Dat zou voor mij fantastisch nieuws zijn!quote:Op donderdag 12 december 2013 19:10 schreef Bart-Willem het volgende:
Ik verwacht overigens niet dat Weekers nu iets aan gaat passen, en in het beste geval zal het 40-jaarverhaal naar 30 jaar gewijzigd worden. Maar denk niet dat het zo ver komt.
Volgens mij morgen.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:35 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Dat zou voor mij fantastisch nieuws zijn!
Wanneer is er definitief duidelijkheid? Heb namelijk al een afspraak staan om over 2 weken mijn LPG-tank eruit te laten trekken...
Uitstel hè. Linksom of rechtsom wordt je uiteindelijk toch genaaid.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:35 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Wanneer is er definitief duidelijkheid? Heb namelijk al een afspraak staan om over 2 weken mijn LPG-tank eruit te laten trekken...
Ik zou niet te vroeg juichen, want dat gezever van de PvdA is puur om hun achterban die Merzedezzdiezzelz rijden en het is natuurlijk ook hypocriet van ze omdat juist de PvdA de reden is dat de oldtimerregeling eraan ging.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:35 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Echt he...quote:Overheid maakt accijnstarieven voor 2014 bekend
De landelijke overheid heeft de accijnstarieven voor volgend jaar bekendgemaakt. Voor benzine gaat het tarief omhoog van 0,74655 euro naar 0,75924 euro per liter. Een verhoging van ongeveer 1,3 cent. Het dieseltarief stijgt een stuk harder. Per liter gaat er dit jaar nog 0,44028 euro accijns naar de staat. Dat wordt vanaf begin volgend jaar 0,47776 euro. Een verhoging van ruim 3,7 cent. Deze bedragen zijn alle exclusief BTW. Tel je die erbij op, dan gaat bij een literprijs benzine van 1,709 euro ongeveer 1,05 euro naar de staat. Dat is ruim 61 procent. Van de opbrengst van een liter diesel gaat bij een prijs van 1,409 euro 0,71 euro naar de schatkist. Dat is iets meer dan de helft.
Automobilisten zijn voor lpg volgend jaar ook meer kwijt. Per kilogram autogas moet de consument nu nog 0,18004 euro accijns per liter betalen. Dat wordt na de jaarwisseling 0,32217 euro. Een verhoging van ruim veertien cent per kilogram.
Inflatiecorrectie
Eerder werd al bekend dat de accijnzen omhoog zouden gaan voor lpg (zeven cent) en diesel (drie cent). Dat daarbovenop nog eens inflatiecorrectie en BTW zouden komen, net als voor benzine, was ook al duidelijk. Hoeveel de inflatiecorrectie zou bedragen en hoe hoog de nieuwe tarieven zouden worden, heeft de overheid echter onlangs pas bekendgemaakt.
Tegen de voorgenomen verhoging is veel protest gekomen, vooral vanuit de grensstreek. Pomphouders ondervinden nu al dat veel klanten naar Duitsland of België gaan om daar te tanken, vanwege de lagere prijzen. De ondernemers en de brancheverenigingen vrezen dat het brandstoftoerisme nog veel groter wordt als de accijnsverhogingen doorgevoerd zijn en verwachten door de maatregel dat veel tankstations de deuren moeten sluiten.
Eerste Kamer
De verhoogde tarieven zijn nog niet 100 procent zeker. Dinsdag praat de commissie Financiën van de Eerste Kamer over het voorstel. Een week later stemt de Eerste Kamer er over. Pas als die haar goedkeuring geeft, is het besluit definitief. De verwachting is echter dat de verhoging van de accijnstarieven op weinig weerstand zal stuiten. De Tweede Kamer heeft haar goedkeuring inmiddels gegeven, al zei VVD-Kamerlid Remco Dijkstra maandag dat de verhoging van het lpg-tarief van tafel moet. De VVD was bij de stemming een voorstander van de verhoging.
Naast de brandstoftarieven gaat ook de accijns op frisdranken, waters en vruchtensappen omhoog. Per liter vruchtensap en mineraalwater betalen klanten nu nog 0,0413 euro. Dat wordt begin volgend jaar 0,0570 euro. Een verhoging van anderhalve cent. Frisdranken worden nu nog belast met 0,0550 euro. Na de jaarwisseling betaalt de klant aan de staat 0,0759 accijns per liter. Een verhoging van plusminus twee cent. Aanvankelijk waren er plannen om ook de accijns op tabak te verhogen met negen cent met ingang van volgend jaar. Die maatregel is echter uitgesteld tot begin 2015.
Wow da's een behoorlijke verhoging voor de schoonste autobrandstof...quote:Op vrijdag 13 december 2013 08:53 schreef AchJa het volgende:
Een verhoging van ruim veertien cent per kilogram.
BTW wordt geheven over de totaalprijs incl. accijns. Net zoals je BTW betaald over energiebelasting en over waterbelasting.quote:Op vrijdag 13 december 2013 09:08 schreef CafeRoker het volgende:
Hoezo 'excl btw'? Ik was altijd in de veronderstelling dat belastingheffing over belastingheffing niet toegestaan was? Inderdaad, klok, klepel, maar toch jammer dat ik er blijkbaar naast zat.
Ter nuancering, 14ct per kilo is ongeveer 7ct per liter, maar dan nog is de schoonste brandstof het zwaarst de klos...quote:Op vrijdag 13 december 2013 09:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wow da's een behoorlijke verhoging voor de schoonste autobrandstof...
Toch altijd leuk hoe politici zich continu bezighouden met het vinden van manieren om meer geld te krijgen
Ik heb eerlijk gezegd ook een beetje zitten twijfelen om dit nou wel of niet hier te posten. Het ging mij uiteindelijk met name om het LPG deel in het verhaal waar toch een aanzienlijk aantal oldtimers mee rond rijdt (icm wel of niet verwijderen gastank), zodoende.quote:Op vrijdag 13 december 2013 09:23 schreef Hyperdude het volgende:
Ik vind bovenstaand accijnsgeklaag eigenlijk nogal off-topic hiero.
Ik ga er ook wel weer 1 kopen.quote:Op vrijdag 13 december 2013 10:25 schreef penny-wise het volgende:
Morgen ga ik gewoon een oldtimer kopen...
Fuck de regeling...
quote:Op vrijdag 13 december 2013 09:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd ook een beetje zitten twijfelen om dit nou wel of niet hier te posten. .
Oude diesels, maar die raak je aan de straatstenen niet kwijt. Collega heeft een mooie W123 Diesel.quote:Op vrijdag 13 december 2013 10:43 schreef Schurkenstaat het volgende:
[..]
Ik ga er ook wel weer 1 kopen.
De keuze is reuze!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |