Het is van biobim, ziet er uit als poeder van pap, maar dan dus muesli. Omdat ze dus niet bar veel eet en dit echt suuuuuperlekker vindt.quote:
http://www.biobim-shop.com/shop/biobim-muesli-p-12.htmlquote:
Ja, elke dag gaat ie om 6 uur. Ik kolven, vriend voedt.quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:42 schreef L-E het volgende:
XM, jullie zetten in het weekend om 6 uur de wakker om Noor een fles te geven, begrijp ik dat nu goed?
Heftig. Je zou het makkelijker voor jezelf kunnen maken en eens uitslapen?quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja, elke dag gaat ie om 6 uur. Ik kolven, vriend voedt.
Dat vinden we lastig, omdat ze dan niet aan haar flessen komt voor de dag.quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:47 schreef L-E het volgende:
[..]
Heftig. Je zou het makkelijker voor jezelf kunnen maken en eens uitslapen?
Ik wacht tot ze begint te mopperen. Ene dag is dat om 5:00 en de andere dag is dat pas om 8:45quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:53 schreef L-E het volgende:
Ik weet niet veel van fv, maar hoe doen anderen dat dan met hun baby? Niet iedere moeder die fv geeft begint haar dag om 6 uur toch?
Mijn baby ligt te slapen. In de co-sleeper. In zijn slaapzak. Met Artis de Partis.
Hoeveel flessen per dag wil je dan gaan gevenquote:Op dinsdag 3 december 2013 20:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dat vinden we lastig, omdat ze dan niet aan haar flessen komt voor de dag.
Ik ben benieuwd!quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:01 schreef L-E het volgende:
Denken jullie al na over de opvoeding als je baby geen baby meer is? Volgens mij ga ik zulke heftige discussies krijgen als wij eenmaal in het dreumestopic zitten
Maar dan moet ze de flessen wel accepteren he? Daar lopen we nou juist al 6 maanden op vast, dat ze een flesweigeraar is.. Ook pap van een lepel eet ze niet voldoende, ander merk voedingen ook niet.quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:58 schreef pessie het volgende:
Sparkling, ik zou juist helemaal niet meer bijvoeding doen. Bijvoeding is vaak vooral groente v(calorische waarde zeer laag en geen vetten) en fruit (suikers=harde verbranding, en weer geen vetten) en dus opvulling (even heel kort door de bocht gezegd: als ik wil afvallen eet ik fruit en groente en vermijd de slagroom). In melk zit een calorische waarde van 70 of 80 per 100ml. Lijkt me dat ze dat beter kan gebruiken om te groeien.
Omen, veel sterkte morgen
Nee eigenlijk niet. De oudste ging ook op een gegeven moment met ons mee eten maar dan zonder kruiden of zout. Dus ik zie wel.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:01 schreef L-E het volgende:
Denken jullie al na over de opvoeding als je baby geen baby meer is? Volgens mij ga ik zulke heftige discussies krijgen als wij eenmaal in het dreumestopic zitten
Waarom denk je dat?quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:01 schreef L-E het volgende:
En pap via de lepel?quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:03 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Maar dan moet ze de flessen wel accepteren he? Daar lopen we nou juist al 6 maanden op vast, dat ze een flesweigeraar is..
Ik begrijp absoluut wat je probeert te zeggen hoor maar als de enige manier om haar meer binnen te laten krijgen bijvoeding is dan zit er niet veel anders op. Het is niet dat ze minder is gaan drinken nadat ze bijvoeding krijgt namelijk.
OK, dat heb ik niet opgeslagen. Sorry. Inderdaad, pap? Babycruesli?quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:03 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Maar dan moet ze de flessen wel accepteren he? Daar lopen we nou juist al 6 maanden op vast, dat ze een flesweigeraar is.. Ook pap van een lepel eet ze niet voldoende, ander merk voedingen ook niet.
Ik begrijp absoluut wat je probeert te zeggen hoor maar als de enige manier om haar meer binnen te laten krijgen bijvoeding is dan zit er niet veel anders op. Het is niet dat ze minder is gaan drinken nadat ze bijvoeding krijgt namelijk.
Vind ik eerlijk gezegd nietquote:Op dinsdag 3 december 2013 20:59 schreef L-E het volgende:
pessie, je hebt een verdomd goed punt daar!
Net aangevuldquote:
Als het gaat om aankomen in gewicht kun je beter melk geven. Dat was het punt van pessie, dacht ik.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:05 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Vind ik eerlijk gezegd nietHet idee is juist dat je licht begint met wat groente en fruit en dat na 6 maanden uitbouwt met vezels zoals granenpap, brood, etc en vetten uit vis, vlees, boter, yoghurt en dergelijke.
Jup.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:05 schreef L-E het volgende:
[..]
Als het gaat om aankomen in gewicht kun je beter melk geven. Dat was het punt van pessie, dacht ik.
Ik trek dat niet. Dan ben ik echt de hele dag bezig met, 'wordt ze al wakker?' 'is dit nou een hongersignaal?', 'het is 16:00 en ze heeft pas twee voedingen gehad, hoe moet dat nou?' Etcetera etcetera. Dat kan ik gewoon niet. Zullen jullie allemaal wel stom vinden enzo, maar ik merk dat ik daar anders zoveel spanning van krijg. Op het kdv gaven ze ook aan dat als je niet zou weten dat ze er was, je haar zo zou vergeten, want ze geeft geen kik.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:00 schreef Omentielvo het volgende:
[..]
Hoeveel flessen per dag wil je dan gaan geven
Het hoeft niet precies om de vier uur. Je mag heus wel een keer na drie uur geven, omdat het qua tijden net iets beter uitkomt. Of omdat ze aangeeft honger te hebben. Of een keer later, omdat ze net slaapt mag ook (en alle redenen kunnen dus ook omgekeerd)
Wat leuk dat babyzwemmen om en om! Zijn er ouders die niet doorhebben dat je er twee hebt denk je? Of is er een voorstelrondje?quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:00 schreef Kyara het volgende:
Ik wilde ook nog even vertellen dat ik vanochtend met J ben wezen babyzwemmen. Ze vond het echt leuk! Leuker dan D. Ze babbelde er op los en vond de andere kindjes ook erg leuk. Ik denk dat het wel even fijn vond om bij haar -misschien ietwat dominantere- zus weg te zijn.
quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:45 schreef Omentielvo het volgende:
Spark ik zag haar curves op fb en zag dat ze wat gezakt was. Maar ik vond het niet schrikbarend. Ik heb het andersom wel eens veel meer zien verspringen (dus dat een baby ineens naar boven gaat op de curve) en dan wordt er altijd om gejuicht. Ik snap dat verschil dus echt nooit![]()
Ze is inderdaad een gekkerdquote:Op dinsdag 3 december 2013 20:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dat vinden we lastig, omdat ze dan niet aan haar flessen komt voor de dag.
Bij het onderwaterzwemmen gaf ze geen kik dus ik vertelde heel trots dat het haar 1e keer was en toen kreeg ik een aantal blikken vanquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:08 schreef Suikertante het volgende:
Wat leuk dat babyzwemmen om en om! Zijn er ouders die niet doorhebben dat je er twee hebt denk je? Of is er een voorstelrondje?
Naja dat vraag ik me dus af. Natuurlijk zitten er meer calorieėn in melk dan in groente en fruit, maar is dat ook zo bij een uitgebreidere voeding? Ben geen deskundige, maar lijkt me niet.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:05 schreef L-E het volgende:
[..]
Als het gaat om aankomen in gewicht kun je beter melk geven. Dat was het punt van pessie, dacht ik.
Voor mijn gevoel moet je wel heel veel groente en fruit geven om aan dezelfde kcal als de melk te komen. Maar we zouden het kunnen opzoeken! Heb ik nu geen zin in, jij?quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:11 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Naja dat vraag ik me dus af. Natuurlijk zitten er meer calorieėn in melk dan in groente en fruit, maar is dat ook zo bij een uitgebreidere voeding? Ben geen deskundige, maar lijkt me niet.
Ohja, van die Ninsquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:11 schreef Kyara het volgende:
[..]
Bij het onderwaterzwemmen gaf ze geen kik dus ik vertelde heel trots dat het haar 1e keer was en toen kreeg ik een aantal blikken van(zelfde badpakje ook).
Maar ik vertel wel vaak dat ze een van een tweeling is (en prematuur) want ze vragen steeds naar haar leeftijd en het zijn allemaal 6 maanden oude reuzen van 10 kilo die al lopen of zo.
Neeheeeejjj ik bedoel dus niet alleen groente en fruit, maar brood en boter enzo, en stamppot met worst en pindakaas, want daar word je groot en sterk van!quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:14 schreef L-E het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel moet je wel heel veel groente en fruit geven om aan dezelfde kcal als de melk te komen. Maar we zouden het kunnen opzoeken! Heb ik nu geen zin in, jij?
Ik vind het niet stom. Ik vind het goed dat je doorhebt wat beter werkt voor jullie, laat mij toch lekker lullen met mn uitslapen joh!quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik trek dat niet. Dan ben ik echt de hele dag bezig met, 'wordt ze al wakker?' 'is dit nou een hongersignaal?', 'het is 16:00 en ze heeft pas twee voedingen gehad, hoe moet dat nou?' Etcetera etcetera. Dat kan ik gewoon niet. Zullen jullie allemaal wel stom vinden enzo, maar ik merk dat ik daar anders zoveel spanning van krijg. Op het kdv gaven ze ook aan dat als je niet zou weten dat ze er was, je haar zo zou vergeten, want ze geeft geen kik.
als ze daarna nog aan het smakken is, is dat waarschijnlijk géén hongersignaalquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:16 schreef .Sparkling. het volgende:
Oké, morgen krijgt E. Dus een pot pindakaas als ontbijt
Wel met suiker erbij hoor. Dat is heul lekker in combinatie met pindakaas. Em. je baby is al ouder dam 7 maanden. Dus dat moet kunnenquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:16 schreef .Sparkling. het volgende:
Met hagelslag of jam!quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:16 schreef .Sparkling. het volgende:
Ja, maar ze kletste wel het meestquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:16 schreef Omentielvo het volgende:
Riley is trouwens ook heel klein als ik haar vergelijk met de baby's van het zwemmen. Maar qua gezichtje en doen zie je dat ze ouder is. Jouw meisjes vind ik er niet meer uitzien als 6 maanden hoor.
Jouw kletsende baby op Facebookquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:18 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja, maar ze kletste wel het meest
(was ook wel grappig want zoveel praat ze ook niet thuis, waarschijnlijk omdat ze daar de kans niet voor krijgt.... zie filmpje op fb....)
quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:18 schreef Spirit82 het volgende:
Wel met een vork he, want lepels zijn voor babies!
Toen Nathan een kleine baby was heb ik een keer berekend hoeveel ecalorieėn hij op lichaamsgewicht binnenkreeg aan moedermelk. Ik kwam toen uit op een hoeveelheid vergelijkbaar met 5000 calorieen voor een volwassene. De behoefte aan hoeveelheid vermindert bij het ouder worden en dus hebben ze minder nodig (ze groeien in het tweede half jaar doorgaans ook een stuk minder hard) maar om nou te zeggen dat een baby van een half jaar voldoende kan halen uit voornamelijk bijvoeding vind ik zelf wel ver gaan.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:11 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Naja dat vraag ik me dus af. Natuurlijk zitten er meer calorieėn in melk dan in groente en fruit, maar is dat ook zo bij een uitgebreidere voeding? Ben geen deskundige, maar lijkt me niet.
Is idd vast ff wat rustiger voor haar maagje..quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:18 schreef XcUZ_Me het volgende:
Loj, ja we hebben al besloten om ff 150/5 aan te bieden ipv 180/6, zeker op dagen dat ze alleen kv krijgt, zoals vandaag (kdv-dag). Morgen ga ik nog ff naar het inloopspreekuur op het cb, misschien hebben zij nog tips/adviezen hoe die overstap goed te laten verlopen (en wat ik kan verwachten).
Heb jij nou al eens een kinderstoel?quote:
Hahaha moet stiekem een beetje lachenquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:21 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Heb jij nou al eens een kinderstoel?
Kinderstoel
Oowww Suikert!! Isa zat vanmiddag in een winkelwagen voor het eerst![]()
![]()
Met mijn handschoenen om haar voeten, want ze was een sok kwijt en daar kwam ik pas in de supermarkt achter
Op zijn verzoekquote:Op dinsdag 3 december 2013 20:53 schreef L-E het volgende:
Ik weet niet veel van fv, maar hoe doen anderen dat dan met hun baby? Niet iedere moeder die fv geeft begint haar dag om 6 uur toch?
Mijn baby ligt te slapen. In de co-sleeper. In zijn slaapzak. Met Artis de Partis.
Ik las dat je naar het zwembad was en dat ze zo kletste en ik dacht nog aan dat filmpje van gisteren, dat J toch de luidruchtigste wasquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:18 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja, maar ze kletste wel het meest
(was ook wel grappig want zoveel praat ze ook niet thuis, waarschijnlijk omdat ze daar de kans niet voor krijgt.... zie filmpje op fb....)
Dat ligt dus aan de hoeveelheid en wat voor bijvoeding. Althans, volgens onze cb arts. Maar je moet vooral doen wat goed voelt natuurlijkquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:20 schreef pessie het volgende:
[..]
Toen Nathan een kleine baby was heb ik een keer berekend hoeveel ecalorieėn hij op lichaamsgewicht binnenkreeg aan moedermelk. Ik kwam toen uit op een hoeveelheid vergelijkbaar met 5000 calorieen voor een volwassene. De behoefte aan hoeveelheid vermindert bij het ouder worden en dus hebben ze minder nodig (ze groeien in het tweede half jaar doorgaans ook een stuk minder hard) maar om nou te zeggen dat een baby van een half jaar voldoende kan halen uit voornamelijk bijvoeding vind ik zelf wel ver gaan.
quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:21 schreef Loj het volgende:
[..]
Is idd vast ff wat rustiger voor haar maagje..
Iedere keer als ik meer ging aanbieden deed ik het in fases. Na de helft van de fles, hem er ff uithalen. Knuffelen, boer laten en daarna de rest opdrinken.
Maar misschien doe je dat al lang
En je bent helemaal niet stom!!!
Nu zit er dus iemand anders te zeuren op een forum 'ja er is dus zo'n vrouw bij babyzwemmen die elke week zegt dat dr kind er voor het eerst is en dat ze daarom zo knap is maar ik zie ze elke weekquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:11 schreef Kyara het volgende:
[..]
Bij het onderwaterzwemmen gaf ze geen kik dus ik vertelde heel trots dat het haar 1e keer was en toen kreeg ik een aantal blikken van(zelfde badpakje ook).
Neequote:Op dinsdag 3 december 2013 21:21 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Heb jij nou al eens een kinderstoel?
Kinderstoel
Oowww Suikert!! Isa zat vanmiddag in een winkelwagen voor het eerst![]()
![]()
Met mijn handschoenen om haar voeten, want ze was een sok kwijt en daar kwam ik pas in de supermarkt achter
Ik kreeg ookquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:23 schreef GotC het volgende:
[..]
Op zijn verzoekDe ene keer laat hij er overdag 3 uur tussen, dan 6 uur. Als hij niks aangeeft, krijgt hij dus niks.
En het gaat hier ook van rustig naar hel op aarde binnen 1 minuut![]()
Trouwens, ik werd gestraft voor wandelen vandaag. Lekker 8km met T. gewandeld, kom ik terug, heb ik nét de levering van m'n Next pakketten gemist. Met 5 min.
Brrr. No thanks. Ik ben geloof ik een van de weinige mensen die daar echt helemaal niks aan vind.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:25 schreef GotC het volgende:
Wtf ik heb een pagina gemist! Moeten jullie niet allemaal James Bond kijken?
Hier gaat er zo een banaan + peer in. Klein vreetmonster. Op het KDV werd ie vorige week heul heul boos omdat t op wasquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:24 schreef Olf het volgende:
Hier baby tussen 6 en 8 wakker trouwend en dan staan we op, ze maakt geen verschil tussen werkdagen en andere dagen maar na achten is het nooit dus ik hoef haar nooit wakker te maken. Ik sta op als zij me roept. Dit dus, behalve op dinsdag, dan moet ie vroeg mee en om 6 uur er uit.![]()
En voor de babies die '1 stuk fruit' eten, is dat dan ook soms een hele banaan? Wow! Mijne heeft mn vriends eetpatroon, ze wordt vast slank lateral heeft ze nu meer mijn bouw haha.
Dat.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:26 schreef Omentielvo het volgende:
[..]
Brrr. No thanks. Ik ben geloof ik een van de weinige mensen die daar echt helemaal niks aan vind.
Maar hoe onzeker je ook bent (en dat mag best, ben ik ook regelmatig).quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]dat deden we met bv al, omdat ze anders vaak de fles in 5 min leegtrok
.
En thnx.. Ook de anderen. Echt, de voeding van haar is iets dat me zo onzeker maakt. Ik heb echt een dreun van die bv maar toch niet aan de b opgelopen. En het niet melden, niet op de arm.. En nu ook het summiere willen eten van bijvoeding. Bah.
Isa ook niet! Niet los iig en in de winkelwagen viel ze ook steeds omquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nee. Maar ze kan ook nog niet zitten.
Deze James Bond is best knap. (Manliwef kijktquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:26 schreef Omentielvo het volgende:
[..]
Brrr. No thanks. Ik ben geloof ik een van de weinige mensen die daar echt helemaal niks aan vind.
Moet wel zeggen dat ze meer eten als ze geprakt eten dan als ze aan 1 stuk eten. Maar aan 1 banaan komen ze wel.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:24 schreef Olf het volgende:
En voor de babies die '1 stuk fruit' eten, is dat dan ook soms een hele banaan? Wow! Mijne heeft mn vriends eetpatroon, ze wordt vast slank later al heeft ze nu meer mijn bouw haha.
Dit jaquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:28 schreef pessie het volgende:
[..]
Deze James Bond is best knap. (Manliwef kijkt)
quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:24 schreef Olf het volgende:
[..]
Nu zit er dus iemand anders te zeuren op een forum 'ja er is dus zo'n vrouw bij babyzwemmen die elke week zegt dat dr kind er voor het eerst is en dat ze daarom zo knap is maar ik zie ze elke weekwat een opschepper'
![]()
Thnxquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:28 schreef Loj het volgende:
[..]
Maar hoe onzeker je ook bent (en dat mag best, ben ik ook regelmatig).
Voor Noor ben je de tofste moeder ter wereld. En iedere foto die ik van Noor zie, lijkt ze een onwijs lief en mooi meisje
En dat meisje heb jij gemaakt he!!
Kun je koordjes om de pols doen?quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:23 schreef -mandy- het volgende:
Hihihi, die Isa.
Ik heb vanochtend toen ik T naar school bracht en daarna boodschappen deed, een keer of 8 D's handschoenen aangedaan buiten. Ik die dingen aangedaan, hij ze weer uit, enz. D snapt niet dat die dingen warmte geven en je anders steenkoude handen krijgt.
De gastouder zei ook al verbaasd dat F dan heeeeel hard gaat huilen dus ik vermoedde al dat niet alle baby's dat doenquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:40 schreef LadyBlack het volgende:
Wow Suiker!
E kan wel los zitten, maar alleen als je haar neerzet. Ik vind het zo'n enorm verschil; een liggende of een zittende baby!
Ze is overigens wel een bikkel, geeft nooit een kik als ze zich stoot
F kroop een beetje half half, maar toen legde ik de iPad even neer en ineens kroop mijn nerd volgens het boekje razendsnel naar de iPad!quote:
*kijkt naar pensje van Pi*quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:31 schreef Kyara het volgende:
[..]
Moet wel zeggen dat ze meer eten als ze geprakt eten dan als ze aan 1 stuk eten. Maar aan 1 banaan komen ze wel.
En D wil nog steeds een modellencarriere
Moet je voor niet rollen naar de fysio?quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
Die iPad-truc heb ik geprobeerd om Noor eens uit te lokken over haar andere zij te rollen. Maar het werkte niet. Als ze dat over twee weken nog niet doet, moeten we terug naar de fysio. Oh en het trucje werkte ook niet om nou eens terug van buik naar rug te rollen.maar hey, voeten, roteren en dadada en compleet ondergekotst worden. Mijn dag was al compleet
.
Was met A in het begin ook, 1 kant kreeg hij niet voor elkaar. Nu maakt het niet meer uit.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
Voor rollen over 1 zij Gulara. Ze rolt altijd over haar rechterzij, nooit over links. Erfenis voorkeurshouding ofzo.
Oh dat ga ik ook proberen! Wij hebben ook zo'n addictquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:44 schreef Suikertante het volgende:
[..]
F kroop een beetje half half, maar toen legde ik de iPad even neer en ineens kroop mijn nerd volgens het boekje razendsnel naar de iPad!
Mijn baby kan met gemak een half uur, drie kwartier, achter elkaar zelf spelen, dan zit ze lekker op de grond en of ik zit ernaast, of achter computer, of ik lees de krant ofzo. Of ik hang de was op, ben dan ook soms dus even in andere ruimte, Ik praat dan wel regelmatig met haar, of geef haar even een aai. Volgens mij vindt ze het heerlijk, lekker zelf rommelen. En daarna doe ik dan een dansje met haar, gaan we lekker buiten lopen, samen eten. Denk als je het goed af wisselt het juist prima is als ze ook zelf speelt (als het er het type voor is, een kind wat het niet uit zichzelf doet, zou ik het ook niet 'dwingen')quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:46 schreef Omentielvo het volgende:
LB hoe tof dat je baby zo'n bikkel is. Dat is die van mij helemaal niet. Die is een rasechte dramaqueen
Ik heb nog een vraagje. Wat doen jullie als de baby wakker is? Riley is nu veel langer wakker en speelt graag op de grond. Dus nu doe ik haar in de gaten houden en een beetje forummen en wordon. En dan knuffel ik haar weer even. En dat wilt ze dan niet, want ze wilt spelen.
En soms maak ik me dan ineens zorgen dat ik haar geen genoeg aandacht geef ofzo
Nou, Lauren speelt veel zelf maar ik probeer ook wel de momenten te nemen dat we samen liedjes zingen (bv klap eens in je handjes incl gebaren) of gewoon even knuffelen, of samen ballen door de elefun halen, of ik bouw een toren en zij gooit em om. Maar hier is ook nog een peuter die aandacht nodig heeft, en een huishouden.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:46 schreef Omentielvo het volgende:
LB hoe tof dat je baby zo'n bikkel is. Dat is die van mij helemaal niet. Die is een rasechte dramaqueen
Ik heb nog een vraagje. Wat doen jullie als de baby wakker is? Riley is nu veel langer wakker en speelt graag op de grond. Dus nu doe ik haar in de gaten houden en een beetje forummen en wordon. En dan knuffel ik haar weer even. En dat wilt ze dan niet, want ze wilt spelen.
En soms maak ik me dan ineens zorgen dat ik haar geen genoeg aandacht geef ofzo
ik dacht dat mijn dreumes heus niet veel tv keek, maar hij kan alle figuurtjes benoemenquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:47 schreef Mineola het volgende:
Pas maar op met die iPads, mijne zei vanavond opeens iPad![]()
Ik hoop dat het eenmalig tweemalig wasIk probeer juist dat ding angstvallig bij hem weg te houden...
Ik ben in afwachting van een tripp trapp... Die wordt in een door ons uitgekozen kleur geverfd als het goed is rond deze tijd. Ik hoop dat we m binnenkort op kunnen halen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:53 schreef Kyara het volgende:
Bumbo's zijn top trouwens. Ik heb er ook nog 1 te koop trouwens.
De baby inzet plus kussentje is wel een aanrader.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik ben in afwachting van een tripp trapp... Die wordt in een door ons uitgekozen kleur geverfd als het goed is rond deze tijd. Ik hoop dat we m binnenkort op kunnen halen.
Tja, hier kan ik nu niet meer met een strak gezicht nee op zeggen he?quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:54 schreef Suikertante het volgende:
En dan ineens hebben ze het door en doen ze niet anders meer![]()
Mineola kijk je zelf nogal veel naar je iPad? Want F is ook erg geobsedeerd door de supersaaie zwarte telefoon van zijn vader die altijd op z'n kop op tafel ligt, niet eens met de glimmende kant boven. De enige reden die ik kan verzinnen is dat wij er ook geobsedeerd door zijn
Ik denk dat je prima aanvoelt wat Riley wil en wanneerquote:Op dinsdag 3 december 2013 22:17 schreef Omentielvo het volgende:
Dank voor jullie antwoorden. Ik kan mij daar dus echt druk om maken of ik haar genoeg aandacht geef. Terwijl ik weet dat ik dat doe. Maar dat is dus mijn onzekerheid
Ja. Dat dus. Ik vind het heel lekker zo af en toe een moment voor mezelf.quote:Op dinsdag 3 december 2013 22:43 schreef Suikertante het volgende:
Gulara werk ze!
Omen je mag best andere dingen doen hoor, alleen maar fijn straks (en nu) dat ze zichzelf kan vermaken toch? Ik neem het ervan! Knuffelen afwisselen met dingen voor mezelf doen: ideaal
Dit dus.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:52 schreef Olf het volgende:
[..]
Mijn baby kan met gemak een half uur, drie kwartier, achter elkaar zelf spelen, dan zit ze lekker op de grond en of ik zit ernaast, of achter computer, of ik lees de krant ofzo. Of ik hang de was op, ben dan ook soms dus even in andere ruimte, Ik praat dan wel regelmatig met haar, of geef haar even een aai. Volgens mij vindt ze het heerlijk, lekker zelf rommelen. En daarna doe ik dan een dansje met haar, gaan we lekker buiten lopen, samen eten. Denk als je het goed af wisselt het juist prima is als ze ook zelf speelt (als het er het type voor is, een kind wat het niet uit zichzelf doet, zou ik het ook niet 'dwingen')
Ik vind dat ook zo ontzettend leuk om te zien hoe kinderen op hun overige familieleden reageren. (dus niet vader en moeder maar wel mensen die ze vaak zien zoals opa en oma) Fijn dat je even een beetje bij hebt kunnen slapen!quote:Op dinsdag 3 december 2013 23:42 schreef Juud-- het volgende:
E. heeft afgelopen nacht voor het eerst gelogeerd, bij mijn ouders. Feest joh, ze heeft helemaal vriendjes gemaakt met mijn moeder (toen ik haar vanmiddag ophaalde en knuffelde ging ze huilen, toen mijn moeder haar overpakte werd ze rustigKlein kreng
) en ze was helemaal leuk en gezellig en modelbaby geweest. En ik heb HEERLIJK geslapen, een nachtje zonder kind. Maar nu ben ik toch wel weer heel blij om haar hier te hebben, het leven is gewoon gezelliger met haar erbij
Jammerquote:Op woensdag 4 december 2013 09:43 schreef L-E het volgende:
Ze klinken leuk MM, maar ik heb een shopstop.
Ik durf het niet goed te weigeren, eerlijk gezegd. Maar ik let heel goed op of hij er last van heeft of interesse. Het schuurt nergens en heeft het nog niet eens opgemerkt. Maar ik ben er ook niet helemaal zorgeloos over hoor.quote:Op woensdag 4 december 2013 10:53 schreef Olf het volgende:
Hier ook een lekkere nacht! Zelfs te laat op m'n werk haha, ze werd pas om 8 uur wakker!
Venco wow wat een sieraden. Zou ook z'n collectie klein proberen te houden.voor mij is sieraden voor babies een no go, net als voor dreumesen peuters en kleuters trouwens.
Ik zou m niet omdoen want baby, maar ik vind het niet voorbehouden aan meisjes hoor.quote:Op woensdag 4 december 2013 11:09 schreef mousemicky het volgende:
Ik heb van mijn Italiaanse tante ook een armbandje voor J. gehad. Dat doe ik m maar niet om.
a. Hij is een jongen...
b. Hij zou er denk ik de hele tijd aan zitten pulken/ trekken/ zn armpje afklemmen
c. Hij is een jongen.
d. Hij is een jongen!
Kettinkjes voor babies vind ik een beetje eng, ze zouden zichzelf zomaar wurgen. Ik neem t risico niet...
Zodra A er wel oog voor gaat krijgen, doe ik hm af.quote:Op woensdag 4 december 2013 11:13 schreef Tally het volgende:
Fee draagt sinds haar geboorte een armbandje die ze van mijn zusje heeft gekregen met d'r naam. Ze heeft er geen oog voor en vind het best dat hij er zit.
Dus dan breekt het af. En stopt je baby het in zijn mond..?quote:Op woensdag 4 december 2013 11:16 schreef vencodark het volgende:
[..]
Zodra A er wel oog voor gaat krijgen, doe ik hm af.
Tja en dat kettinkje, het is een smal zilveren dingetje. Zichzelf ermee wurgen zal niet lukken want dan breekt het al af en ik zie ook geen sporen dat het knelt ofzo. Maar kan best dat ik van gedachten ga veranderen want ik ben ook wel iemand met doemscenarios.
Ik zou er toch niet zomaar vanuit gaan dat een zilver kettinkje zomaar afbreekt eigenlijk maar ik vind het bij mezelf soms al vervelend zitten een ketting als ik 's nachts wakker word.quote:Op woensdag 4 december 2013 11:16 schreef vencodark het volgende:
[..]
Zodra A er wel oog voor gaat krijgen, doe ik hm af.
Tja en dat kettinkje, het is een smal zilveren dingetje. Zichzelf ermee wurgen zal niet lukken want dan breekt het al af en ik zie ook geen sporen dat het knelt ofzo. Maar kan best dat ik van gedachten ga veranderen want ik ben ook wel iemand met doemscenarios.
quote:Op woensdag 4 december 2013 11:17 schreef L-E het volgende:
[..]
Dus dan breekt het af. En stopt je baby het in zijn mond..?
Daar denk ik dan weer wel aan. Vind ik voor een jongetje trouwens ook weer anders.quote:Op woensdag 4 december 2013 11:18 schreef Gulara het volgende:
Ik zou een ring niet fijn vinden. Als ie een keer ergens met z'n vinger tussen komt en z'n vinger dik wordt.![]()
Jongens mogen wel een dikke vinger vast in een ring?quote:Op woensdag 4 december 2013 11:21 schreef vencodark het volgende:
[..]
Daar denk ik dan weer wel aan. Vind ik voor een jongetje trouwens ook weer anders.
quote:Op woensdag 4 december 2013 11:25 schreef Olf het volgende:
[..]
Jongens mogen wel een dikke vinger vast in een ring?
Dat dus.quote:Op woensdag 4 december 2013 11:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik vind sieraden bij baby's en kleine kinderen ook niet zo geweldig... Pas als ze er zelf om kunnen vragen idd.. Je ziet wel eens baby's met knopjes in de oren of een ringetje als het een jongen is. Nou, echt geen haar op m'n hoofd.. Men moet het zelf weten, maar ik vind het geen gezicht.
Bij mij doe ik het inderdaad ook om esthetische redenen niet, had nog niet eens aan het gevaar gedacht. Ik kan het niet helpen maar heb ook meteen tien vooroordelen klaar liggen als ik een baby met oorbellen enzo zie.quote:Op woensdag 4 december 2013 11:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik vind sieraden bij baby's en kleine kinderen ook niet zo geweldig... Pas als ze er zelf om kunnen vragen idd.. Je ziet wel eens baby's met knopjes in de oren of een ringetje als het een jongen is. Nou, echt geen haar op m'n hoofd.. Men moet het zelf weten, maar ik vind het geen gezicht.
Nee dūh.quote:Op woensdag 4 december 2013 11:25 schreef Olf het volgende:
[..]
Jongens mogen wel een dikke vinger vast in een ring?
Ik ben blij dat je dit zegt, nu voel ik me minder schuldig over mijn vooroordelenquote:Op woensdag 4 december 2013 11:27 schreef Olf het volgende:
[..]
Bij mij doe ik het inderdaad ook om esthetische redenen niet, had nog niet eens aan het gevaar gedacht. Ik kan het niet helpen maar heb ook meteen tien vooroordelen klaar liggen als ik een baby met oorbellen enzo zie.
quote:Op woensdag 4 december 2013 11:27 schreef Olf het volgende:
[..]
Bij mij doe ik het inderdaad ook om esthetische redenen niet, had nog niet eens aan het gevaar gedacht. Ik kan het niet helpen maar heb ook meteen tien vooroordelen klaar liggen als ik een baby met oorbellen enzo zie.
Geen suiker maar wel TOF!quote:Op woensdag 4 december 2013 11:19 schreef vencodark het volgende:
Suiker, is dit wat voor jouw F?(je had toch ook een geboortekaartje met een vosje)?
[ afbeelding ]
Schuldig.quote:Op woensdag 4 december 2013 11:27 schreef Olf het volgende:
[..]
Nee inderdaad, armbandjes kettinkje of oorbellen, ik word er allemaal een Bertje nerveus van.quote:Op woensdag 4 december 2013 11:30 schreef Gulara het volgende:
[..]
Schuldig.![]()
Het gevaar voor sieraden voor mijn jongetje is vooral voor mij. Ik denk dat m'n ogen fysiek pijn zouden doen bij de aanblik. /ikhouechtnietvansieradenbijbaby's
quote:Op woensdag 4 december 2013 11:38 schreef vencodark het volgende:
Voor de kindjes die 's nachts slecht slapen:
[ afbeelding ]![]()
Jaaajaaajaaa, ik kan niet wachten tot Nin zo'n lieveheersbeestjeringetje om kan, dan neem ik er ook (weer) een! (De grootste kindermaat pastte altijd nog om m'n pink, ik had jaaaaaarenlang van die lieveheersbeestjesringetje, tot m'n 25ste ongeveerquote:Op woensdag 4 december 2013 11:37 schreef Gulara het volgende:
Ja fuck, moet ik opeens m'n mening herzien omdat Nin een armbandje heeft.![]()
En Nin is awesome.![]()
Ok armbandjes zijn ok!![]()
En een eventueel meisje mag later wel lieveheersbeestoorbellen als ze 5 of 6 is ofzo.
quote:Op woensdag 4 december 2013 11:38 schreef vencodark het volgende:
Voor de kindjes die 's nachts slecht slapen:
[ afbeelding ]![]()
Ja zeg, daar gaan mijn vooroordelen! Ik was aan ze gehecht.quote:Op woensdag 4 december 2013 11:37 schreef Gulara het volgende:
Ja fuck, moet ik opeens m'n mening herzien omdat Nin een armbandje heeft.![]()
En Nin is awesome.![]()
Had ze ook niet iets ordinairs op het dak van d'r auto?quote:Op woensdag 4 december 2013 11:44 schreef Olf het volgende:
Nou ik houd mijn vooroordelen en denk nu over Belle aan een moeder die d'r baby cola geeft, friet met extra zout, baby alleen thuis laat om lekker breezah te drinken en met een voorliefde voor daggeren.
Ja zo is ze hč, maar ze is natuurlijk ook op dat dak zwanger geraakt dus dan was die schildering een mooie memoire.quote:Op woensdag 4 december 2013 11:46 schreef Gulara het volgende:
[..]
Had ze ook niet iets ordinairs op het dak van d'r auto?
Je weet toch dat Nin haar fok-naam is, ze heet Natasja Ilovu Namajayjay.quote:Op woensdag 4 december 2013 11:52 schreef vencodark het volgende:
Maar ordinaire mensen noemen hun kind toch geen Nin? Eerder Priscilla of Dashiki, of Sabrina, of Vanessa.
Maar venco, je weet toch wel dat het voluit Nin'LaTrashaNeeNay is?quote:Op woensdag 4 december 2013 11:52 schreef vencodark het volgende:
Maar ordinaire mensen noemen hun kind toch geen Nin? Eerder Priscilla of Dashiki, of Sabrina, of Vanessa.
Het is vast een afkorting. Voor Ninessity ofzo.quote:Op woensdag 4 december 2013 11:52 schreef vencodark het volgende:
Whaaaaa!quote:Op woensdag 4 december 2013 11:55 schreef bellelena het volgende:
MIJNJ SSSSSS PAKJEEEEE@)($#*)(@!!!!
Bij A zit het armbandje zodanig dat het lichtjes kan draaien.quote:Op woensdag 4 december 2013 11:56 schreef LadyBlack het volgende:
Hier ook een no-go wat sieraden betreft. Ik vind die armbandjes er schattig uitzien, maar het lijkt me zo naar knellenNiet dat ie bij E zou knellen natuurlijk met dr spillepootjes, maar toch
Venco, om die romper zou ik willen dat E niet doorsliep!
Ik wilde ook zo'n romper van de Coffee Company met 'sleep is overrated' eropmaar kan ze niet meer vinden...
Boven op de bank gaan staan en haar dan omhoog gooien in de hoop dat ze de grond niet raakt maar weg vliegt?quote:Op woensdag 4 december 2013 12:03 schreef bellelena het volgende:
Je elfje LBBinnenkort leert ze ook vliegen! Zijn we hier ook al druk mee bezig!
Juud, ik heb ook geen idee, maar wat XM zegt, klinkt wel goed!
Zie boven! Ik heb de bruine met die vogeltjes. Pm/DM maar ff als je interesse hebtquote:Op woensdag 4 december 2013 12:07 schreef Juud-- het volgende:
Eva Airways(https://www.evaair.com)
Thanks voor je tip XM, dat klinkt alvast goed! En als je een plaatje van dat kussen hebt…graag! Ben wel benieuwd.
Veel succes! Kies niet įl te zware pijnstillers, straks val je in slaap tijdens je examenquote:Op woensdag 4 december 2013 12:06 schreef Tally het volgende:
Ik heb straks examen en ik ben al een hele poos van school dus ik ben onwijs zenuwachtig.
Zo zenuwachtig dat alles vast zit in mijn nek en ik er onwijs hoofdpijn van heb.
Zo maar eens wat zwaardere pijnstillers halen
Ik klikte en wist niet wat ik moest verwachten.quote:Op woensdag 4 december 2013 12:07 schreef Juud-- het volgende:
Eva Airways(https://www.evaair.com)
Thanks voor je tip XM, dat klinkt alvast goed! En als je een plaatje van dat kussen hebt…graag! Ben wel benieuwd.
Ik ook nietquote:Op woensdag 4 december 2013 12:10 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik klikte en wist niet wat ik moest verwachten.![]()
Behalve A zijn pap geven, 3 luiers verschonen en zelf ontbijten heb ik nog geen klap uitgevoerd.
Ik moet pas in maart weer.quote:Op woensdag 4 december 2013 12:15 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik ook niet. Maar ik ga zo ff naar het cb!
Niks schunnigs hoorquote:Op woensdag 4 december 2013 12:10 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik klikte en wist niet wat ik moest verwachten.![]()
Behalve A zijn pap geven, 3 luiers verschonen en zelf ontbijten heb ik nog geen klap uitgevoerd.
Hee, dat was mijn verzinsel he.quote:Op woensdag 4 december 2013 11:56 schreef L-E het volgende:
[..]
Ze begon zelf door haar kind Natasja Ilovu Namajayjay te noemen.
Philadelphia, kipfilet, geitenkaas, babysmeerkaas (geen fan van)... Maar geen idee hoe oud Ą isquote:Op woensdag 4 december 2013 12:39 schreef vencodark het volgende:
Geven jullie je kind trouwens een boterham, zo ja, wat doe je er dan op?
Wij geven A nogal eens brood met kaas. Ook een keer laagje jam erop gehad en appelstroop (blijkbaar mag dat) omdat de kaas op was. Wie heeft nog meer ideeėn?
7 maanden.quote:Op woensdag 4 december 2013 12:41 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Philadelphia, kipfilet, geitenkaas, babysmeerkaas (geen fan van)... Maar geen idee hoe oud Ą is
Waauw, mag pindakaas ook? Dacht dat dat niet mocht (of geldt dat nou alleen voor katten?)quote:Op woensdag 4 december 2013 12:43 schreef Juud-- het volgende:
Ik heb toevallig vanmorgen bij het CB een voedelsdriehoek meegekregen, ik zal 'm ff voor je overtypen qua belegsuggesties..
appelstroop, jam, plakje jonge kaas, pindakaas, plakje kipfilet, leverworst (max 1x pw wegens veel vit. A), smeerkaas (max 1x pw ivm veel zout, of anders zoutarme smeerkaas), geprakt fruit (een banaan ofzo denk ik dan, iets anders zou ik niet weten hoe?)
Appelstroop is natuurlijk wel heel goed voor het ijzergehalte.quote:Op woensdag 4 december 2013 12:43 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Pindakaas kan ook nog. Maar ik gaf toen nog alleen boter en appelstroop geloof ik.
20+ mag toch?quote:Op woensdag 4 december 2013 12:45 schreef LadyBlack het volgende:
Maar kaas is toch ook best wel zout?
Zekerquote:Op woensdag 4 december 2013 12:45 schreef LadyBlack het volgende:
Maar kaas is toch ook best wel zout?
Voor katten..? Die van mij eten gewoon brokjes, geen boterhammen met pindakaasquote:Op woensdag 4 december 2013 12:44 schreef vencodark het volgende:
[..]
Waauw, mag pindakaas ook? Dacht dat dat niet mocht (of geldt dat nou alleen voor katten?)
Die van ons ook hoor.quote:Op woensdag 4 december 2013 12:49 schreef Juud-- het volgende:
[..]
Voor katten..? Die van mij eten gewoon brokjes, geen boterhammen met pindakaasMaar ik heb er verder geen idee van hoor, dit stond op die voedseldriehoek van het CB. Maar ik zie andere moeders hier wel vergelijkbare dingen zeggen
Gister wel ham geprobeerd en smac. Vond hij ook lekker. En hij kreeg bij familie laatst zoete rijst, dat ging er helemaal in als koek (gaan we geen gewoonte van maken).quote:Op woensdag 4 december 2013 13:00 schreef mousemicky het volgende:
Hier krijgt J. ook geitenkaas op de boterkam, vindt ie lekker
Geprakt fruit: banaan, aardbei, een restje uit zo'n potje, of een restje van de fruithap (appel, peer).
Kaas en vlees heb ik nog niet echt geprobeerd, heb t idee dat ie dat gewoon van de boterham af eet
+1. Hier zitten we nog in de korstenfase.quote:Op woensdag 4 december 2013 12:44 schreef LadyBlack het volgende:
Ik moet E nog brood gaan geven, maar denk dat ik het zo lang mogelijk bij alleen brood of brood met boter hou.
Dit! Wij zijn eerst naar de osteopaat geweest, die heeft het losgemaakt - dat schijnt een fysio niet te te mogen. Daarna naar de fysio en die kijkt en vraagt, toont oefeningen, test een klein beetje de beweeglijkheid en geeft hints en tips.quote:Op woensdag 4 december 2013 12:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja, ik had het ook Juud met Noor. Fysio gaat gewoon kijken, beetje oefeningen doen en je krijgt ook tips en oefeningen mee voor thuis. Wat bij ons echt heel erg hielp was elke dag haar hoofdje helemaal van links naar rechts draaien, dus alsof je over je schouder kijkt als ware. We deden dat terwijl ze gewoon op een kleed lag. Toen kwam dat nekje een beetje los en ging het echt snel beter.
Hmm.. je hoort zulke wisselende verhalen over osteopaten dat ik gewoon niet weet wat ik er van moet vinden, lastig. En nee, ze is niet geholpen bij de geboorte maar ze werd wel half gelanceerd. Ze lijk niet echt ergens last van te hebben, huilt ook nooit ofzo en somehow heb ik in mijn hoofd dat ze dat wel zou doen als er iets klem zou zitten?quote:Op woensdag 4 december 2013 14:02 schreef Cwen het volgende:
[..]
Dit! Wij zijn eerst naar de osteopaat geweest, die heeft het losgemaakt - dat schijnt een fysio niet te te mogen. Daarna naar de fysio en die kijkt en vraagt, toont oefeningen, test een klein beetje de beweeglijkheid en geeft hints en tips.
Is ze toevallig een handje geholpen bij de geboorte?
Mijn man biechtte laatst schoorvoetend op dat Isa inmiddels pindakaas, chocopasta, hagelslag en kaas met stroop op brood heeft gehad...quote:Op woensdag 4 december 2013 12:44 schreef vencodark het volgende:
[..]
Waauw, mag pindakaas ook? Dacht dat dat niet mocht (of geldt dat nou alleen voor katten?)
Ellie had ook geen last, dus dat hoeft niet.quote:Op woensdag 4 december 2013 14:06 schreef Juud-- het volgende:
[..]
Hmm.. je hoort zulke wisselende verhalen over osteopaten dat ik gewoon niet weet wat ik er van moet vinden, lastig. En nee, ze is niet geholpen bij de geboorte maar ze werd wel half gelanceerd. Ze lijk niet echt ergens last van te hebben, huilt ook nooit ofzo en somehow heb ik in mijn hoofd dat ze dat wel zou doen als er iets klem zou zitten?
Aww LE met je zieke kleuterkindje(Hoe weet je dat hij hoofdpijn heeft? Of kon hij dat zelf benoemen?)
Van hem, of van je schoonouders?quote:Op woensdag 4 december 2013 14:10 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Mijn man biechtte laatst schoorvoetend op dat Isa inmiddels pindakaas, chocoladetaart, hagelslag en kaas met stroop op brood heeft gehad...![]()
Van hem, want dat eet hij altijd op brood en hij vond het zo gezellig dat Isa mee at. Eerst schrok ik heel erg, want ik zag Isa echt al achter een stapel boterhammen dik besmeerd met pasta zitten, maar ik merk wel dat ik er makkelijker mee word. Ik geef haar nu ook af en toe wel een hapje als ik een boterham eet of ... please dont kill me, een hapje cake ofzoquote:Op woensdag 4 december 2013 14:11 schreef L-E het volgende:
[..]
Van hem, of van je schoonouders?
Ik zou echt zoooo pissig zijn.
Ik zou echt boos zxijnquote:Op woensdag 4 december 2013 14:10 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Mijn man biechtte laatst schoorvoetend op dat Isa inmiddels pindakaas, chocopasta, hagelslag en kaas met stroop op brood heeft gehad...![]()
Het is ook zijn kind hequote:Op woensdag 4 december 2013 14:14 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik zou echt boos zxijn. Ik heb manlief de Kleintjes lijst gegeven met de opdracht bij twijfel altijd daarop kijken
True. Wij hebben hier wel overeenstemming bereikt over wat we wel en niet willen. Anders krijgen we een ingewikkeld huwelijk hoor.quote:
Ze heeft ook gewoon al 7 tanden he, kun je het je voorstellen??quote:Op woensdag 4 december 2013 14:18 schreef L-E het volgende:
[..]
True. Wij hebben hier wel overeenstemming bereikt over wat we wel en niet willen. Anders krijgen we een ingewikkeld huwelijk hoor.
Verder, Spirit, jullie Isa is zo een andere baby dan Sticker. Van daaruit maak je andere keuzes, dat is toch prima.
Oh ja, wij moeten nog daten!quote:Op woensdag 4 december 2013 14:20 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ze heeft ook gewoon al 7 tanden he, kun je het je voorstellen??
Ik zou die twee best eens naast elkaar willen zien
Klopt ook. Maar bepaald voedsel vind ik gewoon niet zo nodig bij een baby en daarbij wordt het afgeraden. Maar goed, manlief vind wat ik vind mbt de kids leidend.quote:
Isa is echt gek op andere kindjes, en tot nu toe heeft ze ze allemaal heel gelaten, dus geen zorgen hoorquote:Op woensdag 4 december 2013 14:21 schreef L-E het volgende:
[..]
Oh ja, wij moeten nog daten!Ik zie Isa echt voor me als zo'n vreetmonster dat in mijn zoon zn onderkinnen hapt zodra ze de kans krijgt
Misschien spuit 11 maar ik ben met Rosalie ook bij de kinderfysiotherapeut geweest ivm een voorkeurshouding. Ze kijkt eerst hoe erg de eventuele afplatting is en of er blokkades zitten in bijvoorbeeld de nekspieren. Daarna is het veelal oefeningen doen. Denk aan: op de buik liggen voor het trainen van de nekspieren, op de rug een speeltje met haar ogen volgen enzo. Het is heel erg op babyniveau en ik vond het heel fijn gaan. Er werd goed op signalen gelet en als Rosalie moe werd stopten we.quote:Op woensdag 4 december 2013 11:58 schreef Juud-- het volgende:
Mag ik ff een vraag stellen? Was vanmorgen met baby naar het CB en we hebben een verwijsbrief voor de kinderfysio meegekregen omdat E. een voorkeurshouding heeft. Ik doe al alle interessante dingen (speelgoedjes, zo'n hangding in de box (kom ik gewoon niet op de naam he..!), nachtlampje) aan de niet-voorkeurskant en ik verschoon haar ook aan de andere kant, maar het is gewoon een eigenwijs stuk vreten (). Hebben hier moeder ervaring met kinderfysio omwille van voorkeurshouding? Ik weet wel dat Kyara's meisjes naar de fysio gingen, maar ik dacht dat dat was vanwege prematuur.
Anyone? Wat kan ik verwachten?
Nu al?quote:Op woensdag 4 december 2013 12:39 schreef vencodark het volgende:
Geven jullie je kind trouwens een boterham, zo ja, wat doe je er dan op?
Wij geven A nogal eens brood met kaas. Ook een keer laagje jam erop gehad en appelstroop (blijkbaar mag dat) omdat de kaas op was. Wie heeft nog meer ideeėn?
Nouja, ik vroeg het, zo van op de verpakking staat 4x200, maar is dat dan genoeg voor haar? En toen was het antwoord dus nee... En ze was ook wel redelijk hoor, maar ik had gehoopt dat ze duidelijker was welke kv ik nou het beste kon nemen. En dat was ze niet echtquote:Op woensdag 4 december 2013 15:13 schreef L-E het volgende:
XM, dat ze moet groeien op bijvoeding is echt onzin. Het is bijvoeding, tot een jaar bevat moedermelk of flesvoeding alles wat ze nodig heeft. Op borstvoeding.com staat hier ook wel het eea over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |