abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134853905
quote:
10s.gif Op zondag 29 december 2013 20:07 schreef Gray het volgende:

[..]

Ouders...

Het zijn soms nét mensen, hè? ;)
Dat is inderdaad een heel goed punt. Op een gegevens moment ben ik me gaan beseffen dat het ook maar mensen zijn. Geen enkel mens is perfect, zelfs ik niet en ook niemand anders van hier. Jammer genoeg schieten ouders vaak kort op gebieden die jij als kind nodig hebt. Misschien komt dat ook wel doordat jij je gaat richten op de gebieden waarop ze tekort schieten als je door hebt dat ze niet perfect zijn.
pi_134854545
Ik heb juist lange tijd gedacht dat ik ze niks kwalijk mocht nemen en niet zo moest zeuren: ze hadden toch hun best gedaan en ik kwam materialistisch niks te kort. Ik weet dat ze van me houden. En dat ze voor hun kinderen alles hebben gedaan om bv een zo goed mogelijke opleiding te kunnen betalen.

Kortom, ik mocht van mezelf niet zo zeuren, ik vond mezelf een ondankbaar kreng als ik dat wel deed. En ja, zeker als ik me dan bedacht dat zij zelf ook op een bepaalde manier zijn opgevoed, mocht ik van mezelf al helemaal niet zeiken.

En dan leer je dus dat het soms allemaal niet zo zwart wit is, lastig, nog steeds om dat in de praktijk toe te passen.
pi_134854748
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 22:58 schreef Nyota het volgende:
Ik heb juist lange tijd gedacht dat ik ze niks kwalijk mocht nemen en niet zo moest zeuren: ze hadden toch hun best gedaan en ik kwam materialistisch niks te kort. Ik weet dat ze van me houden. En dat ze voor hun kinderen alles hebben gedaan om bv een zo goed mogelijke opleiding te kunnen betalen.

Kortom, ik mocht van mezelf niet zo zeuren, ik vond mezelf een ondankbaar kreng als ik dat wel deed. En ja, zeker als ik me dan bedacht dat zij zelf ook op een bepaalde manier zijn opgevoed, mocht ik van mezelf al helemaal niet zeiken.

En dan leer je dus dat het soms allemaal niet zo zwart wit is, lastig, nog steeds om dat in de praktijk toe te passen.
Ik weet dat mijn ouders wel hun best doen, maar dat ik daar niet genoeg aan heb. Omdat ik weet dat ze hun best doen, neem ik ze ook niks kwalijk. Qua materialistische dingen ben ik inderdaad ook nooit iets tekort gekomen. Sterker nog, voor dat kan ik me bijna geen beter ouders wensen. En ze hebben me ook altijd geholpen als ik dat nodig had (verhuizen bijvoorbeeld). Zolang het gezellig met ze is, vind ik het nu goed :) maar dat zal zeker niet bij alle ouders kunnen als er al veel gebeurd is.
pi_134856889
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 11:55 schreef kuolema het volgende:
:W

Jullie hebben allemaal de kerstdagen overleefd *O*

Wie gaat s_e van de 1e plaats kicken?

Ik vind het soms ook wel raar als mensen zeggen 'hoe gaat het nu met je?' en ik antwoord 'wel goed' (standaard antwoord, soms gelogen, soms waar), dat ze dan zeggen 'Ja je ziet er ook veel beter/vrolijker uit, je straalt weer, enz.' Ehm...oh? Mensen die me bijna nooit zien die dat zeggen, volgens mij denken ze het gewoon te zien/willen ze dat. Want daarvoor hebben ze wsl nooit aan me gezien dat ik me kut voelde, dus hebben ze geen vergelijkingsmateriaal. En nu gaan ze er ineens op letten.
Ging het slecht, dan haalde ik m'n schouders op en zei: Meh... :s)

Geïnteresseerden vroegen door, anderen hoefde ik het toch niet te vertellen.
  maandag 30 december 2013 @ 02:26:55 #130
399061 kuolema
vermaledijd
pi_134862305
Laat deze ouderkwesties een les zijn mensen. Plant je niet voort.

quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 21:47 schreef magnetronkoffie het volgende:
@ Kuolema

[..]

Dit komt mij zoooo bekend voor! Bij mij bleek het (kom ik op m'n 30e nog effe achter :') ) om autisme te gaan...leuk...zo 20 jaar later horen wat er toen mis ging :|W

De rest van je verhaaltje moet ik nog even lezen...moment gedult alstublieft :P

Edit: Heb de rest gelezen. Had mijn leven wel geweest kunnen zijn. Zeker ook dat iedereen anders was, behalve mijn moeder dan want zij heeft hetzelfde als ik :P
M'n vader en ik begrepen elkaar jaren lang niet. Dat is pas op latere leeftijd (redelijk) goed gekomen na heeeeeel veel gesprekken over en weer, heb hun meegenomen naar mijn behandelaars enzo.

Edit2: O en ik wil je zeker geen dingen aanpraten(ten slotte ken ik je niet en ben ik geen pro), dat wou ik nog eventjes apart benoemen ;)
Weet ik hoor. Thanks. :)

Het lijkt me verschrikkelijk om mijn ouders mee te nemen...in de kliniek en daarna waren er een paar gesprekken met mijn ouders erbij...NOOIT meer! Ik heb toen ook aangegeven dat ik het niet meer wilde.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_134867169
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 20:30 schreef Probability het volgende:

[..]

Ik heb het gelezen. Heftig verhaal, en raar ook. Klinkt bijna alsof jij je moeder iets heel ergs aangedaan hebt dat ze zo doet (wat natuurlijk niet zo is) wat een rare houding van je familie
Ja joh, ik ben in deze wereld gekomen, dat is heel erg ;)

Maar zonder dollen, als ik haar zo heb gehoord tijdens ruzies vroeger met mijn vader, heeft ze na mijn geboorte een (postnatale) depressie gehad en als zij haar kans had gehad, dan had ik hier niet kunnen posten. Dus ik kan me zo voorstellen dat er toen een verkeerde basis is gelegd voor onze relatie.
pi_134867257
En toch grappig dat we dankzij een stukje uit een Dolly Parton zo over (onze) ouders bezig zijn :Y
pi_134867483
Nog 2 dagen, dan is het januari, dan kan eindelijk het gewone leven weer z'n gang gaan :)

Ben blij dat dit jaar voor mij de "feest"maand zo rustig verlopen is. Vorig jaar moest ik rennen vliegen van de ene party naar de andere, de ene afspraak na de andere, bah :r

Ik ben ook nog steeds niet van plan om O&N samen met wie dan ook te vieren en vind het wel best zo, lekker rustig :P (heb wel een flesje prosecco voor mezelf gekocht :@ :P )
  maandag 30 december 2013 @ 11:27:48 #134
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_134867524
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 11:26 schreef magnetronkoffie het volgende:
heb wel een flesje prosecco voor mezelf gekocht :@
Niets :@ aan hoor :)
  maandag 30 december 2013 @ 13:30:55 #135
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_134871742
Prosecco zelfs! Living on the wild side! :P.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_134871944
quote:
7s.gif Op maandag 30 december 2013 11:27 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Niets :@ aan hoor :)
Zo word het toch een klein feestje bij me thuis :P
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:30 schreef Detroit het volgende:
Prosecco zelfs! Living on the wild side! :P.
yolo! :D :P
  maandag 30 december 2013 @ 13:46:18 #137
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_134872394
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:36 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

[..]

yolo! :D :P
Gelijk heb je!

Ik houd het ook rustig hoor dit jaar, beetje ontsnappen aan dat continue "het-is-oud-en-nieuw-en-ik-moet-wat-doen!". Plus dat ik zo fris mogelijk wil zijn als ik donderdag dat vermaledijde gesprek aanga met mijn manager. Dit jaar maar geen brakheid daarom!
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  maandag 30 december 2013 @ 13:47:40 #138
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_134872452
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:36 schreef magnetronkoffie het volgende:
Niets verkeerds aan :)

Ik ga lekker vanaf een uur of 22 in de kroeg zitten :+
pi_134879279
quote:
7s.gif Op maandag 30 december 2013 13:47 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Niets verkeerds aan :)

Ik ga lekker vanaf een uur of 22 in de kroeg zitten :+
Ik moest voor kopietjes naar de supermarkt (heeeelemaal geen zin in! :') ) en heb gelijk voor vanavond ook wat gehaald! _O-

quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:46 schreef Detroit het volgende:

[..]

Gelijk heb je!

Ik houd het ook rustig hoor dit jaar, beetje ontsnappen aan dat continue "het-is-oud-en-nieuw-en-ik-moet-wat-doen!". Plus dat ik zo fris mogelijk wil zijn als ik donderdag dat vermaledijde gesprek aanga met mijn manager. Dit jaar maar geen brakheid daarom!
Ja dat snap ik dus niet. O&N is ook mijn feestje en ik bepaal lekker zelf hoe ik het wil vieren :P
pi_134880008
Nice, guys! _O_

Ik ga aan een lekker glaasje water! want werken oO<
  maandag 30 december 2013 @ 17:19:43 #141
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_134882363
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 11:16 schreef kvd het volgende:

[..]

Ja joh, ik ben in deze wereld gekomen, dat is heel erg ;)

Maar zonder dollen, als ik haar zo heb gehoord tijdens ruzies vroeger met mijn vader, heeft ze na mijn geboorte een (postnatale) depressie gehad en als zij haar kans had gehad, dan had ik hier niet kunnen posten. Dus ik kan me zo voorstellen dat er toen een verkeerde basis is gelegd voor onze relatie.
Had ze je wat aan willen doen ofzo?
Wat een vreselijk mens. Ik hoop niet dat ze daarna nog meer kinderen heeft gekregen...?
Vind het wel kut voor jou. Lijkt me niet makkelijk om mee om te gaan.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_134882561
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 17:19 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Wat een vreselijk mens. Ik hoop niet dat ze daarna nog meer kinderen heeft gekregen...?
Dit is ook iets waar je volstrekt (als kind dan) -niks- aan kunt doen. Zij was nog maar een baby!!!
Dat is iets dat zij moet beseffen. Ze is er nu eenmaal, nu moet ze voor zichzelf een weg zien te vinden...en niet door je ouder(s) geaccepteerd worden is natuurlijk wel een hele nare start ;(

kvd, je staat er niet alleen voor :)
Gelukkig nieuwjaar alvast (want ik vergeet het anders gegarandeerd _O- ) en ook gelukkig nieuwjaar alvast aan de anderen toegewenst :P
pi_134883056
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 17:19 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Zowel mijn zus als mij had ze wat aan willen doen ja. Maar goed, was mentaal toen niet helemaal oké begreep ik dus. En allemaal jaren later (en dan hoor je het en dan duurt het ook nog even voordat je begrijpt wat ze precies zei).
Maar ik geloof wel echt dat ze wel van me houdt/heeft gehouden. Ook zij is gevormd door dingen die zij heeft meegemaakt en de emoties die ze heeft gehad en die ze nu heeft.

Zoals gisteren werd gezegd, ouders zijn ook mensen en roeien met de riemen die zij hebben en aangeboden krijgen in het leven. Af en toe zijn de riemen even weg, waardoor het roeien niet lukt en uit koers raken. De vraag is of ze dan weer de goede kant op kunnen of niet. En wat dat met hun passagiers doet (en of die op de boot blijven zitten of in het water vallen).
pi_134883215
En even een O+ en :* voor de mensen hier die op het verhaal reageren.

Als je zoiets tegen vrienden zegt, dan snappen ze het niet. Het is fijn hier het idee te krijgen dat ik niet helemaal gek ben en dat er herkenning is!
pi_134884893
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 17:35 schreef kvd het volgende:
En even een O+ en :* voor de mensen hier die op het verhaal reageren.

Als je zoiets tegen vrienden zegt, dan snappen ze het niet. Het is fijn hier het idee te krijgen dat ik niet helemaal gek ben en dat er herkenning is!
  maandag 30 december 2013 @ 19:05:01 #146
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_134887528
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 17:32 schreef kvd het volgende:

[..]

Zowel mijn zus als mij had ze wat aan willen doen ja. Maar goed, was mentaal toen niet helemaal oké begreep ik dus. En allemaal jaren later (en dan hoor je het en dan duurt het ook nog even voordat je begrijpt wat ze precies zei).
Maar ik geloof wel echt dat ze wel van me houdt/heeft gehouden. Ook zij is gevormd door dingen die zij heeft meegemaakt en de emoties die ze heeft gehad en die ze nu heeft.

Zoals gisteren werd gezegd, ouders zijn ook mensen en roeien met de riemen die zij hebben en aangeboden krijgen in het leven. Af en toe zijn de riemen even weg, waardoor het roeien niet lukt en uit koers raken. De vraag is of ze dan weer de goede kant op kunnen of niet. En wat dat met hun passagiers doet (en of die op de boot blijven zitten of in het water vallen).
Wow! Diep respect voor hoe sterk jij hierin staat! Kan ik nog wat van leren ;) niet zozeer tov mijn eigen ouders (die vielen nog wel mee), maar als ik jouw berichten hier lees dan word ik plaatsvervangend boos.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_134890908
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 19:05 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Wow! Diep respect voor hoe sterk jij hierin staat! Kan ik nog wat van leren ;) niet zozeer tov mijn eigen ouders (die vielen nog wel mee), maar als ik jouw berichten hier lees dan word ik plaatsvervangend boos.
:@

Het is maar net hoe mijn pet staat hoor ;) Vandaag heb ik een goede middag (een meevallertje en iets goeds kunnen regelen *O* ) en kan het zo zien. Hoe ik er morgen over denk is maar weer de vraag, gisteren dacht ik er heel negatief over.
Maar ik ga er wel vanuit dat iedereen door (levens-)omstandigheden doet zoals hij of zij doet. Misschien ook wel een overlevingsstrategie? Want als ze bewust zo is en doet, dan weet ik niet hoe ik er dan mee om zou gaan.
En ik als passagier op haar boot ga er dus bij lange na niet altijd op deze manier mee om, anders zou ik me er ook niet zo druk om maken en me er negatief door laten beïnvloeden ;)

Ik vraag me ineens af...zijn al die ouders hier misschien van dezelfde generatie?
  maandag 30 december 2013 @ 20:28:45 #148
47102 Elvi
miemkwien
pi_134892234
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 20:08 schreef kvd het volgende:

Ik vraag me ineens af...zijn al die ouders hier misschien van dezelfde generatie?
Kan... Die van mij zijn van 1950 en 1952 :) Dus die jaren '50 mentaliteit zit er nog stevig in :')
pi_134892462
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 20:28 schreef Elvi het volgende:

[..]

Kan... Die van mij zijn van 1950 en 1952 :) Dus die jaren '50 mentaliteit zit er nog stevig in :')
Die van mij (en dan doe ik even alleen moeder, vader heeft er niks mee te maken) eind '45, scheelt niet veel....oorlogsmentaliteit?
pi_134893210
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 20:28 schreef Elvi het volgende:

[..]

Die van mij precies hetzelfde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')