Is jou auto gechipt? Zo ja, welke heeft u?quote:Op donderdag 26 december 2013 16:43 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Maar dat is een simpel lampje. Een goede chipper verandert op basis van ervaring wat parameters, en gaat vervolgens testen wat dat betekent voor de praktijk (door een meting te doen). Daarna wordt er weer aangepast en zo gaat de cyclus door. Dat bedoel ik. Terwijl je bij veel van die standaard chipbakkers binnen komt, ze pleuren er een programma op en je kan weer weg. Er wordt helemaal niks gemeten. Dan weet je feitelijk dus ook niets.
[..]
Dat is de eerste stap, ja. Maar een auto wordt 'gevormd' over vele tienduizenden km's.
Ja, een BMW diesel. Hoezo?quote:Op donderdag 26 december 2013 16:49 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
[..]
Is jou auto gechipt? Zo ja, welke heeft u?
Gewoon, je spreekt uit ervaring zie ik.quote:Op donderdag 26 december 2013 16:50 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ja, een BMW diesel. Hoezo?
Daar heb je helemaal gelijk in.quote:Op donderdag 26 december 2013 16:51 schreef Piet__Piraat het volgende:
Jep. Ken meer mensen die met een gechipte kar rondrijden inderdaad. En het kan allemaal prima, als je het maar goed laat doen en vervolgens met beleid rijdt.
Van lomp gedrag gaat elke stuk en een gechipte al helemaal.
De model spreekt mij minder aan dan van een E46 facelift.quote:Op donderdag 26 december 2013 16:56 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ja. Prima auto's als je met de kwaaltjes overweg kan. Als opvolger denk ik aan een 330d van hetzelfde model, gewoon omdat een E90 niet de voorkeur heeft. Is toch wat minder mooi, vind ik.
Een 3.0 liter is veel voor mij..quote:Op donderdag 26 december 2013 17:11 schreef Catch22- het volgende:
Ja een 316 koekoek. Ga eens een mooie zes in lijn testen
Benzine is duur broertje, en der zal vast wel wat extra onderhoud inzitten. Eerst maar eens lekker sparen, en dan zie ik wel. Een 1.8T 20VT met 4 cilinder is genoeg zat in Nederland.quote:Op donderdag 26 december 2013 17:24 schreef Catch22- het volgende:
Liever een turbo dan twee extra cilinders en 700cc?
Rare jongens die mocros
een turborevisie is duurder dan twee extra bougies. En qua verbruik scheelt t niet veel gok ik.quote:Op donderdag 26 december 2013 17:26 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
[..]
Benzine is duur broertje, en der zal vast wel wat extra onderhoud inzitten. Eerst maar eens lekker sparen, en dan zie ik wel. Een 1.8T 20VT met 4 cilinder is genoeg zat in Nederland.
Ik rij verder toch nooit harder dan 130, en Duitsland ben ik nog niet geweest.
En ik zou het ook maar consequent doen.. Mijn cliootje bleek een cup chip te hebben. Ding pingelde als een idioot op 95. Ratelde als een malle vol gas.quote:Op donderdag 26 december 2013 17:36 schreef Sounddragon het volgende:
Ik neem aan dat ook bekend is dat je na chippen vaak RON98 mag gaan tanken?
Ik tank altijd RON98 van meestal BP Ultimate, en in het buitenland moet ik het helaas met 95 doen, maar ik zie daar ook AMG's met 95 tanken, want RON98 is er niet.quote:Op donderdag 26 december 2013 17:36 schreef Sounddragon het volgende:
Ik neem aan dat ook bekend is dat je na chippen vaak RON98 mag gaan tanken?
Daar zit wat in, maar ik vraag niet altijd het volle vermogen van een Turbo.quote:Op donderdag 26 december 2013 17:32 schreef Catch22- het volgende:
[..]
een turborevisie is duurder dan twee extra bougies. En qua verbruik scheelt t niet veel gok ik.
Zescilinders lopen zoveel lekkerder dan viercilinders.
Die sportieve auto's hebben vaak in het boekje staan dat 98 aangeraden is maar dat 95 ook werkt ( en vaak het minimale octaan is).. Ik weet uit eigen ervaring dat een clio RS 2.0 16v ook 98 wilt en bij nood kan ook 95 getankt worden. De computer regelt de rest.quote:Op donderdag 26 december 2013 17:59 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
[..]
Ik tank altijd RON98 van meestal BP Ultimate, en in het buitenland moet ik het helaas met 95 doen, maar ik zie daar ook AMG's met 95 tanken, want RON98 is er niet.
Maar tijdens het chippen ga ik vragen of ze eventueel daarmee rekening kunnen houden. Een PK of 10 minder kan ik mee leven!
Hmm, dat wist ik niet..quote:Op donderdag 26 december 2013 18:14 schreef blup het volgende:
[..]
Die sportieve auto's hebben vaak in het boekje staan dat 98 aangeraden is maar dat 95 ook werkt ( en vaak het minimale octaan is).. Ik weet uit eigen ervaring dat een clio RS 2.0 16v ook 98 wilt en bij nood kan ook 95 getankt worden. De computer regelt de rest.
Als je 'm chipt is dat regelen verleden tijd en moet er beslist 98 of hoger getankt worden.
chippen zorgt dat de ontstekingsvervroeging net een tandje verder gaat, dus bij vollast gaat de boel ws. óf aan de pingel, óf die sensoren knijpen de boel zo ver af dat je meer power had zónder chip.quote:Op donderdag 26 december 2013 18:42 schreef DS4 het volgende:
Chippen maakt niet dat de pingelsensoren niet werken.
Nou, een zespitter in een E46 is zomaar 25% onzuiniger dan een vierpitter hoor. Dan gaat het wel hard. Bovendien heeft TS nog niet zo lang z'n rijbewijs, dus gewoon 'normaal' beginnen is niet zo verkeerd.quote:Op donderdag 26 december 2013 17:32 schreef Catch22- het volgende:
[..]
een turborevisie is duurder dan twee extra bougies. En qua verbruik scheelt t niet veel gok ik.
Zescilinders lopen zoveel lekkerder dan viercilinders.
Zoals gezegd: die motoren zijn ook niet te vergelijken. E46 facelift is een mooie kar, ja.quote:Op donderdag 26 december 2013 17:08 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
[..]
De model spreekt mij minder aan dan van een E46 facelift.
Maar de motor zal ongetwijfeld verslavend zijn.
Ik had 1 jaar terug proef gereden in een 316i van 2005 de E46 model.
Helaas is de motor niet zo verslavend als de 1.8T 20VT van VW.
True, atmosferische en Turboblok is anders inderdaad.quote:Op donderdag 26 december 2013 19:21 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Nou, een zespitter in een E46 is zomaar 25% onzuiniger dan een vierpitter hoor. Dan gaat het wel hard. Bovendien heeft TS nog niet zo lang z'n rijbewijs, dus gewoon 'normaal' beginnen is niet zo verkeerd.
[..]
Zoals gezegd: die motoren zijn ook niet te vergelijken. E46 facelift is een mooie kar, ja.
toevallig van JDeng.quote:Op donderdag 26 december 2013 18:42 schreef DS4 het volgende:
Chippen maakt niet dat de pingelsensoren niet werken.
.quote:Chip op maat:.
Alle tuningsets zijn op standaard auto’s ontwikkeld en worden per auto geoptimaliseerd en uitgebreid rijdend gecontroleerd. Daarnaast bestaat er bij ons de mogelijkheid een “chip op maat op de vermogenstestbank” te programmeren. Dit is nog meer aan te raden wanneer er mechanisch iets aan de hardware van de auto is veranderd, zoals een ander uitlaatsysteem, nokkenas, grotere injectoren of een grotere turbo. Er wordt met behulp van diverse meetapparatuur en realtimesimulator de software van het motorregelapparaat al rijdend op onze 4-wd rollenbank geoptimaliseerd. Zodoende dat de motor niet met een te arm mengsel loopt of gaat detoneren/ pingelen, wat tot motorschade zal leiden.
Bij een “chip op maat” wordt dan ook een hoger rendement gehaald uit de motor en vooral rijdt de auto nóg soepeler dan bij normale chiptuning.
Dat heb ik dusquote:Op donderdag 26 december 2013 18:58 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
chippen zorgt dat de ontstekingsvervroeging net een tandje verder gaat, dus bij vollast gaat de boel ws. óf aan de pingel, óf die sensoren knijpen de boel zo ver af dat je meer power had zónder chip.
Net zoiets als die figuren die perse debiel brede em grote velgen onder de auto willen, en er dan maar LingLong banden omheen gooien omdat het anders te duur wordt, met als gevolg de meest beroerde wegligging ever..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |