abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133886607
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
pi_133886737
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:08 schreef Tally het volgende:

[..]

Die van mij ook :')
Vreetkindboks!
Sarcasme. Herken het.
pi_133886787
Wat Suiker zegt vraag ik me ook af.
  dinsdag 3 december 2013 @ 20:17:41 #4
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133886954
Nou, ze valt idd eerder in slaap dan dat ze gaat huilen. Ook toen we echt volledig op verzoek voedden, ging ik vaak af op wat smakken enzo, maar echt janken om eten... :N. Zeer zeer zeer sporadisch.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_133886991
Smakken is een heel duidelijk hongersignaal. Dat is vragen om eten, wmb.
pi_133887007
Je maakt haar toch nog altijd on 6 uur wakker XM? Wordt ze uit zichzelf echt niet voor een uur of negen wakker? Al kan ik me voorstellen dat als ze nooit haar honger hoeft aan te geven het misschien ook een beetje verleert dat te doen? :@

Het ging over eetschemas! Hier:

7.00 borst
9.00 fruit (halve banaan in stukken of een heel peertje in stukken of geprakte mango)
11.30 boterham met boter of appelstroop (variėrend van niets tot bijna hele boterham maar nooit helemaal)
15.00 half boterhammetje
18.00 avondeten, ongeveer 100 gram + yoghurt met twee schepjes babymuesli
19.30 borst
23.00 borst
3.30 borst

En tussendoor of borst, of thee (op kdv alleen thee maar thuis snapt ze de beker niet)
pi_133887071
Wat is babymusli olf?
Sarcasme. Herken het.
pi_133887137
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:19 schreef Spirit82 het volgende:
Wat is babymusli olf?
Het is van biobim, ziet er uit als poeder van pap, maar dan dus muesli. Omdat ze dus niet bar veel eet en dit echt suuuuuperlekker vindt.
pi_133887187
Hoe kom je erop! Wat een goed idee O+
Sarcasme. Herken het.
pi_133887193
Wat L-E zegt, het smakken is een duidelijk signaal hoor :Y Als je wacht tot ze huilt dan heb je al wat signalen gemist natuurlijk (ik ben vaak zo sloom dat hij herrie gaat maken tegen de tijd dat ik de fles net in de magnetron zet).

Verder herinner ik me van een paar maanden terug dat je meisje wat weinig at, toen vond je het ook eng om lang te wachten omdat je bang was dat haar bloedsuikerspiegel te laag werd toch? Misschien herinner ik het me verkeerd. Maar intussen is ze echt een stuk sterker! Als wij op pad gaan laat F ook niet echt merken dat hij honger heeft, maar als we dan thuiskomen en ik maak de fles niet snel dan gaat hij een uur of soms twee na flestijd toch echt op zijn strepen staan.
Ik probeer dit niet te laten gebeuren, maar ik geloof toch dat een baby zich vroeg of laat laat horen :Y Zeker op deze leeftijd, bij die hele kleintjes snap ik de angst wel dat je teveel signalen mist en dat ze dan in een te diepe slaap komt oid.
pi_133887223
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:22 schreef Spirit82 het volgende:
Hoe kom je erop! Wat een goed idee O+
http://www.biobim-shop.com/shop/biobim-muesli-p-12.html

Deze. Er staat op de verpakking volgens mij dat het met melk kan maar wij doen yoghurt.
pi_133887286
Ik vergeet Isa eigenlijk altijd eten te geven :@ Dat klinkt stom, maar serieus. Gelukkig is mevrouw vrij stipt en een echte kopie van mij: zodra ze chagrijnig wordt, weet ik dat er eten in moet :D
Sarcasme. Herken het.
pi_133887308
Hier begint het met gemopper. Dat wij dan denken wat is er met hem, why the long face enzo, en als ik er dan een tepel in stop gaat hij als een gek drinken. Oh, dat dus :@ Huilen is idd een laat signaal, zoals Suiker al aangaf.
  dinsdag 3 december 2013 @ 20:29:47 #14
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_133887424
Hier kluiven op zijn handjes of mopperen, het eerste kan ie wel even volhouden, als ie start met moppers, dan is het echt honger en moet er snel iets in, anders is het huilen.
Hij kan ook wakker worden en meteen honger hebben en soms is ie eerst een uurtje aan het spelen en dan pas honger. Soms zit er 2 uur tussen en soms 5 uur, hij bedenkt het allemaal fijn zelf en groeit als een malle.... O+
  dinsdag 3 december 2013 @ 20:41:09 #15
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133887832
We voeden nu dus om de vier uur en ze laat er nooit minder tijd tussen. Nooit. En ik weet niet of ze voor 9 niet wakker zou worden 's ochtends omdat we haar er altijd om 6 uur uithalen. Op werkdagen kan het niet anders en ja iets met rust / reinheid / regelmaat en gezien laatstgenoemde doen we dat dus in het weekend ook maar. Overigens heb ik dat smekken of andere hongersignalen (zijn er nog meer dan smakken en huilen?) al in geen tijden meer gezien. Ook na 4 uur niet.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 3 december 2013 @ 20:42:09 #16
378192 -mandy-
I am who I am
pi_133887875
Als D honger krijgt en gaat het hem niet snel genoeg vooraleer hij de fles krijgt, gaat er een soort van luchtalarm af. Dat je wel een minuut moet wachten op je fles ... onvoorstelbaar. Slechte hotelservice ;)
Bij fruit of groente-tijd valt het mee, dan is het gemopper.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_133887898
Babymeusli, wat een uitvinding! Ik kende het helemaal niet.

Hier laat E. ook wel echt van zich horen hoor. Door van 0 naar krijsen in 10 seconden te gaan :D en als ze de fles dan heeft zuigt ze zo hard dat ze helemaal buiten adem raakt. O+
E.
pi_133887902
XM, jullie zetten in het weekend om 6 uur de wakker om Noor een fles te geven, begrijp ik dat nu goed?
  dinsdag 3 december 2013 @ 20:44:27 #19
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133887969
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:42 schreef L-E het volgende:
XM, jullie zetten in het weekend om 6 uur de wakker om Noor een fles te geven, begrijp ik dat nu goed?
Ja, elke dag gaat ie om 6 uur. Ik kolven, vriend voedt.
pi_133888018
Bijgelezen.

Er werd gevraagd naar leeftijd. Tot en met zondag ben ik nog 34. Maandag word ik 29. :D

Spark ik zag haar curves op fb en zag dat ze wat gezakt was. Maar ik vond het niet schrikbarend. Ik heb het andersom wel eens veel meer zien verspringen (dus dat een baby ineens naar boven gaat op de curve) en dan wordt er altijd om gejuicht. Ik snap dat verschil dus echt nooit :@

Hier lijkt Riley een fles minder nodig te gaan hebben. Bijvoeding gaat echt steeds beter. Schema is nu
7.30 fles 180/6 met pap
10.00 cracker
12.00 boterham en fles 180/6
14.30 fruit
17.30 groente
19.00 fles 180/6 met pap

Ik las nog over samen slapen met je baby. Ik vroeg me ook altijd af hei dat ging met je liefdesleven. Maar nu heb ik het antwoord.
Riley slaapt trouwens het liefst in haar eigen bedje. En een liefdesleven heb ik niet. :D

Morgen een rotdag. Dan wordt mijn oom gecremeerd. :'(
pi_133888068
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:44 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ja, elke dag gaat ie om 6 uur. Ik kolven, vriend voedt.
Heftig. Je zou het makkelijker voor jezelf kunnen maken en eens uitslapen? :)
  dinsdag 3 december 2013 @ 20:47:25 #22
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133888070
Hooguit wordt ze ongeduldig als we haar op het voedingskussen leggen. Dan heeft ze in de gaten dat ze trek heeft en begint wat te mopperen / pruttelen. Maar ja, dan staat ie al klaar :').
pi_133888189
Omen, jonge deerne! O+

Sterkte morgen :*
  dinsdag 3 december 2013 @ 20:51:47 #24
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133888217
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:47 schreef L-E het volgende:

[..]

Heftig. Je zou het makkelijker voor jezelf kunnen maken en eens uitslapen? :)
Dat vinden we lastig, omdat ze dan niet aan haar flessen komt voor de dag.

Het is gewoon een rare met eten. Ze vroeg er echt vanaf dag 1 al niet duidelijk om. Niet aan de borst, niet op de arm gevoed willen worden, alleen op een kussen.. Ik weet het ook niet. Zou best op verzoek willen voeden, maar denk dat ze dan 2, misschien 3 flessen zou drinken. En het is niet dat ze niet wil als we geven. Ze drinkt ze meestal goed leeg.
pi_133888276
Ik weet niet veel van fv, maar hoe doen anderen dat dan met hun baby? Niet iedere moeder die fv geeft begint haar dag om 6 uur toch?

Mijn baby ligt te slapen. In de co-sleeper. In zijn slaapzak. Met Artis de Partis. O+
pi_133888278
Door XM die elke dag om 6.00 uur Noor haar eten geef vraag ik me af of er mensen zijn die verschil maken/merken tussen werkdagen en vrije dagen

In het weekend blijf ik op bed totdat Riley wakker wordt. Dan laat ik haar lekker kletsen tegen Ollie, zodat ik even wakker kan worden en daarna sta ik op en ga ik in mijn pyjama nog naar haar toe. Dan verschoon ik haar luier en geef ik haar de fles. Daarna ga ik koffie drinken en speelt zij op de grond. En dan gaan we samen douchen en kleed ik ons aan

Tijdens werkdagen ben ik al aangekleed (en heb ik mijn koffie al op) en haal ik Riley 6.15 uit bed en heeft ze om 6.30 een schone luier en de fles. Daarna kleed ik haar aan en gaan we weg. Douchen doe ik tijdens werkdagen 's avonds.
pi_133888440
Half bijgelezen:

Even een :* voor spark

Mijn veelvraten:

07:00 bv
08:30 3/4 boterham met roomboter en philedelphia
09.00 bv (niet altijd)
11.30 fruit (meestal allebei 1 stuk)
12.30 brood: allebei 1 snee, 1/2 roomboter en pindakaas en 1/2 roomboter en appelstroop
13.30 bv
16.00 maisboogje
17.30 avondeten (groente met aardappel, pasta of rijst, meestal zo'n 50/60 gram pp) en toetje (yoghurt)
19.00 bv
22.00 bv
03.00 bv
05.00 bv

:X

Bloem, welkom. Knappe dame!

XM, zeker even naar laten kijken. Hier ook lang last gehad van knip maar desondanks wel tweeling verwekt ;)

Hier geen sex met baby in de buurt hoor, dat kan ik echt niet. Over meekijkende katten kan ik nog hele verhalen vertellen :X

3 persoonsbed klinkt wel gezellig O+

En nu weet ik het niet meer.

Oh ja, ik ben oud, heul oud. 34 jaar.
  dinsdag 3 december 2013 @ 20:58:34 #28
378192 -mandy-
I am who I am
pi_133888448
D moet zijn dag doordeweeks om 7u beginnen, dan ben ik al aangekleed en wel.
De avond voor vrije dagen gaat hij meestal een half uurtje later op bed, en slaapt hij ook uit tot een uur of 8 max. Ik slaap zaterdag altijd uit en dan gaat (8> eruit, zondag andersom, en dat zijn de weekenden dat Djeez zijn kids er zijn net zo.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  dinsdag 3 december 2013 @ 20:58:40 #29
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_133888454
Sparkling, ik zou juist helemaal niet meer bijvoeding doen. Bijvoeding is vaak vooral groente v(calorische waarde zeer laag en geen vetten) en fruit (suikers=harde verbranding, en weer geen vetten) en dus opvulling (even heel kort door de bocht gezegd: als ik wil afvallen eet ik fruit en groente en vermijd de slagroom). In melk zit een calorische waarde van 70 of 80 per 100ml. Lijkt me dat ze dat beter kan gebruiken om te groeien.

Omen, veel sterkte morgen :+
pi_133888458
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:53 schreef L-E het volgende:
Ik weet niet veel van fv, maar hoe doen anderen dat dan met hun baby? Niet iedere moeder die fv geeft begint haar dag om 6 uur toch?

Mijn baby ligt te slapen. In de co-sleeper. In zijn slaapzak. Met Artis de Partis. O+
Ik wacht tot ze begint te mopperen. Ene dag is dat om 5:00 en de andere dag is dat pas om 8:45 :)
Wij houden geen tijden aan maar voeden op verzoek. Voorheen kwam ze ook niet aan de voorgeschreven hoeveelheid en soms kwam ze er overheen.
Nu is het netjes om de zoveel uur.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_133888490
Ik wacht op vrije dagen altijd tot Luc zelf wakker wordt. Al vanaf het moment dat er meer tijd tussen de avond & ochtend fles mocht zitten (jeetje weet nu al niet meer wanneer dat was :D)
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_133888498
pessie, je hebt een verdomd goed punt daar!
pi_133888508
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:51 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Hoeveel flessen per dag wil je dan gaan geven :?
Het hoeft niet precies om de vier uur. Je mag heus wel een keer na drie uur geven, omdat het qua tijden net iets beter uitkomt. Of omdat ze aangeeft honger te hebben. Of een keer later, omdat ze net slaapt mag ook (en alle redenen kunnen dus ook omgekeerd)
  dinsdag 3 december 2013 @ 21:00:10 #34
378192 -mandy-
I am who I am
pi_133888514
Jeetje Kyara, wat eten jouw dames veel..

Welkom Bloem!
pi_133888544
Omen, sterkte morgen.

M was meestal om 8 uur wakker toen hij baby was. En dan kreeg hij dus een fles. Als hij naar het kdv moest dan moest ik hem eerder wakker maken en kreeg hij dus eerder een fles. Dat was ook de enige dag dat hij een papfles kreeg omdat ik hem anders wel heel vroeg wakker moest maken voor en een fles en een boterham.

Ik wilde ook nog even vertellen dat ik vanochtend met J ben wezen babyzwemmen. Ze vond het echt leuk! Leuker dan D. Ze babbelde er op los en vond de andere kindjes ook erg leuk. Ik denk dat het wel even fijn vond om bij haar -misschien ietwat dominantere- zus weg te zijn.
pi_133888576
Isa bepaalt hier de tijden. De laatste weken wordt ze tegen 06:30 wakker. In de ochtend wisselen man en ik elkaar af, dan geeft de een fles/pap terwijl de ander doucht en wisselen we daarna. Als het even kan, ontbijten we samen aan tafel en jat Isa ons brood O+ In het weekend gaat ze vaak terug in bed na de ochtendfles en slapen we nog een uurtje. Eigenlijk moet ik 1 dag goed uitslapen om m'n batterijtje op te laden, maar dat lukt helaas niet vaak.
Sarcasme. Herken het.
pi_133888580
Denken jullie al na over de opvoeding als je baby geen baby meer is? Volgens mij ga ik zulke heftige discussies krijgen als wij eenmaal in het dreumestopic zitten :@
pi_133888649
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:01 schreef L-E het volgende:
Denken jullie al na over de opvoeding als je baby geen baby meer is? Volgens mij ga ik zulke heftige discussies krijgen als wij eenmaal in het dreumestopic zitten
Ik ben benieuwd!

Ik denk niet dat wij heel veel anders gaan doen als bij M nu. Al is de situatie ook wel iets anders als ze met z'n tweeėn zijn. We gaan volgend jaar iig een cursus doen over het opvoeden van een meerling.
pi_133888663
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:58 schreef pessie het volgende:
Sparkling, ik zou juist helemaal niet meer bijvoeding doen. Bijvoeding is vaak vooral groente v(calorische waarde zeer laag en geen vetten) en fruit (suikers=harde verbranding, en weer geen vetten) en dus opvulling (even heel kort door de bocht gezegd: als ik wil afvallen eet ik fruit en groente en vermijd de slagroom). In melk zit een calorische waarde van 70 of 80 per 100ml. Lijkt me dat ze dat beter kan gebruiken om te groeien.

Omen, veel sterkte morgen :+
Maar dan moet ze de flessen wel accepteren he? Daar lopen we nou juist al 6 maanden op vast, dat ze een flesweigeraar is.. Ook pap van een lepel eet ze niet voldoende, ander merk voedingen ook niet.
Ik begrijp absoluut wat je probeert te zeggen hoor maar als de enige manier om haar meer binnen te laten krijgen bijvoeding is dan zit er niet veel anders op. Het is niet dat ze minder is gaan drinken nadat ze bijvoeding krijgt namelijk.
E.
pi_133888669
quote:
Denken jullie al na over de opvoeding als je baby geen baby meer is? Volgens mij ga ik zulke heftige discussies krijgen als wij eenmaal in het dreumestopic zitten :@
Nee eigenlijk niet. De oudste ging ook op een gegeven moment met ons mee eten maar dan zonder kruiden of zout. Dus ik zie wel.
Hopelijk eet ze meer dan de oudste :')
pi_133888681
quote:
Waarom denk je dat?

Ik heb het idee dat de opvoeding hier nu een beetje gaat beginnen sinds ze kruipt. Laatst zat ze ineens in de hondenbench :o
En als ik nu nee zegt gaat ze schudden en doet ze het toch nog :D
pi_133888682
Ow eet ook wel echt heel veel hoor, heel eerlijk (en ik weet dat er moeders hier zijn die het niet met me eens zijn) bied ik hem niet meer aan dan in m'n schema. Als ik hem 3 boterhammen aanbied eet hij t ook op. Bied ik meer flessen aan kimt het ook op ;)

De wekker staat voor Ow alleen op donderdag en vrijdag om half 7 (aankleden, fles en dan weg) De rest van de week ben ik of vriendje of beide thuis. Verder is het bij Ow altijd spannend hoe laat hij komt. Ligt er vooral aan hoe laat z'n laatste sessie was. (5 uur = 7 uur , 4 uur = 6 uur wakker)
Maar als hij 6 uur wakker is, gaat hij vaak tegen half 8/8 uur nog ff drie kwartier slapen.
pi_133888707
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:03 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Maar dan moet ze de flessen wel accepteren he? Daar lopen we nou juist al 6 maanden op vast, dat ze een flesweigeraar is..
Ik begrijp absoluut wat je probeert te zeggen hoor maar als de enige manier om haar meer binnen te laten krijgen bijvoeding is dan zit er niet veel anders op. Het is niet dat ze minder is gaan drinken nadat ze bijvoeding krijgt namelijk.
En pap via de lepel?
  dinsdag 3 december 2013 @ 21:04:50 #44
259886 pessie
pi_133888713
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:03 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Maar dan moet ze de flessen wel accepteren he? Daar lopen we nou juist al 6 maanden op vast, dat ze een flesweigeraar is.. Ook pap van een lepel eet ze niet voldoende, ander merk voedingen ook niet.
OK, dat heb ik niet opgeslagen. Sorry. Inderdaad, pap? Babycruesli?
pi_133888723
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:59 schreef L-E het volgende:
pessie, je hebt een verdomd goed punt daar!
Vind ik eerlijk gezegd niet :@ Het idee is juist dat je licht begint met wat groente en fruit en dat na 6 maanden uitbouwt met vezels zoals granenpap, brood, etc en vetten uit vis, vlees, boter, yoghurt en dergelijke.
Sarcasme. Herken het.
pi_133888736
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:04 schreef Tally het volgende:

[..]

En pap via de lepel?
Net aangevuld :D ook niet dus, hebben we geprobeerd. Maar dan eet ze zelfs minder dan de helft van wat ze met de fles binnen krijgt.
E.
pi_133888748
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:05 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Vind ik eerlijk gezegd niet :@ Het idee is juist dat je licht begint met wat groente en fruit en dat na 6 maanden uitbouwt met vezels zoals granenpap, brood, etc en vetten uit vis, vlees, boter, yoghurt en dergelijke.
Als het gaat om aankomen in gewicht kun je beter melk geven. Dat was het punt van pessie, dacht ik.
  dinsdag 3 december 2013 @ 21:06:52 #48
259886 pessie
pi_133888785
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:05 schreef L-E het volgende:

[..]

Als het gaat om aankomen in gewicht kun je beter melk geven. Dat was het punt van pessie, dacht ik.
Jup.
Maar dan moet ze dat wel accepteren, en dat is nou juist het lastige punt.
  dinsdag 3 december 2013 @ 21:07:41 #49
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133888812
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:00 schreef Omentielvo het volgende:

[..]

Hoeveel flessen per dag wil je dan gaan geven :?
Het hoeft niet precies om de vier uur. Je mag heus wel een keer na drie uur geven, omdat het qua tijden net iets beter uitkomt. Of omdat ze aangeeft honger te hebben. Of een keer later, omdat ze net slaapt mag ook (en alle redenen kunnen dus ook omgekeerd)
Ik trek dat niet. Dan ben ik echt de hele dag bezig met, 'wordt ze al wakker?' 'is dit nou een hongersignaal?', 'het is 16:00 en ze heeft pas twee voedingen gehad, hoe moet dat nou?' Etcetera etcetera. Dat kan ik gewoon niet. Zullen jullie allemaal wel stom vinden enzo, maar ik merk dat ik daar anders zoveel spanning van krijg. Op het kdv gaven ze ook aan dat als je niet zou weten dat ze er was, je haar zo zou vergeten, want ze geeft geen kik.
pi_133888836
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:00 schreef Kyara het volgende:
Ik wilde ook nog even vertellen dat ik vanochtend met J ben wezen babyzwemmen. Ze vond het echt leuk! Leuker dan D. Ze babbelde er op los en vond de andere kindjes ook erg leuk. Ik denk dat het wel even fijn vond om bij haar -misschien ietwat dominantere- zus weg te zijn.
Wat leuk dat babyzwemmen om en om! Zijn er ouders die niet doorhebben dat je er twee hebt denk je? Of is er een voorstelrondje? :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:45 schreef Omentielvo het volgende:
Spark ik zag haar curves op fb en zag dat ze wat gezakt was. Maar ik vond het niet schrikbarend. Ik heb het andersom wel eens veel meer zien verspringen (dus dat een baby ineens naar boven gaat op de curve) en dan wordt er altijd om gejuicht. Ik snap dat verschil dus echt nooit :@
O+ Nou, daar zeg je wat!
Sterkte morgen :*

quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:51 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ze is inderdaad een gekkerd O+
Twee flessen minder per week lijkt me niet echt van grote invloed op haar groei eigenlijk.
Maar als jij liever vroeg opstaat heeft zij daar verder geen last van natuurlijk. Voor jullie zou het wel lekker zijn, een keer uitslapen!
pi_133888963
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:08 schreef Suikertante het volgende:
Wat leuk dat babyzwemmen om en om! Zijn er ouders die niet doorhebben dat je er twee hebt denk je? Of is er een voorstelrondje? :)
Bij het onderwaterzwemmen gaf ze geen kik dus ik vertelde heel trots dat het haar 1e keer was en toen kreeg ik een aantal blikken van :? (zelfde badpakje ook).

Maar ik vertel wel vaak dat ze een van een tweeling is (en prematuur) want ze vragen steeds naar haar leeftijd en het zijn allemaal 6 maanden oude reuzen van 10 kilo die al lopen of zo.
pi_133888968
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:05 schreef L-E het volgende:

[..]

Naja dat vraag ik me dus af. Natuurlijk zitten er meer calorieėn in melk dan in groente en fruit, maar is dat ook zo bij een uitgebreidere voeding? Ben geen deskundige, maar lijkt me niet.
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 3 december 2013 @ 21:12:09 #53
259886 pessie
pi_133888987
Als ik jullie schema's zo zie krijgt Lauren best weinig bijvoeding.
'S ochtends bied ik haar een half broodje met boter aan, daar eet ze 1 of 2 kleine stukjes van. Tussen de middag een schaaltje pap die meestal leeg gaat, 's middags fruit soms 2 hapjes soms een hele peer. 'S avonds tsja als ze zin heeft eet ze een halve aardappel en 2 worteltjes, heeft ze geen zin knaagt ze een keer op een worteltje en gooit de rest op de grond.
pi_133888992
Pessie, geeft niet hoor. Je kan niet alles onthouden!
Pap krijgt ze 2 keer per dag, wel via de fles dus want lepel vindt ze niets. Al is het misschien iets om te kijken of ze nog wat van een lepel wil nadat ze klaar is met de fles.
Babymeusli is vanaf 8 maanden zag ik, nog even doorbikkelen ;)

Maar verder ben ik het eens hoor, melk is nog altijd het beste voor haar. Ik wil ook eigenlijk de bijvoeding uitbouwen om de flessen heen.

Omen, nog even op het verschil van curve in hoger of lager gaan, geen idee hoe dat zit. Ik weet alleen dat E. bij ieder bezoek weer is afgevallen in haar curve bij het cb. Ze is in 6 maanden van +1 naar -1.5 gegaan en er lijkt tot nu toe geen stijgende lijn in te komen.

En heel veel succes morgen Omem! Verdrietig..
E.
pi_133888999
XM ik vind je echt niet stom. Wat echt het aller allerbeste werkt is doen waar jij je prettig bij voelt. Wat de rest van de wereld daarvan vind is hun probleem, niet die van jou. En je hebt een heel lief en rustig meisje. Dus jouw manier werkt hartstikke goed bij haar. :*
pi_133889055
En trouwens MM wat grappig dat je hetzelfde eetschema hebt. (Stiekem ook fijn, dan weet ik dat er niets mis mee is ;) )

XM, vanuit t vorig topic nog ff. Kv valt echt veel zwaarder dan bv. Ow had aan 120 bv vaak niet genoeg terwijl hij 120 kv genoeg vond (in mijn korte bv periode ;) )

Kyara, wat leuk dat zwemmen :)

En sterkte Omen morgen!
pi_133889062
XM, ik vind je ook niet stom. Het is jullie kind en jullie doen het zoals jullie goed achten, of anderen het daar nou mee eens zijn of niet.
E.
pi_133889067
Sprak, is die müsli misschien vanaf 8 mnd ivm de noten die verwerkt zijn en eventuele allergiegevoeligheid? Als er geen allergieėn in jullie families voorkomen zou je het misschien wel kunnen proberen of overleggen met arts? :)
Sarcasme. Herken het.
pi_133889081
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:11 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Naja dat vraag ik me dus af. Natuurlijk zitten er meer calorieėn in melk dan in groente en fruit, maar is dat ook zo bij een uitgebreidere voeding? Ben geen deskundige, maar lijkt me niet.
Voor mijn gevoel moet je wel heel veel groente en fruit geven om aan dezelfde kcal als de melk te komen. Maar we zouden het kunnen opzoeken! Heb ik nu geen zin in, jij? :P
pi_133889106
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:11 schreef Kyara het volgende:

[..]

Bij het onderwaterzwemmen gaf ze geen kik dus ik vertelde heel trots dat het haar 1e keer was en toen kreeg ik een aantal blikken van :? (zelfde badpakje ook).

Maar ik vertel wel vaak dat ze een van een tweeling is (en prematuur) want ze vragen steeds naar haar leeftijd en het zijn allemaal 6 maanden oude reuzen van 10 kilo die al lopen of zo.
Ohja, van die Nins }:|
Grapje O+
pi_133889119
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:14 schreef L-E het volgende:

[..]

Voor mijn gevoel moet je wel heel veel groente en fruit geven om aan dezelfde kcal als de melk te komen. Maar we zouden het kunnen opzoeken! Heb ik nu geen zin in, jij? :P
Neeheeeejjj ik bedoel dus niet alleen groente en fruit, maar brood en boter enzo, en stamppot met worst en pindakaas, want daar word je groot en sterk van!
Sarcasme. Herken het.
pi_133889141
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:07 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik trek dat niet. Dan ben ik echt de hele dag bezig met, 'wordt ze al wakker?' 'is dit nou een hongersignaal?', 'het is 16:00 en ze heeft pas twee voedingen gehad, hoe moet dat nou?' Etcetera etcetera. Dat kan ik gewoon niet. Zullen jullie allemaal wel stom vinden enzo, maar ik merk dat ik daar anders zoveel spanning van krijg. Op het kdv gaven ze ook aan dat als je niet zou weten dat ze er was, je haar zo zou vergeten, want ze geeft geen kik.
Ik vind het niet stom. Ik vind het goed dat je doorhebt wat beter werkt voor jullie, laat mij toch lekker lullen met mn uitslapen joh! ;)
pi_133889142
Kyara ik kan me die blikken voorstellen.
Riley is trouwens ook heel klein als ik haar vergelijk met de baby's van het zwemmen. Maar qua gezichtje en doen zie je dat ze ouder is. Jouw meisjes vind ik er niet meer uitzien als 6 maanden hoor.

Oh Spark tekens afvallen is inderdaad niet fijn. :*
pi_133889156
Oké, morgen krijgt E. Dus een pot pindakaas als ontbijt :D
E.
pi_133889180
Kyara,dat lijkt me best grappig al die blikken. En verwarrend voor de andere mensen :D
E.
pi_133889181
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:16 schreef .Sparkling. het volgende:
als ze daarna nog aan het smakken is, is dat waarschijnlijk géén hongersignaal :D
pi_133889195
Wat ik zo snel kan vinden is dat per 100 ml melk 66 kcal. Potje Olvarit fruithapje Peer is per 100 gram 68 kcal.
pi_133889201
Wel met een vork he, want lepels zijn voor babies!
Sarcasme. Herken het.
pi_133889207
quote:
Wel met suiker erbij hoor. Dat is heul lekker in combinatie met pindakaas. Em. je baby is al ouder dam 7 maanden. Dus dat moet kunnen :P
  dinsdag 3 december 2013 @ 21:18:25 #70
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133889220
Loj, ja we hebben al besloten om ff 150/5 aan te bieden ipv 180/6, zeker op dagen dat ze alleen kv krijgt, zoals vandaag (kdv-dag). Morgen ga ik nog ff naar het inloopspreekuur op het cb, misschien hebben zij nog tips/adviezen hoe die overstap goed te laten verlopen (en wat ik kan verwachten).
pi_133889229
quote:
Met hagelslag of jam!
pi_133889232
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:16 schreef Omentielvo het volgende:
Riley is trouwens ook heel klein als ik haar vergelijk met de baby's van het zwemmen. Maar qua gezichtje en doen zie je dat ze ouder is. Jouw meisjes vind ik er niet meer uitzien als 6 maanden hoor.
Ja, maar ze kletste wel het meest O+
(was ook wel grappig want zoveel praat ze ook niet thuis, waarschijnlijk omdat ze daar de kans niet voor krijgt.... zie filmpje op fb....)
pi_133889259
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:18 schreef Kyara het volgende:

[..]

(was ook wel grappig want zoveel praat ze ook niet thuis, waarschijnlijk omdat ze daar de kans niet voor krijgt.... zie filmpje op fb....)
Jouw kletsende baby op Facebook O+ O+
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 3 december 2013 @ 21:19:30 #74
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133889260
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:18 schreef Spirit82 het volgende:
Wel met een vork he, want lepels zijn voor babies!
:{w. Eetstokjes :Y
  dinsdag 3 december 2013 @ 21:20:30 #75
259886 pessie
pi_133889294
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:11 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Toen Nathan een kleine baby was heb ik een keer berekend hoeveel ecalorieėn hij op lichaamsgewicht binnenkreeg aan moedermelk. Ik kwam toen uit op een hoeveelheid vergelijkbaar met 5000 calorieen voor een volwassene. De behoefte aan hoeveelheid vermindert bij het ouder worden en dus hebben ze minder nodig (ze groeien in het tweede half jaar doorgaans ook een stuk minder hard) maar om nou te zeggen dat een baby van een half jaar voldoende kan halen uit voornamelijk bijvoeding vind ik zelf wel ver gaan.
pi_133889338
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:18 schreef XcUZ_Me het volgende:
Loj, ja we hebben al besloten om ff 150/5 aan te bieden ipv 180/6, zeker op dagen dat ze alleen kv krijgt, zoals vandaag (kdv-dag). Morgen ga ik nog ff naar het inloopspreekuur op het cb, misschien hebben zij nog tips/adviezen hoe die overstap goed te laten verlopen (en wat ik kan verwachten).
Is idd vast ff wat rustiger voor haar maagje..
Iedere keer als ik meer ging aanbieden deed ik het in fases. Na de helft van de fles, hem er ff uithalen. Knuffelen, boer laten en daarna de rest opdrinken.
Maar misschien doe je dat al lang ;)

En je bent helemaal niet stom!!!
pi_133889354
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:19 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

:{w. Eetstokjes :Y
Heb jij nou al eens een kinderstoel?

Kinderstoel O+

Oowww Suikert!! Isa zat vanmiddag in een winkelwagen voor het eerst O+ O+ O+ Met mijn handschoenen om haar voeten, want ze was een sok kwijt en daar kwam ik pas in de supermarkt achter :@
Sarcasme. Herken het.
pi_133889407
Is dat het filmpje van Ikea? Die vond ik zo O+

Oh weet je waar ik van smelt.
Als ik bij Riley 'er komt een muisje aangelopen' doe ligt ze helemaal dubbel.
Of als we haar 'overgooien' ligt ze ook dubbel.
Of als ze de hond van mijn ouders ziet. Dan probeert ze haar te roepen. Die hond heet Kaja en die klank kan ze best al goed zeggen O+
En als ik aankom op het KDV en ze ziet me en ze helemaal gaat stralen
En als ik haar uit bed haalt en ze geeft me klopjes op mijn rug
Ik ben zo verliefd op haar O+
pi_133889423
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:21 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Kinderstoel O+

Oowww Suikert!! Isa zat vanmiddag in een winkelwagen voor het eerst O+ O+ O+ Met mijn handschoenen om haar voeten, want ze was een sok kwijt en daar kwam ik pas in de supermarkt achter :@
Hahaha moet stiekem een beetje lachen :@ zie het helemaal voor me (zou mij ook zo kunnen overkomen ;) ) maar hoe O+ in de winkelwagen :D

Omen O+ !!
  dinsdag 3 december 2013 @ 21:23:41 #80
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133889429
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:53 schreef L-E het volgende:

Op zijn verzoek :) De ene keer laat hij er overdag 3 uur tussen, dan 6 uur. Als hij niks aangeeft, krijgt hij dus niks.
En het gaat hier ook van rustig naar hel op aarde binnen 1 minuut :+

Trouwens, ik werd gestraft voor wandelen vandaag. Lekker 8km met T. gewandeld, kom ik terug, heb ik nét de levering van m'n Next pakketten gemist. Met 5 min. }:|
  dinsdag 3 december 2013 @ 21:23:49 #81
378192 -mandy-
I am who I am
pi_133889432
Hihihi, die Isa.

Ik heb vanochtend toen ik T naar school bracht en daarna boodschappen deed, een keer of 8 D's handschoenen aangedaan buiten. Ik die dingen aangedaan, hij ze weer uit, enz. D snapt niet dat die dingen warmte geven en je anders steenkoude handen krijgt.
  dinsdag 3 december 2013 @ 21:23:56 #82
259886 pessie
pi_133889442
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:18 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik las dat je naar het zwembad was en dat ze zo kletste en ik dacht nog aan dat filmpje van gisteren, dat J toch de luidruchtigste was :D
pi_133889447
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:20 schreef pessie het volgende:

[..]

Toen Nathan een kleine baby was heb ik een keer berekend hoeveel ecalorieėn hij op lichaamsgewicht binnenkreeg aan moedermelk. Ik kwam toen uit op een hoeveelheid vergelijkbaar met 5000 calorieen voor een volwassene. De behoefte aan hoeveelheid vermindert bij het ouder worden en dus hebben ze minder nodig (ze groeien in het tweede half jaar doorgaans ook een stuk minder hard) maar om nou te zeggen dat een baby van een half jaar voldoende kan halen uit voornamelijk bijvoeding vind ik zelf wel ver gaan.
Dat ligt dus aan de hoeveelheid en wat voor bijvoeding. Althans, volgens onze cb arts. Maar je moet vooral doen wat goed voelt natuurlijk :)
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 3 december 2013 @ 21:24:15 #84
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133889453
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:21 schreef Loj het volgende:

[..]

Is idd vast ff wat rustiger voor haar maagje..
Iedere keer als ik meer ging aanbieden deed ik het in fases. Na de helft van de fles, hem er ff uithalen. Knuffelen, boer laten en daarna de rest opdrinken.
Maar misschien doe je dat al lang ;)

En je bent helemaal niet stom!!!
:Y dat deden we met bv al, omdat ze anders vaak de fles in 5 min leegtrok :').

En thnx.. Ook de anderen. Echt, de voeding van haar is iets dat me zo onzeker maakt. Ik heb echt een dreun van die bv maar toch niet aan de b opgelopen. En het niet melden, niet op de arm.. En nu ook het summiere willen eten van bijvoeding. Bah.
pi_133889458
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:11 schreef Kyara het volgende:

[..]

Nu zit er dus iemand anders te zeuren op een forum 'ja er is dus zo'n vrouw bij babyzwemmen die elke week zegt dat dr kind er voor het eerst is en dat ze daarom zo knap is maar ik zie ze elke week :{w wat een opschepper' ;)

Hier baby tussen 6 en 8 wakker trouwend en dan staan we op, ze maakt geen verschil tussen werkdagen en andere dagen maar na achten is het nooit dus ik hoef haar nooit wakker te maken. Ik sta op als zij me roept.

En voor de babies die '1 stuk fruit' eten, is dat dan ook soms een hele banaan? Wow! Mijne heeft mn vriends eetpatroon, ze wordt vast slank later ;) al heeft ze nu meer mijn bouw haha.
  dinsdag 3 december 2013 @ 21:25:05 #86
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133889482
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:21 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Kinderstoel O+

Nee -O-. Maar ze kan ook nog niet zitten.
  dinsdag 3 december 2013 @ 21:25:12 #87
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133889488
Wtf ik heb een pagina gemist! Moeten jullie niet allemaal James Bond kijken? :P
  dinsdag 3 december 2013 @ 21:25:49 #88
259886 pessie
pi_133889513
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:23 schreef GotC het volgende:

[..]

Op zijn verzoek :) De ene keer laat hij er overdag 3 uur tussen, dan 6 uur. Als hij niks aangeeft, krijgt hij dus niks.
En het gaat hier ook van rustig naar hel op aarde binnen 1 minuut :+

Trouwens, ik werd gestraft voor wandelen vandaag. Lekker 8km met T. gewandeld, kom ik terug, heb ik nét de levering van m'n Next pakketten gemist. Met 5 min. }:|
Ik kreeg ook O+ next O+
pi_133889543
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:25 schreef GotC het volgende:
Wtf ik heb een pagina gemist! Moeten jullie niet allemaal James Bond kijken? :P
Brrr. No thanks. Ik ben geloof ik een van de weinige mensen die daar echt helemaal niks aan vind.
  dinsdag 3 december 2013 @ 21:27:36 #90
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133889573
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:24 schreef Olf het volgende:

Hier baby tussen 6 en 8 wakker trouwend en dan staan we op, ze maakt geen verschil tussen werkdagen en andere dagen maar na achten is het nooit dus ik hoef haar nooit wakker te maken. Ik sta op als zij me roept. Dit dus, behalve op dinsdag, dan moet ie vroeg mee en om 6 uur er uit. :(

En voor de babies die '1 stuk fruit' eten, is dat dan ook soms een hele banaan? Wow! Mijne heeft mn vriends eetpatroon, ze wordt vast slank later ;) al heeft ze nu meer mijn bouw haha.
Hier gaat er zo een banaan + peer in. Klein vreetmonster. Op het KDV werd ie vorige week heul heul boos omdat t op was :(
  dinsdag 3 december 2013 @ 21:27:37 #91
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133889574
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:26 schreef Omentielvo het volgende:

[..]

Brrr. No thanks. Ik ben geloof ik een van de weinige mensen die daar echt helemaal niks aan vind.
Dat.

En de tv staat hier zelden nog aan.
  dinsdag 3 december 2013 @ 21:27:51 #92
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133889586
Ik verwaarloos jullie! Sorry! Er zijn 3 nieuwen die ik nog niet fatsoenlijk hoi heb gezegd, dus hoi bushok, aapie en bloem! :W

En op de vragen die ik voorbij zie komen: ik ben 30, vriend 34. Had graag rond mn 26e kinderen gewild maar de natuur dacht daar anders over :') Gelukkig heb ik nu het liefste kind ooit gekregen! O+

E wordt rond 5:30 in haar eigen kamertje wakker, dan neem ik haar bij ons in bed en laat haar drinken. Als ik moet werken staan wij op rond 6:30, E is dan soms weer in slaap gesukkeld. Als ik niet hoef te werken tuk ik dan ook weer verder. Soms slapen we dan tot 9:00 :9

Ze is overigens zó gezellig nu! O+ Echt, alles is leuk en ze slaat soms haar handjes ineen van vreugde als ze de poes of dr vader ziet :D Dan smelt ik...

Oh en huilen om honger doet ze ook niet. Het is meer dat ik weet dat ze honger heeft of moe is, als ze hyper begint te worden. En 's ochtends weet ik dat ze honger heeft omdat ze zich dan als een aapje aan mn borst vastklauwt en al begint te drinken als ik nog moet gaan liggen _O-
pi_133889609
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:24 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

:Y dat deden we met bv al, omdat ze anders vaak de fles in 5 min leegtrok :').

En thnx.. Ook de anderen. Echt, de voeding van haar is iets dat me zo onzeker maakt. Ik heb echt een dreun van die bv maar toch niet aan de b opgelopen. En het niet melden, niet op de arm.. En nu ook het summiere willen eten van bijvoeding. Bah.
Maar hoe onzeker je ook bent (en dat mag best, ben ik ook regelmatig).
Voor Noor ben je de tofste moeder ter wereld. En iedere foto die ik van Noor zie, lijkt ze een onwijs lief en mooi meisje :*
En dat meisje heb jij gemaakt he!!
pi_133889611
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:25 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Nee -O-. Maar ze kan ook nog niet zitten.
Isa ook niet! Niet los iig en in de winkelwagen viel ze ook steeds om :') maar wel in de kinderstoel met een handdoek om haar heen ter opvulling O+
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 3 december 2013 @ 21:28:46 #95
259886 pessie
pi_133889618
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:26 schreef Omentielvo het volgende:

[..]

Deze James Bond is best knap. (Manliwef kijkt :'))
pi_133889732
quote:
En voor de babies die '1 stuk fruit' eten, is dat dan ook soms een hele banaan? Wow! Mijne heeft mn vriends eetpatroon, ze wordt vast slank later al heeft ze nu meer mijn bouw haha.
Moet wel zeggen dat ze meer eten als ze geprakt eten dan als ze aan 1 stuk eten. Maar aan 1 banaan komen ze wel.

En D wil nog steeds een modellencarriere }:|
  dinsdag 3 december 2013 @ 21:33:05 #97
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133889783
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:28 schreef pessie het volgende:

[..]

Deze James Bond is best knap. (Manliwef kijkt :'))
Dit ja :') ik lig beetje met m'n telefoon te klooien.

En wat heb je gekocht bij Next? O+
  dinsdag 3 december 2013 @ 21:33:47 #98
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133889801
quote:

[..]

Nu zit er dus iemand anders te zeuren op een forum 'ja er is dus zo'n vrouw bij babyzwemmen die elke week zegt dat dr kind er voor het eerst is en dat ze daarom zo knap is maar ik zie ze elke week :{w wat een opschepper' ;)
_O-
  dinsdag 3 december 2013 @ 21:35:50 #99
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133889860
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:28 schreef Loj het volgende:

[..]

Maar hoe onzeker je ook bent (en dat mag best, ben ik ook regelmatig).
Voor Noor ben je de tofste moeder ter wereld. En iedere foto die ik van Noor zie, lijkt ze een onwijs lief en mooi meisje :*
En dat meisje heb jij gemaakt he!!
Thnx O+

En ik vergeet steeds omen sterkte te wensen voor morgen!! Dus omen, hopelijk is het ondanks het verdriet een mooi afscheid morgen :*.
  dinsdag 3 december 2013 @ 21:35:59 #100
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133889866
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:23 schreef -mandy- het volgende:
Hihihi, die Isa.

Ik heb vanochtend toen ik T naar school bracht en daarna boodschappen deed, een keer of 8 D's handschoenen aangedaan buiten. Ik die dingen aangedaan, hij ze weer uit, enz. D snapt niet dat die dingen warmte geven en je anders steenkoude handen krijgt.
Kun je koordjes om de pols doen?

E heeft nog geen handschoenen aan trouwens :@ ik stop dr handen in de voetenzak, maar als ze ze eruit wurmt.... dan worden ze koud, maar niet steenkoud.
pi_133889875
XM, F kon ook echt nog niet zitten in het begin. Ik heb hem niet lang laten zitten hoor, toen hij het nog niet zelf kon, maar eten ging wel een stuk beter in de stoel. Die Bumbo dingen schijnen ook handig te zijn. Kyara, kom er maar in ;)

Spirit jeeee, ik zie het trouwens helemaal voor me met jouw handschoenen :D
Jullie waren trouwens verbaasd over het kruipen van F maar hij schuifelde al best een poosje door de kamer! Ik heb een week geleden de foto met de "Today I crawled for the first time"-kaart gemaakt. Dus toen deed hij de iPadmove 8-)
Hij gaat trouwens ook zelf zitten en dan krijgt hij zijn beentjes zelf recht voor zich en hij speelt nu dus ook uit eigen initiatief zittend. O+ Als je hem een duwtje geeft dan steekt hij zijn hand op tijd uit om zich op te vangen. Maar weer gaan liggen is nog wat lastig dus hij komt soms best hard met zijn hoofd op de houten vloer. En dan is het brullen *; dan mag ik hem troosten *O*
  dinsdag 3 december 2013 @ 21:38:10 #102
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133889938
Ja omen, sterkte morgen! Knuffel je lieve meisje maar even een keer extra morgenochtend :*

En XM, Loj heeft helemaal gelijk! Noor is gewoon supertevreden omdat jullie zo goed voor haar zorgen! En dat dat ook heus wat minder op de klok kan, daar groei je misschien (hopelijk) vanzelf nog een keertje in. :Y
  dinsdag 3 december 2013 @ 21:39:03 #103
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133889958
Die iPad-truc heb ik geprobeerd om Noor eens uit te lokken over haar andere zij te rollen. Maar het werkte niet. Als ze dat over twee weken nog niet doet, moeten we terug naar de fysio. Oh en het trucje werkte ook niet om nou eens terug van buik naar rug te rollen. }:| maar hey, voeten, roteren en dadada en compleet ondergekotst worden. Mijn dag was al compleet O+.
  dinsdag 3 december 2013 @ 21:40:32 #104
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133890020
Wow Suiker!

E kan wel los zitten, maar alleen als je haar neerzet. Ik vind het zo'n enorm verschil; een liggende of een zittende baby! :o

Ze is overigens wel een bikkel, geeft nooit een kik als ze zich stoot 8-)
pi_133890024
Bumbo's!!! Topding idd!
Ik vind het lelijke dingen maar Ow zat er zo goed in. En hij kon makkelijk erbij als we aam de eettafel zaten O+
  dinsdag 3 december 2013 @ 21:41:25 #106
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133890050
Ipadtruc :?
pi_133890097
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:40 schreef LadyBlack het volgende:
Wow Suiker!

E kan wel los zitten, maar alleen als je haar neerzet. Ik vind het zo'n enorm verschil; een liggende of een zittende baby! :o

Ze is overigens wel een bikkel, geeft nooit een kik als ze zich stoot 8-)
De gastouder zei ook al verbaasd dat F dan heeeeel hard gaat huilen dus ik vermoedde al dat niet alle baby's dat doen :@ Hij grijpt gewoon alles aan om lekker te knuffelen O-)
En dat zitten, ik moet ook telkens nog eens kijken! Toen ik hem ging ophalen vandaag zat hij ook op de grond, ik keek automatisch verder, want ik verwachtte een liggende baby!
pi_133890153
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:41 schreef LadyBlack het volgende:
Ipadtruc :?
F kroop een beetje half half, maar toen legde ik de iPad even neer en ineens kroop mijn nerd volgens het boekje razendsnel naar de iPad! O+
  dinsdag 3 december 2013 @ 21:44:44 #109
381212 Gulara
From the future
pi_133890156
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:31 schreef Kyara het volgende:

[..]

Moet wel zeggen dat ze meer eten als ze geprakt eten dan als ze aan 1 stuk eten. Maar aan 1 banaan komen ze wel.

En D wil nog steeds een modellencarriere }:|
*kijkt naar pensje van Pi* :@
  dinsdag 3 december 2013 @ 21:45:06 #110
259886 pessie
pi_133890171
Ik heb Lauren vandaag uitgekleed om in bad te gaan terwijl ze stond en zich vasthield aan de badrand O+

Maar kruipen kan ze nog niet :')
pi_133890209
LB hoe tof dat je baby zo'n bikkel is. Dat is die van mij helemaal niet. Die is een rasechte dramaqueen

Ik heb nog een vraagje. Wat doen jullie als de baby wakker is? Riley is nu veel langer wakker en speelt graag op de grond. Dus nu doe ik haar in de gaten houden en een beetje forummen en wordon. En dan knuffel ik haar weer even. En dat wilt ze dan niet, want ze wilt spelen.
En soms maak ik me dan ineens zorgen dat ik haar geen genoeg aandacht geef ofzo :@
  dinsdag 3 december 2013 @ 21:47:16 #112
381212 Gulara
From the future
pi_133890256
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
Die iPad-truc heb ik geprobeerd om Noor eens uit te lokken over haar andere zij te rollen. Maar het werkte niet. Als ze dat over twee weken nog niet doet, moeten we terug naar de fysio. Oh en het trucje werkte ook niet om nou eens terug van buik naar rug te rollen. }:| maar hey, voeten, roteren en dadada en compleet ondergekotst worden. Mijn dag was al compleet O+.
Moet je voor niet rollen naar de fysio?

Pi rolt heel sporadisch van buik naar rug. Andersom is één keer -met hulp van knuffel- voorgekomen.
pi_133890262
Pas maar op met die iPads, mijne zei vanavond opeens iPad -O-

Ik hoop dat het eenmalig tweemalig was }:| Ik probeer juist dat ding angstvallig bij hem weg te houden...
  dinsdag 3 december 2013 @ 21:48:24 #114
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133890297
Voor rollen over 1 zij Gulara. Ze rolt altijd over haar rechterzij, nooit over links. Erfenis voorkeurshouding ofzo.
  dinsdag 3 december 2013 @ 21:48:59 #115
378192 -mandy-
I am who I am
pi_133890322
Hier hebben de afstandsbedieningen een enorme aantrekkingskracht op D. Ik moet de omroltruc daar maar eens meegaan proberen .
Hij rolt net zoals Pi heeeeeeel sporadisch om.
pi_133890350
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
Voor rollen over 1 zij Gulara. Ze rolt altijd over haar rechterzij, nooit over links. Erfenis voorkeurshouding ofzo.
Was met A in het begin ook, 1 kant kreeg hij niet voor elkaar. Nu maakt het niet meer uit.
pi_133890352
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:44 schreef Suikertante het volgende:

[..]

F kroop een beetje half half, maar toen legde ik de iPad even neer en ineens kroop mijn nerd volgens het boekje razendsnel naar de iPad! O+
Oh dat ga ik ook proberen! Wij hebben ook zo'n addict :')
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 3 december 2013 @ 21:50:07 #118
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133890367
Nou, ik kan m'n kont niet keren of ze ligt op haar buik. Maar terug, ho maar :{w.
pi_133890461
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:46 schreef Omentielvo het volgende:
LB hoe tof dat je baby zo'n bikkel is. Dat is die van mij helemaal niet. Die is een rasechte dramaqueen

Ik heb nog een vraagje. Wat doen jullie als de baby wakker is? Riley is nu veel langer wakker en speelt graag op de grond. Dus nu doe ik haar in de gaten houden en een beetje forummen en wordon. En dan knuffel ik haar weer even. En dat wilt ze dan niet, want ze wilt spelen.
En soms maak ik me dan ineens zorgen dat ik haar geen genoeg aandacht geef ofzo :@
Mijn baby kan met gemak een half uur, drie kwartier, achter elkaar zelf spelen, dan zit ze lekker op de grond en of ik zit ernaast, of achter computer, of ik lees de krant ofzo. Of ik hang de was op, ben dan ook soms dus even in andere ruimte, Ik praat dan wel regelmatig met haar, of geef haar even een aai. Volgens mij vindt ze het heerlijk, lekker zelf rommelen. En daarna doe ik dan een dansje met haar, gaan we lekker buiten lopen, samen eten. Denk als je het goed af wisselt het juist prima is als ze ook zelf speelt (als het er het type voor is, een kind wat het niet uit zichzelf doet, zou ik het ook niet 'dwingen')
  dinsdag 3 december 2013 @ 21:52:30 #120
259886 pessie
pi_133890471
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:46 schreef Omentielvo het volgende:

Nou, Lauren speelt veel zelf maar ik probeer ook wel de momenten te nemen dat we samen liedjes zingen (bv klap eens in je handjes incl gebaren) of gewoon even knuffelen, of samen ballen door de elefun halen, of ik bouw een toren en zij gooit em om. Maar hier is ook nog een peuter die aandacht nodig heeft, en een huishouden.
  dinsdag 3 december 2013 @ 21:52:55 #121
378192 -mandy-
I am who I am
pi_133890490
Jouwes rolt al op zijn buik. MIjnes kan het wel, maar ziet er het nut niet van in.
Maar meneer gaat sinds dit weekend wel al proberen te staan op mijn schoot. En zaterdag ging die ineens 1,5m op zijn buik naar achteren schuiven. maar herhalen naderhand, ho maar.
Zitten gaat wel al heel stabiel.
  dinsdag 3 december 2013 @ 21:53:31 #122
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133890510
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:47 schreef Mineola het volgende:
Pas maar op met die iPads, mijne zei vanavond opeens iPad -O-

Ik hoop dat het eenmalig tweemalig was }:| Ik probeer juist dat ding angstvallig bij hem weg te houden...
ik dacht dat mijn dreumes heus niet veel tv keek, maar hij kan alle figuurtjes benoemen :X
  dinsdag 3 december 2013 @ 21:53:55 #123
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133890524
Bumbo's zijn top trouwens. Ik heb er ook nog 1 te koop trouwens.
  dinsdag 3 december 2013 @ 21:54:06 #124
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133890531
En spelletjes op schoot omen? Dat doe ik dan ter afwisseling. Of na de voeding op het kussen, kiekeboe enzo.
pi_133890559
En dan ineens hebben ze het door en doen ze niet anders meer 8)7

Mineola kijk je zelf nogal veel naar je iPad? Want F is ook erg geobsedeerd door de supersaaie zwarte telefoon van zijn vader die altijd op z'n kop op tafel ligt, niet eens met de glimmende kant boven. De enige reden die ik kan verzinnen is dat wij er ook geobsedeerd door zijn :D
  dinsdag 3 december 2013 @ 21:55:19 #126
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133890591
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:53 schreef Kyara het volgende:
Bumbo's zijn top trouwens. Ik heb er ook nog 1 te koop trouwens.
Ik ben in afwachting van een tripp trapp... Die wordt in een door ons uitgekozen kleur geverfd als het goed is rond deze tijd. Ik hoop dat we m binnenkort op kunnen halen.
pi_133890638
Omen, ik herken je verhaal wel! Soms denk ik ook: hij is al een uur wakker en we hebben elkaar net twee seconden in de ogen gekeken :o dus de fles en hapjes geef ik nu erg aandachtig en ik doe inderdaad spelletjes. Tegen de bank aan staan bijvoorbeeld, in de spiegel lachen of de katten aaien.
pi_133890672
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:55 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik ben in afwachting van een tripp trapp... Die wordt in een door ons uitgekozen kleur geverfd als het goed is rond deze tijd. Ik hoop dat we m binnenkort op kunnen halen.
De baby inzet plus kussentje is wel een aanrader.
pi_133890706
Naakt neerleggen was hier de tip om te gaan kruipen!

En Ow is een dramaqueen! En ik vind het zo fijn dat ik gewoon meteen weet of er echt iets is of niet :) en dat ik dat meteen herken, terwijl m'n moeder dat niet weet. Fijn dat ik Ow toch het beste ken :D

Vandaag begon hij te huilen toen ik zei dat iets niet mocht (Ow, NEE). Het opvoeden is begonnen!
pi_133890769
Ja. Spelletjes doe ik ook met haar. Of ik ga op de grond naast haar spelen. Met flesjes knuffelen we sowieso heel veel. En in de ochtend en avond na het flesje vindt ze het heerlijk om op schoot te knuffelen. Dus dat doe ik ook

Maar ik voel me soms schuldig als ik mijn iPad pak als zij lekker aan het spelen is :@
  dinsdag 3 december 2013 @ 22:05:06 #131
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_133891020
haha Loj, zo herkenbaar, Isabel gaat zogenaamd huilen als ze iets niet mag. En, ja echt, ze is (nog even he) een baby, hysterisch op de grond liggen als wij NEE zeggen.

Als Isabel lekker aan het spelen laat ik haar juist even haar eigen spel spelen. Omdat ik het ook belangrijk vind dat ze ff alleen speelt. In haar eigen elementje.
Maar vaak zijn ze natuurlijk samen, Noortje en Isabel. Noortje gaat over een paar maanden naar school, ben benieuwd hoe het dan gaat!

kyara, dat ikea filmpje, hoe tof was dat! Volgens mij krijg je echt wel veeeeeel aanspraak.
  dinsdag 3 december 2013 @ 22:14:11 #132
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133891389
Ik laat E ook lekker zelf spelen, juist omdat ze dan zo leuk bezig is. Als ze mij in de gaten heeft wil ze alleen maar opgepakt worden. En dat doe ik al zoveel (serieus, ik knuffel en zoen dr echt genant veel :') ik zie mijn vriendinnen dat veel minder doen bij kun kinderen), dat ik me dan juist even afzijdig hou.
  dinsdag 3 december 2013 @ 22:15:41 #133
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133891466
Hier is het opvoeden ook begonnenhoor. J.snapt het woord NEE al, engaat idd ook somshuilen als iets niet mag. Of hij tijgert weg, en draait snel weer om als ie ziet dat wij niet meer kijken...
  dinsdag 3 december 2013 @ 22:16:51 #134
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133891509
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:44 schreef Gulara het volgende:

[..]

*kijkt naar pensje van Pi* :@
D vind dat geen probleem hoor. Ze heeft zelf beenrollen en putjesbillen :@
pi_133891525
Dank voor jullie antwoorden. Ik kan mij daar dus echt druk om maken of ik haar genoeg aandacht geef. Terwijl ik weet dat ik dat doe. Maar dat is dus mijn onzekerheid :@
pi_133891606
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:54 schreef Suikertante het volgende:
En dan ineens hebben ze het door en doen ze niet anders meer 8)7

Mineola kijk je zelf nogal veel naar je iPad? Want F is ook erg geobsedeerd door de supersaaie zwarte telefoon van zijn vader die altijd op z'n kop op tafel ligt, niet eens met de glimmende kant boven. De enige reden die ik kan verzinnen is dat wij er ook geobsedeerd door zijn :D
Tja, hier kan ik nu niet meer met een strak gezicht nee op zeggen he? :@ wat een spiegel mensen.

Maar ja, ik dacht dat het wel meeviel in zijn aanwezigheid. Oeps. Maar ik vind het vooral intrigerend dat hij het zegt en niet zozeer iets met dat ding wil doen, behalve er twee meppen op geven en dan weer weglopen.
  dinsdag 3 december 2013 @ 22:18:48 #137
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133891607
Omen, voorlezen en schootspelletjes. Of samen op de grond spelen. Of er gewoon bij gaan liggen en zien wat er gebeurt O+
  dinsdag 3 december 2013 @ 22:31:18 #138
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133892284
Als ik er nu bij ga zitten probeert E op mn schoot te komen *;

Ze komt alleen nog niet verder dan met dr handje op mn been slaan _O-
  dinsdag 3 december 2013 @ 22:31:36 #139
381212 Gulara
From the future
pi_133892299
Oh en even wat betreft het uittrekken van handschoenen. Wij hebben voor Pi een pakje gekocht waarbij je handjes en voetjes dicht kan maken. (Heerlijk pakje trouwens! :o Maar daar hebben jullie niks aan. :P )
Maar hij kan dan onmogelijk nog iets doen. En daaroverheen wantjes, dan gaan ze zeker niet uit.
  dinsdag 3 december 2013 @ 22:35:24 #140
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133892487
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 22:17 schreef Omentielvo het volgende:
Dank voor jullie antwoorden. Ik kan mij daar dus echt druk om maken of ik haar genoeg aandacht geef. Terwijl ik weet dat ik dat doe. Maar dat is dus mijn onzekerheid :@
Ik denk dat je prima aanvoelt wat Riley wil en wanneer :Y :*.

Nog 1 vraagje over die kv.. Ik heb nu gewoon normale nutrilon 2 gekocht. Duizelde me voor dat schap. Hypoallergeen, hongerige baby, krampjes, moeizame ontlasting, pffffff... Ze heeft in haar eerste weken wat kv gehad, ook gewone, dus dat heb ik nu dus ook maar gehaald. Is dat wel ok? Of had ik hypoallergeen ofzo moeten halen?
  dinsdag 3 december 2013 @ 22:35:52 #141
381212 Gulara
From the future
pi_133892504
Welterusten allemaal, ik ga werken. :W
  dinsdag 3 december 2013 @ 22:36:15 #142
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_133892525
Oh Isabel is heul duidelijk in wat ze wil! Wegduwen van de fles, het op de grond mieteren van d'r bordje, aan je been staan trekken als ze de fles wil, haar jas pakken bij het kdv als ze NU naar huis wil. En slab mag vooral niet om!
  dinsdag 3 december 2013 @ 22:37:56 #143
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_133892610
XM, je kan gewoon de nummer 2 van het huismerk halen. Wij hadden voor Noortje altijd hypoallergeen van etos eigen merk, maar dat was vanwege koemelkallergie.
pi_133892781
Ik ga ook slapen.

XM toen ik bv en kv samen deed gaf ik ha. Nadat de bv helemaal gestopt was ben ik de gewone gaan geven.
  dinsdag 3 december 2013 @ 22:43:08 #145
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133892852
Hier ook normale nutrilon. Alleen bij (voedsel)allergieėn is ha volgens mij beter om te nemen.
pi_133892868
Gulara werk ze! :)

Omen je mag best andere dingen doen hoor, alleen maar fijn straks (en nu) dat ze zichzelf kan vermaken toch? Ik neem het ervan! Knuffelen afwisselen met dingen voor mezelf doen: ideaal ^O^
pi_133892994
Oooh jeetje, ik kan jullie niet bijbenen! Zag wel iets over zo'n bumbo stoel.. Is dat wat? Gezond voor heupjes enzo? En vanaf wanneer kunnen ze daar in? Ik heb een Bloom kinderstoel, die je kan kantelen. (Nog niet gebruikt overigens, moet nieuwe inzet gemaakt worden) Heb ik dat zo'n bumbo nog wel nodig? Of is hij reuuuuuuze handig voor iets anders dan eten, wat ik over het hoofd zie?
pi_133894083
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 22:43 schreef Suikertante het volgende:
Gulara werk ze! :)

Omen je mag best andere dingen doen hoor, alleen maar fijn straks (en nu) dat ze zichzelf kan vermaken toch? Ik neem het ervan! Knuffelen afwisselen met dingen voor mezelf doen: ideaal ^O^
Ja. Dat dus. Ik vind het heel lekker zo af en toe een moment voor mezelf. :@

Gulara werkse.

Ik lig nu op bed en ga nu slapen. Welterusten :*
pi_133894517
Daar hoort geen :@ bij, maar een O+ !
Zeker als je een eenoudergezin hebt!
pi_133895756
Hmmm heb ik eindelijk tijd om bij te lezen en te reageren, gaat iedereen slapen. Zo voel ik me net Gulara die middenindenacht (voor ons dan) zit te posten. Ik weet niet eens meer precies wat ik heb gelezen, behalve dat het ging om iPadkruipers, kus voor Omen en de crematie van haar oom, gemiste Next-pakketten en bijvoedingsissues. Toch?

E. heeft afgelopen nacht voor het eerst gelogeerd, bij mijn ouders. Feest joh, ze heeft helemaal vriendjes gemaakt met mijn moeder (toen ik haar vanmiddag ophaalde en knuffelde ging ze huilen, toen mijn moeder haar overpakte werd ze rustig :( Klein kreng ;)) en ze was helemaal leuk en gezellig en modelbaby geweest. En ik heb HEERLIJK geslapen, een nachtje zonder kind. Maar nu ben ik toch wel weer heel blij om haar hier te hebben, het leven is gewoon gezelliger met haar erbij O+
pi_133897025
heb wel meegelezen maar kon niet echt reageren op mn werk dus nog maar even nu.

op dagen dat ik er vroeg uit moet, maak ik K om half 7 wakker. ze krijgt dan een schone luier en een fles en gaat dan in pyjama naar de gastouder.
De dagen dat ik avonddienst heb en dus langer kan blijven liggen wachten we tot ze zelf komt. Zondag sliep ze uit tot 10 uur :D ik was even bang dat er wat aan de hand was maar gelukkig niet..

Kyara leuk ook baby zwemmen, doe ik ook elke maandag met K en ze geniet er heerlijk van!

Bloem welkom wat een knapperd zeg! O+

K heeft gister voor het eerst 3 minuten in de kinderstoel gezeten ( tiamo met uber lelijke verkleiner...) ze vond het prachtig
hier even een foto van mn blije ei in der stoel

pi_133899249
Aapie lekker een nacht voor jezelf. En hoe lief dat ze zulke goede vriendjes met je moeder was. O+
En ze is echt een schatje O+
pi_133899377
Wat een schatje AA O+

XM, spuugde Noor nou zo van de kV? Dan jun je wel HA proberen, dat schijnt lichter verteerbaar te zijn, meer op moedermelk te lijken.
Sarcasme. Herken het.
pi_133899423
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:52 schreef Olf het volgende:

[..]

Mijn baby kan met gemak een half uur, drie kwartier, achter elkaar zelf spelen, dan zit ze lekker op de grond en of ik zit ernaast, of achter computer, of ik lees de krant ofzo. Of ik hang de was op, ben dan ook soms dus even in andere ruimte, Ik praat dan wel regelmatig met haar, of geef haar even een aai. Volgens mij vindt ze het heerlijk, lekker zelf rommelen. En daarna doe ik dan een dansje met haar, gaan we lekker buiten lopen, samen eten. Denk als je het goed af wisselt het juist prima is als ze ook zelf speelt (als het er het type voor is, een kind wat het niet uit zichzelf doet, zou ik het ook niet 'dwingen')
Dit dus.
A kan zich soms tegen anderhalf uur alleen vermaken. Hij geeft soms een gil en dan kietel ik hem even, geef ik hem een aai, leg hem op zijn plek (altijd tegen de muziekbox willen schoppen, of de kastjes), tegen hem praten/groeten, hem rechtop laten zitten en samen spelen, kiekeboe, beentjes fietsen en andere strekoefeningen.
Enige wat ontbreekt is dat ik meer met hem naar buiten zou moeten, gelukkig komt dat ook allemaal goed wanneer we verhuisd zijn. O+
pi_133900057
Pssst.. We werden pas wakker om 8:30!
*O*

Juud wat klinkt je verhaal relaxed en lief :)

En uit alles wat ik hier lees blijkt dat wij allemaal behoorlijk betrokken ouders zijn volgens mij :Y
pi_133900123
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 23:42 schreef Juud-- het volgende:

E. heeft afgelopen nacht voor het eerst gelogeerd, bij mijn ouders. Feest joh, ze heeft helemaal vriendjes gemaakt met mijn moeder (toen ik haar vanmiddag ophaalde en knuffelde ging ze huilen, toen mijn moeder haar overpakte werd ze rustig :( Klein kreng ;)) en ze was helemaal leuk en gezellig en modelbaby geweest. En ik heb HEERLIJK geslapen, een nachtje zonder kind. Maar nu ben ik toch wel weer heel blij om haar hier te hebben, het leven is gewoon gezelliger met haar erbij O+
Ik vind dat ook zo ontzettend leuk om te zien hoe kinderen op hun overige familieleden reageren. (dus niet vader en moeder maar wel mensen die ze vaak zien zoals opa en oma) Fijn dat je even een beetje bij hebt kunnen slapen! O+

Het is echt wel een leukertje AA O+

XM, mij werd ook aangeraden om de HA variant te gebruiken toen ik gestopt was met bv. Na een poosje kan je dan overstappen op 'gewoon'. Ik deed de laatste bus HA mengen met gewoon. Nu krijgt hij een mengsel van gewoon en hongerige buikjes. Niet dat het werkt :') Het is nog steeds een vreetzakje. Ik ben blij als ik de minimale 2 uren tussen de voedingen haal zonder dat de sirene afgaat :D

Klinkt gezellig de spelletjes venco! O+
  woensdag 4 december 2013 @ 09:24:48 #157
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133900412
O, AA, wat een leukerd, vrolijk inde stoel. En welkom!
Hoera voor uitslapende F. van Suiker. Hier geen geluk vannacht helaas }:|

Iemand nog geinteresseerd in nieuwe A@pies maat S, sneakermodel (blauw/geel) met bontvoering?

Ze zijn gewoon te klein, bugger :(

Dat wordt dus ruilen, en nog even wachten op warme voetjes voor J. (opeens zijn al zn sloffen te klein, voetgroeispurt).
pi_133900502
Omen, je hoeft je baby niet heel de dag te vermaken hoor. Als zij lekker zelf kan spelen, dan is dat alleen maar heel fijn. Voor jou, maar ook voor haar! Als een baby wat minder baby wordt wordt je actieradius wat groter en zul je als vanzelf leuke dingen samen ondernemen.

Wat lekker Suiker, uitslapen *O*

Wij hadden ook een goede nacht! Cosleeper wat bewuster ingezet, en hij kwam maar vier keer om een voeding. :)
  woensdag 4 december 2013 @ 09:42:11 #159
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133900721
Hee mede-uitslapers! Hier hoorden we om 6:45 heel gezellig geklets O+

En nu ligt ze op de knopjes van de muziekmobile te rammen onder luid ge-UH!!! :')

Oh en ze heeft voor t eerst schoentjes aan O+
pi_133900749
Ze klinken leuk MM, maar ik heb een shopstop. ;(
  woensdag 4 december 2013 @ 09:45:38 #161
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_133900783
Hier heeft ze geslapen tot half 8. Had er eerder verwacht omdat ze gister de fles al vroeg had omdat ze niet meer te troosten was.

Om 2 is ze nog even wakker geweest maar weer even goed gelegd en de tut er in en even mobile kijken en ze was zo vertrokken.
  woensdag 4 december 2013 @ 09:48:31 #162
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133900845
Hoera voor de goede nachten! Hier ook een goede nacht wel :) 1x eruit voor de speen, 06:00 voeding en toen nog even terug en ze viel weer in slaap tot 9:15. En nu ligt ze op de mat te dadadada'en en jajajajajaja'en O+.
Vanmiddag even naar het cb om te overleggen over de voeding! misschien idd toch maar HA kopen.
  woensdag 4 december 2013 @ 09:49:45 #163
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133900870
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 09:43 schreef L-E het volgende:
Ze klinken leuk MM, maar ik heb een shopstop. ;(
Jammer -O- Ze zijn ook leuk, maar krijg ze niet meer aan zn voeten gewurmd. Ga dus maar ruilen voor andere...
pi_133901401
Gister leek A trouwens wel zo'n mooiboy uit Jersey Shore ofzo. :')
Had hem een bloesje aangetrokken en zijn haar in een kuif. Dat doe ik vaker want het staat gewoon heul sexy maar nu heeft hij van een tante laatst een zilveren kettinkje gekregen...en laatst ook al een armbandje. Nu begon een nichtje ook nog over een ringetje! Heb wel aangegeven dat dat misschien teveel wordt want hij is wel een jongetje.
Nu maar hopen dat ze die hint begreep. :@ Nadeel van cadeaus krijgen, het is niet altijd je eigen smaak.
pi_133902224
Hier ook een lekkere nacht! Zelfs te laat op m'n werk haha, ze werd pas om 8 uur wakker!

Venco wow wat een sieraden. Zou ook z'n collectie klein proberen te houden. :P voor mij is sieraden voor babies een no go, net als voor dreumesen peuters en kleuters trouwens.
pi_133902456
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 10:53 schreef Olf het volgende:
Hier ook een lekkere nacht! Zelfs te laat op m'n werk haha, ze werd pas om 8 uur wakker!

Venco wow wat een sieraden. Zou ook z'n collectie klein proberen te houden. :P voor mij is sieraden voor babies een no go, net als voor dreumesen peuters en kleuters trouwens.
Ik durf het niet goed te weigeren, eerlijk gezegd. Maar ik let heel goed op of hij er last van heeft of interesse. Het schuurt nergens en heeft het nog niet eens opgemerkt. Maar ik ben er ook niet helemaal zorgeloos over hoor.
  woensdag 4 december 2013 @ 11:09:17 #167
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133902588
Ik heb van mijn Italiaanse tante ook een armbandje voor J. gehad. Dat doe ik m maar niet om.
a. Hij is een jongen...
b. Hij zou er denk ik de hele tijd aan zitten pulken/ trekken/ zn armpje afklemmen
c. Hij is een jongen.
d. Hij is een jongen!

Kettinkjes voor babies vind ik een beetje eng, ze zouden zichzelf zomaar wurgen :X. Ik neem t risico niet...
pi_133902624
Sieraden komen hier pas in beeld als een kind er zelf om kan vragen. Kleuter had toen hij 3 was in Portugal een gehaakt armbandje van zijn spaarpotcentjes gekocht. Dag en nacht om gehad, tot het ding sneuvelde na een half jaar. Als we daar weer zijn, koop ik er weer een! zegt hij wel eens.

Ik heb m nog niet verteld dat elke toeristenwinkel in Amsterdam ze ook heeft. :')
pi_133902649
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:09 schreef mousemicky het volgende:
Ik heb van mijn Italiaanse tante ook een armbandje voor J. gehad. Dat doe ik m maar niet om.
a. Hij is een jongen...
b. Hij zou er denk ik de hele tijd aan zitten pulken/ trekken/ zn armpje afklemmen
c. Hij is een jongen.
d. Hij is een jongen!

Kettinkjes voor babies vind ik een beetje eng, ze zouden zichzelf zomaar wurgen :X. Ik neem t risico niet...
Ik zou m niet omdoen want baby, maar ik vind het niet voorbehouden aan meisjes hoor.
pi_133902698
Fee draagt sinds haar geboorte een armbandje die ze van mijn zusje heeft gekregen met d'r naam. Ze heeft er geen oog voor en vind het best dat hij er zit.
  woensdag 4 december 2013 @ 11:15:11 #171
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_133902735
Ik vind kettingen bij baby's gevaarlijk maar er is een behoorlijk groep op dragen en voeden die zweren bij barnsteen kettingen etc.
Ik snap het niet helemaal geloof ik.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_133902775
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:13 schreef Tally het volgende:
Fee draagt sinds haar geboorte een armbandje die ze van mijn zusje heeft gekregen met d'r naam. Ze heeft er geen oog voor en vind het best dat hij er zit.
Zodra A er wel oog voor gaat krijgen, doe ik hm af.
Tja en dat kettinkje, het is een smal zilveren dingetje. Zichzelf ermee wurgen zal niet lukken want dan breekt het al af en ik zie ook geen sporen dat het knelt ofzo. Maar kan best dat ik van gedachten ga veranderen want ik ben ook wel iemand met doemscenarios.
pi_133902795
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:16 schreef vencodark het volgende:

[..]

Tja en dat kettinkje, het is een smal zilveren dingetje. Zichzelf ermee wurgen zal niet lukken want dan breekt het al af en ik zie ook geen sporen dat het knelt ofzo. Maar kan best dat ik van gedachten ga veranderen want ik ben ook wel iemand met doemscenarios.
Dus dan breekt het af. En stopt je baby het in zijn mond..?
  woensdag 4 december 2013 @ 11:18:33 #174
381212 Gulara
From the future
pi_133902806
Ik zou een ring niet fijn vinden. Als ie een keer ergens met z'n vinger tussen komt en z'n vinger dik wordt. :X

En dingen die ik niet mooi vind doe ik aan als de gever erbij is, verder niet. En bij dure dingen zou ik het zeggen. Het is niet hun aankleedpop.

En bedankt voor de schema's. Ik moet eens wat meer gaan nadenken over het ontbijt. Hij wordt tegenwoordig om 5:30 wakker en dat vind ik geen ontbijttijd, dus dan schiet pap of brood er nog wel eens bij in.
  woensdag 4 december 2013 @ 11:19:07 #175
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_133902818
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:16 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik zou er toch niet zomaar vanuit gaan dat een zilver kettinkje zomaar afbreekt eigenlijk maar ik vind het bij mezelf soms al vervelend zitten een ketting als ik 's nachts wakker word.
En wat LE zegt idd...
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_133902822
Suiker, is dit wat voor jouw F? :D (je had toch ook een geboortekaartje met een vosje)?

pi_133902848
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:17 schreef L-E het volgende:

[..]

Dus dan breekt het af. En stopt je baby het in zijn mond..?
:( Nondeju.
Misschien toch maar afdoen. :@
pi_133902881
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:18 schreef Gulara het volgende:
Ik zou een ring niet fijn vinden. Als ie een keer ergens met z'n vinger tussen komt en z'n vinger dik wordt. :X

Daar denk ik dan weer wel aan. Vind ik voor een jongetje trouwens ook weer anders.
  woensdag 4 december 2013 @ 11:24:46 #179
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_133902951
Sieraden: Mn dochter heeft bij een armbandje gekregen, heeft ze vanaf een maand of 3 al om, ze zit er verder ook niet aan te frunniken, nooit gedaan ook.

ketting heeft ze vanaf dat ze 16 maanden was geloof ik, en af en toe pakt ze m, en stopt dat hangertje in dr mond, maar ze weet (en we zzeggen ook) dat het niet mag. Verder laat ze d'r ketting gewoon hangen ;) ook 's nachts heeft ze m om.

Ring zou ik niet doen, omdat wat gulara zegt idd.
En oorbellen doe ik al helemaal niet.
  woensdag 4 december 2013 @ 11:25:08 #180
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133902958
Ik vind sieraden bij baby's en kleine kinderen ook niet zo geweldig... Pas als ze er zelf om kunnen vragen idd.. Je ziet wel eens baby's met knopjes in de oren of een ringetje als het een jongen is. Nou, echt geen haar op m'n hoofd.. Men moet het zelf weten, maar ik vind het geen gezicht :@.
pi_133902962
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:21 schreef vencodark het volgende:

[..]

Daar denk ik dan weer wel aan. Vind ik voor een jongetje trouwens ook weer anders.
Jongens mogen wel een dikke vinger vast in een ring? ;)
pi_133902972
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:25 schreef Olf het volgende:

[..]

:D
pi_133902993
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik vind sieraden bij baby's en kleine kinderen ook niet zo geweldig... Pas als ze er zelf om kunnen vragen idd.. Je ziet wel eens baby's met knopjes in de oren of een ringetje als het een jongen is. Nou, echt geen haar op m'n hoofd.. Men moet het zelf weten, maar ik vind het geen gezicht :@.
Dat dus.
pi_133903011
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
Bij mij doe ik het inderdaad ook om esthetische redenen niet, had nog niet eens aan het gevaar gedacht. Ik kan het niet helpen maar heb ook meteen tien vooroordelen klaar liggen als ik een baby met oorbellen enzo zie. :@
pi_133903017
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:25 schreef Olf het volgende:

[..]

Nee dūh. :P Meer dat ik een ring sowieso niks voor een jongetje vind. En zo'n minivinger met een ring...dat gaat te ver.
Maar ja, dat kettinkje bewaar ik wel voor als we op visite gaan en hij mag er extra cool uitzien. In huis dus niet.
Trouwens, zou nooit oorbellen erin doen hoor! Tot ze minstens 7 zijn ofzo.
pi_133903031
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:27 schreef Olf het volgende:

[..]

Bij mij doe ik het inderdaad ook om esthetische redenen niet, had nog niet eens aan het gevaar gedacht. Ik kan het niet helpen maar heb ook meteen tien vooroordelen klaar liggen als ik een baby met oorbellen enzo zie. :@
Ik ben blij dat je dit zegt, nu voel ik me minder schuldig over mijn vooroordelen :@
pi_133903065
quote:

[..]

:Y
Types als Barbie.
Mijn neefje kreeg op zijn 7e oorbellen omdat hij dat graag wou. Staat hem goed. Zijn broertje van 2 heeft minstens al een armbandje en een ringetje om. Tja, ik vind een ringetje gewoon echt niks. Armbandje voor een babyjongetje vind ik toch wel lief.
pi_133903072
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:19 schreef vencodark het volgende:
Suiker, is dit wat voor jouw F? :D (je had toch ook een geboortekaartje met een vosje)?

[ afbeelding ]
Geen suiker maar wel TOF!
  woensdag 4 december 2013 @ 11:30:26 #189
381212 Gulara
From the future
pi_133903104
quote:

[..]

Schuldig. :@
Het gevaar voor sieraden voor mijn jongetje is vooral voor mij. Ik denk dat m'n ogen fysiek pijn zouden doen bij de aanblik. /ikhouechtnietvansieradenbijbaby's :@
pi_133903188
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:30 schreef Gulara het volgende:

[..]

Schuldig. :@
Het gevaar voor sieraden voor mijn jongetje is vooral voor mij. Ik denk dat m'n ogen fysiek pijn zouden doen bij de aanblik. /ikhouechtnietvansieradenbijbaby's :@
Nee inderdaad, armbandjes kettinkje of oorbellen, ik word er allemaal een Bertje nerveus van.

Zal je zien dat dochter op d'r derde begint te zeuren om gouden ketting met haar naam en oorringen. :+ zo'n zweetbandje kan ze krijgen haha.
pi_133903192
XM :* Ik vind je helemaal niet stom! En ik herken het eigenlijk juist best wel. Ik heb Nin nog nooit horen huilen om eten, ze vraagt er eigenlijk niet uit zichzelf om. De eerste maanden heb ik het net als jij gedaan, best wel strikt hield ik de klok in de gaten. Ik maakte haar dan niet wakker, dat was niet nodig, maar ik lette heel erg op of er 3, respectievelijk 4, uur voorbij waren. En ik dacht er over na als er een eetgelegenheid zich aandiende, hoeveel tijd de vorige voeding geleden was en of er de komende uren nog weer een moment zou komen. Ik richtte het meer per dag en moment in, zoals wat Omen zegt eigenlijk. Op dit moment is dat niet meer noodzakelijk. Nin groeit goed, haar lijntje voor de lengte en qua gewicht is ze zelfs heel gemiddeld. Ons schema is nu: een voeding in de ochtend, een voeding tussen-de-middag en/of een voeding 's middags en een voeding voor het slapen gaan. Deze voedingen krijgt ze allemaal als ze naar bed gaat. De tussen-de-middag en middag voeding beginnen nu dan ook steeds vaker samen te vallen omdat ze een beetje een ritme van 2 overdag slaapjes aan het hanteren is. Ze krijgt dan dus een voeding als ze haar ochtend-slaap gaat doen en daarna als ze haar middag-slaap gaat doen. En dan dus als ze haar avond-slaap gaat doen. Soms zijn het nog twee middagslapen. In totaal zijn het dan 3 of 4 overdag-voedingen. Daarnaast wordt ze 's avondslaat wakker rond 23 uur en leg ik haar aan voor een late avondvoeding, dan slaapt ze meteen verder. Als ik haar niet aanleg, wordt ze wakker en gaat ze spelen, maar ze huilt niet om eten oid. Het is dus vooral dat ik het relaxed vind als ze weer verder slaapt, want dan ga ik zelf ook in bed. En 's nachts als ze wakker wordt hetzelfde. Op dit moment is dat ca. 2x per nacht. Ze krijgt dus voedingen genoeg, terwijl ze nooit huilt om eten.
Nou ja, lang verhaal, maar misschien heb je er wat aan. :*
Verder ook *O* roterende en kletsende Noor O+
En de tv, wat is dat :')

Omen, succes vandaag :*
En wat schrijf je lief over Riley O+ Ik zou er ook van smelten!

LB, wat schattig van die handjes in elkaar slaan! Nin trommelt nu sindskort, overal wil ze op slaan! En als wij dan meedoen is het helemaal hilarisch :D

Suiker Suiker Suiker, omg joh! F. die zelfs zomaar rechtop gaat zitten :o Dat doet Nin dan weer niet! Ze kan heel goed zitten, maar alleen als ik d'r neerzet, zelf gaan zitten moet hier nog komen!
Ik merk hier ook dat ze, nu ze mobieler wordt, zichzelf steeds beter en beter kan vermaken. Hier gaat ze dus niet zelf zitten, dus we zaten onlangs een beetje in zo'n tussen-fase. Ze kroop overal heen, maar na een poosje had ze wel genoeg gekropen en wilde ze graag weer knuffelen. Met het staan ook, ze ging overal staan, maar kon niet zelf terug. Dus na een poosje staan, had ze er genoeg van en moesten wij d'r weer helpen met terug op de grond gaan, en dan wilde ze knuffelen :D Maar nu loopt ze om randjes heen, dus heeft ze weer wat meer te doen. En ze kan ook al steeds vaker zelf terug op de grond komen en dan dus weer ergens anders heen kruipen om daar dan te staan en ergens omheen te lopen. Denk dat zelf gaan zitten hier ook wel een mooie afwisseling zal gaan zijn, dan kan ze nog weer meer zelf spelen. Meestal tegen de tijd dat ze weer moe wordt voor het bedje, wil ze steeds meer knuffelen. Als ze na een poosje dan alleen nog maar tegen ons aanhangt te duimelotten en d'r ogen bijna dichtvallen, dan gaat ze weer in het bed. Ze doet nu steeds vaker dubbele slaapjes, van anderhalf uur. Ook lekker, heb ik zelf tussendoor wat ruimte om iets voor mezelf te doen!

Verder heb ik misschien ook nog geen welkom gezegd tegen de nieuwe aanwas, dus bij deze *O* Ik zag ook hele mooie kindjes op foto en film voorbij komen O+

Nin heeft trouwens een armbandje, al heel lang, van mijn ouders gekregen, ik vind het wel schattig O+
pi_133903212
Tja, cadeaus krijgen is soms helemaal niet leuk (niet dat we wekelijks wat krijgen hoor). Ik denk steeds: waar komt men nu mee aan...vind ik het mooi...is het nuttig... :@
En dan voel ik mij best ondankbaar. Laatst voor kerst een verlanglijstje geschreven. Heb geen babykleding gevraagd want ik moet er niet aan denken waar men mee komt.
Mijn schoonzus zei laatst, dat als ik ooit een meisje krijg, ze allemaal jurkjes met strikjes en frutsels gaat kopen. Lijkt me verschrikkelijk. :X
pi_133903277
Nin, ik vind het zo'n lieve, lieve naam. O+ Vast ook een heel lief meisje. Zie ook steeds dat geboortekaartje voor me wat je toen gepost hebt. Super!
pi_133903289
Oh ik stemde er trouwens mee in, ze vroegen dat wel eerst uiteraard :P

:@ Wat lief Venco O+
  woensdag 4 december 2013 @ 11:37:34 #195
381212 Gulara
From the future
pi_133903323
Ja fuck, moet ik opeens m'n mening herzien omdat Nin een armbandje heeft. :o
En Nin is awesome. O+

Ok armbandjes zijn ok! *O*

En een eventueel meisje mag later wel lieveheersbeestoorbellen als ze 5 of 6 is ofzo. O+
pi_133903344
Voor de kindjes die 's nachts slecht slapen:

:P :@
  woensdag 4 december 2013 @ 11:39:16 #197
381212 Gulara
From the future
pi_133903379
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:38 schreef vencodark het volgende:

[ afbeelding ] :P :@
O+
pi_133903385
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:37 schreef Gulara het volgende:
En Nin is awesome. O+

Ok armbandjes zijn ok! *O*

En een eventueel meisje mag later wel lieveheersbeestoorbellen als ze 5 of 6 is ofzo. O+
Jaaajaaajaaa, ik kan niet wachten tot Nin zo'n lieveheersbeestjeringetje om kan, dan neem ik er ook (weer) een! (De grootste kindermaat pastte altijd nog om m'n pink, ik had jaaaaaarenlang van die lieveheersbeestjesringetje, tot m'n 25ste ongeveer :P )
pi_133903411
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:38 schreef vencodark het volgende:

[ afbeelding ] :P :@
O+ O+
pi_133903440
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:37 schreef Gulara het volgende:
En Nin is awesome. O+

Ja zeg, daar gaan mijn vooroordelen! Ik was aan ze gehecht. :(
pi_133903545
Nou ik houd mijn vooroordelen en denk nu over Belle aan een moeder die d'r baby cola geeft, friet met extra zout, baby alleen thuis laat om lekker breezah te drinken en met een voorliefde voor daggeren.
pi_133903573
Vooral dat laatste *)
  woensdag 4 december 2013 @ 11:46:05 #203
381212 Gulara
From the future
pi_133903596
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:44 schreef Olf het volgende:
Nou ik houd mijn vooroordelen en denk nu over Belle aan een moeder die d'r baby cola geeft, friet met extra zout, baby alleen thuis laat om lekker breezah te drinken en met een voorliefde voor daggeren.
Had ze ook niet iets ordinairs op het dak van d'r auto? :P
pi_133903684
quote:
12s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:46 schreef Gulara het volgende:

[..]

Had ze ook niet iets ordinairs op het dak van d'r auto? :P
Ja zo is ze hč, maar ze is natuurlijk ook op dat dak zwanger geraakt dus dan was die schildering een mooie memoire.
pi_133903785
Ze verorbert nu een bierviltje :')
pi_133903794
(Okee, een random kurk onderzettertje, maar het ging om het idee ;) )
pi_133903796
Maar ordinaire mensen noemen hun kind toch geen Nin? Eerder Priscilla of Dashiki, of Sabrina, of Vanessa.
  woensdag 4 december 2013 @ 11:53:21 #209
381212 Gulara
From the future
pi_133903824
Ik weet zeker dat ze nu ook van de WiFi bij de mac gebruikt maakt. En Nin maar kipnuggets eten.
Geen wonder dat ze zo snel is. :'(
pi_133903847
Ze heet natuurlijk eigenlijk Nin'shontay ;)
pi_133903848
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:52 schreef vencodark het volgende:
Maar ordinaire mensen noemen hun kind toch geen Nin? Eerder Priscilla of Dashiki, of Sabrina, of Vanessa.
Je weet toch dat Nin haar fok-naam is, ze heet Natasja Ilovu Namajayjay.

Oké Belle ik stop. :)
  woensdag 4 december 2013 @ 11:54:35 #212
381212 Gulara
From the future
pi_133903860
quote:
Maar venco, je weet toch wel dat het voluit Nin'LaTrashaNeeNay is? :o
  woensdag 4 december 2013 @ 11:54:35 #213
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133903861
quote:
Het is vast een afkorting. Voor Ninessity ofzo.
  woensdag 4 december 2013 @ 11:54:58 #214
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133903872
Spuit 11 :').
pi_133903876
Waarbij Nin staat voor Natasja Ilovu Namajayjay obviously!
  woensdag 4 december 2013 @ 11:55:23 #216
381212 Gulara
From the future
pi_133903884
Ik moet zooooooo hard lachen! :'( _O-

Echt in dezelfde seconde!
pi_133903885
Zie ons eens even allemaal even grappig zijn. :')
pi_133903893
Die toevoegingen op Nin! _O_
pi_133903894
Hahahaha :D
pi_133903906
MIJNJ SSSSSS PAKJEEEEE@)($#*)(@!!!!
  woensdag 4 december 2013 @ 11:56:07 #223
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133903911
Hier ook een no-go wat sieraden betreft. Ik vind die armbandjes er schattig uitzien, maar het lijkt me zo naar knellen :@ Niet dat ie bij E zou knellen natuurlijk met dr spillepootjes, maar toch :')

Venco, om die romper zou ik willen dat E niet doorsliep! O+
Ik wilde ook zo'n romper van de Coffee Company met 'sleep is overrated' erop :D maar kan ze niet meer vinden...
pi_133903915
We maken je kind belachelijk. ;(
  woensdag 4 december 2013 @ 11:56:31 #225
381212 Gulara
From the future
pi_133903925
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:55 schreef bellelena het volgende:
MIJNJ SSSSSS PAKJEEEEE@)($#*)(@!!!!
Whaaaaa! :o
pi_133903932
Kan niet, ze is te tof om belachelijk te maken!

En nu ga ik m'n pakje inspecteren!
pi_133903940
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:56 schreef vencodark het volgende:
We maken je kind belachelijk. ;(
Ze begon zelf door haar kind Natasja Ilovu Namajayjay te noemen. ;(
  woensdag 4 december 2013 @ 11:56:56 #228
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133903941
_O-
  woensdag 4 december 2013 @ 11:57:22 #229
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133903959
Van die romper gewoon de l van owl weglaten en dan kan ie zo naar Loj! ;)
pi_133903978
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:56 schreef LadyBlack het volgende:
Hier ook een no-go wat sieraden betreft. Ik vind die armbandjes er schattig uitzien, maar het lijkt me zo naar knellen :@ Niet dat ie bij E zou knellen natuurlijk met dr spillepootjes, maar toch :')

Venco, om die romper zou ik willen dat E niet doorsliep! O+
Ik wilde ook zo'n romper van de Coffee Company met 'sleep is overrated' erop :D maar kan ze niet meer vinden...
Bij A zit het armbandje zodanig dat het lichtjes kan draaien.
Het kettinkje heb ik net afgedaan, is leuk voor visite maar niet rollend door het huis. Ik zag zojuist een kleine rode irritatie bij zijn kin.
Trouwens, het sluitinkje zat daar en toen ik eraan zat boog hij zijn hoofd. Ik mocht er niet bij. :(
pi_133903992
Mag ik ff een vraag stellen? Was vanmorgen met baby naar het CB en we hebben een verwijsbrief voor de kinderfysio meegekregen omdat E. een voorkeurshouding heeft. Ik doe al alle interessante dingen (speelgoedjes, zo'n hangding in de box (kom ik gewoon niet op de naam he..!), nachtlampje) aan de niet-voorkeurskant en ik verschoon haar ook aan de andere kant, maar het is gewoon een eigenwijs stuk vreten ( O+ ). Hebben hier moeder ervaring met kinderfysio omwille van voorkeurshouding? Ik weet wel dat Kyara's meisjes naar de fysio gingen, maar ik dacht dat dat was vanwege prematuur.

Anyone? Wat kan ik verwachten?
  woensdag 4 december 2013 @ 12:00:57 #232
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133904047
Ja, ik had het ook Juud met Noor. Fysio gaat gewoon kijken, beetje oefeningen doen en je krijgt ook tips en oefeningen mee voor thuis. Wat bij ons echt heel erg hielp was elke dag haar hoofdje helemaal van links naar rechts draaien, dus alsof je over je schouder kijkt als ware. We deden dat terwijl ze gewoon op een kleed lag. Toen kwam dat nekje een beetje los en ging het echt snel beter :Y.
  woensdag 4 december 2013 @ 12:00:59 #233
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133904049
Ik niet Juud, maar anderen hier wel idd. Er komen vast tips.

Mijn E ( ;) ) rolde net echt voor het echie van rug naar buik *O* omdat ze anders niet bij de mobile kon *)
  woensdag 4 december 2013 @ 12:02:32 #234
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133904090
Ow en ik had een speciaal kussentje, dat hielp ook. Heb het maar kort gebruikt, als je wilt mag je hem overnemen voor een zacht prijsje. Even linkje opzoeken...
pi_133904101
Je elfje LB O+ Binnenkort leert ze ook vliegen! Zijn we hier ook al druk mee bezig!

Juud, ik heb ook geen idee, maar wat XM zegt, klinkt wel goed!
pi_133904140
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 12:03 schreef bellelena het volgende:
Je elfje LB O+ Binnenkort leert ze ook vliegen! Zijn we hier ook al druk mee bezig!

Juud, ik heb ook geen idee, maar wat XM zegt, klinkt wel goed!
Boven op de bank gaan staan en haar dan omhoog gooien in de hoop dat ze de grond niet raakt maar weg vliegt? :P
  woensdag 4 december 2013 @ 12:05:37 #237
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133904159
We doen hier al geruime tijd Eva Airways :D
pi_133904168
Ik heb straks examen en ik ben al een hele poos van school dus ik ben onwijs zenuwachtig.
Zo zenuwachtig dat alles vast zit in mijn nek en ik er onwijs hoofdpijn van heb.
Zo maar eens wat zwaardere pijnstillers halen :')
  woensdag 4 december 2013 @ 12:06:41 #239
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133904186
pi_133904200
Eva Airways O+ (https://www.evaair.com)

Thanks voor je tip XM, dat klinkt alvast goed! En als je een plaatje van dat kussen hebt…graag! Ben wel benieuwd.
  woensdag 4 december 2013 @ 12:07:59 #241
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133904223
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 12:07 schreef Juud-- het volgende:

Thanks voor je tip XM, dat klinkt alvast goed! En als je een plaatje van dat kussen hebt…graag! Ben wel benieuwd.
Zie boven! Ik heb de bruine met die vogeltjes. Pm/DM maar ff als je interesse hebt :Y.
pi_133904224
Oh jij was sneller dan ik :+

Nou ik heb wel interesse! Wat wil ervoor hebben?
pi_133904238
Zeg, hallo, dit kan ik niet bijhouden hoor ;) Ik pm je ff
pi_133904259
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 12:06 schreef Tally het volgende:
Ik heb straks examen en ik ben al een hele poos van school dus ik ben onwijs zenuwachtig.
Zo zenuwachtig dat alles vast zit in mijn nek en ik er onwijs hoofdpijn van heb.
Zo maar eens wat zwaardere pijnstillers halen :')
Veel succes! Kies niet įl te zware pijnstillers, straks val je in slaap tijdens je examen ;) Zet 'm op!
pi_133904313
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 12:07 schreef Juud-- het volgende:

Ik klikte en wist niet wat ik moest verwachten. :P

Behalve A zijn pap geven, 3 luiers verschonen en zelf ontbijten heb ik nog geen klap uitgevoerd. :@
  woensdag 4 december 2013 @ 12:15:19 #246
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133904440
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 12:10 schreef vencodark het volgende:

[..]

Behalve A zijn pap geven, 3 luiers verschonen en zelf ontbijten heb ik nog geen klap uitgevoerd. :@
Ik ook niet *O*. Maar ik ga zo ff naar het cb!
pi_133904469
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 12:15 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik ook niet *O*. Maar ik ga zo ff naar het cb!
Ik moet pas in maart weer.
pi_133904514
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 12:10 schreef vencodark het volgende:

[..]

Niks schunnigs hoor ;) Toevallig zag ik vorige week een reclamebord staan voor Eva Airways en dat vond ik helemaal tof. (Man stelde al voor om E. er als een vliegtuig voor te houden wegens leuk voor de foto, maar ze sliep.)

En luie ochtenden *O*

XM, succes bij het CB, laat je weten wat ze zeggen?
  woensdag 4 december 2013 @ 12:27:32 #249
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133904775
Ja hoor :). Gaat me puur ff om de overstap naar de kv (en beetje over bijvoeding). De rest is afgelopen vrijdag al besproken bij de half jaar afspraak. Maar nu door dat spugen enzo, wil ik toch nog ff overleggen.
pi_133905033
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:56 schreef L-E het volgende:

[..]

Ze begon zelf door haar kind Natasja Ilovu Namajayjay te noemen. ;(
Hee, dat was mijn verzinsel he. :6
pi_133905110
Geven jullie je kind trouwens een boterham, zo ja, wat doe je er dan op?
Wij geven A nogal eens brood met kaas. Ook een keer laagje jam erop gehad en appelstroop (blijkbaar mag dat) omdat de kaas op was. Wie heeft nog meer ideeėn?
  woensdag 4 december 2013 @ 12:41:47 #252
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_133905194
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 12:39 schreef vencodark het volgende:
Wij geven A nogal eens brood met kaas. Ook een keer laagje jam erop gehad en appelstroop (blijkbaar mag dat) omdat de kaas op was. Wie heeft nog meer ideeėn?
Philadelphia, kipfilet, geitenkaas, babysmeerkaas (geen fan van)... Maar geen idee hoe oud Ą is :@
pi_133905216
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 12:41 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Philadelphia, kipfilet, geitenkaas, babysmeerkaas (geen fan van)... Maar geen idee hoe oud Ą is :@
7 maanden.
pi_133905257
Ik heb toevallig vanmorgen bij het CB een voedelsdriehoek meegekregen, ik zal 'm ff voor je overtypen qua belegsuggesties..

appelstroop, jam, plakje jonge kaas, pindakaas, plakje kipfilet, leverworst (max 1x pw wegens veel vit. A), smeerkaas (max 1x pw ivm veel zout, of anders zoutarme smeerkaas), geprakt fruit ( :? een banaan ofzo denk ik dan, iets anders zou ik niet weten hoe?)
  woensdag 4 december 2013 @ 12:43:33 #255
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_133905259
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 12:42 schreef vencodark het volgende:

[..]

7 maanden.
Pindakaas kan ook nog. Maar ik gaf toen nog alleen boter en appelstroop geloof ik.
  woensdag 4 december 2013 @ 12:44:11 #256
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133905282
Ik moet E nog brood gaan geven, maar denk dat ik het zo lang mogelijk bij alleen brood of brood met boter hou.
pi_133905301
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 12:43 schreef Juud-- het volgende:
Ik heb toevallig vanmorgen bij het CB een voedelsdriehoek meegekregen, ik zal 'm ff voor je overtypen qua belegsuggesties..

appelstroop, jam, plakje jonge kaas, pindakaas, plakje kipfilet, leverworst (max 1x pw wegens veel vit. A), smeerkaas (max 1x pw ivm veel zout, of anders zoutarme smeerkaas), geprakt fruit ( :? een banaan ofzo denk ik dan, iets anders zou ik niet weten hoe?)
Waauw, mag pindakaas ook? Dacht dat dat niet mocht (of geldt dat nou alleen voor katten?) :@
  woensdag 4 december 2013 @ 12:45:14 #258
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133905310
Maar kaas is toch ook best wel zout? :?
pi_133905332
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 12:43 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Pindakaas kan ook nog. Maar ik gaf toen nog alleen boter en appelstroop geloof ik.
Appelstroop is natuurlijk wel heel goed voor het ijzergehalte.
pi_133905359
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 12:45 schreef LadyBlack het volgende:
20+ mag toch?
Staat op voedingscentrum.nl.
  woensdag 4 december 2013 @ 12:46:51 #261
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_133905363
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 12:45 schreef LadyBlack het volgende:
Zeker :Y. Ik gaf (en geef) alleen hele jonge kaas. En meestal het boterhammetje even in de magnetron/oven zodat de kaas gesmolten is. Anders eet ze alleen de kaas :+. Maar goed, die van mij is wel al een stuk ouder :+
  woensdag 4 december 2013 @ 12:47:37 #262
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133905381
Hier ook de vooroordelen bij baby's met oorbellen :@ Sorry, vind t echt geen gezicht.

Het armbandje wat J heeft gehad is zo'n dunne zilveren met een naamplaatje. Ik vind t niet echt iets voor jongens....

O, zie dat we al weer 2 pagina's verder zijn... Werk enzo, hou jullie niet bij...
pi_133905427
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 12:44 schreef vencodark het volgende:

[..]

Waauw, mag pindakaas ook? Dacht dat dat niet mocht (of geldt dat nou alleen voor katten?) :@
Voor katten..? Die van mij eten gewoon brokjes, geen boterhammen met pindakaas ;) Maar ik heb er verder geen idee van hoor, dit stond op die voedseldriehoek van het CB. Maar ik zie andere moeders hier wel vergelijkbare dingen zeggen :)
pi_133905542
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 12:49 schreef Juud-- het volgende:

[..]

Voor katten..? Die van mij eten gewoon brokjes, geen boterhammen met pindakaas ;) Maar ik heb er verder geen idee van hoor, dit stond op die voedseldriehoek van het CB. Maar ik zie andere moeders hier wel vergelijkbare dingen zeggen :)
Die van ons ook hoor. ;) Maar mijn man heeft ze eens een pindaatje gegeven en toen zagen we iets over pindakaas staan. Zodoende. ;)
  woensdag 4 december 2013 @ 13:00:12 #265
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133905719
Hier krijgt J. ook geitenkaas op de boterkam, vindt ie lekker :D
Geprakt fruit: banaan, aardbei, een restje uit zo'n potje, of een restje van de fruithap (appel, peer).

Kaas en vlees heb ik nog niet echt geprobeerd, heb t idee dat ie dat gewoon van de boterham af eet :|W
pi_133906341
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 13:00 schreef mousemicky het volgende:
Hier krijgt J. ook geitenkaas op de boterkam, vindt ie lekker :D
Geprakt fruit: banaan, aardbei, een restje uit zo'n potje, of een restje van de fruithap (appel, peer).

Kaas en vlees heb ik nog niet echt geprobeerd, heb t idee dat ie dat gewoon van de boterham af eet :|W
Gister wel ham geprobeerd en smac. Vond hij ook lekker. En hij kreeg bij familie laatst zoete rijst, dat ging er helemaal in als koek (gaan we geen gewoonte van maken).
Oh trouwens, hoe doen jullie dat qua timing? Beetje vaste momenten inlassen of steeds tussendoor hapjes geven? Mijn moeder heeft de neiging dat laatste te doen. Toen ik daar pas was, ging ik een flesje maken en dat wist ze. Maar ging ze toch gauw nog het 1 en ander toestoppen. Hmm.
pi_133906633
Volgens Kleintjes mag pindakaas vanaf 9 maanden. En leverworst en smeerworst vanaf 3 jaar. Wat een verschil met het cb-advies!
pi_133906670
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 12:44 schreef LadyBlack het volgende:
Ik moet E nog brood gaan geven, maar denk dat ik het zo lang mogelijk bij alleen brood of brood met boter hou.
+1. Hier zitten we nog in de korstenfase.
  woensdag 4 december 2013 @ 13:41:08 #269
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133906773
Hier een vast schema, is eigenlijk thuis, bij oma's en op KDV hetzelfde. Maar J. heeft ook gewoon op gezette tijden trek, en krijgt dan dus z'n eten...

Grofweg 7.00u ontbijt, 10.00u fruit, 12.00u lunch, 15.00u tussendoortje, 17.00u avondeten, 19.00u fles + naar bed.

[ Bericht 29% gewijzigd door mousemicky op 04-12-2013 13:57:12 ]
  woensdag 4 december 2013 @ 13:56:29 #270
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133907286
Nou. Hier ben ik niet veel wijzer van geworden :'). Eerst m'n kind ff voeden en dan kom ik terug.
pi_133907424
Ik ben benieuwd XM!

Hier een zieke Kleuter. Huilen van de hoofdpijn, ligt nu te slapen. Zo sneu. En ik vind hoofdpijn zo naar he (We hebben de kin-op-de-borst-check al gedaan :') )

Oh, dit is niet het Kleutertopic? -O-
  woensdag 4 december 2013 @ 14:01:10 #272
259886 pessie
pi_133907431
Lauren krijgt brood met boter, 1x appelstroop geprobeerd mar dat vond ze niks. Ik heb ook nog amandelpasta in huis maar dat vergeet ikn steeds te proberen.
pi_133907477
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 12:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja, ik had het ook Juud met Noor. Fysio gaat gewoon kijken, beetje oefeningen doen en je krijgt ook tips en oefeningen mee voor thuis. Wat bij ons echt heel erg hielp was elke dag haar hoofdje helemaal van links naar rechts draaien, dus alsof je over je schouder kijkt als ware. We deden dat terwijl ze gewoon op een kleed lag. Toen kwam dat nekje een beetje los en ging het echt snel beter :Y.
Dit! Wij zijn eerst naar de osteopaat geweest, die heeft het losgemaakt - dat schijnt een fysio niet te te mogen. Daarna naar de fysio en die kijkt en vraagt, toont oefeningen, test een klein beetje de beweeglijkheid en geeft hints en tips.

Is ze toevallig een handje geholpen bij de geboorte?
Home is where the O+ is...
  woensdag 4 december 2013 @ 14:03:27 #274
259886 pessie
pi_133907502
Le, wat sneu zeg!

Lauren heeft een armbandje maar die gaat af als ze slaapt. Sowieso draagt ze en maar eens per week of zoiets vanwege irritant om om te doen. Maar ik vind et welk heel tof! Ze heeft hem van haar oma gekregen voor haar geboorte O+
pi_133907620
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 14:02 schreef Cwen het volgende:

[..]

Dit! Wij zijn eerst naar de osteopaat geweest, die heeft het losgemaakt - dat schijnt een fysio niet te te mogen. Daarna naar de fysio en die kijkt en vraagt, toont oefeningen, test een klein beetje de beweeglijkheid en geeft hints en tips.

Is ze toevallig een handje geholpen bij de geboorte?
Hmm.. je hoort zulke wisselende verhalen over osteopaten dat ik gewoon niet weet wat ik er van moet vinden, lastig. En nee, ze is niet geholpen bij de geboorte maar ze werd wel half gelanceerd. Ze lijk niet echt ergens last van te hebben, huilt ook nooit ofzo en somehow heb ik in mijn hoofd dat ze dat wel zou doen als er iets klem zou zitten?

Aww LE met je zieke kleuterkindje :* (Hoe weet je dat hij hoofdpijn heeft? Of kon hij dat zelf benoemen?)
pi_133907710
Juud, hij kan dat zelf benoemen ja. :)
pi_133907758
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 12:44 schreef vencodark het volgende:

[..]

Mijn man biechtte laatst schoorvoetend op dat Isa inmiddels pindakaas, chocopasta, hagelslag en kaas met stroop op brood heeft gehad...

:( o|O
Sarcasme. Herken het.
pi_133907781
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 14:06 schreef Juud-- het volgende:

[..]

Hmm.. je hoort zulke wisselende verhalen over osteopaten dat ik gewoon niet weet wat ik er van moet vinden, lastig. En nee, ze is niet geholpen bij de geboorte maar ze werd wel half gelanceerd. Ze lijk niet echt ergens last van te hebben, huilt ook nooit ofzo en somehow heb ik in mijn hoofd dat ze dat wel zou doen als er iets klem zou zitten?

Aww LE met je zieke kleuterkindje :* (Hoe weet je dat hij hoofdpijn heeft? Of kon hij dat zelf benoemen?)
Ellie had ook geen last, dus dat hoeft niet.
Maar ik merkte bij haar met 2 weken al een voorkeurshouding en dat bleek uiteindelijk te komen omdat het bindwefsel rondom haar ruggegraat door de vacuumpomp wat verdraaid was. Osteopaat heeft dat losgemaakt en nu met fysio is het een stuk beter. Ze is niet van haar voorkeurshouding af, maar kjkt nu wel uit zichzelf twee kanten op enzo. Alleen als ze heel moe is draait ze nog naar de voorkeurskant.

Wat heb je voor wisselende verhalen gehoord dan?
pi_133907788
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 14:10 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Mijn man biechtte laatst schoorvoetend op dat Isa inmiddels pindakaas, chocoladetaart, hagelslag en kaas met stroop op brood heeft gehad...

Van hem, of van je schoonouders?

Ik zou echt zoooo pissig zijn.
pi_133907914
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 14:11 schreef L-E het volgende:

[..]

Van hem, of van je schoonouders?

Ik zou echt zoooo pissig zijn.
Van hem, want dat eet hij altijd op brood en hij vond het zo gezellig dat Isa mee at. Eerst schrok ik heel erg, want ik zag Isa echt al achter een stapel boterhammen dik besmeerd met pasta zitten, maar ik merk wel dat ik er makkelijker mee word. Ik geef haar nu ook af en toe wel een hapje als ik een boterham eet of ... please dont kill me, een hapje cake ofzo :@
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 4 december 2013 @ 14:14:43 #281
259886 pessie
pi_133907925
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 14:10 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Mijn man biechtte laatst schoorvoetend op dat Isa inmiddels pindakaas, chocopasta, hagelslag en kaas met stroop op brood heeft gehad...

Ik zou echt boos zxijn :@ . Ik heb manlief de Kleintjes lijst gegeven met de opdracht bij twijfel altijd daarop kijken :@
pi_133908038
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 14:14 schreef pessie het volgende:

[..]

Ik zou echt boos zxijn :@ . Ik heb manlief de Kleintjes lijst gegeven met de opdracht bij twijfel altijd daarop kijken :@
Het is ook zijn kind he :@ Ik bedoel Isa. Ik vertel man wel wat ze ongeveer mag hebben, maar als hij haar heel graag dit wil geven, tja, ze gaat er niet stuk van ofzo, maar ik leg natuurlijk wel uit dat ik het eigenlijk niet nodig vind.
Sarcasme. Herken het.
pi_133908045
Mijn man is erger dan ik. Als we het niet weten zegt hij: geef maar de borst, dat kan niet mis gaan.
pi_133908114
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 14:17 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Het is ook zijn kind he :@
True. Wij hebben hier wel overeenstemming bereikt over wat we wel en niet willen. Anders krijgen we een ingewikkeld huwelijk hoor.

Verder, Spirit, jullie Isa is zo een andere baby dan Sticker. Van daaruit maak je andere keuzes, dat is toch prima. :)
pi_133908174
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 14:18 schreef L-E het volgende:

[..]

True. Wij hebben hier wel overeenstemming bereikt over wat we wel en niet willen. Anders krijgen we een ingewikkeld huwelijk hoor.

Verder, Spirit, jullie Isa is zo een andere baby dan Sticker. Van daaruit maak je andere keuzes, dat is toch prima. :)
Ze heeft ook gewoon al 7 tanden he, kun je het je voorstellen??

Ik zou die twee best eens naast elkaar willen zien :D
Sarcasme. Herken het.
pi_133908212
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 14:20 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ze heeft ook gewoon al 7 tanden he, kun je het je voorstellen??

Ik zou die twee best eens naast elkaar willen zien :D
Oh ja, wij moeten nog daten! O+ Ik zie Isa echt voor me als zo'n vreetmonster dat in mijn zoon zn onderkinnen hapt zodra ze de kans krijgt :D
  woensdag 4 december 2013 @ 14:23:53 #287
259886 pessie
pi_133908281
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 14:17 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Het is ook zijn kind he :@
Klopt ook. Maar bepaald voedsel vind ik gewoon niet zo nodig bij een baby en daarbij wordt het afgeraden. Maar goed, manlief vind wat ik vind mbt de kids leidend.
pi_133908282
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 14:21 schreef L-E het volgende:

[..]

Oh ja, wij moeten nog daten! O+ Ik zie Isa echt voor me als zo'n vreetmonster dat in mijn zoon zn onderkinnen hapt zodra ze de kans krijgt :D
Isa is echt gek op andere kindjes, en tot nu toe heeft ze ze allemaal heel gelaten, dus geen zorgen hoor ;) Maar date wel een keer als Isa en ik beiden niet verkouden zijn, anders drijft Sticker weg in het snot :@
Sarcasme. Herken het.
pi_133908559
Rosalie is nu 8 maanden en krijgt sinds een week een boterham. Met......een beetje boter :D
Al dat beleg, is dat al nodig? Ze krijgt net een boterham. Laat ze daar eerst maar eens aan wennen denk ik dan. Ze eet dan van die kleine plukjes die ik in haar mond stop en met een hoop gemak gaat dat naar binnen. Ze eet dan ongeveer een halve tot 3/4 boterham zonder korstjes. Soms geef ik nog een stuk korst als ze verder niet meer wil. Kan ze nog even zelluf doen.

Verder heb ik een heel topic gemist maar dat heb ik vaker op woensdag omdat ik dinsdag dan 12 uur gewerkt heb. Dus sorry dat ik nergens anders op reageer.

Maar mag ik dan misschien nog wel even een grote jompel voor Rosalie? We hebben nu iedere dag minimaal 1 poepluier *O*
pi_133908726
Danic, wat fijn! *O*
pi_133908817
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:58 schreef Juud-- het volgende:
Mag ik ff een vraag stellen? Was vanmorgen met baby naar het CB en we hebben een verwijsbrief voor de kinderfysio meegekregen omdat E. een voorkeurshouding heeft. Ik doe al alle interessante dingen (speelgoedjes, zo'n hangding in de box (kom ik gewoon niet op de naam he..!), nachtlampje) aan de niet-voorkeurskant en ik verschoon haar ook aan de andere kant, maar het is gewoon een eigenwijs stuk vreten ( O+ ). Hebben hier moeder ervaring met kinderfysio omwille van voorkeurshouding? Ik weet wel dat Kyara's meisjes naar de fysio gingen, maar ik dacht dat dat was vanwege prematuur.

Anyone? Wat kan ik verwachten?
Misschien spuit 11 maar ik ben met Rosalie ook bij de kinderfysiotherapeut geweest ivm een voorkeurshouding. Ze kijkt eerst hoe erg de eventuele afplatting is en of er blokkades zitten in bijvoorbeeld de nekspieren. Daarna is het veelal oefeningen doen. Denk aan: op de buik liggen voor het trainen van de nekspieren, op de rug een speeltje met haar ogen volgen enzo. Het is heel erg op babyniveau en ik vond het heel fijn gaan. Er werd goed op signalen gelet en als Rosalie moe werd stopten we.
pi_133909564
Bedankt voor jullie reacties ook cwen en danic, dan heb ik een beetje een idee wat me te wachten staat. We kunnen morgenmiddag al terecht!
  woensdag 4 december 2013 @ 15:05:13 #293
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133909610
Nou, volgens deze CB-dame konden we HA2 proberen, maar het hoefde niet. Het kon iig geen kwaad. Maar ze was er niet echt duidelijk over eigenlijk. En vroeg weer naar bijvoeding, dat moest ze nu toch echt wel gaan eten dagelijks. Volgens haar is 4x200 kv niet genoeg om van te groeien, daar moet echt bijvoeding bij. Dus vooral aanbieden, stimuleren, etc. Dat doen we ook, maar ze vind het gewoon nog niet echt wat. Laatste fles moesten we nu maar mee gaan stoppen (we zitten nu nog op 5 flessen), zeker als we Noor ervoor moesten wekken. En misschien ging ze dan ook wel meer bijvoeding eten met een fles minder.

Hmja. Ik weet niet zo goed wat ik hier nou mee moet. Heb maar wel HA2 gekocht. Kijken wat ze ervan vindt. Desnoods gebruiken we het maar 1 pak, puur voor het wennen.
pi_133909654
Wij eten dus nooit brood, dus Nin heeft hier ook nog geen korst gehad, laat staan een hele boterham. Sowieso doen we hier heel rustig aan met bijvoeden. Ze krijgt elke dag een stukje groente (komkommer, tomaat, gestoomde sperzieboon of stukje wortel bijv.) of een stukje fruit (appel, peer, banaan, druifje etc). We zijn begonnen met rauwe dingen en breiden dat nu uit naar ook wat gestoomde groenten, vaak hetzelfde als wat wij eten. Echt eten is het ook nog niet te noemen, tot nu toe sabbelt ze wat op de stukjes en speelt ze er wat mee. Heel soms komt er een klein stukje in d'r keel en moet ze er van kokhalzen :'), soms slikt ze het dan door en soms werkt ze het weer naar buiten. We willen haar graag zelf laten onderzoeken en laten aangeven waar ze behoefte aan heeft. We zijn zelf van mening dat het eerste jaar vooral bestaat uit borstvoeding en dat ander eten helemaal nog geen noodzaak heeft, dus we zien wel wanneer ze echte hapjes zal gaan nemen en klaar is voor de volgende stap :)
pi_133909848
XM, dat ze moet groeien op bijvoeding is echt onzin. Het is bijvoeding, tot een jaar bevat moedermelk of flesvoeding alles wat ze nodig heeft. Op borstvoeding.com staat hier ook wel het eea over.
  woensdag 4 december 2013 @ 15:13:48 #296
378192 -mandy-
I am who I am
pi_133909854
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 12:39 schreef vencodark het volgende:
Nu al? :?
D is 7,5 maand en heeft al vaker brood gehad, ook gesopt in melk en heeft vanochtend zijn eerste broodje gehad besmeerd met boter (zonder korstjes)

Wat doen jullie met de korstjes? Er af halen of toch geven in kleine stukken?
pi_133909859
Dat klinkt op zich toch best redelijk XM? Gewoon proberen als je de laatste fles weglaat en d'r overdag een paar keer bijvoeding aanbiedt, hoe dat gaat? Vooral niet teveel issue van maken, af en toe wat aanbieden en geen strijd oid. De ontwikkelingen gaan ook snel nu, dus wat nu nog niet wil of lukt, misschien over een paar dagen opeens wel?! Oja, verder ben ik het wel met L-E eens, dat bijvoeding in het eerste jaar echt nog niet nodig is om te groeien.
  woensdag 4 december 2013 @ 15:27:09 #298
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133910271
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 15:13 schreef L-E het volgende:
XM, dat ze moet groeien op bijvoeding is echt onzin. Het is bijvoeding, tot een jaar bevat moedermelk of flesvoeding alles wat ze nodig heeft. Op borstvoeding.com staat hier ook wel het eea over.
Nouja, ik vroeg het, zo van op de verpakking staat 4x200, maar is dat dan genoeg voor haar? En toen was het antwoord dus nee... En ze was ook wel redelijk hoor, maar ik had gehoopt dat ze duidelijker was welke kv ik nou het beste kon nemen. En dat was ze niet echt :').
pi_133910436
Ik denk dat de keuze voor welke kv het beste is, ook een beetje proberen is om te zien waar Noor goed op reageert. 'Ze' zeggen ook dat je het een week of 2 de kans moet geven, dat is een beetje de termijn voor het gewenningsproces en dat sneller switchen het buikje een beetje kan ontregelen. Maar ik weet niet of dat alleen geldt voor kindjes <6mnd of ook voor oudere babies.
pi_133910890
Bijna...
pi_133910906
Zooooo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')