quote:VN onderzoekt Zwarte Piet
Het Nederlandse Sinterklaasfeest is momenteel onderwerp van een onderzoek van de Verenigde Naties. Een mensenrechtencommissie probeert uit te zoeken of Zwarte Piet een 'racistisch stereotype' is. Dat schrijft NRC.
Het onderzoek werd gestart nadat vier mensenrechtenrapporteurs van de VN informatie hadden ontvangen over Zwarte Piet. Volgens die informatie is Zwarte Piet 'in de kern racistisch'. De rapporteurs stuurden als reactie op de informatie begin dit jaar een brief aan Nederland waarin gesteld dat het Sinterklaasfeest niet opgenomen kan worden op de UNESCO-lijst voor immaterieel erfgoed zolang ‘betrokken gemeenschappen’ er hun goedkeuring niet aan hebben gegeven.
Die 'betrokken gemeenschappen' zijn groepen als Zwarte Piet is Racisme en de Surinaamse commissie voor herstelbetalingen. Die laatste groep eist geld van Nederland vanwege het slavernijverleden. De VN zal deze 'betrokken groepen' horen over de kwestie Zwarte Piet. De verwachting is dat deze groepen sterk afwijzend tegenover Zwarte Piet staan en mogelijk zelfs een financiële genoegdoening zullen eisen wegens geleden immateriële schade.
De discussie over Zwarte Piet is sinds enige jaren een jaarlijks terugkerend ritueel geworden, maar dit jaar woedt de discussie feller dan ooit. Gisteren lieten Sinterklaasorganisaties al weten zich in januari te gaan beraden op het toekomstige uiterlijk van Zwarte Piet. Dat leidde tot een paar positieve reacties, maar ook tot verbijstering en zelfs woede.
VN wil Sintfeest volledig verbiedenquote:Dit jaar kan wel eens het laatste jaar zijn waarin Sinterklaas wordt gevierd. De Verenigde Naties willen namelijk niet alleen Zwarte Piet verbieden, maar het volledige Sinterklaasfeest.
Professor Verene Shepherd van de VN doet namelijk onderzoek naar ons Snieklaasfeest. Als hoofd van deze onderzoekscommissie bezoekt zij dit jaar ons land om het feest mee te maken. Als het aan haar ligt, zal het echter de laatste keer zijn dat de goedheiligman zijn verjaardag viert.
Het VN-onderzoek is nog lang niet afgerond, maar toch wil Shepherd al haar conclusies trekken. "De werkgroep kan niet begrijpen waarom Nederlanders niet inzien dat dit een terugkeer naar de slavernij is en dat in de 21ste eeuw dit feest moet stoppen", aldus de professor.
Niemand minder dan Mark Rutte zal het feest een halt moeten toeroepen. "De premier heeft de macht om dit te veranderen en om zijn invloed uit te oefenen op de groep die deze gewoonte in stand houdt."
quote:VN-onderzoeker wil af van de Sint
Het hoofd van de werkgroep van de VN die onderzoek doet naar Zwarte Piet, vindt dat het Sinterklaasfeest in Nederland moet worden afgeschaft. In een interview met het programma EenVandaag zegt Verene Shepherd dat ze het een terugkeer vindt naar de slavernij.
Shepherd komt uit Jamaica. "Als ik, als zwart persoon, in Nederland zou wonen, zou ik me er tegen verzetten", aldus Shepherd. Ze vindt het beledigend. "Wij gaan toch ook niet de straat op en zeggen; dit is hoe alle blanke mensen eruit zien."
Oproep aan Rutte
Ze roept premier Rutte in het interview op om een einde te maken aan het Sinterklaasfeest. "De premier kan invloed uitoefenen op de groeperingen die de gewoonte in stand houden", aldus Shepherd. Wat haar betreft houden we het in Nederland bij de kerstman. "Waarom moeten er twee Santa Clauses zijn. Wat is er mis met één Santa Claus."
In het kader van het onderzoek bezoekt de werkgroep binnenkort Nederland om het Sinterklaasfeest mee te maken. Shepherd benadrukt dat het om haar persoonlijke mening gaat en dat ze nader onderzoek zal doen.
quote:Kamer mengt zich in debat Sint
Een Kamerdelegatie die op bezoek is bij de Verenigde Naties in New York, wil een gesprek met de Jamaicaanse VN-functionaris Verene Shepherd, die gezegd heeft Nederland afmoet van het Sinterklaasfeest. In een interview met EenVandaag zegt ze dat ze het feest beschouwt als een terugkeer naar de tijden van de slavernij.
Shepherd is het hoofd van de VN-werkgroep die onderzoek doet naar de Nederlandse traditie. Zij zegt dat ze op persoonlijke titel spreekt, nog voor de werkgroep aan het werk is gegaan.
Opheldering
Het CDA-Kamerlid Madeleine van Toorenburg, die deel uitmaakt van de Kamerdelegatie, zei in het Radio 1 Journaal dat ze geschrokken is van de uitspraak en dat ze die ook "een beetje bizar" vindt.
Van Toorenburg vindt dat Shepherd als voorzitter van de werkgroep niet met zulke uitspraken vooruit mag lopen op het werk van haar commissie. Het afschaffen van het Sinterklaasfeest vindt ze een onzinnige opmerking.
Overigens is het onduidelijk of Shepherd op dit moment in New York is, en of de Kamerdelegatie haar te spreken krijgt.
Oproep
Shepherd doet in het interview een oproep aan premier Rutte om een eind te maken aan het Sinterklaasfeest. Wat haar betreft houdt Nederland het bij de kerstman.
Nog voor de huidige discussie over Sinterklaas en Zwarte Piet losbarstte, schreef 'Hoofdpiet' Erik van Muiswinkel in een opiniërend stuk over het Sinterklaasfeest "dat het wel vaststaat dat zwarte piet een vrolijk relikwie is uit racistische tijden".
Voor Van Muiswinkel is het afschaffen van het Sinterklaasfeest of van Zwarte Piet geen optie, maar wat hem betreft mag Piet wat minder zwart en wat minder knecht worden.
Hier verder.quote:Nederland hoeft absoluut niet te vrezen voor een serieus signaal van de Verenigde Naties tegen het sinterklaasfeest. Dat zegt Marc Jacobs, de Belgische vertegenwoordiger van Unesco.
Volgens hem bekleedt Verene Shepherd, die namens de VN kritiek uitte op Sinterklaas, geen enkele serieuze positie bij de VN. 'Ze is slechts een consultant die de naam van de VN misbruikt om een eigen agenda in de media te brengen,' aldus Jacobs.
Consultants
'Alle heisa die de Jamaicaanse Shepherd heeft veroorzaakt met haar brief is niet meer dan een slechte zet in een spel van pressiegroepen in Nederland', zegt de Belg. 'De vier ondertekenaars van die brief behoren helemaal niet tot de bevoegde organen van Unesco, maar gebruikten papier met het briefhoofd van 'de Verenigde Naties', eigenlijk het Hoog Commissariaat van de Mensenrechten. Het zijn een soort consultants die een vooronderzoek voor eigen gebruik doen, maar dan wel quasi-officieel vragen stellen aan de Nederlandse Staat.'
Klik hier voor de rest v/h artikel
quote:Op maandag 11 november 2013 15:30 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Nee, want Zwarte Piet daar blijf je van af!
Je maakt je zorgen over de internetruimte?quote:Op maandag 11 november 2013 16:21 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me 10 topics geleden al hardop af.
Ik hoop het niet.quote:Op maandag 11 november 2013 17:02 schreef Gia het volgende:
Nog 5 nachtjes slapen, dan kunnen we met popcorn voor de buis!
Hopelijk houden die anti-Piet-idioten zich inderdaad gedeisd.quote:Op maandag 11 november 2013 17:06 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik hoop het niet.
Hoop dat het een leuke intocht wordt voor de kinderen die niet door een paar volwassenen verpest wordt.
Dus liever met pepernootjes voor de buis.
Dit dus.. Waarom zou wie dan ook een kinderfeestje willen verstieren? Je kunt op iedere feestdag wel kritiek hebben...quote:Op maandag 11 november 2013 17:06 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik hoop het niet.
Hoop dat het een leuke intocht wordt voor de kinderen die niet door een paar volwassenen verpest wordt.
Dus liever met pepernootjes voor de buis.
Dat moeten ze echt niet doen nee.quote:Op maandag 11 november 2013 17:28 schreef Rhalius het volgende:
, maar als de aanvaller vervolgens door vijf man in elkaar geschopt wordt voor de ogen van al die kinderen, zijn ze even fout bezig.
Dont try this at home kidsquote:Op maandag 11 november 2013 17:26 schreef WhateverWhatever het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is fijn. Gelukkig.quote:Op maandag 11 november 2013 18:03 schreef LXIV het volgende:
Het Sinterklaasjournaal is als vanouds. Met zwarte Zwarte pieten en een wijze Sinterklaas die over ze heerst.
Ik twijfelde nog even of ik mijn kinderen de eerste aflevering wel moest laten zien (je weet nooit of er een rare troef gespeeld wordt door de Linkse Media), maar tot zover is er niks aan de hand!
En die Pieten zijn de staf vergeten. Al vertrokken met de boot, en de staf ligt nog in Spanje.quote:
Dat is zeker dom. Waar moet de Sint nu op leunen?quote:Op maandag 11 november 2013 18:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
En die Pieten zijn de staf vergeten. Al vertrokken met de boot, en de staf ligt nog in Spanje.
Domme, domme, domme Pieten toch! zeiden mijn kinderen!
Op een Piet, zou ik zeggen!quote:Op maandag 11 november 2013 18:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is zeker dom. Waar moet de Sint nu op leunen?
Dit.quote:Op maandag 11 november 2013 17:33 schreef fokky100 het volgende:
Ze moeten hem gewoon even met 5 man meenemen tot ze buiten beeld zijn.
Ojee, toch geen excuus waarom er geen Zwarte Pieten zijn. Ze moeten de staf halen, dus nemen Witte Pieten hun werk over.quote:Op maandag 11 november 2013 18:16 schreef LXIV het volgende:
En die Pieten zijn de staf vergeten. Al vertrokken met de boot, en de staf ligt nog in Spanje.
Domme, domme, domme Pieten toch! zeiden mijn kinderen!
Bron:quote:Zwarte Piet
De minister ging ook in op de discussie over Zwarte Piet. Sinterklaas is volgens hem ''een kinderfeest waarvan Zwarte Piet een geliefd onderdeel is''.
Maar Asscher is wel geschrokken van de ''ongehoorde hoeveelheid gif en racisme die de discussie heeft losgemaakt''. Hij vindt dat de Amsterdamse burgemeester Eberhard van der Laan gelijk heeft: de politiek moet zich niet met het sinterklaasfeest bemoeien, maar dat feest is wel het leukste als iedereen ervan kan genieten.
PVV-Kamerlid Martin Bosma had het maandag in de Tweede Kamer over een aanval van Van der Laan op Zwarte Piet, maar minister Jet Bussemaker (Cultuur) sprak van een verstandige en genuanceerde brief van de Amsterdamse burgemeester aan de gemeenteraad.
Onder een steen gelegen ? Zelfs de internationale pers heeft dat opgepakt.quote:Op maandag 11 november 2013 18:51 schreef Godshand het volgende:
De Zwarte Piet discussie heeft racisme losgemaakt?
Iemand wat van gehoord? Of was ome Geert weer bezig? Ik heb niets ervan gemerkt...
Vet van mij: wat zijn we weer achterdochtig. Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten?quote:Op maandag 11 november 2013 18:03 schreef LXIV het volgende:
Het Sinterklaasjournaal is als vanouds. Met zwarte Zwarte pieten en een wijze Sinterklaas die over ze heerst.
Ik twijfelde nog even of ik mijn kinderen de eerste aflevering wel moest laten zien (je weet nooit of er een rare troef gespeeld wordt door de Linkse Media), maar tot zover is er niks aan de hand!
Hij is ook een gekkie natuurlijk.quote:Op dinsdag 12 november 2013 07:41 schreef De_Coulance het volgende:
En Prem is met de dood bedreigd. DWDD zonder Prem.
Ik denk dat dit wel redelijk klopt. Het heeft zeker bij een deel van de pro-pieten crowd nogal wat sluimerend racisme bloot gelegd.quote:Op maandag 11 november 2013 22:40 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Onder een steen gelegen ? Zelfs de internationale pers heeft dat opgepakt.
http://www.economist.com/(...)s-zwarte-piet-racism
Hoe serieus je hun conclusie moet nemen is een 2e.
Laf en slap.quote:Op dinsdag 12 november 2013 07:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zwarte Piet niet welkom in ziekenhuis
In het Amsterdamse Sint Lucas Andreas Ziekenhuis mogen dit jaar geen decoratieve Zwarte Pieten worden opgehangen. Dat heeft de raad van bestuur besloten. In plaats daarvan moeten ’neutrale’ versieringen het gebouw opvrolijken.
Het bestuur wil op die manier patiënten en medewerkers van het ziekenhuis, gevestigd in de multiculturele wijk Nieuw-West, niet schofferen. Opvallend is dat de beslissing niet is genomen voor het Onze Lieve Vrouwe Gasthuis, dat onder hetzelfde bestuur valt. „Het Sint Lucas Andreas heeft een patiëntenpopulatie met een zeer diverse etnische achtergrond. Hetzelfde geldt voor de medewerkers van het ziekenhuis”, zegt een woordvoerster. Het personeel reageert verbijsterd. „Laf en overdreven, dat het bestuur zich zo laat meeslepen door de Zwarte Pietendiscussie. Die versiering hangt er ieder jaar. We hebben nog nooit negatieve reacties gehad van patiënten.”
http://www.telegraaf.nl/b(...)t_Zwarte_Piet__.html
Maar dat had helemaal niets met ZP te maken he:quote:Op dinsdag 12 november 2013 07:41 schreef De_Coulance het volgende:
En Prem is met de dood bedreigd. DWDD zonder Prem.
Die Sinterklaas doet mij denken aan blackface. Racismequote:Op dinsdag 12 november 2013 07:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zwarte Sint en witte Piet trappen carnaval af
De start van het carnavalsseizoen in Maastricht is maandag opgeluisterd door onder andere een zwarte Sinterklaas met witte Pieten. Dat meldt omroep L1.
Dialectgroep Ummer d'r Neaver uit Kerkrade wilde met hun optreden als zwarte Sint en witte Piet de landelijke discussie over Zwarte Piet op de hak nemen. De traditionele Zwarte Piet zou namelijk racistisch zijn, volgens een groepje huilnegers.
Zwarte Klaas werd het podium opgehaald onder de klanken van het welbekende Sinterklaasje Kom Maar Binnen. De tekst daarvan was iets aangepast: "En we zingen en we springen en we zijn zo blij, want er zijn geen Zwarte Pieten bij", zong de Kerkraadse band.
Met de viering van de elfde van de elfde op het Vrijthof in Maastricht is het carnavalsseizoen weer traditioneel ingeluid. Ook in andere plaatsen werd maandag de start van het carnavalsseizoen gevierd.
Zwarte Sint en witte Piet trappen carnaval af
http://www.l1.nl/video/de(...)r-neaver-11-nov-2013
Leuk gedaan
Blijf dan weg hier.quote:Op dinsdag 12 november 2013 06:48 schreef De_Coulance het volgende:
Oprotten met deze discussie, klaar nu
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.powned.tv/nieu(...)r_krijgt_reprim.html
Er zijn er voor minder ontslagen."Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
Het was kennelijk een Belg die Prem zag op de Belgische tv in een spelprogramma.quote:Op dinsdag 12 november 2013 07:51 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Hij is ook een gekkie natuurlijk.
Dat geeft je niet het recht om iemand met de dood te bedreigen, maar heel vreemd is het ook niet. Zeker niet als je kijkt hoe geheel begripsvol en vol inleving meneer prem zijn boodschap overbrengt.
http://www.telegraaf.nl/p(...)dood_bedreigd__.htmlquote:Niet alle zuiderburen waren blij met de deelname van televisiemaker Prem Radhakishun aan een tv-quiz.
De Nederlander deed mee aan het Belgische programma 'De Slimste Mens ter Wereld'. Een kijker, die blijkbaar moeite had met Prems deelname, besloot hem in een brief te bedreigen.
"De schrijver had het over 'een bruine aap' en voegde eraan toe dat hij Prem zou afknallen als hij een geweer had," zegt een medewerker van het programma in TV Familie, schrijft Gazet van Antwerpen.
"Het is soms schrikken hoe weinig relativeringsvermogen mensen hebben", vertelt de medewerker. "Als ze hun naam erbij zouden zetten, zou ik hen tenminste nog kunnen doorverwijzen naar een psychiatrische instantie
Nee.quote:
Niet.quote:Op dinsdag 12 november 2013 11:12 schreef Bluesdude het volgende:
In hoeverre volgde hij de discussie in Nederland ?
'The South will rise again I tell y'all!!'quote:Op maandag 11 november 2013 17:26 schreef WhateverWhatever het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tja, Kerstbomen worden ook al geweerd op sommige plaatsen. Niet omdat moslims erover geklaagd hebben, maar om ze bij voorbaat al tegemoet te komen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 07:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
In het Amsterdamse Sint Lucas Andreas Ziekenhuis mogen dit jaar geen decoratieve Zwarte Pieten worden opgehangen. Dat heeft de raad van bestuur besloten. In plaats daarvan moeten ’neutrale’ versieringen het gebouw opvrolijken.
Het bestuur wil op die manier patiënten en medewerkers van het ziekenhuis, gevestigd in de multiculturele wijk Nieuw-West, niet schofferen. Opvallend is dat de beslissing niet is genomen voor het Onze Lieve Vrouwe Gasthuis, dat onder hetzelfde bestuur valt. „Het Sint Lucas Andreas heeft een patiëntenpopulatie met een zeer diverse etnische achtergrond. Hetzelfde geldt voor de medewerkers van het ziekenhuis”, zegt een woordvoerster. Het personeel reageert verbijsterd. „Laf en overdreven, dat het bestuur zich zo laat meeslepen door de Zwarte Pietendiscussie. Die versiering hangt er ieder jaar. We hebben nog nooit negatieve reacties gehad van patiënten.”
De echte vraag is natuurlijk waarom een beroepsidioot als Prem in een programma zit over de Slimste Mens ter Wereld.quote:Op dinsdag 12 november 2013 11:12 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het was kennelijk een Belg die Prem zag op de Belgische tv in een spelprogramma.
[..]
http://www.telegraaf.nl/p(...)dood_bedreigd__.html
Ik kan me ook niet voorstellen dat hij ook maar een beetje succesvol was bij de slimste mens.quote:Op dinsdag 12 november 2013 11:12 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het was kennelijk een Belg die Prem zag op de Belgische tv in een spelprogramma.
[..]
http://www.telegraaf.nl/p(...)dood_bedreigd__.html
quote:Op dinsdag 12 november 2013 12:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik kan me ook niet voorstellen dat hij ook maar een beetje succesvol was bij de slimste mens.
Dat iemand ongelofelijk irritant is maakt hem natuurlijk niet per se dom (of slim).quote:Op dinsdag 12 november 2013 12:11 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
De echte vraag is natuurlijk waarom een beroepsidioot als Prem in een programma zit over de Slimste Mens ter Wereld.
Terecht. Wat een mongool.quote:Op dinsdag 12 november 2013 10:24 schreef Serieus_Persoon het volgende:
http://www.powned.tv/nieu(...)r_krijgt_reprim.html
Er zijn er voor minder ontslagen.
Achterlijke beslissing.quote:Op dinsdag 12 november 2013 07:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Omdat hij slim is ?quote:Op dinsdag 12 november 2013 12:11 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
De echte vraag is natuurlijk waarom een beroepsidioot als Prem in een programma zit over de Slimste Mens ter Wereld.
Das dom van je.quote:Op dinsdag 12 november 2013 12:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik kan me ook niet voorstellen dat hij ook maar een beetje succesvol was bij de slimste mens.
http://www.gva.be/nieuws/(...)n-lisa-smolders.aspxquote:16/10 Media & Cultuur Sterk staaltje van Prem Radhakishun. Hij komt vandaag voor de negende keer terug in ‘De slimste mens’.
Blijkbaar wel he.quote:Op dinsdag 12 november 2013 12:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik erger me altijd aan hem. Hij laat niemand uitpraten, hij kan niet op een normale toon praten, altijd schreeuwend, altijd domme dingen roepend. Dat gedoe toen hij een Marokkaan wilde slaan, of toen hij iemand beschuldigde van pedofilie, toen hij als een kleuter ging lopen roepen dat Sinterklaas niet bestond.quote:Op dinsdag 12 november 2013 13:08 schreef IntensiveGary het volgende:
Prem is wel degelijk een zeer intelligent mens. Dat, en beroepsherrieschopper. Ik mag ´m wel. In het Pietenverhaal ben ik het - zoals inmiddels genoegzaam bekend mag zijn - niet met hem eens. Maar ik zie 'm graag.
Dat is het format waarin zijn programma's goed bekeken worden en hij inmiddels bekend om staat... maar hij heeft wel degelijk iets te melden...quote:Op dinsdag 12 november 2013 13:10 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik erger me altijd aan hem. Hij laat niemand uitpraten, hij kan niet op een normale toon praten, altijd schreeuwend, altijd domme dingen roepend. Dat gedoe toen hij een Marokkaan wilde slaan, of toen hij iemand beschuldigde van pedofilie, toen hij als een kleuter ging lopen roepen dat Sinterklaas niet bestond.
Dit zijn geen acties die iemand slim doen overkomen.
Ik heb zijn eigen programma maar 1 keer gezien, dus daar kan ik verder niks over zeggen. Het is meer als hij gast is in een ander programma. Hij gedraagt zich dan gewoon affreus.quote:Op dinsdag 12 november 2013 13:14 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Dat is het format waarin zijn programma's goed bekeken worden en hij inmiddels bekend om staat... maar hij heeft wel degelijk iets te melden...
quote:Actiegroep Zwarte Piet Niet! organiseert op 16 november een protest voor een 'Sinterklaasfeest zonder de stereotype Zwarte Piet'. De demonstratie vindt plaats op het Beursplein in het centrum.
Dat dat maar een faliekante misluking mag worden waar die idioten mee op hun plaats worden gezet.quote:Op dinsdag 12 november 2013 13:52 schreef IntensiveGary het volgende:
Aiaiai...
http://www.at5.nl/artikel(...)ie-op-het-beursplein
[..]
Meld het dan, ipv gaan lopen schreeuwen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 13:14 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Dat is het format waarin zijn programma's goed bekeken worden en hij inmiddels bekend om staat... maar hij heeft wel degelijk iets te melden...
Oh nee hequote:Op dinsdag 12 november 2013 13:52 schreef IntensiveGary het volgende:
Aiaiai...
http://www.at5.nl/artikel(...)ie-op-het-beursplein
[..]
Straks moet je als Amsterdammer een ander dorp opzoeken als je een normale optocht wil zien dankzij dat soort schreeuwerds.quote:
ja, gewoon tijdens de intocht. want 'fuck die kutkinderen. WIJ zijn belangrijk'quote:
Nee, die is zondagquote:Op dinsdag 12 november 2013 13:59 schreef Danny het volgende:
[..]
ja, gewoon tijdens de intocht. want 'fuck die kutkinderen. WIJ zijn belangrijk'
te sneu gewoon.
Intocht schijnen ze daar zondag te houden.quote:Op dinsdag 12 november 2013 13:59 schreef Danny het volgende:
[..]
ja, gewoon tijdens de intocht. want 'fuck die kutkinderen. WIJ zijn belangrijk'
te sneu gewoon.
je ontkomt er natuurlijk maar nauwelijks aan dat je kinderen ermee geconfronteerd gaan worden.quote:Op dinsdag 12 november 2013 14:01 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Intocht schijnen ze daar zondag te houden.
Maar dit soort "evenementen" mogen ze van mij ook best organiseren. Ergens in een achterhoekje in het Westelijk Havengebied of zo, ver weg van de normale mensen.
Wat daar voor door moet gaan dan.quote:
Daarom horen dit soort "manifestaties" ook in de daarvoor beter geschikte gebieden plaats te vinden. Het hart van de Flevopolder, de Noorderhaaks, het zuiden van Vlieland, Rottumerplaat of de militaire oefenterreinen op de Veluwe desnoods.quote:Op dinsdag 12 november 2013 14:04 schreef Danny het volgende:
[..]
je ontkomt er natuurlijk maar nauwelijks aan dat je kinderen ermee geconfronteerd gaan worden.
overigens spreekt de reactie van de leerlingen van die 'we moeten zwarte pieten in elkaar slaan' idioot boekdelen
http://www.geenstijl.nl/m(...)school_van_de_z.html (filmpje even starten)
vast wel. iedereen heeft recht om te demonstreren gelukkig, alleen moeten mensen zich afvragen of ze een protest tegen een kinderfeest en kindervriend moeten doen op een plek waar kinderen komen. Beter hadden ze een doordeweekse dag gekozen op een tijdstip dat in principe alle kinderen op school zitten. Maar ja, dan kunnen ze geen kleine kindjes pesten zoals Prem deed bij DWDD.quote:Op dinsdag 12 november 2013 14:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Gelukkig maar. Krijgen ze toestemming trouwens voor die actie?
dit is het probleem van die GroenLinks figurenquote:Op dinsdag 12 november 2013 07:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Vast wel, beetje dreigen en ze mogen los.quote:Op dinsdag 12 november 2013 14:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
ja. schandalig. net zo schandalig als het verdwijnen van de kerstbomen in diverse openbare gebouwen trouwens. Dat was ook al compleet achterlijk. 'neutrale sinterklaasversiering' wat. de. neuk?quote:Op dinsdag 12 november 2013 14:06 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
dit is het probleem van die GroenLinks figuren
Dat vooraf al inschikken inderdaad, zonder dat de minderheid in kwestie er überhaupt naar vraagt. Speciale vrouwentent bij buurtfeesten, geen kerstboom in het stadhuis, want ja, ze zóuden er aanstoot aan kúnnen nemen...quote:Op dinsdag 12 november 2013 14:06 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Ook al zonder dat er ook maar één (1!) klacht binnen is gekomen. Typerend weer...quote:Op dinsdag 12 november 2013 14:07 schreef Danny het volgende:
[..]
ja. schandalig. net zo schandalig als het verdwijnen van de kerstbomen in diverse openbare gebouwen trouwens. Dat was ook al compleet achterlijk. 'neutrale sinterklaasversiering' wat. de. neuk?
Alles mag, alles mag, je mag er op schieten, alles magquote:Op dinsdag 12 november 2013 14:04 schreef Danny het volgende:
[..]
je ontkomt er natuurlijk maar nauwelijks aan dat je kinderen ermee geconfronteerd gaan worden.
overigens spreekt de reactie van de leerlingen van die 'we moeten zwarte pieten in elkaar slaan' idioot boekdelen
http://www.geenstijl.nl/m(...)school_van_de_z.html (filmpje even starten)
maar dat zijn 'incidentjes',behalve dat het een halve school is vol kinderen die een paar jaar geleden zelf nog sinterklaasliedjes zongen waarschijnlijk. Echt absurd hoe een handvol rasmongolen het land zo op scherp wil zetten. Onvoorstelbaar.quote:Op dinsdag 12 november 2013 14:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Alles mag, alles mag, je mag er op schieten, alles mag
Ben jij nou echt verbaasd als jij die figuren ziet??quote:Op dinsdag 12 november 2013 14:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Verbaasd is niet de juiste term voor wat ik op zo'n moment denk.quote:Op dinsdag 12 november 2013 14:18 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Ben jij nou echt verbaasd als jij die figuren ziet??
Heb je het over die ene kerstboom in de aula van een hogeschool ?quote:Op dinsdag 12 november 2013 14:07 schreef Danny het volgende:
[..]
ja. schandalig. net zo schandalig als het verdwijnen van de kerstbomen in diverse openbare gebouwen trouwens. Dat was ook al compleet achterlijk. 'neutrale sinterklaasversiering' wat. de. neuk?
"ZWARTE PIET MOET OPKANKEREH"quote:Op dinsdag 12 november 2013 14:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat is het verschil dan?quote:Op dinsdag 12 november 2013 14:14 schreef Iblardi het volgende:
Wat moet ik me eigenlijk bij een "decoratieve Zwarte Piet" voorstellen?
Is dat bijvoorbeeld zoiets:
[ afbeelding ]
of zoiets?
[ afbeelding ]
Waarschijnlijk. Of de levensgrote mechanische Pietenpoppen die ze vroeger in de Bijenkorf omhoog en omlaag lieten klimmen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 14:14 schreef Iblardi het volgende:
Wat moet ik me eigenlijk bij een "decoratieve Zwarte Piet" voorstellen?
Is dat bijvoorbeeld zoiets:
[ afbeelding ]
of zoiets?
[ afbeelding ]
Het is een beetje de oude Sjimmie tegenover de moderne versie. De eerste is een vrij duidelijke negerkarikatuur, met die enorme zoenlippen.quote:
Zwarte Piet is Zwarte Piet. Ik ga niet op zulke details letten.quote:Op dinsdag 12 november 2013 14:42 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Het is een beetje de oude Sjimmie tegenover de moderne versie. De eerste is een vrij duidelijke negerkarikatuur, met die enorme zoenlippen.
Zo klopt het .quote:Op dinsdag 12 november 2013 14:44 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Zwarte Piet is Zwarte Piet. Ik ga niet op zulke details letten.
Dat doen kinderen immers ook niet. En het iswas hun feest.
Nee hoor, zo is het. Dat soort feesten moet je niet laten kapen door een stel idioten die over de rug van een kinderfeest hun aandachttekort willen compenseren.quote:
Wat heeft Groenlinks er nou weer mee te maken?quote:Op dinsdag 12 november 2013 14:06 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Die zijn er nog steedsquote:Op dinsdag 12 november 2013 14:34 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Waarschijnlijk. Of de levensgrote mechanische Pietenpoppen die ze vroeger in de Bijenkorf omhoog en omlaag lieten klimmen.
Yup. Is helemaal geoorlooofd. Wel jammer dat ze toestemming hebben gekregen om het op zaterdag op het Beursplein te doen. Het is daar dan hartstikke druk. Laat ze het lekker in de Amsterdamse Poort doen of zo.quote:Op dinsdag 12 november 2013 14:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
ja als je dat niet snapt, laat dan maar.quote:Op dinsdag 12 november 2013 14:48 schreef Unquote het volgende:
[..]
Wat heeft Groenlinks er nou weer mee te maken?
Partij wordt nergens in dat artikel genoemd, als ik je er dan naar vraag zeg je laat maar. Beetje slap.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:37 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
ja als je dat niet snapt, laat dan maar.
Zeggen de provocateursquote:Op dinsdag 12 november 2013 17:11 schreef WhateverWhatever het volgende:
Hou er rekening mee dat het dragen van een Zwarte Piet is Racisme T-shirt felle reacties kan uitlokken. Ga niet in op provocaties
Als ze daar gelukkig van worden dan doen ze dat maar, hoewel een psychologische behandeling zinvoller zou zijn.quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:11 schreef WhateverWhatever het volgende:
Tegenstanders Piet keren intochten de rug toe
AMSTERDAM -
Tegenstanders van Zwarte Piet kunnen uiting geven aan hun onvrede over het hulpje van Sinterklaas, door de intocht van de goedheiligman letterlijk demonstratief de rug toe te keren. Stichting Nederland Wordt Beter roept al haar sympathisanten op tot een stil protest tijdens de verschillende intochten die komend weekeinde overal in het land worden georganiseerd.
Op de Facebookpagina van de stichting, onder meer bekend van de actie Zwarte Piet is Racisme, staat dinsdag te lezen dat iedereen die 'op een vreedzame manier zijn afkeuring van de racistische karikatuur kenbaar wil maken' zondag om 13.00 uur naar de Dam in Amsterdam moet komen. „Hier keren wij onze rug naar de optocht als deze langskomt.”
Ook tijdens andere intochten, zoals de landelijke in Groningen op zaterdag, kan actie worden gevoerd. Nederland Wordt Beter geeft als suggestie om verkleed te gaan als alternatief voor Zwarte Piet. „Ga als Roetveeg Piet, Regenboog Piet. Laat zien hoe leuk een alternatieve piet kan zijn.”
De organisatie benadrukt dat de protesten verstandig, positief en vreedzaam moeten blijven. „Hou er rekening mee dat het dragen van een Zwarte Piet is Racisme T-shirt felle reacties kan uitlokken. Ga niet in op provocaties.”
Zucht..... Het is gewoon een kinderfeest, sorry kindjes van Nederland dat boze volwassen mensen hierover zo`n ruzie maken!
Zou mooi zijn als ze met z'n allen aan de waterkant gaan staan. *duw*quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:32 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Als ze daar gelukkig van worden dan doen ze dat maar, hoewel een psychologische behandeling zinvoller zou zijn.
Helaas overdrijven vreemdelingenhaters zo met deze visiequote:Op dinsdag 12 november 2013 17:27 schreef Rhalius het volgende:
Ik denk dat de discussie om meer dan alleen maar zwarte piet gaat, het word gewoonweg gezien als een aanval op de nederlandse cultuur.
Elke burger in Nederland heeft gelijke rechten . Dat is een fundamentele waarde in de Nederlandse cultuur. En zeker wbt vrije meningsuiting.quote:Iets waar immigranten eerlijk gezegd niets over te vertellen hebben
Uiteraard, iedereen die niet tegen Zwarte Piet is is immers een "vreemdelingenhater".quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:58 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Helaas overdrijven vreemdelingenhaters zo met deze visie
Boze aandachtshoeren, dat lijkt me een betere omschrijving.quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:11 schreef WhateverWhatever het volgende:
AMSTERDAM -
Tegenstanders van Zwarte Piet kunnen uiting geven aan hun onvrede over het hulpje van Sinterklaas, door de intocht van de goedheiligman letterlijk demonstratief de rug toe te keren. Stichting Nederland Wordt Beter roept al haar sympathisanten op tot een stil protest tijdens de verschillende intochten die komend weekeinde overal in het land worden georganiseerd.
Op de Facebookpagina van de stichting, onder meer bekend van de actie Zwarte Piet is Racisme, staat dinsdag te lezen dat iedereen die 'op een vreedzame manier zijn afkeuring van de racistische karikatuur kenbaar wil maken' zondag om 13.00 uur naar de Dam in Amsterdam moet komen. „Hier keren wij onze rug naar de optocht als deze langskomt.”
Ook tijdens andere intochten, zoals de landelijke in Groningen op zaterdag, kan actie worden gevoerd. Nederland Wordt Beter geeft als suggestie om verkleed te gaan als alternatief voor Zwarte Piet. „Ga als Roetveeg Piet, Regenboog Piet. Laat zien hoe leuk een alternatieve piet kan zijn.”
De organisatie benadrukt dat de protesten verstandig, positief en vreedzaam moeten blijven. „Hou er rekening mee dat het dragen van een Zwarte Piet is Racisme T-shirt felle reacties kan uitlokken. Ga niet in op provocaties.”
Zucht..... Het is gewoon een kinderfeest, sorry kindjes van Nederland dat boze volwassen mensen hierover zo`n ruzie maken!
Afdwingen heeft niets met vrije meningsuiting te maken.quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:58 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
[..]
Elke burger in Nederland heeft gelijke rechten . Dat is een fundamentele waarde in de Nederlandse cultuur. En zeker wbt vrije meningsuiting.
Daarbij: Men kan niet bezig blijven immigranten als buitenlanders te beschouwen . Op een zeker moment zijn het gewoon Nederlanders geworden.
In Amerika heeft men die grenslijn zo geformuleerd: iedereen in de usa geboren is amerikaan .
En jij overdrijft nooit he? Met je 'vreemdelingenhaters' en je gelieg over de cijfers.quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:58 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
[..]
Elke burger in Nederland heeft gelijke rechten . Dat is een fundamentele waarde in de Nederlandse cultuur. En zeker wbt vrije meningsuiting.
Daarbij: Men kan niet bezig blijven immigranten als buitenlanders te beschouwen . Op een zeker moment zijn het gewoon Nederlanders geworden.
In Amerika heeft men die grenslijn zo geformuleerd: iedereen in de usa geboren is amerikaan .
Dat is jouw meningquote:Op dinsdag 12 november 2013 18:01 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Uiteraard, iedereen die niet tegen Zwarte Piet is is immers een "vreemdelingenhater".
Ach kom zeg, doe niet zo schijnheilig.quote:
Het betreft hier natuurlijk merendeels niet zomaar immigranten; maar mensen uit onze (voormalige) koloniën; wiens voorouders mogelijk door onze voorouders als slaaf werden gehouden/doorverkocht/etc. En die nu klagen dat wij daar nog steeds mee lopen te pronken.quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:27 schreef Rhalius het volgende:
Iets waar immigranten eerlijk gezegd niets over te vertellen hebben.
Welke cijfers. Welke quotes. Geef een linkje.quote:Op dinsdag 12 november 2013 18:08 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
En jij overdrijft nooit he? Met je 'vreemdelingenhaters' en je gelieg over de cijfers
Schijnheil dat je d'r bentquote:Op dinsdag 12 november 2013 18:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Welke cijfers. Welke quotes. Geef een linkje.
Ik overdrijf in ieder geval met roepen het is een aanval op one cultuur.
Dat is zo geschift....en ook eng. Er zit iets absoluuts in die attitude
Dat is wat zij ervan vinden, heb zelf als kind (en nogmaals: het is een kinderfeest) nooit het idee dat hier de slavernij of het koloniale tijdperk mee verheerlijkt zou worden. Waar die mythe vandaan komt is me dan ook nog steeds een compleet raadsel.quote:Op dinsdag 12 november 2013 18:09 schreef Aanstootgevend het volgende:
En die nu klagen dat wij daar nog steeds mee lopen te pronken.
je hebt weer geen argumenten?quote:Op dinsdag 12 november 2013 18:12 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Schijnheil dat je d'r bentDe cijfers waar je elke versie in deze reeks mee komt, tijgert
En de grootste engnek in deze reeks ben jij hoor
Ik heb heel veel argumenten. En de jouwe heb ik allemaal al weerlegd. Jij wil alleen maar je "Boehoe, allemaal racisten hier!"-riedeltje weer afdraaien zodat je je weer lekker goed voelt. Daar ga ik tegenin. Elke nieuwe versie herhaal je je gelul en elke nieuwe versie ga ik er tegenin. Je lult uit je nek en dat mag iedereen wetenquote:Op dinsdag 12 november 2013 18:16 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
je hebt weer geen argumenten?
en dan maar trollen... ?
De paar journalisten die na de eerste meldingen van dit schokkende incident echt kwamen kijken (in plaats van elkaar na te schrijven) om een ooggetuigeverslag te kunnen geven van de extremistische jihadisering die deze islamitische enclave heette te teisteren, troffen in het gebouw tot hun verbazing overal kerstbomen aan, behalve dan op die ene centrale plek.quote:Op dinsdag 12 november 2013 14:25 schreef Bluesdude het volgende:
Heb je het over die ene kerstboom in de aula van een hogeschool ?
Schandalig is de ophef daarna. Bekrompen monoculturalisme.
Maar verder doe ik niet aan generaliseren of liegen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:43 schreef arjan1112 het volgende:
ok. mensen die GroenLinks stemmen zijn typische 'weg met ons' figuren
ben je nou blij ?
Nee hoor, de gemiddelde arbeider was in die tijd (veel) slechter af dan de gemiddelde slaaf. Nog afgezien van het feit dat 99,999999999999999% van onze voorouders helemaal niets met die slavernij te maken had.quote:Op dinsdag 12 november 2013 18:09 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Het betreft hier natuurlijk merendeels niet zomaar immigranten; maar mensen uit onze (voormalige) koloniën; wiens voorouders mogelijk door onze voorouders als slaaf werden gehouden/doorverkocht/etc. En die nu klagen dat wij daar nog steeds mee lopen te pronken.
Of die klacht terecht is of niet is de eigenlijke discussie - maar stellen dat hij niet eens gevoerd mag worden "omdat het immigranten zijn" is nogal kortzichtig.
Sterker nog: dat geeft de racisme roepers deels gelijk.
Doe eens een link naar een artikel waarin iemand van GL "weg met ons" zegt?quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:43 schreef arjan1112 het volgende:
mensen die GroenLinks stemmen zijn typische 'weg met ons' figuren
Nu alleen nog even opzoeken waar hij dat letterlijk zo heeft gezegd, of dat hij gewoon in de bekende Telegraafval is getrapt waardoor het lijkt alsóf hij iets helemaal spontaan uit zichzelf zegt...quote:Op dinsdag 12 november 2013 20:07 schreef Ludd het volgende:
Ik zag gisterenavond bij Pownews dat een maatschappijleraar een voorstander was van geweld tegen zwarte Pieten.
quote:Op dinsdag 12 november 2013 20:19 schreef DarkSkywise het volgende:
[..]
Nu alleen nog even opzoeken waar hij dat letterlijk zo heeft gezegd, of dat hij gewoon in de bekende Telegraafval is getrapt waardoor het lijkt alsóf hij iets helemaal spontaan uit zichzelf zegt...
http://www.geenstijl.nl/m(...)en_niet_zeker_t.htmlquote:Op dinsdag 12 november 2013 20:19 schreef DarkSkywise het volgende:
[..]
Nu alleen nog even opzoeken waar hij dat letterlijk zo heeft gezegd, of dat hij gewoon in de bekende Telegraafval is getrapt waardoor het lijkt alsóf hij iets helemaal spontaan uit zichzelf zegt...
De beelden spraken voor zich, vond je niet?quote:Op dinsdag 12 november 2013 20:19 schreef DarkSkywise het volgende:
[..]
Ook zoiets, ja.quote:
Gemonteerde beelden zeggen me niet zo veel en al helemaal niet als ze afkomstig zijn van degene die een half jaar oud verhaal tot "de VN" die Sinterklaas wilde verbieden wist op te blazen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 20:24 schreef Ludd het volgende:
De beelden spraken voor zich, vond je niet?
Als die meneer het niet zo had gezegd hadden zowel hijzelf als de school waarvoor hij werkt al lang moord en brand geschreeuwd. Vooralsnog blijft het doodstil... Mooi staaltje shooting the messenger van jequote:Op dinsdag 12 november 2013 21:48 schreef DarkSkywise het volgende:
[..]
Gemonteerde beelden zeggen me niet zo veel en al helemaal niet als ze afkomstig zijn van degene die een half jaar oud verhaal tot "de VN" die Sinterklaas wilde verbieden wist op te blazen.
Zijn we vergeten hoe die mevrouw op het Malieveld opeens "niet de slimste" was?
Steisand-effect. En ze zullen toch eerst de ongemonteerde versie te pakken moeten krijgen, want tegen het leger advocaten van de Telegraaf c.s. kunnen maar weinig mensen op.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:00 schreef IntensiveGary het volgende:
Als die meneer het niet zo had gezegd hadden zowel hijzelf als de school waarvoor hij werkt al lang moord en brand geschreeuwd. Vooralsnog blijft het doodstil...
Aangezien er wisselende beelden zijn, is het óf gemonteerd, óf geregisseerd, óf allebei. Kies maar.quote:Mooi staaltje shooting the messenger van je
Ik weet hoe het werkt. En ik weet dat bovenstaand scenario is hoe je het graag had gezien. Maar nogmaals, men had moord en brand geschreeuwd als het uit zijn verband was gerukt en Dhr Grot had dan ook gisteravond bij nieuwsuur of P&W alle ruimte gehad z'n straatje schoon te vegen. Ook dat had je met je 22 jaar ervaring moeten weten.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:37 schreef DarkSkywise het volgende:
[..]
Steisand-effect.
[..]
Aangezien er wisselende beelden zijn, is het óf gemonteerd, óf geregisseerd, óf allebei. Kies maar.
Het is trouwens doodnormaal om bij een ééncamerasetup eerst de antwoorden en daarna de vragen op te nemen. Bij een eerlijke interviewer zijn dat dezelfde vragen (hooguit wat gelikter verwoord), maar het is echt niet zo moeilijk om ergens een totaal ander interview van te maken.
Voorbeeld (niet verbatim):
- "Wat gaat er nu gebeuren?"
- "We gaan natuurlijk door met aktievoeren."
- "Kunnen we gewelddadige akties verwachten?"
- "Niet van onze kant."
- "Maar stel nu dat er mensen gewelddadig worden, wat is dan het ergste dat volgens u kan gebeuren?"
- "Dat er zwarte pieten in elkaar worden geslagen. Maar dat keur ik ten strengste af."
- "U heeft er geen begrip voor?"
- "Absoluut niet."
- "Ook niet een heel klein beetje?" *push push push*
- "Ik kan wel begrijpen als dat gebeurt. Maar zal geweld nooit goedkeuren."
Knip, knip, knip.
- "Dat er zwarte pieten in elkaar worden geslagen."
- (insert nieuwe vraag} "U keurt geweld tegen zwarte pieten dus goed?"
- "Ik kan wel begrijpen als dat gebeurt."
Kijkcijfers, kijkcijfers, kijkcijfers.
(Ik heb zelf 22 jaar o.a. professioneel audiomontagewerk gedaan. Als je maar genoeg materiaal hebt, kun je iemand alles laten zeggen.)
Dit.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:00 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Als die meneer het niet zo had gezegd hadden zowel hijzelf als de school waarvoor hij werkt al lang moord en brand geschreeuwd. Vooralsnog blijft het doodstil... Mooi staaltje shooting the messenger van je
Wie weet was het wel een blanke die zwart gemaakt is , in opdracht van de PVV en die met de stem van André van Duin zinnen voordroeg die zijn geschreven door stro mannen van de NSA die in opdracht van Poetin handelde en dat deze video uiteindelijk handig gemonteerd is door mannen van de BVD , allemaal met meer dan 22 jaar ervaring o.a. professioneel audiomontagewerk.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:37 schreef DarkSkywise het volgende:
[..]
Steisand-effect. En ze zullen toch eerst de ongemonteerde versie te pakken moeten krijgen, want tegen het leger advocaten van de Telegraaf c.s. kunnen maar weinig mensen op.
[..]
Aangezien er wisselende beelden zijn, is het óf gemonteerd, óf geregisseerd, óf allebei. Kies maar.
Het is trouwens doodnormaal om bij een ééncamerasetup eerst de antwoorden en daarna de vragen op te nemen. Bij een eerlijke interviewer zijn dat dezelfde vragen (hooguit wat gelikter verwoord), maar het is echt niet zo moeilijk om ergens een totaal ander interview van te maken.
Voorbeeld (niet verbatim):
- "We gaan natuurlijk door met aktievoeren."
- "Kunnen we gewelddadige akties verwachten?"
- "Niet van onze kant."
- "Maar stel nu dat er mensen gewelddadig worden, wat is dan het ergste dat volgens u kan gebeuren?"
- "Dat er zwarte pieten in elkaar worden geslagen. Maar dat keur ik ten strengste af."
- "U heeft er geen begrip voor?"
- "Absoluut niet."
- "Ook niet een heel klein beetje?" *push push push*
- "Ik kan wel begrijpen als dat gebeurt. Maar ik zal geweld nooit goedkeuren."
Knip, knip, knip.
- "Dat er zwarte pieten in elkaar worden geslagen."
- (insert nieuwe vraag} "U keurt geweld tegen zwarte pieten dus goed?"
- "Ik kan wel begrijpen als dat gebeurt."
Kijkcijfers, kijkcijfers, kijkcijfers.
(Ik heb zelf 22 jaar o.a. professioneel audiomontagewerk gedaan. Als je maar genoeg materiaal hebt, kun je iemand alles laten zeggen.)
Zolang je de ongemonteerde versie niet in bezit hebt, heb je niks om mee te vegen. Iedereen kent inmiddels de Telegraafversie en als Grot met een beduidend ander verhaal komt, moet hij óf met hard bewijs komen, óf hij wordt weggelachen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:41 schreef IntensiveGary het volgende:
Maar nogmaals, men had moord en brand geschreeuwd als het uit zijn verband was gerukt en Dhr Grot had dan ook gisteravond bij nieuwsuur of P&W alle ruimte gehad z'n straatje schoon te vegen.
Ongemonteerde versie please?quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:44 schreef Lavenderr het volgende:
Meneer was duidelijk genoeg. Ondanks het stotteren. Kunnen we met de beste wil van de wereld niets anders van maken.
Inhoud bevalt niet "dus het zal wel zo gemonteerd...nee, het ís zo gemonteerd"...quote:
Wishful thinking, aannames, drogredenen en stromannen. Vooralsnog zijn jouw posts minstens even onbetrouwbaar als het nieuws van de Telegraaf.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:56 schreef DarkSkywise het volgende:
[..]
Zolang je de ongemonteerde versie niet in bezit hebt, heb je niks om mee te vegen. Iedereen kent inmiddels de Telegraafversie en als Grot met een beduidend ander verhaal komt, moet hij óf met hard bewijs komen, óf hij wordt weggelachen.
Maar ach, wat jammer nou, de ongemonteerde versie hebben ze per ongeluk gewist. Of ze zijn hem kwijt. Of allebei. Of "een stagiar" (altijd populair) heeft er snoeiharde porno overheen gezet.
En nee, dat is niet "wat ik wil zien", er is een reden waarom dit soort materiaal geen geldig bewijs is.
Dat dus. Enneh, wie eist bewijst. Laat meneer DarkSkywise maar aantonen dat het bullshit is. Dan neem ik m'n woorden terug.quote:Op dinsdag 12 november 2013 23:00 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Inhoud bevalt niet "dus het zal wel zo gemonteerd...nee, het ís zo gemonteerd"...
enquote:Op dinsdag 12 november 2013 22:56 schreef DarkSkywise het volgende:
[..]
Zolang je de ongemonteerde versie niet in bezit hebt, heb je niks om mee te vegen. Iedereen kent inmiddels de Telegraafversie en als Grot met een beduidend ander verhaal komt, moet hij óf met hard bewijs komen, óf hij wordt weggelachen.
Maar ach, wat jammer nou, de ongemonteerde versie hebben ze per ongeluk gewist. Of ze zijn hem kwijt. Of allebei. Of "een stagiar" (altijd populair) heeft er snoeiharde porno overheen gezet.
En nee, dat is niet "wat ik wil zien", er is een reden waarom dit soort materiaal geen geldig bewijs is.
Ik moest lachen.quote:(Ik heb zelf 22 jaar o.a. professioneel audiomontagewerk gedaan. Als je maar genoeg materiaal hebt, kun je iemand alles laten zeggen.)
Ach, de Sint daalt anders al jaren in populariteit...quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:11 schreef WhateverWhatever het volgende:
AMSTERDAM -
Er zijn mensen hier op FOK! die dergelijke oproepen zien als een oproep tot geweld. Althans, als het gaat om een oproep die IK doe. Er zijn door die personen vast redenen uit de duim te zuigen om dit goed te praten, maar ik vind het vooral ubersneu dat je een kinderfeest op deze manier gaat dwarsbomen. Dan ben je het doodschoppen echt niet waard.quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:11 schreef WhateverWhatever het volgende:
AMSTERDAM -
geregistreerd op: donderdag 30 september 1999quote:Op woensdag 13 november 2013 09:01 schreef Zwarte_Piet het volgende:
Wat een triestheid allemaal. Ik ben gewoon okay!
Grappig dat je dat noemt. Ik had de indruk dat de strijd tussen Sinterklaas en de Kerstman al ergens in de jaren '90 was gestreden, en -in elk geval voor zover het gezinnen met kleine kinderen betreft- vooralsnog in het voordeel van Sinterklaas was beslecht. Volgens Ineke Strouken van het Nederlands Centrum voor Volkscultuur lijkt het feest de laatste jaren alleen maar populairder te worden. Zie http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)mmens-populair.dhtml en http://www.spitsnieuws.nl(...)stand-plugt-kerstman.quote:Op woensdag 13 november 2013 08:38 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ach, de Sint daalt anders al jaren in populariteit...
Door Amerikaanse TV series neemt de populariteit en ook het bijbehorende geloven in de Kerstman steeds meer toe.. Sommige gezinnen vieren geeneens Sinterklaas meer...
quote:"De enige die populairder is dan Sinterklaas, is Zwarte Piet, zo blijkt. Omdat die toch wat toegankelijker is dan zo’n strenge bisschop."
Ik vind het veel sneuer dat mensen die kritiek uiten op Zwarte Piet met de dood bedreigd worden.quote:Op woensdag 13 november 2013 08:55 schreef Danny het volgende:
[..]
Er zijn mensen hier op FOK! die dergelijke oproepen zien als een oproep tot geweld. Althans, als het gaat om een oproep die IK doe. Er zijn door die personen vast redenen uit de duim te zuigen om dit goed te praten, maar ik vind het vooral ubersneu dat je een kinderfeest op deze manier gaat dwarsbomen. Dan ben je het doodschoppen echt niet waard.
Krijg je weer de Zwarte Piet toebedeeld.quote:Op woensdag 13 november 2013 08:55 schreef Danny het volgende:
Er zijn mensen hier op FOK! die dergelijke oproepen zien als een oproep tot geweld. Althans, als het gaat om een oproep die IK doe.
Ach, maatschappijleerdocenten die toejuichen dat zwarte pieten in elkaar worden geslagen scoren bij mij ook niet hoog. Van tokkies verwachtje niet anders. Iemand die kinderen lesgeeft, in Maatschappijleer nota bene, zou beter moeten weten. En dan heb ik het nog niet eens gehad over mislukte rappertjes die reporters aanvliegen...quote:Op woensdag 13 november 2013 09:28 schreef Unquote het volgende:
[..]
Ik vind het veel sneuer dat mensen die kritiek uiten op Zwarte Piet met de dood bedreigd worden.
Ik ben van alle tijden.quote:Op woensdag 13 november 2013 09:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Jij bent zelfs van voor de hele Pieten discussie
163 jaar toch ?quote:
Dat is het ook. Net zo sneu als dit:quote:Op woensdag 13 november 2013 09:28 schreef Unquote het volgende:
[..]
Ik vind het veel sneuer dat mensen die kritiek uiten op Zwarte Piet met de dood bedreigd worden.
Ik wil alleen maar zeggen dat mensen die anderen bedreigen (van welke kant van de discussie dan ook) vele malen triester zijn dan mensen die geweldloos opkomen voor hun idealen.quote:Op woensdag 13 november 2013 09:31 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ach, maatschappijleerdocenten die toejuichen dat zwarte pieten in elkaar worden geslagen scoren bij mij ook niet hoog. Van tokkies verwachtje niet anders. Iemand die kinderen lesgeeft, in Maatschappijleer nota bene, zou beter moeten weten. En dan heb ik het nog niet eens gehad over mislukte rappertjes die reporters aanvliegen...
Ik weiger dingen te lezen/kijken op GS.quote:Op woensdag 13 november 2013 09:35 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat is het ook. Net zo sneu als dit:
http://www.geenstijl.nl/m(...)school_van_de_z.html
even dat filmpje kijken.
je weigert dus argumenten te zien. weet ik meteen hoe serieus ik je trollaccount moet nemen.quote:Op woensdag 13 november 2013 09:36 schreef Unquote het volgende:
[..]
Ik weiger dingen te lezen/kijken op GS.
Het is een leugenachtige ranzige kutsite die totaal niet te vertrouwen is. Daarom wil ik er niets mee te maken hebben. Ben je tegenwoordig meteen een troll als je die pauperdebielen van GS niet serieus wil nemen?quote:Op woensdag 13 november 2013 09:37 schreef Danny het volgende:
[..]
je weigert dus argumenten te zien. weet ik meteen hoe serieus ik je trollaccount moet nemen.
Het is niettemin een leuk filmpje. De leerlingen van de bekende docent maatschappijleer leggen op genuanceerde en beschaafde wijze uit waarom zij vinden dat er een einde aan de zwarte Piet traditie moet komen. Compleet met grondige onderbouwing en suggesties voor alternatieven.quote:Op woensdag 13 november 2013 09:36 schreef Unquote het volgende:
[..]
Ik weiger dingen te lezen/kijken op GS.
In dit geval absoluut. Bovendien overdrijf je schromelijk.quote:Op woensdag 13 november 2013 09:39 schreef Unquote het volgende:
[..]
Het is een leugenachtige ranzige kutsite die totaal niet te vertrouwen is. Daarom wil ik er niets mee te maken hebben. Ben je tegenwoordig meteen een troll als je die pauperdebielen van GS niet serieus wil nemen?
Nee, dat zei je niet. Je had het alleen over de prokant. Nu nuanceer je pasquote:Op woensdag 13 november 2013 09:35 schreef Unquote het volgende:
[..]
Ik wil alleen maar zeggen dat mensen die anderen bedreigen (van welke kant van de discussie dan ook) vele malen triester zijn dan mensen die geweldloos opkomen voor hun idealen.
Nee, wel een ongeloofwaardige discussiepartnerquote:Op woensdag 13 november 2013 09:39 schreef Unquote het volgende:
[..]
Het is een leugenachtige ranzige kutsite die totaal niet te vertrouwen is. Daarom wil ik er niets mee te maken hebben. Ben je tegenwoordig meteen een troll als je die pauperdebielen van GS niet serieus wil nemen?
je bent een pauperdebiel als je een argument niet wilt zien, maar wel gewoon doet alsof je serieus in discussie gaat.quote:Op woensdag 13 november 2013 09:39 schreef Unquote het volgende:
[..]
Wat jij wil. Je wil een leugenachtige kutsite als bron gebruiken, dan moet je ook niet raar opkijken als ik die bron niet wil aanvoeren. Kan ik ook wel de speld gaan gebruiken als bron, neem jij toch ook niet serieus?quote:Op woensdag 13 november 2013 09:43 schreef Danny het volgende:
[..]
je bent een pauperdebiel als je een argument niet wilt zien, maar wel gewoon doet alsof je serieus in discussie gaat.
het gaat om een filmpje waarin mensen gewoon iets tegen de camera vertellen. dat filmpje staat toevallig op GS. Maar hej, hierboven staan er ook twee. Dan kijk je die. Of passen die beelden ook niet bij jouw trollstandpunt?quote:Op woensdag 13 november 2013 09:46 schreef Unquote het volgende:
[..]
Wat jij wil. Je wil een leugenachtige kutsite als bron gebruiken, dan moet je ook niet raar opkijken als ik die bron niet wil aanvoeren. Kan ik ook wel de speld gaan gebruiken als bron, neem jij toch ook niet serieus?
GS bepaald wat er gebruikt wordt voor de camera, zij bepalen wie ze interviewen. Als jij dat allemaal vertrouwd en eerlijk vindt moet jij dat weten, ik niet. Maar oh wat loop ik te trollen zeg, dat ik de grootste kutsite van Nederland niet wil bezoeken.quote:Op woensdag 13 november 2013 09:47 schreef Danny het volgende:
[..]
het gaat om een filmpje waarin mensen gewoon iets tegen de camera vertellen. dat filmpje staat toevallig op GS. Maar hej, hierboven staan er ook twee. Dan kijk je die. Of passen die beelden ook niet bij jouw trollstandpunt?
quote:Op woensdag 13 november 2013 09:49 schreef Unquote het volgende:
[..]
GS bepaald wat er gebruikt wordt voor de camera, zij bepalen wie ze interviewen. Als jij dat allemaal vertrouwd en eerlijk vindt moet jij dat weten, ik niet. Maar oh wat loop ik te trollen zeg, dat ik de grootste kutsite van Nederland niet wil bezoeken.
Feit blijft dat het daadwerkelijk een filmpje is van de leerlingen van die school.quote:Op woensdag 13 november 2013 09:46 schreef Unquote het volgende:
[..]
Wat jij wil. Je wil een leugenachtige kutsite als bron gebruiken, dan moet je ook niet raar opkijken als ik die bron niet wil aanvoeren. Kan ik ook wel de speld gaan gebruiken als bron, neem jij toch ook niet serieus?
Net als de NOS .......quote:Op woensdag 13 november 2013 09:49 schreef Unquote het volgende:
[..]
GS bepaald wat er gebruikt wordt voor de camera, zij bepalen wie ze interviewen.
Heb je een leesprobleem? Ik zeg alleen dat IK persoonlijk niks te maken wil hebben met GS. That's it. Ik heb geen oordeel over individuele stukken, want ik kijk ze niet. Alle mensen van GS en alles wat ik in het verleden gelezen/gezien heb daar is leugenachtig en ranzig. Daarom kom ik er niet. Dat is alles wat ik zeg.quote:Op woensdag 13 november 2013 09:51 schreef Danny het volgende:
[..]
Dus als mensen dreigen maar dit tegen GS of Powned doen dan telt het niet?
Dus als exact hetzelfde filmpje op youtube had gestaan was het wel goed ?quote:Op woensdag 13 november 2013 09:52 schreef Unquote het volgende:
[..]
Heb je een leesprobleem? Ik zeg alleen dat IK persoonlijk niks te maken wil hebben met GS. That's it. Ik heb geen oordeel over individuele stukken, want ik kijk ze niet. Alle mensen van GS en alles wat ik in het verleden gelezen/gezien heb daar is leugenachtig en ranzig. Daarom kom ik er niet. Dat is alles wat ik zeg.
Gaat erom wie het gemaakt heeft, niet om waar het staat. Als iemand op facebook een GS filmpje deelt kijk ik het ook niet.quote:Op woensdag 13 november 2013 09:53 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Dus als exact hetzelfde filmpje op youtube had gestaan was het wel goed ?
Ok
Klopt. Zeer verfrissend.quote:Op woensdag 13 november 2013 09:54 schreef kalinhos het volgende:
GS. was overigens een van de eerste sites die wel aangaf dat ZP een racistisch iets is.
inderdaadquote:Op woensdag 13 november 2013 09:51 schreef Danny het volgende:
[..]
Dus als mensen dreigen maar dit tegen GS of Powned doen dan telt het niet?
Met een filmpje van die "objectieve" Vara of zelfs de Nos of een stukje op joop.nl heb je waarschijnlijk minder moeite, naar ik aanneem?quote:Op woensdag 13 november 2013 09:55 schreef Unquote het volgende:
[..]
Gaat erom wie het gemaakt heeft, niet om waar het staat. Als iemand op facebook een GS filmpje deelt kijk ik het ook niet.
Staan ook vaak genoeg leugens in, maar in ieder geval wordt iedereen daar in zijn waarde gelaten en wordt het op een normale manier gebracht. In tegenstelling tot GS waarbij nieuwsberichten worden herschreven naar de smaak van 1 of andere rechtse amoebe met een toetsenbord zodat er alleen maar staat wat hij wil dat er staat.quote:Op woensdag 13 november 2013 09:59 schreef Jian het volgende:
[..]
Met een filmpje van die "objectieve" Vara of zelfs de Nos of een stukje op joop.nl heb je waarschijnlijk minder moeite, naar ik aanneem?
dat gebeurt hier ook. ga eens gauw weg hier.quote:Op woensdag 13 november 2013 10:05 schreef Unquote het volgende:
[..]
Staan ook vaak genoeg leugens in, maar in ieder geval wordt iedereen daar in zijn waarde gelaten en wordt het op een normale manier gebracht. In tegenstelling tot GS waarbij nieuwsberichten worden herschreven naar de smaak van 1 of andere rechtse amoebe met een toetsenbord zodat er alleen maar staat wat hij wil dat er staat.
Wie gebruikt fok dan ook als bron voor zijn nieuws?quote:Op woensdag 13 november 2013 10:07 schreef Danny het volgende:
[..]
dat gebeurt hier ook. ga eens gauw weg hier.
quote:Op woensdag 13 november 2013 10:07 schreef Danny het volgende:
[..]
dat gebeurt hier ook. ga eens gauw weg hier.
Dus als je een leugen maar op een normale manier brengt is het niet erg?quote:Op woensdag 13 november 2013 10:05 schreef Unquote het volgende:
[..]
Staan ook vaak genoeg leugens in, maar in ieder geval wordt iedereen daar in zijn waarde gelaten en wordt het op een normale manier gebracht. In tegenstelling tot GS waarbij nieuwsberichten worden herschreven naar de smaak van 1 of andere rechtse amoebe met een toetsenbord zodat er alleen maar staat wat hij wil dat er staat.
quote:Op woensdag 13 november 2013 10:09 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dus als je een leugen maar op een normale manier brengt is het niet erg?
Minder erg dan wanneer je iemand persoonlijk schoffeert omdat je het niet met hem eens bent, en je achterban voorliegt zodat zij ook nog lekker een duit in het zakje doen om iemand belachelijk te maken, te beledigen en te bedreigen.quote:Op woensdag 13 november 2013 10:09 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar het waren hier toch echt de leerlingen zelf die aan het woord waren.quote:Op woensdag 13 november 2013 10:05 schreef Unquote het volgende:
[..]
Hoog tijd dat Richard de Mos het daar gaat overnemen samen met Joost Eerdmans.quote:Op woensdag 13 november 2013 10:06 schreef De_Coulance het volgende:
GeenStijl is gewoon steeds meer de extreemrechtse koers opgegaan. Vrij normaal dat niemand het meer wil lezen. Hun bezoekersaantallen en reacties nemen gestaag af.
Zoals het liegen over zwarte Piet die zwart is van roet?quote:Op woensdag 13 november 2013 10:09 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hier ben ik maar gestopt "er staan vaak genoeg leugens in, .... maar in elk geval wordt iedereen daar in zijn waarde gelaten" Dat spoort niet echt, hè als je eerlijk bent.quote:Op woensdag 13 november 2013 10:05 schreef Unquote het volgende:
[..]
Staan ook vaak genoeg leugens in, maar in ieder geval wordt iedereen daar in zijn waarde gelaten ....
Tolerantie toch?quote:Op woensdag 13 november 2013 10:13 schreef De_Coulance het volgende:
In een poging om nog verder te gaan dan GS staan er tegenwoordig zuiver racistische columns op de FP.
Wat vind Danny van dit onvervalst racisme op zijn frontpage?
http://frontpage.fok.nl/c(...)ed-racisme-moet.html
GS maakt ook altijd een hoop kabaal als een anti-islamspreker of rechtse smeerlap de mond gesnoerd wordt (bijv. ontslagen ergens of website uit de lucht gehaald) maar als hetzelfde met linkse websites gebeurd staan ze te klappen en te juichen, want die stinkhippies moeten eens ophouden hun recht op vrijheid van meningsuiting te gebruiken.quote:Op woensdag 13 november 2013 10:13 schreef De_Coulance het volgende:
In een poging om nog verder te gaan dan GS staan er tegenwoordig zuiver racistische columns op de FP.
Wat vind Danny van dit onvervalst racisme op zijn frontpage?
http://frontpage.fok.nl/c(...)ed-racisme-moet.html
Jij bent er toch ook gewoon nog steeds .....quote:Op woensdag 13 november 2013 10:17 schreef De_Coulance het volgende:
Tolerantie voor slechts één extreme richting is geen tolerantie..
Nee idd. Het is die ene richting die getolereerd wordt.quote:Op woensdag 13 november 2013 10:17 schreef De_Coulance het volgende:
Tolerantie voor slechts één extreme richting is geen tolerantie..
En vice versa, maar als die "linkerkant" dat doet heb je daar gewoon minder moeite mee?!quote:Op woensdag 13 november 2013 10:17 schreef Unquote het volgende:
[..]
GS maakt ook altijd een hoop kabaal als een anti-islamspreker of rechtse smeerlap de mond gesnoerd wordt (bijv. ontslagen ergens of website uit de lucht gehaald) maar als hetzelfde met linkse websites gebeurd staan ze te klappen en te juichen, want die stinkhippies moeten eens ophouden hun recht op vrijheid van meningsuiting te gebruiken.
Als ik Danny nog een keer voor xenofoob uitmaak heb ik een ban. Bron: Dannyquote:Op woensdag 13 november 2013 10:18 schreef Jian het volgende:
[..]
Jij bent er toch ook gewoon nog steeds .....
Hoezo vice versa? Kijk bijvoorbeeld naar die striptekenaar die opgepakt werd, die kreeg ook uit allerlei linkse hoeken steun, mensen die het belachelijk vonden. Dus vice versa gaat dat echt minder op.quote:Op woensdag 13 november 2013 10:20 schreef Jian het volgende:
[..]
En vice versa, maar als die "linkerkant" dat doet heb je daar gewoon minder moeite mee?!
Precies. Maar daar gaat het niet eens om. Het gaat om de stuitende hypocrisie. Zeg dan gewoon eerlijk dat je een schurfthekel hebt aan bepaalde meningen en dat racistische columns kunnen op de nieuwe FP.quote:Op woensdag 13 november 2013 10:22 schreef Unquote het volgende:
[..]
Hoezo vice versa? Kijk bijvoorbeeld naar die striptekenaar die opgepakt werd, die kreeg ook uit allerlei linkse hoeken steun, mensen die het belachelijk vonden. Dus vice versa gaat dat echt minder op.
Dat is dan ook een persoonlijk aanval op een userquote:Op woensdag 13 november 2013 10:21 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Als ik Danny nog een keer voor xenofoob uitmaak heb ik een ban.
Nee, jij mag je nogal eens fanatische uitspraken hier in NWS doen!quote:En voor zover ik weet heb ik niet opgeroepen tot racisme en mag ik geen columns schrijven op de FP.
Zijn mening is subjectief dus, ..... en die van jou objectief?quote:Daarbij laat Danny meerdere malen duidelijk zien waar zijn sympathie ligt. Dit is dus helemaal geen voorbeelden van verschillende meningen tolereren maar het is pure hypocrisie. Daarbij worden er strafbare uitlatingen in die column gedaan.
Ja erg fanatisch ja, een racistische column racistisch noemen.quote:Op woensdag 13 november 2013 10:25 schreef Jian het volgende:
[..]
Dat is dan ook een persoonlijk aanval op een user
[..]
Nee, jij mag je nogal eens fanatische uitspraken hier in NWS doen!
[..]
Zijn mening is subjectief dus, ..... en die van jou objectief?
welke waarheid?quote:Op woensdag 13 november 2013 10:26 schreef De_Coulance het volgende:
Reageer eens Danny. Of durf je de waarheid niet te zeggen?
Zuiver racistische columns op je nieuwe FP waar je trots op bent.quote:
"Dus vice versa gaat dat echt minder op."quote:Op woensdag 13 november 2013 10:22 schreef Unquote het volgende:
[..]
Hoezo vice versa? Kijk bijvoorbeeld naar die striptekenaar die opgepakt werd, die kreeg ook uit allerlei linkse hoeken steun, mensen die het belachelijk vonden. Dus vice versa gaat dat echt minder op.
dat zuig je uit je duim omdat?quote:Op woensdag 13 november 2013 10:28 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Zuiver racistische columns op je nieuwe FP waar je trots op bent.
Ik geef je een voorbeeld, jij stelt er helemaal niets tegenover behalve: ik heb gelijk, jij hebt ongelijk, doei. Goed beargumenteerd man, je zou bij GS moeten gaan werken, daar hebben ze ook maling aan argumentatie en gaan het liefst zo snel mogelijk op de man spelen.quote:Op woensdag 13 november 2013 10:29 schreef Jian het volgende:
[..]
"Dus vice versa gaat dat echt minder op."
Ja ja, aan de hand van dat voorbeeld heb je me overtuigd, NOT. Je bent zelf gewoon hartstikke subjectief (hypocriet) en dat maakt jouw mening wat mij betreft niet veel anders als die van GS!
Ik heb de behoefte niet om met voorbeeldjes te gaan gooien, ik heb geen enkele voorkeur voor GS uitgesproken, ik wijs jou slechts op je eigen hypocrisie, iets waar ik niet zo heel veel moeite voor hoef te doen omdat je die in je posts nogal benadrukt.quote:Op woensdag 13 november 2013 10:30 schreef Unquote het volgende:
[..]
Ik geef je een voorbeeld, jij stelt er helemaal niets tegenover behalve: ik heb gelijk, jij hebt ongelijk, doei. Goed beargumenteerd man, je zou bij GS moeten gaan werken, daar hebben ze ook maling aan argumentatie en gaan het liefst zo snel mogelijk op de man spelen.
Ga je met belangrijkere dingen bezig houden ofzo.quote:Op woensdag 13 november 2013 10:35 schreef De_Coulance het volgende:
Ah de waarheid over het racisme op de FP is te pijnlijk voor Danny.
Lekker alles wissen en weer dreigen met een ban.
Doe het dan gewoon kan iedereen zien hoe hypocriet je bent,
okquote:Op woensdag 13 november 2013 10:43 schreef De_Coulance het volgende:
Oké zonder de webshop van Quincy dan.
Racisme op de FP in deze column mag wel van Danny. A la Hitler wordt er gescholden op linkse landverraders en er wordt gesteld dat Allochtonen racisme verdienen: http://frontpage.fok.nl/c(...)ed-racisme-moet.html
Echter, wordt wel gedreigd met ban als je zegt dat de FP racisme verspreid. Erg hypocriet.
Nogmaals: Klagen over de berichtgeving/columns FP hoort elders en je weet dondersgoed waar.quote:Op woensdag 13 november 2013 10:43 schreef De_Coulance het volgende:
Racisme op de FP in deze column mag wel van Danny. A la Hitler wordt er gescholden op linkse landverraders en er wordt gesteld dat Allochtonen racisme verdienen: http://frontpage.fok.nl/c(...)ed-racisme-moet.html
Echter, wordt wel gedreigd met ban als je zegt dat de FP racisme verspreid. Erg hypocriet.
Ik praat toch met Danny?quote:Op woensdag 13 november 2013 10:47 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nogmaals: Klagen over de berichtgeving/columns FP hoort elders en je weet dondersgoed waar.
En hij is om de week te vinden bij een radiostation bij mij om de hoek, voor als je eens één op één in discussie wil met 'm..quote:Op woensdag 13 november 2013 10:47 schreef De_Coulance het volgende:
Quincy verkoopt anti-Pieten shirts mensen. 20 euro! Kan je hem ook meteen steunen. Dit mag u niet weten van Danny.
Wat wil je nu eigenlijk, behalve een ban om "je gelijk" via die weg te halen?quote:Op woensdag 13 november 2013 10:49 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Ik heb al gezegd dat ik die column niet door de beugel vindt kunnen en krijg geen serieus antwoord van Danny, dus ja.
Die column is blaartrekkend slecht en zou daarom alleen al niet geplaatst moeten worden wat mij betreft.quote:Op woensdag 13 november 2013 10:49 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Ik heb al gezegd dat ik die column niet door de beugel vindt kunnen en krijg geen serieus antwoord van Danny, dus ja.
Het 'Theo van Gogh' arrest beschermt helaas ook de echte randdebielen met een internetverbinding. Daar doe je inderdaad weinig aan.quote:Op woensdag 13 november 2013 10:52 schreef Jian het volgende:
[..]
Wat wil je nu eigenlijk, behalve een ban om "je gelijk" via die weg te halen?
Aan columnisten wordt door de Nederlandse rechter een grote mate van vrijheid toegekend in hun columns. Deze vrijheid kan zich ook uitstrekken tot teksten die, als ze buiten een column geschreven zouden zijn, als kwetsend of beledigend gekenmerkt worden.
Je kunt over de inhoud en stijl van de betreffende column discussiëren, maar waarom hem censureren?
Fixed that for you, verder zijn we het dus eens.quote:Op woensdag 13 november 2013 10:57 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het 'Theo van Gogh' arrest beschermt helaas ook de echte randdebielen met een internetverbinding. Daar doe je inderdaad weinig aan.
Kloptquote:Op woensdag 13 november 2013 10:57 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het 'Theo van Gogh' arrest beschermt helaas ook de echte randdebielen met een internetverbinding. Daar doe je inderdaad weinig aan.
De stijlfiguur 'ironie' is niet aan elke schrijver besteed. Ook mensen die het wel kunnen moeten oppassen, omdat het publiek het ook niet altijd begrijpt:quote:Op woensdag 13 november 2013 10:54 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Die column is blaartrekkend slecht en zou daarom alleen al niet geplaatst moeten worden wat mij betreft.
Hij is zo slecht dat het gebruikte stijlfiguur niet tot uiting komt en er bij iets minder slimme lezers de illusie kan ontstaan dat het inderdaad een racistisch stukkie tekst zou kunnen zijn.
De user die ´m schreef staat volgens mij juist bekend als een tikkie linksig...
Volgens mij weet jij dit echter ook best, want je bent niet op je achterhoofd gevallen. Je maakt er een nu een persoonlijke hakpartij richting Danny van en/of je probeert het topic zodanig te laten ontsporen dat het gesloten wordt (beproefde tactiek van de -edit-kliek). Hoe dan ook, het is mijns inziens beneden je niveau.
Eens. Daarom inderdaad oppassen. De FP column had ik dan ook nooit geplaatst. Maar goed, het is Danny's site en dus zijn feestje. Dit pleit dan niet voor hem, wat dan weer wel voor hem pleit is dat 'ie hem onwelgevallige meningen wel gewoon laat staan en dat je tot op zekere hoogte zelfs flink tegen 'm aan kunt pissen. Zelfs zijn 'personeel' kan 'm en plein publique tegen de schenen schoppen. Dat siert 'm. Als ik zijn banknop tot mijn beschikking had gehad was het hier een stuk rustiger. En waarschijnlijk ook saaierquote:Op woensdag 13 november 2013 11:03 schreef Ryon het volgende:
[..]
De stijlfiguur 'ironie' is niet aan elke schrijver besteed. Ook mensen die het wel kunnen moeten oppassen, omdat het publiek het ook niet altijd begrijpt:
Mooi voorbeeld hiervan is ook de column van de Koning over de Zwarte Piet:
http://www.3fm.nl/nieuws/(...)n-van-Martijn-Koning
In de Nieuwe Revu gaf Martijn aan heel erg geschrokken te zijn van het grote aantal debielen dat daar dus de ironie niet in herkende, en hem steunbetuigingen opstuurde. Wat ook wel weer droevig is.
Een bijzonder betreurenswaardige beschuldiging.quote:Op woensdag 13 november 2013 10:54 schreef IntensiveGary het volgende:
Je maakt er een nu een persoonlijke hakpartij richting Danny van en/of je probeert het topic zodanig te laten ontsporen dat het gesloten wordt (beproefde tactiek van de POL-SC kliek).
U heeft gelijk. Correctie dan: Een deel van de POL-SC kliek.quote:Op woensdag 13 november 2013 11:09 schreef Reya het volgende:
[..]
Een bijzonder betreurenswaardige beschuldiging.
wie zegt dat IK die column heb geplaatst? Ik vind 'm ook abominabel slecht. Er zijn er zelfs twee die ik belabberd vind en die eigenlijk nooit geschreven hadden moeten worden. Maar als ik alles wat ik zelf niet leuk vind weg zou moeten halen dan zou FOK! 90% minder gevuld zijn.quote:Op woensdag 13 november 2013 11:08 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Eens. Daarom inderdaad oppassen. De FP column had ik dan ook nooit geplaatst. Maar goed, het is Danny's site en dus zijn feestje. Dit pleit dan niet voor hem, wat dan weer wel voor hem pleit is dat 'ie hem onwelgevallige meningen wel gewoon laat staan en dat je tot op zekere hoogte zelfs flink tegen 'm aan kunt pissen. Zelfs zijn 'personeel' kan 'm en plein publique tegen de schenen schoppen. Dat siert 'm. Als ik zijn banknop tot mijn beschikking had gehad was het hier een stuk rustiger. En waarschijnlijk ook saaier
fixed that tooquote:Op woensdag 13 november 2013 11:10 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
U heeft gelijk. Correctie dan: Een aanzienlijk deel van de -edit- kliek.
Dat bedoelde ik ook niet. Ik ga er niet vanuit dat je de redactie voert over alle content. Maar je hebt wel degelijk de macht om 'm te verwijderen en hoewel ik begrijp dat je dat zo min mogelijk wil doen om gezeik met je staf te voorkomen, had ik dat in dit geval toch zeker gedaan. Niet vanwege de controverse, maar vanwege de inderdaad abominabel slechte kwaliteit. Duidelijker zo?quote:Op woensdag 13 november 2013 11:10 schreef Danny het volgende:
[..]
wie zegt dat IK die column heb geplaatst? Ik vind 'm ook abominabel slecht. Er zijn er zelfs twee die ik belabberd vind en die eigenlijk nooit geschreven hadden moeten worden. Maar als ik alles wat ik zelf niet leuk vind weg zou moeten halen dan zou FOK! 90% minder gevuld zijn.
Ik moest lachen!quote:Op woensdag 13 november 2013 11:03 schreef Ryon het volgende:
[..]
De stijlfiguur 'ironie' is niet aan elke schrijver besteed. Ook mensen die het wel kunnen moeten oppassen, omdat het publiek het ook niet altijd begrijpt:
In de Nieuwe Revu gaf Martijn aan heel erg geschrokken te zijn van het grote aantal debielen dat daar dus de ironie niet in herkende, en hem steunbetuigingen opstuurde. Wat ook wel weer droevig is.
Ik word er ook niet echt warm van, maar gezien al hetgeen het betreffende stukje hier heeft losgemaakt zou je haast veronderstellen dat het als column niet eens een volledige mislukking is....quote:Op woensdag 13 november 2013 11:14 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik ook niet. Ik ga er niet vanuit dat je de redactie voert over alle content. Maar je hebt wel degelijk de macht om 'm te verwijderen en hoewel ik begrijp dat je dat zo min mogelijk wil doen om gezeik met je staf te voorkomen, had ik dat in dit geval toch zeker gedaan. Niet vanwege de controverse, maar vanwege de inderdaad abominabel slechte kwaliteit. Duidelijker zo?
Tjah, op die fiets kan je zelfs de grootste drol een succes noemen. Een onleesbare column getikt door een aap ook. Zolang mensen het maar onleesbaar vinden en het dus 'iets losmaakt'.quote:Op woensdag 13 november 2013 11:22 schreef Jian het volgende:
Ik word er ook niet echt warm van, maar gezien al hetgeen het betreffende stukje hier heeft losgemaakt zou je haast veronderstellen dat het als column niet eens een volledige mislukking is....
Waar zeg ik ook al weer dat het een succes is?quote:Op woensdag 13 november 2013 11:31 schreef Ryon het volgende:
[..]
Tjah, op die fiets kan je zelfs de grootste drol een succes noemen. Een onleesbare column getikt door een aap ook. Zolang mensen het maar onleesbaar vinden en het dus 'iets losmaakt'.
Nu dacht ik altijd dat de meest foute reacties en columns op de fp verwijderd werden.quote:Op woensdag 13 november 2013 11:10 schreef Danny het volgende:
[..]
wie zegt dat IK die column heb geplaatst? Ik vind 'm ook abominabel slecht. Er zijn er zelfs twee die ik belabberd vind en die eigenlijk nooit geschreven hadden moeten worden. Maar als ik alles wat ik zelf niet leuk vind weg zou moeten halen dan zou FOK! 90% minder gevuld zijn.
Spuit elf geeft modder hoor..quote:Op woensdag 13 november 2013 11:36 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nu dacht ik altijd dat de meest foute reacties en columns op de fp verwijderd werden.
Waarom gedoog je/jullie dan wel dit racisme ineens. ?
Naar mijn idee was dit nooit mogelijk vroeger
Heb het gelezen, maar zie daar geen racisme in.quote:Op woensdag 13 november 2013 10:43 schreef De_Coulance het volgende:
Wat Ryon zegt... het is wel écht een drol hoorquote:Op woensdag 13 november 2013 11:22 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik word er ook niet echt warm van, maar gezien al hetgeen het betreffende stukje hier heeft losgemaakt zou je haast veronderstellen dat het als column niet eens een volledige mislukking is....
Ik kan niet in Danny's hoofd kijken, maar het zou me niet verbazen als dat een beetje meespeelt..quote:Op woensdag 13 november 2013 11:22 schreef Jian het volgende:
Overigens zou ik na de aantijgingen en het gekrakeel van onder meer De_Coulance dat ding nooit meer weghalen, "ja, daaag, in your face"
Dat de column in ieder geval een succesvol element bevat wordt gesuggereerd met het gebruik van de eufemistische zinsnede 'geen volledige mislukking'.quote:Op woensdag 13 november 2013 11:34 schreef Jian het volgende:
[..]
Waar zeg ik ook al weer dat het een succes is?
Inhoudelijk reageren is alweer te moeilijk voor je ? Is dat elke dag zo voor jou ?quote:Op woensdag 13 november 2013 11:37 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Spuit elf geeft modder hoor..
Euh.. dan heb je dus over de laatste twee zinnen heen gelezen:quote:Op woensdag 13 november 2013 11:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Heb het gelezen, maar zie daar geen racisme in.
Er wordt namelijk niet geageerd tegen alle negers, of alle moslims.
Het is tegenwoordig al racisme als je terroristen het land uit wilt hebben!
Dat is dus geen logische gedachte, maar wel discriminatie. Dit zou ironisch bedoeld kunnen zijn, aangezien het herkend kan worden als een typische 'tokkie uitspraak' (de redenering is namelijk aanwijsbaar fout) maar de column geeft verder geen aanleiding om het ironisch op te vatten. Het lijkt daadwerkelijk door een tokkie geschreven te zijn.quote:Zolang het bij Opsporing Verzocht dus nog zwart ziet van de criminelen lijkt het mij logisch om de getinte medemens 'intensiever' te behandelen dan de roomblanke medelander. Dat is geen discriminatie maar een logische gedachte.
Om ergens inhoudelijk op in te kunnen gaan moet de bronpost allereerst inhoud hebben. Dat is bij jouw posts zelden het geval. In deze reeks sowieso niet. Rest ons slechts hoon en spot. Die krijg je dan ook volop.quote:Op woensdag 13 november 2013 11:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Inhoudelijk reageren is alweer te moeilijk voor je ? Is dat elke dag zo voor jou ?
Is het nog steeds je grote plan mij weg te pesten?
Gefeliciteerd met je overwinning, want het is beter voor mijn gemoedsrust om op tijd weg te wezen.
Plus dat ik mijzelf niet teveel verlaag tot jouw niveau.
Het succesvolle element bestaat er inderdaad uit dat de column een behoorlijke discussie heeft uitgelokt, één van de primaire doelen van een column, hoe je ook wendt of keert en daar valt wat mij betreft niet aan te tornen. Dat een onleesbare column van een aap een dergelijke discussie zou uitlokken waag ik ten zeerste te betwijfelen. De discussie ontstaat door het onderwerp en door de specifieke platte "scheldkanonnades aanvallen" Blijft het evengoed naar mijn mening een draak van een column, maar dat terzijde.quote:Op woensdag 13 november 2013 11:42 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat de column in ieder geval een succesvol element bevat wordt gesuggereerd met het gebruik van de eufemistische zinsnede 'geen volledige mislukking'.
Maar ik stel dan ook niet dat je de column een 'succes' vindtAlleen dat het met die redenatie ('het maakt wat los') ook mogelijk is om zelfs een onleesbare column van een aap tot een succes te bestempelen.
Kom op Calimero, je spuit frequent nogal wat discutabele en weinig onderbouwde "feiten", maar je hoeft van mij in elk geval echt niet weg, integendeel, je bent wat mij betreft één van de krenten ..... met ook gewoon een mening.quote:Op woensdag 13 november 2013 11:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Inhoudelijk reageren is alweer te moeilijk voor je ? Is dat elke dag zo voor jou ?
Is het nog steeds je grote plan mij weg te pesten?
Gefeliciteerd met je overwinning, want het is beter voor mijn gemoedsrust om op tijd weg te wezen.
Plus dat ik mijzelf niet teveel verlaag tot jouw niveau.
Hij is goed. De ironie is dan ook duidelijk!quote:Op woensdag 13 november 2013 11:03 schreef Ryon het volgende:
[..]
Op zich ook een logische gevolgtrekking en ik denk ironisch bedoeld.quote:Op woensdag 13 november 2013 11:49 schreef Ryon het volgende:
Dat is dus geen logische gedachte, maar wel discriminatie. Dit zou ironisch bedoeld kunnen zijn, aangezien het herkend kan worden als een typische 'tokkie uitspraak' (de redenering is namelijk aanwijsbaar fout) maar de column geeft verder geen aanleiding om het ironisch op te vatten. Het lijkt daadwerkelijk door een tokkie geschreven te zijn.
Hangt er vanaf of de leugen in zijn straatje past.quote:Op woensdag 13 november 2013 10:09 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Volgens diezelfde mensen zal dit "uiteraard iets héél anders zijn".quote:Op woensdag 13 november 2013 08:55 schreef Danny het volgende:
[..]
Er zijn mensen hier op FOK! die dergelijke oproepen zien als een oproep tot geweld. Althans, als het gaat om een oproep die IK doe.
en dit is geen dreigen, een incident, doelbewust verkeerd geïnterpreteerd door GeenStijl of anderszins te bagatelliseren.quote:Op woensdag 13 november 2013 12:28 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Volgens diezelfde mensen zal dit "uiteraard iets héél anders zijn".
Was gegegd Gia en laten wij nu lekker sinterklaas gaan vieren voor de kindertjes., want daar gaat het om.quote:Het zijn volwassen issues waar kinderen niet onder mogen lijden.
Oh, maar dat schijnt weer "zo gemonteerd te kunnen zijn".quote:Op woensdag 13 november 2013 12:30 schreef Danny het volgende:
[..]
en dit is geen dreigen, een incident, doelbewust verkeerd geïnterpreteerd door GeenStijl of anderszins te bagatelliseren.
Maar "wij zijn de beleefde mensen ter wereld, zwarte mensen". Je hoort die vrouw het toch zeggen? Dus dan is het waar.quote:Op woensdag 13 november 2013 12:31 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Oh, maar dat schijnt weer "zo gemonteerd te kunnen zijn".
Op zijn minst.quote:Op woensdag 13 november 2013 14:16 schreef Danny het volgende:
[..]
Maar "wij zijn de beleefde mensen ter wereld, zwarte mensen". Je hoort die vrouw het toch zeggen? Dus dan is het waar.
Ik vind die kerel met dat Hup Zwarte Piet shirt aan en die zwarte man die zich schaamt voor de zeurnegers helemaal top trouwens. Die hebben de kunst van het relativeren en je niet laten gek maken door de kans op 15 minutes of fame begrepen. De 'alles is toegestaan', 'deze vuist' en de andere dreigmongolen zouden ze eigenlijk moeten oppakken. Als je zoiets twittert word je van je bed gelicht, maar als je het keihard gaat roepen op tv is er blijkbaar niemand die daar iets mee doet. Toch raar eigenlijk.
Geweldig, die opmerking over Regilio Tuur.quote:Op woensdag 13 november 2013 12:30 schreef Danny het volgende:
[..]
en dit is geen dreigen, een incident, doelbewust verkeerd geïnterpreteerd door GeenStijl of anderszins te bagatelliseren.
Sommige van die mensen hebben toch enige moeite om die beleefdheid te uiten, zal ik maar zeggen...quote:Op woensdag 13 november 2013 14:16 schreef Danny het volgende:
[..]
Maar "wij zijn de beleefde mensen ter wereld, zwarte mensen". Je hoort die vrouw het toch zeggen? Dus dan is het waar.
Ere wie ere toekomt.quote:Ik vind die kerel met dat Hup Zwarte Piet shirt aan en die zwarte man die zich schaamt voor de zeurnegers helemaal top trouwens. Die hebben de kunst van het relativeren en je niet laten gek maken door de kans op 15 minutes of fame begrepen.
Wellicht is er de vrees om voor "racist" te worden versleten als je tegen zulke figuren ingrijpt. Daarom zal het bestuur van die school hun "leraar" Maatschappijleer ook niet de (al dan niet jute) zak hebben gegeven.quote:De 'alles is toegestaan', 'deze vuist' en de andere dreigmongolen zouden ze eigenlijk moeten oppakken. Als je zoiets twittert word je van je bed gelicht, maar als je het keihard gaat roepen op tv is er blijkbaar niemand die daar iets mee doet. Toch raar eigenlijk.
Misschien tijd voor een enquête van Maurice onder de zwarte medemens. De vraag:quote:Op woensdag 13 november 2013 14:16 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik vind die kerel met dat Hup Zwarte Piet shirt aan en die zwarte man die zich schaamt voor de zeurnegers helemaal top trouwens.
Nou ja, die ene jongen wil toch heel beleefd zijn vuist op het oog van Tom Staal plaatsen, dus ze heeft een punt natuurlijk.quote:Op woensdag 13 november 2013 15:01 schreef Ferdo het volgende:
Sommige van die mensen hebben toch enige moeite om die beleefdheid te uiten, zal ik maar zeggen...
Die kans acht ik zeer groot.quote:Wellicht is er de vrees om voor "racist" te worden versleten als je tegen zulke figuren ingrijpt. Daarom zal het bestuur van die school hun "leraar" Maatschappijleer ook niet de (al dan niet jute) zak hebben gegeven.
Het geweld zal, mocht het ervan komen (de anti-Pieten lijken mij daar trouwens het meest bij gebaat), namelijk alleen van de pro-Pieten komen, wil je zeggen?quote:Op woensdag 13 november 2013 15:12 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Wat ik me afvraag: Welke sfeer krijgen we straks bij de intocht. Moeten vrouwen met papoea-vlaggen op hun hoede zijn? Stel iemand is gekleed als een zwarte piet, maar heeft een rood, geel of blauw gezicht. Wordt die met rust gelaten?
Misschien is het niet eens de bedoeling om regenboogpiet te spelen, maar heb je toevallig een page-pak aan en vond je blauwe schmink wel leuk.... Het kan allemaal. Stel je bent schoorsteenveger en jouw gezicht is beroet, krijg je dan ook stennis van de Pieten-orde die vindt dat je hiermee toegeeft aan de multikulti, omdat je niet helemaal zwart bent en ook niet blank. Ik voorzie een gespannen sfeer.
Ik mis de mogelijkheid dat het klasje van Romeo G op Pieten in gaat slaan.quote:Op woensdag 13 november 2013 15:12 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Wat ik me afvraag: Welke sfeer krijgen we straks bij de intocht. Moeten vrouwen met papoea-vlaggen op hun hoede zijn? Stel iemand is gekleed als een zwarte piet, maar heeft een rood, geel of blauw gezicht. Wordt die met rust gelaten?
Misschien is het niet eens de bedoeling om regenboogpiet te spelen, maar heb je toevallig een page-pak aan en vond je blauwe schmink wel leuk.... Het kan allemaal. Stel je bent schoorsteenveger en jouw gezicht is beroet, krijg je dan ook stennis van de Pieten-orde die vindt dat je hiermee toegeeft aan de multikulti, omdat je niet helemaal zwart bent en ook niet blank. Ik voorzie een gespannen sfeer.
Ja, want het ging alle jaren al mis. Steeds dat geweld met die Pieten.quote:Op woensdag 13 november 2013 15:15 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Het geweld zal, mocht het ervan komen, namelijk alleen van de pro-Pieten komen, wil je zeggen?
De mensen die roepen dat Zwarte Piet moet opkankeren en dat ze mensen die voor Zwarte Piet zijn de moeder zullen neuken zullen zich inderdaad beschaafd opstellen. Daar heb ik alle vertrouwen in.quote:Op woensdag 13 november 2013 15:16 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Ik mis de mogelijkheid dat het klasje van Romeo G op Pieten in gaat slaan.
Wel als je niet tussen de regels door kunt lezen.quote:Op woensdag 13 november 2013 15:26 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Deze opmerking is natuurlijk wel puur racisme.
Nou nee. Dat slaat ook nergens op.quote:Op woensdag 13 november 2013 15:25 schreef Gia het volgende:
Enkel- en handboeien mee, en elke zwarte die komt demonstreren als een slaaf afvoeren!
Want zo voelen ze zich, toch?!
Tot nu toe zijn er nog geen zwartepieten lastig gevallen, maar wel een vrouw met een papoea-vlag. Dus de lange tenen zitten ook bij de haviken onder de pro-pieten.quote:Op woensdag 13 november 2013 15:15 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Het geweld zal, mocht het ervan komen (de anti-Pieten lijken mij daar trouwens het meest bij gebaat), namelijk alleen van de pro-Pieten komen, wil je zeggen?
Het is nogal typerend dat je het in het geheel niet hebt over mensen die gewoon als Zwarte Piet verkleed zijn, of díe wel veilig zullen zijn. Het geeft wat te denken...
dan ookquote:Op woensdag 13 november 2013 15:27 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Wel als je niet tussen de regels door kunt lezen.
Volgens mij is die vrouw geen haar gekrenkt (al is het gedrag tegenover haar ook zeker niet goed te praten!). En de dreigementen (beeldmateriaal genoeg inmiddels) van het anti-Pieten-front tellen niet of minder of zo?quote:Op woensdag 13 november 2013 15:37 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Tot nu toe zijn er nog geen zwartepieten lastig gevallen, maar wel een vrouw met een papoea-vlag. Dus de lange tenen zitten ook bij de haviken onder de pro-pieten.
Maar: evenzogoed: Ook de zwarte pieten hebben recht op een onverstoorde doorgang.
daar kunnen we toch wel op rekenen lijkt mequote:Op woensdag 13 november 2013 15:42 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Verder gun ik iedereen, en hoop ik ook op, een geweldloze intocht, zoals we die normaal gesproken kennen.
Niemand wil zijn/haar kinderen ook het slechte voorbeeld geven.quote:Op woensdag 13 november 2013 15:46 schreef Casiotone het volgende:
[..]
daar kunnen we toch wel op rekenen lijkt me
http://www.huffingtonpost(...)ebate_n_4259497.htmlquote:Prime Minister Mark Rutte has rejected depictions of the Netherlands as insular and xenophobic.
"I do not recognise ourselves in that portrayal," he told reporters last week when asked whether the Netherlands no longer tolerated outsiders.
ja hij zal t gaan toegevenquote:Op woensdag 13 november 2013 15:50 schreef Disana het volgende:
[..]
http://www.huffingtonpost(...)ebate_n_4259497.html
Je snapt ook wel dat het ironisch/sarcastisch bedoeld is.quote:Op woensdag 13 november 2013 15:26 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Deze opmerking is natuurlijk wel puur racisme.
ironisch racisme is ook racismequote:Op woensdag 13 november 2013 15:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Je snapt ook wel dat het ironisch/sarcastisch bedoeld is.
Die van de ntr is in Groningen, daar wonen al niet zoveel donkergekleurde mensen.quote:Op woensdag 13 november 2013 15:46 schreef Casiotone het volgende:
[..]
daar kunnen we toch wel op rekenen lijkt me
Wat is er racistisch aan als ik zeg dat ze zichzelf slaaf voelen?quote:Op woensdag 13 november 2013 15:59 schreef Casiotone het volgende:
[..]
ironisch racisme is ook racisme
Kun je mooi aansluiten bij de rij tokkie-pieten die zich misdragen.quote:Op woensdag 13 november 2013 16:05 schreef DrMabuse het volgende:
Komende zaterdag ga ik Sint en Pieten in centrum Den Haag welkom heten.
En elke anti Piet die daar stennis gaat trappen sla ik bont en blauw , geel , rood en paars.
Zijn ze meteen politiek correct geschminkt.
dus moet iedere "zwarte" als slaaf afgevoerd worden?quote:Op woensdag 13 november 2013 16:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat is er racistisch aan als ik zeg dat ze zichzelf slaaf voelen?
Dat is toch de hele reden van deze absurde discussie!
Het herinnert ze aan hun slavenverleden.
Ja, elke zwarte voelt zich zo Gia.quote:Op woensdag 13 november 2013 15:25 schreef Gia het volgende:
Enkel- en handboeien mee, en elke zwarte die komt demonstreren als een slaaf afvoeren!
Want zo voelen ze zich, toch?!
Kom jij ook dan?quote:Op woensdag 13 november 2013 16:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Kun je mooi aansluiten bij de rij tokkie-pieten die zich misdragen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |