abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133358279
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarige.. Voor zover mogelijk :P

pi_133358361
Ik denkt borsten, C krijgt nog bv

Xanteh
Goed dat je t gaat navragen als je t niet vertrouwd! :*
pi_133358414
Haha gekkies, borstjes natuurlijk :P
pi_133358454
De mijne lacht ook breeduit naar tepels inderdaad.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133358456
ja ja
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_133358465
Grrr, ik had keienthousiast getikt dat mijn kind zo vreselijk lief en leuk en schattig was en dat ik zo trots was dat hij een aap herkende op zijn nieuwe t shirt en heel enthousiast AAP! riep, en dat ik zomaar op tijd was voor Otje op de wheelybug die heel trots keek, en toen was m'n post opeens weg....

Dat filmpje in de OP _O- :o
pi_133358492
Titty hier *;

Ophelia _O- _O- _O-
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_133358580
Irritant is dat mineola -O-

Filmpje :o haha
pi_133358661
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 22:01 schreef bitterend het volgende:
Titty hier *;

Ophelia _O- _O- _O-
Ook lief O+

Haha Ophelia _O-
pi_133358729
Ik heb Otje gemist.

Xanteh fijn dat ze kwa fysiek/ motoriek vooruit gaat.

Dat filmpje idd :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_133358926
Bosjes :D O+ Fijn dat ze vooruit gaat Xanteh!

Met tietie wordt hier navel bedoeld... Ik zie het verband niet helemaal _O- Borsten zijn gewoon bosssjjj :9

Dat boek van Sinterklaas hebben wij idd ook, maar dan de normale versie met papier ipv karton :Y O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133358930
Ken je dat, dat je iets post waarvan je denkt goh, had ik dat nou echt wereldkundig moeten maken? oO<

De kartonversie van het boek is trouwens wel echt een aanrader bij mini's die per se zelf willen bladeren. Gewoon fullsize, maar veel steviger. Alleen wel behoorlijk zwaar.
pi_133358966
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 22:09 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ken je dat, dat je iets post waarvan je denkt goh, had ik dat nou echt wereldkundig moeten maken? oO<
:Y Maar wij vinden dat niet erg hoor :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133358998
O+ :*
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_133359010
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 22:09 schreef _Ophelia_ het volgende:

De kartonversie van het boek is trouwens wel echt een aanrader bij mini's die per se zelf willen bladeren. Gewoon fullsize, maar veel steviger. Alleen wel behoorlijk zwaar.
nee

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133359489
quote:
10s.gif Op zondag 17 november 2013 22:11 schreef kleinzusje het volgende:

SPOILER
SPOILER
pi_133360088
TT _O_ _O_ _O_
pi_133367472
Die TT haha.

Ik zit er hier even doorheen. Lisa slaapt enorm slecht van de week was het al een keer half 5 nu ging het steeds iets beter... maar vannacht echt! Was om 9 uur in mijn vaders bed gaan liggen omdat ik moe was maar lisa heel onrustig om 10 en halfc12 bij dr geweest. Om 12 uur naar mn eigen bed en vanaf half 1 om t half uur eruit. En vanaf half 4 heeft ze zitten vervelen huilen krassen aan het bed.... om half 5 zat ik beneden..

Net stond ze te huilen om dat twinkle twinkle little star op tv was (haar slaapliedje) en nu ligt ze haar pop tot slape te leggen.

Ben zelf zo uitgeput dat ik de schattigheid er nietbin zie. Even kijken of ze vannacht een keer bij tante terrecht kan..
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_133367660
Misschien mist ze haar vader? C slaapt ook bagger als man weg is, die komt volgende week woensdag pas thuis. Gisteren was het half 5 en vandaag kwart voor 6 met veel gepruttel tussen 9 en 1 's nachts.

Edit: haha, die tt :P

[ Bericht 12% gewijzigd door Xanteh op 18-11-2013 07:16:24 ]
pi_133367668
Als ze haar vader via skype ofzo ziet heeft ze nooit zin erjn en ze vraagt ook nooit naar hem. Je merk ook dat ze wel echt tot rust komt voornamelijk kwa boosheid en frustratie alleen die nachte... misschein het pietengebeuren van gisteren.

Net geprobeerd terug te leggen maar ze besloot toch niet te willen.
pi_133367725
Sam, overprikkeldheid zou kunnen. Heeft ze misschien ergens anders last van? Hier zijn de nachten weer slechter vanwege doorkomende tanden. Gisternacht om 2 uur was het huilen en krijsen nadat het 2 nachten aardig ging. Had gisternacht daarom maar een pcm gegeven. Als je het idee hebt dat ze lichamelijk niet lekker is, misschien eens pcm proberen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_133367738
Tinu, ook dat had ik algedaan om 1 uur ze had ook een extra pufje gehad. Ze heeft volgend mij al bijna alle tanden dr mondje wel nagekeken gistermiddag maar niet iets te zien of te voelem. Denk toch de pietenkwestie terwijl het helemaal geen kindje is die daar gevoelig voor is.

Ze loopt nu te jengelen en wrijven maar zogauw ze in bed gezet word begint ze weer... thuis zou ik haar gewoon gelaten hebben maar kan hier niet het hele huis laten wakker huilen.

Hopelijk word het toch snel beter want k zit er weln beetje doorheen... om 18.00 uur zit ik de minuten albaf te tellen wanneer ik kan gaan slapen. Lijkt wel alsof ik een pasgeborene heb xd

Wat sneu voor je kleine man, die tandjes kunnen ook akrlig pijn doen...
pi_133367871
Sam, achterste kiezen cq molars heeft ze denk ik nog niet, toch? Misschien dat die al beginnen. Heb je zoiets als dentinox in huis, dan zou je dat eens kunnen proberen. Bij ons hielp dat alleen niet echt, hier helpt pcm echt veel beter tegen kiespijn.

Misschien even een frisse neus halen. Dat maakt hier de kinderen altijd erg moe. Ik hoop dat ze straks gaat slapen en jij dan ook kunt bijslapen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_133367897
Oh Sam dat lijkt me wel zwaar ja. Misschien ook gewoon nog wennen aan n andere omgeving en situatie?

Hier hebben we er een aardig ritme inzitten. Ze slaapt door tot half 6. En ze ligt er nu net weer terug in, en ik ook! Hopelijk slaapt ze nog n uurtje.

Vanmiddag prikjes en vanavond gaat ze mee naar de vk :)
pi_133367899
Kwisted succes met de rikken en bij de vk afspraak!
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_133367951
Dankje tinu!

Eten jullie kindjes smorgens ook zo ontzettend veel trouwens? F eet n vol bord pap van volle melk met brinta en heeft dan daarna vaak nog trek!
(ik ben trouwens overgestapt op aldi'brinta'. In brinta zut alleen tarwemeel en zout, en in t aldi pak zitten echt 7 soorten granen en geen zout. In t begin gemengd en nu dus aldi. Scheelt ook de helft in prijs!)
pi_133367979
Dat filmpje in de OP :D

Kwisted, succes met de prik!

Xanteh, hoe staat het voetje raar? Zwabbert het nog wat naar binnen?
Dat heeft Chris ook lang gehad, en Daan lijkt hetzelfde te doen.. Het wordt wel beter, en bij Chris is het ook over gegaan..

Sam, dat is wel pittig. Misschien toch nog restje niet fit zijn, en daardoor extra last van de drukte..
Ben je zelf nog een beetje kalm? Als je zelf onrustig wordt, kunnen ze dat ook wel onbewust overnemen. En papa missen kan ook zonder dat ze ernaar vragen. Chris wil ook niet skypen als we even weg zijn. Maar diep van binnen zit het wel dwars als je wat langer praat..
Hopelijk heb je snel een eigen plekje!

Daan is nu een beetje warm uit bed gekomen, hopelijk gaat de koorts/last niet teveel stijgen vandaag.
pi_133368158
Kwisted,

Lisaneet niks in de ochtend alles wat je aanbiedt verdwijnt op de grond:)

Df, ja met mij gaat het goed raak alleen gestresst op het moment zelf en kan dan ook echt boos worden terwijl ze er niks aan kan doen. Hopelijk gaat het vanmiddag beter anders maar een nachtje naar tante. Het is ook moeilijk dat ik nu niet thuis ben thuis zou ik het anders aangepakt hebben maar hier is dan iedereen wakker.

Hopelijk word hij niet zieker!

Tinu, nee nog denachterste kiezen 3 en die andere dingen waar je het over had ken ik zo niet eens even googlen :-) ah ook kiezen dus, 3 achterste moeten nog en ik dacht gezien te hebben dat dan alles door was.

Ohja tijd geleden ging het hier over tandenpoetsen. Hier ging dat altijd gepaard met een wurghouding. Nu ze op het badkamertrapje mag staan gaat het super! Misschien een tip
pi_133368355
Sam, als het een reactie is op de (best ingrijpende) veranderingen, zou ik haar juist niet uit logeren doen. Ik snap dat het zwaar is, slaapgebrek is enorm klote!! Maar ik zou zelf bang zijn dat een nachtje ergens anders slapen het alleen erger maakt en het nog een dag of 3 aankijken... Sterkte, hopelijk wil ze straks nog even liggen en kan jij ook nog even erbij.

Wij hadden zaterdag een heel gezellige verjaardag, we gingen er 's middags heen na zijn slaapje en bleven eten. I heeft heerlijk gespeeld met de andere kindjes en rond 19 uur gingen we naar huis. Daar meteen naar bed... nou dat hadden we beter niet kunnen doen! Toch erg overprikkeld, dus heel onrustig en zeker 4x wakker nog voor wij naar bed gingen. Daarna was het gelukkig over. Ik blijf me verbazen hoe snel iets te veel kan zijn voor zo'n kleintje, hij is op het KDV toch ook wel wat gewend zou je zeggen...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133368497
Daar heb je ook een punt phaidra, nou we kijken even aan hoe de dag gaat.

Wat vervelend dat I zoveel last had van het feestje.
pi_133368562
Sam, ik denk dat boos worden juist niet helpt. Dan hou je misschien die onrust in stand? Accepteren is moeilijk als je slaap tekort hebt, maar hoe harder te er tegen vecht, hoe harder ze terug vechten.
Ook lastig dat je niet gewoon je eigen aanpak kunt doen. Kun je daar niet met je ouders over praten?
Of misschien maar "verwennen" door een hele nacht bij je te leggen, en dat later weer afwennen als je een eigen plekje hebt..
Logeren kan inderdaad verkeerd werken nu, juist even veel geborgenheid bieden..

Phaidra, jammer dat ze er toch zoveel last van had. Maar dat kan gebeuren. Chris ging wel naar het kdv, maar die kon toch minder hebben dan Daan zonder kdv..

Daan probeert zijn magnetisch tekenbord schoon te krijgen met een doekje :p
  maandag 18 november 2013 @ 09:40:17 #32
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_133368924
Hier ook een smulpaap! Ze eet 's ochtends 2 boterhammen, minimaal. Vanochtend 2 boterhammen en een beschuitje en ze zit nu aan een mandarijn :Y)

Sam, wat ontzettend vervelend. Het kan toch heel goed verandering van situatie zijn lijkt mij? Ook al geeft ze niet aan haar papa te missen, de verandering van situatie kan al heel veel voor zo'n kleintje zijn. Vermoeiend is het wel, dat begrijp ik! Ik zou ook het zo bekijken zoals Phaidra doet, nog een verandering kan het misschien alleen maar erger maken. Probeer weer in een ritme te komen en dat ook elke dag vol te houden. Lekker bijslapen als je kunt.

Phaidra, wat jammer dat het feestje zo'n nasleep had zeg. Hier gebeurt dat ook wel eens, en dan is E ook gewend aan 2 dagen KDV.

Hier gaat het hartstikke prima! Echt enorm genieten, wat is zo'n dreumes leuk! Oké, die driftbuien zijn wat minder :') maar lijken ook af te nemen nu. Praten gaat met sprongen vooruit dus daar zou het best wel eens mee te maken kunnen hebben gehad! Ze speelt nu de hele dag verstoppertje (benje?) en loopt nu rond met d'r poppenwagen, pop, een lege fles en mijn oude mobiele telefoon. Ze geeft de pop af en toe de fles en af en toe mag pop ook even bellen :D

Borstjes worden hier nog niet herkend of benoemd (ze krijgt ook geen bv meer, dat zal wel schelen ;)) maar oren, ogen, neus, tanden, vingers, handjes, benen, buik, tenen en haartjes wel. Nouja, die worden aangewezen bij mij, pop, papa of bij E.lin zelf.
pi_133368947
Eens met Phaidra. Er is natuurlijk best wel veel gebeurd en ondanks dat ze niet naar haar vader vraagt, kan het een hele grote impact hebben op zo'n klein meisje. Slaapgebrek is killing maar accepteren en meeveren werkt in deze misschien het beste. Jij bent haar veilig haven dus logisch dat ze vooral bij jou wil zijn.
pi_133368975
Phaidra, herkenbaar hoor. Hier ook drama op het kdv vanochtend, tranen met tuiten. Ook overprikkeld gister (en te weinig geslapen). Was best sneu. En hij moet ook echt want we moeten straks met de meiden naar het ziekenhuis (controle logopedie).

Kwisted succes en veel plezier bij de vk.
  maandag 18 november 2013 @ 10:12:21 #35
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_133369373
Even een egopost hier, lees niet zo mee :@
Mn druifje is ziek, hoesten en alles, precies wat ik heb. Droge kriebelhoest gok ik dus. Kan ik daar nog wat aan doen behalve luuf en als ze niet lekker is een paracetamol? Die kindjes van 1 mogen nog niet zoveel he..
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_133369416
Tijmsiroop? Om de keel te verzachten?
  maandag 18 november 2013 @ 10:16:27 #37
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_133369440
Ja mag dat? Is nog een idee idd.
pi_133369451
Ja, volgens mij wel.
En beterschap :*
pi_133369463
De suikervrije variant mag vanaf 6 maanden geloof ik.
pi_133369509
Wat rot Sam, ik kan me goed voorstellen dat je er doorheen zit. Maar ik sluit me aan bij de rest, het is even tanden op elkaar en doorbijten nu. Het is niet niks voor Lisa, uit haar eigen huis weg, papa uit beeld en haar zusje ook. Ik was iets ouder (net 2) toen mijn vader wegging en ik heb daardoor echt een forse verlatingsangst gehad, die behoorlijk lang nog de kop op stak. Ook al was ik klein, ik snapte haarfijn dat er iets heel heftigs gebeurde waar ik geen enkele grip op had. Het kan goed zijn dat ze haar papa erg mist ook al vindt ze skype niet zo boeiend. Het is best een moeilijk concept voor een kind, praten via een computer. En daarbij leven dreumessen zo in het moment. Ze kan hem 's avonds enorm missen maar dat toch niet uiten als je de dag erna skypet. Vorige week stond M om 16 uur bij zijn papa bij de deur te huilen en naar me te roepen en toen ik hem twee uur later ophaalde keek hij nauwelijks op omdat hij zo lekker aan het spelen was.

En daarbij, het kan ook een algemeen gevoel van onrust zijn. Haar papa is 'verdwenen' en ze is uit haar vertrouwde omgeving, wie vertelt haar dat mama niet ook zomaar verdwijnt of ze straks weer weg moet? Dat vertrouwen moet ze krijgen en houden en daar speel jij een essentiele rol in. Ik ben het eens met de rest, ik zou haar niet uit logeren doen. Investeer in haar, in jullie tijd samen en laat haar steeds zin dat jij er altijd bent. Ik zou ook even geen drukke dingen en volle programma's doen. Ze moet echt opnieuw aarden op de plek waar ze nu is. Als ze ook vertrouwd is met je tante, dan kun je altijd vragen of ze haar even twee uurtjes mee naar buiten neemt zodat jij overdag kan bijslapen.

Ik zou ook zorgen dat ze echt een eigen plekje heeft. Met haar eigen spulletjes en haar dat ook steeds laten zien en bevestigen. M slaapt 2x per maand bij opa en oma en komt soms moeilijk in slaap. Dan loop ik een rondje door zijn kamertje met hem en laat hem alles zien. Zijn bedje, zijn knuffel, zijn boekjes, maar ook zijn luiers, zijn verschoonkussen, alles. Dat hij weet wat er te zien is en dat hij snapt dat het zijn plekje is. Het voelt voor jou als tijdelijk en in je hoofd ben je vast bezig met 'straks, als je een eigen huisje hebt', maar voor Lisa is dit hoe het is, en dit moet als thuis aanvoelen.

Slaap je met haar op een kamer? Ik weet dat M daar helemaal niets mee kan en dan ook heel onrustig wordt. Kun je niet een tijdje ergens anders slapen? Een matras in de woonkamer bijvoorbeeld. En dan zorgen dat je haar hoort en bij ieder geluidje wel op haar reageren?

En verder: praat met haar, hoe klein ze ook is. Leg haar uit waar papa is, hoe het zit, wanneer ze hem weer ziet, dat jullie nu bij opa en oma wonen, dat mama bij haar is etc. Ik vertel M ook alles, en vertel hem altijd dat papa van hem houdt, en dat hij morgen/overmorgen/volgende week weer naar papa gaat, dat papa en mama niet samen wonen enzovoorts. Ze pikken vaak meer op dan je denkt.

En tot slot: accepteer dat het zo is. Ja, slaapgebrek is rot. Maar jij hebt een keus gemaakt, en die keus heeft consequenties. Positieve (daar deed je het tenslotte voor) en negatieve. Lisa heeft niets gekozen, die heeft te dealen met de situatie zoals hij is en dat doet ze op haar manier die bij haar leeftijd pas. Boos worden brengt niets, want de enige die hier sowieso niets aan kan doen is zij. Dat klinkt bits, maar zo bedoel ik het niet. Ik vertel mezelf dat ook regelmatig, ik vind het ook best heftig, voor een groot deel alleen voor mijn kind zorgen, bij nacht en ontij, naast een baan van 32 uur die ook niet altijd stressvrij is, het huishouden en de financiële rompslomp. Maar ik heb er wel zelf voor gekozen, omdat het mij beter leek, en het is mijn taak om het voor mijn kind zo eenvoudig mogelijk te maken. Zo schop ik mezelf ook regelmatig door moeilijke momenten heen. Sterkte :*
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_133369525
Wat leuk al die dreumessen die naar sinterklaas zijn geweest.

c_/ Voor ieereen met een slechte, onrustige nacht.
Slechte nacht herkenbaar hier en ik vermoed dat het te maken heeft met (te) veel prikkels rondom de intocht van Sinterklaas gisteren. E werd om middernacht wakker en steeds als hij in slaap viel werd hij na tien minuutjes weer huilend wakker. Uiteindelijk heb ik hem mee naar ons bed genomen, daar belandt hij meestal 's nachts alleen had dit een averechts effect. In plaats van lekker te komen drinken/knuffelen en slapen besloot meneer dat het tijd was op te 'pelen' en de slaapzak uit moest. Hij was ook echt klaarwakker en na een klein uurtje spelen was hij weer moe en viel hij om 3 uur eindelijk in slaap. :O

Sam ik ben bang dat je even door moet bijten om Lisa haar veilige gevoel (terug) te geven. Als je er echt doorheen zit is dan misschien een idee dat Lisa vanmiddag wat met haar oma of tante gaat doen zodat jij vanmiddag even bij kan slapen. Dan kun je even bijtanken en heeft ze 's avonds en 's nachts wel die geborgenheid waar ze behoefte aan heeft.

Soms merk ik dat ik toch onderschat heb hoeveel prikkels een bepaalde situatie met zich meebrengt. Het voorbeeld van Phaidra ook heel herkenbaar. Op het KDV spelen ze ook met andere kindjes dus denk je al gauw dat een feestje of speeldate met andere kindjes ook prima moeten gaan. Waarschijnlijk speelt dan toch de omgeving een grote rol en is het KDV veel vertrouwder.

[ Bericht 1% gewijzigd door Roosje84 op 18-11-2013 10:30:06 ]
pi_133369643
Ok, eens even bedenken waar ik verder op ging reageren... M eet ook veel 's morgens, 200 ml pap van volle melk en daarna nog een boterham en vrij snel daarna fruit. Ik geeft Bambix 12+, met 8 granen geloof ik en zonder zout (ik ging net even op het pak kijken en zag dat in één portie 65% van de ADH aan vitamine D zit, dat komt goed uit want ik vergeet regelmatig die suffe druppels :@ )

Sneu dat M en I overprikkeld zijn vandaag. Lastige balans vind ik dat, tussen dingen ondernemen die dan weer toch niet te veel zijn. En het verschilt ook zo per dag wat ze kunnen hebbem hè? Ik hoop dat de heren toch een goede dag op het kdv hebben. En succes bij de logo, Kyara!

Wij hadden een fijn weekend, zaterdagochtend naar het hoge noorden afgereist. M was behoorlijk moe toen we er eenmaal waren, dus hij heeft een beetje door de intocht heengejammerd :+ Hij snapte er natuurlijk bar weinig van, maar de sfeer was wel heel leuk O+ Hij was zo zoet daarna bij oma, heerlijk geslapen en eindeloos gespeeld. Er waren vijf volwassenen en een hond om mee te spelen en daar geniet hij echt van. Zondag was hij ook echt een beetje humeurig en verveeld toen we thuis waren :D Achteraf gezien voelde hij zich misschien ook niet zo lekker, ik plukte hem vanochtend om half 9 ( :o ) met koorts uit bed. Gelukkig zijn opa en oma er vandaag en was hij vrolijk genoeg, dus dat komt wel goed.
pi_133370193
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 10:21 schreef Clubsoda het volgende:
Wat rot Sam, ik kan me goed voorstellen dat je er doorheen zit. Maar ik sluit me aan bij de rest, het is even tanden op elkaar en doorbijten nu. Het is niet niks voor Lisa, uit haar eigen huis weg, papa uit beeld en haar zusje ook. Ik was iets ouder (net 2) toen mijn vader wegging en ik heb daardoor echt een forse verlatingsangst gehad, die behoorlijk lang nog de kop op stak. Ook al was ik klein, ik snapte haarfijn dat er iets heel heftigs gebeurde waar ik geen enkele grip op had. Het kan goed zijn dat ze haar papa erg mist ook al vindt ze skype niet zo boeiend. Het is best een moeilijk concept voor een kind, praten via een computer. En daarbij leven dreumessen zo in het moment. Ze kan hem 's avonds enorm missen maar dat toch niet uiten als je de dag erna skypet. Vorige week stond M om 16 uur bij zijn papa bij de deur te huilen en naar me te roepen en toen ik hem twee uur later ophaalde keek hij nauwelijks op omdat hij zo lekker aan het spelen was.

En daarbij, het kan ook een algemeen gevoel van onrust zijn. Haar papa is 'verdwenen' en ze is uit haar vertrouwde omgeving, wie vertelt haar dat mama niet ook zomaar verdwijnt of ze straks weer weg moet? Dat vertrouwen moet ze krijgen en houden en daar speel jij een essentiele rol in. Ik ben het eens met de rest, ik zou haar niet uit logeren doen. Investeer in haar, in jullie tijd samen en laat haar steeds zin dat jij er altijd bent. Ik zou ook even geen drukke dingen en volle programma's doen. Ze moet echt opnieuw aarden op de plek waar ze nu is. Als ze ook vertrouwd is met je tante, dan kun je altijd vragen of ze haar even twee uurtjes mee naar buiten neemt zodat jij overdag kan bijslapen.

Ik zou ook zorgen dat ze echt een eigen plekje heeft. Met haar eigen spulletjes en haar dat ook steeds laten zien en bevestigen. M slaapt 2x per maand bij opa en oma en komt soms moeilijk in slaap. Dan loop ik een rondje door zijn kamertje met hem en laat hem alles zien. Zijn bedje, zijn knuffel, zijn boekjes, maar ook zijn luiers, zijn verschoonkussen, alles. Dat hij weet wat er te zien is en dat hij snapt dat het zijn plekje is. Het voelt voor jou als tijdelijk en in je hoofd ben je vast bezig met 'straks, als je een eigen huisje hebt', maar voor Lisa is dit hoe het is, en dit moet als thuis aanvoelen.

Slaap je met haar op een kamer? Ik weet dat M daar helemaal niets mee kan en dan ook heel onrustig wordt. Kun je niet een tijdje ergens anders slapen? Een matras in de woonkamer bijvoorbeeld. En dan zorgen dat je haar hoort en bij ieder geluidje wel op haar reageren?

En verder: praat met haar, hoe klein ze ook is. Leg haar uit waar papa is, hoe het zit, wanneer ze hem weer ziet, dat jullie nu bij opa en oma wonen, dat mama bij haar is etc. Ik vertel M ook alles, en vertel hem altijd dat papa van hem houdt, en dat hij morgen/overmorgen/volgende week weer naar papa gaat, dat papa en mama niet samen wonen enzovoorts. Ze pikken vaak meer op dan je denkt.

En tot slot: accepteer dat het zo is. Ja, slaapgebrek is rot. Maar jij hebt een keus gemaakt, en die keus heeft consequenties. Positieve (daar deed je het tenslotte voor) en negatieve. Lisa heeft niets gekozen, die heeft te dealen met de situatie zoals hij is en dat doet ze op haar manier die bij haar leeftijd pas. Boos worden brengt niets, want de enige die hier sowieso niets aan kan doen is zij. Dat klinkt bits, maar zo bedoel ik het niet. Ik vertel mezelf dat ook regelmatig, ik vind het ook best heftig, voor een groot deel alleen voor mijn kind zorgen, bij nacht en ontij, naast een baan van 32 uur die ook niet altijd stressvrij is, het huishouden en de financiële rompslomp. Maar ik heb er wel zelf voor gekozen, omdat het mij beter leek, en het is mijn taak om het voor mijn kind zo eenvoudig mogelijk te maken. Zo schop ik mezelf ook regelmatig door moeilijke momenten heen. Sterkte :*
_O_
pi_133371004
CS, goede post!

Ontbijt is hier 1 boterham en een glas/tuitbeker melk..
En daar redt hij het op tot 10 uur fruit..

Daan ligt alweer in bed, anderhalf uur eerder dan normaal. Hij is echt niet fit.
Er heerst weer een een kudde herfstvirussen zo te horen.
pi_133371165
Eigenlijk weet ik dat ik ook vooraf al kan zeggen: eens met Clubsoda ;)

Waarom uberhaupt moeite doen om iets te typen als jij het veel beter kunt verwoorden.

Ontbijt verschilt hier trouwens: meestal 1,5 boterham en een beker water.
Hij had trouwens ook een tijd waarin hij veel meer at, soms wel 2,5 boterham 's ochtends en 3 tussen de middag. Nu heeft hij wat minder nodig.
pi_133371241
Daan eet met de lunch ook 1 boterham. Dus 2 stuks op een dag. Maar avondeten kan hij goed bunkeren. Een warm eter, net als mams ;)
  maandag 18 november 2013 @ 12:15:46 #47
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_133371933
quote:
2s.gif Op maandag 18 november 2013 11:43 schreef Kyara het volgende:

Dit :P.

Eten is hier nu heel wisselend. Als hij er zin in heeft gaat het prima. Je moet vooral niet vragen of hij iets wil, want dan is het toch 'nee'. Meestal zeg ik zoiets als 'kijk eens, lekker eten' als ik zijn bord voor zijn neus zet. In de ochtend eet hij 1 boterham en in de middag 2.

[offtopic]
Verder gaat de zwangerschap hier fout... Streepjes werden al lichter en nu is er geen streep meer te bekennen. Wilde ik even melden, zodat jullie ook op de hoogte zijn. Verder niks aan de hand hoor. Ik had al het gevoel dat het 'niet waar' was en ben dus ook niet erg verbaasd of verdrietig. Nu afwachten tot alles weer op gang komt en dan gaan we er gewoon weer voor :).
[/offtopic]
pi_133372157
Cs, bedankt voor je post. Ik slaap inderdaad bij haar op de kamer wanneer mijn vader er niet is slaap ik daar want mijn moeder slaapt appart(heel ander verhaal medisch) in de woonkamer kan niet vanwege mijn broertje die is altijd tot een uur of 2/3 beneden en moet al veel aanpassen.

We hebben wel in de woonkamer een speelhoekje gemaakt in de badkamer haar spulletjes in een kastje en haar eigen bedje met knuffels en commode. Daar hadden we wel aan gedacht.

Ik kijk het even aan ze is een uurtje geleden ingestort op de bank en word net wakker.
pi_133372273
quote:
2s.gif Op maandag 18 november 2013 11:43 schreef Kyara het volgende:

Waarom uberhaupt moeite doen om iets te typen als jij het veel beter kunt verwoorden.

Omdat ik ook vaak genoeg onzin uitkraam :P Maar jullie zijn vlijend O+

Wat akelig Fee -O- Ook al voelde je het misschien een beetje aankomen, ik kan me toch voorstellen dat het een teleurstelling is. Ik duim dat er snel een plakker komt :*
pi_133372321
Fee wat naar!
pi_133372758
Sam
Eens met CS.
Als jij kalm bent, voelt je meisje zich ook beter. Lisa heeft niet voor deze situatie gekozen maar haar ouders. Ze heeft ook recht op het uiten van haar gevoelens! Hoe frustrerend dat soms ook kan zijn. Jij moet haar leren met die gevoelens om te gaan.

Ja ik ben ook weleens boos geweest na al die klote nachten, het vele overgeven, mijn bekkenpijn en mijn vriend die veel weg is. Maar met boosheid en zelfmedelijden kom ik nergens en is S ook niet echt happy. In die uurtjes smiddags dat ze slaapt kom ik tot rust en ik ga door. S is echt zoveel gelukkiger en dat maakt alles 100x makkelijker.

En over het missen van papa:
Skype is heel anders dan gewoon papa zien. S vind papa aan de telefoon ook maar vreemd..wil niet zeggen dat ze m niet mist.
Wanneer heeft Lisa dr vader voor t laatst gezien?
pi_133372767
Fee :* dikke kus voor jou..
pi_133372776
Ach Fee, wat jammer -O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133373453
Fee, wat naar.. Je klinkt optimistisch..
  maandag 18 november 2013 @ 13:16:18 #55
250838 Fee-nix
pi_133373513
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 13:13 schreef Deepfreeze het volgende:
Fee, wat naar.. Je klinkt optimistisch..
Ben ik ook wel :).

Jullie zijn lief :* . Nu weer verder over dreumessen, hoor!
pi_133373827
2,5vweek geleden zoe, er is nu niet het geld erheen tegaan misschien dat we komend weekend gaan.
Boos worden heeft ook geen zin hoor dat weet ik. Maar het tebeurd uit frustratie.

Ik kijk gewoon even hoe het gaat de komende dagen.
pi_133374019
Ik voel me nog niet helemaal op mijn plaats hier. Komt misschien vanzelf....

Even over skype: mijn man werkt in het buitenland en is van maandag tot vrijdag weg. Mijn oudste weigert om met hem te bellen. Ze is gewoon 'boos' op hem omdat hij weg is. Skype precies zo. Er kan net een "hoi" af. En ze is een enorm papa's kind. Oke, ze is al wel 6, maar mijn 3 jarige heeft het eigenlijk net zo. Zij is ook gewoon echt not amused dat papa haar zoveel alleen laat.
Met een meidenkwartet
pi_133375572
Wat vervelend Fee, hoop dat er binnenkort weer twee streepjes verschijnen :) :*

Mijn man is twee weken per maand weg, alleen het internet op zee is slecht dus skypen kan niet maar bellen wel. Snapt C ook weinig van maar merk wel verandering in haar gedrag als hij weg is. Dacht erover om zijn foto te printen en bij haar in bed leggen? Heb wel wat filmpjes van papa op de tablet, die kijkt ze soms.

Df; haar voetje staat naar buiten, en best wel ver. Of zal dat ook goedkomen? Ga sowieso nog navraag doen.
pi_133376304
CS, je posts zijn zo zorgvuldig en met aandacht geschreven. _O_

Sam, kun je misschien ook overleggen met je ouders dat zij wat meer inspringen thuis overdag, zodat jij toch nog wat slaap kunt pakken? Dan blijft ze in deze omgeving en wisselt het niet weer. Dan kun je ook met haar bespreken dat jij een uurtje (of langer) gaat liggen, dat oma met haar gaat spelen, maar dat je zodra je wakker wordt met haar gaat eten/ spelen met.../ enz. (dat je het wel voorspelbaar maakt)? Dan pak je toch nog wat rust en heb je hopelijk ook weer wat meer energie om rustig te kunnen reageren. :*

Xanteh, hier hadden we zo'n insteek mapje met foto's van de mensen die wel dichtbij M. staan, maar die hij niet zo heel vaak ziet (opa en oma bijvoorbeeld). Daar keek hij eerder heel graag in en hij kon ze ook kusjes geven zonder dat de foto lelijk werd.

Oof _O-
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_133379206
Fee wat jammer zeg, je had al zo'n gevoel. Fijn dat je optimistisch bent. Hopelijk is t jullie snel gegund.

Cb is goed gegaan. 14maanden> 9220gr en 76cm.
De prikjes vielen mee. Eerste prikje huilde ze niet en de 2e heel even. Nu hopen dat ze niet ziek wordt.
Toch wel heel zielig hoor, en dan in die bovenarmpjes :'(
pi_133379329
Fee :*

Fijn dat de prikken meevielen Kwisted! Hopelijk wordt ze niet zien.

Uit het digitale verslag van het KDV:

quote:
M. heeft vandaag gezellig boekjes gelezen, iedere keer zat hij op de blauwe stoel en was hij heel geconcentreerd aan het kijken. Ook heeft hij alvast een knutsel werkje gemaakt voor de sinterklaas hij vond het erg leuk. Ook mocht M. samen met de hulp van Miranda de veer knippen.

Ook hebben we vandaag tosti gegeten Midas vond het heel erg lekker eerst de kaas er stiekem uit halen en opeten daarna toch maar het broodje opgegeten.
Mijn kind heeft geknipt O+

(en ik was van plan om vanavond een tosti voor hem te maken... even wat anders verzinnen dus)

[ Bericht 3% gewijzigd door Kyara op 18-11-2013 17:18:07 ]
pi_133380452
Knippen _O_ Nu wil ik dat ook proberen :@ typisch zoiets waarvan ik bedacht had dat hij dat nog láng niet zou kunnen.
pi_133380789
Kwisted
Zielig die prikjes :(

Leuk verslag om te lezen kyara! Knap van t knippen

Pff ik ging door mn enkel, stond op S dr speelgoed. Met mn gezicht tegen de muur :@ enkel pijn, knie open.. Oh ohh en S huilen :') die moest ik dus ook nog troosten. Zucht.. Wordt tijd dat papa thuis komt :+
pi_133384141
Kyara, wat leuk zo'n verslag!

Xanteh, met naar buiten heb ik geen ervaring. Daar weet de fysio vast wel meer over.

Kwisted, hopelijk valt de reactie mee!

Zoe, gaat niet echt lekker dan. Handig geweest als je man je had kunnen opvangen ;)

Daan heeft het echt goed te pakken. Hij ligt nu met 39.9 in zijn bedje. Wel 3 happen avondeten gehad, maar verder zit er weinig actie in. Morgen weer een dag..
pi_133385896
Toen straks even een mental break-down :')
F.leur was vanmorgen weer vroeg wakker rond 5 uur, en heeft daarna op de rest van de dag maar 1,5uur geslapen. Die tijd had ik gewoon ook naar bed moeten gaan, maar niet gedaan.
Rond 16u was ik echt bekaf! Ik had al 2 pogingen gedaan om F in bed te leggen, die dan leken te werken maar wat tóch uitliep op huilen. En dat frustreerde me zooo ontzettend. En ik voelde me zooo moe. Ik heb de minuten afgeteld tot (8> thuis kwam, zodat hij F van me over kon nemen. Hij komt thuis, en trof dus 2 huilende dames aan die allebei moe waren maar niet konden slapen :'(

Maar ik ben me ervan bewust dat het ook door mijn zwangerschap(shormonen) komt :P

Zoë en als ik dan lees hoe jij het allemaal in je eentje doet momenteel, dan voel ik me echt n zeikerd. En helemaal Sam die het nu zo lastig heeft :* Dan moet ik echt niet zeuren..

Kyara het knuffelgehalte van M wordt alleen maar groter door al die schattige verhaaltjes die jij over hem post O+
pi_133386912
Wat een leuk idee Soempie, ga ik ook doen! :)

Ouch Zoë, S zal wel flink geschrokken zijn. Wanneer komt A weer thuis dan?

Kwisted :* van de 14 maanden prik hier geen last gehad, dus misschien valt het bij jullie ook mee!
pi_133387298
Heftig Kwisted!
Lekker optijd naar bed?
pi_133387389
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 20:12 schreef Deepfreeze het volgende:
Heftig Kwisted!
Lekker optijd naar bed?
ik lig er al in ;)
pi_133387612
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 20:14 schreef Kwisted het volgende:

[..]

ik lig er al in ;)
^O^

Slaap lekker!
pi_133387997
Sam, Zoë en Kwisted sterkte. Hopelijk vannacht/ morgen weer beter.

Kyara M is gewoon een lieverd.

Fee, sterkte ermee. Hopelijk is het gauw weer raak.

Ik had niet zo een fijne dag en een avond alleen met de kids. Voel me ook gesloopt. Petje af voor de alleenstaande ouders.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_133388882
Au, Zoe! Ellendig, zo'n ongelukje. Sneu voor S dat ze zo schrok. Kwisted, lekker op tijd slapen dus! Tinu had ook al niet zo'n toffe dag, kun jij nu ook uitrusten?

door jouw laatste opmerking realiseer ik me dat ik geen alleenstaande ouder meer ben, mijn lief heeft hier een baan gevonden en we wonen samen sinds dit weekend O+ ik genoot ervan vanavond, te weten dat ze thuis zou komen, van M's blije stem toen ze er eenmaal was, van het samen M in bad doen, allemaal zomaar op een doordeweekse dag. Samenwonen rockt O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 18-11-2013 20:53:36 ]
pi_133389010
CS O+

Zoe, Tinu & Kwisted :*
pi_133389067
Aww dames :* kusje erop zoe!!

Tinu wat is er :*

CS wat tof dat ze een baan heeft gevonden *O*
pi_133389613
Oooooh CS, wat heerlijk zeg! (vond je het ook nog spannend of alleen maar superleuk?)

M heeft geknipt! Wow!

Kwisted, slaap lekker.

Fee, sterkte, jammer... Maar je eigen gevoel zei het dus al?

Sam, ik sluit me bij de rest aan, denk dat Lisa een beetje van slag is door de verandering van omgeving en papa en Amber niet meer in de buurt. Wat Soempie ook al voorstelde dacht ik ook, kun jij een uurtje bijslapen als oma even op haar past? Sterkte hoor, het is wel weer even wennen bij je ouders terug natuurlijk. Je loopt toch wat meer op je tenen.

Verder een hoop dames met partner vaak afwezig, respect hoor. Ik geniet van m'n kleine ventje op mijn vrije dag, gaat prima, maar vind het wel fijn dat we 's avonds en weekends over het algemeen samen zijn om zorg/opvoeden te delen.
pi_133389806
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 20:57 schreef Mineola het volgende:
Verder een hoop dames met partner vaak afwezig, respect hoor. Ik geniet van m'n kleine ventje op mijn vrije dag, gaat prima, maar vind het wel fijn dat we 's avonds en weekends over het algemeen samen zijn om zorg/opvoeden te delen.
Ik was even de kluts kwijt. In het babytopic ging het ook al over de afwezigheid van partners. Welk topic zit ik nu :')
pi_133389857
Dankjulliewel O+ Mineola, ik vind het ook heel spannend hoor, nog steeds. Het ging nogal snel (ze is twee maanden geleden op staande voet ontslagen, zag dat totaal niet aankomen, en is toen heel hard op zoek gegaan naar een baan en Nederland heeft gewonnen) en het is ook heel ingrijpend voor haar, ander land, andere taal, familie en vrienden achterlaten. En ik ben zo gewend het te rooien met M samen, dat het voor mij ook weer een hele omslag is. Maar het is zo sámen, en dat is zo heerlijk O+
pi_133389903
quote:
2s.gif Op maandag 18 november 2013 21:01 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik was even de kluts kwijt. In het babytopic ging het ook al over de afwezigheid van partners. Welk topic zit ik nu :')
Ik lurk daar en ik had hetzelfde idee :+
pi_133389931
quote:
2s.gif Op maandag 18 november 2013 21:01 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ja haha, ik was ook al even in de war, maar Xanthe, Zoë, CS, Cathmar doen ook veel alleen :D

Dreumes, baby, same same but different.

CS <3 Geniet er van. Toch ook wel fijn ook dat er nu opeens een mogelijkheid kwam, met de beeindiging van haar baan! Jij en M kunnen toch wat minder makkelijk daarheen denk ik, vanwege M's vader?

[ Bericht 7% gewijzigd door Mineola op 18-11-2013 21:18:28 ]
pi_133390406
Precies, ik zou wel gewild hebben maar zou M nooit uit de buurt van zijn vader halen. Dit was een situatie die zich heel onverwacht voordeed en heel fijn uitpakt.
  maandag 18 november 2013 @ 21:59:52 #80
250838 Fee-nix
pi_133393588
Clubsoda, wat heerlijk dat jullie nu samen wonen! <3 En super lief dat M ook helemaal blij is als ze thuis komt. Geniet er maar lekker van!
pi_133393950
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 21:11 schreef Clubsoda het volgende:
Precies, ik zou wel gewild hebben maar zou M nooit uit de buurt van zijn vader halen. Dit was een situatie die zich heel onverwacht voordeed en heel fijn uitpakt.
Wat fijn dat het dan zo kan! Ik krijg helemaal kriebels in mijn buik door jouw verliefde posts O+ :D.

Zoë, dat zal een smak geweest zijn :o. Voorzichtig doen hoor!

DF, beterschap voor Daan. Arm jochie...

Tinu en Kwisted, hopelijk morgen een betere dag :*. Op dat soort dagen denk ik weer dat een tweede voor ons/mij géén goed idee is :P ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133402303
Phaidra, gisteren dacht ik ook wel even van hoe moet dat straks met een tweede..

Maaar heerlijk geslapen! :D F was om iets voor 5 wakker. Ik wil dit ritme heel graag doorbreken. Dus heb haar even laten huilen. Daarna toch maar gaan kijken, zat ze rechtop. Even ingestopt en muziekje aan, kind brullen naruurlijk want ze wilde opgetild worden. Niet gedaan. 5 min later sliep ze. En wel tot 6uur. Woehoe! Winst behaald. :D

nu even bedenken wat we vandaag gaN doen. Zo te zien merkt ze nog helemaal niets van de prikjes van gisteren.
pi_133402310
Oh en clubsoda, ik word ook verliefd van jouw woorden <3

En beterschap voor Daan!

Zoe kijk je uit?? Hoe gaat t met jullie hondje?

Als iemand trouwens nog leuke (skinny) spijkerbroekjes maat 80 heeft, pm me dan :)
pi_133402442
Cs wat leuk dat jullie nu samenwonen.

Beterschap voor Daan, df!

Phaidra het heeft leuke en minder leuke kanten 2 kinderen te hebben, zoals alles :)

Bitterend gewoon gezeur op werk, soms lijkt het alsof er alleen wordt gezeurd door een collega en mijn projectmanager en haast nooit iets positiefs gezegd wordt. Die collega schoof me dus gisteren ook nog iets in de schoenen waarvan ze weet dat het niet mijn schuld is. De kids hadden een goede dag en de avond alleen ging ook redelijk goed, dus dat is wel fijn.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_133402625
CS, wat leuk dat je samenwoont!

Tinu, dat zijn rottige dingen.

Goed nachtje hier, maar nog steeds 38,8. Dus dat wordt een rustig dagje. Hopen dat het morgen beter is als de keuken komt. Maar het loopt vast wel los, zoals altijd ;)
pi_133402647
Fijne collega dan Tinu. Vervelend hoor :*
  dinsdag 19 november 2013 @ 08:06:39 #87
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_133402695
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 06:56 schreef Kwisted het volgende:
Phaidra, gisteren dacht ik ook wel even van hoe moet dat straks met een tweede..

Maaar heerlijk geslapen! :D F was om iets voor 5 wakker. Ik wil dit ritme heel graag doorbreken. Dus heb haar even laten huilen. Daarna toch maar gaan kijken, zat ze rechtop. Even ingestopt en muziekje aan, kind brullen naruurlijk want ze wilde opgetild worden. Niet gedaan. 5 min later sliep ze. En wel tot 6uur. Woehoe! Winst behaald. :D

nu even bedenken wat we vandaag gaN doen. Zo te zien merkt ze nog helemaal niets van de prikjes van gisteren.
Als E vroeg wakker is doen wij dat ook altijd zo, ik vertel haar dan dat het nog slaaptijd is en zet haar muziekje aan. Een mopperen en dan weer slapen :). Fijn dat het werkte!

De BMR geeft vaak ook pas na 10-14 dagen reactie dacht ik. E heeft helemaal geen last ervan gehad, hopelijk F ook niet!

CS, dat klinkt heeeeeerlijk O+. Veel geluk samen!

Tinu, wat vervelend!

Hier heeft mijn kind de uitslaapmodus gevonden, voor zover dat kan bij een dreumes :P. De laatste dagen was het steeds al 7 uur en vanochtend hebben we haar om 7 uur maar wakker gemaakt, ze was nog in diepe, diepe slaap, omdat ik moet werken en zij dus naar het KDV moet vandaag.
pi_133402994
Cs, wat leuk!
Zoe, hoe gaat het met je?
Df, hopelijk knapt hij net zo snel op als Lisa.
Soesa, fijn een kindje wakker moeten maken i.p.v andersom :-)

Het waren de prikkels van sinterklaas. Vannacht heeft ze van kwart over 7 tot tien voor 7 vanmorgen doorgeslapen. Zelfs de gebruikelijke 2 keer wakker worden zijn weggebleven. Geen huiltje niks doodstil. Ze snurkt ook niet meer dus de verkoudheid is ver over. Om 7 uur was het duidelijk tijd voor haar puffertje want ze werd van een enorme hoestbui wakker inc kokhalzen. Vader is om half 5 weggegaan en daar heeft ze doorheen geslapen.
pi_133403049
Sam: ik weet niet of ze Ventolin krijgt, maar daar kunnen kinderen ook erg hyperig van worden. En moeilijk in slaap vallen. Het is een bekende bijwerking.
pi_133403144
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 08:45 schreef bodpa09 het volgende:
Sam: ik weet niet of ze Ventolin krijgt, maar daar kunnen kinderen ook erg hyperig van worden. En moeilijk in slaap vallen. Het is een bekende bijwerking.
Nee ze heeft salbumatol? Misschien de goedkopere variant dat zou kunnen. Voor astma en bronchites patienten

Even gegoogled idd de weekzame stof van ventolin, ze heeft hem nodig dus als het daar aan ligt dan zal het moeten :-) toch bedankt voor de tip
pi_133403357
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 08:45 schreef bodpa09 het volgende:
Nooit gemerkt bij Djen? Sterker nog... ze kon er zelfs goed door slapen! Maar is ook alweer effe geleden dat we dat moesten gebruiken. Weet niet hoe dat nu zou zijn.
pi_133403726
CS O+ wat fijn!

DF beterschap :*

Sam
fijn dat ze weer een nacht lekker heeft geslapen

Kwisted
Soms moet je het ritme even doorbreken maar is niet altijd leuk :(
S werd de afgelopen dagen ook rond 3u wakker-wakker maar nu ik alleen ben heb ik echt geen energie om er dan uit te gaan :@ eventjes streng uitgelegd dat het geen tijd is om op te staan en dat mama ook moe is :( .. daarna sliep ze weer diep.

Met de puppy gaat het goed O+ ook een fijne afleiding voor S

Heb last van mn voet en heup. Zometeen fysio, kijken wat die zegt.
& nu zegt S ook tietiiiee :D omdat ik zonodig door dit topic moest benoemen wat het zijn.. nouja ze leert iig snel woordjes ;)
  dinsdag 19 november 2013 @ 09:52:11 #93
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_133403982
Kyara bedankt nog voor de tip :* Heb een of ander VSM dingetje ingeslagen en lijkt wel iets te verlichten. Toen mevrouw me met de lepel zag aankomen was het heel heftig nee schudden maar toen we het er eenmaal inhadden had ze zoiets van; 'oh!' :D :')
Was iig een betere nacht vannacht, ook voor papa en mama erg fijn..

Fee wat naar :*
pi_133404026
CS wat klink je gelukkig en wat fijn dat M zo dol op haar is. O+

Zoë en DF beterschap.
Sam wat fijn dat ze de nacht heeft doorgeslapen, hopelijk voel jij je nu ook weer wat uitgeruster.
Kwisted herkenbaar dat midden in de nacht wakker en willen spelen. Ik heb E eergisteren maar gewoon even bij ons op de slaapkamer laten rondlopen in de hoop dat hij dan weer moe zou worden. Gelukkig leek het wakker-wakker een eenmalig iets want vannacht werd hij enkel wakker om bij mama te drinken/ te knuffelen.
pi_133404367
Jullie zijn lief O+ M is inderdaad heel dol op d'r en dat was voor mij wel een voorwaarde natuurlijk. Hij vond het in het begin best een beetje lastig om mijn aandacht te moeten delen, maar onze zomervakantie heeft daar echt een boel in veranderd en nu zit het echt goed tussen. Mijn kleintje heeft een groot hart O+

Fijn dat vannacht goed ging Sam! En beterschap voor Daan! En Soesa's dame slaapt uit, wat fijn!

M was gisteren opeens zit, plotseling koorts en vandaag was het weer over :? Heb hem naar het kdv gebracht hoewel hij wat jengelig was. Ze bellen me als het niet gaat, ik ben benieuwd.

Gisteren zat ik op de bank en mijn t-shirt was opgekropen dus je zag een stuk van mijn rug. M ziet het en zegt: "mama, bille!" }:| En vervolgens doet hij mijn t-shirt weer naar beneden: "zo, dicht". o|O Ik probeer hem uit te leggen dat dat geen billen zijn maar een rug, en daarop roept hij blij: "oh, mama schone luier!' :') Complimenteus hoor, zo'n kind.
pi_133406247
Dus toen heb je jezelf maar verschoond, CS? :')
Wat gek, zo ineens koorts. Hopelijk is hij over wat-het-ook-was heen.

En jullie tietenkinderen O+
Ik moet ook altijd zo lachen om mijnes, als ik onder de douche uit kom. Dan staat hij echt met open mond te staren naar al dat bloots en dan prikt ie met één vingertje zo heel voorzichtig in een bil :D

Morgen naar het CB met hem! Ik ben benieuwd, ook naar zijn stats, want volgens mij is hij weer wat sneller aan het groeien. Zijn schoenen die 2 maanden geleden een ruime cm te groot waren zijn nu zo ongeveer te klein :o

Toen ik hem vanochtend bij de opvang afzette kreeg ik een snelle kus als afscheid. Hij had al een tas gevonden die meteen om zijn nek moest om mee rond te lopen (jaja :') ) dus hij wilde verder met waar hij mee bezig was. Niet eens een pruillip! :+
Ik vond het stiekem wel dubbel. Superknap en fijn dat hij daar meteen op zijn gemak is, maar ik had zelf ook wel nog een minuutje of wat willen knuffelen. Dus ik heb huilend voor het raam staan zwaaien. ;( :P
pi_133407353
Zo weer terug van lang weekend weg. :)

CS fijn samen :)

Kwisted gelukkig nu weer uitgeslapen.

Tinu wat stom zo'n collega, zeker schuld in schoenen schuiven. Erg jammer, wel wat van gezegd?

Mango wat goed dat ie zomaar gaat spelen *O* en jammer. :+

Beterschap voor zieke kindjes, m. is sinds vanmorgen weer over zijn koorts heen. Hele weekend koorts/verhoging gehad. En dan trek ik hem minder aan als ie gaat slapen zodat ie het niet te warm krijgt, dus vanmorgen werd ie gillend wakker want koud *O*
Gelukkig werd hij niet heel lastig van de ziekigheid ofzo, hij at wat minder dat was eigenlijk alles. Dus wel goed weekend gehad verder. Durfde alleen niet met hem te gaan zwemmen/in ballenbak, dat was wel jammer, maar had ik hem denk ik geen plezier mee gedaan.
pi_133420228
Oh en mini lust geen andijviestamppot :D Echt vies gezicht + uit mond pulken.

En wat zijn jullie stil.
pi_133420496
Hier een lekker rustig dagje achter de rug. Ze heeft echt een hele tijd lol gehad met een kartonnen doos, waar zij dan in ging zitten en wij haar gingen duwen :D
En ze heeft zichzelf ook best lang bezig gehouden met een blad papier en krijtje ^O^

Hier eet ze trouwens savonds eerst het vlees op, standaard!

Vannacht als ze wakker wordt rond 5.00u ga ik weer proberen of ik haar terug in slaap kan krijgen. Hopelijk kunnen we het 5u ritme gaan doorbreken..

Oh en nog even geshopt bij de H&M vandaag
SPOILER
enn psst mooie fotospam van spees_eend's Silvijn in t babytopic O+
pi_133420646
Spees kom de boel eens opvrolijken hier! w/ (die spam inderdaad O+ )

Zolena :D hier wil de muppet iedere dessertlepel per se in haar mond stoppen. Vandaag zat er een restje gazpachotapenade op ze huiverde gewoon, en toch die lepel weer terugsteken. :')

Kartonnen dozen zijn idd geniaal!
pi_133422993
Kwisted, was die sjaal/col er ook in donkergrijs/ voor jongens? Lijkt me ook praktisch inderdaad.

Mango, dubbel zo'n afscheid. Wel een goed teken!

BMR is meestal 5-12 dagen, maar kan ook dezelfde dag/dag erna van die andere prik, dacht ik.

Daan is al weer iets beter, tenminste sinds hij een zetpil kreeg om kwart voor 3. Maar geen hap gegeten vanavond. Ach, vrolijk en eigenwijs genoeg..

Morgen lol met kartonnen dozen :X
pi_133423068
Tinu wat een collega zeg -O-

DF succes ermee!! die colsjaal bestaat ook in blauw/grijs!
pi_133423274
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 19:33 schreef Zolena het volgende:
Oh en mini lust geen andijviestamppot :D Echt vies gezicht + uit mond pulken.

En wat zijn jullie stil.
Nee, het babytopic is gewoon keidruk met al die moeders met verlof! :P
Wel lekker rustig vind ik het, niet meteen een heel topic bijlezen als je eens een dag niet kijkt.

Leuk weekend gehad Zolena? Jammer dat M niet zo lekker was.
Kwisted, ik heb op EBay ook een col gekocht. Superfijn ding!

Zijn jullie kinders kritisch met eten? Mijne eet echt alles zonder blokken of blozen, maar het moet wel gepureerd/geprakt/klein zijn, in elk geval niet herkenbaar. Als het in stukjes voor hem ligt dan wordt het aandachtig bekeken, beprikt en daarna meestal op de grond geflikkerd. Behalve bij brood, appel, banaan, rozijn en rijstwafeltjes, daar is het meteen dat lust ik! Geef mij dat!

Maar nu probeer ik dus al een week lang mandarijnpartjes en dat vindt hij dus helemaal niks. Zou het raar voelen of zo?

Verder is hij al weken zó vreselijk lief, gezellig en vrolijk, ik geniet me echt suf O+
(en hij slaapt nog steeds door!!!!!!)

[ Bericht 2% gewijzigd door Mineola op 19-11-2013 20:50:03 ]
  dinsdag 19 november 2013 @ 20:41:58 #104
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_133423360
Bij de action hebben ze ook lekkere antislip sokken vind ik.
Rayen 2½ jaar!
pi_133423456
TJ heb jij geen peuter inmiddels? :o

Mineola ik heb hier nooit geprakt/gepureerd dus daar is ze niet kritisch op, wel lust ze heel weinig :9
pi_133423555
Mandarijntje is gek met zo' n vliesje erom misschien? Je moet echt bijten voor het lekker wordt, en dat is soms een stap?
Daan zijn kieskeurigheid is soms hele erg, en de dag erna net zo hard weer weg. Het lijkt ook minder van het soort eten af te hangen, meer van zijn bui..
pi_133423627
Klopt, hier als ze moe is of hangerig dan is alles moeilijk!
pi_133423767
F wil nu alles perse zelf eten. No way dat ik haar iets mag voeren. En dan eet ze t ook nog met n gebaksvorkje. Alleen pap mag ik smorgens geven. Haha 'selluf doen'

Kieskeurig valt hier wel mee. T gros lust ze. Ze houdt alleen niet van kaas. Terwijl man en ik echt kaasverslaafd zijn haha.

En F is ook echt geweldig de laatste tijd. Ze is echt een knuffelkont. En kusjes krijg ik ook steeds vaker :)
pi_133423802
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:46 schreef bitterend het volgende:
Klopt, hier als ze moe is of hangerig dan is alles moeilijk!
+1!
pi_133423807
Ik heb zowel met als zonder vliesje geprobeerd, maar hij pakt het niet eens op. Leg je er een stukje appel naast of banaan, dan pakt hij dat wel meteen. T is niet erg hoor, ik was gewoon benieuwd.

Bitterend, nog nooit? hoe deed je dat dan toen ze net begon met hapjes? Rapley neem ik aan, maar daar kreeg ze toch niks van binnen?
pi_133423923
Hmm hoezo kreeg ze niks?
Ze kreeg wat wij kregen...ik heb niet apart gekookt voor haar, alleen soms het sausje eraf gelikt :P maar ze at gewoon mee, wel weinig ja maar ik heb haar nog nooit gevoerd (ok alleen soep en brinta)
pi_133424631
Nee niks binnen :) Maar toen ze 6-8 maanden was bedoel ik. Toen was het vooral sabbelen toch? En met 1 jaar kon ze toch nog geen bord eten zoals wij wegkrijgen? Of onderschat ik nu mijn kind :@
  dinsdag 19 november 2013 @ 21:08:12 #113
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_133424807
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:43 schreef bitterend het volgende:
TJ heb jij geen peuter inmiddels? :o

Mineola ik heb hier nooit geprakt/gepureerd dus daar is ze niet kritisch op, wel lust ze heel weinig :9
Haha goed geheugen heb jij :9 Ja inderdaad sinds vandaag *O*
Fotospam volgt morgen nog
En helaas een peuter die nog niet doorslaapt :@ :N ongeloofelijk maar waar :')
Rayen 2½ jaar!
pi_133424850
Oh sorry ik begreep hem niet!

Nou met 6-7 maanden zoog ze zo een avocado naar binnen! het waren idd stukjes, ik zat fotos te kijken en ze at bijvoorbeeld 2 kleine tomaatjes, een halve avocado, een banaan, nectarine, peer enzovoort. Een boord leeg idd niet, maar doet ze nu ook niet :D
pi_133424904
Mandarijntjes worden hier enthousiast begroet en vervolgens leeggezogen.

TJ gefeliciteerd! *O*
pi_133424911
TJ, gefeliciteerd met je peuter! *G* *G* *G*
ben benieuwd naar de fotospam van je knappe ventje!
pi_133424913
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:08 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Haha goed geheugen heb jij :9 Ja inderdaad sinds vandaag *O*
Fotospam volgt morgen nog
En helaas een peuter die nog niet doorslaapt :@ :N ongeloofelijk maar waar :')
Gefeliciteerd!! O+ *O*
Hoeveel keer wordt hij wakker snachts? Mijn R nog 1 a 2 keren!
pi_133425201
Ik moest lachen, ik weet nog dat ik haar een keertje biobim heb geprobeerd te voeren toen ze 8 maanden was..wat een troep :o en het plakte zo vreselijk :X na 1 lepeltje mocht ik haar toch niet voeren en pakte ze het lepeltje uit mijn hand en gooide hem weg :')
  dinsdag 19 november 2013 @ 21:15:36 #119
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_133425277
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:09 schreef bitterend het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!! O+ *O*
Hoeveel keer wordt hij wakker snachts? Mijn R nog 1 a 2 keren!
Ohw :o mijn R ook :o Nah ik ben geschokt en beetje gerustgesteld. Dacht werkelijk waar dat ik de enigste was met een peuter die nog 's nachts wakker word. Krijg van iedereen te horen dat "het toch niet normaal is".
Krijg hem trouwens ook niet van de borst af en dat begint me toch eigenlijk wel te storen. Al 2 jaar lang iedere nacht 1 maar vaker 2 x wakker worden pfff
Volgens cb is de enige manier om hiermee te stoppen, laten krijsen, maar ja dat lukt me niet. Dan zeggen ze dan gaat hij nog wel enige jaren zo door. Pffff ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken.
Geef je R dan ook nog 's nachts de borst? Hier wel :@ hij wil niks anders en weigert anders door te slapen.

Zo en dan naar deze klaagbaak :9 verder is het een heerlijk ventje O+ en altijd vrolijk :Y

Enne sorry voor de egopost, ik lees wel elke dag mee :W
Rayen 2½ jaar!
pi_133425430
GefeliciteerdTJ!! Goed gevierd? Leuke kadootjes?
Ik ben ook benieuwd naar de spam :)
pi_133425497
:D :*
Ja ze krijgt de borst voor dat ze naar bed gaat en soms om 12 uur en dan weer rond 5 uur en dan om 7 uur
Maar afgelopen week vond ik dat 12 uur niet nodig was. Dus toen bleef ik vertellen dat tiettie nu slaapt en dan R ook moet gaan liggen met bumba en beer en giraf en furby en alle andere knuffels en dat ze haar water mocht drinken (ligt een anti lek van de hema in bed) en soms zegt ze heel zielig "ja mama" en gaat weer slapen, andere keren blijft ze neee tiieettiiee roepen en dan krijgt ze het ook gewoon
pi_133425715
Ik weet niet of ik nou wel zo blij van jullie verhalen wordt Bitterend en TJ... ik had nog hoop.... :{
pi_133425795
}:|
Kyara, mijn kind werd om het uur wakker snachts het eerste jaar. De tweede jaar ging het naar 3-4 keer per nacht en vanaf 18-20 maanden naar 1-2 keer. Ik ben er dus super blij mee.
pi_133425870
Ja, dat snap ik.....

ik vind het alleen nu wel slopend eerlijk gezegd (meisjes dan he, M slaapt prima).
pi_133426015
Ja dat het slopend is weet ik...lekker mee slapen overdag :Y en vroeg naar bed gaan ;)

Maar jij wou toch niet zo lang blijven voeden ofwel? wie weet slapen ze eerder door ;)
pi_133426057
Ja, moeten ze alleen niet allemaal op een andere tijd willen slapen zoals vanmiddag }:|
pi_133426180
Komt je mama niet helpen? kan ze een keertje 2 uurtjes met ze spelen zodat jij naar bed gaat?

Mijn man ging vaak een uur of 2 wandelen met R zodat ik overdag kon slapen O+
pi_133426273
Ja, dat doen we ook wel inderdaad. Ik vind het nu ook niet zo erg hoor. Maar ik heb hoop op een baan en dan heb ik geen mogelijkheden meer op bijslapen overdag.
Maar goed, misschien slapen die van mij straks wel door sprak zij hoopvol
pi_133426441
1-2 keer per nacht klinkt fijn, ik zou willen dat het hier ook zo was!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_133426447
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:22 schreef Kyara het volgende:
Ik weet niet of ik nou wel zo blij van jullie verhalen wordt Bitterend en TJ... ik had nog hoop.... :{
Neem mijne maar gewoon als voorbeeld dan :) hij sliep van 8 weken tot 6 mnd van 23-7 door, met 6 mnd stopte ik met uit bed vissen voor de late voedng omdat hij wakker bleef daarna, van 6-12 maanden was het gemiddeld 1x wakker tussen 19-6, maar regelmatig 2x. En sinds 2 weken opeens niet meer.
pi_133426570
Oh en TJ, gefeliciteerd! Leuke dag gehad? Je ventje had het nu wel echt door dat hij jarig was zeker?
pi_133426676
Zo kan het dus ook :Y
Ik had trouwens iemand gesproken die zei dat haar beide dochters met 3 weken doorsliepen met bv. Maar ze gaf het nooit op verzoek, dus gewoon om de 3-4 uur net als met een fles..weet niet of het daar iets mee te maken had.
Denk dat bijna alle kinderen af en toe snachts wakker worden ongeacht wat ze te drinken krijgen
pi_133426963
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:34 schreef Marjolijntje het volgende:
+1
Gisterennacht sliep ze (en ik :s) ) ineens van 1 tot 5 aan één stuk, hoop dat ze dat vaker gaat doen!
pi_133427276
Mijne sliep met drie maanden door van 23-6 ongeveer, en rond 10 maanden heb ik de late voeding weggelaten omdat hij daar heel boos om werk. Maar goed, toen was ik ook al gestopt met borstvoeden. Sowieso heeft hij zich nooit vaker dan één keer gemeld met honger 's nachts, vanaf dag 1 al niet (ik voedde rond 12-4-7 uur maar dat vind ik maar één nachtvoeding). Wel huilen soms, maar geen honger.

Gefeliciteerd met je peuter TJ! *O*

Mijn spookje was vanavond op de fiets verbaasd over het donker. Hij heeft steeds aangewezen dat het daar 'oot donter' was O+
pi_133427318
Dat ging hier ook zo bitterend, het was idd bijna een fv schema hier. Hij vraagt er zelf eigenlijk niet om, ik bied het 9 vd 10 keer aan. Voed nu alleen in ochtend en avond en op vrije dagen meestal ook voor slaapjes, maar zeker dat laatste hoeft voor hem niet per se, ik kan hem ook prima zonder in bed leggen. Doet een ander (man, KDV) ook.
pi_133427450
Mijne ook Mineola. Geen troostvoeden, geen clusteren, niets. Heel vaak moest ik op de klok kijken om te weten dat er drie uur was verstreken sinds de laatste voeding en dat het wel weer tijd werd. Nog steeds meldt hij zich niet zo snel met honger, ik merk aan zijn gedrag vaak wel dat hij tijd is om er wat te eten in te stoppen, maar zelf is hij er vaak veel te druk voor.
pi_133427633
Zo verschillend zijn die ukjes O+
pi_133427722
TJ gefeliciteerd *O* *O* *O*
pi_133427728
Tj en spees eend gefeliciteerd!

SPOILER
pi_133427821
Ik snap je spoiler niet Sam ? Wat niet te doen ?
pi_133428255
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:57 schreef kleinzusje het volgende:
Ik snap je spoiler niet Sam ? Wat niet te doen ?
Hem hierheen halen. Weer al zijn zorgen stress begeleiding etc. Weet niet of dat voor lisa en mij het juiste effect gaat hebben op langere termijn.
pi_133428360
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 22:03 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

Hem hierheen halen. Weer al zijn zorgen stress begeleiding etc. Weet niet of dat voor lisa en mij het juiste effect gaat hebben op langere termijn.
Oh zo !
Als het met Lisa maar goed gaat ! Heb je wat gedaan met de tips van hier ? Haar extra geborgenheid geven ?
pi_133428530
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 22:05 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Oh zo !
Als het met Lisa maar goed gaat ! Heb je wat gedaan met de tips van hier ? Haar extra geborgenheid geven ?
Jazeker zijn lekker thuisgebleven gisteren. mam is ook even bezig geweest zodat ik ff naar de tandarts kon en heb me maar gewoon niet meer gestoord aan haar vervelende gedrag en vermoeidheid. Uiteindelijk viel ze om kwart voor 12 in de bank in slaap voor een uurtje. En de rest van de dag lekker aangemodderd boekjes lezen etc. Vannacht heeft ze bijna de klok rond geslapen en nu is ze ook al 3 uur stil :)

Edit, vanmiddag heeft ze ook 2,5 uur geslapen :)
  dinsdag 19 november 2013 @ 22:39:42 #144
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_133430459
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:34 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik genoot van de periode dat het goed ging hier en het 1-2 keer was maar nu weer hopeloos :)

Maar weet je ze doen het niet express en ik merk bij mijnes dat het een oorzaak heeft en dat meeveren beter werkt dan me er druk om maken
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 19 november 2013 @ 22:40:00 #145
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_133430473
En TJ gefrliciteerd met R!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_133431290
Sam fijn, dat je weet waar het vandaan kwam en dat Lisa gisternacht goed heeft geslapen. Had je het oer je eigen vader of Lisa's vader?

Soesa lekker uitslaapkindje.

Zoë beterschap! Lief dat tietie zeggen.

Enfermera lekker sapje was dat.

Roosje, drinken en kuffelen et mama O+

Cs charmant jongetje.

Mango fijn dat hij het zo goed heeft op het kdv.

Zolena, fijn dat hij weer beter is.

Kwisted kartonnen dozen zijn leuk speelgoed.

Otje ook zo'n smulpaap.

Zolena, ja ik heb er wel wat van gezegd, kreeg natuurlijk een grote mond terug. En vandaag de boodschap dat ze blij is niet meer met mij samen te oeten werken (ze gaat met zwangerschapsverlof en wellicht helemaal weg). Nou wederzijds hoor /offtopic

Mijn knul is zo leuk, er komen steeds meer woordjes: opa en oma zeggen is nu de bom. Hij is gek op muziek en dansde op het kdv (eigenlijk draaide hij rondjes). En vanavond hebben mijn knullen zo lief gespeeld O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_133431463
Lisa haar vader tinu,

Rondjes draaien als dansen klinkt bekend haha
pi_133436747
TJ gefeliciteerd met je peuter *O*

Sam, was Lisa haar vader dan bij jullie op bezoek geweest? Ik bedoelde niet je laatste post maar die daarvoor.

Voorgelezen door zijn grote broer dat is leuk.

[ Bericht 25% gewijzigd door Tinuviel op 20-11-2013 22:32:40 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_133436755
Het is vannacht weer gelukt om van 5uur 6 uur te maken, woehoe. Even ingestopt en muziekje en dan sliep ze nog een uur! Nou en met 6 uur heb ik vrede :)
(ik lig er toch elke avond voor 21uur in :'))

ze is al de hele ochtend komisch aan t doen :D
pi_133437039
TJ, gefeliciteerd met je peuter :)

Speesssieeeee! Van harte met je dreumes (!) *O* *O* *O* Welkom hier :*
pi_133437064
TJ gefeliciteerd!

En slapen.. Ik vind die knuffels en kusjes snachts ook wel erg lief O+ ben trots op m'n meisje hoe ze het zonder papa doet. Vannacht probeerde ze tante's naam te zeggen en vanmorgen toen ze wakker werd weer. We hebben er gister gegeten vandaar :9..wel knap want het is een moeilijke naam.

Kwisted fijn dat ze tot 6 slaapt!
Hier ook een tijdje 4/5/6u :O nu gelukkig weer 7u. Ze gaat er pas om 20u in en na het eten doen we ook altijd nog ff een activiteit dan slaapt ze beter (met de puppy door de buurt rennen bijv)

Tinu O+ superlief
pi_133437177
Tinu, wat lief.
Zoe, lijkt me ook erg leuk een pup voor lisa. Maar ik begin er maar niet meer aan.

Antwoord op je vraag tinu,
SPOILER
pi_133437285
Spees gefeliciteerd *O* en je spam O+

Slapen is hier eigenlijk meestal makkelijk. Soms duurt het 's avonds wat langer. Maar meestal kwebbelt hij dan tegen zijn knuffels. As we speak heb ik mijn ontbijt op zit met koffie + krant op bank en meneer slaapt nog... Ik heb een uitslaapbaby. Ik zou het ook niet kunnen volhouden, zoals jullie, dus respect voor de supermama's _O_ Hij wordt trouwens wel eens wakker 's nachts, maar das met een speen meestal weer opgelost. Maar wat fijn mineola dat hij lekker door gaat slapen bij jou. *O*

Stukjes is mini hier ook niet dolenthousiast over, die eet ie pas sinds twee weken ofzo :+ , de andijviestamppot was het eerste wat hij duidelijk niet lustte. Mijlpaal. :P
pi_133437681
Spees, welkom met je dreumes!!!

Je komt niet van me af! :P
pi_133437723
Ik hou het ook niet vol Zolena, maar ik heb weinig keus ;)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_133438802
Welkom !!! *O*
Maar waar blijft ze ?
pi_133438934
Die zal wel druk zijn vandaag ;)

M is vandaag erg complimenteus. Hij vond zijn nieuwe shirt erg mooi. Moooiiiii sjut. En "mama moooooiiii juk" Ja schat, is mijn lelijkste nachthemd maar toch bedankt....

O+
pi_133439689
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 09:08 schreef Marjolijntje het volgende:
:*
pi_133441150
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 09:08 schreef Marjolijntje het volgende:
:*
pi_133441160
Net gebeld door de woningbouw. Vanavond 18.00 uur mag ik de flat bezichtigen die ik heeeeel graag wil. En ik sta eerste dus vanaf 5 dec zou ik kunnen beginnen met wat klussen als ik hem geaccepteerd.
  woensdag 20 november 2013 @ 11:53:14 #161
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_133441333
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:31 schreef Kyara het volgende:
Ja, dat doen we ook wel inderdaad. Ik vind het nu ook niet zo erg hoor. Maar ik heb hoop op een baan en dan heb ik geen mogelijkheden meer op bijslapen overdag.
Maar goed, misschien slapen die van mij straks wel door sprak zij hoopvol
Nou ik hoop het wel voor je. Als je vantevoren tegen mij had gezegd de komende 2 jaar ga je elke nacht 1 maar vaker 2 keer per nacht wakker worden had ik degene voor gek verklaard 8)7

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:37 schreef Mineola het volgende:
Oh en TJ, gefeliciteerd! Leuke dag gehad? Je ventje had het nu wel echt door dat hij jarig was zeker?
Jazeker :Y wat een verschil met een jaar geleden. Hij was helemaal hyperdepieper van de ballonnen, de slingers en de taart met kaarsjes.
Waar ik voor de gelegenheid ook sterretjes op had gezet, dat was helemaal een hit *O*

Hier een fotospam overzicht ;) ff onder een spoiler voor degene op mobiel hier
SPOILER
Nou die 2 jaar zijn echt snel gegaan, en wat een veranderingen zo'n kleintje in zo'n korte tijd maakt :D Sta er nog elke keer verbaasd van.
Ik zal hier nog vaak meelezen ook al hoor ik nu in het andere topic hoor :W
Rayen 2½ jaar!
pi_133441451
Die spam ! O+
Wat een mooi kereltje
pi_133441462
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:57 schreef kleinzusje het volgende:
Die spam !
Wat een mooi kereltje
+1!
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  woensdag 20 november 2013 @ 12:00:58 #164
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_133441556
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:47 schreef Sam1993 het volgende:
Net gebeld door de woningbouw. Vanavond 18.00 uur mag ik de flat bezichtigen die ik heeeeel graag wil. En ik sta eerste dus vanaf 5 dec zou ik kunnen beginnen met wat klussen als ik hem geaccepteerd.
Nou Sam dan hoop ik dat de flat bevalt en ik zou zeggen in dat geval gelijk accepteren. Een eigen plek geeft heel wat rust en kan je beginnen aan een nieuwe start
Rayen 2½ jaar!
pi_133441925
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:00 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Nou Sam dan hoop ik dat de flat bevalt en ik zou zeggen in dat geval gelijk accepteren. Een eigen plek geeft heel wat rust en kan je beginnen aan een nieuwe start
Idd veel fijner! Ga woensdag nog wel kijken bij de andere woning maar de dag erna maak ik dan al een beslissing. Een is een bovenwoning de andere een gallerijflat.

Wat een mooie spam van je mannetje. Gefeliciteerd!
pi_133442265
TJ wat een prachtige foto's! Die met zijn oma O+. En herkenbaar, nog op een holletje maat 44 moeten aanschaffen. Ik wist helemaal niet dat R. ook aan de kleine kant was volgens mij. Leuk keukentje! Waar komt deze vandaan?

Sam, wat een goed nieuws! Dat is snel gegaan dan, fijn.

Echt doorslapen doet mijnes ook niet TJ. Ik ben nu blij dat hij 'pas' rond 4/5 uur voor het eerst wakker wordt en we sinds een paar weken dus dagen hebben met 6 uur aaneengesloten slaap. Niet elke nacht, maar het is wel duidelijk een verbetering. Waar dat door komt? Geen idee, ik doe niet echt iets anders. Er zijn wel dingen die volgens mij meespelen:

1) Ik denk dat hij moeite heeft met grotere hoeveelheden eten in 1x en hij dus echt de nacht nog niet doorkomt zonder voeding. Het duurde ook heel lang (10 maanden denk ik) voor hij overdag 3 uur tussen voedingen kon laten.
2) Hij slaapt nu dieper, dat is volgens mij een heel natuurlijke ontwikkeling.
3) Hij kan nu 's avonds zelf in slaap vallen (dat lukte zo rond de 14 maanden denk ik), dus misschien lukt hem dat ook beter als hij 's nachts wakker wordt. Het valt me wel op, dat hij vaak heel onrustig wakker wordt. Hij begint altijd direct te huilen en gaat rechtop zitten, alsof hij ook even niet weet waar hij is ofzo. Het ziet er in ieder geval heel sneu uit.
4) Beter gewend aan de prikkels van overdag. Het nachtelijk drama begon toen ik weer ging werken en hij naar het kdv ging. Hij vindt het daar heel leuk, huilt eigenlijk nooit bij het wegbrengen. Maar toch heeft het behoorlijke impact gehad. Als we een drukke dag hebben met activiteiten die 'anders zijn dan anders', merken we dat ook direct in zijn slaapgedrag.

Geen idee of je hier wat aan hebt, maar je bent in ieder geval zeker niet de enige met een dreumes (nou ja, nu peuter ;)) die nog niet doorslaapt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133442413
Wahaha Kyara heerlijk!

Sam dat klinkt goed! Veel succes!
  woensdag 20 november 2013 @ 13:00:04 #168
250838 Fee-nix
pi_133443201
TJ gefeliciteeeeerd! Wat een mooie spam O+ . Ik heb altijd een zwak gehad voor R O+ . En die foto met z'n omaatje is lief! Volgens mij is ze heel klein, of niet :D.

Sam, ik hoop wat fijn dat je misschien zo snel een huisje hebt. Succes.

Kyara :D. Wat een schatje is M ook.
pi_133451219
Welkom en gefeliciteerd Spees! *O*

Sam, dat zou een mooi sintcadeau zijn zeg, succes!

TJ ook gefeliciteerd *O* wat een ogen heeft jouw peuter zeg! Mooi O+

Hier is het slapen geen probleem gelukkig :X Ik wens de moeders bij wie dat anders is een ontspannen daginvulling toe :*

Ik was met M bij het CB, hij weegt 11300 gram bij 79 cm. In gewicht was hij iets meer gegroeid dan in lengte :@ Een gezonde dreumes. Woordjes, motoriek, concentratie was allemaal goed. Ik word altijd zo emo van een arts die dan benoemt hoe goed hij het doet, hoe knap dat allemaal is, en dat hij daar dan zo blij in zijn luier naar staat te luisteren. O+

Vanochtend was hij om 6u wakker en ik heel moe, dus ik had hem nog even bij me in bed genomen. Na wat gekneuter viel hij weer in slaap, tot 9u. Lekker man, samen uitslapen! ^O^
pi_133451340
Wat fijn Sam!

Wat een mooie foto's TJ en wat is R toch een superknap kereltje O+

Mango, mooie stats en wat kun je dan trots zijn op je kind he O+
  woensdag 20 november 2013 @ 16:46:29 #171
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_133451980
TJ en Spees gefeliciteerd!

Mooie stats Mango!

Sam, hopelijk komt er snel wat rust en regelmaat in jullie leventjes!

En een dikke knuffel voor die mama's van de niet-doorslapers. Ik vond 13 maanden gebroken nachten al zwaar.

Verder een hoofd vol watten dus weinig onthouden helaas :@ .

Draakje is ook weer verkouden, we zijn nou al 3 weken ziek, zwak en misselijk onderweg met haar (manlief had het de vorige week ook) en nou heb ik het ook nog te pakken. Vandaag oma maar ff opgetrommeld voor ondersteuning, ik ben ff helemaal afgedraaid ;(.
pi_133453199
Ik vind dat wel jammer dat ik Djen niet bij mij in bed kan nemen want no way dat die gaat slapen. Dan ben ik weleens jaloers op jullie :p
pi_133453639
Oh bah NTS, dat is toch niet te doen zo? Beterschap zeg :*
pi_133454811
Beterschap NTS

Mijn kind heeft zijn eerste kleurwedstrijd gewonnen. En ik ben zo trots dan ik er bijna emotioneel van wordt. En dat vind ik dan weer zoooooo stom van mezelf :')
  woensdag 20 november 2013 @ 18:12:25 #175
348178 NotTheSame
pi_133455114
Moh we overleven het wel hoor. Tis alleen zo verdomdes lastig als je meer met de wcpot kan knuffelen als met je kind :') .

Kyara wat goed van M.!!! Gefeliciteerd!

Ow ja, as we speak is Draakje pizza Margaritha met cocktailsaus aan het eten... Wat een combi :|W .
pi_133456742
Mijn kind kan zelf met een lepel eten! En boterhammetjes hoef ik ook al een paar dagen niet meer te voeren. Allemaal zelluf doen :)
pi_133459954
TJ mooie manneke! gefeliciteerd! *O* *O*
pi_133460240
Gefeliciteerd en welkom Spees! *G*

Zolena, geen stamppot liefhebber?

TJ wat een mooie knul.

Sam, zou erg fijn zijn, dat je zo snel je eigen woning hebt.

Phaidra, wat goed om dat eens zo op een rijtje te hebben.

Nts beterschap.

Kyara kun je ook trots op zijn.

Hier ook geen doorslaper hoor, minimaal 1-2 keer s'nachts/ s'ochtends vroeg wakker.
Mij. Dreumes veranderde van een redelijk vrolijk kereltje binnen 1- 1,5 uur in een ziek vogeltje met 39,5 graden koorts en echt zielig.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_133460593
Kyara wat leuk !
Beterschap voor de zieke kindjes. Van Tinu en NTS ? En NTS zelf.
Leuk zelf eten ! Hier ook.
bitterend: wanneer is de jouwe een peuter ?
Mango: lekker joch !
Sam: Spannend. Hoop dat je het red in je eentje.
Fee: nog een verlate kus
Zolena: welkom terug !
Rest: koffie
pi_133460708
rest koffie KZ :? _O-
Maandag is ze jarig

Tinu arme kerel :*
pi_133460810
Kyara, foto van de winnende inzending! *O*
Wat goed zeg!!

Tinu, wat sneu dat hij er zo'n last van heeft. Hopelijk een rustige nacht. :*
Enig idee wat hij onder de leden heeft?

Bitter, ik denk vanwege de niet doorslapende kinders? ;)
OMG wat zijn de grote dreumesen ineens vlot achter elkaar jarig! :o Jouwese ook al 2!

Voor mijn gevoel komt er ook ineens een golf baby's tegelijk in dit topic :o
pi_133460896
Ow ja :D ik snapte hem niet!
Idd ikke, NTS, soempie, CS, kyara, DF naar de peuters en dan komen allemaal babytjes deze kant op!
pi_133463795
tsja: meer van sorry dat ik niet op iedereen reageer koffie ;) c_/
pi_133463855
Zegt jou dreumes al nee KZ? :9
pi_133464258
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:21 schreef bitterend het volgende:
Zegt jou dreumes al nee KZ? :9
nee :)
  woensdag 20 november 2013 @ 21:29:36 #186
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_133464282
Die van mij wel ;(
pi_133464284
Spannend maandag !!!
pi_133464382
De mijne zegt de hele dag: Die ja, Die ja, Die ja, Die ja, Die ja, Die ja, Die ja, Die ja, Die ja, Die ja
pi_133464396
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:29 schreef Tante_Soesa het volgende:
Die van mij wel ;(
:D
Mijn bijna peuter roept nu VAN MIIJJJJ *; en ik roep terug maar jij bent van miiiijjjjjjj
pi_133464412
quote:
10s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:30 schreef kleinzusje het volgende:
De mijne zegt de hele dag: Die ja, Die ja, Die ja, Die ja, Die ja, Die ja, Die ja, Die ja, Die ja, Die ja
Die?? jaaaaaaaaa!! *O*
pi_133464434
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:31 schreef bitterend het volgende:

[..]

Die?? jaaaaaaaaa!! *O*
ja !
pi_133464466
Kletst ze nog meer? O+
  woensdag 20 november 2013 @ 21:32:45 #193
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_133464491
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:31 schreef bitterend het volgende:

[..]

Mijn bijna peuter roept nu VAN MIIJJJJ *; en ik roep terug maar jij bent van miiiijjjjjjj

Ze snapt 'nee' nu echt, iets te goed eigenlijk :') :D. Ze schudt zelfs nee erbij!

Sinds vandaag zegt ze haar naam O+
pi_133464599
Oh trouwens, ik had ook zo'n plak spul gekocht bij de Action(die boeken kaft idee), en op de koelast geplakt, en ze mocht alles wat ze wou erop plakken (zoals bij kz en soemp) maar het boeide dr niet -O- en ik zal helemaal in mijn eentje te plakken -O- Ze wil wel kleien! en puzzelen, en stikkers plakken O+
pi_133464627
Mijn kleine dreumes zegt "NEENEENEENEENEE" als hij iets ècht niet wil. ;(
pi_133464652
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:32 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ze snapt 'nee' nu echt, iets te goed eigenlijk :') :D. Ze schudt zelfs nee erbij!

Oh wat schattig <3 R noemt zichzelf "tetteta" _O-
pi_133464704
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 20:27 schreef Mangostine het volgende:
Kyara, foto van de winnende inzending!
Zie het topic over de kleurwedstrijd ergens bovenaan ;)

Ja, ik vind het weer raar hoor, mensen met wie je altijd veel (hebt) (ge)post die dan ineens een topicje opschuiven. Bij de baby's is dat minder erg omdat ik ze hier wel weer oppik.... maar Susie en Bitterend en straks ook DF, NTS etc :'(
  woensdag 20 november 2013 @ 21:37:18 #198
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_133464765
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:35 schreef bitterend het volgende:

[..]

Oh wat schattig <3 R noemt zichzelf "tetteta" _O-
Toch weer die tetten he :P :D

Eeeelinnnn zegt ze :)
pi_133464770
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:32 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Dat klonk echt schattig O+

Mijne zegt dr naam niet :N

Nee zegt ze wel :')
Vooral neeneenee
pi_133464815
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:37 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Toch weer die tetten he :P :D

Eeeelinnnn zegt ze :)
_O- ja die tetten verslaving he!
Ik denk meer omdat haar naam echt te moeilijk is voor haar..
pi_133464835
quote:
2s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:35 schreef Kyara het volgende:

[..]

Zie het topic over de kleurwedstrijd ergens bovenaan ;)

Ja, ik vind het weer raar hoor, mensen met wie je altijd veel (hebt) (ge)post die dan ineens een topicje opschuiven. Bij de baby's is dat minder erg omdat ik ze hier wel weer oppik.... maar Susie en Bitterend en straks ook DF, NTS etc :'(
jij komt toch ook bijna!
  woensdag 20 november 2013 @ 21:39:30 #202
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_133464894
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:38 schreef bitterend het volgende:

[..]

_O- ja die tetten verslaving he!
Ik denk meer omdat haar naam echt te moeilijk is voor haar..
Ja, snap ik! Haar naam is een stuk lastiger! We oefenen nu op haar volledige naam :P
pi_133464923
M, zegt zijn naam ook pas sinds een maand of 2. Hij kletste je de oren van de kop, inclusief 3 lettergeepwoorden maar zijn eigen naam :N

Nu zegt hij het heel vaak. Vooral in combinatie met "van" :')

En als hij iets stouts doet dan zegt hij zijn naam heel vaak achter elkaar met dezelfde intonatie als ik verzucht als hij weer met eten zit te gooien of doelgewust regen aan het maken is met zijn drinkbeker....
  woensdag 20 november 2013 @ 21:40:14 #204
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_133464947
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:37 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Dat klonk echt schattig O+

Mijne zegt dr naam niet :N

Nee zegt ze wel :')
Vooral neeneenee
Ja, hier dus ook! ineens zijn we hier keihard in de nee-fase aangekomen. Hartstikke leuk :')
pi_133464952
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:38 schreef bitterend het volgende:

[..]

jij komt toch ook bijna!
Volgend jaar pas. Duurt nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang.
pi_133465079
Het is zoooo leuk hier!! ze zegt mmm lekker inclusief haar hand zo naast dr gezicht!! en als ik vraag R waar is de bumba? zegt ze ah? ba? ise nie! ik lig elke dag in een deuk om haar <3
pi_133465207
I. zegt ook zijn naam nog niet. Ik mag al blij zijn als hij een keer mama zegt ipv papa :D Wel gaat hij echt telefoongesprekjes nadoen met zijn speelgoedmobieltje! "Hajo! Ja.. Ja.. Ja! (daar knikt hij dan ook echt bij) Dááá!" O+ Maar geef hem een echte telefoon en dan snapt hij er niks van. Ja, swipen, maar béllen? Er komt geluid uit, wat moet ik daar nou weer mee? _O-

Kyara, jouw creatieve knutselaar nu al zijn eerste prijs *O* Tof! I. had zich vandaag op het kdv uitgeleefd met vingerverf. Ik zei al, dat doet hij thuis met zijn yoghurt!

Tinu en NTS, beterschap :{
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133465653
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:40 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ja, hier dus ook! ineens zijn we hier keihard in de nee-fase aangekomen. Hartstikke leuk :')
Volgens mij is ze een stuk pittiger dan mijn dametje.
Die riep het vooral toen ze last had van dr oren en niet naar bed wilde.
Nu is het vooral boos worden (maar niet zo heel extreem) en met dingen gooien :')
pi_133466246
Even een berichtje vanaf Kaap Verdie!
We vermaken ons opperbest! Luc geniet en dat is zo fijn om te zien. De eerste 5 dagen waren minder leuk. Luc was ziek toen we weg gingen en vrij hoge koorts. Hier was dat vrij snel over om opeens weer terug te komen. Dag later weer weg. En dag later weer terug. Begon me toch een beetje zorgen te maken, je zit hier toch niet echt in een super moderne ;) stad. Maar gelukkig is de koorts na de laatste keer weg gebleven!

Luc wil opeens alles zelf eten (brood at hij al zelf) maar nu wil hij warm ook zelf eten en ik heb geen kinderbestek bij me. Dus eten is een beetje een uitdaging. En hij heeft ontdekt dat als je iets niet lekker vindt je dit gewoon uit kan spugen *zucht* :D
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_133466355
Oh nee gaan ons zoveel dreumesen verlaten?

De mijne schud nee maar zegt het nog niet. Hij gaat wel ineens veel meer dierengeluiden zeggen en de naam van zijn grote broer, dat is bij hem jeaje.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 20 november 2013 @ 22:10:58 #211
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133466558
Hoi!

Is hier nog een plekje vrij?

:W
pi_133466572
Oh dat praten ! Zo gaaf ! O+
Hier: papa, mama ( ik hoor het er in :D) bah, ja, die, aai, appel ( met heel veel fantasie, ja echt :Y ),
DIE JA, Daaij ( Hebreeuws voor "stop" )
pi_133466592
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 22:10 schreef Spees_Eend het volgende:
Hoi!

jeeeeeeeeeehhh, *O* met verplichte spam !
pi_133466646
Hy Skoap. Klein hotel gebaksvorkje ?
pi_133466688
Phaidra: Straks belt de mijne I op *;
pi_133466738
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 22:10 schreef Spees_Eend het volgende:
Hoi!

Welkom, ik ben Kyara. Aangenaam.
pi_133466841
Fijn skoap!! En idd eng om ziek te zijn in zo'n land, maar gelukkig alles weer goed! Hoe ging de vliegreis?

Schattig tinuviel. Nena kon al heel snel NEEE MIJJJ NENAAAA zeggen, is jouw oudste niet zo afpakkerig?

Sorry als ik soms te trots doe over haar praten, ik ben het gewoon niet gewend van die kleintjes die praten, het is zoooooo schattig
  woensdag 20 november 2013 @ 22:25:18 #218
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133467175
quote:
2s.gif Op woensdag 20 november 2013 22:15 schreef Kyara het volgende:

[..]

Welkom, ik ben Kyara. Aangenaam.
Ik heb je zo gemist! :o

quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 22:11 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

jeeeeeeeeeehhh, *O* met verplichte spam !
Wat een enthousiasme :+

Beetje verjaardagsspam onder de spoiler :)

SPOILER
Morgen na mn werk ga ik me eens inlezen hier, nu moe :Z :s)
pi_133467474
Ooohh appelwangetjes !
pi_133467653
Skoap met een ziek kind op vakantie is eng.

Mango, dankje. Geen idee wat hij onder de leden heeft. Hopelijk is het morgen zo snel weer verdwenen als het is gekomen.

Spees wat een lieffie!

Troeta, natuurlijk pakt grote broer wel af en dan krijst of huilt de kleine. Maar nee of van mij zegt hij niet.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_133467981
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 22:12 schreef kleinzusje het volgende:
Hy Skoap. Klein hotel gebaksvorkje ?
ja die gebruik ik nu :D heb er zelfs 1 in mijn tas gestopt :@ maar die krengen zijn nog best scherp
pi_133468252
Troeta praten is ook zo leuk O+

Spees welkom! En wat een geweldige foto's!

@tinuviel: vliegreis ging goed. Op de diarree luiers na ;) we moesten rond 3:15 (in de nacht op) Luc is wakker gebleven tot in het vliegtuig :D en heeft in het vliegtuig iets van 2x 1 uur geslapen dat was het. Heb complimenten gehad van passagiers over hoe goed Luc het deed. Ik was trots :D We hadden een onverwachte tussenstop dat was minder maar gelukkig gedroeg Luc zich! Het werd wel spannend want op een gegeven moment waren de luiers op (de rest zat in de koffer) 16 luiers voor 9 uur bleek maar net genoeg. We hebben het precies gered tot het hotel :D stomme diarree...
pi_133468300
Spees wat een leuke fotos! Die rooie konen :D! En hij lijkt de kwarktaRt wel te lusten haha. Wat had je hem kado gegeven? En die feestmuts hihi.

Kyara wat leuk van de tekenwedstrijd! Ik snap dat je trots bent! F begint nu tekenen leuk te vinden. Zo schattig!

Weltruste allemaal!
pi_133468479
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 22:25 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik heb je zo gemist!

Ik jou ook *;

Wat een leuke foto's! Vond hij de taart lekker? Zo te zien wel O+
pi_133468514
Wat fijn dat het goed ging Skoap, ondanks de diarree.
pi_133474285
quote:
10s.gif Op woensdag 20 november 2013 22:13 schreef kleinzusje het volgende:
Phaidra: Straks belt de mijne I op *;
Gezellig O+

Skoap heerlijk vakantie! Ik ben heel jaloers ;).

Oooh en de foto's van Spees! Lekker taart eten en megaschattige appelwangetjes O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 21 november 2013 @ 08:13:44 #227
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_133474305
Sillie en Spees, welkom O+! Wat een geweldige spam! Wij hadden ook kwarktaart voor E.'s verjaardag maar die at alleen het aardbeitje eraf :'). Later liet ze zich wel de taart voeren.

Wat fijn Skoap! Ik ben jaloers! Niet op die diarreebroeken uiteraard ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:52 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Volgens mij is ze een stuk pittiger dan mijn dametje.
Die riep het vooral toen ze last had van dr oren en niet naar bed wilde.
Nu is het vooral boos worden (maar niet zo heel extreem) en met dingen gooien :')
Ja, het is er één hoor. Met dingen gooien doet ze ook idd, als ze het er niet mee eens is. Af en toe een echt driftbui maar omdat ze zich beter kan uiten is dat de laatste dagen minder (* Tante_Soesa klopt af)

Ze was vannacht om half 3 wakker, ik vrees van de kou :o! Het was maar 14 graden op haar kamertje :@. Mijn man heeft de kachel aangezet beneden, muziekje aan en ze sliep weer. Ik had haar kamerdeur open gelaten zodat de warmte ook haar kamer kon bereiken. Vanochtend, mijn man was al in de badkamer, hoor ik haar kletsen dus ik wil haar uit bed gaan halen maar toen zag ik haar al :D. Ze stond vanuit haar bedje door de deur heen te gluren O+. Toen ze mij zag zei ze: 'papaaaa' :'). Maar ach. De intentie is lief :D
pi_133474812
Troeta: Lekker trots schrijven hoor !
Tinu: Is hij weer beter ?
Skoap: Ah, die zijn scherp ja ! Fijn dat het goed ging tijdens de reis. Wat veel luiers hahaha
Spees: lieve spam !
Soesa: Schattig
pi_133475693
Haha Soesa! Wat lief O+
Sowieso net wakkere kindjes met wild haar die je met een ochtendstemmetje begroeten O+ ook als dat met "papaaaa" is :D

Spees, die Sillie met zijn vuurrode wangen! Hoe is de aftermath?

Skoap, dat klinkt toch als een uitdaging, 16 luiers op 9 uur tijd :X zoveel zou ik niet eens bij me hebben, schat ik. Maar wat goed dat hij zo relaxed was, en dat de koorts niet heeft doorgezet. Fijne vakantie nog! :W
pi_133476023
Trouwens, Spees. Die laatste foto van Silvijn. Met zijn feestmuts.

SPOILER
Dat is toch gewoon Chucky? :o
  donderdag 21 november 2013 @ 10:12:04 #231
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_133476169
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 09:52 schreef Mangostine het volgende:
Haha Soesa! Wat lief O+
Sowieso net wakkere kindjes met wild haar die je met een ochtendstemmetje begroeten O+ ook als dat met "papaaaa" is :D

Spees, die Sillie met zijn vuurrode wangen! Hoe is de aftermath?

Skoap, dat klinkt toch als een uitdaging, 16 luiers op 9 uur tijd :X zoveel zou ik niet eens bij me hebben, schat ik. Maar wat goed dat hij zo relaxed was, en dat de koorts niet heeft doorgezet. Fijne vakantie nog! :W
Hihi :D. Ze heeft nog geen wild haar :') maar inderdaad, zo schattig in haar slaapzakje en dan met rode wangetjes O+
  donderdag 21 november 2013 @ 10:14:13 #232
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_133476218
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 08:13 schreef Tante_Soesa het volgende:

Ze was vannacht om half 3 wakker, ik vrees van de kou :o! Het was maar 14 graden op haar kamertje :@. Mijn man heeft de kachel aangezet beneden, muziekje aan en ze sliep weer. Ik had \
Hier ook 1 die was om 04.30 wakker }:| Ook van de kou want ze had dr eigen uitgekleed }:|

Leuke foto's spees!
pi_133477567
Wat hebben jullie ukjes aan in bed?
Hier lange mouwen romper, lange mouwen pyjama met voetjes aan, slaapzak zonder mouwen (geen winter slaapzak) en een dunne dekentje
  donderdag 21 november 2013 @ 11:10:49 #234
348178 NotTheSame
pi_133477672
Hier hemdje en onderbroekje, flanellen pyama en winterslaapzak zonder mouwen!
pi_133477774
NTS geen rompers meer?
pi_133477924
hier alleen een lange mouwenromper in winterslaapzak zonder mouwen, maar mijne is nogal snel oververhit.
pi_133477993
Korte mouwen romper, pyama lange mouwen en winterslaapzak. Deken ligt er voor de sier... zodra ik de kamer uit loop heeft ze zich daar al onderuit gefrummeld.
  donderdag 21 november 2013 @ 11:30:30 #238
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_133478329
Gisteren had ze dus een lange mouwen romper (die ze dus zelf uit kan doen...) verder niks, want protest omdat ik haar een pyjamabroek aan wil doen...En ze ligt onder een klein fleece dekentje.

Vandaag krijgt ze wel een pyjama aan, want ze heeft nu een romper aan met korte mouwen :)

Slaapzak wil ze ook niet meer ....
pi_133478451
Oh god, 16 luiers in 9 uur :X :X :X Ik zou dat ook niet echt voorzien hebben zeg.
Fijn dat Luc lief was in het vliegtuig en dat de vakantie geslaagd is tot nu toe! Gek van die koorts ja, bizar hoe dat zo opeens opkomt en weer weg is he?
Taartvorkje is een goeie van KZ. Of een toetjes/koffielepeltje?

Kletsende dreumesen, keischattig. Komt hier weinig begrijpelijks uit meneer maar hij praat wel de hele dag (goh, van wie heeft hij dat nou). Bitterend KZ, spreken jullie (jij) Hebreeuws met haar? (ja duh, ze zal het niet uit de supermarkt horen).

In bed: langemouwenromper, pyjama, slaapzak zonder mouwen van Ikea atm. Redelijk dik. Meneer heeft het snel koud (vinden wij :@). Hij slaapt er lekker mee in elk geval. Geen deken hier.

Spees, welkom en leuke foto's! Die wangetjes O+ Wij hadden ook die feestmuts, grappig, hield Silvijn hem ook zo goed op? Lekker kwarktaart! Hoe werd je vanmorgen wakker als dreumesmoeder?! Wereld van verschil zeker?

OH OH OH! mijn dreumes deed gister een paar stappen los! (en ik tik gewoon baby :@)

[ Bericht 0% gewijzigd door Mineola op 21-11-2013 11:57:58 ]
pi_133478509
Hier geen dekens in bed. Winterslaapzak, romper, pyjama. Heb combisleepers gekocht. Ben benieuwd.
Met een meidenkwartet
pi_133478561
Wat goed mineola! *O* Wat vond ie er zelf van?
Ik vind mijnes ook nog steeds een baby :D Een grote baby, dat wel.
  donderdag 21 november 2013 @ 11:38:33 #242
348178 NotTheSame
pi_133478590
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 11:13 schreef bitterend het volgende:
NTS geen rompers meer?
Nee, ik moest haar voortaan in de houdgreep pakken om de knoopjes dicht te doen. Met al het gekrijs en drama erbij kon ik daar goed een half uur mee bezig zijn.

Nu we ondergoed hebben, maakt ze er geen strijd meer van want ze heeft het ondergoed zelf uit mogen zoeken. Hello Kitty, Minnie Mouse, Dora en My Little Pony
:|W .
Thank god het zit onder d'r kleren :') !

Dus ik heb nog een stapel rompers in 86/92 in de aanbieding ;) !
pi_133478720
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 11:37 schreef Mangostine het volgende:
Wat goed mineola! *O* Wat vond ie er zelf van?
Ik vind mijnes ook nog steeds een baby :D Een grote baby, dat wel.
Ik was er niet bij, dus geen idee -O- . Papa was in elk geval supertrots en appte mij meteen O+

Hij deed het wel heel bewust schijnbaar. Handen los van de tafel, stap stap.
pi_133478822
Wat leuk zeg O+ Jammer dat je er niet bij was! Dit weekend samen oefenen :Y
pi_133478964
NTS wat gek :D grote meid O+
Mineola je bedoelt KZ! ze praat hebreeuws denk ik met dr kz-mini! wij spreken hier geen hebreeuws, hooguit wat Frans als we skypen met mijn ouders!

En je mini doet losse stapjes *O* *O* het duurde trouwens even voor dat ik mijn baby dreumes noemde...echt 2-3 maanden nog na haar verjaardag! maar nu is ze echt echt een peuter al! en kan ik haar geen dreumes meer noemen :D
pi_133479126
Ik noem Djen ook nog baby :$
pi_133479309
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 11:38 schreef NotTheSame het volgende:

[..]
Dus ik heb nog een stapel rompers in 86/92 in de aanbieding ;) !
Hoeveel, foto? :9
Pm?
pi_133481277
Skoap hier ook jaloesie op je vakantie. Met name als het bij jullie lekker warm is.

Soesa zeker lief, ook al haalt ze jullie nog door elkaar.

Bitterend hier atm nog meestal korte mouwen romper en pyama & slaapzak, maar geen super dikke. Soms met nog een dekentje erover.

PE zolang ze maar lekker slaapt met of zonder slaapzak maakt dan niet uit toch?

Minneola, losse stapjes, wat gaaf *G*

Nts apart dat het zo een drama was. Enig idee waarom? Aan de andere kant boeiend, hoef je straks niet meer over te stappen. Ik zou mijn kind dat soort dingen op kleding laten dragen, die je wel ziet. Ook al is het niet mijn smaak.

Kz, lief dat je het vraagt. Vanochtend had hij nog geen koorts, maar wel bijna 38 graden. Papa was de ochtend met hem thuis en s'middags hebben we vliegende wissel gedaan. Hij heeft bij mij gedronken, paar hapjes brood gegeten, paar slokken uit de tuitbeker gedronken en inmiddels is de koorts weer boven de 39 graden en hij slaapt. Hopelijk lekker lang en doet hem de slaap goed. Zit nog te dubben of hem wel of niet mee te nemen voor het ophalen van mijn kleuter. Maar hangt ook ervan af of iemand even op hem kan passen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  donderdag 21 november 2013 @ 13:28:36 #249
348178 NotTheSame
pi_133481537
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 13:17 schreef Tinuviel het volgende:

Nts apart dat het zo een drama was. Enig idee waarom? Aan de andere kant boeiend, hoef je straks niet meer over te stappen. Ik zou mijn kind dat soort dingen op kleding laten dragen, die je wel ziet. Ook al is het niet mijn smaak.
Ze wil de afgelopen tijd alles 'zef doen!', dus ook haar kleren uitzoeken en aantrekken. Ik denk dat het daarmee samenhangt. Want ook ik haar kleding uit zoek is het een groot drama om haar aangekleed te krijgen.
Ik heb persoonlijk niks tegen de bekende personages, ze heeft ook een Dora, een Smurfin en een Hello Kitty shirt, maar op dit ondergoed is het vreselijk prominent aanwezig met glitters en andere overdrevenheid en dat vind ik dan weer wel too much. Beetje 'Roy Donders stijl' zullen we maar zeggen ;).

Voor de mensen die niet weten wie Roy Donders is:
Klikkerdeklik!
pi_133481613
Tinu hoop dat hij snel weer de oude is!

Grappig NTS dat herken ik helemaal niet van mijn bijna peuter. Ze zegt wel of ze iets mooi vindt (haar moonboots, haar nijntje sjaal) maar voor de rest boeit haar niet wat ze aan krijgt van mij of man.
Kitty/Dora kent ze ook niet. Als ze wat ouder is mag ze zelf wat uitzoeken bij de H&M wat kleding betreft, ben benieuwd wat ze dan kiest O+
pi_133482404
Mineola: Losse stapjes wouw ! *O* En nee hoor, we praten geen Hebreeuws met onze mini.
Ik versta wat woordjes en het lijkt net alsof zij die zegt, vandaar de verwarring.

bitterend: Hier een spaghetti romper + pyjama / jumpsuit en dekbedje.

Tinu: beterschap voor je kleintje

Cristel die zichzelf uitkleed ! hahaha :D
pi_133486533
Nts dat verklaart.

Bitterend wel zelf doen maar niet bij de kleding.

Helaas nog steeds een zielig mannetje, ook na zijn slaapje nog. Dat belooft nog wat met manlief, die lang door wilde werken. Ga toch kijken of hij op tijd naar huis kan komen. Avondritueel alleen met 2 kindjes waarvan een zielig en ziek is, is niet zo een succes. Gelukkig heeft schoonpa mijn grote opgehaald.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_133493056
Zo. Baby dreumes in bed en ik heb hier eens het een en ander bijgelezen.

Mineola wat super dat miniola los loopt! Wat een mijlpaal! *O*

Skoap :o wat spannend, dat verhaal over luierschaarste in het vliegtuig! Hoop dat de diarree inmiddels verdwenen is!

Kwis&Kyara, kwarktaart idd! Hij vond het erg lekker, al is het merendeel op de grond beland. Maar wel een beetje bastognebodem op en een beetje kwark :) Van ons heeft hij een puzzel/speelmat gekregen, een loopauto en een aantal boekjes! Boekjes zijn nu lievelings.

Wat een lief verhaal Soesa O+ zo'n begroeting na het slapen is zooo lief

quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 10:05 schreef Mangostine het volgende:
Trouwens, Spees. Die laatste foto van Silvijn. Met zijn feestmuts.

SPOILER
Dat is toch gewoon Chucky? :o
Pas op dude. It's alive. En als je niet oppast stuur ik het op je af. Klokslag twaalf uur :{w

Bedkleding: een romper met lange mouwen en een winterslaapzak met mouwen. En sinds kort ook een pyjamabroekje erbij omdat hij anders zo'n koude benen krijgt. En hij heeft ook nog een deken maar die blijft meestal niet op hem liggen.

Mineola: ja, het was een wereld van verschil joh! Wist niet wat me overkwam!

Tinuviel, beterschap. Hoop dat de koorts snel zakt.

Roy Donders _O-
pi_133496421
Slaapt de jouwe 1x per dag Spees ?
pi_133496585
Pas toen Nena geboren was vond ik Mex geen baby meer :+
pi_133496639
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 21:08 schreef kleinzusje het volgende:
Slaapt de jouwe 1x per dag Spees ?
Nee, sowieso nog 2 x per dag en heel soms een 3e keer. Maar dat wordt echt zeldzaam. Maar hij is 's ochtends anderhalf uur na het opstaan alweer heel moe, dan slaapt ie nog 3 kwartier tot anderhalf uur en dan rond half 3 's middags gaat hij nog een keer slapen!
pi_133497152
Dat is precies ons ritme Spees. Al wordt M wel wat later wakker dan Silvijn geloof ik.
pi_133498288
Hier in bed nu romper lange mouw, pyamabroekje en gemiddeld dikke slaapzak met mouwen (zo een van de Hema waar de mouwen vanaf kunnen). Dan nog een dekentje in bed, sinds kort blijft hij daar redelijk netjes onder liggen! Net op tijd voor de winter :P
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 22 november 2013 @ 02:42:54 #259
348178 NotTheSame
pi_133505559
Blegh, de emmer is vol hier. De zoveelste nacht op rij met een zieke maar eigenwijze Draak die verrekt om te slapen. Niet gaaf als je zelf ook ziek bent :r :O .
pi_133506182
Kyara jij hebt echt een veel slaap dreumes.

Nts wat balen. Kun je draakje misschien 1 nacht uit logeren doen of overdag hulp vragen om bij te slapen? Zelf ziek zijn en een spokend kind is echt zwaar.

Hier lekker uitgeslapen tot 7.30 uur, heerlijk. Timing is geweldig, vandaag 2e dag mocht de koorts terugkomen. Dus als het nog 2dagen doorgaat moeten we naar de hap.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_133506320
Arme nts, moeders kunnen eigenlijk niet ziek zijn he. Ik zou ook iemand vragrn om vandaag een uurtje bij je thuis met de kleine te spelen zodat jij even naar bed kunt.

Tinu, fijn van t uitslapen! Hier was t vanmorgen 7.10u wat geweldig is voor haar doen. Nadeeltje, ze lag vanaf 5u tussen ons in in bed.. (ik slaap dan niet goed, t knuffelt wel fijn :P)

Mijn kind heeft nieuwe schoenen (dezelfde alleen n maat groter :'), 2 maanden aangehad à 55 euries) maat 21 al!

En ze heeft vandaag weer 2 staartjes <3

Oh en 4jan ben ik vrij voor de meet! Tenzij we dan mijn mans verjaardag vieren (die is de dag ervoor jarig) ben ik erbij! Heb er wel zin in!
pi_133506369
Morning !
Beterschap voor de zieken :*
pi_133506378
Kwisted dank voor de herinnering, hier moet de grote nog nieuwe schoenen. Staartjes zijn O+

Nu geen koorts, hopelijk blijft dat zo. En mijn kleine kroonprins installiert zichzelf op de bank en wijst dan bevelend naar de boekjes, die op tafel liggen: mama geef maar aan mij :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 22 november 2013 @ 08:29:02 #264
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133506444
Fijn dat de koorts weg is Tinuviel! En NTS, succes vandaag.. c_/ en beterschap!

Silvijn was vanochtend om 5;45 wakker, terwijl hij juist de laatste tijd in een iets-christelijker-tijdstip-flow zat. Het was 14 graden op zijn kamer, dus ik denk dat het te koud was. Wat zou slimmer/fijner zijn voor hem, extra kleding in zijn slaapzak of de verwarming aan? Hij heeft nu een romper, pyjamabroek en winterslaapzak aan.
pi_133506508
Ik heb de verwarming bij Djen ook aan. Ben echt een bofkont. Meestal wordt ze tussen 8 en 9 een keer wakker.. ze slaapt nu nog
  vrijdag 22 november 2013 @ 08:36:45 #266
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_133506519
Fijn Tinu, hopelijk blijft de koorts weg.

Wat vervelend NTS, beterschap!

Spees, gisternacht werd Elin ook wakker omdat het 14 graden in haar kamertje was. Wij hebben toen de verwarming wat hoger gezet en ook haar kamerdeur open laten staan, zodat er wel een beetje frisse lucht in dat kamertje komt. Ik zou persoonlijk kiezen, en dat hebben we vannacht ook gedaan, voor meer kleding in de slaapzak. Misschien een wollen romper en een wollen legging onder een flanellen pyjama ( O+ )?

Gister had mijn collega ook nog de tip om een dunne slaapzak zonder mouwen over een winterslaapzak met mouwen heen te doen. Krijg je een soort goedkope variant van een combisleeper :P. Ga ik van de winter ook doen denk ik.
  vrijdag 22 november 2013 @ 08:40:34 #267
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133506555
Boh, Twinkle... Jaloers! Bij ons is 7 uur echt feest!
Goeie tip Soesa, ik heb nog wel een te grote zomerslaapzak die er prima omheen kan!
pi_133506566
Klinkt als een goede tip Soesa ^O^
Wat een luxe Twink
Tinu, nogmaals beterschap

Hier zit ze al een half uur te spelen . Ze kan opeens de blokken met gat op die staafjes krijgen :o
SPOILER
niet quoten asj

[ Bericht 10% gewijzigd door kleinzusje op 22-11-2013 09:19:26 ]
  vrijdag 22 november 2013 @ 08:47:52 #269
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_133506626
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 08:40 schreef Spees_Eend het volgende:
Boh, Twinkle... Jaloers! Bij ons is 7 uur echt feest!
Goeie tip Soesa, ik heb nog wel een te grote zomerslaapzak die er prima omheen kan!
Ja precies, dat heb ik hier ook wel liggen. Hopelijk werkt het. Ik ben zelf niet zo'n fan van verwarming aan op de slaapkamer maar 14 graden is wel heul koud...

Lieve foto KZ O+!

E. begreep vanochtend ineens het concept 'achter je'! Ze vroeg waar 'Tije' was (a.k.a. Nijntje) toen zei mijn man: 'die ligt achter je'! En ze draait zich zo om, (jaaaaa, Tije!) om 'm te pakken :o
pi_133506688
Aah KZ, wat is ze groot opeens! Knap zeg!

Twinkle, lucky you hoor. Hier ook meestal rond 6-6.15 wakker. Vooral in het weekend jammer. Met alles na half zeven ben ik al blij! Slaapt djen ook nog veel overdag? Mijne slaapt 2x 1,5-2 uur overdag en dat heeft hij nog wel nodig. Ik probeer om het 's ochtends iets later te maken door het slapen overdag te beperken tot zo'n 3u overdag en 's avonds iets later naar naar bed (half acht erin), maar geen effect. Ach, de wekker gaat toch vroeg doordeweeks...

Spees, ik zou meer kleren én verwarming doen. Maar ik vind alles onder 19 graden koud dus ik slaap zelf in een skipak zo ongeveer :+
pi_133506722
Knappe E Soesa
Skipak :9~

Ze wordt groot ja O+ Gisteren had ze een vlecht. De palmboom op haar hoofd is aan het 'omvallen" en ik ben geestelijk nog niet toe aan de kapper.
  vrijdag 22 november 2013 @ 08:59:48 #272
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_133506739
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 08:55 schreef Mineola het volgende:
Aah KZ, wat is ze groot opeens! Knap zeg!

Twinkle, lucky you hoor. Hier ook meestal rond 6-6.15 wakker. Vooral in het weekend jammer. Met alles na half zeven ben ik al blij! Slaapt djen ook nog veel overdag? Mijne slaapt 2x 1,5-2 uur overdag en dat heeft hij nog wel nodig. Ik probeer om het 's ochtends iets later te maken door het slapen overdag te beperken tot zo'n 3u overdag en 's avonds iets later naar naar bed (half acht erin), maar geen effect. Ach, de wekker gaat toch vroeg doordeweeks...

Spees, ik zou meer kleren én verwarming doen. Maar ik vind alles onder 19 graden koud dus ik slaap zelf in een skipak zo ongeveer :+
:D Ik vind het echt bloedheet als het 19graden + in de slaapkamer is! Hier is het meestal zo'n 16-17 graden 's nachts. En dan gaat om 6 uur de verwarming aan naar 20 graden. Vooral die vloer in de badkamer (vloerverwarming) is dan geweldig lekker warm O+.

Elin is normaal ergens tussen 6 en 8 wakker :D :'). Gemiddeld zo rond 7 uur - half 8 de laatste tijd. Vind ik ook luxe! Voorheen was het standaard rond 6 uur.
  vrijdag 22 november 2013 @ 09:01:11 #273
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133506752
Wat knap Soesa! Leuk he om ineens te merken dat ze iets nieuws snappen O+

Hier heeft later naar bed ook geen enkel effect Mineola. Is gewoon de biologische klok die hem om 6u wakker maakt. Hier is alles na half 7 ook echt heel fijn. Maandag was het.... 8:38! :o Dat hebben we nog nooit meegemaakt en was echt heel raar. Maar hij had de nacht en avond daarvoor wel heel lang gespookt, waarvan anderhalf uur compleet hysterisch. Dus zal nog wel wat in te halen hebben gehad.

Ik vind slapen in skipak of vergelijkbaar ook fijn in de winter :+ Maar nadeel aan de verwarming is dat die ketel de hele tijd aanslaat op zolder dan. Ik slaap dan zelf moeilijk in, maar aangezien Silvijn al wakker wordt van een stofje dat te hard tegen zijn deur aan waait, ben ik ook bang dat hij daar nóg vroeger van wakker wordt :D

Leuke foto KZ, en knap van de blokjes!
pi_133506836
Misschien went hij aan het geluid Spees ?
pi_133506854
Tsja, over die blokjes. Ik ben gewoon verbaasd dat ze 2 weken geleden niks met dat ding kon en er dan "opeens" mee doet waarvoor die is ;) Zonder uitleg dus ??? Zit dat in de genen ?
  vrijdag 22 november 2013 @ 09:12:49 #276
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133506876
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 09:09 schreef kleinzusje het volgende:
Misschien went hij aan het geluid Spees ?
Meh, denk het niet. Hij wordt ook wakker van het koffiezetapparaat beneden, als de kat buiten te hard miauwt en als ik de afwas doe. Dus dat risico neem ik liever niet. Extra slaapzak it is!

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 09:10 schreef kleinzusje het volgende:
Tsja, over die blokjes. Ik ben gewoon verbaasd dat ze 2 weken geleden niks met dat ding kon en er dan "opeens" mee doet waarvoor die is ;) Zonder uitleg dus ??? Zit dat in de genen ?
Ja, zit in de genen! :+ Ze heeft er vast wekenlang in haar hoofd op zitten broeden O+
pi_133506930
Ah dat is het :D
pi_133506933
Oordopjes ?
  vrijdag 22 november 2013 @ 09:19:25 #279
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_133506978
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 09:12 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Meh, denk het niet. Hij wordt ook wakker van het koffiezetapparaat beneden, als de kat buiten te hard miauwt en als ik de afwas doe. Dus dat risico neem ik liever niet. Extra slaapzak it is!

[..]

Ja, zit in de genen! :+ Ze heeft er vast wekenlang in haar hoofd op zitten broeden O+
Oh, jeetje :o! Hij slaapt wel echt heel licht dus! Elin had dat ook 'vroeger' ( :') ) maar nu gaat dat beter. Hier trouwens ook herrie in haar kamer als de ketel aanslaat, wordt ze soms ook wakker van :Y

KZ, leuk he, dat ze het dan ineens door hebben! Ze zijn dan vaak zelf ook zo blij/trots.

Ik sta ook zo vaak verbaasd als we ineens iets zegt of doet wat ze een uur daarvoor nog niet zei of kon! We kwamen vanochtend het KDV binnen en daar hebben ze de boel versierd met Sinterklaas dingen. Zegt ze, terwijl ze wijst, 'Piet!'. En jawel, ze wees naar Zwarte Piet. Dat heeft ze écht niet van mij! O+
pi_133507012
Wijs jij niet naar zwarte Piet :(
pi_133507032
Overdag breng ik haar rond 11 uur naar bed. De ene keer slaapt ze 2 uur, een andere dag maar een uurtje, gister helemaal niet (maar ging ze om 16.30 k.o.) ... daar valt verder geen peil op te trekken. 's Avonds ligt ze er standaard om 7 in.
  vrijdag 22 november 2013 @ 09:23:02 #282
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_133507035
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 november 2013 09:21 schreef kleinzusje het volgende:
Wijs jij niet naar zwarte Piet :(
Niet altijd :+

Gister had oma Elin haar schoentje bij de open haard gezet, samen een liedje 'gezongen' en daarna, toen Elin sliep, een cadeautje in haar schoen gezet. Ze heeft er de hele middag niet naar gekeken _O- en is er wel 100 x langsgelopen. Ik geloof dat ze dát concept nog niet helemaal snapt :+
pi_133507279
Soesa dan is een grote broer wel handig, die het cadeau voor je pakt, uitleg geeft en al. Maar ze leert het vast wel.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_133507349
Oh gelukkig slaapt mijne niet zo licht :o Dat lijkt me wel lastig, we hebben een oud huis dus het is best gehorig hier. Meestal plan ik de wasmachine wel een beetje om zijn slaapjes heen, maar je ontkomt er niet aan dat het wel eens tegelijk is. De verwarming slaat meestal pas aan op het moment dat ik hem uit bed kom vissen, hij is dan vaak al een halfuurtje of zo wakker.
Dat vind ik echt zo fijn, ik kan hem gerust om half zes al horen brabbelen en pas een uur later eruit vissen, hij vindt het prima in zijn bed. Al slaapt hij vaak in dat uurtje nog even dan hoor. Denk ik :D

We zijn niet zo van de verwarming, die staat dus nooit hoger dan op 20 graden (iedereen vindt het ook altijd koud bij ons), maar ik hou echt niet van frisse slaapkamers.

Mini-ola gaat 's ochtends rond 8.30-9u weer naar bed en slaapt 1-2 uur, 's middags rond 14-14.30u hetzelfde. Als hij na half vijf pas wakker wordt (wat ze op het kdv nogal eens doen :( ), dan is het 's avonds feest. Gek is dat, 's ochtends geeft hij wel aan dat hij moe is, 's middags nooit.
Ik dacht dat juist dat ochtendslaapje eruit zou gaan op termijn!

Die dreumesen met Sinterklaas, ik vind het zo schattig!

Mijne had geverfd op het kdv met een kwastje, de leidsters zeiden dat hij het geweldig vond O+ En de fotograaf is daar langs geweest, ik ben nú al benieuwd!

[ Bericht 0% gewijzigd door Mineola op 22-11-2013 09:47:27 ]
  vrijdag 22 november 2013 @ 09:42:17 #285
348178 NotTheSame
pi_133507358
Soesa geweldig _O- !

Kiek kleinzusje es trots zijn O+ !

Jeutje spees, wat slaapt S. licht! Hier sliep er vorig jaar eentje ram door het vuurwerk heen, maar toen er een paar maanden later een auto afbrandde in onze straat werd ze wakker van de klappende autoruiten, banden en airbags ;( .

Draakje slaapt normaliter de klok rond van 20.00uur tot 8.00uur en dan 's middags een uurtje, soms anderhalf.

Ik zou overigens ook de verwarming wat hoger zetten als het te koud is, maar idd met de deur op een kiertje en/of wat bakjes water op de verwarming voor de luchtvochtigheid.

Thanx iedereen voor de beterschapswensen! Helaas kan ik Draakje niet zo makkelijk uit handen geven aangezien wij maar op één kant van de familie kunnen vertrouwen, opa en oma op een uur rijden wonen en wij hier verder weinig/geen vrienden in de buurt hebben. En bijslapen/rusten gaat em ook niet worden, moet nog kei veel doen vandaag aangezien we straks de 32ste (ik heb ze es allemaal geteld :') ) bezichtiging hebben. Dus ik poets me nog een breuk ;) .
  vrijdag 22 november 2013 @ 09:46:15 #286
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_133507443
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 09:41 schreef Mineola het volgende:
Oh gelukkig slaapt mijne niet zo licht :o Dat lijkt me wel lastig, we hebben een oud huis dus het is best gehorig hier. Meestal plan ik de wasmachine wel een beetje om zijn slaapjes heen, maar je ontkomt er niet aan dat het wel eens tegelijk is. De verwarming slaat meestal pas aan op het moment dat ik hem uit bed kom vissen, hij is dan vaak al een halfuurtje of zo wakker.
Dat vind ik echt zo fijn, ik kan hem gerust om half zes al horen brabbelen en pas een uur later eruit vissen, hij vindt het prima in zijn bed. Al slaapt hij vaak in dat uurtje nog even dan hoor. Denk ik :D

We zijn niet zo van de verwarming, die staat dus nooit hoger dan op 20 graden (iedereen vindt het ook altijd koud bij ons), maar ik hou echt niet van frisse slaapkamers.

Mini-ola gaat 's ochtends rond 8.30-9u weer naar bed en slaapt 1-2 uur, 's middags rond 14-14.30u hetzelfde. Als hij na half vijf pas wakker wordt (wat ze op het kdv nogal eens doen :( ), dan is het 's avonds feest. Gek is dat, 's ochtends geeft hij wel aan dat hij moe is, 's middags nooit.
Ik dacht dat juist dat ochtendslaapje eruit zou gaan op termijn!

Die dreumesen met Sinterklaas, ik vind het zo schattig! Mijne had geverfd op het kdv met een kwastje, de leidsters zeiden dat hij het geweldig vond O+ En de fotograaf is daar langs geweest, ik ben nú al benieuwd!
Hier was het ochtendslaapje ook lange tijd het belangrijkst :Y. Nu is die verschoven en slaapt ze nog maar 1x. Sinds een maandje ofzo is dat nu. Ze slaapt nu van 12-12:30 tot 14-15 uur. Wisselt heel erg nog. Ze geeft sowieso vermoeidheid pas heel laat aan de laatste tijd. Als ze in haar ogen gaat wrijven is het eigenlijk al te laat want dan stort ze echt meteen in en slaapt ze op het aankleedkussen al. Ze gaat dus nu op de klok naar bed eigenlijk.

Jaaa, hier is de fotograaf ook geweest. Ik ben zooo benieuwd! En geweldig idd, Elin heeft een schoentje en een pietenmuts geknutseld ( helemaal zelf uiteraard :') ) en ze hebben 3 december Sinterklaas feest. Heel kleinschalig, Sint komt maar ze gaan er per groep naar toe. Eerst de baby's (waar E bij zit) , dan de verticale groep en als laatste de peutergroep. Daarna komt de Sint nog op de groep zelf, dan gaan ze liedjes zingen en dansen met de pieten O+.

Tinu, op Pakjesavond zal haar grote neef haar wel helpen :D. Die hielp haar op haar verjaardag ook zo lief, hij pakte de cadeautjes uit en zij pakte ze aan. Zo schattig!
pi_133507695
De zak van Sinterklaas was het hier O+ Ik moest wel even goed kijken wat het was, haha. Sinterklaas komt hier ook langs binnenkort op de groepen. Ze hadden het al helemaal versierd!

Idd Soesa, hier ook 's middags op de klok naar bed, en dan instorten zodra je hem op het aankleedkussen neer zet.

NTS, beterschap, t is wel eens tijd dat alle ziektekiemen jullie huis uit gaan! Jammer dat er geen opvang in de buurt is. Kunnen opa en oma misschien bij jullie langskomen?
En succes met de bezichtiging, hopelijk deze keer kopers!
pi_133507789
Slapen hier in lange mouwenromper en slaapzak met mouwen. Verwarming op zijn kamer staat ook aan, maar de thermostaat staat vrij laag, dus meestal springt de verwarming 's nachts niet aan.
M. wordt meestal niet wakker van geluid. Alleen vaatwasser uitpakken is echt altijd succesvol wat dat betreft. Dus die durf ik niet meer uit te pakken als hij slaapt.
En het slapen overdag wordt steeds minder. Het lukt me de laatste tijd niet meer om hem 's middags te laten slapen. Alleen als hij 's ochtends heel kort heeft geslapen wil hij dat nog wel. Dat is 's avonds soms wat onhandig omdat ik wel strak zijn avondbedtijd wil houden op 7 uur, moet toch een beetje ritme houden.

NTS pff vermoeiend en huis steeds opruimen nog vermoeiender, hoop dat je het snel verkoopt.

KZ knap van de blokjes *O*

En soesa jouw praatdreumes is indrukwekkend. Wat snapt ze al veel zeg.
pi_133511246
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 09:10 schreef kleinzusje het volgende:
Dat was hier ook zo met de vormenstoof. Echt he, dat je je afvraagt waar ze dat in hemelsnaam geleerd hebben?! Knap hoor!!

Ik vind sowieso dat ze in de eerste helft van het dreumesjaar zoveel nieuwe dingen leren (misschien ook wel in de tweede helft, maar daar kan ik niet zoveel over zeggen nog :P ).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133511380
Mineola, het ochtendslaapje was / is hier ook het belangrijkste. Toen de middagslaap lastig werd, zijn we langzaamaan het tijdstip van het ochtendslaapje gaan verschuiven naar ca. 12 uur. Dat redt hij niet altijd, vandaag was hij ook al erg moe rond 11.15. Maar dan lukt het nog wel om het een half uurtje uit te stellen met veel aandacht en samen spelen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133516344
jemig, wat gaat het hier ineens hard!

mooie foto KZ, wat knap! Leuk he, dat het dan ineens zo snel gaat. Ineens zo'n ontwikkelingsspurtje.
En ben benieuwd haar haar vlecht.

M slaapt in een mouwloze romper, een pyjama en een winterslaapzak met mouwen. Als het nog kouder wordt dan kan er dus een lange mouwen romper onder en een flanellen pyjama. M is meestal rond 8 uur wakker. Ik maak hem uiterlijk 08:30 uur wakker want anders dan is alles zo ontregeld. Het is inderdaad een slaapkop. Gelukkig heb ik nog 2 kinderen die me wakker kunnen houden ;)

NTS, succes met de bezichtiging.

Ik weet eigenlijk niet wanneer ze op het kdv sinterklaas vieren. Hij gaat maar 1 dagje dus misschien loopt hij hem net mis. Maar 4 december gaan we wel naar de soos om daar sinterklaas te vieren: liedjes zingen, pietengym en knutselen.
pi_133543009
Iedereen ineens uitslapen? :)

Sinterklaas is hier voor mini nog niet echt interessant (alhoewel cadeaupapier *O* _O_ *O* blijft leuk). Kdv gaat hier iets eerder dicht en we vieren het bij opa en oma. Vast gezellig. Ook bij werk van (8> . Maar ik heb nu al zin in volgend jaar.

Er lijkt weer een tandje door te komen. Licht drama vanmorgen. Maar gelukkig hielp een flesje melk en wat afleiding.
pi_133543852
pfoe ik kan echt niet herinneren wanneer we van 2 tot 1 slapjes zijn gegaan wat ik nog weet is dat ze om 10 uur al moe was en dan ging slapen om daarna rond 12 uur wakker te worden en vervolgens bleef ze wakker tot 19.00

Sinterklaasfeest bij mijn man zijn werk was leuk, erg druk!! haar gezicht toen ze voor het eerst de sint zag!! priceless O+ en na 2 minuutjes boeide het haar niet meer ^O^ toen konden we weg *O*
pi_133543911
:D Sint gezien, missie geslaagd :D

Wij hebben vandaag maar 1 slaapje. Hij wilde alleen al om 11.30 uur naar bed dus hij zal straks wel honger hebben.
pi_133543933
Op woensdag is ook sint op mijn werk maar ik vind 1 feest wel voldoende :@

Ga je hem niet weer laten slapen rond 15 uur Kyara?
pi_133543942
Ik verwacht eigenlijk dat hij tegen die tijd pas wakker wordt.... hij slaapt nog steeds....
pi_133544054
Billie vond Sint niet veel aan. De intocht niet en op m'n werk ook niet.

Vanochtend ben ik weer schoenen met em gaan shoppen. Zo van maat 21 naar 23 :@. Nu kan ie er weer effe tegen aldus de aardige meneer bij de schoenenwinkel :+.
pi_133544059
Lekker slaapkoppie Kyara! :D
pi_133544158
Leuk, nog meer Sinterklaasfeestelijkheden! *O*

En KZ's mini snapt de vormenstoof, knap!

Hier was het eerste slaapje ook het belangrijkst. Langzaam begon het slaapje 's middags soms uit te vallen, en net als bij Bitterend sliep hij dan soms van 10 tot 12 en hield het dan goed vol tot de avond. Nu merk ik dat hij het 's morgens langer volhoudt en hij pas na de lunch naar bed hoeft. Maar dat is echt iets van de laatste twee maanden denk ik.

Hier slaapt M in een langemouwenromper (sowieso draagt hij geen korte meer, ik vind dat nu overdag ook echt te koud), en in het 'herfstdeel' van de combisleeper heeft hij dan een pyjama aan en in zijn Hema-winterslaapzak alleen en broekje. De verwarming op zijn kamer kan niet helemaal uit, dus overdag wordt het daar verwarmd maar eigenlijk alleen als de ketel aanspringt. 's Nachts staat de thermostaat op 16 graden en dan slaat hij niet aan.

Wat een lichte slaper Spees! :o Wij hebben ook een oud kraakhuis en ik ben blij dat M door alle herrie heen slaapt. Ik was ook vaak 's nachts (knieperd :P ) en daar tukt hij ook rustig doorheen. Eén nacht is de cv op hol geslagen, gekmakend getik en ik heb geen oog dicht gedaan (tot ik om 4 uur bedacht dat de stekker er ook uit kon), maar M heeft prima geslapen :Z

Kindje is wat hangerig vandaag, hij heeft last van zijn tong :? Wilde gisteren nauwelijks eten, vandaag gaat het wat beter. Ik mag het niet echt bekijken, maar het lijkt een aft, arm ding -O- Maar we zijn wel al lekker op pad geweest, naar de bank waar we lang moesten wachten (emigreren is tijdrovend ;) ) maar hij was heel zoet gelukkig. En daarna met z'n drietjes koffie gedronken O+
pi_133544440
Ik zal eens kijken hoe dat hier gaat. Maar als M gaat verschuiven met zijn slaapjes moet ik ook met de meiden gaan schuiven want anders kom ik de deur helemaal niet meer uit.
pi_133544447
en dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')