abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133212145
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 11:22 schreef Jian het volgende:

[..]

Ik word er ook niet echt warm van, maar gezien al hetgeen het betreffende stukje hier heeft losgemaakt zou je haast veronderstellen dat het als column niet eens een volledige mislukking is....
Wat Ryon zegt... het is wel écht een drol hoor :D

quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 11:22 schreef Jian het volgende:

Overigens zou ik na de aantijgingen en het gekrakeel van onder meer De_Coulance dat ding nooit meer weghalen, "ja, daaag, in your face" :D
Ik kan niet in Danny's hoofd kijken, maar het zou me niet verbazen als dat een beetje meespeelt..
  woensdag 13 november 2013 @ 11:42:09 #252
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_133212229
quote:
7s.gif Op woensdag 13 november 2013 11:34 schreef Jian het volgende:

[..]

Waar zeg ik ook al weer dat het een succes is?
Dat de column in ieder geval een succesvol element bevat wordt gesuggereerd met het gebruik van de eufemistische zinsnede 'geen volledige mislukking'. ;)

Maar ik stel dan ook niet dat je de column een 'succes' vindt ;) Alleen dat het met die redenatie ('het maakt wat los') ook mogelijk is om zelfs een onleesbare column van een aap tot een succes te bestempelen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_133212353
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 11:37 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Spuit elf geeft modder hoor.. :D
Inhoudelijk reageren is alweer te moeilijk voor je ? Is dat elke dag zo voor jou ?
Is het nog steeds je grote plan mij weg te pesten?
Gefeliciteerd met je overwinning, want het is beter voor mijn gemoedsrust om op tijd weg te wezen.
Plus dat ik mijzelf niet teveel verlaag tot jouw niveau.
  woensdag 13 november 2013 @ 11:49:16 #254
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_133212450
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 11:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Heb het gelezen, maar zie daar geen racisme in.
Er wordt namelijk niet geageerd tegen alle negers, of alle moslims.

Het is tegenwoordig al racisme als je terroristen het land uit wilt hebben!
Euh.. dan heb je dus over de laatste twee zinnen heen gelezen:
quote:
Zolang het bij Opsporing Verzocht dus nog zwart ziet van de criminelen lijkt het mij logisch om de getinte medemens 'intensiever' te behandelen dan de roomblanke medelander. Dat is geen discriminatie maar een logische gedachte.
Dat is dus geen logische gedachte, maar wel discriminatie. Dit zou ironisch bedoeld kunnen zijn, aangezien het herkend kan worden als een typische 'tokkie uitspraak' (de redenering is namelijk aanwijsbaar fout) maar de column geeft verder geen aanleiding om het ironisch op te vatten. Het lijkt daadwerkelijk door een tokkie geschreven te zijn.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_133212486
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 11:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Inhoudelijk reageren is alweer te moeilijk voor je ? Is dat elke dag zo voor jou ?
Gefeliciteerd met je overwinning, want het is beter voor mijn gemoedsrust om op tijd weg te wezen.
Om ergens inhoudelijk op in te kunnen gaan moet de bronpost allereerst inhoud hebben. Dat is bij jouw posts zelden het geval. In deze reeks sowieso niet. Rest ons slechts hoon en spot. Die krijg je dan ook volop. ;)

Ik zie dit overigens niet als overwinnen hoor. Om te winnen moet je eerst tegenstand hebben. Enneh, om mijn niveau te halen moet jij nog een heel stuk omhoog hoor. Eigenlijk zou je me moeten bedanken; je kunt nu iets nuttigs doen met je dag! :D
  woensdag 13 november 2013 @ 11:53:14 #256
241662 Jian
Well, well, well
pi_133212572
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 11:42 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat de column in ieder geval een succesvol element bevat wordt gesuggereerd met het gebruik van de eufemistische zinsnede 'geen volledige mislukking'. ;)

Maar ik stel dan ook niet dat je de column een 'succes' vindt ;) Alleen dat het met die redenatie ('het maakt wat los') ook mogelijk is om zelfs een onleesbare column van een aap tot een succes te bestempelen.
Het succesvolle element bestaat er inderdaad uit dat de column een behoorlijke discussie heeft uitgelokt, één van de primaire doelen van een column, hoe je ook wendt of keert en daar valt wat mij betreft niet aan te tornen. Dat een onleesbare column van een aap een dergelijke discussie zou uitlokken waag ik ten zeerste te betwijfelen. De discussie ontstaat door het onderwerp en door de specifieke platte "scheldkanonnades aanvallen" Blijft het evengoed naar mijn mening een draak van een column, maar dat terzijde.
  woensdag 13 november 2013 @ 11:58:01 #257
241662 Jian
Well, well, well
pi_133212738
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 11:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Kom op Calimero, je spuit frequent nogal wat discutabele en weinig onderbouwde "feiten", maar je hoeft van mij in elk geval echt niet weg, integendeel, je bent wat mij betreft één van de krenten ..... met ook gewoon een mening.
pi_133212823
quote:
9s.gif Op woensdag 13 november 2013 11:03 schreef Ryon het volgende:

[..]

De stijlfiguur 'ironie' is niet aan elke schrijver besteed. Ook mensen die het wel kunnen moeten oppassen, omdat het publiek het ook niet altijd begrijpt:

Mooi voorbeeld hiervan is ook de column van de Koning over de Zwarte Piet:
http://www.3fm.nl/nieuws/(...)n-van-Martijn-Koning

In de Nieuwe Revu gaf Martijn aan heel erg geschrokken te zijn van het grote aantal debielen dat daar dus de ironie niet in herkende, en hem steunbetuigingen opstuurde. Wat ook wel weer droevig is.
Hij is goed. De ironie is dan ook duidelijk!
  woensdag 13 november 2013 @ 12:03:19 #259
3542 Gia
User under construction
pi_133212873
quote:
10s.gif Op woensdag 13 november 2013 11:49 schreef Ryon het volgende:

Dat is dus geen logische gedachte, maar wel discriminatie. Dit zou ironisch bedoeld kunnen zijn, aangezien het herkend kan worden als een typische 'tokkie uitspraak' (de redenering is namelijk aanwijsbaar fout) maar de column geeft verder geen aanleiding om het ironisch op te vatten. Het lijkt daadwerkelijk door een tokkie geschreven te zijn.
Op zich ook een logische gevolgtrekking en ik denk ironisch bedoeld.

Ik zeg ook vaak zat 'dat programma met die lichtgetinten komt zo', als ik 'opsporing verzocht' bedoel. Daarmee bestempel ik niet elke lichtgetinte tot crimineel, maar trek de conclusie dat de meeste kleine criminelen in Nederland lichtgetint of getint zijn.
Met de komst van de Polen en de Bulgaren, wordt dat wel weer recht getrokken.
pi_133213427
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 10:09 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dus als je een leugen maar op een normale manier brengt is het niet erg?
Hangt er vanaf of de leugen in zijn straatje past. :Y
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_133213516
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 08:55 schreef Danny het volgende:

[..]

Er zijn mensen hier op FOK! die dergelijke oproepen zien als een oproep tot geweld. Althans, als het gaat om een oproep die IK doe.
Volgens diezelfde mensen zal dit "uiteraard iets héél anders zijn".
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  Admin woensdag 13 november 2013 @ 12:30:36 #262
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133213565
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 12:28 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Volgens diezelfde mensen zal dit "uiteraard iets héél anders zijn".
en dit is geen dreigen, een incident, doelbewust verkeerd geïnterpreteerd door GeenStijl of anderszins te bagatelliseren.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_133213582
quote:
Het zijn volwassen issues waar kinderen niet onder mogen lijden.
Was gegegd Gia en laten wij nu lekker sinterklaas gaan vieren voor de kindertjes., want daar gaat het om.
pi_133213593
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 12:30 schreef Danny het volgende:

[..]

en dit is geen dreigen, een incident, doelbewust verkeerd geïnterpreteerd door GeenStijl of anderszins te bagatelliseren.
Oh, maar dat schijnt weer "zo gemonteerd te kunnen zijn".
pi_133214221
Ah, hier worden de citroenen verkocht.
pi_133215056
quote:
9s.gif Op woensdag 13 november 2013 12:55 schreef Tem het volgende:
Ah, hier worden de citroenen verkocht.
Lekker zuur...
  Admin woensdag 13 november 2013 @ 14:16:48 #267
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133216964
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 12:31 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Oh, maar dat schijnt weer "zo gemonteerd te kunnen zijn".
Maar "wij zijn de beleefde mensen ter wereld, zwarte mensen". Je hoort die vrouw het toch zeggen? Dus dan is het waar.
Ik vind die kerel met dat Hup Zwarte Piet shirt aan en die zwarte man die zich schaamt voor de zeurnegers helemaal top trouwens. Die hebben de kunst van het relativeren en je niet laten gek maken door de kans op 15 minutes of fame begrepen. De 'alles is toegestaan', 'deze vuist' en de andere dreigmongolen zouden ze eigenlijk moeten oppakken. Als je zoiets twittert word je van je bed gelicht, maar als je het keihard gaat roepen op tv is er blijkbaar niemand die daar iets mee doet. Toch raar eigenlijk.
pi_133217579
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:16 schreef Danny het volgende:

[..]

Maar "wij zijn de beleefde mensen ter wereld, zwarte mensen". Je hoort die vrouw het toch zeggen? Dus dan is het waar.
Ik vind die kerel met dat Hup Zwarte Piet shirt aan en die zwarte man die zich schaamt voor de zeurnegers helemaal top trouwens. Die hebben de kunst van het relativeren en je niet laten gek maken door de kans op 15 minutes of fame begrepen. De 'alles is toegestaan', 'deze vuist' en de andere dreigmongolen zouden ze eigenlijk moeten oppakken. Als je zoiets twittert word je van je bed gelicht, maar als je het keihard gaat roepen op tv is er blijkbaar niemand die daar iets mee doet. Toch raar eigenlijk.
Op zijn minst.
  woensdag 13 november 2013 @ 14:57:28 #269
3542 Gia
User under construction
pi_133218340
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 12:30 schreef Danny het volgende:

[..]

Geweldig, die opmerking over Regilio Tuur.
pi_133218483
quote:

[..]

Sommige van die mensen hebben toch enige moeite om die beleefdheid te uiten, zal ik maar zeggen...
quote:
Ik vind die kerel met dat Hup Zwarte Piet shirt aan en die zwarte man die zich schaamt voor de zeurnegers helemaal top trouwens. Die hebben de kunst van het relativeren en je niet laten gek maken door de kans op 15 minutes of fame begrepen.
Ere wie ere toekomt. :Y
quote:
De 'alles is toegestaan', 'deze vuist' en de andere dreigmongolen zouden ze eigenlijk moeten oppakken. Als je zoiets twittert word je van je bed gelicht, maar als je het keihard gaat roepen op tv is er blijkbaar niemand die daar iets mee doet. Toch raar eigenlijk.
Wellicht is er de vrees om voor "racist" te worden versleten als je tegen zulke figuren ingrijpt. Daarom zal het bestuur van die school hun "leraar" Maatschappijleer ook niet de (al dan niet jute) zak hebben gegeven.
pi_133218762
quote:

[..]

Ik vind die kerel met dat Hup Zwarte Piet shirt aan en die zwarte man die zich schaamt voor de zeurnegers helemaal top trouwens.
Misschien tijd voor een enquête van Maurice onder de zwarte medemens. De vraag:
"wordt u liever geassocieerd met zwarte Piet, of met Romeo G en zijn leerlingen".

Ik persoonlijk hoop met het eerste.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  Admin woensdag 13 november 2013 @ 15:11:59 #272
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133218861
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 15:01 schreef Ferdo het volgende:

Sommige van die mensen hebben toch enige moeite om die beleefdheid te uiten, zal ik maar zeggen...
Nou ja, die ene jongen wil toch heel beleefd zijn vuist op het oog van Tom Staal plaatsen, dus ze heeft een punt natuurlijk.

quote:
Wellicht is er de vrees om voor "racist" te worden versleten als je tegen zulke figuren ingrijpt. Daarom zal het bestuur van die school hun "leraar" Maatschappijleer ook niet de (al dan niet jute) zak hebben gegeven.
Die kans acht ik zeer groot.

Wat ik dan weer prachtig vind is dat Dolores Leeuwin gewoon weer lekker meewerkt aan het Sinterklaasjournaal bij de NTR. Top ^O^
pi_133218864
Wat ik me afvraag: Welke sfeer krijgen we straks bij de intocht. Moeten vrouwen met papoea-vlaggen op hun hoede zijn? Stel iemand is gekleed als een zwarte piet, maar heeft een rood, geel of blauw gezicht. Wordt die met rust gelaten?
Misschien is het niet eens de bedoeling om regenboogpiet te spelen, maar heb je toevallig een page-pak aan en vond je blauwe schmink wel leuk.... Het kan allemaal. Stel je bent schoorsteenveger en jouw gezicht is beroet, krijg je dan ook stennis van de Pieten-orde die vindt dat je hiermee toegeeft aan de multikulti, omdat je niet helemaal zwart bent en ook niet blank. Ik voorzie een gespannen sfeer.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_133218967
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 15:12 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Wat ik me afvraag: Welke sfeer krijgen we straks bij de intocht. Moeten vrouwen met papoea-vlaggen op hun hoede zijn? Stel iemand is gekleed als een zwarte piet, maar heeft een rood, geel of blauw gezicht. Wordt die met rust gelaten?
Misschien is het niet eens de bedoeling om regenboogpiet te spelen, maar heb je toevallig een page-pak aan en vond je blauwe schmink wel leuk.... Het kan allemaal. Stel je bent schoorsteenveger en jouw gezicht is beroet, krijg je dan ook stennis van de Pieten-orde die vindt dat je hiermee toegeeft aan de multikulti, omdat je niet helemaal zwart bent en ook niet blank. Ik voorzie een gespannen sfeer.
Het geweld zal, mocht het ervan komen (de anti-Pieten lijken mij daar trouwens het meest bij gebaat), namelijk alleen van de pro-Pieten komen, wil je zeggen? :')

Het is nogal typerend dat je het in het geheel niet hebt over mensen die gewoon als Zwarte Piet verkleed zijn, of díe wel veilig zullen zijn. Het geeft wat te denken...

[ Bericht 4% gewijzigd door Ferdo op 13-11-2013 15:22:15 ]
pi_133219019
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 15:12 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ik mis de mogelijkheid dat het klasje van Romeo G op Pieten in gaat slaan.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')