Het verschil tussen treinen voor 160 of 200 is niet zo groot meer tegenwoordig. In de praktijk leveren fabrikanten voor beide snelheden varianten van hetzelfde basisontwerp.quote:Op woensdag 20 november 2013 12:02 schreef GlenSpey het volgende:
De aanschaf van het benodigde materieel om 200 te kunnen gaat nooit opwegen tegen de paar minuten die je ermee op je reis gaat winnen.
voornamelijk ook door niet meer te stoppen te Lelydorp toch?quote:Op woensdag 20 november 2013 12:10 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Op Zwolle-Almere kan je zo 5 á 6 minuten winnen. Dat is best een hoop.
Er waren ook betere redenen om Al Capone achter de tralies te zetten dan belastingontduiking. Soms moet je blij zijn met wat je hebtquote:Op woensdag 20 november 2013 11:34 schreef ReisT het volgende:
Er zijn veel belangrijkere redenen om het plan van NS af te wijzen dan "te lage snelheid".
Wowquote:Op woensdag 20 november 2013 09:39 schreef _serial_ het volgende:
Het was een beetje druk op Amsterdam Bijlmer Arena gisterenavond, tegelijk een voetbalwedstrijd, Concert in HMH, en concert in Ziggo dome :
[ afbeelding ]
quote:
Het is niet altijd te voorkomen, maar echt goed is het niet, het slijt harder dan normaal idd.quote:Op woensdag 20 november 2013 15:06 schreef dennistd het volgende:
Het valt me in Enschede trouwens op dat de scheiders van de bovenleiding (die dingen hier onderaan: http://energievoorziening.funnymedia.nl/onderdeelvdmaand/lo.htm) zo verschrikkelijk vonken. Is dat normaal? Goed voor de panto lijkt het me niet in elk geval...
Ja!quote:Op woensdag 20 november 2013 12:26 schreef _serial_ het volgende:
Nog meer mensen opgevallen dat NS OV-Chipknippaaltjes nu "Uitgecheckt" ipv "Tot Ziens" weergeven ?
Waarschijnlijk ook "Ingecheckt" maar toen was ik nog slaperig.
'U heeft uw bestemming bereikt en kunt een lichte schok voelen'.quote:
Ja zorgt voor meer slijtage aan de koolstofstrip. Nee is geen probleem. De extra ruimte op de koolstofstrip kan dit opvangen.quote:Op woensdag 20 november 2013 15:06 schreef dennistd het volgende:
Het valt me in Enschede trouwens op dat de scheiders van de bovenleiding (die dingen hier onderaan: http://energievoorziening.funnymedia.nl/onderdeelvdmaand/lo.htm) zo verschrikkelijk vonken. Is dat normaal? Goed voor de panto lijkt het me niet in elk geval...
Chester Station, in Chester net onder Liverpoolquote:
Rail Away, 19:55-20:25 NL 2quote:Een reis van de Schotse hoofdstad Edinburgh over de grootste spoorbrug van de wereld. Voor de hoofdstad van de Highlands Inverness wordt bereikt krijgen reizigers een goed beeld van de grote variatie die het Schotse landschap biedt.
quote:
ANWB heeft direkt maar vijf jaar aan achterstallige eisen verzameld?quote:ANWB wil sneller en gemakkelijker geld terug bij treinvertraging
woensdag 20 november 2013
De regeling ‘Geld terug bij vertraging’ moet ruimhartiger en simpeler worden: 50 procent van de ritprijs bij 15 minuten vertraging en 100 procent bij 30 minuten automatisch teruggestort op je OV-chipkaart. Daarvoor pleit de ANWB, meldt OV-Magazine in een nieuwsbrief.
“Dat voelt NS direct in de portemonnee”, aldus de organisatie. Reizigers die de laatste bus, tram of metro missen omdat hun trein vertraging had, moeten voortaan de garantie krijgen dat ze thuiskomen; met vervangend vervoer of een taxibon. Bij storingen van kaartautomaten moeten reizigers ook een kaartje kunnen kopen of kunnen inchecken bij de conducteur zonder dat dat hen extra geld kost. Verder wil de ANWB alleen duurdere treinkaartjes als 75 procent of meer het NS-vervoer een 7 of hoger geeft.
De ANWB verwacht van NS de komende tien jaar "vanzelfsprekende ketenmobiliteit, reële reizigersfocus, uitmuntende reisinformatie en feilloze betrouwbaarheid". Dat schrijft de bond in een advies aan het ministerie van Infrastructuur en Milieu over de nieuwe NS-vervoerconcessie 2015-2025 voor het hoofdrailnet. Het bureau TransTec heeft de ANWB geholpen met het advies.
De vereniging pleit verder dat NS het voortouw gaat nemen in het ketenvervoer. Ook moet de OV-fiets uitgroeien tot een landelijk deelfietssysteem, vindt de ANWB. Verder dient NS zich in te spannen voor achteraf betalen (reizen op rekening) en best price (automatisch het voordeligste tarief) op de OV-chipkaart.
Bron: http://www.treinreiziger.(...)m_source=twitterfeed
Ik vond station Stuttgart wel leuk in de toren van het station is er een grote tentoonstelling over Stuttgart 21. De route tussen Stutttgart en Ulm staat bekend als een fraaie route, en je bent mooi op tijd want over een tijdje ligt er een nieuwe spoorlijn tussen Stuttgart en Ulm.quote:Op woensdag 20 november 2013 17:01 schreef greavy het volgende:
Is dit wat een leuke route om in München te komen? De route via de Rheinstrecke ken ik inmiddels wel, net als de route via de HSL enzo.
Dordrecht Za, 05.04.14 vertrek 07:05 1b IC 2627 Intercity
Rotterdam Centraal Za, 05.04.14 aankomst 07:19 9
Rotterdam Centraal Za, 05.04.14 vertrek 07:58 4 THA 9316 Thalys
Paris Nord Za, 05.04.14 aankomst 10:35
Paris Est Za, 05.04.14 vertrek 11:25 TGV 9573 TGV
Stuttgart Hbf Za, 05.04.14 aankomst 15:04 6
Stuttgart Hbf Za, 05.04.14 vertrek 15:58 15 EC 1217 Eurocity
München Hbf Za, 05.04.14 aankomst 18:11
Of
Paris Est Za, 05.04.14 vertrek 15:25 TGV 9575 TGV
München Hbf Za, 05.04.14 aankomst 21:27
Ottignies gepasseerd door Namen, mijn topografische kennis is best groot maar ik had er nog nooit van gehoordquote:Op woensdag 20 november 2013 18:30 schreef b2py het volgende:
Brussel-Zuid meeste reizigers in 2012, op de voet gevolg door Gent Sint-Pieters.
http://www.deredactie.be/(...)grootste_belgische_s
Verbaast me dat Antwerpen-Centraal zo weinig reizigers kent. Wanneer gaat er een IC Nederland - Gent rijden?quote:Op woensdag 20 november 2013 18:37 schreef bork het volgende:
[..]
Ottignies gepasseerd door Namen, mijn topografische kennis is best groot maar ik had er nog nooit van gehoord
Sinds wanneer is de ANWB er voor de belangen van treinreizigers? Dat is alsof Driek Rijkswaterstaat wil aanpakken vanwege de staat van de rijkswegen.quote:Op woensdag 20 november 2013 18:20 schreef Litpho het volgende:
[..]
ANWB heeft direkt maar vijf jaar aan achterstallige eisen verzameld?. Er kan best het nodige beter bij de NS, maar 100% bij dertig minuten? Daar gaat Jeroen niet blij van zijn (en is volgens mij ook niet reëel).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |