quote:
Op woensdag 18 december 2013 00:21 schreef 2cv het volgende:[..]
Echte geblokkeerd ? Daar heb ik n.l. niets van gehoord (niet dat dat alles zegt hoor

). Of was het gewoon file omdat er meer auto's (oldtimer of niet) reden dan de weg aan kon ?
Volgens ANWB, BNR en de eigen Facebook-pagina was het gewoon (even) geblokkeerd. Overigens spreekt men al van een blokkade als men langzamer dan 60km/h rijdt. Een of andere Rolls op LPG zat kennelijk wel te faken dat 'ie pech (meneer liep voor op schema) had maar weigerde de ANWB te bellen. Needless to say dat het ding uit zichzelf weer ging werken op het moment dat meneer weer op tijdschema lag.
Edit: 50 Euro is natuurlijk een absurd bedrag. Een juridische procedure is prijzig, maar echt niet zó prijzig. Ik vermoed dat de samenwerkende advocaat gewoon zijn standaard uurtarief hanteert en die van Autobelangen zelf zal ook niet gratis werken. Stel dat je 15000 man hebt die doneren, dan heb je een leuk bedrag bij elkaar. En de vraag is dan of het bij die 50 Euro blijft, of dat men volgend jaar wederom met de pet rondgaat omdat het geld dan op is (en de advocaat zich weer rijk kan rekenen).
Edit: even nagezocht, het komt op ten hoogste 683 Euro griffiekosten als men naar het Hooggerechtshof gaat, en dan nog de dagvaarding die in de meeste gevallen 100 Euro kost. Oftewel: die advocaat rekent gewoon het volle uurtarief, Autobelangen zal er zelf ook wel wat aan over willen houden en vandaar dat men veel geld nodig heeft. Naar eigen zeggen heeft de stichting de donaties van 50 Euro nu nodig om het eerste jaar door te komen. Met 30.000 leden x 50 Euro zou dat 150k zijn. Stel dat de advocaat er 5 uur per week aan spendeert (wat érg veel zou zijn) en dat een jaar lang, bij een uurtarief van 400 Euro per uur harkt de advocaat 100k binnen. Waar die andere 50k heen zijn is me dan een raadsel.
[ Bericht 19% gewijzigd door Bart-Willem op 18-12-2013 11:23:15 ]