XM

Ik vind je helemaal niet stom! En ik herken het eigenlijk juist best wel. Ik heb Nin nog nooit horen huilen om eten, ze vraagt er eigenlijk niet uit zichzelf om. De eerste maanden heb ik het net als jij gedaan, best wel strikt hield ik de klok in de gaten. Ik maakte haar dan niet wakker, dat was niet nodig, maar ik lette heel erg op of er 3, respectievelijk 4, uur voorbij waren. En ik dacht er over na als er een eetgelegenheid zich aandiende, hoeveel tijd de vorige voeding geleden was en of er de komende uren nog weer een moment zou komen. Ik richtte het meer per dag en moment in, zoals wat Omen zegt eigenlijk. Op dit moment is dat niet meer noodzakelijk. Nin groeit goed, haar lijntje voor de lengte en qua gewicht is ze zelfs heel gemiddeld. Ons schema is nu: een voeding in de ochtend, een voeding tussen-de-middag en/of een voeding 's middags en een voeding voor het slapen gaan. Deze voedingen krijgt ze allemaal als ze naar bed gaat. De tussen-de-middag en middag voeding beginnen nu dan ook steeds vaker samen te vallen omdat ze een beetje een ritme van 2 overdag slaapjes aan het hanteren is. Ze krijgt dan dus een voeding als ze haar ochtend-slaap gaat doen en daarna als ze haar middag-slaap gaat doen. En dan dus als ze haar avond-slaap gaat doen. Soms zijn het nog twee middagslapen. In totaal zijn het dan 3 of 4 overdag-voedingen. Daarnaast wordt ze 's avondslaat wakker rond 23 uur en leg ik haar aan voor een late avondvoeding, dan slaapt ze meteen verder. Als ik haar niet aanleg, wordt ze wakker en gaat ze spelen, maar ze huilt niet om eten oid. Het is dus vooral dat ik het relaxed vind als ze weer verder slaapt, want dan ga ik zelf ook in bed. En 's nachts als ze wakker wordt hetzelfde. Op dit moment is dat ca. 2x per nacht. Ze krijgt dus voedingen genoeg, terwijl ze nooit huilt om eten.
Nou ja, lang verhaal, maar misschien heb je er wat aan.

Verder ook

roterende en kletsende Noor

En de tv, wat is dat

Omen, succes vandaag

En wat schrijf je lief over Riley

Ik zou er ook van smelten!
LB, wat schattig van die handjes in elkaar slaan! Nin trommelt nu sindskort, overal wil ze op slaan! En als wij dan meedoen is het helemaal hilarisch
Suiker Suiker Suiker, omg joh! F. die zelfs zomaar rechtop gaat zitten

Dat doet Nin dan weer niet! Ze kan heel goed zitten, maar alleen als ik d'r neerzet, zelf gaan zitten moet hier nog komen!
Ik merk hier ook dat ze, nu ze mobieler wordt, zichzelf steeds beter en beter kan vermaken. Hier gaat ze dus niet zelf zitten, dus we zaten onlangs een beetje in zo'n tussen-fase. Ze kroop overal heen, maar na een poosje had ze wel genoeg gekropen en wilde ze graag weer knuffelen. Met het staan ook, ze ging overal staan, maar kon niet zelf terug. Dus na een poosje staan, had ze er genoeg van en moesten wij d'r weer helpen met terug op de grond gaan, en dan wilde ze knuffelen

Maar nu loopt ze om randjes heen, dus heeft ze weer wat meer te doen. En ze kan ook al steeds vaker zelf terug op de grond komen en dan dus weer ergens anders heen kruipen om daar dan te staan en ergens omheen te lopen. Denk dat zelf gaan zitten hier ook wel een mooie afwisseling zal gaan zijn, dan kan ze nog weer meer zelf spelen. Meestal tegen de tijd dat ze weer moe wordt voor het bedje, wil ze steeds meer knuffelen. Als ze na een poosje dan alleen nog maar tegen ons aanhangt te duimelotten en d'r ogen bijna dichtvallen, dan gaat ze weer in het bed. Ze doet nu steeds vaker dubbele slaapjes, van anderhalf uur. Ook lekker, heb ik zelf tussendoor wat ruimte om iets voor mezelf te doen!
Verder heb ik misschien ook nog geen welkom gezegd tegen de nieuwe aanwas, dus bij deze

Ik zag ook hele mooie kindjes op foto en film voorbij komen
Nin heeft trouwens een armbandje, al heel lang, van mijn ouders gekregen, ik vind het wel schattig