Die is zeer goed gevuldquote:Op maandag 18 november 2013 00:00 schreef slangpie het volgende:
Iemand die toevallig weet hoe de wachtlijst dr voorstaat nu?
Jij bent ook de zaterdagavond voor vertrek klaar ?quote:Op maandag 18 november 2013 08:35 schreef ueberduitser het volgende:
gisteren een ander torretje voor de cor gehaald...
[ afbeelding ]
Verwacht wel zoiets ja.quote:Op maandag 18 november 2013 20:05 schreef 2cv het volgende:
[..]
Jij bent ook de zaterdagavond voor vertrek klaar ?
Mocht die van ons onverhoopt vrijkomen dan zal ik aan je denkenquote:Op maandag 18 november 2013 08:13 schreef Piet__Piraat het volgende:
De wachtlijst is lang. Ik sta ook er ook op. Hopelijk komt er nog een startbewijs voorbij want ik wil graag nog eens mee, zou jammer zijn om het te moeten missen.
Waarom niet? Deze staat al jaren in de garage en voor ons de ultieme auto waarmee we de run zouden willen doen. We gaan hem enigszins ombouwen, maar echt niet te gek. Het moet ook weer makkelijk te herstellen zijn namelijk. Na de run gaat hij de garage weer in en wordt nog wel een keer in ere hersteldquote:
Als je het doet dan mag hetquote:Op dinsdag 19 november 2013 08:24 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Waarom niet? Deze staat al jaren in de garage en voor ons de ultieme auto waarmee we de run zouden willen doen. We gaan hem enigszins ombouwen, maar echt niet te gek. Het moet ook weer makkelijk te herstellen zijn namelijk. Na de run gaat hij de garage weer in en wordt nog wel een keer in ere hersteld. Belangrijk is dat hij nu technisch goed gemaakt, als basis voor later.
Noodzakelijk kwaad zeg maar.quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:28 schreef Dingest het volgende:
Een complete motorswap is trouwens niet echt in de geest van de Run, maar goed...
Niet echt, deel van de uitdaging is het vinden van een werkende auto en die met een miniem aan onderhoud op z'n minst over de finish zien te krijgenquote:Op dinsdag 19 november 2013 13:57 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Noodzakelijk kwaad zeg maar.
Klopt. Wij hebben vorige jaren ook de echt noodzakelijke dingen gedaan om een kans te maken om binnen te komen. Dit jaar wil ik nog eens met een dikke pk-bak gaan. Een lekkere V6, beetje rijdersauto. Maar ja, dat startbewijs is vrij essentieelquote:Op dinsdag 19 november 2013 14:28 schreef Dingest het volgende:
[..]
Niet echt, deel van de uitdaging is het vinden van een werkende auto en die met een miniem aan onderhoud op z'n minst over de finish zien te krijgenEen barrel is een werkende auto met issues. Een 'noodzakelijke' motorswap is gewoon een project van een vrij grondig defecte auto. Niet echt sportief. Strikt genomen mag het ook niet van de organisatie - staat wel ergens op de site - maar in de praktijk zijn ze verre van strikt dus zij zullen verder niet echt care hebben
Ik heb al uitdagingen genoeg in m'n leven, daarvoor doen wij niet mee aan de run. De motorswap is gewoon echt noodzakelijk, anders komen we net de grens over en kan ik de Cor zo thuis de garage in rijden en is het snel afgelopen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 14:28 schreef Dingest het volgende:
[..]
Niet echt, deel van de uitdaging is het vinden van een werkende auto en die met een miniem aan onderhoud op z'n minst over de finish zien te krijgenEen barrel is een werkende auto met issues. Een 'noodzakelijke' motorswap is gewoon een project van een vrij grondig defecte auto. Niet echt sportief. Strikt genomen mag het ook niet van de organisatie - staat wel ergens op de site - maar in de praktijk zijn ze verre van strikt dus zij zullen verder niet echt care hebben
Je weet dat ik dat ook gedaan heb he ? Niet dat het nou een heel grote verbetering was ...quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:28 schreef Dingest het volgende:
Een complete motorswap is trouwens niet echt in de geest van de Run, maar goed...
Een gewone autovakantie kun je natuurlijk niet met de Run gaan vergelijken.quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:45 schreef Dingest het volgende:
Ga dan op een gewone autovakantie met wat vriendenDan kunnen mensen met de juiste mentaliteit wel gewoon meedoen.
Contact opnemen met de aanbiedende partij en eventueel (anoniem) de organisatie benaderen.quote:Op donderdag 21 november 2013 12:42 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
Ik wil mee gaan doen en heb tickets aangeboden gekregen. Dit is alleen niet via de organisatie. Ik weet dat op de website staat dat dit wel moet maar levert het in de praktijk problemen op?
Je hebt een startbewijs?quote:
Yeah! Toch nog via-via kunnen regelen. Mazzeltje dusquote:
Mocht je toevallig een Jaguar tegenkomen waar je zelf geen interesse in hebt, dan hou ik me aanbevolenquote:Op dinsdag 3 december 2013 22:27 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Yeah! Toch nog via-via kunnen regelen. Mazzeltje dus
De grote zoektocht naar een auto kan weer beginnen.
Meen je dat nou? Ik heb er op de CR-FB al drie voorbij zien komen!quote:Op dinsdag 3 december 2013 22:29 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Mocht je toevallig een Jaguar tegenkomen waar je zelf geen interesse in hebt, dan hou ik me aanbevolen
Jep, ben er ook erg blij meequote:
Ik ook, maar bij die auto's loopt de APK voor de run af. Ik heb er liever een die keuring heeft tot na de runquote:Op dinsdag 3 december 2013 22:39 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Meen je dat nou? Ik heb er op de CR-FB al drie voorbij zien komen!
Oh ja, gefeliciteerd kerelquote:[..]
Jep, ben er ook erg blij mee
Als de keuring niet te lang geleden is, kun je er nu ook een nieuwe keuring op drukken toch? Weet je zeker dat je goed zit.quote:Op dinsdag 3 december 2013 22:48 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ik ook, maar bij die auto's loopt de APK voor de run af. Ik heb er liever een die keuring heeft tot na de run. Heb laatst wel overwogen die ene uit Hilversum te halen, gewoon omdat die zo goedkoop was
[..]
Oh ja, gefeliciteerd kerel
Een keuring die vlak voor de Run afloopt is geweest tussen april en juli dit jaar. Dat is dus tussen de 4 en 7 maanden geleden, waarmee dat niet gaat lukkenquote:Op dinsdag 3 december 2013 22:53 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Als de keuring niet te lang geleden is, kun je er nu ook een nieuwe keuring op drukken toch? Weet je zeker dat je goed zit.
Wij gaan ons maar eens goed oriënteren op wat het moet worden. Wil eigenlijk een dikke motor, maar misschien dat we ook wel geinig willen verbouwen en dan moet het geld daarin, dus moet de auto zo goedkoop mogelijk
Echt? Ik dacht dat het alleen kon vanaf twee maanden voordat de bestaande keuring aflooptquote:Op dinsdag 3 december 2013 23:04 schreef Piet__Piraat het volgende:
Je kunt 'm toch sowieso nu laten keuren, bedoel ik? Heb je APK tot dec. 2014.
Je kan de auto altijd laten keuren. Dan blijft de keuring 12mdn gelding vanaf die datum. In de 2 maanden voor het verlopen wordt de oude datum met een jaar verlengd en kan je dus tot 14mdn apk hebben.quote:Op dinsdag 3 december 2013 23:06 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Echt? Ik dacht dat het alleen kon vanaf twee maanden voordat de bestaande keuring afloopt
Als er iemand af valt geeft de organisatie ze het nummer van de hoogste op de wachtlijst voor overname.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:22 schreef CustomDriver het volgende:
Dag allen,
Hoe zit dat nu precies met de wachtlijst! En wie staan er allemaal op de wachtlijst?
Dubbel cashen, dat is toch mooi voor de organisatiequote:Op woensdag 18 december 2013 16:40 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
[..]
Als er iemand af valt geeft de organisatie ze het nummer van de hoogste op de wachtlijst voor overname.
Als je even geduld hebt, weet ik nog wel een alternatief!quote:Op woensdag 18 december 2013 18:55 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Dubbel cashen, dat is toch mooi voor de organisatie
Ik snap niet waarom de wachtlijsters niet gewoon met een van de alternatieve kleinere tochten meegaan, < 200 man is het gezellig, daarboven wordt het al snel te druk en onhandig rond finishplekken.
Nee je betaalt aan degene van wie je de kaarten overneemt.quote:Op woensdag 18 december 2013 18:55 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Dubbel cashen, dat is toch mooi voor de organisatie
Ik snap niet waarom de wachtlijsters niet gewoon met een van de alternatieve kleinere tochten meegaan, < 200 man is het gezellig, daarboven wordt het al snel te druk en onhandig rond finishplekken.
quote:Op woensdag 18 december 2013 19:26 schreef RobertNL het volgende:
Helaas komen onze tickets wellicht vrij. Iedereen lijkt af te haken.
Mwha, nee het was gewoon nog niet helemaal zeker voor een aantal.quote:Op zondag 29 december 2013 14:47 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]Zonde zeg! Niet goed voorbesproken welk commitment er verwacht werd?
Wij zijn al bezig met kijken naar een auto
Tof! Het is zeker de moeite waard.quote:Op zondag 12 januari 2014 19:10 schreef PeuRac het volgende:
We hebben een team voor 2015Dit jaar zou, zelfs als we nog deelnemers kaarten kunnen regelen, niks meer worden. Maar we zijn met 4 man/vrouw en hebben een leuk jaren 80 thema bedacht.
De auto gaan we het binnenkort over hebben, maar iig dikke motor, automaat (bij voorkeur achterwielaandrijving), ruime achterbank, grote kofferbak. En als het even kan wat Italiaans, maar dat zal het wel niet worden.
Verder moeten we nog wat accessoires maken en regelen, de auto beplakken en voorzien van extra stroom faciliteiten. Ook komt er extra (externe) audio op.
Er is nog wel wat discussie tussen camping en/of hotels/hostels.
Da's nog best wat voorbereiding voor een CR! Wij mikken voorlopig op een nieuwe APK en that's itquote:Op zondag 12 januari 2014 20:29 schreef densmee het volgende:
We zijn bezig met de auto's op te knappen, grote beurt te geven en alles te controleren. We zoeken nog wel een bakkie (27 mc) dus als iemand iets weet, nieuw of gebruikt in oost Brabant
Leuk! Wel jammer dat er wéér een Volvo meedoet, dat wilden wij per se nietquote:Op maandag 13 januari 2014 01:12 schreef awiebo het volgende:
yeah....dit topic totaal gemist.
Wij doen ook mee. Inschrijving wilde niet, en gemist. Daarna meteen ingeschreven op de wachtlijst en een lief mailtje gestuurd naar de mensen van de carbagerun. Uitleg over dat het inschrijven niet wilde lukken, alleen maar witte pagina's en errors. Antwoord gekregen bovenaan de wachtlijst te zijn geplaatst. 2 weken geleden ticketoverdracht gehad van een afhakend team![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
4 mans team
Auto reeds al anderhalf maand terug aangeschaft wegens optimisme en garantie door organisatie op deelname.![]()
Volvo 850 estate TDI. Lekkere 5 cilinder diesel. 140pktjes..
Slechts 498000 kmmetjes zonder apk.
Met electrische ramen, automatische verwarming, airco(wel kapoet) en cruise control
en ook nog CV![]()
De plannen al druk aan het maken. Met een weekje of twee los![]()
![]()
![]()
![]()
Wordt de eerste keer dat we meedoen. Nu al zin in.
Dan hoop ik dat er nog een zootje afhaakt ja. wij werden aan het begin in de "bovenste regionen" geplaatst. dat was een week na de inschrijving. En heb rond de 10e december pas het eerste bericht gehad van de organisatie gehad. Dat ging niet door toen. Maar houd moed zou ik zeggenquote:Op maandag 13 januari 2014 19:49 schreef slangpie het volgende:
Hmm jullie stonden bovenaan? Dan duurt het voor ons ook nog wel even, zijn ergens in dr 60 pas..
Jup, ik had ook al gezien dat er veel volvo's meedoen. Maar om prijs/technische redenen is dat ook niet gek denk ik. Een slagschip van een auto. En die 5 cilinder roffelt zo lekkerquote:Op maandag 13 januari 2014 19:45 schreef Piet__Piraat het volgende:
Leuk! Wel jammer dat er wéér een Volvo meedoet, dat wilden wij per se niet Wel lekker om nu je deelname zeker te hebben, ondanks dat er geheid genoeg teams gaan afhaken de komende tijd. Bij ons wordt het de komende tijd nadenken over het thema en hopen dat de auto zonder al te veel kosten door de keuring komt, anders is het budget al aardig geslonken...
Hmm ja ik stond anderhalf uur na de opening van de inschrijving al op de wachtlijst helaas, kijken hoe het loopt.quote:Op maandag 13 januari 2014 19:57 schreef awiebo het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat er nog een zootje afhaakt ja. wij werden aan het begin in de "bovenste regionen" geplaatst. dat was een week na de inschrijving. En heb rond de 10e december pas het eerste bericht gehad van de organisatie gehad. Dat ging niet door toen. Maar houd moed zou ik zeggen
[..]
Jup, ik had ook al gezien dat er veel volvo's meedoen. Maar om prijs/technische redenen is dat ook niet gek denk ik. Een slagschip van een auto. En die 5 cilinder roffelt zo lekker
Kostte slechts ¤500
apk hebben we zo wel een adresje voor. dat komt wel goed, moet je geen steekproef treffen![]()
En diesel hè. We hebben gekeken naar benzine maar dat scheelt nogal wat. En 140 pk tdi is meer dan zat.
Zijn blij inderdaad dat we zekerheid hebben.![]()
![]()
Plannen hebben we, maar we wachten af. Staat bij kameraad thuis. Hebben bijna de brug in zijn hobbyhok geplaatst. Dan kan ie daar mooi op![]()
Dat heeft mijn voorkeur ook, maar ja, met twee dames erbij...quote:Op maandag 13 januari 2014 19:45 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Tof! Het is zeker de moeite waard.
Ik zou overigens altijd de campings doen. Een hostel of hotel heb ik tot nu toe alleen de laatste nacht gedaan bij gebrek aan een camping. En het was afgelopen jaar ook wel lekker om goed te slapen voordat we vanuit Barcelona ineens naar huis reden.
Maar voor de sfeer, de gezelligheid en het CR-idee, zou ik altijd voor de camping gaan.
Wij gaan de auto ook flink verbouwen hoor, maar wel willen ook kijken of we kunnen meedingen naar de originaliteit prijs. Daarvoor is het wel belangrijk dat de basis van de auto voldoet.quote:[..]
Da's nog best wat voorbereiding voor een CR! Wij mikken voorlopig op een nieuwe APK en that's it.
Tsja, Volvo is wel goedkoop, ruim en relatief betrouwbaar voor weinig geld. Gelukkig hebben wij alle vier een sterke voorkeur voor Italiaanse auto'squote:[..]
Leuk! Wel jammer dat er wéér een Volvo meedoet, dat wilden wij per se nietWel lekker om nu je deelname zeker te hebben, ondanks dat er geheid genoeg teams gaan afhaken de komende tijd. Bij ons wordt het de komende tijd nadenken over het thema en hopen dat de auto zonder al te veel kosten door de keuring komt, anders is het budget al aardig geslonken...
We zijn dan ook met een team van 7 man met een aardig netwerk, dus de onderdelen krijgen we ook gesponsordquote:Op maandag 13 januari 2014 19:45 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
[..]
Da's nog best wat voorbereiding voor een CR! Wij mikken voorlopig op een nieuwe APK en that's it.
Veel mensen pakken een Volvo vanwege het imago van betrouwbaarheid. Terwijl het volgens mij juist de sport is om niet op zeker binnen te komen. En inderdaad, veel ruimte.quote:Op maandag 13 januari 2014 19:57 schreef awiebo het volgende:
Jup, ik had ook al gezien dat er veel volvo's meedoen. Maar om prijs/technische redenen is dat ook niet gek denk ik. Een slagschip van een auto. En die 5 cilinder roffelt zo lekker
Kostte slechts ¤500
apk hebben we zo wel een adresje voor. dat komt wel goed, moet je geen steekproef treffen![]()
En diesel hè. We hebben gekeken naar benzine maar dat scheelt nogal wat. En 140 pk tdi is meer dan zat.
Zijn blij inderdaad dat we zekerheid hebben.![]()
![]()
Voor de originaliteitsprijs is een goede basisauto wel fijn ja. Zonde als je anders de boot in gaat (in 2012 nog lui met een complete molen met terras op het dak, vele dagen werk in gezeten, gestrand na 400km met een lekke koppakkingquote:Op maandag 13 januari 2014 20:01 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Dat heeft mijn voorkeur ook, maar ja, met twee dames erbij...
[..]
Wij gaan de auto ook flink verbouwen hoor, maar wel willen ook kijken of we kunnen meedingen naar de originaliteit prijs. Daarvoor is het wel belangrijk dat de basis van de auto voldoet.
[..]
Tsja, Volvo is wel goedkoop, ruim en relatief betrouwbaar voor weinig geld. Gelukkig hebben wij alle vier een sterke voorkeur voor Italiaanse auto's
Da's wel lekker. Wij doen eigenlijk amper aan sponsoring. Als iemand het leuk vindt voor een prikkie en niet te veel terug verwacht, prima. Maar we gaan vooral voor de lol en willen geen volgestickerde auto, maar juist iets wat we er zelf van maken.quote:Op maandag 13 januari 2014 20:04 schreef densmee het volgende:
[..]
We zijn dan ook met een team van 7 man met een aardig netwerk, dus de onderdelen krijgen we ook gesponsord
Zijn er genoeg garages die hem niet hoeven te zien hoorde ik tijdens de runquote:Op maandag 13 januari 2014 20:11 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wacht lang genoeg af en hou de week vrij.
Vorig jaar nog deelnemers gesproken die drie weken voor de start nog een startbewijs kregen, terwijl ze 200-zoveelste op de reservelijst stonden. Bijna niemand kan dan nog last-minute.
[..]
Veel mensen pakken een Volvo vanwege het imago van betrouwbaarheid. Terwijl het volgens mij juist de sport is om niet op zeker binnen te komen. En inderdaad, veel ruimte.
APK'tje zonder steekproef is hopelijk niet nodig, maar is anders vast wel te regelen via een Runner die nog ergens een adresje weet
Die oude bmw van ons gaat ook never meer door de apk komen. Ik ben dus ook nog opzoek naar een adresje. Dm...?quote:Op maandag 13 januari 2014 20:15 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Zijn er genoeg garages die hem niet hoeven te zien hoorde ik tijdens de run![]()
Wij gaan met twee man verwacht ik, alleen nog even een plan van aanpak maken en een auto uitkiezen. Iets met een paar PK meer dit jaar, ik ga niet weer in zijn drie of vier de heuvels op.
Dan heb je tenminste ook nog wat tijd om een paar opdrachten mee te pikken iets wat vorig jaar niet zo makkelijk was qua tijd / snelheid.
Klopt, auto is er idd al. Maar het is meer dat we veel te duur geleefd hebben die week.quote:Op woensdag 15 januari 2014 09:50 schreef Piet__Piraat het volgende:
Mja, als je al een auto hebt scheelt dat al wat kosten toch?
FB in de gaten houden, komen over een paar maanden genoeg reservetickets voorbij. Ik ben nu ook al aan het sparen, want een dure hobby is het inderdaad wel.
Afgelopen jaar met 4 personen op de carbagerun camping zo'n ¤2500 geloof ik. Inclusief benzine, exclusief aanschaf auto. Het jaar daarvoor aanzienlijk minder, maar toen waren we ook met z'n tweeën en aten we niet telkens in restaurants.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:10 schreef PeuRac het volgende:
Wat zijn jullie als totaal dan (grofweg) kwijt geweest voor de CR? Wij rekenen afhankelijk van de kosten aan de auto en het verbruik tussen de 4 en 6k Euro
Dat valt reuze mee, bij ons komt er nog wel een auto bij en het aankleden zal ook niet goedkoop zijn, maar wel leuk om te doen. Was ook niet van plan om elke avond uit eten te gaan, op de camping een prak klaarmaken is ook leuk natuurlijk.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:27 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
[..]
Afgelopen jaar met 4 personen op de carbagerun camping zo'n ¤2500 geloof ik. Inclusief benzine, exclusief aanschaf auto. Het jaar daarvoor aanzienlijk minder, maar toen waren we ook met z'n tweeën en aten we niet telkens in restaurants.
Vorig jaar, 5 man, 4.3K maar bij dat bedrag zat 8 dagen vakantie achteraf (appartement) en de aanschaf van de auto. Dus minus het appartement zeg maar een 4.000 euro toen wij in Spanje aankwamen (zeker niet meer)quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:10 schreef PeuRac het volgende:
Wat zijn jullie als totaal dan (grofweg) kwijt geweest voor de CR? Wij rekenen afhankelijk van de kosten aan de auto en het verbruik tussen de 4 en 6k Euro
Hey, die auto ken ik! Misschien heb ik jou (en anders een teamgenoot) gesproken in de buurt van het station van Zürichquote:Op donderdag 16 januari 2014 17:41 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Auto in betere tijden:![]()
[ afbeelding ]
Dat valt goed mee toch? Iets meer dan 600 euro de man?!quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:27 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
[..]
Afgelopen jaar met 4 personen op de carbagerun camping zo'n ¤2500 geloof ik. Inclusief benzine, exclusief aanschaf auto. Het jaar daarvoor aanzienlijk minder, maar toen waren we ook met z'n tweeën en aten we niet telkens in restaurants.
Eerste jaar, met z'n vieren, alles bij elkaar 1k pp kwijt.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:10 schreef PeuRac het volgende:
Wat zijn jullie als totaal dan (grofweg) kwijt geweest voor de CR? Wij rekenen afhankelijk van de kosten aan de auto en het verbruik tussen de 4 en 6k Euro
Tsjah...we zullen het zien.quote:Op zondag 19 januari 2014 12:26 schreef Piet__Piraat het volgende:
3k is erg krap, daar zijn wij indertijd echt niet mee weggekomen. Maar goed, wij hadden ook geen sponsoring en reden benzine...
Hij ligt aardig laag ja. Kan zijn dat we daar nog wel wat aan gaan doen, origineel is nog aanwezig volgens mij.quote:Op maandag 27 januari 2014 10:22 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ligt ie echt zo laag als het lijkt? Dan wens ik jullie heel veel sterkte in Polen en Oekraïne
Dank voor de tip! Kan me wel wat voorstellen bij de poolse binnenwegen. Bedoeling is wel dat de cor heel blijft, dus dan lijkt het me wel zinvol hem wat hoger op z'n pootjes dan nu te zetten.quote:Op maandag 27 januari 2014 11:00 schreef Piet__Piraat het volgende:
Gratis tip: doen! Er zijn forse hoogteverschillen op de Poolse binnenwegen. Veel kuilen, kraters etc. Dat zal in Oekraïne niet beter zijn en ook Slowakije is niet top. Wij hebben er ivm gare vering toen regelmatig 40@90 moeten rijden (of soms zelfs langzamer) omdat we anders alles aan gort reden, dus met zo'n lage kar is de kans groot dat je je carterpan of uitlaat er onderuit rijdt...
Ik zie het zo voor mequote:Op maandag 27 januari 2014 11:06 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat zou ik doen dan. Weet nog wel (helaas geen filmpje meer) dat we bij een spoorwegovergang kwamen en onze chauffeur ineens vol in de ankers vloog. Alles knalde door de auto, wij boos. Gaan we over de overgang, HOBBEL HOBBEL. Bleek de rails een cm of vier à vijf hoger te liggen dan het asfalt. Knal je daar vol overheen, dan rij je je hele onderstel aan gort.
Helaas, de cor wordt een 2-zitter.quote:Op maandag 27 januari 2014 11:08 schreef Oksel het volgende:
Als er nog mensen zijn die een teammaatje zoeken..
Word lid van de FB en hou de boel in de gaten, dikke kans dat er de komende tijd nog wel wat startbewijzen voorbij komen. Moet je wel zelf een teammaatje en een auto hebben dus.quote:Op maandag 27 januari 2014 11:08 schreef Oksel het volgende:
Als er nog mensen zijn die een teammaatje zoeken..
Ja echt prachtig, dat maakt een CR. Van mij mogen er wel meer van zulke wegen in zitten, afgelopen jaar was het echt te makkelijk.quote:Op maandag 27 januari 2014 11:16 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Ik zie het zo voor me
[..]
Helaas, de cor wordt een 2-zitter.
We kunnen de auto ook wel 3x vullen, zoveel animo is er ineens om ons heen, maar wegaan lekker met z'n 2-tjes.quote:Op maandag 27 januari 2014 11:31 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..][..]
Ja echt prachtig, dat maakt een CR. Van mij mogen er wel meer van zulke wegen in zitten, afgelopen jaar was het echt te makkelijk.
Wij gaan ook bewust met z'n tweeën. Alle ruimte in de auto en lekker veel stuurtijd
Eens, met 5 man was leuk. Maar wel minder aanspraak met andere teams gehad.quote:Op maandag 27 januari 2014 12:07 schreef Piet__Piraat het volgende:
Voordeel wat ik ook vind van twee man: zo gauw je ergens stopt heb je al snel aanspraak met andere (kleinere teams). Je zit al de hele dag samen in de auto en dan zoek je juist snel anderen op, en dat is ook wat ik leuk vind aan de CR: veel mensen leren kennen en je verhalen delen. Met een grotere groep in één auto doe je dat minder snel en blijf je meer op elkaar gericht.
quote:Op vrijdag 7 februari 2014 15:39 schreef awiebo het volgende:
[ afbeelding ]
brug klaar![]()
volvo erop, gisteren omhoog gedaan, bevriend mannetje erbij gehad om een en ander even te checken alvorens de wagen zo voor de apk te gooien
resultaat:
• . Achterste remklauwen even vervangen omdat verkankerd.
En als het een beetje treft rolt ie dan zo door de keuring.![]()
![]()
Zitten bijna nieuwe schijven en blokken op rondom verder.
zweet een beetje.
Maarja. Zolang er olie uitkomt zit er olie in
Bazenauto, only for 500 euries
Makkelijke keuze inderdaad. Maar vertrouwdquote:Op vrijdag 7 februari 2014 16:12 schreef ueberduitser het volgende:
[..]![]()
Nice, alleen jammer dat dit eigenlijk zo'n standaard runauto is.
Morgen hier mee verder...
[ afbeelding ]
En om vanaf volgende week Facebook en Marktplaats wat beter in de gaten te houden op zoek naar een voertuig voor eigen gebruikquote:Op maandag 10 februari 2014 08:47 schreef Piet__Piraat het volgende:
Klopt ja, ik zie op FB net de nodige foto's voorbij komen. Leuk om te zien en goed voor de kriebels
Als het kan een Jag, maar er zijn wel een paar vraagtekens omtrent de deelname.quote:Op maandag 10 februari 2014 15:29 schreef Piet__Piraat het volgende:
Jep, er wordt dan toch weer genoeg aangeboden waar de ergste zorgenpunten al vanaf zijn, dat is wel het voordeel. Waar gaan jullie dit jaar naar op zoek?
Oja, dat wist ik trouwens. Dan rij je wel als een baas, maar ook wat riskantquote:Op maandag 10 februari 2014 15:39 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Als het kan een Jag, maar er zijn wel een paar vraagtekens omtrent de deelname.
Mooi op tijd erbij! Wat moet het gaan worden?quote:Op maandag 10 februari 2014 15:50 schreef ueberduitser het volgende:
eerste spuitwerk was zaterdag een feit.... nog een heleboel te gaan!
[ afbeelding ]
Startbewijs is in orde, maar ik ben gewisseld van werk. Mijn nieuwe werkgever heeft het in juli best druk, maar ik had het ticket al voor ik tekende (en mijn huidige contract loopt niet tot dan door). Vandaar.quote:Op maandag 10 februari 2014 17:43 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Oja, dat wist ik trouwens. Dan rij je wel als een baas, maar ook wat riskant.
Hoezo twijfels? Jullie hebben wel al een startbewijs toch? Zonde als jullie niet zouden kunnen!
Ik kwam gisteren ook een Carbagerun auto tegen, die zal nog even een testrit gemaakt hebben, denk ik.quote:Op maandag 10 februari 2014 08:23 schreef ueberduitser het volgende:
Zag vanochtend verschillende teams bij de evenementenhal klaar staan om te vertrekken voor de wintereditie![]()
Begint het dan niet te kriebelen om toch een startbewijs te regelen voor de zomer? Ik woon wat dat betreft maar in een saaie regio, hier was niets te zienquote:Op maandag 10 februari 2014 20:00 schreef Dingest het volgende:
Ik ben er meerdere tegengekomen hier, maar dit is een regio waar er best veel inschrijvingen zijn volgens mij
Ik verwacht ook geen al te grote problemen, maar voorlopig hou ik het erop dat het nog niet 100% zeker is.quote:Op maandag 10 februari 2014 18:41 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ah, da's tricky inderdaad. Hopelijk komt het allemaal goed dan. Normaal gesproken moet het toch wel goed komen als je het nu al aangeeft? Werkgever heeft ook een inspanningsverplichting om jou op vakantie te laten gaan.
Bij mij was er ook wel wat voorzichtige strijd, maar doordat ik verder niet zomervakantie gebonden ben en dat dus m'n enige week in het hoogseizoen is, kon ik wel een potje breken
Een beetje, maar m'n portemonnee zegt vooral 'nee'quote:Op maandag 10 februari 2014 20:21 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Begint het dan niet te kriebelen om toch een startbewijs te regelen voor de zomer? Ik woon wat dat betreft maar in een saaie regio, hier was niets te zien
Als je zonder andere kleding een overall gevoerd met steenwol aantrekt kriebelt het. Ik moest me inhouden om niet bij een team in de auto te kruipen om als verstekeling mee te gaan.quote:Op maandag 10 februari 2014 20:21 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Begint het dan niet te kriebelen om toch een startbewijs te regelen voor de zomer? Ik woon wat dat betreft maar in een saaie regio, hier was niets te zien
quote:Op maandag 10 februari 2014 21:11 schreef 2cv het volgende:
[..]
Als je zonder andere kleding een overall gevoerd met steenwol aantrekt kriebelt het. Ik moest me inhouden om niet bij een team in de auto te kruipen om als verstekeling mee te gaan.
Fuck die portemonnee, je leeft maar één keer! Bij mij kan het dit jaar eigenlijk ook niet gezien hele dure maanden in het begin van dit jaar, maar het moet maar en het is de uitgave absoluut waard, zoals je weetquote:Op maandag 10 februari 2014 21:03 schreef Dingest het volgende:
[..]
Een beetje, maar m'n portemonnee zegt vooral 'nee'
Beetje voorzichtigheid is niet verkeerd inderdaad, maar hopelijk geen problemen! Dan doen we komend jaar eens een biertje, want dat is nu al twee jaar misluktquote:Op maandag 10 februari 2014 20:29 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ik verwacht ook geen al te grote problemen, maar voorlopig hou ik het erop dat het nog niet 100% zeker is.
Als het ook maar half mogelijk is: ja. Ik heb vanmiddag enige plannen aangepast om de kans dat ik mee kan doen te vergroten. Vantevoren in elk geval geen motorwissels meer ...quote:Op maandag 10 februari 2014 21:12 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]Ga je komend jaar weer mee?
Ik ben al drie keer mee geweest, ik denk dat mijn portemonnee genoeg te lijden heeft gehad inmiddelsquote:Op maandag 10 februari 2014 21:12 schreef Piet__Piraat het volgende:
Fuck die portemonnee, je leeft maar één keer! Bij mij kan het dit jaar eigenlijk ook niet gezien hele dure maanden in het begin van dit jaar, maar het moet maar en het is de uitgave absoluut waard, zoals je weet
Koop dan ook eens een auto die meerdere jaren mee kan en niet zo zuipt, dan scheelt het al een hoopquote:Op maandag 10 februari 2014 21:15 schreef Dingest het volgende:
[..]
Ik ben al drie keer mee geweest, ik denk dat mijn portemonnee genoeg te lijden heeft gehad inmiddelsAls het voor een derde van de prijs kon was het anders, maar nu wil ik het geld houden voor andere dingen die ik ook nog wil doen - en anders niet kan doen
Ik zie de sport en de lol er niet van in om ieder jaar met dezelfde auto mee te doenquote:Op maandag 10 februari 2014 21:41 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wel leuk om te zien weer, al die foto's, auto's en thema's!
En ik vraag me al jaren af hoe het toch kan dat er niet meer teams problemen krijgen met hun uitdossing. Zowel qua striping als qua zwaailichten en dakopbouw
[..]
Koop dan ook eens een auto die meerdere jaren mee kan en niet zo zuipt, dan scheelt het al een hoop. Wij gaan dit jaar juist voor het volle pond de boot in. Grote en onzuinige auto, met z'n tweeën. #YOLO
De 4.6-liter Thunderbird beviel primaquote:Op maandag 10 februari 2014 22:15 schreef 2cv het volgende:
Al zou ik ook wel eens in een overmatig luxe barrel willen gaan met een achterlijk grote motor voorin zodat het geen donder uit maakt in welke versnelling je de berg op rijdtEen dikke Amerikaan ofzo.
Fuq, gemist.quote:Op maandag 10 februari 2014 23:33 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Ik zag het net op Hart van Nederland.
Heb je ook links naar die pagina's/profielen ? Ik wil ook meegenieten.quote:Op maandag 10 februari 2014 08:47 schreef Piet__Piraat het volgende:
Klopt ja, ik zie op FB net de nodige foto's voorbij komen. Leuk om te zien en goed voor de kriebels
Dat wordt letterlijk stukje bij beetje wel duidelijk.quote:Op maandag 10 februari 2014 17:43 schreef Piet__Piraat het volgende:
Mooi op tijd erbij! Wat moet het gaan worden?
quote:Op maandag 10 februari 2014 21:32 schreef 2cv het volgende:
Ik heb vanmorgen wat foto's gemaakt bij de start van de winterversie van de CarbageRun:
Kun je er geen andere bak onder beunen dan? Want ik kan me voorstellen dat dat niet echt relaxt isquote:Op maandag 10 februari 2014 22:13 schreef 2cv het volgende:
Ik heb iig geleerd dat ik geen BX met turbodieselmotor wil hebben. Dat ligt niet zozeer aan de motor, maar aan de versnellingsbak die er aan vast zit. Op een beetje een helling moet je het ding in de 2e versnelling tot in het dieprode gebied stampen en dan kan je pas overschakelen naar de 3e versnelling waarna de motor 1200rpm ofzo draait.
Dan liever een ongeblazen 1900cc motor. Die heeft iets minder pit, maar wel een versnellingsbak die bij de motor past wat écht veel fijner rijdt. En ervaring leert dat ook die dingen bovenaan de berg komen.
Zomereditie?quote:Op maandag 10 februari 2014 23:33 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Ik zag het net op Hart van Nederland.
Ik wil oooooooooook!
Maar dat was dan ook wel een gruwelijk brik zegquote:Op maandag 10 februari 2014 22:06 schreef Dingest het volgende:
Ik zie elk jaar wel hoe mijn autopark ervoor staat. Ik ga niet een werkende auto wegdoen omdat ik iets anders wil, maar als er iets anders/nieuws moet komen (zoals voor een evenement) is het altijd leuk om iets nieuws te proberen. En om te ontdekken hoe gaaf of hoe kut het ding is, zeker tijdens een RunDe 9000 vonden we gaaf om mee te rijden, maar we waren dat ding bij terugkomst wel behoorlijk beu
Behalve de automaat, toch?quote:Op maandag 10 februari 2014 23:08 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
De 4.6-liter Thunderbird beviel prima
Heb je zelf FB? Dan gewoon even zoeken op The Carbage Run.quote:Op maandag 10 februari 2014 23:36 schreef 2cv het volgende:
[..]
Heb je ook links naar die pagina's/profielen ? Ik wil ook meegenieten.
Andere bak kan, maar dan maakt de motor vrij veel toeren. Dan is de top erg laag of het wordt een teringherie.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 08:55 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Kun je er geen andere bak onder beunen dan? Want ik kan me voorstellen dat dat niet echt relaxt isEn over die slaapplaats: is zo'n opgooitentje niets? Ik vond het echt ideaal. Staat in twee minuten (incl. haringen) en afgebroken in vijf minuten (incl. haringen). Wij hadden ook een mooie taakverdeling: hij pakte de tentjes in terwijl ik alvast de rest van de auto inpakte
.
Bedankt voor de links ! Ik heb FB jaquote:[..]
Zomereditie?
[..]
Maar dat was dan ook wel een gruwelijk brik zeg.
Wij gaan ons barrel dit jaar door de APK drukken op goed geluk en vooraf nog even de brug op in de hoop dat er verder niets aan kapot is of bijna kapot gaat. Verder wat slangetjes vervangen ivm jarenlange stilstand. En dan zien we het wel.
[..]
Behalve de automaat, toch?Ben je er nog vanaf gekomen eigenlijk? Wij gaan niet voor een heel dikke bak ofzo, maar wel voor wat meer vermogen dan die ±100pk van de afgelopen jaren
.
[..]
Heb je zelf FB? Dan gewoon even zoeken op The Carbage Run.
https://www.facebook.com/CarbageRun
https://www.facebook.com/TheCarbageRun
Maar de groep waar eigenlijk alle foto's in staan is een gesloten groep, dus die link kan ik je niet mailen. Even zoeken dus, die groep heeft nu 2.300 leden.
En een team dat regelmatig updates stuurt:
https://www.facebook.com/teamsnowpatrol.carbagerun
Geen inschrijving en eigenlijk ook geen geld.quote:
Je hebt nog een half jaar, is dat te laat?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:27 schreef 2cv het volgende:
[..]
Andere bak kan, maar dan maakt de motor vrij veel toeren. Dan is de top erg laag of het wordt een teringherie.
Uiteindelijk wil ik een compleet andere motor + bak er in schroeven. Maar als ik dat voor de zomereditie moet doen, ben ik te laat.
En ik heb een ambulance, daar kan ik in slapen. Dus wat zal ik te kloten met tenten ? Zowieso heb ik al een redelijk handig en snel op te zetten tent.
[..]
Bedankt voor de links ! Ik heb FB ja
Let op mijn woorden: als je die week gewoon vrij houdt kom je nog wel aan een inschrijving. Genoeg inschrijvingen die de weken ervoor ineens gedumpt worden omdat men toch niet kan. Afgelopen jaar ook twee knapen gesproken die drie weken van tevoren een startbewijs kregen ineens, stonden nummer 200-nog-wat op de wachtlijst.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 18:46 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
[..]
Geen inschrijving en eigenlijk ook geen geld.
Dat halve jaar moet lukken. Pluspunt: ik wil die ambulance t.z.t. ook als dagelijks vervoer gebruiken. Dus hoeft het niet budget.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:05 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Je hebt nog een half jaar, is dat te laat?
En ja, als je een ambu hebt snap ik dat je erin gaat liggen, al vind ik een auto wel wat benauwd. Zo'n tentje heeft wel wat vind ik.
Gewoon gaan voorbereiden. De inschrijving is een formaliteit. Maar een inschrijving motiveert welquote:[..]
Let op mijn woorden: als je die week gewoon vrij houdt kom je nog wel aan een inschrijving. Genoeg inschrijvingen die de weken ervoor ineens gedumpt worden omdat men toch niet kan. Afgelopen jaar ook twee knapen gesproken die drie weken van tevoren een startbewijs kregen ineens, stonden nummer 200-nog-wat op de wachtlijst.
Maar dat geldprobleem is wel lastig ja. Vooral bij zo'n last-minute inschrijving moet je wel wat reserve hebben
Ah, vandaar. Dan snap ik inderdaad dat heel veel handelingen er net eentje te veel zijn en moet je inderdaad rustig aan doen. Je teamgenote is een goede vriendin ofzo?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:32 schreef 2cv het volgende:
[..]
Dat halve jaar moet lukken. Pluspunt: ik wil die ambulance t.z.t. ook als dagelijks vervoer gebruiken. Dus hoeft het niet budget.
En tentjes zijn tof, maar ik ben hartpatiënt. Ik moet met de CarbageRun echt alles gebruiken wat mij energie bespaart. Vorig jaar heeft m'n teamgenote me er zo'n beetje doorheen gesleept () en heeft ook 80% van de tijd gereden (ik was zo vermoeid dat ik mezelf niet meer achter het stuur vertrouwde
) maar dit jaar wil ik het één en ander veranderen/aanpassen/whatever zodat ik wat actiever mee kan doen en ik geen last voor m'n teamgeno(o)t(e) ben.
Teamgenote ben ik 'toevallig' tegen gekomen een paar jaar terug. Toen ik een auto aangeboden kreeg, vroeg ik haar voor de gein om mee te gaan. Ze zei verdorie nog ja ook !quote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:36 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ah, vandaar. Dan snap ik inderdaad dat heel veel handelingen er net eentje te veel zijn en moet je inderdaad rustig aan doen. Je teamgenote is een goede vriendin ofzo?
I know, maar het geldprobleem is de voornaamste reden.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:05 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Let op mijn woorden: als je die week gewoon vrij houdt kom je nog wel aan een inschrijving. Genoeg inschrijvingen die de weken ervoor ineens gedumpt worden omdat men toch niet kan. Afgelopen jaar ook twee knapen gesproken die drie weken van tevoren een startbewijs kregen ineens, stonden nummer 200-nog-wat op de wachtlijst.
Maar dat geldprobleem is wel lastig ja. Vooral bij zo'n last-minute inschrijving moet je wel wat reserve hebben
Ah. Nouja, 300 valt niet tegen toch? Denk dat de meeste barrels voor minder weggaan naar de sloop. En vooral gezien de print waarin ie geverfd wasquote:Op woensdag 12 februari 2014 20:13 schreef Hawaii_Tim het volgende:
@Piet De Bird is door een handelaar opgehaald. Heb er nog 300 voor gekregen, en wellicht belangrijker was dat ik de auto kwijt was. Auto deed het prima zolang je niet lang stil stond in de D, dus dat is te overzien. Alleen zorgde op dag 1 een afgebroken stukje plastic nog voor wat stress, omdat je daardoor de auto niet uit D kon halen, maar dat was snel opgelost.
Geinig themaquote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:56 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Tetris. Is nog wel even wat werk
Leuk themaquote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:56 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Tetris. Is nog wel even wat werk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aankomende weken nog maar eens een (paar) keer op pad
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
Ja, het gaat een cabrio worden dit jaar, vorig jaar zaten we opgesloten in een bus, waarvan maar 2 ramen open kondenquote:Op zaterdag 15 februari 2014 21:32 schreef ueberduitser het volgende:
Een 19 cabrio is ook wel gaaf!
Deze maand moet de cor de brug op en eind maart moet hij weer goed rijden. Dan hebben we de rest van de tijd genoeg tijd voor nog meer spuitwerk en ander knutselwerk. Vanmiddag nog even de rechter deur gestript. Die moet eruit en vervangen worden, heeft teveel deuken om nog gered te kunnen worden. Deur heb ik helemaal kaal gekregen, ik kreeg alleen de bouten niet los van de deurophanging, leuk klusje voor volgende week.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door RobertNL op 15-02-2014 23:38:26 ]MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
Dat dacht ik dus ergens alquote:Op zaterdag 15 februari 2014 23:40 schreef 2cv het volgende:
JetCars !
Vanwege hun imago zou ik er nog niet een kruiwagen willen kopen.
Wijs besluit!quote:Op zondag 16 februari 2014 00:23 schreef RobertNL het volgende:
Jammer, dan slaan we die lekker over.
Ja mijn broer graag. Heb je ze nog ??quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:41 schreef en_door_slecht het volgende:
Iemand nog belang bij een startbewijs voor 2? De dame waarmee ik op avontuur zou kan met zekerheid geen vrij krijgen bij d'r nieuwe baas...
Ik had voor komende zomer al mijn twijfels. Uiteindelijk wel een ticket gekocht, maar het is nog maar de vraag of ik zelf mee kan doen. Gelukkig kom ik daar vanzelf wel achter.quote:Op zondag 30 maart 2014 19:12 schreef Piet__Piraat het volgende:
Het gaat echt nergens meer over. Blij dat wij ons startbewijs hebben maar dit zou wel eens het laatste jaar kunnen zijn. Ik ben niet verbaasd als het volgend jaar te groots gaat worden, gewoon omdat er toch wel geld mee binnen te harken is.
Dan heb je dus een beurtje gedaan. Maar de riem, draagarm, schijven/blokken en demper vervangen is wat mij betreft niet des CR's.quote:Het afgelopen jaar is het volgende vervangen:
Olie met oliefilter
Luchtfilter
Bougies
Brandstoffilter
Distributieriem incl spanrol
Draagarm rechtsvoor
Remblokken + schijven achterzijde
Einddemper
Gasveren kofferklep
Da's niet alleen een beurtje, maar dan heb je die bak op en top nagekeken en ga je foolproof op reis. Terwijl de charme is dat je doet wat nodig is om in elk geval het startpunt te halen, en daarna zie je wel verder.quote:• Motorolie en oliefilter vervangen.
• Luchtfilter vervangen.
• Temperatuursensor koelwater vervangen.
• Schokdempers achter vervangen (goede gebruikte).
• Schokdempers voor vervangen (nieuwe).
• Krukaspositie sensor vervangen (goede gebruikte).
• Remklauwen achter gereviseerd.
• Remklauwen voor gereinigd.
• Dynamo en v-snaar vervangen. (nieuwe)
• Set goede winterbanden op stalen velg (205/55 R16).
• Set Audi S8 model lichtmetalen velgen met semi race banden, plakken heerlijk aan de weg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
Ja, voorkeuren nodige doen keuren en scheuren lijkt mijquote:Op maandag 31 maart 2014 14:30 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wij moeten echt even kijken wat er moet gebeuren. Auto staat op het moment dat de CR begint al jaren stil, APK verlopen etc. Dus even kijken wat er nodig is en dan zien we wel
Op het plaatje onder de motorkap staat.quote:Wel jammer dat de cabrio exit is, maar zo'n V S40 rijdt vast ook prima. En het is geen 'echte' Volvo, dus de kans op gebreken is wat groter
quote:Made in Holland
Misschien gooien we er wel een blinde APK op. Houdt het spannendquote:Op maandag 31 maart 2014 15:11 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Ja, voorkeuren nodige doen keuren en scheuren lijkt mij. Verwacht je nog afkeurpunten?
[..]
Op het plaatje onder de motorkap staat.
[..]![]()
Kan niet anders dan goed zijn dus
Hebben al een klein plan hoe we hem gaan versieren. Aankomende week maar eens uitrekenen hoeveel meter folie er op zou gaan voor het geval de andere methode niet werkt
Haha, ja dat kan ook, moet je wel een adresje voor hebben danquote:Op maandag 31 maart 2014 15:16 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Misschien gooien we er wel een blinde APK op. Houdt het spannend.
S40 bedoelde ik trouwens ja, stomme fout
Ik weet dat wij indertijd iets van 20 m² folie voor een MPV hebben gebruikt (excl dak), dus met 15 - 20 m² moet je voor een doorsnee sedan een heel eind weg kunnen komen.
Ik heb vorig jaar de hele motor vervangen. Dit jaar vervang ik minder: alle riemen (incl. looprol, spanrol en waterpomp), her en der een keerring, kleppen stellen, alle vloeistoffen, brandstoftank (is lek), koppeling ...quote:Op maandag 31 maart 2014 08:10 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat van die werkbare grens denk ik ook, maar ik ben misschien een cynist. Wat ik wel hoorde is voor dit jaar al bijna 600 teams een inschrijving, dus er zit nog wel wat rek in het bestaande format.
Waarschijnlijk zal het allemaal wel meevallen en wordt komende zomer ook een topeditie met een gave route, en zal ik daarna m'n cynisme wel kwijt zijn, maar toch.
Wat ik wel oprecht jammer vind, is dat het idee van de CR in mijn ogen al jaren geweld aangedaan wordt. Het is verworden van een barreloptocht naar een optocht met oude auto's. Ik zie namelijk steeds minder barrels, en steeds meer prima bijgewerkte bakken voorbij komen. Een willekeurig voorbeeld van FB:
[..]
Dan heb je dus een beurtje gedaan. Maar de riem, draagarm, schijven/blokken en demper vervangen is wat mij betreft niet des CR's.
Of deze:
[..]
Da's niet alleen een beurtje, maar dan heb je die bak op en top nagekeken en ga je foolproof op reis. Terwijl de charme is dat je doet wat nodig is om in elk geval het startpunt te halen, en daarna zie je wel verder.
Dat is al een aantal jaar zo, net als dat er auto's deelnemen die nooit slechts (pakweg) 500e gekost hebbenquote:Op maandag 31 maart 2014 08:10 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat van die werkbare grens denk ik ook, maar ik ben misschien een cynist. Wat ik wel hoorde is voor dit jaar al bijna 600 teams een inschrijving, dus er zit nog wel wat rek in het bestaande format.
Waarschijnlijk zal het allemaal wel meevallen en wordt komende zomer ook een topeditie met een gave route, en zal ik daarna m'n cynisme wel kwijt zijn, maar toch.
Wat ik wel oprecht jammer vind, is dat het idee van de CR in mijn ogen al jaren geweld aangedaan wordt. Het is verworden van een barreloptocht naar een optocht met oude auto's. Ik zie namelijk steeds minder barrels, en steeds meer prima bijgewerkte bakken voorbij komen. Een willekeurig voorbeeld van FB:
[..]
Dan heb je dus een beurtje gedaan. Maar de riem, draagarm, schijven/blokken en demper vervangen is wat mij betreft niet des CR's.
Of deze:
[..]
Da's niet alleen een beurtje, maar dan heb je die bak op en top nagekeken en ga je foolproof op reis. Terwijl de charme is dat je doet wat nodig is om in elk geval het startpunt te halen, en daarna zie je wel verder.
Klopt. Kijk eens naar de A8'en met een 4.2 V8, die voor 2k in de handel gaan. Maar ja, de ruimte wordt inderdaad gegeven. Ik denk dat de organisatie vooral een rit op poten wil zetten en het carbage-idee steeds meer naar de achtergrond gaat. Ze zouden een hoop mensen voor het hoofd stoten als ze nu ineens strenger gaan controleren.quote:Op maandag 31 maart 2014 21:27 schreef Dingest het volgende:
[..]
Dat is al een aantal jaar zo, net als dat er auto's deelnemen die nooit slechts (pakweg) 500e gekost hebbenIk vind het ook niet in de geest van de Run eigenlijk, maar zolang de organisatie het zelf zo breed houdt is het maar net wat je er zelf van maakt of wil maken...
Er zijn wel wat vergelijkbare evenementen - zoals de A'dam-Dakar - waar wel strenger op het barrel, de prijs en het uitgevoerde onderhoud gelet wordt
Ik ben voorstanderquote:Op maandag 31 maart 2014 21:53 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Wat mij betreft maken ze de route gewoon een stuk lastiger. Beekjes doorwaden, stukken buiten het asfalt etc. Dan hebben de auto's een stuk meer te lijden, is de kans op stuk gaan groter en is de uitdaging groter. En dan is zo'n luxe bak ineens een stuk minder aantrekkelijk, want als je een dagwaarde van 2k verzuipt in een rivier, ben je wel zuur.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het begin is er![]()
Nu de rest nog(en kijken hoe/of dit blijft zitten
)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
Ja gewoon met tapequote:Op zondag 6 april 2014 11:17 schreef Piet__Piraat het volgende:
Haha nice! En gewoon vastgetaped zo te zien? Ben heel benieuwd! Laat 'm ook zeker een dagje in de regen staan zou ik zeggen, dan weet je of die tape echt goed houdt.
En laat het ook even weten, dan weten wij of het een mogelijke oplossing is voor ons
Ik had hem inmiddels op MP staan, waar ik ben aangesproken door de organisatie van de Carbagerun. Die gaven aan dat doorverkopen gewoon kan (ik dacht dat je je inschrijfgeld kwijt zou zijn) maar dat dat via de wachtlijst moet. Leek mij ook de nette oplossing, het inschrijvingsbewijs is dus niet meer beschikbaar voor vrije verkoop.quote:
Ondertussen ook al één kunnen krijgen dusquote:Op woensdag 9 april 2014 11:46 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Ik had hem inmiddels op MP staan, waar ik ben aangesproken door de organisatie van de Carbagerun. Die gaven aan dat doorverkopen gewoon kan (ik dacht dat je je inschrijfgeld kwijt zou zijn) maar dat dat via de wachtlijst moet. Leek mij ook de nette oplossing, het inschrijvingsbewijs is dus niet meer beschikbaar voor vrije verkoop.
Ah, dat is wel zo netjes inderdaad. Nouja, prima opgelost zo dan, toch?quote:Op woensdag 9 april 2014 11:46 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Ik had hem inmiddels op MP staan, waar ik ben aangesproken door de organisatie van de Carbagerun. Die gaven aan dat doorverkopen gewoon kan (ik dacht dat je je inschrijfgeld kwijt zou zijn) maar dat dat via de wachtlijst moet. Leek mij ook de nette oplossing, het inschrijvingsbewijs is dus niet meer beschikbaar voor vrije verkoop.
Dat is die ene die niet reageertquote:Op zondag 6 april 2014 19:52 schreef Piet__Piraat het volgende:
En die chick van vorig jaar, hoe zit het daarmee?
Hoe staat het met de tape? Zit alles nog? Waterdicht ook?quote:Op zondag 6 april 2014 11:24 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Ja gewoon met tape(van de action.). Ook testen in de regen gaat vandaag wel lukken, plaats vanavond wel eens een foto
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
niet gezienquote:Op vrijdag 18 april 2014 04:44 schreef 2cv het volgende:
Zou je, wanneer je zo tussen 19:20u en 19:30u vanuit het zuiden vanaf de A32 naar de A7 richting Groningen gaat en iemand in een groene BX Break zwaait tot z'n arm er haast af valt even terug willen zwaaien ?
quote:Op zaterdag 3 mei 2014 23:21 schreef Piet__Piraat het volgende:
Perfect! Nu nog een mooi thema dus!
Is jullie deelname wel al zeker inmiddels?
ik denk dat we daar maar eens een sticker van laten maken in het Russisch,quote:Maak géén grapjes, politie in Oekraïne heeft geen humor.
:p gewaagd.quote:Op donderdag 22 mei 2014 18:51 schreef densmee het volgende:
Uit het handboek:
[..]
ik denk dat we daar maar eens een sticker van laten maken in het Russisch,
Vorig jaar niet meegenomen en ook niets aan gemist...quote:Op donderdag 22 mei 2014 23:26 schreef RobertNL het volgende:
[..]
:p gewaagd.
27mc ook geregeld, dit jaar met een fatsoenlijke antenne :p.
Toevallig nog een adres voor een APK'tje ongezien?quote:Op vrijdag 23 mei 2014 00:04 schreef 2cv het volgende:
Auto staat weer op z'n wielen. Volgende week een kenteken + APK er op smeren.
Mooi, die hebben wij ook(nog) niet.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 07:20 schreef Piet__Piraat het volgende:
Vorig jaar niet meegenomen en ook niets aan gemist...
Wij hebben ook wat last van, bij ons wordt het geregeld.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 07:20 schreef Piet__Piraat het volgende:
Toevallig nog een adres voor een APK'tje ongezien? Wij zitten namelijk met wat knullige problemen dus eigenlijk geen zin in dat gedoe...
pas maar op bij ongeluk en je verzekeringquote:Op vrijdag 23 mei 2014 07:20 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Toevallig nog een adres voor een APK'tje ongezien?Wij zitten namelijk met wat knullige problemen dus eigenlijk geen zin in dat gedoe...
Zonde man! CR-voorbereiding kost tijd inderdaad. Ik ben er de afgelopen jaren ook meerdere volle dagen mee bezig geweest...quote:Op vrijdag 23 mei 2014 08:07 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Mooi, die hebben wij ook(nog) niet.
[..]
Wij hebben ook wat last van, bij ons wordt het geregeld.![]()
Hier veranderd het ontwerp enigszins. Het hele tetris over de auto wordt hem niet. We beperken het tot de motorkap en misschien het dak en dan de rest van de cor spuiten we in het vw harlequin thema. Scheelt zo enorm veel tijd, en tijd hebben we wegens omstandigheden gewoonweg niet.
Klopt helemaal. Ze mogen wel wat strenger kijken. Er rijden ook Audi's A8 mee. Die doen met hun 4.2V8 Quattro gewoon nog 1.500 euro in de handel. Dan heb je het idee van de CR niet begrepen.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 08:10 schreef T42 het volgende:
foto;s van vorige toch nog zitten bekijken maar vind jammer dat er een paar auto;s tussen zitten die als handels waarde echt meer dan 500 zijn... (bijv een 2cv en een GS rijdend en met apk neem ik die zo over voor 500)
APK = APKquote:
nou bij goeie klap kijken ze je auto grondig na. (ervaring) en dan vinden ze vanalles... want verzekeringen willen liever niet betalen héquote:Op vrijdag 23 mei 2014 08:14 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
APK = APK. Bovendien gaan we 'm zelf wel op de brug zetten en doen wat nodig is, maar we hebben geen zin in klungelige afkeur op futiliteiten.
Ja, ach het wordt wel wat leuks hoor, maar niet zoals we eigenlijk in gedachten hadden. Aangezien we alles met z'n 2-tjes doen en mijn echte vrije tijd enorm schaars is, zij het gewoon zo.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 08:14 schreef Piet__Piraat het volgende:
Zonde man! CR-voorbereiding kost tijd inderdaad. Ik ben er de afgelopen jaren ook meerdere volle dagen mee bezig geweest...
Ik zie wel meer voorbij komen, een ascona, een mini, dikke lexusquote:Op vrijdag 23 mei 2014 08:14 schreef Piet__Piraat het volgende:
Klopt helemaal. Ze mogen wel wat strenger kijken. Er rijden ook Audi's A8 mee. Die doen met hun 4.2V8 Quattro gewoon nog 1.500 euro in de handel. Dan heb je het idee van de CR niet begrepen.
Zo waren er wel meer, er reed zelfs een touringbus mee en die was zeker geen 500 euro.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 08:10 schreef T42 het volgende:
foto;s van vorige toch nog zitten bekijken maar vind jammer dat er een paar auto;s tussen zitten die als handels waarde echt meer dan 500 zijn... (bijv een 2cv en een GS rijdend en met apk neem ik die zo over voor 500)
Klopt ja. Al komen de Ascona en de Mini wel prima in de buurt. Misschien meer waard dan 500 euro, maar dat komt meer door het model dan door de technische staat. Als het maar een goed gare bak is, is het wat mij betreft primaquote:Op vrijdag 23 mei 2014 08:36 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Ik zie wel meer voorbij komen, een ascona, een mini, dikke lexus
Helaasch, dat soort adresjes ken ik niet. Ik doe ook niet aan die geintjes. Sterker nog: de Ambu zou wel eens door het RDW gekeurd kunnen worden ...quote:Op vrijdag 23 mei 2014 07:20 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Vorig jaar niet meegenomen en ook niets aan gemist...
[..]
Toevallig nog een adres voor een APK'tje ongezien?Wij zitten namelijk met wat knullige problemen dus eigenlijk geen zin in dat gedoe...
Nog steeds niet ...quote:Op vrijdag 23 mei 2014 12:27 schreef Dingest het volgende:
@2CV; heb je nu eigenlijk wel al een bijrijder?
eigenlijk zou er een nieuwe regel bij moeten komen dat het publiek kan stemmen welke auto na de race niet aan de regels voldoet van 500 euro, deze word dan aangepast tot hij wel 500 waard is of gesloopt. (eigenaar krijgt dan 500 euro voor de onkosten)quote:Op vrijdag 23 mei 2014 15:48 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Klopt ja. Al komen de Ascona en de Mini wel prima in de buurt. Misschien meer waard dan 500 euro, maar dat komt meer door het model dan door de technische staat. Als het maar een goed gare bak is, is het wat mij betreft prima
En inderdaad: al die lui met drie stickers en dat was het, die hebben het idee niet echt begrepen volgens mij. Jammer wel, want dan mis je toch de lol. Juist het onderweg van een afstand herkennen van deelnemers door de lijpheid, is een deel van de fun. In mijn eerste jaar reed er een Volvo mee met alleen de deelnemersticker op de zijkant, verder nul versiering. Die viel dus ook niet op en miste 90% van de aandacht onderweg...
Ruitje, gordel etc. Maar heb al wat oplossingen. Ik ga straks eens goed kijken hoe of wat, mogelijk komt ie met wat kleine ondersteuning prima door de APK.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 23:10 schreef 2cv het volgende:
[..]
Helaasch, dat soort adresjes ken ik niet. Ik doe ook niet aan die geintjes. Sterker nog: de Ambu zou wel eens door het RDW gekeurd kunnen worden ...
Maar wat zijn de knullige problemen ?
Dan mag je wel opschietenquote:
Welke papieren? Mijn paspoort verloopt op 4 juli. Moet ik dus voor 15 juni een nieuw paspoort hebben?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 12:40 schreef Piet__Piraat het volgende:
15 juni moeten alle papieren binnen zijn voor de grens naar Oekraïne. Anders kun je dat land alvast van de lijst schrappen...
Terwijl dat voor mij juist één van de redenen is om nog een keer mee te doen.
Mailtje van laatst niet gelezen?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 15:32 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
[..]
Welke papieren? Mijn paspoort verloopt op 4 juli. Moet ik dus voor 15 juni een nieuw paspoort hebben?
Kak. Nee niet gelezen. Maandag maar naar gemeentehuis. Maar goed dat je het hier nog even zegt.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 15:59 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Mailtje van laatst niet gelezen?
Ja. Mijn paspoort verliep ook. Voor 15 juni moeten de docs online staan (paspoorten en kentekenpapieren). Dit gaat naar de Oekraïense douane, zodat de wachtrijen wat verkort worden.
Mijne verloopt 23 juli en ik heb op 16 juni een afspraak voor een nieuw paspoort. Ik upload de oude en stuur de nieuwe na, eerder lukt me gewoon niet. Ik zie wel hoe dat afloopt.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 15:32 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
[..]
Welke papieren? Mijn paspoort verloopt op 4 juli. Moet ik dus voor 15 juni een nieuw paspoort hebben?
Gordels vind ik geen futiliteiten.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 09:16 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ruitje, gordel etc. Maar heb al wat oplossingen. Ik ga straks eens goed kijken hoe of wat, mogelijk komt ie met wat kleine ondersteuning prima door de APK.
15 juni. Maar ik heb een noodplan.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 11:47 schreef Dingest het volgende:
[..]
Dan mag je wel opschietenIn je uppie mag je niet starten, en ik neem aan dat er een deadline is nog voor de startdatum. Beetje zonde van je inschrijving anders
Maar 'door' is niet 'tijdens', toch ?quote:Wat is niet verzekerd?
Niet verzekerd is recht op hulp:
• ...
• ontstaan door rijden op een racebaan, een circuit of door deelname aan een evenement;
• ...
Wel als het gaat om achterin, middelste plekquote:Op zaterdag 24 mei 2014 22:45 schreef 2cv het volgende:
[..]
Gordels vind ik geen futiliteiten.
Ik hoop dat het lukt.
Dat wordt kantje boord denk ik hoor. Risicootje hoort erbij natuurlijk, maar als je de afspraak kan vervroegen zou ik dat zeker doen.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 22:28 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Mijne verloopt 23 juli en ik heb op 16 juni een afspraak voor een nieuw paspoort. Ik upload de oude en stuur de nieuwe na, eerder lukt me gewoon niet. Ik zie wel hoe dat afloopt.
Je maakt ons nieuwsgierigquote:
Op FB lees ik dat Europeesche niet moeilijk doet en gewoon pechhulp verzekert. Maar daar betaal je dan ook wel flink voor. Wij gokken gewoon op heel blijven of de ANWB. Lukt dat niet, dan de auto daar de sloop op drukken en terug naar huis vliegen.quote:Op zondag 25 mei 2014 00:52 schreef 2cv het volgende:
Ik ben op zoek naar een goede pechhulpverzekering. Allianz Global Assistance valt al af. Reden:
[..]
Maar 'door' is niet 'tijdens', toch ?
Niet om je te demotiveren, maar dat is nog steeds een enorme hap geld voor een evenement waar maar weinig de waarde van inzienquote:Op zondag 25 mei 2014 00:21 schreef 2cv het volgende:
Pluspunt: ik betaal de auto en de versieringen die er op/aan komen. Want naderhand wil ik de auto houden voor dagelijks gebruik voor mezelfDus een teamgenoot heeft die kosten zowieso niet. Anderzijds verwacht ik dat die teamgenoot de inschrijving voor beide betaalt. Overige kosten (diesel, eten, overnachten) 50/50.
Wij zorgen inderdaad ook wel voor een goede sleepkabel, maar voor serieuze technische hulp zijn we wel afhankelijk van anderenquote:Op maandag 26 mei 2014 18:43 schreef densmee het volgende:
wij rijden met 2 auto's mee dus we zorgen voor we degelijke hijsbanden om de auto's naar het een of ander weg te slepen. En we nemen een bult gereedschap mee, zodat we onderweg lekker kunnen knutselen wanneer nodig
Een eigen pechhulp zou wel chique zijn. Gooi desnoods het inschrijfgeld met vijf tientjes omhoog. Dat betalen mensen toch wel, maar met 25k moet je toch een aardige pechhulp kunnen fixen in een week, lijkt me.quote:Op zondag 25 mei 2014 14:53 schreef Dingest het volgende:
De Carbage Run (en soortgelijke evenementen, maar vooral de CR vanwege de omvang) is vooral verantwoordelijk voor dat soort toevoegingen in pechhulp de laatste 2 jaar of zoVorig jaar waren er al voldoende verhalen van lui die niet meer geholpen werden. Ik zou verwachten dat je of flink de portemonnee mag trekken voor hulp, of gewoon moet rekenen op geen hulp.
Eigenlijk zou het de CR sieren om maar gewoon een soort bezemwagen of eigen pechhulp op te zetten. Zo arm en zielig zijn ze echt niet...
Daar worden ze voor betaaldquote:Op maandag 26 mei 2014 22:15 schreef 2cv het volgende:
Dat team moet dus elke dag als laatste vertrekken en als laatste finishen. Niet iedereen wil dat (voor mij zou het een ideaal ritme zijn).
Organisatie reed afgelopen jaar ook met vrij nieuwe Audi's, daar kan er best nog eentje bijquote:Op maandag 26 mei 2014 22:39 schreef Dingest het volgende:
Dat zou ik best zelfs vrijwillig als functie willen doen vanuit de organisatieMaar iedereen draait lange dagen en korte nachten, ongeacht de indeling. Dat hoort erbij voor vijf dagen, maar dat is best nog wel te doen. Alleen zou die support het dan niet in een oud brik doen en met waarschijnlijk prima accommodaties...
Jaar ervoor (of jaar daarvoor) met forse Mitsubishi's. En die kopen ze echt niet zelfquote:Op maandag 26 mei 2014 23:08 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Organisatie reed afgelopen jaar ook met vrij nieuwe Audi's, daar kan er best nog eentje bij
Ah, dat kunnen wij dan dit jaar weer wel. Afgelopen jaren niet, maar dit jaar hangen we er de rukpukkel onder en moeten we in principe alles tot een tonnetje of 2 à 2,5 prima mee kunnen slepen voor een stukkie.quote:Op maandag 26 mei 2014 22:41 schreef 2cv het volgende:
Het is dat ik de achterkant van de Ambu niet sterk genoeg acht om een andere auto te kunnen slepen ...
Klopt ja. Een door ABT getunede A6. Op de één of andere manier vermoed ik dat er wel een paar leasebakken bij zitten waar de werkgevers onvrijwillig brandstof sponsoren...quote:Op maandag 26 mei 2014 23:08 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Organisatie reed afgelopen jaar ook met vrij nieuwe Audi's, daar kan er best nog eentje bij
Ik heb liever beiden ipv. een van die tweequote:Op dinsdag 27 mei 2014 19:53 schreef Piet__Piraat het volgende:
En als je de CR goed doet met een beetje doorrijden, paar keer stoppen en gezamenlijk terrasjes pakken, heb je interactie genoeg!
Uit voorzorg is het kenteken van mijn runner nooit zichtbaar op de foto's die ik zelf op internet zet. Afgelopen jaar heb ik ze nodig gehad, en ze hadden keurig de ADAC ingeschakeld om me te komen helpen. Sindsdien niets meer van gehoord.quote:Op maandag 2 juni 2014 03:24 schreef Dingest het volgende:
Als het tijdens de Run is je waarschijnlijk verdere hulp weigeren - zeker als het op vervangend vervoer aankomt. In het ergste geval kunnen ze ook (voorrijd)kosten op jouw gaan verhalen denk ik, want het is wel een breuk van hun huidige voorwaarden...
Het schijnt dat ze dus in voorgaande edities ook al een mannetje naar de start of introdag hadden gestuurd - en/of Facebook e.d. in de gaten hebben gehouden - en kentekens hebben genoteerd. Als ze dat doen dan kan je al de sjaak zijn op het moment dat je nog aan de telefoon hangt![]()
Interessantere vraag vind ik; wat als het niet meer tijdens de Run is? Strikt genomen ben je dan niet meer deelnemer en enkel op vakantie
Ik heb nog mogelijkheden genoeg, volgens mij nog niet 1 foto van mijn eigen Runner op het net geplaatstquote:Op maandag 2 juni 2014 18:24 schreef Piet__Piraat het volgende:
Goed plan, maar daarvoor is het bij ons inmiddels te laat
Jullie hadden toch jezelf buiten de auto gesloten?quote:Op maandag 2 juni 2014 18:22 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Uit voorzorg is het kenteken van mijn runner nooit zichtbaar op de foto's die ik zelf op internet zet. Afgelopen jaar heb ik ze nodig gehad, en ze hadden keurig de ADAC ingeschakeld om me te komen helpen. Sindsdien niets meer van gehoord.
Hoho, dat buitensluiten was mooi wel teamwork he. Uit voorzorg heb ik dit jaar vast een sleutel laten bijmakenquote:Op maandag 2 juni 2014 21:31 schreef Dingest het volgende:
[..]
Jullie hadden toch jezelf buiten de auto gesloten?
Een voorgaande editie werd door de organisatie bevestigd dat bij de start een ANWB-mannetje rond had gelopen om dingen te noteren, dus wie weet...
In dit geval niet. We willen de auto beplakken met voorgedrukt materiaal. De keus gaat nu tussen transparant plakplastic en behangerslijm, al dan niet aangevuld met vernisquote:
Dat is goede informatie. Waarmee beplak jij de auto? En heb je getest op waterdichtheid of gok je het er gewoon op?quote:Op maandag 9 juni 2014 20:06 schreef Piet__Piraat het volgende:
Tip rondom behanglijm: dit werd mogelijk niet goed. Dat is gemaakt om te hechten aan poreuze oppervlakken en dat past niet echt bij een auto. Om die reden gaan wij ook voor transparante tape die we overal 'de hoek om' vouwen.
Heb je een link ?quote:Op maandag 9 juni 2014 21:18 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wij hebben de laatste keer de transparante tape van de Big Bazaar gebruikt. 82 cent per rol. De truc is om veel lagen te plakken: eerst alles bevestigen en als de deur 'dicht' zit, nog eens van onder tot boven (ivm overlap) een extra laag zodat je weet dat je alles hebt.
We hebben het getest. Enige is dat het papier eronder verkleurd was en er wat condens optreedt, maar het leek er van de week allemaal nog goed op te zitten (zie onze facebook). Meer dan een maand geleden geplakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |