Eens, met 5 man was leuk. Maar wel minder aanspraak met andere teams gehad.quote:Op maandag 27 januari 2014 12:07 schreef Piet__Piraat het volgende:
Voordeel wat ik ook vind van twee man: zo gauw je ergens stopt heb je al snel aanspraak met andere (kleinere teams). Je zit al de hele dag samen in de auto en dan zoek je juist snel anderen op, en dat is ook wat ik leuk vind aan de CR: veel mensen leren kennen en je verhalen delen. Met een grotere groep in één auto doe je dat minder snel en blijf je meer op elkaar gericht.
quote:Op vrijdag 7 februari 2014 15:39 schreef awiebo het volgende:
[ afbeelding ]
brug klaar![]()
volvo erop, gisteren omhoog gedaan, bevriend mannetje erbij gehad om een en ander even te checken alvorens de wagen zo voor de apk te gooien
resultaat:
• . Achterste remklauwen even vervangen omdat verkankerd.
En als het een beetje treft rolt ie dan zo door de keuring.![]()
![]()
Zitten bijna nieuwe schijven en blokken op rondom verder.
zweet een beetje.
Maarja. Zolang er olie uitkomt zit er olie in
Bazenauto, only for 500 euries
Makkelijke keuze inderdaad. Maar vertrouwdquote:Op vrijdag 7 februari 2014 16:12 schreef ueberduitser het volgende:
[..]![]()
Nice, alleen jammer dat dit eigenlijk zo'n standaard runauto is.
Morgen hier mee verder...
[ afbeelding ]
En om vanaf volgende week Facebook en Marktplaats wat beter in de gaten te houden op zoek naar een voertuig voor eigen gebruikquote:Op maandag 10 februari 2014 08:47 schreef Piet__Piraat het volgende:
Klopt ja, ik zie op FB net de nodige foto's voorbij komen. Leuk om te zien en goed voor de kriebels
Als het kan een Jag, maar er zijn wel een paar vraagtekens omtrent de deelname.quote:Op maandag 10 februari 2014 15:29 schreef Piet__Piraat het volgende:
Jep, er wordt dan toch weer genoeg aangeboden waar de ergste zorgenpunten al vanaf zijn, dat is wel het voordeel. Waar gaan jullie dit jaar naar op zoek?
Oja, dat wist ik trouwens. Dan rij je wel als een baas, maar ook wat riskantquote:Op maandag 10 februari 2014 15:39 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Als het kan een Jag, maar er zijn wel een paar vraagtekens omtrent de deelname.
Mooi op tijd erbij! Wat moet het gaan worden?quote:Op maandag 10 februari 2014 15:50 schreef ueberduitser het volgende:
eerste spuitwerk was zaterdag een feit.... nog een heleboel te gaan!
[ afbeelding ]
Startbewijs is in orde, maar ik ben gewisseld van werk. Mijn nieuwe werkgever heeft het in juli best druk, maar ik had het ticket al voor ik tekende (en mijn huidige contract loopt niet tot dan door). Vandaar.quote:Op maandag 10 februari 2014 17:43 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Oja, dat wist ik trouwens. Dan rij je wel als een baas, maar ook wat riskant.
Hoezo twijfels? Jullie hebben wel al een startbewijs toch? Zonde als jullie niet zouden kunnen!
Ik kwam gisteren ook een Carbagerun auto tegen, die zal nog even een testrit gemaakt hebben, denk ik.quote:Op maandag 10 februari 2014 08:23 schreef ueberduitser het volgende:
Zag vanochtend verschillende teams bij de evenementenhal klaar staan om te vertrekken voor de wintereditie![]()
Begint het dan niet te kriebelen om toch een startbewijs te regelen voor de zomer? Ik woon wat dat betreft maar in een saaie regio, hier was niets te zienquote:Op maandag 10 februari 2014 20:00 schreef Dingest het volgende:
Ik ben er meerdere tegengekomen hier, maar dit is een regio waar er best veel inschrijvingen zijn volgens mij
Ik verwacht ook geen al te grote problemen, maar voorlopig hou ik het erop dat het nog niet 100% zeker is.quote:Op maandag 10 februari 2014 18:41 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ah, da's tricky inderdaad. Hopelijk komt het allemaal goed dan. Normaal gesproken moet het toch wel goed komen als je het nu al aangeeft? Werkgever heeft ook een inspanningsverplichting om jou op vakantie te laten gaan.
Bij mij was er ook wel wat voorzichtige strijd, maar doordat ik verder niet zomervakantie gebonden ben en dat dus m'n enige week in het hoogseizoen is, kon ik wel een potje breken
Een beetje, maar m'n portemonnee zegt vooral 'nee'quote:Op maandag 10 februari 2014 20:21 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Begint het dan niet te kriebelen om toch een startbewijs te regelen voor de zomer? Ik woon wat dat betreft maar in een saaie regio, hier was niets te zien
Als je zonder andere kleding een overall gevoerd met steenwol aantrekt kriebelt het. Ik moest me inhouden om niet bij een team in de auto te kruipen om als verstekeling mee te gaan.quote:Op maandag 10 februari 2014 20:21 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Begint het dan niet te kriebelen om toch een startbewijs te regelen voor de zomer? Ik woon wat dat betreft maar in een saaie regio, hier was niets te zien
quote:Op maandag 10 februari 2014 21:11 schreef 2cv het volgende:
[..]
Als je zonder andere kleding een overall gevoerd met steenwol aantrekt kriebelt het. Ik moest me inhouden om niet bij een team in de auto te kruipen om als verstekeling mee te gaan.
Fuck die portemonnee, je leeft maar één keer! Bij mij kan het dit jaar eigenlijk ook niet gezien hele dure maanden in het begin van dit jaar, maar het moet maar en het is de uitgave absoluut waard, zoals je weetquote:Op maandag 10 februari 2014 21:03 schreef Dingest het volgende:
[..]
Een beetje, maar m'n portemonnee zegt vooral 'nee'
Beetje voorzichtigheid is niet verkeerd inderdaad, maar hopelijk geen problemen! Dan doen we komend jaar eens een biertje, want dat is nu al twee jaar misluktquote:Op maandag 10 februari 2014 20:29 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ik verwacht ook geen al te grote problemen, maar voorlopig hou ik het erop dat het nog niet 100% zeker is.
Als het ook maar half mogelijk is: ja. Ik heb vanmiddag enige plannen aangepast om de kans dat ik mee kan doen te vergroten. Vantevoren in elk geval geen motorwissels meer ...quote:Op maandag 10 februari 2014 21:12 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]Ga je komend jaar weer mee?
Ik ben al drie keer mee geweest, ik denk dat mijn portemonnee genoeg te lijden heeft gehad inmiddelsquote:Op maandag 10 februari 2014 21:12 schreef Piet__Piraat het volgende:
Fuck die portemonnee, je leeft maar één keer! Bij mij kan het dit jaar eigenlijk ook niet gezien hele dure maanden in het begin van dit jaar, maar het moet maar en het is de uitgave absoluut waard, zoals je weet
Koop dan ook eens een auto die meerdere jaren mee kan en niet zo zuipt, dan scheelt het al een hoopquote:Op maandag 10 februari 2014 21:15 schreef Dingest het volgende:
[..]
Ik ben al drie keer mee geweest, ik denk dat mijn portemonnee genoeg te lijden heeft gehad inmiddelsAls het voor een derde van de prijs kon was het anders, maar nu wil ik het geld houden voor andere dingen die ik ook nog wil doen - en anders niet kan doen
Ik zie de sport en de lol er niet van in om ieder jaar met dezelfde auto mee te doenquote:Op maandag 10 februari 2014 21:41 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wel leuk om te zien weer, al die foto's, auto's en thema's!
En ik vraag me al jaren af hoe het toch kan dat er niet meer teams problemen krijgen met hun uitdossing. Zowel qua striping als qua zwaailichten en dakopbouw
[..]
Koop dan ook eens een auto die meerdere jaren mee kan en niet zo zuipt, dan scheelt het al een hoop. Wij gaan dit jaar juist voor het volle pond de boot in. Grote en onzuinige auto, met z'n tweeën. #YOLO
De 4.6-liter Thunderbird beviel primaquote:Op maandag 10 februari 2014 22:15 schreef 2cv het volgende:
Al zou ik ook wel eens in een overmatig luxe barrel willen gaan met een achterlijk grote motor voorin zodat het geen donder uit maakt in welke versnelling je de berg op rijdtEen dikke Amerikaan ofzo.
Fuq, gemist.quote:Op maandag 10 februari 2014 23:33 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Ik zag het net op Hart van Nederland.
Heb je ook links naar die pagina's/profielen ? Ik wil ook meegenieten.quote:Op maandag 10 februari 2014 08:47 schreef Piet__Piraat het volgende:
Klopt ja, ik zie op FB net de nodige foto's voorbij komen. Leuk om te zien en goed voor de kriebels
Dat wordt letterlijk stukje bij beetje wel duidelijk.quote:Op maandag 10 februari 2014 17:43 schreef Piet__Piraat het volgende:
Mooi op tijd erbij! Wat moet het gaan worden?
quote:Op maandag 10 februari 2014 21:32 schreef 2cv het volgende:
Ik heb vanmorgen wat foto's gemaakt bij de start van de winterversie van de CarbageRun:
Kun je er geen andere bak onder beunen dan? Want ik kan me voorstellen dat dat niet echt relaxt isquote:Op maandag 10 februari 2014 22:13 schreef 2cv het volgende:
Ik heb iig geleerd dat ik geen BX met turbodieselmotor wil hebben. Dat ligt niet zozeer aan de motor, maar aan de versnellingsbak die er aan vast zit. Op een beetje een helling moet je het ding in de 2e versnelling tot in het dieprode gebied stampen en dan kan je pas overschakelen naar de 3e versnelling waarna de motor 1200rpm ofzo draait.
Dan liever een ongeblazen 1900cc motor. Die heeft iets minder pit, maar wel een versnellingsbak die bij de motor past wat écht veel fijner rijdt. En ervaring leert dat ook die dingen bovenaan de berg komen.
Zomereditie?quote:Op maandag 10 februari 2014 23:33 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Ik zag het net op Hart van Nederland.
Ik wil oooooooooook!
Maar dat was dan ook wel een gruwelijk brik zegquote:Op maandag 10 februari 2014 22:06 schreef Dingest het volgende:
Ik zie elk jaar wel hoe mijn autopark ervoor staat. Ik ga niet een werkende auto wegdoen omdat ik iets anders wil, maar als er iets anders/nieuws moet komen (zoals voor een evenement) is het altijd leuk om iets nieuws te proberen. En om te ontdekken hoe gaaf of hoe kut het ding is, zeker tijdens een RunDe 9000 vonden we gaaf om mee te rijden, maar we waren dat ding bij terugkomst wel behoorlijk beu
Behalve de automaat, toch?quote:Op maandag 10 februari 2014 23:08 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
De 4.6-liter Thunderbird beviel prima
Heb je zelf FB? Dan gewoon even zoeken op The Carbage Run.quote:Op maandag 10 februari 2014 23:36 schreef 2cv het volgende:
[..]
Heb je ook links naar die pagina's/profielen ? Ik wil ook meegenieten.
Andere bak kan, maar dan maakt de motor vrij veel toeren. Dan is de top erg laag of het wordt een teringherie.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 08:55 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Kun je er geen andere bak onder beunen dan? Want ik kan me voorstellen dat dat niet echt relaxt isEn over die slaapplaats: is zo'n opgooitentje niets? Ik vond het echt ideaal. Staat in twee minuten (incl. haringen) en afgebroken in vijf minuten (incl. haringen). Wij hadden ook een mooie taakverdeling: hij pakte de tentjes in terwijl ik alvast de rest van de auto inpakte
.
Bedankt voor de links ! Ik heb FB jaquote:[..]
Zomereditie?
[..]
Maar dat was dan ook wel een gruwelijk brik zeg.
Wij gaan ons barrel dit jaar door de APK drukken op goed geluk en vooraf nog even de brug op in de hoop dat er verder niets aan kapot is of bijna kapot gaat. Verder wat slangetjes vervangen ivm jarenlange stilstand. En dan zien we het wel.
[..]
Behalve de automaat, toch?Ben je er nog vanaf gekomen eigenlijk? Wij gaan niet voor een heel dikke bak ofzo, maar wel voor wat meer vermogen dan die ±100pk van de afgelopen jaren
.
[..]
Heb je zelf FB? Dan gewoon even zoeken op The Carbage Run.
https://www.facebook.com/CarbageRun
https://www.facebook.com/TheCarbageRun
Maar de groep waar eigenlijk alle foto's in staan is een gesloten groep, dus die link kan ik je niet mailen. Even zoeken dus, die groep heeft nu 2.300 leden.
En een team dat regelmatig updates stuurt:
https://www.facebook.com/teamsnowpatrol.carbagerun
Geen inschrijving en eigenlijk ook geen geld.quote:
Je hebt nog een half jaar, is dat te laat?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:27 schreef 2cv het volgende:
[..]
Andere bak kan, maar dan maakt de motor vrij veel toeren. Dan is de top erg laag of het wordt een teringherie.
Uiteindelijk wil ik een compleet andere motor + bak er in schroeven. Maar als ik dat voor de zomereditie moet doen, ben ik te laat.
En ik heb een ambulance, daar kan ik in slapen. Dus wat zal ik te kloten met tenten ? Zowieso heb ik al een redelijk handig en snel op te zetten tent.
[..]
Bedankt voor de links ! Ik heb FB ja
Let op mijn woorden: als je die week gewoon vrij houdt kom je nog wel aan een inschrijving. Genoeg inschrijvingen die de weken ervoor ineens gedumpt worden omdat men toch niet kan. Afgelopen jaar ook twee knapen gesproken die drie weken van tevoren een startbewijs kregen ineens, stonden nummer 200-nog-wat op de wachtlijst.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 18:46 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
[..]
Geen inschrijving en eigenlijk ook geen geld.
Dat halve jaar moet lukken. Pluspunt: ik wil die ambulance t.z.t. ook als dagelijks vervoer gebruiken. Dus hoeft het niet budget.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:05 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Je hebt nog een half jaar, is dat te laat?
En ja, als je een ambu hebt snap ik dat je erin gaat liggen, al vind ik een auto wel wat benauwd. Zo'n tentje heeft wel wat vind ik.
Gewoon gaan voorbereiden. De inschrijving is een formaliteit. Maar een inschrijving motiveert welquote:[..]
Let op mijn woorden: als je die week gewoon vrij houdt kom je nog wel aan een inschrijving. Genoeg inschrijvingen die de weken ervoor ineens gedumpt worden omdat men toch niet kan. Afgelopen jaar ook twee knapen gesproken die drie weken van tevoren een startbewijs kregen ineens, stonden nummer 200-nog-wat op de wachtlijst.
Maar dat geldprobleem is wel lastig ja. Vooral bij zo'n last-minute inschrijving moet je wel wat reserve hebben
Ah, vandaar. Dan snap ik inderdaad dat heel veel handelingen er net eentje te veel zijn en moet je inderdaad rustig aan doen. Je teamgenote is een goede vriendin ofzo?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:32 schreef 2cv het volgende:
[..]
Dat halve jaar moet lukken. Pluspunt: ik wil die ambulance t.z.t. ook als dagelijks vervoer gebruiken. Dus hoeft het niet budget.
En tentjes zijn tof, maar ik ben hartpatiënt. Ik moet met de CarbageRun echt alles gebruiken wat mij energie bespaart. Vorig jaar heeft m'n teamgenote me er zo'n beetje doorheen gesleept () en heeft ook 80% van de tijd gereden (ik was zo vermoeid dat ik mezelf niet meer achter het stuur vertrouwde
) maar dit jaar wil ik het één en ander veranderen/aanpassen/whatever zodat ik wat actiever mee kan doen en ik geen last voor m'n teamgeno(o)t(e) ben.
Teamgenote ben ik 'toevallig' tegen gekomen een paar jaar terug. Toen ik een auto aangeboden kreeg, vroeg ik haar voor de gein om mee te gaan. Ze zei verdorie nog ja ook !quote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:36 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ah, vandaar. Dan snap ik inderdaad dat heel veel handelingen er net eentje te veel zijn en moet je inderdaad rustig aan doen. Je teamgenote is een goede vriendin ofzo?
I know, maar het geldprobleem is de voornaamste reden.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:05 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Let op mijn woorden: als je die week gewoon vrij houdt kom je nog wel aan een inschrijving. Genoeg inschrijvingen die de weken ervoor ineens gedumpt worden omdat men toch niet kan. Afgelopen jaar ook twee knapen gesproken die drie weken van tevoren een startbewijs kregen ineens, stonden nummer 200-nog-wat op de wachtlijst.
Maar dat geldprobleem is wel lastig ja. Vooral bij zo'n last-minute inschrijving moet je wel wat reserve hebben
Ah. Nouja, 300 valt niet tegen toch? Denk dat de meeste barrels voor minder weggaan naar de sloop. En vooral gezien de print waarin ie geverfd wasquote:Op woensdag 12 februari 2014 20:13 schreef Hawaii_Tim het volgende:
@Piet De Bird is door een handelaar opgehaald. Heb er nog 300 voor gekregen, en wellicht belangrijker was dat ik de auto kwijt was. Auto deed het prima zolang je niet lang stil stond in de D, dus dat is te overzien. Alleen zorgde op dag 1 een afgebroken stukje plastic nog voor wat stress, omdat je daardoor de auto niet uit D kon halen, maar dat was snel opgelost.
Geinig themaquote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:56 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Tetris. Is nog wel even wat werk
Leuk themaquote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:56 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Tetris. Is nog wel even wat werk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aankomende weken nog maar eens een (paar) keer op pad
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
Ja, het gaat een cabrio worden dit jaar, vorig jaar zaten we opgesloten in een bus, waarvan maar 2 ramen open kondenquote:Op zaterdag 15 februari 2014 21:32 schreef ueberduitser het volgende:
Een 19 cabrio is ook wel gaaf!
Deze maand moet de cor de brug op en eind maart moet hij weer goed rijden. Dan hebben we de rest van de tijd genoeg tijd voor nog meer spuitwerk en ander knutselwerk. Vanmiddag nog even de rechter deur gestript. Die moet eruit en vervangen worden, heeft teveel deuken om nog gered te kunnen worden. Deur heb ik helemaal kaal gekregen, ik kreeg alleen de bouten niet los van de deurophanging, leuk klusje voor volgende week.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door RobertNL op 15-02-2014 23:38:26 ]MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
Dat dacht ik dus ergens alquote:Op zaterdag 15 februari 2014 23:40 schreef 2cv het volgende:
JetCars !
Vanwege hun imago zou ik er nog niet een kruiwagen willen kopen.
Wijs besluit!quote:Op zondag 16 februari 2014 00:23 schreef RobertNL het volgende:
Jammer, dan slaan we die lekker over.
Ja mijn broer graag. Heb je ze nog ??quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:41 schreef en_door_slecht het volgende:
Iemand nog belang bij een startbewijs voor 2? De dame waarmee ik op avontuur zou kan met zekerheid geen vrij krijgen bij d'r nieuwe baas...
Ik had voor komende zomer al mijn twijfels. Uiteindelijk wel een ticket gekocht, maar het is nog maar de vraag of ik zelf mee kan doen. Gelukkig kom ik daar vanzelf wel achter.quote:Op zondag 30 maart 2014 19:12 schreef Piet__Piraat het volgende:
Het gaat echt nergens meer over. Blij dat wij ons startbewijs hebben maar dit zou wel eens het laatste jaar kunnen zijn. Ik ben niet verbaasd als het volgend jaar te groots gaat worden, gewoon omdat er toch wel geld mee binnen te harken is.
Dan heb je dus een beurtje gedaan. Maar de riem, draagarm, schijven/blokken en demper vervangen is wat mij betreft niet des CR's.quote:Het afgelopen jaar is het volgende vervangen:
Olie met oliefilter
Luchtfilter
Bougies
Brandstoffilter
Distributieriem incl spanrol
Draagarm rechtsvoor
Remblokken + schijven achterzijde
Einddemper
Gasveren kofferklep
Da's niet alleen een beurtje, maar dan heb je die bak op en top nagekeken en ga je foolproof op reis. Terwijl de charme is dat je doet wat nodig is om in elk geval het startpunt te halen, en daarna zie je wel verder.quote:• Motorolie en oliefilter vervangen.
• Luchtfilter vervangen.
• Temperatuursensor koelwater vervangen.
• Schokdempers achter vervangen (goede gebruikte).
• Schokdempers voor vervangen (nieuwe).
• Krukaspositie sensor vervangen (goede gebruikte).
• Remklauwen achter gereviseerd.
• Remklauwen voor gereinigd.
• Dynamo en v-snaar vervangen. (nieuwe)
• Set goede winterbanden op stalen velg (205/55 R16).
• Set Audi S8 model lichtmetalen velgen met semi race banden, plakken heerlijk aan de weg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
Ja, voorkeuren nodige doen keuren en scheuren lijkt mijquote:Op maandag 31 maart 2014 14:30 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wij moeten echt even kijken wat er moet gebeuren. Auto staat op het moment dat de CR begint al jaren stil, APK verlopen etc. Dus even kijken wat er nodig is en dan zien we wel
Op het plaatje onder de motorkap staat.quote:Wel jammer dat de cabrio exit is, maar zo'n V S40 rijdt vast ook prima. En het is geen 'echte' Volvo, dus de kans op gebreken is wat groter
quote:Made in Holland
Misschien gooien we er wel een blinde APK op. Houdt het spannendquote:Op maandag 31 maart 2014 15:11 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Ja, voorkeuren nodige doen keuren en scheuren lijkt mij. Verwacht je nog afkeurpunten?
[..]
Op het plaatje onder de motorkap staat.
[..]![]()
Kan niet anders dan goed zijn dus
Hebben al een klein plan hoe we hem gaan versieren. Aankomende week maar eens uitrekenen hoeveel meter folie er op zou gaan voor het geval de andere methode niet werkt
Haha, ja dat kan ook, moet je wel een adresje voor hebben danquote:Op maandag 31 maart 2014 15:16 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Misschien gooien we er wel een blinde APK op. Houdt het spannend.
S40 bedoelde ik trouwens ja, stomme fout
Ik weet dat wij indertijd iets van 20 m² folie voor een MPV hebben gebruikt (excl dak), dus met 15 - 20 m² moet je voor een doorsnee sedan een heel eind weg kunnen komen.
Ik heb vorig jaar de hele motor vervangen. Dit jaar vervang ik minder: alle riemen (incl. looprol, spanrol en waterpomp), her en der een keerring, kleppen stellen, alle vloeistoffen, brandstoftank (is lek), koppeling ...quote:Op maandag 31 maart 2014 08:10 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat van die werkbare grens denk ik ook, maar ik ben misschien een cynist. Wat ik wel hoorde is voor dit jaar al bijna 600 teams een inschrijving, dus er zit nog wel wat rek in het bestaande format.
Waarschijnlijk zal het allemaal wel meevallen en wordt komende zomer ook een topeditie met een gave route, en zal ik daarna m'n cynisme wel kwijt zijn, maar toch.
Wat ik wel oprecht jammer vind, is dat het idee van de CR in mijn ogen al jaren geweld aangedaan wordt. Het is verworden van een barreloptocht naar een optocht met oude auto's. Ik zie namelijk steeds minder barrels, en steeds meer prima bijgewerkte bakken voorbij komen. Een willekeurig voorbeeld van FB:
[..]
Dan heb je dus een beurtje gedaan. Maar de riem, draagarm, schijven/blokken en demper vervangen is wat mij betreft niet des CR's.
Of deze:
[..]
Da's niet alleen een beurtje, maar dan heb je die bak op en top nagekeken en ga je foolproof op reis. Terwijl de charme is dat je doet wat nodig is om in elk geval het startpunt te halen, en daarna zie je wel verder.
Dat is al een aantal jaar zo, net als dat er auto's deelnemen die nooit slechts (pakweg) 500e gekost hebbenquote:Op maandag 31 maart 2014 08:10 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat van die werkbare grens denk ik ook, maar ik ben misschien een cynist. Wat ik wel hoorde is voor dit jaar al bijna 600 teams een inschrijving, dus er zit nog wel wat rek in het bestaande format.
Waarschijnlijk zal het allemaal wel meevallen en wordt komende zomer ook een topeditie met een gave route, en zal ik daarna m'n cynisme wel kwijt zijn, maar toch.
Wat ik wel oprecht jammer vind, is dat het idee van de CR in mijn ogen al jaren geweld aangedaan wordt. Het is verworden van een barreloptocht naar een optocht met oude auto's. Ik zie namelijk steeds minder barrels, en steeds meer prima bijgewerkte bakken voorbij komen. Een willekeurig voorbeeld van FB:
[..]
Dan heb je dus een beurtje gedaan. Maar de riem, draagarm, schijven/blokken en demper vervangen is wat mij betreft niet des CR's.
Of deze:
[..]
Da's niet alleen een beurtje, maar dan heb je die bak op en top nagekeken en ga je foolproof op reis. Terwijl de charme is dat je doet wat nodig is om in elk geval het startpunt te halen, en daarna zie je wel verder.
Klopt. Kijk eens naar de A8'en met een 4.2 V8, die voor 2k in de handel gaan. Maar ja, de ruimte wordt inderdaad gegeven. Ik denk dat de organisatie vooral een rit op poten wil zetten en het carbage-idee steeds meer naar de achtergrond gaat. Ze zouden een hoop mensen voor het hoofd stoten als ze nu ineens strenger gaan controleren.quote:Op maandag 31 maart 2014 21:27 schreef Dingest het volgende:
[..]
Dat is al een aantal jaar zo, net als dat er auto's deelnemen die nooit slechts (pakweg) 500e gekost hebbenIk vind het ook niet in de geest van de Run eigenlijk, maar zolang de organisatie het zelf zo breed houdt is het maar net wat je er zelf van maakt of wil maken...
Er zijn wel wat vergelijkbare evenementen - zoals de A'dam-Dakar - waar wel strenger op het barrel, de prijs en het uitgevoerde onderhoud gelet wordt
Ik ben voorstanderquote:Op maandag 31 maart 2014 21:53 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Wat mij betreft maken ze de route gewoon een stuk lastiger. Beekjes doorwaden, stukken buiten het asfalt etc. Dan hebben de auto's een stuk meer te lijden, is de kans op stuk gaan groter en is de uitdaging groter. En dan is zo'n luxe bak ineens een stuk minder aantrekkelijk, want als je een dagwaarde van 2k verzuipt in een rivier, ben je wel zuur.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het begin is er![]()
Nu de rest nog(en kijken hoe/of dit blijft zitten
)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
Ja gewoon met tapequote:Op zondag 6 april 2014 11:17 schreef Piet__Piraat het volgende:
Haha nice! En gewoon vastgetaped zo te zien? Ben heel benieuwd! Laat 'm ook zeker een dagje in de regen staan zou ik zeggen, dan weet je of die tape echt goed houdt.
En laat het ook even weten, dan weten wij of het een mogelijke oplossing is voor ons
Ik had hem inmiddels op MP staan, waar ik ben aangesproken door de organisatie van de Carbagerun. Die gaven aan dat doorverkopen gewoon kan (ik dacht dat je je inschrijfgeld kwijt zou zijn) maar dat dat via de wachtlijst moet. Leek mij ook de nette oplossing, het inschrijvingsbewijs is dus niet meer beschikbaar voor vrije verkoop.quote:
Ondertussen ook al één kunnen krijgen dusquote:Op woensdag 9 april 2014 11:46 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Ik had hem inmiddels op MP staan, waar ik ben aangesproken door de organisatie van de Carbagerun. Die gaven aan dat doorverkopen gewoon kan (ik dacht dat je je inschrijfgeld kwijt zou zijn) maar dat dat via de wachtlijst moet. Leek mij ook de nette oplossing, het inschrijvingsbewijs is dus niet meer beschikbaar voor vrije verkoop.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |