Ze plannen standaard grote concerten samen met thuiswedstrijden Oranje / Ajax. Lijkt mij handig als ze daar eens over gaan overleggen als Ziggodome / HMH en Arena zijnde. Dit lijkt mij niet helemaal veilig ook zo druk.quote:Op woensdag 20 november 2013 09:39 schreef _serial_ het volgende:
Het was een beetje druk op Amsterdam Bijlmer Arena gisterenavond, tegelijk een voetbalwedstrijd, Concert in HMH, en concert in Ziggo dome :
[ afbeelding ]
Duidelijk!quote:Op woensdag 20 november 2013 09:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee het vonkt als de klere en daar kunnen moderne treinen slecht tegen (omdat het de spanning en stroom telkens onderbreekt).
Heuh daar stond ik ook ergens.quote:Op woensdag 20 november 2013 09:39 schreef _serial_ het volgende:
Het was een beetje druk op Amsterdam Bijlmer Arena gisterenavond, tegelijk een voetbalwedstrijd, Concert in HMH, en concert in Ziggo dome :
[ afbeelding ]
Het was niet eens zo slecht geregeld, er waren extra treinen ingelegd die in mijn geval bestond uit een ViRMIV & een VIRMVIquote:Op woensdag 20 november 2013 09:48 schreef boriq het volgende:
[..]
Maandag was het met twee concerten al lekker druk in de 11687/1787 (Shl-Es), ben daarom vannacht maar in Amsterdam gebleven aangezien ik liever niet in een solo ICM zit met 2 concerten en een voetbalwedstrijd tegelijkertijd.
Als de trein gewoon lang genoeg is is er niks aan de hand.quote:Op woensdag 20 november 2013 09:50 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Ze plannen standaard grote concerten samen met thuiswedstrijden Oranje / Ajax. Lijkt mij handig als ze daar eens over gaan overleggen als Ziggodome / HMH en Arena zijnde. Dit lijkt mij niet helemaal veilig ook zo druk.
Heb je een punt wel.quote:Op woensdag 20 november 2013 10:36 schreef b2py het volgende:
Wat ik ermee wilde zeggen dat je niet het probleem overbevolking van Bijlmer bij de ArenA en omliggende evenementenlocaties moet neerleggen maar bij de vervoerders die zsm het station leeg moet trekken.
Ik denk dat je het probleem moet verdelen; de podia in de omgeving moeten opletten met het boeken van concerten mocht Ajax of het Nederlands elftal spelen in de ArenA en de vervoerder (vooral de NS, in de metro was het schrikbarend rustig gisteravond op ArenA rond 22:30) moet langere of extra treinen inzetten.quote:Op woensdag 20 november 2013 10:36 schreef b2py het volgende:
Wat ik ermee wilde zeggen dat je niet het probleem overbevolking van Bijlmer bij de ArenA en omliggende evenementenlocaties moet neerleggen maar bij de vervoerders die zsm het station leeg moet trekken.
Op zich kan het best tegelijk zijn, mits tussen de eindtijdstippen ongeveer 3 kwartier in zit.quote:Op woensdag 20 november 2013 10:43 schreef boriq het volgende:
[..]
Ik denk dat je het probleem moet verdelen; de podia in de omgeving moeten opletten met het boeken van concerten mocht Ajax of het Nederlands elftal spelen in de ArenA en de vervoerder (vooral de NS, in de metro was het schrikbarend rustig gisteravond op ArenA rond 22:30) moet langere of extra treinen inzetten.
klopt, alleen beginnen bijna alle concerten altijd om 20:00-20:30(HMH agenda, scroll maar is naar beneden en kijk maar naar de tijden), met dan de hoofdact om 21:15 die duurt tot 22:45-23:00. Dit verschilt bijna nooit, enige waar je dan mee kunt schuiven zijn de voetbalwedstrijden. Om 19:45 beginnen ipv. 20:30.quote:Op woensdag 20 november 2013 10:57 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Op zich kan het best tegelijk zijn, mits tussen de eindtijdstippen ongeveer 3 kwartier in zit.
Ja dat kunnen ze. Voor mijn gevoel is gisteravond een uitzondering. Als Ajax thuis speelt zal een groot deel van het publiek met de metro komen of op de fiets. Op oranje komt veel meer een landelijk publiek op af. Er komt dus veel meer druk op de spoorwegen dan op de metro.quote:Op woensdag 20 november 2013 10:38 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Heb je een punt wel.Ik vraag mij alleen af of dit een klus is die je wel toe kan vertrouwen aan hun. Gaat het dan niet erger uit de klauwen lopen?
tering jantje zeg. Als je met een groepje bent en je moet richting Schiphol, Amersfoort of Almere dan zou ik het wel weten, namelijk dat pad langs de trainingsvelden van Ajax nemen naar Duivendrecht. Is een minuut of 10 lopen.quote:Op woensdag 20 november 2013 09:39 schreef _serial_ het volgende:
Het was een beetje druk op Amsterdam Bijlmer Arena gisterenavond, tegelijk een voetbalwedstrijd, Concert in HMH, en concert in Ziggo dome :
[ afbeelding ]
Blijft mooi om te zien. Heb het al eens van een afstandje gezien met een ICM die tussen Zwolle en Leeuwarden reedquote:
die concerten kunnen ook niet later beginnen omdat je anders grote delen van het land niet meer kunt bereiken per treinquote:Op woensdag 20 november 2013 11:00 schreef boriq het volgende:
[..]
klopt, alleen beginnen bijna alle concerten altijd om 20:00-20:30(HMH agenda, scroll maar is naar beneden en kijk maar naar de tijden), met dan de hoofdact om 21:15 die duurt tot 22:45-23:00. Dit verschilt bijna nooit, enige waar je dan mee kunt schuiven zijn de voetbalwedstrijden. Om 19:45 beginnen ipv. 20:30.
Reed nou hun V'tje nog maar, die jaagt het er zo af (paar jaar terug ook op Dordrecht-Geldermalsen, daar heeft NS ook een V'tje moeten laten rijden om de bovenleiding schoon te krijgen, met een GTW lukte het niet)quote:Op woensdag 20 november 2013 08:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nope.twitter:nsreiziger twitterde op woensdag 20-11-2013 om 08:26:58RT @rahimspoor: Op de kippenlijn is er rijpafzetting op de bovenleiding. Treinen rijden daar met vertraging. Ook rijden er minder stoptreinen #connexxion reageer retweet
Zo zien we maar weer dat ouderwets materieel vaak gewoon veel degelijker is dan de rijdende computers van tegenwoordigquote:Op woensdag 20 november 2013 11:30 schreef dennistd het volgende:
[..]
Reed nou hun V'tje nog maar, die jaagt het er zo af (paar jaar terug ook op Dordrecht-Geldermalsen, daar heeft NS ook een V'tje moeten laten rijden om de bovenleiding schoon te krijgen, met een GTW lukte het niet)
quote:Op woensdag 20 november 2013 11:31 schreef James1988 het volgende:
NS (volgens NRC): treinen sneller dan 200 km/u, zoals geëist door de kamer, is onhaalbaar. Lijkt mij dat er dan toch maar één mogelijkheid is, namelijk het plan afwijzen?
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)lternatieven-van-ns/
Tussen de regels door dient men te lezen 'voor de verandering eindelijk eens een keer'.quote:Als het toch niet blijkt te kunnen, zijn we er nu in elk geval op tijd bij.
Dat was dan een probleem met de oorspronkelijke concessie en had dus op dat moment door de NS gemeld moeten worden. Het is niet alsof die 'hogere' snelheid een nieuwe eis is.quote:Ook een hogere snelheid ziet het bedrijf niet zitten. Daarvoor zijn duurdere treinen nodig terwijl de tijdswinst minimaal is.
Nou..daar noem je wat want het is verdomd irritant als je te midden van die mensenmassa zit op weg naar huis na een lange en vermoeide dag. Ooit meegemaakt en ik kan je vertellen dat het verre van goed is voor je gemoedstoestand.quote:Op woensdag 20 november 2013 09:50 schreef Ajaxfan het volgende:
Ze plannen standaard grote concerten samen met thuiswedstrijden Oranje / Ajax. Lijkt mij handig als ze daar eens over gaan overleggen als Ziggodome / HMH en Arena zijnde. Dit lijkt mij niet helemaal veilig ook zo druk.
Onhaalbaar volgens wat. En zoals we gisteren concludeerden is het ook compleet ridicuul om harder dan 200 te willen rijden dus ik snap waarom we op grond van dit bericht NS af te schuiven.quote:Op woensdag 20 november 2013 11:31 schreef James1988 het volgende:
NS (volgens NRC): treinen sneller dan 200 km/u, zoals geëist door de kamer, is onhaalbaar. Lijkt mij dat er dan toch maar één mogelijkheid is, namelijk het plan afwijzen?
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)lternatieven-van-ns/
Ik snap niets van jouw post.quote:Op woensdag 20 november 2013 11:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Onhaalbaar volgens wat. En zoals we gisteren concludeerden is het ook compleet ridicuul om harder dan 200 te willen rijden dus ik snap waarom we op grond van dit bericht NS af te schuiven.
Alleen ging het bij de oorspronkelijke concessie over een beperkt aantal treinen dat alleen maar op de HSL dienst zou doen.quote:Op woensdag 20 november 2013 11:42 schreef De_Hertog het volgende:
Dat was dan een probleem met de oorspronkelijke concessie en had dus op dat moment door de NS gemeld moeten worden. Het is niet alsof die 'hogere' snelheid een nieuwe eis is.
Op Zwolle-Almere kan je zo 5 á 6 minuten winnen. Dat is best een hoop.quote:Op woensdag 20 november 2013 12:02 schreef GlenSpey het volgende:
Dat hele 200 rijden is IMO ook gewoon onzin. De baanvakken in Nederland zijn gewoon niet lang genoeg om daar echt flinke tijdswinst mee te behalen.
De aanschaf van het benodigde materieel om 200 te kunnen gaat nooit opwegen tegen de paar minuten die je ermee op je reis gaat winnen.
Natuurlijk, maar als je achteraf concessie-eisen gaat afzwakken of 'niet langer haalbaar' vind ben je wel oneerlijk bezig tegenover de andere inschrijvers. Er waren wellicht best partijen die met de korting die NS inmiddels heeft en met materieel dat 200 rijd een beter bod hadden kunnen doen. Goed, dat onderzoek loopt nu ook, maar ik vind het proces nog steeds erg slecht - en dat is inderdaad niet alleen aan NS te wijten.quote:Op woensdag 20 november 2013 12:02 schreef ReisT het volgende:
[..]
Alleen ging het bij de oorspronkelijke concessie over een beperkt aantal treinen dat alleen maar op de HSL dienst zou doen.
Nu gaat het over een veel grotere bestelling van materieel dat op de HSL én het Hoofdrailnet gaat rijden.
Ziet er meer uit als NS portalen...quote:Op woensdag 20 november 2013 11:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Blijft mooi om te zien. Heb het al eens van een afstandje gezien met een ICM die tussen Zwolle en Leeuwarden reed
Misschien wel, maar dan nog vind ik die paar minuten de extra kosten niet waard. Want de treinkaartjes zullen er ook niet goedkoper van wordenquote:Op woensdag 20 november 2013 12:10 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Op Zwolle-Almere kan je zo 5 á 6 minuten winnen. Dat is best een hoop.
Dan ben ik benieuwd naar hoe de meningen hier zijn als de treinkaartjes weer eens flink duurder zijn geworden, nadat de 200 km/h treinen zijn aangeschaftquote:Op woensdag 20 november 2013 12:38 schreef b2py het volgende:
Op een reis 13‰ tijdswinst boeken mag van mij wel hoor..
Het verschil tussen treinen voor 160 of 200 is niet zo groot meer tegenwoordig. In de praktijk leveren fabrikanten voor beide snelheden varianten van hetzelfde basisontwerp.quote:Op woensdag 20 november 2013 12:02 schreef GlenSpey het volgende:
De aanschaf van het benodigde materieel om 200 te kunnen gaat nooit opwegen tegen de paar minuten die je ermee op je reis gaat winnen.
voornamelijk ook door niet meer te stoppen te Lelydorp toch?quote:Op woensdag 20 november 2013 12:10 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Op Zwolle-Almere kan je zo 5 á 6 minuten winnen. Dat is best een hoop.
Er waren ook betere redenen om Al Capone achter de tralies te zetten dan belastingontduiking. Soms moet je blij zijn met wat je hebtquote:Op woensdag 20 november 2013 11:34 schreef ReisT het volgende:
Er zijn veel belangrijkere redenen om het plan van NS af te wijzen dan "te lage snelheid".
Wowquote:Op woensdag 20 november 2013 09:39 schreef _serial_ het volgende:
Het was een beetje druk op Amsterdam Bijlmer Arena gisterenavond, tegelijk een voetbalwedstrijd, Concert in HMH, en concert in Ziggo dome :
[ afbeelding ]
quote:
Het is niet altijd te voorkomen, maar echt goed is het niet, het slijt harder dan normaal idd.quote:Op woensdag 20 november 2013 15:06 schreef dennistd het volgende:
Het valt me in Enschede trouwens op dat de scheiders van de bovenleiding (die dingen hier onderaan: http://energievoorziening.funnymedia.nl/onderdeelvdmaand/lo.htm) zo verschrikkelijk vonken. Is dat normaal? Goed voor de panto lijkt het me niet in elk geval...
Ja!quote:Op woensdag 20 november 2013 12:26 schreef _serial_ het volgende:
Nog meer mensen opgevallen dat NS OV-Chipknippaaltjes nu "Uitgecheckt" ipv "Tot Ziens" weergeven ?
Waarschijnlijk ook "Ingecheckt" maar toen was ik nog slaperig.
'U heeft uw bestemming bereikt en kunt een lichte schok voelen'.quote:
Ja zorgt voor meer slijtage aan de koolstofstrip. Nee is geen probleem. De extra ruimte op de koolstofstrip kan dit opvangen.quote:Op woensdag 20 november 2013 15:06 schreef dennistd het volgende:
Het valt me in Enschede trouwens op dat de scheiders van de bovenleiding (die dingen hier onderaan: http://energievoorziening.funnymedia.nl/onderdeelvdmaand/lo.htm) zo verschrikkelijk vonken. Is dat normaal? Goed voor de panto lijkt het me niet in elk geval...
Chester Station, in Chester net onder Liverpoolquote:
Rail Away, 19:55-20:25 NL 2quote:Een reis van de Schotse hoofdstad Edinburgh over de grootste spoorbrug van de wereld. Voor de hoofdstad van de Highlands Inverness wordt bereikt krijgen reizigers een goed beeld van de grote variatie die het Schotse landschap biedt.
quote:
ANWB heeft direkt maar vijf jaar aan achterstallige eisen verzameld?quote:ANWB wil sneller en gemakkelijker geld terug bij treinvertraging
woensdag 20 november 2013
De regeling ‘Geld terug bij vertraging’ moet ruimhartiger en simpeler worden: 50 procent van de ritprijs bij 15 minuten vertraging en 100 procent bij 30 minuten automatisch teruggestort op je OV-chipkaart. Daarvoor pleit de ANWB, meldt OV-Magazine in een nieuwsbrief.
“Dat voelt NS direct in de portemonnee”, aldus de organisatie. Reizigers die de laatste bus, tram of metro missen omdat hun trein vertraging had, moeten voortaan de garantie krijgen dat ze thuiskomen; met vervangend vervoer of een taxibon. Bij storingen van kaartautomaten moeten reizigers ook een kaartje kunnen kopen of kunnen inchecken bij de conducteur zonder dat dat hen extra geld kost. Verder wil de ANWB alleen duurdere treinkaartjes als 75 procent of meer het NS-vervoer een 7 of hoger geeft.
De ANWB verwacht van NS de komende tien jaar "vanzelfsprekende ketenmobiliteit, reële reizigersfocus, uitmuntende reisinformatie en feilloze betrouwbaarheid". Dat schrijft de bond in een advies aan het ministerie van Infrastructuur en Milieu over de nieuwe NS-vervoerconcessie 2015-2025 voor het hoofdrailnet. Het bureau TransTec heeft de ANWB geholpen met het advies.
De vereniging pleit verder dat NS het voortouw gaat nemen in het ketenvervoer. Ook moet de OV-fiets uitgroeien tot een landelijk deelfietssysteem, vindt de ANWB. Verder dient NS zich in te spannen voor achteraf betalen (reizen op rekening) en best price (automatisch het voordeligste tarief) op de OV-chipkaart.
Bron: http://www.treinreiziger.(...)m_source=twitterfeed
Ik vond station Stuttgart wel leuk in de toren van het station is er een grote tentoonstelling over Stuttgart 21. De route tussen Stutttgart en Ulm staat bekend als een fraaie route, en je bent mooi op tijd want over een tijdje ligt er een nieuwe spoorlijn tussen Stuttgart en Ulm.quote:Op woensdag 20 november 2013 17:01 schreef greavy het volgende:
Is dit wat een leuke route om in München te komen? De route via de Rheinstrecke ken ik inmiddels wel, net als de route via de HSL enzo.
Dordrecht Za, 05.04.14 vertrek 07:05 1b IC 2627 Intercity
Rotterdam Centraal Za, 05.04.14 aankomst 07:19 9
Rotterdam Centraal Za, 05.04.14 vertrek 07:58 4 THA 9316 Thalys
Paris Nord Za, 05.04.14 aankomst 10:35
Paris Est Za, 05.04.14 vertrek 11:25 TGV 9573 TGV
Stuttgart Hbf Za, 05.04.14 aankomst 15:04 6
Stuttgart Hbf Za, 05.04.14 vertrek 15:58 15 EC 1217 Eurocity
München Hbf Za, 05.04.14 aankomst 18:11
Of
Paris Est Za, 05.04.14 vertrek 15:25 TGV 9575 TGV
München Hbf Za, 05.04.14 aankomst 21:27
Ottignies gepasseerd door Namen, mijn topografische kennis is best groot maar ik had er nog nooit van gehoordquote:Op woensdag 20 november 2013 18:30 schreef b2py het volgende:
Brussel-Zuid meeste reizigers in 2012, op de voet gevolg door Gent Sint-Pieters.
http://www.deredactie.be/(...)grootste_belgische_s
Verbaast me dat Antwerpen-Centraal zo weinig reizigers kent. Wanneer gaat er een IC Nederland - Gent rijden?quote:Op woensdag 20 november 2013 18:37 schreef bork het volgende:
[..]
Ottignies gepasseerd door Namen, mijn topografische kennis is best groot maar ik had er nog nooit van gehoord
Sinds wanneer is de ANWB er voor de belangen van treinreizigers? Dat is alsof Driek Rijkswaterstaat wil aanpakken vanwege de staat van de rijkswegen.quote:Op woensdag 20 november 2013 18:20 schreef Litpho het volgende:
[..]
ANWB heeft direkt maar vijf jaar aan achterstallige eisen verzameld?. Er kan best het nodige beter bij de NS, maar 100% bij dertig minuten? Daar gaat Jeroen niet blij van zijn (en is volgens mij ook niet reëel).
http://www.prorail.nl/nie(...)hilversum-media-parkquote:Op woensdag 20 november 2013 19:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Vingerverven deel 8.726.224.192.809.788:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 20 november 2013 19:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Vingerverven deel 8.726.224.192.809.788:
[ afbeelding ]
Je moet die Belgische cijfers inderdaad nog x2 doen.quote:Op woensdag 20 november 2013 18:41 schreef Dr_Flash het volgende:
hoe is dit geteld? is die 54k van Brussel-Zuid te vergelijken met de 150k van Amsterdam Centraal? Of moet er nog ergens iets verdubbeld of gehalveerd worden?
In België worden alleen de instappers geteld, en niet de uitstappers.quote:Op woensdag 20 november 2013 18:41 schreef Dr_Flash het volgende:
hoe is dit geteld? is die 54k van Brussel-Zuid te vergelijken met de 150k van Amsterdam Centraal? Of moet er nog ergens iets verdubbeld of gehalveerd worden?
Ah, oké. Oorspronkelijk had ik gepland staan via de Rheinstrecke (EuroCity vanaf Duisburg en dan onderweg een keer overstappen), maar dat traject heb ik al genoeg gedaan. Via Parijs ken ik alleen de Thalys.quote:Op woensdag 20 november 2013 18:23 schreef bork het volgende:
[..]
Ik vond station Stuttgart wel leuk in de toren van het station is er een grote tentoonstelling over Stuttgart 21. De route tussen Stutttgart en Ulm staat bekend als een fraaie route, en je bent mooi op tijd want over een tijdje ligt er een nieuwe spoorlijn tussen Stuttgart en Ulm.
quote:Op woensdag 20 november 2013 19:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Omdat zoeen biels in één stuk te groot is voor in de kachel natuurlijk
Lees meerquote:Le premier TGV Paris-Montpellier-Perpignan-Barcelone prévu pour le 15 décembre
Le premier train ā grande vitesse reliant Paris ā Barcelone devrait circuler le 15 décembre, a annoncé, mercredi, la ministre espagnole des Transports, Ana Pastor, permettant de relier les deux villes en 6h20. Reste qu'entre Nîmes et Perpignan, le TGV circulera ā 160km/h, sur une voie classique.
Als je niet in één dag in München hoeft te zijn kun je ook nog de klassieke EuroCity Bruxelles-Basel overwegen, nu dat ding nog bestaat.quote:Op woensdag 20 november 2013 19:48 schreef greavy het volgende:
[..]
Ah, oké. Oorspronkelijk had ik gepland staan via de Rheinstrecke (EuroCity vanaf Duisburg en dan onderweg een keer overstappen), maar dat traject heb ik al genoeg gedaan. Via Parijs ken ik alleen de Thalys.
Dan gaan wij voor deze route. Alleen jammer dat voor InterRail de Thalys nog ¤39 reserveringskosten vraagt. Kan dan beter vroegboeken voor ¤25 enkele reis. TGV Paris - Stuttgart is ¤13 reserveringstoeslag.
Ook echt 50 cm voor einde spoorstaafquote:Op woensdag 20 november 2013 19:51 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Foto: Sander van Rossum
Tsja, ICMm'etje op het zelden gebruikte spoor 4 sturen in Gouda. Maar waarom?
Vandaag?quote:Op woensdag 20 november 2013 19:51 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Foto: Sander van Rossum
Tsja, ICMm'etje op het zelden gebruikte spoor 4 sturen in Gouda. Maar waarom?
Ik denk dat ze gewoon gewend zijn geraakt aan het pesten van IenM, eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 20 november 2013 19:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Sinds wanneer is de ANWB er voor de belangen van treinreizigers? Dat is alsof Driek Rijkswaterstaat wil aanpakken vanwege de staat van de rijkswegen.
Zozo, toch wel! Ik ben benieuwd naar wat een kaartje gaat kosten.quote:Op woensdag 20 november 2013 20:01 schreef greavy het volgende:
Hee James, de TGV naar Barcalona komt er hoor!
[..]
Lees meer
Ja, OOIT hebben ze dat voorelkaar gekregen. Heeft even geduurd, maar dan hebbie ook wat. Gelukkig gold hier niet "van uitstel komt afstel"
Shit, niet gezien, maar ik kwam dan ook van de andere richting.quote:
Hema had hem afgelopen zaterdag, weet niet wanneer die afliep.quote:Op woensdag 20 november 2013 20:33 schreef Guppyfriend het volgende:
![]()
Zijn er op dit moment nog acties met afgeprijsde dagkaartjes? Van HEMA of Kruidvat of iets dergelijks? Ik zit te zoeken, maar kan niks vinden. Misschien weten jullie nog iets?
Gebeurt om 10:33quote:Op woensdag 20 november 2013 20:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Shit, niet gezien, maar ik kwam dan ook van de andere richting.
Lijkt erop dat die nog actief isquote:Op woensdag 20 november 2013 20:34 schreef b2py het volgende:
[..]
Hema had hem afgelopen zaterdag, weet niet wanneer die afliep.
Zie anders hier: http://www.treinreiziger.nl/reizen/kortingsacties
roep ik ook al een hele tijd. Zeker omdat het nu wel mogelijk moet zijn om ook uit te rekenen wat het afhandelen van de treinvolgorde verderop op het spoor betekent voor de treinenloop. Kan nog heel veel winst mee geboekt wordenquote:Op woensdag 20 november 2013 20:25 schreef b2py het volgende:
Upgraded EARS for better performance
Soort ARI maar dan van Network Rail. Heeft interessante updates gehad die wmb ook wel naar ARI mogen komen.
Dat spoor werd voorheen alleen gebruikt voor de laatste IC Gouda - Rotterdam. Geen idee of dat nog zo is. Maar een goed roestig spoor in combinatie met het weer vanmorgen, kan gezorgd hebben voor lekker glad spoor.quote:
Op zich zijn volgordewisselingen afgedekt in ARI én de regelgeving van de treindienstleider, maar de DVL kan dat overrulen. Dat zal in het VK niet anders zijn.quote:Op woensdag 20 november 2013 20:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
roep ik ook al een hele tijd. Zeker omdat het nu wel mogelijk moet zijn om ook uit te rekenen wat het afhandelen van de treinvolgorde verderop op het spoor betekent voor de treinenloop. Kan nog heel veel winst mee geboekt worden
Ah, ze hadden ARS en ze hebben nu EARS. De apparatuur die daarvoor gebruikt werd was zeker de Advanced Route Setting Equipment? Ach ja, bekt beter dan 'ARI'quote:Op woensdag 20 november 2013 20:25 schreef b2py het volgende:
Upgraded EARS for better performance
Soort ARI maar dan van Network Rail. Heeft interessante updates gehad die wmb ook wel naar ARI mogen komen.
Zou niet meer dan terecht zijn. Inkorten tot Elst is een voorschot nemen op opheffing.quote:Op woensdag 20 november 2013 21:04 schreef Peterselieman het volgende:
Mogelijk blijft het treintje tussen Tiel en Arnhem toch in zijn volledigheid rijden en wordt de lijn niet ingekort tot Elst.
http://www.gelderlander.n(...)iel-arnhem-1.4105975
Ik zou kunnenquote:Op woensdag 20 november 2013 21:49 schreef Socios het volgende:
"Nieuwjaarsrondje" ff op 18 januari 2014, oké? Thanks
Scheelt ook weer een hele stemronde, uitzoeken van een datum etc.
klopt. niet dat het nu een heel druk lijntje is natuurlijkquote:Op woensdag 20 november 2013 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zou niet meer dan terecht zijn. Inkorten tot Elst is een voorschot nemen op opheffing.
Ik ook. Wel liever op een doordeweekse dag ivm vrij reizen maar dat zullen anderen weer andersom hebbenquote:
Tiel zou er een tweede Rhenen mee worden maar okee.quote:Op woensdag 20 november 2013 21:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt. niet dat het nu een heel druk lijntje is natuurlijk
Knopen we die twee toch aan elkaar?!quote:Op woensdag 20 november 2013 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tiel zou er een tweede Rhenen mee worden maar okee.
Daar zitten we al heel lang op te wachten inderdaadquote:Op woensdag 20 november 2013 22:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Knopen we die twee toch aan elkaar?!
Regel ook ff waar we heen gaan danquote:Op woensdag 20 november 2013 21:49 schreef Socios het volgende:
"Nieuwjaarsrondje" ff op 18 januari 2014, oké? Thanks
Scheelt ook weer een hele stemronde, uitzoeken van een datum etc.
Wedden dat hij met Duitsland komt?quote:Op woensdag 20 november 2013 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Regel ook ff waar we heen gaan dan
Ff de materieelinzet afwachtenquote:Op woensdag 20 november 2013 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Regel ook ff waar we heen gaan dan
Nou dat treft dan. Vorig jaar waren we in België immers.quote:Op woensdag 20 november 2013 22:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wedden dat hij met Duitsland komt?
Probleem is dat velen geen ICE Fahrkarte willen aanschaffenquote:Op woensdag 20 november 2013 22:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wedden dat hij met Duitsland komt?
Dit jaar. Vorig jaar waren we in Duitsland (Venlo -> Bad Bentheim met Regionalverkehr)quote:Op woensdag 20 november 2013 22:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou dat treft dan. Vorig jaar waren we in België immers.
ja hehe, "het vorige jaar" op het moment dat het delict zal gaan plaatsvinden. Wijsneusquote:Op woensdag 20 november 2013 22:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dit jaar. Vorig jaar waren we in Duitsland (Venlo -> Bad Bentheim met Regionalverkehr)
Arnhem - Duisburg Hbf - Hamm (Westf) - Kassel Wilhelmshöhe (über Soest - Paderborn Hbf) - Hannover Hbf - Bremen Hbf - Osnabrück Hbf.quote:Op woensdag 20 november 2013 22:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar wat had je voor ICE-rit in gedachten Socios?
Onzinnig, dat is veel en veel te lang.quote:Op woensdag 20 november 2013 22:51 schreef Socios het volgende:
[..]
Arnhem - Duisburg Hbf - Hamm (Westf) - Kassel Wilhelmshöhe (über Soest - Paderborn Hbf) - Hannover Hbf - Bremen Hbf - Osnabrück Hbf.
Bijvoorbeeld
Fixed.quote:Op woensdag 20 november 2013 23:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Een deeltraject ICE kan best wel natuurlijk. Bielefeld - Hagen of zo bijvoorbeeld. Maar alleen maar blind mijlen rammen om het mijlen bier rammen, tegen betaling van een godsvermogen, dat zie ik niet wel zitten.
Kilometers maken in die kut 'Flirtnahverkehr' treintjes is toch ook niks? Dan beter IC Berlin, ICRm en binnenlandse ICE knallen.quote:Op woensdag 20 november 2013 23:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Een deeltraject ICE kan best wel natuurlijk. Bielefeld - Hagen of zo bijvoorbeeld. Maar alleen maar blind mijlen rammen om het mijlen rammen, tegen betaling van een godsvermogen, dat zie ik niet zitten.
quote:
ICRmquote:Op woensdag 20 november 2013 23:03 schreef Socios het volgende:
[..]
Kilometers maken in die kut 'Flirtnahverkehr' treintjes is toch ook niks? Dan beter IC Berlin, ICRm en binnenlandse ICE knallen.
Ja maar het moet voor andere mensen ook leuk en betaalbaar blijven. Ik heb geen zin om de hele dag alleen met jou in de trein te zittenquote:Op woensdag 20 november 2013 23:03 schreef Socios het volgende:
[..]
Kilometers maken in die kut 'Flirtnahverkehr' treintjes is toch ook niks? Dan beter IC Berlin, ICRm en binnenlandse ICE knallen.
Die FLIRT's zijn best geinig hoor!quote:Op woensdag 20 november 2013 23:03 schreef Socios het volgende:
[..]
Kilometers maken in die kut 'Flirtnahverkehr' treintjes is toch ook niks? Dan beter IC Berlin, ICRm en binnenlandse ICE knallen.
Dat is tegenwoordig te voorkomen met ovtijden.comquote:Op woensdag 20 november 2013 23:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:als het maar geen sneue klaagzang wordt als we per ongeluk in VIRM terecht komen.
Precies. Een leuk dagje er op uit met een groep gelijkgestemden. Onbereden trajecten kom ik binnen een dag reizen sowieso niet meer tegen (aangenomen dat ik ook nog terug moet kunnen)quote:Op woensdag 20 november 2013 23:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
als het maar geen sneue klaagzang wordt
Een rol duct tape is ook genoeg hoorquote:Op woensdag 20 november 2013 23:11 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat is tegenwoordig te voorkomen met ovtijden.com
Ik vermoed dat wij elkaar wel liggen, ondanks onze aanvarinkjes af en toe.quote:Op woensdag 20 november 2013 23:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. Een leuk dagje er op uit met een groep gelijkgestemden. Onbereden trajecten kom ik binnen een dag reizen sowieso niet meer tegen (aangenomen dat ik ook nog terug moet kunnen)
Dat kan dan weer sowieso goed in de ICE'squote:
Via Rheine over de Emslandstrecke dan en via Leer (D) bij Bad Neuschans weer terug de grens over. Heeft Peterselieman ook een keer een makje.quote:Op woensdag 20 november 2013 22:57 schreef b2py het volgende:
Randvoorwaarde, er was Dennis belooft bij Hengelo of Enschede de grens over te gaan.
Jawel, dat komt best goedquote:Op woensdag 20 november 2013 23:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik vermoed dat wij elkaar wel liggen, ondanks onze aanvarinkjes af en toe.
En bier.
wat wordt het dan voor jou ipv vrij reizen ?quote:Op woensdag 20 november 2013 23:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
ik heb vanaf 1 januari geen vrij reizen meer.
ALLEEN dat? Dat vind ik dan ook wel weer een beetje ambitie-arm zeg maar.quote:Op woensdag 20 november 2013 23:16 schreef Socios het volgende:
[..]
Via Rheine over de Emslandstrecke dan en via Leer (D) bij Bad Neuschans weer terug de grens over. Heeft Peterselieman ook een keer een makje.
Een kortingskaart. 40% ofzo. Maar ik loop wel even langs de HEMA binnenkort.quote:Op woensdag 20 november 2013 23:17 schreef _serial_ het volgende:
[..]
wat wordt het dan voor jou ipv vrij reizen ?
Een paar tientjes, boeiendquote:Op woensdag 20 november 2013 23:17 schreef _serial_ het volgende:
[..]
wat wordt het dan voor jou ipv vrij reizen ?
Nieuweschans vind ik dan weer een uitstekend idee.quote:Op woensdag 20 november 2013 23:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ALLEEN dat? Dat vind ik dan ook wel weer een beetje ambitie-arm zeg maar.
Oh ik ook wel hoor, maar ik denk dat er wel IETS meer moet kunnen. Osnabrück - Oldenburg bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 20 november 2013 23:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nieuweschans vind ik dan weer een uitstekend idee.
Hengelo - Osnabrück Hbf (Pimpel) - Bremen Hbf (ICE) - Leer (RE) dan?quote:Op woensdag 20 november 2013 23:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ALLEEN dat? Dat vind ik dan ook wel weer een beetje ambitie-arm zeg maar.
Kan. Ff plannen hoe lang dat zou duren.quote:Op woensdag 20 november 2013 23:21 schreef Socios het volgende:
[..]
Hengelo - Osnabrück Hbf (Pimpel) - Bremen Hbf (ICE) - Leer (RE) dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |