Dat is inderdaad een heel goed punt. Op een gegevens moment ben ik me gaan beseffen dat het ook maar mensen zijn. Geen enkel mens is perfect, zelfs ik niet en ook niemand anders van hier. Jammer genoeg schieten ouders vaak kort op gebieden die jij als kind nodig hebt. Misschien komt dat ook wel doordat jij je gaat richten op de gebieden waarop ze tekort schieten als je door hebt dat ze niet perfect zijn.quote:Op zondag 29 december 2013 20:07 schreef Gray het volgende:
[..]
Ouders...
Het zijn soms nét mensen, hè?
Ik weet dat mijn ouders wel hun best doen, maar dat ik daar niet genoeg aan heb. Omdat ik weet dat ze hun best doen, neem ik ze ook niks kwalijk. Qua materialistische dingen ben ik inderdaad ook nooit iets tekort gekomen. Sterker nog, voor dat kan ik me bijna geen beter ouders wensen. En ze hebben me ook altijd geholpen als ik dat nodig had (verhuizen bijvoorbeeld). Zolang het gezellig met ze is, vind ik het nu goedquote:Op zondag 29 december 2013 22:58 schreef Nyota het volgende:
Ik heb juist lange tijd gedacht dat ik ze niks kwalijk mocht nemen en niet zo moest zeuren: ze hadden toch hun best gedaan en ik kwam materialistisch niks te kort. Ik weet dat ze van me houden. En dat ze voor hun kinderen alles hebben gedaan om bv een zo goed mogelijke opleiding te kunnen betalen.
Kortom, ik mocht van mezelf niet zo zeuren, ik vond mezelf een ondankbaar kreng als ik dat wel deed. En ja, zeker als ik me dan bedacht dat zij zelf ook op een bepaalde manier zijn opgevoed, mocht ik van mezelf al helemaal niet zeiken.
En dan leer je dus dat het soms allemaal niet zo zwart wit is, lastig, nog steeds om dat in de praktijk toe te passen.
Ging het slecht, dan haalde ik m'n schouders op en zei: Meh...quote:Op zondag 29 december 2013 11:55 schreef kuolema het volgende:
![]()
Jullie hebben allemaal de kerstdagen overleefd![]()
Wie gaat s_e van de 1e plaats kicken?
Ik vind het soms ook wel raar als mensen zeggen 'hoe gaat het nu met je?' en ik antwoord 'wel goed' (standaard antwoord, soms gelogen, soms waar), dat ze dan zeggen 'Ja je ziet er ook veel beter/vrolijker uit, je straalt weer, enz.' Ehm...oh? Mensen die me bijna nooit zien die dat zeggen, volgens mij denken ze het gewoon te zien/willen ze dat. Want daarvoor hebben ze wsl nooit aan me gezien dat ik me kut voelde, dus hebben ze geen vergelijkingsmateriaal. En nu gaan ze er ineens op letten.
Weet ik hoor. Thanks.quote:Op zondag 29 december 2013 21:47 schreef magnetronkoffie het volgende:
@ Kuolema
[..]
Dit komt mij zoooo bekend voor! Bij mij bleek het (kom ik op m'n 30e nog effe achter) om autisme te gaan...leuk...zo 20 jaar later horen wat er toen mis ging
![]()
De rest van je verhaaltje moet ik nog even lezen...moment gedult alstublieft
Edit: Heb de rest gelezen. Had mijn leven wel geweest kunnen zijn. Zeker ook dat iedereen anders was, behalve mijn moeder dan want zij heeft hetzelfde als ik
M'n vader en ik begrepen elkaar jaren lang niet. Dat is pas op latere leeftijd (redelijk) goed gekomen na heeeeeel veel gesprekken over en weer, heb hun meegenomen naar mijn behandelaars enzo.
Edit2: O en ik wil je zeker geen dingen aanpraten(ten slotte ken ik je niet en ben ik geen pro), dat wou ik nog eventjes apart benoemen
Ja joh, ik ben in deze wereld gekomen, dat is heel ergquote:Op zondag 29 december 2013 20:30 schreef Probability het volgende:
[..]
Ik heb het gelezen. Heftig verhaal, en raar ook. Klinkt bijna alsof jij je moeder iets heel ergs aangedaan hebt dat ze zo doet (wat natuurlijk niet zo is) wat een rare houding van je familie
Nietsquote:Op maandag 30 december 2013 11:26 schreef magnetronkoffie het volgende:
heb wel een flesje prosecco voor mezelf gekocht![]()
Zo word het toch een klein feestje bij me thuisquote:
yolo!quote:Op maandag 30 december 2013 13:30 schreef Detroit het volgende:
Prosecco zelfs! Living on the wild side!.
Gelijk heb je!quote:Op maandag 30 december 2013 13:36 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Zo word het toch een klein feestje bij me thuis
[..]
yolo!![]()
Niets verkeerds aanquote:Op maandag 30 december 2013 13:36 schreef magnetronkoffie het volgende:
Zo word het toch een klein feestje bij me thuis
Ik moest voor kopietjes naar de supermarkt (heeeelemaal geen zin in!quote:Op maandag 30 december 2013 13:47 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Niets verkeerds aan
Ik ga lekker vanaf een uur of 22 in de kroeg zitten
Ja dat snap ik dus niet. O&N is ook mijn feestje en ik bepaal lekker zelf hoe ik het wil vierenquote:Op maandag 30 december 2013 13:46 schreef Detroit het volgende:
[..]
Gelijk heb je!
Ik houd het ook rustig hoor dit jaar, beetje ontsnappen aan dat continue "het-is-oud-en-nieuw-en-ik-moet-wat-doen!". Plus dat ik zo fris mogelijk wil zijn als ik donderdag dat vermaledijde gesprek aanga met mijn manager. Dit jaar maar geen brakheid daarom!
Had ze je wat aan willen doen ofzo?quote:Op maandag 30 december 2013 11:16 schreef kvd het volgende:
[..]
Ja joh, ik ben in deze wereld gekomen, dat is heel erg
Maar zonder dollen, als ik haar zo heb gehoord tijdens ruzies vroeger met mijn vader, heeft ze na mijn geboorte een (postnatale) depressie gehad en als zij haar kans had gehad, dan had ik hier niet kunnen posten. Dus ik kan me zo voorstellen dat er toen een verkeerde basis is gelegd voor onze relatie.
Dit is ook iets waar je volstrekt (als kind dan) -niks- aan kunt doen. Zij was nog maar een baby!!!quote:Op maandag 30 december 2013 17:19 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Had ze je wat aan willen doen ofzo?
Wat een vreselijk mens. Ik hoop niet dat ze daarna nog meer kinderen heeft gekregen...?
Vind het wel kut voor jou. Lijkt me niet makkelijk om mee om te gaan.
Zowel mijn zus als mij had ze wat aan willen doen ja. Maar goed, was mentaal toen niet helemaal oké begreep ik dus. En allemaal jaren later (en dan hoor je het en dan duurt het ook nog even voordat je begrijpt wat ze precies zei).quote:Op maandag 30 december 2013 17:19 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Had ze je wat aan willen doen ofzo?
Wat een vreselijk mens. Ik hoop niet dat ze daarna nog meer kinderen heeft gekregen...?
Vind het wel kut voor jou. Lijkt me niet makkelijk om mee om te gaan.
quote:Op maandag 30 december 2013 17:35 schreef kvd het volgende:
En even eenen
voor de mensen hier die op het verhaal reageren.
Als je zoiets tegen vrienden zegt, dan snappen ze het niet. Het is fijn hier het idee te krijgen dat ik niet helemaal gek ben en dat er herkenning is!
Wow! Diep respect voor hoe sterk jij hierin staat! Kan ik nog wat van lerenquote:Op maandag 30 december 2013 17:32 schreef kvd het volgende:
[..]
Zowel mijn zus als mij had ze wat aan willen doen ja. Maar goed, was mentaal toen niet helemaal oké begreep ik dus. En allemaal jaren later (en dan hoor je het en dan duurt het ook nog even voordat je begrijpt wat ze precies zei).
Maar ik geloof wel echt dat ze wel van me houdt/heeft gehouden. Ook zij is gevormd door dingen die zij heeft meegemaakt en de emoties die ze heeft gehad en die ze nu heeft.
Zoals gisteren werd gezegd, ouders zijn ook mensen en roeien met de riemen die zij hebben en aangeboden krijgen in het leven. Af en toe zijn de riemen even weg, waardoor het roeien niet lukt en uit koers raken. De vraag is of ze dan weer de goede kant op kunnen of niet. En wat dat met hun passagiers doet (en of die op de boot blijven zitten of in het water vallen).
quote:Op maandag 30 december 2013 19:05 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Wow! Diep respect voor hoe sterk jij hierin staat! Kan ik nog wat van lerenniet zozeer tov mijn eigen ouders (die vielen nog wel mee), maar als ik jouw berichten hier lees dan word ik plaatsvervangend boos.
Kan... Die van mij zijn van 1950 en 1952quote:Op maandag 30 december 2013 20:08 schreef kvd het volgende:
Ik vraag me ineens af...zijn al die ouders hier misschien van dezelfde generatie?
Die van mij (en dan doe ik even alleen moeder, vader heeft er niks mee te maken) eind '45, scheelt niet veel....oorlogsmentaliteit?quote:Op maandag 30 december 2013 20:28 schreef Elvi het volgende:
[..]
Kan... Die van mij zijn van 1950 en 1952Dus die jaren '50 mentaliteit zit er nog stevig in
Die van mij precies hetzelfde.quote:Op maandag 30 december 2013 20:28 schreef Elvi het volgende:
[..]
Kan... Die van mij zijn van 1950 en 1952Dus die jaren '50 mentaliteit zit er nog stevig in
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |