abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133636756
NIEUWE OLDTIMER REGELING 2014

Voor benzineautos, motoren, bussen en vrachtautos komt er een aangepaste regeling: voertuigen van jaargang 1987 en ouder komen in aanmerking voor een kwarttarief per jaar met een maximum van 120 euro per jaar, onder voorwaarde dat er in de winter (december tot en met februari) geen gebruik van de openbare weg wordt gemaakt. Zij kunnen er ook voor kiezen om het voertuig te schorsen.

De nieuwe oldtimer regeling (vanaf 01-01-2014) is als volgt:



En verder

- Het kwarttarief geldt voor 9 maanden rijden, met een stalling in dec/jan/feb. Het tarief is max ¤ 120 voor personenauto's en bedrijfsauto's, voor motoren is dit ¤ 30
- Ook op straat parkeren is gebruik maken van de openbare weg
- In 2014 beginnen de auto's van bouwjaar 1974, vanaf de dag dat ze op kenteken zijn gezet, vrij te vallen
- Schorsing blijft altijd een optie als de auto niet op de openbare weg komt, maar niet als er al sprake is van een kwarttarief in hetzelfde kalenderjaar
- Voor een kampeerauto die aan de hiervoor gestelde eisen voldoet blijft het huidige drie maanden tarief bestaan
- De huidige evenementenregeling blijft bestaan

De regeling is definitief door de tweede kamer. Enkel de eerste kamer dient nog toestemming te geven. Er komt geen uitstel of nieuwe overgangsregeling voor Diesel/LPG. Hier de passage m.b.t. oldimers in het debat over amandementen op het Belastingplan 2014 op maandag 18 november 2013:

Amendement Klein inzake de oldtimervrijstelling (Kamerstuk 33 752, nr. 49) Bron

Strekking: Uitstel tot 1 januari 2015 van de wijzigingen in het Belastingplan 2014 wat betreft de beperking van de vrijstelling MRB voor oldtimers.
Kanttekeningen: Het voorstel zoals opgenomen in het Belastingplan 2014 is een adequaat compromis dat op verzoek van uw Kamer, op basis van een door uw Kamer verleend mandaat en in nauw overleg met de oldtimerbranche is overeengekomen. Een jaar uitstel wijzigt de structurele gevolgen voor bijvoorbeeld diesel- en LPG-oldtimers niet maar kost wel ¤ 123 miljoen in 2014. Het amendement voorziet niet in een dekking. Het jaar 2014 kent overigens enkele versoepelingen. Zo mag bijvoorbeeld in de maanden januari en februari van 2014 nog onbeperkt gebruik worden gemaakt van de weg.
Oordeel: Ontraden.


[ Bericht 0% gewijzigd door Nucky op 26-11-2013 12:08:17 ]
pi_133637242
Er is nog niks definitief, de eerste kamer moet het nog beoordelen. Hoe succesvol dat is is uiteraard een tweede.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_133637976
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 09:49 schreef Nucky het volgende:
Leuk maar treurig artikel in de Kampioen van deze maand:

http://www.anwb.nl/kampio(...)n-oldtimer-bezitters
Die laatste is uit 1955, dus die heeft niet echt een probleem wel?
pi_133638002
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 10:40 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Gevaarlijke zware vervuilende auto's die belastingvrij rondrijden... Ik kan er geen medelijden mee hebben als ze meer mogen gaan betalen, of een andere hobby mogen gaan zoeken.

En ondertussen scheldt de gemiddelde Nederlander op de gemiddelde Amerikaan omdat ze daar iets meer olie verbruiken dan wij!
Ga lekker in je Prius lelijk zitten zijn. Of op een stuk tofu knauwen. Milieuhippie :').
pi_133638317
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:26 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Er is nog niks definitief, de eerste kamer moet het nog beoordelen. Hoe succesvol dat is is uiteraard een tweede.
Daar heb je gelijk in hoor. Ik zie hier alleen geen kabinet voor gaan vallen. Zou wel mooi zijn trouwens. Ook even in de OP aangepast.
pi_133638385
quote:
4s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:53 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Die laatste is uit 1955, dus die heeft niet echt een probleem wel?
Goeie! Dat zou wel heel stom zijn van de ANWB.
pi_133640808
quote:
13s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:54 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Ga lekker in je Prius lelijk zitten zijn. Of op een stuk tofu knauwen. Milieuhippie :').
Het gaat er niet om wat mooi is of niet, maar dat dat die oude meuk voor onnodige vervuiling en gezondheidklachten zorgen.
pi_133640858
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 09:49 schreef Nucky het volgende:
Leuk maar treurig artikel in de Kampioen van deze maand:

http://www.anwb.nl/kampio(...)n-oldtimer-bezitters
De Kampioen? Dat is toch dat bejaardenblaadje van de ANWB vol met advertenties voor rollators en trapliften?
pi_133640973
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 13:33 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Het gaat er niet om wat mooi is of niet, maar dat dat die oude meuk voor onnodige vervuiling en gezondheidklachten zorgen.
Nee, idd, de persoonlijke smaak van mensen is totaal niet belangrijk, de mening van milieuhippies zonder enig onderbouwend argument wel :Y.
pi_133641043
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 november 2013 13:39 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Nee, idd, de persoonlijke smaak van mensen is totaal niet belangrijk, de mening van milieuhippies zonder enig onderbouwend argument wel :Y.
De eerste HAP na 6 minuten, da's niet slecht..

Overigens hebben die 'milieuhippies' wel degelijk een onderbouwd punt als het gaat om de hoeveelheid troep die uit een individuele auto komt. Dat heeft weinig te maken met iets abstracts als CO2, maar meer met CO, NOx en roet en daarvan is men het wel eens dat het inderdaad schadelijk is. Alleen is het aantal km's dat alle oldtimers bij elkaar maken zo gering dat het geen factor van betekenis is en daarmee rationeel gezien niet heel relevant voor de discussie.
pi_133641275
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 13:41 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

De eerste HAP na 6 minuten, da's niet slecht..

Overigens hebben die 'milieuhippies' wel degelijk een onderbouwd punt als het gaat om de hoeveelheid troep die uit een individuele auto komt. Dat heeft weinig te maken met iets abstracts als CO2, maar meer met CO, NOx en roet en daarvan is men het wel eens dat het inderdaad schadelijk is. Alleen is het aantal km's dat alle oldtimers bij elkaar maken zo gering dat het geen factor van betekenis is en daarmee rationeel gezien niet heel relevant voor de discussie.
Je laatste zin ontkracht de eerste ;).
pi_133641764
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 13:41 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

De eerste HAP na 6 minuten, da's niet slecht..

Overigens hebben die 'milieuhippies' wel degelijk een onderbouwd punt als het gaat om de hoeveelheid troep die uit een individuele auto komt. Dat heeft weinig te maken met iets abstracts als CO2, maar meer met CO, NOx en roet en daarvan is men het wel eens dat het inderdaad schadelijk is. Alleen is het aantal km's dat alle oldtimers bij elkaar maken zo gering dat het geen factor van betekenis is en daarmee rationeel gezien niet heel relevant voor de discussie.
Het maken van een Prius is milieuvriendelijk?
History became legend, legend became myth.
pi_133644545
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 14:08 schreef valek het volgende:

[..]

Het maken van een Prius is milieuvriendelijk?
Mwoah... oO<
PRIUS OUTDOES HUMMER IN ENVIRONMENTAL DAMAGE
http://www.ncpa.org/sub/dpd/index.php?Article_ID=14304

PRIUS OUTDOES HUMMER IN ENVIRONMENTAL DAMAGE

March 14, 2007

The Toyota Prius, the flagship car for the environmentally conscious, is the source of some of the worst pollution in North America, and takes more combined energy to produce than a Hummer, says the Recorder.

Consider:

The nickel contained in the Prius' battery is mined and smelted at a plant in Ontario that has caused so much environmental damage to the surrounding environment that NASA has used the 'dead zone' around the plant to test moon rovers.
Dubbed the Superstack, the factory has spread sulfur dioxide across northern Ontario, becoming every environmentalist's nightmare.
Acid rain around the area was so bad it destroyed all the plants and the soil slid down off the hillside, according to Canadian Greenpeace energy-coordinator David Martin.
After leaving the plant, the nickel travels to Europe, China, Japan and United States, a hardly environmentally sound round the world trip for a single battery.
But that isn't even the worst part, says the Record. According to a study by CNW Marketing, the total combined energy to produce a Prius (consisting of electrical, fuel, transportation, materials and hundreds of other factors over the expected lifetime), is greater than what it takes to produce a Hummer:

The Prius costs an average of $3.25 per mile driven over a lifetime of 100,000 miles -- the expected lifespan of the Hybrid.
The Hummer, on the other hand, costs a more fiscal $1.95 per mile to put on the road over an expected lifetime of 300,000 miles.
That means the Hummer will last three times longer than a Prius and use almost 50 percent less combined energy doing it.
Source: Chris Demorro, "Prius Outdoes Hummer in Environmental Damage," The Recorder, March 7, 2007.
Dit is een Signature....
pi_133645112
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 15:51 schreef virl3 het volgende:

[..]

Mwoah... oO<
PRIUS OUTDOES HUMMER IN ENVIRONMENTAL DAMAGE
http://www.ncpa.org/sub/dpd/index.php?Article_ID=14304

PRIUS OUTDOES HUMMER IN ENVIRONMENTAL DAMAGE

March 14, 2007

The Toyota Prius, the flagship car for the environmentally conscious, is the source of some of the worst pollution in North America, and takes more combined energy to produce than a Hummer, says the Recorder.

Consider:

The nickel contained in the Prius' battery is mined and smelted at a plant in Ontario that has caused so much environmental damage to the surrounding environment that NASA has used the 'dead zone' around the plant to test moon rovers.
Dubbed the Superstack, the factory has spread sulfur dioxide across northern Ontario, becoming every environmentalist's nightmare.
Acid rain around the area was so bad it destroyed all the plants and the soil slid down off the hillside, according to Canadian Greenpeace energy-coordinator David Martin.
After leaving the plant, the nickel travels to Europe, China, Japan and United States, a hardly environmentally sound round the world trip for a single battery.
But that isn't even the worst part, says the Record. According to a study by CNW Marketing, the total combined energy to produce a Prius (consisting of electrical, fuel, transportation, materials and hundreds of other factors over the expected lifetime), is greater than what it takes to produce a Hummer:

The Prius costs an average of $3.25 per mile driven over a lifetime of 100,000 miles -- the expected lifespan of the Hybrid.
The Hummer, on the other hand, costs a more fiscal $1.95 per mile to put on the road over an expected lifetime of 300,000 miles.
That means the Hummer will last three times longer than a Prius and use almost 50 percent less combined energy doing it.
Source: Chris Demorro, "Prius Outdoes Hummer in Environmental Damage," The Recorder, March 7, 2007.
- het is inderdaad zo dat het productieproces van de eerste generatie Prius meer belastend was voor het milieu dan van een reguliere auto.
- bij nieuwe, experimentele producten komt het vaker voor dat er eerst (op bepaalde terreinen) een stapje terug gedaan moet worden voordat er vooruitgang geboekt kan worden (waarmee ik niet wil zeggen dat dit automatisch voor de Prius geldt).
- inmiddels is dit door Toyota enorm verbeterd.
- ik vind het niet fair van dit onderzoek om uit te gaan van een levensduur van 100.000 mile van een Prius vs. 300.000 mile voor een Hummer. Er is geen aanleiding om aan te nemen dat een Prius minder lang mee zou gaan dan een Hummer / een andere auto. Wellicht dat op een gegeven moment accu's vervangen moeten worden: dat moet uiteraard wel meegenomen worden in de berekening.
pi_133645122
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 14:08 schreef valek het volgende:

[..]

Het maken van een Prius is milieuvriendelijk?
Inmiddels wel (zie hierboven).
pi_133647679
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 16:11 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Inmiddels wel (zie hierboven).
Ok.. Ze gaan voorruit, maar toch accu's zijn niet leuk. Ze moeten een beetje vaart maken met CO2 naar methanol link zodat wij dat in onze oldtimers kunnen mikken om heel errug millieu vriendelijk rond te karren, en wel belastingvrij om een beetje ontopic te blijven .. :Y
Dit is een Signature....
pi_133652295
quote:
4s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:53 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Die laatste is uit 1955, dus die heeft niet echt een probleem wel?
Ze doen graag huilie, beetje schraal dus. :P "Boehoe hij doet 1 op 2 op LPG!" Dan moet je leren afstellen, en niemand heeft hen verplicht om op LPG te rijden. Want als ze écht zo weinig rijden (max 1k per jaar, right), dan boeit 't toch amper of dat ding op benzine of LPG loopt? :P
pi_133653012
Ik vond die met die Jeep al hilarisch. Wilden ze met het ding op vakantie naar Italiė, was de LPG "zo duur geworden" dat ze er maar vanaf zagen. Ik bedoel, mijn 244 liep met caravan ook 1 op 5, daar ga ik toch ook niet over huilen?
pi_133657539
Nee die mensen rijden écht niet uit economische motieven hoor! :')
pi_133657878
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 november 2013 20:25 schreef r8v2 het volgende:
Ik vond die met die Jeep al hilarisch. Wilden ze met het ding op vakantie naar Italiė, was de LPG "zo duur geworden" dat ze er maar vanaf zagen. Ik bedoel, mijn 244 liep met caravan ook 1 op 5, daar ga ik toch ook niet over huilen?
dat weet je toch als je zo'n ding koopt? :')
wat een ''liefhebbers'' :r

die vent met die 1955'er snap ik best dat hij niet als liefhebber gezien word. maar waarschijnlijk is hij de grootste liefhebber van allemaal.
  woensdag 27 november 2013 @ 19:25:19 #21
53151 T42
Pinball Wizard
pi_133684258
heb de papieren voor omkeuren voertuig met beperkte snelheid klaar liggen ;) 45km is genoeg in de stad. waarom? is legaal lekker regering pesten.
  woensdag 27 november 2013 @ 19:28:53 #22
53151 T42
Pinball Wizard
pi_133684407
quote:
13s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:54 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Ga lekker in je Prius lelijk zitten zijn. Of op een stuk tofu knauwen. Milieuhippie :').
pi_133684455
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:25 schreef T42 het volgende:
heb de papieren voor omkeuren voertuig met beperkte snelheid klaar liggen ;) 45km is genoeg in de stad. waarom? is legaal lekker regering pesten.
Ja goed man :') dan is dat de volgende regeling die om zeep wordt geholpen door misbruikers.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 27 november 2013 @ 19:29:48 #24
53151 T42
Pinball Wizard
pi_133684458
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 13:33 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Het gaat er niet om wat mooi is of niet, maar dat dat die oude meuk voor onnodige vervuiling en gezondheidklachten zorgen.
sure... als milieu zo belangrijk was in denhaag was alle brandstof al neutraal.
  woensdag 27 november 2013 @ 19:30:57 #25
53151 T42
Pinball Wizard
pi_133684519
quote:
14s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:29 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Ja goed man :') dan is dat de volgende regeling die om zeep wordt geholpen door misbruikers.
welk misbruik? bedrijfs/boodschappen voertuig word het dan ;) doet(deed) hij nu ook 350km per jaar...

maar dan heb ik geen apk, geen belasting, geen kentekenplaat, alleen WA verzekering. en over 8 jaar draaien we het terug ;)

http://omkeuren.nl/auto.html
pi_133688130
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:25 schreef T42 het volgende:
heb de papieren voor omkeuren voertuig met beperkte snelheid klaar liggen ;) 45km is genoeg in de stad. waarom? is legaal lekker regering pesten.
kun je niet een soort pookslot ombouwen zodat je de begrenzing er weer vanaf kunt halen als je wilt?

dan kun je binnendoor ook sneller rijden dan 45.
  woensdag 27 november 2013 @ 20:52:17 #27
53151 T42
Pinball Wizard
pi_133688212
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:50 schreef -niemand- het volgende:

[..]

kun je niet een soort pookslot ombouwen zodat je de begrenzing er weer vanaf kunt halen als je wilt?

dan kun je binnendoor ook sneller rijden dan 45.
kijk ff linkje boven je reaktie :P maar denk dat het wel goed vast moet zitten.
pi_133688394
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:52 schreef T42 het volgende:

[..]

kijk ff linkje boven je reaktie :P maar denk dat het wel goed vast moet zitten.


zo'n soort ding moet toch best om te bouwen zijn zodat hij alleen in de 1, 2 en achteruit kan.
en als je de sleutel omdraait ook in de andere versnellingen?
even een kistje eromheen timmeren en niemand die het ziet.

en als de politie je aanhoud gewoon even de sleutel omdraaien.
pi_133692576
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:30 schreef T42 het volgende:

[..]

welk misbruik? bedrijfs/boodschappen voertuig word het dan ;) doet(deed) hij nu ook 350km per jaar...

maar dan heb ik geen apk, geen belasting, geen kentekenplaat, alleen WA verzekering. en over 8 jaar draaien we het terug ;)

http://omkeuren.nl/auto.html
Oftewel, mensen zien een nieuwe manier om geld te besparen, de overheid ziet er mensen in grote getalen belasting ontwijken (is wat anders dan ontduiken) en bevriezen de regeling omdat het teveel kost. En dan zijn de poppen aan het dansen en is het land te klein.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_133694333
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:25 schreef T42 het volgende:
heb de papieren voor omkeuren voertuig met beperkte snelheid klaar liggen ;) 45km is genoeg in de stad. waarom? is legaal lekker regering pesten.
Landbouwvoertuig of invalidewagen?
  donderdag 28 november 2013 @ 12:05:27 #31
53151 T42
Pinball Wizard
pi_133706118
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2013 22:41 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Landbouwvoertuig of invalidewagen?
voertuig met beperktesnelheid

landbouw is 25km
invalide mag je niet in rijden als gezond persoon. (hebben vaak nog een verzekeringsplaatje ipv brommerkenteken)
  donderdag 28 november 2013 @ 12:08:46 #32
53151 T42
Pinball Wizard
pi_133706205
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:55 schreef -niemand- het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

zo'n soort ding moet toch best om te bouwen zijn zodat hij alleen in de 1, 2 en achteruit kan.
en als je de sleutel omdraait ook in de andere versnellingen?
even een kistje eromheen timmeren en niemand die het ziet.

en als de politie je aanhoud gewoon even de sleutel omdraaien.
denk dat je meer probleem hebt als ze je pakken als je te hard rijdt dan dat ze controleren of er versnellingen geblokkeerd zijn das alleen bij het rdw
pi_133707452
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:07 schreef Nucky het volgende:
NIEUWE OLDTIMER REGELING 2014

- Schorsing blijft altijd een optie als de auto niet op de openbare weg komt, maar niet als er al sprake is van een kwarttarief in hetzelfde kalenderjaar

Ik lees net pas dit zinnetje uit de OP. Ik vind mezelf behoorlijk op de hoogte, maar dit wist ik niet. Dat betekent dus dat mijn APK-loze projectauto uit 1979 niet meer geschorst mag zijn, behalve als ik in eerste instantie kies voor volledig belasting betalen? En als hij over een jaar klaar is, dan mag ik zeker niet alsnog kiezen voor het kwarttarief?
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_133707560
je mag ieder jaar opnieuw kiezen voor vol of overgangsregeling :)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  donderdag 28 november 2013 @ 13:25:01 #35
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_133708330
Toch maar de Accord kopen denk ik. ¤120 p/j is nog te overzien.
pi_133709021
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:55 schreef Leipo666 het volgende:
je mag ieder jaar opnieuw kiezen voor vol of overgangsregeling :)
Dat had ik gemist in alle topics. Mooi :D
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_133779716
Vraagje. Kwarttarief is vastgesteld op maximaal 120 EUR per jaar. Is dat drie maanden wegenbelasting bij elkaar opgeteld?

Ik betaal nu ong. 3 tientjes voor de Opel per maand. Dus is het nou voor mij gelijk aan 1 kwartaal aan wegenbelasting? Of omdat ik op jaarbasis 360 EUR betaal, alsnog 120 EUR.
pi_133780802
Dat laatste.
pi_133781034
quote:
4s.gif Op zaterdag 30 november 2013 19:37 schreef r8v2 het volgende:
Dat laatste.
Dus je moet wel een heel licht wagentje hebben om onder de 120 EUR uit te komen :')
pi_133781715
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 november 2013 19:45 schreef LangeJan het volgende:

[..]

Dus je moet wel een heel licht wagentje hebben om onder de 120 EUR uit te komen :')
Tot duizend kilo zit je er sowieso onder.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_133795079
Mijn Oldtimer weegt 640 kg. :-)
pi_133796832
Ik ga er gewoon weer eentje kopen, een lekkere zware.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_133838778
Een ding is mij nog niet duidelijk.
autos die 25 jaar oud of ouder is, moet ze voor de kwarttarief 120 euro betalen. Prima
Maar moet ze daarnaast ook nog in maand januari en februari auto stallen of niet?.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_133839153
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 12:37 schreef Captain_Ghost het volgende:
Een ding is mij nog niet duidelijk.
autos die 25 jaar oud of ouder is, moet ze voor de kwarttarief 120 euro betalen. Prima
Maar moet ze daarnaast ook nog in maand januari en februari auto stallen of niet?.
Klopt.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_133886234
Vandaag een brief van de belastingdienst gekregen. Onder voorbehoud van goedkeuring van de 1ste kamer gaat de nieuwe regeling in vanaf 2014.
History became legend, legend became myth.
pi_133887298
Helaas, dus toch. Trouwens wel heel slecht dat het er allemaal zo laat nog doorheen geduwd wordt.

Hoe gaat het trouwens als ik in januari een oldtimer koop op benzine?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_133887544
120 euro per jaar, december, januari en februari stallen.

[ Bericht 28% gewijzigd door r8v2 op 03-12-2013 20:39:20 ]
  dinsdag 3 december 2013 @ 21:20:29 #48
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_133889293
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:33 schreef r8v2 het volgende:
120 euro per jaar, december, januari en februari stallen.
Met ingang van december 2014 ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_133899036
Ja, het is nu al december, dus het lijkt me wat lastig voor de Belastingdienst om nu al te gaan zeuren over dattie binnen moet staan :+.
pi_134197940
En er is nieuws: nu zit de PvdA mooi weer te spelen door ineens vragen te gaan stellen over de nieuwe regeling.

quote:
"Graag vernemen de leden van de fractie van de PvdA een reactie van de regering op het voorstel om de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers met een jaar uit te stellen, om beter onderzoek te kunnen doen naar de haalbaarheid van de maatregel met het oog op de door de regering gestelde milieu- en financiėle doelstellingen en de inkomstenderving te dekken door de oldtimermaatregel ‘Van Vliet’, welke in ging op 01-01-2012 en waarvan de overgangsregeling af zou lopen op 01-01-2021, versneld in te voeren en wel direct per 01-01-2014. Dit zou er concreet op neerkomen dat per 01-01-2014 de grens voor vrijstelling van de MRB naar 30 jaar zou gaan (in plaats van 40 jaar zoals nu in het Belastingplan 2014 is voorzien).

Ten opzichte van de maatregel ‘Van Vliet’ betekent dit voor de overheid dat er vier bouwjaren tot aan het bereiken van de 30 jarige leeftijd opnieuw MRB plichtig worden, terwijl zij dat onder de overgangsregeling van ‘Van Vliet’ niet zouden zijn. De leden van de PvdA-fractie ontvangen hierop graag een inhoudelijke en cijfermatige reactie."
Heel apart, want uitgerekend de PvdA is de veroorzaker van heel het kwaad: bij het maken van het regeerakkoord eiste de PvdA dat alle vormen van oldtimervrijstelling volledig gingen verdwijnen in ruil voor steun voor de woningmarktplannen van de VVD (de gehate huurverhogingen etc). Nu de PvdA er slecht voor staat in de peilingen gooien ze het roer ineens om. :')

Ik verwacht overigens niet dat Weekers nu iets aan gaat passen, en in het beste geval zal het 40-jaarverhaal naar 30 jaar gewijzigd worden. Maar denk niet dat het zo ver komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')