Ja zorgt voor meer slijtage aan de koolstofstrip. Nee is geen probleem. De extra ruimte op de koolstofstrip kan dit opvangen.quote:Op woensdag 20 november 2013 15:06 schreef dennistd het volgende:
Het valt me in Enschede trouwens op dat de scheiders van de bovenleiding (die dingen hier onderaan: http://energievoorziening.funnymedia.nl/onderdeelvdmaand/lo.htm) zo verschrikkelijk vonken. Is dat normaal? Goed voor de panto lijkt het me niet in elk geval...
Chester Station, in Chester net onder Liverpoolquote:
Rail Away, 19:55-20:25 NL 2quote:Een reis van de Schotse hoofdstad Edinburgh over de grootste spoorbrug van de wereld. Voor de hoofdstad van de Highlands Inverness wordt bereikt krijgen reizigers een goed beeld van de grote variatie die het Schotse landschap biedt.
quote:
ANWB heeft direkt maar vijf jaar aan achterstallige eisen verzameld?quote:ANWB wil sneller en gemakkelijker geld terug bij treinvertraging
woensdag 20 november 2013
De regeling ‘Geld terug bij vertraging’ moet ruimhartiger en simpeler worden: 50 procent van de ritprijs bij 15 minuten vertraging en 100 procent bij 30 minuten automatisch teruggestort op je OV-chipkaart. Daarvoor pleit de ANWB, meldt OV-Magazine in een nieuwsbrief.
“Dat voelt NS direct in de portemonnee”, aldus de organisatie. Reizigers die de laatste bus, tram of metro missen omdat hun trein vertraging had, moeten voortaan de garantie krijgen dat ze thuiskomen; met vervangend vervoer of een taxibon. Bij storingen van kaartautomaten moeten reizigers ook een kaartje kunnen kopen of kunnen inchecken bij de conducteur zonder dat dat hen extra geld kost. Verder wil de ANWB alleen duurdere treinkaartjes als 75 procent of meer het NS-vervoer een 7 of hoger geeft.
De ANWB verwacht van NS de komende tien jaar "vanzelfsprekende ketenmobiliteit, reële reizigersfocus, uitmuntende reisinformatie en feilloze betrouwbaarheid". Dat schrijft de bond in een advies aan het ministerie van Infrastructuur en Milieu over de nieuwe NS-vervoerconcessie 2015-2025 voor het hoofdrailnet. Het bureau TransTec heeft de ANWB geholpen met het advies.
De vereniging pleit verder dat NS het voortouw gaat nemen in het ketenvervoer. Ook moet de OV-fiets uitgroeien tot een landelijk deelfietssysteem, vindt de ANWB. Verder dient NS zich in te spannen voor achteraf betalen (reizen op rekening) en best price (automatisch het voordeligste tarief) op de OV-chipkaart.
Bron: http://www.treinreiziger.(...)m_source=twitterfeed
Ik vond station Stuttgart wel leuk in de toren van het station is er een grote tentoonstelling over Stuttgart 21. De route tussen Stutttgart en Ulm staat bekend als een fraaie route, en je bent mooi op tijd want over een tijdje ligt er een nieuwe spoorlijn tussen Stuttgart en Ulm.quote:Op woensdag 20 november 2013 17:01 schreef greavy het volgende:
Is dit wat een leuke route om in München te komen? De route via de Rheinstrecke ken ik inmiddels wel, net als de route via de HSL enzo.
Dordrecht Za, 05.04.14 vertrek 07:05 1b IC 2627 Intercity
Rotterdam Centraal Za, 05.04.14 aankomst 07:19 9
Rotterdam Centraal Za, 05.04.14 vertrek 07:58 4 THA 9316 Thalys
Paris Nord Za, 05.04.14 aankomst 10:35
Paris Est Za, 05.04.14 vertrek 11:25 TGV 9573 TGV
Stuttgart Hbf Za, 05.04.14 aankomst 15:04 6
Stuttgart Hbf Za, 05.04.14 vertrek 15:58 15 EC 1217 Eurocity
München Hbf Za, 05.04.14 aankomst 18:11
Of
Paris Est Za, 05.04.14 vertrek 15:25 TGV 9575 TGV
München Hbf Za, 05.04.14 aankomst 21:27
Ottignies gepasseerd door Namen, mijn topografische kennis is best groot maar ik had er nog nooit van gehoordquote:Op woensdag 20 november 2013 18:30 schreef b2py het volgende:
Brussel-Zuid meeste reizigers in 2012, op de voet gevolg door Gent Sint-Pieters.
http://www.deredactie.be/(...)grootste_belgische_s
Verbaast me dat Antwerpen-Centraal zo weinig reizigers kent. Wanneer gaat er een IC Nederland - Gent rijden?quote:Op woensdag 20 november 2013 18:37 schreef bork het volgende:
[..]
Ottignies gepasseerd door Namen, mijn topografische kennis is best groot maar ik had er nog nooit van gehoord
Sinds wanneer is de ANWB er voor de belangen van treinreizigers? Dat is alsof Driek Rijkswaterstaat wil aanpakken vanwege de staat van de rijkswegen.quote:Op woensdag 20 november 2013 18:20 schreef Litpho het volgende:
[..]
ANWB heeft direkt maar vijf jaar aan achterstallige eisen verzameld?. Er kan best het nodige beter bij de NS, maar 100% bij dertig minuten? Daar gaat Jeroen niet blij van zijn (en is volgens mij ook niet reëel).
http://www.prorail.nl/nie(...)hilversum-media-parkquote:Op woensdag 20 november 2013 19:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Vingerverven deel 8.726.224.192.809.788:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 20 november 2013 19:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Vingerverven deel 8.726.224.192.809.788:
[ afbeelding ]
Je moet die Belgische cijfers inderdaad nog x2 doen.quote:Op woensdag 20 november 2013 18:41 schreef Dr_Flash het volgende:
hoe is dit geteld? is die 54k van Brussel-Zuid te vergelijken met de 150k van Amsterdam Centraal? Of moet er nog ergens iets verdubbeld of gehalveerd worden?
In België worden alleen de instappers geteld, en niet de uitstappers.quote:Op woensdag 20 november 2013 18:41 schreef Dr_Flash het volgende:
hoe is dit geteld? is die 54k van Brussel-Zuid te vergelijken met de 150k van Amsterdam Centraal? Of moet er nog ergens iets verdubbeld of gehalveerd worden?
Ah, oké. Oorspronkelijk had ik gepland staan via de Rheinstrecke (EuroCity vanaf Duisburg en dan onderweg een keer overstappen), maar dat traject heb ik al genoeg gedaan. Via Parijs ken ik alleen de Thalys.quote:Op woensdag 20 november 2013 18:23 schreef bork het volgende:
[..]
Ik vond station Stuttgart wel leuk in de toren van het station is er een grote tentoonstelling over Stuttgart 21. De route tussen Stutttgart en Ulm staat bekend als een fraaie route, en je bent mooi op tijd want over een tijdje ligt er een nieuwe spoorlijn tussen Stuttgart en Ulm.
quote:Op woensdag 20 november 2013 19:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Omdat zoeen biels in één stuk te groot is voor in de kachel natuurlijk
Lees meerquote:Le premier TGV Paris-Montpellier-Perpignan-Barcelone prévu pour le 15 décembre
Le premier train à grande vitesse reliant Paris à Barcelone devrait circuler le 15 décembre, a annoncé, mercredi, la ministre espagnole des Transports, Ana Pastor, permettant de relier les deux villes en 6h20. Reste qu'entre Nîmes et Perpignan, le TGV circulera à 160km/h, sur une voie classique.
Als je niet in één dag in München hoeft te zijn kun je ook nog de klassieke EuroCity Bruxelles-Basel overwegen, nu dat ding nog bestaat.quote:Op woensdag 20 november 2013 19:48 schreef greavy het volgende:
[..]
Ah, oké. Oorspronkelijk had ik gepland staan via de Rheinstrecke (EuroCity vanaf Duisburg en dan onderweg een keer overstappen), maar dat traject heb ik al genoeg gedaan. Via Parijs ken ik alleen de Thalys.
Dan gaan wij voor deze route. Alleen jammer dat voor InterRail de Thalys nog ¤39 reserveringskosten vraagt. Kan dan beter vroegboeken voor ¤25 enkele reis. TGV Paris - Stuttgart is ¤13 reserveringstoeslag.
Ook echt 50 cm voor einde spoorstaafquote:Op woensdag 20 november 2013 19:51 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Foto: Sander van Rossum
Tsja, ICMm'etje op het zelden gebruikte spoor 4 sturen in Gouda. Maar waarom?
Vandaag?quote:Op woensdag 20 november 2013 19:51 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Foto: Sander van Rossum
Tsja, ICMm'etje op het zelden gebruikte spoor 4 sturen in Gouda. Maar waarom?
Ik denk dat ze gewoon gewend zijn geraakt aan het pesten van IenM, eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 20 november 2013 19:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Sinds wanneer is de ANWB er voor de belangen van treinreizigers? Dat is alsof Driek Rijkswaterstaat wil aanpakken vanwege de staat van de rijkswegen.
Zozo, toch wel! Ik ben benieuwd naar wat een kaartje gaat kosten.quote:Op woensdag 20 november 2013 20:01 schreef greavy het volgende:
Hee James, de TGV naar Barcalona komt er hoor!
[..]
Lees meer
Ja, OOIT hebben ze dat voorelkaar gekregen. Heeft even geduurd, maar dan hebbie ook wat. Gelukkig gold hier niet "van uitstel komt afstel"
Shit, niet gezien, maar ik kwam dan ook van de andere richting.quote:
Hema had hem afgelopen zaterdag, weet niet wanneer die afliep.quote:Op woensdag 20 november 2013 20:33 schreef Guppyfriend het volgende:
![]()
Zijn er op dit moment nog acties met afgeprijsde dagkaartjes? Van HEMA of Kruidvat of iets dergelijks? Ik zit te zoeken, maar kan niks vinden. Misschien weten jullie nog iets?
Gebeurt om 10:33quote:Op woensdag 20 november 2013 20:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Shit, niet gezien, maar ik kwam dan ook van de andere richting.
Lijkt erop dat die nog actief isquote:Op woensdag 20 november 2013 20:34 schreef b2py het volgende:
[..]
Hema had hem afgelopen zaterdag, weet niet wanneer die afliep.
Zie anders hier: http://www.treinreiziger.nl/reizen/kortingsacties
roep ik ook al een hele tijd. Zeker omdat het nu wel mogelijk moet zijn om ook uit te rekenen wat het afhandelen van de treinvolgorde verderop op het spoor betekent voor de treinenloop. Kan nog heel veel winst mee geboekt wordenquote:Op woensdag 20 november 2013 20:25 schreef b2py het volgende:
Upgraded EARS for better performance
Soort ARI maar dan van Network Rail. Heeft interessante updates gehad die wmb ook wel naar ARI mogen komen.
Dat spoor werd voorheen alleen gebruikt voor de laatste IC Gouda - Rotterdam. Geen idee of dat nog zo is. Maar een goed roestig spoor in combinatie met het weer vanmorgen, kan gezorgd hebben voor lekker glad spoor.quote:
Op zich zijn volgordewisselingen afgedekt in ARI én de regelgeving van de treindienstleider, maar de DVL kan dat overrulen. Dat zal in het VK niet anders zijn.quote:Op woensdag 20 november 2013 20:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
roep ik ook al een hele tijd. Zeker omdat het nu wel mogelijk moet zijn om ook uit te rekenen wat het afhandelen van de treinvolgorde verderop op het spoor betekent voor de treinenloop. Kan nog heel veel winst mee geboekt worden
Ah, ze hadden ARS en ze hebben nu EARS. De apparatuur die daarvoor gebruikt werd was zeker de Advanced Route Setting Equipment? Ach ja, bekt beter dan 'ARI'quote:Op woensdag 20 november 2013 20:25 schreef b2py het volgende:
Upgraded EARS for better performance
Soort ARI maar dan van Network Rail. Heeft interessante updates gehad die wmb ook wel naar ARI mogen komen.
Zou niet meer dan terecht zijn. Inkorten tot Elst is een voorschot nemen op opheffing.quote:Op woensdag 20 november 2013 21:04 schreef Peterselieman het volgende:
Mogelijk blijft het treintje tussen Tiel en Arnhem toch in zijn volledigheid rijden en wordt de lijn niet ingekort tot Elst.
http://www.gelderlander.n(...)iel-arnhem-1.4105975
Ik zou kunnenquote:Op woensdag 20 november 2013 21:49 schreef Socios het volgende:
"Nieuwjaarsrondje" ff op 18 januari 2014, oké? Thanks
Scheelt ook weer een hele stemronde, uitzoeken van een datum etc.
klopt. niet dat het nu een heel druk lijntje is natuurlijkquote:Op woensdag 20 november 2013 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zou niet meer dan terecht zijn. Inkorten tot Elst is een voorschot nemen op opheffing.
Ik ook. Wel liever op een doordeweekse dag ivm vrij reizen maar dat zullen anderen weer andersom hebbenquote:
Tiel zou er een tweede Rhenen mee worden maar okee.quote:Op woensdag 20 november 2013 21:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt. niet dat het nu een heel druk lijntje is natuurlijk
Knopen we die twee toch aan elkaar?!quote:Op woensdag 20 november 2013 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tiel zou er een tweede Rhenen mee worden maar okee.
Daar zitten we al heel lang op te wachten inderdaadquote:Op woensdag 20 november 2013 22:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Knopen we die twee toch aan elkaar?!
Regel ook ff waar we heen gaan danquote:Op woensdag 20 november 2013 21:49 schreef Socios het volgende:
"Nieuwjaarsrondje" ff op 18 januari 2014, oké? Thanks
Scheelt ook weer een hele stemronde, uitzoeken van een datum etc.
Wedden dat hij met Duitsland komt?quote:Op woensdag 20 november 2013 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Regel ook ff waar we heen gaan dan
Ff de materieelinzet afwachtenquote:Op woensdag 20 november 2013 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Regel ook ff waar we heen gaan dan
Nou dat treft dan. Vorig jaar waren we in België immers.quote:Op woensdag 20 november 2013 22:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wedden dat hij met Duitsland komt?
Probleem is dat velen geen ICE Fahrkarte willen aanschaffenquote:Op woensdag 20 november 2013 22:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wedden dat hij met Duitsland komt?
Dit jaar. Vorig jaar waren we in Duitsland (Venlo -> Bad Bentheim met Regionalverkehr)quote:Op woensdag 20 november 2013 22:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou dat treft dan. Vorig jaar waren we in België immers.
ja hehe, "het vorige jaar" op het moment dat het delict zal gaan plaatsvinden. Wijsneusquote:Op woensdag 20 november 2013 22:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dit jaar. Vorig jaar waren we in Duitsland (Venlo -> Bad Bentheim met Regionalverkehr)
Arnhem - Duisburg Hbf - Hamm (Westf) - Kassel Wilhelmshöhe (über Soest - Paderborn Hbf) - Hannover Hbf - Bremen Hbf - Osnabrück Hbf.quote:Op woensdag 20 november 2013 22:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar wat had je voor ICE-rit in gedachten Socios?
Onzinnig, dat is veel en veel te lang.quote:Op woensdag 20 november 2013 22:51 schreef Socios het volgende:
[..]
Arnhem - Duisburg Hbf - Hamm (Westf) - Kassel Wilhelmshöhe (über Soest - Paderborn Hbf) - Hannover Hbf - Bremen Hbf - Osnabrück Hbf.
Bijvoorbeeld
Fixed.quote:Op woensdag 20 november 2013 23:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Een deeltraject ICE kan best wel natuurlijk. Bielefeld - Hagen of zo bijvoorbeeld. Maar alleen maar blind mijlen rammen om het mijlen bier rammen, tegen betaling van een godsvermogen, dat zie ik niet wel zitten.
Kilometers maken in die kut 'Flirtnahverkehr' treintjes is toch ook niks? Dan beter IC Berlin, ICRm en binnenlandse ICE knallen.quote:Op woensdag 20 november 2013 23:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Een deeltraject ICE kan best wel natuurlijk. Bielefeld - Hagen of zo bijvoorbeeld. Maar alleen maar blind mijlen rammen om het mijlen rammen, tegen betaling van een godsvermogen, dat zie ik niet zitten.
quote:
ICRmquote:Op woensdag 20 november 2013 23:03 schreef Socios het volgende:
[..]
Kilometers maken in die kut 'Flirtnahverkehr' treintjes is toch ook niks? Dan beter IC Berlin, ICRm en binnenlandse ICE knallen.
Ja maar het moet voor andere mensen ook leuk en betaalbaar blijven. Ik heb geen zin om de hele dag alleen met jou in de trein te zittenquote:Op woensdag 20 november 2013 23:03 schreef Socios het volgende:
[..]
Kilometers maken in die kut 'Flirtnahverkehr' treintjes is toch ook niks? Dan beter IC Berlin, ICRm en binnenlandse ICE knallen.
Die FLIRT's zijn best geinig hoor!quote:Op woensdag 20 november 2013 23:03 schreef Socios het volgende:
[..]
Kilometers maken in die kut 'Flirtnahverkehr' treintjes is toch ook niks? Dan beter IC Berlin, ICRm en binnenlandse ICE knallen.
Dat is tegenwoordig te voorkomen met ovtijden.comquote:Op woensdag 20 november 2013 23:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:als het maar geen sneue klaagzang wordt als we per ongeluk in VIRM terecht komen.
Precies. Een leuk dagje er op uit met een groep gelijkgestemden. Onbereden trajecten kom ik binnen een dag reizen sowieso niet meer tegen (aangenomen dat ik ook nog terug moet kunnen)quote:Op woensdag 20 november 2013 23:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
als het maar geen sneue klaagzang wordt
Een rol duct tape is ook genoeg hoorquote:Op woensdag 20 november 2013 23:11 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat is tegenwoordig te voorkomen met ovtijden.com
Ik vermoed dat wij elkaar wel liggen, ondanks onze aanvarinkjes af en toe.quote:Op woensdag 20 november 2013 23:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. Een leuk dagje er op uit met een groep gelijkgestemden. Onbereden trajecten kom ik binnen een dag reizen sowieso niet meer tegen (aangenomen dat ik ook nog terug moet kunnen)
Dat kan dan weer sowieso goed in de ICE'squote:
Via Rheine over de Emslandstrecke dan en via Leer (D) bij Bad Neuschans weer terug de grens over. Heeft Peterselieman ook een keer een makje.quote:Op woensdag 20 november 2013 22:57 schreef b2py het volgende:
Randvoorwaarde, er was Dennis belooft bij Hengelo of Enschede de grens over te gaan.
Jawel, dat komt best goedquote:Op woensdag 20 november 2013 23:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik vermoed dat wij elkaar wel liggen, ondanks onze aanvarinkjes af en toe.
En bier.
wat wordt het dan voor jou ipv vrij reizen ?quote:Op woensdag 20 november 2013 23:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
ik heb vanaf 1 januari geen vrij reizen meer.
ALLEEN dat? Dat vind ik dan ook wel weer een beetje ambitie-arm zeg maar.quote:Op woensdag 20 november 2013 23:16 schreef Socios het volgende:
[..]
Via Rheine over de Emslandstrecke dan en via Leer (D) bij Bad Neuschans weer terug de grens over. Heeft Peterselieman ook een keer een makje.
Een kortingskaart. 40% ofzo. Maar ik loop wel even langs de HEMA binnenkort.quote:Op woensdag 20 november 2013 23:17 schreef _serial_ het volgende:
[..]
wat wordt het dan voor jou ipv vrij reizen ?
Een paar tientjes, boeiendquote:Op woensdag 20 november 2013 23:17 schreef _serial_ het volgende:
[..]
wat wordt het dan voor jou ipv vrij reizen ?
Nieuweschans vind ik dan weer een uitstekend idee.quote:Op woensdag 20 november 2013 23:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ALLEEN dat? Dat vind ik dan ook wel weer een beetje ambitie-arm zeg maar.
Oh ik ook wel hoor, maar ik denk dat er wel IETS meer moet kunnen. Osnabrück - Oldenburg bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 20 november 2013 23:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nieuweschans vind ik dan weer een uitstekend idee.
Hengelo - Osnabrück Hbf (Pimpel) - Bremen Hbf (ICE) - Leer (RE) dan?quote:Op woensdag 20 november 2013 23:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ALLEEN dat? Dat vind ik dan ook wel weer een beetje ambitie-arm zeg maar.
Kan. Ff plannen hoe lang dat zou duren.quote:Op woensdag 20 november 2013 23:21 schreef Socios het volgende:
[..]
Hengelo - Osnabrück Hbf (Pimpel) - Bremen Hbf (ICE) - Leer (RE) dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |