Ah, dat is wel zo netjes inderdaad. Nouja, prima opgelost zo dan, toch?quote:Op woensdag 9 april 2014 11:46 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Ik had hem inmiddels op MP staan, waar ik ben aangesproken door de organisatie van de Carbagerun. Die gaven aan dat doorverkopen gewoon kan (ik dacht dat je je inschrijfgeld kwijt zou zijn) maar dat dat via de wachtlijst moet. Leek mij ook de nette oplossing, het inschrijvingsbewijs is dus niet meer beschikbaar voor vrije verkoop.
Dat is die ene die niet reageertquote:Op zondag 6 april 2014 19:52 schreef Piet__Piraat het volgende:
En die chick van vorig jaar, hoe zit het daarmee?
Hoe staat het met de tape? Zit alles nog? Waterdicht ook?quote:Op zondag 6 april 2014 11:24 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Ja gewoon met tape(van de action.). Ook testen in de regen gaat vandaag wel lukken, plaats vanavond wel eens een foto
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
niet gezienquote:Op vrijdag 18 april 2014 04:44 schreef 2cv het volgende:
Zou je, wanneer je zo tussen 19:20u en 19:30u vanuit het zuiden vanaf de A32 naar de A7 richting Groningen gaat en iemand in een groene BX Break zwaait tot z'n arm er haast af valt even terug willen zwaaien ?
quote:Op zaterdag 3 mei 2014 23:21 schreef Piet__Piraat het volgende:
Perfect! Nu nog een mooi thema dus!
Is jullie deelname wel al zeker inmiddels?
ik denk dat we daar maar eens een sticker van laten maken in het Russisch,quote:Maak géén grapjes, politie in Oekraļne heeft geen humor.
:p gewaagd.quote:Op donderdag 22 mei 2014 18:51 schreef densmee het volgende:
Uit het handboek:
[..]
ik denk dat we daar maar eens een sticker van laten maken in het Russisch,
Vorig jaar niet meegenomen en ook niets aan gemist...quote:Op donderdag 22 mei 2014 23:26 schreef RobertNL het volgende:
[..]
:p gewaagd.
27mc ook geregeld, dit jaar met een fatsoenlijke antenne :p.
Toevallig nog een adres voor een APK'tje ongezien?quote:Op vrijdag 23 mei 2014 00:04 schreef 2cv het volgende:
Auto staat weer op z'n wielen. Volgende week een kenteken + APK er op smeren.
Mooi, die hebben wij ook(nog) niet.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 07:20 schreef Piet__Piraat het volgende:
Vorig jaar niet meegenomen en ook niets aan gemist...
Wij hebben ook wat last van, bij ons wordt het geregeld.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 07:20 schreef Piet__Piraat het volgende:
Toevallig nog een adres voor een APK'tje ongezien? Wij zitten namelijk met wat knullige problemen dus eigenlijk geen zin in dat gedoe...
pas maar op bij ongeluk en je verzekeringquote:Op vrijdag 23 mei 2014 07:20 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Toevallig nog een adres voor een APK'tje ongezien?Wij zitten namelijk met wat knullige problemen dus eigenlijk geen zin in dat gedoe...
Zonde man! CR-voorbereiding kost tijd inderdaad. Ik ben er de afgelopen jaren ook meerdere volle dagen mee bezig geweest...quote:Op vrijdag 23 mei 2014 08:07 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Mooi, die hebben wij ook(nog) niet.
[..]
Wij hebben ook wat last van, bij ons wordt het geregeld.![]()
Hier veranderd het ontwerp enigszins. Het hele tetris over de auto wordt hem niet. We beperken het tot de motorkap en misschien het dak en dan de rest van de cor spuiten we in het vw harlequin thema. Scheelt zo enorm veel tijd, en tijd hebben we wegens omstandigheden gewoonweg niet.
Klopt helemaal. Ze mogen wel wat strenger kijken. Er rijden ook Audi's A8 mee. Die doen met hun 4.2V8 Quattro gewoon nog 1.500 euro in de handel. Dan heb je het idee van de CR niet begrepen.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 08:10 schreef T42 het volgende:
foto;s van vorige toch nog zitten bekijken maar vind jammer dat er een paar auto;s tussen zitten die als handels waarde echt meer dan 500 zijn... (bijv een 2cv en een GS rijdend en met apk neem ik die zo over voor 500)
APK = APKquote:
nou bij goeie klap kijken ze je auto grondig na. (ervaring) en dan vinden ze vanalles... want verzekeringen willen liever niet betalen héquote:Op vrijdag 23 mei 2014 08:14 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
APK = APK. Bovendien gaan we 'm zelf wel op de brug zetten en doen wat nodig is, maar we hebben geen zin in klungelige afkeur op futiliteiten.
Ja, ach het wordt wel wat leuks hoor, maar niet zoals we eigenlijk in gedachten hadden. Aangezien we alles met z'n 2-tjes doen en mijn echte vrije tijd enorm schaars is, zij het gewoon zo.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 08:14 schreef Piet__Piraat het volgende:
Zonde man! CR-voorbereiding kost tijd inderdaad. Ik ben er de afgelopen jaren ook meerdere volle dagen mee bezig geweest...
Ik zie wel meer voorbij komen, een ascona, een mini, dikke lexusquote:Op vrijdag 23 mei 2014 08:14 schreef Piet__Piraat het volgende:
Klopt helemaal. Ze mogen wel wat strenger kijken. Er rijden ook Audi's A8 mee. Die doen met hun 4.2V8 Quattro gewoon nog 1.500 euro in de handel. Dan heb je het idee van de CR niet begrepen.
Zo waren er wel meer, er reed zelfs een touringbus mee en die was zeker geen 500 euro.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 08:10 schreef T42 het volgende:
foto;s van vorige toch nog zitten bekijken maar vind jammer dat er een paar auto;s tussen zitten die als handels waarde echt meer dan 500 zijn... (bijv een 2cv en een GS rijdend en met apk neem ik die zo over voor 500)
Klopt ja. Al komen de Ascona en de Mini wel prima in de buurt. Misschien meer waard dan 500 euro, maar dat komt meer door het model dan door de technische staat. Als het maar een goed gare bak is, is het wat mij betreft primaquote:Op vrijdag 23 mei 2014 08:36 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Ik zie wel meer voorbij komen, een ascona, een mini, dikke lexus
Helaasch, dat soort adresjes ken ik niet. Ik doe ook niet aan die geintjes. Sterker nog: de Ambu zou wel eens door het RDW gekeurd kunnen worden ...quote:Op vrijdag 23 mei 2014 07:20 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Vorig jaar niet meegenomen en ook niets aan gemist...
[..]
Toevallig nog een adres voor een APK'tje ongezien?Wij zitten namelijk met wat knullige problemen dus eigenlijk geen zin in dat gedoe...
Nog steeds niet ...quote:Op vrijdag 23 mei 2014 12:27 schreef Dingest het volgende:
@2CV; heb je nu eigenlijk wel al een bijrijder?
eigenlijk zou er een nieuwe regel bij moeten komen dat het publiek kan stemmen welke auto na de race niet aan de regels voldoet van 500 euro, deze word dan aangepast tot hij wel 500 waard is of gesloopt. (eigenaar krijgt dan 500 euro voor de onkosten)quote:Op vrijdag 23 mei 2014 15:48 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Klopt ja. Al komen de Ascona en de Mini wel prima in de buurt. Misschien meer waard dan 500 euro, maar dat komt meer door het model dan door de technische staat. Als het maar een goed gare bak is, is het wat mij betreft prima
En inderdaad: al die lui met drie stickers en dat was het, die hebben het idee niet echt begrepen volgens mij. Jammer wel, want dan mis je toch de lol. Juist het onderweg van een afstand herkennen van deelnemers door de lijpheid, is een deel van de fun. In mijn eerste jaar reed er een Volvo mee met alleen de deelnemersticker op de zijkant, verder nul versiering. Die viel dus ook niet op en miste 90% van de aandacht onderweg...
Ruitje, gordel etc. Maar heb al wat oplossingen. Ik ga straks eens goed kijken hoe of wat, mogelijk komt ie met wat kleine ondersteuning prima door de APK.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 23:10 schreef 2cv het volgende:
[..]
Helaasch, dat soort adresjes ken ik niet. Ik doe ook niet aan die geintjes. Sterker nog: de Ambu zou wel eens door het RDW gekeurd kunnen worden ...
Maar wat zijn de knullige problemen ?
Dan mag je wel opschietenquote:
Welke papieren? Mijn paspoort verloopt op 4 juli. Moet ik dus voor 15 juni een nieuw paspoort hebben?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 12:40 schreef Piet__Piraat het volgende:
15 juni moeten alle papieren binnen zijn voor de grens naar Oekraļne. Anders kun je dat land alvast van de lijst schrappen...
Terwijl dat voor mij juist één van de redenen is om nog een keer mee te doen.
Mailtje van laatst niet gelezen?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 15:32 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
[..]
Welke papieren? Mijn paspoort verloopt op 4 juli. Moet ik dus voor 15 juni een nieuw paspoort hebben?
Kak. Nee niet gelezen. Maandag maar naar gemeentehuis. Maar goed dat je het hier nog even zegt.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 15:59 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Mailtje van laatst niet gelezen?
Ja. Mijn paspoort verliep ook. Voor 15 juni moeten de docs online staan (paspoorten en kentekenpapieren). Dit gaat naar de Oekraļense douane, zodat de wachtrijen wat verkort worden.
Mijne verloopt 23 juli en ik heb op 16 juni een afspraak voor een nieuw paspoort. Ik upload de oude en stuur de nieuwe na, eerder lukt me gewoon niet. Ik zie wel hoe dat afloopt.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 15:32 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
[..]
Welke papieren? Mijn paspoort verloopt op 4 juli. Moet ik dus voor 15 juni een nieuw paspoort hebben?
Gordels vind ik geen futiliteiten.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 09:16 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ruitje, gordel etc. Maar heb al wat oplossingen. Ik ga straks eens goed kijken hoe of wat, mogelijk komt ie met wat kleine ondersteuning prima door de APK.
15 juni. Maar ik heb een noodplan.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 11:47 schreef Dingest het volgende:
[..]
Dan mag je wel opschietenIn je uppie mag je niet starten, en ik neem aan dat er een deadline is nog voor de startdatum. Beetje zonde van je inschrijving anders
Maar 'door' is niet 'tijdens', toch ?quote:Wat is niet verzekerd?
Niet verzekerd is recht op hulp:
• ...
• ontstaan door rijden op een racebaan, een circuit of door deelname aan een evenement;
• ...
Wel als het gaat om achterin, middelste plekquote:Op zaterdag 24 mei 2014 22:45 schreef 2cv het volgende:
[..]
Gordels vind ik geen futiliteiten.
Ik hoop dat het lukt.
Dat wordt kantje boord denk ik hoor. Risicootje hoort erbij natuurlijk, maar als je de afspraak kan vervroegen zou ik dat zeker doen.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 22:28 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Mijne verloopt 23 juli en ik heb op 16 juni een afspraak voor een nieuw paspoort. Ik upload de oude en stuur de nieuwe na, eerder lukt me gewoon niet. Ik zie wel hoe dat afloopt.
Je maakt ons nieuwsgierigquote:
Op FB lees ik dat Europeesche niet moeilijk doet en gewoon pechhulp verzekert. Maar daar betaal je dan ook wel flink voor. Wij gokken gewoon op heel blijven of de ANWB. Lukt dat niet, dan de auto daar de sloop op drukken en terug naar huis vliegen.quote:Op zondag 25 mei 2014 00:52 schreef 2cv het volgende:
Ik ben op zoek naar een goede pechhulpverzekering. Allianz Global Assistance valt al af. Reden:
[..]
Maar 'door' is niet 'tijdens', toch ?
Niet om je te demotiveren, maar dat is nog steeds een enorme hap geld voor een evenement waar maar weinig de waarde van inzienquote:Op zondag 25 mei 2014 00:21 schreef 2cv het volgende:
Pluspunt: ik betaal de auto en de versieringen die er op/aan komen. Want naderhand wil ik de auto houden voor dagelijks gebruik voor mezelfDus een teamgenoot heeft die kosten zowieso niet. Anderzijds verwacht ik dat die teamgenoot de inschrijving voor beide betaalt. Overige kosten (diesel, eten, overnachten) 50/50.
Wij zorgen inderdaad ook wel voor een goede sleepkabel, maar voor serieuze technische hulp zijn we wel afhankelijk van anderenquote:Op maandag 26 mei 2014 18:43 schreef densmee het volgende:
wij rijden met 2 auto's mee dus we zorgen voor we degelijke hijsbanden om de auto's naar het een of ander weg te slepen. En we nemen een bult gereedschap mee, zodat we onderweg lekker kunnen knutselen wanneer nodig
Een eigen pechhulp zou wel chique zijn. Gooi desnoods het inschrijfgeld met vijf tientjes omhoog. Dat betalen mensen toch wel, maar met 25k moet je toch een aardige pechhulp kunnen fixen in een week, lijkt me.quote:Op zondag 25 mei 2014 14:53 schreef Dingest het volgende:
De Carbage Run (en soortgelijke evenementen, maar vooral de CR vanwege de omvang) is vooral verantwoordelijk voor dat soort toevoegingen in pechhulp de laatste 2 jaar of zoVorig jaar waren er al voldoende verhalen van lui die niet meer geholpen werden. Ik zou verwachten dat je of flink de portemonnee mag trekken voor hulp, of gewoon moet rekenen op geen hulp.
Eigenlijk zou het de CR sieren om maar gewoon een soort bezemwagen of eigen pechhulp op te zetten. Zo arm en zielig zijn ze echt niet...
Daar worden ze voor betaaldquote:Op maandag 26 mei 2014 22:15 schreef 2cv het volgende:
Dat team moet dus elke dag als laatste vertrekken en als laatste finishen. Niet iedereen wil dat (voor mij zou het een ideaal ritme zijn).
Organisatie reed afgelopen jaar ook met vrij nieuwe Audi's, daar kan er best nog eentje bijquote:Op maandag 26 mei 2014 22:39 schreef Dingest het volgende:
Dat zou ik best zelfs vrijwillig als functie willen doen vanuit de organisatieMaar iedereen draait lange dagen en korte nachten, ongeacht de indeling. Dat hoort erbij voor vijf dagen, maar dat is best nog wel te doen. Alleen zou die support het dan niet in een oud brik doen en met waarschijnlijk prima accommodaties...
Jaar ervoor (of jaar daarvoor) met forse Mitsubishi's. En die kopen ze echt niet zelfquote:Op maandag 26 mei 2014 23:08 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Organisatie reed afgelopen jaar ook met vrij nieuwe Audi's, daar kan er best nog eentje bij
Ah, dat kunnen wij dan dit jaar weer wel. Afgelopen jaren niet, maar dit jaar hangen we er de rukpukkel onder en moeten we in principe alles tot een tonnetje of 2 ą 2,5 prima mee kunnen slepen voor een stukkie.quote:Op maandag 26 mei 2014 22:41 schreef 2cv het volgende:
Het is dat ik de achterkant van de Ambu niet sterk genoeg acht om een andere auto te kunnen slepen ...
Klopt ja. Een door ABT getunede A6. Op de één of andere manier vermoed ik dat er wel een paar leasebakken bij zitten waar de werkgevers onvrijwillig brandstof sponsoren...quote:Op maandag 26 mei 2014 23:08 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Organisatie reed afgelopen jaar ook met vrij nieuwe Audi's, daar kan er best nog eentje bij
Ik heb liever beiden ipv. een van die tweequote:Op dinsdag 27 mei 2014 19:53 schreef Piet__Piraat het volgende:
En als je de CR goed doet met een beetje doorrijden, paar keer stoppen en gezamenlijk terrasjes pakken, heb je interactie genoeg!
Uit voorzorg is het kenteken van mijn runner nooit zichtbaar op de foto's die ik zelf op internet zet. Afgelopen jaar heb ik ze nodig gehad, en ze hadden keurig de ADAC ingeschakeld om me te komen helpen. Sindsdien niets meer van gehoord.quote:Op maandag 2 juni 2014 03:24 schreef Dingest het volgende:
Als het tijdens de Run is je waarschijnlijk verdere hulp weigeren - zeker als het op vervangend vervoer aankomt. In het ergste geval kunnen ze ook (voorrijd)kosten op jouw gaan verhalen denk ik, want het is wel een breuk van hun huidige voorwaarden...
Het schijnt dat ze dus in voorgaande edities ook al een mannetje naar de start of introdag hadden gestuurd - en/of Facebook e.d. in de gaten hebben gehouden - en kentekens hebben genoteerd. Als ze dat doen dan kan je al de sjaak zijn op het moment dat je nog aan de telefoon hangt![]()
Interessantere vraag vind ik; wat als het niet meer tijdens de Run is? Strikt genomen ben je dan niet meer deelnemer en enkel op vakantie
Ik heb nog mogelijkheden genoeg, volgens mij nog niet 1 foto van mijn eigen Runner op het net geplaatstquote:Op maandag 2 juni 2014 18:24 schreef Piet__Piraat het volgende:
Goed plan, maar daarvoor is het bij ons inmiddels te laat
Jullie hadden toch jezelf buiten de auto gesloten?quote:Op maandag 2 juni 2014 18:22 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Uit voorzorg is het kenteken van mijn runner nooit zichtbaar op de foto's die ik zelf op internet zet. Afgelopen jaar heb ik ze nodig gehad, en ze hadden keurig de ADAC ingeschakeld om me te komen helpen. Sindsdien niets meer van gehoord.
Hoho, dat buitensluiten was mooi wel teamwork he. Uit voorzorg heb ik dit jaar vast een sleutel laten bijmakenquote:Op maandag 2 juni 2014 21:31 schreef Dingest het volgende:
[..]
Jullie hadden toch jezelf buiten de auto gesloten?
Een voorgaande editie werd door de organisatie bevestigd dat bij de start een ANWB-mannetje rond had gelopen om dingen te noteren, dus wie weet...
In dit geval niet. We willen de auto beplakken met voorgedrukt materiaal. De keus gaat nu tussen transparant plakplastic en behangerslijm, al dan niet aangevuld met vernisquote:
Dat is goede informatie. Waarmee beplak jij de auto? En heb je getest op waterdichtheid of gok je het er gewoon op?quote:Op maandag 9 juni 2014 20:06 schreef Piet__Piraat het volgende:
Tip rondom behanglijm: dit werd mogelijk niet goed. Dat is gemaakt om te hechten aan poreuze oppervlakken en dat past niet echt bij een auto. Om die reden gaan wij ook voor transparante tape die we overal 'de hoek om' vouwen.
Heb je een link ?quote:Op maandag 9 juni 2014 21:18 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wij hebben de laatste keer de transparante tape van de Big Bazaar gebruikt. 82 cent per rol. De truc is om veel lagen te plakken: eerst alles bevestigen en als de deur 'dicht' zit, nog eens van onder tot boven (ivm overlap) een extra laag zodat je weet dat je alles hebt.
We hebben het getest. Enige is dat het papier eronder verkleurd was en er wat condens optreedt, maar het leek er van de week allemaal nog goed op te zitten (zie onze facebook). Meer dan een maand geleden geplakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |