abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134839485
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 18:57 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Mocht het zover komen dat ze je vragen waar je al die dagen steeds heen gaat, dan zou ik gewoon de waarheid vertellen (maar alleen als ze er om vragen. Goeie kans dat ze toch niet gaan doorvragen :P ).
Ja, dat zou ik ook doen. Gewoon, op een kalme manier, alsof je naar de supermarkt gaat. Als ze doorvragen, op rustige toon vertellen wat je gaat doen en waarom, om vervolgens je dag voort te zetten. Als ze niet doorvragen, gewoon rustig je dag voortzetten.
  zondag 29 december 2013 @ 19:46:47 #102
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_134840969
Als ik érgens achtergekomen ben, dan is het wel dat kinderen heel gevoelig zijn voor kleine dingen waar ouders zich vervolgens niets meer van kunnen herinneren.

Sommige dingen die voor mij super traumatisch waren, kon mijn vader zich echt niet meer herinneren. :').
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_134841027
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 19:46 schreef Detroit het volgende:
Als ik érgens achtergekomen ben, dan is het wel dat kinderen heel gevoelig zijn voor kleine dingen waar ouders zich vervolgens niets meer van kunnen herinneren.

Sommige dingen die voor mij super traumatisch waren, kon mijn vader zich echt niet meer herinneren. :').
Heb ik ook ja.
  zondag 29 december 2013 @ 19:50:38 #104
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_134841132
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 19:48 schreef rolklem het volgende:

[..]

Heb ik ook ja.
Jups. Je hebt maar geluk als je vader/moeder/streep door wat niet van toepassing is zegt: "ach, ik begrijp helemaal dat jij <gebeurtenis X> als traumatisch hebt ervaren, ik heb me er continu vervelend over gevoeld! *insert melancholisch muziekje*".

Uiteindelijk ben je toch op jezelf aangewezen het trauma te verwerken.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_134841402
Ouders, moeder.... De mijne, incl rest van het gezin, weet niet eens dat ik 4 maanden opgenomen ben geweest. Iets met emotionele verwaarlozing en keer op keer teleurgesteld worden.

Dus praten over gevoel? Wat is dat? Jog nooit, ever. En als ik een poging deed, dan geen troost, steun of wat dan ook. Dus op heel jonge leeftijd vertelde ik weinig en was altijd alles prima met mij.

En dat is de status nog steeds. Eennpoging gedaan om met m'n zus te praten, dat was opzich fijn, maar daarna niks. En ik zie ze allemaal een keer in de zoveel tijd.

Tja, ik mis nog steeds een moeder, begrijp nu pas dat dat hetgeen is wat ik altijd heb gemist en dat dat lege gevoel geeft. Ik dacht altijd dat het wel mee viel, ik kwam verder toch niets te kort? En dan leer je later dat emotionele aandacht ook tot het opvoedpakket zou moeten horen.

Nou goed, in een notendop. Ergo: nog steeds verlangen naar een moeder en hoe de fuck verzacht je dat onmogelijk verlangen.
  zondag 29 december 2013 @ 19:59:11 #106
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_134841533
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 18:39 schreef Elvi het volgende:
Ouders :')

Ik woon bij die van mij, maar ze hebben niks door :{ Ik heb ze ook niks verteld hoor, maar ze merken ook niks uit zichzelf op. Het enige wat ik hoor is dat ik lui en chagrijnig ben. Mijn nicht daarintegen was 15 jaar geleden ook depressief en toen kon ze bij mn moeder terecht en had goede gesprekken met haar enzovoorts... Mijn nicht was depressief, ik ben gewoon lui met een rot-karakter }:|

Ze hebben zelfs niks van mn zelfbeschadiging gemerkt. Zelfs niet in de zomer toen ik een keer per ongeluk mn vest was vergeten aan te doen (blijkbaar is het ook supernormaal om in de zomer met vesten te lopen |:( ). Daar kwam ik na 10 minuten pas achter maar kon niet meer met goed fatsoen terug naar boven rennen voor een vest :') Dus ik dacht 'fuck it ik kijk wel hoe het loopt' en heb het zo gelaten. De littekens vielen hen niet eens op.
Zelfs toen ik een keer slordig was met de nasleep en er wat zakdoekjes open en bloot in de vuilniszak lagen kreeg ik alleen te horen dat ze dat vies vond en of ik zelf de vuilniszak wilde verwisselen. 8)7 Ze heeft nooit gevraagd waar het van was.
Lekkere types :(
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 29 december 2013 @ 20:03:18 #107
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_134841727
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 19:56 schreef Nyota het volgende:
Ouders, moeder.... De mijne, incl rest van het gezin, weet niet eens dat ik 4 maanden opgenomen ben geweest. Iets met emotionele verwaarlozing en keer op keer teleurgesteld worden.

Dus praten over gevoel? Wat is dat? Jog nooit, ever. En als ik een poging deed, dan geen troost, steun of wat dan ook. Dus op heel jonge leeftijd vertelde ik weinig en was altijd alles prima met mij.

En dat is de status nog steeds. Eennpoging gedaan om met m'n zus te praten, dat was opzich fijn, maar daarna niks. En ik zie ze allemaal een keer in de zoveel tijd.

Tja, ik mis nog steeds een moeder, begrijp nu pas dat dat hetgeen is wat ik altijd heb gemist en dat dat lege gevoel geeft. Ik dacht altijd dat het wel mee viel, ik kwam verder toch niets te kort? En dan leer je later dat emotionele aandacht ook tot het opvoedpakket zou moeten horen.

Nou goed, in een notendop. Ergo: nog steeds verlangen naar een moeder en hoe de fuck verzacht je dat onmogelijk verlangen.
:(
Niet echt vrolijk geworden van kerst dus?
pi_134841921
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 19:46 schreef Detroit het volgende:

Ouders...

Het zijn soms nét mensen, hè? ;)
pi_134842152
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 20:03 schreef Murmeli het volgende:

[..]

:(
Niet echt vrolijk geworden van kerst dus?
Valt best mee eigenlijk.. Gespeeld met het grut en m'n oude speelgoed. Iets met verwachtingen en hoe je er heen gaat. Maar ja, het steekt altijd wel.

Hoe was jouw Kerst? Nog familie gezien?
pi_134842513
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 19:56 schreef Nyota het volgende:
Geen idee...als ik het wist.

En genoeg valkuilen op de weg naar een antwoord op deze vraag
  zondag 29 december 2013 @ 20:18:19 #111
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_134842532
quote:
10s.gif Op zondag 29 december 2013 20:07 schreef Gray het volgende:

[..]

Ouders...

Absoluut!
En daar zit hem ook wel een beetje de crux. Als ouders gewoon zouden tonen dat zij mens zijn (en dus ook fouten maken) en zich kwetsbaar durven op te stellen dan zou dat al een stuk meer zorgen voor jezelf gehoord voelen. (en het daarmee ook een stukje kunnen oplossen)
  zondag 29 december 2013 @ 20:19:31 #112
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_134842609
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 20:11 schreef Nyota het volgende:

[..]

Valt best mee eigenlijk.. Gespeeld met het grut en m'n oude speelgoed. Iets met verwachtingen en hoe je er heen gaat. Maar ja, het steekt altijd wel.

Hoe was jouw Kerst? Nog familie gezien?
Ja blijft toch niet leuk denk ik.
Geen familie gezien dus prima kerst ;)
Lekker chill.
Morgen en dinsdag weer ff werken en dan weer 5 dagen vrij. Ik klaag niet ;)
  zondag 29 december 2013 @ 20:24:12 #113
399061 kuolema
vermaledijd
pi_134842957
quote:
Ouders :')

Ik woon bij die van mij, maar ze hebben niks door :{ Ik heb ze ook niks verteld hoor, maar ze merken ook niks uit zichzelf op. Het enige wat ik hoor is dat ik lui en chagrijnig ben. Mijn nicht daarintegen was 15 jaar geleden ook depressief en toen kon ze bij mn moeder terecht en had goede gesprekken met haar enzovoorts... Mijn nicht was depressief, ik ben gewoon lui met een rot-karakter }:|

Ze hebben zelfs niks van mn zelfbeschadiging gemerkt. Zelfs niet in de zomer toen ik een keer per ongeluk mn vest was vergeten aan te doen (blijkbaar is het ook supernormaal om in de zomer met vesten te lopen |:( ). Daar kwam ik na 10 minuten pas achter maar kon niet meer met goed fatsoen terug naar boven rennen voor een vest :') Dus ik dacht 'fuck it ik kijk wel hoe het loopt' en heb het zo gelaten. De littekens vielen hen niet eens op.
Zelfs toen ik een keer slordig was met de nasleep en er wat zakdoekjes open en bloot in de vuilniszak lagen kreeg ik alleen te horen dat ze dat vies vond en of ik zelf de vuilniszak wilde verwisselen. 8)7 Ze heeft nooit gevraagd waar het van was.
Ik vraag me af of ze dan ook daadwerkelijk niets door hebben of dat het meer van die types zijn die er niets over durven te zeggen/vragen of het gewoon niet willen zien. De waarheid ontkennen zeg maar. Het is in beide gevallen niet bepaald positief.

Ik voel me, na het lezen van een aantal posts van jullie, een beetje schuldig omdat ik ouders heb die zich wel zorgen maken om mij, terwijl ik dat dus helemaal niks vind en denk van 'fuck off, bemoei je er niet mee'. Ik heb juist nooit gewild dat ze dingen wisten, zelfs niet oppervlakkig, want het zijn gewoon geen mensen met wie ik zoiets zou bespreken. Toen ik net uit de kliniek kwam was het dus wel een tijdje kut, met nogal bezorgde ouders die bij het kleinste dingetje meteen denken dat er iets aan de hand is. Heel normaal, maar ik vind dat verschrikkelijk. En niet in eerste instantie omdat ik het erg vind dat zij zich zorgen maken, maar gewoon omdat ik het irritant vind. Ze wilden dingen weten, hadden vragen, snapten het niet. Ik wil gewoon alleen zijn en met rust gelaten worden, het gaat ze niets aan. Ik haatte ze daardoor juist nog meer. Er is gewoon een afstand tussen ons en die zal er altijd blijven, dat is hun schuld, zij moeten niet proberen die weg te halen, dat werkt niet. Ik weet dat ze het goed bedoelen, maar voor mij werkt het averechts.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_134843178
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 20:24 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ik vraag me af of ze dan ook daadwerkelijk niets door hebben of dat het meer van die types zijn die er niets over durven te zeggen/vragen of het gewoon niet willen zien. De waarheid ontkennen zeg maar. Het is in beide gevallen niet bepaald positief.

Ik voel me, na het lezen van een aantal posts van jullie, een beetje schuldig omdat ik ouders heb die zich wel zorgen maken om mij, terwijl ik dat dus helemaal niks vind en denk van 'fuck off, bemoei je er niet mee'. Ik heb juist nooit gewild dat ze dingen wisten, zelfs niet oppervlakkig, want het zijn gewoon geen mensen met wie ik zoiets zou bespreken. Toen ik net uit de kliniek kwam was het dus wel een tijdje kut, met nogal bezorgde ouders die bij het kleinste dingetje meteen denken dat er iets aan de hand is. Heel normaal, maar ik vind dat verschrikkelijk. En niet in eerste instantie omdat ik het erg vind dat zij zich zorgen maken, maar gewoon omdat ik het irritant vind. Ze wilden dingen weten, hadden vragen, snapten het niet. Ik wil gewoon alleen zijn en met rust gelaten worden, het gaat ze niets aan. Ik haatte ze daardoor juist nog meer. Er is gewoon een afstand tussen ons en die zal er altijd blijven, dat is hun schuld, zij moeten niet proberen die weg te halen, dat werkt niet. Ik weet dat ze het goed bedoelen, maar voor mij werkt het averechts.
Klinkt een beetje alsof je je graag groot wilt houden bij je ouders (als een sterke vrouw), maar weet dat je daar niet toe in staat bent ze dat beeld van je te geven dat je ze graag zou willen geven (correct me if I'm wrong).
  zondag 29 december 2013 @ 20:27:29 #115
399061 kuolema
vermaledijd
pi_134843255
quote:

Dat zou ik juist fijn vinden. Als ik een bloedneus heb gehad moet ik echt geen zakdoekjes in mijn prullenbak laten liggen want dan gaat mijn pa hele andere dingen denken... :')
pi_134843549
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 14:23 schreef kvd het volgende:

[..]

Mijn moeder en ik en omgang met elkaar...een heel verhaal...maar even onder een spoiler en straks weer weg (als ik het niet vergeet)

-Hier stond een heel verhaal maar toch weggehaald-

Maar eerst eens werken aan mezelf ;)
Ik heb het gelezen. Heftig verhaal, en raar ook. Klinkt bijna alsof jij je moeder iets heel ergs aangedaan hebt dat ze zo doet (wat natuurlijk niet zo is) wat een rare houding van je familie
Worry is a misuse of imagination
  zondag 29 december 2013 @ 20:33:11 #117
399061 kuolema
vermaledijd
pi_134843803
quote:
14s.gif Op zondag 29 december 2013 18:18 schreef TvhN het volgende:
Via wie zijn jullie eigenlijk bij een psycholoog terechtgekomen? De huisarts? Of wellicht zelf één uitgezocht?
De eerste keer had mijn school naar huis gebeld (ik weet niet precies wat er toen is gezegd) en toen moest ik van mijn moeder naar een psycholoog.
De tweede keer was op aandringen van de vertrouwenspersoon op school. -Edit: ik moest van haar ter plekke bellen naar Jeugdzorg (niet de juiste plek) en daarna naar de GGZ (wachtlijsten) en daarna naar de huisarts. De huisarts heeft toen iets uitgezocht.-
De derde keer heb ik uit mezelf een afspraak gemaakt met de huisarts en werd ik meteen doorverwezen naar de GGZ.
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 20:26 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Klinkt een beetje alsof je je graag groot wilt houden bij je ouders (als een sterke vrouw), maar weet dat je daar niet toe in staat bent ze dat beeld van je te geven dat je ze graag zou willen geven (correct me if I'm wrong).
Mwah dat is het niet helemaal. Speelt wel een rol, maar het is meer een gevoel van afkeer/haat naar mijn ouders, die afstand die er is was er altijd al en zij zullen me nooit begrijpen en dat wil ik ook niet. Als kind had ik ook altijd veel geheimen, omdat ik wist dat er niet begripvol op gereageerd zou worden. Dat schept een afstand. En ze denken ook heel anders.
pi_134844230
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 20:33 schreef kuolema het volgende:

[..]

Mwah dat is het niet helemaal. Speelt wel een rol, maar het is meer een gevoel van afkeer/haat naar mijn ouders, die afstand die er is was er altijd al en zij zullen me nooit begrijpen en dat wil ik ook niet. Als kind had ik ook altijd veel geheimen, omdat ik wist dat er niet begripvol op gereageerd zou worden. Dat schept een afstand. En ze denken ook heel anders.
Is dat niet begripvol om kunnen gaan met jou iets wat jouw ouders expres doen, of is het onvermogen van hun?
Zou het zo kunnen zijn dat niet jouw ouders, maar jijzelf het probleem bent? (en nu ben ik even heel kritisch he?).

Jouw ouders hadden toen jij nog klein was, een bepaalde band met jou moeten creëren. Blijkbaar hebben ze daarin gefaald. Jammer, maar is dat nog te repareren en is dat het waard?

Ik zit even hardop te denken hier, dus staat je vrij me te corrigeren als ik ernaast zit! Graag zelfs :P

Edit: Waarom wil je niet dat jouw ouders je begrijpen?

[ Bericht 2% gewijzigd door magnetronkoffie op 29-12-2013 20:43:55 ]
pi_134844395
Bedankt voor jullie reacties.
pi_134845354
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 20:33 schreef kuolema het volgende:

[..]

Kijk, dat herken ik dus. Nu wil ik ook niet alles aan m'n ouders vertellen, want dan gaan ze dingen vragen en dat is niet uit te leggen omdat ze het niet snappen of ik reactie krijg waar ik echt niks mee heb. Ze kunnen het gewoon niet.

Maar dat neemt niet weg dat ik een moeder mis. Niet mijn moeder, maar een moeder.

Merk trouwens dat ik het best fijn vind te merken dat anderen ook worstelen met dit thema (en niet fijn in de zin van wat leuk voor je natuurlijk).
  zondag 29 december 2013 @ 21:30:23 #121
399061 kuolema
vermaledijd
pi_134848261
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 20:38 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Is dat niet begripvol om kunnen gaan met jou iets wat jouw ouders expres doen, of is het onvermogen van hun?
Zou het zo kunnen zijn dat niet jouw ouders, maar jijzelf het probleem bent? (en nu ben ik even heel kritisch he?).

Jouw ouders hadden toen jij nog klein was, een bepaalde band met jou moeten creëren. Blijkbaar hebben ze daarin gefaald. Jammer, maar is dat nog te repareren en is dat het waard?

Ik zit even hardop te denken hier, dus staat je vrij me te corrigeren als ik ernaast zit! Graag zelfs :P
Sjeeminee, het is wel een heel lang verhaal geworden. :@ Het lijkt hier wel een therapiesessie :+ Maar wel goed om het voor mezelf zo op een rijtje te krijgen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Edit: Waarom wil je niet dat jouw ouders je begrijpen?
Dat kunnen ze niet, dat was al zo toen ik klein was. Ze zijn gewoon te anders.
En verder weet ik het eigenlijk ook niet. Ik zie het gewoon niet zitten.
pi_134848839
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 20:18 schreef Detroit het volgende:

[..]

Absoluut!
En daar zit hem ook wel een beetje de crux. Als ouders gewoon zouden tonen dat zij mens zijn (en dus ook fouten maken) en zich kwetsbaar durven op te stellen dan zou dat al een stuk meer zorgen voor jezelf gehoord voelen. (en het daarmee ook een stukje kunnen oplossen)
Dat, en je zou eerder zien dat het ook gekwetste zielen zijn, met hun eigen gebreken en tekortkomingen.

Voor wie eens wat meer wil lezen over de psychologie tussen ouders en hun kinderen kan ik dit boekje van harte aanbevelen. Heel mooi en warm geschreven:
http://www.bol.com/nl/p/h(...)nd/1001004001642495/
  zondag 29 december 2013 @ 21:40:33 #123
399061 kuolema
vermaledijd
pi_134849016
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 20:52 schreef Nyota het volgende:

[..]

Kijk, dat herken ik dus. Nu wil ik ook niet alles aan m'n ouders vertellen, want dan gaan ze dingen vragen en dat is niet uit te leggen omdat ze het niet snappen of ik reactie krijg waar ik echt niks mee heb. Ze kunnen het gewoon niet.

Maar dat neemt niet weg dat ik een moeder mis. Niet mijn moeder, maar een moeder.

Merk trouwens dat ik het best fijn vind te merken dat anderen ook worstelen met dit thema (en niet fijn in de zin van wat leuk voor je natuurlijk).
Ik heb dan het geluk dat ik een liefdevolle moeder heb. Ik woon niet meer bij haar en het gaat goed zo.
Hoe slechter het met mij gaat, hoe meer ik mijn ouders op een afstand houd, en dat is dus precies wat zij niet willen. Ik heb ook geprobeerd uit te leggen dat ik gewoon behoefte heb aan die afstand, maar ja dat begrijpen zij niet en dat is lastig. En dan krijg je dus problemen.
pi_134849331
Pff, heftig thema, ouders. Tja, ik en mijn ouders, dat is ook zoiets. Ik kan ook überhaupt niet met mijn ouders praten en zij hebben ook helaas dingen vroeger niet zo kunnen doen als waarschijnlijk beter voor mij zou zijn geweest. Toch ben ik niet boos op ze, omdat het eerder uit onvermogen en door zelf rotopvoedingen gehad te hebben is ontstaan. Maar goed, ik zit wel met de gebakken peren uiteraard.

Verder gaat het ook vandaag vrij goed met me. Ik weet niet of het er misschien aan ligt dat ik een relatiepauze heb ingelast of dat het de fluoxetine is, maar er lijkt niet meer zo'n zware last op mijn schouders te liggen in vergelijking met nog een paar dagen geleden. Ik heb vandaag gewerkt en ook dat ging alles veel beter en minder zwaar als voorheen. Ik ben benieuwd hoe het verder zal gaan :).
pi_134849559
@ Kuolema
quote:
Ze hadden met heel veel dingen anders met mij om kunnen gaan, op een betere manier. Ik was bijvoorbeeld altijd heel angstig, maar daar gingen ze niet op de juiste manier mee om. Ik werd nooit gerustgesteld, er werd niet over dingen gepraat maar ik moest maar gewoon niet zo zeuren. Want ze begrepen het niet. Ze wisten niet hoe serieus het voor mij was. Ik dacht altijd veel na en piekerde, met hen kon ik dus niets bespreken. Ik heb altijd veel behoefte gehad aan duidelijkheid en uitleg, waarom dingen zijn zoals ze zijn en waarom iets wel/niet kan gebeuren, met wetenschappelijk onderbouwde argumenten, enz. Reacties zijn dan 'dat is gewoon zo', het herhalen van de vraag bij wijze van antwoord,(denken dat ze slim zijn terwijl ze helemaal geen antwoord geven) of gewoon doen alsof ze het niet hoorden
Dit komt mij zoooo bekend voor! Bij mij bleek het (kom ik op m'n 30e nog effe achter :') ) om autisme te gaan...leuk...zo 20 jaar later horen wat er toen mis ging :|W

De rest van je verhaaltje moet ik nog even lezen...moment gedult alstublieft :P

Edit: Heb de rest gelezen. Had mijn leven wel geweest kunnen zijn. Zeker ook dat iedereen anders was, behalve mijn moeder dan want zij heeft hetzelfde als ik :P
M'n vader en ik begrepen elkaar jaren lang niet. Dat is pas op latere leeftijd (redelijk) goed gekomen na heeeeeel veel gesprekken over en weer, heb hun meegenomen naar mijn behandelaars enzo.

Edit2: O en ik wil je zeker geen dingen aanpraten (ten slotte ken ik je niet en ben ik geen pro), dat wou ik nog eventjes apart benoemen ;)

[ Bericht 10% gewijzigd door magnetronkoffie op 29-12-2013 21:55:19 ]
pi_134853905
quote:
10s.gif Op zondag 29 december 2013 20:07 schreef Gray het volgende:

[..]

Ouders...

Dat is inderdaad een heel goed punt. Op een gegevens moment ben ik me gaan beseffen dat het ook maar mensen zijn. Geen enkel mens is perfect, zelfs ik niet en ook niemand anders van hier. Jammer genoeg schieten ouders vaak kort op gebieden die jij als kind nodig hebt. Misschien komt dat ook wel doordat jij je gaat richten op de gebieden waarop ze tekort schieten als je door hebt dat ze niet perfect zijn.
pi_134854545
Ik heb juist lange tijd gedacht dat ik ze niks kwalijk mocht nemen en niet zo moest zeuren: ze hadden toch hun best gedaan en ik kwam materialistisch niks te kort. Ik weet dat ze van me houden. En dat ze voor hun kinderen alles hebben gedaan om bv een zo goed mogelijke opleiding te kunnen betalen.

Kortom, ik mocht van mezelf niet zo zeuren, ik vond mezelf een ondankbaar kreng als ik dat wel deed. En ja, zeker als ik me dan bedacht dat zij zelf ook op een bepaalde manier zijn opgevoed, mocht ik van mezelf al helemaal niet zeiken.

En dan leer je dus dat het soms allemaal niet zo zwart wit is, lastig, nog steeds om dat in de praktijk toe te passen.
pi_134854748
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 22:58 schreef Nyota het volgende:
Ik heb juist lange tijd gedacht dat ik ze niks kwalijk mocht nemen en niet zo moest zeuren: ze hadden toch hun best gedaan en ik kwam materialistisch niks te kort. Ik weet dat ze van me houden. En dat ze voor hun kinderen alles hebben gedaan om bv een zo goed mogelijke opleiding te kunnen betalen.

Kortom, ik mocht van mezelf niet zo zeuren, ik vond mezelf een ondankbaar kreng als ik dat wel deed. En ja, zeker als ik me dan bedacht dat zij zelf ook op een bepaalde manier zijn opgevoed, mocht ik van mezelf al helemaal niet zeiken.

En dan leer je dus dat het soms allemaal niet zo zwart wit is, lastig, nog steeds om dat in de praktijk toe te passen.
Ik weet dat mijn ouders wel hun best doen, maar dat ik daar niet genoeg aan heb. Omdat ik weet dat ze hun best doen, neem ik ze ook niks kwalijk. Qua materialistische dingen ben ik inderdaad ook nooit iets tekort gekomen. Sterker nog, voor dat kan ik me bijna geen beter ouders wensen. En ze hebben me ook altijd geholpen als ik dat nodig had (verhuizen bijvoorbeeld). Zolang het gezellig met ze is, vind ik het nu goed :) maar dat zal zeker niet bij alle ouders kunnen als er al veel gebeurd is.
pi_134856889
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 11:55 schreef kuolema het volgende:
:W

Jullie hebben allemaal de kerstdagen overleefd *O*

Wie gaat s_e van de 1e plaats kicken?

Ik vind het soms ook wel raar als mensen zeggen 'hoe gaat het nu met je?' en ik antwoord 'wel goed' (standaard antwoord, soms gelogen, soms waar), dat ze dan zeggen 'Ja je ziet er ook veel beter/vrolijker uit, je straalt weer, enz.' Ehm...oh? Mensen die me bijna nooit zien die dat zeggen, volgens mij denken ze het gewoon te zien/willen ze dat. Want daarvoor hebben ze wsl nooit aan me gezien dat ik me kut voelde, dus hebben ze geen vergelijkingsmateriaal. En nu gaan ze er ineens op letten.
Ging het slecht, dan haalde ik m'n schouders op en zei: Meh... :s)

Geïnteresseerden vroegen door, anderen hoefde ik het toch niet te vertellen.
  maandag 30 december 2013 @ 02:26:55 #130
399061 kuolema
vermaledijd
pi_134862305
Laat deze ouderkwesties een les zijn mensen. Plant je niet voort.

quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 21:47 schreef magnetronkoffie het volgende:
@ Kuolema

[..]

Dit komt mij zoooo bekend voor! Bij mij bleek het (kom ik op m'n 30e nog effe achter :') ) om autisme te gaan...leuk...zo 20 jaar later horen wat er toen mis ging :|W

De rest van je verhaaltje moet ik nog even lezen...moment gedult alstublieft :P

Edit: Heb de rest gelezen. Had mijn leven wel geweest kunnen zijn. Zeker ook dat iedereen anders was, behalve mijn moeder dan want zij heeft hetzelfde als ik :P
M'n vader en ik begrepen elkaar jaren lang niet. Dat is pas op latere leeftijd (redelijk) goed gekomen na heeeeeel veel gesprekken over en weer, heb hun meegenomen naar mijn behandelaars enzo.

Edit2: O en ik wil je zeker geen dingen aanpraten(ten slotte ken ik je niet en ben ik geen pro), dat wou ik nog eventjes apart benoemen ;)
Weet ik hoor. Thanks. :)

Het lijkt me verschrikkelijk om mijn ouders mee te nemen...in de kliniek en daarna waren er een paar gesprekken met mijn ouders erbij...NOOIT meer! Ik heb toen ook aangegeven dat ik het niet meer wilde.
pi_134867169
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 20:30 schreef Probability het volgende:

[..]

Ik heb het gelezen. Heftig verhaal, en raar ook. Klinkt bijna alsof jij je moeder iets heel ergs aangedaan hebt dat ze zo doet (wat natuurlijk niet zo is) wat een rare houding van je familie
Ja joh, ik ben in deze wereld gekomen, dat is heel erg ;)

Maar zonder dollen, als ik haar zo heb gehoord tijdens ruzies vroeger met mijn vader, heeft ze na mijn geboorte een (postnatale) depressie gehad en als zij haar kans had gehad, dan had ik hier niet kunnen posten. Dus ik kan me zo voorstellen dat er toen een verkeerde basis is gelegd voor onze relatie.
pi_134867257
En toch grappig dat we dankzij een stukje uit een Dolly Parton zo over (onze) ouders bezig zijn :Y
pi_134867483
Nog 2 dagen, dan is het januari, dan kan eindelijk het gewone leven weer z'n gang gaan :)

Ben blij dat dit jaar voor mij de "feest"maand zo rustig verlopen is. Vorig jaar moest ik rennen vliegen van de ene party naar de andere, de ene afspraak na de andere, bah :r

Ik ben ook nog steeds niet van plan om O&N samen met wie dan ook te vieren en vind het wel best zo, lekker rustig :P (heb wel een flesje prosecco voor mezelf gekocht :@ :P )
  maandag 30 december 2013 @ 11:27:48 #134
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_134867524
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 11:26 schreef magnetronkoffie het volgende:
heb wel een flesje prosecco voor mezelf gekocht :@
Niets :@ aan hoor :)
  maandag 30 december 2013 @ 13:30:55 #135
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_134871742
Prosecco zelfs! Living on the wild side! :P.
pi_134871944
quote:
7s.gif Op maandag 30 december 2013 11:27 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Niets :@ aan hoor :)
Zo word het toch een klein feestje bij me thuis :P
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:30 schreef Detroit het volgende:
Prosecco zelfs! Living on the wild side! :P.
yolo! :D :P
  maandag 30 december 2013 @ 13:46:18 #137
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_134872394
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:36 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

[..]

yolo! :D :P
Gelijk heb je!

Ik houd het ook rustig hoor dit jaar, beetje ontsnappen aan dat continue "het-is-oud-en-nieuw-en-ik-moet-wat-doen!". Plus dat ik zo fris mogelijk wil zijn als ik donderdag dat vermaledijde gesprek aanga met mijn manager. Dit jaar maar geen brakheid daarom!
  maandag 30 december 2013 @ 13:47:40 #138
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_134872452
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:36 schreef magnetronkoffie het volgende:
Niets verkeerds aan :)

Ik ga lekker vanaf een uur of 22 in de kroeg zitten :+
pi_134879279
quote:
7s.gif Op maandag 30 december 2013 13:47 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Niets verkeerds aan :)

Ik ga lekker vanaf een uur of 22 in de kroeg zitten :+
Ik moest voor kopietjes naar de supermarkt (heeeelemaal geen zin in! :') ) en heb gelijk voor vanavond ook wat gehaald! _O-

quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:46 schreef Detroit het volgende:

[..]

Gelijk heb je!

Ik houd het ook rustig hoor dit jaar, beetje ontsnappen aan dat continue "het-is-oud-en-nieuw-en-ik-moet-wat-doen!". Plus dat ik zo fris mogelijk wil zijn als ik donderdag dat vermaledijde gesprek aanga met mijn manager. Dit jaar maar geen brakheid daarom!
Ja dat snap ik dus niet. O&N is ook mijn feestje en ik bepaal lekker zelf hoe ik het wil vieren :P
pi_134880008
Nice, guys! _O_

Ik ga aan een lekker glaasje water! want werken oO<
  maandag 30 december 2013 @ 17:19:43 #141
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_134882363
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 11:16 schreef kvd het volgende:

[..]

Ja joh, ik ben in deze wereld gekomen, dat is heel erg ;)

Maar zonder dollen, als ik haar zo heb gehoord tijdens ruzies vroeger met mijn vader, heeft ze na mijn geboorte een (postnatale) depressie gehad en als zij haar kans had gehad, dan had ik hier niet kunnen posten. Dus ik kan me zo voorstellen dat er toen een verkeerde basis is gelegd voor onze relatie.
Had ze je wat aan willen doen ofzo?
Wat een vreselijk mens. Ik hoop niet dat ze daarna nog meer kinderen heeft gekregen...?
Vind het wel kut voor jou. Lijkt me niet makkelijk om mee om te gaan.
pi_134882561
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 17:19 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Wat een vreselijk mens. Ik hoop niet dat ze daarna nog meer kinderen heeft gekregen...?
Dit is ook iets waar je volstrekt (als kind dan) -niks- aan kunt doen. Zij was nog maar een baby!!!
Dat is iets dat zij moet beseffen. Ze is er nu eenmaal, nu moet ze voor zichzelf een weg zien te vinden...en niet door je ouder(s) geaccepteerd worden is natuurlijk wel een hele nare start ;(

kvd, je staat er niet alleen voor :)
Gelukkig nieuwjaar alvast (want ik vergeet het anders gegarandeerd _O- ) en ook gelukkig nieuwjaar alvast aan de anderen toegewenst :P
pi_134883056
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 17:19 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Zowel mijn zus als mij had ze wat aan willen doen ja. Maar goed, was mentaal toen niet helemaal oké begreep ik dus. En allemaal jaren later (en dan hoor je het en dan duurt het ook nog even voordat je begrijpt wat ze precies zei).
Maar ik geloof wel echt dat ze wel van me houdt/heeft gehouden. Ook zij is gevormd door dingen die zij heeft meegemaakt en de emoties die ze heeft gehad en die ze nu heeft.

Zoals gisteren werd gezegd, ouders zijn ook mensen en roeien met de riemen die zij hebben en aangeboden krijgen in het leven. Af en toe zijn de riemen even weg, waardoor het roeien niet lukt en uit koers raken. De vraag is of ze dan weer de goede kant op kunnen of niet. En wat dat met hun passagiers doet (en of die op de boot blijven zitten of in het water vallen).
pi_134883215
En even een O+ en :* voor de mensen hier die op het verhaal reageren.

Als je zoiets tegen vrienden zegt, dan snappen ze het niet. Het is fijn hier het idee te krijgen dat ik niet helemaal gek ben en dat er herkenning is!
pi_134884893
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 17:35 schreef kvd het volgende:
En even een O+ en :* voor de mensen hier die op het verhaal reageren.

Als je zoiets tegen vrienden zegt, dan snappen ze het niet. Het is fijn hier het idee te krijgen dat ik niet helemaal gek ben en dat er herkenning is!
  maandag 30 december 2013 @ 19:05:01 #146
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_134887528
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 17:32 schreef kvd het volgende:

[..]

Zowel mijn zus als mij had ze wat aan willen doen ja. Maar goed, was mentaal toen niet helemaal oké begreep ik dus. En allemaal jaren later (en dan hoor je het en dan duurt het ook nog even voordat je begrijpt wat ze precies zei).
Maar ik geloof wel echt dat ze wel van me houdt/heeft gehouden. Ook zij is gevormd door dingen die zij heeft meegemaakt en de emoties die ze heeft gehad en die ze nu heeft.

Zoals gisteren werd gezegd, ouders zijn ook mensen en roeien met de riemen die zij hebben en aangeboden krijgen in het leven. Af en toe zijn de riemen even weg, waardoor het roeien niet lukt en uit koers raken. De vraag is of ze dan weer de goede kant op kunnen of niet. En wat dat met hun passagiers doet (en of die op de boot blijven zitten of in het water vallen).
Wow! Diep respect voor hoe sterk jij hierin staat! Kan ik nog wat van leren ;) niet zozeer tov mijn eigen ouders (die vielen nog wel mee), maar als ik jouw berichten hier lees dan word ik plaatsvervangend boos.
pi_134890908
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 19:05 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Wow! Diep respect voor hoe sterk jij hierin staat! Kan ik nog wat van leren ;) niet zozeer tov mijn eigen ouders (die vielen nog wel mee), maar als ik jouw berichten hier lees dan word ik plaatsvervangend boos.
:@

Het is maar net hoe mijn pet staat hoor ;) Vandaag heb ik een goede middag (een meevallertje en iets goeds kunnen regelen *O* ) en kan het zo zien. Hoe ik er morgen over denk is maar weer de vraag, gisteren dacht ik er heel negatief over.
Maar ik ga er wel vanuit dat iedereen door (levens-)omstandigheden doet zoals hij of zij doet. Misschien ook wel een overlevingsstrategie? Want als ze bewust zo is en doet, dan weet ik niet hoe ik er dan mee om zou gaan.
En ik als passagier op haar boot ga er dus bij lange na niet altijd op deze manier mee om, anders zou ik me er ook niet zo druk om maken en me er negatief door laten beïnvloeden ;)

Ik vraag me ineens af...zijn al die ouders hier misschien van dezelfde generatie?
  maandag 30 december 2013 @ 20:28:45 #148
47102 Elvi
miemkwien
pi_134892234
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 20:08 schreef kvd het volgende:

Ik vraag me ineens af...zijn al die ouders hier misschien van dezelfde generatie?
Kan... Die van mij zijn van 1950 en 1952 :) Dus die jaren '50 mentaliteit zit er nog stevig in :')
pi_134892462
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 20:28 schreef Elvi het volgende:

[..]

Kan... Die van mij zijn van 1950 en 1952 :) Dus die jaren '50 mentaliteit zit er nog stevig in :')
Die van mij (en dan doe ik even alleen moeder, vader heeft er niks mee te maken) eind '45, scheelt niet veel....oorlogsmentaliteit?
pi_134893210
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 20:28 schreef Elvi het volgende:

[..]

Die van mij precies hetzelfde.
pi_134893311
De mijne zijn ook van rond de 1950 :Y

Maar we zijn hiero toch ook min of meer leeftijdsgenoten van elkaar? :P
pi_134893655
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 20:46 schreef magnetronkoffie het volgende:

ik heb geen.idee, zo goed ken ik jullie nog niet...ik ben over 4 dagen 37
pi_134895740
En toen stond er zo maar een ex-vriendinnetje voor de deur die me zelfs zo ver kreeg dat ik weg ging en zij achterbleef om het vliegtuig terug te pakken wat ik betaal :'). Ja, ik verdien die vieze schop onder mijn reet. Dat klopt. En ook de " :') gast!!!! ". Ik ga het contact nog steeds gewoon uit de weg. Niet communiceren. Als ik dat wel doe, is het (denk ik) alleen maar de vicieuze cirkel naar beneden.

Ik zit eind jan/begin feb weer waar ik moet zitten.

Alvast iedereen een happy 2014!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_134895784
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 20:52 schreef kvd het volgende:

[..]

ik heb geen.idee, zo goed ken ik jullie nog niet...ik ben over 4 dagen 37
Ow, ik had jou altijd jonger geschat! :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_134895798
Note voor 2014

Nooit meer Poolse dames
Nooit meer borderliners
Nooit meer dames met rugzakjes.

_O_
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 30 december 2013 @ 21:35:43 #156
47102 Elvi
miemkwien
pi_134896386
Ik ben net 3 maanden 30 :P

quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 21:25 schreef sitting_elfling het volgende:
Note voor 2014

Nooit meer Poolse dames
Nooit meer borderliners
Nooit meer dames met rugzakjes.

_O_
:'( Nou... Ik had ook even de diagnose borderline -O- (dat krijg je met zelfbeschadiging he :') ) Ik ben echt niet zo hoor... Er zijn verschillende gradaties. Jij heb net een rotte te pakken.
pi_134896571
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 21:35 schreef Elvi het volgende:
Ik ben net 3 maanden 30 :P

[..]

:'( Nou... Ik had ook even de diagnose borderline -O- (dat krijg je met zelfbeschadiging he :') ) Ik ben echt niet zo hoor... Er zijn verschillende gradaties. Jij heb net een rotte te pakken.
Nou ik had er ook 1tje te pakken hoor :')
Maar ben er wel relatief goed vanaf gekomen! _O-
  maandag 30 december 2013 @ 21:41:42 #158
47102 Elvi
miemkwien
pi_134896734
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 21:38 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Nou ik had er ook 1tje te pakken hoor :')
Maar ben er wel relatief goed vanaf gekomen! _O-
Maar ik denk dat het bij hen dus overduidelijk is dat ze borderline hebben. Als je het niet zou weten dan had je misschien gedacht dat het gewoon een bitch was :P
pi_134896803
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 21:41 schreef Elvi het volgende:

[..]

Maar ik denk dat het bij hen dus overduidelijk is dat ze borderline hebben. Als je het niet zou weten dan had je misschien gedacht dat het gewoon een bitch was :P
Ja, moet ook eerlijk zeggen dat s_e het een "stukkie" zwaarder had getroffen dan ik :P
pi_134898202
Wat is mis met dames met rugzakjes?
pi_134899293
Ik ben 23. Dus onze oogarts zijn wel ongeveer even oud, maar wij niet.

quote:
9s.gif Op maandag 30 december 2013 22:07 schreef Gray het volgende:
Wat is mis met dames met rugzakjes?
Niks.
  dinsdag 31 december 2013 @ 09:32:12 #162
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_134913860
quote:

Mijn ouders zijn van '49 en '51...
En ik van 75, dus klopt wel dat we allemaal van vergelijkbare leeftijd zijn en onze ouders ook. Geinig!
  dinsdag 31 december 2013 @ 09:39:49 #163
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_134914001
Ouders van '55 / '56 en zelf uit '86 O+
  dinsdag 31 december 2013 @ 09:46:27 #164
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_134914122
quote:

30 hier -O-
pi_134918164
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 09:32 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Mijn ouders zijn van '49 en '51...
En ik van 75, dus klopt wel dat we allemaal van vergelijkbare leeftijd zijn en onze ouders ook. Geinig!
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 december 2013 09:39 schreef Cue_ het volgende:
Ouders van '55 / '56 en zelf uit '86 O+
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 09:46 schreef Royco1 het volgende:

[..]

30 hier -O-
We zijn gewoon "generation D " :D :P

En we hebben het er maar druk mee (ik heb gisteravond eindelijk die stats pagina van fok gevonden *O* )
Hier de top 13 van heel R&P van afgelopen jaar :P (zie spoiler)

SPOILER
Kort verhaaltje over hoe ik terugkijk op afgelopen jaar:
SPOILER
Zooo, en nu even nog een bakkie :9

[ Bericht 3% gewijzigd door magnetronkoffie op 31-12-2013 11:53:25 ]
  dinsdag 31 december 2013 @ 11:47:57 #166
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_134918262
Doe eens linkje naar die stats?
pi_134918305
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 december 2013 11:47 schreef Cue_ het volgende:
Doe eens linkje naar die stats?
Weet niet of ie werktLink werkt! Zie spoiler

SPOILER
Edit: Of zit je mobiel en kan je spoilers niet openen? Anders DM ik je de link wel ;)
  dinsdag 31 december 2013 @ 11:52:20 #168
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_134918485
Ow ik heb hem gevonden.. tnx :)

Maar men... dat is niet goed :') Had ik ook nooit verwacht eerlijk gezegd :')
pi_134919102
Hebben jullie ook last van de vuurwerkknallen? :@
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  dinsdag 31 december 2013 @ 12:06:50 #170
47102 Elvi
miemkwien
pi_134919151
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:05 schreef zomertje het volgende:
Ja ;(
Ik ga echt niet meer naar buiten zonder begeleiding hoor :') Ik ben sowieso niet meer van plan om naar buiten te gaan want ik heb mn feestkleding al aan: een huispak :P (maar dan niet-matchend :') )
pi_134919184
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:05 schreef zomertje het volgende:
Ik heb heerlijke muziek opstaan en hoor de knallen nauwelijks. Alleen wel jammer dat ik door de knallen wakker werd :')
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:06 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ja ;(
Ik ga echt niet meer naar buiten zonder begeleiding hoor :') Ik ben sowieso niet meer van plan om naar buiten te gaan want ik heb mn feestkleding al aan: een huispak :P (maar dan niet-matchend :') )
Voor mij is ook een lekkere binnenzit-dag vandaag :P
(Ik hoop dat het om 23u stieken kei-hard gaat regenenhagelen, zo groot als golfballen :@ :P )
pi_134919411
Gelukkig ben ik dus niet de enige....
-Albert Camus.
pi_134919665
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:12 schreef zomertje het volgende:
Gelukkig ben ik dus niet de enige....
Nee ik schrik me altijd lam als ik een harde knal hoor :')
Dan voel ik het in mn lijf nog nagalmen, word ik niet echt prettig van :')

Ik ben altijd bang dat er een afzwaaier in mn gezicht ontploft ofzo ;(
pi_134921206
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:18 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Nee ik schrik me altijd lam als ik een harde knal hoor :')
Dan voel ik het in mn lijf nog nagalmen, word ik niet echt prettig van :')

Ik ben altijd bang dat er een afzwaaier in mn gezicht ontploft ofzo ;(
Ik blijf gewoon zoveel mogelijk binnen.... het is dat we vanavond op de fiets naar vrienden gaan. Dat gaat ff stress worden :/
-Albert Camus.
pi_134921441
Ik trek dat hele oudejaarsgedoe gewoon slecht. Die knallers zijn gewoon nog een extra'tje om me humeurig te krijgen. Nog 3 weken, dan is mijn verjaardag ook achter de rug, en dan 2014 beginnen.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  dinsdag 31 december 2013 @ 13:29:55 #176
47102 Elvi
miemkwien
pi_134922712

Hier. Voor jullie. Een positieve vuurwerk-ervaring ;)
  dinsdag 31 december 2013 @ 13:37:48 #177
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_134923113
Ik heb er geen last van, vind het vooral ruk voor mijn katten. Ik ga niet ver van huis vanavond dus kan steeds ff kijken hoe het gaat thuis.
Ik ben ook niet echt bang voor vuurwerk, ga straks gewoon hardlopen tussen de strijkers gooiende kinders door ;)
Misschien komt het omdat ik zelf nooit narigheid heb gehad met vuurwerk ofzo. Ik steek alleen maar niets af omdat ik, sinds ik zelf huisdieren heb, weet hoe zielig het voor ze is. Vroeger kocht ik zelf altijd een klein beetje vuurwerk en dan lekker fikkie stoken om 12 uur *O*
  dinsdag 31 december 2013 @ 14:08:18 #178
399061 kuolema
vermaledijd
pi_134924579
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 13:29 schreef Elvi het volgende:

Hier. Voor jullie. Een positieve vuurwerk-ervaring ;)
Hahaha _O- Fantastisch. Wat is hij blij en trots O+

Hoe gaat het nu bij die nieuwe psycholoog Elvi?

Ik ben heel erg bang voor vuurwerk. Vanwege het vuur/gevaar maar ik kan ook niet tegen de knallen. Ik heb jaren gehad dat ik op mijn kamer ging zitten met mijn gordijnen dicht en mijn handen op mijn oren :')
Straks ga ik naar mijn moeder (met de bus) en vanavond word ik met de auto opgehaald door een vriendin en dan gaan we het met een paar vrienden vieren. Goed geregeld :P
Ik moet er niet aan denken om zonder bescherming naar buiten te gaan. Ik vind sterretjes al eng :')

Magnetronkoffie, ik ben heel blij voor je :D :*

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 13:37 schreef Murmeli het volgende:
Ik heb er geen last van, vind het vooral ruk voor mijn katten. Ik ga niet ver van huis vanavond dus kan steeds ff kijken hoe het gaat thuis.
Ik ben ook niet echt bang voor vuurwerk, ga straks gewoon hardlopen tussen de strijkers gooiende kinders door ;)
Misschien komt het omdat ik zelf nooit narigheid heb gehad met vuurwerk ofzo. Ik steek alleen maar niets af omdat ik, sinds ik zelf huisdieren heb, weet hoe zielig het voor ze is. Vroeger kocht ik zelf altijd een klein beetje vuurwerk en dan lekker fikkie stoken om 12 uur *O*
SPOILER
pi_134925763
Zal zo'n thundershirt ook bij mensen helpen? Gewoon een beetje ingebakerd worden? Misschien ook wel goed bij depressies. *O*
  dinsdag 31 december 2013 @ 14:39:47 #180
47102 Elvi
miemkwien
pi_134925780
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:08 schreef kuolema het volgende:

[..]

Hahaha _O- Fantastisch. Wat is hij blij en trots O+

Hoe gaat het nu bij die nieuwe psycholoog Elvi?

Ik ben heel erg bang voor vuurwerk. Vanwege het vuur/gevaar maar ik kan ook niet tegen de knallen. Ik heb jaren gehad dat ik op mijn kamer ging zitten met mijn gordijnen dicht en mijn handen op mijn oren :')
Straks ga ik naar mijn moeder (met de bus) en vanavond word ik met de auto opgehaald door een vriendin en dan gaan we het met een paar vrienden vieren. Goed geregeld :P
Ik moet er niet aan denken om zonder bescherming naar buiten te gaan. Ik vind sterretjes al eng :')

Magnetronkoffie, ik ben heel blij voor je :D :*

[..]

SPOILER
Ik vind die nieuwe psychologe echt niks :') Ik kan het niet helpen... ik heb geen klik en ik vind dr vreemd. Maar goed, ik hoef nog maar 4 of 5 keer denk ik en dan ben ik daar ook weer vanaf :P

Wat een apart concept zo'n Thundershirt :o Nooit van gehoord! Ik ben benieuwd of het inderdaad helpt.
  dinsdag 31 december 2013 @ 14:40:25 #181
47102 Elvi
miemkwien
pi_134925809
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:39 schreef seasushi het volgende:
Zal zo'n thundershirt ook bij mensen helpen? Gewoon een beetje ingebakerd worden? Misschien ook wel goed bij depressies. *O*
Haha nou er staat wel op de website dat het bij autistische kinderen werkt :P Dus het is wel geschikt voor mensen ;)
pi_134925895
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:40 schreef Elvi het volgende:

[..]

Haha nou er staat wel op de website dat het bij autistische kinderen werkt :P Dus het is wel geschikt voor mensen ;)
Bij mensen met autisme wordt druk gebruikt voor het verlichten van hun voortdurende angst. Kinderen met bepaalde gedrags problemen gebruiken druk t-shirts en verzwaarde vesten om te ontspannen en te concentreren. Ouders wikkelen hun pasgeboren kind in doeken om het te troosten en tot rust te brengen
Volgens mij moet de grootste maat met gemak passen. Alle AD overboord!
  dinsdag 31 december 2013 @ 14:44:03 #183
47102 Elvi
miemkwien
pi_134925941
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:43 schreef seasushi het volgende:

[..]

Bij mensen met autisme wordt druk gebruikt voor het verlichten van hun voortdurende angst. Kinderen met bepaalde gedrags problemen gebruiken druk t-shirts en verzwaarde vesten om te ontspannen en te concentreren. Ouders wikkelen hun pasgeboren kind in doeken om het te troosten en tot rust te brengen
Dus eigenlijk is het gewoon een hele lange stevige knuffel maar dan zonder menselijk contact...

Dat klinkt best treurig als je het zo bekijkt ;(
pi_134926201
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:44 schreef Elvi het volgende:

[..]

Dus eigenlijk is het gewoon een hele lange stevige knuffel maar dan zonder menselijk contact...

Dat klinkt best treurig als je het zo bekijkt ;(
Niemand houdt het vol om een depressievo 24 uur per dag te knuffelen. Je kunt het ook bijna niet verwachten van ggz....
  dinsdag 31 december 2013 @ 14:59:24 #185
418139 WilhelmusVanNassau
Ben ick van Duytschen bloet
pi_134926475
Alvast een goed 2014 allemaal! *O*

SPOILER
"Een kloek en manlyk hart pleeght ook in spyt der weederspoedt ankergrondt aan de hoope te vinden"
  dinsdag 31 december 2013 @ 15:42:09 #186
399061 kuolema
vermaledijd
pi_134928298
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:43 schreef seasushi het volgende:

[..]

Ik kan me daarom ook best voorstellen dat het ook bij mensen zou kunnen werken. Zal straks eens kijken of ie mij past :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:39 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ik vind die nieuwe psychologe echt niks :') Ik kan het niet helpen... ik heb geen klik en ik vind dr vreemd. Maar goed, ik hoef nog maar 4 of 5 keer denk ik en dan ben ik daar ook weer vanaf :P

Wat een apart concept zo'n Thundershirt :o Nooit van gehoord! Ik ben benieuwd of het inderdaad helpt.
Hoezo vind je haar vreemd? :D
Gelukkig dat het maar voor even is, maar anders had je natuurlijk ook om een ander kunnen vragen.
pi_134929104
Ik kom hier ook maar weer even bijschrijven zit de laatste tijd(2 maanden) niet echt heel lekker in mijn vel. Maar heb het enorm druk met de studie dus heb amper tijd om het op te merken. En nu heb ik 2 weekjes vakantie en merk ik het wel. vooral nu rond oud & nieuw waarbij ik altijd minder lekker in mijn vel zit omdat ik er niks aan vind en er al jaren tegenop kijk.

Maar ik merk dat het erger begint te worden, over het algemeen was 2013 wel een goed jaar, maar sinds oktober zit ik niet lekker in mijn vel. Mijd sociale activiteiten meer en merk ik dat ik meer het buitenbeentje word mede doordat ik me zo voel.

Ik ga tengewoordig naar een SPH'er vroeger naar een psycholoog. Maar dit is zo oppervlakkig en meer gericht op praktische zaken dat ik er niet echt veel aan heb.

En het lijkt op deze momenten alsof continu met een masker van plezier op leef, terwijl ik soms wel plezier kan hebben, maar het kan zo snel omschakelen...
pi_134929268
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 16:02 schreef cafpow het volgende:
Ik kom hier ook maar weer even bijschrijven zit de laatste tijd(2 maanden) niet echt heel lekker in mijn vel. Maar heb het enorm druk met de studie dus heb amper tijd om het op te merken. En nu heb ik 2 weekjes vakantie en merk ik het wel. vooral nu rond oud & nieuw waarbij ik altijd minder lekker in mijn vel zit omdat ik er niks aan vind en er al jaren tegenop kijk.

Maar ik merk dat het erger begint te worden, over het algemeen was 2013 wel een goed jaar, maar sinds oktober zit ik niet lekker in mijn vel. Mijd sociale activiteiten meer en merk ik dat ik meer het buitenbeentje word mede doordat ik me zo voel.

Ik ga tengewoordig naar een SPH'er vroeger naar een psycholoog. Maar dit is zo oppervlakkig en meer gericht op praktische zaken dat ik er niet echt veel aan heb.

En het lijkt op deze momenten alsof continu met een masker van plezier op leef, terwijl ik soms wel plezier kan hebben, maar het kan zo snel omschakelen...
Klinkt niet best. Let je er wel op dat het niet erger wordt? Ik herken dit maar had tussendoor ook wel terugvallen.
  dinsdag 31 december 2013 @ 16:15:49 #189
399061 kuolema
vermaledijd
pi_134929522
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 16:02 schreef cafpow het volgende:

Het is winter en er zijn feestdagen, dat is sowieso geen fijne tijd voor veel mensen. Lukt het wel met je studie? Je geeft eigenlijk aan dat je behoefte hebt aan meer therapeutische gesprekken. Dat zou je kunnen aangeven bij je hulpverlener en ook wat je dan precies wilt, zodat je misschien weer met een psycholoog kan gaan praten. Dat je niet zo merkt dat het slechter gaat omdat je het druk hebt, is zeker iets om in de gaten te houden. Want als je maar doorgaat en niet let op jezelf kan het heel plotseling fout gaan. Sterkte :*
pi_134929868
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 16:07 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Klinkt niet best. Let je er wel op dat het niet erger wordt? Ik herken dit maar had tussendoor ook wel terugvallen.

Ik let er wel op, en weet uit ervaring dat het na de eerste paar daagjes van het nieuw jaar wel minder word. Het is nooit helemaal weg, maar naarmate ik weer de normale routine kan oppaken word het minder.

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 16:15 schreef kuolema het volgende:

[..]

Het is winter en er zijn feestdagen, dat is sowieso geen fijne tijd voor veel mensen. Lukt het wel met je studie? Je geeft eigenlijk aan dat je behoefte hebt aan meer therapeutische gesprekken. Dat zou je kunnen aangeven bij je hulpverlener en ook wat je dan precies wilt, zodat je misschien weer met een psycholoog kan gaan praten. Dat je niet zo merkt dat het slechter gaat omdat je het druk hebt, is zeker iets om in de gaten te houden. Want als je maar doorgaat en niet let op jezelf kan het heel plotseling fout gaan. Sterkte :*
Feestdagen vind ik leuk, tenminste kerst, dan krijg ik een speciaal gevoel. En oud & nieuw heb ik dus niks mee, voor ma voelt het wel speciaal afsluiting van een etappe ed. Maar voor mij is het als een wisseling van dag zoals het hele jaar door. En irriteer me aan het vuurwerk en ga daardoor 's avons niet op stap, terwijl ik wel uitnodigingen heb.

Verder tja, zit het bij mij ook met een "handicap" aangezien ik sinds kind altijd anders was en nooit 100% mee kon komen met anderen. En met oud & nieuw word dat erin gewreven.

En dat van de hulpverlener ligt ook wel aan mij, ik kan me niet helemaal open stellen nog, ben 1 jaar in behandeling nu bij deze persoon. En mijn vrige behandelaar heft het ook heel veel moeite gekost om mij "los" te krijgen. Maar met die andere hulpverlener was het heel speciaal, want het was alsof deze een vriend van me was, en het voelde niet als hulpverlener, maar die van nu is heel erg to the point. En wil dat ik met specifieke onderwerpen aan kom zetten, terwijl ik er iets uit gooi en die persoon ndan verder moet peuteren in mij om het geheel eruit te krijgen.

Maar goed, het zal ook wel de stress zijn. Want studie gaat wel goed op zich, kan in februari starten met afstuderen. Alleen is het laatste half jaar op school een enorme chaos.

Maar het zijn echt de afgelopen dagen meer, meeste mensen die je ziet zijn in een "jubel" stemming zoals ik het zeg en daardoor irriteer ik me en word ik nog somberder... :{
En ik mis ook wel sociale om oud & nieuw heen, want we worden nooit ergens heen uitgenodigd(ma en ik) En ma ga ik niet alleen laten.

En toevallig krijgen we een paar minuten geleden wel een uitnodiging alleen kunnen we niet gaan omdat we op de hond van andere vrienden gaan passen. Die dat gisterenavond hebben gevraagd en we kunnen moelijk afzeggen nu op laatste moment dat ik erg lullig :|W

Maar moet het denk ik ook even van me afschrijven want heb niemand om dit bij te uiten...
pi_134930532
Klinkt niet fijn t verhaaltje van hierboven... sterkte ermee.

Ik merk dat ik op dagen als vandaag niet lekker kan functioneren, het vuurwerk en de jaarwisseling zit me dwars. Net als bij anderen hier.

Hoe zitten jullie met werk? Gaat dat wel goed samen met de psychische zaken?
-Albert Camus.
pi_134930691
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 16:43 schreef zomertje het volgende:
Klinkt niet fijn t verhaaltje van hierboven... sterkte ermee.

Ik merk dat ik op dagen als vandaag niet lekker kan functioneren, het vuurwerk en de jaarwisseling zit me dwars. Net als bij anderen hier.

Hoe zitten jullie met werk? Gaat dat wel goed samen met de psychische zaken?
Ik ben dan nog student maar het studeren ed loopt gewoon prima. Uiteraard heb ik momenten waarop ik het niet zie zitten of zoiets heb van het gaat niet lukken of mischien is het beter om nu nog te stoppen. Maar ik moet mezelf door die momenten heen slepen dan gaat het vanzelf weer beter :)
pi_134933791
Teeering, ik word gestressed van die knallen buiten. Toch maar even wat innemen...
pi_134933865
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:08 schreef magnetronkoffie het volgende:
Teeering, ik word gestressed van die knallen buiten. Toch maar even wat innemen...
Herkenbaar :*

Toen ik vanmorgen buiten moest werken (postbezorger) was ik het ook bijna even kwijt.. Thuis gewoon 3 uur aaneen geslapen..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_134934078
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:11 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Herkenbaar :*

Toen ik vanmorgen buiten moest werken (postbezorger) was ik het ook bijna even kwijt.. Thuis gewoon 3 uur aaneen geslapen..
Ja, heb geen zin om nu al te stressen (het is pas 18u), dus dan maar effe zo :P
Ten slotte heb ik dat spul daarvoor in huis liggen ;)
pi_134934488
Hebben jullie ervaring met alcohol en ad? Ik wil vanavond eens kijken hoe een wijntje of wat gaat vallen. :9
  dinsdag 31 december 2013 @ 18:30:46 #197
414674 Mistico
Good Moaning
pi_134934565
Vandaag super goed nieuws gehad over iets waar ik me al een hele tijd druk over maakte.

Nu de andere 98 dingen nog :')
pi_134934668
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:28 schreef -Spring het volgende:
Hebben jullie ervaring met alcohol en ad? Ik wil vanavond eens kijken hoe een wijntje of wat gaat vallen. :9
Ik merkte alleen dat ik wat sneller dronken was ofzo. Had in elk geval geen issues daarmee :P
Gewoon heel rustig opbouwen :Y
  dinsdag 31 december 2013 @ 19:14:00 #199
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_134936115
Pffff half geslapen vanmiddag, beetje moe nu dus. Haren in de krullen dus hoop dat er wat leuks uitkomt.

Hopelijk wordt vanavond een beetje leuk

Mbt de vuurwerkvraag. Heb er weinig last van. Fiets er niet graag doorheen omdat je weet dat mensen niet altijd goed uitkijken, maar dan kijk ik wel wat beter uit :P
De knallen zijn niet erg, hoogstens irritant als je probeert te slapen of muziek zit te luisteren :+
  dinsdag 31 december 2013 @ 19:17:05 #200
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_134936236
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 19:14 schreef Cue_ het volgende:
Pffff half geslapen vanmiddag, beetje moe nu dus. Haren in de krullen dus hoop dat er wat leuks uitkomt.

Hopelijk wordt vanavond een beetje leuk

Mbt de vuurwerkvraag. Heb er weinig last van. Fiets er niet graag doorheen omdat je weet dat mensen niet altijd goed uitkijken, maar dan kijk ik wel wat beter uit :P
De knallen zijn niet erg, hoogstens irritant als je probeert te slapen of muziek zit te luisteren :+
Tuurlijk komt er iets leuks uit ^O^
Same shit, different day
SC hopper present
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')