TJ wat een prachtige foto's! Die met zijn oma

. En herkenbaar, nog op een holletje maat 44 moeten aanschaffen. Ik wist helemaal niet dat R. ook aan de kleine kant was volgens mij. Leuk keukentje! Waar komt deze vandaan?
Sam, wat een goed nieuws! Dat is snel gegaan dan, fijn.
Echt doorslapen doet mijnes ook niet TJ. Ik ben nu blij dat hij 'pas' rond 4/5 uur voor het eerst wakker wordt en we sinds een paar weken dus dagen hebben met 6 uur aaneengesloten slaap. Niet elke nacht, maar het is wel duidelijk een verbetering. Waar dat door komt? Geen idee, ik doe niet echt iets anders. Er zijn wel dingen die volgens mij meespelen:
1) Ik denk dat hij moeite heeft met grotere hoeveelheden eten in 1x en hij dus echt de nacht nog niet doorkomt zonder voeding. Het duurde ook heel lang (10 maanden denk ik) voor hij overdag 3 uur tussen voedingen kon laten.
2) Hij slaapt nu dieper, dat is volgens mij een heel natuurlijke ontwikkeling.
3) Hij kan nu 's avonds zelf in slaap vallen (dat lukte zo rond de 14 maanden denk ik), dus misschien lukt hem dat ook beter als hij 's nachts wakker wordt. Het valt me wel op, dat hij vaak heel onrustig wakker wordt. Hij begint altijd direct te huilen en gaat rechtop zitten, alsof hij ook even niet weet waar hij is ofzo. Het ziet er in ieder geval heel sneu uit.
4) Beter gewend aan de prikkels van overdag. Het nachtelijk drama begon toen ik weer ging werken en hij naar het kdv ging. Hij vindt het daar heel leuk, huilt eigenlijk nooit bij het wegbrengen. Maar toch heeft het behoorlijke impact gehad. Als we een drukke dag hebben met activiteiten die 'anders zijn dan anders', merken we dat ook direct in zijn slaapgedrag.
Geen idee of je hier wat aan hebt, maar je bent in ieder geval zeker niet de enige met een dreumes (nou ja, nu peuter

) die nog niet doorslaapt.