abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133636756
NIEUWE OLDTIMER REGELING 2014

Voor benzineautos, motoren, bussen en vrachtautos komt er een aangepaste regeling: voertuigen van jaargang 1987 en ouder komen in aanmerking voor een kwarttarief per jaar met een maximum van 120 euro per jaar, onder voorwaarde dat er in de winter (december tot en met februari) geen gebruik van de openbare weg wordt gemaakt. Zij kunnen er ook voor kiezen om het voertuig te schorsen.

De nieuwe oldtimer regeling (vanaf 01-01-2014) is als volgt:



En verder

- Het kwarttarief geldt voor 9 maanden rijden, met een stalling in dec/jan/feb. Het tarief is max ¤ 120 voor personenauto's en bedrijfsauto's, voor motoren is dit ¤ 30
- Ook op straat parkeren is gebruik maken van de openbare weg
- In 2014 beginnen de auto's van bouwjaar 1974, vanaf de dag dat ze op kenteken zijn gezet, vrij te vallen
- Schorsing blijft altijd een optie als de auto niet op de openbare weg komt, maar niet als er al sprake is van een kwarttarief in hetzelfde kalenderjaar
- Voor een kampeerauto die aan de hiervoor gestelde eisen voldoet blijft het huidige drie maanden tarief bestaan
- De huidige evenementenregeling blijft bestaan

De regeling is definitief door de tweede kamer. Enkel de eerste kamer dient nog toestemming te geven. Er komt geen uitstel of nieuwe overgangsregeling voor Diesel/LPG. Hier de passage m.b.t. oldimers in het debat over amandementen op het Belastingplan 2014 op maandag 18 november 2013:

Amendement Klein inzake de oldtimervrijstelling (Kamerstuk 33 752, nr. 49) Bron

Strekking: Uitstel tot 1 januari 2015 van de wijzigingen in het Belastingplan 2014 wat betreft de beperking van de vrijstelling MRB voor oldtimers.
Kanttekeningen: Het voorstel zoals opgenomen in het Belastingplan 2014 is een adequaat compromis dat op verzoek van uw Kamer, op basis van een door uw Kamer verleend mandaat en in nauw overleg met de oldtimerbranche is overeengekomen. Een jaar uitstel wijzigt de structurele gevolgen voor bijvoorbeeld diesel- en LPG-oldtimers niet maar kost wel ¤ 123 miljoen in 2014. Het amendement voorziet niet in een dekking. Het jaar 2014 kent overigens enkele versoepelingen. Zo mag bijvoorbeeld in de maanden januari en februari van 2014 nog onbeperkt gebruik worden gemaakt van de weg.
Oordeel: Ontraden.


[ Bericht 0% gewijzigd door Nucky op 26-11-2013 12:08:17 ]
pi_133637242
Er is nog niks definitief, de eerste kamer moet het nog beoordelen. Hoe succesvol dat is is uiteraard een tweede.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_133637976
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 09:49 schreef Nucky het volgende:
Leuk maar treurig artikel in de Kampioen van deze maand:

http://www.anwb.nl/kampio(...)n-oldtimer-bezitters
Die laatste is uit 1955, dus die heeft niet echt een probleem wel?
pi_133638002
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 10:40 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Gevaarlijke zware vervuilende auto's die belastingvrij rondrijden... Ik kan er geen medelijden mee hebben als ze meer mogen gaan betalen, of een andere hobby mogen gaan zoeken.

En ondertussen scheldt de gemiddelde Nederlander op de gemiddelde Amerikaan omdat ze daar iets meer olie verbruiken dan wij!
Ga lekker in je Prius lelijk zitten zijn. Of op een stuk tofu knauwen. Milieuhippie :').
pi_133638317
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:26 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Er is nog niks definitief, de eerste kamer moet het nog beoordelen. Hoe succesvol dat is is uiteraard een tweede.
Daar heb je gelijk in hoor. Ik zie hier alleen geen kabinet voor gaan vallen. Zou wel mooi zijn trouwens. Ook even in de OP aangepast.
pi_133638385
quote:
4s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:53 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Die laatste is uit 1955, dus die heeft niet echt een probleem wel?
Goeie! Dat zou wel heel stom zijn van de ANWB.
pi_133640808
quote:
13s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:54 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Ga lekker in je Prius lelijk zitten zijn. Of op een stuk tofu knauwen. Milieuhippie :').
Het gaat er niet om wat mooi is of niet, maar dat dat die oude meuk voor onnodige vervuiling en gezondheidklachten zorgen.
pi_133640858
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 09:49 schreef Nucky het volgende:
Leuk maar treurig artikel in de Kampioen van deze maand:

http://www.anwb.nl/kampio(...)n-oldtimer-bezitters
De Kampioen? Dat is toch dat bejaardenblaadje van de ANWB vol met advertenties voor rollators en trapliften?
pi_133640973
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 13:33 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Het gaat er niet om wat mooi is of niet, maar dat dat die oude meuk voor onnodige vervuiling en gezondheidklachten zorgen.
Nee, idd, de persoonlijke smaak van mensen is totaal niet belangrijk, de mening van milieuhippies zonder enig onderbouwend argument wel :Y.
pi_133641043
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 november 2013 13:39 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Nee, idd, de persoonlijke smaak van mensen is totaal niet belangrijk, de mening van milieuhippies zonder enig onderbouwend argument wel :Y.
De eerste HAP na 6 minuten, da's niet slecht..

Overigens hebben die 'milieuhippies' wel degelijk een onderbouwd punt als het gaat om de hoeveelheid troep die uit een individuele auto komt. Dat heeft weinig te maken met iets abstracts als CO2, maar meer met CO, NOx en roet en daarvan is men het wel eens dat het inderdaad schadelijk is. Alleen is het aantal km's dat alle oldtimers bij elkaar maken zo gering dat het geen factor van betekenis is en daarmee rationeel gezien niet heel relevant voor de discussie.
pi_133641275
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 13:41 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

De eerste HAP na 6 minuten, da's niet slecht..

Overigens hebben die 'milieuhippies' wel degelijk een onderbouwd punt als het gaat om de hoeveelheid troep die uit een individuele auto komt. Dat heeft weinig te maken met iets abstracts als CO2, maar meer met CO, NOx en roet en daarvan is men het wel eens dat het inderdaad schadelijk is. Alleen is het aantal km's dat alle oldtimers bij elkaar maken zo gering dat het geen factor van betekenis is en daarmee rationeel gezien niet heel relevant voor de discussie.
Je laatste zin ontkracht de eerste ;).
pi_133641764
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 13:41 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

De eerste HAP na 6 minuten, da's niet slecht..

Overigens hebben die 'milieuhippies' wel degelijk een onderbouwd punt als het gaat om de hoeveelheid troep die uit een individuele auto komt. Dat heeft weinig te maken met iets abstracts als CO2, maar meer met CO, NOx en roet en daarvan is men het wel eens dat het inderdaad schadelijk is. Alleen is het aantal km's dat alle oldtimers bij elkaar maken zo gering dat het geen factor van betekenis is en daarmee rationeel gezien niet heel relevant voor de discussie.
Het maken van een Prius is milieuvriendelijk?
History became legend, legend became myth.
pi_133644545
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 14:08 schreef valek het volgende:

[..]

Het maken van een Prius is milieuvriendelijk?
Mwoah... oO<
PRIUS OUTDOES HUMMER IN ENVIRONMENTAL DAMAGE
http://www.ncpa.org/sub/dpd/index.php?Article_ID=14304

PRIUS OUTDOES HUMMER IN ENVIRONMENTAL DAMAGE

March 14, 2007

The Toyota Prius, the flagship car for the environmentally conscious, is the source of some of the worst pollution in North America, and takes more combined energy to produce than a Hummer, says the Recorder.

Consider:

The nickel contained in the Prius' battery is mined and smelted at a plant in Ontario that has caused so much environmental damage to the surrounding environment that NASA has used the 'dead zone' around the plant to test moon rovers.
Dubbed the Superstack, the factory has spread sulfur dioxide across northern Ontario, becoming every environmentalist's nightmare.
Acid rain around the area was so bad it destroyed all the plants and the soil slid down off the hillside, according to Canadian Greenpeace energy-coordinator David Martin.
After leaving the plant, the nickel travels to Europe, China, Japan and United States, a hardly environmentally sound round the world trip for a single battery.
But that isn't even the worst part, says the Record. According to a study by CNW Marketing, the total combined energy to produce a Prius (consisting of electrical, fuel, transportation, materials and hundreds of other factors over the expected lifetime), is greater than what it takes to produce a Hummer:

The Prius costs an average of $3.25 per mile driven over a lifetime of 100,000 miles -- the expected lifespan of the Hybrid.
The Hummer, on the other hand, costs a more fiscal $1.95 per mile to put on the road over an expected lifetime of 300,000 miles.
That means the Hummer will last three times longer than a Prius and use almost 50 percent less combined energy doing it.
Source: Chris Demorro, "Prius Outdoes Hummer in Environmental Damage," The Recorder, March 7, 2007.
Dit is een Signature....
pi_133645112
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 15:51 schreef virl3 het volgende:

[..]

Mwoah... oO<
PRIUS OUTDOES HUMMER IN ENVIRONMENTAL DAMAGE
http://www.ncpa.org/sub/dpd/index.php?Article_ID=14304

PRIUS OUTDOES HUMMER IN ENVIRONMENTAL DAMAGE

March 14, 2007

The Toyota Prius, the flagship car for the environmentally conscious, is the source of some of the worst pollution in North America, and takes more combined energy to produce than a Hummer, says the Recorder.

Consider:

The nickel contained in the Prius' battery is mined and smelted at a plant in Ontario that has caused so much environmental damage to the surrounding environment that NASA has used the 'dead zone' around the plant to test moon rovers.
Dubbed the Superstack, the factory has spread sulfur dioxide across northern Ontario, becoming every environmentalist's nightmare.
Acid rain around the area was so bad it destroyed all the plants and the soil slid down off the hillside, according to Canadian Greenpeace energy-coordinator David Martin.
After leaving the plant, the nickel travels to Europe, China, Japan and United States, a hardly environmentally sound round the world trip for a single battery.
But that isn't even the worst part, says the Record. According to a study by CNW Marketing, the total combined energy to produce a Prius (consisting of electrical, fuel, transportation, materials and hundreds of other factors over the expected lifetime), is greater than what it takes to produce a Hummer:

The Prius costs an average of $3.25 per mile driven over a lifetime of 100,000 miles -- the expected lifespan of the Hybrid.
The Hummer, on the other hand, costs a more fiscal $1.95 per mile to put on the road over an expected lifetime of 300,000 miles.
That means the Hummer will last three times longer than a Prius and use almost 50 percent less combined energy doing it.
Source: Chris Demorro, "Prius Outdoes Hummer in Environmental Damage," The Recorder, March 7, 2007.
- het is inderdaad zo dat het productieproces van de eerste generatie Prius meer belastend was voor het milieu dan van een reguliere auto.
- bij nieuwe, experimentele producten komt het vaker voor dat er eerst (op bepaalde terreinen) een stapje terug gedaan moet worden voordat er vooruitgang geboekt kan worden (waarmee ik niet wil zeggen dat dit automatisch voor de Prius geldt).
- inmiddels is dit door Toyota enorm verbeterd.
- ik vind het niet fair van dit onderzoek om uit te gaan van een levensduur van 100.000 mile van een Prius vs. 300.000 mile voor een Hummer. Er is geen aanleiding om aan te nemen dat een Prius minder lang mee zou gaan dan een Hummer / een andere auto. Wellicht dat op een gegeven moment accu's vervangen moeten worden: dat moet uiteraard wel meegenomen worden in de berekening.
pi_133645122
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 14:08 schreef valek het volgende:

[..]

Het maken van een Prius is milieuvriendelijk?
Inmiddels wel (zie hierboven).
pi_133647679
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 16:11 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Inmiddels wel (zie hierboven).
Ok.. Ze gaan voorruit, maar toch accu's zijn niet leuk. Ze moeten een beetje vaart maken met CO2 naar methanol link zodat wij dat in onze oldtimers kunnen mikken om heel errug millieu vriendelijk rond te karren, en wel belastingvrij om een beetje ontopic te blijven .. :Y
Dit is een Signature....
pi_133652295
quote:
4s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:53 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Die laatste is uit 1955, dus die heeft niet echt een probleem wel?
Ze doen graag huilie, beetje schraal dus. :P "Boehoe hij doet 1 op 2 op LPG!" Dan moet je leren afstellen, en niemand heeft hen verplicht om op LPG te rijden. Want als ze écht zo weinig rijden (max 1k per jaar, right), dan boeit 't toch amper of dat ding op benzine of LPG loopt? :P
pi_133653012
Ik vond die met die Jeep al hilarisch. Wilden ze met het ding op vakantie naar Italië, was de LPG "zo duur geworden" dat ze er maar vanaf zagen. Ik bedoel, mijn 244 liep met caravan ook 1 op 5, daar ga ik toch ook niet over huilen?
pi_133657539
Nee die mensen rijden écht niet uit economische motieven hoor! :')
pi_133657878
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 november 2013 20:25 schreef r8v2 het volgende:
Ik vond die met die Jeep al hilarisch. Wilden ze met het ding op vakantie naar Italië, was de LPG "zo duur geworden" dat ze er maar vanaf zagen. Ik bedoel, mijn 244 liep met caravan ook 1 op 5, daar ga ik toch ook niet over huilen?
dat weet je toch als je zo'n ding koopt? :')
wat een ''liefhebbers'' :r

die vent met die 1955'er snap ik best dat hij niet als liefhebber gezien word. maar waarschijnlijk is hij de grootste liefhebber van allemaal.
  woensdag 27 november 2013 @ 19:25:19 #21
53151 T42
Pinball Wizard
pi_133684258
heb de papieren voor omkeuren voertuig met beperkte snelheid klaar liggen ;) 45km is genoeg in de stad. waarom? is legaal lekker regering pesten.
  woensdag 27 november 2013 @ 19:28:53 #22
53151 T42
Pinball Wizard
pi_133684407
quote:
13s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:54 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Ga lekker in je Prius lelijk zitten zijn. Of op een stuk tofu knauwen. Milieuhippie :').
pi_133684455
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:25 schreef T42 het volgende:
heb de papieren voor omkeuren voertuig met beperkte snelheid klaar liggen ;) 45km is genoeg in de stad. waarom? is legaal lekker regering pesten.
Ja goed man :') dan is dat de volgende regeling die om zeep wordt geholpen door misbruikers.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 27 november 2013 @ 19:29:48 #24
53151 T42
Pinball Wizard
pi_133684458
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 13:33 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Het gaat er niet om wat mooi is of niet, maar dat dat die oude meuk voor onnodige vervuiling en gezondheidklachten zorgen.
sure... als milieu zo belangrijk was in denhaag was alle brandstof al neutraal.
  woensdag 27 november 2013 @ 19:30:57 #25
53151 T42
Pinball Wizard
pi_133684519
quote:
14s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:29 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Ja goed man :') dan is dat de volgende regeling die om zeep wordt geholpen door misbruikers.
welk misbruik? bedrijfs/boodschappen voertuig word het dan ;) doet(deed) hij nu ook 350km per jaar...

maar dan heb ik geen apk, geen belasting, geen kentekenplaat, alleen WA verzekering. en over 8 jaar draaien we het terug ;)

http://omkeuren.nl/auto.html
pi_133688130
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:25 schreef T42 het volgende:
heb de papieren voor omkeuren voertuig met beperkte snelheid klaar liggen ;) 45km is genoeg in de stad. waarom? is legaal lekker regering pesten.
kun je niet een soort pookslot ombouwen zodat je de begrenzing er weer vanaf kunt halen als je wilt?

dan kun je binnendoor ook sneller rijden dan 45.
  woensdag 27 november 2013 @ 20:52:17 #27
53151 T42
Pinball Wizard
pi_133688212
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:50 schreef -niemand- het volgende:

[..]

kun je niet een soort pookslot ombouwen zodat je de begrenzing er weer vanaf kunt halen als je wilt?

dan kun je binnendoor ook sneller rijden dan 45.
kijk ff linkje boven je reaktie :P maar denk dat het wel goed vast moet zitten.
pi_133688394
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:52 schreef T42 het volgende:

[..]

kijk ff linkje boven je reaktie :P maar denk dat het wel goed vast moet zitten.


zo'n soort ding moet toch best om te bouwen zijn zodat hij alleen in de 1, 2 en achteruit kan.
en als je de sleutel omdraait ook in de andere versnellingen?
even een kistje eromheen timmeren en niemand die het ziet.

en als de politie je aanhoud gewoon even de sleutel omdraaien.
pi_133692576
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:30 schreef T42 het volgende:

[..]

welk misbruik? bedrijfs/boodschappen voertuig word het dan ;) doet(deed) hij nu ook 350km per jaar...

maar dan heb ik geen apk, geen belasting, geen kentekenplaat, alleen WA verzekering. en over 8 jaar draaien we het terug ;)

http://omkeuren.nl/auto.html
Oftewel, mensen zien een nieuwe manier om geld te besparen, de overheid ziet er mensen in grote getalen belasting ontwijken (is wat anders dan ontduiken) en bevriezen de regeling omdat het teveel kost. En dan zijn de poppen aan het dansen en is het land te klein.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_133694333
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:25 schreef T42 het volgende:
heb de papieren voor omkeuren voertuig met beperkte snelheid klaar liggen ;) 45km is genoeg in de stad. waarom? is legaal lekker regering pesten.
Landbouwvoertuig of invalidewagen?
  donderdag 28 november 2013 @ 12:05:27 #31
53151 T42
Pinball Wizard
pi_133706118
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2013 22:41 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Landbouwvoertuig of invalidewagen?
voertuig met beperktesnelheid

landbouw is 25km
invalide mag je niet in rijden als gezond persoon. (hebben vaak nog een verzekeringsplaatje ipv brommerkenteken)
  donderdag 28 november 2013 @ 12:08:46 #32
53151 T42
Pinball Wizard
pi_133706205
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:55 schreef -niemand- het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

zo'n soort ding moet toch best om te bouwen zijn zodat hij alleen in de 1, 2 en achteruit kan.
en als je de sleutel omdraait ook in de andere versnellingen?
even een kistje eromheen timmeren en niemand die het ziet.

en als de politie je aanhoud gewoon even de sleutel omdraaien.
denk dat je meer probleem hebt als ze je pakken als je te hard rijdt dan dat ze controleren of er versnellingen geblokkeerd zijn das alleen bij het rdw
pi_133707452
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:07 schreef Nucky het volgende:
NIEUWE OLDTIMER REGELING 2014

- Schorsing blijft altijd een optie als de auto niet op de openbare weg komt, maar niet als er al sprake is van een kwarttarief in hetzelfde kalenderjaar

Ik lees net pas dit zinnetje uit de OP. Ik vind mezelf behoorlijk op de hoogte, maar dit wist ik niet. Dat betekent dus dat mijn APK-loze projectauto uit 1979 niet meer geschorst mag zijn, behalve als ik in eerste instantie kies voor volledig belasting betalen? En als hij over een jaar klaar is, dan mag ik zeker niet alsnog kiezen voor het kwarttarief?
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_133707560
je mag ieder jaar opnieuw kiezen voor vol of overgangsregeling :)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  donderdag 28 november 2013 @ 13:25:01 #35
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_133708330
Toch maar de Accord kopen denk ik. ¤120 p/j is nog te overzien.
pi_133709021
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:55 schreef Leipo666 het volgende:
je mag ieder jaar opnieuw kiezen voor vol of overgangsregeling :)
Dat had ik gemist in alle topics. Mooi :D
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_133779716
Vraagje. Kwarttarief is vastgesteld op maximaal 120 EUR per jaar. Is dat drie maanden wegenbelasting bij elkaar opgeteld?

Ik betaal nu ong. 3 tientjes voor de Opel per maand. Dus is het nou voor mij gelijk aan 1 kwartaal aan wegenbelasting? Of omdat ik op jaarbasis 360 EUR betaal, alsnog 120 EUR.
pi_133780802
Dat laatste.
pi_133781034
quote:
4s.gif Op zaterdag 30 november 2013 19:37 schreef r8v2 het volgende:
Dat laatste.
Dus je moet wel een heel licht wagentje hebben om onder de 120 EUR uit te komen :')
pi_133781715
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 november 2013 19:45 schreef LangeJan het volgende:

[..]

Dus je moet wel een heel licht wagentje hebben om onder de 120 EUR uit te komen :')
Tot duizend kilo zit je er sowieso onder.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_133795079
Mijn Oldtimer weegt 640 kg. :-)
pi_133796832
Ik ga er gewoon weer eentje kopen, een lekkere zware.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_133838778
Een ding is mij nog niet duidelijk.
autos die 25 jaar oud of ouder is, moet ze voor de kwarttarief 120 euro betalen. Prima
Maar moet ze daarnaast ook nog in maand januari en februari auto stallen of niet?.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_133839153
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 12:37 schreef Captain_Ghost het volgende:
Een ding is mij nog niet duidelijk.
autos die 25 jaar oud of ouder is, moet ze voor de kwarttarief 120 euro betalen. Prima
Maar moet ze daarnaast ook nog in maand januari en februari auto stallen of niet?.
Klopt.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_133886234
Vandaag een brief van de belastingdienst gekregen. Onder voorbehoud van goedkeuring van de 1ste kamer gaat de nieuwe regeling in vanaf 2014.
History became legend, legend became myth.
pi_133887298
Helaas, dus toch. Trouwens wel heel slecht dat het er allemaal zo laat nog doorheen geduwd wordt.

Hoe gaat het trouwens als ik in januari een oldtimer koop op benzine?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_133887544
120 euro per jaar, december, januari en februari stallen.

[ Bericht 28% gewijzigd door r8v2 op 03-12-2013 20:39:20 ]
  dinsdag 3 december 2013 @ 21:20:29 #48
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_133889293
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:33 schreef r8v2 het volgende:
120 euro per jaar, december, januari en februari stallen.
Met ingang van december 2014 ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_133899036
Ja, het is nu al december, dus het lijkt me wat lastig voor de Belastingdienst om nu al te gaan zeuren over dattie binnen moet staan :+.
pi_134197940
En er is nieuws: nu zit de PvdA mooi weer te spelen door ineens vragen te gaan stellen over de nieuwe regeling.

quote:
"Graag vernemen de leden van de fractie van de PvdA een reactie van de regering op het voorstel om de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers met een jaar uit te stellen, om beter onderzoek te kunnen doen naar de haalbaarheid van de maatregel met het oog op de door de regering gestelde milieu- en financiële doelstellingen en de inkomstenderving te dekken door de oldtimermaatregel ‘Van Vliet’, welke in ging op 01-01-2012 en waarvan de overgangsregeling af zou lopen op 01-01-2021, versneld in te voeren en wel direct per 01-01-2014. Dit zou er concreet op neerkomen dat per 01-01-2014 de grens voor vrijstelling van de MRB naar 30 jaar zou gaan (in plaats van 40 jaar zoals nu in het Belastingplan 2014 is voorzien).

Ten opzichte van de maatregel ‘Van Vliet’ betekent dit voor de overheid dat er vier bouwjaren tot aan het bereiken van de 30 jarige leeftijd opnieuw MRB plichtig worden, terwijl zij dat onder de overgangsregeling van ‘Van Vliet’ niet zouden zijn. De leden van de PvdA-fractie ontvangen hierop graag een inhoudelijke en cijfermatige reactie."
Heel apart, want uitgerekend de PvdA is de veroorzaker van heel het kwaad: bij het maken van het regeerakkoord eiste de PvdA dat alle vormen van oldtimervrijstelling volledig gingen verdwijnen in ruil voor steun voor de woningmarktplannen van de VVD (de gehate huurverhogingen etc). Nu de PvdA er slecht voor staat in de peilingen gooien ze het roer ineens om. :')

Ik verwacht overigens niet dat Weekers nu iets aan gaat passen, en in het beste geval zal het 40-jaarverhaal naar 30 jaar gewijzigd worden. Maar denk niet dat het zo ver komt.
pi_134205080
Ze zullen ook wel problemen hebben gehsd met de achterban.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_134205125
Ik ben blij dat ik in Zweden woon. Alhoewel het wel gevolgen heeft voor een aantal naasten.
  donderdag 12 december 2013 @ 21:35:23 #53
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_134205804
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 19:10 schreef Bart-Willem het volgende:

Ik verwacht overigens niet dat Weekers nu iets aan gaat passen, en in het beste geval zal het 40-jaarverhaal naar 30 jaar gewijzigd worden. Maar denk niet dat het zo ver komt.
Dat zou voor mij fantastisch nieuws zijn!

Wanneer is er definitief duidelijkheid? Heb namelijk al een afspraak staan om over 2 weken mijn LPG-tank eruit te laten trekken...
pi_134206667
Mijn 2CV is van '82. Ik ben voor 30 ipv 40 jaar ;)
pi_134207112
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 21:35 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Dat zou voor mij fantastisch nieuws zijn!

Wanneer is er definitief duidelijkheid? Heb namelijk al een afspraak staan om over 2 weken mijn LPG-tank eruit te laten trekken...
Volgens mij morgen.
History became legend, legend became myth.
pi_134207341
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 21:35 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Dat zou voor mij fantastisch nieuws zijn!

Wanneer is er definitief duidelijkheid? Heb namelijk al een afspraak staan om over 2 weken mijn LPG-tank eruit te laten trekken...
Uitstel hè. Linksom of rechtsom wordt je uiteindelijk toch genaaid.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_134207558
Het zal me benieuwen.
pi_134212241
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 21:35 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Dat zou voor mij fantastisch nieuws zijn!

Wanneer is er definitief duidelijkheid? Heb namelijk al een afspraak staan om over 2 weken mijn LPG-tank eruit te laten trekken...
Ik zou niet te vroeg juichen, want dat gezever van de PvdA is puur om hun achterban die Merzedezzdiezzelz rijden en het is natuurlijk ook hypocriet van ze omdat juist de PvdA de reden is dat de oldtimerregeling eraan ging. ;) Nog minder reden om te juichen: in de Tweede Kamer waren moties ingediend voor uitstel van 1 jaar en nog een motie waarin gevraagd werd om de Van Vliet-regeling intact te houden. Beide moties werden maar mondjesmaat gesteund en hadden een (forse) minderheid en werden daarom verworpen. Dan lijkt het me sterk dat het nu ineens anders zou worden. Ik denk dat Weekers gewoon een antwoord stuurt met: "EU wil dat we Belastingplan 2014 ongewijzigd doorvoeren en er is geen dekking voor alternatieven en Tweede Kamer is al akkoord gegaan". En daarmee is de kous af, en kan de PvdA naar zijn achterban toe met de boodschap "er echt alles aan gedaan te hebben!" :')
pi_134212352
Mijn moeder heeft trouwens afgelopen maandag met de Belastingdienst gebeld en die hadden nog een interessant nieuwtje: de peildatum vanaf waarop je belasting moet gaan betalen is 3 maanden na de eerste ingebruikname. Mijn moeder had net pech, de auto is 5 oktober op de weg gekomen dus ze moet vanaf 5 januari belasting gaan betalen. Maar als je dus juni ofzo hebt, heb je nog driekwart jaar om te beslissen of je LPG eruit gaat of niet ;).
pi_134212491
Die spookverhalen doen zich op allerlei forums nu voor, maar men vergeet 1 heel belangrijk punt: tot die peildatum betaal je gewoon het volledige tarief aan MRB. Verhalen dat je auto dan tot 14 februari, 4 juni of 20 december belastingvrij zijn kloppen gewoon niet.

Daarnaast: als je auto van bijvoorbeeld 4 juni is, dan geldt dus 2 kwartalen eerder het verhaal al. Die 3 maanden slaan niet op de eerste gebruikname, maar het feit dat de belastingdienst de MRB-tarieven per kwartaal "factureert" (tenzij automatische incasso, dan is het per maand, maar wel teruggerekend vanuit het kwartaal). Dus ook dat verhaal klopt absoluut niet, het gaat niet om driekwart jaar, maar in dat geval om 3 maanden en 4 dagen. ;)
pi_134212634
De Belastingdienst was heel stellig in het feit dat de auto pas vanaf 5 januari belastingplichtig is..
pi_134215595
Het zou vreemd zijn, maar er zijn wel meer zaken vreemd. :P

Maar aangezien de Belastingdienst met tijdvakken werkt, betekent in het geval dat een oldtimer bijvoorbeeld van juni of december niet tot die tijd belastingvrij zal zijn. Ze gaan dan uit van het kwartaal en dan gewoon terugrekenen. Dus een auto van november wordt in dat geval dan in februari gepeild voor de overgangsregeling of volle tarief. En indien er geen belasting betaald hoeft te worden dan zal dat vanaf februari moeten, en niet in november later dat jaar. ;) Je moet dus gewoon terugrekenen met de tijdvakken, en het eerstvolgende tijdvak dat je hebt zal de auto op benzine moeten staan (als je geen zin hebt om het volle LPG-tarief te betalen).
pi_134215779
Niet direct oldtimer gerelateerd, maar lijkt me hier ook wel passend:

quote:
Overheid maakt accijnstarieven voor 2014 bekend

De landelijke overheid heeft de accijnstarieven voor volgend jaar bekendgemaakt. Voor benzine gaat het tarief omhoog van 0,74655 euro naar 0,75924 euro per liter. Een verhoging van ongeveer 1,3 cent. Het dieseltarief stijgt een stuk harder. Per liter gaat er dit jaar nog 0,44028 euro accijns naar de staat. Dat wordt vanaf begin volgend jaar 0,47776 euro. Een verhoging van ruim 3,7 cent. Deze bedragen zijn alle exclusief BTW. Tel je die erbij op, dan gaat bij een literprijs benzine van 1,709 euro ongeveer 1,05 euro naar de staat. Dat is ruim 61 procent. Van de opbrengst van een liter diesel gaat bij een prijs van 1,409 euro 0,71 euro naar de schatkist. Dat is iets meer dan de helft.

Automobilisten zijn voor lpg volgend jaar ook meer kwijt. Per kilogram autogas moet de consument nu nog 0,18004 euro accijns per liter betalen. Dat wordt na de jaarwisseling 0,32217 euro. Een verhoging van ruim veertien cent per kilogram.
Inflatiecorrectie

Eerder werd al bekend dat de accijnzen omhoog zouden gaan voor lpg (zeven cent) en diesel (drie cent). Dat daarbovenop nog eens inflatiecorrectie en BTW zouden komen, net als voor benzine, was ook al duidelijk. Hoeveel de inflatiecorrectie zou bedragen en hoe hoog de nieuwe tarieven zouden worden, heeft de overheid echter onlangs pas bekendgemaakt.

Tegen de voorgenomen verhoging is veel protest gekomen, vooral vanuit de grensstreek. Pomphouders ondervinden nu al dat veel klanten naar Duitsland of België gaan om daar te tanken, vanwege de lagere prijzen. De ondernemers en de brancheverenigingen vrezen dat het brandstoftoerisme nog veel groter wordt als de accijnsverhogingen doorgevoerd zijn en verwachten door de maatregel dat veel tankstations de deuren moeten sluiten.
Eerste Kamer

De verhoogde tarieven zijn nog niet 100 procent zeker. Dinsdag praat de commissie Financiën van de Eerste Kamer over het voorstel. Een week later stemt de Eerste Kamer er over. Pas als die haar goedkeuring geeft, is het besluit definitief. De verwachting is echter dat de verhoging van de accijnstarieven op weinig weerstand zal stuiten. De Tweede Kamer heeft haar goedkeuring inmiddels gegeven, al zei VVD-Kamerlid Remco Dijkstra maandag dat de verhoging van het lpg-tarief van tafel moet. De VVD was bij de stemming een voorstander van de verhoging.

Naast de brandstoftarieven gaat ook de accijns op frisdranken, waters en vruchtensappen omhoog. Per liter vruchtensap en mineraalwater betalen klanten nu nog 0,0413 euro. Dat wordt begin volgend jaar 0,0570 euro. Een verhoging van anderhalve cent. Frisdranken worden nu nog belast met 0,0550 euro. Na de jaarwisseling betaalt de klant aan de staat 0,0759 accijns per liter. Een verhoging van plusminus twee cent. Aanvankelijk waren er plannen om ook de accijns op tabak te verhogen met negen cent met ingang van volgend jaar. Die maatregel is echter uitgesteld tot begin 2015.
Echt he... :r
pi_134215986
Hoezo 'excl btw'? Ik was altijd in de veronderstelling dat belastingheffing over belastingheffing niet toegestaan was? Inderdaad, klok, klepel, maar toch jammer dat ik er blijkbaar naast zat.
  vrijdag 13 december 2013 @ 09:19:09 #65
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_134216130
quote:
13s.gif Op vrijdag 13 december 2013 08:53 schreef AchJa het volgende:
Een verhoging van ruim veertien cent per kilogram.
Wow da's een behoorlijke verhoging voor de schoonste autobrandstof...
Toch altijd leuk hoe politici zich continu bezighouden met het vinden van manieren om meer geld te krijgen :r

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 09:08 schreef CafeRoker het volgende:
Hoezo 'excl btw'? Ik was altijd in de veronderstelling dat belastingheffing over belastingheffing niet toegestaan was? Inderdaad, klok, klepel, maar toch jammer dat ik er blijkbaar naast zat.
BTW wordt geheven over de totaalprijs incl. accijns. Net zoals je BTW betaald over energiebelasting en over waterbelasting.
censuur :O
pi_134216180
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 09:19 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wow da's een behoorlijke verhoging voor de schoonste autobrandstof...
Toch altijd leuk hoe politici zich continu bezighouden met het vinden van manieren om meer geld te krijgen :r
Ter nuancering, 14ct per kilo is ongeveer 7ct per liter, maar dan nog is de schoonste brandstof het zwaarst de klos...

De mond vol hebben over het milieu maar wel zo schofterig zijn om de prijs maximaal omhoog te gooien, hypocriete bende...
  vrijdag 13 december 2013 @ 09:23:47 #67
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_134216196
Ik vind bovenstaand accijnsgeklaag eigenlijk nogal off-topic hiero.
Richt een politieke partij op, of huur Volkert van der G. in :@ , als je iets wil veranderen
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_134216420
LPG is pas schoon als je G3 gebruikt, bij G2 en G1 gooit het aanzienlijk veel meer fijnstof in de lucht dan benzine. :P Alleen de CO2-uitstoot is veel lager, maar fijnstof blijkt een groter probleem te zijn dan gedacht. ;)

De overheid moet straks weer geen huilie doen als de consumentenbestedingen uitblijven, want met continu geld afhandig maken heeft niemand geld over om nog überhaupt uit te kunnen geven. :X Je ziet dat ook al bij de nationale hypotheekschuld: ondanks flink onderwater staan en afgelopen jaren extra aflossingen is de schuld nu hetzelfde gebleven. Oftewel: mensen hebben geen geld meer om extra af te lossen, en ook niet om extra uitgaven te doen omdat de consumentenuitgaven ook achterwege blijven. En dan maar op de borst kloppen dat de economie zogenaamd aantrekt (dankzij export that is), maar daar merkt Jan Modaal echt niets van. :X
pi_134216471
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 09:23 schreef Hyperdude het volgende:
Ik vind bovenstaand accijnsgeklaag eigenlijk nogal off-topic hiero.
Ik heb eerlijk gezegd ook een beetje zitten twijfelen om dit nou wel of niet hier te posten. Het ging mij uiteindelijk met name om het LPG deel in het verhaal waar toch een aanzienlijk aantal oldtimers mee rond rijdt (icm wel of niet verwijderen gastank), zodoende.

Mochten de mods het er niet mee eens zijn dan mag het wmb verwijderd worden. ;)
  vrijdag 13 december 2013 @ 09:49:03 #70
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_134216627
Ik heb mijn ouwe lpg w201 Mercedes verkocht nu ik er nog een stuiver voor kan krijgen. Met pijn in het hart.

Wil de extra maandlasten er simpelweg niet bij hebben.
  vrijdag 13 december 2013 @ 10:25:26 #71
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_134217388
Morgen ga ik gewoon een oldtimer kopen...
Fuck de regeling...
  vrijdag 13 december 2013 @ 10:43:56 #72
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_134217826
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 december 2013 10:25 schreef penny-wise het volgende:
Morgen ga ik gewoon een oldtimer kopen...
Fuck de regeling...
Ik ga er ook wel weer 1 kopen.

De keuze is reuze! :)
  vrijdag 13 december 2013 @ 10:47:02 #73
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_134217906
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 09:41 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik heb eerlijk gezegd ook een beetje zitten twijfelen om dit nou wel of niet hier te posten. .
^O^

Maakt mij verder niet zoveel uit. Maar deze topicreeks blijft zo lekker on-topic. :)
Alhoewel ik mij verbaas over hoe je 12 delen vol krijgt over die saaie 200D Wanderdünen. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 13-12-2013 13:38:36 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 13 december 2013 @ 10:52:11 #74
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_134218014
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 10:43 schreef Schurkenstaat het volgende:

[..]

Ik ga er ook wel weer 1 kopen.

De keuze is reuze! :)
Oude diesels, maar die raak je aan de straatstenen niet kwijt. Collega heeft een mooie W123 Diesel.
Hij gaat hem maar stallen tot ie 40 jaar oud is...
pi_134220812
Ik ben op zoek naar een BMW E32 750IL uit 87..Iemand die me er aan kan helpen voor max 1250? :)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_134221381
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 december 2013 12:35 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik ben op zoek naar een BMW E32 750IL uit 87..Iemand die me er aan kan helpen voor max 1250? :)
Relevante post zeg.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  vrijdag 13 december 2013 @ 14:13:11 #77
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_134224139
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 december 2013 12:35 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik ben op zoek naar een BMW E32 750IL uit 87..Iemand die me er aan kan helpen voor max 1250? :)
Probeer het na 1 januari nog eens op MP.....
pi_134224609
Vandaag wordt er toch gestemd in de 1ste kamer? Weet iemand wanneer we hiervan de uitslag kunnen verwachten?
History became legend, legend became myth.
pi_134225106
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:25 schreef T42 het volgende:
heb de papieren voor omkeuren voertuig met beperkte snelheid klaar liggen ;) 45km is genoeg in de stad. waarom? is legaal lekker regering pesten.
Zodra dit populair wordt, is het afgelopen. Overal tieners in omgekeurde auto's. Houdt het verkeer op, ongelukken. De maas is snel gedicht. Rij- en kentekenbewijsplicht is vlug ingevoerd.
pi_134225710
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 14:27 schreef valek het volgende:
Vandaag wordt er toch gestemd in de 1ste kamer? Weet iemand wanneer we hiervan de uitslag kunnen verwachten?
Dat is niet vandaag, maar de 16e/17e als het goed is.

Trouwens iemand niet iets opgevallen bij dat voorstel van de PvdA? Dat is gewoon een extra naaistreekje dat ze gaan leveren. Wat is er namelijk veranderd:
- volgens het concept dat er nu ligt geldt de oldtimerregeling voor auto's op benzine tussen de 26 en 39 jaar oud.
- bij het voorstel van de PvdA wordt de belastingvrije grens opgeschoven naar direct 30 jaar
- de PvdA wil de nieuwe overgangsregeling in laten gaan per 2015, en zéér waarschijnlijk zal het dan alleen voor auto's gelden van tussen de 30 en 39 jaar. Oftewel: auto's van (dan) 27 t/m 29 jaar zijn dus extra genaaid en duurt dan even voordat die belastingvrij zijn cq voor de overgangsregeling in aanmerking komen.

Oftewel, dit typische PvdA-geintje (want nivilleren is immers een feest) is een moderne variant van het Kwartje van Kok. :( Hoe moeten we dit noemen dan, de Snip van Samsom? :')

Edit: ministerie van Financiën (in de vorm van Weekers) heeft al gereageerd op de plannen van de PvdA, dat is hier te lezen: http://www.eerstekamer.nl(...)/f=/vjfie7oxjiu9.pdf. Komt erop neer dat de Tweede Kamer de regeling níet zal aanpassen en in ongewijzigde vorm door de Eerste Kamer zal laten lozen.

Ook apart is dat die Autobelangen kennelijk ook al verkeerd zaten te rekenen. Volgens hun berekeningen zou een LPG-auto gemiddeld 1900 Euro per jaar wegenbelasting betalen. Dat lijkt me vrij sterk, of elke oldtimer zou een USA-bak moeten zijn. :P Een Volvo 240 op LPG doet circa 100 Euro per maand, wat overeenkomt met 1200 Euro per jaar. Heel wat lager dan 1900 Euro. ;) En zo'n 240 is nog eens groter dan de gemiddelde oldtimer (Eendjes, Kevers, Golfjes etc tellen immers ook mee). Maar gezien de hoeveelheid LPG-oldtimers die vaak van dat formaat zijn zal 1200 Euro ongeveer wel het gemiddelde zijn.

[ Bericht 27% gewijzigd door Bart-Willem op 13-12-2013 15:03:23 ]
  vrijdag 13 december 2013 @ 15:26:04 #81
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_134226626
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 14:57 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Ook apart is dat die Autobelangen kennelijk ook al verkeerd zaten te rekenen. Volgens hun berekeningen zou een LPG-auto gemiddeld 1900 Euro per jaar wegenbelasting betalen. Dat lijkt me vrij sterk, of elke oldtimer zou een USA-bak moeten zijn. :P Een Volvo 240 op LPG doet circa 100 Euro per maand, wat overeenkomt met 1200 Euro per jaar. Heel wat lager dan 1900 Euro. ;) En zo'n 240 is nog eens groter dan de gemiddelde oldtimer (Eendjes, Kevers, Golfjes etc tellen immers ook mee). Maar gezien de hoeveelheid LPG-oldtimers die vaak van dat formaat zijn zal 1200 Euro ongeveer wel het gemiddelde zijn.
Ze gaan er ook echt vanuit dat degene die nu met hun oldtimer belastingvrij rijden op LPG straks de volle mep gaan/willen betalen...
Echt niet natuurlijk...
pi_134227521
Juist, veel lui gaan de LPG er gewoon uit gooien. Zou ik ook doen als ik te weinig zou rijden (dan is het een kwestie van het omslagpunt berekenen). :P
pi_134228803
En ze vergeten nog de import van 40 jaar oude gebakjes waar de oude gasinstallatie meteen in wordt gepleurd :P.
pi_134229014
Of nog erin zit, zoals bij Belgische auto's. :P Maar zoveel zijn dat er niet, een groot deel komt uit Duitsland en daar zijn ze niet zo'n LPG-fan.
pi_134233886
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 14:57 schreef Bart-Willem het volgende:

Ook apart is dat die Autobelangen kennelijk ook al verkeerd zaten te rekenen. Volgens hun berekeningen zou een LPG-auto gemiddeld 1900 Euro per jaar wegenbelasting betalen. Dat lijkt me vrij sterk, of elke oldtimer zou een USA-bak moeten zijn. :P Een Volvo 240 op LPG doet circa 100 Euro per maand, wat overeenkomt met 1200 Euro per jaar. Heel wat lager dan 1900 Euro. ;) En zo'n 240 is nog eens groter dan de gemiddelde oldtimer (Eendjes, Kevers, Golfjes etc tellen immers ook mee). Maar gezien de hoeveelheid LPG-oldtimers die vaak van dat formaat zijn zal 1200 Euro ongeveer wel het gemiddelde zijn.
Nou is een 240 een relatief lichte bak natuurlijk, een beetje mercedes zit al gauw tegen de 1500 kilo aan en dan kom je behoorlijk dicht bij die 1900 in de buurt.
pi_134235015
Een 190 is niet zwaar, en zoals gezegd: tel het aantal Golfjes, 2CV's, enz enz eens mee. ;) Dat zijn auto's die ruim onder de 1000kg blijven. :P
pi_134235301
Mijn lpg gaat eruit. Rijd een benz 500sel. Ga verder op benzine. Rijd nog geen 5000km per jaar.
History became legend, legend became myth.
pi_134235666
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 19:29 schreef Bart-Willem het volgende:
Een 190 is niet zwaar, en zoals gezegd: tel het aantal Golfjes, 2CV's, enz enz eens mee. ;) Dat zijn auto's die ruim onder de 1000kg blijven. :P
Meeste LPG auto's zijn de E-klasses, S-klasses, 5-series en 7-series. En dat gaat allemaal richting de 1400 en 1600 kilo.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_134236359
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 19:29 schreef Bart-Willem het volgende:
Een 190 is niet zwaar, en zoals gezegd: tel het aantal Golfjes, 2CV's, enz enz eens mee. ;) Dat zijn auto's die ruim onder de 1000kg blijven. :P
Daar past niet eens een gastank in... :')
pi_134237529
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 19:57 schreef AchJa het volgende:

[..]

Daar past niet eens een gastank in... :')
Je hebt ook kleine LPG tankjes. Een lichte wagen komt met 30 liter LPG net zo ver als een Amerikaan met 100 liter.
pi_134237820
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2013 19:42 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Meeste LPG auto's zijn de E-klasses, S-klasses, 5-series en 7-series. En dat gaat allemaal richting de 1400 en 1600 kilo.
Niet helemaal waar, dat zijn vooral de 190's, 740's en 240's. ;) De 190 weegt net 1150kg (lichter als het een handbak is), de 740 weegt 1249kg (wederom: lichter als het een handbak is) en de 240 is 1222kg. Een E-klasse had je in 1980-1986 dus die valt al af. ;) Het aantal 7-series is behoorlijk laag en ook 5-series als oldtimers kom je lang niet zo vaak tegen als een 190 of 240.

Ik heb zelfs gas in een Subaru Mini-Jumbo ooit mogen aanschouwen, dus ik sta nergens meer van te kijken. :+
pi_134241101
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 20:24 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Niet helemaal waar, dat zijn vooral de 190's, 740's en 240's. ;) De 190 weegt net 1150kg (lichter als het een handbak is), de 740 weegt 1249kg (wederom: lichter als het een handbak is) en de 240 is 1222kg. Een E-klasse had je in 1980-1986 dus die valt al af. ;) Het aantal 7-series is behoorlijk laag en ook 5-series als oldtimers kom je lang niet zo vaak tegen als een 190 of 240.

Ik heb zelfs gas in een Subaru Mini-Jumbo ooit mogen aanschouwen, dus ik sta nergens meer van te kijken. :+
Jij zit duidelijk niet in de vroegere Duitsers.

De voorloper van de E-klasse is er al meer dan 40 jaar. W123 en W124 bijvoorbeeld.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_134241180
Dat noem ik geen E-klasse, maar een 200/240/300/etc. :P
pi_134241251
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 21:20 schreef Bart-Willem het volgende:
Dat noem ik geen E-klasse, maar een 200/240/300/etc. :P
Niet iedereen zit zo diep in de materie, vandaar dat ik het zo noem.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zaterdag 14 december 2013 @ 14:14:54 #95
53151 T42
Pinball Wizard
pi_134259043
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 14:41 schreef noutie het volgende:

[..]

Zodra dit populair wordt, is het afgelopen. Overal tieners in omgekeurde auto's. Houdt het verkeer op, ongelukken. De maas is snel gedicht. Rij- en kentekenbewijsplicht is vlug ingevoerd.
jup maar dan heb ik weer jaar kunnen rijden met een diesel op 5000rpm
  zaterdag 14 december 2013 @ 14:15:16 #96
53151 T42
Pinball Wizard
pi_134259056
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 15:50 schreef Bart-Willem het volgende:
Juist, veel lui gaan de LPG er gewoon uit gooien. Zou ik ook doen als ik te weinig zou rijden (dan is het een kwestie van het omslagpunt berekenen). :P
wel op sturen naar denhaag ;)
  zaterdag 14 december 2013 @ 15:47:04 #97
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_134261234
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 14:15 schreef T42 het volgende:

[..]

wel op sturen naar denhaag ;)
Nee hoor, ik bewaar 'm lekker. Als de regeling weer wordt teruggedraaid (of als mijn auto 40 jaar wordt), gaat 'ie er gewoon weer in.
  zaterdag 14 december 2013 @ 17:29:09 #98
53151 T42
Pinball Wizard
pi_134263741
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 december 2013 15:47 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Nee hoor, ik bewaar 'm lekker. Als de regeling weer wordt teruggedraaid (of als mijn auto 40 jaar wordt), gaat 'ie er gewoon weer in.
ah kan ook maar dan moet je een oude gasfles op sturen ;)
pi_134267310
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 december 2013 15:47 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Nee hoor, ik bewaar 'm lekker. Als de regeling weer wordt teruggedraaid (of als mijn auto 40 jaar wordt), gaat 'ie er gewoon weer in.
Wel jammer dat het met veel haken en ogen moet dan, omdat een gebruikte LPG-installatie inbouwen onder zéér strenge regels moet. :P
  zaterdag 14 december 2013 @ 19:42:53 #100
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_134267521
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 19:36 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Wel jammer dat het met veel haken en ogen moet dan, omdat een gebruikte LPG-installatie inbouwen onder zéér strenge regels moet. :P
Oh, dat wist ik niet eens. Nou ja, ik heb dat ding er zo'n 3,5 jaar geleden nieuw in laten bouwen. Ik gebruik de auto zo'n 5000 km per jaar, dus die tank heb ik er wel uit. Misschien toch maar opsturen dan, vergezeld van een grote stapel stoeptegels...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')