De auto was al getuned, maar af fabriek zou het 580 pk moeten zijn.quote:
Een C4S heb ik nooit gehad. Hiervoor wel een 996 turbo die omgebouwd was naar GT2 spec - RWD (dus nog met 4WD).quote:En je reed een 911 c4s toch?
Ik zal zo eens de uitdraai posten... Koppel is mindblowing... 887,9 Nm maximaal, maar het bijzondere is: ruwweg tussen de 3500 tpm tot aan bijna 6000 tpm vlak (om en nabij 875 Nm).quote:Op dinsdag 24 december 2013 19:53 schreef Revolution-NL het volgende:
Amper 10% verlies zijn is inderdaad erg netjes voor een 4wd.
Mooie waardes! Hoeveel nm haal je bij welk rpm.
Eigenlijk betwijfel ik dat, vooral bij de 1.8/2.0t'jes is het vaak niet meer dan een aangepaste Fuel map en boostmaps. Bij DS4 is dat een ander verhaal omdat bij hogere vermogens en aangepaste onderdelen de maps handmatig aangepast moet worden.quote:Op dinsdag 24 december 2013 19:53 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Amper 10% verlies is inderdaad erg netjes voor een 4wd.
@TS ik zou alleen maatwerk "chippen" misschien iets duurder maar wel aanzienlijk beter voor je auto. Genoeg tuning bedrijfjes die flink lopen te rommelen door naar eigen inzicht blind wat variabelen aanpassen. Een goed getunede word ook zuiniger en loopt in elk toerengebied optimaal.
Niet verkeerd. Beste chipkuur ook, dat ga je zelfs bij die auto nog wel merken. Ben je niet bang het blok in de soep te draaien? Heb gehoord dat het bij 700+pk ook bij die V10 aan betrouwbaarheid gaat schorten. Niettemin, je aanbod om een keertje mee te rijden op de Ring heb ik nog steeds in gedachtenquote:Op dinsdag 24 december 2013 20:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik zal zo eens de uitdraai posten... Koppel is mindblowing... 887,9 Nm maximaal, maar het bijzondere is: ruwweg tussen de 3500 tpm tot aan bijna 6000 tpm vlak (om en nabij 875 Nm).
[ afbeelding ]
O, TS: via Audiblog 15% korting... Altijd meegenomen.
Bedankt voor je reactie, geldt dat ook wanneer de auto, compleet origineel is?quote:Op dinsdag 24 december 2013 19:53 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Amper 10% verlies is inderdaad erg netjes voor een 4wd.
@TS ik zou alleen maatwerk "chippen" misschien iets duurder maar wel aanzienlijk beter voor je auto. Genoeg tuning bedrijfjes die flink lopen te rommelen door naar eigen inzicht blind wat variabelen aanpassen. Een goed getunede word ook zuiniger en loopt in elk toerengebied optimaal.
Luchtmassameter is gewoon origineel, ik heb de auto compleet laten uitlezen bij iemand met VDS PRO geloof ik? Ik had alleen een missfire, en dat was de benzine filter, die heb ik vervangen, turbo zit nog de eerste en originele der op! Bedankt voor je reactie.quote:Op dinsdag 24 december 2013 23:57 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Eigenlijk betwijfel ik dat, vooral bij de 1.8/2.0t'jes is het vaak niet meer dan een aangepaste Fuel map en boostmaps. Bij DS4 is dat een ander verhaal omdat bij hogere vermogens en aangepaste onderdelen de maps handmatig aangepast moet worden.
Voor de mensen die het er niet mee eens zijn, wat wil je nog meer doen bij een 1.8t die volledig OEM is? Je motor witl een bepaalde luchtmassa hebben om vermogen te creëren (je boostmap), maar als je gaat tunen wil je een fuel map die iets rijker is dan stoichiometrisch om de boel wat koeler te houden en wat armer in de lage regionen zodat je klanten kan lokken op basis van "zuinigheid". dit is geen rocket science en ze hebben gewoon standaard Stage1 maps voor deze taken (of rossen een excel tabel erin).
Nogmaals, ik doel op de kleine turbo motoren met een volledig OEM opstelling, niet met aftermarket turbo's, injectoren, FMIC's en dat soort ongein.
En ik maar denken meneer rijdt in een Citroen DS4..quote:Op dinsdag 24 december 2013 20:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik zal zo eens de uitdraai posten... Koppel is mindblowing... 887,9 Nm maximaal, maar het bijzondere is: ruwweg tussen de 3500 tpm tot aan bijna 6000 tpm vlak (om en nabij 875 Nm).
[ afbeelding ]
O, TS: via Audiblog 15% korting... Altijd meegenomen.
Ik weet niet waar je dat gehoord hebt, maar er rijden er zat rond met tussen de 730-750 pk en die doen dat redelijk probleemloos. En die van mij is zo aangepast dat er minder stress is bij 750 pk dan bij een standaard blok waar een ABT kuurtje a 700pk overheen is gegaan.quote:Op woensdag 25 december 2013 00:11 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ben je niet bang het blok in de soep te draaien? Heb gehoord dat het bij 700+pk ook bij die V10 aan betrouwbaarheid gaat schorten.
Ik zie het... Ik had het weggehaald, maar niet overal...quote:Kleine tip trouwens: weet niet of je je kenteken online wil, maar dat staat er nog in/op.
Ze werken bij de stage 1 bij standaard blokken met een standaard tune, maar controleren wel of alles goed loopt. Zo niet: aanpassen.quote:Op woensdag 25 december 2013 04:47 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
Bedankt voor je reactie, geldt dat ook wanneer de auto, compleet origineel is?
Hele motorblok is origineel, geen K&N luchtfilter etc etc.
'Internetverhalen'. Zelf helaas niemand in de omgeving die zo'n ding kan betalenquote:Op woensdag 25 december 2013 09:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je dat gehoord hebt, maar er rijden er zat rond met tussen de 730-750 pk en die doen dat redelijk probleemloos. En die van mij is zo aangepast dat er minder stress is bij 750 pk dan bij een standaard blok waar een ABT kuurtje a 700pk overheen is gegaan.
[..]
Ik zie het... Ik had het weggehaald, maar niet overal...Inmiddels gefixt. Dank.
Ja. Elke motor is ingelopen op z'n eigen wijze en heeft daardoor een eigen karakteristiek. Alle onderdelen zijn net iets anders ingesleten, dus kunnen net een iets andere belasting aan. Een standaard chipbakker houdt hier geen rekening mee, met het risico dat sommige onderdelen compleet in de soep draaien en tegelijkertijd andere onderdelen hun volledige potentieel niet kwijt kunnen.quote:Op woensdag 25 december 2013 04:47 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie, geldt dat ook wanneer de auto, compleet origineel is?
Hele motorblok is origineel, geen K&N luchtfilter etc etc.
Het is sowieso bij de RS6 eerst de bak die het begeeft.quote:Op woensdag 25 december 2013 09:30 schreef Piet__Piraat het volgende:
'Internetverhalen'. Zelf helaas niemand in de omgeving die zo'n ding kan betalen
Maar scheelt wel dat het geen 'eenvoudige' chipkuur is, maar er dus meer is aangepast. Da's goed voor de levensduur, over het algemeen.
Staat nog steeds leesbaar in die link die je geeft om 20:03 zoals je die terugziet in de quote van Piet om 00:11quote:Op woensdag 25 december 2013 09:10 schreef DS4 het volgende:
...
Ik zie het... Ik had het weggehaald, maar niet overal...Inmiddels gefixt. Dank.
Whehe, eindelijk snijdt hij zich eens in de vingers met dat gepimpquote:Op woensdag 25 december 2013 10:27 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Staat nog steeds leesbaar in die link die je geeft om 20:03 zoals je die terugziet in de quote van Piet om 00:11
Mja, aan de andere kant ga je zo'n blok wel tot het maximum persen natuurlijk, dan mag je als eigenaar ook wel verwachten dat je een keer extra problemen gaat krijgen. Als je dat niet wil, moet je zo'n powerbak niet kopen.quote:Op woensdag 25 december 2013 09:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is sowieso bij de RS6 eerst de bak die het begeeft.
Verder: warm rijden, netjes onderhouden... En dan is het allemaal niet zo spannend.
MTM heeft een 811 pk versie in de aanbieding (met andere turbo's, maar de stress op het interne blok is hoger) en dat brengen ze niet als ze verwachten dat dat problemen gaat geven. Wel passen ze dan de software van de bak aan.
Nu niet meerquote:Op woensdag 25 december 2013 10:27 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Staat nog steeds leesbaar in die link die je geeft om 20:03 zoals je die terugziet in de quote van Piet om 00:11
Mee eens. Het mag bekend zijn dat ie een RS6 heeft en da's gewoon mooi. Ik zou willen dat ik het kon zeggen. Maar hij schreeuwt het niet van de daken: het is geen geheim, maar hij roept het niet om het roepen, maar ook daadwerkelijk om zaken te delen en een kijkje in die wereld te geven. Niks mis mee, lijkt me.quote:Op woensdag 25 december 2013 11:07 schreef Hyperdude het volgende:
DS4 mag mijn signature wel lenen.![]()
Vind het trouwens meestal wel aardig hoe hij dingetjes laat zien/horen die de meesten hiero toch niet tegen zullen komen. Valse bescheidenheid is ook niet zo'n goede eigenschap.
En op mijn harde schijfquote:Nu niet meer
In de quote van MarokkaanseHeld staat ie echter nog wel.
Wazzup?quote:
nee, als de turbo van die passat max 250pk eruit kan persen zullen ze max 220/230pk doen ongeveer, geen enkele chipbakker zal rekening houden met hetgeen wat jij aanhaalt, het individuele karakter van een motor zal de lambda etc voor je regelen (multiplicative adaptation etc).quote:Op woensdag 25 december 2013 09:30 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ja. Elke motor is ingelopen op z'n eigen wijze en heeft daardoor een eigen karakteristiek. Alle onderdelen zijn net iets anders ingesleten, dus kunnen net een iets andere belasting aan. Een standaard chipbakker houdt hier geen rekening mee, met het risico dat sommige onderdelen compleet in de soep draaien en tegelijkertijd andere onderdelen hun volledige potentieel niet kwijt kunnen.
Oh god, mijn hart doet pijn.. 1899,- dat is mijn vrouw 1 jaar onderhouden..quote:Op woensdag 25 december 2013 09:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ze werken bij de stage 1 bij standaard blokken met een standaard tune, maar controleren wel of alles goed loopt. Zo niet: aanpassen.
Die van mij is op de rollenbank gegaan, maar dat kost ook 1899 (minus 15%).
Bedankt, weer wat geleerd. Begint die procedure wanneer de eerste eigenaar de auto "inrijdt"?quote:Op woensdag 25 december 2013 09:30 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
'Internetverhalen'. Zelf helaas niemand in de omgeving die zo'n ding kan betalen
Maar scheelt wel dat het geen 'eenvoudige' chipkuur is, maar er dus meer is aangepast. Da's goed voor de levensduur, over het algemeen.
[..]
Ja. Elke motor is ingelopen op z'n eigen wijze en heeft daardoor een eigen karakteristiek. Alle onderdelen zijn net iets anders ingesleten, dus kunnen net een iets andere belasting aan. Een standaard chipbakker houdt hier geen rekening mee, met het risico dat sommige onderdelen compleet in de soep draaien en tegelijkertijd andere onderdelen hun volledige potentieel niet kwijt kunnen.
Maar dat is een simpel lampje. Een goede chipper verandert op basis van ervaring wat parameters, en gaat vervolgens testen wat dat betekent voor de praktijk (door een meting te doen). Daarna wordt er weer aangepast en zo gaat de cyclus door. Dat bedoel ik. Terwijl je bij veel van die standaard chipbakkers binnen komt, ze pleuren er een programma op en je kan weer weg. Er wordt helemaal niks gemeten. Dan weet je feitelijk dus ook niets.quote:Op woensdag 25 december 2013 12:24 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
nee, als de turbo van die passat max 250pk eruit kan persen zullen ze max 220/230pk doen ongeveer, geen enkele chipbakker zal rekening houden met hetgeen wat jij aanhaalt, het individuele karakter van een motor zal de lambda etc voor je regelen (multiplicative adaptation etc).
Waar chipbakkers wel op letten is de CEL, als die brandt en er is een serieus probleem zullen ze hem helemaal niet tunen. Ik heb nog nooit een chipbakker gezien die de DP eraf haalt om te kijken of er speling op de turbo oid zit.
Dat is de eerste stap, ja. Maar een auto wordt 'gevormd' over vele tienduizenden km's.quote:Op woensdag 25 december 2013 13:57 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
[..]
Bedankt, weer wat geleerd. Begint die procedure wanneer de eerste eigenaar de auto "inrijdt"?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |