Op Zwolle-Almere kan je zo 5 á 6 minuten winnen. Dat is best een hoop.quote:Op woensdag 20 november 2013 12:02 schreef GlenSpey het volgende:
Dat hele 200 rijden is IMO ook gewoon onzin. De baanvakken in Nederland zijn gewoon niet lang genoeg om daar echt flinke tijdswinst mee te behalen.
De aanschaf van het benodigde materieel om 200 te kunnen gaat nooit opwegen tegen de paar minuten die je ermee op je reis gaat winnen.
Natuurlijk, maar als je achteraf concessie-eisen gaat afzwakken of 'niet langer haalbaar' vind ben je wel oneerlijk bezig tegenover de andere inschrijvers. Er waren wellicht best partijen die met de korting die NS inmiddels heeft en met materieel dat 200 rijd een beter bod hadden kunnen doen. Goed, dat onderzoek loopt nu ook, maar ik vind het proces nog steeds erg slecht - en dat is inderdaad niet alleen aan NS te wijten.quote:Op woensdag 20 november 2013 12:02 schreef ReisT het volgende:
[..]
Alleen ging het bij de oorspronkelijke concessie over een beperkt aantal treinen dat alleen maar op de HSL dienst zou doen.
Nu gaat het over een veel grotere bestelling van materieel dat op de HSL én het Hoofdrailnet gaat rijden.
Ziet er meer uit als NS portalen...quote:Op woensdag 20 november 2013 11:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Blijft mooi om te zien. Heb het al eens van een afstandje gezien met een ICM die tussen Zwolle en Leeuwarden reed
Misschien wel, maar dan nog vind ik die paar minuten de extra kosten niet waard. Want de treinkaartjes zullen er ook niet goedkoper van wordenquote:Op woensdag 20 november 2013 12:10 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Op Zwolle-Almere kan je zo 5 á 6 minuten winnen. Dat is best een hoop.
Dan ben ik benieuwd naar hoe de meningen hier zijn als de treinkaartjes weer eens flink duurder zijn geworden, nadat de 200 km/h treinen zijn aangeschaftquote:Op woensdag 20 november 2013 12:38 schreef b2py het volgende:
Op een reis 13‰ tijdswinst boeken mag van mij wel hoor..
Het verschil tussen treinen voor 160 of 200 is niet zo groot meer tegenwoordig. In de praktijk leveren fabrikanten voor beide snelheden varianten van hetzelfde basisontwerp.quote:Op woensdag 20 november 2013 12:02 schreef GlenSpey het volgende:
De aanschaf van het benodigde materieel om 200 te kunnen gaat nooit opwegen tegen de paar minuten die je ermee op je reis gaat winnen.
voornamelijk ook door niet meer te stoppen te Lelydorp toch?quote:Op woensdag 20 november 2013 12:10 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Op Zwolle-Almere kan je zo 5 á 6 minuten winnen. Dat is best een hoop.
Er waren ook betere redenen om Al Capone achter de tralies te zetten dan belastingontduiking. Soms moet je blij zijn met wat je hebtquote:Op woensdag 20 november 2013 11:34 schreef ReisT het volgende:
Er zijn veel belangrijkere redenen om het plan van NS af te wijzen dan "te lage snelheid".
Wowquote:Op woensdag 20 november 2013 09:39 schreef _serial_ het volgende:
Het was een beetje druk op Amsterdam Bijlmer Arena gisterenavond, tegelijk een voetbalwedstrijd, Concert in HMH, en concert in Ziggo dome :
[ afbeelding ]
quote:
Het is niet altijd te voorkomen, maar echt goed is het niet, het slijt harder dan normaal idd.quote:Op woensdag 20 november 2013 15:06 schreef dennistd het volgende:
Het valt me in Enschede trouwens op dat de scheiders van de bovenleiding (die dingen hier onderaan: http://energievoorziening.funnymedia.nl/onderdeelvdmaand/lo.htm) zo verschrikkelijk vonken. Is dat normaal? Goed voor de panto lijkt het me niet in elk geval...
Ja!quote:Op woensdag 20 november 2013 12:26 schreef _serial_ het volgende:
Nog meer mensen opgevallen dat NS OV-Chipknippaaltjes nu "Uitgecheckt" ipv "Tot Ziens" weergeven ?
Waarschijnlijk ook "Ingecheckt" maar toen was ik nog slaperig.
'U heeft uw bestemming bereikt en kunt een lichte schok voelen'.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |