Wat zal die auto van je door z'n kont zakken, zo afgeladen is dat ding.quote:knip
Peugeot, wat wil je...quote:Op dinsdag 24 december 2013 19:15 schreef cvboer het volgende:
[..]
Wat zal die auto van je door z'n kont zakken, zo afgeladen is dat ding.
Probeer Eens Uw Geluk En Ondervind Trammelant?quote:
Goed idee. Heel Fok met 1 januari aan de deur bij Vonkenboerquote:Op woensdag 25 december 2013 18:42 schreef ikweethetookniet het volgende:
Kom in het nieuwe jaar wel ff een oliebolletje halen
quote:Op woensdag 25 december 2013 19:33 schreef Troel het volgende:
[..]
Goed idee. Heel Fok met 1 januari aan de deur bij Vonkenboer
Staat ie vast niet op te wachten..quote:Op woensdag 25 december 2013 19:33 schreef Troel het volgende:
[..]
zit ie ook niet op te wachtenquote:Op donderdag 26 december 2013 15:29 schreef cvboer het volgende:
[..]
Staat ie vast niet op te wachten..
er staan stoelen, dus theoretisch zou hij het kunnen zienquote:Op donderdag 26 december 2013 20:23 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Ziet hij het wel zitten![]()
quote:Op dinsdag 24 december 2013 10:32 schreef AnneX het volgende:
Van Harte Vonk en vriendin, met de nieuwe fase in jullie leven op jullie eigenste
mooie plek.
Mooie dagen en een gezond en gezellig 2014...
Jullie natuurlijk ook van hetzelfde toegewenst dames !quote:
Mwah, dat zal wel los lopen; ik ken ze pas 28 jaar ofzoquote:Op dinsdag 24 december 2013 10:50 schreef ikweethetookniet het volgende:
Hoe bevallen de nieuwe buren![]()
Nieuw jaar, nieuwe kansen zullen we maar zeggen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 10:55 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Ik sluit me hierbij aan!
Ik zal dit smiley ding niet vaak gebruiken, maar in dit geval:Echt super gezellig in huis! Jaloeeeeers....
Fijne dagen, en de rest van de klussen, komt wel.
Dank je !quote:Op dinsdag 24 december 2013 13:22 schreef lipje het volgende:
Dat ziet er huiselijk uit. Gefeliciteerd en fijne dagen in jullie eigen stulpje
Hehe, en geloof mij zo'n eigen stek went sneller dan dat je vooraf zit te bedenkenquote:Op dinsdag 24 december 2013 13:38 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Ziet er echt prachtig uit. En dan kun je dus nu lekker in de bank thuis ploffen zonder dat je ouders gaan lopen zeuren
quote:
quote:Op dinsdag 24 december 2013 13:53 schreef gateway het volgende:
Vonkie & Vriendin: ziet er mooi uit! Fijne kerst! geniet van jullie huisje!
Het is en blijft natuurlijk een niet heel overdreven grootte woning; maar aan de andere kant bedenk ik mij van moet dat dan perse ? Qua inhoudsmaat en nuttig vloeroppervlak is hij te vergelijken met een doorsnee rijtjeswoning.quote:Op dinsdag 24 december 2013 13:58 schreef fh101 het volgende:
![]()
Heel mooi en lekker huiselijk geworden! Lijkt me een heerlijk huis om in te wonen
quote:Op dinsdag 24 december 2013 13:58 schreef fh101 het volgende:
![]()
Heel mooi en lekker huiselijk geworden! Lijkt me een heerlijk huis om in te wonen
quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:02 schreef DJMO het volgende:
dat jullie maar een fijne kerst en een veilige jaarwisseling mogen beleven in jullie mooie huisje!!
De tafel is precies groot genoeg; je kunt er met vier personen goed en ruim genoeg zitten.quote:Op dinsdag 24 december 2013 19:04 schreef Teslynd het volgende:
Mooi gelukt en met een tafel in de keuken.
De tuin lijkt het overleefd te hebben. De gordijnen moeten nog rechter zakken en anders lange rails ophangen.
Fijne feestdagen, ook voor je meeklussende ouders.
quote:Op dinsdag 24 december 2013 19:15 schreef cvboer het volgende:
[..]
Wat zal die auto van je door z'n kont zakken, zo afgeladen is dat ding.
Ik hoor het al wel weer hoe er gedacht wordt over franse auto'squote:
Er komt geen FOK! housewarmingquote:Op woensdag 25 december 2013 19:33 schreef Troel het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 27 december 2013 10:01 schreef fietsie het volgende:
En wat wordt nu de volgende klus? De schuur pimpen tot uberhobbyvoorziening?
Kun je rekenen; reken er maar niet op dat er een open huis dag komt speciaal voor FOK!quote:Op vrijdag 27 december 2013 10:49 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]De voordeur eruit
![]()
Voor de open huis dagen
Nou, laten we eerst een zorgen dat we onze voordeur geplaatst kan worden.quote:Op vrijdag 27 december 2013 10:01 schreef fietsie het volgende:
Mooi huis Vonk, ziet er prachtig uit!
En wat wordt nu de volgende klus? De schuur pimpen tot uberhobbyvoorziening?
Hij herhaalt het nu toch wel zo vaak... Volgens mij zit hij stiekem gewoon te wachten op een FOK! feestje...quote:Op vrijdag 27 december 2013 13:33 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Kun je rekenen; reken er maar niet op dat er een open huis dag komt speciaal voor FOK!
Idd het wordt dus gewoon een verrassings feestje bij Vonkenboer thuisquote:Op zaterdag 28 december 2013 10:42 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Hij herhaalt het nu toch wel zo vaak... Volgens mij zit hij stiekem gewoon te wachten op een FOK! feestje...
Is de datum al bekend? Ik moet wel nog even de tijd hebben om een sacher-taart te bakken hequote:Op zaterdag 28 december 2013 19:46 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Idd het wordt dus gewoon een verrassings feestje bij Vonkenboer thuis![]()
Heel k&w Fok! komt en Vonkenboer en boerin wten van niks![]()
![]()
Als dat niet leuk is![]()
quote:Op zaterdag 28 december 2013 20:19 schreef usernaamvergeten het volgende:
Is de datum al bekend? Ik moet wel nog even de tijd hebben om een sacher-taart te bakken he![]()
Hoewel ik een techneut ben; ben ik helemaal niet zo'n knutselaar..quote:Op zaterdag 28 december 2013 18:18 schreef Gieliovd het volgende:
Waar ga je anders klussen en knutselen Vonk!
Niks d'r van, lekker hobby ruimte makenEen techneut kan toch niet zonder klus ruimte.
Ik heb het souterrain ook gereserveerd voor de klus. Brommers naar binnen, grote werkbank.. Top!
quote:Op zaterdag 28 december 2013 10:42 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Hij herhaalt het nu toch wel zo vaak... Volgens mij zit hij stiekem gewoon te wachten op een FOK! feestje...
quote:Op zaterdag 28 december 2013 19:46 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Idd het wordt dus gewoon een verrassings feestje bij Vonkenboer thuis![]()
Heel k&w Fok! komt en Vonkenboer en boerin wten van niks![]()
![]()
Als dat niet leuk is![]()
Hier is maar één antwoord voor :quote:Op zaterdag 28 december 2013 20:19 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Is de datum al bekend? Ik moet wel nog even de tijd hebben om een sacher-taart te bakken he![]()
En brommers kiek'n dan?quote:Op zondag 29 december 2013 11:59 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Hoewel ik een techneut ben; ben ik helemaal niet zo'n knutselaar..
Heb helemaal niks met auto's of motoren of brommers o.i.d. zeker niet om ook nog eens zelf aan te gaan zitten sleutelen![]()
Tulk !quote:
Het is in ieder geval een hele vooruitgang ! Als je kijkt hoe we de deur in eerste instantie gekocht hebben. Dan had ik nog niet gedacht dat hij zo mooi zou kunnen worden !quote:Op dinsdag 31 december 2013 10:25 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Is echt een mooie deur geworden. En ik vind dat raampje wel erg leuk!
Blijft hij wit aan de binnenkant?
Wat een bazenkachel op de achtergrondquote:Op maandag 30 december 2013 22:28 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Tulk !![]()
Nu ik toch bezig ben nog even snel een updatetjuh !
Onze nieuwe voordeur schiet in ieder geval al mooi op; aan de binnenkant moet hij dan nog een paar keer geschilderd worden. Maar de buitenkant is er al bijna klaar voor !![]()
[ afbeelding ]
Het middelste raampje van de bovenste rij kunnen we straks van binnenuit openen als er mensen voor de deur staan waar we niet direct van willen dat ze naar binnen kunnen stormen, maar waar we toch mee willen kunnen spreken
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mwah, niet echtquote:Op dinsdag 31 december 2013 11:44 schreef Plankje55 het volgende:
De deur is erg mooi geworden, maar ben je niet bang voor ongewenst bezoek? Zo'n ruitje tik je zo in en als ik de laatste politiestatistieken mag geloven wordt er in de provincie veel meer ingebroken dan in de grote stad.
De binnenkant hebben we niet in verstek gezaagd omdat je dan veel moeilijker van binnenuit bijvoorbeeld ooit een ruitje kunt vervangen o.i.d.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:04 schreef usernaamvergeten het volgende:
Die deur is prachtig geworden! al had ik de glaslatjes aan de binnekant liever in verstek gezienWel mooi dat er authentieke scharnieren zijn gebruikt. Ben benieuwd hoe dat staat als hij erin hangt.
Stukje onverwoestbare techniek uit de jaren 70quote:Op dinsdag 31 december 2013 10:52 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Wat een bazenkachel op de achtergrond
En een puike voordeur
Jij ook namen mij en de veestapel. En vele anderen hier op het forum ook de beste wensen voor 2014quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:26 schreef Vonkenboer het volgende:
Iedereen trouwens een fijne jaarwisseling toegewenst !
U ook alvast de beste wensen !quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:35 schreef blomke het volgende:
[..]
Jij ook namen mij en de veestapel. En vele anderen hier op het forum ook de beste wensen voor 2014
waarom zou je een sleutel in het slot laten zitten?quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:34 schreef blomke het volgende:
Ik zou er in elk geval voor zorgen dat je extra knevels aan de binnenzijde plaatst. Of een bijzetslot.
Ik zie al een "lange arm"door dat raampje komen en de sleutel omdraaien..... Heb ervaring met "het gilde"
Een deur voorzien van drie-puntsluiting en dievenklauwen nog een keer voorzien van grendels aan de binnenkant ? Dan pakken ze gewoon een steen en tikken ze de grote raampartij er naast wel in !quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:34 schreef blomke het volgende:
Ik zou er in elk geval voor zorgen dat je extra knevels aan de binnenzijde plaatst. Of een bijzetslot.
Ik zie al een "lange arm"door dat raampje komen en de sleutel omdraaien..... Heb ervaring met "het gilde"
Die lijmklem mag er anders ook zijn!quote:Op dinsdag 31 december 2013 10:52 schreef friekin_ het volgende:
Wat een bazenkachel op de achtergrond
Da's het hele eiereneten: beveilig je het ene punt, dan is er automatisch een ander zwakker punt.quote:Op dinsdag 31 december 2013 15:38 schreef Gieliovd het volgende:
De buren, alles nieuw en driepunt.... Klein raampje ontwricht en binnen.
Neuh, gaan we niet doenquote:Op dinsdag 31 december 2013 15:41 schreef blomke het volgende:
[..]
Die lijmklem mag er anders ook zijn!
[..]
Da's het hele eiereneten: beveilig je het ene punt, dan is er automatisch een ander zwakker punt.
Ik zou, naast de 3-puntssluiting, ook een alarminstallatie plaatsen. Alle raampjes mee beveiligen, slaapt het rustigst.
Dat hebben onze nieuwe burenquote:Op dinsdag 31 december 2013 16:44 schreef TR08 het volgende:
muur rond de tuin met glasscherven, camera's die alles live op youtube gooien en bewaren,
quote:Op maandag 6 januari 2014 19:49 schreef Gwywen het volgende:
En bedankt voor je prachtige topic, was leuk (en leerzaam!) om dit allemaal te volgen!
quote:Op maandag 6 januari 2014 20:14 schreef TR08 het volgende:
Vonk...niet om het een of ander maar we willen ook wel met zijn allen zonder open dag langs komen hoor
Ben je met een eigen woning überhaupt wel een keer helemaal klaar ?quote:Op maandag 6 januari 2014 20:34 schreef Gieliovd het volgende:
[..]![]()
Hij is nog niet klaar, dus geen toestemming om te stoppen met verslag.
Ik ga het er niet weer een keer over hebbenquote:
Dank je ! Maar voorlopig zijn jullie nog niet van ons af hoor !quote:Op maandag 6 januari 2014 19:49 schreef Gwywen het volgende:
Mooi geworden, Vonk!![]()
Geniet er lekker van saampjes!
En bedankt voor je prachtige topic, was leuk (en leerzaam!) om dit allemaal te volgen!
quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:29 schreef Duderinnetje het volgende:
Veel geluk Vonk en Vonkerella, in jullie huis!
Bedankt voor de complimenten !quote:
We zijn er nog nietquote:Op zondag 5 januari 2014 22:32 schreef 4wood het volgende:
He kak, nog een mooie klusreeks op z'n einde.![]()
Nee hoor, heel fijn voor je dat jullie nu ook over zijn. Veel plezier & geniet ervan.
Daar had ik nou werkelijk nog nooit van gehoord! Ik moest 'm even googlen. Hebben alle huizen dat? Ik heb het nog nooit gezien.quote:
Als het goed is bijna alle gebouwen; behalve in wijken waar de energieleverancier de aarde mee leverd.quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:06 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Daar had ik nou werkelijk nog nooit van gehoord! Ik moest 'm even googlen. Hebben alle huizen dat? Ik heb het nog nooit gezien.
Toch eens aan m'n vader vragen dan of-ie hem bij ons of bij hem thuis kan aanwijzen (hij was voor z'n pensioen ook een soort vonkenboerquote:Op donderdag 9 januari 2014 21:17 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Als het goed is bijna alle gebouwen; behalve in wijken waar de energieleverancier de aarde mee leverd.
Hier zitten we op zandgrond; dus ik hoop met een meter of zes toch een voldoende kleine aardverspreidingsweerstand van minimaal 166 ohm te bereikenquote:Op donderdag 9 januari 2014 21:22 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Toch eens aan m'n vader vragen dan of-ie hem bij ons of bij hem thuis kan aanwijzen (hij was voor z'n pensioen ook een soort vonkenboer).
Op wikipedia lees ik dat die dingen soms wel 20 meter diep de grond in moeten, hoe diep gaat hij bij jou?
Weer wat geleerd op een doordeweekse donderdagavond, bedanktquote:Op donderdag 9 januari 2014 21:56 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Hier zitten we op zandgrond; dus ik hoop met een meter of zes toch een voldoende kleine aardverspreidingsweerstand van minimaal 166 ohm te bereiken
Maar in het veen of op klei grond kan zoiets met gemak idd. 20 meter diep of nog dieper moeten.
Standaard bij de groothandel is een lengte van zo'n 12mm dikke vertinde koperen pin is 3 meter.
Met speciale koppelbussen kun je die zo lang maken als nodig.
Hoe sla je dan een verlengde pin erin? Ik zou al niet weten hoe ik iets van 3m omlaag moest timmeren.quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:56 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Hier zitten we op zandgrond; dus ik hoop met een meter of zes toch een voldoende kleine aardverspreidingsweerstand van minimaal 166 ohm te bereiken
Maar in het veen of op klei grond kan zoiets met gemak idd. 20 meter diep of nog dieper moeten.
Standaard bij de groothandel is een lengte van zo'n 12mm dikke vertinde koperen pin is 3 meter.
Een gat spitten van een meter / halve meter diep.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:07 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Hoe sla je dan een verlengde pin erin? Ik zou al niet weten hoe ik iets van 3m omlaag moest timmeren.
Foto's volgen nog?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:37 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Een gat spitten van een meter / halve meter diep.
aardpin erin; dan heb ik voor een sds max boormachine een opzet stuk waarmee je aardpennen kunt slaan. Daarmee sla ik de eerste pin erin; dan monteer ik de conische sok; en daar dan weer een pin van 3 meter in.
Hopelijk niet want eerst open house partyquote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:07 schreef usernaamvergeten het volgende:
Hangt die deur nou al eigenlijk?
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:07 schreef usernaamvergeten het volgende:
Hangt die deur nou al eigenlijk?
Foto's volgen dit wekendquote:
Leg me dat eens even uit ajb.quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:56 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Grofweg kun je stellen dat de diepte sterk afhankelijk is van de bodemgesteldheid.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:19 schreef quo_ het volgende:
[..]
Leg me dat eens even uit ajb.
Altijd gedacht dat aarding in vochtige grond gemakkelijker (= minder diep) was dan in drogere zandgrond.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |