Het is van biobim, ziet er uit als poeder van pap, maar dan dus muesli. Omdat ze dus niet bar veel eet en dit echt suuuuuperlekker vindt.quote:
http://www.biobim-shop.com/shop/biobim-muesli-p-12.htmlquote:
Ja, elke dag gaat ie om 6 uur. Ik kolven, vriend voedt.quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:42 schreef L-E het volgende:
XM, jullie zetten in het weekend om 6 uur de wakker om Noor een fles te geven, begrijp ik dat nu goed?
Heftig. Je zou het makkelijker voor jezelf kunnen maken en eens uitslapen?quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja, elke dag gaat ie om 6 uur. Ik kolven, vriend voedt.
Dat vinden we lastig, omdat ze dan niet aan haar flessen komt voor de dag.quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:47 schreef L-E het volgende:
[..]
Heftig. Je zou het makkelijker voor jezelf kunnen maken en eens uitslapen?
Ik wacht tot ze begint te mopperen. Ene dag is dat om 5:00 en de andere dag is dat pas om 8:45quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:53 schreef L-E het volgende:
Ik weet niet veel van fv, maar hoe doen anderen dat dan met hun baby? Niet iedere moeder die fv geeft begint haar dag om 6 uur toch?
Mijn baby ligt te slapen. In de co-sleeper. In zijn slaapzak. Met Artis de Partis.
Hoeveel flessen per dag wil je dan gaan gevenquote:Op dinsdag 3 december 2013 20:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dat vinden we lastig, omdat ze dan niet aan haar flessen komt voor de dag.
Ik ben benieuwd!quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:01 schreef L-E het volgende:
Denken jullie al na over de opvoeding als je baby geen baby meer is? Volgens mij ga ik zulke heftige discussies krijgen als wij eenmaal in het dreumestopic zitten
Maar dan moet ze de flessen wel accepteren he? Daar lopen we nou juist al 6 maanden op vast, dat ze een flesweigeraar is.. Ook pap van een lepel eet ze niet voldoende, ander merk voedingen ook niet.quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:58 schreef pessie het volgende:
Sparkling, ik zou juist helemaal niet meer bijvoeding doen. Bijvoeding is vaak vooral groente v(calorische waarde zeer laag en geen vetten) en fruit (suikers=harde verbranding, en weer geen vetten) en dus opvulling (even heel kort door de bocht gezegd: als ik wil afvallen eet ik fruit en groente en vermijd de slagroom). In melk zit een calorische waarde van 70 of 80 per 100ml. Lijkt me dat ze dat beter kan gebruiken om te groeien.
Omen, veel sterkte morgen
Nee eigenlijk niet. De oudste ging ook op een gegeven moment met ons mee eten maar dan zonder kruiden of zout. Dus ik zie wel.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:01 schreef L-E het volgende:
Denken jullie al na over de opvoeding als je baby geen baby meer is? Volgens mij ga ik zulke heftige discussies krijgen als wij eenmaal in het dreumestopic zitten
Waarom denk je dat?quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:01 schreef L-E het volgende:
En pap via de lepel?quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:03 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Maar dan moet ze de flessen wel accepteren he? Daar lopen we nou juist al 6 maanden op vast, dat ze een flesweigeraar is..
Ik begrijp absoluut wat je probeert te zeggen hoor maar als de enige manier om haar meer binnen te laten krijgen bijvoeding is dan zit er niet veel anders op. Het is niet dat ze minder is gaan drinken nadat ze bijvoeding krijgt namelijk.
OK, dat heb ik niet opgeslagen. Sorry. Inderdaad, pap? Babycruesli?quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:03 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Maar dan moet ze de flessen wel accepteren he? Daar lopen we nou juist al 6 maanden op vast, dat ze een flesweigeraar is.. Ook pap van een lepel eet ze niet voldoende, ander merk voedingen ook niet.
Ik begrijp absoluut wat je probeert te zeggen hoor maar als de enige manier om haar meer binnen te laten krijgen bijvoeding is dan zit er niet veel anders op. Het is niet dat ze minder is gaan drinken nadat ze bijvoeding krijgt namelijk.
Vind ik eerlijk gezegd nietquote:Op dinsdag 3 december 2013 20:59 schreef L-E het volgende:
pessie, je hebt een verdomd goed punt daar!
Net aangevuldquote:
Als het gaat om aankomen in gewicht kun je beter melk geven. Dat was het punt van pessie, dacht ik.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:05 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Vind ik eerlijk gezegd nietHet idee is juist dat je licht begint met wat groente en fruit en dat na 6 maanden uitbouwt met vezels zoals granenpap, brood, etc en vetten uit vis, vlees, boter, yoghurt en dergelijke.
Jup.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:05 schreef L-E het volgende:
[..]
Als het gaat om aankomen in gewicht kun je beter melk geven. Dat was het punt van pessie, dacht ik.
Ik trek dat niet. Dan ben ik echt de hele dag bezig met, 'wordt ze al wakker?' 'is dit nou een hongersignaal?', 'het is 16:00 en ze heeft pas twee voedingen gehad, hoe moet dat nou?' Etcetera etcetera. Dat kan ik gewoon niet. Zullen jullie allemaal wel stom vinden enzo, maar ik merk dat ik daar anders zoveel spanning van krijg. Op het kdv gaven ze ook aan dat als je niet zou weten dat ze er was, je haar zo zou vergeten, want ze geeft geen kik.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:00 schreef Omentielvo het volgende:
[..]
Hoeveel flessen per dag wil je dan gaan geven
Het hoeft niet precies om de vier uur. Je mag heus wel een keer na drie uur geven, omdat het qua tijden net iets beter uitkomt. Of omdat ze aangeeft honger te hebben. Of een keer later, omdat ze net slaapt mag ook (en alle redenen kunnen dus ook omgekeerd)
Wat leuk dat babyzwemmen om en om! Zijn er ouders die niet doorhebben dat je er twee hebt denk je? Of is er een voorstelrondje?quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:00 schreef Kyara het volgende:
Ik wilde ook nog even vertellen dat ik vanochtend met J ben wezen babyzwemmen. Ze vond het echt leuk! Leuker dan D. Ze babbelde er op los en vond de andere kindjes ook erg leuk. Ik denk dat het wel even fijn vond om bij haar -misschien ietwat dominantere- zus weg te zijn.
quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:45 schreef Omentielvo het volgende:
Spark ik zag haar curves op fb en zag dat ze wat gezakt was. Maar ik vond het niet schrikbarend. Ik heb het andersom wel eens veel meer zien verspringen (dus dat een baby ineens naar boven gaat op de curve) en dan wordt er altijd om gejuicht. Ik snap dat verschil dus echt nooit![]()
Ze is inderdaad een gekkerdquote:Op dinsdag 3 december 2013 20:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dat vinden we lastig, omdat ze dan niet aan haar flessen komt voor de dag.
Bij het onderwaterzwemmen gaf ze geen kik dus ik vertelde heel trots dat het haar 1e keer was en toen kreeg ik een aantal blikken vanquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:08 schreef Suikertante het volgende:
Wat leuk dat babyzwemmen om en om! Zijn er ouders die niet doorhebben dat je er twee hebt denk je? Of is er een voorstelrondje?
Naja dat vraag ik me dus af. Natuurlijk zitten er meer calorieën in melk dan in groente en fruit, maar is dat ook zo bij een uitgebreidere voeding? Ben geen deskundige, maar lijkt me niet.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:05 schreef L-E het volgende:
[..]
Als het gaat om aankomen in gewicht kun je beter melk geven. Dat was het punt van pessie, dacht ik.
Voor mijn gevoel moet je wel heel veel groente en fruit geven om aan dezelfde kcal als de melk te komen. Maar we zouden het kunnen opzoeken! Heb ik nu geen zin in, jij?quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:11 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Naja dat vraag ik me dus af. Natuurlijk zitten er meer calorieën in melk dan in groente en fruit, maar is dat ook zo bij een uitgebreidere voeding? Ben geen deskundige, maar lijkt me niet.
Ohja, van die Ninsquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:11 schreef Kyara het volgende:
[..]
Bij het onderwaterzwemmen gaf ze geen kik dus ik vertelde heel trots dat het haar 1e keer was en toen kreeg ik een aantal blikken van(zelfde badpakje ook).
Maar ik vertel wel vaak dat ze een van een tweeling is (en prematuur) want ze vragen steeds naar haar leeftijd en het zijn allemaal 6 maanden oude reuzen van 10 kilo die al lopen of zo.
Neeheeeejjj ik bedoel dus niet alleen groente en fruit, maar brood en boter enzo, en stamppot met worst en pindakaas, want daar word je groot en sterk van!quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:14 schreef L-E het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel moet je wel heel veel groente en fruit geven om aan dezelfde kcal als de melk te komen. Maar we zouden het kunnen opzoeken! Heb ik nu geen zin in, jij?
Ik vind het niet stom. Ik vind het goed dat je doorhebt wat beter werkt voor jullie, laat mij toch lekker lullen met mn uitslapen joh!quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik trek dat niet. Dan ben ik echt de hele dag bezig met, 'wordt ze al wakker?' 'is dit nou een hongersignaal?', 'het is 16:00 en ze heeft pas twee voedingen gehad, hoe moet dat nou?' Etcetera etcetera. Dat kan ik gewoon niet. Zullen jullie allemaal wel stom vinden enzo, maar ik merk dat ik daar anders zoveel spanning van krijg. Op het kdv gaven ze ook aan dat als je niet zou weten dat ze er was, je haar zo zou vergeten, want ze geeft geen kik.
als ze daarna nog aan het smakken is, is dat waarschijnlijk géén hongersignaalquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:16 schreef .Sparkling. het volgende:
Oké, morgen krijgt E. Dus een pot pindakaas als ontbijt
Wel met suiker erbij hoor. Dat is heul lekker in combinatie met pindakaas. Em. je baby is al ouder dam 7 maanden. Dus dat moet kunnenquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:16 schreef .Sparkling. het volgende:
Met hagelslag of jam!quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:16 schreef .Sparkling. het volgende:
Ja, maar ze kletste wel het meestquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:16 schreef Omentielvo het volgende:
Riley is trouwens ook heel klein als ik haar vergelijk met de baby's van het zwemmen. Maar qua gezichtje en doen zie je dat ze ouder is. Jouw meisjes vind ik er niet meer uitzien als 6 maanden hoor.
Jouw kletsende baby op Facebookquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:18 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja, maar ze kletste wel het meest
(was ook wel grappig want zoveel praat ze ook niet thuis, waarschijnlijk omdat ze daar de kans niet voor krijgt.... zie filmpje op fb....)
quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:18 schreef Spirit82 het volgende:
Wel met een vork he, want lepels zijn voor babies!
Toen Nathan een kleine baby was heb ik een keer berekend hoeveel ecalorieën hij op lichaamsgewicht binnenkreeg aan moedermelk. Ik kwam toen uit op een hoeveelheid vergelijkbaar met 5000 calorieen voor een volwassene. De behoefte aan hoeveelheid vermindert bij het ouder worden en dus hebben ze minder nodig (ze groeien in het tweede half jaar doorgaans ook een stuk minder hard) maar om nou te zeggen dat een baby van een half jaar voldoende kan halen uit voornamelijk bijvoeding vind ik zelf wel ver gaan.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:11 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Naja dat vraag ik me dus af. Natuurlijk zitten er meer calorieën in melk dan in groente en fruit, maar is dat ook zo bij een uitgebreidere voeding? Ben geen deskundige, maar lijkt me niet.
Is idd vast ff wat rustiger voor haar maagje..quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:18 schreef XcUZ_Me het volgende:
Loj, ja we hebben al besloten om ff 150/5 aan te bieden ipv 180/6, zeker op dagen dat ze alleen kv krijgt, zoals vandaag (kdv-dag). Morgen ga ik nog ff naar het inloopspreekuur op het cb, misschien hebben zij nog tips/adviezen hoe die overstap goed te laten verlopen (en wat ik kan verwachten).
Heb jij nou al eens een kinderstoel?quote:
Hahaha moet stiekem een beetje lachenquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:21 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Heb jij nou al eens een kinderstoel?
Kinderstoel
Oowww Suikert!! Isa zat vanmiddag in een winkelwagen voor het eerst![]()
![]()
Met mijn handschoenen om haar voeten, want ze was een sok kwijt en daar kwam ik pas in de supermarkt achter
Op zijn verzoekquote:Op dinsdag 3 december 2013 20:53 schreef L-E het volgende:
Ik weet niet veel van fv, maar hoe doen anderen dat dan met hun baby? Niet iedere moeder die fv geeft begint haar dag om 6 uur toch?
Mijn baby ligt te slapen. In de co-sleeper. In zijn slaapzak. Met Artis de Partis.
Ik las dat je naar het zwembad was en dat ze zo kletste en ik dacht nog aan dat filmpje van gisteren, dat J toch de luidruchtigste wasquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:18 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja, maar ze kletste wel het meest
(was ook wel grappig want zoveel praat ze ook niet thuis, waarschijnlijk omdat ze daar de kans niet voor krijgt.... zie filmpje op fb....)
Dat ligt dus aan de hoeveelheid en wat voor bijvoeding. Althans, volgens onze cb arts. Maar je moet vooral doen wat goed voelt natuurlijkquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:20 schreef pessie het volgende:
[..]
Toen Nathan een kleine baby was heb ik een keer berekend hoeveel ecalorieën hij op lichaamsgewicht binnenkreeg aan moedermelk. Ik kwam toen uit op een hoeveelheid vergelijkbaar met 5000 calorieen voor een volwassene. De behoefte aan hoeveelheid vermindert bij het ouder worden en dus hebben ze minder nodig (ze groeien in het tweede half jaar doorgaans ook een stuk minder hard) maar om nou te zeggen dat een baby van een half jaar voldoende kan halen uit voornamelijk bijvoeding vind ik zelf wel ver gaan.
quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:21 schreef Loj het volgende:
[..]
Is idd vast ff wat rustiger voor haar maagje..
Iedere keer als ik meer ging aanbieden deed ik het in fases. Na de helft van de fles, hem er ff uithalen. Knuffelen, boer laten en daarna de rest opdrinken.
Maar misschien doe je dat al lang
En je bent helemaal niet stom!!!
Nu zit er dus iemand anders te zeuren op een forum 'ja er is dus zo'n vrouw bij babyzwemmen die elke week zegt dat dr kind er voor het eerst is en dat ze daarom zo knap is maar ik zie ze elke weekquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:11 schreef Kyara het volgende:
[..]
Bij het onderwaterzwemmen gaf ze geen kik dus ik vertelde heel trots dat het haar 1e keer was en toen kreeg ik een aantal blikken van(zelfde badpakje ook).
Neequote:Op dinsdag 3 december 2013 21:21 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Heb jij nou al eens een kinderstoel?
Kinderstoel
Oowww Suikert!! Isa zat vanmiddag in een winkelwagen voor het eerst![]()
![]()
Met mijn handschoenen om haar voeten, want ze was een sok kwijt en daar kwam ik pas in de supermarkt achter
Ik kreeg ookquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:23 schreef GotC het volgende:
[..]
Op zijn verzoekDe ene keer laat hij er overdag 3 uur tussen, dan 6 uur. Als hij niks aangeeft, krijgt hij dus niks.
En het gaat hier ook van rustig naar hel op aarde binnen 1 minuut![]()
Trouwens, ik werd gestraft voor wandelen vandaag. Lekker 8km met T. gewandeld, kom ik terug, heb ik nét de levering van m'n Next pakketten gemist. Met 5 min.
Brrr. No thanks. Ik ben geloof ik een van de weinige mensen die daar echt helemaal niks aan vind.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:25 schreef GotC het volgende:
Wtf ik heb een pagina gemist! Moeten jullie niet allemaal James Bond kijken?
Hier gaat er zo een banaan + peer in. Klein vreetmonster. Op het KDV werd ie vorige week heul heul boos omdat t op wasquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:24 schreef Olf het volgende:
Hier baby tussen 6 en 8 wakker trouwend en dan staan we op, ze maakt geen verschil tussen werkdagen en andere dagen maar na achten is het nooit dus ik hoef haar nooit wakker te maken. Ik sta op als zij me roept. Dit dus, behalve op dinsdag, dan moet ie vroeg mee en om 6 uur er uit.![]()
En voor de babies die '1 stuk fruit' eten, is dat dan ook soms een hele banaan? Wow! Mijne heeft mn vriends eetpatroon, ze wordt vast slank lateral heeft ze nu meer mijn bouw haha.
Dat.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:26 schreef Omentielvo het volgende:
[..]
Brrr. No thanks. Ik ben geloof ik een van de weinige mensen die daar echt helemaal niks aan vind.
Maar hoe onzeker je ook bent (en dat mag best, ben ik ook regelmatig).quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]dat deden we met bv al, omdat ze anders vaak de fles in 5 min leegtrok
.
En thnx.. Ook de anderen. Echt, de voeding van haar is iets dat me zo onzeker maakt. Ik heb echt een dreun van die bv maar toch niet aan de b opgelopen. En het niet melden, niet op de arm.. En nu ook het summiere willen eten van bijvoeding. Bah.
Isa ook niet! Niet los iig en in de winkelwagen viel ze ook steeds omquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nee. Maar ze kan ook nog niet zitten.
Deze James Bond is best knap. (Manliwef kijktquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:26 schreef Omentielvo het volgende:
[..]
Brrr. No thanks. Ik ben geloof ik een van de weinige mensen die daar echt helemaal niks aan vind.
Moet wel zeggen dat ze meer eten als ze geprakt eten dan als ze aan 1 stuk eten. Maar aan 1 banaan komen ze wel.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:24 schreef Olf het volgende:
En voor de babies die '1 stuk fruit' eten, is dat dan ook soms een hele banaan? Wow! Mijne heeft mn vriends eetpatroon, ze wordt vast slank later al heeft ze nu meer mijn bouw haha.
Dit jaquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:28 schreef pessie het volgende:
[..]
Deze James Bond is best knap. (Manliwef kijkt)
quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:24 schreef Olf het volgende:
[..]
Nu zit er dus iemand anders te zeuren op een forum 'ja er is dus zo'n vrouw bij babyzwemmen die elke week zegt dat dr kind er voor het eerst is en dat ze daarom zo knap is maar ik zie ze elke weekwat een opschepper'
![]()
Thnxquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:28 schreef Loj het volgende:
[..]
Maar hoe onzeker je ook bent (en dat mag best, ben ik ook regelmatig).
Voor Noor ben je de tofste moeder ter wereld. En iedere foto die ik van Noor zie, lijkt ze een onwijs lief en mooi meisje
En dat meisje heb jij gemaakt he!!
Kun je koordjes om de pols doen?quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:23 schreef -mandy- het volgende:
Hihihi, die Isa.
Ik heb vanochtend toen ik T naar school bracht en daarna boodschappen deed, een keer of 8 D's handschoenen aangedaan buiten. Ik die dingen aangedaan, hij ze weer uit, enz. D snapt niet dat die dingen warmte geven en je anders steenkoude handen krijgt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |