abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133888963
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:08 schreef Suikertante het volgende:
Wat leuk dat babyzwemmen om en om! Zijn er ouders die niet doorhebben dat je er twee hebt denk je? Of is er een voorstelrondje? :)
Bij het onderwaterzwemmen gaf ze geen kik dus ik vertelde heel trots dat het haar 1e keer was en toen kreeg ik een aantal blikken van :? (zelfde badpakje ook).

Maar ik vertel wel vaak dat ze een van een tweeling is (en prematuur) want ze vragen steeds naar haar leeftijd en het zijn allemaal 6 maanden oude reuzen van 10 kilo die al lopen of zo.
pi_133888968
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:05 schreef L-E het volgende:

[..]

Als het gaat om aankomen in gewicht kun je beter melk geven. Dat was het punt van pessie, dacht ik.
Naja dat vraag ik me dus af. Natuurlijk zitten er meer calorieën in melk dan in groente en fruit, maar is dat ook zo bij een uitgebreidere voeding? Ben geen deskundige, maar lijkt me niet.
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 3 december 2013 @ 21:12:09 #53
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_133888987
Als ik jullie schema's zo zie krijgt Lauren best weinig bijvoeding.
'S ochtends bied ik haar een half broodje met boter aan, daar eet ze 1 of 2 kleine stukjes van. Tussen de middag een schaaltje pap die meestal leeg gaat, 's middags fruit soms 2 hapjes soms een hele peer. 'S avonds tsja als ze zin heeft eet ze een halve aardappel en 2 worteltjes, heeft ze geen zin knaagt ze een keer op een worteltje en gooit de rest op de grond.
pi_133888992
Pessie, geeft niet hoor. Je kan niet alles onthouden!
Pap krijgt ze 2 keer per dag, wel via de fles dus want lepel vindt ze niets. Al is het misschien iets om te kijken of ze nog wat van een lepel wil nadat ze klaar is met de fles.
Babymeusli is vanaf 8 maanden zag ik, nog even doorbikkelen ;)

Maar verder ben ik het eens hoor, melk is nog altijd het beste voor haar. Ik wil ook eigenlijk de bijvoeding uitbouwen om de flessen heen.

Omen, nog even op het verschil van curve in hoger of lager gaan, geen idee hoe dat zit. Ik weet alleen dat E. bij ieder bezoek weer is afgevallen in haar curve bij het cb. Ze is in 6 maanden van +1 naar -1.5 gegaan en er lijkt tot nu toe geen stijgende lijn in te komen.

En heel veel succes morgen Omem! Verdrietig..
E.
pi_133888999
XM ik vind je echt niet stom. Wat echt het aller allerbeste werkt is doen waar jij je prettig bij voelt. Wat de rest van de wereld daarvan vind is hun probleem, niet die van jou. En je hebt een heel lief en rustig meisje. Dus jouw manier werkt hartstikke goed bij haar. :*
pi_133889055
En trouwens MM wat grappig dat je hetzelfde eetschema hebt. (Stiekem ook fijn, dan weet ik dat er niets mis mee is ;) )

XM, vanuit t vorig topic nog ff. Kv valt echt veel zwaarder dan bv. Ow had aan 120 bv vaak niet genoeg terwijl hij 120 kv genoeg vond (in mijn korte bv periode ;) )

Kyara, wat leuk dat zwemmen :)

En sterkte Omen morgen!
pi_133889062
XM, ik vind je ook niet stom. Het is jullie kind en jullie doen het zoals jullie goed achten, of anderen het daar nou mee eens zijn of niet.
E.
pi_133889067
Sprak, is die müsli misschien vanaf 8 mnd ivm de noten die verwerkt zijn en eventuele allergiegevoeligheid? Als er geen allergieën in jullie families voorkomen zou je het misschien wel kunnen proberen of overleggen met arts? :)
Sarcasme. Herken het.
pi_133889081
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:11 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Naja dat vraag ik me dus af. Natuurlijk zitten er meer calorieën in melk dan in groente en fruit, maar is dat ook zo bij een uitgebreidere voeding? Ben geen deskundige, maar lijkt me niet.
Voor mijn gevoel moet je wel heel veel groente en fruit geven om aan dezelfde kcal als de melk te komen. Maar we zouden het kunnen opzoeken! Heb ik nu geen zin in, jij? :P
pi_133889106
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:11 schreef Kyara het volgende:

[..]

Bij het onderwaterzwemmen gaf ze geen kik dus ik vertelde heel trots dat het haar 1e keer was en toen kreeg ik een aantal blikken van :? (zelfde badpakje ook).

Maar ik vertel wel vaak dat ze een van een tweeling is (en prematuur) want ze vragen steeds naar haar leeftijd en het zijn allemaal 6 maanden oude reuzen van 10 kilo die al lopen of zo.
Ohja, van die Nins }:|
Grapje O+
pi_133889119
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:14 schreef L-E het volgende:

[..]

Voor mijn gevoel moet je wel heel veel groente en fruit geven om aan dezelfde kcal als de melk te komen. Maar we zouden het kunnen opzoeken! Heb ik nu geen zin in, jij? :P
Neeheeeejjj ik bedoel dus niet alleen groente en fruit, maar brood en boter enzo, en stamppot met worst en pindakaas, want daar word je groot en sterk van!
Sarcasme. Herken het.
pi_133889141
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:07 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik trek dat niet. Dan ben ik echt de hele dag bezig met, 'wordt ze al wakker?' 'is dit nou een hongersignaal?', 'het is 16:00 en ze heeft pas twee voedingen gehad, hoe moet dat nou?' Etcetera etcetera. Dat kan ik gewoon niet. Zullen jullie allemaal wel stom vinden enzo, maar ik merk dat ik daar anders zoveel spanning van krijg. Op het kdv gaven ze ook aan dat als je niet zou weten dat ze er was, je haar zo zou vergeten, want ze geeft geen kik.
Ik vind het niet stom. Ik vind het goed dat je doorhebt wat beter werkt voor jullie, laat mij toch lekker lullen met mn uitslapen joh! ;)
pi_133889142
Kyara ik kan me die blikken voorstellen.
Riley is trouwens ook heel klein als ik haar vergelijk met de baby's van het zwemmen. Maar qua gezichtje en doen zie je dat ze ouder is. Jouw meisjes vind ik er niet meer uitzien als 6 maanden hoor.

Oh Spark tekens afvallen is inderdaad niet fijn. :*
pi_133889156
Oké, morgen krijgt E. Dus een pot pindakaas als ontbijt :D
E.
pi_133889180
Kyara,dat lijkt me best grappig al die blikken. En verwarrend voor de andere mensen :D
E.
pi_133889181
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:16 schreef .Sparkling. het volgende:
als ze daarna nog aan het smakken is, is dat waarschijnlijk géén hongersignaal :D
pi_133889195
Wat ik zo snel kan vinden is dat per 100 ml melk 66 kcal. Potje Olvarit fruithapje Peer is per 100 gram 68 kcal.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_133889201
Wel met een vork he, want lepels zijn voor babies!
Sarcasme. Herken het.
pi_133889207
quote:
Wel met suiker erbij hoor. Dat is heul lekker in combinatie met pindakaas. Em. je baby is al ouder dam 7 maanden. Dus dat moet kunnen :P
  dinsdag 3 december 2013 @ 21:18:25 #70
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133889220
Loj, ja we hebben al besloten om ff 150/5 aan te bieden ipv 180/6, zeker op dagen dat ze alleen kv krijgt, zoals vandaag (kdv-dag). Morgen ga ik nog ff naar het inloopspreekuur op het cb, misschien hebben zij nog tips/adviezen hoe die overstap goed te laten verlopen (en wat ik kan verwachten).
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_133889229
quote:
Met hagelslag of jam!
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_133889232
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:16 schreef Omentielvo het volgende:
Riley is trouwens ook heel klein als ik haar vergelijk met de baby's van het zwemmen. Maar qua gezichtje en doen zie je dat ze ouder is. Jouw meisjes vind ik er niet meer uitzien als 6 maanden hoor.
Ja, maar ze kletste wel het meest O+
(was ook wel grappig want zoveel praat ze ook niet thuis, waarschijnlijk omdat ze daar de kans niet voor krijgt.... zie filmpje op fb....)
pi_133889259
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:18 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ja, maar ze kletste wel het meest O+
(was ook wel grappig want zoveel praat ze ook niet thuis, waarschijnlijk omdat ze daar de kans niet voor krijgt.... zie filmpje op fb....)
Jouw kletsende baby op Facebook O+ O+
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 3 december 2013 @ 21:19:30 #74
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133889260
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:18 schreef Spirit82 het volgende:
Wel met een vork he, want lepels zijn voor babies!
:{w. Eetstokjes :Y
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 3 december 2013 @ 21:20:30 #75
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_133889294
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:11 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Toen Nathan een kleine baby was heb ik een keer berekend hoeveel ecalorieën hij op lichaamsgewicht binnenkreeg aan moedermelk. Ik kwam toen uit op een hoeveelheid vergelijkbaar met 5000 calorieen voor een volwassene. De behoefte aan hoeveelheid vermindert bij het ouder worden en dus hebben ze minder nodig (ze groeien in het tweede half jaar doorgaans ook een stuk minder hard) maar om nou te zeggen dat een baby van een half jaar voldoende kan halen uit voornamelijk bijvoeding vind ik zelf wel ver gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')