op de publieke banen te schaatsen, voor de lol. Die lol is nooit meer weggegaan, waardoor ze het nu professioneel doet. Omdat haar moeder het zo graag wilde heeft ze er nooit over nagedacht om voor een ander land dan Brazilië uit te komen, dat was haar hoofddoel. Voor dit seizoen wilde ze uiteraard de Spelen halen, en dat is gelukt. Tijdens het schaatsen is ze vooral een grote fan van de sprongen, die vindt ze een stuk leuker dan het draaien.
Isadora tijdens haar lange programma in Oberstdorf, die haar naar Sochi bracht.
Om alle atleten fatsoenlijk te kunnen introduceren, maar niet 1 enorme post te hebben, deel ik ze op in enkele posts (niet 1 per atleet natuurlijk).
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Inmiddels is de moeder van Laís, met hulp van olympisch- en wereldkampioenen Daiana dos Santos en Maurren Maggi, naar São Paulo gegaan om reisdocumenten te kunnen halen, zodat ze naar de VS kan.quote:De 25-jarige Laís Souza, lid van de Braziliaanse ploeg voor Sochi, heeft maandag 27 januari een ernstig ongeluk gehad tijdens het trainen in Park City, Utah. Ze wordt op dit moment behandeld op de afdeling "intensive neurological care" in het universitair ziekenhuis van Utah in Salt Lake City. Ze heeft ernstig letsel opgelopen aan haar halswervels ("coluna cervical", volgens mij het deel van de wervelkolom bij de nek, dus de halswervels?).
Volgens de medische staf heeft Laís een operatie ondergaan om de halswervels/wervelkolom weer recht te zetten ("realign"). Laís is wakker, kan "commando's" volgen, maar kan haar armen en benen op dit moment niet bewegen. Ook ademt ze niet volledig zelfstandig, maar met "mechanical aid". Ze wordt behandeld door een "neurointensivist" en een neurochirurg.
De hoofddokter van de Braziliaanse ploeg: "Laís heeft een lange weg naar herstel te gaan. We kunnen op dit moment nog niet voorspellen wat de voorspellingen voor de lange termijn zijn en welke kansen ze heeft. Ze krijgt uitstekende medische verzorging en het medische team doet er alles aan om te zorgen dat ze zo goed mogelijk kan herstellen."
Ik vind het nogal een understatement om vioolspelen haar hobby te noemenquote:Op donderdag 6 februari 2014 01:21 schreef Libris het volgende:
Mijn Thailand heeft twee alpine skiers.
De eerste is Kanes SUCHARITAKUL, studeert aan Cambridge en zijn hobbies zijn boksen en wetenschap.
[ afbeelding ]
De andere is Vanessa VANAKORN, geboren in Singapore. Thaise vader, Chinese moeder, maar heeft een Brits paspoort. Haar bobby is vioolspelen
[ afbeelding ]
Haar bobby zelfsquote:Op donderdag 6 februari 2014 01:25 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik vind het nogal een understatement om vioolspelen haar hobby te noemen
quote:Op donderdag 6 februari 2014 09:46 schreef Leatherface het volgende:
Voor Rio de Janeiro 2016 wil ik trouwens alvast de Malediven reserveren.
Land in Afrika, zie verder http://en.wikipedia.org/wiki/Senegal.quote:
quote:
Een typefout kan gebeuren, maar een land supporteren en dan niks over deze opmerkelijke deelname vermelden is weer wat anders.quote:
Even de hand schudden. Jouw langlaufer is een goede maat van mijn langlaufer en ze trainden tot vorig seizoen een paar jaar lang elke winter samen (tot die van jou zich ging toeleggen op de wat langere afstand en die van mij op de sprint). Die van jou is afgelopen zomer nog bij die van mij op bezoek geweest in São Pauloquote:Op donderdag 6 februari 2014 16:41 schreef Redefine het volgende:
[..]
Een typefout kan gebeuren, maar een land supporteren en dan niks over deze opmerkelijke deelname vermelden is weer wat anders.
Altijd mooi dat soort anekdotesquote:Op donderdag 6 februari 2014 17:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Even de hand schudden. Jouw langlaufer is een goede maat van mijn langlaufer en ze trainden tot vorig seizoen een paar jaar lang elke winter samen (tot die van jou zich ging toeleggen op de wat langere afstand en die van mij op de sprint). Die van jou is afgelopen zomer nog bij die van mij op bezoek geweest in São Paulo
quote:"Ik ben tevreden met mijn runs", analyseerde de wereldkampioen van 2011. "Ze waren perfect zoals ik ze had voorbereid. Met een vijfde plaats in mijn kwalificatiegroep sta ik voor de start van de halve finale op de negende plaats in totaal. Ik leef dus met vertrouwen naar die halve finale toe. De condities zullen daarin helemaal anders zijn. Vandaag heb ik enkel berekende risico's genomen. Op de laatste jump wou ik nog een 'triple' doen, maar ik voelde dat ik te weinig snelheid had."
En gelukkig hebben we de foto's:quote:Op donderdag 6 februari 2014 17:31 schreef Redefine het volgende:
[..]
Altijd mooi dat soort anekdotes![]()
quote:Op donderdag 6 februari 2014 17:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En gelukkig hebben we de foto's:
https://www.facebook.com/(...)5086950555496&type=1
Als ze aan hetzelfde onderdeel mee hadden gedaan welquote:Op donderdag 6 februari 2014 17:38 schreef Redefine het volgende:
[..]Die gaan gewoon samen kop over kop werken en zo een topprestatie neer zetten. Op de onderdelen waar dat mag dan natuurlijk
quote:Op donderdag 6 februari 2014 17:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als ze aan hetzelfde onderdeel mee hadden gedaan wel
Man man, grapje, kijk een pagina terug, waar het uitgebreid staatquote:Op donderdag 6 februari 2014 16:41 schreef Redefine het volgende:
[..]
Een typefout kan gebeuren, maar een land supporteren en dan niks over deze opmerkelijke deelname vermelden is weer wat anders.
D'accord.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 09:53 schreef tong80 het volgende:
Senegal doet dus niet mee. Ik ga voor Marokko. Blijft het ook een beetje Nederlands.
quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:13 schreef Leatherface het volgende:
Ik sluit de inschrijving trouwens wanneer de openingsceremonie begint.
Je moet toch wel je land aanmoedigen bij het landendefilé, vind ik. Anders is de lol er van af.
Jawel.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:31 schreef heywoodu het volgende:
Nou ja als iemand over een paar dagen pas dit topic vindt en Montenegro wilt gaan steunen mag ie hier toch gewoon updates posten over de Montenegrijnen?
IJzeren vuistquote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:35 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Jawel.
Maar je moet toch wel een beetje de schijn ophouden van harde regels he.
quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:35 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Jawel.
Maar je moet toch wel een beetje de schijn ophouden van harde regels he.
Jaaa ik wil Ierlandquote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:08 schreef Leatherface het volgende:
En verder wat kleinere Europese landen als San Marino, Monaco, Montenegro en Armenië. Of iets minder klein, maar wel een wintersportdwerg: Ierland.
Ik heb je erbij gezet.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:21 schreef alors het volgende:
[..]
Jaaa ik wil Ierlandik dacht die is vast al bezet inmiddels.
Mag hoor.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 17:46 schreef Max23 het volgende:
Ik weet dat de deadline eigenlijk voorbij is, maar ik zou toch Venezuela willen supporteren, met die enthousiaste vlaggendrager
En Bart Swings is net 4e geworden op de 5000m Herenquote:Op zaterdag 8 februari 2014 11:56 schreef Janneke141 het volgende:
[ afbeelding ]
Seppe Smits heeft de finale van het slopestyle-snowboarden net niet gehaald. In de halve finale kwam hij 0,25 punt tekort om zich te plaatsen voor de finale.
quote:Op zaterdag 8 februari 2014 15:29 schreef Libris het volgende:
[..]
En Bart Swings is net 4e geworden op de 5000m Heren
Nu bij de NOS een item over die Rodelaar.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 14:13 schreef opperkleurder het volgende:
Ik kies voor de onafhankelijke atleten die onder de Olympische vlag deelnemen. Zijn dit jaar allemaal Indiërs omdat het NOC van India vanwege een schorsing niemand onder de vlag van India af mag vaardigen. Rodelaar Shiva Keshavan (zijn 5de Spelen) is zelfs kanshebber op het eerste eremetaal voor "India". Hij deed in 1998 al mee en was toen met zijn 16 jaar de jongste rodelaar ooit op de Spelen. Nadeem Iqbal doet voor het eerst mee met cross country skiën, Hira Lal (al deelnemer in 2006, zonder de eindstreep te halen) en debutant Himanshu Thakur vullen het deelnemersveld bij het Alpineskiën.
[ afbeelding ]
Keshavan tijdens de vorige Olympische Spelen
DNSquote:Op zondag 9 februari 2014 00:23 schreef Redefine het volgende:
En morgen komt ook de eerste Argentijnse held aan de start. Cristian Javier Birkner bijt het spits af voor de familie Birkner op de afdaling. Hij zal als 44e vertrekken. Ik wens hem veel succes
Ik lees het net in de uitslag jaquote:
Met 2:13.16 een 41e plaats. Ruim binnen de top 50.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 23:59 schreef Felagund het volgende:
Morgen de eerste Chileen in actie, Henrik von Appen start op de afdaling.
quote:Op zondag 9 februari 2014 15:28 schreef opperkleurder het volgende:
Shiva Keshavan is gisteren als eerste Indiër (onder Olympische vlag) in actie gekomen op het onderdeel rodelen. De eerste run eindigde hij als 35ste op 1.735 van de Rus Demchenko. In de tweede run hield hij met een 38ste plaats (3.239 achter klassementsleider Loch) alleen de Taiwanees Lien Te-An achter zich. In het klassement staat hij nu 37ste en mag hij zo van start in de derde run.
Als u nu inschakelt op de live stream kun je deze held zelf aan het werk zien.
http://en.wikipedia.org/wiki/Morocco_at_the_2014_Winter_Olympicsquote:Op zondag 9 februari 2014 15:36 schreef tong80 het volgende:
[..]
Leatherface wanneer Marokko in beeld ?
In de derde run heeft Keshavan stand gehouden door weer 37ste te worden. Hij blijft hierdoor ook op dezelfde plek in het klassement en moet in de laatste run 8.052 goedmaken voor het eerste Indiase Olympisch goud.quote:Op zondag 9 februari 2014 15:28 schreef opperkleurder het volgende:
Shiva Keshavan is gisteren als eerste Indiër (onder Olympische vlag) in actie gekomen op het onderdeel rodelen. De eerste run eindigde hij als 35ste op 1.735 van de Rus Demchenko. In de tweede run hield hij met een 38ste plaats (3.239 achter klassementsleider Loch) alleen de Taiwanees Lien Te-An achter zich. In het klassement staat hij nu 37ste en mag hij zo van start in de derde run.
Als u nu inschakelt op de live stream kun je deze held zelf aan het werk zien.
Hij is gewoon constant.quote:Op zondag 9 februari 2014 17:06 schreef Aguero het volgende:
Mijn Taiwanese rodelaar is tot nu toe in elke run laatste geworden met een groter verschil tussen hem en de nummer 38 dan het verschil tussen die nummer 38 en de nummer 1.
Maar meedoen is belangrijker dan winnen.
Zeker, dat is belangijke kwaliteit voor een rodelaar en de ervaring die hij nu opdoet zal hij in de toekomst ongetwijfeld omzetten in eremetaal. Te-An is immers pas negentien jaar dus tijd om te groeien is er nog.quote:
Laat ik dan voor Montenegro zijn.quote:
Goede keus! Althans, als je ooit in Montenegro bent geweest. Echt hartstikke mooi landje! Verborgen parel van Europa.quote:
Wil er graag een keer heen, ik ben uitgenodigd om naar Bar te komen.quote:Op maandag 10 februari 2014 13:22 schreef Salina het volgende:
[..]
Goede keus! Althans, als je ooit in Montenegro bent geweest. Echt hartstikke mooi landje! Verborgen parel van Europa.
Zeker doen!quote:Op maandag 10 februari 2014 13:25 schreef Voszje het volgende:
[..]
Wil er graag een keer heen, ik ben uitgenodigd om naar Bar te komen.
Sveti Stefan heb ik ook van gehoord. Bedankt voor je tips in ieder geval!quote:Op maandag 10 februari 2014 13:33 schreef Salina het volgende:
[..]
Zeker doen!
Bar niet geweest, wel in september o.a. de Baai van Kotor en de Tara Kloof. Wat je echt moet zien: Kotor, Perast, Budva, Sveti Stefan, Manastir Ostrog (een klooster uitgehouwen uit de bergen) en de Durmitor (nationaal park). Echt mooi!
Google maar als je er echt heen gaat. Anders mis je zoveel. En het is allemaal op reisafstand. Have fun.quote:Op maandag 10 februari 2014 13:34 schreef Voszje het volgende:
[..]
Sveti Stefan heb ik ook van gehoord. Bedankt voor je tips in ieder geval!
Montenegro is ook niet zo groot natuurlijk. Voor ik ga zou ik eerst wel het e.e.a. opzoeken inderdaad.quote:Op maandag 10 februari 2014 13:35 schreef Salina het volgende:
[..]
Google maar als je er echt heen gaat. Anders mis je zoveel. En het is allemaal op reisafstand. Have fun.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |