abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134798284
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 december 2013 18:31 schreef rainbowwarrior het volgende:

[..]

Mja, goede en terechte vraag. Het is natuurlijk niet zo dat ik mezelf helemaal niet ken, maar ik ken mezelf op veel gebieden niet zo goed. Misschien is het ook een gebrek aan levenservaring of zo. Door mijn jarenlange depressie ben ik vooral erg in mezelf gekeerd geraakt / geweest en kon geen kant meer op. Weet daardoor ook niet wat ik wil. En dat wil ik dus gaan ontdekken. Ik denk dat ik vooral veel verschillende dingen moet gaan uitproberen. Gewoon dingen doen. En veel zelfreflectie uitoefenen :).

Natuurlijk ben ik door de therapie natuurlijk ook al bezig met mezelf leren kennen. Het is denk ik ook een levenslang proces, maar voor mij op dit moment wel erg belangrijk omdat ik bepaalde bij mezelf ziekmakende patronen wil gaan doorbreken en veranderen en daarvoor moet ik die wel leren kennen en begrijpen.
Herken ik wel, vooral dat in jezelf gekeerd raken na verloop van tijd.
Ik had o.a. veel last van piekeren (en dan vooral doomdenken). Dat piekeren kon ik niet stoppen, maar wat ik wel kon doen was over nuttigere dingen gaan piekeren, op een objectievere manier.

Misschien is dat niet jouw aanpak (of zelfs maar jouw probleem), maar het werkte wel voor mij :)

Ik houd er gewoon van om creatief problemen aan te pakken en een beetje out-of-the-box oplossingen te zoeken :P

[ Bericht 1% gewijzigd door magnetronkoffie op 28-12-2013 20:16:10 (spelling lol) ]
pi_134800256
Sinds het uit is ben ik elke dag wel weggeweest of heb ik vrienden opgezocht. Vandaag dan voor het eerst alleen en ik merk meteen dat ik word overmand door allerlei gevoelens. De drang om contact te zoeken met mijn ex is groot, maar ik heb mezelf elke keer wijs gemaakt dat het niet goed is. Hij is nu op vakantie dus dan is het al helemaal geen goed plan.

Ik zorg goed voor mezelf en probeer dus niet thuis te zwelgen in verdriet, maar in mijn achterhoofd tel ik toch stiekem de dagen af dat hij weer terugkomt. Slecht, maar ik kan het niet stoppen. Ik voel me al sterker met de dag worden, en ik hoop me binnenkort zo sterk te voelen dat ik niet meer elke seconde van de dag aan hem denk...
pi_134800469
Ik heb hier ooit eens gepost want ik zit met paniek/angstoornissen, waaronder Sociale fobie en een behoorlijk lage zelfwaarde. 4 dagen geleden zomaar uit het niets trainingspak aangetrokken en maar wezen joggen, en dat heb ik nu 4 dagen volgehouden en ik voel me eerlijk gezegd al een heel stuk beter, apart, maar het werkt blijkbaar echt
lol?
pi_134801498
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 20:49 schreef Nass het volgende:
Ik heb hier ooit eens gepost want ik zit met paniek/angstoornissen, waaronder Sociale fobie en een behoorlijk lage zelfwaarde. 4 dagen geleden zomaar uit het niets trainingspak aangetrokken en maar wezen joggen, en dat heb ik nu 4 dagen volgehouden en ik voel me eerlijk gezegd al een heel stuk beter, apart, maar het werkt blijkbaar echt
Ik neem aan dat je met "het werkt blijkbaar echt" doelt op "je angsten confronteren"?
Want voor mij heeft dat nooit echt gewerkt. Ik voel me dan in het diepe gegooid en leer er niks meer van.

Maar wel stoer dat je gewoon de stoute (jogging)schoenen hebt aangetrokken en het gewoon hebt gedaan! ^O^
pi_134801656
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 21:13 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je met "het werkt blijkbaar echt" doelt op "je angsten confronteren"?
Want voor mij heeft dat nooit echt gewerkt. Ik voel me dan in het diepe gegooid en leer er niks meer van.

Maar wel stoer dat je gewoon de stoute (jogging)schoenen hebt aangetrokken en het gewoon hebt gedaan! ^O^
Ik denk eerder dat je door sporten wat gelukkiger voelt, omdat je lichaam dan dopamine aanmaakt. Ik mag helaas nog niet sporten vanwege medische redenen, maar zodra dat weer kan ga ik ook zeker weer sporten. :)
pi_134801735
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 21:16 schreef Mistico het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat je door sporten wat gelukkiger voelt, omdat je lichaam dan dopamine aanmaakt. Ik mag helaas nog niet sporten vanwege medische redenen, maar zodra dat weer kan ga ik ook zeker weer sporten. :)
Ik heb al ooit een paar maanden hardgelopen en merkte geen verschil (behalve dan dat ik nogal blessuregevoelig was ofzo :') ), vandaar dat ik -die- link niet zag :P

Kun je ook niet wandelen dan? :)
pi_134802134
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 21:18 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik heb al ooit een paar maanden hardgelopen en merkte geen verschil (behalve dan dat ik nogal blessuregevoelig was ofzo :') ), vandaar dat ik -die- link niet zag :P

Kun je ook niet wandelen dan? :)
Kan je dan niet naar een sportschool? Krachttraining is best een uitdaging en leuk als je merkt dat je vooruit gaat.

Ik kan fysiek alles, en ga ook vaak buiten wandelen :) (Ik zet liever hier niet publiek neer wat de medische reden is, maar over een paar weken zou ik weer mogen sporten).
pi_134802263
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 21:25 schreef Mistico het volgende:

[..]

Kan je dan niet naar een sportschool? Krachttraining is best een uitdaging en leuk als je merkt dat je vooruit gaat.

Ik kan fysiek alles, en ga ook vaak buiten wandelen :) (Ik zet liever hier niet publiek neer wat de medische reden is, maar over een paar weken zou ik weer kunnen sporten).
Ik zit nog te twijfelen tussen sportschool en zwemmen, beide hebben voor- en nadelen. Tijdens het hardlopen merkte ik geen verschil in gemoedstoestand, om de 1 of andere reden werkt iets als runningtherapie niet echt voor mij maar dat geeft niet, want ben niet meer zo depressief als toen :P

Je hoeft mij geen details te geven als je dat niet wilt, de hoofdzaak is dat je op dit moment door "iets" eventjes niet voluit kunt gaan en das alles dat ik hoef te weten :)
pi_134803262

[ Bericht 100% gewijzigd door Mistico op 28-12-2013 21:54:16 ]
pi_134805313
Ik denk ook niet hardlopen bij iedereen werkt. Het is zoeken naar een sport die bij je past.

• Wandelen vond ik wel leuk, maar eigenlijk alleen omdat ik met een vriendin kon kletsen en we in natuurgebieden liepen :P
• Fitness vind ik echt geen hol aan :') Heb het wel steeds geprobeerd maar ik vind het saai.
• Yoga was voor mij een mix tussen te ingewikkeld en te ontspannend :P En al die gekke bekken van die vrouwen op Oilily-handdoekjes was ook niks voor me _O-
• Buikdansen is iets wat ik wel altijd heel leuk vond dus ik ben van plan dat weer op te pakken :) Daar werd ik wel blij van, van alle andere sporten niet :)
pi_134805982
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 21:13 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Niet bepaald mn angster confronteren, maar de verveling die er bij heerst omdat ik zin heb in niets en nergens lol van krijg, en omdat ik nergens lol in zie doe ik niets--> Circel.
Maar ik merkte tijdens het hardlopen dat ik gewoon voor even gedachtenloos ben, even lekker weg, en dat gevoel blijft erna gewoon nog.

Ik ben 3 weken geleden ook gestopt met roken en probeer de draad met mijn vrienden weer op te pakken. Langzamerhand probeer ik zo omhoog te werken naar een sportschool voor krachttraining.

Overigens heb ik een hypocriete vorm van Sociale fobie omdat ik ongelooflijk sociaal ben en mensen makkelijk durf aan te spreken, ik ben alleen bang dat mensen die me zien, me direct bestempelen met 'Haha kijk wat een lelijk gozer'
lol?
pi_134814323
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 december 2013 17:55 schreef rainbowwarrior het volgende:

[..]

Merk je qua stemming ook een verandering of nog niet echt?

Ik zit vandaag op dag 9. Neem sinds gister de volle voorgeschreven dosis (20mg fluoxetine). Bijwerkingen heb ik ook niet meer echt. Eigenlijk ook af en toe nog een beetje wazig, maar dat vind ik niet zo storend.

Ik weet niet of het echt met de AD te maken heeft, of dat er voornamelijk een placebo-effect optreedt of dat ik ook maar weer eens een redelijke okaye dag heb, maar ik voel me vandaag vrij goed eigenlijk. Nou ja, misschien is het van alle drie een beetje ;).

Ik merk wel dat ik echt nog aan bepaalde punten hard moet gaan werken: zelfbeeld, zelfhaat in zelfliefde veranderen, mijn afhankelijkheid ten opzichte van anderen, mezelf leren kennen. Ik ben benieuwd wat het nieuwe jaar gaat brengen. Veel slechter dan dit jaar kan het eigenlijk niet worden (hoop ik) :').
Zelf merk ik daar weinig van maar vanuit m'n omgeving krijg ik de laatste dagen aardig vaak te horen dat ze mij meer helder, vrolijk en spraakzaam vinden. Ook hier geen idee of dat met het placebo-effect te maken heeft, maar ergens boeit me dat ook niet. Allang fijn dat anderen nu zeggen hoe ze vinden dat ik overkom op hen.

Met je laatste alinea ben ik ook hard aan de slag de laatste tijd. Lastig...
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_134814521
Ik merk in December in de laatste weken dat het grootste gedeelte van mensen altijd aardiger voor elkaar zijn en ze overladen met complimentjes etc. Hiep hoi!

:').

Aldus azijnpisser s_e.

Volgens mij heb ik het grootste gedeelte van mijn D&A wel achter de rug. Nu kijken of we in 2014 een 'Hoe slaap ik beter' topic kan stichten en in 2015 van al mijn kwaaltjes af kan zijn.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_134814775
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 01:45 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik merk in December in de laatste weken dat het grootste gedeelte van mensen altijd aardiger voor elkaar zijn en ze overladen met complimentjes etc. Hiep hoi!

Aldus azijnpisser s_e.

Volgens mij heb ik het grootste gedeelte van mijn D&A wel achter de rug. Nu kijken of we in 2014 een 'Hoe slaap ik beter' topic kan stichten en in 2015 van al mijn kwaaltjes af kan zijn.
Ah jij hebt nooit in een winkel gewerkt tijdens de feestdagen :P tegen winkelpersoneel is men nooit aardig rond deze tijd haha.

Kan je slecht in slaap komen? Ik kan je dan echt de valeriaan thee van Dr Stuarts aanraden :) val je als n blok van in slaap haha. Kan je bij De Tuinen kopen ;)
pi_134814874
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 01:45 schreef sitting_elfling het volgende:

Aldus azijnpisser s_e.

Ik azijnzeik met je mee hoor, al merk ik niet echt dat het in december meer is dan normaal :P
Er is eigenlijk maar één persoon van wie ik complimenten aan durf te nemen, verder denk ik meestal "mja" en bedank vriendelijk. Zal m'n zelfbeeld zijn ;)

Dat slaap-topic ben ik voor, nu ook maar weer een slaappil ingenomen. Sterfdag van m'n pa komt er weer aan, dat slingert het beroerde slapen nog even wat extra aan.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  zondag 29 december 2013 @ 03:56:33 #66
414674 Mistico
Good Moaning
pi_134816621
Laatst vertelde ik over een droom/idee dat ik heb. Ik heb me zojuist ingeschreven voor een cursus/workshop waar ik precies ga leren wat ik nog niet weet om dit idee te realiseren. :)

Er zijn waarschijnlijk wel een hoop meisjes :@

[ Bericht 2% gewijzigd door Mistico op 29-12-2013 04:17:22 (-) ]
pi_134818385
Ik had laatst Dolly Parton opstaan (don't ask, jeugdsentiment) en hoorde dit liedje:

People say I'm the life of the party
'cause I'll tell a joke or two.
Although I might be laughin' loud and hearty,
Deep down inside I'm blue.
So take a good look at my face
You'll see my smile looks out of place.
If you'll look closer,
It's easy to trace
the tracks of my tears

Amerikaanse tranentrekkerij natuurlijk, maar ik voelde me toch een beetje aangesproken. :') Ik hoor namelijk niet anders dan: 'Jíj depressief? Da's een grapje zeker?'

Vooral collega's missen m'n 'gezellige babbel', zeggen ze.
pi_134818643
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 10:27 schreef -Spring het volgende:
Ik had laatst Dolly Parton opstaan (don't ask, jeugdsentiment) en hoorde dit liedje:

People say I'm the life of the party
'cause I'll tell a joke or two.
Although I might be laughin' loud and hearty,
Deep down inside I'm blue.
So take a good look at my face
You'll see my smile looks out of place.
If you'll look closer,
It's easy to trace
the tracks of my tears

Amerikaanse tranentrekkerij natuurlijk, maar ik voelde me toch een beetje aangesproken. :') Ik hoor namelijk niet anders dan: 'Jíj depressief? Da's een grapje zeker?'

Vooral collega's missen m'n 'gezellige babbel', zeggen ze.
oeh...hier laatst mijn moeder 'je ziet er helemaal niet depressief uit' nadat ze me 30 seconden had gezien...Nee muts, ik heb al jaren een masker op alleen heb je je al jaren niet meer in me geinteresseerd dus zie je dat ook niet...
ze faalt wel vaker :')
pi_134818805
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 10:39 schreef kvd het volgende:

[..]

oeh...hier laatst mijn moeder 'je ziet er helemaal niet depressief uit' nadat ze me 30 seconden had gezien...Nee muts, ik heb al jaren een masker op alleen heb je je al jaren niet meer in me geinteresseerd dus zie je dat ook niet...

Edit: het was echt een grapje, maar een opmerking als 'wat rot voor je dat we dat toen niet gezien hebben' was meer op zn plaats geweest. :P
Dat ja.

Toen ik tegen mn moeder zei dat ik ws sinds mn puberteit al depressief ben, grapte ze dat ze het dan maar zwaar had gehad met zowel een depressieve man als dochter en dat ik maar blij moest zijn dat ze me niet in een pleeggezin had gestopt. :')

Edit: Het was echt een grapje, maar een opmerking als 'wat rot dat we dat toen niet gezien hebben' was meer op zn plaats geweest. :P

[ Bericht 4% gewijzigd door -Spring op 29-12-2013 10:56:15 ]
pi_134820433
:W

Jullie hebben allemaal de kerstdagen overleefd *O*

Wie gaat s_e van de 1e plaats kicken?

Ik vind het soms ook wel raar als mensen zeggen 'hoe gaat het nu met je?' en ik antwoord 'wel goed' (standaard antwoord, soms gelogen, soms waar), dat ze dan zeggen 'Ja je ziet er ook veel beter/vrolijker uit, je straalt weer, enz.' Ehm...oh? Mensen die me bijna nooit zien die dat zeggen, volgens mij denken ze het gewoon te zien/willen ze dat. Want daarvoor hebben ze wsl nooit aan me gezien dat ik me kut voelde, dus hebben ze geen vergelijkingsmateriaal. En nu gaan ze er ineens op letten.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_134820470
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 03:56 schreef Mistico het volgende:
Laatst vertelde ik over een droom/idee dat ik heb. Ik heb me zojuist ingeschreven voor een cursus/workshop waar ik precies ga leren wat ik nog niet weet om dit idee te realiseren. :)

Er zijn waarschijnlijk wel een hoop meisjes :@
Tof! Je maakt ons wel heel nieuwsgierig zo hoor :P
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_134820484
Vandaag is het echt mega zonnig!
Worry is a misuse of imagination
pi_134820504
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 10:39 schreef kvd het volgende:

[..]

Het is denk ik goed bedoeld..
Worry is a misuse of imagination
pi_134821376
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 11:58 schreef Probability het volgende:

[..]

Het is denk ik goed bedoeld..
Zou je denken? Het is het type dat na een jaar 'ga maar weer roken' als je zegt dat je oa door het stoppen met roken bent aangekomen. Het type aan wie je verteld dat de dokter/psychologisch ondersteuner niet meer helpt en je (op dat moment) over 2 dagen naar het GGZ gaat en daarna nooit meer vraagt hoe de intake is gegaan (ben inmiddels 3 weken en 3 intakegesprekken verder). Het is het type wat zich ontzettend opwindt en boos is over een vriend van een vriend die zelfmoord heeft geprobeerd te plegen, maar sinds september (sinds ik ben ingestort) nog nooit aan mij heeft gevraagd hoe het met me gaat (maar in die tijd alleen de opmerking dat ik er niet depressief uit zien heeft gemaakt). Ik zie niet in hoe het goed bedoeld is. Nooit even een extra knuffel of kus heeft gegeven of een appje heeft gestuurd of heeft gebeld om te vragen hoe het gaat.
Maar als ik het verkeerd zie...laat me alsjeblieft weten hoe ze het dan goed kan bedoelen, hoe ik het anders zou moeten/kunnen zien.
en dat meen ik, want ik ben er elke keer teleurgesteld over. Ben sinds de kerst vreselijk verdrietig dat mijn moeder zich drukker maakt om iemand die ze 1 keer heeft gezien en niet omkijkt naar haar eigen dochter, niet kenbaar maakt dat ze zich om mij misschien ook wel zorgen maakt

quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 10:46 schreef -Spring het volgende:

[..]

Dat ja.

Toen ik tegen mn moeder zei dat ik ws sinds mn puberteit al depressief ben, grapte ze dat ze het dan maar zwaar had gehad met zowel een depressieve man als dochter en dat ik maar blij moest zijn dat ze me niet in een pleeggezin had gestopt. :')

Edit: Het was echt een grapje, maar een opmerking als 'wat rot dat we dat toen niet gezien hebben' was meer op zn plaats geweest. :P
:o

Op zulk soort grapjes zit je ook echt te wachten...
Had je wel in de gaten dat het een grapje was? Ik zou dat dus echt niet meer in de gaten hebben op dit moment. En al zou me gezegd worden dat het een grapje is, dan zou ik er alsnog niet mee om kunnen gaan geloof ik...
pi_134821461
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 11:55 schreef kuolema het volgende:
:W

Jullie hebben allemaal de kerstdagen overleefd *O*

Wie gaat s_e van de 1e plaats kicken?

Ik vind het soms ook wel raar als mensen zeggen 'hoe gaat het nu met je?' en ik antwoord 'wel goed' (standaard antwoord, soms gelogen, soms waar), dat ze dan zeggen 'Ja je ziet er ook veel beter/vrolijker uit, je straalt weer, enz.' Ehm...oh? Mensen die me bijna nooit zien die dat zeggen, volgens mij denken ze het gewoon te zien/willen ze dat. Want daarvoor hebben ze wsl nooit aan me gezien dat ik me kut voelde, dus hebben ze geen vergelijkingsmateriaal. En nu gaan ze er ineens op letten.
Ze vraagt niet eens hoe het gaat hier :') . Zelfde geldt voor mijn zus, die vraagt hoe het gaat en begint dan zelf over iets anders of begint met iemand anders te praten :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')