abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 november 2013 @ 21:15:40 #102
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_133425286
Inderdaad, die twee konden zelfs elektrisch gekoppeld worden. De geposte link betrof volgens mij een berg wadlopers die met een ICM op pad waren.
  dinsdag 19 november 2013 @ 21:17:07 #103
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_133425365
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Da's onzin he. Dat is veel later ook nog voorgekomen.
Ah okee. Ik dacht altijd dat het hierna niet meer mocht. Weer wat geleerd.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_133425819
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ah okee. Ik dacht altijd dat het hierna niet meer mocht. Weer wat geleerd.
Ik heb zo'n compositie nog weleens door Den Bosch Oost zien rijden dus dat moet dan in 2006 of januari 2007 geweest zijn.

Naah misschien niet met Wadlopers dan. Wat moesten Wadlopers daar? Hoewel die hebben in 2007 nog een tijd op de Maaslijn gereden. Kan een overbrenging geweest zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133426961
quote:
13s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat een gejank. Onvolken heel dat klotevught. Ik heb niet gevraagd dat die lui er gaan wonen. En wat is het nou? Geen geluidsschermen dan hebben ze last van de auto's en de treinen, wel geluidsschermen dan hebben ze last van de geluidsschermen? 8)7 weg met die lui. Zulke mensen zijn niet geschikt om in een dichtbevolkt land te wonen. Donder lekker op naar oost-Siberië, heb je alle ruimte voor jezelf. Goed voor Nederland, Goed voor Brabant, Goed voor Vught.
Ik kan me trouwens wel voorstellen dat je niet 26km aan geluidsschermen extra in je dorp wil. Bovendien verhelpt het de "oversteekproblemen" niet. Zo'n verdiept Vught is zo gek nog niet gedacht in dit specifieke geval.
pi_133427110
Sorry hoor maar een tunnel in Vught heeft meer bestaansrecht dan die bak in Almelo om maar een voorbeeld te noemen. Of de Gooiboog voor 2 lege treinen per uur :')
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 november 2013 @ 21:47:13 #107
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133427132
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:46 schreef Ireyon het volgende:
Sorry hoor maar een tunnel in Vught heeft meer bestaansrecht dan die bak in Almelo om maar een voorbeeld te noemen. Of de Gooiboog voor 2 lege treinen per uur :')
ben ik niet met je eens. Overal waar overwegen lang dichtliggen is er reden om te kijken naar zo'n oplossing
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133427264
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:44 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Ik kan me trouwens wel voorstellen dat je niet 26km aan geluidsschermen extra in je dorp wil. Bovendien verhelpt het de "oversteekproblemen" niet. Zo'n verdiept Vught is zo gek nog niet gedacht in dit specifieke geval.
Ja maar er worden allerhande niet terzake doende argumenten bijgehaald. Alsof een geluidsscherm schadelijker voor de leefbaarheid zou zijn dan geen geluidsscherm etc. Ja je KUNT inderdaad wel draconisch dure oplossingen bedenken. Maar nogmaals, dan kun je net zo goed heel Vught ontvolken naar een rustigere plek als Ganzedijk.

Kost OOK veel geld
is OOK lekker buiten de box gedacht (heel belangrijk)
het gaat maar om 26.000 mensen, waar hebben we het over?
EN je hebt AL dat gezeik niet *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 november 2013 @ 21:52:46 #109
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133427493
dat bericht over het verlengen van de noordelijke Arriva GTW's is trouwens met reden verwijderd. De handtekeningen voor het verlengen van de stellen zijn nog niet gezet.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 19 november 2013 @ 22:09:44 #110
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133428563
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Naah misschien niet met Wadlopers dan. Wat moesten Wadlopers daar? Hoewel die hebben in 2007 nog een tijd op de Maaslijn gereden. Kan een overbrenging geweest zijn
Dieseltreinen voor reizigers kregen groot onderhoud in Tilburg dacht ik.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_133428581
Als er meer treinen per uur moeten gaan rijden tussen Eindhoven en 's-Hertogenbosch, komt spoorverdubbeling en verwijdering van de overwegen vanzelf in zicht.
pi_133428725
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 november 2013 22:09 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dieseltreinen voor reizigers kregen groot onderhoud in Tilburg dacht ik.
Ook toen nog ja? Dat was toch al een hele tijd niet meer zo? Nou ja ik weet het ook niet zeker meer hoor, is 6 jaar geleden. Maar ik heb daar eens DM90 met nog iets anders aan de haak zien rijden, en dat moet haast wel een wadloper geweest zijn :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133428780
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 22:10 schreef lyolyrc het volgende:
Als er meer treinen per uur moeten gaan rijden tussen Eindhoven en 's-Hertogenbosch, komt spoorverdubbeling en verwijdering van de overwegen vanzelf in zicht.
Ja en als er honderdtwaalf keer zo veel goederentreinen komen te rijden (wat overigens best kan aangezien Emmerich een paar jaar dicht gaat binnenkort) dan moet het daar wel 4 of 6 of 8 sporig worden. Dus ja. Ontvolken *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133429799
Emmerich gaat niet een paar jaar dicht, alleen tot en met 2017 is er in de zomer elke keer twee tot drie maanden slechts enkelsporig verkeer mogelijk op steeds een wisselend stuk tussen Oberhausen en Emmerich om zo het derde spoor aan te kunnen leggen. Daarom gaat de Abelliotrein ook pas in december 2017 naar Arnhem rijden en gaat station Elten ook pas dat jaar open.
pi_133430146
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:46 schreef Ireyon het volgende:
Sorry hoor maar een tunnel in Vught heeft meer bestaansrecht dan die bak in Almelo om maar een voorbeeld te noemen. Of de Gooiboog voor 2 lege treinen per uur :')
Iedere gelijkvloerse kruising had bij het ontwerp al vermeden moeten worden, het aanleggen van een bult of tunnel is op lange termijn zeker efficiënter op de hoofdlijnen. Dan is de stap naar 160 of 200 km/u op veel trajecten prima mogelijk.
pi_133430216
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 22:32 schreef Brembo het volgende:

[..]

Iedere gelijkvloerse kruising had bij het ontwerp al vermeden moeten worden,
Nou inderdaad. Ambitieloze sukkels in 1839. Opknopen dat volk! :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133430285
Oke, het kan dus wel, Zondag OV-Chipkaart verloren gemeld, vandaag nieuwe OV-Chipkaart in de bus, geactiveerd en al geladen met mijn NS abonnement, en tevens automatisch opladen voor overige vervoerders.

Hoefde hem alleen nog maar te koppelen aan mijn NS account / OV-Chipkaart account.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_133430317
Tuurlijk kan het wel. Kwestie van een vinkje aanzetten. Moeten we nu op de knieën?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133430453
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 22:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Tuurlijk kan het wel. Kwestie van een vinkje aanzetten. Moeten we nu op de knieën?
zeker niet, maar een half jaar geleden was mijn oude ov-chipkaart gebroken en toen kon ik met de vervangende kaart langs alle loketten en automaten om alles te activeren. er is dus wel eea veranderd.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_133430624
Wat heeft de verbinding tussen Rotterdam en Eindhoven eigenlijk met Vught te maken? Mooie visualisaties wel, leggen ze een verdiept spoor aan laten ze het oude er alsnog naast liggen. Zonder spoorovergangen, dat dan weer wel.
pi_133430835
Helemaal niets :')
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 november 2013 @ 22:49:37 #122
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133430901
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 22:39 schreef _serial_ het volgende:

[..]

zeker niet, maar een half jaar geleden was mijn oude ov-chipkaart gebroken en toen kon ik met de vervangende kaart langs alle loketten en automaten om alles te activeren. er is dus wel eea veranderd.
gelukkig maar. Ik weet dat Driek ermee aan de slag is geweest en dat er de commissie Meijdam was
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133431019
Van maandag 25 november 6:00 tot vrijdag 29 november 20:00 is het mogelijk dat er bij de NMBS korte stakingen uitbreken in de regio Charleroi. Een niet-erkende vakbond wil op deze manier actie voeren tegen de hervorming van de NMBS, omdat dit mogelijk het arbeidersstatuut aanpast en omdat dit te snel volgt op de hervorming van de pensioenen.

Dat jullie het weten :)
  dinsdag 19 november 2013 @ 22:54:01 #124
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133431068
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 22:35 schreef _serial_ het volgende:
Oke, het kan dus wel, Zondag OV-Chipkaart verloren gemeld, vandaag nieuwe OV-Chipkaart in de bus, geactiveerd en al geladen met mijn NS abonnement, en tevens automatisch opladen voor overige vervoerders.

Hoefde hem alleen nog maar te koppelen aan mijn NS account / OV-Chipkaart account.
Een vriend van me loopt al een paar weken te sukkelen met zijn OV-flopkaart. Oude was kapot, hij zou een nieuwe krijgen. Eerst kwam die vervangende kaart niet, toen kreeg hij een nieuwe - maar zonder het VDU dat hij heeft. Bij de automaat staan geen bestellingen klaar en bij het loket zagen ze ook 'geen gekke dingen'.

Hij heeft nu wel voor de derde keer een tijdelijk vervangend voordeelurenabonnement, dat normaal gesproken maar één keer wordt uitgegeven :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 22:52 schreef b2py het volgende:
Van maandag 25 november 6:00 tot vrijdag 29 november 20:00 is het mogelijk dat er bij de NMBS korte stakingen uitbreken in de regio Charleroi.
Het stakingsbudget voor dit jaar was nog niet helemaal op, dus als ze nu niet nog even staken mogen ze volgend jaar minder staken? :')
  dinsdag 19 november 2013 @ 22:56:27 #125
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_133431162
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 22:52 schreef b2py het volgende:
Van maandag 25 november 6:00 tot vrijdag 29 november 20:00 is het mogelijk dat er bij de NMBS korte stakingen uitbreken in de regio Charleroi. Een niet-erkende vakbond wil op deze manier actie voeren tegen de hervorming van de NMBS, omdat dit mogelijk het arbeidersstatuut aanpast en omdat dit te snel volgt op de hervorming van de pensioenen.

Dat jullie het weten :)
Belgen :')

Echt dieptriest volk...
pi_133431261
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 22:52 schreef b2py het volgende:
Van maandag 25 november 6:00 tot vrijdag 29 november 20:00 is het mogelijk dat er bij de NMBS korte stakingen uitbreken in de regio Charleroi. Een niet-erkende vakbond wil op deze manier actie voeren tegen de hervorming van de NMBS, omdat dit mogelijk het arbeidersstatuut aanpast en omdat dit te snel volgt op de hervorming van de pensioenen.

Dat jullie het weten :)
Van woensdag 20 november 9:00 tot vrijdag 22 november 17:00 is het mogelijk dat het regent. En misschien is het wel koud ook.

Dat jullie het weten :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133431305
lobi voor jou hoor b2py, maar dat geneuk met die k*nkerbelgen ben ik wel een keer goed klaar mee. EN ik niet alleen. Stelletje tweederangsvolk :r
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133431488
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 22:43 schreef J.B. het volgende:
Wat heeft de verbinding tussen Rotterdam en Eindhoven eigenlijk met Vught te maken? Mooie visualisaties wel, leggen ze een verdiept spoor aan laten ze het oude er alsnog naast liggen. Zonder spoorovergangen, dat dan weer wel.
Ik vond het ook al een opmerkelijke claim dat Vught een belangrijk knooppunt is op de lijn Eindhoven-Rotterdam. Dat kan in de toekomst opgaan als er inderdaad een aftakking komt van de Betuweroute richting 's-Hertogenbosch en vice versa. Er is een rapport waarin verschillende varianten hiervoor en voor de verbinding 's-Hertogenbosch-Vught worden genoemd.
pi_133431781
De laatste keer dat Vught een belangrijke logistieke functie had, wordt gememoreerd op het stationsgebouw zelf. Beetje gevoel voor proporties zou de locals daar niet misstaan.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133431789
GVD wéér die luie Walen :r :r :r :r
  dinsdag 19 november 2013 @ 23:19:15 #131
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133432134
Vooral schrijnend dat het één of andere niet-erkende vakbond is. Moeten ze zich even laten gelden voor hun leden (alle 2?) ofzo? :')
pi_133432265
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 23:19 schreef James1988 het volgende:
Vooral schrijnend dat het één of andere niet-erkende vakbond is. Moeten ze zich even laten gelden voor hun leden (alle 2?) ofzo? :')
Blaffende bonden staken niet ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 19 november 2013 @ 23:55:46 #133
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_133433548
De gtw van de Valleilijn is aardig aan het schudden en puffen. Zowel bij het optrekken als het afremmen...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 november 2013 @ 23:57:41 #134
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133433614
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 23:55 schreef Fiorano het volgende:
De gtw van de Valleilijn is aardig aan het schudden en puffen. Zowel bij het optrekken als het afremmen...
gladde sporen
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 20 november 2013 @ 00:03:00 #135
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_133433802
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 23:04 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ik vond het ook al een opmerkelijke claim dat Vught een belangrijk knooppunt is op de lijn Eindhoven-Rotterdam. Dat kan in de toekomst opgaan als er inderdaad een aftakking komt van de Betuweroute richting 's-Hertogenbosch en vice versa.
Die aftakking is heel belangrijk in dit verhaal. Die is bedacht om er voor te zorgen dat er minder goederentreinen via Breda-Tilburg rijden zodat daar ruimte ontstaat voor extra IC's. Nadeel is dat het daardoor op Meteren-'s-Hertogenbosch-Boxtel veel drukker wordt met de gelijkvloerse aansluiting bij Vught als grootste knelpunt.

Beetje vreemde gedachtegang is het natuurlijk wel. Op lijn A is een knelpunt, dat willen ze oplossen door treinen naar lijn B te verplaatsen, daardoor ontstaat op die route weer een knelpunt en moeten ze eerst bedenken hoe ze dat knelpunt oplossen.
pi_133434208
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 00:03 schreef ReisT het volgende:

[..]

Die aftakking is heel belangrijk in dit verhaal. Die is bedacht om er voor te zorgen dat er minder goederentreinen via Breda-Tilburg rijden zodat daar ruimte ontstaat voor extra IC's. Nadeel is dat het daardoor op Meteren-'s-Hertogenbosch-Boxtel veel drukker wordt met de gelijkvloerse aansluiting bij Vught als grootste knelpunt.

Beetje vreemde gedachtegang is het natuurlijk wel. Op lijn A is een knelpunt, dat willen ze oplossen door treinen naar lijn B te verplaatsen, daardoor ontstaat op die route weer een knelpunt en moeten ze eerst bedenken hoe ze dat knelpunt oplossen.
Het Nederlandse spoor is nou eenmaal erg vol, dus het omleiden van spoorverkeer via andere routes leidt onherroepelijk tot verplaatsing van de knelpunten. Het omleiden van goederentreinen via Nijmegen-Venlo wordt ook nog besproken in het rapport waarnaar ik een link postte. Dat zou blijkbaar een erg dure variant worden.
  woensdag 20 november 2013 @ 00:15:40 #137
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_133434211
Nooit verder kijken dan je neus lang is, kunnen ze goed bij NS/ProRail. Nooit even simuleren (wat me logisch lijkt) wat er allemaal gebeurt als je daar meer treinen doorheen jaagt op andere plekken. Is het allemaal okee, dan invoeren die hap. Out-of-the-box denken is dan ook een vies woord bij hun.
  woensdag 20 november 2013 @ 01:20:13 #138
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_133435567
Vast al wel eens langs gekomen, maar ik zie hem nu pas in mijn suggesties van JoeTjoep staan...


Affakkelen met die hap.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 20 november 2013 @ 08:04:23 #139
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_133437136
Tussen Amersfoort en Ede-Wageningen rijden minder treinen wegens diverse oorzaken. Iemand die de diverse oorzaken kan achterhalen?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_133437183
Ongetwijfeld kan iemand dat.
  woensdag 20 november 2013 @ 08:53:34 #141
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_133437574
Gokje; een van de oorzaken zijn de bladeren op het spoor, woeh gladde sporen
  woensdag 20 november 2013 @ 08:59:20 #142
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133437630
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 08:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
Gokje; een van de oorzaken zijn de bladeren op het spoor, woeh gladde sporen
Nope.

nsreiziger twitterde op woensdag 20-11-2013 om 08:26:58 RT @rahimspoor: Op de kippenlijn is er rijpafzetting op de bovenleiding. Treinen rijden daar met vertraging. Ook rijden er minder stoptreinen #connexxion reageer retweet
  woensdag 20 november 2013 @ 09:32:10 #143
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_133438066
Thanks! Neem aan dat rijp kortsluiting achtige zaken veroorzaakt?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  woensdag 20 november 2013 @ 09:33:23 #144
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133438083
Het zorgt voor slechter contact tussen stroomafnemer en bovenleiding, en kan schade toebrengen aan beide.
  woensdag 20 november 2013 @ 09:34:01 #145
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133438091
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 09:32 schreef Fiorano het volgende:
Thanks! Neem aan dat rijp kortsluiting achtige zaken veroorzaakt?
Nee het vonkt als de klere en daar kunnen moderne treinen slecht tegen (omdat het de spanning en stroom telkens onderbreekt).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 20 november 2013 @ 09:34:36 #146
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133438106
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 november 2013 23:11 schreef Dr_Flash het volgende:
De laatste keer dat Vught een belangrijke logistieke functie had, wordt gememoreerd op het stationsgebouw zelf. Beetje gevoel voor proporties zou de locals daar niet misstaan.

[ afbeelding ]
Vught heeft Vga: Vught aansluiting, die andere lijn loopt ook nog eens door het dorp.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_133438188
Het was een beetje druk op Amsterdam Bijlmer Arena gisterenavond, tegelijk een voetbalwedstrijd, Concert in HMH, en concert in Ziggo dome :

wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_133438214
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 09:32 schreef Fiorano het volgende:
Thanks! Neem aan dat rijp kortsluiting achtige zaken veroorzaakt?
pi_133438241
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 09:39 schreef _serial_ het volgende:
Het was een beetje druk op Amsterdam Bijlmer Arena gisterenavond, tegelijk een voetbalwedstrijd, Concert in HMH, en concert in Ziggo dome :

[ afbeelding ]
:X
  woensdag 20 november 2013 @ 09:47:33 #150
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_133438285
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 00:03 schreef ReisT het volgende:

[..]

Die aftakking is heel belangrijk in dit verhaal. Die is bedacht om er voor te zorgen dat er minder goederentreinen via Breda-Tilburg rijden zodat daar ruimte ontstaat voor extra IC's. Nadeel is dat het daardoor op Meteren-'s-Hertogenbosch-Boxtel veel drukker wordt met de gelijkvloerse aansluiting bij Vught als grootste knelpunt.

Beetje vreemde gedachtegang is het natuurlijk wel. Op lijn A is een knelpunt, dat willen ze oplossen door treinen naar lijn B te verplaatsen, daardoor ontstaat op die route weer een knelpunt en moeten ze eerst bedenken hoe ze dat knelpunt oplossen.
Des te bijzonderder is dat volgens mij de lijn van Tilburg naar Boxtel rustiger is dan die van Den Bosch naar Boxtel. Ik woon in de omgeving, en als ik net op het verkeerde moment door Vught moet kan het daar inderdaad best chaos zijn, met name rond de overweg bij de Helvoirtseweg.

Overigens lobbyt Vught ook al jarenlang voor aanpassing van de N65, maar de plannen daarvoor zijn al een stuk verder en gaan de 'goede' kant op dus ik denk dat dit daarom in het filmpje minder langskomt.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 20 november 2013 @ 09:48:53 #151
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_133438316
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 09:39 schreef _serial_ het volgende:
Het was een beetje druk op Amsterdam Bijlmer Arena gisterenavond, tegelijk een voetbalwedstrijd, Concert in HMH, en concert in Ziggo dome :

[ afbeelding ]
Maandag was het met twee concerten al lekker druk in de 11687/1787 (Shl-Es), ben daarom vannacht maar in Amsterdam gebleven aangezien ik liever niet in een solo ICM zit met 2 concerten en een voetbalwedstrijd tegelijkertijd. :)
  woensdag 20 november 2013 @ 09:50:18 #152
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_133438353
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 09:39 schreef _serial_ het volgende:
Het was een beetje druk op Amsterdam Bijlmer Arena gisterenavond, tegelijk een voetbalwedstrijd, Concert in HMH, en concert in Ziggo dome :

[ afbeelding ]
Ze plannen standaard grote concerten samen met thuiswedstrijden Oranje / Ajax. Lijkt mij handig als ze daar eens over gaan overleggen als Ziggodome / HMH en Arena zijnde. Dit lijkt mij niet helemaal veilig ook zo druk.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  woensdag 20 november 2013 @ 09:51:14 #153
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_133438378
quote:
2s.gif Op woensdag 20 november 2013 09:34 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee het vonkt als de klere en daar kunnen moderne treinen slecht tegen (omdat het de spanning en stroom telkens onderbreekt).
Duidelijk!

quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 09:39 schreef _serial_ het volgende:
Het was een beetje druk op Amsterdam Bijlmer Arena gisterenavond, tegelijk een voetbalwedstrijd, Concert in HMH, en concert in Ziggo dome :

[ afbeelding ]
Heuh daar stond ik ook ergens.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 09:48 schreef boriq het volgende:

[..]

Maandag was het met twee concerten al lekker druk in de 11687/1787 (Shl-Es), ben daarom vannacht maar in Amsterdam gebleven aangezien ik liever niet in een solo ICM zit met 2 concerten en een voetbalwedstrijd tegelijkertijd. :)
Het was niet eens zo slecht geregeld, er waren extra treinen ingelegd die in mijn geval bestond uit een ViRMIV & een VIRMVI
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_133438901
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 09:50 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

Ze plannen standaard grote concerten samen met thuiswedstrijden Oranje / Ajax. Lijkt mij handig als ze daar eens over gaan overleggen als Ziggodome / HMH en Arena zijnde. Dit lijkt mij niet helemaal veilig ook zo druk.
Als de trein gewoon lang genoeg is is er niks aan de hand.
  woensdag 20 november 2013 @ 10:27:55 #155
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_133439108
Ah het sterke punt van de NS dus!
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  woensdag 20 november 2013 @ 10:28:50 #156
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_133439132
Hup zestien bakken dan maar? In dit geval rijdt het GVB die mensen makkelijker weg dan NS heb ik het flauwe vermoeden.
pi_133439313
Wat ik ermee wilde zeggen dat je niet het probleem overbevolking van Bijlmer bij de ArenA en omliggende evenementenlocaties moet neerleggen maar bij de vervoerders die zsm het station leeg moet trekken.
  woensdag 20 november 2013 @ 10:38:29 #158
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_133439356
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 10:36 schreef b2py het volgende:
Wat ik ermee wilde zeggen dat je niet het probleem overbevolking van Bijlmer bij de ArenA en omliggende evenementenlocaties moet neerleggen maar bij de vervoerders die zsm het station leeg moet trekken.
Heb je een punt wel. ;) Ik vraag mij alleen af of dit een klus is die je wel toe kan vertrouwen aan hun. Gaat het dan niet erger uit de klauwen lopen?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  woensdag 20 november 2013 @ 10:43:24 #159
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_133439500
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 10:36 schreef b2py het volgende:
Wat ik ermee wilde zeggen dat je niet het probleem overbevolking van Bijlmer bij de ArenA en omliggende evenementenlocaties moet neerleggen maar bij de vervoerders die zsm het station leeg moet trekken.
Ik denk dat je het probleem moet verdelen; de podia in de omgeving moeten opletten met het boeken van concerten mocht Ajax of het Nederlands elftal spelen in de ArenA en de vervoerder (vooral de NS, in de metro was het schrikbarend rustig gisteravond op ArenA rond 22:30) moet langere of extra treinen inzetten.
  woensdag 20 november 2013 @ 10:50:21 #160
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_133439704
De laatste keer dat ik in die buurt naar een concert ben geweest heb ik vanwege de enorme drukte bij de treinen maar de metro genomen naar Amstel en daar overgestapt op een heerlijk rustig IC naar Utrecht die niet in Bijlmer stopte.
  woensdag 20 november 2013 @ 10:57:10 #161
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_133439870
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 10:43 schreef boriq het volgende:

[..]

Ik denk dat je het probleem moet verdelen; de podia in de omgeving moeten opletten met het boeken van concerten mocht Ajax of het Nederlands elftal spelen in de ArenA en de vervoerder (vooral de NS, in de metro was het schrikbarend rustig gisteravond op ArenA rond 22:30) moet langere of extra treinen inzetten.
Op zich kan het best tegelijk zijn, mits tussen de eindtijdstippen ongeveer 3 kwartier in zit.
  woensdag 20 november 2013 @ 11:00:45 #162
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_133439943
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 10:57 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Op zich kan het best tegelijk zijn, mits tussen de eindtijdstippen ongeveer 3 kwartier in zit.
klopt, alleen beginnen bijna alle concerten altijd om 20:00-20:30(HMH agenda, scroll maar is naar beneden en kijk maar naar de tijden), met dan de hoofdact om 21:15 die duurt tot 22:45-23:00. Dit verschilt bijna nooit, enige waar je dan mee kunt schuiven zijn de voetbalwedstrijden. Om 19:45 beginnen ipv. 20:30.
pi_133439994
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 10:38 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

Heb je een punt wel. ;) Ik vraag mij alleen af of dit een klus is die je wel toe kan vertrouwen aan hun. Gaat het dan niet erger uit de klauwen lopen?
Ja dat kunnen ze. Voor mijn gevoel is gisteravond een uitzondering. Als Ajax thuis speelt zal een groot deel van het publiek met de metro komen of op de fiets. Op oranje komt veel meer een landelijk publiek op af. Er komt dus veel meer druk op de spoorwegen dan op de metro.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 november 2013 @ 11:13:56 #164
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133440252
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 09:39 schreef _serial_ het volgende:
Het was een beetje druk op Amsterdam Bijlmer Arena gisterenavond, tegelijk een voetbalwedstrijd, Concert in HMH, en concert in Ziggo dome :

[ afbeelding ]
tering jantje zeg. Als je met een groepje bent en je moet richting Schiphol, Amersfoort of Almere dan zou ik het wel weten, namelijk dat pad langs de trainingsvelden van Ajax nemen naar Duivendrecht. Is een minuut of 10 lopen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 november 2013 @ 11:15:44 #165
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133440293
quote:
Blijft mooi om te zien. Heb het al eens van een afstandje gezien met een ICM die tussen Zwolle en Leeuwarden reed _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 november 2013 @ 11:18:14 #166
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133440357
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:00 schreef boriq het volgende:

[..]

klopt, alleen beginnen bijna alle concerten altijd om 20:00-20:30(HMH agenda, scroll maar is naar beneden en kijk maar naar de tijden), met dan de hoofdact om 21:15 die duurt tot 22:45-23:00. Dit verschilt bijna nooit, enige waar je dan mee kunt schuiven zijn de voetbalwedstrijden. Om 19:45 beginnen ipv. 20:30.
die concerten kunnen ook niet later beginnen omdat je anders grote delen van het land niet meer kunt bereiken per trein
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport woensdag 20 november 2013 @ 11:30:11 #167
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_133440669
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 08:59 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nope.

nsreiziger twitterde op woensdag 20-11-2013 om 08:26:58 RT @rahimspoor: Op de kippenlijn is er rijpafzetting op de bovenleiding. Treinen rijden daar met vertraging. Ook rijden er minder stoptreinen #connexxion reageer retweet
Reed nou hun V'tje nog maar, die jaagt het er zo af (paar jaar terug ook op Dordrecht-Geldermalsen, daar heeft NS ook een V'tje moeten laten rijden om de bovenleiding schoon te krijgen, met een GTW lukte het niet)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 20 november 2013 @ 11:31:52 #168
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133440713
NS (volgens NRC): treinen sneller dan 200 km/u, zoals geëist door de kamer, is onhaalbaar. Lijkt mij dat er dan toch maar één mogelijkheid is, namelijk het plan afwijzen?

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)lternatieven-van-ns/
  woensdag 20 november 2013 @ 11:34:08 #169
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_133440781
Er zijn veel belangrijkere redenen om het plan van NS af te wijzen dan "te lage snelheid".
pi_133440864
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:30 schreef dennistd het volgende:

[..]

Reed nou hun V'tje nog maar, die jaagt het er zo af (paar jaar terug ook op Dordrecht-Geldermalsen, daar heeft NS ook een V'tje moeten laten rijden om de bovenleiding schoon te krijgen, met een GTW lukte het niet)
Zo zien we maar weer dat ouderwets materieel vaak gewoon veel degelijker is dan de rijdende computers van tegenwoordig _O_

Vanmiddag tijdens stage ook weer 3 ritten met mat '64 op het programma staan ^O^
  woensdag 20 november 2013 @ 11:42:04 #171
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_133440984
quote:
14s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:31 schreef James1988 het volgende:
NS (volgens NRC): treinen sneller dan 200 km/u, zoals geëist door de kamer, is onhaalbaar. Lijkt mij dat er dan toch maar één mogelijkheid is, namelijk het plan afwijzen?

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)lternatieven-van-ns/
quote:
Als het toch niet blijkt te kunnen, zijn we er nu in elk geval op tijd bij.
Tussen de regels door dient men te lezen 'voor de verandering eindelijk eens een keer'.

quote:
Ook een hogere snelheid ziet het bedrijf niet zitten. Daarvoor zijn duurdere treinen nodig terwijl de tijdswinst minimaal is.
Dat was dan een probleem met de oorspronkelijke concessie en had dus op dat moment door de NS gemeld moeten worden. Het is niet alsof die 'hogere' snelheid een nieuwe eis is.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_133441311
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 09:50 schreef Ajaxfan het volgende:

Ze plannen standaard grote concerten samen met thuiswedstrijden Oranje / Ajax. Lijkt mij handig als ze daar eens over gaan overleggen als Ziggodome / HMH en Arena zijnde. Dit lijkt mij niet helemaal veilig ook zo druk.
Nou..daar noem je wat want het is verdomd irritant als je te midden van die mensenmassa zit op weg naar huis na een lange en vermoeide dag. Ooit meegemaakt en ik kan je vertellen dat het verre van goed is voor je gemoedstoestand.
pi_133441373
quote:
14s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:31 schreef James1988 het volgende:
NS (volgens NRC): treinen sneller dan 200 km/u, zoals geëist door de kamer, is onhaalbaar. Lijkt mij dat er dan toch maar één mogelijkheid is, namelijk het plan afwijzen?

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)lternatieven-van-ns/
Onhaalbaar volgens wat. En zoals we gisteren concludeerden is het ook compleet ridicuul om harder dan 200 te willen rijden dus ik snap waarom we op grond van dit bericht NS af te schuiven.
  woensdag 20 november 2013 @ 11:57:50 #174
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_133441458
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:54 schreef b2py het volgende:

[..]

Onhaalbaar volgens wat. En zoals we gisteren concludeerden is het ook compleet ridicuul om harder dan 200 te willen rijden dus ik snap waarom we op grond van dit bericht NS af te schuiven.
Ik snap niets van jouw post.
  woensdag 20 november 2013 @ 12:02:22 #175
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_133441603
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:42 schreef De_Hertog het volgende:
Dat was dan een probleem met de oorspronkelijke concessie en had dus op dat moment door de NS gemeld moeten worden. Het is niet alsof die 'hogere' snelheid een nieuwe eis is.
Alleen ging het bij de oorspronkelijke concessie over een beperkt aantal treinen dat alleen maar op de HSL dienst zou doen.

Nu gaat het over een veel grotere bestelling van materieel dat op de HSL én het Hoofdrailnet gaat rijden.
pi_133441627
Dat hele 200 rijden is IMO ook gewoon onzin. De baanvakken in Nederland zijn gewoon niet lang genoeg om daar echt flinke tijdswinst mee te behalen.

De aanschaf van het benodigde materieel om 200 te kunnen gaat nooit opwegen tegen de paar minuten die je ermee op je reis gaat winnen.
  woensdag 20 november 2013 @ 12:06:46 #177
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133441721
NS koppelt twee dingen aan elkaar omdat dat voor NS beter uitkomt. Dat hoeft de kamer natuurlijk niet te pikken.
  woensdag 20 november 2013 @ 12:10:47 #178
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_133441822
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:02 schreef GlenSpey het volgende:
Dat hele 200 rijden is IMO ook gewoon onzin. De baanvakken in Nederland zijn gewoon niet lang genoeg om daar echt flinke tijdswinst mee te behalen.

De aanschaf van het benodigde materieel om 200 te kunnen gaat nooit opwegen tegen de paar minuten die je ermee op je reis gaat winnen.
Op Zwolle-Almere kan je zo 5 á 6 minuten winnen. Dat is best een hoop.
  woensdag 20 november 2013 @ 12:12:34 #179
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_133441865
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:02 schreef ReisT het volgende:

[..]

Alleen ging het bij de oorspronkelijke concessie over een beperkt aantal treinen dat alleen maar op de HSL dienst zou doen.

Nu gaat het over een veel grotere bestelling van materieel dat op de HSL én het Hoofdrailnet gaat rijden.
Natuurlijk, maar als je achteraf concessie-eisen gaat afzwakken of 'niet langer haalbaar' vind ben je wel oneerlijk bezig tegenover de andere inschrijvers. Er waren wellicht best partijen die met de korting die NS inmiddels heeft en met materieel dat 200 rijd een beter bod hadden kunnen doen. Goed, dat onderzoek loopt nu ook, maar ik vind het proces nog steeds erg slecht - en dat is inderdaad niet alleen aan NS te wijten.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 20 november 2013 @ 12:13:42 #180
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133441899
quote:
10s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Blijft mooi om te zien. Heb het al eens van een afstandje gezien met een ICM die tussen Zwolle en Leeuwarden reed _O-
Ziet er meer uit als NS portalen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_133442263
Nog meer mensen opgevallen dat NS OV-Chipknippaaltjes nu "Uitgecheckt" ipv "Tot Ziens" weergeven ?
Waarschijnlijk ook "Ingecheckt" maar toen was ik nog slaperig.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_133442446
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:57 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ik snap niets van jouw post.
Dat gevoel is ook wel eens wederzijds :)
pi_133442448
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:10 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Op Zwolle-Almere kan je zo 5 á 6 minuten winnen. Dat is best een hoop.
Misschien wel, maar dan nog vind ik die paar minuten de extra kosten niet waard. Want de treinkaartjes zullen er ook niet goedkoper van worden ;)
pi_133442547
Op een reis 13‰ tijdswinst boeken mag van mij wel hoor..
pi_133442713
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:38 schreef b2py het volgende:
Op een reis 13‰ tijdswinst boeken mag van mij wel hoor..
Dan ben ik benieuwd naar hoe de meningen hier zijn als de treinkaartjes weer eens flink duurder zijn geworden, nadat de 200 km/h treinen zijn aangeschaft ;)
pi_133442838
Minder materieel door minder omlopen? ;)
  woensdag 20 november 2013 @ 12:57:11 #187
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_133443123
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:02 schreef GlenSpey het volgende:
De aanschaf van het benodigde materieel om 200 te kunnen gaat nooit opwegen tegen de paar minuten die je ermee op je reis gaat winnen.
Het verschil tussen treinen voor 160 of 200 is niet zo groot meer tegenwoordig. In de praktijk leveren fabrikanten voor beide snelheden varianten van hetzelfde basisontwerp.

Bij NS hebben ze gelukkig ingezien dat als je nieuwe intercity's gaat bestellen je beter voor de 200-versie kan kiezen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 november 2013 @ 13:21:35 #188
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133443853
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:10 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Op Zwolle-Almere kan je zo 5 á 6 minuten winnen. Dat is best een hoop.
voornamelijk ook door niet meer te stoppen te Lelydorp toch?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133443912
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:34 schreef ReisT het volgende:
Er zijn veel belangrijkere redenen om het plan van NS af te wijzen dan "te lage snelheid".
Er waren ook betere redenen om Al Capone achter de tralies te zetten dan belastingontduiking. Soms moet je blij zijn met wat je hebt :+.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 20 november 2013 @ 13:34:36 #190
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_133444243
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 09:39 schreef _serial_ het volgende:
Het was een beetje druk op Amsterdam Bijlmer Arena gisterenavond, tegelijk een voetbalwedstrijd, Concert in HMH, en concert in Ziggo dome :

[ afbeelding ]
Wow :X Mag hopen dat NS extra treinen heeft ingezet
  woensdag 20 november 2013 @ 13:56:21 #191
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_133445109
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 november 2013 @ 14:05:05 #192
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133446226
Die vonkende bovenleidingen is in het najaar vaste prik, iig bij de vroege treinen
  Redactie Sport woensdag 20 november 2013 @ 15:06:53 #194
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_133447604
Het valt me in Enschede trouwens op dat de scheiders van de bovenleiding (die dingen hier onderaan: http://energievoorziening.funnymedia.nl/onderdeelvdmaand/lo.htm) zo verschrikkelijk vonken. Is dat normaal? Goed voor de panto lijkt het me niet in elk geval...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 20 november 2013 @ 15:11:52 #195
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133447792
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 15:06 schreef dennistd het volgende:
Het valt me in Enschede trouwens op dat de scheiders van de bovenleiding (die dingen hier onderaan: http://energievoorziening.funnymedia.nl/onderdeelvdmaand/lo.htm) zo verschrikkelijk vonken. Is dat normaal? Goed voor de panto lijkt het me niet in elk geval...
Het is niet altijd te voorkomen, maar echt goed is het niet, het slijt harder dan normaal idd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 20 november 2013 @ 15:12:05 #196
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133447804
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:26 schreef _serial_ het volgende:
Nog meer mensen opgevallen dat NS OV-Chipknippaaltjes nu "Uitgecheckt" ipv "Tot Ziens" weergeven ?
Waarschijnlijk ook "Ingecheckt" maar toen was ik nog slaperig.
Ja!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 20 november 2013 @ 15:55:09 #197
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_133449711
Oeps :X

Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 november 2013 @ 15:57:55 #198
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133449837
Altijd al een stukje Den Haag Centraal in je huis willen hebben? Dan heb je nu een kans hierop: http://www.prorail.nl/nieuws/stukje-den-haag-centraal-in-huis
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 20 november 2013 @ 16:03:06 #199
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_133450081
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 15:55 schreef Fiorano het volgende:
Oeps :X

[ afbeelding ]
'U heeft uw bestemming bereikt en kunt een lichte schok voelen'.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  woensdag 20 november 2013 @ 16:28:07 #200
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133451290
Is dit wat een leuke route om in München te komen? De route via de Rheinstrecke ken ik inmiddels wel, net als de route via de HSL enzo.

Dordrecht Za, 05.04.14 vertrek 07:05 1b IC 2627 Intercity
Rotterdam Centraal Za, 05.04.14 aankomst 07:19 9

Rotterdam Centraal Za, 05.04.14 vertrek 07:58 4 THA 9316 Thalys
Paris Nord Za, 05.04.14 aankomst 10:35

Paris Est Za, 05.04.14 vertrek 11:25 TGV 9573 TGV
Stuttgart Hbf Za, 05.04.14 aankomst 15:04 6

Stuttgart Hbf Za, 05.04.14 vertrek 15:58 15 EC 1217 Eurocity
München Hbf Za, 05.04.14 aankomst 18:11

Of
Paris Est Za, 05.04.14 vertrek 15:25 TGV 9575 TGV
München Hbf Za, 05.04.14 aankomst 21:27

?
  woensdag 20 november 2013 @ 17:01:08 #201
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133452594
Alstom heeft leveringsproblemen voor de nieuwe Lint54 en Lint81-treinstellen voor het Kölner Dieselnetz. Hierdoor zal het Kölner Dieselnetz niet met Fahrplanwechsel al met Lint'en gaan rijden, maar op zijn vroegst in de zomer.

RE 12 Eifel-Mosel-Express Köln – Euskirchen – Gerolstein – Trier
RE 22 Eifel-Express Köln – Euskirchen – Gerolstein
RB 23 Voreifel-Bahn Bonn – Euskirchen – Bad Münstereifel
RB 24 Eifel-Bahn Köln – Euskirchen – Kall – Gerolstein
RB 25 Oberbergische Bahn Köln – Overath – Gummersbach – Meinerzhagen
RB 30 Rhein-Ahr-Bahn Ahrbrück – Remagen – Bonn
RB 83 Eifelbahn Jünkerath – Gerolstein – Trier
  woensdag 20 november 2013 @ 17:04:13 #202
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_133452728
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 15:55 schreef Fiorano het volgende:
Oeps :X

[ afbeelding ]
:o

Waar is dat?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')