Ja, dat zou ik ook doen. Gewoon, op een kalme manier, alsof je naar de supermarkt gaat. Als ze doorvragen, op rustige toon vertellen wat je gaat doen en waarom, om vervolgens je dag voort te zetten. Als ze niet doorvragen, gewoon rustig je dag voortzetten.quote:Op zondag 29 december 2013 18:57 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Mocht het zover komen dat ze je vragen waar je al die dagen steeds heen gaat, dan zou ik gewoon de waarheid vertellen (maar alleen als ze er om vragen. Goeie kans dat ze toch niet gaan doorvragen).
Heb ik ook ja.quote:Op zondag 29 december 2013 19:46 schreef Detroit het volgende:
Als ik érgens achtergekomen ben, dan is het wel dat kinderen heel gevoelig zijn voor kleine dingen waar ouders zich vervolgens niets meer van kunnen herinneren.
Sommige dingen die voor mij super traumatisch waren, kon mijn vader zich echt niet meer herinneren..
Jups. Je hebt maar geluk als je vader/moeder/streep door wat niet van toepassing is zegt: "ach, ik begrijp helemaal dat jij <gebeurtenis X> als traumatisch hebt ervaren, ik heb me er continu vervelend over gevoeld! *insert melancholisch muziekje*".quote:
Lekkere typesquote:Op zondag 29 december 2013 18:39 schreef Elvi het volgende:
Ouders![]()
Ik woon bij die van mij, maar ze hebben niks doorIk heb ze ook niks verteld hoor, maar ze merken ook niks uit zichzelf op. Het enige wat ik hoor is dat ik lui en chagrijnig ben. Mijn nicht daarintegen was 15 jaar geleden ook depressief en toen kon ze bij mn moeder terecht en had goede gesprekken met haar enzovoorts... Mijn nicht was depressief, ik ben gewoon lui met een rot-karakter
![]()
Ze hebben zelfs niks van mn zelfbeschadiging gemerkt. Zelfs niet in de zomer toen ik een keer per ongeluk mn vest was vergeten aan te doen (blijkbaar is het ook supernormaal om in de zomer met vesten te lopen). Daar kwam ik na 10 minuten pas achter maar kon niet meer met goed fatsoen terug naar boven rennen voor een vest
Dus ik dacht 'fuck it ik kijk wel hoe het loopt' en heb het zo gelaten. De littekens vielen hen niet eens op.
Zelfs toen ik een keer slordig was met de nasleep en er wat zakdoekjes open en bloot in de vuilniszak lagen kreeg ik alleen te horen dat ze dat vies vond en of ik zelf de vuilniszak wilde verwisselen.Ze heeft nooit gevraagd waar het van was.
quote:Op zondag 29 december 2013 19:56 schreef Nyota het volgende:
Ouders, moeder.... De mijne, incl rest van het gezin, weet niet eens dat ik 4 maanden opgenomen ben geweest. Iets met emotionele verwaarlozing en keer op keer teleurgesteld worden.
Dus praten over gevoel? Wat is dat? Jog nooit, ever. En als ik een poging deed, dan geen troost, steun of wat dan ook. Dus op heel jonge leeftijd vertelde ik weinig en was altijd alles prima met mij.
En dat is de status nog steeds. Eennpoging gedaan om met m'n zus te praten, dat was opzich fijn, maar daarna niks. En ik zie ze allemaal een keer in de zoveel tijd.
Tja, ik mis nog steeds een moeder, begrijp nu pas dat dat hetgeen is wat ik altijd heb gemist en dat dat lege gevoel geeft. Ik dacht altijd dat het wel mee viel, ik kwam verder toch niets te kort? En dan leer je later dat emotionele aandacht ook tot het opvoedpakket zou moeten horen.
Nou goed, in een notendop. Ergo: nog steeds verlangen naar een moeder en hoe de fuck verzacht je dat onmogelijk verlangen.
Ouders...quote:Op zondag 29 december 2013 19:46 schreef Detroit het volgende:
Als ik érgens achtergekomen ben, dan is het wel dat kinderen heel gevoelig zijn voor kleine dingen waar ouders zich vervolgens niets meer van kunnen herinneren.
Sommige dingen die voor mij super traumatisch waren, kon mijn vader zich echt niet meer herinneren..
Valt best mee eigenlijk.. Gespeeld met het grut en m'n oude speelgoed. Iets met verwachtingen en hoe je er heen gaat. Maar ja, het steekt altijd wel.quote:Op zondag 29 december 2013 20:03 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Niet echt vrolijk geworden van kerst dus?
Geen idee...als ik het wist.quote:Op zondag 29 december 2013 19:56 schreef Nyota het volgende:
Nou goed, in een notendop. Ergo: nog steeds verlangen naar een moeder en hoe de fuck verzacht je dat onmogelijk verlangen.
Absoluut!quote:Op zondag 29 december 2013 20:07 schreef Gray het volgende:
[..]
Ouders...
Het zijn soms nét mensen, hè?
Ja blijft toch niet leuk denk ik.quote:Op zondag 29 december 2013 20:11 schreef Nyota het volgende:
[..]
Valt best mee eigenlijk.. Gespeeld met het grut en m'n oude speelgoed. Iets met verwachtingen en hoe je er heen gaat. Maar ja, het steekt altijd wel.
Hoe was jouw Kerst? Nog familie gezien?
Ik vraag me af of ze dan ook daadwerkelijk niets door hebben of dat het meer van die types zijn die er niets over durven te zeggen/vragen of het gewoon niet willen zien. De waarheid ontkennen zeg maar. Het is in beide gevallen niet bepaald positief.quote:Op zondag 29 december 2013 18:39 schreef Elvi het volgende:
Ouders![]()
Ik woon bij die van mij, maar ze hebben niks doorIk heb ze ook niks verteld hoor, maar ze merken ook niks uit zichzelf op. Het enige wat ik hoor is dat ik lui en chagrijnig ben. Mijn nicht daarintegen was 15 jaar geleden ook depressief en toen kon ze bij mn moeder terecht en had goede gesprekken met haar enzovoorts... Mijn nicht was depressief, ik ben gewoon lui met een rot-karakter
![]()
Ze hebben zelfs niks van mn zelfbeschadiging gemerkt. Zelfs niet in de zomer toen ik een keer per ongeluk mn vest was vergeten aan te doen (blijkbaar is het ook supernormaal om in de zomer met vesten te lopen). Daar kwam ik na 10 minuten pas achter maar kon niet meer met goed fatsoen terug naar boven rennen voor een vest
Dus ik dacht 'fuck it ik kijk wel hoe het loopt' en heb het zo gelaten. De littekens vielen hen niet eens op.
Zelfs toen ik een keer slordig was met de nasleep en er wat zakdoekjes open en bloot in de vuilniszak lagen kreeg ik alleen te horen dat ze dat vies vond en of ik zelf de vuilniszak wilde verwisselen.Ze heeft nooit gevraagd waar het van was.
Klinkt een beetje alsof je je graag groot wilt houden bij je ouders (als een sterke vrouw), maar weet dat je daar niet toe in staat bent ze dat beeld van je te geven dat je ze graag zou willen geven (correct me if I'm wrong).quote:Op zondag 29 december 2013 20:24 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ik vraag me af of ze dan ook daadwerkelijk niets door hebben of dat het meer van die types zijn die er niets over durven te zeggen/vragen of het gewoon niet willen zien. De waarheid ontkennen zeg maar. Het is in beide gevallen niet bepaald positief.
Ik voel me, na het lezen van een aantal posts van jullie, een beetje schuldig omdat ik ouders heb die zich wel zorgen maken om mij, terwijl ik dat dus helemaal niks vind en denk van 'fuck off, bemoei je er niet mee'. Ik heb juist nooit gewild dat ze dingen wisten, zelfs niet oppervlakkig, want het zijn gewoon geen mensen met wie ik zoiets zou bespreken. Toen ik net uit de kliniek kwam was het dus wel een tijdje kut, met nogal bezorgde ouders die bij het kleinste dingetje meteen denken dat er iets aan de hand is. Heel normaal, maar ik vind dat verschrikkelijk. En niet in eerste instantie omdat ik het erg vind dat zij zich zorgen maken, maar gewoon omdat ik het irritant vind. Ze wilden dingen weten, hadden vragen, snapten het niet. Ik wil gewoon alleen zijn en met rust gelaten worden, het gaat ze niets aan. Ik haatte ze daardoor juist nog meer. Er is gewoon een afstand tussen ons en die zal er altijd blijven, dat is hun schuld, zij moeten niet proberen die weg te halen, dat werkt niet. Ik weet dat ze het goed bedoelen, maar voor mij werkt het averechts.
Dat zou ik juist fijn vinden. Als ik een bloedneus heb gehad moet ik echt geen zakdoekjes in mijn prullenbak laten liggen want dan gaat mijn pa hele andere dingen denken...quote:Op zondag 29 december 2013 18:39 schreef Elvi het volgende:
Ik heb het gelezen. Heftig verhaal, en raar ook. Klinkt bijna alsof jij je moeder iets heel ergs aangedaan hebt dat ze zo doet (wat natuurlijk niet zo is) wat een rare houding van je familiequote:Op zondag 29 december 2013 14:23 schreef kvd het volgende:
[..]
Mijn moeder en ik en omgang met elkaar...een heel verhaal...maar even onder een spoiler en straks weer weg (als ik het niet vergeet)
-Hier stond een heel verhaal maar toch weggehaald-
Maar eerst eens werken aan mezelf
De eerste keer had mijn school naar huis gebeld (ik weet niet precies wat er toen is gezegd) en toen moest ik van mijn moeder naar een psycholoog.quote:Op zondag 29 december 2013 18:18 schreef TvhN het volgende:
Via wie zijn jullie eigenlijk bij een psycholoog terechtgekomen? De huisarts? Of wellicht zelf één uitgezocht?
Mwah dat is het niet helemaal. Speelt wel een rol, maar het is meer een gevoel van afkeer/haat naar mijn ouders, die afstand die er is was er altijd al en zij zullen me nooit begrijpen en dat wil ik ook niet. Als kind had ik ook altijd veel geheimen, omdat ik wist dat er niet begripvol op gereageerd zou worden. Dat schept een afstand. En ze denken ook heel anders.quote:Op zondag 29 december 2013 20:26 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Klinkt een beetje alsof je je graag groot wilt houden bij je ouders (als een sterke vrouw), maar weet dat je daar niet toe in staat bent ze dat beeld van je te geven dat je ze graag zou willen geven (correct me if I'm wrong).
Is dat niet begripvol om kunnen gaan met jou iets wat jouw ouders expres doen, of is het onvermogen van hun?quote:Op zondag 29 december 2013 20:33 schreef kuolema het volgende:
[..]
Mwah dat is het niet helemaal. Speelt wel een rol, maar het is meer een gevoel van afkeer/haat naar mijn ouders, die afstand die er is was er altijd al en zij zullen me nooit begrijpen en dat wil ik ook niet. Als kind had ik ook altijd veel geheimen, omdat ik wist dat er niet begripvol op gereageerd zou worden. Dat schept een afstand. En ze denken ook heel anders.
Kijk, dat herken ik dus. Nu wil ik ook niet alles aan m'n ouders vertellen, want dan gaan ze dingen vragen en dat is niet uit te leggen omdat ze het niet snappen of ik reactie krijg waar ik echt niks mee heb. Ze kunnen het gewoon niet.quote:Op zondag 29 december 2013 20:33 schreef kuolema het volgende:
[..]
Mwah dat is het niet helemaal. Speelt wel een rol, maar het is meer een gevoel van afkeer/haat naar mijn ouders, die afstand die er is was er altijd al en zij zullen me nooit begrijpen en dat wil ik ook niet. Als kind had ik ook altijd veel geheimen, omdat ik wist dat er niet begripvol op gereageerd zou worden. Dat schept een afstand. En ze denken ook heel anders.
Sjeeminee, het is wel een heel lang verhaal geworden.quote:Op zondag 29 december 2013 20:38 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Is dat niet begripvol om kunnen gaan met jou iets wat jouw ouders expres doen, of is het onvermogen van hun?
Zou het zo kunnen zijn dat niet jouw ouders, maar jijzelf het probleem bent? (en nu ben ik even heel kritisch he?).
Jouw ouders hadden toen jij nog klein was, een bepaalde band met jou moeten creëren. Blijkbaar hebben ze daarin gefaald. Jammer, maar is dat nog te repareren en is dat het waard?
Ik zit even hardop te denken hier, dus staat je vrij me te corrigeren als ik ernaast zit! Graag zelfs
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat kunnen ze niet, dat was al zo toen ik klein was. Ze zijn gewoon te anders.quote:Edit: Waarom wil je niet dat jouw ouders je begrijpen?
En verder weet ik het eigenlijk ook niet. Ik zie het gewoon niet zitten.Why are you wearing that stupid man suit?
Dat, en je zou eerder zien dat het ook gekwetste zielen zijn, met hun eigen gebreken en tekortkomingen.quote:Op zondag 29 december 2013 20:18 schreef Detroit het volgende:
[..]
Absoluut!
En daar zit hem ook wel een beetje de crux. Als ouders gewoon zouden tonen dat zij mens zijn (en dus ook fouten maken) en zich kwetsbaar durven op te stellen dan zou dat al een stuk meer zorgen voor jezelf gehoord voelen. (en het daarmee ook een stukje kunnen oplossen)
Ik heb dan het geluk dat ik een liefdevolle moeder heb. Ik woon niet meer bij haar en het gaat goed zo.quote:Op zondag 29 december 2013 20:52 schreef Nyota het volgende:
[..]
Kijk, dat herken ik dus. Nu wil ik ook niet alles aan m'n ouders vertellen, want dan gaan ze dingen vragen en dat is niet uit te leggen omdat ze het niet snappen of ik reactie krijg waar ik echt niks mee heb. Ze kunnen het gewoon niet.
Maar dat neemt niet weg dat ik een moeder mis. Niet mijn moeder, maar een moeder.
Merk trouwens dat ik het best fijn vind te merken dat anderen ook worstelen met dit thema (en niet fijn in de zin van wat leuk voor je natuurlijk).
Dit komt mij zoooo bekend voor! Bij mij bleek het (kom ik op m'n 30e nog effe achterquote:Ze hadden met heel veel dingen anders met mij om kunnen gaan, op een betere manier. Ik was bijvoorbeeld altijd heel angstig, maar daar gingen ze niet op de juiste manier mee om. Ik werd nooit gerustgesteld, er werd niet over dingen gepraat maar ik moest maar gewoon niet zo zeuren. Want ze begrepen het niet. Ze wisten niet hoe serieus het voor mij was. Ik dacht altijd veel na en piekerde, met hen kon ik dus niets bespreken. Ik heb altijd veel behoefte gehad aan duidelijkheid en uitleg, waarom dingen zijn zoals ze zijn en waarom iets wel/niet kan gebeuren, met wetenschappelijk onderbouwde argumenten, enz. Reacties zijn dan 'dat is gewoon zo', het herhalen van de vraag bij wijze van antwoord,(denken dat ze slim zijn terwijl ze helemaal geen antwoord geven) of gewoon doen alsof ze het niet hoorden
Dat is inderdaad een heel goed punt. Op een gegevens moment ben ik me gaan beseffen dat het ook maar mensen zijn. Geen enkel mens is perfect, zelfs ik niet en ook niemand anders van hier. Jammer genoeg schieten ouders vaak kort op gebieden die jij als kind nodig hebt. Misschien komt dat ook wel doordat jij je gaat richten op de gebieden waarop ze tekort schieten als je door hebt dat ze niet perfect zijn.quote:Op zondag 29 december 2013 20:07 schreef Gray het volgende:
[..]
Ouders...
Het zijn soms nét mensen, hè?
Ik weet dat mijn ouders wel hun best doen, maar dat ik daar niet genoeg aan heb. Omdat ik weet dat ze hun best doen, neem ik ze ook niks kwalijk. Qua materialistische dingen ben ik inderdaad ook nooit iets tekort gekomen. Sterker nog, voor dat kan ik me bijna geen beter ouders wensen. En ze hebben me ook altijd geholpen als ik dat nodig had (verhuizen bijvoorbeeld). Zolang het gezellig met ze is, vind ik het nu goedquote:Op zondag 29 december 2013 22:58 schreef Nyota het volgende:
Ik heb juist lange tijd gedacht dat ik ze niks kwalijk mocht nemen en niet zo moest zeuren: ze hadden toch hun best gedaan en ik kwam materialistisch niks te kort. Ik weet dat ze van me houden. En dat ze voor hun kinderen alles hebben gedaan om bv een zo goed mogelijke opleiding te kunnen betalen.
Kortom, ik mocht van mezelf niet zo zeuren, ik vond mezelf een ondankbaar kreng als ik dat wel deed. En ja, zeker als ik me dan bedacht dat zij zelf ook op een bepaalde manier zijn opgevoed, mocht ik van mezelf al helemaal niet zeiken.
En dan leer je dus dat het soms allemaal niet zo zwart wit is, lastig, nog steeds om dat in de praktijk toe te passen.
Ging het slecht, dan haalde ik m'n schouders op en zei: Meh...quote:Op zondag 29 december 2013 11:55 schreef kuolema het volgende:
![]()
Jullie hebben allemaal de kerstdagen overleefd![]()
Wie gaat s_e van de 1e plaats kicken?
Ik vind het soms ook wel raar als mensen zeggen 'hoe gaat het nu met je?' en ik antwoord 'wel goed' (standaard antwoord, soms gelogen, soms waar), dat ze dan zeggen 'Ja je ziet er ook veel beter/vrolijker uit, je straalt weer, enz.' Ehm...oh? Mensen die me bijna nooit zien die dat zeggen, volgens mij denken ze het gewoon te zien/willen ze dat. Want daarvoor hebben ze wsl nooit aan me gezien dat ik me kut voelde, dus hebben ze geen vergelijkingsmateriaal. En nu gaan ze er ineens op letten.
Weet ik hoor. Thanks.quote:Op zondag 29 december 2013 21:47 schreef magnetronkoffie het volgende:
@ Kuolema
[..]
Dit komt mij zoooo bekend voor! Bij mij bleek het (kom ik op m'n 30e nog effe achter) om autisme te gaan...leuk...zo 20 jaar later horen wat er toen mis ging
![]()
De rest van je verhaaltje moet ik nog even lezen...moment gedult alstublieft
Edit: Heb de rest gelezen. Had mijn leven wel geweest kunnen zijn. Zeker ook dat iedereen anders was, behalve mijn moeder dan want zij heeft hetzelfde als ik
M'n vader en ik begrepen elkaar jaren lang niet. Dat is pas op latere leeftijd (redelijk) goed gekomen na heeeeeel veel gesprekken over en weer, heb hun meegenomen naar mijn behandelaars enzo.
Edit2: O en ik wil je zeker geen dingen aanpraten(ten slotte ken ik je niet en ben ik geen pro), dat wou ik nog eventjes apart benoemen
Ja joh, ik ben in deze wereld gekomen, dat is heel ergquote:Op zondag 29 december 2013 20:30 schreef Probability het volgende:
[..]
Ik heb het gelezen. Heftig verhaal, en raar ook. Klinkt bijna alsof jij je moeder iets heel ergs aangedaan hebt dat ze zo doet (wat natuurlijk niet zo is) wat een rare houding van je familie
Nietsquote:Op maandag 30 december 2013 11:26 schreef magnetronkoffie het volgende:
heb wel een flesje prosecco voor mezelf gekocht![]()
Zo word het toch een klein feestje bij me thuisquote:
yolo!quote:Op maandag 30 december 2013 13:30 schreef Detroit het volgende:
Prosecco zelfs! Living on the wild side!.
Gelijk heb je!quote:Op maandag 30 december 2013 13:36 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Zo word het toch een klein feestje bij me thuis
[..]
yolo!![]()
Niets verkeerds aanquote:Op maandag 30 december 2013 13:36 schreef magnetronkoffie het volgende:
Zo word het toch een klein feestje bij me thuis
Ik moest voor kopietjes naar de supermarkt (heeeelemaal geen zin in!quote:Op maandag 30 december 2013 13:47 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Niets verkeerds aan
Ik ga lekker vanaf een uur of 22 in de kroeg zitten
Ja dat snap ik dus niet. O&N is ook mijn feestje en ik bepaal lekker zelf hoe ik het wil vierenquote:Op maandag 30 december 2013 13:46 schreef Detroit het volgende:
[..]
Gelijk heb je!
Ik houd het ook rustig hoor dit jaar, beetje ontsnappen aan dat continue "het-is-oud-en-nieuw-en-ik-moet-wat-doen!". Plus dat ik zo fris mogelijk wil zijn als ik donderdag dat vermaledijde gesprek aanga met mijn manager. Dit jaar maar geen brakheid daarom!
Had ze je wat aan willen doen ofzo?quote:Op maandag 30 december 2013 11:16 schreef kvd het volgende:
[..]
Ja joh, ik ben in deze wereld gekomen, dat is heel erg
Maar zonder dollen, als ik haar zo heb gehoord tijdens ruzies vroeger met mijn vader, heeft ze na mijn geboorte een (postnatale) depressie gehad en als zij haar kans had gehad, dan had ik hier niet kunnen posten. Dus ik kan me zo voorstellen dat er toen een verkeerde basis is gelegd voor onze relatie.
Dit is ook iets waar je volstrekt (als kind dan) -niks- aan kunt doen. Zij was nog maar een baby!!!quote:Op maandag 30 december 2013 17:19 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Had ze je wat aan willen doen ofzo?
Wat een vreselijk mens. Ik hoop niet dat ze daarna nog meer kinderen heeft gekregen...?
Vind het wel kut voor jou. Lijkt me niet makkelijk om mee om te gaan.
Zowel mijn zus als mij had ze wat aan willen doen ja. Maar goed, was mentaal toen niet helemaal oké begreep ik dus. En allemaal jaren later (en dan hoor je het en dan duurt het ook nog even voordat je begrijpt wat ze precies zei).quote:Op maandag 30 december 2013 17:19 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Had ze je wat aan willen doen ofzo?
Wat een vreselijk mens. Ik hoop niet dat ze daarna nog meer kinderen heeft gekregen...?
Vind het wel kut voor jou. Lijkt me niet makkelijk om mee om te gaan.
quote:Op maandag 30 december 2013 17:35 schreef kvd het volgende:
En even eenen
voor de mensen hier die op het verhaal reageren.
Als je zoiets tegen vrienden zegt, dan snappen ze het niet. Het is fijn hier het idee te krijgen dat ik niet helemaal gek ben en dat er herkenning is!
Wow! Diep respect voor hoe sterk jij hierin staat! Kan ik nog wat van lerenquote:Op maandag 30 december 2013 17:32 schreef kvd het volgende:
[..]
Zowel mijn zus als mij had ze wat aan willen doen ja. Maar goed, was mentaal toen niet helemaal oké begreep ik dus. En allemaal jaren later (en dan hoor je het en dan duurt het ook nog even voordat je begrijpt wat ze precies zei).
Maar ik geloof wel echt dat ze wel van me houdt/heeft gehouden. Ook zij is gevormd door dingen die zij heeft meegemaakt en de emoties die ze heeft gehad en die ze nu heeft.
Zoals gisteren werd gezegd, ouders zijn ook mensen en roeien met de riemen die zij hebben en aangeboden krijgen in het leven. Af en toe zijn de riemen even weg, waardoor het roeien niet lukt en uit koers raken. De vraag is of ze dan weer de goede kant op kunnen of niet. En wat dat met hun passagiers doet (en of die op de boot blijven zitten of in het water vallen).
quote:Op maandag 30 december 2013 19:05 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Wow! Diep respect voor hoe sterk jij hierin staat! Kan ik nog wat van lerenniet zozeer tov mijn eigen ouders (die vielen nog wel mee), maar als ik jouw berichten hier lees dan word ik plaatsvervangend boos.
Kan... Die van mij zijn van 1950 en 1952quote:Op maandag 30 december 2013 20:08 schreef kvd het volgende:
Ik vraag me ineens af...zijn al die ouders hier misschien van dezelfde generatie?
Die van mij (en dan doe ik even alleen moeder, vader heeft er niks mee te maken) eind '45, scheelt niet veel....oorlogsmentaliteit?quote:Op maandag 30 december 2013 20:28 schreef Elvi het volgende:
[..]
Kan... Die van mij zijn van 1950 en 1952Dus die jaren '50 mentaliteit zit er nog stevig in
Die van mij precies hetzelfde.quote:Op maandag 30 december 2013 20:28 schreef Elvi het volgende:
[..]
Kan... Die van mij zijn van 1950 en 1952Dus die jaren '50 mentaliteit zit er nog stevig in
ik heb geen.idee, zo goed ken ik jullie nog niet...ik ben over 4 dagen 37quote:Op maandag 30 december 2013 20:46 schreef magnetronkoffie het volgende:
De mijne zijn ook van rond de 1950
Maar we zijn hiero toch ook min of meer leeftijdsgenoten van elkaar?
Ow, ik had jou altijd jonger geschat!quote:Op maandag 30 december 2013 20:52 schreef kvd het volgende:
[..]
ik heb geen.idee, zo goed ken ik jullie nog niet...ik ben over 4 dagen 37
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 30 december 2013 21:25 schreef sitting_elfling het volgende:
Note voor 2014
Nooit meer Poolse dames
Nooit meer borderliners
Nooit meer dames met rugzakjes.
Nou ik had er ook 1tje te pakken hoorquote:Op maandag 30 december 2013 21:35 schreef Elvi het volgende:
Ik ben net 3 maanden 30
[..]Nou... Ik had ook even de diagnose borderline
(dat krijg je met zelfbeschadiging he
) Ik ben echt niet zo hoor... Er zijn verschillende gradaties. Jij heb net een rotte te pakken.
Maar ik denk dat het bij hen dus overduidelijk is dat ze borderline hebben. Als je het niet zou weten dan had je misschien gedacht dat het gewoon een bitch wasquote:Op maandag 30 december 2013 21:38 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nou ik had er ook 1tje te pakken hoor
Maar ben er wel relatief goed vanaf gekomen!
Ja, moet ook eerlijk zeggen dat s_e het een "stukkie" zwaarder had getroffen dan ikquote:Op maandag 30 december 2013 21:41 schreef Elvi het volgende:
[..]
Maar ik denk dat het bij hen dus overduidelijk is dat ze borderline hebben. Als je het niet zou weten dan had je misschien gedacht dat het gewoon een bitch was
Mijn ouders zijn van '49 en '51...quote:Op maandag 30 december 2013 20:46 schreef magnetronkoffie het volgende:
30 hierquote:Op maandag 30 december 2013 20:46 schreef magnetronkoffie het volgende:
quote:Op dinsdag 31 december 2013 09:32 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Mijn ouders zijn van '49 en '51...
En ik van 75, dus klopt wel dat we allemaal van vergelijkbare leeftijd zijn en onze ouders ook. Geinig!
quote:
We zijn gewoon "generation D "quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kort verhaaltje over hoe ik terugkijk op afgelopen jaar:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zooo, en nu even nog een bakkie
[ Bericht 3% gewijzigd door magnetronkoffie op 31-12-2013 11:53:25 ]
Weet niet of ie werktLink werkt! Zie spoilerquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: Of zit je mobiel en kan je spoilers niet openen? Anders DM ik je de link wel![]()
Jaquote:Op dinsdag 31 december 2013 12:05 schreef zomertje het volgende:
Hebben jullie ook last van de vuurwerkknallen?
Ik heb heerlijke muziek opstaan en hoor de knallen nauwelijks. Alleen wel jammer dat ik door de knallen wakker werdquote:Op dinsdag 31 december 2013 12:05 schreef zomertje het volgende:
Hebben jullie ook last van de vuurwerkknallen?
Voor mij is ook een lekkere binnenzit-dag vandaagquote:Op dinsdag 31 december 2013 12:06 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ja
Ik ga echt niet meer naar buiten zonder begeleiding hoorIk ben sowieso niet meer van plan om naar buiten te gaan want ik heb mn feestkleding al aan: een huispak
(maar dan niet-matchend
)
Nee ik schrik me altijd lam als ik een harde knal hoorquote:Op dinsdag 31 december 2013 12:12 schreef zomertje het volgende:
Gelukkig ben ik dus niet de enige....
Ik blijf gewoon zoveel mogelijk binnen.... het is dat we vanavond op de fiets naar vrienden gaan. Dat gaat ff stress worden :/quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:18 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nee ik schrik me altijd lam als ik een harde knal hoor
Dan voel ik het in mn lijf nog nagalmen, word ik niet echt prettig van
Ik ben altijd bang dat er een afzwaaier in mn gezicht ontploft ofzo
Hahahaquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:29 schreef Elvi het volgende:
Hier. Voor jullie. Een positieve vuurwerk-ervaring
quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:37 schreef Murmeli het volgende:
Ik heb er geen last van, vind het vooral ruk voor mijn katten. Ik ga niet ver van huis vanavond dus kan steeds ff kijken hoe het gaat thuis.
Ik ben ook niet echt bang voor vuurwerk, ga straks gewoon hardlopen tussen de strijkers gooiende kinders door![]()
Misschien komt het omdat ik zelf nooit narigheid heb gehad met vuurwerk ofzo. Ik steek alleen maar niets af omdat ik, sinds ik zelf huisdieren heb, weet hoe zielig het voor ze is. Vroeger kocht ik zelf altijd een klein beetje vuurwerk en dan lekker fikkie stoken om 12 uur
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Why are you wearing that stupid man suit?
quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:08 schreef kuolema het volgende:
[..]
HahahaFantastisch. Wat is hij blij en trots
![]()
Hoe gaat het nu bij die nieuwe psycholoog Elvi?
Ik ben heel erg bang voor vuurwerk. Vanwege het vuur/gevaar maar ik kan ook niet tegen de knallen. Ik heb jaren gehad dat ik op mijn kamer ging zitten met mijn gordijnen dicht en mijn handen op mijn oren![]()
Straks ga ik naar mijn moeder (met de bus) en vanavond word ik met de auto opgehaald door een vriendin en dan gaan we het met een paar vrienden vieren. Goed geregeld
Ik moet er niet aan denken om zonder bescherming naar buiten te gaan. Ik vind sterretjes al eng![]()
Magnetronkoffie, ik ben heel blij voor je![]()
[..]Ik vind die nieuwe psychologe echt niksSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kan het niet helpen... ik heb geen klik en ik vind dr vreemd. Maar goed, ik hoef nog maar 4 of 5 keer denk ik en dan ben ik daar ook weer vanaf
Wat een apart concept zo'n ThundershirtNooit van gehoord! Ik ben benieuwd of het inderdaad helpt.
Haha nou er staat wel op de website dat het bij autistische kinderen werktquote:Op dinsdag 31 december 2013 14:39 schreef seasushi het volgende:
Zal zo'n thundershirt ook bij mensen helpen? Gewoon een beetje ingebakerd worden? Misschien ook wel goed bij depressies.
Bij mensen met autisme wordt druk gebruikt voor het verlichten van hun voortdurende angst. Kinderen met bepaalde gedrags problemen gebruiken druk t-shirts en verzwaarde vesten om te ontspannen en te concentreren. Ouders wikkelen hun pasgeboren kind in doeken om het te troosten en tot rust te brengenquote:Op dinsdag 31 december 2013 14:40 schreef Elvi het volgende:
[..]
Haha nou er staat wel op de website dat het bij autistische kinderen werktDus het is wel geschikt voor mensen
Dus eigenlijk is het gewoon een hele lange stevige knuffel maar dan zonder menselijk contact...quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:43 schreef seasushi het volgende:
[..]
Bij mensen met autisme wordt druk gebruikt voor het verlichten van hun voortdurende angst. Kinderen met bepaalde gedrags problemen gebruiken druk t-shirts en verzwaarde vesten om te ontspannen en te concentreren. Ouders wikkelen hun pasgeboren kind in doeken om het te troosten en tot rust te brengen
Volgens mij moet de grootste maat met gemak passen. Alle AD overboord!
Niemand houdt het vol om een depressievo 24 uur per dag te knuffelen. Je kunt het ook bijna niet verwachten van ggz....quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:44 schreef Elvi het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is het gewoon een hele lange stevige knuffel maar dan zonder menselijk contact...
Dat klinkt best treurig als je het zo bekijkt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Een kloek en manlyk hart pleeght ook in spyt der weederspoedt ankergrondt aan de hoope te vinden"
Ik kan me daarom ook best voorstellen dat het ook bij mensen zou kunnen werken. Zal straks eens kijken of ie mij pastquote:Op dinsdag 31 december 2013 14:43 schreef seasushi het volgende:
[..]
Bij mensen met autisme wordt druk gebruikt voor het verlichten van hun voortdurende angst. Kinderen met bepaalde gedrags problemen gebruiken druk t-shirts en verzwaarde vesten om te ontspannen en te concentreren. Ouders wikkelen hun pasgeboren kind in doeken om het te troosten en tot rust te brengen
Volgens mij moet de grootste maat met gemak passen. Alle AD overboord!
Hoezo vind je haar vreemd?quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:39 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik vind die nieuwe psychologe echt niksIk kan het niet helpen... ik heb geen klik en ik vind dr vreemd. Maar goed, ik hoef nog maar 4 of 5 keer denk ik en dan ben ik daar ook weer vanaf
Wat een apart concept zo'n ThundershirtNooit van gehoord! Ik ben benieuwd of het inderdaad helpt.
Klinkt niet best. Let je er wel op dat het niet erger wordt? Ik herken dit maar had tussendoor ook wel terugvallen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 16:02 schreef cafpow het volgende:
Ik kom hier ook maar weer even bijschrijven zit de laatste tijd(2 maanden) niet echt heel lekker in mijn vel. Maar heb het enorm druk met de studie dus heb amper tijd om het op te merken. En nu heb ik 2 weekjes vakantie en merk ik het wel. vooral nu rond oud & nieuw waarbij ik altijd minder lekker in mijn vel zit omdat ik er niks aan vind en er al jaren tegenop kijk.
Maar ik merk dat het erger begint te worden, over het algemeen was 2013 wel een goed jaar, maar sinds oktober zit ik niet lekker in mijn vel. Mijd sociale activiteiten meer en merk ik dat ik meer het buitenbeentje word mede doordat ik me zo voel.
Ik ga tengewoordig naar een SPH'er vroeger naar een psycholoog. Maar dit is zo oppervlakkig en meer gericht op praktische zaken dat ik er niet echt veel aan heb.
En het lijkt op deze momenten alsof continu met een masker van plezier op leef, terwijl ik soms wel plezier kan hebben, maar het kan zo snel omschakelen...
Het is winter en er zijn feestdagen, dat is sowieso geen fijne tijd voor veel mensen. Lukt het wel met je studie? Je geeft eigenlijk aan dat je behoefte hebt aan meer therapeutische gesprekken. Dat zou je kunnen aangeven bij je hulpverlener en ook wat je dan precies wilt, zodat je misschien weer met een psycholoog kan gaan praten. Dat je niet zo merkt dat het slechter gaat omdat je het druk hebt, is zeker iets om in de gaten te houden. Want als je maar doorgaat en niet let op jezelf kan het heel plotseling fout gaan. Sterktequote:Op dinsdag 31 december 2013 16:02 schreef cafpow het volgende:
Ik kom hier ook maar weer even bijschrijven zit de laatste tijd(2 maanden) niet echt heel lekker in mijn vel. Maar heb het enorm druk met de studie dus heb amper tijd om het op te merken. En nu heb ik 2 weekjes vakantie en merk ik het wel. vooral nu rond oud & nieuw waarbij ik altijd minder lekker in mijn vel zit omdat ik er niks aan vind en er al jaren tegenop kijk.
Maar ik merk dat het erger begint te worden, over het algemeen was 2013 wel een goed jaar, maar sinds oktober zit ik niet lekker in mijn vel. Mijd sociale activiteiten meer en merk ik dat ik meer het buitenbeentje word mede doordat ik me zo voel.
Ik ga tengewoordig naar een SPH'er vroeger naar een psycholoog. Maar dit is zo oppervlakkig en meer gericht op praktische zaken dat ik er niet echt veel aan heb.
En het lijkt op deze momenten alsof continu met een masker van plezier op leef, terwijl ik soms wel plezier kan hebben, maar het kan zo snel omschakelen...
Ik let er wel op, en weet uit ervaring dat het na de eerste paar daagjes van het nieuw jaar wel minder word. Het is nooit helemaal weg, maar naarmate ik weer de normale routine kan oppaken word het minder.quote:Op dinsdag 31 december 2013 16:07 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Klinkt niet best. Let je er wel op dat het niet erger wordt? Ik herken dit maar had tussendoor ook wel terugvallen.
Feestdagen vind ik leuk, tenminste kerst, dan krijg ik een speciaal gevoel. En oud & nieuw heb ik dus niks mee, voor ma voelt het wel speciaal afsluiting van een etappe ed. Maar voor mij is het als een wisseling van dag zoals het hele jaar door. En irriteer me aan het vuurwerk en ga daardoor 's avons niet op stap, terwijl ik wel uitnodigingen heb.quote:Op dinsdag 31 december 2013 16:15 schreef kuolema het volgende:
[..]
Het is winter en er zijn feestdagen, dat is sowieso geen fijne tijd voor veel mensen. Lukt het wel met je studie? Je geeft eigenlijk aan dat je behoefte hebt aan meer therapeutische gesprekken. Dat zou je kunnen aangeven bij je hulpverlener en ook wat je dan precies wilt, zodat je misschien weer met een psycholoog kan gaan praten. Dat je niet zo merkt dat het slechter gaat omdat je het druk hebt, is zeker iets om in de gaten te houden. Want als je maar doorgaat en niet let op jezelf kan het heel plotseling fout gaan. Sterkte
Ik ben dan nog student maar het studeren ed loopt gewoon prima. Uiteraard heb ik momenten waarop ik het niet zie zitten of zoiets heb van het gaat niet lukken of mischien is het beter om nu nog te stoppen. Maar ik moet mezelf door die momenten heen slepen dan gaat het vanzelf weer beterquote:Op dinsdag 31 december 2013 16:43 schreef zomertje het volgende:
Klinkt niet fijn t verhaaltje van hierboven... sterkte ermee.
Ik merk dat ik op dagen als vandaag niet lekker kan functioneren, het vuurwerk en de jaarwisseling zit me dwars. Net als bij anderen hier.
Hoe zitten jullie met werk? Gaat dat wel goed samen met de psychische zaken?
Herkenbaarquote:Op dinsdag 31 december 2013 18:08 schreef magnetronkoffie het volgende:
Teeering, ik word gestressed van die knallen buiten. Toch maar even wat innemen...
Ja, heb geen zin om nu al te stressen (het is pas 18u), dus dan maar effe zoquote:Op dinsdag 31 december 2013 18:11 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Herkenbaar![]()
Toen ik vanmorgen buiten moest werken (postbezorger) was ik het ook bijna even kwijt.. Thuis gewoon 3 uur aaneen geslapen..
Ik merkte alleen dat ik wat sneller dronken was ofzo. Had in elk geval geen issues daarmeequote:Op dinsdag 31 december 2013 18:28 schreef -Spring het volgende:
Hebben jullie ervaring met alcohol en ad? Ik wil vanavond eens kijken hoe een wijntje of wat gaat vallen.
Tuurlijk komt er iets leuks uitquote:Op dinsdag 31 december 2013 19:14 schreef Cue_ het volgende:
Pffff half geslapen vanmiddag, beetje moe nu dus. Haren in de krullen dus hoop dat er wat leuks uitkomt.
Hopelijk wordt vanavond een beetje leuk
Mbt de vuurwerkvraag. Heb er weinig last van. Fiets er niet graag doorheen omdat je weet dat mensen niet altijd goed uitkijken, maar dan kijk ik wel wat beter uit
De knallen zijn niet erg, hoogstens irritant als je probeert te slapen of muziek zit te luisteren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |