abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 februari 2014 @ 17:31:05 #226
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_136407373

De equipe van onze zuiderburen bestaat uiteindelijk uit zeven Olympiërs:

In de tweevrouwsbob nemen Elfje Willemsen en Hanna Mariën. Beide dames zijn oorspronkelijk baanatletes (Willemsen een speerwerpster; Mariën won met de 4x100 estafetteploeg brons op het WK Atletiek in 2007). Stuurvrouw Elfje deed in Vancouver al mee en werd daar 14e. Op een vrij recente WB-wedstrijd in Winterberg werden de dames zesde.

Katrien Aerts skiet FreeStyle in de halfpipe. Eindigt doorgaans in de subtop bij de wedstrijden waaraan ze deelneemt, heeft kansen op een top 10-klassering.

Op het snowboard gaan we Seppe Smits zien. Hij neemt deel aan het onderdeel slopestyle. Hij is de wereldkampioen van 2011 op dit onderdeel. Hij is echter geen medaillefavoriet in Sochi; eerder een outsider.

De kunstrijder Jorik Hendrickx maakt voor het eerst zijn opwachting op de spelen. Op het EK van dit seizoen werd hij 9e, waarmee hij op deze Spelen eigenlijk niet eens een outsider is.

En op de sport die wij Nederlanders het meeste volgen en ons ook de meeste medailles oplevert, komen twee Belgen in actie.
Jelena Peeters is Belgisch recordhoudstre op alle afstanden in het langebaanschaatsen, maar heeft op internationaal vlak geen aansprekende resultaten behaald. Ze zal deelnemen op de twee langste afstanden.
De grootste kans op Belgisch eremetaal komt waarschijnlijk toch wel van Bart Swings: de door de Nederbelg Veldkamp gecoachte allrounder dicht zichzelf de meeste kansen toe op de schaatsmijl, maar ik zet mijn geld op de 5 kilometer, waar hij met een PR van 6.13.37 in ieder geval sneller is geweest dan het huidige OR. Naast de 1500 en de 5k rijdt hij ook nog de tien.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 6 februari 2014 @ 17:31:32 #227
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_136407383
quote:
10s.gif Op donderdag 6 februari 2014 17:11 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Even de hand schudden. Jouw langlaufer is een goede maat van mijn langlaufer en ze trainden tot vorig seizoen een paar jaar lang elke winter samen (tot die van jou zich ging toeleggen op de wat langere afstand en die van mij op de sprint). Die van jou is afgelopen zomer nog bij die van mij op bezoek geweest in São Paulo ^O^
Altijd mooi dat soort anekdotes :) ^O^
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  donderdag 6 februari 2014 @ 17:32:05 #228
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_136407395

En inmiddels is de eerste Belg al in actie gekomen. De snowboarder Smits werd vijfde in zijn heat. Daarmee plaatste hij zich net niet direct voor de finale, maar wel voor de halve finale en die is zaterdag.
Zelf is Seppe daar tevreden mee:
quote:
"Ik ben tevreden met mijn runs", analyseerde de wereldkampioen van 2011. "Ze waren perfect zoals ik ze had voorbereid. Met een vijfde plaats in mijn kwalificatiegroep sta ik voor de start van de halve finale op de negende plaats in totaal. Ik leef dus met vertrouwen naar die halve finale toe. De condities zullen daarin helemaal anders zijn. Vandaag heb ik enkel berekende risico's genomen. Op de laatste jump wou ik nog een 'triple' doen, maar ik voelde dat ik te weinig snelheid had."

[ Bericht 33% gewijzigd door Janneke141 op 06-02-2014 17:37:36 ]
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 6 februari 2014 @ 17:34:05 #229
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_136407464
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 17:31 schreef Redefine het volgende:

[..]

Altijd mooi dat soort anekdotes :) ^O^
En gelukkig hebben we de foto's:
https://www.facebook.com/(...)5086950555496&type=1
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 6 februari 2014 @ 17:38:04 #230
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_136407598
quote:
14s.gif Op donderdag 6 februari 2014 17:34 schreef heywoodu het volgende:

[..]

En gelukkig hebben we de foto's:
https://www.facebook.com/(...)5086950555496&type=1
_O_ Die gaan gewoon samen kop over kop werken en zo een topprestatie neer zetten. Op de onderdelen waar dat mag dan natuurlijk :P
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 6 februari 2014 @ 17:39:08 #231
284411 crew  heywoodu
pi_136407624
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 17:38 schreef Redefine het volgende:

[..]

_O_ Die gaan gewoon samen kop over kop werken en zo een topprestatie neer zetten. Op de onderdelen waar dat mag dan natuurlijk :P
Als ze aan hetzelfde onderdeel mee hadden gedaan wel :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  donderdag 6 februari 2014 @ 17:43:08 #232
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_136407732
Argentinië
Wie aan Argentinië denkt, denkt eigenlijk helemaal niet aan een klein sportland. Want immers levert het land al decennia lang de grootste voetballers af en daarnaast weten de Argentijnse tennissers ook al jaren hun mannetje te staan. En bij de vrouwen, wordt er al lang heel goed gepresteerd bij het hockey. Maar heel veel meer is er niet in het grote Zuid-Amerikaanse land
quote:
10s.gif Op donderdag 6 februari 2014 17:39 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Als ze aan hetzelfde onderdeel mee hadden gedaan wel :+
:D Dan komen ze gewoon stiekem in volledig sportpak de 'baan' op om elkaar te helpen bij de discipline van de ander. In beeld zullen ze toch nauwelijks zijn :P
  donderdag 6 februari 2014 @ 18:18:57 #234
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_136408830
Argentinië
Bij Argentinië zou je haast denken dat het een groot sportland is, want al decennia lang zijn ze een voetbalgrootmacht bij de mannen, zijn ze wereldtop bij het dameshockey en leveren ze al een aantal jaar diverse tennistoppers af. Toch is het eigenlijk geen groot sportland, want buiten deze sporten, moeten ze het vooral hebben van incidentele successen in andere sporten.Sowieso is de keuze voor een Argentijnse jongere al snel gemaakt als die wil gaan sporten. Ben je een jongen, dan ga je voetballen. Ben je een meisje, dan ga hockeyen. Want ze dromen er allemaal van om de nieuwe Maradona of Aymar te worden.

De cijfers laten dit ook zien. Want op de Olympische Zomer Spelen zijn ze er al vanaf 1900 bij en hebben ze slechts drie spelen gemist. In totaal wisten zij echter slechts 41 medailles binnen te harken. Maar op de Winter Spelen doen de Argentijnen het een heel stuk slechter. Want daar wisten ze nog nooit een medaille te winnen. En dat terwijl zij ook daar er vanaf het prille begin bij waren (1928) en ook hier slechts drie spelen niet hebben mee gedaan.

Wintersport is dan ook een ondergeschoven kindje in het warme land. Bergen hebben ze daar wel degelijk, maar wintersportgebieden zijn er nauwelijks. De mogelijkheden voor een jonge Argentijn om te excelleren in een wintersport zijn daarmee zeer beperkt. Maar ik vind dat daar verandering in moet komen, daarom zal ik de Argentijnse sporters (hierna helden) met volledige overgave aan gaan moedigen.

Want deze helden moeten het land laten zien dat het prachtig is om een wintersport te beoefenen. En ze moeten de jonge Argentijnen inspireren om zelf tot grootse daden te komen. Want zelf zullen ze nog te ver van medaillewinst afzitten om het land de felbegeerde eerste gouden, zilveren of bronzen medaille te laten behalen. Maar dat staat goed presteren niet in de weg. Want ik verwacht dat alle zeven helden zichzelf gaan overtreffen en dichter bij de top gaan komen dan ze ooit gedacht hadden.

Hierbij een voorstelronde van de Argentijnse helden:

Salome Bancora

De nu twintigjarige skiester, kan zichzelf alvast een mooi verjaardagscadeau schenken door goed te presteren, want vijf dagen na de sluitingsceremonie wordt ze 21. Salome neemt deel aan de slalom en reuzenslalom. Ze nam nimmer deel aan een wereldbekerwedstrijd, maar afgelopen jaar nam ze wel deel aan de WK in Schladming met een 49e plaats op de slalom als beste resultaat, twee jaar eerder werd ze nog 40e. Het doel voor Bancora zal zijn om de tweede run van een van de disciplines te behalen, daarvoor zou bij de eerste dertig moeten eindigen. Een hele opgave, maar mijn steun heeft ze.

