abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 10 november 2013 @ 10:49:41 #1
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_133102944
Welkom in onze klusreeks! *O*

Waar we alweer zijn aan gekomen in deel 7 van onze klusreeks
Sinds klustopic deel 1 zijn er alweer een dikke 774 klusdagen, 110 weken oftwel 25 maanden verstreken.

We zijn dus op de kop af nu dus twee jaar en één maand druk bezig met verbouwen :Y
Maar we zijn nu wel aangekomen bij de spreekwoordelijke laatste loodjes :9

Het vorige deeltje vind je hier : K&W / Vonkie's eerste woning ! deel 6 - Waar geschilderd wordt !

Nu leek het mij leuk om gewoon eens terug te kijken waar we vorig jaar rond deze tijd precies mee bezig waren.

In november 2012 waren we onder andere bezig met het aanleggen van de gescheiden riolering buiten ! _O-







En binnen waren we toen druk bezig met het dichtmaken van het plafond in de woonkamer *O*



Dus je kunt wel zeggen dat er best een hele hoop werk verzet is in een jaar tijd !
Maar we zijn er nog niet; we gaan gewoon nog eventjes vrolijk door met klussen :)
pi_133106712
Ik dacht update -O-
  Moderator zondag 10 november 2013 @ 14:00:44 #3
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_133109642
Nog steeds lekker bezig Ed, weet er zelf alles van . Dus kan je alleen maar complimenteren over je uithoudingsvermogen :)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  Moderator zondag 10 november 2013 @ 19:07:48 #5
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_133118463
Vanmorgen dacht ik laat ik alvast een nieuw topic aan maken, maar het is nu dan eindelijk tijd voor de echte update ! :)

We concentreren ons nu eigenlijk vooral nog op de gang bij de achterdeur omdat daar gewoon weg nog het meeste werk te verzetten is. Daar moet het meeste schilderwerk nog gebeuren, zo moet de deur en het kozijn van de badkamer en de deur en het kozijn van het toilet nog geschilderd worden.
En niet te vergeten de deuren en laden van de kastenwand moeten uiteindelijk ook allemaal nog geschilderd worden.

De andere gang in huize Vonk is wat dat betreft een stuk minder bewerkelijk.

En tussen al het schilderen door moeten er ook nog even een paar glaslatten voor de buitendeur gemaakt worden door pap's. Hij is gewoon zoveel handiger met hout dan ik ben dus dat laat ik mooi aan hem over. ^O^

Dit is in ieder geval ons demo model, de buitenkant van de glaslatten moeten nog nog iets "ronder" gemaakt worden. Zodat je wat minder het idee krijgt dat je echt "tussen" de glaslatten kijkt.



Nu nog even negen x vier = zesendertig glaslatten maken _O-

Het gat in de vloer van de schuur is dicht gemaakt, dan hebben we minder kans dat we onze nek daar een keer over breken.



Dit weekend hebben paps en ik de gang voorzien van hetzelfde soort glasvliesbehang als dat we in de keuken en de woonkamer hebben. En waarschijnlijk gaan we de wanden in de gang deze week voorzien van een kleurtje verf, dezelfde kleur als dat we in de keuken hebben.





We hadden de illusie dat we in een uurtje of twee de gang wel even konden voorzien van behang....
Achteraf zijn we dus de gehele middag bezig geweest . Viel dat even tegen !
Maar het zit er dan wel weer heel mooi op ! :Y

In de garage hadden we even een verf carrousel opgebouwd, waar mijn vriendin alle deurtjes van de kast aan de voor en achterkant alvast van een laagje grondverf voorzien heeft.




En heel lang geleden (ergens midden augustus) hebben we al eens meubels gekocht voor in de woonkamer, en ik kwam zojuist tot de ontdekking dat ik deze nog helemaal niet getoond heb :o

We hebben toen een boekenkast, vitrinekast, salontafel en een tv meubel in white wash massief eiken gekocht. Waar je op een regenachtige koopzondag op een woonboulevard in een winkel wel niet tegen aan kunt lopen. De meubels staan nog steeds in het magazijn opslag in de winkel.

Wachtende op de dag dat we ze gaan op halen... :Y
En omdat foto's nu eenmaal meer zeggen dan woorden; dit is dan de hele set bij elkaar.



En dit is dan een close up van de kasten..



En deze is van het tv meubel.



En deze week zijn we nog even bij de bekende blauw-gele meubelgigant geweest; om daar nog enkele kleinere meubels aan te schaffen. Voor boven op de andere slaapkamer hebben we twee besta opbergcombinaties gekocht van 1,28cm hoog, voorzien van een "half" hoog deurtje.
Het eerste exemplaar staat al, en de tweede moet ik nog opbouwen.
Daarna nog even de greepjes monteren en dan is dat ook weer klaar.



Er zijn nog twee kapstokken aangeschaft..



En een bijzet tafeltje..



En nog een hele boel kleinere zaken die het noemen eigenlijk niet waard zijn.
Zoals kledinghangers, en wat kleinere opbergers...

Tot zover mijn update ! *O*
  zondag 10 november 2013 @ 19:12:46 #6
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_133118615
Sehr, sehr schön Vonk!
  Moderator zondag 10 november 2013 @ 19:27:20 #7
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  Moderator maandag 18 november 2013 @ 22:01:04 #8
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_133393674
En we zijn alweer een week verder, er is een hoop gebeurd maar niet van alle werkzaamheden hebben we foto's gemaakt. Het is denk ik nou niet heel interessant om alle verfklussen te fotograferen en die hier te delen. En of er een heleboel schilderwerk klaar is !

Maar ook nog een heleboel schilderwerk te gaan ! :X

De wand die we zaterdag een week geleden behangen hebben, is dit weekend voorzien van een laagje muurverf. Uiteindelijk moeten die wanden nog wel een keer geschilderd worden maar dat doen we ergens deze week in de avonduren wel een keer.



We hebben gekozen om de gang dezelfde kleur te geven als de wand van de keuken.
Soms moet je het gewoon zo eenvoudig mogelijk houden qua kleurgebruik.



Pap doet meer het detail schilderwerk, en ik deed de wat grotere oppervlakken met de roller

En in de tussentijd poetste mijn vriendin nog even de laatste paar bakelieten deurklinken mooi op, deze hebben we pas gescoord op marktplaats en moesten nog gepoetst worden;
voordat ze gemonteerd worden op de badkamer en toiletdeur ;)



En het was zo'n afgrijselijke rotzooi onder de carport dat we die ook nog even onder handen genomen hebben. Het begon langzaam een verzamelplaats te worden van verpakkingsmateriaal, karton, lege dozen, stukken afvalhout, puin e.d..

Dat hebben we eerst maar eens naar de plaatselijke stort afgevoerd.

Nu kan mijn auto tenminste ook weer met zijn neus binnen staan en hoef ik als het begint te vriezen niet meer te krabben ochtends *)



Aanstaande woensdag komt er iemand uit de directe omgeving langs die pvc vloeren legt; eens kijken of we iets kunnen vinden binnen zijn collectie wat wij wel als vloer in de woonkamer willen

Mocht daar wat uitkomen, dan hoop ik eind november of begin december toch wel een echte vloer te hebben in ons huis in de woonkamer/keuken in plaats van stucloper die er al maanden in ligt !

*O*
pi_133395127
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 22:01 schreef Vonkenboer het volgende:
En we zijn alweer een week verder, er is een hoop gebeurd maar niet van alle werkzaamheden hebben we foto's gemaakt. Het is denk ik nou niet heel interessant om alle verfklussen te fotograferen en die hier te delen. En of er een heleboel schilderwerk klaar is !

Maar ook nog een heleboel schilderwerk te gaan ! :X

De wand die we zaterdag een week geleden behangen hebben, is dit weekend voorzien van een laagje muurverf. Uiteindelijk moeten die wanden nog wel een keer geschilderd worden maar dat doen we ergens deze week in de avonduren wel een keer.

[ afbeelding ]

We hebben gekozen om de gang dezelfde kleur te geven als de wand van de keuken.
Soms moet je het gewoon zo eenvoudig mogelijk houden qua kleurgebruik.

[ afbeelding ]

Pap doet meer het detail schilderwerk, en ik deed de wat grotere oppervlakken met de roller

En in de tussentijd poetste mijn vriendin nog even de laatste paar bakelieten deurklinken mooi op, deze hebben we pas gescoord op marktplaats en moesten nog gepoetst worden;
voordat ze gemonteerd worden op de badkamer en toiletdeur ;)

[ afbeelding ]

En het was zo'n afgrijselijke rotzooi onder de carport dat we die ook nog even onder handen genomen hebben. Het begon langzaam een verzamelplaats te worden van verpakkingsmateriaal, karton, lege dozen, stukken afvalhout, puin e.d..

Dat hebben we eerst maar eens naar de plaatselijke stort afgevoerd.

Nu kan mijn auto tenminste ook weer met zijn neus binnen staan en hoef ik als het begint te vriezen niet meer te krabben ochtends *)

[ afbeelding ]

Aanstaande woensdag komt er iemand uit de directe omgeving langs die pvc vloeren legt; eens kijken of we iets kunnen vinden binnen zijn collectie wat wij wel als vloer in de woonkamer willen

Mocht daar wat uitkomen, dan hoop ik eind november of begin december toch wel een echte vloer te hebben in ons huis in de woonkamer/keuken in plaats van stucloper die er al maanden in ligt !

*O*
Goed bezig Vonk. Binnenkort mag ik ook beginnen met schilderen, behangen en vloeren leggen. Per 28 november betrek ik een nieuwbouw woning. Het eerste probleem dient zich al aan, zowel KPN als Ziggo herkennen het nieuwe adres niet. Het komt niet voor in hun systeem. }:|
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  Moderator maandag 18 november 2013 @ 22:24:05 #10
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_133395164
Afgelopen week heb ik dan eindelijk (na lang twijfelen) eens led lampen (230V, GU10) uitgezocht en besteld.

Het zijn lampen geworden van Osram, om precies te zijn de Osram Parathom Par16 Advanced in de lichtkleur warm wit (2700K) met een stralingshoek van 36 graden

In de woonkamer heb ik gekozen voor de 4,8 W versie en die levert dan 250 lumen.
En voor in de keuken boven het aanrecht heb ik gekozen voor 7 W versie en die levert dan 385 lumen.

Voor een retrofit lamp zijn dit toch best erg goede specificaties dacht ik zo !
En ze zijn met een dimmer ook nog eens volledig dimbaar, moet alleen nog even kijken naar wat zo'n led dimmer nu eigenlijk kost.

De rij langs de lange wand in de woonkamer zou ik namelijk graag willen kunnen dimmen.





Vandaag zijn ze dan binnen gekomen en heb ik ze direct maar even geïnstalleerd ! *O*
En ze vallen mij zo op het eerste gezicht totaal niet tegen !

De lichtkleur is voor 99% gelijk aan de lichtkleur van de halogeen lampen die er eerst zaten.
En ze leveren direct binnen een ms hun volledige lichtsterkte *O*

Ik heb een poging gedaan om het enigszins vast te leggen met de camera.


Dit is langs de lange wand in de woonkamer.


Hoek van de woonkamer...


En dit zijn dan de 7 watt versie's in de keuken

*O* :Y
  Moderator maandag 18 november 2013 @ 22:26:26 #11
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_133395306
quote:
10s.gif Op maandag 18 november 2013 22:23 schreef cvboer het volgende:

[..]

Goed bezig Vonk. Binnenkort mag ik ook beginnen met schilderen, behangen en vloeren leggen. Per 28 november betrek ik een nieuwbouw woning. Het eerste probleem dient zich al aan, zowel KPN als Ziggo herkennen het nieuwe adres niet. Het komt niet voor in hun systeem. }:|
Gefeliciteerd met je nieuwe woning dan !

Huur woning of koop woning ? :?
Blijf je in Drenthe wonen ?

Mogen we een topic verwachten ? :9
  maandag 18 november 2013 @ 22:30:45 #12
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_133395575
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 22:26 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met je nieuwe woning dan !

Huur woning of koop woning ? :?
Blijf je in Drenthe wonen ?

Mogen we een topic verwachten ? :9
Het is een huurwoning, appartement op de begane grond. Uiteraard blijf ik in Drenthe wonen, het is ook in dezelfde woonplaats als waar ik nu woon. tzt zal er een topic verschijnen, mocht daar belangstelling voor wezen. Over het algemeen zijn die van mij nooit zo noemenswaardig :P
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  Moderator maandag 18 november 2013 @ 22:31:39 #13
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_133395636
quote:
10s.gif Op maandag 18 november 2013 22:30 schreef cvboer het volgende:

[..]

Het is een huurwoning, appartement op de begane grond. Uiteraard blijf ik in Drenthe wonen, het is ook in dezelfde woonplaats als waar ik nu woon. tzt zal er een topic verschijnen, mocht daar belangstelling voor wezen. Over het algemeen zijn die van mij nooit zo noemenswaardig :P
Nou ik wil best wel een kijk je hoor in huize CVboer ! :9
Wat vind je van mijn led lampen dan ? :7
  maandag 18 november 2013 @ 22:33:27 #14
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_133395744
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 22:31 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Nou ik wil best wel een kijk je hoor in huize CVboer ! :9
Wat vind je van mijn led lampen dan ? :7
Ik vind je led lampen mooi. ^O^ Die techniek is een stuk beter geworden, de laatste jaren. Ik vind vooral de kleurstelling en inrichting erg mooi :)
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  Moderator maandag 18 november 2013 @ 22:38:33 #15
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_133396044
quote:
10s.gif Op maandag 18 november 2013 22:33 schreef cvboer het volgende:

[..]

Ik vind je led lampen mooi. ^O^ Die techniek is een stuk beter geworden, de laatste jaren. Ik vind vooral de kleurstelling en inrichting erg mooi :)
Het kost natuurlijk wel wat; kwaliteitslampen zijn natuurlijk een tikkie duurder dan GU10 ledlampen van de action á ¤ 5,- euro maar je hebt dan ook gewoon een ledlamp met een goede lichtkleur en een fatsoenlijke lichtbeeld.

Maar niet iedereen zal ¤ 15,- het stuk willen betalen
pi_133396208
Kijk, het wachten wordt beloond!

Heel mooi Vonk, ben verliefd op je spotjes. Maar voor mij inderdaad iets te gek. Ik moet geloof ik 80 spots kwijt in huis en dan ¤15/stuk... Wordt een dure hobby.

Ziet er wel top uit, heerlijke kleurtemperatuur ook.

Man, man, wordt nog eens wat in huize Vonk.

Leuk trouwens ook dat detail van de bakelieten grepen. Nieuw kunst had makkelijker geweest, maar juist die extra stap waardeer ik wel :)
Laat die handjes wapperen!
  maandag 18 november 2013 @ 22:41:24 #17
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_133396213
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 22:38 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Het kost natuurlijk wel wat; kwaliteitslampen zijn natuurlijk een tikkie duurder dan GU10 ledlampen van de action á ¤ 5,- euro maar je hebt dan ook gewoon een ledlamp met een goede lichtkleur en een fatsoenlijke lichtbeeld.

Maar niet iedereen zal ¤ 15,- het stuk willen betalen

Kwaliteit mag wat kosten. Dan vind ik ¤ 15 p/s nog meevallen. zal eens kijken bij de TU wat ze daar kosten. Wat heb je eigenlijk op de muur zitten? glasvlies? Welk RALnummer is het?
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  Moderator maandag 18 november 2013 @ 22:44:37 #18
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_133396382
quote:
10s.gif Op maandag 18 november 2013 22:41 schreef cvboer het volgende:

[..]

Kwaliteit mag wat kosten. Dan vind ik ¤ 15 p/s nog meevallen. zal eens kijken bij de TU wat ze daar kosten. Wat heb je eigenlijk op de muur zitten? glasvlies? Welk RALnummer is het?
We hebben glasvlies behang aangebracht, en dat vervolgens op kleur gesausd :).

Poeh, een RALlnummer heb ik zo niet bij de hand; ik kan morgen wel even kijken wat voor fabrikaat verf het is en welk nummer er precies op de pot staat.

Ik meen dat het flexa kastantjebruin is.
Maar ik weet het niet zeker...
  maandag 18 november 2013 @ 22:46:43 #19
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_133396501
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 22:44 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

We hebben glasvlies behang aangebracht, en dat vervolgens op kleur gesausd :).

Poeh, een RALlnummer heb ik zo niet bij de hand; ik kan morgen wel even kijken wat voor fabrikaat verf het is en welk nummer er precies op de pot staat.

Ik meen dat het flexa kastantjebruin is.
Maar ik weet het niet zeker...
Kijk maar even, heeft geen haast. Bij de TU kosten je lampen ¤ 13,90 incl. Net ff snel gekeken.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  Moderator maandag 18 november 2013 @ 22:47:19 #20
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_133396526
quote:
10s.gif Op maandag 18 november 2013 22:46 schreef cvboer het volgende:

[..]

Kijk maar even, heeft geen haast. Bij de TU kosten je lampen ¤ 13,90 incl. Net ff snel gekeken.
Mwah, dan heb ik ze toch voor een vrij scherpe prijs ingekocht :P :D
  maandag 18 november 2013 @ 22:48:42 #21
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_133396614
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 22:47 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Mwah, dan heb ik ze toch voor een vrij scherpe prijs ingekocht :P :D
Zeker weten ^O^ . En ik heb goede condities daar.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  dinsdag 19 november 2013 @ 07:20:52 #22
35189 Troel
scherp en bot
pi_133402394
quote:
10s.gif Op maandag 18 november 2013 22:30 schreef cvboer het volgende:

[..]

Het is een huurwoning, appartement op de begane grond. Uiteraard blijf ik in Drenthe wonen, het is ook in dezelfde woonplaats als waar ik nu woon. tzt zal er een topic verschijnen, mocht daar belangstelling voor wezen. Over het algemeen zijn die van mij nooit zo noemenswaardig :P
Belangstelling check :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_133402482
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 22:01 schreef Vonkenboer het volgende:

Mocht daar wat uitkomen, dan hoop ik eind november of begin december toch wel een echte vloer te hebben in ons huis in de woonkamer/keuken in plaats van stucloper die er al maanden in ligt !

Met daar over heen een stucloper om je nieuwe vloer niet vies te maken door de werkzaamheden die dan alsnog plaats vinden :P

We zaten laatst ook te kijken (bij de Hornbach) naar LED lampen (ipv degene die we nu hebben en ipv de hallogeen in de slaapkamer). Maar die technologie is de laatste paar jaar toch echt wel behoorlijk vooruit gegaan! En de prijs gekelderd....
  Moderator dinsdag 19 november 2013 @ 18:38:19 #24
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_133418413
quote:
10s.gif Op maandag 18 november 2013 22:48 schreef cvboer het volgende:

[..]

Zeker weten ^O^ . En ik heb goede condities daar.
Ik heb ze gekocht bij die webshop waar ik ook naar linkte :P

quote:
7s.gif Op dinsdag 19 november 2013 07:20 schreef Troel het volgende:

[..]

Belangstelling check :+
En wat vind je ervan ? :+

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 07:40 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Met daar over heen een stucloper om je nieuwe vloer niet vies te maken door de werkzaamheden die dan alsnog plaats vinden :P

We zaten laatst ook te kijken (bij de Hornbach) naar LED lampen (ipv degene die we nu hebben en ipv de hallogeen in de slaapkamer). Maar die technologie is de laatste paar jaar toch echt wel behoorlijk vooruit gegaan! En de prijs gekelderd....
Nou, waarschijnlijk niet.
Misschien ter plekke van enkele werkzaamheden, maar verder hoop ik als ik de stucloper er uit sleep dat ik het niet meer hoef aan te brengen. Dan kunnen we ook eindelijk eens een paar meubels deze kant op slepen, dat is nou iets wat we nu nog niet echt kunnen ! ;)

Ledverlichting gaat er qua kwaliteit en lichtopbrengst en de levensduur idd. heel hard op vooruit de laatste paar jaar ! Maar het is ook wel een beetje een vaktechnische tik van mij om je huis perse met ledverlichting te gaan verlichten :@ ;)
  Moderator dinsdag 19 november 2013 @ 22:44:13 #25
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_133430662
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 22:41 schreef Gieliovd het volgende:
Kijk, het wachten wordt beloond!

