abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133441627
Dat hele 200 rijden is IMO ook gewoon onzin. De baanvakken in Nederland zijn gewoon niet lang genoeg om daar echt flinke tijdswinst mee te behalen.

De aanschaf van het benodigde materieel om 200 te kunnen gaat nooit opwegen tegen de paar minuten die je ermee op je reis gaat winnen.
  woensdag 20 november 2013 @ 12:06:46 #177
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133441721
NS koppelt twee dingen aan elkaar omdat dat voor NS beter uitkomt. Dat hoeft de kamer natuurlijk niet te pikken.
  woensdag 20 november 2013 @ 12:10:47 #178
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_133441822
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:02 schreef GlenSpey het volgende:
Dat hele 200 rijden is IMO ook gewoon onzin. De baanvakken in Nederland zijn gewoon niet lang genoeg om daar echt flinke tijdswinst mee te behalen.

De aanschaf van het benodigde materieel om 200 te kunnen gaat nooit opwegen tegen de paar minuten die je ermee op je reis gaat winnen.
Op Zwolle-Almere kan je zo 5 á 6 minuten winnen. Dat is best een hoop.
  woensdag 20 november 2013 @ 12:12:34 #179
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_133441865
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:02 schreef ReisT het volgende:

[..]

Alleen ging het bij de oorspronkelijke concessie over een beperkt aantal treinen dat alleen maar op de HSL dienst zou doen.

Nu gaat het over een veel grotere bestelling van materieel dat op de HSL én het Hoofdrailnet gaat rijden.
Natuurlijk, maar als je achteraf concessie-eisen gaat afzwakken of 'niet langer haalbaar' vind ben je wel oneerlijk bezig tegenover de andere inschrijvers. Er waren wellicht best partijen die met de korting die NS inmiddels heeft en met materieel dat 200 rijd een beter bod hadden kunnen doen. Goed, dat onderzoek loopt nu ook, maar ik vind het proces nog steeds erg slecht - en dat is inderdaad niet alleen aan NS te wijten.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 20 november 2013 @ 12:13:42 #180
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133441899
quote:
10s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Blijft mooi om te zien. Heb het al eens van een afstandje gezien met een ICM die tussen Zwolle en Leeuwarden reed _O-
Ziet er meer uit als NS portalen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_133442263
Nog meer mensen opgevallen dat NS OV-Chipknippaaltjes nu "Uitgecheckt" ipv "Tot Ziens" weergeven ?
Waarschijnlijk ook "Ingecheckt" maar toen was ik nog slaperig.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_133442446
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:57 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ik snap niets van jouw post.
Dat gevoel is ook wel eens wederzijds :)
pi_133442448
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:10 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Op Zwolle-Almere kan je zo 5 á 6 minuten winnen. Dat is best een hoop.
Misschien wel, maar dan nog vind ik die paar minuten de extra kosten niet waard. Want de treinkaartjes zullen er ook niet goedkoper van worden ;)
pi_133442547
Op een reis 13‰ tijdswinst boeken mag van mij wel hoor..
pi_133442713
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:38 schreef b2py het volgende:
Op een reis 13‰ tijdswinst boeken mag van mij wel hoor..
Dan ben ik benieuwd naar hoe de meningen hier zijn als de treinkaartjes weer eens flink duurder zijn geworden, nadat de 200 km/h treinen zijn aangeschaft ;)
pi_133442838
Minder materieel door minder omlopen? ;)
  woensdag 20 november 2013 @ 12:57:11 #187
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_133443123
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:02 schreef GlenSpey het volgende:
De aanschaf van het benodigde materieel om 200 te kunnen gaat nooit opwegen tegen de paar minuten die je ermee op je reis gaat winnen.
Het verschil tussen treinen voor 160 of 200 is niet zo groot meer tegenwoordig. In de praktijk leveren fabrikanten voor beide snelheden varianten van hetzelfde basisontwerp.

Bij NS hebben ze gelukkig ingezien dat als je nieuwe intercity's gaat bestellen je beter voor de 200-versie kan kiezen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 november 2013 @ 13:21:35 #188
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133443853
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:10 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Op Zwolle-Almere kan je zo 5 á 6 minuten winnen. Dat is best een hoop.
voornamelijk ook door niet meer te stoppen te Lelydorp toch?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133443912
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:34 schreef ReisT het volgende:
Er zijn veel belangrijkere redenen om het plan van NS af te wijzen dan "te lage snelheid".
Er waren ook betere redenen om Al Capone achter de tralies te zetten dan belastingontduiking. Soms moet je blij zijn met wat je hebt :+.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 20 november 2013 @ 13:34:36 #190
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_133444243
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 09:39 schreef _serial_ het volgende:
Het was een beetje druk op Amsterdam Bijlmer Arena gisterenavond, tegelijk een voetbalwedstrijd, Concert in HMH, en concert in Ziggo dome :

[ afbeelding ]
Wow :X Mag hopen dat NS extra treinen heeft ingezet
  woensdag 20 november 2013 @ 13:56:21 #191
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_133445109
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 november 2013 @ 14:05:05 #192
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133446226
Die vonkende bovenleidingen is in het najaar vaste prik, iig bij de vroege treinen
  Redactie Sport woensdag 20 november 2013 @ 15:06:53 #194
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_133447604
Het valt me in Enschede trouwens op dat de scheiders van de bovenleiding (die dingen hier onderaan: http://energievoorziening.funnymedia.nl/onderdeelvdmaand/lo.htm) zo verschrikkelijk vonken. Is dat normaal? Goed voor de panto lijkt het me niet in elk geval...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 20 november 2013 @ 15:11:52 #195
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133447792
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 15:06 schreef dennistd het volgende:
Het valt me in Enschede trouwens op dat de scheiders van de bovenleiding (die dingen hier onderaan: http://energievoorziening.funnymedia.nl/onderdeelvdmaand/lo.htm) zo verschrikkelijk vonken. Is dat normaal? Goed voor de panto lijkt het me niet in elk geval...
Het is niet altijd te voorkomen, maar echt goed is het niet, het slijt harder dan normaal idd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 20 november 2013 @ 15:12:05 #196
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133447804
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:26 schreef _serial_ het volgende:
Nog meer mensen opgevallen dat NS OV-Chipknippaaltjes nu "Uitgecheckt" ipv "Tot Ziens" weergeven ?
Waarschijnlijk ook "Ingecheckt" maar toen was ik nog slaperig.
Ja!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 20 november 2013 @ 15:55:09 #197
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_133449711
Oeps :X

Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 november 2013 @ 15:57:55 #198
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133449837
Altijd al een stukje Den Haag Centraal in je huis willen hebben? Dan heb je nu een kans hierop: http://www.prorail.nl/nieuws/stukje-den-haag-centraal-in-huis
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 20 november 2013 @ 16:03:06 #199
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_133450081
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 15:55 schreef Fiorano het volgende:
Oeps :X

[ afbeelding ]
'U heeft uw bestemming bereikt en kunt een lichte schok voelen'.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  woensdag 20 november 2013 @ 16:28:07 #200
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133451290
Is dit wat een leuke route om in München te komen? De route via de Rheinstrecke ken ik inmiddels wel, net als de route via de HSL enzo.

Dordrecht Za, 05.04.14 vertrek 07:05 1b IC 2627 Intercity
Rotterdam Centraal Za, 05.04.14 aankomst 07:19 9

Rotterdam Centraal Za, 05.04.14 vertrek 07:58 4 THA 9316 Thalys
Paris Nord Za, 05.04.14 aankomst 10:35

Paris Est Za, 05.04.14 vertrek 11:25 TGV 9573 TGV
Stuttgart Hbf Za, 05.04.14 aankomst 15:04 6

Stuttgart Hbf Za, 05.04.14 vertrek 15:58 15 EC 1217 Eurocity
München Hbf Za, 05.04.14 aankomst 18:11

Of
Paris Est Za, 05.04.14 vertrek 15:25 TGV 9575 TGV
München Hbf Za, 05.04.14 aankomst 21:27

?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')