Vroeger wel, kon je alles terugzetten. Maar tegenwoordig kan het niet meer. Althans, ik heb meerdere verhalen gehoord/gelezen van leaserts die gechipt waren, teruggezet voor inleveren en toch problemen mee gehad om de leasemij erachter kwam.quote:Op dinsdag 10 december 2013 21:28 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik dacht dus dat je altijd wel 'spoorloos' kon chippen. Ik ga eens informeren bij mijn garagist.
[..]
Denk dat de gemiddelde 535iofd toch wel wat vaker dan 5% gekieteld wordt.
Zou ik zelf ook doen.
'
De chinezen zullen weer blij zijn met de omzetquote:Op woensdag 11 december 2013 10:28 schreef mitchelll0181 het volgende:
Yeahhhhh dalijk ff een top merk bandjes ophalen voor de Hyundai hahaha
[ afbeelding ]
En een grip... nog nooit meegemaakt. Ze plakken zo aan de weg dat mijn topsnelheid een stuk lager isquote:Op woensdag 11 december 2013 10:43 schreef Piet__Piraat het volgende:
Linglong, maar 20 euro voor een 18" band! En ze rijden goed jonge!
Restcep! Zelfs m'n achterspoiler kan eraf nu, want die banden bieden echt gruwelijk goeie downforce, dudequote:Op woensdag 11 december 2013 10:44 schreef rival het volgende:
[..]
En een grip... nog nooit meegemaakt. Ze plakken zo aan de weg dat mijn topsnelheid een stuk lager is
Oh die laat ik lekker zitten. Ik heb genoeg racestickers om die te compenseren!quote:Op woensdag 11 december 2013 10:46 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Restcep! Zelfs m'n achterspoiler kan eraf nu, want die banden bieden echt gruwelijk goeie downforce, dude
Denk op de sloop een nieuwe halen?quote:Op woensdag 11 december 2013 13:45 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Je bedoeld eraf slopen en dan zonder gaan rijden?
Ja, dat dunne plaatje achter je remschijf.quote:Op woensdag 11 december 2013 13:48 schreef rival het volgende:
[..]
Denk op de sloop een nieuwe halen?
Dat is dat dunne stukje metaal wat ertussen zit toch?(velg en klauw) Volgens mij houdt dat bende uit je wiel/ uit je klauw dus zou er wel eentje op laten...
Baas. Ik ben nog op zoek naar een Wunderbaum met ingebouwd K&N openluchtfilter, dat werkt toch prima voor +10pk als ie aan de spiegel hangt?quote:Op woensdag 11 december 2013 10:58 schreef rival het volgende:
[..]
Oh die laat ik lekker zitten. Ik heb genoeg racestickers om die te compenseren!
Nee, dat niet. Hij zit met twee bouten vast, en precies rondom één van die bouten is ie gescheurd. Maar ik kan niet zeggen of je erop kan lassen; daarvoor heb ik te weinig verstand van lassen.quote:Op woensdag 11 december 2013 14:05 schreef Piet__Piraat het volgende:
Is ie erg kapot? Kun je er anders geen stukje op lassen?
Nou?quote:Op woensdag 11 december 2013 13:08 schreef mitchelll0181 het volgende:
Hahaha love it.
Geen id welk merk overigens.. Zal het dalijk laten zien hier..
zijn het wel autobanden?quote:Op donderdag 12 december 2013 14:38 schreef mitchelll0181 het volgende:
Uhmmzzz... er staat niet zozeer een merk op zal ff een foto maken
Whahahahaha
Sue me!
Al mn favoriete merken .. weer goed gekozen!quote:Op donderdag 12 december 2013 14:47 schreef rival het volgende:
TROEP!
Imperial is een nieuw Private Label van Deldo, één van de grootste distributeurs van autobanden in Europa. In 2011 werden er bijna 8 miljoen banden verkocht. Naast het label Imperial, vallen Minerva en Fortuna ook onder de private labels van Deldo. Daarnaast heeft Deldo ook een drietal exclusieve labels in haar assortiment, te weten, Rockstone, Wanli en Roadstone. Deldo heeft in totaal 35 merken op voorraad. Deldo biedt autobanden voor personenwagens, bestelwagens, 4x4 wagens, SUV's en trucks.
Troep dus
Dat lijkt mij geen standaard uitrusting.quote:Op donderdag 12 december 2013 14:49 schreef leolinedance het volgende:
En nog iets anders over de buitenspiegels, ik heb begrepen dat die automatisch naar beneden kunnen draaien wanneer de achteruit ingeschakeld wordt. Is dit standaard? Zou het wel makkelijk vinden maar krijg het niet gevonden.
Alleen met elektrische stoelen had ik begrepenquote:Op donderdag 12 december 2013 14:49 schreef leolinedance het volgende:
En nog iets anders over de buitenspiegels, ik heb begrepen dat die automatisch naar beneden kunnen draaien wanneer de achteruit ingeschakeld wordt. Is dit standaard? Zou het wel makkelijk vinden maar krijg het niet gevonden.
Niks is standaard bij die wagen Alleen een heerlijke motor en dito wegligging.quote:Op donderdag 12 december 2013 15:02 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Dat lijkt mij geen standaard uitrusting.
Maar de wegligging kan ook verbeterd worden door meer uit te geven (sport of adaptieve demping )quote:Op donderdag 12 december 2013 15:50 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Niks is standaard bij die wagen Alleen een heerlijke motor en dito wegligging.
Sport heb ikquote:Op donderdag 12 december 2013 16:03 schreef Andyy het volgende:
[..]
Maar de wegligging kan ook verbeterd worden door meer uit te geven (sport of adaptieve demping )
Volgens mij had iemand het al een tijdje geleden gemeld; maar is afh. van stand schakelaar buitenspiegelverstelling. Werkt dat niet bij uw 320?quote:Op donderdag 12 december 2013 14:49 schreef leolinedance het volgende:
...
En nog iets anders over de buitenspiegels, ik heb begrepen dat die automatisch naar beneden kunnen draaien wanneer de achteruit ingeschakeld wordt. Is dit standaard? Zou het wel makkelijk vinden maar krijg het niet gevonden.
Mbt. verwarmde spiegels:quote:Automatic Curb Monitor
When the reverse gear is engaged, the mirror
glass tilts downward slightly on the front passenger
side. This improves your view of the curb
and other low-lying obstacles when parking, for
example.
Activating
1. Slide the mirror changeover switch
to the driver's side mirror position.
2. Engage transmission position R.
Deactivating
Slide the mirror changeover switch to the passenger's
side mirror
Misschien zijn je spiegels wel kaduuk, of heb je een pauperuitvoering.quote:Automatic heating
Both exterior mirrors are automatically heated
whenever the engine is running.
Dank, zal dat van de spiegel morgen eens testen! Hoop dat het werkt.quote:Op donderdag 12 december 2013 17:20 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Volgens mij had iemand het al een tijdje geleden gemeld; maar is afh. van stand schakelaar buitenspiegelverstelling. Werkt dat niet bij uw 320?
[..]
Mbt. verwarmde spiegels:
[..]
Misschien zijn je spiegels wel kaduuk, of heb je een pauperuitvoering.
Mijn 12 jaar oude gebakje heeft genoeg spiegelverwarming voor twee.
F30 handleiding in PDF (US)
http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=635389
Weet niet of je het inmiddels gevonden hebt, maar in de E90 is het de volgende optie:quote:Op donderdag 12 december 2013 14:49 schreef leolinedance het volgende:
En nog iets anders over de buitenspiegels, ik heb begrepen dat die automatisch naar beneden kunnen draaien wanneer de achteruit ingeschakeld wordt. Is dit standaard? Zou het wel makkelijk vinden maar krijg het niet gevonden.
Nee slimmerd, je spiegel(glas) gaat naar beneden staan zodat je de stoeprand kan zien thv je achterwiel.quote:Op zaterdag 14 december 2013 10:08 schreef mitchelll0181 het volgende:
Hahaha lekker logisch ja, ga je inparkeren klappen je spiegels in ...
Dohhhhh..
Gefundeerdquote:Op zaterdag 14 december 2013 13:47 schreef mitchelll0181 het volgende:
Hmm ... Ja.. Ok ..
Nou doe mij maar een vaste spiegel inderdaad!
Gat in de marktquote:Op zaterdag 14 december 2013 10:31 schreef Hyperdude het volgende:
tractordiezonderrichtingaantegevennaarlinksgaatvoorspeller
Los van het fucking lelijke uiterlijk vind ik een BMW met FWD gelijk staan aan hoogverraadquote:Op maandag 16 december 2013 10:26 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik zag 'm ja. Eén voordeel: veel lelijker dan dit gaat het niet worden.
quote:Op maandag 16 december 2013 11:56 schreef mitchelll0181 het volgende:
Hahaha net sprintje getrokken tegen een 528..
Even snel tot de 120 dan .. Gekke hyundai
Een Genesis Coupe 3.8 v6 dan? Verder is er geen enkele Hyundai die ook maar in de buurt van een BMW 528 komt.quote:Op maandag 16 december 2013 11:56 schreef mitchelll0181 het volgende:
Hahaha net sprintje getrokken tegen een 528..
Even snel tot de 120 dan .. Gekke hyundai
Moet toch wel eenvoudig te vinden zijn? Op BMW fora of zelfs marktplaats?quote:Op maandag 16 december 2013 12:02 schreef mitchelll0181 het volgende:
Hahahaha
Haters gonna hate..
Nog steeds geen blok gevonden trouwens..
Als iemand suggestief heeft... Blokje voor een 318 e46 1998z
M43 blok.
De BMW trok gewoon rustig weg.quote:Op maandag 16 december 2013 12:07 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Een Genesis Coupe 3.8 v6 dan? Verder is er geen enkele Hyundai die ook maar in de buurt van een BMW 528 komt.
Wat een grafbakquote:Op maandag 16 december 2013 10:24 schreef jitzzzze het volgende:
Welja, introduceer gewoon nog een model
[ afbeelding ]
En alsof een 2 serie active tourer nog niet erg genoeg is, is dit een FWD
http://www.autoblog.nl/ni(...)e-tourer-naakt-63717
Dat ie niet mooi is, tsja, het blijft smaak. Ik vind het veel erger dat het een FWD is.quote:
Mijn F20 heeft het in ieder geval niet. Kan me niet herinneren dat dat een optie was.quote:Op donderdag 12 december 2013 17:20 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Volgens mij had iemand het al een tijdje geleden gemeld; maar is afh. van stand schakelaar buitenspiegelverstelling. Werkt dat niet bij uw 320?
[..]
Mbt. verwarmde spiegels:
[..]
Misschien zijn je spiegels wel kaduuk, of heb je een pauperuitvoering.
Mijn 12 jaar oude gebakje heeft genoeg spiegelverwarming voor twee.
F30 handleiding in PDF (US)
http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=635389
Wat maakt het uit joh, in dat segment is er niemand die RWD ambieert, zolang de normale/sportieve modellen maar RWD houden is het toch prima?quote:Op maandag 16 december 2013 19:10 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat ie niet mooi is, tsja, het blijft smaak. Ik vind het veel erger dat het een FWD is.
Nou, ik vind het wel een uniek kenmerk van een BMW. Het is echt een onderscheidende eigenschap.quote:Op maandag 16 december 2013 20:45 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Wat maakt het uit joh, in dat segment is er niemand die RWD ambieert, zolang de normale/sportieve modellen maar RWD houden is het toch prima?
Mercedesquote:Op maandag 16 december 2013 20:56 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nou, ik vind het wel een uniek kenmerk van een BMW. Het is echt een onderscheidende eigenschap.
Iedereen heeft FWD of AWD, maar geen enkel merk (m.u.w. de supersport) heeft nog RWD.
Mazda ook. En Toyota, Subaru. Maar niet de reguliere modellen nee.quote:Op maandag 16 december 2013 23:27 schreef daNpy het volgende:
[..]
Mercedes
En Porsche, niet echt supersport te noemen denk ik?
Zeker weten, maar wie had dat gedacht; ///M modellen op diesel?quote:
ja. Die is kankerbruut man.quote:
Vrijdag hebben ze de boel bekeken. Lag niet aan de dikte van de blokken.quote:Op zondag 22 december 2013 13:26 schreef Piet__Piraat het volgende:
Sensor mogelijk kapot. Had kennis van me deze week ook. Kan gebeuren.
Je veronderstelling klopt denk ik niet helemaal.quote:Op zondag 22 december 2013 16:13 schreef Piet__Piraat het volgende:
Netjes! Wel schokkend dat na 255km je tank al 60% leeg is
Die drie ton duurt bij mij nog wel even.
PTA / Post hier je palindroom- en gekke kilometerstanden (3)quote:Op zondag 22 december 2013 13:52 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Vrijdag hebben ze de boel bekeken. Lag niet aan de dikte van de blokken.
Stekkers/sensoren los gehad/schoongemaakt. Daarna was het waarschuwingslampje uit.
Ikke blij en vertrekken [ afbeelding ]
30 km verder na uurtje stilstaan direct na starten weer lampje (zo is het ook begonnen).
Ikke niet blij en weer terug
Beide sensoren vervangen, lampje gaat niet meer uit. Ze hebben de verbindingen/stekkers nogmaals gecontroleerd. Niets te vinden. Volgens garagist gaan ze eea. nog eens nalopen en als dat niet oplevert eens een andere klokkenkast proberen. Fout kan nl. ook daar zitten.
Dan gaat het wel pecunia kosten ben ik bang.
Nog geen tijd om zelf wat "research" te doen, maar ga straks de google maar eens aanslingeren.
Paar weken geleden was het nog een Heile Welt hiero.
[ afbeelding ]
Pics or did-not-happenquote:
Is toch helemaal geen gekke km.stand, laat staan een palindroom?quote:Op zondag 22 december 2013 16:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
PTA / Post hier je palindroom- en gekke kilometerstanden (3)
Mooi rond getal, mag ookquote:Op zondag 22 december 2013 16:53 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Is toch helemaal geen gekke km.stand, laat staan een palindroom?
4 maanden, maar stond 42k op toen ik hem kreeg.quote:Op zondag 22 december 2013 17:05 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Nu al? Zo lang heb je die Bimmer toch nog niet?
Ik rij geen diesel, dus wellicht reageer ik wat sneller.quote:Op zondag 22 december 2013 16:49 schreef Sounddragon het volgende:
Wie rijden er hier diesel?
Ben wel benieuwd naar verbruik e.d. van de 3- en 5 series
...
Ik zoek eigenlijk meer in de 6 cilinders; dus 325 of 330d, maar ik zal eens kijken, goeie tip op zichquote:Op zondag 22 december 2013 20:18 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik rij geen diesel, dus wellicht reageer ik wat sneller.
spritmonitor.de ken je toch wel?
Staan honderden 320d-verbruikscijfertjes. Ook andere modellen.
Lijkt aardig te kloppen voor mijn auto.
Het sleutelwerk ben ik niet bang voor; turbo's wel, dat kost altijd dik geld; óók als je er op tijd bij bent. Dat verklaart ook de diverse advertentie's waarbij specifiek staat vermeld dat er een nieuwe föhn op zit, kwam er al een paar tegen, en die draagarmen voor staan ook met regelmaat in het lijstje ; 'recent vervangen'quote:Op zondag 22 december 2013 21:54 schreef Piet__Piraat het volgende:
In dat geval moet je met een 320d met gemak 1:17 kunnen rijden. Ik haal er eigenlijk altijd wel 1:16 mee op een tank, met veel snelweg waarvan ook regelmatig 140+. Doe ik wat rustiger aan, dan komt 1:17 - 1:18 altijd in de buurt. Heb ook al eens 1:19 gehaald.
Met de zespitters ga je dat echt niet halen en moet je blij zijn als je af en toe 1:16 haalt.
Kwaaltjes van de E46 in het algemeen zijn de draagarmen voor, rubbers op de draagarmen achter, remleidingen achter, spiraalveren achter, raammechanismes voor, airbagmatje voor. Dan heb je het belangrijkste wel gehad. Airbagmatje en raammechanisme heb je eenvoudige oplossingen voor, de rest is bijna allemaal rechttoe-rechtaan sleutelwerk.
Daarnaast voor de 320d's in het algemeen de luchtmassameter, de brandstofpomp (model 98-01) en de turbo (model 01-03). Vanaf half 2003 geen grote problemen meer.
De 330d heeft tot half 2003 de turbo en brandstofpomp als tricky punten.
De automaten kennen weinig specifieke kwaaltjes, maar moeten na twee ton wel vaak een onderhoudsbeurtje hebben. BMW adviseert dit niet te doen, maar de reviews zijn over het algemeen positief van mensen die het wél hebben gedaan.
Een 2005 525d die stelselmatig 1:18 doet bestaat niet. Ik had ook zo'n collega die vertelde dat ie met z'n Amerikaanse 3.0 V6 automaat 1:15 reed. Bij doorvragen bleek dat te zijn bij 90 op de CC. Gecombineerd was het een heel ander verhaal. Ja, zo lust ik er ook wel een paar. Ik zou een rekenmachine voor je collega kopen
De E39 is wat stijlvoller om te zien in de 'oudere bouwjaren' dan de E46, vind ik. Voordeel van de E46 is dat er bergen te koop staan en de vaste lasten te overzien zijn. Zo'n E39 loopt toch aardig in de papieren op een gegeven moment. Daardoor zijn ze in aanschaf echter wel wat goedkoper. Mijn ervaring met de tweeliter diesel is goed, ben er tevreden over, maar ik kan me voorstellen dat die in een 5-serie niet overhoudt. Dan zou ik zeker voor een 530d gaan. In een E46 kom je prima weg met een tweeliter, eventueel gechipt.
Hier gaan ze nu ook een ton mee. De originele zo'n 140k. Dus als ze die overleven ben ik tevreden .quote:Op zondag 22 december 2013 22:26 schreef Hyperdude het volgende:
Ik heb mijn Meyle draagarmpies al 160000 kms. geleden laten monteren.
Doen het hier dus aardig.
Daar ging ik al vanuit, vandaar dat ik het benadrukte.quote:Op zondag 22 december 2013 22:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het sleutelwerk ben ik niet bang voor; turbo's wel, dat kost altijd dik geld; óók als je er op tijd bij bent. Dat verklaart ook de diverse advertentie's waarbij specifiek staat vermeld dat er een nieuwe föhn op zit, kwam er al een paar tegen, en die draagarmen voor staan ook met regelmaat in het lijstje ; 'recent vervangen'
Ik heb op zich niet veel paardjes nodig, en ik rijd 98% snelweg; ik rijd hier 6 km naar de snelweg en daarna is het de cc erop en pas weer eraf als ik 100 meter bij mijn eindpunt vandaan ben, dus zuunig rijden moet zéker lukken.
Je kunt lullen wat je wilt, maar een Benz rijdt gewoon goed, kwaliteit is OK, en volgens sprittmonitor zijn ze gewoon baas in zuinigheid Ik heb een lichte voorkeur voor een BMW, omdat ze gewoon net ietsie sportiever ogen, ook qua interieur, maar een dik minpunt vind ik altijd toch weer dat ik niet effe makkelijk mijn Alpine in het dash kan proppen, en dat kan in die ouwelullen Benz dan weer gewoon wél.quote:Op zondag 22 december 2013 22:18 schreef Hyperdude het volgende:
Oude c-klasse rijden alleen maar bejaarden in.
Dus "zuunig"
Ik zou beginnen met een 320d/520d te proberen en dan kijken hoeveel je meer kwijt bent voor een 330/525/530.
Dacht trouwens gelezen te hebben dat de automaat van de 330d (in ieder geval van de 330i) toch redelijk vaak in de prak draaide bij twee ton of meer. Of vergis ik mij?
320d EDE hier. Echt heel zuinig! Ik rijd wel lekker door, maar zit volgens de boordcomputer op 1:21 (!) over de laatste paar 1000 km's.quote:Op zondag 22 december 2013 16:49 schreef Sounddragon het volgende:
Wie rijden er hier diesel?
Ben wel benieuwd naar verbruik e.d. van de 3- en 5 series
Zit er een beetje aan te denken om de ZX te schoppen en diesel te gaan rijden ivbm het rijden van veel kilometers (1300-1500/wk), en dan wordt het ws óf een BMW of een ehhh.. naja, die andere duitser zeg maar
quote:Op zondag 22 december 2013 22:41 schreef leolinedance het volgende:
[..]
320d EDE hier. Echt heel zuinig! Ik rijd wel lekker door, maar zit volgens de boordcomputer op 1:21 (!) over de laatste paar 1000 km's.
Da's een heeeeeel stuk nieuwer als ik kan betalen volgens mijquote:Op zondag 22 december 2013 22:46 schreef Piet__Piraat het volgende:
Maar da's een F30...qua techniek en prijs niet te vergelijken.
Ik zou hem prive ook niet kunnen/willen betalen hoor Ik betaal enkel de bijtelling (wat overigens ook een best bedrag is )quote:Op zondag 22 december 2013 23:28 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
[..]
Da's een heeeeeel stuk nieuwer als ik kan betalen volgens mij
Het wordt tijd dat ik ZZP'er word volgens mijquote:Op maandag 23 december 2013 09:46 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik zou hem prive ook niet kunnen/willen betalen hoor Ik betaal enkel de bijtelling (wat overigens ook een best bedrag is )
Hoeveel is dat dan?quote:Op maandag 23 december 2013 11:18 schreef daNpy het volgende:
...
De 325i bevalt goed, gemiddeld verbruik incl karren trekken is ongeveer wat ik gedacht had...
Da's wel zonde. Je kunt 'm toch wel gewoon laten inleren op de oude tellerstand? Anders krijg je ook die punt erbij, die aangeeft dat de tellerstanden niet matchen.quote:Op maandag 23 december 2013 11:30 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hoeveel is dat dan?
Ik zit met de E46 330iT op 9,1 liter/100 km.=1 op 11 gemiddeld in 180000 kms. sinds aanschaf in 2006.
Helaas zijn ze afgelopen weekend met mijn klokkenspel aan de gang geweest, en nu stond de stand vanmorgen op blanco. Nu mot ik weer bij 0 beginnen.
Ik had beter een notaris meegenomen als ik deze ellende van te voren had geweten.
Dat ligt aan je rijstijl, maar het kán inderdaad welquote:Op maandag 23 december 2013 10:53 schreef jitzzzze het volgende:
De 4 cilinder diesel is wel lekker zuinig
True, gemiddeld doet de mijne 1:15. En dan doen ik niet mijn best om onzuinig of zuinig te zijn.quote:Op maandag 23 december 2013 13:12 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat ligt aan je rijstijl, maar het kán inderdaad wel
Nee, was met de Golf in Belgenland dus ook de daily maar gelijk volgegooid, de benzine prijs scheelt daar genoeg om even te profiterenquote:Op maandag 23 december 2013 11:34 schreef Hyperdude het volgende:
Netjes bijghehouden
Moest je op 16 november ineens 2 lijken opruimen?
Met onze vorige auto 4 jaar lang, elk jaar 16000km geredenquote:Op maandag 23 december 2013 13:12 schreef Piet__Piraat het volgende:
12k in 8,5 maand is netjes toch? En vooral als de benzinebak dan bevalt, prima keuze gemaakt!
Misverstandje.quote:Op maandag 23 december 2013 13:12 schreef Piet__Piraat het volgende:
...
Da's wel zonde. Je kunt 'm toch wel gewoon laten inleren op de oude tellerstand? Anders krijg je ook die punt erbij, die aangeeft dat de tellerstanden niet matchen.
...
Is niet hetzelfde blok hè, dus kan verschil maken.quote:Op maandag 23 december 2013 16:07 schreef Hyperdude het volgende:
k*t, ik rij echt als een ouwe l*l.
Mijn 330 is gemiddeld minstens een liter zuiniger.
Ik dacht dat vooruitgang was meer PK's voor minder benzine.quote:Op maandag 23 december 2013 18:02 schreef Impry het volgende:
[..]
Is niet hetzelfde blok hè, dus kan verschil maken.
En hoe rij je ermee ? Eerlijkquote:Op dinsdag 24 december 2013 12:31 schreef Cliffie1976 het volgende:
Pech met mijn BMW E91 320d.
Turbo naar de spreekwoordelijke kloten, met 133k op de teller. Beetje jammer, dure hobby
Bijna altijd net onder de max snelheid. Trap niet op zijn staart de eerste 20km. Laat rustig de auto even draaien bij aankomst. Volgens mij zoals het hoort met een turbo. En dat is eerlijk.quote:Op dinsdag 24 december 2013 13:31 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
En hoe rij je ermee ? Eerlijk
Hoe erg? schoepen het blok in? of alleen roken?quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:31 schreef Cliffie1976 het volgende:
Pech met mijn BMW E91 320d.
Turbo naar de spreekwoordelijke kloten, met 133k op de teller. Beetje jammer, dure hobby
Paar tientjes valt mee.quote:Op dinsdag 24 december 2013 15:07 schreef maart78 het volgende:
eindelijk weer een kerstkaart van het cjib 47 euri
Geen idee precies, hij staat nog bij de BMW specialist. De turbo kost los al bijna 1000 ex.quote:Op dinsdag 24 december 2013 15:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hoe erg? schoepen het blok in? of alleen roken?
Mooi kut, en veel te vroeg ook.
Welk jaartal? De 2008 320d's hebben een productiefout in de turbo! Deze zou door de dealer gewoon vervangen moeten worden.quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:12 schreef Cliffie1976 het volgende:
[..]
Geen idee precies, hij staat nog bij de BMW specialist. De turbo kost los al bijna 1000 ex.
Geen idee? je weet toch wel wat er mis ging?quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:12 schreef Cliffie1976 het volgende:
[..]
Geen idee precies, hij staat nog bij de BMW specialist. De turbo kost los al bijna 1000 ex.
PTA / Hele fijne feestdagen en alvast een gelukkig nieuwjaar!quote:
Als het terugroepaktie is wel, als hij inmiddels aan bonken is gedraaid en je blok heeft vernaggeld weet ik niet of ze wel zo makkelijk zijn. Vandaar mijn vraag ook.quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:07 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Welk jaartal? De 2008 320d's hebben een productiefout in de turbo! Deze zou door de dealer gewoon vervangen moeten worden.
Deze is zo BMW specifiek (heb hem dan ook van BMW Nederland geleased ), dat ik hem hier meer op zijn plaats vind.quote:Op dinsdag 24 december 2013 18:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
PTA / Hele fijne feestdagen en alvast een gelukkig nieuwjaar!
quote:Op dinsdag 24 december 2013 18:24 schreef Sounddragon het volgende:
Was ook meer een spamaktie mijnerzijds
Klote! Daar gaat de eindejaarsuitkering. Maar het is een bekend dieselrisico.quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:12 schreef Cliffie1976 het volgende:
[..]
Geen idee precies, hij staat nog bij de BMW specialist. De turbo kost los al bijna 1000 ex.
Ja, dat is ook de kritiek op de Youtube video zag ik. Dat het slechts een andere manier is dan de automaat in sport zetten. En dat hij bij de Sport mode vol gas geeft en bij de normale mode maar halfgas.quote:Op woensdag 25 december 2013 01:21 schreef Piet__Piraat het volgende:
Eigenlijk hetzelfde als de sportmodus van de automaat, dus?
Helaquote:Op donderdag 26 december 2013 16:56 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ja. Prima auto's als je met de kwaaltjes overweg kan. Als opvolger denk ik aan een 330d van hetzelfde model, gewoon omdat een E90 niet de voorkeur heeft. Is toch wat minder mooi, vind ik.
Er klopt, vind ik, gewoon iets niet aan de achterzijde van de E90/E91. Te dik en te kort ofzoquote:Op donderdag 26 december 2013 17:13 schreef daNpy het volgende:
Van een ander topic
[..]
Hela
Vind onze E91 na wat kleine mods (OEM BlackLine) eigenlijk wel een mooie bak geworden.
En sowieso qua uitrusting en de versnellingsbak zou ik toch echt een E9x boven een E46 verkiezen
Dat is inmiddels echt een gedateerd model als je een E9x gewend bent
fixtquote:Op donderdag 26 december 2013 18:20 schreef jitzzzze het volgende:
Gelukkig wel, anders zou iedereen in een touring rijden
quote:Op donderdag 26 december 2013 17:13 schreef daNpy het volgende:
Van een ander topic
[..]
Hela
Vind onze E91 na wat kleine mods (OEM BlackLine) eigenlijk wel een mooie bak geworden.
En sowieso qua uitrusting en de versnellingsbak zou ik toch echt een E9x boven een E46 verkiezen
Dat is inmiddels echt een gedateerd model als je een E9x gewend bent
Gelukkig heb jij nog wel een ouderwetsch dubbel pijpje.quote:Op donderdag 26 december 2013 18:08 schreef daNpy het volgende:
De lijn tussen bumper en zijscherm is toch juist veel minder langgerekt - en optisch nog minder omdat hij omloog loopt ipv recht (bij de E46).
[ afbeelding ]
Met Blacklines, lekker hoor
Een E46 met M pakket is idd ook wel een mooie auto, zeker weten. Maar die kan gewoon niet meer op tegen een E9x, je moet een achterlijk dik uitgevoerde E46 hebben om een beetje in de buurt te komen van de standaard uitrusting van een E9xquote:Op donderdag 26 december 2013 19:26 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat geloof ik wel ja, dat de techniek een flinke stap vooruit heeft gemaakt. Anderzijds ken ik de E46 inmiddels een beetje en die techniek heeft ook weer kostenvoordelen.
Blackline verbetert het wel, ja, maar dan nog vind ik de PFL van de E91 niet mijn ding. Anderzijds vind ik de E46 touring inmiddels ook wel ouder gaan ogen aan de achterkant, maar de neus blijft mooi. Kwestie van een goede vinden:
[ afbeelding ]
Allemaal kleine dingen die je dus niet kan onthouden blijkbaarquote:
FMH zit ook in de E46.quote:Op donderdag 26 december 2013 21:24 schreef daNpy het volgende:
Follow me home functie
Standaard bluetooth voor telefonie
Het bagage net tussen achterstoelen en dak kan ook gebruikt worden bij neergeklapte achterbank; dan zit hij achter de voorstoelen.
Welke Parrot heb jij?quote:Op donderdag 26 december 2013 21:40 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
FMH zit ook in de E46.
Bluetooth mis ik niet echt, prima Parrot erin...
Ha, dat kan in de E36 al Tenminste in de mijne welquote:Op donderdag 26 december 2013 21:24 schreef daNpy het volgende:
Het bagage net tussen achterstoelen en dak kan ook gebruikt worden bij neergeklapte achterbank; dan zit hij achter de voorstoelen.
Conclusie: de techniek van de E91 is niet geëvolueerd tov de E36. Wat een dramamerk, dat BMWquote:Op donderdag 26 december 2013 21:53 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ha, dat kan in de E36 al Tenminste in de mijne wel
You're welcome!quote:Op donderdag 26 december 2013 21:56 schreef Hyperdude het volgende:
thnx Piet.
Ik ga eens wat researchen.
Klopt idd. Onze 318i was redelijk 'normaal' uitgerust (climat, cruise) en het was een sedan, dus dat achterruitje, de rollo en bagagenet zal er ongetwijfeld al langer in zittenquote:Op donderdag 26 december 2013 21:43 schreef Hyperdude het volgende:
Als je j de E46 een ruk aan de grootlichthendel geeft gaat ie na een tijdje vanzelf uit. Da's toch ook een soort "Follow me functie"?
Bagagenet kan bij E46 hetzelfde .
BT/foon/electronica is idd nogal aan veroudering onderhevig.
Stoel heeft bij mij ook niet zoveel instelmogelijkhefen.
Heleboel functies kom je alleen maar achter als je zeer nauwkeurig het instructieborkje doorleest.Klepje linksonder bij stuur of opbergvak in middenarleuning bv..
Als OEM liefhebber heb ik dus liever geen geknutsel in de auto, zeker geen Parrot in het zicht.quote:Op donderdag 26 december 2013 21:40 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
FMH zit ook in de E46.
Bluetooth mis ik niet echt, prima Parrot erin zitten nu (en die stoort me niet).
Bagagenet is in de E46 ook.
Wat zit er niet in?quote:Wat is het voordeel aan I-drive? Welke functies zitten erin die je vaak gebruikt? Ik heb zelf nooit met het systeem gereden namelijk.
Daar zou ik dus compleet gek van worden, moet je zo'n flauw sensortje vertrouwenquote:
Dat heeft maar 1 doel.quote:Op donderdag 26 december 2013 22:14 schreef daNpy het volgende:
...
Zit dus ook geen peilstok in een E9x
Klopt, maar dat is geen echt M model. Er is wel een M5 touring geweest, echt een machtig ding Elke keer weer verbaasd als ik er een zie.quote:Op donderdag 26 december 2013 19:46 schreef Catch22- het volgende:
M550d is er wel in station toch?
Of een 335i station met m-pakket en een chip, komt ook in de buurt
Zit ook geen olietemperatuurmeter of koel vloeistofmeter inquote:Op donderdag 26 december 2013 22:17 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Daar zou ik dus compleet gek van worden, moet je zo'n flauw sensortje vertrouwen
Of de E36 is lang zo slecht nog niet, dus verbetering was niet noodzakelijkquote:Op donderdag 26 december 2013 22:04 schreef Piet__Piraat het volgende:
Conclusie: de techniek van de E91 is niet geëvolueerd tov de E36. Wat een dramamerk, dat BMW
Als je van het OEM bent is zo'n Parrot inderdaad niet ideaal, dat snap ik.quote:Op donderdag 26 december 2013 22:14 schreef daNpy het volgende:
[..]
Als OEM liefhebber heb ik dus liever geen geknutsel in de auto, zeker geen Parrot in het zicht.
Al zou een Grom audio systeem waarmee bluetooth muziekstreaming mogelijk is wel fijn zijn
Want er zit wel een aux op, maar die is niet te bedienen via de auto zelf, je moet dus alsnog je telefoon/mp3 speler bedienen en dat is niet "hands free".
Tsja. Navi gebruik ik amper en heb ik zo nodig TT voor, telefoon zit op de parrot en heb ik verder eigenlijk niet nodig (hooguit voor Flitsnav), muziek zit gewoon op de radio (eenvoudige unit, dus mis ik weinig aan), luchtverversing heb ik een gewone climate control-unit voor. Standkachel mis ik nu niet echt (parkeergarage) en het ontbreken van een peilstok vind ik eerder een minpunt dan een pluspunt.quote:[..]
Wat zit er niet in?
Navi, telefoon, instellingen, muziek, zelfs de luchtverversing en standkachel kun je er regelen t/m motoroliepeil checken!
Zit dus ook geen peilstok in een E9x
Winst voor de Quandtjes.quote:
Jawel, maar is via het "geheime" menu bereikbaar.quote:Op donderdag 26 december 2013 22:37 schreef Andyy het volgende:
[..]
Zit ook geen olietemperatuurmeter of koel vloeistofmeter in
Navi geeft ETA aan (Daarom gebruik ik het wel eens voor langere ritten), zit dubbele boordcomp bij, verkeersinfo etc.quote:Op donderdag 26 december 2013 22:47 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Als je van het OEM bent is zo'n Parrot inderdaad niet ideaal, dat snap ik.
[..]
Tsja. Navi gebruik ik amper en heb ik zo nodig TT voor, telefoon zit op de parrot en heb ik verder eigenlijk niet nodig (hooguit voor Flitsnav), muziek zit gewoon op de radio (eenvoudige unit, dus mis ik weinig aan), luchtverversing heb ik een gewone climate control-unit voor. Standkachel mis ik nu niet echt (parkeergarage) en het ontbreken van een peilstok vind ik eerder een minpunt dan een pluspunt.
Klopt helemaal, gewoon in onderhoud doen bij specialist/ dealer dus.quote:Maw: ik snap het wel, zo'n E9x geeft meer gevoel van luxe en comfort. En het ziet er allemaal wat strakker uit zonder diverse rondslingerende zaken in je auto die er eigenlijk niet horen. Maar onder de streep maakt het volgens mij voor de functionaliteit niet eens gek veel uit. Er zitten wat handigheidjes in ja, dat zeker.
Overigens vind ik het pluspunt van de E46 dat er nog niet al te veel elektronica in zit. Wel wat gevoelige puntjes, maar geen heel gekke dingen. Daardoor is het een auto die nog prima zelf te onderhouden is. In de E9x zit al veel meer (minder metertjes in het zicht, meer sensoren die gewoon goed/fout aangeven), waardoor je steeds meer elektronica- en garageafhankelijk wordt. En daar heb ik een pesthekel aan, want je kunt er niet blindelings van op aan en elke diagnose kost een bak geld, geld dat ik liever anders besteed.
Handig, maar niet onmisbaar, vind ik . En niks mis met op je raam plakken. Oké, het ziet er niet uit, maar ik gebruik dat ding misschien eens of twee keer per maand ofzo. Dan is het niet zo'n probleem.quote:Op donderdag 26 december 2013 23:13 schreef daNpy het volgende:
[..]
Navi geeft ETA aan (Daarom gebruik ik het wel eens voor langere ritten), zit dubbele boordcomp bij, verkeersinfo etc.
Dingen op je raamplakken is zoooo 2001
Ja, en dat wil ik dus niet. Ik knutsel niet, maar wil wel een deel van m'n onderhoud zelf kunnen doen. De complexe dingen besteed ik uit, maar de rest moet gewoon werken en te doen zijn. Mijn auto gebruik ik ook dagelijks en ik diesel niet voor niets (afhankelijk), dus ik ga niet met de Franse slag aan het werk. Maar goed is ook goed, en moet vooral niet te duur zijn.quote:[..]
Klopt helemaal, gewoon in onderhoud doen bij specialist/ dealer dus.
Ik heb helemaal geen interesse om de daily te onderhouden, die moet betrouwbaar zijn en rijden.
Voor knutselen heb ik al 2 andere auto's waar ik soms niet eens aan toe kom om te doen wat ik wil.
Maar de 6 bak is echt een gemis in de E46
Ik vind eigenlijk ook dat ik dit soort dingetjes zelf moet doen. Maar geen zin in "verkeerd snoertje besteld" gedoe, en nota gaat toch op de zaak.quote:Op zondag 29 december 2013 20:16 schreef Piet__Piraat het volgende:
Inbouw is prima zelf te doen, maar voor een klein prijsje zijn er voldoende shops die het voor je willen doen.
Ideale vind ik vooral dat de CK3100 je radio ook mute als de telefoon gaat, dus nooit geklungel daarmee.
Ja, de dtc werkt als een elektrische sper, maar dat werkt voor geen meter :pquote:Op zondag 29 december 2013 21:04 schreef bokkepoot het volgende:
Kun je hem niet elektronische laten sperren?
Idd, optiefen met die plastic meukquote:
Dat kon ik je zo ook wel vertellen Vraag eens aan Mitchell01880283654 welke banden hij had onder z'n bimmer; hij had er alleen maar goede verhalen overquote:Op maandag 30 december 2013 12:45 schreef aadspagaat het volgende:
afgelopen zomer achter banden van milestone eronder gezet, nu al 0.0 mm profiel meer
wat een tokkiemerk, dat worden gewoon weer michelins!
Je krijgt waar je voor betaald hequote:Op maandag 30 december 2013 12:45 schreef aadspagaat het volgende:
afgelopen zomer achter banden van milestone eronder gezet, nu al 0.0 mm profiel meer
wat een tokkiemerk, dat worden gewoon weer michelins!
Bij gebrek aan BMW 4-wielers die niet Off-Road kunnenquote:
Maar het offroad gedrag van BMW's is nou ook niet echt bepaald waar ze om bekend staan toch? Dat hebben ze nooit goed gekund, dus ik snap ook niet de drang van sjakies die toch offroad willen gaan met een BMW.quote:Op maandag 30 december 2013 12:48 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Bij gebrek aan BMW 4-wielers die niet Off-Road kunnen
Al eerder gepost, maar kan de pret niet drukken
nouja ik kon ze voor inkoopprijs krijgen plus nog eens 15/20% korting ofzo dus kon het niet laten, maar kom nu amper nog weg bij het stoplicht en vochtig wegdekquote:Op maandag 30 december 2013 12:46 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat kon ik je zo ook wel vertellen Vraag eens aan Mitchell01880283654 welke banden hij had onder z'n bimmer; hij had er alleen maar goede verhalen over
Dan nog steeds, op banden bezuinigen is echt een slecht idee. En daar kom je dus nu achter; goedkoop is duurkoop en ook nog eens onpraktisch en gevaarlijk.quote:Op maandag 30 december 2013 12:50 schreef aadspagaat het volgende:
[..]
nouja ik kon ze voor inkoopprijs krijgen plus nog eens 15/20% korting ofzo dus kon het niet laten, maar kom nu amper nog weg bij het stoplicht en vochtig wegdek
True, maar deze ezel stoot zich geen tweede keer meer!quote:Op maandag 30 december 2013 12:51 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dan nog steeds, op banden bezuinigen is echt een slecht idee. En daar kom je dus nu achter; goedkoop is duurkoop en ook nog eens onpraktisch en gevaarlijk.
Dat heb ik vaker gehoordquote:Op maandag 30 december 2013 12:53 schreef aadspagaat het volgende:
[..]
True, maar deze ezel stoot zich geen tweede keer meer!
ja ik zet er nu winterbanden op die ik van een maat heb gekregen die monteur is bij een bmw dealert, en in het voorjaar verse bandjesquote:Op maandag 30 december 2013 12:53 schreef daNpy het volgende:
Kun je er net zo goed gelijk winterbanden op leggen
quote:Op maandag 30 december 2013 12:54 schreef aadspagaat het volgende:
[..]
ja ik zet er nu winterbanden op die ik van een maat heb gekregen die monteur is bij een bmw dealert, en in het voorjaar verse bandjes
Ik rij nu een week of twee op winterbanden maar ik ben er nog niet tevreden over Als ik een momentsleutel had dan zou ik ze hier thuis weer omwisselen naar mijn zomerbandenquote:Op maandag 30 december 2013 12:53 schreef daNpy het volgende:
Kun je er net zo goed gelijk winterbanden op leggen
Hehe, zeker wel. Zal je net zien; sta ik die dingen eraf te schroeven gaat het sneeuwenquote:Op maandag 30 december 2013 12:57 schreef Hyperdude het volgende:
Velgjes verwisselen kan ook wel zonder momentsleutel.
Beetje gevoel in je handjes?
Haha ja dat dacht ik ook altijd, maar doe het toch liever met de momentsleutel.quote:Op maandag 30 december 2013 12:57 schreef Hyperdude het volgende:
Velgjes verwisselen kan ook wel zonder momentsleutel.
Beetje gevoel in je handjes?
Ik ook, dan weet ik wel zeker dat ze goed vastzitten. Niet te strak maar ook zeker niet te los.quote:Op maandag 30 december 2013 13:02 schreef daNpy het volgende:
[..]
Haha ja dat dacht ik ook altijd, maar doe het toch liever met de momentsleutel.
Nee, maar het geeft zo'n gezeik als je op de vluchtstrook je reservewiel erop wil zetten.quote:Op maandag 30 december 2013 13:06 schreef Hyperdude het volgende:
Als ik mijzelf controleer met momentsleutel zit ik er steeds niet meer dan +/- 10 Nm.
En zo veel schade kan te vast ook niet veroorzaken als ik bedenk hoeveel slagmoersleutels er in NL klaar liggen bij prutsgarages.
Klopt, daarom niet naar de fast fitter gaan.quote:Op maandag 30 december 2013 13:06 schreef Hyperdude het volgende:
Als ik mijzelf controleer met momentsleutel zit ik er steeds niet meer dan +/- 10 Nm.
En zo veel schade kan te vast ook niet veroorzaken als ik bedenk hoeveel slagmoersleutels er in NL klaar liggen bij prutsgarages.
Je mag 'm hier wel even komen lenen?quote:Op maandag 30 december 2013 12:55 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik rij nu een week of twee op winterbanden maar ik ben er nog niet tevreden over Als ik een momentsleutel had dan zou ik ze hier thuis weer omwisselen naar mijn zomerbanden
Ga eens weg als je niks nuttigs bij te dragen hebt.quote:Op maandag 30 december 2013 15:33 schreef mitchelll0181 het volgende:
Veel plezier allemaal he met de winterbanden whahaha
Nu nog vrij weinig nut gehad inderdaad. Maar we praten wel als het gaat sneeuwen.quote:Op maandag 30 december 2013 15:33 schreef mitchelll0181 het volgende:
Veel plezier allemaal he met de winterbanden whahaha
gefeliciteerd! Fotootje?quote:Op maandag 30 december 2013 20:10 schreef Ozz-03 het volgende:
Sinds een week eigenaar van een E60 530D uit 2006.
quote:
Truequote:Op maandag 30 december 2013 16:21 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Nu nog vrij weinig nut gehad inderdaad. Maar we praten wel als het gaat sneeuwen.
Nope, niks geen lijm gebruikt want ik wil die pookknop meenemen naar een volgende BMWquote:Op maandag 30 december 2013 22:36 schreef Hyperdude het volgende:
Audi lijm gebruikt?
@Ozz-03: fijn stuurtje zo te zien
Ja, zitten normaliter geklemd op de alu pook die uit de vloer komt.quote:Op maandag 30 december 2013 22:51 schreef Piet__Piraat het volgende:
Binnenwerk van de pook nog wel goed/strak? BMW-poken zitten meestal gewoon geklemd toch (bij de handbakken)? Dus dan zou daar iets niet goed zitten.
Fijn is dat hè. Ik ga op de gok ook een auto kopen die 2,5 jaar stil heeft gestaan. Zat een muizennest en al in . Die wordt dus ook goed nagekeken voor de zomerquote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:32 schreef boegschroef het volgende:
Ik heb al ondekt dat hij slecht loopt door een gescheurde slang... helemaal afgebrokkelt...
lastig gesprek met de klant.quote:
Een bak koffie pakken en rustig een plan maken hoe dit op te lossen.quote:
Oude foto, maar niet minder waar daardoor. Dit is ook wat ik steeds in gedachte houd als ik de wagen optil met zo'n tweekolomsbrugquote:
quote:Op donderdag 26 december 2013 21:52 schreef Piet__Piraat het volgende:
De CK3100. Klein, eenvoudig display, ideaal. Microfoon in het plafond zitten, bij de hemelverlichting.
Krijg regelmatig complimenten van m'n gesprekspartners dat ik ondanks de carkit zo goed te verstaan ben (weinig ruis e.d.). Die gaat in principe bij verkoop/sloop dus gewoon mee!
De papegaai zit er in.quote:Op zondag 29 december 2013 17:46 schreef Hyperdude het volgende:
Heb trouwens ff een offerte aangevraagd voor inbouw Parrot CK3100 dingetje.Omdat mijn oude foon, met dank aan Vodafoon (stoppen met de 900MHz.band) binnenkort definitief nutteloos is geworden.
Bij de FL wordt het allemaal simpeler, maar bij mijn oudje zijn er allemaal verloopdingen nodig. heb geen zin in geneuzel over verkeerde snoertjes ed.
http://www.navishop.nl/iso2car-bmw-201020902-p-12144.html
Wat voor autoradio heb je?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 11:32 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
[..]
De papegaai zit er in.
Straks ff gebruiksaanwijzing lezen en foon installeren. Moesten nog wel wat snoeren naar de kofferbak getrokken worden. Daar zit nl. de radio, in mijn geval, 2 uur werk ongeveer
Zoiets vermoedde ik al; vandaar het "uitbesteden"
Nog eentje; Als het koud is buiten (of warm) kun je bij een korte stop (bijvoorbeeld ff de winkel in oid) op "rest" drukken. Hij gebruikt dan de motorwarmte (of koude van de airco) om de auto warm (resp. koud) te houden in de tijd dat je weg bentquote:
Bouwjaar 05-2001quote:Op vrijdag 10 januari 2014 15:14 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat voor autoradio heb je?
Want de E46 1998-2001 en 2001-2005 hebben namelijk al andere stekkers op de radio (volgens die site niet?)
.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nog eentje; Als het koud is buiten (of warm) kun je bij een korte stop (bijvoorbeeld ff de winkel in oid) op "rest" drukken. Hij gebruikt dan de motorwarmte (of koude van de airco) om de auto warm (resp. koud) te houden in de tijd dat je weg bent
Geeft niet, maar er is verschil tussen de PFL en FL dus het is vreemd dat daar 1 apparaat/stekker voor is (volgens die site).quote:
Nice!quote:Op maandag 30 december 2013 20:26 schreef Ozz-03 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit waren twee snele foto's, moet nog even tijd maken voor een uitgebreide shoot.
Heb ik inderdaad nog niet gevonden. Sowieso weinig extra's met meerwaarde in mijn auto.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:31 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
.
Volgens mij weer afgeschaft bij de F30.
Zie je bericht nu pas, inderdaad erg fijn, maar ook nog eens mooi om te zien. Standaard sturen van de E60 vind ik echt helemaal niks.quote:Op maandag 30 december 2013 22:36 schreef Hyperdude het volgende:
Audi lijm gebruikt?
@Ozz-03: fijn stuurtje zo te zien
Mijn e92 kon je ook instellen dat elke ochtend de kachel al aan ging op een bepaald tijdstip zodat de ramen ontdooid waren als het gevroren had.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nog eentje; Als het koud is buiten (of warm) kun je bij een korte stop (bijvoorbeeld ff de winkel in oid) op "rest" drukken. Hij gebruikt dan de motorwarmte (of koude van de airco) om de auto warm (resp. koud) te houden in de tijd dat je weg bent
Ja dat kan ik deels ook, alleen de echte standkachel functie ontbreekt.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:10 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Mijn e92 kon je ook instellen dat elke ochtend de kachel al aan ging op een bepaald tijdstip zodat de ramen ontdooid waren als het gevroren had.
Helaas was dat geen optie bij de Z4
Ja dat zijn ze inderdaad die ik nu hebquote:Op zondag 12 januari 2014 13:26 schreef Hyperdude het volgende:
Dat zijn deze http://www.schmiedmann.nl(...)p-artikelnummer.aspx toch?
Maar dan als LED
BMW 51-13-8-236-854 volgens ETK
Dit lijken mij dezelfde:
http://www.ebay.de/itm/Li(...)&hash=item48585d83dc
Is de achterzijde ook zichtbaar. Kan je zien hoe ze de oude contacten gebruiken.
[ afbeelding ]
Wat voor problemen verwacht je? Dat zwarte stukkie doet niet volgens mij zoveel, en een stukje isolatietape helpt eventueel ook. Zit toch op een plek die je eigenlijk niet ziet.
Als je op het woord van de verkoper durtft te vertrouwen zal het wel passen/functioneren.
Hij brak inderdaad heel snel afquote:Op zondag 12 januari 2014 13:56 schreef Hyperdude het volgende:
Gaat vast lukken.
Deze ene keer.
Zijn wrakke glaasjes, die "pootjes" breken zo makkelijk af.
Ik had liever 2 schroefjes.
Hele greep is trouwens aardig wrak. Heb ik 2 jaar geleden vervangen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi, ze zijn besteldquote:Op zondag 12 januari 2014 14:08 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat moet passen. Er zijn bij de facelift geen aanpassingen aan de achterkant gedaan.
Je wast hem dus gewoon nooit?quote:Op zondag 12 januari 2014 14:12 schreef Hyperdude het volgende:
Hij lijkt wel schoner geworden de afgelopen 2 jaar
Ze zijn er mee aan de gang geweest, vandaar die storende vegen.
Mijn streven is een egale matte laag vuil.
Wrappen, maar dan gratis.
[ afbeelding ]
Niet vaak nee.quote:Op zondag 12 januari 2014 14:20 schreef Fopje het volgende:
[..]
Je wast hem dus gewoon nooit?
Ik ook eigenlijk niet, maar af en toe een wasstraatje als hij te smerig is doe ik wel
Niet zo smerig als op die foto's van jou hoorquote:Op zondag 12 januari 2014 14:43 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Niet vaak nee.
2-3 keer per jaar, schat ik. Na een dag is ie toch weer smerig.
Ik kan wel poetsen.quote:Op zondag 12 januari 2014 14:47 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Niet zo smerig als op die foto's van jou hoor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Paar oudjes :
[ Bericht 5% gewijzigd door Hyperdude op 12-01-2014 15:19:55 ]How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
Ehm ja alles orgineel.quote:Op zondag 12 januari 2014 15:42 schreef Hyperdude het volgende:
Accu een tijdje los heb je al geprobeerd?
Baat het niet, schaadt het niet.
Ik weet eigenlijk verder ook niets dan uitlezen.
Originele verlichting ?
Heeft ie stil gestaan door pech/schade/in de sloot of door omstandigheden?
Hoe haal ik de accu los? de accu zit bij mij in de kofferbak, vindt die dingen nogal trickyquote:Op zondag 12 januari 2014 16:53 schreef Hyperdude het volgende:
Dan weet ik het ook niet.
Zelf doen:
-aardecontacten goed nakijken/schoonmaken op corrosie.
-accu tijdje los, 15 min oid. Werkt geloof ik meer bij oudere modellen; maar nooit geschoten is altijd mis.
iemand anders, die er verstand van heeft, aan het werk zetten:
-uit laten lezen.
Door de klemmen los te draaien die er op zitten. Eerst de min pool, dan de plus pool.quote:Op maandag 13 januari 2014 10:15 schreef MrSweets het volgende:
[..]
Hoe haal ik de accu los? de accu zit bij mij in de kofferbak, vindt die dingen nogal tricky
Ik haal alleen de minpool eraf.....quote:Op maandag 13 januari 2014 13:24 schreef jitzzzze het volgende:
Je begint toch altijd met de min-pool? Zowel bij aansluiten als loshalen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |