abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 november 2013 @ 09:50:18 #152
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_133438353
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 09:39 schreef _serial_ het volgende:
Het was een beetje druk op Amsterdam Bijlmer Arena gisterenavond, tegelijk een voetbalwedstrijd, Concert in HMH, en concert in Ziggo dome :

[ afbeelding ]
Ze plannen standaard grote concerten samen met thuiswedstrijden Oranje / Ajax. Lijkt mij handig als ze daar eens over gaan overleggen als Ziggodome / HMH en Arena zijnde. Dit lijkt mij niet helemaal veilig ook zo druk.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  woensdag 20 november 2013 @ 09:51:14 #153
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_133438378
quote:
2s.gif Op woensdag 20 november 2013 09:34 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee het vonkt als de klere en daar kunnen moderne treinen slecht tegen (omdat het de spanning en stroom telkens onderbreekt).
Duidelijk!

quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 09:39 schreef _serial_ het volgende:
Het was een beetje druk op Amsterdam Bijlmer Arena gisterenavond, tegelijk een voetbalwedstrijd, Concert in HMH, en concert in Ziggo dome :

[ afbeelding ]
Heuh daar stond ik ook ergens.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 09:48 schreef boriq het volgende:

[..]

Maandag was het met twee concerten al lekker druk in de 11687/1787 (Shl-Es), ben daarom vannacht maar in Amsterdam gebleven aangezien ik liever niet in een solo ICM zit met 2 concerten en een voetbalwedstrijd tegelijkertijd. :)
Het was niet eens zo slecht geregeld, er waren extra treinen ingelegd die in mijn geval bestond uit een ViRMIV & een VIRMVI
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_133438901
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 09:50 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

Ze plannen standaard grote concerten samen met thuiswedstrijden Oranje / Ajax. Lijkt mij handig als ze daar eens over gaan overleggen als Ziggodome / HMH en Arena zijnde. Dit lijkt mij niet helemaal veilig ook zo druk.
Als de trein gewoon lang genoeg is is er niks aan de hand.
  woensdag 20 november 2013 @ 10:27:55 #155
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_133439108
Ah het sterke punt van de NS dus!
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  woensdag 20 november 2013 @ 10:28:50 #156
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_133439132
Hup zestien bakken dan maar? In dit geval rijdt het GVB die mensen makkelijker weg dan NS heb ik het flauwe vermoeden.
pi_133439313
Wat ik ermee wilde zeggen dat je niet het probleem overbevolking van Bijlmer bij de ArenA en omliggende evenementenlocaties moet neerleggen maar bij de vervoerders die zsm het station leeg moet trekken.
  woensdag 20 november 2013 @ 10:38:29 #158
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_133439356
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 10:36 schreef b2py het volgende:
Wat ik ermee wilde zeggen dat je niet het probleem overbevolking van Bijlmer bij de ArenA en omliggende evenementenlocaties moet neerleggen maar bij de vervoerders die zsm het station leeg moet trekken.
Heb je een punt wel. ;) Ik vraag mij alleen af of dit een klus is die je wel toe kan vertrouwen aan hun. Gaat het dan niet erger uit de klauwen lopen?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  woensdag 20 november 2013 @ 10:43:24 #159
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_133439500
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 10:36 schreef b2py het volgende:
Wat ik ermee wilde zeggen dat je niet het probleem overbevolking van Bijlmer bij de ArenA en omliggende evenementenlocaties moet neerleggen maar bij de vervoerders die zsm het station leeg moet trekken.
Ik denk dat je het probleem moet verdelen; de podia in de omgeving moeten opletten met het boeken van concerten mocht Ajax of het Nederlands elftal spelen in de ArenA en de vervoerder (vooral de NS, in de metro was het schrikbarend rustig gisteravond op ArenA rond 22:30) moet langere of extra treinen inzetten.
  woensdag 20 november 2013 @ 10:50:21 #160
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_133439704
De laatste keer dat ik in die buurt naar een concert ben geweest heb ik vanwege de enorme drukte bij de treinen maar de metro genomen naar Amstel en daar overgestapt op een heerlijk rustig IC naar Utrecht die niet in Bijlmer stopte.
  woensdag 20 november 2013 @ 10:57:10 #161
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_133439870
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 10:43 schreef boriq het volgende:

[..]

Ik denk dat je het probleem moet verdelen; de podia in de omgeving moeten opletten met het boeken van concerten mocht Ajax of het Nederlands elftal spelen in de ArenA en de vervoerder (vooral de NS, in de metro was het schrikbarend rustig gisteravond op ArenA rond 22:30) moet langere of extra treinen inzetten.
Op zich kan het best tegelijk zijn, mits tussen de eindtijdstippen ongeveer 3 kwartier in zit.
  woensdag 20 november 2013 @ 11:00:45 #162
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_133439943
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 10:57 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Op zich kan het best tegelijk zijn, mits tussen de eindtijdstippen ongeveer 3 kwartier in zit.
klopt, alleen beginnen bijna alle concerten altijd om 20:00-20:30(HMH agenda, scroll maar is naar beneden en kijk maar naar de tijden), met dan de hoofdact om 21:15 die duurt tot 22:45-23:00. Dit verschilt bijna nooit, enige waar je dan mee kunt schuiven zijn de voetbalwedstrijden. Om 19:45 beginnen ipv. 20:30.
pi_133439994
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 10:38 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

Heb je een punt wel. ;) Ik vraag mij alleen af of dit een klus is die je wel toe kan vertrouwen aan hun. Gaat het dan niet erger uit de klauwen lopen?
Ja dat kunnen ze. Voor mijn gevoel is gisteravond een uitzondering. Als Ajax thuis speelt zal een groot deel van het publiek met de metro komen of op de fiets. Op oranje komt veel meer een landelijk publiek op af. Er komt dus veel meer druk op de spoorwegen dan op de metro.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 november 2013 @ 11:13:56 #164
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133440252
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 09:39 schreef _serial_ het volgende:
Het was een beetje druk op Amsterdam Bijlmer Arena gisterenavond, tegelijk een voetbalwedstrijd, Concert in HMH, en concert in Ziggo dome :

[ afbeelding ]
tering jantje zeg. Als je met een groepje bent en je moet richting Schiphol, Amersfoort of Almere dan zou ik het wel weten, namelijk dat pad langs de trainingsvelden van Ajax nemen naar Duivendrecht. Is een minuut of 10 lopen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 november 2013 @ 11:15:44 #165
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133440293
quote:
Blijft mooi om te zien. Heb het al eens van een afstandje gezien met een ICM die tussen Zwolle en Leeuwarden reed _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 november 2013 @ 11:18:14 #166
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133440357
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:00 schreef boriq het volgende:

[..]

klopt, alleen beginnen bijna alle concerten altijd om 20:00-20:30(HMH agenda, scroll maar is naar beneden en kijk maar naar de tijden), met dan de hoofdact om 21:15 die duurt tot 22:45-23:00. Dit verschilt bijna nooit, enige waar je dan mee kunt schuiven zijn de voetbalwedstrijden. Om 19:45 beginnen ipv. 20:30.
die concerten kunnen ook niet later beginnen omdat je anders grote delen van het land niet meer kunt bereiken per trein
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport woensdag 20 november 2013 @ 11:30:11 #167
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_133440669
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 08:59 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nope.

nsreiziger twitterde op woensdag 20-11-2013 om 08:26:58 RT @rahimspoor: Op de kippenlijn is er rijpafzetting op de bovenleiding. Treinen rijden daar met vertraging. Ook rijden er minder stoptreinen #connexxion reageer retweet
Reed nou hun V'tje nog maar, die jaagt het er zo af (paar jaar terug ook op Dordrecht-Geldermalsen, daar heeft NS ook een V'tje moeten laten rijden om de bovenleiding schoon te krijgen, met een GTW lukte het niet)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 20 november 2013 @ 11:31:52 #168
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133440713
NS (volgens NRC): treinen sneller dan 200 km/u, zoals geëist door de kamer, is onhaalbaar. Lijkt mij dat er dan toch maar één mogelijkheid is, namelijk het plan afwijzen?

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)lternatieven-van-ns/
  woensdag 20 november 2013 @ 11:34:08 #169
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_133440781
Er zijn veel belangrijkere redenen om het plan van NS af te wijzen dan "te lage snelheid".
pi_133440864
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:30 schreef dennistd het volgende:

[..]

Reed nou hun V'tje nog maar, die jaagt het er zo af (paar jaar terug ook op Dordrecht-Geldermalsen, daar heeft NS ook een V'tje moeten laten rijden om de bovenleiding schoon te krijgen, met een GTW lukte het niet)
Zo zien we maar weer dat ouderwets materieel vaak gewoon veel degelijker is dan de rijdende computers van tegenwoordig _O_

Vanmiddag tijdens stage ook weer 3 ritten met mat '64 op het programma staan ^O^
  woensdag 20 november 2013 @ 11:42:04 #171
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_133440984
quote:
14s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:31 schreef James1988 het volgende:
NS (volgens NRC): treinen sneller dan 200 km/u, zoals geëist door de kamer, is onhaalbaar. Lijkt mij dat er dan toch maar één mogelijkheid is, namelijk het plan afwijzen?

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)lternatieven-van-ns/
quote:
Als het toch niet blijkt te kunnen, zijn we er nu in elk geval op tijd bij.
Tussen de regels door dient men te lezen 'voor de verandering eindelijk eens een keer'.

quote:
Ook een hogere snelheid ziet het bedrijf niet zitten. Daarvoor zijn duurdere treinen nodig terwijl de tijdswinst minimaal is.
Dat was dan een probleem met de oorspronkelijke concessie en had dus op dat moment door de NS gemeld moeten worden. Het is niet alsof die 'hogere' snelheid een nieuwe eis is.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_133441311
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 09:50 schreef Ajaxfan het volgende:

Ze plannen standaard grote concerten samen met thuiswedstrijden Oranje / Ajax. Lijkt mij handig als ze daar eens over gaan overleggen als Ziggodome / HMH en Arena zijnde. Dit lijkt mij niet helemaal veilig ook zo druk.
Nou..daar noem je wat want het is verdomd irritant als je te midden van die mensenmassa zit op weg naar huis na een lange en vermoeide dag. Ooit meegemaakt en ik kan je vertellen dat het verre van goed is voor je gemoedstoestand.
pi_133441373
quote:
14s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:31 schreef James1988 het volgende:
NS (volgens NRC): treinen sneller dan 200 km/u, zoals geëist door de kamer, is onhaalbaar. Lijkt mij dat er dan toch maar één mogelijkheid is, namelijk het plan afwijzen?

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)lternatieven-van-ns/
Onhaalbaar volgens wat. En zoals we gisteren concludeerden is het ook compleet ridicuul om harder dan 200 te willen rijden dus ik snap waarom we op grond van dit bericht NS af te schuiven.
  woensdag 20 november 2013 @ 11:57:50 #174
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_133441458
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:54 schreef b2py het volgende:

[..]

Onhaalbaar volgens wat. En zoals we gisteren concludeerden is het ook compleet ridicuul om harder dan 200 te willen rijden dus ik snap waarom we op grond van dit bericht NS af te schuiven.
Ik snap niets van jouw post.
  woensdag 20 november 2013 @ 12:02:22 #175
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_133441603
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:42 schreef De_Hertog het volgende:
Dat was dan een probleem met de oorspronkelijke concessie en had dus op dat moment door de NS gemeld moeten worden. Het is niet alsof die 'hogere' snelheid een nieuwe eis is.
Alleen ging het bij de oorspronkelijke concessie over een beperkt aantal treinen dat alleen maar op de HSL dienst zou doen.

Nu gaat het over een veel grotere bestelling van materieel dat op de HSL én het Hoofdrailnet gaat rijden.
pi_133441627
Dat hele 200 rijden is IMO ook gewoon onzin. De baanvakken in Nederland zijn gewoon niet lang genoeg om daar echt flinke tijdswinst mee te behalen.

De aanschaf van het benodigde materieel om 200 te kunnen gaat nooit opwegen tegen de paar minuten die je ermee op je reis gaat winnen.
  woensdag 20 november 2013 @ 12:06:46 #177
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133441721
NS koppelt twee dingen aan elkaar omdat dat voor NS beter uitkomt. Dat hoeft de kamer natuurlijk niet te pikken.
  woensdag 20 november 2013 @ 12:10:47 #178
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_133441822
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:02 schreef GlenSpey het volgende:
Dat hele 200 rijden is IMO ook gewoon onzin. De baanvakken in Nederland zijn gewoon niet lang genoeg om daar echt flinke tijdswinst mee te behalen.

De aanschaf van het benodigde materieel om 200 te kunnen gaat nooit opwegen tegen de paar minuten die je ermee op je reis gaat winnen.
Op Zwolle-Almere kan je zo 5 á 6 minuten winnen. Dat is best een hoop.
  woensdag 20 november 2013 @ 12:12:34 #179
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_133441865
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:02 schreef ReisT het volgende:

[..]

Alleen ging het bij de oorspronkelijke concessie over een beperkt aantal treinen dat alleen maar op de HSL dienst zou doen.

Nu gaat het over een veel grotere bestelling van materieel dat op de HSL én het Hoofdrailnet gaat rijden.
Natuurlijk, maar als je achteraf concessie-eisen gaat afzwakken of 'niet langer haalbaar' vind ben je wel oneerlijk bezig tegenover de andere inschrijvers. Er waren wellicht best partijen die met de korting die NS inmiddels heeft en met materieel dat 200 rijd een beter bod hadden kunnen doen. Goed, dat onderzoek loopt nu ook, maar ik vind het proces nog steeds erg slecht - en dat is inderdaad niet alleen aan NS te wijten.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 20 november 2013 @ 12:13:42 #180
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133441899
quote:
10s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Blijft mooi om te zien. Heb het al eens van een afstandje gezien met een ICM die tussen Zwolle en Leeuwarden reed _O-
Ziet er meer uit als NS portalen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_133442263
Nog meer mensen opgevallen dat NS OV-Chipknippaaltjes nu "Uitgecheckt" ipv "Tot Ziens" weergeven ?
Waarschijnlijk ook "Ingecheckt" maar toen was ik nog slaperig.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_133442446
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:57 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ik snap niets van jouw post.
Dat gevoel is ook wel eens wederzijds :)
pi_133442448
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:10 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Op Zwolle-Almere kan je zo 5 á 6 minuten winnen. Dat is best een hoop.
Misschien wel, maar dan nog vind ik die paar minuten de extra kosten niet waard. Want de treinkaartjes zullen er ook niet goedkoper van worden ;)
pi_133442547
Op een reis 13‰ tijdswinst boeken mag van mij wel hoor..
pi_133442713
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:38 schreef b2py het volgende:
Op een reis 13‰ tijdswinst boeken mag van mij wel hoor..
Dan ben ik benieuwd naar hoe de meningen hier zijn als de treinkaartjes weer eens flink duurder zijn geworden, nadat de 200 km/h treinen zijn aangeschaft ;)
pi_133442838
Minder materieel door minder omlopen? ;)
  woensdag 20 november 2013 @ 12:57:11 #187
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_133443123
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:02 schreef GlenSpey het volgende:
De aanschaf van het benodigde materieel om 200 te kunnen gaat nooit opwegen tegen de paar minuten die je ermee op je reis gaat winnen.
Het verschil tussen treinen voor 160 of 200 is niet zo groot meer tegenwoordig. In de praktijk leveren fabrikanten voor beide snelheden varianten van hetzelfde basisontwerp.

Bij NS hebben ze gelukkig ingezien dat als je nieuwe intercity's gaat bestellen je beter voor de 200-versie kan kiezen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 november 2013 @ 13:21:35 #188
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133443853
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:10 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Op Zwolle-Almere kan je zo 5 á 6 minuten winnen. Dat is best een hoop.
voornamelijk ook door niet meer te stoppen te Lelydorp toch?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133443912
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:34 schreef ReisT het volgende:
Er zijn veel belangrijkere redenen om het plan van NS af te wijzen dan "te lage snelheid".
Er waren ook betere redenen om Al Capone achter de tralies te zetten dan belastingontduiking. Soms moet je blij zijn met wat je hebt :+.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 20 november 2013 @ 13:34:36 #190
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_133444243
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 09:39 schreef _serial_ het volgende:
Het was een beetje druk op Amsterdam Bijlmer Arena gisterenavond, tegelijk een voetbalwedstrijd, Concert in HMH, en concert in Ziggo dome :

[ afbeelding ]
Wow :X Mag hopen dat NS extra treinen heeft ingezet
  woensdag 20 november 2013 @ 13:56:21 #191
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_133445109
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 november 2013 @ 14:05:05 #192
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133446226
Die vonkende bovenleidingen is in het najaar vaste prik, iig bij de vroege treinen
  Redactie Sport woensdag 20 november 2013 @ 15:06:53 #194
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_133447604
Het valt me in Enschede trouwens op dat de scheiders van de bovenleiding (die dingen hier onderaan: http://energievoorziening.funnymedia.nl/onderdeelvdmaand/lo.htm) zo verschrikkelijk vonken. Is dat normaal? Goed voor de panto lijkt het me niet in elk geval...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 20 november 2013 @ 15:11:52 #195
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133447792
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 15:06 schreef dennistd het volgende:
Het valt me in Enschede trouwens op dat de scheiders van de bovenleiding (die dingen hier onderaan: http://energievoorziening.funnymedia.nl/onderdeelvdmaand/lo.htm) zo verschrikkelijk vonken. Is dat normaal? Goed voor de panto lijkt het me niet in elk geval...
Het is niet altijd te voorkomen, maar echt goed is het niet, het slijt harder dan normaal idd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 20 november 2013 @ 15:12:05 #196
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133447804
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:26 schreef _serial_ het volgende:
Nog meer mensen opgevallen dat NS OV-Chipknippaaltjes nu "Uitgecheckt" ipv "Tot Ziens" weergeven ?
Waarschijnlijk ook "Ingecheckt" maar toen was ik nog slaperig.
Ja!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 20 november 2013 @ 15:55:09 #197
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_133449711
Oeps :X

Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 november 2013 @ 15:57:55 #198
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133449837
Altijd al een stukje Den Haag Centraal in je huis willen hebben? Dan heb je nu een kans hierop: http://www.prorail.nl/nieuws/stukje-den-haag-centraal-in-huis
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 20 november 2013 @ 16:03:06 #199
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_133450081
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 15:55 schreef Fiorano het volgende:
Oeps :X

[ afbeelding ]
'U heeft uw bestemming bereikt en kunt een lichte schok voelen'.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  woensdag 20 november 2013 @ 16:28:07 #200
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133451290
Is dit wat een leuke route om in München te komen? De route via de Rheinstrecke ken ik inmiddels wel, net als de route via de HSL enzo.

Dordrecht Za, 05.04.14 vertrek 07:05 1b IC 2627 Intercity
Rotterdam Centraal Za, 05.04.14 aankomst 07:19 9

Rotterdam Centraal Za, 05.04.14 vertrek 07:58 4 THA 9316 Thalys
Paris Nord Za, 05.04.14 aankomst 10:35

Paris Est Za, 05.04.14 vertrek 11:25 TGV 9573 TGV
Stuttgart Hbf Za, 05.04.14 aankomst 15:04 6

Stuttgart Hbf Za, 05.04.14 vertrek 15:58 15 EC 1217 Eurocity
München Hbf Za, 05.04.14 aankomst 18:11

Of
Paris Est Za, 05.04.14 vertrek 15:25 TGV 9575 TGV
München Hbf Za, 05.04.14 aankomst 21:27

?
  woensdag 20 november 2013 @ 17:01:08 #201
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133452594
Alstom heeft leveringsproblemen voor de nieuwe Lint54 en Lint81-treinstellen voor het Kölner Dieselnetz. Hierdoor zal het Kölner Dieselnetz niet met Fahrplanwechsel al met Lint'en gaan rijden, maar op zijn vroegst in de zomer.

RE 12 Eifel-Mosel-Express Köln – Euskirchen – Gerolstein – Trier
RE 22 Eifel-Express Köln – Euskirchen – Gerolstein
RB 23 Voreifel-Bahn Bonn – Euskirchen – Bad Münstereifel
RB 24 Eifel-Bahn Köln – Euskirchen – Kall – Gerolstein
RB 25 Oberbergische Bahn Köln – Overath – Gummersbach – Meinerzhagen
RB 30 Rhein-Ahr-Bahn Ahrbrück – Remagen – Bonn
RB 83 Eifelbahn Jünkerath – Gerolstein – Trier
  woensdag 20 november 2013 @ 17:04:13 #202
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_133452728
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 15:55 schreef Fiorano het volgende:
Oeps :X

[ afbeelding ]
:o

Waar is dat?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_133452749
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 15:06 schreef dennistd het volgende:
Het valt me in Enschede trouwens op dat de scheiders van de bovenleiding (die dingen hier onderaan: http://energievoorziening.funnymedia.nl/onderdeelvdmaand/lo.htm) zo verschrikkelijk vonken. Is dat normaal? Goed voor de panto lijkt het me niet in elk geval...
Ja zorgt voor meer slijtage aan de koolstofstrip. Nee is geen probleem. De extra ruimte op de koolstofstrip kan dit opvangen.
  woensdag 20 november 2013 @ 17:12:13 #204
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_133453025
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 17:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

:o

Waar is dat?
Chester Station, in Chester net onder Liverpool
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_133453223
quote:
Een reis van de Schotse hoofdstad Edinburgh over de grootste spoorbrug van de wereld. Voor de hoofdstad van de Highlands Inverness wordt bereikt krijgen reizigers een goed beeld van de grote variatie die het Schotse landschap biedt.
Rail Away, 19:55-20:25 NL 2
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 20 november 2013 @ 17:51:43 #206
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_133454372
quote:

Maar dit is geen rijpafzetting, gok ik.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_133455372
quote:
ANWB wil sneller en gemakkelijker geld terug bij treinvertraging
woensdag 20 november 2013

De regeling ‘Geld terug bij vertraging’ moet ruimhartiger en simpeler worden: 50 procent van de ritprijs bij 15 minuten vertraging en 100 procent bij 30 minuten automatisch teruggestort op je OV-chipkaart. Daarvoor pleit de ANWB, meldt OV-Magazine in een nieuwsbrief.

“Dat voelt NS direct in de portemonnee”, aldus de organisatie. Reizigers die de laatste bus, tram of metro missen omdat hun trein vertraging had, moeten voortaan de garantie krijgen dat ze thuiskomen; met vervangend vervoer of een taxibon. Bij storingen van kaartautomaten moeten reizigers ook een kaartje kunnen kopen of kunnen inchecken bij de conducteur zonder dat dat hen extra geld kost. Verder wil de ANWB alleen duurdere treinkaartjes als 75 procent of meer het NS-vervoer een 7 of hoger geeft.

De ANWB verwacht van NS de komende tien jaar "vanzelfsprekende ketenmobiliteit, reële reizigersfocus, uitmuntende reisinformatie en feilloze betrouwbaarheid". Dat schrijft de bond in een advies aan het ministerie van Infrastructuur en Milieu over de nieuwe NS-vervoerconcessie 2015-2025 voor het hoofdrailnet. Het bureau TransTec heeft de ANWB geholpen met het advies.

De vereniging pleit verder dat NS het voortouw gaat nemen in het ketenvervoer. Ook moet de OV-fiets uitgroeien tot een landelijk deelfietssysteem, vindt de ANWB. Verder dient NS zich in te spannen voor achteraf betalen (reizen op rekening) en best price (automatisch het voordeligste tarief) op de OV-chipkaart.

Bron: http://www.treinreiziger.(...)m_source=twitterfeed
ANWB heeft direkt maar vijf jaar aan achterstallige eisen verzameld? :D. Er kan best het nodige beter bij de NS, maar 100% bij dertig minuten? Daar gaat Jeroen niet blij van zijn (en is volgens mij ook niet reëel).
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 20 november 2013 @ 18:23:33 #208
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_133455498
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 17:01 schreef greavy het volgende:
Is dit wat een leuke route om in München te komen? De route via de Rheinstrecke ken ik inmiddels wel, net als de route via de HSL enzo.

Dordrecht Za, 05.04.14 vertrek 07:05 1b IC 2627 Intercity
Rotterdam Centraal Za, 05.04.14 aankomst 07:19 9

Rotterdam Centraal Za, 05.04.14 vertrek 07:58 4 THA 9316 Thalys
Paris Nord Za, 05.04.14 aankomst 10:35

Paris Est Za, 05.04.14 vertrek 11:25 TGV 9573 TGV
Stuttgart Hbf Za, 05.04.14 aankomst 15:04 6

Stuttgart Hbf Za, 05.04.14 vertrek 15:58 15 EC 1217 Eurocity
München Hbf Za, 05.04.14 aankomst 18:11

Of
Paris Est Za, 05.04.14 vertrek 15:25 TGV 9575 TGV
München Hbf Za, 05.04.14 aankomst 21:27
Ik vond station Stuttgart wel leuk in de toren van het station is er een grote tentoonstelling over Stuttgart 21. De route tussen Stutttgart en Ulm staat bekend als een fraaie route, en je bent mooi op tijd want over een tijdje ligt er een nieuwe spoorlijn tussen Stuttgart en Ulm.

[ Bericht 21% gewijzigd door bork op 20-11-2013 18:52:55 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_133455723
Brussel-Zuid meeste reizigers in 2012, op de voet gevolg door Gent Sint-Pieters.
http://www.deredactie.be/(...)grootste_belgische_s
  woensdag 20 november 2013 @ 18:37:28 #210
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_133455932
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 18:30 schreef b2py het volgende:
Brussel-Zuid meeste reizigers in 2012, op de voet gevolg door Gent Sint-Pieters.
http://www.deredactie.be/(...)grootste_belgische_s
Ottignies gepasseerd door Namen, mijn topografische kennis is best groot maar ik had er nog nooit van gehoord :o
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_133455988
quote:
6s.gif Op woensdag 20 november 2013 18:37 schreef bork het volgende:

[..]

Ottignies gepasseerd door Namen, mijn topografische kennis is best groot maar ik had er nog nooit van gehoord :o
Verbaast me dat Antwerpen-Centraal zo weinig reizigers kent. Wanneer gaat er een IC Nederland - Gent rijden? :P
pi_133456066
hoe is dit geteld? is die 54k van Brussel-Zuid te vergelijken met de 150k van Amsterdam Centraal? Of moet er nog ergens iets verdubbeld of gehalveerd worden?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 20 november 2013 @ 18:49:28 #213
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133456381
Ligt het aan mij of is TGV + EC stukken sneller dan alleen de TGV?
  woensdag 20 november 2013 @ 19:04:58 #214
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_133456908
quote:
10s.gif Op woensdag 20 november 2013 18:20 schreef Litpho het volgende:

[..]

ANWB heeft direkt maar vijf jaar aan achterstallige eisen verzameld? :D. Er kan best het nodige beter bij de NS, maar 100% bij dertig minuten? Daar gaat Jeroen niet blij van zijn (en is volgens mij ook niet reëel).
Sinds wanneer is de ANWB er voor de belangen van treinreizigers? Dat is alsof Driek Rijkswaterstaat wil aanpakken vanwege de staat van de rijkswegen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_133456959
De ANWB doet zich ook wel eens voor als belangenbehartiger van fietsers. Het wil zich profileren als organisatie die zich voor alle reizigers opwerpt. De facto is het gewoon een asfaltclubje als je het mij vraagt.
pi_133457798
Vingerverven deel 8.726.224.192.809.788:

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 20 november 2013 @ 19:31:09 #217
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133457931
Ah nee!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 november 2013 @ 19:38:59 #218
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133458286
quote:
10s.gif Op woensdag 20 november 2013 19:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Vingerverven deel 8.726.224.192.809.788:

[ afbeelding ]
http://www.prorail.nl/nie(...)hilversum-media-park
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133458457
quote:
10s.gif Op woensdag 20 november 2013 19:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Vingerverven deel 8.726.224.192.809.788:

[ afbeelding ]
_O- _O_
pi_133458461
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 18:41 schreef Dr_Flash het volgende:
hoe is dit geteld? is die 54k van Brussel-Zuid te vergelijken met de 150k van Amsterdam Centraal? Of moet er nog ergens iets verdubbeld of gehalveerd worden?
Je moet die Belgische cijfers inderdaad nog x2 doen.
  woensdag 20 november 2013 @ 19:43:02 #221
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133458488
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 18:41 schreef Dr_Flash het volgende:
hoe is dit geteld? is die 54k van Brussel-Zuid te vergelijken met de 150k van Amsterdam Centraal? Of moet er nog ergens iets verdubbeld of gehalveerd worden?
In België worden alleen de instappers geteld, en niet de uitstappers.
  woensdag 20 november 2013 @ 19:48:52 #222
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133458808
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 18:23 schreef bork het volgende:

[..]

Ik vond station Stuttgart wel leuk in de toren van het station is er een grote tentoonstelling over Stuttgart 21. De route tussen Stutttgart en Ulm staat bekend als een fraaie route, en je bent mooi op tijd want over een tijdje ligt er een nieuwe spoorlijn tussen Stuttgart en Ulm.
Ah, oké. Oorspronkelijk had ik gepland staan via de Rheinstrecke (EuroCity vanaf Duisburg en dan onderweg een keer overstappen), maar dat traject heb ik al genoeg gedaan. Via Parijs ken ik alleen de Thalys.
Dan gaan wij voor deze route. Alleen jammer dat voor InterRail de Thalys nog ¤39 reserveringskosten vraagt. Kan dan beter vroegboeken voor ¤25 enkele reis. TGV Paris - Stuttgart is ¤13 reserveringstoeslag.
  woensdag 20 november 2013 @ 19:51:34 #223
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133458959

Foto: Sander van Rossum

Tsja, ICMm'etje op het zelden gebruikte spoor 4 sturen in Gouda. Maar waarom?
pi_133459113
Omdat zoeen biels in één stuk te groot is voor in de kachel natuurlijk :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 november 2013 @ 19:55:50 #225
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133459180
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 19:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Omdat zoeen biels in één stuk te groot is voor in de kachel natuurlijk :P
_O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 20 november 2013 @ 20:01:51 #226
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133459463
Hee James, de TGV naar Barcalona komt er hoor!

quote:
Le premier TGV Paris-Montpellier-Perpignan-Barcelone prévu pour le 15 décembre
Le premier train ā grande vitesse reliant Paris ā Barcelone devrait circuler le 15 décembre, a annoncé, mercredi, la ministre espagnole des Transports, Ana Pastor, permettant de relier les deux villes en 6h20. Reste qu'entre Nîmes et Perpignan, le TGV circulera ā 160km/h, sur une voie classique.
Lees meer

Ja, OOIT hebben ze dat voorelkaar gekregen. Heeft even geduurd, maar dan hebbie ook wat. Gelukkig gold hier niet "van uitstel komt afstel"
pi_133459610
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 19:48 schreef greavy het volgende:

[..]

Ah, oké. Oorspronkelijk had ik gepland staan via de Rheinstrecke (EuroCity vanaf Duisburg en dan onderweg een keer overstappen), maar dat traject heb ik al genoeg gedaan. Via Parijs ken ik alleen de Thalys.
Dan gaan wij voor deze route. Alleen jammer dat voor InterRail de Thalys nog ¤39 reserveringskosten vraagt. Kan dan beter vroegboeken voor ¤25 enkele reis. TGV Paris - Stuttgart is ¤13 reserveringstoeslag.
Als je niet in één dag in München hoeft te zijn kun je ook nog de klassieke EuroCity Bruxelles-Basel overwegen, nu dat ding nog bestaat. ;) Het stuk door de Vogezen moet mooi zijn!
  woensdag 20 november 2013 @ 20:05:52 #228
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133459677
Dat is ook een optie, ja. Dan verkort ik mijn overnachting in Dresden met één dag. Zou er nu van 6 april t/m 19 april verblijven. Dan op maandag München-Dresden ipv zondag. Even kiekeloeren wat de opties zijn.

Edit:
Ik zou ook mijn overnachting van München naar Basel kunnen verplaatsen, en vanuit Basel naar Dresden via Nürnberg kunnen reizen ...
Of heen via de ene route, en terug via de andere route.

[ Bericht 9% gewijzigd door greavy op 20-11-2013 20:20:29 ]
pi_133459945

Zag zojuist deze foto langskomen op de website van Transferoviar Calatori. Leuk om te zien dat die nog altijd rondkarren. :)
pi_133460149
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 19:51 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Foto: Sander van Rossum

Tsja, ICMm'etje op het zelden gebruikte spoor 4 sturen in Gouda. Maar waarom?
Ook echt 50 cm voor einde spoorstaaf :')
pi_133460289
131120_92054_IMG_1586.jpg
Station: Anoniem :P
dag
pi_133460310
Moest NS niet ergens half november laten weten aan 'een locomotieven bouwer' dat ze locomotieven mochten gaan bouwen?
  woensdag 20 november 2013 @ 20:19:55 #233
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133460432
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 19:51 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Foto: Sander van Rossum

Tsja, ICMm'etje op het zelden gebruikte spoor 4 sturen in Gouda. Maar waarom?
Vandaag?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 20 november 2013 @ 20:20:12 #234
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133460447
Ja, vandaag
pi_133460683
Upgraded EARS for better performance
Soort ARI maar dan van Network Rail. Heeft interessante updates gehad die wmb ook wel naar ARI mogen komen.
pi_133460820
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 19:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Sinds wanneer is de ANWB er voor de belangen van treinreizigers? Dat is alsof Driek Rijkswaterstaat wil aanpakken vanwege de staat van de rijkswegen.
Ik denk dat ze gewoon gewend zijn geraakt aan het pesten van IenM, eerlijk gezegd.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 20 november 2013 @ 20:31:57 #237
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133461021
quote:
11s.gif Op woensdag 20 november 2013 20:01 schreef greavy het volgende:
Hee James, de TGV naar Barcalona komt er hoor!

[..]

Lees meer

Ja, OOIT hebben ze dat voorelkaar gekregen. Heeft even geduurd, maar dan hebbie ook wat. Gelukkig gold hier niet "van uitstel komt afstel"
Zozo, toch wel! Ik ben benieuwd naar wat een kaartje gaat kosten.
  woensdag 20 november 2013 @ 20:32:29 #238
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133461048
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 20:20 schreef greavy het volgende:
Ja, vandaag
Shit, niet gezien, maar ik kwam dan ook van de andere richting.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 20 november 2013 @ 20:33:17 #239
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133461079
Mediapark is trouwens één woord.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator woensdag 20 november 2013 @ 20:33:45 #240
155227 crew  Guppy
dus
pi_133461107
:W

Zijn er op dit moment nog acties met afgeprijsde dagkaartjes? Van HEMA of Kruidvat of iets dergelijks? Ik zit te zoeken, maar kan niks vinden. Misschien weten jullie nog iets?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_133461142
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 20:33 schreef Guppyfriend het volgende:
:W

Zijn er op dit moment nog acties met afgeprijsde dagkaartjes? Van HEMA of Kruidvat of iets dergelijks? Ik zit te zoeken, maar kan niks vinden. Misschien weten jullie nog iets?
Hema had hem afgelopen zaterdag, weet niet wanneer die afliep.
Zie anders hier: http://www.treinreiziger.nl/reizen/kortingsacties
pi_133461156
quote:
7s.gif Op woensdag 20 november 2013 20:32 schreef Duvel het volgende:

[..]

Shit, niet gezien, maar ik kwam dan ook van de andere richting.
Gebeurt om 10:33
  woensdag 20 november 2013 @ 20:35:38 #243
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133461215
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 20:34 schreef b2py het volgende:

[..]

Gebeurt om 10:33
Morgen dus?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_133461344
quote:
6s.gif Op woensdag 20 november 2013 20:35 schreef Duvel het volgende:

[..]

Morgen dus?
:D

Vanmorgen 20-11-2013 om 10:33 AM.
  Moderator woensdag 20 november 2013 @ 20:40:18 #245
155227 crew  Guppy
dus
pi_133461485
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 20:34 schreef b2py het volgende:

[..]

Hema had hem afgelopen zaterdag, weet niet wanneer die afliep.
Zie anders hier: http://www.treinreiziger.nl/reizen/kortingsacties
Lijkt erop dat die nog actief is ^O^ thanks, ook voor de link *zet in favorieten*
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 november 2013 @ 20:40:36 #246
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133461506
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 20:25 schreef b2py het volgende:
Upgraded EARS for better performance
Soort ARI maar dan van Network Rail. Heeft interessante updates gehad die wmb ook wel naar ARI mogen komen.
roep ik ook al een hele tijd. Zeker omdat het nu wel mogelijk moet zijn om ook uit te rekenen wat het afhandelen van de treinvolgorde verderop op het spoor betekent voor de treinenloop. Kan nog heel veel winst mee geboekt worden
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 20 november 2013 @ 21:01:00 #247
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133462775
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 20:37 schreef b2py het volgende:

[..]

:D

Vanmorgen 20-11-2013 om 10:33 AM.
Dat spoor werd voorheen alleen gebruikt voor de laatste IC Gouda - Rotterdam. Geen idee of dat nog zo is. Maar een goed roestig spoor in combinatie met het weer vanmorgen, kan gezorgd hebben voor lekker glad spoor.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 november 2013 @ 21:04:11 #248
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133462964
Mogelijk blijft het treintje tussen Tiel en Arnhem toch in zijn volledigheid rijden en wordt de lijn niet ingekort tot Elst.

http://www.gelderlander.n(...)iel-arnhem-1.4105975
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 20 november 2013 @ 21:16:22 #249
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_133463590
quote:
14s.gif Op woensdag 20 november 2013 20:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

roep ik ook al een hele tijd. Zeker omdat het nu wel mogelijk moet zijn om ook uit te rekenen wat het afhandelen van de treinvolgorde verderop op het spoor betekent voor de treinenloop. Kan nog heel veel winst mee geboekt worden
Op zich zijn volgordewisselingen afgedekt in ARI én de regelgeving van de treindienstleider, maar de DVL kan dat overrulen. Dat zal in het VK niet anders zijn.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_133464671
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 20:25 schreef b2py het volgende:
Upgraded EARS for better performance
Soort ARI maar dan van Network Rail. Heeft interessante updates gehad die wmb ook wel naar ARI mogen komen.
Ah, ze hadden ARS en ze hebben nu EARS. De apparatuur die daarvoor gebruikt werd was zeker de Advanced Route Setting Equipment? Ach ja, bekt beter dan 'ARI'
pi_133465031
quote:
14s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:04 schreef Peterselieman het volgende:
Mogelijk blijft het treintje tussen Tiel en Arnhem toch in zijn volledigheid rijden en wordt de lijn niet ingekort tot Elst.

http://www.gelderlander.n(...)iel-arnhem-1.4105975
Zou niet meer dan terecht zijn. Inkorten tot Elst is een voorschot nemen op opheffing.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133465543
"Nieuwjaarsrondje" ff op 18 januari 2014, oké? Thanks

Scheelt ook weer een hele stemronde, uitzoeken van een datum etc.
pi_133465572
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:49 schreef Socios het volgende:
"Nieuwjaarsrondje" ff op 18 januari 2014, oké? Thanks

Scheelt ook weer een hele stemronde, uitzoeken van een datum etc.
Ik zou kunnen :Y
dag
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 november 2013 @ 21:56:19 #254
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133465877
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zou niet meer dan terecht zijn. Inkorten tot Elst is een voorschot nemen op opheffing.
klopt. niet dat het nu een heel druk lijntje is natuurlijk
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 20 november 2013 @ 22:03:09 #255
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133466212
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:50 schreef Peter het volgende:

[..]

Ik zou kunnen :Y
Ik kan ook
pi_133466369
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 22:03 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik kan ook
Ik ook. Wel liever op een doordeweekse dag ivm vrij reizen maar dat zullen anderen weer andersom hebben
pi_133466475
Ik kan in theorie, even afwachten wanneer ik tentamens heb...
pi_133466674
Oja. Nou dat zie ik dan wel weer.
pi_133466761
quote:
14s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

klopt. niet dat het nu een heel druk lijntje is natuurlijk
Tiel zou er een tweede Rhenen mee worden maar okee.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133466810
18 januari lijkt me goed ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133466840
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tiel zou er een tweede Rhenen mee worden maar okee.
Knopen we die twee toch aan elkaar?!
pi_133466894
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 22:17 schreef b2py het volgende:

[..]

Knopen we die twee toch aan elkaar?!
Daar zitten we al heel lang op te wachten inderdaad :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133466958
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:49 schreef Socios het volgende:
"Nieuwjaarsrondje" ff op 18 januari 2014, oké? Thanks

Scheelt ook weer een hele stemronde, uitzoeken van een datum etc.
Regel ook ff waar we heen gaan dan :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 20 november 2013 @ 22:22:39 #264
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133467059
quote:
10s.gif Op woensdag 20 november 2013 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Regel ook ff waar we heen gaan dan :P
Wedden dat hij met Duitsland komt? :+
pi_133467071
quote:
10s.gif Op woensdag 20 november 2013 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Regel ook ff waar we heen gaan dan :P
Ff de materieelinzet afwachten :P
pi_133467084
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 22:22 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wedden dat hij met Duitsland komt? :+
Nou dat treft dan. Vorig jaar waren we in België immers.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133467106
Is de nieuwe Hafas al te downloaden eigenlijk?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133467114
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 22:22 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wedden dat hij met Duitsland komt? :+
Probleem is dat velen geen ICE Fahrkarte willen aanschaffen ;)
pi_133467237
Oh ik wel hoor. Maar het moet idd wel leuk blijven en iedereen moet ook weer savonds thuis kunnen komen. En als je dan in Heerhugowaard woont of zo, dan zijn de opties nou eenmaal vrij beperkt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133467586
Maar wat had je voor ICE-rit in gedachten Socios?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 20 november 2013 @ 22:39:23 #271
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133467784
quote:
10s.gif Op woensdag 20 november 2013 22:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou dat treft dan. Vorig jaar waren we in België immers.
Dit jaar. Vorig jaar waren we in Duitsland (Venlo -> Bad Bentheim met Regionalverkehr) ;)
pi_133468120
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 22:39 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dit jaar. Vorig jaar waren we in Duitsland (Venlo -> Bad Bentheim met Regionalverkehr) ;)
ja hehe, "het vorige jaar" op het moment dat het delict zal gaan plaatsvinden. Wijsneus :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133468226
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 22:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar wat had je voor ICE-rit in gedachten Socios?
Arnhem - Duisburg Hbf - Hamm (Westf) - Kassel Wilhelmshöhe (über Soest - Paderborn Hbf) - Hannover Hbf - Bremen Hbf - Osnabrück Hbf.

Bijvoorbeeld :P
pi_133468423
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 22:51 schreef Socios het volgende:

[..]

Arnhem - Duisburg Hbf - Hamm (Westf) - Kassel Wilhelmshöhe (über Soest - Paderborn Hbf) - Hannover Hbf - Bremen Hbf - Osnabrück Hbf.

Bijvoorbeeld :P
Onzinnig, dat is veel en veel te lang.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 20 november 2013 @ 22:57:14 #275
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_133468449
Zo'n ICE Fahrkarte, is dat een dagkaart voor de ICE ofzo? Kost dat?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_133468464
Randvoorwaarde, er was Dennis belooft bij Hengelo of Enschede de grens over te gaan.
pi_133468506
Maken jullie maar een rondje dan, ik sluit wel ergens aan...
pi_133468565
Een deeltraject ICE kan best wel natuurlijk. Bielefeld - Hagen of zo bijvoorbeeld. Maar alleen maar blind mijlen rammen om het mijlen rammen, tegen betaling van een godsvermogen, dat zie ik niet zitten.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 20 november 2013 @ 23:02:07 #279
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_133468599
quote:
14s.gif Op woensdag 20 november 2013 23:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Een deeltraject ICE kan best wel natuurlijk. Bielefeld - Hagen of zo bijvoorbeeld. Maar alleen maar blind mijlen rammen om het mijlen bier rammen, tegen betaling van een godsvermogen, dat zie ik niet wel zitten.
Fixed.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_133468665
quote:
14s.gif Op woensdag 20 november 2013 23:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Een deeltraject ICE kan best wel natuurlijk. Bielefeld - Hagen of zo bijvoorbeeld. Maar alleen maar blind mijlen rammen om het mijlen rammen, tegen betaling van een godsvermogen, dat zie ik niet zitten.
Kilometers maken in die kut 'Flirtnahverkehr' treintjes is toch ook niks? Dan beter IC Berlin, ICRm en binnenlandse ICE knallen.
  woensdag 20 november 2013 @ 23:03:59 #281
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133468670
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 23:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Fixed.
:D

quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 23:03 schreef Socios het volgende:

[..]

Kilometers maken in die kut 'Flirtnahverkehr' treintjes is toch ook niks? Dan beter IC Berlin, ICRm en binnenlandse ICE knallen.
ICRm -O-

Smoezelige onbetrouwbare rammelbakken.
pi_133468837
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 23:03 schreef Socios het volgende:

[..]

Kilometers maken in die kut 'Flirtnahverkehr' treintjes is toch ook niks? Dan beter IC Berlin, ICRm en binnenlandse ICE knallen.
Ja maar het moet voor andere mensen ook leuk en betaalbaar blijven. Ik heb geen zin om de hele dag alleen met jou in de trein te zitten :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 20 november 2013 @ 23:08:00 #283
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_133468843
Misschien, heel misschien, ga ik wel mee. Ik ben dat weekend wel vrij...
En het mat of de bestemming maakt me geen flikker uit, als het maar geen sneue klaagzang wordt als we per ongeluk in VIRM terecht komen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_133468888
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 23:03 schreef Socios het volgende:

[..]

Kilometers maken in die kut 'Flirtnahverkehr' treintjes is toch ook niks? Dan beter IC Berlin, ICRm en binnenlandse ICE knallen.
Die FLIRT's zijn best geinig hoor!
pi_133468993
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 23:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:als het maar geen sneue klaagzang wordt als we per ongeluk in VIRM terecht komen.
Dat is tegenwoordig te voorkomen met ovtijden.com :D
pi_133469014
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 23:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

als het maar geen sneue klaagzang wordt
Precies. Een leuk dagje er op uit met een groep gelijkgestemden. Onbereden trajecten kom ik binnen een dag reizen sowieso niet meer tegen (aangenomen dat ik ook nog terug moet kunnen)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133469033
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 23:11 schreef Socios het volgende:

[..]

Dat is tegenwoordig te voorkomen met ovtijden.com :D
Een rol duct tape is ook genoeg hoor :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 20 november 2013 @ 23:12:36 #288
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_133469046
quote:
14s.gif Op woensdag 20 november 2013 23:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Precies. Een leuk dagje er op uit met een groep gelijkgestemden. Onbereden trajecten kom ik binnen een dag reizen sowieso niet meer tegen (aangenomen dat ik ook nog terug moet kunnen)
Ik vermoed dat wij elkaar wel liggen, ondanks onze aanvarinkjes af en toe.

En bier. :s)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_133469089
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 23:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

En bier. :s)
Dat kan dan weer sowieso goed in de ICE's :)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 20 november 2013 @ 23:15:32 #290
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_133469187
Ach, weet je wat? Zet mij maar gewoon in de kolom "gaat mee onder voorbehoud".
Moet ik wel even een dagkaartje ritselen, ik heb vanaf 1 januari geen vrij reizen meer. Dan geef ik mijn kloon wel meereiskorting.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_133469213
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 22:57 schreef b2py het volgende:
Randvoorwaarde, er was Dennis belooft bij Hengelo of Enschede de grens over te gaan.
Via Rheine over de Emslandstrecke dan en via Leer (D) bij Bad Neuschans weer terug de grens over. Heeft Peterselieman ook een keer een makje. :P
pi_133469252
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 23:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik vermoed dat wij elkaar wel liggen, ondanks onze aanvarinkjes af en toe.

En bier. :s)
Jawel, dat komt best goed ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133469273
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 23:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

ik heb vanaf 1 januari geen vrij reizen meer.
wat wordt het dan voor jou ipv vrij reizen ?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_133469288
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 23:16 schreef Socios het volgende:

[..]

Via Rheine over de Emslandstrecke dan en via Leer (D) bij Bad Neuschans weer terug de grens over. Heeft Peterselieman ook een keer een makje. :P
ALLEEN dat? Dat vind ik dan ook wel weer een beetje ambitie-arm zeg maar.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 20 november 2013 @ 23:18:02 #295
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_133469304
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 23:17 schreef _serial_ het volgende:

[..]

wat wordt het dan voor jou ipv vrij reizen ?
Een kortingskaart. 40% ofzo. Maar ik loop wel even langs de HEMA binnenkort.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_133469311
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 23:17 schreef _serial_ het volgende:

[..]

wat wordt het dan voor jou ipv vrij reizen ?
Een paar tientjes, boeiend :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 20 november 2013 @ 23:18:23 #297
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_133469318
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 23:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ALLEEN dat? Dat vind ik dan ook wel weer een beetje ambitie-arm zeg maar.
Nieuweschans vind ik dan weer een uitstekend idee.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_133469391
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 23:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Nieuweschans vind ik dan weer een uitstekend idee.
Oh ik ook wel hoor, maar ik denk dat er wel IETS meer moet kunnen. Osnabrück - Oldenburg bijvoorbeeld.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133469458
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 23:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ALLEEN dat? Dat vind ik dan ook wel weer een beetje ambitie-arm zeg maar.
Hengelo - Osnabrück Hbf (Pimpel) - Bremen Hbf (ICE) - Leer (RE) dan?
  woensdag 20 november 2013 @ 23:22:28 #300
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_133469524
Heeft Deutschland ook dagkaarten, van die HEIMA ofzo?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_133469534
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 23:21 schreef Socios het volgende:

[..]

Hengelo - Osnabrück Hbf (Pimpel) - Bremen Hbf (ICE) - Leer (RE) dan?
Kan. Ff plannen hoe lang dat zou duren.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')