Nucky | dinsdag 26 november 2013 @ 11:07 |
NIEUWE OLDTIMER REGELING 2014 Voor benzineautos, motoren, bussen en vrachtautos komt er een aangepaste regeling: voertuigen van jaargang 1987 en ouder komen in aanmerking voor een kwarttarief per jaar met een maximum van 120 euro per jaar, onder voorwaarde dat er in de winter (december tot en met februari) geen gebruik van de openbare weg wordt gemaakt. Zij kunnen er ook voor kiezen om het voertuig te schorsen. De nieuwe oldtimer regeling (vanaf 01-01-2014) is als volgt: ![]() En verder - Het kwarttarief geldt voor 9 maanden rijden, met een stalling in dec/jan/feb. Het tarief is max ¤ 120 voor personenauto's en bedrijfsauto's, voor motoren is dit ¤ 30 - Ook op straat parkeren is gebruik maken van de openbare weg - In 2014 beginnen de auto's van bouwjaar 1974, vanaf de dag dat ze op kenteken zijn gezet, vrij te vallen - Schorsing blijft altijd een optie als de auto niet op de openbare weg komt, maar niet als er al sprake is van een kwarttarief in hetzelfde kalenderjaar - Voor een kampeerauto die aan de hiervoor gestelde eisen voldoet blijft het huidige drie maanden tarief bestaan - De huidige evenementenregeling blijft bestaan De regeling is definitief door de tweede kamer. Enkel de eerste kamer dient nog toestemming te geven. Er komt geen uitstel of nieuwe overgangsregeling voor Diesel/LPG. Hier de passage m.b.t. oldimers in het debat over amandementen op het Belastingplan 2014 op maandag 18 november 2013: Amendement Klein inzake de oldtimervrijstelling (Kamerstuk 33 752, nr. 49) Bron Strekking: Uitstel tot 1 januari 2015 van de wijzigingen in het Belastingplan 2014 wat betreft de beperking van de vrijstelling MRB voor oldtimers. Kanttekeningen: Het voorstel zoals opgenomen in het Belastingplan 2014 is een adequaat compromis dat op verzoek van uw Kamer, op basis van een door uw Kamer verleend mandaat en in nauw overleg met de oldtimerbranche is overeengekomen. Een jaar uitstel wijzigt de structurele gevolgen voor bijvoorbeeld diesel- en LPG-oldtimers niet maar kost wel ¤ 123 miljoen in 2014. Het amendement voorziet niet in een dekking. Het jaar 2014 kent overigens enkele versoepelingen. Zo mag bijvoorbeeld in de maanden januari en februari van 2014 nog onbeperkt gebruik worden gemaakt van de weg. Oordeel: Ontraden. [ Bericht 0% gewijzigd door Nucky op 26-11-2013 12:08:17 ] | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 26 november 2013 @ 11:26 |
Er is nog niks definitief, de eerste kamer moet het nog beoordelen. Hoe succesvol dat is is uiteraard een tweede. | |
r8v2 | dinsdag 26 november 2013 @ 11:53 |
Die laatste is uit 1955, dus die heeft niet echt een probleem wel? | |
r8v2 | dinsdag 26 november 2013 @ 11:54 |
Ga lekker in je Prius lelijk zitten zijn. Of op een stuk tofu knauwen. Milieuhippie ![]() | |
Nucky | dinsdag 26 november 2013 @ 12:07 |
Daar heb je gelijk in hoor. Ik zie hier alleen geen kabinet voor gaan vallen. Zou wel mooi zijn trouwens. Ook even in de OP aangepast. | |
Nucky | dinsdag 26 november 2013 @ 12:10 |
Goeie! Dat zou wel heel stom zijn van de ANWB. | |
CarbonC | dinsdag 26 november 2013 @ 13:33 |
Het gaat er niet om wat mooi is of niet, maar dat dat die oude meuk voor onnodige vervuiling en gezondheidklachten zorgen. | |
CarbonC | dinsdag 26 november 2013 @ 13:34 |
De Kampioen? Dat is toch dat bejaardenblaadje van de ANWB vol met advertenties voor rollators en trapliften? | |
r8v2 | dinsdag 26 november 2013 @ 13:39 |
Nee, idd, de persoonlijke smaak van mensen is totaal niet belangrijk, de mening van milieuhippies zonder enig onderbouwend argument wel ![]() | |
CafeRoker | dinsdag 26 november 2013 @ 13:41 |
De eerste HAP na 6 minuten, da's niet slecht.. Overigens hebben die 'milieuhippies' wel degelijk een onderbouwd punt als het gaat om de hoeveelheid troep die uit een individuele auto komt. Dat heeft weinig te maken met iets abstracts als CO2, maar meer met CO, NOx en roet en daarvan is men het wel eens dat het inderdaad schadelijk is. Alleen is het aantal km's dat alle oldtimers bij elkaar maken zo gering dat het geen factor van betekenis is en daarmee rationeel gezien niet heel relevant voor de discussie. | |
r8v2 | dinsdag 26 november 2013 @ 13:50 |
Je laatste zin ontkracht de eerste ![]() | |
valek | dinsdag 26 november 2013 @ 14:08 |
Het maken van een Prius is milieuvriendelijk? | |
virl3 | dinsdag 26 november 2013 @ 15:51 |
Mwoah... ![]() PRIUS OUTDOES HUMMER IN ENVIRONMENTAL DAMAGE http://www.ncpa.org/sub/dpd/index.php?Article_ID=14304 PRIUS OUTDOES HUMMER IN ENVIRONMENTAL DAMAGE March 14, 2007 The Toyota Prius, the flagship car for the environmentally conscious, is the source of some of the worst pollution in North America, and takes more combined energy to produce than a Hummer, says the Recorder. Consider: The nickel contained in the Prius' battery is mined and smelted at a plant in Ontario that has caused so much environmental damage to the surrounding environment that NASA has used the 'dead zone' around the plant to test moon rovers. Dubbed the Superstack, the factory has spread sulfur dioxide across northern Ontario, becoming every environmentalist's nightmare. Acid rain around the area was so bad it destroyed all the plants and the soil slid down off the hillside, according to Canadian Greenpeace energy-coordinator David Martin. After leaving the plant, the nickel travels to Europe, China, Japan and United States, a hardly environmentally sound round the world trip for a single battery. But that isn't even the worst part, says the Record. According to a study by CNW Marketing, the total combined energy to produce a Prius (consisting of electrical, fuel, transportation, materials and hundreds of other factors over the expected lifetime), is greater than what it takes to produce a Hummer: The Prius costs an average of $3.25 per mile driven over a lifetime of 100,000 miles -- the expected lifespan of the Hybrid. The Hummer, on the other hand, costs a more fiscal $1.95 per mile to put on the road over an expected lifetime of 300,000 miles. That means the Hummer will last three times longer than a Prius and use almost 50 percent less combined energy doing it. Source: Chris Demorro, "Prius Outdoes Hummer in Environmental Damage," The Recorder, March 7, 2007. | |
CarbonC | dinsdag 26 november 2013 @ 16:11 |
- het is inderdaad zo dat het productieproces van de eerste generatie Prius meer belastend was voor het milieu dan van een reguliere auto. - bij nieuwe, experimentele producten komt het vaker voor dat er eerst (op bepaalde terreinen) een stapje terug gedaan moet worden voordat er vooruitgang geboekt kan worden (waarmee ik niet wil zeggen dat dit automatisch voor de Prius geldt). - inmiddels is dit door Toyota enorm verbeterd. - ik vind het niet fair van dit onderzoek om uit te gaan van een levensduur van 100.000 mile van een Prius vs. 300.000 mile voor een Hummer. Er is geen aanleiding om aan te nemen dat een Prius minder lang mee zou gaan dan een Hummer / een andere auto. Wellicht dat op een gegeven moment accu's vervangen moeten worden: dat moet uiteraard wel meegenomen worden in de berekening. | |
CarbonC | dinsdag 26 november 2013 @ 16:11 |
Inmiddels wel (zie hierboven). | |
virl3 | dinsdag 26 november 2013 @ 17:43 |
Ok.. Ze gaan voorruit, maar toch accu's zijn niet leuk. Ze moeten een beetje vaart maken met CO2 naar methanol link zodat wij dat in onze oldtimers kunnen mikken om heel errug millieu vriendelijk rond te karren, en wel belastingvrij om een beetje ontopic te blijven .. ![]() | |
Bart-Willem | dinsdag 26 november 2013 @ 20:06 |
Ze doen graag huilie, beetje schraal dus. ![]() ![]() | |
r8v2 | dinsdag 26 november 2013 @ 20:25 |
Ik vond die met die Jeep al hilarisch. Wilden ze met het ding op vakantie naar Italië, was de LPG "zo duur geworden" dat ze er maar vanaf zagen. Ik bedoel, mijn 244 liep met caravan ook 1 op 5, daar ga ik toch ook niet over huilen? | |
Bart-Willem | dinsdag 26 november 2013 @ 21:51 |
Nee die mensen rijden écht niet uit economische motieven hoor! ![]() | |
-niemand- | dinsdag 26 november 2013 @ 21:55 |
dat weet je toch als je zo'n ding koopt? ![]() wat een ''liefhebbers'' ![]() die vent met die 1955'er snap ik best dat hij niet als liefhebber gezien word. maar waarschijnlijk is hij de grootste liefhebber van allemaal. | |
T42 | woensdag 27 november 2013 @ 19:25 |
heb de papieren voor omkeuren voertuig met beperkte snelheid klaar liggen ![]() | |
T42 | woensdag 27 november 2013 @ 19:28 |
![]() | |
ZwartmetSuiker | woensdag 27 november 2013 @ 19:29 |
Ja goed man ![]() | |
T42 | woensdag 27 november 2013 @ 19:29 |
sure... als milieu zo belangrijk was in denhaag was alle brandstof al neutraal. | |
T42 | woensdag 27 november 2013 @ 19:30 |
welk misbruik? bedrijfs/boodschappen voertuig word het dan ![]() maar dan heb ik geen apk, geen belasting, geen kentekenplaat, alleen WA verzekering. en over 8 jaar draaien we het terug ![]() http://omkeuren.nl/auto.html | |
-niemand- | woensdag 27 november 2013 @ 20:50 |
kun je niet een soort pookslot ombouwen zodat je de begrenzing er weer vanaf kunt halen als je wilt? dan kun je binnendoor ook sneller rijden dan 45. | |
T42 | woensdag 27 november 2013 @ 20:52 |
kijk ff linkje boven je reaktie ![]() | |
-niemand- | woensdag 27 november 2013 @ 20:55 |
![]() zo'n soort ding moet toch best om te bouwen zijn zodat hij alleen in de 1, 2 en achteruit kan. en als je de sleutel omdraait ook in de andere versnellingen? even een kistje eromheen timmeren en niemand die het ziet. en als de politie je aanhoud gewoon even de sleutel omdraaien. | |
ZwartmetSuiker | woensdag 27 november 2013 @ 22:06 |
Oftewel, mensen zien een nieuwe manier om geld te besparen, de overheid ziet er mensen in grote getalen belasting ontwijken (is wat anders dan ontduiken) en bevriezen de regeling omdat het teveel kost. En dan zijn de poppen aan het dansen en is het land te klein. | |
ColtZ40 | woensdag 27 november 2013 @ 22:41 |
Landbouwvoertuig of invalidewagen? | |
T42 | donderdag 28 november 2013 @ 12:05 |
voertuig met beperktesnelheid landbouw is 25km invalide mag je niet in rijden als gezond persoon. (hebben vaak nog een verzekeringsplaatje ipv brommerkenteken) | |
T42 | donderdag 28 november 2013 @ 12:08 |
denk dat je meer probleem hebt als ze je pakken als je te hard rijdt dan dat ze controleren of er versnellingen geblokkeerd zijn das alleen bij het rdw | |
powerflux | donderdag 28 november 2013 @ 12:50 |
Ik lees net pas dit zinnetje uit de OP. Ik vind mezelf behoorlijk op de hoogte, maar dit wist ik niet. Dat betekent dus dat mijn APK-loze projectauto uit 1979 niet meer geschorst mag zijn, behalve als ik in eerste instantie kies voor volledig belasting betalen? En als hij over een jaar klaar is, dan mag ik zeker niet alsnog kiezen voor het kwarttarief? | |
Leipo666 | donderdag 28 november 2013 @ 12:55 |
je mag ieder jaar opnieuw kiezen voor vol of overgangsregeling ![]() | |
penny-wise | donderdag 28 november 2013 @ 13:25 |
Toch maar de Accord kopen denk ik. ¤120 p/j is nog te overzien. | |
powerflux | donderdag 28 november 2013 @ 13:50 |
Dat had ik gemist in alle topics. Mooi ![]() | |
LangeJan | zaterdag 30 november 2013 @ 18:58 |
Vraagje. Kwarttarief is vastgesteld op maximaal 120 EUR per jaar. Is dat drie maanden wegenbelasting bij elkaar opgeteld? Ik betaal nu ong. 3 tientjes voor de Opel per maand. Dus is het nou voor mij gelijk aan 1 kwartaal aan wegenbelasting? Of omdat ik op jaarbasis 360 EUR betaal, alsnog 120 EUR. | |
r8v2 | zaterdag 30 november 2013 @ 19:37 |
Dat laatste. | |
LangeJan | zaterdag 30 november 2013 @ 19:45 |
Dus je moet wel een heel licht wagentje hebben om onder de 120 EUR uit te komen ![]() | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 30 november 2013 @ 20:04 |
Tot duizend kilo zit je er sowieso onder. | |
silenthill | zondag 1 december 2013 @ 03:49 |
Mijn Oldtimer weegt 640 kg. :-) | |
ZwartmetSuiker | zondag 1 december 2013 @ 10:33 |
Ik ga er gewoon weer eentje kopen, een lekkere zware. | |
Captain_Ghost | maandag 2 december 2013 @ 12:37 |
Een ding is mij nog niet duidelijk. autos die 25 jaar oud of ouder is, moet ze voor de kwarttarief 120 euro betalen. Prima Maar moet ze daarnaast ook nog in maand januari en februari auto stallen of niet?. | |
ZwartmetSuiker | maandag 2 december 2013 @ 12:53 |
Klopt. | |
valek | dinsdag 3 december 2013 @ 20:03 |
Vandaag een brief van de belastingdienst gekregen. Onder voorbehoud van goedkeuring van de 1ste kamer gaat de nieuwe regeling in vanaf 2014. | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 3 december 2013 @ 20:25 |
Helaas, dus toch. Trouwens wel heel slecht dat het er allemaal zo laat nog doorheen geduwd wordt. Hoe gaat het trouwens als ik in januari een oldtimer koop op benzine? | |
r8v2 | dinsdag 3 december 2013 @ 20:33 |
120 euro per jaar, december, januari en februari stallen. [ Bericht 28% gewijzigd door r8v2 op 03-12-2013 20:39:20 ] | |
Sounddragon | dinsdag 3 december 2013 @ 21:20 |
Met ingang van december 2014 ![]() | |
r8v2 | woensdag 4 december 2013 @ 03:17 |
Ja, het is nu al december, dus het lijkt me wat lastig voor de Belastingdienst om nu al te gaan zeuren over dattie binnen moet staan ![]() | |
Bart-Willem | donderdag 12 december 2013 @ 19:10 |
En er is nieuws: nu zit de PvdA mooi weer te spelen door ineens vragen te gaan stellen over de nieuwe regeling. Heel apart, want uitgerekend de PvdA is de veroorzaker van heel het kwaad: bij het maken van het regeerakkoord eiste de PvdA dat alle vormen van oldtimervrijstelling volledig gingen verdwijnen in ruil voor steun voor de woningmarktplannen van de VVD (de gehate huurverhogingen etc). Nu de PvdA er slecht voor staat in de peilingen gooien ze het roer ineens om. ![]() Ik verwacht overigens niet dat Weekers nu iets aan gaat passen, en in het beste geval zal het 40-jaarverhaal naar 30 jaar gewijzigd worden. Maar denk niet dat het zo ver komt. | |
ZwartmetSuiker | donderdag 12 december 2013 @ 21:20 |
Ze zullen ook wel problemen hebben gehsd met de achterban. | |
r8v2 | donderdag 12 december 2013 @ 21:22 |
Ik ben blij dat ik in Zweden woon. Alhoewel het wel gevolgen heeft voor een aantal naasten. | |
TheSilentEnigma | donderdag 12 december 2013 @ 21:35 |
Dat zou voor mij fantastisch nieuws zijn! Wanneer is er definitief duidelijkheid? Heb namelijk al een afspraak staan om over 2 weken mijn LPG-tank eruit te laten trekken... | |
Tha_Duck | donderdag 12 december 2013 @ 21:51 |
Mijn 2CV is van '82. Ik ben voor 30 ipv 40 jaar ![]() | |
valek | donderdag 12 december 2013 @ 22:00 |
Volgens mij morgen. | |
ZwartmetSuiker | donderdag 12 december 2013 @ 22:04 |
Uitstel hè. Linksom of rechtsom wordt je uiteindelijk toch genaaid. | |
Nucky | donderdag 12 december 2013 @ 22:09 |
Het zal me benieuwen. | |
Bart-Willem | donderdag 12 december 2013 @ 23:42 |
Ik zou niet te vroeg juichen, want dat gezever van de PvdA is puur om hun achterban die Merzedezzdiezzelz rijden en het is natuurlijk ook hypocriet van ze omdat juist de PvdA de reden is dat de oldtimerregeling eraan ging. ![]() ![]() | |
r8v2 | donderdag 12 december 2013 @ 23:46 |
Mijn moeder heeft trouwens afgelopen maandag met de Belastingdienst gebeld en die hadden nog een interessant nieuwtje: de peildatum vanaf waarop je belasting moet gaan betalen is 3 maanden na de eerste ingebruikname. Mijn moeder had net pech, de auto is 5 oktober op de weg gekomen dus ze moet vanaf 5 januari belasting gaan betalen. Maar als je dus juni ofzo hebt, heb je nog driekwart jaar om te beslissen of je LPG eruit gaat of niet ![]() | |
Bart-Willem | donderdag 12 december 2013 @ 23:50 |
Die spookverhalen doen zich op allerlei forums nu voor, maar men vergeet 1 heel belangrijk punt: tot die peildatum betaal je gewoon het volledige tarief aan MRB. Verhalen dat je auto dan tot 14 februari, 4 juni of 20 december belastingvrij zijn kloppen gewoon niet. Daarnaast: als je auto van bijvoorbeeld 4 juni is, dan geldt dus 2 kwartalen eerder het verhaal al. Die 3 maanden slaan niet op de eerste gebruikname, maar het feit dat de belastingdienst de MRB-tarieven per kwartaal "factureert" (tenzij automatische incasso, dan is het per maand, maar wel teruggerekend vanuit het kwartaal). Dus ook dat verhaal klopt absoluut niet, het gaat niet om driekwart jaar, maar in dat geval om 3 maanden en 4 dagen. ![]() | |
r8v2 | donderdag 12 december 2013 @ 23:55 |
De Belastingdienst was heel stellig in het feit dat de auto pas vanaf 5 januari belastingplichtig is.. | |
Bart-Willem | vrijdag 13 december 2013 @ 08:42 |
Het zou vreemd zijn, maar er zijn wel meer zaken vreemd. ![]() Maar aangezien de Belastingdienst met tijdvakken werkt, betekent in het geval dat een oldtimer bijvoorbeeld van juni of december niet tot die tijd belastingvrij zal zijn. Ze gaan dan uit van het kwartaal en dan gewoon terugrekenen. Dus een auto van november wordt in dat geval dan in februari gepeild voor de overgangsregeling of volle tarief. En indien er geen belasting betaald hoeft te worden dan zal dat vanaf februari moeten, en niet in november later dat jaar. ![]() | |
AchJa | vrijdag 13 december 2013 @ 08:53 |
Niet direct oldtimer gerelateerd, maar lijkt me hier ook wel passend:Echt he... ![]() | |
CafeRoker | vrijdag 13 december 2013 @ 09:08 |
Hoezo 'excl btw'? Ik was altijd in de veronderstelling dat belastingheffing over belastingheffing niet toegestaan was? Inderdaad, klok, klepel, maar toch jammer dat ik er blijkbaar naast zat. | |
RemcoDelft | vrijdag 13 december 2013 @ 09:19 |
Wow da's een behoorlijke verhoging voor de schoonste autobrandstof... Toch altijd leuk hoe politici zich continu bezighouden met het vinden van manieren om meer geld te krijgen ![]() BTW wordt geheven over de totaalprijs incl. accijns. Net zoals je BTW betaald over energiebelasting en over waterbelasting. | |
AchJa | vrijdag 13 december 2013 @ 09:22 |
Ter nuancering, 14ct per kilo is ongeveer 7ct per liter, maar dan nog is de schoonste brandstof het zwaarst de klos... De mond vol hebben over het milieu maar wel zo schofterig zijn om de prijs maximaal omhoog te gooien, hypocriete bende... | |
Hyperdude | vrijdag 13 december 2013 @ 09:23 |
Ik vind bovenstaand accijnsgeklaag eigenlijk nogal off-topic hiero. Richt een politieke partij op, of huur Volkert van der G. in ![]() | |
Bart-Willem | vrijdag 13 december 2013 @ 09:38 |
LPG is pas schoon als je G3 gebruikt, bij G2 en G1 gooit het aanzienlijk veel meer fijnstof in de lucht dan benzine. ![]() ![]() De overheid moet straks weer geen huilie doen als de consumentenbestedingen uitblijven, want met continu geld afhandig maken heeft niemand geld over om nog überhaupt uit te kunnen geven. ![]() ![]() | |
AchJa | vrijdag 13 december 2013 @ 09:41 |
Ik heb eerlijk gezegd ook een beetje zitten twijfelen om dit nou wel of niet hier te posten. Het ging mij uiteindelijk met name om het LPG deel in het verhaal waar toch een aanzienlijk aantal oldtimers mee rond rijdt (icm wel of niet verwijderen gastank), zodoende. Mochten de mods het er niet mee eens zijn dan mag het wmb verwijderd worden. ![]() | |
Schurkenstaat | vrijdag 13 december 2013 @ 09:49 |
Ik heb mijn ouwe lpg w201 Mercedes verkocht nu ik er nog een stuiver voor kan krijgen. Met pijn in het hart. Wil de extra maandlasten er simpelweg niet bij hebben. | |
penny-wise | vrijdag 13 december 2013 @ 10:25 |
Morgen ga ik gewoon een oldtimer kopen... Fuck de regeling... | |
Schurkenstaat | vrijdag 13 december 2013 @ 10:43 |
Ik ga er ook wel weer 1 kopen. De keuze is reuze! ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 13 december 2013 @ 10:47 |
![]() Maakt mij verder niet zoveel uit. Maar deze topicreeks blijft zo lekker on-topic. ![]() Alhoewel ik mij verbaas over hoe je 12 delen vol krijgt over die saaie 200D Wanderdünen. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 13-12-2013 13:38:36 ] | |
penny-wise | vrijdag 13 december 2013 @ 10:52 |
Oude diesels, maar die raak je aan de straatstenen niet kwijt. Collega heeft een mooie W123 Diesel. Hij gaat hem maar stallen tot ie 40 jaar oud is... | |
Turquaz52 | vrijdag 13 december 2013 @ 12:35 |
Ik ben op zoek naar een BMW E32 750IL uit 87..Iemand die me er aan kan helpen voor max 1250? ![]() | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 13 december 2013 @ 12:53 |
Relevante post zeg. | |
penny-wise | vrijdag 13 december 2013 @ 14:13 |
Probeer het na 1 januari nog eens op MP..... | |
valek | vrijdag 13 december 2013 @ 14:27 |
Vandaag wordt er toch gestemd in de 1ste kamer? Weet iemand wanneer we hiervan de uitslag kunnen verwachten? | |
noutie | vrijdag 13 december 2013 @ 14:41 |
Zodra dit populair wordt, is het afgelopen. Overal tieners in omgekeurde auto's. Houdt het verkeer op, ongelukken. De maas is snel gedicht. Rij- en kentekenbewijsplicht is vlug ingevoerd. | |
Bart-Willem | vrijdag 13 december 2013 @ 14:57 |
Dat is niet vandaag, maar de 16e/17e als het goed is. Trouwens iemand niet iets opgevallen bij dat voorstel van de PvdA? Dat is gewoon een extra naaistreekje dat ze gaan leveren. Wat is er namelijk veranderd: - volgens het concept dat er nu ligt geldt de oldtimerregeling voor auto's op benzine tussen de 26 en 39 jaar oud. - bij het voorstel van de PvdA wordt de belastingvrije grens opgeschoven naar direct 30 jaar - de PvdA wil de nieuwe overgangsregeling in laten gaan per 2015, en zéér waarschijnlijk zal het dan alleen voor auto's gelden van tussen de 30 en 39 jaar. Oftewel: auto's van (dan) 27 t/m 29 jaar zijn dus extra genaaid en duurt dan even voordat die belastingvrij zijn cq voor de overgangsregeling in aanmerking komen. Oftewel, dit typische PvdA-geintje (want nivilleren is immers een feest) is een moderne variant van het Kwartje van Kok. ![]() ![]() Edit: ministerie van Financiën (in de vorm van Weekers) heeft al gereageerd op de plannen van de PvdA, dat is hier te lezen: http://www.eerstekamer.nl(...)/f=/vjfie7oxjiu9.pdf. Komt erop neer dat de Tweede Kamer de regeling níet zal aanpassen en in ongewijzigde vorm door de Eerste Kamer zal laten lozen. Ook apart is dat die Autobelangen kennelijk ook al verkeerd zaten te rekenen. Volgens hun berekeningen zou een LPG-auto gemiddeld 1900 Euro per jaar wegenbelasting betalen. Dat lijkt me vrij sterk, of elke oldtimer zou een USA-bak moeten zijn. ![]() ![]() [ Bericht 27% gewijzigd door Bart-Willem op 13-12-2013 15:03:23 ] | |
penny-wise | vrijdag 13 december 2013 @ 15:26 |
Ze gaan er ook echt vanuit dat degene die nu met hun oldtimer belastingvrij rijden op LPG straks de volle mep gaan/willen betalen... Echt niet natuurlijk... | |
Bart-Willem | vrijdag 13 december 2013 @ 15:50 |
Juist, veel lui gaan de LPG er gewoon uit gooien. Zou ik ook doen als ik te weinig zou rijden (dan is het een kwestie van het omslagpunt berekenen). ![]() | |
r8v2 | vrijdag 13 december 2013 @ 16:21 |
En ze vergeten nog de import van 40 jaar oude gebakjes waar de oude gasinstallatie meteen in wordt gepleurd ![]() | |
Bart-Willem | vrijdag 13 december 2013 @ 16:26 |
Of nog erin zit, zoals bij Belgische auto's. ![]() | |
AchJa | vrijdag 13 december 2013 @ 19:02 |
Nou is een 240 een relatief lichte bak natuurlijk, een beetje mercedes zit al gauw tegen de 1500 kilo aan en dan kom je behoorlijk dicht bij die 1900 in de buurt. | |
Bart-Willem | vrijdag 13 december 2013 @ 19:29 |
Een 190 is niet zwaar, en zoals gezegd: tel het aantal Golfjes, 2CV's, enz enz eens mee. ![]() ![]() | |
valek | vrijdag 13 december 2013 @ 19:34 |
Mijn lpg gaat eruit. Rijd een benz 500sel. Ga verder op benzine. Rijd nog geen 5000km per jaar. | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 13 december 2013 @ 19:42 |
Meeste LPG auto's zijn de E-klasses, S-klasses, 5-series en 7-series. En dat gaat allemaal richting de 1400 en 1600 kilo. | |
AchJa | vrijdag 13 december 2013 @ 19:57 |
Daar past niet eens een gastank in... ![]() | |
Ivo1985 | vrijdag 13 december 2013 @ 20:19 |
Je hebt ook kleine LPG tankjes. Een lichte wagen komt met 30 liter LPG net zo ver als een Amerikaan met 100 liter. | |
Bart-Willem | vrijdag 13 december 2013 @ 20:24 |
Niet helemaal waar, dat zijn vooral de 190's, 740's en 240's. ![]() ![]() Ik heb zelfs gas in een Subaru Mini-Jumbo ooit mogen aanschouwen, dus ik sta nergens meer van te kijken. ![]() | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 13 december 2013 @ 21:18 |
Jij zit duidelijk niet in de vroegere Duitsers. De voorloper van de E-klasse is er al meer dan 40 jaar. W123 en W124 bijvoorbeeld. | |
Bart-Willem | vrijdag 13 december 2013 @ 21:20 |
Dat noem ik geen E-klasse, maar een 200/240/300/etc. ![]() | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 13 december 2013 @ 21:21 |
Niet iedereen zit zo diep in de materie, vandaar dat ik het zo noem. | |
T42 | zaterdag 14 december 2013 @ 14:14 |
jup maar dan heb ik weer jaar kunnen rijden met een diesel op 5000rpm | |
T42 | zaterdag 14 december 2013 @ 14:15 |
wel op sturen naar denhaag ![]() | |
TheSilentEnigma | zaterdag 14 december 2013 @ 15:47 |
Nee hoor, ik bewaar 'm lekker. Als de regeling weer wordt teruggedraaid (of als mijn auto 40 jaar wordt), gaat 'ie er gewoon weer in. | |
T42 | zaterdag 14 december 2013 @ 17:29 |
ah kan ook maar dan moet je een oude gasfles op sturen ![]() | |
Bart-Willem | zaterdag 14 december 2013 @ 19:36 |
Wel jammer dat het met veel haken en ogen moet dan, omdat een gebruikte LPG-installatie inbouwen onder zéér strenge regels moet. ![]() | |
TheSilentEnigma | zaterdag 14 december 2013 @ 19:42 |
Oh, dat wist ik niet eens. Nou ja, ik heb dat ding er zo'n 3,5 jaar geleden nieuw in laten bouwen. Ik gebruik de auto zo'n 5000 km per jaar, dus die tank heb ik er wel uit. Misschien toch maar opsturen dan, vergezeld van een grote stapel stoeptegels... | |
Bart-Willem | zaterdag 14 december 2013 @ 22:24 |
Die kan/mag je wel gewoon hergebruiken (mits papieren/certificaten nog op orde), maar moet je wel nieuwe leidingen gebruiken. ![]() | |
virl3 | zondag 15 december 2013 @ 09:32 |
Is deze petitie hier al geplaatst? Onder het motto baad niet schaad niet.. http://petities.nl/petiti(...)-omhoog-naar-40-jaar | |
penny-wise | zondag 15 december 2013 @ 10:05 |
Gisteren mijn oldtimer gekocht.... | |
powerflux | zondag 15 december 2013 @ 11:30 |
pics! | |
blup | zondag 15 december 2013 @ 11:44 |
![]() | |
RemcoDelft | zondag 15 december 2013 @ 12:17 |
30 november verkopen aan je vrouw, normaal verzekeren, en 1 maart weer terugkopen ==> kwarttarief. | |
virl3 | zondag 15 december 2013 @ 13:33 |
91 CRX toch? Die valt nog helemaal niet onder eoa oldtimer regeling.. (anders was ik ook gaan zoeken naar een mooie rex) Wellicht kun je 'm wat goedkoper verzekeren onder eoa youngtimerregeling als het aantal km per jaar beperkt blijft tot 5000 of zo. Edit.. Excuus. Verkeerd gelezen... Jij was niet de TS in het honda prelude topic. [ Bericht 6% gewijzigd door virl3 op 15-12-2013 13:40:13 (foutje bedankt..) ] | |
virl3 | zondag 15 december 2013 @ 13:37 |
Ik gok dat deze regeling ammenooitniet 2028 haalt, endat deze regel over twee jaar al weer op de schop gaat of zo, omdat oud blik pre 74 met gastank te populair wordt, of omdat het niet strookt met eoa europa beleid of whatever... ![]() | |
Sounddragon | zondag 15 december 2013 @ 13:55 |
die winterstop gaat volgend jaar pas in toch? tenminste; ik rijd nu nog steeds met de Niksan, en dat gaat deze winter ook gewoon gebeuren. Heb ook nog niks ontvangen van de heren in Den Haag waarop staat dat ik hem op stal moet gooien. | |
YoshiBignose | zondag 15 december 2013 @ 17:11 |
In 2014 moet je december stallen, vanaf 2015 jan, feb en dec. Ik heb de brief vandaag ontvangen. | |
Sounddragon | zondag 15 december 2013 @ 17:13 |
Mooi, dan heb ik niet voor niks een setje winterbanden gekocht ![]() | |
Anne | zondag 15 december 2013 @ 21:22 |
Ik zie veel reacties voorbij komen dat ze vandaag post hebben ontvangen. En jouw post heeft altijd een maandje vertraging ![]() | |
2cv | zondag 15 december 2013 @ 21:33 |
Ik heb ook een brief gekregen. Ik denk dat ik voor de Saab 60 euro aan houderschapsbelasting kwijt zal zijn. Daarna is 'ie belastingvrij ![]() Mits ik de regeltjes goed begrepen heb ... | |
Sounddragon | zondag 15 december 2013 @ 21:43 |
Als hij van halverwege '74 is, kan dat kloppen. | |
2cv | zondag 15 december 2013 @ 21:44 |
Hij is van halverwege '84 en ik heb begrepen dat oldtimers op benzine (en daar loopt 'ie op) vanaf 30 jaar belastingvrij zullen zijn. | |
Sounddragon | zondag 15 december 2013 @ 21:50 |
Nee, net als diesels en LPG bakken, vanaf 40 jaar, alleen betalen zij de volle mep tot die tijd, en worden benzinerijders gematst' met dat kwarttarief verhaal en 3 maanden pikstraf per jaar. ![]() | |
CafeRoker | zondag 15 december 2013 @ 22:04 |
Ik heb ook nog geen post gekregen. Duurt wel lang. | |
Life2.0 | zondag 15 december 2013 @ 22:10 |
pekelfietsdiscriminatie | |
Sounddragon | zondag 15 december 2013 @ 22:32 |
Ja, voor 30¤ per jaar zou ik daar ook niet meer aan beginnen ![]() | |
2cv | zondag 15 december 2013 @ 22:53 |
Dan heb ik het verkeerd begrepen ![]() | |
2cv | zondag 15 december 2013 @ 22:59 |
Morgen de Saab maar overdwars op de snelweg zetten, dat zal ze leren ! | |
Bart-Willem | maandag 16 december 2013 @ 12:58 |
Nou, dat protest is ook maar raar: die van Autobelangen komen met een of andere gloednieuwe Mitsubishi Outlander Plug-in hybrid. Een auto waar nota bene bijna 50k subsidie/belastingkorting op zit voor ondernemers. ![]() Sommigen vallen erover, en wat is hun weerwoord dan? "80% van de Nederlanders kunnen nooit een nieuwe auto kopen, dan is het raar om zulke auto's zoveel subsidie te geven!" Die subsidie komt rechtstreeks van onze belastingcenten, dus waarom zou je als Autobelangen dan zo'n auto kopen? ![]() | |
Leipo666 | maandag 16 december 2013 @ 13:02 |
als je even aangeeft waar je dat gaat doen dan kan ik mijn ASX erin ploegen: 2 vliegen in 1 klap ![]() | |
Bart-Willem | maandag 16 december 2013 @ 13:03 |
De A12 is nu (nou ja: al een tijdje) geblokkeerd door een groep oldtimers, er staat nu 6 kilometer file. Dat had dan weer niet gehoeven. ![]() | |
Leipo666 | maandag 16 december 2013 @ 13:05 |
als ze maar opgerot zijn voor de avondspits ![]() | |
penny-wise | maandag 16 december 2013 @ 13:05 |
Accord Aerodeck heb ik gekocht. Uit 86 is ie... | |
Erasmo | maandag 16 december 2013 @ 13:07 |
Alexxxxx staat al klaar met de camera zeker ![]() | |
powerflux | maandag 16 december 2013 @ 13:07 |
mooie keus.. erg speciaal. | |
#ANONIEM | maandag 16 december 2013 @ 13:10 |
Waarom ze zo'n ingewikkelde regelgeving bedenken voor iets dat zo weinig geld oplevert is mij een raadsel... waarom niet gewoon alle auto's ouder dan dertig jaar belastingvrij waarbij je niet in de wintermaanden mag rijden? Een simpele regel waarbij een stuk cultureel erfgoed behouden blijft terwijl je wel deels de veelrijders afschrikt. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2013 13:13:43 ] | |
RemcoDelft | maandag 16 december 2013 @ 13:12 |
Honderdduizenden ambtenaren ontlenen hun bestaansrecht uit ingewikkelddoenerij... | |
Mehari | maandag 16 december 2013 @ 13:15 |
2 Auto's boven de 30 jaar hier. Ik heb geen stalling, je hebt in omgeving Haarlem een extra inkomen nodig om dat te betalen. | |
Bart-Willem | maandag 16 december 2013 @ 13:18 |
Dit dus. De witteboordencriminelen zijn vooral te vinden in de ambtenarij. ![]() | |
daNpy | maandag 16 december 2013 @ 13:18 |
Max 120/jaar betalen dus ![]() | |
CafeRoker | maandag 16 december 2013 @ 18:51 |
Vandaag was een toertocht naar het malieveld. Helaas was dit niet voor iedereen even goed afgelopen![]() ![]() | |
#ANONIEM | maandag 16 december 2013 @ 18:53 |
Levensgevaarlijk, die oldtimers. Helemaal verbieden die handel. | |
CafeRoker | maandag 16 december 2013 @ 18:57 |
Hij had in ieder geval wel een slechtere oldtimer kunnen uitkiezen om dubbel te vouwen. | |
Leipo666 | maandag 16 december 2013 @ 19:32 |
kan hij nu mooi nog z'n taxatiewaarde uitgekeerd krijgen ![]() | |
ZwartmetSuiker | maandag 16 december 2013 @ 19:34 |
Hahaha mijn gedacht. | |
ZwartmetSuiker | maandag 16 december 2013 @ 19:35 |
Hoe was de demonstratie verder? | |
#ANONIEM | dinsdag 17 december 2013 @ 09:33 |
Ja...ben ik ook wel benieuwd naar. Veel Pers? Ik meen dat er ook uitkeringsgerechtigden waren die ook in Den Haag demonstreerden. Tenminste, ik zag zoiets op PowNed TV. | |
Prowl | dinsdag 17 december 2013 @ 10:08 |
Ik zat toch liever in zo'n zwaar verkreukte mercedes dan zo'n C1 die een boompje raakt met 50km/u ![]() | |
valek | dinsdag 17 december 2013 @ 10:10 |
Vandaag zou er toch een uitspraak zijn van de 1ste kamer? | |
penny-wise | dinsdag 17 december 2013 @ 10:46 |
Mooi toch. Kan ik mee leven. LPG haal ik er wel uit want ik ben niet van plan om er veel mee te rijden. In deze staat zie je de Aerodecks namelijk niet meer... | |
daNpy | dinsdag 17 december 2013 @ 11:14 |
Met LPG zul je ook het volle pond moeten gaan betalen ![]() | |
Erasmo | dinsdag 17 december 2013 @ 11:36 |
Hoe krijg je het voor elkaar om zo'n slagschip ondersteboven op het wegdek neer te leggen? | |
powerflux | dinsdag 17 december 2013 @ 12:59 |
tussen vrachtauto en vangrail komen, maar dan nog. | |
Bart-Willem | dinsdag 17 december 2013 @ 13:37 |
Er wordt vanavond gestemd over het gehele belastingplan (waar dit oldtimerverhaal deel van uitmaakt). De partijen in de Eerste Kamer hebben gisteren hun statements gemaakt, maar alleen de PVV lijkt dwars te liggen. De PvdA die laatst nog even zieltjes wilde winnen nemen meer dan genoegen met de schriftelijke uitleg van Weekers. Lijkt dus vanavond gewoon appeltje-eitje te worden. | |
2cv | woensdag 18 december 2013 @ 00:21 |
Echte geblokkeerd ? Daar heb ik n.l. niets van gehoord (niet dat dat alles zegt hoor ![]() | |
2cv | woensdag 18 december 2013 @ 00:25 |
Ik zal vragen aan m'n ouders of de voorgevel er uit mag. Dan kan m'n Saab tenminste naar binnen. Er is de oldtimerrijder een belofte gedaan, n.l. dat als zijn auto 25+ jaar is, er dan geen wegenbelasting over betaald hoeft te worden. Dat staat zelfs zwart op wit. En nu moet er plotseling weer wel betaald worden. Daarbij is er al vaker gemorreld aan de oldtimerregels. Mijn vertrouwen in de overheid wat dat betreft is weg. Als ik weer een oldtimer koop maakt de leeftijd voor mij niet zo veel meer uit: ik heb er n.l. vertrouwen in dat volgend jaar één of andere pipo uit Den Haag verzint dat oldtimers van 40+ ook maar wegenbelasting moeten gaan betalen omdat dat weer 100 miljoen oplevert. | |
2cv | woensdag 18 december 2013 @ 00:25 |
Jammer dat ze niet iets nuttigs doen zoals plantsoentjes harken ofzo. | |
2cv | woensdag 18 december 2013 @ 01:52 |
Shit ![]() | |
ZwartmetSuiker | woensdag 18 december 2013 @ 08:42 |
Wat. | |
virl3 | woensdag 18 december 2013 @ 09:05 |
Want belastingplan is door de 1e kamer? Incl 40 jaar vrijstelling met overgangs regeling kwart tarief mits in de winter van de weg af? (voor benzine) If so, yes then shit .. | |
Champy | woensdag 18 december 2013 @ 09:15 |
Ja is er door http://www.amklassiek.nl/(...)regeling/2013/12/18/ Gelukkig gaat 90% van de oldtimers die het volle pond moeten betalen schorsen, ze halen dus never nooit niet het beoogde bedrag op. Het is een lekker kortzichtige regeling, oldtimer bedrijven gaan failliet, meer werkeloosheid, meer uitkeringen, minder inkomstenbelasting, minder verkoop brandstoffen, als je alles optelt moeten ze er geld op bijleggen. | |
Tha_Duck | woensdag 18 december 2013 @ 10:00 |
Jee, 2,50 per maand betalen per acceptgiro! Ze gaan rijk worden van mijn 2CV ![]() | |
ZwartmetSuiker | woensdag 18 december 2013 @ 10:08 |
We weten allemaal dat het uiteindelijk alleen maar geld gaat kosten. Vrijstelling Oldtimers wilt nu een rechtszaak gaan aanspannen, een logische vervolgstap. Gaan jullie doneren? | |
Tha_Duck | woensdag 18 december 2013 @ 10:09 |
Hoeveel moet je doneren? | |
ZwartmetSuiker | woensdag 18 december 2013 @ 10:10 |
Volgens mij vragen ze 50 euro maar ik mag hopen dat minder ook goed is. Al zal zo'n rechtzaak ongetwijfeld duur zijn. | |
Champy | woensdag 18 december 2013 @ 10:10 |
Minimaal 50 euro. Indien er niet genoeg toezeggingen zijn wordt er niet afgeschreven http://www.vrijstellingoldtimer.nl/blog1/153-info-rechtzaak | |
Tha_Duck | woensdag 18 december 2013 @ 10:19 |
50 euro. Dat is voor mij dan dus 20 maanden wegenbelasting. Aangezien ik van oktober tot maart stal is dat meer dan 2 jaar WB. Beetje prijzig ![]() -Maar goed, voor de toekomst wel goed. Ga er eens op broeden. | |
Bart-Willem | woensdag 18 december 2013 @ 10:39 |
Volgens ANWB, BNR en de eigen Facebook-pagina was het gewoon (even) geblokkeerd. Overigens spreekt men al van een blokkade als men langzamer dan 60km/h rijdt. Een of andere Rolls op LPG zat kennelijk wel te faken dat 'ie pech (meneer liep voor op schema) had maar weigerde de ANWB te bellen. Needless to say dat het ding uit zichzelf weer ging werken op het moment dat meneer weer op tijdschema lag. Edit: 50 Euro is natuurlijk een absurd bedrag. Een juridische procedure is prijzig, maar echt niet zó prijzig. Ik vermoed dat de samenwerkende advocaat gewoon zijn standaard uurtarief hanteert en die van Autobelangen zelf zal ook niet gratis werken. Stel dat je 15000 man hebt die doneren, dan heb je een leuk bedrag bij elkaar. En de vraag is dan of het bij die 50 Euro blijft, of dat men volgend jaar wederom met de pet rondgaat omdat het geld dan op is (en de advocaat zich weer rijk kan rekenen). Edit: even nagezocht, het komt op ten hoogste 683 Euro griffiekosten als men naar het Hooggerechtshof gaat, en dan nog de dagvaarding die in de meeste gevallen 100 Euro kost. Oftewel: die advocaat rekent gewoon het volle uurtarief, Autobelangen zal er zelf ook wel wat aan over willen houden en vandaar dat men veel geld nodig heeft. Naar eigen zeggen heeft de stichting de donaties van 50 Euro nu nodig om het eerste jaar door te komen. Met 30.000 leden x 50 Euro zou dat 150k zijn. Stel dat de advocaat er 5 uur per week aan spendeert (wat érg veel zou zijn) en dat een jaar lang, bij een uurtarief van 400 Euro per uur harkt de advocaat 100k binnen. Waar die andere 50k heen zijn is me dan een raadsel. ![]() [ Bericht 19% gewijzigd door Bart-Willem op 18-12-2013 11:23:15 ] | |
loveli | woensdag 18 december 2013 @ 10:55 |
Brief binnen dat ik voor m'n motor weer belasting moet betalen. Whatever. | |
ZwartmetSuiker | woensdag 18 december 2013 @ 10:55 |
Ik ga denk ik wel doneren maar geen 50 euro, ik denk de helft ofzo. | |
Bart-Willem | woensdag 18 december 2013 @ 11:23 |
Dat mag dus niet, het is een verplichte bijdrage van 50 Euro. ![]() | |
Leipo666 | woensdag 18 december 2013 @ 11:29 |
alleen voor 'the rich people' ![]() | |
loveli | woensdag 18 december 2013 @ 11:40 |
Of je spaart samen met 9 andere paupers elk 5 euro ![]() | |
Leipo666 | woensdag 18 december 2013 @ 11:41 |
pfff, dat is te praktisch ![]() ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 18 december 2013 @ 11:51 |
als je zo graag wilt betalen mag je het geld ook overmaken naar mij.. | |
valek | woensdag 18 december 2013 @ 12:10 |
Volgende week dinsdag wordt de gastank uit mijn Mercedes gehaald en 31 december naar de RDW in Venlo. Kutzooi. | |
Tha_Duck | woensdag 18 december 2013 @ 13:42 |
Als ik eerlijk ben vind ik het nog heel niet zo'n gekke maatregel. Feit is dat auto's steeds langer meegaan (kwalitatief worden ze elk jaar beter) en de oldtimer regeling was niet bedoeld voor de eerste auto in een gezin. Ook is een feit dat er veel mensen met dikke diesels of op gas het hele jaar door de wegen gebruiken, voor nop. Dat is natuurlijk niet eerlijk. Opzich is de regeling van 40 jaar en kwarttarief voor 9 maanden rijden in een 26 tot 40 jaar oude auto best redelijk. Het voorkomt een hoop misbruik in mijn ogen. Alleen had die 40 jaar wat mij betreft wat zachter opgelegd mogen worden, dus vanaf 1-1-2014 er naartoe werken. Met elk jaar bijvoorbeeld 2 jaar opschuiven. Maar ik heb natuurlijk makkelijk praten met een 32 jaar oude 2CV van 660KG die van oktober tot maart binnen staat. | |
Champy | woensdag 18 december 2013 @ 13:56 |
Afgezien van hoe de regeling nu in elkaar steekt, het is toch niet normaal dat de wetgeving omtrent oldtimer 3 keer in 4 jaar aangepast wordt, dat de cijfers van geen kanten kloppen, het milieu om verkeerde redenen gebruikt wordt, en het gewoon zeer kortzichtig is. Ze gaan never nooit niet het beoogde bedrag ophalen met deze regeling, ze creëren eerder een extra gat wat dus weer vanuit ergens anders gevuld moet worden, waarvoor vast weer een domme regeling getroffen wordt waarbij niet verder gekeken wordt dan de neus lang is. | |
Tha_Duck | woensdag 18 december 2013 @ 17:13 |
Ik heb nu een jaar of 4 een oldtimer en heb eerlijk gezegd geen wijziging gemerkt. Maar die van mij is zoals gezegd uit '82 en dus niet op de rand van 25 jaar. Maar je hebt natuurlijk gelijk, het is belachelijk dat er zovaak aan getornd wordt. Maar is dat niet met alle auto regelingen? We betalen ons helemaal groen en geel via heffingen. Of je nu oud of nieuw rijdt. | |
2cv | woensdag 18 december 2013 @ 19:50 |
Zo heb ik het niet begrepen. Volgens mij vragen ze minimaal 50 euro. Vragen. En die 120 euro per jaar kan ik wel missen voor die Saab (wellicht nog minder), maar ik kan de bocht niet halen om het ding in de kast te kunnen parkeren en ik denk niet dat m'n ouders het tof vinden als ik de voorgevel uit het huis beuk ... | |
Sounddragon | woensdag 18 december 2013 @ 21:07 |
http://www.diks.nl/algeme(...)rzekering+definitief | |
powerflux | woensdag 18 december 2013 @ 21:13 |
diks is vast ook de eerste om te eisen dat je de kwartaalregeling neemt, of je permie 250% omhoog gaat. | |
ZwartmetSuiker | woensdag 18 december 2013 @ 22:29 |
Precies, ik weet zeker dat dit beleid wordt. | |
TheSilentEnigma | woensdag 18 december 2013 @ 22:32 |
Maandag gaat de gastank uit mijn Mercedes. Wat brandstofprijzen betreft boeit het me weinig (rijd zo'n 5K per jaar) en in de winter reed ik er toch al fors minder mee. Die paar euro MRB die ik weer voor mijn motor moet gaan betalen kunnen ze ook krijgen en daar steken waar de zon niet schijnt. | |
Bart-Willem | woensdag 18 december 2013 @ 23:28 |
Voor de machtiging rekenen ze 50 Euro. Bij de donatie vragen ze minstens 25 Euro, maar je bent de donatie hoe dan ook kwijt. ![]() | |
2cv | woensdag 18 december 2013 @ 23:38 |
Ik heb de machtiging ingevuld en volgens mij kan je daar zelfs een bedrag van een cent invoeren ... | |
Bart-Willem | donderdag 19 december 2013 @ 00:04 |
Ah ze hebben het formulier aangepast zo te zien. Ook logisch, want er kwam behoorlijk wat commentaar op, mensen die het niet konden missen etc. Maar er staat nog wel expliciet bij dat ze een toezegging van minimaal 50 Euro willen. ![]() | |
2cv | donderdag 19 december 2013 @ 00:37 |
Dat vragen ze ja ![]() "Wij verzoeken iedereen een toezegging van minimaal ¤ 50 te doen, zodat wij bij voldoende donateurs de rechtszaak kunnen starten met onze advocaat prof. mr. Barkhuysen." | |
#ANONIEM | donderdag 19 december 2013 @ 08:56 |
En komt er bij verlies/winst nog een achteraf rekening voor een ieder of is men na het betalen van minimaal 50 euro van alles af, ongeacht de uitkomst van de rechtszaak. ![]() | |
Bart-Willem | donderdag 19 december 2013 @ 11:43 |
Pas als het bedrag hoog genoeg is gaat het door, een rekening achteraf lijkt me echt zéér sterk. @ 2CV: gisterochtend was het alleen mogelijk om 50 Euro te doen, men kon zelf geen bedrag ingeven. Dat heeft tot een behoorlijke stroom aan kritiek geleid omdat veel mensen geen 50 Euro konden missen. Ze hebben wat met die kritiek gedaan en het formulier dus aangepast. Mensen die een tientje of 25 Euro willen doneren kunnen dat sinds gistermiddag dus wel, daarvoor niet. ![]() Wel slim natuurlijk, om meteen de ochtend na het slechte nieuws een collecte te houden. Dan is het nog vers en de mensch emotioneel. ![]() | |
Champy | donderdag 19 december 2013 @ 11:52 |
Het gedoneerde geld (die 50 euro) ben je kwijt als de rechtzaak doorgaat, ongeacht uitspraak. Daarna werken ze met principe no cure no pay. Wordt de rechtzaak verloren betaal je niets extra, krijg je een schadevergoededing moet je hiervan nog een bepaald percentage afdragen aan de advocaat Haha, toeval? http://www.blikopnieuws.n(...)t-maken-wel-lastiger [ Bericht 5% gewijzigd door Champy op 19-12-2013 13:57:00 ] | |
ZwartmetSuiker | donderdag 19 december 2013 @ 14:52 |
Maar als ik nu een benzine oldtimer koop dan mag ik met het kwarttarief nog gewoon rijden toch in januari en februari. | |
Bart-Willem | donderdag 19 december 2013 @ 16:39 |
Komend jaar wel ja, de jaren erna niet. ![]() | |
ZwartmetSuiker | donderdag 19 december 2013 @ 17:38 |
Nee ok maar ik wil nu een oldtimer kopen en die verkoop ik tegen die tijd wel weer ![]() | |
Bart-Willem | donderdag 19 december 2013 @ 18:32 |
Dan verandert er niets. ![]() ![]() | |
ZwartmetSuiker | donderdag 19 december 2013 @ 18:35 |
Ja dat stukje wetgeving is nog steeds erg vaag! Evenals die tijdvakken waar mensen het over hebben. | |
TheSilentEnigma | donderdag 19 december 2013 @ 20:01 |
Ik wilde net ¤20,- doneren, maar er komt dan een foutmelding in beeld met de mededeling dat het te doneren bedrag niet lager dan ¤50,- mag zijn... | |
2cv | donderdag 19 december 2013 @ 20:11 |
Terugbetalen zal niet gaan, tenzij de advocaat via no cure-no pay werkt. | |
2cv | donderdag 19 december 2013 @ 20:12 |
Ah, op zo'n (nu nog belastingvrije) fiets ! | |
2cv | donderdag 19 december 2013 @ 20:13 |
Erg matig ! Die 20 euro dekt de administratieve kosten van het doneren an sich wel lijkt me. ZO missen ze toch veel geld ... | |
TheSilentEnigma | donderdag 19 december 2013 @ 20:18 |
Mijn gedachte precies. Als iedere oldtimerbezitter ¤20 euro zou donderen, kunnen ze toch flink lang procederen lijkt me... | |
2cv | donderdag 19 december 2013 @ 20:56 |
Ik vermoed dat ze uit gegaan zijn van een X-aantal donaties. En als er dan een totaalbedrag Y nodig is moet je Y delen door X waarna je een bedrag van +/- 50 euro over houdt. | |
TheSilentEnigma | donderdag 19 december 2013 @ 21:06 |
Maar mogelijk bewerkstelligen ze nu juist dat ze dat aantal niet behalen omdat men het minimale bedrag te hoog / te dwingering vindt... | |
2cv | donderdag 19 december 2013 @ 21:10 |
Dat vrees ik ook. Anderzijds: iemand die 40 zou doneren zal nu wellicht 50 doneren. | |
T42 | donderdag 19 december 2013 @ 21:17 |
50% is al geschorst van mijn verzameling. 1 moet nog maar RDW site lag er ff uit. gelukkig is na paar auto's de schorsing gratis. dagelijkse gratis frikandel blijft nog even rijden. en mijn diesel gaan 45km boodschappenbak worden rest staan er al paar op blokjes in de stalling, cranebroek had niet genoeg assteuntjes ![]() | |
ZwartmetSuiker | donderdag 19 december 2013 @ 21:21 |
Wtf loop je nou stoer te doen en iedereen te provoceren met je 45km/u ideeën. Iedereen weet wat die hele regeling binnen nu en 3 jaar aan banden wordt gelegd door misbruikers zoals jij dus houdt asjeblieft op met dat semistoere gedoe. | |
Scrutinizer | donderdag 19 december 2013 @ 21:48 |
Ik vind het allemaal ook nog wat onduidelijk. Hoe zit het als ik nu een auto koop die ik met kwarttarief wil gaan rijden en ik bedenk me eind volgend jaar en wil hem toch ook in de winter gaan rijden. Moet ik dan met terugwerkende kracht toch nog de volle mep over het hele jaar gaan betalen of pas volledig tarief vanaf december 2014? | |
ZwartmetSuiker | donderdag 19 december 2013 @ 21:52 |
Ja maar dat is dus nog het meest belachelijk! Er zijn zoveel vragen waar gewoon niemand een antwoord op weet en over een fucking week is het al zo ver. Wat gebeurt er namelijk wanneer de vorige eigenaar voltarief had en ik dat niet wil als ik die auto koop? En wat gebeurt er als iemand zijn oldtimer halverwege het jaar ombouw naar benzine ipv LPG? Wat als ik een auto halverwege schors in het kwarttarief? Krijg ik geld terug als ik iets halverwege koop of verkoop? Halve garen die dit hebben verzonnen, en dan zo kort dag nog. Het is echt asociaal. | |
Bart-Willem | donderdag 19 december 2013 @ 22:16 |
Volgens mij gaat het dan met terugwerkende kracht en dien je alsnog het volledige bedrag te betalen (ook van de periodes die je gemist hebt). | |
ZwartmetSuiker | donderdag 19 december 2013 @ 22:23 |
Ja, en andersom ook dan? | |
TheSilentEnigma | donderdag 19 december 2013 @ 22:48 |
Mijn auto loopt nu op LPG maar vanaf volgende week op benzine. Stel dat de aanslag van de belasting en het verwijderen van de tank elkaar kruisen, moet ik dan ook eerst de volle mep betalen? Nee toch? | |
Bart-Willem | donderdag 19 december 2013 @ 23:08 |
@ koffiedeluxe: als je de auto schorst bij volledig tarief, dan krijg je het restbedrag terug. Schors of verkoop je de auto tijdens het kwarttarief, dan ben je het geld kwijt: bij een schorsing of tussentijdse verkoop krijg je het resterende bedrag van het kwarttarief niet terug. @ hierboven: dan krijg je als het goed is meteen (binnen een week) een nieuwe brief. Zo niet, dan moet je de acceptgiro voldoen, waarna zij het weer binnen korte tijd terugstorten. ![]() | |
ZwartmetSuiker | donderdag 19 december 2013 @ 23:29 |
Dat is dus krom. Als ik een auto eind januari verkoop dan betaal je gewoon voor een heel jaar wegenbelasting. Belachelijk gedoe. | |
Bart-Willem | vrijdag 20 december 2013 @ 00:17 |
Als jij gekozen hebt voor het kwarttarief, betaalt die (max) 120 Euro en je verkoopt de auto tussentijds, dan hoeft de nieuwe eigenaar de rest van het jaar die 120 Euro niet meer te betalen. Beetje raar, maar waar. ![]() | |
virl3 | vrijdag 20 december 2013 @ 12:04 |
Yep, klinkt best wel raar. Klinkt een beetje als zo'n wheeler dealer term. Tax has been paid. (ik vermoedt dat je in de UK belasting moet betalen ook voorruit per jaar?) maar dan gaat de term houderschapsbelasting dubieus worden.. Ben je "houder" van een auto maar heeft iemand anders al gedokt. | |
T42 | vrijdag 20 december 2013 @ 18:19 |
doe niet stoer ik doe dat expres. (als protest) ik rij nooit met die auto dan ook niet... maar zo worden de banden niet vierkant ![]() | |
Hoplahopla | woensdag 25 december 2013 @ 13:38 |
Heeft iemand enig idee wat de definitie van de weg af is volgens de BD? Ik heb een oldtimer motorfiets (1986), maar moet hem op straat zetten aangezien ik geen schuur/tuin heb waar hij staan kan... ![]() | |
Sounddragon | woensdag 25 december 2013 @ 13:43 |
Van de weg af, is ´niet staande op de openbare weg´, dus op eigen terrein, en bij voorkeur niet zichtbaar vanaf de openbare weg. Je kunt het proberen met een hoes, maar als er een bijdehandje onder je hoes het kenteken checkt ben je de sigaar. | |
Hoplahopla | woensdag 25 december 2013 @ 13:47 |
Dus ik mag de volle klap gaan betalen, aangezien ik in een appartementencomplex woon. Komt mij een beetje als discriminatie over. | |
Sounddragon | woensdag 25 december 2013 @ 13:48 |
Je kunt ook een winterstalling regelen; lijkt me niet zo´n vreselijk groot probleem voor een motorfiets. | |
Hoplahopla | woensdag 25 december 2013 @ 13:51 |
Dat kost geld. ![]() Sowieso is de normale belasting 112,00 euro... Maar ik vind dit gewoon flauw. Heb dat ding gehouden omdat het lekker goedkoop was... ![]() | |
Sounddragon | woensdag 25 december 2013 @ 13:52 |
Klinkt een beetje vreemd.. een motorfiets all year long voor de deur hebben staan voor noodgevallen. | |
Hoplahopla | woensdag 25 december 2013 @ 13:53 |
Sommige mensen hebben niet het geld om een koekblik voor de deur hebben staan... ? Die motor kostte me tot nu toe alleen maar verzekeringspremie. Als ik snel ergens moet zijn is het wel fijn als ik iets van een motorvoertuig heb. | |
CafeRoker | woensdag 25 december 2013 @ 13:56 |
Tja, je gebruikt hem dan ook als primair vervoermiddel.. | |
Hoplahopla | woensdag 25 december 2013 @ 13:57 |
Wat heeft dat te maken met de oldtimerregeling? | |
CafeRoker | woensdag 25 december 2013 @ 14:07 |
Uit je opmerking dat je hem voor noodgevallen hebt maak ik op dat je er dus ook tijdens de wintermaanden mee wil kunnen rijden, en dat je klaagt dat dat niet kan. Tja. Stalling tijdens de wintermaanden is nu net precies datgene waarmee de mensen die een oldtimer als goedkoop primair vervoer er mee uit willen filteren. Dat stukje vind ik dan nog het minst onrechtvaardige aan de regeling. | |
Sounddragon | woensdag 25 december 2013 @ 14:20 |
Ik heb hetzelfde met de Nissan; ik wil er best 120¤ voor betalen, maar ik baal ook dat ik hem dan in de winter niet kan gebruiken. Ik reed er eigenlijk voornamelijk in de wintermaanden mee, in de zomer rijd ik motor, ik had hem juist als backup voor als het echt onrijdbaar was op de motor. Ik moet nu dus gaan betalen voor de maanden dat ik hem eigenlijk niet gebruik, en als ik hem nodig heb mag ik er niet mee rijden. ![]() Er zijn zoveel vormen van '(on)rechtvaardig' ![]() Denk dat de Niksan eruit gaat, en ik gewoon een dikke diesel pak waar ik all year round mee ga rijden. Dan pak ik alleen nog de motor als het perfect motorweer is, of als het mij uitkomt. In mijn geval bereiken ze precies het tegenovergestelde vanuit milieu-oogpunt gezien. | |
Sounddragon | woensdag 25 december 2013 @ 14:21 |
Dan gaat het je nu wel 144 hele euro's per jaar kosten als je hem gewoon in de WB gooit.. tiswat. ![]() | |
Hoplahopla | woensdag 25 december 2013 @ 14:26 |
Iedereen begrijpt dat dit natuurlijk gewoon een ordinaire belastingmaatregel is om meer geld binnen te harken. Om milieu gaat het totaal niet. | |
Sounddragon | woensdag 25 december 2013 @ 15:50 |
Zou je denken? | |
Hyperdude | woensdag 25 december 2013 @ 16:00 |
Ben ik helemaal met je eens. Alleen gaat het bij een motor om ¤10 over maand oid. Hoeveel km. per jaar maak jij aan "noodritjes"? NB. Staan hier 2 motoren, betaal ik 2 keer MRB, verzekering ed. voor, terwijl ik er maar op 1 tegelijkertijd kan rijden (of in de prak kan rijden ![]() | |
CafeRoker | woensdag 25 december 2013 @ 17:22 |
.. wat trouwens ook een enorme stijging is ten opzichte van de 60 euro die het een paar jaar geleden nog was. | |
Sounddragon | woensdag 25 december 2013 @ 19:17 |
mits je in één keer voldeed... Toch? | |
Nucky | vrijdag 3 januari 2014 @ 14:59 |
Jammer nieuws: http://www.nu.nl/economie(...)ruim-verdubbeld.html Echt, deze regeling gaat het kabinet alleen maar geld kosten. Minder belastinginkomsten, bedrijfjes over de kop etc. etc.. | |
Hyperdude | vrijdag 3 januari 2014 @ 15:57 |
Uit de link hierboven 5x keer zoveel diesels het land uit als vorig jaar. 2,5x keer zo veel LPG als vorig jaar. 1,5x zo veel benzine als vorig jaar. Vind ik nog niet zo'n slechte score als je oude diesels wilt aanpakken. Stijging bij benzine zal dan wel voornamelijk komen door de 3 maanden verplichte stilstand /stallingsproblemen. Als je een fatsoenlijke benzine-auto hebt denk ik niet dat je 'm wegdoet voor die max. ¤120 per jaar. | |
CafeRoker | vrijdag 3 januari 2014 @ 16:00 |
Wel als je hem als winterauto hebt, naast een motor ofzo. | |
Hyperdude | vrijdag 3 januari 2014 @ 16:03 |
Dat klopt. Koop je een wintermotor ![]() ![]() | |
Sounddragon | vrijdag 3 januari 2014 @ 17:07 |
Sleuk als je 3 steenworpen per dag rijdt, maar niet voor dagelijks 2 keer een dik uur/250 km/d (mits fatsoenlijk weer). De held uithangen is best leuk, maar vrágen sméken om gezeik en ellende is weer een ander uiterste. | |
Hyperdude | vrijdag 3 januari 2014 @ 17:44 |
250 km/ dag woonwerk op een motor? Waar haal je dat vandaan? ![]() Wie doet dat nou? | |
Deskjet | vrijdag 3 januari 2014 @ 19:07 |
Deze regeling heeft sowieso één voordeel: In mijn straat kan je steeds makkelijker parkeren. Inmiddels zijn diverse oldtimers weg. Er is volgens mij nog een "liefhebber" die verzet biedt. Hij is toch nu flink aan de beurt?! LPG Mercedes oldtimer: per 01-01-2014 volle mep betalen Benzine Mazda oldtimer: max ¤120 en mazzel door niet te hoeven stallen in jan+feb 2014 En er ligt/staat nog een youngtimer voor de deur zonder apk.. Zijn andere auto's zijn niet veel beter. Doodzonde dat deze regeling door dit soort 'liefhebbers' verkloot wordt. | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 3 januari 2014 @ 19:24 |
Ik ben heel benieuwd hoe het er in december voorstaat als er gestald moet worden. Wanneer is er een evaluatie van deze regeling? | |
TheSilentEnigma | vrijdag 3 januari 2014 @ 22:55 |
Vandaag is de LPG-tank eruit gehaald en dinsdag gaat de auto langs de RDW voor een omkeuring. Normaliter mochten garages dat zelf doen, maar om dat men bang is dat auto's alleen op papier teruggebouwd worden moet iedere auto langs een keuringsstation van de RDW. Overigens hoorde ik van de garage-eigenaar dat er zeer mogelijk per 2015 een Europese regeling gaat komen voor oldtimers. Hij verwacht dat over twee jaar de oldtimerleeftijd op 30 jaar wordt gezet, ongeacht het type brandstof. Heb m'n tank dus voor de zekerheid maar mee terug genomen... | |
daNpy | zaterdag 4 januari 2014 @ 10:59 |
Hoorde op het nieuws dat vorig jaar 2x zoveel oldtimers waren geexporteerd als in 2012. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze het land uit zijn. | |
Gabrunal_2013 | zaterdag 4 januari 2014 @ 11:08 |
ja dat hoorde ik ook, dat zou toch bizar zijn dat velen nu hun oldtimer weg hebben gedaan terwijl er over een jaar een europese regeling is??? | |
daNpy | zaterdag 4 januari 2014 @ 11:45 |
Het scheidt wel meteen de liefhebbers van de goeiekooprijders ![]() | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 4 januari 2014 @ 11:53 |
Ik kan dit alleen maar toejuigen maar ik ben extreem skeptisch. | |
AchJa | zaterdag 4 januari 2014 @ 11:57 |
Eerst zien dan geloven. | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 4 januari 2014 @ 11:58 |
Dat was van begin af aan al de bedoeling. | |
powerflux | zaterdag 4 januari 2014 @ 13:08 |
idd.. Extreem sceptisch. Maar als het over 1 a 2 jaar zo blijkt te zijn sta ik wel te juichen ![]() | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 4 januari 2014 @ 13:09 |
Oh anders ik wel. Alle oldtimers die ik heb zijn tot 1981 dus net zo makkelijk. Ik vind die 30 jaar met een eventuele brandstoftoeslag vanaf 25 jaar sowieso een beter idee dan het huidige misbaksel. | |
Bart-Willem | zaterdag 4 januari 2014 @ 13:12 |
Inderdaad, op de Oldtimerliefhebbers-facebookpagina viel te lezen dat tig mensen hun auto's niet gingen schorsen maar de auto aan hadden gemeld voor export en de auto gewoon op stalling zetten "want dat scheelt 24 Euro!" ![]() Verder exporteren Marrokaanse oldtimerrijders sowieso al vrij vaak een oldtimer: in Marokko schijnt dat als je boven een bepaalde leeftijd bent je een auto (zo goed als) gratis kan invoeren, normale import brengt behoorlijk wat kosten met zich mee en de occassionprijzen liggen daar sowieso hoger dan hier. Dus als een auto hier te weinig opbrengt werd de auto naar opa of een oudoom geëxporteerd en daar verkocht. ![]() | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 4 januari 2014 @ 13:26 |
Schijnt heel normaal te zijn, met de auto op vakantie naar Marokko en dan met het vliegtuig terug. | |
penny-wise | zaterdag 4 januari 2014 @ 15:30 |
Waar hebben jullie je klassieker verzekerd trouwens? Ik zoek er nog 1 voor mijn Accord die ik volgende week ga ophalen. | |
powerflux | zaterdag 4 januari 2014 @ 15:37 |
TVM, enorm tevreden over. Al 5 mensen getipt en die zijn ook tevreden. | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 4 januari 2014 @ 15:40 |
Daar zat ik vroeger ook, fijne maatschappij. | |
penny-wise | zaterdag 4 januari 2014 @ 17:08 |
Zal maandag eens bellen wat de premie p/m kost | |
klaaskippegaas | zaterdag 4 januari 2014 @ 18:39 |
Dat lijkt me een verhaal van iemand die nog wat wil verdienen en hoopt dat mensen hun oldtimers dan nog even houden. Een collega van mij gaat in ieder geval 810 euro per kwartaal betalen. | |
klaaskippegaas | zaterdag 4 januari 2014 @ 18:42 |
Dat levert dan inderdaad een hoop geld op zo'n oldtimer. Tjonge jonge, dat je voor dat geld dan een vliegtuig kunt kopen zeg. ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 4 januari 2014 @ 20:47 |
Heb je wel eens schade gehad, en ben je tevreden over de afhandeling daarvan? ![]() | |
virl3 | zaterdag 4 januari 2014 @ 22:42 |
Unive, (al mijn verzekeringen eigenlijk..) 60 euro per jaar. | |
TheSilentEnigma | zaterdag 4 januari 2014 @ 22:50 |
Nee, dat was absoluut niet mijn indruk. Daarbij, de 'goedkooprijders' doen de oldtimer er sowieso wel uit en gaan niet twee jaar betalen/wachten. Hoe dan ook, we wachten af. Mijn W123 gaat er in ieder geval niet uit! | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 4 januari 2014 @ 23:28 |
Ik toen wel, was allemaal prima geregeld. Premieverhoging was meteen 20% maar dat ging van 100 euro naar 120 euro per jaar dus dat was alsnog niks. En daarbij had ik elders al 4 schadevrije jaren | |
Hyperdude | zondag 5 januari 2014 @ 13:19 |
Mooi voor u. ![]() Kwaliteit verzekering kom je pas achter als er vergoed moet worden. Lage premie en niets vergoeden kan iedereen. ![]() | |
powerflux | zondag 5 januari 2014 @ 15:09 |
Klopt helemaal. Maar het feit dat je vrijwel altijd kunt bellen en ook normaal antwoordt krijgt vind ik ook prettig. | |
TheSilentEnigma | dinsdag 7 januari 2014 @ 19:19 |
Vandaag is de auto langs de RDW geweest om te bewijzen dat de LPG-tank er echt uit is. De meneer van de RDW vroeg direct of we de tank wel bewaard hebben, want het ziet er volgens hem naar uit dat de regeling weer veranderd wordt... Leuk hoor, voor Jan Lul mensen op kosten jagen en een hele branche naar de klote helpen. Goed bezig, Den Haag! ![]() | |
penny-wise | dinsdag 7 januari 2014 @ 19:25 |
Zal wat zijn. Net de gastank er uit laten halen..... | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 7 januari 2014 @ 20:15 |
Ik snap er geen zak van. Van mijn recent aangekochte oldtimer krijg ik een brief dat ik moet betalen van halverwege december tot halverwege januari? Morgen maar eens bellen. | |
Sounddragon | donderdag 9 januari 2014 @ 13:30 |
en? | |
valek | donderdag 9 januari 2014 @ 14:19 |
Ik hoop het. Maar waar heeft deze man die informatie vandaan? | |
ZwartmetSuiker | donderdag 9 januari 2014 @ 16:28 |
Bleek onterecht. Volgend kwartaal weer een factuur, die was op voorhand al onterecht. Puinhoop daar, echt waar. | |
TheSilentEnigma | zaterdag 11 januari 2014 @ 00:37 |
Geen idee, maar een medewerker van de RDW zal dit soort opmerkingen toch niet zomaar maken? Daarnaast kwam het overeen met wat de garagehouder (gespecialiseerd in oldtimers) vertelde, dus ik neem aan dat het niet volledig uit de lucht gegrepen is. | |
Nucky | zaterdag 11 januari 2014 @ 11:04 |
Het zal wel iets met die Europese regelgeving te maken hebben die er wellicht komt. Echt concreet heb ik hier nog niets over gehoord. Het kan ook gewoon wishfull thinking van de goede man zijn. | |
Prowl | zaterdag 11 januari 2014 @ 12:48 |
Of enkele welgeïnformeerden in de 2ekamer wisten het van tevoren en zagen hun kans om van een hoop oude troep af te komen ![]() Illuminati! ![]() | |
CafeRoker | zaterdag 11 januari 2014 @ 13:04 |
Als je nog ergens een lege schuur over hebt lijkt het me in ieder geval een uitstekende investering om nu een aantal dieselbenzen of T3's te kopen. Minder waard worden kan haast niet meer, en er zijn best wat redenen te verzinnen waarom de prijzen weer omhoog zouden gaan. | |
Hyperdude | zaterdag 11 januari 2014 @ 13:20 |
Zou je zelf niet snel te rijk rekenen. ![]() De EU volgt altijd wat Duitsland, of Frankrijk ![]() De meeste diesel Benzjes in NL voldoen volgens mij, nauwelijks aan de APK, laat staan aan wat strengere eisen. Geef ze weinig kans meer op een tweede, fiscaal vriendelijke, jeugd. | |
CafeRoker | zaterdag 11 januari 2014 @ 19:27 |
nee, maar veel erger dan nu kan het ook weer niet worden ![]() | |
TheSilentEnigma | zaterdag 11 januari 2014 @ 20:59 |
Heb alvast één voordeel ontdekt; mijn auto rijdt ineens 1 op 10 i.p.v. 1 op 7... | |
T42 | maandag 13 januari 2014 @ 00:18 |
![]() | |
powerflux | maandag 13 januari 2014 @ 08:58 |
nou, hoera. nu kun je afstanden afleggen die ook op de fiets zouden kunnen? het is leuk dat het kan, maar ik snap niet waarom je dit zou willen.. | |
Prowl | maandag 13 januari 2014 @ 09:25 |
Prima voor de boodschappen ![]() | |
Kadooosh | maandag 13 januari 2014 @ 09:59 |
Hoe zit het eigenlijk met mijn benzine auto als die in 2016 25 wordt. Wordt je dan gedwongen om hem verplicht 3 maanden te stallen? | |
Prowl | maandag 13 januari 2014 @ 10:14 |
Nee, mag je 't hele jaar mee rijden en gewoon volle mep betalen tot ie 30 is ![]() Of je kan helemaal verrekken en alles na 1987 word sowieso niet meer belastingvrij | |
Kadooosh | maandag 13 januari 2014 @ 10:18 |
Mja oke beter dan dat ik hem 3 maanden moet stallen. Kost nu maar ¤14 p.m ![]() | |
boepbeij | maandag 13 januari 2014 @ 10:19 |
Als ik het goed begrepen komt mijn CX van 1989 niet meer in de overgangsregeling. Eerlijk gezegd, zit ik er niet op te wachten om mijn auto 3 maanden stil te laten staan. Ik zal dus de volle mep mrb gaan betalen. | |
boepbeij | maandag 13 januari 2014 @ 10:24 |
40 jaar zelfs | |
RemcoDelft | maandag 13 januari 2014 @ 10:40 |
Wat mij betreft wordt dit gewoon volledig verboden. | |
boepbeij | maandag 13 januari 2014 @ 11:12 |
Geen belasting | |
Tha_Duck | maandag 13 januari 2014 @ 11:24 |
30? 40 toch? | |
boepbeij | maandag 13 januari 2014 @ 11:29 |
40 ja (zie ook begin van deze topic) Had ik al vermeld maar prowl leest niet alles. | |
Prowl | maandag 13 januari 2014 @ 11:51 |
40 zelfs ![]() | |
#ANONIEM | maandag 13 januari 2014 @ 13:05 |
Als je de belasting van je auto per maand zou willen betalen, dan moet je hier telefonisch contact voor opnemen met de belastingdienst? | |
ZwartmetSuiker | maandag 13 januari 2014 @ 13:35 |
Tot en met 1987 dus jou bouwjaar inderdaad niet. | |
Anne | maandag 13 januari 2014 @ 13:35 |
Jep: BelastingTelefoon Auto 0800 - 0749 (gratis). Voor vragen over de auto en belastingen. Bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur. Voor vragen over motorrijtuigenbelasting (mrb) en belasting van personenauto's en motorrijwielen (bpm), bijvoorbeeld bij import van auto's. Houd kenteken/burgerservicenummer/sofinummer bij de hand. | |
JohnB52 | maandag 13 januari 2014 @ 13:37 |
Betaal je nu per jaar? Zo ja, moet je wachten tot eind van het jaar, dan kan je overgaan op maandelijkse termijnen. http://www.belastingdiens(...)enbelasting_betalen/ | |
T42 | maandag 13 januari 2014 @ 17:27 |
jup maar een bakfiets is zo zwaar als die vol is... (met bier of melk) en een boot te water laten met een fiets gaat ook zo goed ![]()
en dat is het niet ![]() geen apk, in diesel alles mogen tanken zonder accijns ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door T42 op 13-01-2014 17:37:50 ] | |
ZwartmetSuiker | maandag 13 januari 2014 @ 17:32 |
En straks loop je weer te huilen als ook die regeling wordt afgeschaft vanwege misbruik ![]() | |
T42 | maandag 13 januari 2014 @ 17:36 |
welk misbruik? MBR was ook geen misbruik want je mocht gewoon dagelijks rijden officieel maar ik mag er mee boodschappen doen en naar de trailer helling. daar was de auto ook voor met kenteken. ![]() gaat deze regeling weg pak ik de trekker die meer olie lekt dan dat je er in kan gooien ![]() | |
r8v2 | maandag 13 januari 2014 @ 19:30 |
Waarom wordt altijd iedereen die een beetje slim gebruik maakt van (legale) regelingen altijd weggezet als een halve misdadiger? Iedereen mag toch beslissen waar ie het liefst z'n geld aan uitgeeft. Nee, perse een goede baan moeten hebben en je krom werken om je spendeergewoontes te kunnen betalen, veel beter ![]() | |
T42 | maandag 13 januari 2014 @ 21:16 |
amen ![]() als er korting is bij de tan-go zie je ook ineens iedereen in de rij staan om iets minder te betalen ![]() | |
TheFreshPrince | maandag 13 januari 2014 @ 21:32 |
Dat is miiiiisbruiiik. Hoe is het met de carpetsharks? | |
daNpy | maandag 13 januari 2014 @ 22:25 |
Omdat dit het resultaat is, en nu is het huilie huilie. | |
T42 | maandag 13 januari 2014 @ 22:39 |
komt niet door dagelijks rijden was al 10 jaar lang de bedoeling geweest om het af te schaffen. toen ik in 2002 begon met auto rijden waren ze al bezig. | |
Prowl | zondag 19 januari 2014 @ 19:11 |
http://fehac.nl/met-prins(...)2014-bekend-gemaakt/Dus als ik mijn nu geschorste BX in de zomer ergens APK klaar heb en gekeurd kan ik de rest van het jaar volle mep betalen? ![]() Het overschrijven van n auto is ook wel aantrekkelijk geworden: Daar gaan n hoop mensen zich mee in de vingers snijden ![]() | |
CafeRoker | zondag 19 januari 2014 @ 19:15 |
Dat zat er ook wel dik in, anders was het ook te makkelijk.. ff op naam van je vrouw zetten en dan hoefde je maar 3 maanden per jaar vol tarief te betalen. | |
Prowl | zondag 19 januari 2014 @ 19:37 |
Ik heb nu wel een auto op t oog van eerste toelating 23-01-1987 Zijn er al keuzes gemaakt of gaat dat pas per 1 maart in? | |
Bouke-p | zondag 19 januari 2014 @ 19:56 |
Wtf... dat wist ik niet! Mijn bmw is nu nog geschorst en ook lpg moet dr nog uit. Komt dr dus op neer dat ie nog n jaar geschorst blijft.. | |
r8v2 | zondag 19 januari 2014 @ 19:57 |
Doe eens gewoon lezen luie donder. Het is per 1 januari ingegaan, je auto gaat dus mits benzine de overgangsregeling in. Anders wordt het volle mep. | |
Prowl | zondag 19 januari 2014 @ 20:04 |
Maarrrrr, heeft de huidige eigenaar dan al de brief gehad en een keuze moeten maken? |