Heel mooi Vonk, ben verliefd op je spotjes. Maar voor mij inderdaad iets te gek. Ik moet geloof ik 80 spots kwijt in huis en dan ¤15/stuk... Wordt een dure hobby.
Je hoeft ook niet alles in één keer van led lampen te voorzien, dat heb ik uiteindelijk ook niet gedaan.
Waar ik op het moment geen led lampen in heb zitten gewoon goede spaarlampen in :)

quote:
Ziet er wel top uit, heerlijke kleurtemperatuur ook.
Dank je ! ^O^

quote:
Man, man, wordt nog eens wat in huize Vonk.

Leuk trouwens ook dat detail van de bakelieten grepen. Nieuw kunst had makkelijker geweest, maar juist die extra stap waardeer ik wel :)
Nieuwe imitatie deurklinken waren zelfs duurder geweest ! Deze kosten per stel met plaatjes nog geen ¤ 30,- en zijn precies exact dezelfde klinken als het deurbeslag op de rest van de benedenverdieping. Ze zijn natuurlijk niet gloedhageltje nieuw, maar ze zijn wel gewoon gaaf en het mag van mij best een beetje doorleefd uiterlijk hebben. :P

We komen er wel !
Het liefst zouden we er voor de kerstdagen nog in willen, maar of dat helemaal haalbaar is, dat moet de praktijk nog uitwijzen ! :6
  dinsdag 19 november 2013 @ 23:07:48 #26
35189 Troel
scherp en bot
pi_133431601
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 18:38 schreef Vonkenboer het volgende:

En wat vind je ervan ? :+

Ik hoop nog steeds op een housewarming bij jou thuis ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 19 november 2013 @ 23:36:44 #27
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_133432866
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 november 2013 23:07 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik hoop nog steeds op een housewarming bij jou thuis ;)
Denk dat zijn house al wel warm is inmiddels...
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_133434921
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 november 2013 23:36 schreef cvboer het volgende:
Denk dat zijn house al wel warm is inmiddels...
Heb jij dat als cv deskundige dan geconstateerd :+ :?
  woensdag 20 november 2013 @ 00:46:58 #29
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_133434945
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 00:46 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Heb jij dat als cv deskundige dan geconstateerd :+ :?
Ik denk het, ik weet het niet zeker :P
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_133434986
quote:
10s.gif Op woensdag 20 november 2013 00:46 schreef cvboer het volgende:
Ik denk het, ik weet het niet zeker :P
Ik wacht gewoon op de uitnodiging :7 *O*
  woensdag 20 november 2013 @ 00:49:16 #31
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_133434991
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 00:48 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Ik wacht gewoon op de uitnodiging :7 *O*
Hoop doet leven.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_133435347
quote:
10s.gif Op woensdag 20 november 2013 00:49 schreef cvboer het volgende:
Hoop doet leven.
Hoop=Uitgestelde teleurstelling :7
pi_133437334
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 18:38 schreef Vonkenboer het volgende:
Ledverlichting gaat er qua kwaliteit en lichtopbrengst en de levensduur idd. heel hard op vooruit de laatste paar jaar ! Maar het is ook wel een beetje een vaktechnische tik van mij om je huis perse met ledverlichting te gaan verlichten :@ ;)
Ja, dat hebben wij ook. Vooral omdat wij in een donker gebied wonen, met de trap in het midden van het huis. We willen het licht in de gang de hele avond kunnen laten branden zonder een heel erg slecht gevoel te krijgen (ik heb van mijn moeder geleerd om altijd het licht uit te doen als je er geen gebruik van maakt). Maar die kleine led-lampjes geven niet erg veel licht, dus we hebben twee setjes hangen. Maar die grote geven ook niet zo heel veel licht (ze waren toen ongeveer het helderst...) En die zouden we wel willen vervangen. En de halogeen in de slaapkamer en op zolder zouden nu ook vervangen kunnen worden door led. (we moeten alleen nog uitzoeken hoe dat dan zit met de transformator...)
pi_133440660
Zit dat bloemenbehang nou in de woonkamer, Vonk! Wow. Ik heb dat niet voor elkaar gekregen hier thuis hoor. In de slaapkamer oké, maar bloemetjes in de woonkamer, dat ging m'n man te ver. :P
pi_133441783
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:29 schreef Gwywen het volgende:
Zit dat bloemenbehang nou in de woonkamer, Vonk! Wow. Ik heb dat niet voor elkaar gekregen hier thuis hoor. In de slaapkamer oké, maar bloemetjes in de woonkamer, dat ging m'n man te ver. :P
Het zou bij ons in de woonkamer vreselijk staan. En in de slaapkamer helemaal. (en jouw man had iets in te brengen in de styling?!?!?! :P het scheelt natuurlijk als je allebei een gelijke smaakt hebt :D)
pi_133441880
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:09 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Het zou bij ons in de woonkamer vreselijk staan. En in de slaapkamer helemaal. (en jouw man had iets in te brengen in de styling?!?!?! :P het scheelt natuurlijk als je allebei een gelijke smaakt hebt :D)
We hebben gelukkig grotendeels dezelfde smaak, maar mijn smaaknuance is wat vrouwelijker/romantischer, zeg maar. :P

Daarom vind ik het ook juist zo leuk om bij een stoere mannelijke man als Vonk rozenbehang te zien :Y
  woensdag 20 november 2013 @ 17:51:28 #37
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_133454361
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:09 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Het zou bij ons in de woonkamer vreselijk staan. En in de slaapkamer helemaal. (en jouw man had iets in te brengen in de styling?!?!?! :P het scheelt natuurlijk als je allebei een gelijke smaakt hebt :D)
En daarom ben en blijf ik vrijgezel. :P Nooit geen discussies over dit soort dingen. ideaal leven.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  Moderator woensdag 20 november 2013 @ 18:24:02 #38
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_133455515
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:29 schreef Gwywen het volgende:
Zit dat bloemenbehang nou in de woonkamer, Vonk! Wow. Ik heb dat niet voor elkaar gekregen hier thuis hoor. In de slaapkamer oké, maar bloemetjes in de woonkamer, dat ging m'n man te ver. :P
Nee, dat behang met die rode rozen zit niet in de woonkamer :)
Wel in onze andere slaapkamer boven.

Beneden is vrijwel alles voorzien van glasvliesbehang en gesausd in neutrale bruin-achtige tinten.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:09 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Het zou bij ons in de woonkamer vreselijk staan. En in de slaapkamer helemaal. (en jouw man had iets in te brengen in de styling?!?!?! :P het scheelt natuurlijk als je allebei een gelijke smaakt hebt :D)
Door de regel zijn we het wel vrij snel eens met styling gerelateerde zaken.
En zitten we het wel vrij vaak eens met elkaar *O*

quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:12 schreef Gwywen het volgende:

[..]

We hebben gelukkig grotendeels dezelfde smaak, maar mijn smaaknuance is wat vrouwelijker/romantischer, zeg maar. :P

Daarom vind ik het ook juist zo leuk om bij een stoere mannelijke man als Vonk rozenbehang te zien :Y
:@
pi_133547009
Ziet er goed uit Vonk, kleuren/verlichting/inrichting sluiten allemaal heel mooi op elkaar aan. Mooie warme uitstraling! :)
pi_133548595
Toffe meubelen! Sapa? Wij gaan in het nieuwe huis voor de Sapa Grey uitvoering O+
  zaterdag 23 november 2013 @ 20:57:02 #41
35189 Troel
scherp en bot
pi_133554913
quote:
10s.gif Op woensdag 20 november 2013 17:51 schreef cvboer het volgende:

[..]

En daarom ben en blijf ik vrijgezel. :P Nooit geen discussies over dit soort dingen. ideaal leven.
Nooit geen?

:+

Overigens is er niets mis met jouw smaak qua behang enzo :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 23 november 2013 @ 22:29:05 #42
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_133558387
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:57 schreef Troel het volgende:

[..]

Nooit geen?

:+

Overigens is er niets mis met jouw smaak qua behang enzo :)
Kut, dubbele ontkenning.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  zaterdag 23 november 2013 @ 22:29:49 #43
35189 Troel
scherp en bot
pi_133558413
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 november 2013 22:29 schreef cvboer het volgende:

[..]

Kut, dubbele ontkenning.
Ik vind het best grappig als je altijd met jezelf in discussie gaat, maar het is zo zonde van de tijd :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 23 november 2013 @ 22:36:35 #44
35189 Troel
scherp en bot
pi_133558662
Mooie meubels trouwens Vonk :Y
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator zondag 24 november 2013 @ 11:15:59 #45
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_133568225
We zijn alweer een hele hoop meters schilderwerk in huize Vonk verder, maar het einde
is nog steeds niet in zicht. Het helpt natuurlijk ook niet dat we bijna alles in twee kleuren geschilderd moet worden. En je kunt eigenlijk alleen kleur voor kleur schilderen, en dan moet iedere kleur vaak wel minimaal twee , maar vaak wel drie keer geschilderd worden -O-

En dat vreet gewoonweg tijd ! :P

Het werd langzaam eigenlijk wel een keer tijd om een vloer uit te zoeken voor de woonkamer/keuken, Afgelopen week hebben we iemand die handelt in pvc vloeren dan maar eens langs laten komen om eens te kijken wat de mogelijkheden zijn.

En verrassend genoeg waren we na enkele stalen geprobeerd te hebben er eigenlijk snel genoeg over uit (hoe verder de verbouwing vordert, hoe makkelijk het kiezensoms wordt _O- )





Op de foto lijkt het allemaal wel wat bruiner, dan dat hij eigenlijk is.
Eigenlijk is het meer grijzig, dan bruin. Maar ook weer net geen whitewash-achtig kleurtje.

Maar ik vind hem i.i.g. erg gaaf !

Vrijdag 6 december komt hij de vloer bij ons leggen en zaterdag 7 december willen we eigenlijk de eerste meubels op gaan halen die we sinds midden augustus in de opslag hebben staan *O*.

En dan moeten we eigenlijk nog een keer op zoek naar een eettafel van maximaal +/- 120 lang en 75 cm breed met bijbehorende stoelen, en naar een bank voor in de woonkamer
Vooral het uitzoeken van een bank vind ik toch wel erg lastig...

Je komt dan toch vaak uit bij Leenbakker, seats en sofa's, IKEA e.d. winkels
Maar als iemand suggesties heeft voor een andere winkelketen die ook een filiaal heeft in het oosten des lands dan hoor ik dat graag ! :Y
pi_133568347
Woon express misschien? Die zit in Duiven, maar geen idee hoe ver dat bij jullie vandaan is.
  Moderator zondag 24 november 2013 @ 11:29:39 #47
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_133568420
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 11:25 schreef Puala het volgende:
Woon express misschien? Die zit in Duiven, maar geen idee hoe ver dat bij jullie vandaan is.
Dat is toch alweer ruim een uurtje rijden, (wat dat betreft, wonen we echt in een uithoek) maar ik zal eens even rond neuzen op hun website ^O^
pi_133568454
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 11:29 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Dat is toch alweer ruim een uurtje rijden, (wat dat betreft, wonen we echt in een uithoek) maar ik zal eens even rond neuzen op hun website ^O^
Nou ja, je zou woondock en de Ikea mee kunnen pakken als je richting duiven gaat. Dan is het wel meer de moeite :)
pi_133568495
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 11:31 schreef Puala het volgende:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 11:29 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Dat is toch alweer ruim een uurtje rijden, (wat dat betreft, wonen we echt in een uithoek) maar ik zal eens even rond neuzen op hun website ^O^

Nou ja, je zou woondock en de Ikea mee kunnen pakken als je richting duiven gaat. Dan is het wel meer de moeite :)
En met de familie pas om tien uur een ontbijtje mee pakken bij de geel blauwe doos. *O* Pasje mag je daarna weg gooien of gebruiken als ijskrabber. ~:)
Jeroentje.
  Moderator zondag 24 november 2013 @ 12:07:25 #50
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_133569163
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 11:31 schreef Puala het volgende:

[..]

Nou ja, je zou woondock en de Ikea mee kunnen pakken als je richting duiven gaat. Dan is het wel meer de moeite :)
En de ikea is juist wel weer dichterbij, ik ben met +/- 45 minuten in Hengelo Overijssel.
Maar kijken in een andere IKEA dan waar je normaal komt kan best leuk zijn :)

quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 11:33 schreef jpajs het volgende:

[..]

En met de familie pas om tien uur een ontbijtje mee pakken bij de geel blauwe doos. *O* Pasje mag je daarna weg gooien of gebruiken als ijskrabber. ~:)
:{w :|W
  zondag 24 november 2013 @ 17:10:21 #51
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133578567
De kleurstellingen in je huis, prachtig Vonk! Mooi gedaan ook met die led-lampen!

quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:12 schreef Gwywen het volgende:
Daarom vind ik het ook juist zo leuk om bij een stoere mannelijke man als Vonk rozenbehang te zien :Y
+1 :Y O+
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_133581643
Onze bank komt bij Seats&Sofa vandaan en die hebben we in 2001/2002 (o.i.d.) gekocht en doet het nog fantastisch. En ze hebben ook een verhuizing meegemaakt. Dus niets mis met S&S!
  Moderator zondag 24 november 2013 @ 19:33:22 #53
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_133583273
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 16:11 schreef pascal_s het volgende:
Ziet er goed uit Vonk, kleuren/verlichting/inrichting sluiten allemaal heel mooi op elkaar aan. Mooie warme uitstraling! :)
Bedankt ! Ja je kunt wel zeggen dat langzaam alle puzzelstukjes op hun plek vallen :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 17:21 schreef LiedjeBackstage het volgende:
Toffe meubelen! Sapa? Wij gaan in het nieuwe huis voor de Sapa Grey uitvoering O+
Ons zijn ze verkocht als meubels uit de San Diego serie, maar ieder bedrijf zal er wel zijn eigen naam aangeven. Ze lijken in ieder geval heel erg veel op Sapa meubels.

Als het stiekem niet gewoon Sapa meubels blijken te zijn _O-

quote:
14s.gif Op zondag 24 november 2013 17:10 schreef HetKlusKonijn het volgende:
De kleurstellingen in je huis, prachtig Vonk! Mooi gedaan ook met die led-lampen!

[..]

+1 :Y O+
Het zijn dan ook geen led lampen van ¤ 3,95 van de plaatselijke action, maar lampen van een gerenommeerde fabrikant. Vooral qua energieverbruik bespaar ik nu een hoop.

Alles wat er in zat was 50 watt halogeen, alle veertien lampen in de woonkamer zijn nu vervangen voor 4 watt led verlichting.

14 x 50 watt = 700 watt
14 x 4 watt = 112 watt

Is dan toch alweer 588 watt die ik niet meer nodig heb voor verlichting :+

Wat vind je trouwens van de door ons uitgezochte pvc vloer ?

quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 18:51 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Onze bank komt bij Seats&Sofa vandaan en die hebben we in 2001/2002 (o.i.d.) gekocht en doet het nog fantastisch. En ze hebben ook een verhuizing meegemaakt. Dus niets mis met S&S!
Mwah, ik weet niet. Ik hoor van seats&sofa's zoveel wisselende verhalen.
Hebben die trouwens wel banken met stoffen bekleding ? Of hebben die alleen maar banken met leren bekleding ? :?
  zondag 24 november 2013 @ 19:41:46 #54
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133583652
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 19:33 schreef Vonkenboer het volgende:
Het zijn dan ook geen led lampen van ¤ 3,95 van de plaatselijke action, maar lampen van een gerenommeerde fabrikant. Vooral qua energieverbruik bespaar ik nu een hoop.

Alles wat er in zat was 50 watt halogeen, alle veertien lampen in de woonkamer zijn nu vervangen voor 4 watt led verlichting.

14 x 50 watt = 700 watt
14 x 4 watt = 112 watt

Is dan toch alweer 588 watt die ik niet meer nodig heb voor verlichting :+
^O^ - ik vervang hier alles wat stuk gaat aan lampen nu ook door led, op de lampen in mijn twee klassieke kroonluchters na dan, want er bestaat voor een 15W-doorzichtig kaars-peertje nog steeds geen acceptabel alternatief (vind ik dan).

Zit er echt zoveel verschil in kwaliteit (en dan bedoel ik vooral de kleur licht) tussen die van de gerenommeerde merken en die van de Action of de Ikea?

quote:
Wat vind je trouwens van de door ons uitgezochte pvc vloer ?
Ik had eerst helemaal niet door dat het PVC was, ik dacht echt dat het laminaat was.
Mooi hoor! :Y

quote:
Mwah, ik weet niet. Ik hoor van seats&sofa's zoveel wisselende verhalen.
Hebben die trouwens wel banken met stoffen bekleding ? Of hebben die alleen maar banken met leren bekleding ? :?
Ze hebben ook stoffen bekleding volgens mij, maar ik zou eerst maar eens eventjes rondneuzen op de sites van Radar, Kassa en dergelijke - tenzij S&S een enorme inhaalslag heeft gemaakt op het gebied van kwaliteit en service zou ik er maar verre vandaan blijven. :X
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  Moderator zondag 24 november 2013 @ 19:52:27 #55
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_133584068
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 19:41 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

^O^ - ik vervang hier alles wat stuk gaat aan lampen nu ook door led, op de lampen in mijn twee klassieke kroonluchters na dan, want er bestaat voor een 15W-doorzichtig kaars-peertje nog steeds geen acceptabel alternatief (vind ik dan).

Zit er echt zoveel verschil in kwaliteit (en dan bedoel ik vooral de kleur licht) tussen die van de gerenommeerde merken en die van de Action of de Ikea?
De lichtkleur is veel stabieler, onder lampen onderling is er vooral veel minder verschil.
"Vroeger" had je vaak dat de ene lamp wat meer blauw achtig licht gaf, en een andere lamp van dezelfde fabrikant meer oranje licht. De vooruitgang qua kwaliteit van de gebruikte leds heeft daar natuurlijk ook mee te maken.

De kleur-echtheid ligt bij gerenommeerde merken ook veel hoger, tot wel 85 á 90%.
Ik zweer wat dat betreft gewoon bij Osram ^O^

quote:
[..]

Ik had eerst helemaal niet door dat het PVC was, ik dacht echt dat het laminaat was.
Mooi hoor! :Y

[..]
Laten we maar geen laminaat in de woonkamer/keuken leggen in verband met onze vloerverwarming ;). Het enige realistische alternatief bij vloerverwarming waren tegels of plavuizen.

Of pvc ! *O*

quote:
Ze hebben ook stoffen bekleding volgens mij, maar ik zou eerst maar eens eventjes rondneuzen op de sites van Radar, Kassa en dergelijke - tenzij S&S een enorme inhaalslag heeft gemaakt op het gebied van kwaliteit en service zou ik er maar verre vandaan blijven. :X
Ik ken de verhalen, uit een ver verleden wel.
Maar ben er zelf nog nooit geweest o.i.d.
  zondag 24 november 2013 @ 20:06:18 #56
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133584579
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 19:52 schreef Vonkenboer het volgende:
De lichtkleur is veel stabieler, onder lampen onderling is er vooral veel minder verschil.
"Vroeger" had je vaak dat de ene lamp wat meer blauw achtig licht gaf, en een andere lamp van dezelfde fabrikant meer oranje licht. De vooruitgang qua kwaliteit van de gebruikte leds heeft daar natuurlijk ook mee te maken.
Ja, dat was ook mijn ervaring met die dingen van 'vroegah'. En ik heb er al eens eentje moeten vervangen... die 10.000 uur branden heeft-ie in ieder geval nooit gehaald. :')
Haalde toen een andere en die was veel blauwer. Was niet de bedoeling.... die is inmiddels verplaatst naar het pitje in de keuken. :P

quote:
De kleur-echtheid ligt bij gerenommeerde merken ook veel hoger, tot wel 85 á 90%.
Ik zweer wat dat betreft gewoon bij Osram ^O^
Ik moet eerst nog een klein voorraadje oude halogeentjes opmaken, maar daarna gaat er bij mij ook Osram in. :Y

quote:
Laten we maar geen laminaat in de woonkamer/keuken leggen in verband met onze vloerverwarming ;).
Niet zo'n briljant idee inderdaad. :P

quote:
Het enige realistische alternatief bij vloerverwarming waren tegels of plavuizen.

Of pvc ! *O*
Of marmoleum heb ik begrepen, maar dat is weer stevig aan de prijs. ;)
Dit PVC ziet er in ieder geval prima uit.

quote:
Ik ken de verhalen, uit een ver verleden wel.
Maar ben er zelf nog nooit geweest o.i.d.
Het blijft natuurlijk een budget-bedrijf - in een dergelijk geval kies ik toch liever voor Ikea, die staan in ieder geval goed bekend qua service. ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_133584656
Weinig update en mooie plaatjes hier Vonk!

Mooi vloertje wel, ik heb zoiets ook op zolder liggen voor de slaapkamers + zolder + overloop. Dat ligt ook al dik een jaar te "acclimatiseren" hahaha mijn god :')

Zit het bakeliet al? Schilderen klaar? Slapen jullie al boven? Al in bad geweest?
Laat die handjes wapperen!
  zondag 24 november 2013 @ 21:21:00 #58
35189 Troel
scherp en bot
pi_133588843
Erg mooie vloer! Ben je al bij Helmers ofzo geweest in E'bergen? Daar hebben ze altijd wel mooie meubels, maar het kan zijn dat de prijzen minder mooi zijn, zo vaak kom ik er niet :P

En anders de Van Gils woonboulevard in Oldenzaal. Of Eijerkamp in Zutphen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_133600538
Je kan vaak met wat speurwerk hele mooie meubels van marktplaats ophalen voor weinig geld. Misschien daar eens turen :P
  Moderator woensdag 27 november 2013 @ 21:13:33 #60
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_133689414
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 20:08 schreef Gieliovd het volgende:
Weinig update en mooie plaatjes hier Vonk!

Mooi vloertje wel, ik heb zoiets ook op zolder liggen voor de slaapkamers + zolder + overloop. Dat ligt ook al dik een jaar te "acclimatiseren" hahaha mijn god :')

Zit het bakeliet al? Schilderen klaar? Slapen jullie al boven? Al in bad geweest?
Bedankt voor je reactie !

Wij laten de vloer voor de afwisseling gewoon leggen door iemand, hoe verder je in een verbouwing vordert; hoe sneller je geneigd bent om zaken gewoon uit te gaan besteden :9

Ik heb er ook geen puf meer voor om nog een keer, in anderhalve week tijd een vloer te gaan leggen.

Het schilderen is nog niet klaar, het schiet al wel op.
Prioriteit op dit moment is gewoon de woonkamer en keuken, de vloer komt volgende week vrijdag.
Dus dan moet het gewoon daar sowieso klaar zijn !

Het laatste bakelieten deurbeslag is al wel gemonteerd !



Nu nog een paar knopjes op de kastdeuren in de gang, maar je raad het al die moeten nog geschilderd worden.

En er is nog niet in het huis geslapen, gebadderd of überhaupt gewoond ! :P

quote:
7s.gif Op zondag 24 november 2013 21:21 schreef Troel het volgende:
Erg mooie vloer! Ben je al bij Helmers ofzo geweest in E'bergen? Daar hebben ze altijd wel mooie meubels, maar het kan zijn dat de prijzen minder mooi zijn, zo vaak kom ik er niet :P

En anders de Van Gils woonboulevard in Oldenzaal. Of Eijerkamp in Zutphen?
Helmink in Eibergen bedoel je ? Daar zijn we ook geweest, maar ik ondervond het niet als een prettige winkel. Als ik een verkoper nodig heb, dan zoek ik er wel één.
Ze hoeven niet als een puppy door de hele winkel achter mij aan te lopen :') :{w

En de meubels daar bevinden zich toch wel buiten ons budget en ook qua stijl
is het mij een beetje te "ouderwets". Jaren 70/80 achtig :P

Eijerkamp in Zutphen zijn we ook al eens geweest.
Maar ik denk dat Gaston van de postcodeloterij dan eerst langs moet komen wil ik daar iets vandaan willen of kunnen halen.

Van Gils Woonboulevard zijn we al eens heen geweest voor wat inspiratie, maar ook die winkel is net ons ding niet :{

quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 09:16 schreef usernaamvergeten het volgende:
Je kan vaak met wat speurwerk hele mooie meubels van marktplaats ophalen voor weinig geld. Misschien daar eens turen :P
Met een half oog houden we dat ook in de gaten ! :)
pi_133693259
Ach, ik liep gewoon een beetje te pesten dat weet je.

Het gaat de goede kant op, zeker wel! Ben jaloers.

Ik weet niet wat het is maar ik ben zelf echt leeg op het moment.

Gaaf vooruitzicht de vloer erin, wat zal het opknappen!

En dan z.s.m. over en rustig de restjes oppakken. Kan je je alvast voorbereiden op afkickverschijnselen....

Mocht je met je meubels niet uitkomen, dan moet je toch naar Zoeterwoude Rijndijk, dan regel ik wel een mooie prijs bij Intenz Wonen.
Laat die handjes wapperen!
  Moderator woensdag 27 november 2013 @ 22:50:37 #62
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_133694745
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 22:19 schreef Gieliovd het volgende:
Ach, ik liep gewoon een beetje te pesten dat weet je.
Het gaat de goede kant op, zeker wel! Ben jaloers.
Wist ik wel !, Doe ik ook wel eens :9
Het scheelt wel zoveel dat mijn vader ook een hoop werk verzet, in de uren dat ik voor mijn werkgever aan de slag ben. Dus er gebeurd ook een hoop, wanneer ik er zelf niet bij ben.

Al wordt het van te voren wel overlegd wat hij precies gaat doen die dag of in die week ;)

We zijn hard op de goede weg !, maar wij zijn dan ook bijna altijd met drie man aan het klussen.
Terwijl jij eigenlijk alles alleen moet doen..

Maar jij schiet toch ook al mooi op ! *O*

quote:
Ik weet niet wat het is maar ik ben zelf echt leeg op het moment.

Gaaf vooruitzicht de vloer erin, wat zal het opknappen!
En morgenavond gaan we gordijnen uitzoeken voor beneden !
Waarschijnlijk zijn die er niet meer voor de feestdagen, maar we hebben nog oude gordijnen achter de hand zodat we straks de eerste weken niet helemaal te koop zitten :+

Ik begin die stucloper ook langzaam wel een beetje zat te worden, daar hebben we lang genoeg tegen aan gekeken. Het is gewoon echt tijd voor een vloer !

quote:
En dan z.s.m. over en rustig de restjes oppakken. Kan je je alvast voorbereiden op afkickverschijnselen....

Mocht je met je meubels niet uitkomen, dan moet je toch naar Zoeterwoude Rijndijk, dan regel ik wel een mooie prijs bij Intenz Wonen.
Nou, die afkickverschijnselen blijven denk ik wel even weg.
Ik zou blij zijn als het klaar is, en we er gewoon kunnen gaan wonen.

Het werk aan een eigen woning is nooit echt helemaal klaar, je houdt echt wel werk.
Maar als het grote verbouwen maar gewoon eens klaar is.
Daar ben ik eigenlijk wel langzaam aan klaar mee :P
  donderdag 28 november 2013 @ 07:59:03 #63
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_133701616
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:13 schreef Vonkenboer het volgende:
Het laatste bakelieten deurbeslag is al wel gemonteerd !
^O^ Gaaf, post eens een foto, als je wil, van de gehele deur voor het overzicht.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 22:50 schreef Vonkenboer het volgende:
Het werk aan een eigen woning is nooit echt helemaal klaar, je houdt echt wel werk.
Maar als het grote verbouwen maar gewoon eens klaar is.
Inderdaad, het werk aan een eigen woning is echt nooit klaar. Ben ik ergens eigenlijk wel blij van, ik kan toch niet stil zitten. :P

Nog ff door Vonk... o|O :P
pi_133701734
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 22:50 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Wist ik wel !, Doe ik ook wel eens :9
Het scheelt wel zoveel dat mijn vader ook een hoop werk verzet, in de uren dat ik voor mijn werkgever aan de slag ben. Dus er gebeurd ook een hoop, wanneer ik er zelf niet bij ben.

Al wordt het van te voren wel overlegd wat hij precies gaat doen die dag of in die week ;)
Hey, dat hadden wij ook... Alleen hadden wij daar een aannemer voor :P

quote:
Ik begin die stucloper ook langzaam wel een beetje zat te worden, daar hebben we lang genoeg tegen aan gekeken. Het is gewoon echt tijd voor een vloer !

[..]

Nou, die afkickverschijnselen blijven denk ik wel even weg.
Ik zou blij zijn als het klaar is, en we er gewoon kunnen gaan wonen.

Het werk aan een eigen woning is nooit echt helemaal klaar, je houdt echt wel werk.
Maar als het grote verbouwen maar gewoon eens klaar is.
Daar ben ik eigenlijk wel langzaam aan klaar mee :P
Ja, dat gevoel ken ik. Wij hadden al redelijk snel de vloer erin zitten en moesten dus de stucloper laten liggen (vooral omdat we de woonkamer als bouwruimte gebruikten voor de zolder...) Maar wat was dat een fantastisch gevoel toen de stucloper eruit ging en de gordijnen hingen (vlak na elkaar).

De kerstboom was het eerste ding wat er stond (naast de nieuwe staande lamp die we hadden gekocht...)
  Moderator vrijdag 29 november 2013 @ 19:44:23 #65
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_133751573
Nou, we hebben er weer een aandachtspuntje bij.

Ik heb vandaag met een keuringsmeter van het bedrijf eindelijk eens tijd gehad om mijn aardverspreidingsweerstand door te meten...

Ik ging er altijd gemakzuchtig maar vanuit dat wel oke zou zijn
Maar ik was weer eens wat te optimistisch :X

De aardverspreidingsweerstand blijkt bij mij 640 ohm te zijn !
zeshonderdenveertig ohm 8)7

Terwijl die waarde onder de 166 ohm moet liggen.. direct vanavond maar 7 meter 16mm² vertind koper gehaald en een nieuwe aardklem voor aan de aardpen.
En morgen maar eens op ze plek brengen/monteren van aardpen naar de hoofdaardrail in de meterkast.

Kijken of dat de situatie verbeterd, zo niet dan denk ik dat ik volgende week nog even een geheel nieuwe aardpen moet slaan ~O>
  vrijdag 29 november 2013 @ 19:59:17 #66
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_133752263
Of aan de buurman zijn aardpen vastknopen :7
pi_133759531
The fun never ends my friend.
Laat die handjes wapperen!
pi_133769144
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 19:44 schreef Vonkenboer het volgende:
Nou, we hebben er weer een aandachtspuntje bij.

Ik heb vandaag met een keuringsmeter van het bedrijf eindelijk eens tijd gehad om mijn aardverspreidingsweerstand door te meten...

Wat extra uitleg voor de mensen die andere mensen ingehuurd hebben voor de elektrische wijzigingen?
  Moderator zondag 1 december 2013 @ 18:47:33 #69
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_133813528
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 10:18 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Wat extra uitleg voor de mensen die andere mensen ingehuurd hebben voor de elektrische wijzigingen?
Ik geloof dat ik daar binnenkort even een apart topic voor begin; die materie hoort niet perse bij mijn verbouwing ;)
  Moderator zondag 1 december 2013 @ 19:21:04 #70
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_133815018
En alweer tijd voor een update !

Deze week is het voor ons toch wel een beetje D-Day; want aanstaande vrijdag komt namelijk iemand onze pvc vloer leggen en dan moet de woonkamer/keuken toch echt voor 95% klaar zijn.
In grootte lijnen moet het dus klaar zijn, en helemaal leeg, en voor 100% schoon en opgeruimd.

En er moet ook eigenlijk best nog wel een beetje gebeuren qua werk voordat we zover zijn ! ~O>

Alle wanden zijn voor wat betreft het sauswerk nu toch echt klaar, ik moet er ook bij zeggen dat ik onderhand geen blik verf of een kwast of roller meer kan zien.





Dat wil niet zeggen dat al het schilderwerk klaar is, de deuren achter in de kastenwand in de gang moeten nog een keer weer geschilderd worden van binnen en van buiten.
En dan hebben we natuurlijk onze nieuwe voordeur nog; maar dat project staat even grotendeels stil.

Momenteel staat hij er nog zo bij...



Je gelooft het misschien niet, maar ook wij zijn gewone mensen en kunnen gewoon maar één ding tegelijk ! :+

Afgelopen zaterdag maar even snel een kabeltje in de grond gelegd, om achter het huis een lamp te kunnen maken op sensor.



Omdat hij maar onder de bestrating komt te liggen, ligt hij niet heel erg diep.
Een cm of 40 vond ik eigenlijk meer dan voldoende :9
En hoewel dat helemaal niet noodzakelijk is, heb ik de kabel even in een 3/4 pvc buisje geschoven.



Direct boven de grond een kabeldoosje geplaatst, waarmee ik aftak naar een wandcontactdoos en vervolgens doorga na de bewegingsmelder van de lamp.



Op de wandcontactdoos staat niet altijd spanning, in principe schakelt die mee met de schemerschakelaar en de klok, alleen wanneer het dus donker is staat er spanning op, straks misschien best handig met sfeerverlichting met kerst o.i.d. :+
Eventueel kan ik er later altijd nog voor zorgen dat de spanning er continue op staat, of ik maak hem schakelbaar met een schakelaar die in de gang zit.

Die mogelijkheden zijn er in ieder geval.

En de buitenlamp heb ik eindelijk eens gemonteerd, die lag ook al een maand of vijf op zolder _O-



De sensor blijkt helaas niet helemaal goed te zijn, hij schakelt niet helemaal goed en blijft veelste lang branden, ongeacht of er beweging gedetecteerd is en ongeacht welke tijd er ingesteld is.
Waarschijnlijk moet ik daar nog even een ander exemplaar voor zien te scoren.

Maar de prioriteit ligt deze week toch echt binnen, de grootte werkzaamheden moeten binnen op de begane grond gewoon afgerond worden.
En het huis moet leeg van materialen en gereedschappen en goed schoongemaakt worden.
Dan kan de keuken ook eindelijk ontdaan worden van alle beschermfolie, en schoongemaakt worden.

Dan is het de bedoeling dat we zaterdag enkele meubels op gaan halen, en dan kunnen we in elk geval een deel van het huishouden alvast in ruimen :o .

Ik heb vandaag al de eerste volle verhuisdoos van mijn ouderlijk huis, naar mijn eigen huis gesleept.
Ik verhuis straks echt hemelsbreed over een afstand van maar liefst 10 meter _O- !

Maar het begin is er dus al ! *)

[ Bericht 1% gewijzigd door Vonkenboer op 01-12-2013 19:38:02 ]
pi_133824302
10 meter? Woon je op het erf van je ouders dan?
  Moderator zondag 1 december 2013 @ 22:27:15 #72
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_133824904
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 22:17 schreef deadly_kiss het volgende:
10 meter? Woon je op het erf van je ouders dan?
Ik kom er direct naast te wonen; de woning is een twee onder één kap woning.
Met ieder dus wel hun eigen voordeur, voorzieningen en meters e.d.
pi_133825153
Vakmannetje ben je ook he. Goed man, goede vooruitgang weer :)

Symbolisch begonnen met de verhuizing :)
Laat die handjes wapperen!
  zondag 1 december 2013 @ 22:37:29 #74
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_133825473
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 22:27 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ik kom er direct naast te wonen; de woning is een twee onder één kap woning.
Met ieder dus wel hun eigen voordeur, voorzieningen en meters e.d.
Even azijnpissen: De laatste 5 beugels bij je buitenlamp zijn anders. :P
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_133825612
Voor de sensor is 3/4 en erna 5/8 buis?

Scherp CV :)
Laat die handjes wapperen!
  zondag 1 december 2013 @ 23:24:44 #76
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_133827980
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 22:39 schreef Gieliovd het volgende:
Voor de sensor is 3/4 en erna 5/8 buis?

Scherp CV :)
Scherp GL :) Tevens kijkt de sensor naar de lamp. :P
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_133829249
quote:
10s.gif Op zondag 1 december 2013 22:37 schreef cvboer het volgende:

[..]

Even azijnpissen: De laatste 5 beugels bij je buitenlamp zijn anders. :P
Viel mij ook al op. Stopcontact met die lasdoos vind ik ook niet zo'n mooie constructie voor een vakman. Terwijl de meterkast binnen juist weer een kunstwerk is, prachtig werk!
pi_133829360
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 22:27 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ik kom er direct naast te wonen; de woning is een twee onder één kap woning.
Met ieder dus wel hun eigen voordeur, voorzieningen en meters e.d.
Aha! Ik kijk af en toe mee in je topics maar dat was me nog niet opgevallen :D
Wij zijn afgelopen maand in ons nieuwbouw huis getrokken en ik heb wel een klein beetje van je afgekeken :P
Die hoge plinten met relax breeze kleurtje op de muur staat vet!!
  maandag 2 december 2013 @ 07:12:43 #79
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_133833137
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 19:21 schreef Vonkenboer het volgende:
De sensor blijkt helaas niet helemaal goed te zijn, hij schakelt niet helemaal goed en blijft veelste lang branden, ongeacht of er beweging gedetecteerd is en ongeacht welke tijd er ingesteld is.
Waarschijnlijk moet ik daar nog even een ander exemplaar voor zien te scoren.
is die sensor niet verder in te stellen, qua tijd en schemering?

quote:
10s.gif Op zondag 1 december 2013 23:24 schreef cvboer het volgende:

[..]

Tevens kijkt de sensor naar de lamp. :P
Als ie gelijk in de lamp kijkt, schakelt die m meteen uit :+
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  Moderator maandag 2 december 2013 @ 22:16:07 #80
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_133859774
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 22:31 schreef Gieliovd het volgende:
Vakmannetje ben je ook he. Goed man, goede vooruitgang weer :)

Symbolisch begonnen met de verhuizing :)
Vandaag heb ik de keuken eindelijk ontdaan van alle beschermfolie, en de inductiekookplaat op ze plek gelegd. Die gaan we morgen maar eens even aansluiten.

En morgenavond gaat als het goed is de stucloper er eindelijk uit :).

quote:
10s.gif Op zondag 1 december 2013 22:37 schreef cvboer het volgende:

[..]

Even azijnpissen: De laatste 5 beugels bij je buitenlamp zijn anders. :P
Dat is dan ook een Ymvk kabel 3x2,5mm² in een 5/8 grijze buis.
Inmiddels heb ik de sensor ook aan de praat gekregen, even wat aan de instellingen gedaan en nu doet hij het zoals hij het moet doen.

Ondanks dat hij toch een beetje naar de lamp kijkt ;)

quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 23:57 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Viel mij ook al op. Stopcontact met die lasdoos vind ik ook niet zo'n mooie constructie voor een vakman. Terwijl de meterkast binnen juist weer een kunstwerk is, prachtig werk!
Dank u ! :9
Het stopcontact wou ik zo laag mogelijk houden, daarom heb ik deze direct boven de kabeldoos aangebracht.

quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2013 00:00 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

Aha! Ik kijk af en toe mee in je topics maar dat was me nog niet opgevallen :D
Wij zijn afgelopen maand in ons nieuwbouw huis getrokken en ik heb wel een klein beetje van je afgekeken :P
Die hoge plinten met relax breeze kleurtje op de muur staat vet!!
Ik zeg altijd maar zo; beter goed gejat dan slecht bedacht :+ :*
  Moderator donderdag 5 december 2013 @ 22:29:23 #81
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_133962462
Nou, even tijd voor een snelle update.
Deze week hebben we namelijk de stucloper na enkele maanden maar eens verwijderd uit de woonkamer. Morgen wordt namelijk onze pvc vloer in de woonkamer gelegd *O*



Voorzichtig alles maar eens losgetrokken, stukje voor stukje :P



En toen was het tijd om alles eens te stofzuigen, al zal dat voor montage morgen nog wel een keer door de vloerenlegger zelf gedaan worden.



In de tussentijd heb ik nog snel even de elektrische kookplaat op ze plek gelegd en even aangesloten.
Deze lag ook nog maar een dikke 4 maand op zolder te wachten _O-





En nu is het wachten op de vloerenlegger, die morgen komt ! B-)



Aansluitend halen we in ieder geval zaterdagochtend een deel van de meubels op die al sinds augustus in het magazijn van de winkel op ons staat te wachten _O-

Ben nu al heel benieuwd hoe het er morgen uitziet ! *O*
pi_133963154
Morgen grote dag!! Geweldig :)
Laat die handjes wapperen!
pi_133963422
En dan komen de meubels. Maar ehhhhhhhh dat zijn helemaal onze meubels niet. Weet u zeker dat dit de onze zijn. _O-

In maanden veranderd de smaak nog wel eens. ;)
Jeroentje.
pi_133971082
Genoeg before and after foto's? Ben zo blij dat ik voordat de vloer gelegd was, eerst het hele huis doorgelopen ben en overal foto's van heb gemaakt... Daarna ben ik weer het hele huis doorgelopen en heb weer dezelfde foto's gemaakt :D
  vrijdag 6 december 2013 @ 17:07:22 #85
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133985433
Ik kijk uit naar het uiteindelijke resultaat! O+
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_133986372
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 22:16 schreef Vonkenboer het volgende:

Vandaag heb ik de keuken eindelijk ontdaan van alle beschermfolie, en de inductiekookplaat op ze plek gelegd. Die gaan we morgen maar eens even aansluiten.
En dat wordt een feestmaaltijd....????
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 6 december 2013 @ 17:37:10 #87
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_133987105
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 17:23 schreef blomke het volgende:

[..]

En dat wordt een feestmaaltijd....????
Het is vrijdag, ik gok op een culinair hoogstandje van de lokale vette bek...
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  vrijdag 6 december 2013 @ 20:33:45 #88
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_133995066
zou je de stekker niet in het stopcontact doen als je gaat stofzuigen?
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_133995929
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 20:33 schreef lipje het volgende:
zou je de stekker niet in het stopcontact doen als je gaat stofzuigen?
:D !
pi_133998103
Foto!!!!!!
Laat die handjes wapperen!
  Moderator vrijdag 6 december 2013 @ 22:01:45 #91
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_133999583
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 20:33 schreef lipje het volgende:
zou je de stekker niet in het stopcontact doen als je gaat stofzuigen?
Dat is de stekker van het verlengsnoer wat nog in de woonkamer lag, en niet diegene van de stofzuiger; maar ik vind het wel heel scherp dat je dat op de foto direct opvalt :P

quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 22:44 schreef Gieliovd het volgende:
Morgen grote dag!! Geweldig :)
Mocht je het idee hebben dat we compleet gaan over verhuizen; dat gaan we in ieder geval nog niet doen :6 . Wel gaan we morgen de eerste meubels ophalen plaatsen, en aansluitend zullen we zondag wel de eerste verhuisdozen met keuken artikelen uit de opslag halen en uit gaan pakken :9

quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 22:49 schreef jpajs het volgende:
En dan komen de meubels. Maar ehhhhhhhh dat zijn helemaal onze meubels niet. Weet u zeker dat dit de onze zijn. _O-

In maanden veranderd de smaak nog wel eens. ;)
Gelukkig hebben we er toen al foto's van gemaakt, en we vinden ze nog steeds geweldig !
Ze staan ook pas sinds 19 augustus in de opslag _O-

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 07:46 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Genoeg before and after foto's? Ben zo blij dat ik voordat de vloer gelegd was, eerst het hele huis doorgelopen ben en overal foto's van heb gemaakt... Daarna ben ik weer het hele huis doorgelopen en heb weer dezelfde foto's gemaakt :D
In totaal hebben we over de hele verbouwing nu een dikke 3100 foto's verzameld, dus de meeste zaken zullen echt wel op foto staan. Zowel before als after.

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 17:23 schreef blomke het volgende:

[..]

En dat wordt een feestmaaltijd....????
Die feestmaaltijd bewaren we nog even ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 21:30 schreef Gieliovd het volgende:
Foto!!!!!!
Helaas laat ik jullie nog even in spanning wachten :6
pi_134010352
}:|

Dan kom ik nu die kant op.
Laat die handjes wapperen!
  Moderator zaterdag 7 december 2013 @ 13:12:58 #93
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_134020947
Mislukt.. heb de hele dag gezocht maar ben niet verder gekomen dan Haaksbergen. Tank leeg, ik moe en honger... Jammer weer.
Laat die handjes wapperen!
  zaterdag 7 december 2013 @ 18:07:12 #95
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
  zaterdag 7 december 2013 @ 18:42:39 #96
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_134022523
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 13:12 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

U weet waar mijn huis woont ? O-)
Ik wel ja :P
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  Moderator zaterdag 7 december 2013 @ 18:43:31 #97
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_134022548
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 18:07 schreef gateway het volgende:

[..]

zo groot is dat dorp nie :P
Het is ook meer een vlekje op de kaart ;)

quote:
10s.gif Op zaterdag 7 december 2013 18:42 schreef cvboer het volgende:

[..]

Ik wel ja :P
En dat gaan we hier mooi niet delen met iedereen :)
  zaterdag 7 december 2013 @ 18:44:30 #98
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_134022570
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 18:43 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Het is ook meer een vlekje op de kaart ;)

[..]

En dat gaan we hier mooi niet delen met iedereen :)
Zo ben ik niet.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  Moderator zaterdag 7 december 2013 @ 18:59:53 #99
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_134022945
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 17:34 schreef Gieliovd het volgende:
Mislukt.. heb de hele dag gezocht maar ben niet verder gekomen dan Haaksbergen. Tank leeg, ik moe en honger... Jammer weer.
Kun je toch stiekem beter gewoon een dag gaan klussen ;)
  zaterdag 7 december 2013 @ 19:09:18 #100
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_134023185
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 17:34 schreef Gieliovd het volgende:
Mislukt.. heb de hele dag gezocht maar ben niet verder gekomen dan Haaksbergen. Tank leeg, ik moe en honger... Jammer weer.
Dan had je bij een Fok!ker nog koffie kunnen halen. c_/
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  zaterdag 7 december 2013 @ 19:12:06 #101
35189 Troel
scherp en bot
pi_134023247
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 17:34 schreef Gieliovd het volgende:
Mislukt.. heb de hele dag gezocht maar ben niet verder gekomen dan Haaksbergen. Tank leeg, ik moe en honger... Jammer weer.
Vandaag? Waarom kwam je niet langs dan?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 7 december 2013 @ 19:13:11 #102
35189 Troel
scherp en bot
pi_134023279
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 december 2013 19:09 schreef cvboer het volgende:

[..]

Dan had je bij een Fok!ker nog koffie kunnen halen. c_/
Ja, dat moet jij ook nodig eens doen :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 7 december 2013 @ 19:13:50 #103
35189 Troel
scherp en bot
pi_134023298
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 13:12 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

U weet waar mijn huis woont ? O-)
Het ziet er trouwens echt leuk uit :Y

Volgende keer bel ik wel aan voor de rondleiding :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 7 december 2013 @ 19:14:20 #104
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_134023320
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 december 2013 19:13 schreef Troel het volgende:

[..]

Ja, dat moet jij ook nodig eens doen :P
}:| weet ik...
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  zaterdag 7 december 2013 @ 19:15:39 #105
35189 Troel
scherp en bot
pi_134023357
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 december 2013 19:14 schreef cvboer het volgende:

[..]

}:| weet ik...
Doe er eens wat mee dan :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 7 december 2013 @ 19:19:06 #106
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_134023461
Drukke planning helaas... om 8 uur zat ik in de auto en om 17:30 was ik weer terug. Resultaat was wel goed, voor vrienden dan, niet voor mezelf.

Andere keer maar weer :)

Beetje jammer dat de navigatie > 150 km aangeeft als ik hem intik :{
Laat die handjes wapperen!
  zaterdag 7 december 2013 @ 19:20:32 #108
35189 Troel
scherp en bot
pi_134023476
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 19:19 schreef Gieliovd het volgende:
Drukke planning helaas... om 8 uur zat ik in de auto en om 17:30 was ik weer terug. Resultaat was wel goed, voor vrienden dan, niet voor mezelf.

Andere keer maar weer :)
Dat zou toch begin van de week al zijn? Maakt ook niet uit, heb je plezier gehad bij die winkel?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_134023518
48 keer verplaatst.... uiteindelijk vandaag doorgegaan, was wel goed gegaan hoor.

We zijn wel een beetje slowchat aan het doen.

On Topic: heb je alles al verhuisd Vonk? ;)
Laat die handjes wapperen!
pi_134033437
quote:
10s.gif Op zondag 1 december 2013 22:37 schreef cvboer het volgende:

[..]

Even azijnpissen: De laatste 5 beugels bij je buitenlamp zijn anders. :P
Nu er toch iemand over die buitenlamp begint...
Ik vind het sowieso zonde dat je daar een zichtbare kabel voor gebruikt.
Je hebt tenslotte alles overhoop gehaald, had je de voeding voor die lamp dan niet van binnenuit kunnen doen ?
Dan had je de kabel of buis netjes in kunnen frezen in een binnenmuur.
  Moderator zaterdag 7 december 2013 @ 23:17:13 #111
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_134033672
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 23:11 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Nu er toch iemand over die buitenlamp begint...
Ik vind het sowieso zonde dat je daar een zichtbare kabel voor gebruikt.
Je hebt tenslotte alles overhoop gehaald, had je de voeding voor die lamp dan niet van binnenuit kunnen doen ?
Dan had je de kabel of buis netjes in kunnen frezen in een binnenmuur.
Die buitenmuur waar de lamp tegen gemonteerd is, is in feite niet mijn eigendom.
Dit is namelijk de buitenmuur van mijn ouders; ik kan daar dan moeilijk een leiding door de wand gaan zitten frezen :)
  zaterdag 7 december 2013 @ 23:37:26 #112
35189 Troel
scherp en bot
pi_134034503
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 23:17 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Die buitenmuur waar de lamp tegen gemonteerd is, is in feite niet mijn eigendom.
Dit is namelijk de buitenmuur van mijn ouders; ik kan daar dan moeilijk een leiding door de wand gaan zitten frezen :)
Tuurlijk wel, jullie project is bijna klaar, dan kan daarna het huis van je ouders op de schop en kan je het netjes wegwerken ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 7 december 2013 @ 23:38:30 #113
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_134034553
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 23:17 schreef Vonkenboer het volgende:
Die buitenmuur waar de lamp tegen gemonteerd is, is in feite niet mijn eigendom.
Dit is namelijk de buitenmuur van mijn ouders; ik kan daar dan moeilijk een leiding door de wand gaan zitten frezen :)
Ik zie het probleem niet :+ Kan je gelijk ook op hun stroom aansluiten _O-
Alle kleine beetjes helpen :+
  zondag 8 december 2013 @ 03:05:42 #114
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_134040128
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 17:34 schreef Gieliovd het volgende:
Mislukt.. heb de hele dag gezocht maar ben niet verder gekomen dan Haaksbergen. Tank leeg, ik moe en honger... Jammer weer.
Haaksbergen O+, wat was het nu? De parel van Twente? Met de O+ stoomtrein O+? Nostalgie... Geweldig O+
  zondag 8 december 2013 @ 08:22:39 #115
35189 Troel
scherp en bot
pi_134040975
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 03:05 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Haaksbergen O+, wat was het nu? De parel van Twente? Met de O+ stoomtrein O+? Nostalgie... Geweldig O+
De ster van Twente :')

En kom rustig een keer langs bleiblei, maar neem dan je vrouw mee :P Laatste keer dat ik haar zag is ook al weer jaren terug...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_134041573
Erg mooi Vonk, vooral de kozijnen icm met de grijze muur is een goede combi gebleken.
Succes verder :)

Wat is doorslaggevend geweest om een pvc vloer te nemen tov laminaat?

En ik neem aan dat de ondergrond superstrak moet zijn hiervoor?
Dit verlijmen ze direct op beton toch?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_134244375
De ster van Twente zelf is verdwenen... Vonk, halloooo...?

Ik is benieuwd :)

[ Bericht 51% gewijzigd door Gieliovd op 13-12-2013 22:47:00 ]
Laat die handjes wapperen!
  Moderator zondag 15 december 2013 @ 19:46:05 #118
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_134301978
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 december 2013 22:10 schreef Gieliovd het volgende:
De ster van Twente zelf is verdwenen... Vonk, halloooo...?

Ik is benieuwd :)
Euh ! Ik ben heul geen Twentenaar :{w; ik ben nog altijd een rasechte Achterhoeker !
Maar je hebt gelijk het is toch eigenlijk wel even tijd voor een update; onderhand lopen we al bijna twee weken achter. In het kort komt het er op neer dat we er nog net niet wonen ! -O-

We hebben al wel meubels, en er zijn al een hele hoop verhuisdozen uitgepakt, we hebben al een (nu nog blank eiken) eettafel en bijbehorende stoelen gescoord en vanmiddag hebben we een bank besteld ! *O*

En omdat foto's nu eenmaal veel meer zeggen dan woorden...







Er is vrijdag hard gewerkt; en het resultaat is er dan ook naar ^O^ w/
Vorige week zaterdag dan maar eens de eerste meubels opgehaald.





En nog even een close-up foto van de vloer zelf... al zijn de kleuren in werkelijkheid een heel klein beetje anders. Maar deze foto geeft denk ik wel een redelijk beeld :Y !



Ik vind hem in ieder geval erg mooi geworden ! O+ _O_ ^O^ *O* !
pi_134302082
Eindelijk!! *O*

Ziet er geweldig uit!! Drukke weken achter de rug me dunkt.

Mooie vloer, ziet er goed uit :) Nu de laatste loodjes nog even, en lekker over vóór de kerst ~O>
Laat die handjes wapperen!
  Moderator zondag 15 december 2013 @ 19:56:07 #120
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_134302368
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 19:48 schreef Gieliovd het volgende:
Eindelijk!! *O*

Ziet er geweldig uit!! Drukke weken achter de rug me dunkt.

Mooie vloer, ziet er goed uit :) Nu de laatste loodjes nog even, en lekker over vóór de kerst ~O>
Ik zit nog steeds in een hele drukke periode hoor !

We hebben namelijk nog steeds geen bank; die komt aanstaande donderdag pas binnen en moet dan nog wel door ons bij Woonexpress in Duiven opgehaald worden.

Het is een tweezits bank Texel geworden; in ongeveer deze samenstelling.

Er moet nog wat geschilderd worden, er moeten nog wat laatste installatietechnische zaakjes voltooit worden, er moeten nog wat zaken opgehangen worden, er moet nog een spiegel in de kledingkast gemonteerd worden, en een extra schap, er moeten nog verhuisdozen uitgepakt worden, er moeten nog vierentwintighonderd andere kleine dingen gedaan worden

En dan vergeet ik vast nog wel wat puntjes op de i :+

Onze eerste geheel eigen kerstboom staat er inmiddels al wel ! :7

pi_134308573
Zo, dat is mooi opgeschoten. Lukt het toch nog voor kerstmis verhuisd te zijn. Fijn joh!
pi_134309164
Mooie boom plus de rest ~:)
pi_134310338
Zeer smaakvol, fijne dagen
  Moderator zondag 15 december 2013 @ 22:33:40 #124
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_134311060
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 21:42 schreef Teslynd het volgende:
Zo, dat is mooi opgeschoten. Lukt het toch nog voor kerstmis verhuisd te zijn. Fijn joh!
Het zou er wat dat betreft om gaan; het is de bedoeling om deze week i.i.g. het grootste deel van de inboedel op plek te krijgen, en zaken op te ruimen.

UPC moet als het goed is deze week hun installatiepakket leveren, dus dan kan ik daar ook mee aan de slag. En zodra we dan televisie en internet kunnen hebben en een deel van de zaken hun plek gevonden hebben. Dan hoop ik er stiekem aanstaande zondag ofzo met mijn lief O+ van het huis samen te kunnen genieten.

quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 21:55 schreef AnneX het volgende:
Mooie boom plus de rest ~:)
Is toch een toffe vloer geworden of niet ? :7

quote:
7s.gif Op zondag 15 december 2013 22:17 schreef maart78 het volgende:
Zeer smaakvol, fijne dagen
Dank je !, ingelijks ! :Y
pi_134318412
Het begint echt wat te worden nu.

Onze woonkamer was vlak voor de kerst klaar. Het eerste wat er stond was de kerstboom en een staande lamp :D Het voelde wel speciaal om die kerst in de woonkamer te kunnen vieren.
  maandag 16 december 2013 @ 08:37:26 #126
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_134318551
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 22:33 schreef Vonkenboer het volgende:
Dan hoop ik er stiekem aanstaande zondag ofzo met mijn lief van het huis samen te kunnen genieten.

Is toch een toffe vloer geworden of niet ?

Dat zou leuk zijn, de kerst gaan jullie sowieso halen!
De vloer is perfect volgens mij, het hele totaalplaatje klopt gewoon! ^O^
  Moderator maandag 16 december 2013 @ 22:11:05 #127
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_134346677
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 08:24 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Het begint echt wat te worden nu.

Onze woonkamer was vlak voor de kerst klaar. Het eerste wat er stond was de kerstboom en een staande lamp :D Het voelde wel speciaal om die kerst in de woonkamer te kunnen vieren.
Ja, het begint idd. nu ergens op te lijken *O*
Ik ben er eerlijk gezegd ook wel aan toe; om niet verplicht ieder weekend en iedere week, dag in dag uit te moeten klussen.

Na 2 jaar is de koek wat dat betreft wel even gewoon op :@

quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 08:37 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Dat zou leuk zijn, de kerst gaan jullie sowieso halen!
De vloer is perfect volgens mij, het hele totaalplaatje klopt gewoon! ^O^
Nu nog een bank, en dan kunnen we voorlopig er wel even mee vooruit !
De bank wordt waarschijnlijk donderdag bij de leverancier verwacht :)
pi_134348295
Wauw, die afwerking, alles klopt precies, overal over na gedacht. Kan menig vakman nog wat van leren! Volgens mij ben jij stiekem net zo'n mierenneuker als ik :P

Veel woongenot toegewenst in je mooie huisje ^O^
pi_134348369
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 22:11 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
Na 2 jaar is de koek wat dat betreft wel even gewoon op :@

Amen.

En het is jullie gegund.
Laat die handjes wapperen!
pi_134394399
Word mooi Ed, zit lekker he die bank ? ;)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  Moderator donderdag 19 december 2013 @ 22:35:13 #131
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_134469221
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 22:39 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Amen.

En het is jullie gegund.
Vervelend is dat we nu gewoon nog net niet over zijn; dagelijks leven we een beetje tussen het ene en het andere huis; de ene helft van de spullen is daar al, de andere helft van de spullen moet nog.

We hebben soms echt geen orde, en inzicht meer in wat nu eigenlijk al waar is..
Staat het nu nog bij haar thuis ? Of bij mij ? Of staat het al in ons eigen huis _O-

Maar we komen er wel; uiteindelijk zal alles wel zijn plek vinden :7

quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 08:48 schreef Cybersijp het volgende:
Word mooi Ed, zit lekker he die bank ? ;)
Hij zal vast prima zitten; het enige detail is dat hij nog opgehaald moet worden uit de winkel :+

quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 22:37 schreef usernaamvergeten het volgende:
Wauw, die afwerking, alles klopt precies, overal over na gedacht. Kan menig vakman nog wat van leren! Volgens mij ben jij stiekem net zo'n mierenneuker als ik :P

Veel woongenot toegewenst in je mooie huisje ^O^
Bedankt voor het compliment ! ^O^

En als UPC nu eindelijk is meewerkt; :') dan zou er zowaar morgen van uit huize Vonk een werkende internetverbinding en tv verbinding moeten kunnen zijn.

Op dit moment is daar totaal geen sprake van, ik had weer teveel goede hoop in UPC als bedrijf zijnde :X
  donderdag 19 december 2013 @ 22:50:24 #132
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_134469894
Mooi weer hoor Vonk! :)

Sorry dat ik zowat iedere week weer hetzelfde nietszeggende compliment post. Maar welgemeend, hoor! :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_134470867
Ed , lees hem nou nog eens ....... Vat je hem nou wel ? Naam bank???? :+ ;)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  donderdag 19 december 2013 @ 23:11:34 #134
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_134470906
Tja Vonk, hoop betekend uitgestelde teleurstelling. Ooit zal er internet zijn.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_134478704
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:35 schreef Vonkenboer het volgende:

En als UPC nu eindelijk is meewerkt; :') dan zou er zowaar morgen van uit huize Vonk een werkende internetverbinding en tv verbinding moeten kunnen zijn.

Op dit moment is daar totaal geen sprake van, ik had weer teveel goede hoop in UPC als bedrijf zijnde :X
Ach, het kan erger... De dag voordat je internet zou moeten krijgen, heb je ineens geen kabel meer (en dan heb ik het over het fysieke product!)

Gebeurde bij ons. De meterkast werd verplaatst, maar we zeiden dat de telefoonaansluiting moest blijven zitten waar hij zat. Was dat niet doorgegeven aan de mensen die het werk zouden gaan uitvoeren (de buizen leggers). Dus die trokken de telefoonkabel uit de muur zodat hij omgelegd kon gaan worden door die nieuw te leggen buizen... Aangezien we geen abonnement hadden bij KPN (maar ADSL via een dochter bedrijf), maar de telefoonkabel nog wel van KPN is, had dat heel veel voeten in aarde om die kabel doorgetrokken te krijgen naar de nieuwe meterkast... (Zij: ja, maar u heeft geen abonnement bij ons, dus dat kost u dan even 200 euro [standaard prijs als je een telefoonkabel van de hoofdleiding naar je meterkast wilt hebben]. Wij: de kabel ligt al tegen de buitenmuur van het huis, hij moet alleen doorgetrokken worden naar de meterkast en daar moet een hoofd aansluiting worden gemaakt en dat is volgens jullie website gratis. Zij: ja, maar u heeft geen abonnement bij ons, dus dat kost u dan even 200 euro....)
  Moderator vrijdag 20 december 2013 @ 22:54:23 #136
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_134507501
quote:
14s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:50 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Mooi weer hoor Vonk! :)

Sorry dat ik zowat iedere week weer hetzelfde nietszeggende compliment post. Maar welgemeend, hoor! :)
Geeft niet, als het absoluut niet mooi is moet je het ook zeggen hoor, ook als je het zelf gewoon heel anders gedaan zou hebben :)

quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 23:10 schreef Cybersijp het volgende:
Ed , lees hem nou nog eens ....... Vat je hem nou wel ? Naam bank???? :+ ;)
:+, ik moet zeggen; hij zit ook prima !

*zover, had ik er nou niet over nagedacht _O- *, wat vermoeidheid al niet met een mens doet

quote:
10s.gif Op donderdag 19 december 2013 23:11 schreef cvboer het volgende:
Tja Vonk, hoop betekend uitgestelde teleurstelling. Ooit zal er internet zijn.
We hebben de upc monteur vandaag over de vloer gehad; en we hebben zowaar internet, tv en telefonie.

Na een hoop gekloot, gescheld en gepruts :')
Vanuit de monteur van UPC en vanuit onze kant...

Wel heb ik nog steeds twee settopboxen in huis, en twee modems 8)7
  Moderator zaterdag 21 december 2013 @ 10:57:42 #137
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_134519330
Vandaag maar eens kijken of we mijn schat met al haar spullen definitief kunnen verhuizen naar ons nieuwe huis ! *O* w/
pi_134519417
En dan kom jij op sivite en wil een rondleiding door alle kamers en de kelder. Nudge nudge- wink wink ~:)

Mooie dagen en niks doen even.
pi_134519614
Prachtig huis! Wij zijn afgelopen jaar 2x verhuisd (eerste woning sloop omdat die in de weg stond wegens wijkvernieuwing :/ ) daarna koopwoning nieuwbouw gekocht, eerste woning bleek eerder gesloopt te worden dus tussentijds nog ergens anders gewoond :x
We hebben dus ruim 1,5 jaar in een mengsel van sloop en nieuwbouw inrichten gezeten :P
nu zitten wij al 3 weken in ons nieuwe huis en ik kan je vertellen...de komende maand kan je beter even een pauze inlassen en heerlijk genieten van je huis!
Gewoon in je luie joggingbroek een paar doosjes uitpakken maar dat klussen moet je maar lekker tot volgend jaar bewaren :P
veel geluk in jullie huis, heb alle topics gevolgd en jullie hebben er hard voor gewerkt :)
pi_134524043
Nou Vonkie, het is allemaal prachtig geworden. Een felicitatie waard en een leuk vooruitzicht voor de feestdagen. Gelukkig zijn er nog een paar andere grote klustopics, want ik ben bang dat er geen deel 8 meer komt.
pi_134530387
Geweldig Vonk, hoop dat het gelukt is.

Kachel aan, kont op de bank en lekker om je heen kijken.

Kijk je elkaar aan, glaasje wijn erbij en zeg je "zo, dat hebben we mooi gedaan"... proost op de toekomst!
Laat die handjes wapperen!
  zaterdag 21 december 2013 @ 21:31:31 #142
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_134536526
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 22:54 schreef Vonkenboer het volgende:
Geeft niet, als het absoluut niet mooi is moet je het ook zeggen hoor, ook als je het zelf gewoon heel anders gedaan zou hebben :)
Ik vind het juist prachtig! O+ _O_

Juist ook omdat jullie het helemaal lekker naar jullie eigen zin hebben gemaakt, en op sommige punten juist het lef hebben getoond om wat 'gewaagde' moves te maken - dat geweldige bloemetjesbehang, bijvoorbeeld. Alles wat jullie gedaan hebben klopt ook helemaal met de 'sfeer' van het huis. O+
Perfect voorbeeld van via een grote verbouwing je eigen "thuis" creëren. ^O^

Is het nog goed gekomen met die UPC? :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 10:57 schreef Vonkenboer het volgende:
Vandaag maar eens kijken of we mijn schat met al haar spullen definitief kunnen verhuizen naar ons nieuwe huis ! *O* w/
Wat heerlijk als je 'over' kunt zijn voor de feestdagen! :Y
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 10:07:45 #143
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_134642209
Zo, eindelijk tijd om een update te doen, we wonen nu sinds 21-12 samen in ons eigen huis. *O*
Afgelopen zaterdag heb ik mijn schat met al haar spullen verhuist, en we zijn nu eindelijk zover dat er hier in huize Vonk een beetje orde ontstaat :P en dat het grootste deel van onze spullen hun plek gevonden hebben. ^O^


Zo kom je er achter dat er toch veel meer spullen in je auto passen, dan dat je van te voren had kunnen bedenken. De netto inhoud van een peugeot 306 is daarmee bepaald op ongeveer 14 verhuisdozen :P


We kwamen er ook achter hoeveel kleding we eigenlijk allebei hebben, en dat het dan best nog een puzzel is om alles redelijk overzichtelijk in de kledingkast te kunnen opbergen _O-


Het kleine kamertje is even gebombardeerd als opberghok voor onuitgepakte verhuisdozen die nog uitgezocht moeten worden, af en toe pakken we op een avond eens een paar dozen uit.
Voor de rest doen we het lekker kalm aan en genieten we van elkaar en van het huis.


Alle planten hebben inmiddels ook hun plek toegewezen gekregen :+

En inmiddels ziet het er beneden op dit moment min of meer zo uit...






Het tafelkleed wat op de tafel ligt; blijft niet definitief daar liggen hoor.
De lak van de tafel is nog niet helemaal uitgehard (dat is hij pas na een week), en ter bescherming hebben we dat kleed en wat karton aangebracht.



Er moet ook in 2014 nog genoeg gebeuren, vooral buiten om en rond het huis en in de schuur.
Binnenshuis is het in ieder geval voor 95% klaar, alleen de voordeur moet nog een keer geplaatst worden; maar voor de feestdagen zal dat wel niet meer wat worden.

Zo staat onze voordeur er in ieder geval op dit moment bij..



Dat middelste raampje helemaal boven in de deur wordt een raampje wat we kunnen openen van af binnenkant. Dan hoeven we als er aangebeld wordt de deur nooit helemaal open te doen :P

Rest mij niks anders meer dan iedereen fijne feestdagen toe te wensen ! En een goed begin ! *O*
Ook in 2014 gaan we hier in ieder geval gewoon door met klussen ^O^
pi_134642886
Van Harte Vonk en vriendin, met de nieuwe fase in jullie leven op jullie eigenste
mooie plek.

Mooie dagen en een gezond en gezellig 2014...
pi_134643221
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:32 schreef AnneX het volgende:
Van Harte Vonk en vriendin, met de nieuwe fase in jullie leven op jullie eigenste
mooie plek.

Mooie dagen en een gezond en gezellig 2014...
Dit! *O*
  dinsdag 24 december 2013 @ 10:50:13 #146
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_134643370
Hoe bevallen de nieuwe buren :+ :?
pi_134643508
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:32 schreef AnneX het volgende:
Van Harte Vonk en vriendin, met de nieuwe fase in jullie leven op jullie eigenste
mooie plek.

Mooie dagen en een gezond en gezellig 2014...
Ik sluit me hierbij aan!

Ik zal dit smiley ding niet vaak gebruiken, maar in dit geval: O+ Echt super gezellig in huis! Jaloeeeeers....

Fijne dagen, en de rest van de klussen, komt wel. :W
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 24 december 2013 @ 13:22:08 #148
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_134648285
Dat ziet er huiselijk uit ^O^ . Gefeliciteerd en fijne dagen in jullie eigen stulpje
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_134648843
Ziet er echt prachtig uit. En dan kun je dus nu lekker in de bank thuis ploffen zonder dat je ouders gaan lopen zeuren :P
  dinsdag 24 december 2013 @ 13:49:40 #150
368818 denman1710
Druk druk in een verbouwing
pi_134649173
Chapeau!
  dinsdag 24 december 2013 @ 13:53:07 #151
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_134649281
Vonkie & Vriendin: ziet er mooi uit! Fijne kerst! geniet van jullie huisje!
pi_134649470
_O_ ^O^ Heel mooi en lekker huiselijk geworden! Lijkt me een heerlijk huis om in te wonen O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 24 december 2013 @ 14:02:56 #153
147316 crew  DJMO
#trut
pi_134649589
dat jullie maar een fijne kerst en een veilige jaarwisseling mogen beleven in jullie mooie huisje!! ~:)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_134660367
Mooi gelukt en met een tafel in de keuken.
De tuin lijkt het overleefd te hebben. De gordijnen moeten nog rechter zakken en anders lange rails ophangen.
Fijne feestdagen, ook voor je meeklussende ouders.
  dinsdag 24 december 2013 @ 19:15:47 #155
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_134660800
quote:
knip
Wat zal die auto van je door z'n kont zakken, zo afgeladen is dat ding. :P
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_134665567
Had je laatste update ff gemist, ik zie dat je al over bent ;) Prachtig huisje geworden ook, ik heb genoten van je topic! En nu maar lekker genieten he in je mooie huisje *O*
  woensdag 25 december 2013 @ 15:01:50 #157
35189 Troel
scherp en bot
pi_134686445
Fijn dat je over bent! Geniet van de rust ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_134687161
Ziet er goed uit allemaal Vonk, lekker genieten maar na al dat harde werken in 2014 ^O^
pi_134687500
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 december 2013 19:15 schreef cvboer het volgende:

[..]

Wat zal die auto van je door z'n kont zakken, zo afgeladen is dat ding. :P
Peugeot, wat wil je... :+
Laat die handjes wapperen!
  woensdag 25 december 2013 @ 15:51:27 #160
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_134687616
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2013 15:45 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Peugeot, wat wil je... :+
Probeer Eens Uw Geluk En Ondervind Trammelant? :P
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_134687780
gezellig en mooi geworden al, geniet ervan deze dagen!
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  woensdag 25 december 2013 @ 18:42:14 #162
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_134691057
Kom in het nieuwe jaar wel ff een oliebolletje halen :P
  woensdag 25 december 2013 @ 19:33:50 #163
35189 Troel
scherp en bot
pi_134691957
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 18:42 schreef ikweethetookniet het volgende:
Kom in het nieuwe jaar wel ff een oliebolletje halen :P
Goed idee. Heel Fok met 1 januari aan de deur bij Vonkenboer :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 26 december 2013 @ 08:19:54 #164
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_134706762
quote:
7s.gif Op woensdag 25 december 2013 19:33 schreef Troel het volgende:

[..]

Goed idee. Heel Fok met 1 januari aan de deur bij Vonkenboer :P
:Y)
  donderdag 26 december 2013 @ 15:29:41 #165
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_134717034
quote:
7s.gif Op woensdag 25 december 2013 19:33 schreef Troel het volgende:

[..]

Goed idee. Heel Fok met 1 januari aan de deur bij Vonkenboer :P
Staat ie vast niet op te wachten..
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  donderdag 26 december 2013 @ 17:33:37 #166
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_134720736
quote:
10s.gif Op donderdag 26 december 2013 15:29 schreef cvboer het volgende:

[..]

Staat ie vast niet op te wachten..
zit ie ook niet op te wachten :s)
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_134724793
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 17:33 schreef lipje het volgende:
zit ie ook niet op te wachten :s)
Ziet hij het wel zitten :? :D
  donderdag 26 december 2013 @ 23:57:42 #168
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_134732260
quote:
6s.gif Op donderdag 26 december 2013 20:23 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Ziet hij het wel zitten :? :D
er staan stoelen, dus theoretisch zou hij het kunnen zien :')
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  Moderator vrijdag 27 december 2013 @ 09:51:24 #169
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_134737726
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:32 schreef AnneX het volgende:
Van Harte Vonk en vriendin, met de nieuwe fase in jullie leven op jullie eigenste
mooie plek.

Mooie dagen en een gezond en gezellig 2014...
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:45 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Dit! *O*
Jullie natuurlijk ook van hetzelfde toegewenst dames ! :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:50 schreef ikweethetookniet het volgende:
Hoe bevallen de nieuwe buren :+ :?
Mwah, dat zal wel los lopen; ik ken ze pas 28 jaar ofzo :+ _O-

quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:55 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Ik sluit me hierbij aan!

Ik zal dit smiley ding niet vaak gebruiken, maar in dit geval: O+ Echt super gezellig in huis! Jaloeeeeers....

Fijne dagen, en de rest van de klussen, komt wel. :W
Nieuw jaar, nieuwe kansen zullen we maar zeggen.
Vooral het washok moet nodig ingericht worden; even een wandje erin, leidingen wegwerken e.d.
En een definitieve verhoger crëeren voor de wasmachine en voor straks de eventuele wasdroger.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 13:22 schreef lipje het volgende:
Dat ziet er huiselijk uit ^O^ . Gefeliciteerd en fijne dagen in jullie eigen stulpje
Dank je !

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 13:38 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Ziet er echt prachtig uit. En dan kun je dus nu lekker in de bank thuis ploffen zonder dat je ouders gaan lopen zeuren :P
Hehe, en geloof mij zo'n eigen stek went sneller dan dat je vooraf zit te bedenken :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 13:49 schreef denman1710 het volgende:
Chapeau!
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 13:53 schreef gateway het volgende:
Vonkie & Vriendin: ziet er mooi uit! Fijne kerst! geniet van jullie huisje!
^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 13:58 schreef fh101 het volgende:
_O_ ^O^ Heel mooi en lekker huiselijk geworden! Lijkt me een heerlijk huis om in te wonen O+
Het is en blijft natuurlijk een niet heel overdreven grootte woning; maar aan de andere kant bedenk ik mij van moet dat dan perse ? Qua inhoudsmaat en nuttig vloeroppervlak is hij te vergelijken met een doorsnee rijtjeswoning.

Wij kunnen er onder normale omstandigheden in ieder geval wel 10 á 15 jaar mee vooruit :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 13:58 schreef fh101 het volgende:
_O_ ^O^ Heel mooi en lekker huiselijk geworden! Lijkt me een heerlijk huis om in te wonen O+
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 14:02 schreef DJMO het volgende:
dat jullie maar een fijne kerst en een veilige jaarwisseling mogen beleven in jullie mooie huisje!! ~:)
^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 19:04 schreef Teslynd het volgende:
Mooi gelukt en met een tafel in de keuken.
De tuin lijkt het overleefd te hebben. De gordijnen moeten nog rechter zakken en anders lange rails ophangen.
Fijne feestdagen, ook voor je meeklussende ouders.
De tafel is precies groot genoeg; je kunt er met vier personen goed en ruim genoeg zitten.
En hij past qua maat ook mooi in de ruimte. Hij is "maar" 120 x 75 :P

Insgelijks, jij ook fijne feestdagen :)

quote:
10s.gif Op dinsdag 24 december 2013 19:15 schreef cvboer het volgende:

[..]

Wat zal die auto van je door z'n kont zakken, zo afgeladen is dat ding. :P
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2013 15:45 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Peugeot, wat wil je... :+
Ik hoor het al wel weer hoe er gedacht wordt over franse auto's :+
Deze staat in ieder geval niet meer tijd bij de garage dan dat ik er mee rijd.

Dus dat valt nog reuze mee ! :6

quote:
7s.gif Op woensdag 25 december 2013 19:33 schreef Troel het volgende:

[..]

Goed idee. Heel Fok met 1 januari aan de deur bij Vonkenboer :P
Er komt geen FOK! housewarming :)
  vrijdag 27 december 2013 @ 10:01:37 #170
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_134737886
Mooi huis Vonk, ziet er prachtig uit!

En wat wordt nu de volgende klus? De schuur pimpen tot uberhobbyvoorziening?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  vrijdag 27 december 2013 @ 10:49:24 #171
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_134738818
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 10:01 schreef fietsie het volgende:
En wat wordt nu de volgende klus? De schuur pimpen tot uberhobbyvoorziening?
:N De voordeur eruit :7
Voor de open huis dagen *O*
  Moderator vrijdag 27 december 2013 @ 13:33:31 #172
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_134743387
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2013 10:49 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

:N De voordeur eruit :7
Voor de open huis dagen *O*
Kun je rekenen; reken er maar niet op dat er een open huis dag komt speciaal voor FOK! :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 10:01 schreef fietsie het volgende:
Mooi huis Vonk, ziet er prachtig uit!

En wat wordt nu de volgende klus? De schuur pimpen tot uberhobbyvoorziening?
Nou, laten we eerst een zorgen dat we onze voordeur geplaatst kan worden.
Daarna zijn er binnenshuis nog wel wat kleine zaken die nog "even" een keer moeten gebeuren.

Buitenshuis zit ook nog genoeg werk; maar dat zijn zaken voor voorjaar/zomer 2014.
En ooit een keer de tuin e.d. aanpakken.
Prioriteit is eigenlijk de voordeur, en een volledige afgewerkte washoek in de schuur; verder denk ik niet dat de schuur echt een hobbyruimte wordt :)
pi_134745078
Gezellig huisje geworden vonk!
pi_134749302
Ziet er inderdaad gezellig/knus uit. Ben benieuwd naar het vervolg "deel 8 - Waar ze bezig zijn rondom het huis" ;) Maar voorlopig eerst heerlijk genieten!
pi_134778009
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 13:33 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Kun je rekenen; reken er maar niet op dat er een open huis dag komt speciaal voor FOK! :)

Hij herhaalt het nu toch wel zo vaak... Volgens mij zit hij stiekem gewoon te wachten op een FOK! feestje...
pi_134794238
Waar ga je anders klussen en knutselen Vonk!

Niks d'r van, lekker hobby ruimte maken :) Een techneut kan toch niet zonder klus ruimte.

Ik heb het souterrain ook gereserveerd voor de klus. Brommers naar binnen, grote werkbank.. Top!
Laat die handjes wapperen!
  zaterdag 28 december 2013 @ 19:46:50 #177
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_134797781
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 10:42 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Hij herhaalt het nu toch wel zo vaak... Volgens mij zit hij stiekem gewoon te wachten op een FOK! feestje...
Idd het wordt dus gewoon een verrassings feestje bij Vonkenboer thuis :7
Heel k&w Fok! komt en Vonkenboer en boerin wten van niks *O* *O*
Als dat niet leuk is ^O^ :P
pi_134799123
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2013 19:46 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Idd het wordt dus gewoon een verrassings feestje bij Vonkenboer thuis :7
Heel k&w Fok! komt en Vonkenboer en boerin wten van niks *O* *O*
Als dat niet leuk is ^O^ :P
Is de datum al bekend? Ik moet wel nog even de tijd hebben om een sacher-taart te bakken he :Y

:P
  zaterdag 28 december 2013 @ 22:18:34 #179
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_134804899
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 20:19 schreef usernaamvergeten het volgende:
Is de datum al bekend? Ik moet wel nog even de tijd hebben om een sacher-taart te bakken he :Y
:P
:N Moet nog een topic aangemaakt worden in FEE :7
  Moderator zondag 29 december 2013 @ 11:59:38 #180
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_134820535
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 18:18 schreef Gieliovd het volgende:
Waar ga je anders klussen en knutselen Vonk!

Niks d'r van, lekker hobby ruimte maken :) Een techneut kan toch niet zonder klus ruimte.

Ik heb het souterrain ook gereserveerd voor de klus. Brommers naar binnen, grote werkbank.. Top!
Hoewel ik een techneut ben; ben ik helemaal niet zo'n knutselaar..
Heb helemaal niks met auto's of motoren of brommers o.i.d. zeker niet om ook nog eens zelf aan te gaan zitten sleutelen :P

En qua houtbewerking of iets dergelijks zie ik mij ook niet snel wat ondernemen :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 10:42 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Hij herhaalt het nu toch wel zo vaak... Volgens mij zit hij stiekem gewoon te wachten op een FOK! feestje...
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2013 19:46 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Idd het wordt dus gewoon een verrassings feestje bij Vonkenboer thuis :7
Heel k&w Fok! komt en Vonkenboer en boerin wten van niks *O* *O*
Als dat niet leuk is ^O^ :P
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 20:19 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Is de datum al bekend? Ik moet wel nog even de tijd hebben om een sacher-taart te bakken he :Y

:P
Hier is maar één antwoord voor :

Nee, dat gaan we allemaal niet doen. :)
  maandag 30 december 2013 @ 20:53:55 #181
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_134893796
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 11:59 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Hoewel ik een techneut ben; ben ik helemaal niet zo'n knutselaar..
Heb helemaal niks met auto's of motoren of brommers o.i.d. zeker niet om ook nog eens zelf aan te gaan zitten sleutelen :P
En brommers kiek'n dan?
  Moderator maandag 30 december 2013 @ 22:28:54 #182
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_134899514
quote:
99s.gif Op maandag 30 december 2013 20:53 schreef TR08 het volgende:

[..]

En brommers kiek'n dan?
Tulk ! :7

Nu ik toch bezig ben nog even snel een updatetjuh ! :P

Onze nieuwe voordeur schiet in ieder geval al mooi op; aan de binnenkant moet hij dan nog een paar keer geschilderd worden. Maar de buitenkant is er al bijna klaar voor ! *O*



Het middelste raampje van de bovenste rij kunnen we straks van binnenuit openen als er mensen voor de deur staan waar we niet direct van willen dat ze naar binnen kunnen stormen :P, maar waar we toch mee willen kunnen spreken ;)



pi_134900584
Mooi deurtje! Ik heb ook zo'n raampje in de deur. Alleen de schilder heeft hem vastgeschilderd kwam ik laatst achter :') :|W

Helemaal goud wordt het.

Stiekem ook even een peak in de schuur van de buren! c_/
Laat die handjes wapperen!
  Moderator dinsdag 31 december 2013 @ 09:35:54 #184
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_134913929
Nooit gedacht dat ik ooit nog eens bagger uit mijn eigen topic moest verwijderen.
Mocht je je reactie i.i.g. missen dan weet je vast zelf wel waarom }:|
pi_134915055
Is echt een mooie deur geworden. En ik vind dat raampje wel erg leuk!

Blijft hij wit aan de binnenkant?
  Moderator dinsdag 31 december 2013 @ 10:49:38 #186
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_134915929
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 10:25 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Is echt een mooie deur geworden. En ik vind dat raampje wel erg leuk!

Blijft hij wit aan de binnenkant?
Het is in ieder geval een hele vooruitgang ! Als je kijkt hoe we de deur in eerste instantie gekocht hebben. Dan had ik nog niet gedacht dat hij zo mooi zou kunnen worden ! :)

De binnenkant krijgt dezelfde kleur als de rest van de paneeldeuren.
pi_134916029
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 22:28 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Tulk ! :7

Nu ik toch bezig ben nog even snel een updatetjuh ! :P

Onze nieuwe voordeur schiet in ieder geval al mooi op; aan de binnenkant moet hij dan nog een paar keer geschilderd worden. Maar de buitenkant is er al bijna klaar voor ! *O*

[ afbeelding ]

Het middelste raampje van de bovenste rij kunnen we straks van binnenuit openen als er mensen voor de deur staan waar we niet direct van willen dat ze naar binnen kunnen stormen :P, maar waar we toch mee willen kunnen spreken ;)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat een bazenkachel op de achtergrond _O_

En een puike voordeur ;)
pi_134918080
De deur is erg mooi geworden, maar ben je niet bang voor ongewenst bezoek? Zo'n ruitje tik je zo in en als ik de laatste politiestatistieken mag geloven wordt er in de provincie veel meer ingebroken dan in de grote stad.
pi_134919048
Die deur is prachtig geworden! al had ik de glaslatjes aan de binnekant liever in verstek gezien ;) Wel mooi dat er authentieke scharnieren zijn gebruikt. Ben benieuwd hoe dat staat als hij erin hangt.
  Moderator dinsdag 31 december 2013 @ 12:26:27 #190
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_134920025
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 11:44 schreef Plankje55 het volgende:
De deur is erg mooi geworden, maar ben je niet bang voor ongewenst bezoek? Zo'n ruitje tik je zo in en als ik de laatste politiestatistieken mag geloven wordt er in de provincie veel meer ingebroken dan in de grote stad.
Mwah, niet echt :)
Ik ben van mening dat als ze ergens perse binnen willen komen; hun dat hoe dan ook gaat lukken.
Of dat nou bij mij of bij de overbuurman is, of aan de andere kant van het dorp. Of drie plaatsen verderop.

Verder dan het plaatsen van wat inbraakwerend SK II if SK III hang en sluitwerk e.d. voorzorgsmaatregelen kun je toch niet doen. En of hier nou substantieel meer wordt ingebroken dan in een willekeurige grote stad. Geen idee eigenlijk.

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:04 schreef usernaamvergeten het volgende:
Die deur is prachtig geworden! al had ik de glaslatjes aan de binnekant liever in verstek gezien ;) Wel mooi dat er authentieke scharnieren zijn gebruikt. Ben benieuwd hoe dat staat als hij erin hangt.
De binnenkant hebben we niet in verstek gezaagd omdat je dan veel moeilijker van binnenuit bijvoorbeeld ooit een ruitje kunt vervangen o.i.d.

De scharnieren hadden we nog liggen van een andere deur die er ooit inzat.

quote:
14s.gif Op dinsdag 31 december 2013 10:52 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Wat een bazenkachel op de achtergrond _O_

En een puike voordeur ;)
Stukje onverwoestbare techniek uit de jaren 70 :7

Iedereen trouwens een fijne jaarwisseling toegewenst ! w/
pi_134920376
Ik zou er in elk geval voor zorgen dat je extra knevels aan de binnenzijde plaatst. Of een bijzetslot.
Ik zie al een "lange arm"door dat raampje komen en de sleutel omdraaien..... Heb ervaring met "het gilde"
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_134920403
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:26 schreef Vonkenboer het volgende:

Iedereen trouwens een fijne jaarwisseling toegewenst ! w/
Jij ook namen mij en de veestapel. En vele anderen hier op het forum ook de beste wensen voor 2014
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator dinsdag 31 december 2013 @ 12:44:37 #193
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_134920749
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:35 schreef blomke het volgende:

[..]

Jij ook namen mij en de veestapel. En vele anderen hier op het forum ook de beste wensen voor 2014
U ook alvast de beste wensen ! :)
pi_134924230
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:34 schreef blomke het volgende:
Ik zou er in elk geval voor zorgen dat je extra knevels aan de binnenzijde plaatst. Of een bijzetslot.
Ik zie al een "lange arm"door dat raampje komen en de sleutel omdraaien..... Heb ervaring met "het gilde"
waarom zou je een sleutel in het slot laten zitten?
met een arm door het raampje kom je niet zo ver als je het slot niet kan openen.
  Moderator dinsdag 31 december 2013 @ 15:28:59 #195
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_134927746
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:34 schreef blomke het volgende:
Ik zou er in elk geval voor zorgen dat je extra knevels aan de binnenzijde plaatst. Of een bijzetslot.
Ik zie al een "lange arm"door dat raampje komen en de sleutel omdraaien..... Heb ervaring met "het gilde"
Een deur voorzien van drie-puntsluiting en dievenklauwen nog een keer voorzien van grendels aan de binnenkant ? Dan pakken ze gewoon een steen en tikken ze de grote raampartij er naast wel in !
Dan vraag ik mij altijd af hoe ver moet je dan gaan.

Sleutels laten we sowieso niet in deuren zitten.
pi_134928139
Zolang je je sleutels eruit haalt, gewoon driepunt erop en slapen. Als ze erin willen komen ze er sowieso in. Het is allemaal vertragend. Niet voorkomend.

De buren, alles nieuw en driepunt.... Klein raampje ontwricht en binnen.
Laat die handjes wapperen!
pi_134928286
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 december 2013 10:52 schreef friekin_ het volgende:

Wat een bazenkachel op de achtergrond _O_
Die lijmklem mag er anders ook zijn!

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:38 schreef Gieliovd het volgende:
De buren, alles nieuw en driepunt.... Klein raampje ontwricht en binnen.
Da's het hele eiereneten: beveilig je het ene punt, dan is er automatisch een ander zwakker punt.

Ik zou, naast de 3-puntssluiting, ook een alarminstallatie plaatsen. Alle raampjes mee beveiligen, slaapt het rustigst.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_134928339
Eerste reactie was, nou mij niet! Alarm troep.

Maar twee seconden later dacht ik, hmm.. Is hier ook wel een idee met die 48 verdiepingen in dit huis.
Laat die handjes wapperen!
  Moderator dinsdag 31 december 2013 @ 16:10:10 #199
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_134929329
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:41 schreef blomke het volgende:

[..]

Die lijmklem mag er anders ook zijn!

[..]

Da's het hele eiereneten: beveilig je het ene punt, dan is er automatisch een ander zwakker punt.

Ik zou, naast de 3-puntssluiting, ook een alarminstallatie plaatsen. Alle raampjes mee beveiligen, slaapt het rustigst.
Neuh, gaan we niet doen :)
Een alarminstallatie is in theorie heel leuk, maar zonder een (duur)abonnement bij een beveiligingscentrale of iets dergelijks vind ik het zo doel loos.
  dinsdag 31 december 2013 @ 16:44:19 #200
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_134930568
En tralies plaatsen voor alle ramen, muur rond de tuin met glasscherven, prikkeldraad, camera's die alles live op youtube gooien en bewaren, paar automatische drones (met geweren), 220V op de voordeurknop (en nu met oud en nieuw ook op de brievenbus en de regenpijpen)...

Ben ik nog iets vergeten?

In elk geval allemaal een rustig fijn zorgeloos 2014 gewenst :)
pi_134930682
quote:
99s.gif Op dinsdag 31 december 2013 16:44 schreef TR08 het volgende:
muur rond de tuin met glasscherven, camera's die alles live op youtube gooien en bewaren,

Dat hebben onze nieuwe buren _O-
pi_134992376
Mooi geworden Vonk!
Genietse!!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  Moderator vrijdag 3 januari 2014 @ 17:13:29 #203
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  vrijdag 3 januari 2014 @ 17:29:47 #204
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_135031755
Veel geluk Vonk en Vonkerella, in jullie huis!
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 3 januari 2014 @ 17:59:35 #205
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_135033018
Waar blijft de foto update O-)
Dit hele jaar nog geen foto gezien :D
pi_135125659
He kak, nog een mooie klusreeks op z'n einde. :+

Nee hoor, heel fijn voor je dat jullie nu ook over zijn. Veel plezier & geniet ervan. ^O^
pi_135125892
Mooi geworden inderdaad! Leuk!
  maandag 6 januari 2014 @ 19:49:59 #208
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_135159058
Mooi geworden, Vonk! ^O^
Geniet er lekker van saampjes!

En bedankt voor je prachtige topic, was leuk (en leerzaam!) om dit allemaal te volgen! :Y
  maandag 6 januari 2014 @ 20:14:37 #209
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_135160639
Vonk...niet om het een of ander maar we willen ook wel met zijn allen zonder open dag langs komen hoor :+
pi_135161910
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:49 schreef Gwywen het volgende:
En bedankt voor je prachtige topic, was leuk (en leerzaam!) om dit allemaal te volgen! :Y
:{w

Hij is nog niet klaar, dus geen toestemming om te stoppen met verslag.
Laat die handjes wapperen!
  maandag 6 januari 2014 @ 20:35:33 #211
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_135161983
quote:
99s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:14 schreef TR08 het volgende:
Vonk...niet om het een of ander maar we willen ook wel met zijn allen zonder open dag langs komen hoor :+
:X
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  Moderator donderdag 9 januari 2014 @ 19:33:38 #212
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_135285949
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:34 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

:{w

Hij is nog niet klaar, dus geen toestemming om te stoppen met verslag.
Ben je met een eigen woning überhaupt wel een keer helemaal klaar ? :+
We hebben i.i.g. voor de komende weken een bouwstop ingevoerd, we gaan genieten van elkaar en van het huis waar we twee jaar druk verbouwd en gerenoveerd hebben.

Maar klaar zijn we nog lang niet hoor; alleen het zullen wel geen wekelijkse updates meer worden. :)

quote:
10s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:35 schreef cvboer het volgende:

[..]

:X
Ik ga het er niet weer een keer over hebben }:| :P

quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:49 schreef Gwywen het volgende:
Mooi geworden, Vonk! ^O^
Geniet er lekker van saampjes!

En bedankt voor je prachtige topic, was leuk (en leerzaam!) om dit allemaal te volgen! :Y
Dank je ! Maar voorlopig zijn jullie nog niet van ons af hoor ! :)
Al worden het geen wekelijkse updates meer.

quote:
14s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 17:29 schreef Duderinnetje het volgende:
Veel geluk Vonk en Vonkerella, in jullie huis!
quote:
14s.gif Op zondag 5 januari 2014 22:36 schreef Anne het volgende:
Mooi geworden inderdaad! Leuk!
Bedankt voor de complimenten ! ^O^

quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 22:32 schreef 4wood het volgende:
He kak, nog een mooie klusreeks op z'n einde. :+

Nee hoor, heel fijn voor je dat jullie nu ook over zijn. Veel plezier & geniet ervan. ^O^
We zijn er nog niet :P
Zo ga ik aanstaande zaterdag een nieuwe aardpen slaan; en heb ik geloof ik nog geen foto's laten zien van onze nieuwe voordeur (gemonteerd; klaar; en op zijn plek) :o
pi_135290755
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 19:33 schreef Vonkenboer het volgende:
aardpen
Daar had ik nou werkelijk nog nooit van gehoord! Ik moest 'm even googlen. Hebben alle huizen dat? Ik heb het nog nooit gezien.
  Moderator donderdag 9 januari 2014 @ 21:17:53 #214
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_135291359
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 21:06 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Daar had ik nou werkelijk nog nooit van gehoord! Ik moest 'm even googlen. Hebben alle huizen dat? Ik heb het nog nooit gezien.
Als het goed is bijna alle gebouwen; behalve in wijken waar de energieleverancier de aarde mee leverd.
pi_135291655
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 21:17 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Als het goed is bijna alle gebouwen; behalve in wijken waar de energieleverancier de aarde mee leverd.
Toch eens aan m'n vader vragen dan of-ie hem bij ons of bij hem thuis kan aanwijzen (hij was voor z'n pensioen ook een soort vonkenboer ;) ).
Op wikipedia lees ik dat die dingen soms wel 20 meter diep de grond in moeten, hoe diep gaat hij bij jou?
  Moderator donderdag 9 januari 2014 @ 21:56:03 #216
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_135293693
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 21:22 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Toch eens aan m'n vader vragen dan of-ie hem bij ons of bij hem thuis kan aanwijzen (hij was voor z'n pensioen ook een soort vonkenboer ;) ).
Op wikipedia lees ik dat die dingen soms wel 20 meter diep de grond in moeten, hoe diep gaat hij bij jou?
Hier zitten we op zandgrond; dus ik hoop met een meter of zes toch een voldoende kleine aardverspreidingsweerstand van minimaal 166 ohm te bereiken :)

Maar in het veen of op klei grond kan zoiets met gemak idd. 20 meter diep of nog dieper moeten.

Standaard bij de groothandel is een lengte van zo'n 12mm dikke vertinde koperen pin is 3 meter.
Met speciale koppelbussen kun je die zo lang maken als nodig.
pi_135294047
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 21:56 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Hier zitten we op zandgrond; dus ik hoop met een meter of zes toch een voldoende kleine aardverspreidingsweerstand van minimaal 166 ohm te bereiken :)

Maar in het veen of op klei grond kan zoiets met gemak idd. 20 meter diep of nog dieper moeten.

Standaard bij de groothandel is een lengte van zo'n 12mm dikke vertinde koperen pin is 3 meter.
Met speciale koppelbussen kun je die zo lang maken als nodig.
Weer wat geleerd op een doordeweekse donderdagavond, bedankt :)
pi_135326917
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 21:56 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Hier zitten we op zandgrond; dus ik hoop met een meter of zes toch een voldoende kleine aardverspreidingsweerstand van minimaal 166 ohm te bereiken :)

Maar in het veen of op klei grond kan zoiets met gemak idd. 20 meter diep of nog dieper moeten.

Standaard bij de groothandel is een lengte van zo'n 12mm dikke vertinde koperen pin is 3 meter.
Met speciale koppelbussen kun je die zo lang maken als nodig.
Hoe sla je dan een verlengde pin erin? Ik zou al niet weten hoe ik iets van 3m omlaag moest timmeren.
  Moderator vrijdag 10 januari 2014 @ 19:37:39 #219
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_135328722
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 19:07 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Hoe sla je dan een verlengde pin erin? Ik zou al niet weten hoe ik iets van 3m omlaag moest timmeren.
Een gat spitten van een meter / halve meter diep.
aardpin erin; dan heb ik voor een sds max boormachine een opzet stuk waarmee je aardpennen kunt slaan. Daarmee sla ik de eerste pin erin; dan monteer ik de conische sok; en daar dan weer een pin van 3 meter in. :)
  vrijdag 10 januari 2014 @ 19:44:01 #220
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_135329160
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 19:37 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Een gat spitten van een meter / halve meter diep.
aardpin erin; dan heb ik voor een sds max boormachine een opzet stuk waarmee je aardpennen kunt slaan. Daarmee sla ik de eerste pin erin; dan monteer ik de conische sok; en daar dan weer een pin van 3 meter in. :)
Foto's volgen nog? :)
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_135334078
Hangt die deur nou al eigenlijk?
  vrijdag 10 januari 2014 @ 21:09:51 #222
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_135334226
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 21:07 schreef usernaamvergeten het volgende:
Hangt die deur nou al eigenlijk?
Hopelijk niet want eerst open house party :+
  Moderator vrijdag 10 januari 2014 @ 21:50:03 #223
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_135336449
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 21:07 schreef usernaamvergeten het volgende:
Hangt die deur nou al eigenlijk?
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 19:44 schreef cvboer het volgende:

[..]

Foto's volgen nog? :)
Foto's volgen dit wekend :)
pi_135337976
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 21:56 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Hier zitten we op zandgrond; dus ik hoop met een meter of zes toch een voldoende kleine aardverspreidingsweerstand van minimaal 166 ohm te bereiken :)

Maar in het veen of op klei grond kan zoiets met gemak idd. 20 meter diep of nog dieper moeten.

Standaard bij de groothandel is een lengte van zo'n 12mm dikke vertinde koperen pin is 3 meter.
Met speciale koppelbussen kun je die zo lang maken als nodig.
Leg me dat eens even uit ajb.
Altijd gedacht dat aarding in vochtige grond gemakkelijker (= minder diep) was dan in drogere zandgrond.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
  Moderator vrijdag 10 januari 2014 @ 22:33:52 #225
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_135338906
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 22:19 schreef quo_ het volgende:

[..]

Leg me dat eens even uit ajb.
Altijd gedacht dat aarding in vochtige grond gemakkelijker (= minder diep) was dan in drogere zandgrond.
Grofweg kun je stellen dat de diepte sterk afhankelijk is van de bodemgesteldheid.
Grondlagen en de plaatselijke waterstand kunnen een heleboel doen.
Maar de diepte van de electrode is ook afhankelijk van de geleidbaarheid van de bodem.

Bij bijvoorbeeld een hooggelegen zandgrond kan dan zo zijn dat je enkele meters diep moet voordat je voldoende geleiding hebt. En je aardverspreidingsweerstand voldoende laag is. :)

Bij een installatie die uitgevoerd is met 30mA aardlekschakelaars mag die dan maximaal 166 ohm zijn. :)
pi_135339801
Daarom zou ik, net als quo, denken dat ik hier in Gouda met die natte drek met 3 meter al zat zou hebben... die natte veenbodem heeft toch een enorme geleiding?
Laat die handjes wapperen!
pi_135340199
En wikipedia zegt:

quote:
De lengte van de elektrode is afhankelijk van de vereiste aardweerstand en de grondgesteldheid ter plaatse. In Nederland is een lengte tussen zes en twintig meter gebruikelijk. In het westen van het land, waar de grondwaterspiegel hoger is, zal de minimale lengte om te voldoen aan de eisen kleiner zijn dan in het oosten van het land. In vochtige kleigrond kan meestal met kortere elektrodes worden volstaan dan in drogere zandgrond.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
  Moderator zaterdag 11 januari 2014 @ 09:15:05 #228
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_135347171
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 22:59 schreef quo_ het volgende:
En wikipedia zegt:

[..]

Het helpt ook niet echt dat ik gisteravond laat en moe van het werk nog inhoudelijk probeer te reageren :') ; maar idd. je hebt gewoon gelijk. In het westen van het land heb je een kortere aardpen nodig dan op de zandgrond hier in het oosten om aan de minimale waarde van 166 ohm te kunnen komen.
pi_135347794
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 09:15 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Het helpt ook niet echt dat ik gisteravond laat en moe van het werk nog inhoudelijk probeer te reageren :') ; maar idd. je hebt gewoon gelijk. In het westen van het land heb je een kortere aardpen nodig dan op de zandgrond hier in het oosten om aan de minimale waarde van 166 ohm te kunnen komen.
Is het niet mogelijk om er een aantal mider diep naast elkaar te zetten en die te koppelen. Soort serie ???
Jeroentje.
pi_135349467
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 10:06 schreef jpajs het volgende:

[..]

Is het niet mogelijk om er een aantal mider diep naast elkaar te zetten en die te koppelen. Soort serie ???
Dat kan zeker, maar dan is het beste dat de onderlinge afstand evenwijdig is aan de lengte van de aardpen en dat er een ringleiding gemaakt word, zodat er bij een breuk altijd de aardweerstand intact blijft
pi_135352461
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 11:30 schreef exlurker het volgende:

[..]

Dat kan zeker, maar dan is het beste dat de onderlinge afstand evenwijdig is aan de lengte van de aardpen en dat er een ringleiding gemaakt word, zodat er bij een breuk altijd de aardweerstand intact blijft
Dus drie meter diep is drie meter uit elkaar. Maar door aardverschuivingen kan een diepere aardpen "knappen"......... toch. Is het makkelijk om zo'n aardpen door een harde oerlaag te krijgen

Er zit volgens mij geen veiligheid op als een aardlekschakelaar. Dus eenmaal geïnstalleerd wordt er verder niet meer naar gekeken.
Jeroentje.
pi_135363253
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 13:11 schreef jpajs het volgende:

[..]

Dus drie meter diep is drie meter uit elkaar. Maar door aardverschuivingen kan een diepere aardpen "knappen"......... toch. Is het makkelijk om zo'n aardpen door een harde oerlaag te krijgen

Er zit volgens mij geen veiligheid op als een aardlekschakelaar. Dus eenmaal geïnstalleerd wordt er verder niet meer naar gekeken.
Vandaar er ook geadviseerd word om de aardlekschakelaars regelmatig te testen
Waarom deze test ?
Er zitten verschillende gevoelige componenten in de schakelaar, u maakt een kleine foutstroom waardoor de werking gecontroleerd wordt en het mechaniek gangbaar gehouden wordt.

Is deze test zeker?
Met de testknop is het een eenvoudige test, als u twijfelt of zekerheid wilt hebben, kan men de schakelaar met meetapparatuur laten testen.

Hoe te testen ?
U behoort uw aardlekschakelaar elke maand te testen, dit kan lastig zijn met alle klokken enz. Doe dan de test in ieder geval 2x per jaar, als u de klok moet verzetten voor zomer/wintertijd.
Let er op dat alle gevoelige apparaten uit staan (bv computers)
Op elke aardlekschakelaar zit een testknop, als u deze indrukt moet de schakelaar onmiddellijk uitschakelen.
Vervolgens kunt u de schakelaar weer inschakelen, u kunt er vrij zeker van zijn dat deze in orde is.
pi_135364579
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 09:15 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Het helpt ook niet echt dat ik gisteravond laat en moe van het werk nog inhoudelijk probeer te reageren :') ; maar idd. je hebt gewoon gelijk. In het westen van het land heb je een kortere aardpen nodig dan op de zandgrond hier in het oosten om aan de minimale waarde van 166 ohm te kunnen komen.
Wederom het bewijs dat onze Vonk bij de beste moderators van fok hoort, misschien wel de beste.....
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_135365627
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 18:34 schreef exlurker het volgende:
Vandaar er ook geadviseerd word om de aardlekschakelaars regelmatig te testen
Waarom deze test ?
Er zitten verschillende gevoelige componenten in de schakelaar, u maakt een kleine foutstroom waardoor de werking gecontroleerd wordt en het mechaniek gangbaar gehouden wordt.

Is deze test zeker?
Met de testknop is het een eenvoudige test, als u twijfelt of zekerheid wilt hebben, kan men de schakelaar met meetapparatuur laten testen.

Hoe te testen ?
U behoort uw aardlekschakelaar elke maand te testen, dit kan lastig zijn met alle klokken enz. Doe dan de test in ieder geval 2x per jaar, als u de klok moet verzetten voor zomer/wintertijd.
Let er op dat alle gevoelige apparaten uit staan (bv computers)
Op elke aardlekschakelaar zit een testknop, als u deze indrukt moet de schakelaar onmiddellijk uitschakelen.
Vervolgens kunt u de schakelaar weer inschakelen, u kunt er vrij zeker van zijn dat deze in orde is.
Allemaal leuk en aardig, maar je aardlekschakelaars hebben niets met je aardpen te maken. Die werken ook prima zonder aardpen.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_135370746
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 19:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar je aardlekschakelaars hebben niets met je aardpen te maken. Die werken ook prima zonder aardpen.
Daar moet ik je helemaal gelijk in geven, maar dat wil nog niet zeggen dat je installatie zonder aarde kan
pi_135370983
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 20:55 schreef exlurker het volgende:
Daar moet ik je helemaal gelijk in geven, maar dat wil nog niet zeggen dat je installatie zonder aarde kan
Dat klopt, maar je reactie op 'jpajs' die vroeg over controle van de aardpen was een beetje misleidend, dus vandaar. Testen van de aardlekschakelaars kan nooit kwaad, en ik moet eerlijk zeggen dat ik dat zelf eigenlijk chronisch vergeet te doen. :D
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_135376159
Als bij een test van de aardlekschakelaar aanspreekt weet je dus meteen dat de aardverbinding ook goed is.
Als de ALS weigert kan de fout in de schakelaar zitten of in een slechte verbinding naar aarde.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_135376298
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 22:45 schreef quo_ het volgende:
Als bij een test van de aardlekschakelaar aanspreekt weet je dus meteen dat de aardverbinding ook goed is.
Als de ALS weigert kan de fout in de schakelaar zitten of in een slechte verbinding naar aarde.
NEE.

Bij een test van de aardlek wordt er intern een weerstandje tussen de uitgaande fase en de inkomende nul geschakeld. De ALS hoort dan te merken dat er meer stroom door de fase loopt dan er via de nul terugkomt. Ergo, er zit ergens een lek, dat kan naar aarde zijn, maar in theorie ook naar de hemel.

NB: Op een ALS zit niet eens een aardedraad aangesloten.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  zaterdag 11 januari 2014 @ 22:48:53 #239
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_135376304
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 22:45 schreef quo_ het volgende:
Als bij een test van de aardlekschakelaar aanspreekt weet je dus meteen dat de aardverbinding ook goed is.
Als de ALS weigert kan de fout in de schakelaar zitten of in een slechte verbinding naar aarde.
Onzin. Een als meet wat er aan stroom inkomt en wat er aan stroom weer uitgaat. Is dat verschil groter dan 30 ma, valt hij af. Waar de stroom heenloopt, zal hem een worst wezen.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_135376701
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 22:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

NEE.

Bij een test van de aardlek wordt er intern een weerstandje tussen de uitgaande fase en de inkomende nul geschakeld. De ALS hoort dan te merken dat er meer stroom door de fase loopt dan er via de nul terugkomt. Ergo, er zit ergens een lek, dat kan naar aarde zijn, maar in theorie ook naar de hemel.

NB: Op een ALS zit niet eens een aardedraad aangesloten.
Ook voor mij te laat om inhoudelijk te reageren dus :)
Je hebt gelijk, voor het differentiaalprincipe heb je geen aarde nodig.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_135376916
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 22:57 schreef quo_ het volgende:
Ook voor mij te laat om inhoudelijk te reageren dus :)
Proost dan maar. :Y
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  Moderator zondag 12 januari 2014 @ 22:12:28 #242
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_135416702
Nou, even een kortte zondagavond update :)

Ons huis zag er tot voor kort met de oude voordeur er zo uit.



Deze deur zit er volgens mijn ouders al zeker een jaar of 45 in dit huis; maar hij was nu echt gewoon helemaal op. Hij was scheef en sloot daarom niet goed meer, en kierde ook aan alle kanten ook nog eens behoorlijk.

Inmiddels heeft de oude deur plaats gemaakt voor een andere voordeur en
ziet onze entree er als volgt uit.



En van binnen ziet het er dan zo uit ! *O*



Op alle vlakken is het hoe dan denk ik een grootte verbetering *O*
Hij past in ieder geval prima bij het huis; tenminste dat denken wij ;) w/
  PR/Manusje van alles zondag 12 januari 2014 @ 22:14:20 #243
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_135416814
_O_ netjes! Blijft toch een mooi ambacht, ekt timmeren!
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Moderator zondag 12 januari 2014 @ 22:19:04 #244
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_135417114
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 22:14 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
_O_ netjes! Blijft toch een mooi ambacht, ekt timmeren!
Als je bedenkt dat hij er zo uit zag toen wij hem kochten..
Voor het astronomische bedrag van ¤ 40,- :P



Maar alle credits gaan naar de papa van Vonkenboer hoor :)
Maar ik vind hem ook erg gaaf geworden :9
pi_135417917
Daar mag je trots op zijn, en ook op de skills van pap!

Past uitstekend bij de woning en ik moet ook zeggen heel mooie gevel! Prachtig werk, de deur past er uitstekend bij.

Strak afgehangen, nog een tochtborstel erin en je bent weer een klus verder.
Laat die handjes wapperen!
pi_135418443
Gelukkig, normaal gesproken werden alle grote klustopics op zondagmiddag ge-update, maar ik had een beetje een -O- gevoel toen ik net de PC opstartte. :D :P

Netjes hoor, zo zie je dus hoe een deur en vers schilderwerk het visitekaartje van je huis kunnen zijn. ^O^
  zondag 12 januari 2014 @ 23:09:54 #247
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_135420384
Wat logt daar nou voor stukje hout achter de voordeur :o
Muizenval :?
pi_135426048
Ik vind het jammer dat de oude deur niet behouden kon worden, maar ik snap dat die 'op' was. Gelukkig hebben jullie wel een stijlvolle niet-13-in-een-dozijn deur er voor in de plaats gehangen en het ziet er top uit ;) Past wel goed zo, bij de gevel. Heb je meteen weer een klusje erbij: groen van de klapraampjes opnieuw doen zodra het weer schilderweer is ;)
pi_135426052
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 23:09 schreef ikweethetookniet het volgende:
Wat logt daar nou voor stukje hout achter de voordeur :o
Muizenval :?
Ik denk een stelblokje wat is gebruikt bij het afhangen van de deur.
  maandag 13 januari 2014 @ 08:30:22 #250
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_135426392
Dat ziet er mooi uit Vonk ^O^ , past perfect in het plaatje!
pi_135443479
mooi entree zo, past erg goed.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  maandag 13 januari 2014 @ 21:24:32 #252
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
  Moderator maandag 13 januari 2014 @ 21:27:34 #253
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_135458928
De voordeur is klaar :D Ik vind het een erg elegante entree geworden!
Geeft een goed gevoel hè, dat je nog zoveel moois van iets ouds kunt maken.
pi_135488438
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 07:41 schreef usernaamvergeten het volgende:
Ik vind het jammer dat de oude deur niet behouden kon worden, maar ik snap dat die 'op' was. Gelukkig hebben jullie wel een stijlvolle niet-13-in-een-dozijn deur er voor in de plaats gehangen en het ziet er top uit ;) Past wel goed zo, bij de gevel. Heb je meteen weer een klusje erbij: groen van de klapraampjes opnieuw doen zodra het weer schilderweer is ;)
Ik vind het absoluut niet jammer! Die nieuwe deur is prachtig. En staat nog fantastisch ook met de raampartijen.
  Moderator zondag 19 januari 2014 @ 13:54:57 #256
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_135673891
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 19:05 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Ik vind het absoluut niet jammer! Die nieuwe deur is prachtig. En staat nog fantastisch ook met de raampartijen.
Dank je ! Vinden wij ook ! *O*
Komend voorjaar/zomer maar eens de gevel weer eens in de verf zetten; het zal de winterperiode allemaal wel overleven (voor zo ver we kunnen spreken over een winter :{ ) maar daarna wordt het toch echt tijd... :)
pi_136044190
Vonkenboer ik volg vooral topics hier op Fok! en ben jouw (inmiddels 7) topics ook aan het volgen. Nu zelfs met nog meer intresse omdat je a-kwaliteit ledspots gebruikt. Nu is mijn vraag wat voor led-dimmer je hebt gebruikt? Wij hebben het huis vol met Gira 55 materiaal hangen en wil daar ook graag goede leddimmers van. Ik kan enkel de Ledotron leddimmers vinden maar de ledotron ledspots zijn mij te prijzig. Vandaar mijn vraag!

En mijn complimenten voor je werk en vooral je afwerking :Y
  Moderator dinsdag 28 januari 2014 @ 20:04:06 #258
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_136066036
Twee weekjes geleden hebben we dan eindelijk even een nieuwe aardpen (ook wel aardelektrode genoemd) in huize Vonk de grond in geslagen.

Een aardpen is een 12mm dikke ronde vertind koperen staaf; die verkrijgbaar is in de lengte van 3 meter, moet je een aardpen dieper aanbrengen dan 3 meter dan zijn daar koppelbussen voor waar je de verschillende staven mee aan elkaar kunt maken. :)
Deze koppelbussen zijn conisch, dus eenmaal in elkaar geramd krijg je ze eigenlijk niet meer los.



De aardelektrode is het laatste onderdeel van je aardingsinstallatie in huis.
Op dit schema staat hij rechts onderin.

De aardelektrode moet met een vertinde koperen draad met een doorsnede van 16mm² verbonden worden met je hoofdaardrail in je meterkast.



De eerste lengte aardpen hebben we op de bodybuilder manier de grond in geslagen; d.w.z. met behulp van een 1,5 kg handmoker :9

Daarna hebben we de koppelbus er maar eens bijgepakt, en aangebracht..





Op de eerste pen van 3 meter hebben we de andere aardpen met de koppelbus tussen beide pennen aangebracht. En die hebben we met behulp van een boorhamer en een zelf gefabriceerd opzetstuk de grond in gedreven.

Één persoon staand op de lader met de boorhamer boven de aardpen, en de andere persoon begeleid de aardpen en houdt de aardpen netjes rechtop. Alleen is dit soort werk ook bijna niet te doen. Uit ervaring weet ik dat we hier in de regio genoeg hebben aan een meter of zes om voldoende lage aardverspreidingsweerstand te krijgen.

Deze mag namelijk maximaal 166 ohm zijn. :)


Al het begin is moeilijk :9


Maar .....


We komen er wel ....


Nog een klein stukje ...


Nog even iets verder onder de bestrating :s)

Vervolgens nog even de 16 mm² vertinde koperen draad aan de aardpen gemonteerd met behulp van een speciaal daarvoor bestemde klem..

En vervolgens hebben we het gat in de grond weer gedicht en de bestrating terug gelegd.
Nu nog even zien wanneer ik de keuringsmeter van het werk kan lenen en dan kan ik even kijken of mijn aardverspreidingsweerstand idd. onder de 166 ohm is. :)
  dinsdag 28 januari 2014 @ 20:08:10 #259
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_136066281
Hoe zijn je buren dan nu geaard:?
Mogen die nu jou aardpen gebruiken :?
  Moderator dinsdag 28 januari 2014 @ 20:08:59 #260
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_136066333
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 11:36 schreef astie het volgende:
Vonkenboer ik volg vooral topics hier op Fok! en ben jouw (inmiddels 7) topics ook aan het volgen. Nu zelfs met nog meer intresse omdat je a-kwaliteit ledspots gebruikt. Nu is mijn vraag wat voor led-dimmer je hebt gebruikt? Wij hebben het huis vol met Gira 55 materiaal hangen en wil daar ook graag goede leddimmers van. Ik kan enkel de Ledotron leddimmers vinden maar de ledotron ledspots zijn mij te prijzig. Vandaar mijn vraag!

En mijn complimenten voor je werk en vooral je afwerking :Y
Mijn vraag is dan welke halogeenspotjes heb je of wil je gaan plaatsen ?
Hoewel ik de osram lampen die ik heb zelf niet dim, zijn ze wel degelijk dimbaar.

Maar leddimmers zijn gewoon erg prijzig; voor mijn Berker materiaal; zou een dimmer ook meer dan ¤ 120,- euro kosten incl. knop e.d.

Bedankt voor je compliment ! *O*
  Moderator dinsdag 28 januari 2014 @ 20:10:12 #261
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_136066419
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 20:08 schreef ikweethetookniet het volgende:
Hoe zijn je buren dan nu geaard:?
Mogen die nu jou aardpen gebruiken :?
Die hebben hun eigen aardpen.
Maar doet ook verder eigenlijk niet terzake :)
pi_136069540
Mooi verslag Vonk, moet ik ook nog een keer gaan doen t.z.t. herinner ik me net door jou.

Even kijken of dat nog moet vóór ik e.e.a. dicht zet.

Verder nog wat gedaan?
Laat die handjes wapperen!
  Moderator dinsdag 28 januari 2014 @ 21:38:54 #263
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_136071591
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:04 schreef Gieliovd het volgende:
Mooi verslag Vonk, moet ik ook nog een keer gaan doen t.z.t. herinner ik me net door jou.

Even kijken of dat nog moet vóór ik e.e.a. dicht zet.

Verder nog wat gedaan?
Na +/- drie weken tegen alleen een fitting met een peertje aangekeken te hebben; hebben we afgelopen zaterdag eindelijk een lamp gekocht voor in de keuken :)

Van dit...


Naar dit.. ^O^


Verder gebeurt er op dit moment vrij weinig; er moet echt nog wel wat gebeuren.
Maar voorlopig eerst maar eens genieten van elkaar en van het huis :) O+

[ Bericht 22% gewijzigd door Vonkenboer op 28-01-2014 21:49:30 ]
  dinsdag 28 januari 2014 @ 22:03:57 #264
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_136073148
Mooi verslag. ^O^ Ben benieuw of je beneden de 166 ohm komt.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_136074709
Mooi Vonk, en je hebt groot gelijk!

Bij mij is het plafond bijna klaar en vanavond is de resterende isolatie opgehaald. Wat een klap ruimte opeens weer!!!

Happy days :)
Laat die handjes wapperen!
pi_136082766
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 20:08 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Mijn vraag is dan welke halogeenspotjes heb je of wil je gaan plaatsen ?
Hoewel ik de osram lampen die ik heb zelf niet dim, zijn ze wel degelijk dimbaar.

Maar leddimmers zijn gewoon erg prijzig; voor mijn Berker materiaal; zou een dimmer ook meer dan ¤ 120,- euro kosten incl. knop e.d.

Bedankt voor je compliment ! *O*
Ik neem aan dat je ledspotjes bedoeld. Ik wil, omdat ik ze toch kan dimmen, 7 watt spots van Osram gaan gebruiken. Alles is/wordt overigens 230v.
Ik was gisteren toevallig bij een vriend die een huis heeft gekocht en compleet aan het renoveren is. Hij gaat in totaal 70 ledspots in zijn huis verwerken. De meeste ook dimbaar. Hij zei dat je ledspots met bestaande dimmers gewoon kan dimmen. Nu hoor ik daar toch wat slechte verhalen over omdat er dan e.a. gaat brommen. Jij als dradentrekker zal hier vast meer verstand van hebben want via google wordt ik niet veel wijzer!
pi_136083429
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 08:21 schreef astie het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je ledspotjes bedoeld. Ik wil, omdat ik ze toch kan dimmen, 7 watt spots van Osram gaan gebruiken. Alles is/wordt overigens 230v.
Ik was gisteren toevallig bij een vriend die een huis heeft gekocht en compleet aan het renoveren is. Hij gaat in totaal 70 ledspots in zijn huis verwerken. De meeste ook dimbaar. Hij zei dat je ledspots met bestaande dimmers gewoon kan dimmen. Nu hoor ik daar toch wat slechte verhalen over omdat er dan e.a. gaat brommen. Jij als dradentrekker zal hier vast meer verstand van hebben want via google wordt ik niet veel wijzer!
Bestaande dimmers hebben meestal een bereik van 20 watt tot 60 watt. Laat de gemiddelde LED spot nou net onder de 10 Watt zijn.

De LED spot/lamp werkt dan wel, maar 1 draai aan de dimmer en de LED spot is gewoon aan, niks meer en niks minder.
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
  Moderator zaterdag 1 maart 2014 @ 12:56:49 #268
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_137268693
Al weer 31 dagen geleden dat hier gepost is...
En eigenlijk is er nog weinig nieuws te melden :P

Voor de jaarlijkse carnavalsoptocht van de plaatselijke carnaval vereniging de Vlearmuze hebben we evenals vorig jaar wat slingers en ballonnen opgehangen.


Onze huistijger is inmiddels na drie weken aardig ingeburgerd in Huize Vonk


En onze nieuwe aanwinst het aquarium moet nog even enkele weken staan voordat de vis er eindelijk in mag. Eerst maar eens kijken hoe het de planten aanslaan. :)



Echt klustechnisch is er geen nieuws -O-
  Knikkerking zaterdag 1 maart 2014 @ 13:05:05 #269
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_137268880
Mooi aquarium!! En leuk topic om door te lezen :)

Succes met alles!!

Gr.,
Atmoz
  zaterdag 1 maart 2014 @ 14:12:57 #270
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_137270579
Lijkt net of ie een stukje staart mist.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 19:50:05 #271
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_137281673
Ziet er goed uit Vonk, sinds de verhuizing niets meer gedaan aan klussen?
Laat die handjes wapperen!
  Moderator zaterdag 1 maart 2014 @ 20:19:01 #272
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_137283022
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 14:12 schreef cvboer het volgende:
Lijkt net of ie een stukje staart mist.
De staart is idd. wat korter dan andere katten; geen idee waarom.
Wij hebben haar zo uit het asiel gehaald :)

Het lijkt er i.i.g. niet op dat ze er last van heeft.

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 19:50 schreef Gieliovd het volgende:
Ziet er goed uit Vonk, sinds de verhuizing niets meer gedaan aan klussen?
Behalve wat zaken ophangen aan de wand e.d. is er eigenlijk niks meer qua klussen gebeurt. :)
  zaterdag 1 maart 2014 @ 20:28:26 #273
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_137283519
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 20:19 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

De staart is idd. wat korter dan andere katten; geen idee waarom.
Wij hebben haar zo uit het asiel gehaald :)

Het lijkt er i.i.g. niet op dat ze er last van heeft.

Ze gebruiken hun staart alleen bij het springen, om te sturen. anders niet.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_137284186
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 20:28 schreef cvboer het volgende:

[..]

Ze gebruiken hun staart alleen bij het springen, om te sturen. anders niet.
Je hebt overduidelijk geen verstand van de functie van een staart bij een kat :+.
Gelukkig is dit Klussen & Wonen.
pi_137288920
Over die aardpen, je zegt dat je dat kan meten met een meter van je werk. Maar hoe werkt dat dan precies? 2 klemmen denk ik? En dan eentje aan die aardpen, maar wat doe je met die andere???
  zaterdag 1 maart 2014 @ 22:45:29 #276
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_137289005
Niet erg Vonk, het is al prachtig. Die laatste dingen komen straks wel. Het wordt weer mooi weer, lekker in je korte broek beetje rommelen.

@Think pad: goede vraag. Werkt iets gecompliceerder maar ben benieuwd naar de uitleg van Vonk.
Laat die handjes wapperen!
  zondag 2 maart 2014 @ 12:50:17 #277
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_137302512
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 20:47 schreef Anne het volgende:

[..]

Je hebt overduidelijk geen verstand van de functie van een staart bij een kat :+.
Gelukkig is dit Klussen & Wonen.
[offtopic] Waarvoor nog meer dan? [/offtopic]

Goed bezig vonkie! Nu aan het carnavallllllaaaaalllllaaallllen ?
pi_137303044
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 12:50 schreef gateway het volgende:

[..]

[offtopic] Waarvoor nog meer dan? [/offtopic]

Goed bezig vonkie! Nu aan het carnavallllllaaaaalllllaaallllen ?
Communicatiemiddel:

  zondag 2 maart 2014 @ 13:11:45 #279
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
  Moderator zondag 2 maart 2014 @ 16:42:18 #280
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_137312172
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 22:43 schreef Think_Pad het volgende:
Over die aardpen, je zegt dat je dat kan meten met een meter van je werk. Maar hoe werkt dat dan precies? 2 klemmen denk ik? En dan eentje aan die aardpen, maar wat doe je met die andere???
Ik heb hem eigenlijk nog steeds niet weer opnieuw gemeten; even andere prioriteiten gehad in de afgelopen periode. Maar je meet zoiets tussen fase en aarde.
En via een inwendig circuit in het meet instrument kun je dan de aardverspreidingsweerstand meten.

Die moet dan onder de 166 ohm liggen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 22:45 schreef Gieliovd het volgende:
Niet erg Vonk, het is al prachtig. Die laatste dingen komen straks wel. Het wordt weer mooi weer, lekker in je korte broek beetje rommelen.

@Think pad: goede vraag. Werkt iets gecompliceerder maar ben benieuwd naar de uitleg van Vonk.
Daarom, die zaken komen vanzelf wel. Als het mooier weer wordt eerst maar eens iets wat lijkt op een tuin aanleggen. :P

quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 12:50 schreef gateway het volgende:

[..]

[offtopic] Waarvoor nog meer dan? [/offtopic]

Goed bezig vonkie! Nu aan het carnavallllllaaaaalllllaaallllen ?
Behalve de optocht kijken doe ik helemaal niets met carnaval :)
  zondag 2 maart 2014 @ 20:39:38 #281
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_137322419
Volgens mij is hij nu met Mevrouw Vonk aan het klussen :o _O-
  Moderator zondag 23 maart 2014 @ 11:49:05 #282
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_138068241
quote:
6s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:39 schreef ikweethetookniet het volgende:
Volgens mij is hij nu met Mevrouw Vonk aan het klussen :o _O-
Nou, niet dat ik weet :P

Inmiddels zijn we goed ingeburgerd en bevalt het wonen ons hier eigenlijk prima :) en
we genieten er iedere dag van. Dat wil niet zeggen dat het klussen klaar is, in tegendeel binnen is alles wel af. Maar buitenshuis moet nog een hoop gebeuren.

Enkele weken terug zag het er beneden in Huize Vonk i.i.g. zo uit ..


Inmiddels is het aquarium wat helemaal rechts opgesteld staat leeg gemaakt en opgeruimd.
De bewoners hebben we verplaatst naar de grote bak er naast !







Er komen nog twee kleine fauteuils (in dezelfde kleur als de bank) bij voor in de woonkamer en dan hebben we het qua inrichting wel compleet. Deze zijn besteld bij de woonexpress en dat duurt nog een week of 8 :O voordat die geleverd worden.
  zondag 23 maart 2014 @ 11:52:03 #283
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_138068317
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 11:49 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Nou, niet dat ik weet :P

Inmiddels zijn we goed ingeburgerd en bevalt het wonen ons hier eigenlijk prima :) en
we genieten er iedere dag van. Dat wil niet zeggen dat het klussen klaar is, in tegendeel binnen is alles wel af. Maar buitenshuis moet nog een hoop gebeuren.

Enkele weken terug zag het er beneden in Huize Vonk i.i.g. zo uit ..

[ afbeelding ]
Inmiddels is het aquarium wat helemaal rechts opgesteld staat leeg gemaakt en opgeruimd.
De bewoners hebben we verplaatst naar de grote bak er naast !

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Er komen nog twee kleine fauteuils (in dezelfde kleur als de bank) bij voor in de woonkamer en dan hebben we het qua inrichting wel compleet. Deze zijn besteld bij de woonexpress en dat duurt nog een week of 8 :O voordat die geleverd worden.
Netjes ^O^
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  zondag 23 maart 2014 @ 12:28:56 #284
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_138069232
En nu graag iets over het energie verbruik :P
Gas en electra natuurlijk, :7
  Moderator zondag 23 maart 2014 @ 13:03:25 #285
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_138070212
quote:
6s.gif Op zondag 23 maart 2014 12:28 schreef ikweethetookniet het volgende:
En nu graag iets over het energie verbruik :P
Gas en electra natuurlijk, :7
Dat doet niet ter zake :)
pi_138070419
Ik vind het heel netjes geworden! Alleen...wie heeft de gordijnen uitgekozen, of de manier waarop ze zijn opgehangen? :@ ze zien er zo verfrummeld uit bij alle ramen alsof het net lijkt dat er overal foutjes zijn gemaakt met de breedte van het vensterbank of gordijnrails ect... ze zijn zo weg gepropt in een hoekje, of hangen nog half voor het raam. erg zonde van je uitzicht :@
  Moderator zondag 23 maart 2014 @ 13:18:02 #287
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_138070565
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 13:12 schreef deadly_kiss het volgende:
Ik vind het heel netjes geworden! Alleen...wie heeft de gordijnen uitgekozen, of de manier waarop ze zijn opgehangen? :@ ze zien er zo verfrummeld uit bij alle ramen alsof het net lijkt dat er overal foutjes zijn gemaakt met de breedte van het vensterbank of gordijnrails ect... ze zijn zo weg gepropt in een hoekje, of hangen nog half voor het raam. erg zonde van je uitzicht :@
De gordijnen hangen inmiddels wel beter dan dat ze op de foto doen :P
pi_138070699
Gelukkig ^O^ het leek mij al zo raar... alles tot in de puntjes bedacht en dan zulke raamdecoratie :P het helpt trouwens ook weleens om ze te wassen met vloeibaar wasmiddel en wasverzachter dan worden ze zachter dus hangen niet meer zo stijf :)
  zondag 23 maart 2014 @ 17:07:20 #289
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_138078779
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 13:03 schreef Vonkenboer het volgende:
Dat doet niet ter zake :)
:D :'(
Je bent elektriker en je wilde je huis zo zuinig mogelijk maken met oa led verlichting en isolatie
Nu wilde wij van Fok! Eens controleren of dat is gelukt :7
pi_138090688
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 13:09 schreef Ansu het volgende:

[..]

Communicatiemiddel:

[ afbeelding ]
O bedankt. Ik vroeg me al af wat de rondhangende kat buiten bedoelde met die staart (rechtsboven). Hij ergert zich dus en dat is omdat hij niet mee naar binnen mag.

quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 11:49 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Nou, niet dat ik weet :P

Inmiddels zijn we goed ingeburgerd en bevalt het wonen ons hier eigenlijk prima :) en
we genieten er iedere dag van. Dat wil niet zeggen dat het klussen klaar is, in tegendeel binnen is alles wel af. Maar buitenshuis moet nog een hoop gebeuren.

Enkele weken terug zag het er beneden in Huize Vonk i.i.g. zo uit ..

[ afbeelding ]
Inmiddels is het aquarium wat helemaal rechts opgesteld staat leeg gemaakt en opgeruimd.
De bewoners hebben we verplaatst naar de grote bak er naast !

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Er komen nog twee kleine fauteuils (in dezelfde kleur als de bank) bij voor in de woonkamer en dan hebben we het qua inrichting wel compleet. Deze zijn besteld bij de woonexpress en dat duurt nog een week of 8 :O voordat die geleverd worden.
Het was een erg goede beslissing om de gang te laten vervallen. De huistijger heeft nu ook mooi de controletoren goed centraal gepositioneerd.

Ik vond het erg leuk om alles te volgen in woord en beeld en ook uitleg te krijgen, bedankt Vonkie.
  Knikkerking maandag 24 maart 2014 @ 09:56:51 #291
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_138106081
Netjes en zeer sfeervol Vonkenboer ^O^
Echt gezellig thuiskomen zo *O*

Veel plezier/succes met alle gehobby en geklus :7
  maandag 24 maart 2014 @ 22:01:05 #292
102912 crv
Screwed up
pi_138135921
Hoi vonk

na een lange tijd weer eens wat tijd genomen terug te lezen, wat een prachtig resultaat en wat fijn dat jullie eindelijk op je stekkie zitten _O_
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
  donderdag 27 maart 2014 @ 16:34:13 #293
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
  Moderator zondag 27 juli 2014 @ 12:12:58 #294
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_142774315
Er is al bijna 121 dagen niet gereageerd in dit topic; we hebben die 121 dagen voornamelijk doorgebracht met genieten van elkaar en het huis zonder al teveel geklus *O* :+

Maar langzaam aan pakken we de draad weer wat op, hoewel het huis binnen zo goed als klaar is.
Moet er buiten nog wel het nodige gebeuren, voornamelijk een hele hoop schilderwerk en enkele herstelwerkzaamheden aan de buitenmuren, invoegen van de vensterbanken en het crëeren van een voortuin en het aanleggen van enkele borders voor beplanting op de binnenplaats achter het huis.


Aan de achterzijde staan de kozijnen alweer goed in de verf en hebben we het aangebouwde stuk muur wit gemaakt. Ook de dakgoot rechts van het aangebouwde stuk is nu volledig afgewerkt, daar moest nog een daktrim gemonteerd worden.


Het beschadigde metselwerk onder het raam (daterende uit november 2011) is hersteld en de opening waar vroeger het ventilatierooster zat voor de droger is eindelijk dichtgemaakt.


Er is begonnen met schilderwerk aan de zijkant van de woning; inmiddels staat het keukenraam en het kozijn van de voordeur weer goed in de verf.


Het blijkt hier in Huize Vonk toch zomers wel heel snel heel warm te worden; en lang hebben we overwogen om een airco te nemen; Eerst zaten we te denken aan een splitair unit maar uiteindelijk is het toch een mobiele airco geworden om de warme dagen toch nog beetje dragelijker te maken. :)


En we zitten er over te denken om deze buitenmuur aan de achterkant ook wit te maken dit lijkt natuurlijk sowieso optisch veel groter ;) en de andere helft van de muur is ook al wit. De hemelwaterafvoer willen we dan ook naar de linkerhoek verplaatsen, zodat er achter het huis wat meer eenheid ontstaat. Eigenlijk moeten we die wand dan nog aansmeren met cement ipv. alleen wit schilderen. Voor deze muur willen we dan een soort border crëeren om een soort van binnentuin/binnenplaats te krijgen zodat we wat meer tuin krijgen.

De voortuin is dan weer een project voor najaar 2014 echt duidelijke plannen daarover hebben we nog, en een bevriende tuinman heeft in het najaar waarschijnlijk wat meer tijd om ons te voorzien van degelijke adviezen

Kortom we vervelen ons nog lang niet ! *O*
  zondag 27 juli 2014 @ 12:20:28 #295
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_142774507
Goed om weer wat te lezen Vonk!

Ondertussen alweer lekker bezig geweest dus. Het is nooit klaar, helaas ;)

Het wordt mooi. En binnen is het dat al. Slim gevonden die airco, gaat die deur tijdens gebruik niet open?

Ook hier gaat het de goede kant op. Ik krijg aanstaande week ook een prijsje te horen van een collega, die kan tegen inkoopprijs aan multi split airco's komen. Dan hang ik er eentje in de woonkamer en de slaapkamer. Lijkt me niet gek, lekker decadent. Ligt een beetje aan de prijs natuurlijk.

Maar als het zoals deze zomer 33 graden wordt in de huiskamer, dan is daar niet te leven.
Laat die handjes wapperen!
  zondag 27 juli 2014 @ 12:28:04 #296
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_142774700
Buizenpost aangelegd :D
Dat is handig :7 Postbode al gelukt om er wat in te gooien :+ :?
  PR/Manusje van alles zondag 27 juli 2014 @ 12:36:53 #297
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_142774898
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 12:28 schreef ikweethetookniet het volgende:
Buizenpost aangelegd :D
Dat is handig :7 Postbode al gelukt om er wat in te gooien :+ :?
Komt er aan de voorkant als papiersnippers weer uit.. bak dr onder en klaar met die folders. :7
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zondag 27 juli 2014 @ 12:43:21 #298
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_142775054
Kun je er gelijk de bbq mee aanmaken.

Als je die hwa naar de hoek verplaatst kun je er mooi een regenton aan hangen.
pi_142784043
Hey Vonkenboer,

Ik ben al een lange lurker en volg je topic je verbouwing al een hele tijd. Nu ik eindelijk zelf een account heb aangemaakt wil ik toch even zeggen: leuke serie en een erg mooie verbouwing! Ook een mooie afwerking en inrichting. :)
pi_142799261
Ik vind dat de bakstenen wel bij het huis horen.
Waardoor is het snel warm in huis? Of misschien: wat vinden jullie te warm?
  Moderator donderdag 31 juli 2014 @ 20:17:36 #301
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_142932047
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 12:20 schreef Gieliovd het volgende:
Goed om weer wat te lezen Vonk!

Ondertussen alweer lekker bezig geweest dus. Het is nooit klaar, helaas ;)

Het wordt mooi. En binnen is het dat al. Slim gevonden die airco, gaat die deur tijdens gebruik niet open?

Ook hier gaat het de goede kant op. Ik krijg aanstaande week ook een prijsje te horen van een collega, die kan tegen inkoopprijs aan multi split airco's komen. Dan hang ik er eentje in de woonkamer en de slaapkamer. Lijkt me niet gek, lekker decadent. Ligt een beetje aan de prijs natuurlijk.

Maar als het zoals deze zomer 33 graden wordt in de huiskamer, dan is daar niet te leven.
Hier konden we niet echt een mooie plek bedenken waar de binnenunit kon hangen; en waar we dan ook nog eenvoudig met de leidingen naar de buitenunit konden. Daarom hebben we maar gekozen voor een mobiele airco.

Die deur die je ziet is de voordeur; normaal gesproken gaat die dagelijks niet open, en mocht zich toch iemand aan de voordeur melden als de airco in gebruik is dan lopen we net zo snel even via de achterdeur om het huis naar die persoon toe. ;)

Is de airco niet in gebruik dan kan de deur gewoon fatsoenlijk open, ondanks dat de unit daar staat.
Met 33 graden is het hier ook niet meer uit te houden hoor :P

quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 12:28 schreef ikweethetookniet het volgende:
Buizenpost aangelegd :D
Dat is handig :7 Postbode al gelukt om er wat in te gooien :+ :?
Nee, men kijkt er wel raar van op dat daar een buis in zit :? :P

quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 12:43 schreef Erasmo het volgende:
Kun je er gelijk de bbq mee aanmaken.

Als je die hwa naar de hoek verplaatst kun je er mooi een regenton aan hangen.
Zou kunnen; maar denk niet dat die gootjes genoeg water afvoeren om een redelijke regenton vol te kunnen krijgen en te houden. Dan kan ik hem beter op de hwa van het platte dak aansluiten o.i.d.

quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 00:41 schreef Teslynd het volgende:
Ik vind dat de bakstenen wel bij het huis horen.
Waardoor is het snel warm in huis? Of misschien: wat vinden jullie te warm?
Het huis is gewoon erg warm, er staat de hele dag vanaf zonsopkomst tot zonsondergang de zon om te branden; de zon draait zeg maar van voorkant huis (in de woonkamer bij het grootte raam) langzaam naar de achterkant van het huis. Gemiddeld is het hier nu een graad of 23 á 25 binnen.

En als we koken of de oven gebruiken loopt de temperatuur nog verder op ;)

Het andere deel van diezelfde muur is ooit al eens aangesmeerd en wit geverfd tot de hwa die we willen verplaatsen. Daarom willen we die wand eigenlijk aan smeren en wit verven of alleen maar verven. We zijn er nog niet echt over uit :)

quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 18:01 schreef Setheh het volgende:
Hey Vonkenboer,

Ik ben al een lange lurker en volg je topic je verbouwing al een hele tijd. Nu ik eindelijk zelf een account heb aangemaakt wil ik toch even zeggen: leuke serie en een erg mooie verbouwing! Ook een mooie afwerking en inrichting. :)
Bedankt voor je complimenten ! :) Er zal nog wel een nieuw deeltje volgen want met een eigen huis ben je nooit helemaal klaar ;)

En met deze laatste reactie is dit topic vol; ik open binnenkort even een nieuw deel in deze saga ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Vonkenboer op 04-08-2014 15:56:14 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')