Frederico Pablo Cichero

De dertigjarige Cichero is een fervent langlaufer die hoopt een sprong te kunnen maken ten opzichte van zijn gemiddelde uitslagen. Want hoger dan een 76e plaats op de skiathlon bij het WK in 2011 (Oslo) kwam hij niet. En zijn beste uitslag in een WB wedstrijd is 79e. Voor Cichero zal een plaats bij de eerste zestig dus een mooi doel zijn. Daarnaast gaat hij zijn goede Braziliaanse vriend Leandro Ribbela gaat hij daarnaast aanmoedigen bij diens wedstrijden. Zie verder de posts van heywoodu.

Sebastian Gastaldi

Deze 22jarige alpine skiër zal deel gaan nemen aan de slalom en reuzenslalom. Heel veel valt er helaas niet over Sebastian te vertellen, want hij is zeer bescheiden. Ook zijn doel voor de OS is net zo bescheiden als hijzelf. Namelijk de eindstreep halen zonder een poortje te missen. Want bij zijn enige andere grote internationale deelname, afgelopen WK, wist hij bij geen enkele discipline de finish feilloos te halen. Ik ben ervan overtuigd dat Gastaldi dat deze keer wel gaat doen en daarmee gelijk een mooie klassering gaat behalen.

Om het nog een beetje overzichtelijk te houden, plaats ik de andere vier deelnemers in de volgende post.
  donderdag 6 februari 2014 @ 18:51:17 #235
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_136409897
Julietta Quiroga

Net als Bancora en Gastaldi is de 25jarige Quiroga een skiester. En net als die laatste wist zij bij de WK in Schladming de finish steeds niet te halen. Dat wordt dan ook voor haar het grote doel voor deze Winterspelen. Ook zei komt uit op de slalom en reuzenslalom, maar zal daarnaast ook te zien zijn op de combinatie. En ondanks dat ze daar twee keer correct aan de finishlijn moet komen, heb ik vooral hoge verwachtingen van haar bij dit prachtige onderdeel.

De Argentijnen mogen weliswaar een bescheiden Wintersportland zijn en een kleine delegatie sturen naar Sotsji (totaal zeven sporters). Toch kent ook deze natie een mooi verhaal. Want ongeveer de helft van de atleten is familie.

Jorge F. Birkner Ketelhohn

Jorge is de jongste van de drie broers en zussen Birkner en ook nog de minst succesvolle. Wel zal de 23jarige actief zijn op alle vijf de disciplines. Wat betekend dat Jorge vijf kansen heeft op een mooie uitslag neer te zetten. Bij het WK is hem dat vooralsnog niet gelukt, want hij wist daar nog nooit de eindstreep te halen. Kortom er is voor Jorge nog veel winst te boeken,

Cristian Javier Simari Birkner

Cristian is tien jaar ouder dan zijn broertje en ook heel wat meer ervaren. Alleen hij en zijn zus Macarena zijn al eerder actief geweest op de Olympische Spelen. Voor Cristian zijn het alweer de vierde Spelen op rij. En daar waar zijn landgenoten nog nooit echt hoge ogen konden gooien, is Cristian daar wel redelijk in geslaagd. In Salt Lake City werd hij namelijk heel knap 17e op de slalom! Daarnaast wist hij in Turijn twee keer 23e te worden op reuzenslalom en combinatie. Op andere discipline en Spelen haalde hij nog enkele keren de top dertig. Evenals bij diverse WK's, met afgelopen jaar de 22e plaats op de combinatie als beste resultaat. Cristian mikt bij deze Spelen op een verbetering van zijn beste prestatie ooit.

Macarena Simari Birkner

Net als haar twee broers is Macarena een skiester. Als 29jarige heeft ook zij al ervaring op de Spelen. Net als Cristian worden het voor haar de vierde Spelen waaraan ze deelneemt. En ook zij heeft al meerdere aansprekende resultaten kunnen boeken. Alsof ze haar broer exact wist te kopiëren, werd zij namelijk in Salt Lake City ook 17e zei het op de combinatie i.p.v. de slalom. En net zoals hij, is dat haar beste prestatie tot nu toe. In Turijn en Vancouver werd ze vervolgens twee maal 26e op deze discipline. En op de afdaling, Super-G en reuzenslalom werd ze al eens 31e op de Spelen. Bij WK's werd ze in 2011 21e op de combinatie en behaalde ze nog meer uitslagen binnen de top veertig. Macarena hoopt in Sotsji haar beste prestatie ooit te verbeteren en minimaal zestiende te worden. Ik ben er van overtuigd dat dit haar gaat lukken.
  donderdag 6 februari 2014 @ 18:52:22 #236
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_136409938
Korte stukken schrijven voor dit soort zaken is nooit mijn sterkste punt geweest en ook nu weer is het weer een lange introductie geworden :D
  vrijdag 7 februari 2014 @ 01:54:13 #237
19840 Libris
Live from Singapore
pi_136427009
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 16:41 schreef Redefine het volgende:

[..]

Een typefout kan gebeuren, maar een land supporteren en dan niks over deze opmerkelijke deelname vermelden is weer wat anders.
Man man, grapje, kijk een pagina terug, waar het uitgebreid staat :P
OWS / Het grote wees hier supporter van een exotisch land topic
  Trouwste user 2022 vrijdag 7 februari 2014 @ 09:53:20 #238
7889 tong80
Spleenheup
pi_136429914
Senegal doet dus niet mee. Ik ga voor Marokko. Blijft het ook een beetje Nederlands.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_136431395
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 09:53 schreef tong80 het volgende:
Senegal doet dus niet mee. Ik ga voor Marokko. Blijft het ook een beetje Nederlands.

D'accord.
pi_136431472
Voor wie op de valreep nog mee wil doen, hebben we wel wat exotische landen over. Bijvoorbeeld de Filippijnen, Mongolië, Venezuela en Libanon.
pi_136431600
En verder wat kleinere Europese landen als San Marino, Monaco, Montenegro en Armenië. Of iets minder klein, maar wel een wintersportdwerg: Ierland.
pi_136431756
Ik sluit de inschrijving trouwens wanneer de openingsceremonie begint.

Je moet toch wel je land aanmoedigen bij het landendefilé, vind ik. Anders is de lol er van af. :)
pi_136432113
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 11:13 schreef Leatherface het volgende:
Ik sluit de inschrijving trouwens wanneer de openingsceremonie begint.

Je moet toch wel je land aanmoedigen bij het landendefilé, vind ik. Anders is de lol er van af. :)
_O-
Redacted
pi_136432187
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 11:24 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

_O-
Komop, wel in de geest van dit spel blijven he.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 7 februari 2014 @ 11:31:52 #245
284411 crew  heywoodu
pi_136432323
Nou ja als iemand over een paar dagen pas dit topic vindt en Montenegro wilt gaan steunen mag ie hier toch gewoon updates posten over de Montenegrijnen? :+
pi_136432436
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 11:31 schreef heywoodu het volgende:
Nou ja als iemand over een paar dagen pas dit topic vindt en Montenegro wilt gaan steunen mag ie hier toch gewoon updates posten over de Montenegrijnen? :+
Jawel. ;)

Maar je moet toch wel een beetje de schijn ophouden van harde regels he. :+
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 7 februari 2014 @ 11:38:48 #247
284411 crew  heywoodu
pi_136432532
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 11:35 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Jawel. ;)

IJzeren vuist ^O^
pi_136432549
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 11:38 schreef heywoodu het volgende:

[..]

IJzeren vuist ^O^
In een fluwelen handschoen of zo iets.
  Trouwste user 2022 vrijdag 7 februari 2014 @ 11:50:18 #249
7889 tong80
Spleenheup
pi_136432877
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 11:35 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Jawel. ;)

:D

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 7 februari 2014 @ 12:21:49 #250
123170 alors
zlata1234
pi_136433761
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 11:08 schreef Leatherface het volgende:
En verder wat kleinere Europese landen als San Marino, Monaco, Montenegro en Armenië. Of iets minder klein, maar wel een wintersportdwerg: Ierland.
Jaaa ik wil Ierland *O* ik dacht die is vast al bezet inmiddels.
know'm sayin?
word? word.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')