abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133358279
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarige.. Voor zover mogelijk :P

pi_133358361
Ik denkt borsten, C krijgt nog bv

Xanteh
Goed dat je t gaat navragen als je t niet vertrouwd! :*
pi_133358414
Haha gekkies, borstjes natuurlijk :P
pi_133358454
De mijne lacht ook breeduit naar tepels inderdaad.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133358456
ja ja
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_133358465
Grrr, ik had keienthousiast getikt dat mijn kind zo vreselijk lief en leuk en schattig was en dat ik zo trots was dat hij een aap herkende op zijn nieuwe t shirt en heel enthousiast AAP! riep, en dat ik zomaar op tijd was voor Otje op de wheelybug die heel trots keek, en toen was m'n post opeens weg....

Dat filmpje in de OP _O- :o
pi_133358492
Titty hier *;

Ophelia _O- _O- _O-
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_133358580
Irritant is dat mineola -O-

Filmpje :o haha
pi_133358661
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 22:01 schreef bitterend het volgende:
Titty hier *;

Ophelia _O- _O- _O-
Ook lief O+

Haha Ophelia _O-
pi_133358729
Ik heb Otje gemist.

Xanteh fijn dat ze kwa fysiek/ motoriek vooruit gaat.

Dat filmpje idd :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_133358926
Bosjes :D O+ Fijn dat ze vooruit gaat Xanteh!

Met tietie wordt hier navel bedoeld... Ik zie het verband niet helemaal _O- Borsten zijn gewoon bosssjjj :9

Dat boek van Sinterklaas hebben wij idd ook, maar dan de normale versie met papier ipv karton :Y O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133358930
Ken je dat, dat je iets post waarvan je denkt goh, had ik dat nou echt wereldkundig moeten maken? oO<

De kartonversie van het boek is trouwens wel echt een aanrader bij mini's die per se zelf willen bladeren. Gewoon fullsize, maar veel steviger. Alleen wel behoorlijk zwaar.
pi_133358966
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 22:09 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ken je dat, dat je iets post waarvan je denkt goh, had ik dat nou echt wereldkundig moeten maken? oO<
:Y Maar wij vinden dat niet erg hoor :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133358998
O+ :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_133359010
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 22:09 schreef _Ophelia_ het volgende:

De kartonversie van het boek is trouwens wel echt een aanrader bij mini's die per se zelf willen bladeren. Gewoon fullsize, maar veel steviger. Alleen wel behoorlijk zwaar.
nee

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133359489
quote:
10s.gif Op zondag 17 november 2013 22:11 schreef kleinzusje het volgende:

SPOILER
SPOILER
pi_133360088
TT _O_ _O_ _O_
pi_133367472
Die TT haha.

Ik zit er hier even doorheen. Lisa slaapt enorm slecht van de week was het al een keer half 5 nu ging het steeds iets beter... maar vannacht echt! Was om 9 uur in mijn vaders bed gaan liggen omdat ik moe was maar lisa heel onrustig om 10 en halfc12 bij dr geweest. Om 12 uur naar mn eigen bed en vanaf half 1 om t half uur eruit. En vanaf half 4 heeft ze zitten vervelen huilen krassen aan het bed.... om half 5 zat ik beneden..

Net stond ze te huilen om dat twinkle twinkle little star op tv was (haar slaapliedje) en nu ligt ze haar pop tot slape te leggen.

Ben zelf zo uitgeput dat ik de schattigheid er nietbin zie. Even kijken of ze vannacht een keer bij tante terrecht kan..
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_133367660
Misschien mist ze haar vader? C slaapt ook bagger als man weg is, die komt volgende week woensdag pas thuis. Gisteren was het half 5 en vandaag kwart voor 6 met veel gepruttel tussen 9 en 1 's nachts.

Edit: haha, die tt :P

[ Bericht 12% gewijzigd door Xanteh op 18-11-2013 07:16:24 ]
pi_133367668
Als ze haar vader via skype ofzo ziet heeft ze nooit zin erjn en ze vraagt ook nooit naar hem. Je merk ook dat ze wel echt tot rust komt voornamelijk kwa boosheid en frustratie alleen die nachte... misschein het pietengebeuren van gisteren.

Net geprobeerd terug te leggen maar ze besloot toch niet te willen.
pi_133367725
Sam, overprikkeldheid zou kunnen. Heeft ze misschien ergens anders last van? Hier zijn de nachten weer slechter vanwege doorkomende tanden. Gisternacht om 2 uur was het huilen en krijsen nadat het 2 nachten aardig ging. Had gisternacht daarom maar een pcm gegeven. Als je het idee hebt dat ze lichamelijk niet lekker is, misschien eens pcm proberen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_133367738
Tinu, ook dat had ik algedaan om 1 uur ze had ook een extra pufje gehad. Ze heeft volgend mij al bijna alle tanden dr mondje wel nagekeken gistermiddag maar niet iets te zien of te voelem. Denk toch de pietenkwestie terwijl het helemaal geen kindje is die daar gevoelig voor is.

Ze loopt nu te jengelen en wrijven maar zogauw ze in bed gezet word begint ze weer... thuis zou ik haar gewoon gelaten hebben maar kan hier niet het hele huis laten wakker huilen.

Hopelijk word het toch snel beter want k zit er weln beetje doorheen... om 18.00 uur zit ik de minuten albaf te tellen wanneer ik kan gaan slapen. Lijkt wel alsof ik een pasgeborene heb xd

Wat sneu voor je kleine man, die tandjes kunnen ook akrlig pijn doen...
pi_133367871
Sam, achterste kiezen cq molars heeft ze denk ik nog niet, toch? Misschien dat die al beginnen. Heb je zoiets als dentinox in huis, dan zou je dat eens kunnen proberen. Bij ons hielp dat alleen niet echt, hier helpt pcm echt veel beter tegen kiespijn.

Misschien even een frisse neus halen. Dat maakt hier de kinderen altijd erg moe. Ik hoop dat ze straks gaat slapen en jij dan ook kunt bijslapen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_133367897
Oh Sam dat lijkt me wel zwaar ja. Misschien ook gewoon nog wennen aan n andere omgeving en situatie?

Hier hebben we er een aardig ritme inzitten. Ze slaapt door tot half 6. En ze ligt er nu net weer terug in, en ik ook! Hopelijk slaapt ze nog n uurtje.

Vanmiddag prikjes en vanavond gaat ze mee naar de vk :)
pi_133367899
Kwisted succes met de rikken en bij de vk afspraak!
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_133367951
Dankje tinu!

Eten jullie kindjes smorgens ook zo ontzettend veel trouwens? F eet n vol bord pap van volle melk met brinta en heeft dan daarna vaak nog trek!
(ik ben trouwens overgestapt op aldi'brinta'. In brinta zut alleen tarwemeel en zout, en in t aldi pak zitten echt 7 soorten granen en geen zout. In t begin gemengd en nu dus aldi. Scheelt ook de helft in prijs!)
pi_133367979
Dat filmpje in de OP :D

Kwisted, succes met de prik!

Xanteh, hoe staat het voetje raar? Zwabbert het nog wat naar binnen?
Dat heeft Chris ook lang gehad, en Daan lijkt hetzelfde te doen.. Het wordt wel beter, en bij Chris is het ook over gegaan..

Sam, dat is wel pittig. Misschien toch nog restje niet fit zijn, en daardoor extra last van de drukte..
Ben je zelf nog een beetje kalm? Als je zelf onrustig wordt, kunnen ze dat ook wel onbewust overnemen. En papa missen kan ook zonder dat ze ernaar vragen. Chris wil ook niet skypen als we even weg zijn. Maar diep van binnen zit het wel dwars als je wat langer praat..
Hopelijk heb je snel een eigen plekje!

Daan is nu een beetje warm uit bed gekomen, hopelijk gaat de koorts/last niet teveel stijgen vandaag.
pi_133368158
Kwisted,

Lisaneet niks in de ochtend alles wat je aanbiedt verdwijnt op de grond:)

Df, ja met mij gaat het goed raak alleen gestresst op het moment zelf en kan dan ook echt boos worden terwijl ze er niks aan kan doen. Hopelijk gaat het vanmiddag beter anders maar een nachtje naar tante. Het is ook moeilijk dat ik nu niet thuis ben thuis zou ik het anders aangepakt hebben maar hier is dan iedereen wakker.

Hopelijk word hij niet zieker!

Tinu, nee nog denachterste kiezen 3 en die andere dingen waar je het over had ken ik zo niet eens even googlen :-) ah ook kiezen dus, 3 achterste moeten nog en ik dacht gezien te hebben dat dan alles door was.

Ohja tijd geleden ging het hier over tandenpoetsen. Hier ging dat altijd gepaard met een wurghouding. Nu ze op het badkamertrapje mag staan gaat het super! Misschien een tip
pi_133368355
Sam, als het een reactie is op de (best ingrijpende) veranderingen, zou ik haar juist niet uit logeren doen. Ik snap dat het zwaar is, slaapgebrek is enorm klote!! Maar ik zou zelf bang zijn dat een nachtje ergens anders slapen het alleen erger maakt en het nog een dag of 3 aankijken... Sterkte, hopelijk wil ze straks nog even liggen en kan jij ook nog even erbij.

Wij hadden zaterdag een heel gezellige verjaardag, we gingen er 's middags heen na zijn slaapje en bleven eten. I heeft heerlijk gespeeld met de andere kindjes en rond 19 uur gingen we naar huis. Daar meteen naar bed... nou dat hadden we beter niet kunnen doen! Toch erg overprikkeld, dus heel onrustig en zeker 4x wakker nog voor wij naar bed gingen. Daarna was het gelukkig over. Ik blijf me verbazen hoe snel iets te veel kan zijn voor zo'n kleintje, hij is op het KDV toch ook wel wat gewend zou je zeggen...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133368497
Daar heb je ook een punt phaidra, nou we kijken even aan hoe de dag gaat.

Wat vervelend dat I zoveel last had van het feestje.
pi_133368562
Sam, ik denk dat boos worden juist niet helpt. Dan hou je misschien die onrust in stand? Accepteren is moeilijk als je slaap tekort hebt, maar hoe harder te er tegen vecht, hoe harder ze terug vechten.
Ook lastig dat je niet gewoon je eigen aanpak kunt doen. Kun je daar niet met je ouders over praten?
Of misschien maar "verwennen" door een hele nacht bij je te leggen, en dat later weer afwennen als je een eigen plekje hebt..
Logeren kan inderdaad verkeerd werken nu, juist even veel geborgenheid bieden..

Phaidra, jammer dat ze er toch zoveel last van had. Maar dat kan gebeuren. Chris ging wel naar het kdv, maar die kon toch minder hebben dan Daan zonder kdv..

Daan probeert zijn magnetisch tekenbord schoon te krijgen met een doekje :p
  maandag 18 november 2013 @ 09:40:17 #32
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_133368924
Hier ook een smulpaap! Ze eet 's ochtends 2 boterhammen, minimaal. Vanochtend 2 boterhammen en een beschuitje en ze zit nu aan een mandarijn :Y)

Sam, wat ontzettend vervelend. Het kan toch heel goed verandering van situatie zijn lijkt mij? Ook al geeft ze niet aan haar papa te missen, de verandering van situatie kan al heel veel voor zo'n kleintje zijn. Vermoeiend is het wel, dat begrijp ik! Ik zou ook het zo bekijken zoals Phaidra doet, nog een verandering kan het misschien alleen maar erger maken. Probeer weer in een ritme te komen en dat ook elke dag vol te houden. Lekker bijslapen als je kunt.

Phaidra, wat jammer dat het feestje zo'n nasleep had zeg. Hier gebeurt dat ook wel eens, en dan is E ook gewend aan 2 dagen KDV.

Hier gaat het hartstikke prima! Echt enorm genieten, wat is zo'n dreumes leuk! Oké, die driftbuien zijn wat minder :') maar lijken ook af te nemen nu. Praten gaat met sprongen vooruit dus daar zou het best wel eens mee te maken kunnen hebben gehad! Ze speelt nu de hele dag verstoppertje (benje?) en loopt nu rond met d'r poppenwagen, pop, een lege fles en mijn oude mobiele telefoon. Ze geeft de pop af en toe de fles en af en toe mag pop ook even bellen :D

Borstjes worden hier nog niet herkend of benoemd (ze krijgt ook geen bv meer, dat zal wel schelen ;)) maar oren, ogen, neus, tanden, vingers, handjes, benen, buik, tenen en haartjes wel. Nouja, die worden aangewezen bij mij, pop, papa of bij E.lin zelf.
pi_133368947
Eens met Phaidra. Er is natuurlijk best wel veel gebeurd en ondanks dat ze niet naar haar vader vraagt, kan het een hele grote impact hebben op zo'n klein meisje. Slaapgebrek is killing maar accepteren en meeveren werkt in deze misschien het beste. Jij bent haar veilig haven dus logisch dat ze vooral bij jou wil zijn.
pi_133368975
Phaidra, herkenbaar hoor. Hier ook drama op het kdv vanochtend, tranen met tuiten. Ook overprikkeld gister (en te weinig geslapen). Was best sneu. En hij moet ook echt want we moeten straks met de meiden naar het ziekenhuis (controle logopedie).

Kwisted succes en veel plezier bij de vk.
  maandag 18 november 2013 @ 10:12:21 #35
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_133369373
Even een egopost hier, lees niet zo mee :@
Mn druifje is ziek, hoesten en alles, precies wat ik heb. Droge kriebelhoest gok ik dus. Kan ik daar nog wat aan doen behalve luuf en als ze niet lekker is een paracetamol? Die kindjes van 1 mogen nog niet zoveel he..
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_133369416
Tijmsiroop? Om de keel te verzachten?
  maandag 18 november 2013 @ 10:16:27 #37
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_133369440
Ja mag dat? Is nog een idee idd.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_133369451
Ja, volgens mij wel.
En beterschap :*
pi_133369463
De suikervrije variant mag vanaf 6 maanden geloof ik.
pi_133369509
Wat rot Sam, ik kan me goed voorstellen dat je er doorheen zit. Maar ik sluit me aan bij de rest, het is even tanden op elkaar en doorbijten nu. Het is niet niks voor Lisa, uit haar eigen huis weg, papa uit beeld en haar zusje ook. Ik was iets ouder (net 2) toen mijn vader wegging en ik heb daardoor echt een forse verlatingsangst gehad, die behoorlijk lang nog de kop op stak. Ook al was ik klein, ik snapte haarfijn dat er iets heel heftigs gebeurde waar ik geen enkele grip op had. Het kan goed zijn dat ze haar papa erg mist ook al vindt ze skype niet zo boeiend. Het is best een moeilijk concept voor een kind, praten via een computer. En daarbij leven dreumessen zo in het moment. Ze kan hem 's avonds enorm missen maar dat toch niet uiten als je de dag erna skypet. Vorige week stond M om 16 uur bij zijn papa bij de deur te huilen en naar me te roepen en toen ik hem twee uur later ophaalde keek hij nauwelijks op omdat hij zo lekker aan het spelen was.

En daarbij, het kan ook een algemeen gevoel van onrust zijn. Haar papa is 'verdwenen' en ze is uit haar vertrouwde omgeving, wie vertelt haar dat mama niet ook zomaar verdwijnt of ze straks weer weg moet? Dat vertrouwen moet ze krijgen en houden en daar speel jij een essentiele rol in. Ik ben het eens met de rest, ik zou haar niet uit logeren doen. Investeer in haar, in jullie tijd samen en laat haar steeds zin dat jij er altijd bent. Ik zou ook even geen drukke dingen en volle programma's doen. Ze moet echt opnieuw aarden op de plek waar ze nu is. Als ze ook vertrouwd is met je tante, dan kun je altijd vragen of ze haar even twee uurtjes mee naar buiten neemt zodat jij overdag kan bijslapen.

Ik zou ook zorgen dat ze echt een eigen plekje heeft. Met haar eigen spulletjes en haar dat ook steeds laten zien en bevestigen. M slaapt 2x per maand bij opa en oma en komt soms moeilijk in slaap. Dan loop ik een rondje door zijn kamertje met hem en laat hem alles zien. Zijn bedje, zijn knuffel, zijn boekjes, maar ook zijn luiers, zijn verschoonkussen, alles. Dat hij weet wat er te zien is en dat hij snapt dat het zijn plekje is. Het voelt voor jou als tijdelijk en in je hoofd ben je vast bezig met 'straks, als je een eigen huisje hebt', maar voor Lisa is dit hoe het is, en dit moet als thuis aanvoelen.

Slaap je met haar op een kamer? Ik weet dat M daar helemaal niets mee kan en dan ook heel onrustig wordt. Kun je niet een tijdje ergens anders slapen? Een matras in de woonkamer bijvoorbeeld. En dan zorgen dat je haar hoort en bij ieder geluidje wel op haar reageren?

En verder: praat met haar, hoe klein ze ook is. Leg haar uit waar papa is, hoe het zit, wanneer ze hem weer ziet, dat jullie nu bij opa en oma wonen, dat mama bij haar is etc. Ik vertel M ook alles, en vertel hem altijd dat papa van hem houdt, en dat hij morgen/overmorgen/volgende week weer naar papa gaat, dat papa en mama niet samen wonen enzovoorts. Ze pikken vaak meer op dan je denkt.

En tot slot: accepteer dat het zo is. Ja, slaapgebrek is rot. Maar jij hebt een keus gemaakt, en die keus heeft consequenties. Positieve (daar deed je het tenslotte voor) en negatieve. Lisa heeft niets gekozen, die heeft te dealen met de situatie zoals hij is en dat doet ze op haar manier die bij haar leeftijd pas. Boos worden brengt niets, want de enige die hier sowieso niets aan kan doen is zij. Dat klinkt bits, maar zo bedoel ik het niet. Ik vertel mezelf dat ook regelmatig, ik vind het ook best heftig, voor een groot deel alleen voor mijn kind zorgen, bij nacht en ontij, naast een baan van 32 uur die ook niet altijd stressvrij is, het huishouden en de financiële rompslomp. Maar ik heb er wel zelf voor gekozen, omdat het mij beter leek, en het is mijn taak om het voor mijn kind zo eenvoudig mogelijk te maken. Zo schop ik mezelf ook regelmatig door moeilijke momenten heen. Sterkte :*
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_133369525
Wat leuk al die dreumessen die naar sinterklaas zijn geweest.

c_/ Voor ieereen met een slechte, onrustige nacht.
Slechte nacht herkenbaar hier en ik vermoed dat het te maken heeft met (te) veel prikkels rondom de intocht van Sinterklaas gisteren. E werd om middernacht wakker en steeds als hij in slaap viel werd hij na tien minuutjes weer huilend wakker. Uiteindelijk heb ik hem mee naar ons bed genomen, daar belandt hij meestal 's nachts alleen had dit een averechts effect. In plaats van lekker te komen drinken/knuffelen en slapen besloot meneer dat het tijd was op te 'pelen' en de slaapzak uit moest. Hij was ook echt klaarwakker en na een klein uurtje spelen was hij weer moe en viel hij om 3 uur eindelijk in slaap. :O

Sam ik ben bang dat je even door moet bijten om Lisa haar veilige gevoel (terug) te geven. Als je er echt doorheen zit is dan misschien een idee dat Lisa vanmiddag wat met haar oma of tante gaat doen zodat jij vanmiddag even bij kan slapen. Dan kun je even bijtanken en heeft ze 's avonds en 's nachts wel die geborgenheid waar ze behoefte aan heeft.

Soms merk ik dat ik toch onderschat heb hoeveel prikkels een bepaalde situatie met zich meebrengt. Het voorbeeld van Phaidra ook heel herkenbaar. Op het KDV spelen ze ook met andere kindjes dus denk je al gauw dat een feestje of speeldate met andere kindjes ook prima moeten gaan. Waarschijnlijk speelt dan toch de omgeving een grote rol en is het KDV veel vertrouwder.

[ Bericht 1% gewijzigd door Roosje84 op 18-11-2013 10:30:06 ]
pi_133369643
Ok, eens even bedenken waar ik verder op ging reageren... M eet ook veel 's morgens, 200 ml pap van volle melk en daarna nog een boterham en vrij snel daarna fruit. Ik geeft Bambix 12+, met 8 granen geloof ik en zonder zout (ik ging net even op het pak kijken en zag dat in één portie 65% van de ADH aan vitamine D zit, dat komt goed uit want ik vergeet regelmatig die suffe druppels :@ )

Sneu dat M en I overprikkeld zijn vandaag. Lastige balans vind ik dat, tussen dingen ondernemen die dan weer toch niet te veel zijn. En het verschilt ook zo per dag wat ze kunnen hebbem hè? Ik hoop dat de heren toch een goede dag op het kdv hebben. En succes bij de logo, Kyara!

Wij hadden een fijn weekend, zaterdagochtend naar het hoge noorden afgereist. M was behoorlijk moe toen we er eenmaal waren, dus hij heeft een beetje door de intocht heengejammerd :+ Hij snapte er natuurlijk bar weinig van, maar de sfeer was wel heel leuk O+ Hij was zo zoet daarna bij oma, heerlijk geslapen en eindeloos gespeeld. Er waren vijf volwassenen en een hond om mee te spelen en daar geniet hij echt van. Zondag was hij ook echt een beetje humeurig en verveeld toen we thuis waren :D Achteraf gezien voelde hij zich misschien ook niet zo lekker, ik plukte hem vanochtend om half 9 ( :o ) met koorts uit bed. Gelukkig zijn opa en oma er vandaag en was hij vrolijk genoeg, dus dat komt wel goed.
pi_133370193
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 10:21 schreef Clubsoda het volgende:
Wat rot Sam, ik kan me goed voorstellen dat je er doorheen zit. Maar ik sluit me aan bij de rest, het is even tanden op elkaar en doorbijten nu. Het is niet niks voor Lisa, uit haar eigen huis weg, papa uit beeld en haar zusje ook. Ik was iets ouder (net 2) toen mijn vader wegging en ik heb daardoor echt een forse verlatingsangst gehad, die behoorlijk lang nog de kop op stak. Ook al was ik klein, ik snapte haarfijn dat er iets heel heftigs gebeurde waar ik geen enkele grip op had. Het kan goed zijn dat ze haar papa erg mist ook al vindt ze skype niet zo boeiend. Het is best een moeilijk concept voor een kind, praten via een computer. En daarbij leven dreumessen zo in het moment. Ze kan hem 's avonds enorm missen maar dat toch niet uiten als je de dag erna skypet. Vorige week stond M om 16 uur bij zijn papa bij de deur te huilen en naar me te roepen en toen ik hem twee uur later ophaalde keek hij nauwelijks op omdat hij zo lekker aan het spelen was.

En daarbij, het kan ook een algemeen gevoel van onrust zijn. Haar papa is 'verdwenen' en ze is uit haar vertrouwde omgeving, wie vertelt haar dat mama niet ook zomaar verdwijnt of ze straks weer weg moet? Dat vertrouwen moet ze krijgen en houden en daar speel jij een essentiele rol in. Ik ben het eens met de rest, ik zou haar niet uit logeren doen. Investeer in haar, in jullie tijd samen en laat haar steeds zin dat jij er altijd bent. Ik zou ook even geen drukke dingen en volle programma's doen. Ze moet echt opnieuw aarden op de plek waar ze nu is. Als ze ook vertrouwd is met je tante, dan kun je altijd vragen of ze haar even twee uurtjes mee naar buiten neemt zodat jij overdag kan bijslapen.

Ik zou ook zorgen dat ze echt een eigen plekje heeft. Met haar eigen spulletjes en haar dat ook steeds laten zien en bevestigen. M slaapt 2x per maand bij opa en oma en komt soms moeilijk in slaap. Dan loop ik een rondje door zijn kamertje met hem en laat hem alles zien. Zijn bedje, zijn knuffel, zijn boekjes, maar ook zijn luiers, zijn verschoonkussen, alles. Dat hij weet wat er te zien is en dat hij snapt dat het zijn plekje is. Het voelt voor jou als tijdelijk en in je hoofd ben je vast bezig met 'straks, als je een eigen huisje hebt', maar voor Lisa is dit hoe het is, en dit moet als thuis aanvoelen.

Slaap je met haar op een kamer? Ik weet dat M daar helemaal niets mee kan en dan ook heel onrustig wordt. Kun je niet een tijdje ergens anders slapen? Een matras in de woonkamer bijvoorbeeld. En dan zorgen dat je haar hoort en bij ieder geluidje wel op haar reageren?

En verder: praat met haar, hoe klein ze ook is. Leg haar uit waar papa is, hoe het zit, wanneer ze hem weer ziet, dat jullie nu bij opa en oma wonen, dat mama bij haar is etc. Ik vertel M ook alles, en vertel hem altijd dat papa van hem houdt, en dat hij morgen/overmorgen/volgende week weer naar papa gaat, dat papa en mama niet samen wonen enzovoorts. Ze pikken vaak meer op dan je denkt.

En tot slot: accepteer dat het zo is. Ja, slaapgebrek is rot. Maar jij hebt een keus gemaakt, en die keus heeft consequenties. Positieve (daar deed je het tenslotte voor) en negatieve. Lisa heeft niets gekozen, die heeft te dealen met de situatie zoals hij is en dat doet ze op haar manier die bij haar leeftijd pas. Boos worden brengt niets, want de enige die hier sowieso niets aan kan doen is zij. Dat klinkt bits, maar zo bedoel ik het niet. Ik vertel mezelf dat ook regelmatig, ik vind het ook best heftig, voor een groot deel alleen voor mijn kind zorgen, bij nacht en ontij, naast een baan van 32 uur die ook niet altijd stressvrij is, het huishouden en de financiële rompslomp. Maar ik heb er wel zelf voor gekozen, omdat het mij beter leek, en het is mijn taak om het voor mijn kind zo eenvoudig mogelijk te maken. Zo schop ik mezelf ook regelmatig door moeilijke momenten heen. Sterkte :*
_O_
pi_133371004
CS, goede post!

Ontbijt is hier 1 boterham en een glas/tuitbeker melk..
En daar redt hij het op tot 10 uur fruit..

Daan ligt alweer in bed, anderhalf uur eerder dan normaal. Hij is echt niet fit.
Er heerst weer een een kudde herfstvirussen zo te horen.
pi_133371165
Eigenlijk weet ik dat ik ook vooraf al kan zeggen: eens met Clubsoda ;)

Waarom uberhaupt moeite doen om iets te typen als jij het veel beter kunt verwoorden.

Ontbijt verschilt hier trouwens: meestal 1,5 boterham en een beker water.
Hij had trouwens ook een tijd waarin hij veel meer at, soms wel 2,5 boterham 's ochtends en 3 tussen de middag. Nu heeft hij wat minder nodig.
pi_133371241
Daan eet met de lunch ook 1 boterham. Dus 2 stuks op een dag. Maar avondeten kan hij goed bunkeren. Een warm eter, net als mams ;)
  maandag 18 november 2013 @ 12:15:46 #47
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_133371933
quote:
2s.gif Op maandag 18 november 2013 11:43 schreef Kyara het volgende:

Dit :P.

Eten is hier nu heel wisselend. Als hij er zin in heeft gaat het prima. Je moet vooral niet vragen of hij iets wil, want dan is het toch 'nee'. Meestal zeg ik zoiets als 'kijk eens, lekker eten' als ik zijn bord voor zijn neus zet. In de ochtend eet hij 1 boterham en in de middag 2.

[offtopic]
Verder gaat de zwangerschap hier fout... Streepjes werden al lichter en nu is er geen streep meer te bekennen. Wilde ik even melden, zodat jullie ook op de hoogte zijn. Verder niks aan de hand hoor. Ik had al het gevoel dat het 'niet waar' was en ben dus ook niet erg verbaasd of verdrietig. Nu afwachten tot alles weer op gang komt en dan gaan we er gewoon weer voor :).
[/offtopic]
pi_133372157
Cs, bedankt voor je post. Ik slaap inderdaad bij haar op de kamer wanneer mijn vader er niet is slaap ik daar want mijn moeder slaapt appart(heel ander verhaal medisch) in de woonkamer kan niet vanwege mijn broertje die is altijd tot een uur of 2/3 beneden en moet al veel aanpassen.

We hebben wel in de woonkamer een speelhoekje gemaakt in de badkamer haar spulletjes in een kastje en haar eigen bedje met knuffels en commode. Daar hadden we wel aan gedacht.

Ik kijk het even aan ze is een uurtje geleden ingestort op de bank en word net wakker.
pi_133372273
quote:
2s.gif Op maandag 18 november 2013 11:43 schreef Kyara het volgende:

Waarom uberhaupt moeite doen om iets te typen als jij het veel beter kunt verwoorden.

Omdat ik ook vaak genoeg onzin uitkraam :P Maar jullie zijn vlijend O+

Wat akelig Fee -O- Ook al voelde je het misschien een beetje aankomen, ik kan me toch voorstellen dat het een teleurstelling is. Ik duim dat er snel een plakker komt :*
pi_133372321
Fee wat naar!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')