abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 november 2013 @ 22:56:27 #125
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_133431162
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 22:52 schreef b2py het volgende:
Van maandag 25 november 6:00 tot vrijdag 29 november 20:00 is het mogelijk dat er bij de NMBS korte stakingen uitbreken in de regio Charleroi. Een niet-erkende vakbond wil op deze manier actie voeren tegen de hervorming van de NMBS, omdat dit mogelijk het arbeidersstatuut aanpast en omdat dit te snel volgt op de hervorming van de pensioenen.

Dat jullie het weten :)
Belgen :')

Echt dieptriest volk...
pi_133431261
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 22:52 schreef b2py het volgende:
Van maandag 25 november 6:00 tot vrijdag 29 november 20:00 is het mogelijk dat er bij de NMBS korte stakingen uitbreken in de regio Charleroi. Een niet-erkende vakbond wil op deze manier actie voeren tegen de hervorming van de NMBS, omdat dit mogelijk het arbeidersstatuut aanpast en omdat dit te snel volgt op de hervorming van de pensioenen.

Dat jullie het weten :)
Van woensdag 20 november 9:00 tot vrijdag 22 november 17:00 is het mogelijk dat het regent. En misschien is het wel koud ook.

Dat jullie het weten :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133431305
lobi voor jou hoor b2py, maar dat geneuk met die k*nkerbelgen ben ik wel een keer goed klaar mee. EN ik niet alleen. Stelletje tweederangsvolk :r
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133431488
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 22:43 schreef J.B. het volgende:
Wat heeft de verbinding tussen Rotterdam en Eindhoven eigenlijk met Vught te maken? Mooie visualisaties wel, leggen ze een verdiept spoor aan laten ze het oude er alsnog naast liggen. Zonder spoorovergangen, dat dan weer wel.
Ik vond het ook al een opmerkelijke claim dat Vught een belangrijk knooppunt is op de lijn Eindhoven-Rotterdam. Dat kan in de toekomst opgaan als er inderdaad een aftakking komt van de Betuweroute richting 's-Hertogenbosch en vice versa. Er is een rapport waarin verschillende varianten hiervoor en voor de verbinding 's-Hertogenbosch-Vught worden genoemd.
pi_133431781
De laatste keer dat Vught een belangrijke logistieke functie had, wordt gememoreerd op het stationsgebouw zelf. Beetje gevoel voor proporties zou de locals daar niet misstaan.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133431789
GVD wéér die luie Walen :r :r :r :r
  dinsdag 19 november 2013 @ 23:19:15 #131
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133432134
Vooral schrijnend dat het één of andere niet-erkende vakbond is. Moeten ze zich even laten gelden voor hun leden (alle 2?) ofzo? :')
pi_133432265
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 23:19 schreef James1988 het volgende:
Vooral schrijnend dat het één of andere niet-erkende vakbond is. Moeten ze zich even laten gelden voor hun leden (alle 2?) ofzo? :')
Blaffende bonden staken niet ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 19 november 2013 @ 23:55:46 #133
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_133433548
De gtw van de Valleilijn is aardig aan het schudden en puffen. Zowel bij het optrekken als het afremmen...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 november 2013 @ 23:57:41 #134
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133433614
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 23:55 schreef Fiorano het volgende:
De gtw van de Valleilijn is aardig aan het schudden en puffen. Zowel bij het optrekken als het afremmen...
gladde sporen
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 20 november 2013 @ 00:03:00 #135
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_133433802
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 23:04 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ik vond het ook al een opmerkelijke claim dat Vught een belangrijk knooppunt is op de lijn Eindhoven-Rotterdam. Dat kan in de toekomst opgaan als er inderdaad een aftakking komt van de Betuweroute richting 's-Hertogenbosch en vice versa.
Die aftakking is heel belangrijk in dit verhaal. Die is bedacht om er voor te zorgen dat er minder goederentreinen via Breda-Tilburg rijden zodat daar ruimte ontstaat voor extra IC's. Nadeel is dat het daardoor op Meteren-'s-Hertogenbosch-Boxtel veel drukker wordt met de gelijkvloerse aansluiting bij Vught als grootste knelpunt.

Beetje vreemde gedachtegang is het natuurlijk wel. Op lijn A is een knelpunt, dat willen ze oplossen door treinen naar lijn B te verplaatsen, daardoor ontstaat op die route weer een knelpunt en moeten ze eerst bedenken hoe ze dat knelpunt oplossen.
pi_133434208
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 00:03 schreef ReisT het volgende:

[..]

Die aftakking is heel belangrijk in dit verhaal. Die is bedacht om er voor te zorgen dat er minder goederentreinen via Breda-Tilburg rijden zodat daar ruimte ontstaat voor extra IC's. Nadeel is dat het daardoor op Meteren-'s-Hertogenbosch-Boxtel veel drukker wordt met de gelijkvloerse aansluiting bij Vught als grootste knelpunt.

Beetje vreemde gedachtegang is het natuurlijk wel. Op lijn A is een knelpunt, dat willen ze oplossen door treinen naar lijn B te verplaatsen, daardoor ontstaat op die route weer een knelpunt en moeten ze eerst bedenken hoe ze dat knelpunt oplossen.
Het Nederlandse spoor is nou eenmaal erg vol, dus het omleiden van spoorverkeer via andere routes leidt onherroepelijk tot verplaatsing van de knelpunten. Het omleiden van goederentreinen via Nijmegen-Venlo wordt ook nog besproken in het rapport waarnaar ik een link postte. Dat zou blijkbaar een erg dure variant worden.
  woensdag 20 november 2013 @ 00:15:40 #137
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_133434211
Nooit verder kijken dan je neus lang is, kunnen ze goed bij NS/ProRail. Nooit even simuleren (wat me logisch lijkt) wat er allemaal gebeurt als je daar meer treinen doorheen jaagt op andere plekken. Is het allemaal okee, dan invoeren die hap. Out-of-the-box denken is dan ook een vies woord bij hun.
  woensdag 20 november 2013 @ 01:20:13 #138
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_133435567
Vast al wel eens langs gekomen, maar ik zie hem nu pas in mijn suggesties van JoeTjoep staan...


Affakkelen met die hap.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 20 november 2013 @ 08:04:23 #139
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_133437136
Tussen Amersfoort en Ede-Wageningen rijden minder treinen wegens diverse oorzaken. Iemand die de diverse oorzaken kan achterhalen?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_133437183
Ongetwijfeld kan iemand dat.
  woensdag 20 november 2013 @ 08:53:34 #141
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_133437574
Gokje; een van de oorzaken zijn de bladeren op het spoor, woeh gladde sporen
  woensdag 20 november 2013 @ 08:59:20 #142
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133437630
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 08:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
Gokje; een van de oorzaken zijn de bladeren op het spoor, woeh gladde sporen
Nope.

nsreiziger twitterde op woensdag 20-11-2013 om 08:26:58 RT @rahimspoor: Op de kippenlijn is er rijpafzetting op de bovenleiding. Treinen rijden daar met vertraging. Ook rijden er minder stoptreinen #connexxion reageer retweet
  woensdag 20 november 2013 @ 09:32:10 #143
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_133438066
Thanks! Neem aan dat rijp kortsluiting achtige zaken veroorzaakt?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  woensdag 20 november 2013 @ 09:33:23 #144
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133438083
Het zorgt voor slechter contact tussen stroomafnemer en bovenleiding, en kan schade toebrengen aan beide.
  woensdag 20 november 2013 @ 09:34:01 #145
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133438091
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 09:32 schreef Fiorano het volgende:
Thanks! Neem aan dat rijp kortsluiting achtige zaken veroorzaakt?
Nee het vonkt als de klere en daar kunnen moderne treinen slecht tegen (omdat het de spanning en stroom telkens onderbreekt).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 20 november 2013 @ 09:34:36 #146
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133438106
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 november 2013 23:11 schreef Dr_Flash het volgende:
De laatste keer dat Vught een belangrijke logistieke functie had, wordt gememoreerd op het stationsgebouw zelf. Beetje gevoel voor proporties zou de locals daar niet misstaan.

[ afbeelding ]
Vught heeft Vga: Vught aansluiting, die andere lijn loopt ook nog eens door het dorp.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_133438188
Het was een beetje druk op Amsterdam Bijlmer Arena gisterenavond, tegelijk een voetbalwedstrijd, Concert in HMH, en concert in Ziggo dome :

wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_133438214
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 09:32 schreef Fiorano het volgende:
Thanks! Neem aan dat rijp kortsluiting achtige zaken veroorzaakt?
pi_133438241
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 09:39 schreef _serial_ het volgende:
Het was een beetje druk op Amsterdam Bijlmer Arena gisterenavond, tegelijk een voetbalwedstrijd, Concert in HMH, en concert in Ziggo dome :

[ afbeelding ]
:X
  woensdag 20 november 2013 @ 09:47:33 #150
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_133438285
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 00:03 schreef ReisT het volgende:

[..]

Die aftakking is heel belangrijk in dit verhaal. Die is bedacht om er voor te zorgen dat er minder goederentreinen via Breda-Tilburg rijden zodat daar ruimte ontstaat voor extra IC's. Nadeel is dat het daardoor op Meteren-'s-Hertogenbosch-Boxtel veel drukker wordt met de gelijkvloerse aansluiting bij Vught als grootste knelpunt.

Beetje vreemde gedachtegang is het natuurlijk wel. Op lijn A is een knelpunt, dat willen ze oplossen door treinen naar lijn B te verplaatsen, daardoor ontstaat op die route weer een knelpunt en moeten ze eerst bedenken hoe ze dat knelpunt oplossen.
Des te bijzonderder is dat volgens mij de lijn van Tilburg naar Boxtel rustiger is dan die van Den Bosch naar Boxtel. Ik woon in de omgeving, en als ik net op het verkeerde moment door Vught moet kan het daar inderdaad best chaos zijn, met name rond de overweg bij de Helvoirtseweg.

Overigens lobbyt Vught ook al jarenlang voor aanpassing van de N65, maar de plannen daarvoor zijn al een stuk verder en gaan de 'goede' kant op dus ik denk dat dit daarom in het filmpje minder langskomt.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 20 november 2013 @ 09:48:53 #151
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_133438316
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 09:39 schreef _serial_ het volgende:
Het was een beetje druk op Amsterdam Bijlmer Arena gisterenavond, tegelijk een voetbalwedstrijd, Concert in HMH, en concert in Ziggo dome :

[ afbeelding ]
Maandag was het met twee concerten al lekker druk in de 11687/1787 (Shl-Es), ben daarom vannacht maar in Amsterdam gebleven aangezien ik liever niet in een solo ICM zit met 2 concerten en een voetbalwedstrijd tegelijkertijd. :)
  woensdag 20 november 2013 @ 09:50:18 #152
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_133438353
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 09:39 schreef _serial_ het volgende:
Het was een beetje druk op Amsterdam Bijlmer Arena gisterenavond, tegelijk een voetbalwedstrijd, Concert in HMH, en concert in Ziggo dome :

[ afbeelding ]
Ze plannen standaard grote concerten samen met thuiswedstrijden Oranje / Ajax. Lijkt mij handig als ze daar eens over gaan overleggen als Ziggodome / HMH en Arena zijnde. Dit lijkt mij niet helemaal veilig ook zo druk.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  woensdag 20 november 2013 @ 09:51:14 #153
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_133438378
quote:
2s.gif Op woensdag 20 november 2013 09:34 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee het vonkt als de klere en daar kunnen moderne treinen slecht tegen (omdat het de spanning en stroom telkens onderbreekt).
Duidelijk!

quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 09:39 schreef _serial_ het volgende:
Het was een beetje druk op Amsterdam Bijlmer Arena gisterenavond, tegelijk een voetbalwedstrijd, Concert in HMH, en concert in Ziggo dome :

[ afbeelding ]
Heuh daar stond ik ook ergens.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 09:48 schreef boriq het volgende:

[..]

Maandag was het met twee concerten al lekker druk in de 11687/1787 (Shl-Es), ben daarom vannacht maar in Amsterdam gebleven aangezien ik liever niet in een solo ICM zit met 2 concerten en een voetbalwedstrijd tegelijkertijd. :)
Het was niet eens zo slecht geregeld, er waren extra treinen ingelegd die in mijn geval bestond uit een ViRMIV & een VIRMVI
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_133438901
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 09:50 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

Ze plannen standaard grote concerten samen met thuiswedstrijden Oranje / Ajax. Lijkt mij handig als ze daar eens over gaan overleggen als Ziggodome / HMH en Arena zijnde. Dit lijkt mij niet helemaal veilig ook zo druk.
Als de trein gewoon lang genoeg is is er niks aan de hand.
  woensdag 20 november 2013 @ 10:27:55 #155
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_133439108
Ah het sterke punt van de NS dus!
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')