Die laatste is uit 1955, dus die heeft niet echt een probleem wel?quote:Op dinsdag 26 november 2013 09:49 schreef Nucky het volgende:
Leuk maar treurig artikel in de Kampioen van deze maand:
http://www.anwb.nl/kampio(...)n-oldtimer-bezitters
Ga lekker in je Prius lelijk zitten zijn. Of op een stuk tofu knauwen. Milieuhippiequote:Op dinsdag 26 november 2013 10:40 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Gevaarlijke zware vervuilende auto's die belastingvrij rondrijden... Ik kan er geen medelijden mee hebben als ze meer mogen gaan betalen, of een andere hobby mogen gaan zoeken.
En ondertussen scheldt de gemiddelde Nederlander op de gemiddelde Amerikaan omdat ze daar iets meer olie verbruiken dan wij!
Daar heb je gelijk in hoor. Ik zie hier alleen geen kabinet voor gaan vallen. Zou wel mooi zijn trouwens. Ook even in de OP aangepast.quote:Op dinsdag 26 november 2013 11:26 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Er is nog niks definitief, de eerste kamer moet het nog beoordelen. Hoe succesvol dat is is uiteraard een tweede.
Goeie! Dat zou wel heel stom zijn van de ANWB.quote:Op dinsdag 26 november 2013 11:53 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Die laatste is uit 1955, dus die heeft niet echt een probleem wel?
Het gaat er niet om wat mooi is of niet, maar dat dat die oude meuk voor onnodige vervuiling en gezondheidklachten zorgen.quote:Op dinsdag 26 november 2013 11:54 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Ga lekker in je Prius lelijk zitten zijn. Of op een stuk tofu knauwen. Milieuhippie.
De Kampioen? Dat is toch dat bejaardenblaadje van de ANWB vol met advertenties voor rollators en trapliften?quote:Op dinsdag 26 november 2013 09:49 schreef Nucky het volgende:
Leuk maar treurig artikel in de Kampioen van deze maand:
http://www.anwb.nl/kampio(...)n-oldtimer-bezitters
Nee, idd, de persoonlijke smaak van mensen is totaal niet belangrijk, de mening van milieuhippies zonder enig onderbouwend argument welquote:Op dinsdag 26 november 2013 13:33 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wat mooi is of niet, maar dat dat die oude meuk voor onnodige vervuiling en gezondheidklachten zorgen.
De eerste HAP na 6 minuten, da's niet slecht..quote:Op dinsdag 26 november 2013 13:39 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Nee, idd, de persoonlijke smaak van mensen is totaal niet belangrijk, de mening van milieuhippies zonder enig onderbouwend argument wel.
Je laatste zin ontkracht de eerstequote:Op dinsdag 26 november 2013 13:41 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
De eerste HAP na 6 minuten, da's niet slecht..
Overigens hebben die 'milieuhippies' wel degelijk een onderbouwd punt als het gaat om de hoeveelheid troep die uit een individuele auto komt. Dat heeft weinig te maken met iets abstracts als CO2, maar meer met CO, NOx en roet en daarvan is men het wel eens dat het inderdaad schadelijk is. Alleen is het aantal km's dat alle oldtimers bij elkaar maken zo gering dat het geen factor van betekenis is en daarmee rationeel gezien niet heel relevant voor de discussie.
Het maken van een Prius is milieuvriendelijk?quote:Op dinsdag 26 november 2013 13:41 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
De eerste HAP na 6 minuten, da's niet slecht..
Overigens hebben die 'milieuhippies' wel degelijk een onderbouwd punt als het gaat om de hoeveelheid troep die uit een individuele auto komt. Dat heeft weinig te maken met iets abstracts als CO2, maar meer met CO, NOx en roet en daarvan is men het wel eens dat het inderdaad schadelijk is. Alleen is het aantal km's dat alle oldtimers bij elkaar maken zo gering dat het geen factor van betekenis is en daarmee rationeel gezien niet heel relevant voor de discussie.
Mwoah...quote:Op dinsdag 26 november 2013 14:08 schreef valek het volgende:
[..]
Het maken van een Prius is milieuvriendelijk?
- het is inderdaad zo dat het productieproces van de eerste generatie Prius meer belastend was voor het milieu dan van een reguliere auto.quote:Op dinsdag 26 november 2013 15:51 schreef virl3 het volgende:
[..]
Mwoah...![]()
PRIUS OUTDOES HUMMER IN ENVIRONMENTAL DAMAGE
http://www.ncpa.org/sub/dpd/index.php?Article_ID=14304
PRIUS OUTDOES HUMMER IN ENVIRONMENTAL DAMAGE
March 14, 2007
The Toyota Prius, the flagship car for the environmentally conscious, is the source of some of the worst pollution in North America, and takes more combined energy to produce than a Hummer, says the Recorder.
Consider:
The nickel contained in the Prius' battery is mined and smelted at a plant in Ontario that has caused so much environmental damage to the surrounding environment that NASA has used the 'dead zone' around the plant to test moon rovers.
Dubbed the Superstack, the factory has spread sulfur dioxide across northern Ontario, becoming every environmentalist's nightmare.
Acid rain around the area was so bad it destroyed all the plants and the soil slid down off the hillside, according to Canadian Greenpeace energy-coordinator David Martin.
After leaving the plant, the nickel travels to Europe, China, Japan and United States, a hardly environmentally sound round the world trip for a single battery.
But that isn't even the worst part, says the Record. According to a study by CNW Marketing, the total combined energy to produce a Prius (consisting of electrical, fuel, transportation, materials and hundreds of other factors over the expected lifetime), is greater than what it takes to produce a Hummer:
The Prius costs an average of $3.25 per mile driven over a lifetime of 100,000 miles -- the expected lifespan of the Hybrid.
The Hummer, on the other hand, costs a more fiscal $1.95 per mile to put on the road over an expected lifetime of 300,000 miles.
That means the Hummer will last three times longer than a Prius and use almost 50 percent less combined energy doing it.
Source: Chris Demorro, "Prius Outdoes Hummer in Environmental Damage," The Recorder, March 7, 2007.
Inmiddels wel (zie hierboven).quote:Op dinsdag 26 november 2013 14:08 schreef valek het volgende:
[..]
Het maken van een Prius is milieuvriendelijk?
Ok.. Ze gaan voorruit, maar toch accu's zijn niet leuk. Ze moeten een beetje vaart maken met CO2 naar methanol link zodat wij dat in onze oldtimers kunnen mikken om heel errug millieu vriendelijk rond te karren, en wel belastingvrij om een beetje ontopic te blijven ..quote:
Ze doen graag huilie, beetje schraal dus.quote:Op dinsdag 26 november 2013 11:53 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Die laatste is uit 1955, dus die heeft niet echt een probleem wel?
dat weet je toch als je zo'n ding koopt?quote:Op dinsdag 26 november 2013 20:25 schreef r8v2 het volgende:
Ik vond die met die Jeep al hilarisch. Wilden ze met het ding op vakantie naar Italië, was de LPG "zo duur geworden" dat ze er maar vanaf zagen. Ik bedoel, mijn 244 liep met caravan ook 1 op 5, daar ga ik toch ook niet over huilen?
quote:Op dinsdag 26 november 2013 11:54 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Ga lekker in je Prius lelijk zitten zijn. Of op een stuk tofu knauwen. Milieuhippie.
Ja goed manquote:Op woensdag 27 november 2013 19:25 schreef T42 het volgende:
heb de papieren voor omkeuren voertuig met beperkte snelheid klaar liggen45km is genoeg in de stad. waarom? is legaal lekker regering pesten.
sure... als milieu zo belangrijk was in denhaag was alle brandstof al neutraal.quote:Op dinsdag 26 november 2013 13:33 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wat mooi is of niet, maar dat dat die oude meuk voor onnodige vervuiling en gezondheidklachten zorgen.
welk misbruik? bedrijfs/boodschappen voertuig word het danquote:Op woensdag 27 november 2013 19:29 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ja goed mandan is dat de volgende regeling die om zeep wordt geholpen door misbruikers.
kun je niet een soort pookslot ombouwen zodat je de begrenzing er weer vanaf kunt halen als je wilt?quote:Op woensdag 27 november 2013 19:25 schreef T42 het volgende:
heb de papieren voor omkeuren voertuig met beperkte snelheid klaar liggen45km is genoeg in de stad. waarom? is legaal lekker regering pesten.
kijk ff linkje boven je reaktiequote:Op woensdag 27 november 2013 20:50 schreef -niemand- het volgende:
[..]
kun je niet een soort pookslot ombouwen zodat je de begrenzing er weer vanaf kunt halen als je wilt?
dan kun je binnendoor ook sneller rijden dan 45.
quote:Op woensdag 27 november 2013 20:52 schreef T42 het volgende:
[..]
kijk ff linkje boven je reaktiemaar denk dat het wel goed vast moet zitten.
Oftewel, mensen zien een nieuwe manier om geld te besparen, de overheid ziet er mensen in grote getalen belasting ontwijken (is wat anders dan ontduiken) en bevriezen de regeling omdat het teveel kost. En dan zijn de poppen aan het dansen en is het land te klein.quote:Op woensdag 27 november 2013 19:30 schreef T42 het volgende:
[..]
welk misbruik? bedrijfs/boodschappen voertuig word het dandoet(deed) hij nu ook 350km per jaar...
maar dan heb ik geen apk, geen belasting, geen kentekenplaat, alleen WA verzekering. en over 8 jaar draaien we het terug
http://omkeuren.nl/auto.html
Landbouwvoertuig of invalidewagen?quote:Op woensdag 27 november 2013 19:25 schreef T42 het volgende:
heb de papieren voor omkeuren voertuig met beperkte snelheid klaar liggen45km is genoeg in de stad. waarom? is legaal lekker regering pesten.
voertuig met beperktesnelheidquote:Op woensdag 27 november 2013 22:41 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Landbouwvoertuig of invalidewagen?
denk dat je meer probleem hebt als ze je pakken als je te hard rijdt dan dat ze controleren of er versnellingen geblokkeerd zijn das alleen bij het rdwquote:Op woensdag 27 november 2013 20:55 schreef -niemand- het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
zo'n soort ding moet toch best om te bouwen zijn zodat hij alleen in de 1, 2 en achteruit kan.
en als je de sleutel omdraait ook in de andere versnellingen?
even een kistje eromheen timmeren en niemand die het ziet.
en als de politie je aanhoud gewoon even de sleutel omdraaien.
Ik lees net pas dit zinnetje uit de OP. Ik vind mezelf behoorlijk op de hoogte, maar dit wist ik niet. Dat betekent dus dat mijn APK-loze projectauto uit 1979 niet meer geschorst mag zijn, behalve als ik in eerste instantie kies voor volledig belasting betalen? En als hij over een jaar klaar is, dan mag ik zeker niet alsnog kiezen voor het kwarttarief?quote:Op dinsdag 26 november 2013 11:07 schreef Nucky het volgende:
NIEUWE OLDTIMER REGELING 2014
- Schorsing blijft altijd een optie als de auto niet op de openbare weg komt, maar niet als er al sprake is van een kwarttarief in hetzelfde kalenderjaar
Dat had ik gemist in alle topics. Mooiquote:Op donderdag 28 november 2013 12:55 schreef Leipo666 het volgende:
je mag ieder jaar opnieuw kiezen voor vol of overgangsregeling
Tot duizend kilo zit je er sowieso onder.quote:Op zaterdag 30 november 2013 19:45 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Dus je moet wel een heel licht wagentje hebben om onder de 120 EUR uit te komen
Klopt.quote:Op maandag 2 december 2013 12:37 schreef Captain_Ghost het volgende:
Een ding is mij nog niet duidelijk.
autos die 25 jaar oud of ouder is, moet ze voor de kwarttarief 120 euro betalen. Prima
Maar moet ze daarnaast ook nog in maand januari en februari auto stallen of niet?.
Met ingang van december 2014quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:33 schreef r8v2 het volgende:
120 euro per jaar, december, januari en februari stallen.
Heel apart, want uitgerekend de PvdA is de veroorzaker van heel het kwaad: bij het maken van het regeerakkoord eiste de PvdA dat alle vormen van oldtimervrijstelling volledig gingen verdwijnen in ruil voor steun voor de woningmarktplannen van de VVD (de gehate huurverhogingen etc). Nu de PvdA er slecht voor staat in de peilingen gooien ze het roer ineens om.quote:"Graag vernemen de leden van de fractie van de PvdA een reactie van de regering op het voorstel om de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers met een jaar uit te stellen, om beter onderzoek te kunnen doen naar de haalbaarheid van de maatregel met het oog op de door de regering gestelde milieu- en financiële doelstellingen en de inkomstenderving te dekken door de oldtimermaatregel ‘Van Vliet’, welke in ging op 01-01-2012 en waarvan de overgangsregeling af zou lopen op 01-01-2021, versneld in te voeren en wel direct per 01-01-2014. Dit zou er concreet op neerkomen dat per 01-01-2014 de grens voor vrijstelling van de MRB naar 30 jaar zou gaan (in plaats van 40 jaar zoals nu in het Belastingplan 2014 is voorzien).
Ten opzichte van de maatregel ‘Van Vliet’ betekent dit voor de overheid dat er vier bouwjaren tot aan het bereiken van de 30 jarige leeftijd opnieuw MRB plichtig worden, terwijl zij dat onder de overgangsregeling van ‘Van Vliet’ niet zouden zijn. De leden van de PvdA-fractie ontvangen hierop graag een inhoudelijke en cijfermatige reactie."
Dat zou voor mij fantastisch nieuws zijn!quote:Op donderdag 12 december 2013 19:10 schreef Bart-Willem het volgende:
Ik verwacht overigens niet dat Weekers nu iets aan gaat passen, en in het beste geval zal het 40-jaarverhaal naar 30 jaar gewijzigd worden. Maar denk niet dat het zo ver komt.
Volgens mij morgen.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:35 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Dat zou voor mij fantastisch nieuws zijn!
Wanneer is er definitief duidelijkheid? Heb namelijk al een afspraak staan om over 2 weken mijn LPG-tank eruit te laten trekken...
Uitstel hè. Linksom of rechtsom wordt je uiteindelijk toch genaaid.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:35 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Dat zou voor mij fantastisch nieuws zijn!
Wanneer is er definitief duidelijkheid? Heb namelijk al een afspraak staan om over 2 weken mijn LPG-tank eruit te laten trekken...
Ik zou niet te vroeg juichen, want dat gezever van de PvdA is puur om hun achterban die Merzedezzdiezzelz rijden en het is natuurlijk ook hypocriet van ze omdat juist de PvdA de reden is dat de oldtimerregeling eraan ging.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:35 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Dat zou voor mij fantastisch nieuws zijn!
Wanneer is er definitief duidelijkheid? Heb namelijk al een afspraak staan om over 2 weken mijn LPG-tank eruit te laten trekken...
Echt he...quote:Overheid maakt accijnstarieven voor 2014 bekend
De landelijke overheid heeft de accijnstarieven voor volgend jaar bekendgemaakt. Voor benzine gaat het tarief omhoog van 0,74655 euro naar 0,75924 euro per liter. Een verhoging van ongeveer 1,3 cent. Het dieseltarief stijgt een stuk harder. Per liter gaat er dit jaar nog 0,44028 euro accijns naar de staat. Dat wordt vanaf begin volgend jaar 0,47776 euro. Een verhoging van ruim 3,7 cent. Deze bedragen zijn alle exclusief BTW. Tel je die erbij op, dan gaat bij een literprijs benzine van 1,709 euro ongeveer 1,05 euro naar de staat. Dat is ruim 61 procent. Van de opbrengst van een liter diesel gaat bij een prijs van 1,409 euro 0,71 euro naar de schatkist. Dat is iets meer dan de helft.
Automobilisten zijn voor lpg volgend jaar ook meer kwijt. Per kilogram autogas moet de consument nu nog 0,18004 euro accijns per liter betalen. Dat wordt na de jaarwisseling 0,32217 euro. Een verhoging van ruim veertien cent per kilogram.
Inflatiecorrectie
Eerder werd al bekend dat de accijnzen omhoog zouden gaan voor lpg (zeven cent) en diesel (drie cent). Dat daarbovenop nog eens inflatiecorrectie en BTW zouden komen, net als voor benzine, was ook al duidelijk. Hoeveel de inflatiecorrectie zou bedragen en hoe hoog de nieuwe tarieven zouden worden, heeft de overheid echter onlangs pas bekendgemaakt.
Tegen de voorgenomen verhoging is veel protest gekomen, vooral vanuit de grensstreek. Pomphouders ondervinden nu al dat veel klanten naar Duitsland of België gaan om daar te tanken, vanwege de lagere prijzen. De ondernemers en de brancheverenigingen vrezen dat het brandstoftoerisme nog veel groter wordt als de accijnsverhogingen doorgevoerd zijn en verwachten door de maatregel dat veel tankstations de deuren moeten sluiten.
Eerste Kamer
De verhoogde tarieven zijn nog niet 100 procent zeker. Dinsdag praat de commissie Financiën van de Eerste Kamer over het voorstel. Een week later stemt de Eerste Kamer er over. Pas als die haar goedkeuring geeft, is het besluit definitief. De verwachting is echter dat de verhoging van de accijnstarieven op weinig weerstand zal stuiten. De Tweede Kamer heeft haar goedkeuring inmiddels gegeven, al zei VVD-Kamerlid Remco Dijkstra maandag dat de verhoging van het lpg-tarief van tafel moet. De VVD was bij de stemming een voorstander van de verhoging.
Naast de brandstoftarieven gaat ook de accijns op frisdranken, waters en vruchtensappen omhoog. Per liter vruchtensap en mineraalwater betalen klanten nu nog 0,0413 euro. Dat wordt begin volgend jaar 0,0570 euro. Een verhoging van anderhalve cent. Frisdranken worden nu nog belast met 0,0550 euro. Na de jaarwisseling betaalt de klant aan de staat 0,0759 accijns per liter. Een verhoging van plusminus twee cent. Aanvankelijk waren er plannen om ook de accijns op tabak te verhogen met negen cent met ingang van volgend jaar. Die maatregel is echter uitgesteld tot begin 2015.
Wow da's een behoorlijke verhoging voor de schoonste autobrandstof...quote:Op vrijdag 13 december 2013 08:53 schreef AchJa het volgende:
Een verhoging van ruim veertien cent per kilogram.
BTW wordt geheven over de totaalprijs incl. accijns. Net zoals je BTW betaald over energiebelasting en over waterbelasting.quote:Op vrijdag 13 december 2013 09:08 schreef CafeRoker het volgende:
Hoezo 'excl btw'? Ik was altijd in de veronderstelling dat belastingheffing over belastingheffing niet toegestaan was? Inderdaad, klok, klepel, maar toch jammer dat ik er blijkbaar naast zat.
Ter nuancering, 14ct per kilo is ongeveer 7ct per liter, maar dan nog is de schoonste brandstof het zwaarst de klos...quote:Op vrijdag 13 december 2013 09:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wow da's een behoorlijke verhoging voor de schoonste autobrandstof...
Toch altijd leuk hoe politici zich continu bezighouden met het vinden van manieren om meer geld te krijgen
Ik heb eerlijk gezegd ook een beetje zitten twijfelen om dit nou wel of niet hier te posten. Het ging mij uiteindelijk met name om het LPG deel in het verhaal waar toch een aanzienlijk aantal oldtimers mee rond rijdt (icm wel of niet verwijderen gastank), zodoende.quote:Op vrijdag 13 december 2013 09:23 schreef Hyperdude het volgende:
Ik vind bovenstaand accijnsgeklaag eigenlijk nogal off-topic hiero.
Ik ga er ook wel weer 1 kopen.quote:Op vrijdag 13 december 2013 10:25 schreef penny-wise het volgende:
Morgen ga ik gewoon een oldtimer kopen...
Fuck de regeling...
quote:Op vrijdag 13 december 2013 09:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd ook een beetje zitten twijfelen om dit nou wel of niet hier te posten. .
Oude diesels, maar die raak je aan de straatstenen niet kwijt. Collega heeft een mooie W123 Diesel.quote:Op vrijdag 13 december 2013 10:43 schreef Schurkenstaat het volgende:
[..]
Ik ga er ook wel weer 1 kopen.
De keuze is reuze!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |