Niet helemaal waar, dat zijn vooral de 190's, 740's en 240's.quote:Op vrijdag 13 december 2013 19:42 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Meeste LPG auto's zijn de E-klasses, S-klasses, 5-series en 7-series. En dat gaat allemaal richting de 1400 en 1600 kilo.
Jij zit duidelijk niet in de vroegere Duitsers.quote:Op vrijdag 13 december 2013 20:24 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Niet helemaal waar, dat zijn vooral de 190's, 740's en 240's.De 190 weegt net 1150kg (lichter als het een handbak is), de 740 weegt 1249kg (wederom: lichter als het een handbak is) en de 240 is 1222kg. Een E-klasse had je in 1980-1986 dus die valt al af.
Het aantal 7-series is behoorlijk laag en ook 5-series als oldtimers kom je lang niet zo vaak tegen als een 190 of 240.
Ik heb zelfs gas in een Subaru Mini-Jumbo ooit mogen aanschouwen, dus ik sta nergens meer van te kijken.
Niet iedereen zit zo diep in de materie, vandaar dat ik het zo noem.quote:Op vrijdag 13 december 2013 21:20 schreef Bart-Willem het volgende:
Dat noem ik geen E-klasse, maar een 200/240/300/etc.
jup maar dan heb ik weer jaar kunnen rijden met een diesel op 5000rpmquote:Op vrijdag 13 december 2013 14:41 schreef noutie het volgende:
[..]
Zodra dit populair wordt, is het afgelopen. Overal tieners in omgekeurde auto's. Houdt het verkeer op, ongelukken. De maas is snel gedicht. Rij- en kentekenbewijsplicht is vlug ingevoerd.
wel op sturen naar denhaagquote:Op vrijdag 13 december 2013 15:50 schreef Bart-Willem het volgende:
Juist, veel lui gaan de LPG er gewoon uit gooien. Zou ik ook doen als ik te weinig zou rijden (dan is het een kwestie van het omslagpunt berekenen).
Nee hoor, ik bewaar 'm lekker. Als de regeling weer wordt teruggedraaid (of als mijn auto 40 jaar wordt), gaat 'ie er gewoon weer in.quote:
ah kan ook maar dan moet je een oude gasfles op sturenquote:Op zaterdag 14 december 2013 15:47 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Nee hoor, ik bewaar 'm lekker. Als de regeling weer wordt teruggedraaid (of als mijn auto 40 jaar wordt), gaat 'ie er gewoon weer in.
Wel jammer dat het met veel haken en ogen moet dan, omdat een gebruikte LPG-installatie inbouwen onder zéér strenge regels moet.quote:Op zaterdag 14 december 2013 15:47 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Nee hoor, ik bewaar 'm lekker. Als de regeling weer wordt teruggedraaid (of als mijn auto 40 jaar wordt), gaat 'ie er gewoon weer in.
Oh, dat wist ik niet eens. Nou ja, ik heb dat ding er zo'n 3,5 jaar geleden nieuw in laten bouwen. Ik gebruik de auto zo'n 5000 km per jaar, dus die tank heb ik er wel uit. Misschien toch maar opsturen dan, vergezeld van een grote stapel stoeptegels...quote:Op zaterdag 14 december 2013 19:36 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Wel jammer dat het met veel haken en ogen moet dan, omdat een gebruikte LPG-installatie inbouwen onder zéér strenge regels moet.
quote:Tarief mrb
Voor deze oldtimers betaalt u het kwarttarief met een maximum van ¤ 120 per jaar (¤ 30 per kwartaal). Voorwaarde is dat u in de maanden december, januari en februari niet met de oldtimer rijdt. Wordt er toch gereden in die maanden, dan geldt een forse verzuimboete. Moet de auto in deze maanden een apk-keuring ondergaan, dan kunt u een tijdelijke ontheffing vragen. De regeling eindigt in 2028, als de auto’s die in 1987 zijn toegelaten 40 jaar oud zijn.
30 november verkopen aan je vrouw, normaal verzekeren, en 1 maart weer terugkopen ==> kwarttarief.quote:
91 CRX toch? Die valt nog helemaal niet onder eoa oldtimer regeling.. (anders was ik ook gaan zoeken naar een mooie rex) Wellicht kun je 'm wat goedkoper verzekeren onder eoa youngtimerregeling als het aantal km per jaar beperkt blijft tot 5000 of zo.quote:
Ik gok dat deze regeling ammenooitniet 2028 haalt, endat deze regel over twee jaar al weer op de schop gaat of zo, omdat oud blik pre 74 met gastank te populair wordt, of omdat het niet strookt met eoa europa beleid of whatever...quote:Tarief mrb
Voor deze oldtimers betaalt u het kwarttarief met een maximum van ¤ 120 per jaar (¤ 30 per kwartaal). De regeling eindigt in 2028, als de auto’s die in 1987 zijn toegelaten 40 jaar oud zijn.
die winterstop gaat volgend jaar pas in toch? tenminste; ik rijd nu nog steeds met de Niksan, en dat gaat deze winter ook gewoon gebeuren. Heb ook nog niks ontvangen van de heren in Den Haag waarop staat dat ik hem op stal moet gooien.quote:
Mooi, dan heb ik niet voor niks een setje winterbanden gekochtquote:Op zondag 15 december 2013 17:11 schreef YoshiBignose het volgende:
In 2014 moet je december stallen, vanaf 2015 jan, feb en dec. Ik heb de brief vandaag ontvangen.
Ik zie veel reacties voorbij komen dat ze vandaag post hebben ontvangen.quote:Op zondag 15 december 2013 13:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
die winterstop gaat volgend jaar pas in toch? tenminste; ik rijd nu nog steeds met de Niksan, en dat gaat deze winter ook gewoon gebeuren. Heb ook nog niks ontvangen van de heren in Den Haag waarop staat dat ik hem op stal moet gooien.
Als hij van halverwege '74 is, kan dat kloppen.quote:Op zondag 15 december 2013 21:33 schreef 2cv het volgende:
Ik heb ook een brief gekregen. Ik denk dat ik voor de Saab 60 euro aan houderschapsbelasting kwijt zal zijn. Daarna is 'ie belastingvrij![]()
Mits ik de regeltjes goed begrepen heb ...
Nee, net als diesels en LPG bakken, vanaf 40 jaar, alleen betalen zij de volle mep tot die tijd, en worden benzinerijders gematst' met dat kwarttarief verhaal en 3 maanden pikstraf per jaar.quote:Op zondag 15 december 2013 21:44 schreef 2cv het volgende:
Hij is van halverwege '84 en ik heb begrepen dat oldtimers op benzine (en daar loopt 'ie op) vanaf 30 jaar belastingvrij zullen zijn.
Ja, voor 30¤ per jaar zou ik daar ook niet meer aan beginnenquote:
Dan heb ik het verkeerd begrepenquote:Op zondag 15 december 2013 21:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, net als diesels en LPG bakken, vanaf 40 jaar, alleen betalen zij de volle mep tot die tijd, en worden benzinerijders gematst' met dat kwarttarief verhaal en 3 maanden pikstraf per jaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |