Korte omschrijving depressie:quote:Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.
Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien
Korte uitleg van angststoornissen:quote:Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.
Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.
Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
quote:Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.
Wanneer spreken we van een angststoornis?
Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.
In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:
Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs
Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:
Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Ik word juist angstig/misselijk van alle romantiek op TV. Ik trek het niet. Heb vandaag weer bijna niks gegeten.quote:Op dinsdag 24 december 2013 15:59 schreef kvd het volgende:
hier vliegt kerst me goed verkeerd aan...
'gezellig' gaan doen met de familie morgen...het vermoeiende van het in een groepje zijn... vriend die moet werken en donderavond pas weer kan komen...de 'gezelligheid' op tv die me nog somberder maakt....kruip het liefst nu onder een steen...
Hop hop! Er zijn heel veel dingen gebeurd, en je zult vast denken dat je er zelf schuld aan hebt. Maar onthoud alsjeblieft dat dingen niet altijd goed hoeven te gaan. Wordt vooral niet boos op jezelf, of jezelf de schuld van de situatie geven. Hoe moeilijk dat ook is nu. Als je boos op jezelf wordt, maak je het alleen maar erger en groter voor jezelf.quote:Op dinsdag 24 december 2013 15:16 schreef Parkietjes het volgende:
Vandaag is kerstavond, en dat vieren wij altijd met familie. Het is echt heel pijnlijk voor mij.
Ik blijf mezelf ook weer de schuld geven van alles. Zie het weer heel somber in.
somber leidt bij mij naar angst, huilbuien en lichamelijke ongemakken (misselijk, drukkend gevoel op borst). Lig al verstopt onder een deken naar history channel te 'kijken', maar zelfs daar doen ze mee aan de kerstsfeer....hun logo wat in beeld komt tijdens de reclame is versierd...quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:08 schreef Parkietjes het volgende:
[..]
Ik word juist angstig/misselijk van alle romantiek op TV. Ik trek het niet. Heb vandaag weer bijna niks gegeten.
TV uit zetten en youtube filmpjes kijken?quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:17 schreef kvd het volgende:
[..]
somber leidt bij mij naar angst, huilbuien en lichamelijke ongemakken (misselijk, drukkend gevoel op borst). Lig al verstopt onder een deken naar history channel te 'kijken', maar zelfs daar doen ze mee aan de kerstsfeer....hun logo wat in beeld komt tijdens de reclame is versierd...
Heb ik ook. Ik was wel wat te zwaar, nu al 3 kilo afgevallen (van 71 naar 68). Straks wel gourmetten met mijn ouders.quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:17 schreef kvd het volgende:
[..]
somber leidt bij mij naar angst, huilbuien en lichamelijke ongemakken (misselijk, drukkend gevoel op borst). Lig al verstopt onder een deken naar history channel te 'kijken', maar zelfs daar doen ze mee aan de kerstsfeer....hun logo wat in beeld komt tijdens de reclame is versierd...
Dankje lieverd.quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:28 schreef Murmeli het volgende:
D
En lieve parkietje, stop met lelijk doen over jezelf. Probeer uberhaupt geen schuldige oid aan te wijzen.
Deze maand is inderdaad gewoon lastig. Aan de andere kant, iedereen zal snappen dat jij nu niet de leukste thuis kunt zijn. Probeer de kleine fijne dingen af en toe op te zoeken (zoals de mail over je stage gisteren) en zorg goed voor jezelf. Neem, indien nodig, afentoe wat tijd voor jezelf, of als je dat juist niet wil, stort je op ietsIk ging bijv als ik me rot voelde tijdens een familie iets soms heel enthousiast voor gasten zorgen ofzo. Lekker drinken inschenken, wat lekkers voor ze pakken etc.
En..... over 9 dagen is de decembershit voorbij en kan je en nieuw fris jaar in, waarin in hopelijk stukje bij beetje wat makkelijker wordt voor je.
Ik heb trouwens net gewoon een turkse pizza laten bezorgen. Had er zoveel zin in en geen zin om naar buiten te gaan. Heb de bezorger wel een nette fooi gegeven en heel erg bedankt hoor
Dat is dan weer een voordeelquote:Op dinsdag 24 december 2013 16:30 schreef Parkietjes het volgende:
[..]
Heb ik ook. Ik was wel wat te zwaar, nu al 3 kilo afgevallen (van 71 naar 68). Straks wel gourmetten met mijn ouders.
Ja, ik ben een enorme perfectionist en piekeraar... ik wil alles goed doen en zie mezelf vaak als schuldige van alles. Maar ik weet dat ik niet de enige ben die er schuld aan heeft. Dat mijn gedrag en het zijne ook verband met elkaar hielden. Dat het crisis is en ik daarom misschien niet meteen werk/een huis krijg. Dat weet ik maar het is makkelijk te vergeten als je je rot voelt.quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:13 schreef Detroit het volgende:
[..]
Hop hop! Er zijn heel veel dingen gebeurd, en je zult vast denken dat je er zelf schuld aan hebt. Maar onthoud alsjeblieft dat dingen niet altijd goed hoeven te gaan. Wordt vooral niet boos op jezelf, of jezelf de schuld van de situatie geven. Hoe moeilijk dat ook is nu. Als je boos op jezelf wordt, maak je het alleen maar erger en groter voor jezelf.
En probeer de warmte mee te pakken van de aanwezigheid van jouw familie, al is het niet helemaal wat je gewenst had qua samenstelling.
quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:31 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ach, 't is tenminste beter dan niks
Wat ik (als ik 't me nog goed herinner) wel meemaakte was dat ik na dat intakegesprek alsnog een tijdje moest wachten voordat de behandeling kon starten
Wat ik begreep is dat ik vooral lang moest wachten op een intake, maar dat de start van de behandeling na de intake niet lang op zich laat wachten. Dus ja, ik ben benieuwd... Ik heb nu zelf eind februari/ begin maart in mn hoofd zitten.quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:46 schreef kuolema het volgende:
Dat is wel heel toevallig van die zakdoekjes, jaHet klinkt als een mooi afscheid. Ik vraag me wel af hoe lang het na de intake duurt voordat je begint met die behandeling.
Ach dat is altijd heel naar, hoe weet je dat zeker?quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:37 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik denk dat mijn date me niet meer moet.
Ik heb even JR-Style-93's profiel bekeken en hij post alleen maar in VLB (voetbal). Iemand uit VLB die hier komt posten is per definitie al een trollquote:
*Hug*quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:42 schreef seasushi het volgende:
...Zit ik hier opeens alleen vanavond. verkeerde planning, misverstand, enz.
En dit is al zo'n k** avond. Hoewel 20 jaar geleden dat mijn zus op deze dag gecremeerd werd, blijft een specifieke dag als deze je bij.
HotChocolade-espresso-chocochili-likeur met een flinke dot slagroom, zweedse crimi's gedownload en hopen dat ik de avond doorkom zonder in een tranendal van zelfmedelijden te verzuipen
Ja, ik word moe van die trolls overal. Zaten er ook een paar in mijn huizentopic. Sommige mensen vinden het prettig te stoken omdat ze zich zelf kut voelen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:44 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik heb even JR-Style-93's profiel bekeken en hij post alleen maar in VLB (voetbal). Iemand uit VLB die hier komt posten is per definitie al een troll
Eerst praatten we elke dag. Maar ik denk dat ik het de laatste keer heb verpest. Zo moest ik haar de hele tijd zoenen van anderen, maar ik haat gepush. Uiteindelijk wel als afscheid gedaan maar toch. Maar nu doet ze wat minder op whatsapp en praatten we veel minder. En dan is zaterdag ook nog haar feest. Misschien kan ik nog iets goedmaken. Het is in elk geval wel zo dat ik me nu al paar dagen gigantisch depressief voel.quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:44 schreef Parkietjes het volgende:
[..]
Ach dat is altijd heel naar, hoe weet je dat zeker?
Ik probeer steeds te bedenken dat er vast wel ergens iemand is die wel bij me past en me volledig accepteert voor wie ik ben... en die is er ook oor jou!
Gelukkig zijn die uit VLB makkelijk te herkennen omdat dat per-definitie allemaal trollen zijnquote:Op dinsdag 24 december 2013 17:45 schreef Parkietjes het volgende:
[..]
Ja, ik word moe van die trolls overal. Zaten er ook een paar in mijn huizentopic. Sommige mensen vinden het prettig te stoken omdat ze zich zelf kut voelen.
Wat is dit nou weer voor onzinquote:Op dinsdag 24 december 2013 17:44 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik heb even JR-Style-93's profiel bekeken en hij post alleen maar in VLB (voetbal). Iemand uit VLB die hier komt posten is per definitie al een troll
Hoe oud ben je? Kom je uit 93? Dan ben je net 20 toch?quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:46 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Eerst praatten we elke dag. Maar ik denk dat ik het de laatste keer heb verpest. Zo moest ik haar de hele tijd zoenen van anderen, maar ik haat gepush. Uiteindelijk wel als afscheid gedaan maar toch. Maar nu doet ze wat minder op whatsapp en praatten we veel minder. En dan is zaterdag ook nog haar feest. Misschien kan ik nog iets goedmaken. Het is in elk geval wel zo dat ik me nu al paar dagen gigantisch depressief voel.
quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:46 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor onzin.
Ik troll helemaal niet man. Alleen maar omdat ik in VBL post.
quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:37 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Je praat nu 3 dagen wat minder met je...date? En je weet niet eens wat "gigantisch" depressief inhoudt.quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:46 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Eerst praatten we elke dag. Maar ik denk dat ik het de laatste keer heb verpest. Zo moest ik haar de hele tijd zoenen van anderen, maar ik haat gepush. Uiteindelijk wel als afscheid gedaan maar toch. Maar nu doet ze wat minder op whatsapp en praatten we veel minder. En dan is zaterdag ook nog haar feest. Misschien kan ik nog iets goedmaken. Het is in elk geval wel zo dat ik me nu al paar dagen gigantisch depressief voel.
Misschien gewoon negeren als het een troll is. Er zijn hier zat mensen die hier wel problemen hebben en veel hebben aan elkaars steun. Laat die troll maar ergens anders mekkeren.quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:48 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
[..]
Je praat nu 3 dagen wat minder met je...date? En je weet niet eens wat "gigantisch" depressief inhoudt.
Sorry hoor, maar je bent echt niet grappig gewoon
Ik ben 20 ja. Ze is mijn eerste. Maar ik voel me wel fucking depressief door dat gezeik.quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:48 schreef Parkietjes het volgende:
[..]
Hoe oud ben je? Kom je uit 93? Dan ben je net 20 toch?
Misschien moet je je niet zo laten leiden door wat anderen vinden. Gewoon doen wat goed voor jou voelt. En als zij daar niet op in gaat, dan is ze niet de juister voor je.
Ik heb al jaren last van depressies man. Je weet niet waarover je praat. En als jequote:Op dinsdag 24 december 2013 17:48 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
[..]
Je praat nu 3 dagen wat minder met je...date? En je weet niet eens wat "gigantisch" depressief inhoudt.
Sorry hoor, maar je bent echt niet grappig gewoon
Ik troll helemaal niet. Al snap ik dat mijn problemen misschien niks voorstellen bij die van jullie. Maar iedereen mag hier posten.quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:49 schreef Parkietjes het volgende:
[..]
Misschien gewoon negeren als het een troll is. Er zijn hier zat mensen die hier wel problemen hebben en veel hebben aan elkaars steun. Laat die troll maar ergens anders mekkeren.
Slik je medicatie?quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:50 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik heb al jaren last van depressies man. Je weet niet waarover je praat. En als je
zelf depressief bent geweest weet je dat het ook in een keer kan opzetten. En heel erg.
Nee nog nooit. Wil het altijd zelf oplossen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:57 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nooit naar de huisarts geweest of naar een psycholoog of "iemand" uit de hulpverlening?
Dus je bent ook nooit officieel gediagnostiseerd.quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:57 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Nee nog nooit. Wil het altijd zelf oplossen.
quote:
quote:
...dan heb ik moeite om dit serieus te nemen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:37 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja het klinkt ook stom. Maar is niet de eerste keer dat ik in dit subforum post hoorquote:Op dinsdag 24 december 2013 18:06 schreef magnetronkoffie het volgende:
@ Minthy:
Als iemand zo komt binnenvallen... (zie quotes)
[..]
[..]
[..]
...dan heb ik moeite om dit serieus te nemen.
Jij toch ook met zo'n binnenkomer?
Ik probeer juist uit te zoeken of dit echt is, of gewoon weer een troll.
Ach het gaat er niet perse om wat zo'n arts er voor label aan geeft. Ik weet zelf dondersgoed hoe ik me voel en dat is niet best dan.quote:Op dinsdag 24 december 2013 18:00 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dus je bent ook nooit officieel gediagnostiseerd.
Dan weet je dus niet of je echt depressief bent of dat je alleen maar een beetje "puber-depri" bent.
Alleen een hulpverlener kan vaststellen of je idd depressief bent, tot die tijd weet je het gewoon niet.
Gezien je meent te zeggen dat je al jaaaren depressief bent, toch maar even langs de HA gaan, succes, VLB-er!
Als je er al jaren last van hebt, ga je dit niet meer alleen oplossen. Het kan...maar mij is dat uiteindelijk niet zelf gelukt.quote:Op dinsdag 24 december 2013 18:08 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja het klinkt ook stom. Maar is niet de eerste keer dat ik in dit subforum post hoor. Het ging nu net beter en opeens gaat het weer helemaal kut.
Zo. Die jaag je even vakkundig weg.quote:Op dinsdag 24 december 2013 18:00 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dus je bent ook nooit officieel gediagnostiseerd.
Dan weet je dus niet of je echt depressief bent of dat je alleen maar een beetje "puber-depri" bent.
Alleen een hulpverlener kan vaststellen of je idd depressief bent, tot die tijd weet je het gewoon niet.
Gezien je meent te zeggen dat je al jaaaren depressief bent, toch maar even langs de HA gaan, succes, VLB-er!
Je kan het ook niet alleen oplossen. Maar ik heb geen zin om mijn vrienden lastig te vallen met mijn gezeik, want dat is behoorlijk irritantquote:Op dinsdag 24 december 2013 18:10 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Als je er al jaren last van hebt, ga je dit niet meer alleen oplossen. Het kan...maar mij is dat uiteindelijk niet zelf gelukt.
Ik dacht vroeger net zo, dacht dat ik het ook alleen kon oplossen maar dat was achteraf niet het geval.
Alsnog wil ik je de tip geven dit met je HA te bespreken of desnoods met een studieadviseur ofzoiets
Je hoeft je vrienden er niet mee lastig te vallen (heb ikzelf trouwens ook een teringhekel aan, mensen lastigvallen met mijn problemenquote:Op dinsdag 24 december 2013 18:13 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Je kan het ook niet alleen oplossen. Maar ik heb geen zin om mijn vrienden lastig te vallen met mijn gezeik, want dat is behoorlijk irritant. En voor de rest ging het de laatste tijd weer beter, maar opeens ging alles weer down.
Sterkte meidquote:
Hiervoor zat ik een jaar alleen thuis, zonder vrienden en was ik depressief. Maar nu laatste halfjaar kreeg ik vrienden en ging ik daten en ging weer beter. Alleen nu zakt opeens alles weer in. En dan voel je die depressiviteit gewoon door je lichaam stromen. Het is echt gewoon een ziekte.quote:Op dinsdag 24 december 2013 18:16 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Je hoeft je vrienden er niet mee lastig te vallen (heb ikzelf trouwens ook een teringhekel aan, mensen lastigvallen met mijn problemen![]()
) want daar heb ik nu dus professionele hulpverleners voor!
![]()
En dat ups en downs herken ik ook, zo ging het bij mij jaaaren lang. Om depressief van te worden![]()
Ik ben het eigenlijk wel eens met mijn lievelingseten hierquote:Op dinsdag 24 december 2013 18:10 schreef seasushi het volgende:
[..]
Zo. Die jaag je even vakkundig weg.
Ik zit me hier even plaatsvervangend te schamen. Zonder diagnose kan het net zo'n pijn doen.
Blijkt het een trol te zijn, so be it.
Enig idee waardoor dat komt? (die depressieve gevoelens?)quote:Op dinsdag 24 december 2013 18:18 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Hiervoor zat ik een jaar alleen thuis, zonder vrienden en was ik depressief. Maar nu laatste halfjaar kreeg ik vrienden en ging ik daten en ging weer beter. Alleen nu zakt opeens alles weer in. En dan voel je die depressiviteit gewoon door je lichaam stromen. Het is echt gewoon een ziekte.
Hij had er alle schein van!quote:Op dinsdag 24 december 2013 18:19 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Of jr nou officieel depressief is of zich gewoon kut voelt, in principe is hij gewoon welkom. Ik vond de eerste post ook niet zo lekker, maar dat maakt hem niet meteen een troll natuurlijk.
Cheers matequote:
Het erge is vooral dat ik het zelf heb verpest, maar niet goed weet hoe het goed te maken.quote:Op dinsdag 24 december 2013 18:19 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ik ben het eigenlijk wel eens met mijn lievelingseten hier
Of jr nou officieel depressief is of zich gewoon kut voelt, in principe is hij gewoon welkom. Ik vond de eerste post ook niet zo lekker, maar dat maakt hem niet meteen een troll natuurlijk.
Ennieweeyz: jr, als je vatbaar bent voor kut in je vel zitten dan snap ik dat je niet happy bent als je date zich ineens anders gaat gedragen ja. Lekker ook met de kerst zo![]()
Sterkte iig
Ja angst om gedumpt te worden. Alles weer voor me weg zien gaan. Gaat ook best kut op school en voel me gewoon vaak moedeloos.quote:Op dinsdag 24 december 2013 18:19 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Enig idee waardoor dat komt? (die depressieve gevoelens?)
Zelfs onder de verliefdheid voelde ik de depressiviteit zitten gewoon. Maar het is best een flinke stap om er met een psycholoog over te praten. Dat doe je niet zomaar natuurlijk.quote:Op dinsdag 24 december 2013 18:21 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Cheers mate
@jr: ja, das ruk gewoon. Maar zou er dan denk ik toch ff een babbel met de huisarts over doen. Beetje daten en nieuwe vrienden zijn fijn en goed maar als er echt iets van somberheid of depressie onder zit is t wel goed om dat ff te onderzoeken. Niet meteen zware shit met pillen misschien maar ff beetje snappen hoe en wat bij jezelf ofzo
Ik kan het je -echt- aanraden! Anders eindig je later misschien net zoals ikquote:Op dinsdag 24 december 2013 18:23 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Zelfs onder de verliefdheid voelde ik de depressiviteit zitten gewoon. Maar het is best een flinke stap om er met een psycholoog over te praten. Dat doe je niet zomaar natuurlijk.
Op het feestje niet veel gezoend zoals gepushed werd door anderen. Ook beetje awkward gedaan vaak. En ze doet nu anders op WhatsApp enzo. En ik ben bang dat alles weggaat omdat dat vroeger altijd zo gegaan is. Ik heb nooit lang vriendschappen kunnen onderhoudenquote:Op dinsdag 24 december 2013 18:23 schreef Murmeli het volgende:
Hoe heb je t verpest dan en waarom ben je zo bang dat alles weer weg gaat?
Hmm ja ik vind het wel awkward om ineens met mijn HA (Die ik niet echt ken, want kom er nooit) over al mijn persoonlijke problemen te praten.quote:Op dinsdag 24 december 2013 18:24 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik kan het je -echt- aanraden! Anders eindig je later misschien net zoals ik![]()
En ja, de stap is groot, maar misschien hoeft het daarvan niet eens te komen, maar een gesprekje met je HA kan natuurlijk verder geen kwaad, toch?
Ik snap dat het lastig is... Ik denk dat ik sinds mn 15de depressief ben maar heb pas dit jaar hulp gevraagd (ik heb pas dit jaar mn diagnose maar de depressie was er natuurlijk eerderquote:Op dinsdag 24 december 2013 18:23 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Zelfs onder de verliefdheid voelde ik de depressiviteit zitten gewoon. Maar het is best een flinke stap om er met een psycholoog over te praten. Dat doe je niet zomaar natuurlijk.
Ja klopt, dat vond ik ook in het begin. Het ligt er ook maar net aan hoe hard het nodig is en hoe ernstig je klachten zijn. Het is niet zo dat ie je meteen aan de pillen gaat zetten (tenminste, als het een beetje goeie HA is).quote:Op dinsdag 24 december 2013 18:26 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Hmm ja ik vind het wel awkward om ineens met mijn HA (Die ik niet echt ken, want kom er nooit) over al mijn persoonlijke problemen te praten.
Oh jee, perfectionist, piekeraar. Herkenbaar. Dodelijke combinatie ook.quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:32 schreef Parkietjes het volgende:
[..]
Ja, ik ben een enorme perfectionist en piekeraar... ik wil alles goed doen en zie mezelf vaak als schuldige van alles. Maar ik weet dat ik niet de enige ben die er schuld aan heeft. Dat mijn gedrag en het zijne ook verband met elkaar hielden. Dat het crisis is en ik daarom misschien niet meteen werk/een huis krijg. Dat weet ik maar het is makkelijk te vergeten als je je rot voelt.
Hmm nou het probleem met mij is dat ik er niet van houdt om over mezelf te praten. Kan ook iets positiefs zijn. Hou die dingen liever voor mezelfquote:Op dinsdag 24 december 2013 18:29 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik snap dat het lastig is... Ik denk dat ik sinds mn 15de depressief ben maar heb pas dit jaar hulp gevraagd (ik heb pas dit jaar mn diagnose maar de depressie was er natuurlijk eerder). Wat mij hielp is dat ik eerst op zoek ben gegaan naar een psycholoog: "goh en hoe denk je dit aan te pakken" en daarna pas naar de huisarts ben gegaan.
Dus als je voor een behandeling bang bent, ga dan na waarom. Dan weet je wat je in ieder geval niet wilt.
Opkroppen helpt helemaal niet. Dan komt het er uiteindelijk in één keer uitquote:Op dinsdag 24 december 2013 18:29 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ja klopt, dat vond ik ook in het begin. Het ligt er ook maar net aan hoe hard het nodig is en hoe ernstig je klachten zijn. Het is niet zo dat ie je meteen aan de pillen gaat zetten (tenminste, als het een beetje goeie HA is).
Heb jij dan -niemand- waarmee je je diepste geheimen en gevoelens kunt delen?
Alles altijd maar op blijven kroppen werkt natuurlijk ook maar voor bepaalde tijd he?
Heavy! Welkom hier! Hopelijk dat wat van je af praten al een boel helpt!quote:Op dinsdag 24 december 2013 18:33 schreef applecider het volgende:
Loop nu zo'n drie maanden bij de psycholoog en ben gediagnosticeerd met een gegeneraliseerde angststoornis. Vooralsnog heb ik (nog) geen medicatie. Verleden week hebben mijn vriend en ik een punt gezet achter onze relatie. We waren een jaar samen en hebben dit besloten omdat wij aan onszelf moeten werken. Hij was trouwens mijn eerste vriendje en ik ben 26 jaar.
Hij is nu alleen op vakantie en ik mis hem verschrikkelijk. Ik denk elke seconde van de dag aan hem, kan moeilijk in slaap komen, en als ik dan slaap heb ik bijvoorbeeld nachtmerries over hoe hij daar aan het chillen is met een mooie dame. Ook is mijn stoelgang onregelmatig en moet ik constant plassen. Ik heb een constante druk op mijn hart en ben ontzettend zenuwachtig. Ik ben erachter gekomen dat ik heel moeilijk de controle los kan laten, vooral omdat ik zoveel van hem houd. Hoe kan je iemand loslaten als je constant aan diegene denkt?
Ik probeer veel afleiding te zoeken door af te spreken met vriendinnen en kerst 'gezellig' mee te vieren. Ook schrijf ik veel, luister ik naar muziek en ben ik bezig in het huishouden. Ze zeggen dat tijd alle wonden heelt, dus vooralsnog ben ik 'blij' als er weer een dag voorbij is.
Ik lees uit jouw reacties dat je eigenlijk nog helemaal aan het begin staat en nog niks hebt gedaan aan je depressieve gevoelens.quote:Op dinsdag 24 december 2013 18:35 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Hmm nou het probleem met mij is dat ik er niet van houdt om over mezelf te praten. Kan ook iets positiefs zijn. Hou die dingen liever voor mezelf. Dus laat staan om met een vreemd persoon al mijn gevoelens te vertellen.
[..]
Opkroppen helpt helemaal niet. Dan komt het er uiteindelijk in één keer uit.
Maar ik heb niet echt iemand om mijn geheimen mee te delen. Met mijn ouders doe ik dat sowieso liever niet. En mijn vrienden val ik er niet mee lastig, omdat het irritant is. En bij mijn date doe ik het liever ook niet, omdat ik dat graag leuk wil houden.
Afleiding zal je hier wel vindenquote:Op dinsdag 24 december 2013 18:33 schreef applecider het volgende:
Loop nu zo'n drie maanden bij de psycholoog en ben gediagnosticeerd met een gegeneraliseerde angststoornis. Vooralsnog heb ik (nog) geen medicatie. Verleden week hebben mijn vriend en ik een punt gezet achter onze relatie. We waren een jaar samen en hebben dit besloten omdat wij aan onszelf moeten werken. Hij was trouwens mijn eerste vriendje en ik ben 26 jaar.
Hij is nu alleen op vakantie en ik mis hem verschrikkelijk. Ik denk elke seconde van de dag aan hem, kan moeilijk in slaap komen, en als ik dan slaap heb ik bijvoorbeeld nachtmerries over hoe hij daar aan het chillen is met een mooie dame. Ook is mijn stoelgang onregelmatig en moet ik constant plassen. Ik heb een constante druk op mijn hart en ben ontzettend zenuwachtig. Ik ben erachter gekomen dat ik heel moeilijk de controle los kan laten, vooral omdat ik zoveel van hem houd. Hoe kan je iemand loslaten als je constant aan diegene denkt?
Ik probeer veel afleiding te zoeken door af te spreken met vriendinnen en kerst 'gezellig' mee te vieren. Ook schrijf ik veel, luister ik naar muziek en ben ik bezig in het huishouden. Ze zeggen dat tijd alle wonden heelt, dus vooralsnog ben ik 'blij' als er weer een dag voorbij is.
Sterktequote:Op dinsdag 24 december 2013 17:42 schreef seasushi het volgende:
...Zit ik hier opeens alleen vanavond. verkeerde planning, misverstand, enz.
En dit is al zo'n k** avond. Hoewel 20 jaar geleden dat mijn zus op deze dag gecremeerd werd, blijft een specifieke dag als deze je bij.
HotChocolade-espresso-chocochili-likeur met een flinke dot slagroom, zweedse crimi's gedownload en hopen dat ik de avond doorkom zonder in een tranendal van zelfmedelijden te verzuipen
Doen!!! Anders zit je net als mij 17 jaar later met nog meer gevoelens en gedachten en lichamelijke klachten die je niet wilt hebben! Ik hou ook niet van praten over mezelf, wil in real life geen aandacht op mezelf vestigen, heb moeite om gevoelens te tonen. Maar het heeft me ook niet geholpen alles voor me te houden. Sterker nog...het is daardoor alleen maar slechter gegaan....quote:Op dinsdag 24 december 2013 18:23 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ook jij heel veel sterkte....en welkom hier....quote:Op dinsdag 24 december 2013 18:33 schreef applecider het volgende:
Trustenquote:
Mooi dat het zo is gegaan en dat je er tevreden over bent! Vervanger al een keer ontmoet?quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:13 schreef Elvi het volgende:
[..]
[..]
Het ging goed gisterUiteraard gehuild
Ik had ook heel symbolisch de laatste 2 zakdoekjes uit het tissuedoosje, waar we erg om moesten lachen
Ze vond het kadootje erg leuk en ze zet het po dr nieuwe werkplek. Ik had alles wat ik wilde zeggen op mn kaart gezet. En ze had ook een kaart voor mij, en haar andere emailadres (wel gewoon werk-adres hoor
) zodat ik haar nog n keer kan laten weten hoe het is gegaan bij de dagbehandeling.
Ik ben wel tevreden met hoe het afscheid gegaan is. Maar het voelt wel alsof ik een beetje ben losgelaten ofzo... Ik heb aankomende vrijdag al een gesprek bij haar vervanger. Ik dacht dat ik daar langer op zou moeten wachten maar waarschijnlijk leek het hen geen goed idee mij nu 2 weken te laten gaan![]()
Gisteren heb ik ook gebeld met de dagbehandeling voor een intake.. Heb ik een beetje zitten stellenIk kan daar 24 januari al terecht voor een intakegesprek! Dus ik ben maar heel kort in behandeling bij de vervanger. Een beetje loze overbruggingsperiode
Yay. Kan bijna niet wachten. Ik zit nu alleen thuis. Iedereen is wegquote:
Ja de vervanger heb ik al wel ontmoet, 1 keer eerder.quote:Op dinsdag 24 december 2013 20:31 schreef kvd het volgende:
[..]
Mooi dat het zo is gegaan en dat je er tevreden over bent! Vervanger al een keer ontmoet?
Heb alleen niet meegekregen waarom je naar een nieuwe peut/psych moet...
Het is dus niet zo dat het bv een zwangerschapsverlof is van de oude. Niet dat het mij wat aangaat, maar vind het zo raar/onlogisch dat je voor een maandje (of 2) nog een ander krijgt. Heb je net weer wat opgebouwd, kan je je verhaal weer aan een ander vertellen...quote:Op dinsdag 24 december 2013 20:41 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ja de vervanger heb ik al wel ontmoet, 1 keer eerder.
Ehhh ja en waarom ik naar een nieuwe moet... ze willen me niet te lang alleen laten denk ik?ivm een eventuele terugval/ verergeren van zelfbeschadiging waarschijnlijk
Maar dat heb ik geloof ik ook nooit echt duidelijk gemaakt in het topic
Ook omdat je het niet mag bespreken volgens de forumregels
![]()
Maar ik denk dat dat de reden is waarom ik altijd te maken heb met korte(re) wachtlijsten en vrijwel nooit een psycholoog-loze periode heb.
Ik vind dat eigenlijk niet zo raar. Wanneer er echt een gevaar bestaat dat de persoon in kwestie gevaar kan lopen, is het beter dat er nog begeleiding is zodat diegene nog een stok achter de deur heeft / "gecontroleerd" wordt.quote:Op dinsdag 24 december 2013 20:51 schreef kvd het volgende:
[..]
Het is dus niet zo dat het bv een zwangerschapsverlof is van de oude. Niet dat het mij wat aangaat, maar vind het zo raar/onlogisch dat je voor een maandje (of 2) nog een ander krijgt. Heb je net weer wat opgebouwd, kan je je verhaal weer aan een ander vertellen...
Hebben we forumregels? Dan moet ik even heel hard gaan zoeken en lezen![]()
Niet echt harde regels maar dingen over zelfmoord (willen) plegen en hele expliciete automutulatieverhalen zijn niet zo gewenst. De reden daarvoor is dat wij daar als lezer niets mee kunnen en ons dan van alles kunnen gaan inbeelden en druk maken over iemand terwijl we niet kunnen helpen etc.quote:Op dinsdag 24 december 2013 20:51 schreef kvd het volgende:
[..]
Het is dus niet zo dat het bv een zwangerschapsverlof is van de oude. Niet dat het mij wat aangaat, maar vind het zo raar/onlogisch dat je voor een maandje (of 2) nog een ander krijgt. Heb je net weer wat opgebouwd, kan je je verhaal weer aan een ander vertellen...
Mja ik weet ook niet of ik echt heel erg ga investeren in de vervanger. Ik gooi gewoon wekelijks mn verhaal eruit en ze kijkt maarquote:Op dinsdag 24 december 2013 20:51 schreef kvd het volgende:
[..]
Ja dat dus... Ik vind zelf mn situatie niet ernstig (ik heb ergere gevallen gezienquote:Op dinsdag 24 december 2013 20:57 schreef rainbowwarrior het volgende:
[..]
Ik vind dat eigenlijk niet zo raar. Wanneer er echt een gevaar bestaat dat de persoon in kwestie gevaar kan lopen, is het beter dat er nog begeleiding is zodat diegene nog een stok achter de deur heeft / "gecontroleerd" wordt.
Bij mij is het niet heel erg acuut en ik weet ook niet hoe ernstig Elvi's situatie is, maar bij mij is het ook zo dat ik nu extra ondersteuning door medicatie krijg, omdat ik anders ook niet meer wist hoe en wat ik verder met mezelf aan moest. Mijn therapeute heeft me een beetje voor het blok gezet: opname in een kliniek of medicatie.
Ik vind het lastig om de grens te zien. Wat een ander expliciet vind kan voor mij gewoon zijn... Dus neem ik het zekere voor het onzekere voor ik een ban aan mn broek hebquote:Op dinsdag 24 december 2013 21:00 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Niet echt harde regels maar dingen over zelfmoord (willen) plegen en hele expliciete automutulatieverhalen zijn niet zo gewenst. De reden daarvoor is dat wij daar als lezer niets mee kunnen en ons dan van alles kunnen gaan inbeelden en druk maken over iemand terwijl we niet kunnen helpen etc.
Dus voor zulke dingen is de hulpverlening de aangewezen plek.
Zo heb ik t in ieder geval opgevat.
Dan begrijp je me verkeerd denk ik...ondersteuning en hulp is juist oke is welke situatie dan ook, urgent of niet urgent!quote:Op dinsdag 24 december 2013 20:57 schreef rainbowwarrior het volgende:
[..]
Ik vind dat eigenlijk niet zo raar. Wanneer er echt een gevaar bestaat dat de persoon in kwestie gevaar kan lopen, is het beter dat er nog begeleiding is zodat diegene nog een stok achter de deur heeft / "gecontroleerd" wordt.
Bij mij is het niet heel erg acuut en ik weet ook niet hoe ernstig Elvi's situatie is, maar bij mij is het ook zo dat ik nu extra ondersteuning door medicatie krijg, omdat ik anders ook niet meer wist hoe en wat ik verder met mezelf aan moest. Mijn therapeute heeft me een beetje voor het blok gezet: opname in een kliniek of medicatie.
Nah ik weet niet of je zomaar een ban aan je broek hebt hoor. Denk dat er vanzelf iemand waarschuwt als je wat te ver in het negatieve duikt. Komt wel goedquote:Op dinsdag 24 december 2013 21:08 schreef Elvi het volgende:
[..]
Mja ik weet ook niet of ik echt heel erg ga investeren in de vervanger. Ik gooi gewoon wekelijks mn verhaal eruit en ze kijkt maarWat kan ze nou echt doen... ik ga over een paar weken al naar dagbehandeling...
[..]
Ja dat dus... Ik vind zelf mn situatie niet ernstig (ik heb ergere gevallen gezien) en ik heb het redelijk onder controle, iets waar ik zelf vooral aan gewerkt heb. Maar de hulpverlening werkt met protocollen, en ik denk dat dit 1 van de dingen is die ze het labeltje 'gevaarlijk' geven. Ik begrijp dat wel hoor.
[..]
Ik vind het lastig om de grens te zien. Wat een ander expliciet vind kan voor mij gewoon zijn... Dus neem ik het zekere voor het onzekere voor ik een ban aan mn broek heb
Dus snel ander onderwerp!!
Het was niet mijn bedoeling om je in de problemen te brengen (zowel door het moeten nadenken wat je wel/niet kan zeggen als eventuele emoties die het kan oproepen....dus maar even eenquote:Op dinsdag 24 december 2013 21:08 schreef Elvi het volgende:
[..]
Mja ik weet ook niet of ik echt heel erg ga investeren in de vervanger. Ik gooi gewoon wekelijks mn verhaal eruit en ze kijkt maarWat kan ze nou echt doen... ik ga over een paar weken al naar dagbehandeling...
[..]
Ja dat dus... Ik vind zelf mn situatie niet ernstig (ik heb ergere gevallen gezien) en ik heb het redelijk onder controle, iets waar ik zelf vooral aan gewerkt heb. Maar de hulpverlening werkt met protocollen, en ik denk dat dit 1 van de dingen is die ze het labeltje 'gevaarlijk' geven. Ik begrijp dat wel hoor.
[..]
Ik vind het lastig om de grens te zien. Wat een ander expliciet vind kan voor mij gewoon zijn... Dus neem ik het zekere voor het onzekere voor ik een ban aan mn broek heb
Dus snel ander onderwerp!!
Ah zo.... nou mn psychologe was externquote:Op dinsdag 24 december 2013 21:11 schreef kvd het volgende:
[..]
Dan begrijp je me verkeerd denk ik...ondersteuning en hulp is juist oke is welke situatie dan ook, urgent of niet urgent!
Mij gaat het er juist meer om waarom iemand voor zo'n laatste maand niet bij dezelfde hulpverlener kan blijven. Ik lees dat Elvi het goed heeft bij die hulpverlener en moeite heeft/had daar weg te gaan. Er moet dus een bepaalde reden zijn dat Elvi niet bij haar oude hulpverlener blijft, maar dat er voor een periode van een maand (vanaf 24 januari zijn de eerste dingen bij de dagbehandeling) nog naar een nieuw iemand moet (en dus niet nog even bij de oude vertrouwde persoon kan blijven). Dat er voor die maand vervanging is gezocht vind ik alleen maar top!
Ah okee. Ja dat is ook wel raar. Ik dacht dat het er mee te maken had dat Elvi's vorige hulpverlener ergens anders is gaan werken en Elvi daarom niet bij die persoon kon blijven?quote:Op dinsdag 24 december 2013 21:11 schreef kvd het volgende:
[..]
Dan begrijp je me verkeerd denk ik...ondersteuning en hulp is juist oke is welke situatie dan ook, urgent of niet urgent!
Mij gaat het er juist meer om waarom iemand voor zo'n laatste maand niet bij dezelfde hulpverlener kan blijven. Ik lees dat Elvi het goed heeft bij die hulpverlener en moeite heeft/had daar weg te gaan. Er moet dus een bepaalde reden zijn dat Elvi niet bij haar oude hulpverlener blijft, maar dat er voor een periode van een maand (vanaf 24 januari zijn de eerste dingen bij de dagbehandeling) nog naar een nieuw iemand moet (en dus niet nog even bij de oude vertrouwde persoon kan blijven). Dat er voor die maand vervanging is gezocht vind ik alleen maar top!
Nou snap ik hetquote:Op dinsdag 24 december 2013 21:14 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ah zo.... nou mn psychologe was externZe kwam van Altrecht maar werkte in 2013 n jaartje bij een vrijgevestigde praktijk (waar ik dus zit). Dus ze moest weg want dr contract van n jaar liep af. Iets wat ze overigens noooit meer ging doen zei ze, omdat ze nu inderdaad met losse eindjes bleef zitten
Ik denk dat ik te laat ben ingevallen voor dat stukjequote:Op dinsdag 24 december 2013 21:15 schreef rainbowwarrior het volgende:
[..]
Ah okee. Ja dat is ook wel raar. Ik dacht dat het er mee te maken had dat Elvi's vorige hulpverlener ergens anders is gaan werken en Elvi daarom niet bij die persoon kon blijven?
Wat voor liedjes maak je?quote:Op dinsdag 24 december 2013 21:15 schreef rainbowwarrior het volgende:
Ja goed, ander onderwerp: ik heb een nieuw liedje gemaakt.
Sinds de zomer ben ik met elektronische muziek maken bezig. Het gaat een beetje in de richting van housemuziek of zo. Macht spaß!quote:
Alleen maar ongecompliceerde mensen zijn ook niet leukquote:Op dinsdag 24 december 2013 21:18 schreef Elvi het volgende:
Haha ik heb een zeeer gecompliceerde hulpvraagMet hele gecompliceerde oplossingen haha
Het lijkt me een heerlijke uitlaatklep (muziek dan...house zou dan weer net niet mijn kant zijn...)quote:Op dinsdag 24 december 2013 21:21 schreef rainbowwarrior het volgende:
[..]
Sinds de zomer ben ik met elektronische muziek maken bezig. Het gaat een beetje in de richting van housemuziek of zo. Macht spaß!.
Haha okquote:Op dinsdag 24 december 2013 21:13 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Nah ik weet niet of je zomaar een ban aan je broek hebt hoor. Denk dat er vanzelf iemand waarschuwt als je wat te ver in het negatieve duikt. Komt wel goed
Haha het is goed hoorquote:Op dinsdag 24 december 2013 21:13 schreef kvd het volgende:
[..]
Het was niet mijn bedoeling om je in de problemen te brengen (zowel door het moeten nadenken wat je wel/niet kan zeggen als eventuele emoties die het kan oproepen....dus maar even een![]()
Ander onderwerp....de oxa doet hier goed zijn werk en het taartgedeelte van de kersttaart die ik morgen moet maken is goed gelukt, dus een kleine![]()
Youtube-linkje!!!quote:Op dinsdag 24 december 2013 21:15 schreef rainbowwarrior het volgende:
Ja goed, ander onderwerp: ik heb een nieuw liedje gemaakt.
Ja, ik ben ook blij dat ik dat voor mij ontdekt heb. Ik vind het soms wel lastig iets te gaan maken wanneer het superslecht met me gaat, maar als ik dan toch iets doe, dan doet het me meestal wel goed.quote:Op dinsdag 24 december 2013 21:24 schreef kvd het volgende:
[..]
Alleen maar ongecompliceerde mensen zijn ook niet leuk![]()
[..]
Het lijkt me een heerlijke uitlaatklep (muziek dan...house zou dan weer net niet mijn kant zijn...)
Morgen, dit is gewoon een kale taart (het cakegedeelte zeg maar). Morgen ga ik versieren enzo, dan komt er een foto.quote:Op dinsdag 24 december 2013 21:31 schreef Elvi het volgende:
[..]
Haha okDan hoop ik dat ze me eerst een DM sturen ofzo haha! Ik was eerder ook lid van een lotgenotenforum maar daar dook iedereen in het negatieve... De lotgenotendag die ze organiseerden was zo bizar dat ik sindsdien ook niet meer op dat forum ben geweest
Het leek alsof ze zelfbeschadiging onderdeel van hun identiteit hadden gemaakt
Mn psychologe zag ook duidelijk verschil toen ik naar die dag was geweest
Mn vechtlust was weer terug
.
[..]
Haha het is goed hoorIk kan er redelijk open over praten en maak er ook wel eens grappen over
Ik vind het eerder vervelend voor de mensen die er niet zo goed tegen kunnen of zich zorgen gaan maken.
![]()
Foto van de taart!
[..]
Youtube-linkje!!!
Jeetje dat lijkt me superheftig. Ik vind lotgenotengroepen erg zinvol, maar wanneer het daardoor alleen maar erger wordt, dan denk ik ook dat je er maar beter ver vandaan moet blijven. Ik krijg nu hele rare beelden van mensen die tijdens zo'n dag met elkaar wedijveren of zo...quote:Op dinsdag 24 december 2013 21:31 schreef Elvi het volgende:
[..]
Haha okDan hoop ik dat ze me eerst een DM sturen ofzo haha! Ik was eerder ook lid van een lotgenotenforum maar daar dook iedereen in het negatieve... De lotgenotendag die ze organiseerden was zo bizar dat ik sindsdien ook niet meer op dat forum ben geweest
.
[..]
Youtube-linkje!!!
Het lijkt me ook wel mooi dat je aan je muziek kan horen wat je stemming was op dat moment (zolang het je niet terugtrekt in die sfeer natuurlijk). Ga wel heel benieuwd worden...quote:Op dinsdag 24 december 2013 21:32 schreef rainbowwarrior het volgende:
[..]
Ja, ik ben ook blij dat ik dat voor mij ontdekt heb. Ik vind het soms wel lastig iets te gaan maken wanneer het superslecht met me gaat, maar als ik dan toch iets doe, dan doet het me meestal wel goed.
Nou ja, house is ook een breed begrip. Ik vind het moeilijk te zeggen wat de muziekrichting die ik maak. In ieder geval elektronisch.
Zoals gezegd, het is niet mijn muziek. Maar ik vind het wel goed klinken! Lekkere beat (ik heb nu je andere nummer opstaan), zit wel mee te tikken op het bureau, beetje mee te knikken met m'n hoofd, past zo goed op de achtergrond, niet het idee dat het hele onbekende muziek is zeg maar, klinkt vertrouwd.quote:Op dinsdag 24 december 2013 21:38 schreef rainbowwarrior het volgende:
[..]
Jeetje dat lijkt me superheftig. Ik vind lotgenotengroepen erg zinvol, maar wanneer het daardoor alleen maar erger wordt, dan denk ik ook dat je er maar beter ver vandaan moet blijven. Ik krijg nu hele rare beelden van mensen die tijdens zo'n dag met elkaar wedijveren of zo...
Nou ik ben wel een beetje verlegen als het er op aan komt andere mensen mijn muziek te laten luisteren, maar goed hier istie dan:
Wel een beetje lief voor me zijn he.
Leuk dat je geluisterd en dank je wel voor toch wel je complimentquote:Op dinsdag 24 december 2013 21:47 schreef kvd het volgende:
[..]
Zoals gezegd, het is niet mijn muziek. Maar ik vind het wel goed klinken! Lekkere beat (ik heb nu je andere nummer opstaan), zit wel mee te tikken op het bureau, beetje mee te knikken met m'n hoofd, past zo goed op de achtergrond, niet het idee dat het hele onbekende muziek is zeg maar, klinkt vertrouwd.
Ja altijd leuk.quote:Op dinsdag 24 december 2013 22:32 schreef -Spring het volgende:
En morgenmiddag ergens rond drieën/vieren? Kun je uitkateren, heb je toch nog een doel voor die dag en hoef je je niet schuldig te voelen. (Als je daar überhaupt last van hebt.)
Was het een leuk gesprek met die oud-schoolgenoot?
Ik ben echt een pure 100% beta. Ik had al zo'n gevoel wanneer je dat postte, en over de medicatie die bij je werkte en de symptonen die je vertoonde. De omgekeerde wereld, van 100% alpha richting 100% beta en effectiviteit geht futsi.quote:Op dinsdag 24 december 2013 22:04 schreef -Spring het volgende:
s_e, grappig dat je dat zegt over alpha's en bèta's. Ik ben idd een echte alpha. Maar ik ben wek erg rationeel (dat heeft me de afgelopen 17 jaar ook staande gehouden). Ik ben zelfs zo rationeel, dat ik me ervan bewust ben dat de werking van ad, ook in mijn geval, best wel eens hartstikke placebo zou kunnen zijn.
Dat verwacht ik nietquote:Op dinsdag 24 december 2013 22:58 schreef Murmeli het volgende:
Balen cue! Hoop dat je schoolgenoot nog terug komt
Wat een _tot nu toe_ mooi verhaal. Ik hoop dat je je zo kan blijven voelen!quote:Op dinsdag 24 december 2013 22:04 schreef -Spring het volgende:
Hoi! Ik val weer even binnen.
Thanks voor de reacties op mijn (dysthymie)verhaal!
Kuolema, ik slik nu 20 mg. En zoals ik me nu voel blijf ik daar ook op.
En geen idee hoe lang ik het nog ga slikken. Ik moet bekennen dat ik nog niet aan stoppen moet denken. Mn leven voelt zoveel lichter op het moment. Bijna letterlijk zelfs: mn ledematen lijken echt minder zwaar. En ik merk nog steeds zoveel kleine veranderingen. Dat ik gewoon naar de wc ga als ik moet bijvoorbeeld, ipv het de hele dag uit te stellen omdat ik er te beroerd voor ben. Of wat te drinken pak. En dat ik mn vriend niet meer intens haat als ie me niet verstaat en ik (nóg) een keer moet herhalen wat ik zei.![]()
De weerzin die ik binnenin stiekem voor werkelijk álles voelde is weg. En ik hoef er dus ook niet meer tegen te vechten. Ik heb altijd gedacht dat ik binnenin een luie chagrijn was en was continu bezig om mezelf een schop onder mn kont te geven. En ik schaamde me voor hoe ik me echt voelde.
Kortom, ik voel me nog steeds de verbeterde versie van mezelf.
s_e, grappig dat je dat zegt over alpha's en bèta's. Ik ben idd een echte alpha. Maar ik ben wek erg rationeel (dat heeft me de afgelopen 17 jaar ook staande gehouden). Ik ben zelfs zo rationeel, dat ik me ervan bewust ben dat de werking van ad, ook in mijn geval, best wel eens hartstikke placebo zou kunnen zijn.
Maar nu zou je er in principe rekening mee kunnen houden en zorgen dat je niet tot 9 uur hoeft uit te katerenquote:Op dinsdag 24 december 2013 22:56 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ja altijd leuk.
Nouja uitkijkateren is bij mij tot 9 savonds
Maar t is gezellig, ik wik tot 9 uur uitkaterenquote:Op dinsdag 24 december 2013 23:25 schreef kvd het volgende:
[..]
Maar nu zou je er in principe rekening mee kunnen houden en zorgen dat je niet tot 9 uur hoeft uit te kateren
Gewoon veel water drinken tijdens het zuipen, heb al in geen jaren meer een kater gehad!quote:Op dinsdag 24 december 2013 23:37 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar t is gezellig, ik wik tot 9 uur uitkateren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 24 december 2013 23:38 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Gewoon veel water drinken tijdens het zuipen, heb al in geen jaren meer een kater gehad!Ja dat snap ik, mAr wil ik nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Je wil gewoon lazarus worden en morgen brak zijn en je niks meer herinneren eigk? Hihihiquote:
zou leuk zjn idd. zit nu wel bij de nazit, maar geen reet aanquote:Op dinsdag 24 december 2013 23:50 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Je wil gewoon lazarus worden en morgen brak zijn en je niks meer herinneren eigk? Hihihi
Wat bedoel je met je laatste zin? Dat ad bij bèta's niet werkt?quote:Op dinsdag 24 december 2013 23:16 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik ben echt een pure 100% beta. Ik had al zo'n gevoel wanneer je dat postte, en over de medicatie die bij je werkte en de symptonen die je vertoonde. De omgekeerde wereld, van 100% alpha richting 100% beta en effectiviteit geht futsi.
Isse onzin. Beta hier en prima met adeetjesquote:Op woensdag 25 december 2013 07:39 schreef -Spring het volgende:
[..]
Wat bedoel je met je laatste zin? Dat ad bij bèta's niet werkt?
Ik word al ellendig van de gedachte, in de kroeg hangen als ie dicht is. Blegh. Alcohol die uit begint te werken, iedereen die een beetje kriegel wordt, het vooruitzicht van een kater. Hu.quote:Op woensdag 25 december 2013 04:55 schreef Cue_ het volgende:
[..]
zou leuk zjn idd. zit nu wel bij de nazit, maar geen reet aan
Gewoon doorzuipenquote:Op woensdag 25 december 2013 10:36 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik word al ellendig van de gedachte, in de kroeg hangen als ie dicht is. Blegh. Alcohol die uit begint te werken, iedereen die een beetje kriegel wordt, het vooruitzicht van een kater. Hu.
Nah, uiteraard werkt het bij sommige wel. Ik zeg nergens dat het bij beta's niet werkt en bij alpha's wel, ik noemde puur de symptonen die jij noemde, dat het bij een alpha in dat geval makkelijker kan werken, aldus mijn peut. Dat is hetzelfde als CGT therapie. Je hoeft geen rocket scientist zijn om te begrijpen dat de invloed van die therapie anders is op iemand met MBO Nederlands ten opzichte van iemand met een dubbele master in Econometrie en Technische Wiskunde om maar wat te noemen. Niet dat de 1 minder is ivg met de ander, maar men denkt nu eenmaal anders. Sommige mate van depressies komen nu eenmaal meer voor bij meer analytische mensen.quote:Op woensdag 25 december 2013 07:39 schreef -Spring het volgende:
[..]
Wat bedoel je met je laatste zin? Dat ad bij bèta's niet werkt?
Kusje!quote:
quote:Op woensdag 25 december 2013 13:16 schreef Elvi het volgende:
Ik hoop dat iedereen de kerstdagen goed doorkomt![]()
Hier een twerkende Kerstman. Omdat het kan.
[ afbeelding ]
Geil! Fapfapfap!quote:Op woensdag 25 december 2013 13:16 schreef Elvi het volgende:
Ik hoop dat iedereen de kerstdagen goed doorkomt![]()
Hier een twerkende Kerstman. Omdat het kan.
[ afbeelding ]
Gelukkig inderdaad! Die gedwongen gezelligheid...quote:Op woensdag 25 december 2013 22:48 schreef kvd het volgende:
het zit erop...gelukkig...
Helaas heeft de dag me er niet vrolijker gemaaktMaar snel afleiding zoeken in iets niet kersterigs en deze dag/dit bezoek snel vergeten..
Die ben ik wel gewend, dat kan me niet schelen. Het is meer de complete desinteresse van de familie in mij...quote:Op woensdag 25 december 2013 22:58 schreef Mistico het volgende:
[..]
Gelukkig inderdaad! Die gedwongen gezelligheid...
quote:Op woensdag 25 december 2013 15:20 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Kerst![]()
Mn eerste kerst als getrouwde vrouw, en onze laatste kerst met z'n tweeen... En dan ben je gewoon hondberoerd, hoef je niks te eten, en al helemaal geen gezellige mensen... Bah! Ben er gewoon een btj sip van!
Je verleden kun je niet veranderen.quote:Op donderdag 26 december 2013 01:03 schreef kingtoppie het volgende:
Niet enthousiast, nergens zin in, check...
Mij er diep ongelukkig van voelen eigenlijk niet... Maar nu ik erover nadenk is dat misschien juist een stap in de goede richting.
Maar fuck wat een situatie om in te zitten voor 3 jaar.. 3 jaar niet leven in principe...
Sowieso is faken alsof alles in orde is, niet mijn manier. Ik denk dat ik me, door mezelf kunstmatig naar boven te stouwen, juist harder naar beneden zou vallen.quote:Op donderdag 26 december 2013 01:03 schreef kingtoppie het volgende:
Ik kan wel leuk doen dat er niks aan de hand is en prima van gezelligheid houden als ik ''goed'' in mijn vel zit.
Maar onderliggend blijft het gewoon zo dat ik er weinig zin in heb en niet enthousiast voor het leven ben... En ik denk echt dat dat enorm belangrijk is in een leven eigenlijk.
Tis lastig voor mij om zonder enthousiasme enthousiasme te ontwikkelen om enthousiaster te wordenquote:Op donderdag 26 december 2013 01:30 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Je verleden kun je niet veranderen.
Maar je toekomst hoeft niet zoals het verleden te zijn en in het heden kun je er aan werken
Ik heb het op m'n eigen manier gedaan. Ik moest wel, want niemand die me hielp (en dat kwam weer omdat ik niemand vertelde dat ik depressoef had omdat ik het zelf niet eens door had dat ik depressief was...volgen jullie het nog?quote:Op donderdag 26 december 2013 01:33 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Tis lastig voor mij om zonder enthousiasme enthousiasme te ontwikkelen om enthousiaster te worden
Tis niet faken, ik voel me heus wel eens gewoon goed in mijn vel.quote:Op donderdag 26 december 2013 01:30 schreef magnetronkoffie het volgende:
Sowieso is faken alsof alles in orde is, niet mijn manier. Ik denk dat ik me, door mezelf kunstmatig naar boven te stouwen, juist harder naar beneden zou vallen.
Maar dat ben ik
Jezelf enthousiast krijgen door enthousiast te doen werkt voor jou dus niet, net zo min als dat willen willen voor jou niet werkt.quote:Op donderdag 26 december 2013 01:38 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Tis niet faken, ik voel me heus wel eens gewoon goed in mijn vel.
Alleen zou je mij op dat moment vragen of ik een doel heb in mijn leven of passie heb voor het leven dan zeg ik nee en dat maakt mij gewoon zo een passieve lul... Ik wil willen...
Ik wil wakker worden en denken van: ''laat ik ontbijten zodat ik lekker ontspannen wakker kan worden met een kop koffie en een goed ontbijt om vervolgens te bedenken wat ik met mijn dag ga doen''
Ipv dat ik in mijn nest blijf liggen omdat ik nergens zin in heb en niks doen.
Er gebeurt zo geen reet en ik krijg zo geen reet van het leven terug.
Ik ben soms echt wel enthousiast.. Ik denk dat ik mezelf ook best wel voor een groot deel gewoon afstomp..quote:Op donderdag 26 december 2013 01:40 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Jezelf enthousiast krijgen door enthousiast te doen werkt voor jou dus niet, net zo min als dat willen willen voor jou niet werkt.
Dan is het misschien wel handig om andere wegen te gaan zoeken
Op wat voor manier stomp jij jezelf dan af?quote:Op donderdag 26 december 2013 01:42 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik ben soms echt wel enthousiast.. Ik denk dat ik mezelf ook best wel voor een groot deel gewoon afstomp..
Weet het eigenlijk wel zeker..
Ik mag dus ook best wel gewoon meer dingen doen... Als ik een idee heb dat idee gewoon even super serieus nemen ipv het vergeten wat ik nu doe.
Niet open zijn an sich.quote:Op donderdag 26 december 2013 01:44 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Op wat voor manier stomp jij jezelf dan af?
Waarom ben jij dan niet gewoon altijd open?quote:Op donderdag 26 december 2013 01:46 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Niet open zijn an sich.
De dingen die ik bedenk oid ergens niet serieus nemen om daadwerkelijk te doen... Ik doe dus voor mijn gevoel eigenlijk vrij weinig int leven.
Kvind het ook maar een lastige vraag terwijl ik tegelijkertijd wel kan bedenken dat ik bijvoorbeeld een gitaar wil hebben en zou willen oefenen.. Meer zou willen eten en aankomen en wat meer sportschool.
Dat aankomen is echt al eeeeeuweennn een issue voor me maar dat lukt gewoon echt niet...
Missen is prima, even nadenken over je ex ook. Kerst en Oud en Nieuw zijn bijna voorbij, kun je weer verder met je zaakquote:
Leuk! Als mijn vriend klaar is met zijn avondstudie, en we dus meer tijd hebben, ga ik dat ook doen.quote:Op woensdag 25 december 2013 16:11 schreef Parkietjes het volgende:
Ik heb besloten een acteercursus te gaan doen. Goed voor mijn zelfvertrouwen en een mooi leermoment om te kijken hoe ik overkom. Daarbij leer ik ook nieuwe mensen kennen! Ideaal, toch.
Wat s_e zegt, net als een regenwolk waait ook dit weer over.quote:
quote:Op woensdag 25 december 2013 16:11 schreef Parkietjes het volgende:
Ik heb besloten een acteercursus te gaan doen. Goed voor mijn zelfvertrouwen en een mooi leermoment om te kijken hoe ik overkom. Daarbij leer ik ook nieuwe mensen kennen! Ideaal, toch.
Heel goed idee!quote:Op donderdag 26 december 2013 10:04 schreef -Spring het volgende:
[..]
Leuk! Als mijn vriend klaar is met zijn avondstudie, en we dus meer tijd hebben, ga ik dat ook doen.
quote:Op dinsdag 24 december 2013 21:31 schreef Elvi het volgende:
[..]
.
[..]
Haha het is goed hoorIk kan er redelijk open over praten en maak er ook wel eens grappen over
Ik vind het eerder vervelend voor de mensen die er niet zo goed tegen kunnen of zich zorgen gaan maken.
![]()
Foto van de taart!
[..]
Youtube-linkje!!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
kijken of ik de enige ben met een tyfushekel aan kerst.quote:
quote:Op donderdag 26 december 2013 14:49 schreef kvd het volgende:
[..]Mooie taart hoor! En gelukkig had je de foto's nogSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Gewoon wegdonderen zonder te lezen.quote:Op vrijdag 27 december 2013 00:14 schreef sitting_elfling het volgende:
Het bijt dat de ex weer zo'n kerst mailtje naar mij heeft verzonden. Het bijt. Erg vies.
Little 2 latequote:Op vrijdag 27 december 2013 00:20 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Gewoon wegdonderen zonder te lezen.
Je bent vooruit gegaan.quote:Op vrijdag 27 december 2013 00:53 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Little 2 late. Maar ook dit weer. Hap, slik, weg. En weg spoelen met een lekker likeurtje of sproak wotter uit het damster diep. Het heeft geen zin om hier continu boos over te worden. Het bijt, maar ik gooide het over de schouders en ga weer verder.
Het is gewoon jammer dat er iemand zo negatief over je denkt terwijl al mijn vrienden weer negatief over haar denken en dat al met al er gewoon geen reet van klopt.
Ik werk nog aan die reply van je over het intelligent oplossen van de zin van het leven. Ik heb hem in mijn notepadje staanquote:
Dat is echt enorm klote. Mijn ex belde mij laatst met de vraag of ik mee wil werken aan een project op haar werk, nadat ik haar een jaar niet gesproken had.quote:Op vrijdag 27 december 2013 00:14 schreef sitting_elfling het volgende:
Het bijt dat de ex weer zo'n kerst mailtje naar mij heeft verzonden. Het bijt. Erg vies.
Kun je dat even uitleggen?quote:Op vrijdag 27 december 2013 00:14 schreef sitting_elfling het volgende:
Negeren, je bent alleen interessant voor haar als je haar ergens mee kan helpen? Opgetyft!quote:Op vrijdag 27 december 2013 01:08 schreef Mistico het volgende:
[..]
Dat is echt enorm klote. Mijn ex belde mij laatst met de vraag of ik mee wil werken aan een project op haar werk, nadat ik haar een jaar niet gesproken had.
Ditquote:Op vrijdag 27 december 2013 01:13 schreef Parkietjes het volgende:
[..]
Negeren, je bent alleen interessant voor haar als je haar ergens mee kan helpen? Opgetyft!
s_e ontmoet meisje. Dacht meisje van zijn dromen te zijn. Meisje wou met s_e trouwen maar meisje bleek een gestoord borderline dametje te wezen. s_e in alle toeren, bleef al het gezeik accepteren en dame schold s_e een half jaar lang de grond in. Toen heeft iedereen hier in dit D&A topic voor een jaar mijn gejank moeten aanhoren en ben ik langzamer hand dankzij therapie en geschop en gezoek naar ballen naar boven aan het krabbelen om nu te zeggen...quote:
Ze belde met een onbekend nummer, haar afgewimpeld met de mededeling dat ik terug zou bellen. Overigens kan ik nog wel goed praten met een andere ex, maar dat is eigenlijk nooit een serieuze relatie geweest.quote:Op vrijdag 27 december 2013 01:13 schreef Parkietjes het volgende:
[..]
Negeren, je bent alleen interessant voor haar als je haar ergens mee kan helpen? Opgetyft!
Vraag je therapeute voor input.quote:Op vrijdag 27 december 2013 01:05 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik werk nog aan die reply van je over het intelligent oplossen van de zin van het leven. Ik heb hem in mijn notepadje staan
Tja, als hij er beter mee om kan gaan is het toch alleen maar positief?quote:Op vrijdag 27 december 2013 01:19 schreef Cue_ het volgende:
Waarom in godsnaam reageren s_e? Lok je alleen maar meer mails mee uit. weggooien, vergeten en mailadres blokkeren!
Lijkt alsof ie haar nog niet helemaal heeft losgelaten (al is ie al een heel end gekomen)quote:Op vrijdag 27 december 2013 01:19 schreef Cue_ het volgende:
Waarom in godsnaam reageren s_e? Lok je alleen maar meer mails mee uit. weggooien, vergeten en mailadres blokkeren!
Oh, Cue, lieve Cuequote:Op vrijdag 27 december 2013 01:19 schreef Cue_ het volgende:
Deze reactie vergeleken met een reactie van pak-em-beet een half jaar terugquote:Op vrijdag 27 december 2013 00:53 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Little 2 late. Maar ook dit weer. Hap, slik, weg. En weg spoelen met een lekker likeurtje of sproak wotter uit het damster diep. Het heeft geen zin om hier continu boos over te worden. Het bijt, maar ik gooide het over de schouders en ga weer verder.
Het is gewoon jammer dat er iemand zo negatief over je denkt terwijl al mijn vrienden weer negatief over haar denken en dat al met al er gewoon geen reet van klopt.
Ik ben van erg ver gekomen inderdaad. Dank! Ik heb velen op de tenen getrapt dit jaar hier op D&A met mijn oeverloze gemekker over dat secreetquote:Op vrijdag 27 december 2013 01:27 schreef minthy het volgende:
[..]
Deze reactie vergeleken met een reactie van pak-em-beet een half jaar terug![]()
Ik ben trots op je!!
YEAH!quote:Op vrijdag 27 december 2013 01:31 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik ben van erg ver gekomen inderdaad. Dank! Ik heb velen op de tenen getrapt dit jaar hier op D&A met mijn oeverloze gemekker over dat secreet. Maar, over de schouder, hap slik en weg ermee.
Bijna 2014, bijna weg.
Hier hetzelfde, merk alleen wel dat mijn zelfvertrouwen helemaal weg is. Ik durf mensen die ik tegenkom niet eens meer aan te kijken omdat ik me schaam voor mijn uiterlijk. Hoop echt dat ik daar ooit vanaf kom.quote:Op vrijdag 27 december 2013 01:34 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
YEAH!
Overigens weet ik niet hoe ik me voel.
Effe tussendoor, heb deze dag een hele fijne kerstavond met familie gehad
Ik denk dat de winter me toch wel een beetje te pakken aan het nemen is
KUT-winters
Kut als je geen zelfvertrouwen hebt. Ben blij dat ik dat probleem niet meer heb, maar dat komt vooral omdat ik tegenwoordig een hoger "fuckitall"-gehalte hebquote:Op vrijdag 27 december 2013 01:46 schreef Mistico het volgende:
[..]
Hier hetzelfde, merk alleen wel dat mijn zelfvertrouwen helemaal weg is. Ik durf mensen die ik tegenkom niet eens meer aan te kijken omdat ik me schaam voor mijn uiterlijk. Hoop echt dat ik daar ooit vanaf kom.
Dat zal ik zelf ook moeten gaan creëren. Ik heb wel een paar ideeën waardoor het veroorzaakt is.quote:Op vrijdag 27 december 2013 01:51 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Kut als je geen zelfvertrouwen hebt. Ben blij dat ik dat probleem niet meer heb, maar dat komt vooral omdat ik tegenwoordig een hoger "fuckitall"-gehalte heb
Ik ben geen expert, maar een gebrek aan zelfvertrouwen lijkt mij veroorzaakt door een probleem, niet iets dat per definitie zo is. Ik heb die specifieke problemen (die ik overigens niet ga benoemen) niet opgelost, maar die problemen kunnen mij gewoon nauwelijks nog wat schelen en *POEF*, gebrek aan zelfvertrouwen neemt ineens ook af.
Maar misschien ben ik gewoon moe hoor en klets ik weer eens uit m'n nek
Je moet dan volgens mij een filter instellen, waardoor e-mails van een afzender direct verdwijnen in de prullenbak.quote:Op vrijdag 27 december 2013 01:56 schreef Parkietjes het volgende:
Hoe blokkeer je eigenlijk een adres op Gmail?
Al zou ik wel lelijk zijn, dan nog heb ik er schijt aan. Je hebt me maar te nemen zoals ik ben (jaaaaa, dan vallen een hoop al af! Maar dat kan me gewoon niks schelen (fuckitall enzo weet je welquote:Op vrijdag 27 december 2013 02:10 schreef Mistico het volgende:
[..]
Dat zal ik zelf ook moeten gaan creëren. Ik heb wel een paar ideeën waardoor het veroorzaakt is.
Overigens, als ik vragen stel aan anderen over mijn uiterlijk krijg ik reacties in de trant van "Je ziet dingen die er niet zijn", en ook om andere redenen (oa vrouwen die proberen met mij flirten) ben ik erachter gekomen dat ik een verknipt beeld heb van mezelf, die totaal niet overeenkomt met de werkelijkheid.
Ow miss een post van je verkeerd gelezen dan (drank hequote:Op vrijdag 27 december 2013 01:26 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Oh, Cue, lieve CueIk heb niet gereageerd. Alleen maar de mail gelezen die weer vol stond met hatred en dikke haat
Toen naar de spambox verzonden zodat die ook een merry christmas heeft
OEEEEH! Wat heb je gekocht?quote:Op vrijdag 27 december 2013 10:10 schreef Murmeli het volgende:
Heerlijke kerst gehad!
1e kerstdag niks en lekker thuis
2e kerstdag naar een vriendin (en smorgens online lush leeg gekocht hihi)
Nu nog lekker 3 dagen weekend. Zo eens douchen en stad in.
En het valt me op dat een aantal langer postenden in dit topic steeds wat positiever worden.quote:Op donderdag 26 december 2013 18:38 schreef Detroit het volgende:
Jongens/meiden/dames/heren, we have him!
Oh nee, wat ik wil zeggen is dat de dagen langzamerderderhand weer langer beginnen te worden. Het is niet allemaal kommer ende kwel. Driewerf hoera!
Ik hoop dat 2014 voor jou ook een jaar van ups, ups, en ups gaat worden!quote:Op vrijdag 27 december 2013 11:59 schreef seasushi het volgende:
[..]
En het valt me op dat een aantal langer postenden in dit topic steeds wat positiever worden.
Maar dat doen we toch ook niet?quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:06 schreef Detroit het volgende:
[..]
Misschien dat we dan kunnen bewijzen dat we elkaar hier in dit topic niet alleen maar de put in praten..
Nee, dat weet ik ook wel. Maar er was eens een post in FB van iemand die bang was dat "wij van R&P" elkaar hier alleen maar verder de put in aan het praten waren.quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:08 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar dat doen we toch ook niet?
Wij hebben hun niets te bewijzen hoor
Bovendien merk ik vrijwel uitsluitend positieve reacties op bepaalde posts, gewoon doelgericht enzo
Ach het is en blijft fok! he?quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:10 schreef Detroit het volgende:
[..]
Nee, dat weet ik ook wel. Maar er was eens een post in FB van iemand die bang was dat "wij van R&P" elkaar hier alleen maar verder de put in aan het praten waren.
En das natuukheul niet zo
.
Misschien dat we daar een topic over zouden moeten beginnen in FB. Wellicht dat ze elkaar namelijk meetrekken in die klaag-neurose. Dat kan toch niet gezond zijn!quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:31 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ach het is en blijft fok! he?
Genoeg mensen die nog meer op fok! lopen te klagen (meestal over anderen) dan de ergste klagers in dit topic!
Waarom dat dan? Voel je jezelf schuldig over wat afleiding?quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:33 schreef Parkietjes het volgende:
Ik had nooit die ONS moeten hebben...
Ik voel me gebruikt.quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:36 schreef Detroit het volgende:
[..]
Waarom dat dan? Voel je jezelf schuldig over wat afleiding?.
Heb je het toch gedaan?quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:33 schreef Parkietjes het volgende:
Ik had nooit die ONS moeten hebben...
quote:
Dat bereik je (helaas) niet me seksquote:Op vrijdag 27 december 2013 16:44 schreef Parkietjes het volgende:
Ik dacht dat het misschien iets meer zou worden...
My bad! Jammer dat je hoopte dat er meer van kwam terwijl het voor hem puur, tsja, was.quote:
Dan ben je er toch met de verkeerde instelling naartoe gegaan (terwijl je van de week zei dat het alleen een ONS was en niet meer, nadat je eerst had gezegd dat sex op dit moment gif voor je zou zijn).quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:44 schreef Parkietjes het volgende:
Ik dacht dat het misschien iets meer zou worden...
Klopt... ik had moeten luisteren. Nu zit ik weer met de shit.quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:58 schreef kvd het volgende:
[..]
Dan ben je er toch met de verkeerde instelling naartoe gegaan (terwijl je van de week zei dat het alleen een ONS was en niet meer, nadat je eerst had gezegd dat sex op dit moment gif voor je zou zijn).
Ik moet zeggen dat ik het wel snel vind, om na 2 weken een ONS te hebben waarbij je eigenlijk al hoopt dat het meer zou worden terwijl je eigenlijk nog gewoon een oude relatie aan het verwerken bent. De uitgangspositie zou dan weer hetzelfde zijn als met je ex (jij patiënt, hij verzorger). Focus je alsjeblieft eerst op jezelf, je bent 25, net uit een lange relatie, ligt in de knoop met jezelf. Jongens geven nu alleen maar meer knopen, vooral als het (net zoals nu) niet gaat zoals jij zou willen...
Helaas leer je dergelijke zaken vaak alleen met vallen en opstaan.quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:02 schreef Parkietjes het volgende:
Ik wou gewoon wat warmte en heb het uit het verkeerde gehaald.
Haal die uit je vrienden, je familie. Gister toch een goede dag met een vriendin gehad? Koester dat, haal daar de warmte uit, voel je geliefd bij hen. Zij zijn er voor je, ook als het slecht gaat. Denk aan het leuke oud en nieuwfeest, neem aan met vrienden? Zuig alle warmte daar op en geniet van de mensen om je heen die om je geven/van je houden. Vage kennissen kunnen die warmte echt niet gevenquote:Op vrijdag 27 december 2013 17:02 schreef Parkietjes het volgende:
Ik wou gewoon wat warmte en heb het uit het verkeerde gehaald.
Wat leuk, even kijken bij de Lush dan.quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:29 schreef Murmeli het volgende:
Parkietjeknuf
![]()
En niet te boos zijn op jezelf. Gewoon niet meer doen en zien als wijze les
Ik heb vandaag gewoon weer een fijne dag!! Net hardgelopen. Nu even snel naar de winkel en dan rustig douchen etc.
Ik begin eigenlijk best goed te worden met dat hardlopen...
Oja bij lush heb ik reiniger voor mijn gezicht gekocht (9 to 5 heet die) en sea spray (shizzle voor in mijn haar)
Lush heeft sale nu, ik hou ervan hihi.
Desigual heeft ook sale, heb gewoon mijn stash verdubbeld: 3 truitjes en een tas erbij.
Nu maar even weg blijven uit de stad
Klopt.quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:05 schreef kvd het volgende:
[..]
Haal die uit je vrienden, je familie. Gister toch een goede dag met een vriendin gehad? Koester dat, haal daar de warmte uit, voel je geliefd bij hen. Zij zijn er voor je, ook als het slecht gaat. Denk aan het leuke oud en nieuwfeest, neem aan met vrienden? Zuig alle warmte daar op en geniet van de mensen om je heen die om je geven/van je houden. Vage kennissen kunnen die warmte echt niet geven
Klopt, ik heb zo veel te bieden en het boeide hem niet eens. Ik heb het idee dat hij heel leeg/eenzaam is van binnen. Hij is ook bezig met allemaal zelfhulp onzin en zo.quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:04 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Helaas leer je dergelijke zaken vaak alleen met vallen en opstaan.
Je weet evt de theorie, maar door emoties val je telkens weer in hetzelfde gat.
Hopelijk was dit de laatste keer voor je en bedenk de volgende keer hoe slecht je je erna voelde.
seks hebben om iemand aan je te binden werkt niet. Hij moet voor je kiezen om wie je bent en niet hoe je in bed bent
Heel goed.quote:Op vrijdag 27 december 2013 18:30 schreef Parkietjes het volgende:
[..]
Klopt, ik heb zo veel te bieden en het boeide hem niet eens. Ik heb het idee dat hij heel leeg/eenzaam is van binnen. Hij is ook bezig met allemaal zelfhulp onzin en zo.
Wel erg knap... Ach ja.quote:Op vrijdag 27 december 2013 18:52 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Heel goed.
Zoals je ziet is hij helemaal niet interessant
Het feit dat hij vrijwel direct na het uit was met je ex contact met je zocht, zegt al genoeg over hemquote:Op vrijdag 27 december 2013 18:29 schreef Parkietjes het volgende:
[..]
Klopt.
Het was nog een egoistische zak ook, bleef maar over zichzelf praten.
Nou dat wist hij niet echt. Maar hij smst me ook niet eens meer. Dan niet. Zoek het maar uit denk ik dan.quote:Op vrijdag 27 december 2013 19:09 schreef kvd het volgende:
[..]
Het feit dat hij vrijwel direct na het uit was met je ex contact met je zocht, zegt al genoeg over hem
En rijk isquote:Op vrijdag 27 december 2013 19:14 schreef Cue_ het volgende:
Of iemand die knap is EN persoonlijkheid heeft.
ja dan val ik dus al afquote:Op vrijdag 27 december 2013 19:14 schreef Cue_ het volgende:
Of iemand die knap is EN persoonlijkheid heeft.
Ja.quote:Op vrijdag 27 december 2013 19:27 schreef Gewas het volgende:
Is er bij jullie een verband tussen relatieproblemen en depressieve gevoelens?
Jaquote:Op vrijdag 27 december 2013 19:27 schreef Gewas het volgende:
Bij mij was het denk ik vooral het absolute gebrek aan relaties waardoor ik toen depressief geworden ben, het heeft zeker ook een rol gespeeld, maar misschien waren de werkelijke oorzaken dezelfde oorzaken waarom ik in de 1e plaats geen relatie hadquote:Op vrijdag 27 december 2013 19:27 schreef Gewas het volgende:
Relaties in de breedste zin van het woord: jaquote:Op vrijdag 27 december 2013 19:27 schreef Gewas het volgende:
voor een deel wel natuurlijkquote:Op vrijdag 27 december 2013 19:27 schreef Gewas het volgende:
Zolang je dat bent (afhankelijk van een man voor jouw geluk), zal je altijd verslaafd aan relaties zijn.quote:Op vrijdag 27 december 2013 19:30 schreef Parkietjes het volgende:
Ik laat mijn zelfbeeld altijd afhangen van mannen. Ik kan niet gelukkig zijn zonder vent. Sinds mijn 16e aan een stuk door gedate. Nu ben ik alleen en het is onwerkelijk.
Sowieso. Ik wacht al een tijd op een telefoontje van mijn nieuwe therapeut, maar nog niks... maandag weer bellen dan.quote:Op vrijdag 27 december 2013 19:32 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Zolang je dat bent (afhankelijk van een man voor jouw geluk), zal je altijd verslaafd aan relaties zijn.
Wellicht een punt voor jou om aan te werken, anders zien we je na elke volgende breuk steeds weer terug
Enigzins wel ja.quote:Op vrijdag 27 december 2013 19:27 schreef Gewas het volgende:
Know the feeling...quote:Op vrijdag 27 december 2013 19:27 schreef Parkietjes het volgende:
Ik ontmoet echt nergens leuke kerels zolang ik in dat gat woon en op het werk is niets.
Couchsurfing is ook pas in januari..
Laat die kerels nou eens met rust. Als je zoekt zul je niks vinden. Als je wel wat vindt, is dat NU echt niet de goede tijd. Je hebt het weekend nog met de crisisdienst aan de telefoon gehangen omdat je bang was dat het allemaal niet goed zou gaan.quote:Op vrijdag 27 december 2013 19:27 schreef Parkietjes het volgende:
Ik ontmoet echt nergens leuke kerels zolang ik in dat gat woon en op het werk is niets.
Couchsurfing is ook pas in januari..
Nee, gelukkig niet. Het zorgt wel af en toe voor een dipje, maar het is een leuk cirkeltje...quote:Op vrijdag 27 december 2013 19:27 schreef Gewas het volgende:
Dank je wel voor je wijsheid..quote:Op vrijdag 27 december 2013 19:46 schreef kvd het volgende:
[..]
Laat die kerels nou eens met rust. Als je zoekt zul je niks vinden. Als je wel wat vindt, is dat NU echt niet de goede tijd. Je hebt het weekend nog met de crisisdienst aan de telefoon gehangen omdat je bang was dat het allemaal niet goed zou gaan.
Werk eerst aan jezelf, mannen heb je niet nodig op dit moment, jij bent prioriteit. Op dit moment zou je met de verkeerde instelling een relatie aangaan, met alle gevolgen van dien (kijk naar je afgelopen relatie, de patient/verzorger relatie die het werd). Zelfs de ONS zijn nu echt niet goed, een verkeerde reactie achteraf (of helemaal geen reactie) en je zit weer in de put.
Zorg er eerst voor dat je alles op de rit hebt, je zelf weer goed/beter in je vel zit, je je eigen woning hebt tzt, een leuke baan. Daardoor heb je ook een betere basis voor een goede relatie! En ga dan ook niet te snel...
Sorry, ik hoor me er eigenlijk helemaal niet mee te bemoeienquote:Op vrijdag 27 december 2013 19:47 schreef Parkietjes het volgende:
[..]
Dank je wel voor je wijsheid..
quote:Op vrijdag 27 december 2013 19:47 schreef Parkietjes het volgende:
[..]
Dank je wel voor je wijsheid..
Ja ehhh... als mensen geen advies of reactie willen hebben moeten ze niet hier posten (of het er specifiek bijzetten...). Bovendien ben ik het met je eens kvd...quote:Op vrijdag 27 december 2013 19:56 schreef kvd het volgende:
[..]
Sorry, ik hoor me er eigenlijk helemaal niet mee te bemoeien
Weet je wat het is...ik geeft wel advies, maar wat ik zeg geldt ook voor mezelf, alleen moeten de kerels dan worden vervangen door familie...en dan doe ik zelf niets met het advies....quote:Op vrijdag 27 december 2013 20:07 schreef Elvi het volgende:
[..]
[..]
Ja ehhh... als mensen geen advies of reactie willen hebben moeten ze niet hier posten (of het er specifiek bijzetten...). Bovendien ben ik het met je eens kvd...
Waarom moet je geluk nou afhangen van een vent? Koop een goede vibrator en ga je voorlopig richten op je therapie
quote:Op vrijdag 27 december 2013 20:14 schreef kvd het volgende:
[..]
Weet je wat het is...ik geeft wel advies, maar wat ik zeg geldt ook voor mezelf, alleen moeten de kerels dan worden vervangen door familie...en dan doe ik zelf niets met het advies....
en een familie vervangen door een vibrator![]()
![]()
Je kan best advies geven die je zelf niet opvolgt.quote:Op vrijdag 27 december 2013 20:14 schreef kvd het volgende:
[..]
Weet je wat het is...ik geeft wel advies, maar wat ik zeg geldt ook voor mezelf, alleen moeten de kerels dan worden vervangen door familie...en dan doe ik zelf niets met het advies....
en een familie vervangen door een vibrator![]()
![]()
dat denk ik niet. een mens kan enorm veranderen, ook daarin.quote:Op vrijdag 27 december 2013 20:58 schreef rolklem het volgende:
Ik denk dat het in theorie heel makkelijk te zeggen is dat je je geluk niet moet laten afhangen van je partner, maar ik denk dat dat in de praktijk bijna niet te doen is. Je bent zo iemand of je bent het niet, heb ik het idee.
Toch ken ik niemand die daarin écht veranderd is... Jij wel?quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:00 schreef Cue_ het volgende:
[..]
dat denk ik niet. een mens kan enorm veranderen, ook daarin.
Hebben jullie het nu over het gemis van een partner? Dat je een partner nodig hebt om gelukkig te zijn?quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:01 schreef rolklem het volgende:
[..]
Toch ken ik niemand die daarin écht veranderd is... Jij wel?
Ja. Nouja, in zekere zin. Iedereen kan wel deels gelukkig zijn zonder, maar écht gelukkig zijn, dat daar een partner voor nodig is.quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:02 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Hebben jullie het nu over het gemis van een partner? Dat je een partner nodig hebt om gelukkig te zijn?
Yup, een vriend van me.quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:01 schreef rolklem het volgende:
[..]
Toch ken ik niemand die daarin écht veranderd is... Jij wel?
Bewonderenswaardigquote:
Wat denk jij dat echt gelukkig zijn betekent dan?quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:03 schreef rolklem het volgende:
[..]
Ja. Nouja, in zekere zin. Iedereen kan wel deels gelukkig zijn zonder, maar écht gelukkig zijn, dat daar een partner voor nodig is.
Ik ben goed met woorden maar gelukkig zijn omschrijven is me nog nooit gelukt. Ik weet hoe het voelt als ik het voel en ik weet dat ik het nu niet voel. Met écht gelukkig zijn ben je bijna constant gelukkig in mijn ogen, met deels gelukkig zijn heb je nog relatief veel 'mindere' momenten.quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:04 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Wat denk jij dat echt gelukkig zijn betekent dan?
Meer en minder zijn relatief he?quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:05 schreef rolklem het volgende:
[..]
Ik ben goed met woorden maar gelukkig zijn omschrijven is me nog nooit gelukt. Ik weet hoe het voelt als ik het voel en ik weet dat ik het nu niet voel. Met écht gelukkig zijn ben je bijna constant gelukkig in mijn ogen, met deels gelukkig zijn heb je nog relatief veel 'mindere' momenten.
Ik denk dat het gedeelte wat je weerhoudt om ''echt gelukkig'' te zijn als je single bent dus gewoon te maken heeft met een gemis aan een persoon - eenzaamheid dus.quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:05 schreef rolklem het volgende:
[..]
Ik ben goed met woorden maar gelukkig zijn omschrijven is me nog nooit gelukt. Ik weet hoe het voelt als ik het voel en ik weet dat ik het nu niet voel. Met écht gelukkig zijn ben je bijna constant gelukkig in mijn ogen, met deels gelukkig zijn heb je nog relatief veel 'mindere' momenten.
Klopt. Als ik écht gelukkig ben, laten mindere momenten mij ook beter beseffen hoe gelukkig ik ben. En ook als ik lees/hoor van een ander dat het met diegene minder gaat. Maar als ik écht gelukkig ben, zijn die mindere momenten niet zo extreem als wanneer ik niet gelukkig ben.quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:07 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Meer en minder zijn relatief he?
Wie geen ongeluk kent, (her)kent waar geluk ook niet
Misschien heeft dat laatste er ook wel mee te maken. Ik ga niet op zoek naar intimiteit zonder relatie.quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:08 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik denk dat het gedeelte wat je weerhoudt om ''echt gelukkig'' te zijn als je single bent dus gewoon te maken heeft met een gemis aan een persoon - eenzaamheid dus.
Ik denk / ik weet dat een eenzaam gevoel geen direct verband heeft met een relatie hebben, als je goed in je vel zit en lekker sociaal bent zul je je niet eenzaam voelen.
Ik ga er wel vanuit dat intimiteit een basisbehoefte is overigens.. Maar daar heb je niet perse een relatie voor nodig toch?
Kun je ook omdraaien, zonder relatie ben je inderdaad eenzaam, vrienden zijn wel leuk als aanvulling maar niet om mezelf compleet te maken.quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:14 schreef Elvi het volgende:
.. Zonder hen ben ik inderdaad eenzaam. Een relatie zou wel leuk zijn maar als aanvulling. Niet om mezelf compleet te maken Ik moet zelf al compleet zijn.
Ook zonder partner kunnen mensen heel gelukkig zijn. Sterker nog, mijn moeder is gelukkiger zonder man dan met. Er zijn mensen die heel goed en heel graag alleen zijn en daar heel gelukkig mee zijn.quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:03 schreef rolklem het volgende:
[..]
Ja. Nouja, in zekere zin. Iedereen kan wel deels gelukkig zijn zonder, maar écht gelukkig zijn, dat daar een partner voor nodig is.
Maar bij een realtie zit je 24 uur per dag bij elkaar. Met vrienden heb je dat niet... Een relatie is intensiever.quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:15 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Kun je ook omdraaien, zonder relatie ben je inderdaad eenzaam, vrienden zijn wel leuk als aanvulling maar niet om mezelf compleet te maken.
Je hebt helemaal gelijk! Ik had het nu alleen over mensen die niet écht gelukkig kunnen zijn zonder partnerquote:Op vrijdag 27 december 2013 21:16 schreef kvd het volgende:
[..]
Ook zonder partner kunnen mensen heel gelukkig zijn. Sterker nog, mijn moeder is gelukkiger zonder man dan met. Er zijn mensen die heel goed en heel graag alleen zijn en daar heel gelukkig mee zijn.
Een partner kan een onderdeel van het geluk zijn, het leven mooier, maar is niet DE reden van het geluk...Geluk is gelukkig van vele dingen afhankelijk.
Het zou toch wat zijn, dan zijn alle vrijgezellen dus in jouw ogen niet Echt gelukkig, maar gedeeltelijk...
Wat wil je daar dan mee zeggen? Lijkt mij dat het voorbeeld er niet minder om wordt?quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:17 schreef Elvi het volgende:
[..]
Maar bij een realtie zit je 24 uur per dag bij elkaar. Met vrienden heb je dat niet... Een relatie is intensiever.
Werken? Ontspanning? Ik ben sowieso een uur of 60 per week weg als ik werk met werk en ontspanning. Slapen is ook een uur of 60. Heb je nog maar 1/3e van de week over. Is natuurlijk nog wel véél meer dan dat je met vrienden besteed... maar toch.quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:17 schreef Elvi het volgende:
[..]
Maar bij een realtie zit je 24 uur per dag bij elkaar. Met vrienden heb je dat niet... Een relatie is intensiever.
Ligt er aan, je kunt ook lattenquote:Op vrijdag 27 december 2013 21:17 schreef Elvi het volgende:
[..]
Al is de mate waarin mensen sociaal contact nodig hebben, erg wisselend van persoon tot persoonquote:Op vrijdag 27 december 2013 21:15 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Kun je ook omdraaien, zonder relatie ben je inderdaad eenzaam, vrienden zijn wel leuk als aanvulling maar niet om mezelf compleet te maken.
/ mens heeft sociaal contact nodig.
Ik had mn antwoord wat langer moeten maken, sorryquote:Op vrijdag 27 december 2013 21:18 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Wat wil je daar dan mee zeggen? Lijkt mij dat het voorbeeld er niet minder om wordt?
Dan ligt dat niet aan het wel of niet hebben van een partner, dan ligt het aan het wel of niet accepteren dat het leven zonder partner ook heel leuk kan zijn en je zonder partner zeker ook echt gelukkig kan zijn.quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:17 schreef rolklem het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk! Ik had het nu alleen over mensen die niet écht gelukkig kunnen zijn zonder partner
Totaal niet mee eens.quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:03 schreef rolklem het volgende:
[..]
Met écht gelukkig zijn kan je ook mindere momenten hebben. Je treedt ze echter anders tegemoet, beseffende dat waar geluk niet zonder het ongeluk van het leven kan.quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:05 schreef rolklem het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen die de donkere zijden van het leven, en hunzelf, hebben ervaren wel meer waardering op kunnen brengen voor de lichte kanten. Bovendien kunnen ze het beter herkennen. Sterren zie je immers ook alleen maar schijnen in het donker.quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:07 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Meer en minder zijn relatief he?
Wie geen ongeluk kent, (her)kent waar geluk ook niet
quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:16 schreef kvd het volgende:
Ook zonder partner kunnen mensen heel gelukkig zijn. Sterker nog, mijn moeder is gelukkiger zonder man dan met. Er zijn mensen die heel goed en heel graag alleen zijn en daar heel gelukkig mee zijn.
Je gaat er nu vanuit dat iedereen gelukkig kan zijn zonder partner. Ik denk niet dat dat kan.quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:25 schreef kvd het volgende:
[..]
Dan ligt dat niet aan het wel of niet hebben van een partner, dan ligt het aan het wel of niet accepteren dat het leven zonder partner ook heel leuk kan zijn en je zonder partner zeker ook echt gelukkig kan zijn.
In mijn ogen zijn dat eigenlijk altijd 2 soorten mensen:
a: mensen die alles van de partner laten afhangen, hij/zij beslist alles, wordt op handen gedragen,kan alles maken, alles wordt geaccepteerd, eigen persoonlijkheid, wensen en behoeften wordt aan de kant geschoven (als dat niet wordt gedaan, dan is men bang dat ze partner weggaat)
b: mensen die altijd wat aan te merken hebben op de partner, de partner kan nooit wat goed doen.
In beide gevallen gaat het in de relaties altijd mis...het wegcijferen tov het wegduwen...het gaat altijd mis doordat de persoon zichzelf niet accepteert en niet accepteert dat hij/zij ZELF verantwoordelijk is voor zijn/haar geluk.
Zat mensen die zelfs met partner nog niet gelukkig zijnquote:Op vrijdag 27 december 2013 21:29 schreef rolklem het volgende:
[..]
Je gaat er nu vanuit dat iedereen gelukkig kan zijn zonder partner. Ik denk niet dat dat kan.
Ik laat zéker niet alles van mijn partner afhangen en ik ben héél goed in accepteren hoe iemand is. En toch is het mij nog niet gelukt om écht gelukkig te zijn zonder partner.
Met welk gedeelte niet?quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:28 schreef Gray het volgende:
[..]
Totaal niet mee eens.
[..]
Met écht gelukkig zijn kan je ook mindere momenten hebben. Je treedt ze echter anders tegemoet, beseffende dat waar geluk niet zonder het ongeluk van het leven kan.
Nou ga je het wel héél ingewikkeld maken.quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:31 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Zat mensen die zelfs met partner nog niet gelukkig zijn
Zat mensen die met een partner en een minnaar erbij nog steeds niet gelukkig zijnquote:Op vrijdag 27 december 2013 21:33 schreef rolklem het volgende:
[..]
Nou ga je het wel héél ingewikkeld maken.
Kloptquote:Op vrijdag 27 december 2013 21:34 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Zat mensen die met een partner en een minnaar erbij nog steeds niet gelukkig zijn
En met geld niet en met kinderen niet en met de hond van de overburen niet, ligt aan je instelling
Daar ga ik inderdaad vanuit ja. Zoals gezegd, het zit in acceptatie. Moeilijk, vooral bij 'ons' maar dat is m.i. het woord waar het om draait. Die acceptatie geldt niet alleen voor het niet hebben van een partner, maar bv ook in het niet kunnen krijgen van kinderen, het niet kunnen worden wat je graag zou willen (qua werk), iets creatiefs willen doen maar het niet kunnen. Je moet jezelf kunnen accepteren ,met alle goede en slechte dingen, maar ook alle dingen die niet lukken/willen/kunnen. Als je dat niet kan accepteren, zal je nooit gelukkig zijn.quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:29 schreef rolklem het volgende:
[..]
Je gaat er nu vanuit dat iedereen gelukkig kan zijn zonder partner. Ik denk niet dat dat kan.
Ik laat zéker niet alles van mijn partner afhangen en ik ben héél goed in accepteren hoe iemand is. En toch is het mij nog niet gelukt om écht gelukkig te zijn zonder partner.
Zo ingewikkeld is het niet, er zijn zat momenten waarop ik het echt niet gezellig heb met mijn vriend en ik er zelfs ongelukkiger van wordt (maar die wegen niet op tegen de positieve momentenquote:Op vrijdag 27 december 2013 21:33 schreef rolklem het volgende:
[..]
Nou ga je het wel héél ingewikkeld maken.
Ik kan mijzelf heel goed accepterenquote:Op vrijdag 27 december 2013 21:39 schreef kvd het volgende:
[..]
Daar ga ik inderdaad vanuit ja. Zoals gezegd, het zit in acceptatie. Moeilijk, vooral bij 'ons' maar dat is m.i. het woord waar het om draait. Die acceptatie geldt niet alleen voor het niet hebben van een partner, maar bv ook in het niet kunnen krijgen van kinderen, het niet kunnen worden wat je graag zou willen (qua werk), iets creatiefs willen doen maar het niet kunnen. Je moet jezelf kunnen accepteren ,met alle goede en slechte dingen, maar ook alle dingen die niet lukken/willen/kunnen. Als je dat niet kan accepteren, zal je nooit gelukkig zijn.
[..]
Zo ingewikkeld is het niet, er zijn zat momenten waarop ik het echt niet gezellig heb met mijn vriend en ik er zelfs ongelukkiger van wordt (maar die wegen niet op tegen de positieve momenten)
Welke intimiteit dan? Seks? Of emotionele intimiteit?quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:42 schreef rolklem het volgende:
[..]
Ik kan mijzelf heel goed accepterenen tóch wil ik iemand hebben waarmee ik intimiteit kan delen. Dat deel krijg ik niet zonder relatie.
Het wordt ingewikkeld omdat je dan altijd kan zeggen: "ja, maar in die situatie kan je door dit ongelukkig zijn", terwijl het daar niet echt om gaat.
Alles. Knuffelen, elkaar verliefd aan kunnen kijken, seks, emotioneel.quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:45 schreef Elvi het volgende:
[..]
Welke intimiteit dan? Seks? Of emotionele intimiteit?
Jouw UI kwam me bekend voor. Bleek dat we al eens Fobo conbtact hadden.quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:45 schreef Elvi het volgende:
[..]
Welke intimiteit dan? Seks? Of emotionele intimiteit?
Fobo-contact? Wanneer?quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:47 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Jouw UI kwam me bekend voor. Bleek dat we al eens Fobo conbtact hadden.
quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:45 schreef magnetronkoffie het volgende:
Sommige dingen gaan dan ook een beetje moeilijk alleen, zoals samen wakker worden ofzo![]()
Een relatie hebben is dan ook gewoon leuk!
...naja, tenminste zolang het een goeie relatie is natuurlijk
He dit is een ander topic dan ik dacht. Sorry.quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:48 schreef Elvi het volgende:
[..]
Fobo-contact? Wanneer?Je komt mij helemaal niet bekend voor, sorry
![]()
Dat je ook zonder partner écht gelukkig kan zijn.quote:
Ah, dan las ik het niet goed.quote:Ik zeg ook niet dat je geen mindere momenten kan hebben als je écht gelukkig bent. Sterker nog, ik zeg zelfs dat het juist wél kan.
True!quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:29 schreef magnetronkoffie het volgende:
@ Gray:
Behalve de zon, das ook een ster![]()
Whaha dan heb ik wel een goeie indruk gemaaktquote:Op vrijdag 27 december 2013 22:08 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
He dit is een ander topic dan ik dacht. Sorry.
Was in 2007.
quote:Op vrijdag 27 december 2013 22:10 schreef Elvi het volgende:
[..]
Whaha dan heb ik wel een goeie indruk gemaakt
Edit: maar je ziet: ik ben er depressief van geworden
Niet onbelangrijk!quote:Op vrijdag 27 december 2013 22:12 schreef rolklem het volgende:
[..]je hebt in ieder geval nog humor.
Yepquote:Op vrijdag 27 december 2013 22:12 schreef rolklem het volgende:
[..]je hebt in ieder geval nog humor.
Een vriend van me maakte vandaag een grap over dat ik iemand gewoon moest neuken, of ze het nou wilde of niet (ik ben zo helemaal niet, dat was de grap... haha...). Doet hij het precies over een vrouw die misbruikt isquote:Op vrijdag 27 december 2013 22:16 schreef Elvi het volgende:
[..]
YepDat gaat niet weg. Het wordt alleen maar zwartgalliger
Mn beste vriendin en ik maken ook hele leuke grappen over mn zelfbeschadiging
![]()
Mij helpt het...
Ik heb gewoon een raar geheugen.quote:Op vrijdag 27 december 2013 22:10 schreef Elvi het volgende:
[..]
Whaha dan heb ik wel een goeie indruk gemaakt
Edit: maar je ziet: ik ben er depressief van geworden
Ik heb je verhaal nog gelezen...heftig maar ook mooi, vol hoop!quote:Op vrijdag 27 december 2013 23:34 schreef Paganitzu het volgende:
Voel me eindelijk weer goed! Heb echt heel veel zin in 2014!
Het gaat om de symboliekquote:Op zaterdag 28 december 2013 00:12 schreef sitting_elfling het volgende:
Is het niet enorm onzinnig om een nieuw jaar te gebruiken als verandering van je leven? Het is niet alsof 31 december op 1 januari opeens de gehele wereld anders is?
Overigens ben ik het ook met Gray eens dat je niet een partner nodig hebt om echt gelukkig te zijn.
Niet te serieus nemen, gebruik het als een smoesjequote:Op zaterdag 28 december 2013 00:31 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Symboliek my ass![]()
[ afbeelding ]
Or ..
[ afbeelding ]
En over 3 maanden maar gelijk een HIV-test er achteraan gooien.quote:Op zaterdag 28 december 2013 00:33 schreef Parkietjes het volgende:
Heb het met mijn domme hoofd nog onveilig gedaan ook. Hij had zich laten testen zei hij maar voor de zekerheid doe ik over 2 weken nog een testje.
Niet happenquote:Op zaterdag 28 december 2013 00:34 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En over 3 maanden maar gelijk een HIV-test er achteraan gooien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |