abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 28 juli 2013 @ 11:24:24 #1
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_129428121
Welkom in onze klusreeks! *O*

En toen was het alweer tijd om topic-deel nummertje zes van onze (Vonkenboer en vriendin) verbouwing te openen. *O*; alwaar we in de bouwvak ook gewoon door gaan met klussen ! *O*

Het vorige deeltje vind je hier : K&W / Vonkie's eerste woning ! deel 5- Waar alles om de keuken draait !

En om even wat hoogtepunten uit het vorige deel terug te laten zien.

In het vorige deel hebben we de wanden van de slaapkamers volledig afgewerkt.

En het plafond volledig hebben laten uit-stucadoren.

En druk zijn geweest met het aanleggen van de vloerverwarming !

Waar we ook nog even de nieuwe keuken geplaatst hebben !
Dit is niet helemaal sarcastisch bedoeld hoor, helemaal niet ! O-)

En waar er langzaam na 1,5 jaar een nieuwe badkamer ontstaat in onze voormalige zandbak

En ook in de bouwvak werken we hier gewoon stevig door ! :9 *O*
  Moderator zondag 28 juli 2013 @ 11:25:19 #2
92034 crew  Vonkenboer
pi_129428145
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 22:32 schreef Gieliovd het volgende:
Vroegâh toen ik nog jong was heel wat van Europa gezien met de sleurhut achter de wagen met m'n ouders. Maar er komt nog wel eens een caravan hoor, ik heb in ieder geval een auto gekozen die 1300 kilo mag trekken :P

@MDF in de badkamer, daar hoeven we niet verder op in te gaan denk ik.

Al het stucwerk al klaar? Mijn geheugen laat me in de steek... iets van het hele huis vol met stellingen?

Hier moeten ze nog beginnen straks, dus dan zeg ik joh, smeer daar ook ff een paar mm op wil je? flop flop en weer door.

Ik zit te denken aan die "renovatiepanelen" met "stuclook"... is dat ook allemaal spaanplaat/mdf?
Het meeste qua panelen is echt op basis van mdf of spaanlaat; agnes plafondplaten e.d. zijn ook niet geschikt voor natte ruimten. Denk dat het uiteindelijk gewoon gips wordt; gaatjes dichtmaken, naden dichtzetten en goed in de badkamer latex zetten.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 23:11 schreef matriks het volgende:
Kitten zou ik zelf niet aan beginnen, zonder ervaring krijg je het zelf erg lastig echt strak en het laten doen kost je niet echt heel veel meer als dat je zelf fatsoenlijke kit koopt tegen bouwmarkt prijzen.
Ik heb mijn badkamer afgelopen vrijdag door iemand van Eurokit(.nl) laten doen en dat ziet er echt strak uit, ik weet zeker dat het goed dicht zit en ik ben geen kapitaal kwijt.
We hebben van de tegelzetter een adresje doorgekregen; mochten die nou om wat voor reden dan ook niet kunnen dan wil ik eens kijken of iemand van eurokit nog tijd heeft om voor de bouwvak (dat is hier al over een week) de badkamer af te kitten.
Bedrijf licht ook nog redelijk bij ons in de buurt, ik kende ze al :P

quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 23:27 schreef Catch22- het volgende:
Niet alles is mijn smaak, maar het ziet er allemaal goed uit hoor! Je doet t echt heel netjes, er wordt niet bezuinigd!

Wordt altijd moe van zulke topics, ik vond twee weken klussen aan ons nieuwe huis al veel. En dan heb ik nog bijna niets gedaan.
Wij zijn pas 1,5 jaar bezig ! :9 nu scheelt het dat ik min of meer uit de installatietechniek/bouw kom dus het wat langer kan trekken denk ik dan de gemiddelde Fok!'er met een kantoorbaan O-)

Maar ik ben al wel op het punt dat ik er nu wel een keer heel graag samen met mijn vriendin wil gaan wonen.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:30 schreef tina2013 het volgende:
Wow! Kunnen we je ook inhuren? Ik kan ook wel een nieuwe badkamer gebruiken :-) Ziet er goed uit!
Hehe, wie weet zijn we wel in te huren ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:36 schreef Woep het volgende:

[..]

Ziet er leuk uit, waar heb je die tegeltjes vandaan? Ben al een tijdje aan het rond kijken voor die zeflde (10x10?) tegeltjes maar die kom ik niet zoveel tegen in dezelfde stijl en verschillende kleuren.
De tegels komen van Betting en Ressing uit Groenlo (GLD).
http://www.bettingressing.nl/

Openingstijden
ma t/m do: van 09:00 tot 18:00 uur
vrijdag: van 09:00 tot 21:00 uur
zaterdag: van 09:00 tot 16:00 uur

Al onze tegels komen daar eigenlijk vandaan; mooie winkel en men denkt ook prima mee.
En heel belangrijk; bijna alles wat in de showroom ligt, is een voorraadartikel en kun je zo meenemen.
  zondag 28 juli 2013 @ 11:46:39 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_129428524
AH, eindelijk het nieuwe topic :P

Ziet er goed uit Vonk!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator zondag 28 juli 2013 @ 12:58:50 #4
92034 crew  Vonkenboer
pi_129430181
quote:
7s.gif Op zondag 28 juli 2013 11:46 schreef Troel het volgende:
AH, eindelijk het nieuwe topic :P

Ziet er goed uit Vonk!
Dank je !
Vanavond dit topic maar eens updaten :P
  zondag 28 juli 2013 @ 12:59:43 #5
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_129430204
Zolang zitten wachten en dan geen nieuwe foto,s -O-
pi_129430328
Ben benieuwd naar de voortgang! Altijd gaaf, nieuwe plaatjes en verhalen :)
Laat die handjes wapperen!
  Moderator zondag 28 juli 2013 @ 13:12:45 #7
92034 crew  Vonkenboer
pi_129430524
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 13:05 schreef Gieliovd het volgende:
Ben benieuwd naar de voortgang! Altijd gaaf, nieuwe plaatjes en verhalen :)
De echte update laat dan nog even op zich wachten.. maar voor de echte die-hards ;) heb ik even een kort resumé van de werkzaamheden die zich de afgelopen twee weken zijn uitgevoerd.

- De badkamer en het toilet is helemaal betegeld .
- De raampjes en de kozijnen in de badkamer en het toilet zijn geschilderd.
- Het deurkozijn van de badkamer en het toilet is geschilderd.
- Er zijn spotjes (grijs alluminium, IP44) en 12V led-lampen bestelt voor in de badkamer.
- Er is een inbouw badkamerradio besteld
- De badkamer en het toilet zijn afgekit.
- Het keukenblad is afgekit.
- Het plafond in de woonkamer is nu twee keer gesausd.
- De spotjes in de woonkamer en de keuken zijn gemonteerd.
- De rookmelder hangt er ook al :9
- Verder zijn er kleinere wat installatietechnische zaken afgerond.

En verder is er door paps nog een boel geschilderd :7
pi_129430762
Damn, het meeste van het lijstje moet ik ook allemaal nog doen :|W

Inbouw radio wil ik ook! Ik wil er eentje met bluetooth audio functie en afstandsbediening in de douche :9 Maar zal wel weer boven budget zijn.

Jij is goed bezig! En pa + meiske ook natuurlijk.

Super man, pa die lekker aan het schilderen is. Samen doe je toch een hoop meer!
  Moderator zondag 28 juli 2013 @ 13:40:33 #9
92034 crew  Vonkenboer
pi_129431260
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 13:21 schreef Gieliovd het volgende:
Damn, het meeste van het lijstje moet ik ook allemaal nog doen :|W
Al het schilderwerk van de kozijnen, ramen en deuren besteed ik lekker uit aan paps; die kan dat namelijk veel beter, mooier en sneller dan dat ik dat kan. ^O^

Het tegelen van de badkamer en het toilet; alsmede het kitwerk hebben we uitbesteed aan onze tegelzetter. Hij is al 21 jaar tegelzetter en zijn collega was al 35 jaar kitter.
En het resultaat is uitstekend :Y *O*

quote:
Inbouw radio wil ik ook! Ik wil er eentje met bluetooth audio functie en afstandsbediening in de douche :9 Maar zal wel weer boven budget zijn.
Wat ik hier heb is wel een radio met een afstandsbediening; maar er zit geen bluetooth audio functie op. Dat is dan wel weer mogelijk met een uitbreidingsmodule en een speciaal dock, waarmee je via je iphone of ipad draadloos muziek op de badkamerradio kunt afspelen.
Maar ik heb zelf geen behoefte aan die mogelijkheid; we hebben hier in huize Vonk niet eens een smartphone :D

quote:
Jij is goed bezig! En pa + meiske ook natuurlijk.

Super man, pa die lekker aan het schilderen is. Samen doe je toch een hoop meer!
Ondanks het warme weer hebben we het tempo er wel goed in; al valt het ook bij ons soms niet allemaal mee.. :P
  zondag 28 juli 2013 @ 13:47:44 #10
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_129431431
Zou je het merk en type willen delen?

@ vakmannen: dat is erg goed. Mijn schilder is ook al 438 jaar schilder en de dakdekkers zijn allemaal 4820 jaar dakdekker. En toch lopen ze te k*tten.

Het weer helpt niet echt in de snelheid he haha. Als ik ook ff doorpak dan loopt het van m'n kop af! En dan die kniebeschermers helemaal doorwerkt en dan zand/stof er tussen. Yumm...

Eerst gaat deze stoere klussert nu maar zijn overhemden strijken _O-
pi_129432563
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 23:11 schreef matriks het volgende:
Kitten zou ik zelf niet aan beginnen, zonder ervaring krijg je het zelf erg lastig echt strak en het laten doen kost je niet echt heel veel meer als dat je zelf fatsoenlijke kit koopt tegen bouwmarkt prijzen.
Kit moet je ook niet kopen bij de bouwmarkt, daar zijn ze veel te duur.
Gewoon bij de bouwmaterialenhandel Den Braven of Simson kit kopen, dat is goedkoper en beter.
Ik heb zelf gekit bij mijn huis, maar er zit wel verschil in, de ene soort "smeert" en verwerkt beter als de andere.

Wat kost zo`n professionele kitter eigenlijk ?, dan weet ik dat voor de volgende keer bij mij thuis...
  zondag 28 juli 2013 @ 16:52:09 #12
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_129436584
Wat fijn dat het allemaal zo voorspoedig verloopt. :)

Die eerste foto met dat rozen-behang... zo lievvv! O+
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  Moderator zondag 28 juli 2013 @ 19:58:32 #13
92034 crew  Vonkenboer
pi_129442033
Er is in de afgelopen weken weer een hele hoop gebeurd; een klus die al wel een tijdje op het programma stond was het sausen van het plafond in de woonkamer en de keuken.

Dus zogezegd zo gedaan.. :7

Ik heb met de grote roller op een stok de grote oppervlakten gedaan; en mijn vader is er achteraan gegaan met de kwast en een kleine rollertje om de gordijn koven en de plinten en overige kleine hoekjes te voorzien van latex. En afgelopen vrijdag hebben we het plafond voor de tweede keer gesausd dus dat is nu eigenlijk helemaal klaar. En mogen we afstrepen van ons lijstje ! *O*

In de badkamer en het toilet is Jeroen verder gegaan met het leggen van de tegels op de vloer, en het maken van het plateau in de douchehoek.

De vloer in de douchehoek ligt ongeveer een mm of acht lager dan de rest van de vloer in de badkamer, op die manier loopt ons normaal gesproken nooit het water vanuit de douchehoek de rest van de droge badkamer in, dat hoogteverschil in de vloer is weer opgelost door een rvs stripje in de vloer te verwerken; precies tussen de twee douchemuurtjes in.

En dan is het leggen van zo'n vloer eigenlijk best wel een gepuzzel :9
Maar het resultaat mag er dan ook na zijn _O_

Daarna heeft onze tegelzetter alle resterende vloeren en wanden ingevoegd.

Tussendoor is er nog van alles geschilderd; deuren, kozijnen, klapramen.
Dit alles laat ik aan mijn vader over, die kan dat veel strakker, mooier, sneller dan dat ik of mijn vriendin het zou kunnen. We hebben uiteraard natuurlijk wel geholpen met het nodige schuur en plamuur werk ;)

Na alle succesverhalen over zelf kitten hier op FOK! hebben we maar besloten om het kitwerk ook te laten doen; die mensen hebben verstand van wat je waarmee af moet kitten en met welke kleur dat moet gebeuren. Sommige zaken kun je beter laten doen; en ook het kitwerk is daar in mijn ogen één van.

Dus afgelopen donderdag hebben we de gehele badkamer en het toilet en de keuken laten kitten door een echte kitter die al 35 jaar als zzp'r in het vak zat. En ik moet zeggen dat de kosten best heel erg meevielen !. En het resultaat is meer dan prima ! ik denk niet dat we het zelf beter of strakker zouden kunnen. :)

En zo zien de douche en het toilet er op dit moment dan uit; in theorie zouden we er al kunnen douchen. Maar we moeten eerst nog maar eens kranen e.d. zaken gaan uitzoeken.

Waar we +/- drie maand geleden nog tegen een diepe zandbak aan keken hebben we nu zowat bijna een complete badkamer ! *O*

Ook hebben we al spotjes uitgezocht voor in de badkamer; dat was zeker niet makkelijk omdat ze IP44 moesten zijn. En dan worden de meeste spotjes toch al heel erg snel heel erg lelijk :')

We hebben van Lumiance de Instar Tr Swing IP44 spot armaturen uitgezocht; de verlichting in de badkamer wordt vanzelfsprekend uitgevoerd in 12V GU5.3 led lampjes.
De armaturen zijn in de kleur geborsteld aluminium.

In het totaal gaan we in de badkamer zes van deze spotjes plaatsen; alleen de ledlampen en de trafo heb ik nog niet; die staan bij de groothandel nog in backorder :+

En in de badkamer komt in het plafond een radio op afstandsbediening te zitten, van KBsound een i-select met 2 x 2,5inch 16 ohm speakertjes. De speakers zijn gewoon wit, en hebben een vermogen van 2 x 1,5watt. Je kunt er modules voor kopen waarmee je via je iphone of ipad draadloos muziek kunt afspelen op de badkamerradio, maar bij afwezigheid van een iphone e.d. nemen wij genoegen met gewone fm stereo ontvangst. Dat is al meer dan voldoende *O*

En omdat het plafond in de woonkamer nu eigenlijk klaar was kon ik het niet laten om alle inbouwspotjes al te monteren. Ik moet alleen nog even kijken naar geschikte GU10 ledlampen die een mooi lichtbeeld / lichtkleur hebben. Maar dat moet niet zo moeilijk zijn :9, voorlopig maar gewoon de bijgeleverde 50 watt halogeenlampen gemonteerd.

Even een closeup van de armaturen..

En zo ziet het er uiteindelijk uit *O* ^O^ :s) !

Ook het badkamerplafond zelf zijn we over uit; dat gaan we morgen in ieder geval bestellen.
Wat dat uiteindelijk wordt; laat ik nog even in het midden ! :6
  Moderator zondag 28 juli 2013 @ 20:01:07 #14
92034 crew  Vonkenboer
pi_129442135
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 14:29 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Kit moet je ook niet kopen bij de bouwmarkt, daar zijn ze veel te duur.
Gewoon bij de bouwmaterialenhandel Den Braven of Simson kit kopen, dat is goedkoper en beter.
Ik heb zelf gekit bij mijn huis, maar er zit wel verschil in, de ene soort "smeert" en verwerkt beter als de andere.

Wat kost zo`n professionele kitter eigenlijk ?, dan weet ik dat voor de volgende keer bij mij thuis...
2 x de helft :9
Of 4 x een kwart :6

Nee, even zonder gekheid zoals hij het omschrijft op de factuur.

Diverse kitwerkzaamheden badkamer, toilet, tegels, vloer, wand, kozijnen.
Sanitair gekit met schimmelwerende kit.
Draingoot, voegen afgeplakt en geprimerd en gekit
Keukenblok en sanitair boven gekit.

¤ 160,- incl. alles
  zondag 28 juli 2013 @ 20:14:24 #15
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_129442651
Wat een koopje!

Ik vind je douchebakrandje echt mooi gedaan. Echt netjes dat de tegels zo goed gepuzzeld zijn.

En die badkamer spotjes zijn ook ongeveer wat ik wil. Ik heb geen idee wat al dat vakjargon betekent maar als het goed genoeg voor jou is, is dat het ook voor mij ;)
Spoilers!
pi_129443030
Prijs voor dat kitwerk valt mij nog mee, en een kitter kan dat natuurlijk veeeel sneller als dat je het zelf doet.
pi_129443171
Wauw wat mooi die spotjes _O_

En die badkamer is ook heel mooi O+
pi_129445232
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 20:01 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

2 x de helft :9
Of 4 x een kwart :6

Nee, even zonder gekheid zoals hij het omschrijft op de factuur.

Diverse kitwerkzaamheden badkamer, toilet, tegels, vloer, wand, kozijnen.
Sanitair gekit met schimmelwerende kit.
Draingoot, voegen afgeplakt en geprimerd en gekit
Keukenblok en sanitair boven gekit.

¤ 160,- incl. alles
Had ik dat eerder geweten!
Dat is echt geen geld.

En wederom mn complimenten voor hoe mooi en uitgedacht alles is/wordt!!
  zondag 28 juli 2013 @ 21:22:33 #19
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_129446176
Vonk super complimenten, ziet er allemaal erg goed uit! Mooie badkamer en toilet geworden :)

Verder lampen, sauswerk, schilderwerk... allemaal heel erg mooi! Dit wordt een pracht project.
  maandag 29 juli 2013 @ 02:04:20 #20
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_129457510
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 21:22 schreef Gieliovd het volgende:
Vonk super complimenten, ziet er allemaal erg goed uit! Mooie badkamer en toilet geworden :)

Verder lampen, sauswerk, schilderwerk... allemaal heel erg mooi! Dit wordt een pracht project.
Sluit mij hier volledig bij aan. Schitterend werk! ^O^ O+

En ooooohhh wat ben ik stikjaloers op zo'n geweldige vakman als vader... _O_ O+
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  Moderator maandag 29 juli 2013 @ 09:57:31 #21
92034 crew  Vonkenboer
pi_129461234
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2013 20:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat een koopje!

Ik vind je douchebakrandje echt mooi gedaan. Echt netjes dat de tegels zo goed gepuzzeld zijn.

En die badkamer spotjes zijn ook ongeveer wat ik wil. Ik heb geen idee wat al dat vakjargon betekent maar als het goed genoeg voor jou is, is dat het ook voor mij ;)
Ik vind het ook heel knap dat iemand dat zo strak kan tegelen; zeker dat kleine hoekje helemaal rechts.

De spotjes zijnv an het merk Lumiance en dan de Instar Tr Swing, er zitten standaard 12V steek fittingen bij. En ze zijn spatwaterdicht ( IP44 ), het exacte nummer bij Lumiance is 3079061.

quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 20:22 schreef bluemoon23 het volgende:
Prijs voor dat kitwerk valt mij nog mee, en een kitter kan dat natuurlijk veeeel sneller als dat je het zelf doet.
En is daar natuurlijk ook veel handiger in; ik heb mij laten vertellen dat je kitwerk per meter betaald.
Maar daar vind ik op de factuur dan niks over weer.
Geen idee ook trouwens, hoeveel meter kitwerk in onze de badkamer zit.

quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 20:25 schreef Puala het volgende:
Wauw wat mooi die spotjes _O_

En die badkamer is ook heel mooi O+
Dank je ! En dat allemaal zonder een veel te dure sanitairboer bij de hand te nemen ! :+
De indeling hebben we uiteindelijk helemaal zelf verzonnen.

En natuurlijk is dit geen hippe design badkamer geworden; maar dat was de bedoeling dan ook niet.
Geen waskomen, regendouches, xxl drains e.d. gewoon een simpele comfortabele, en heel belangrijk betaalbare badkamer ! :s)

Wij zijn er erg blij mee in ieder geval ! *O*

quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2013 21:03 schreef Vinz0r het volgende:

[..]

Had ik dat eerder geweten!
Dat is echt geen geld.

En wederom mn complimenten voor hoe mooi en uitgedacht alles is/wordt!!
Dank u !

quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 21:22 schreef Gieliovd het volgende:

quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 02:04 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Sluit mij hier volledig bij aan. Schitterend werk! ^O^ O+

En ooooohhh wat ben ik stikjaloers op zo'n geweldige vakman als vader... _O_ O+
Ik wordt er een beetje verlegen van :@
Al die complimenten :P
  maandag 29 juli 2013 @ 10:00:43 #22
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_129461305
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 09:57 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ik vind het ook heel knap dat iemand dat zo strak kan tegelen; zeker dat kleine hoekje helemaal rechts.

De spotjes zijnv an het merk Lumiance en dan de Instar Tr Swing, er zitten standaard 12V steek fittingen bij. En ze zijn spatwaterdicht ( IP44 ), het exacte nummer bij Lumiance is 3079061.
Thanks, die zijn heel betaalbaar. Ze gaan op mijn verlanglijst.
Spoilers!
pi_129462130
Ziet er allemaal erg netjes uit. Simpel en strak, echt mijn smaak :D

quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 09:57 schreef Vonkenboer het volgende:

Dank je ! En dat allemaal zonder een veel te dure sanitairboer bij de hand te nemen ! :+
De indeling hebben we uiteindelijk helemaal zelf verzonnen.

En natuurlijk is dit geen hippe design badkamer geworden; maar dat was de bedoeling dan ook niet.
Geen waskomen, regendouches, xxl drains e.d. gewoon een simpele comfortabele, en heel belangrijk betaalbare badkamer ! :s)
Het voordeel van je eigen indeling verzinnen is dat hij echt helemaal van jou is. Geen persoon die je probeert om te praten om toch maar dat zo te doen en daar dat te plaatsen... En met een beetje logisch nadenken kom je een heel eind!

Maar ik wel ben wel heel blij met onze regendouche (van de Hornbach...) In plaats van een standaard glijstang zit er nog een grote douchekop aan vast. Met een normale douchekop voor het dagelijks douche plezier (die regenkop gaat alleen aan in het weekend...)
  Moderator maandag 29 juli 2013 @ 12:07:45 #24
92034 crew  Vonkenboer
pi_129464689
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 10:00 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Thanks, die zijn heel betaalbaar. Ze gaan op mijn verlanglijst.
Ze zijn volgens mij excl. btw e.d. een euro of 12,- het stuk; tenminste dat heb ik er voor betaald.
En dat is dan wel inclusief fitting maar exclusief de lamp.

quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 10:39 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Ziet er allemaal erg netjes uit. Simpel en strak, echt mijn smaak :D

[..]

Het voordeel van je eigen indeling verzinnen is dat hij echt helemaal van jou is. Geen persoon die je probeert om te praten om toch maar dat zo te doen en daar dat te plaatsen... En met een beetje logisch nadenken kom je een heel eind!
En onder aan de streep scheelt het ook nog eens duizenden euro's.
Als ik kijk wat ik alleen voor het sanitair en de tegels al kwijt zou zijn geweest bij de plaatselijke grote sanitairwinkel. Ik snap dat de kachel bij hun ook moet branden en er mag best wel wat verdiend worden; maar geen duizenden euro's meer en dan over mijn rug :+

En idd. met logisch nadenken; en heel veel meten kom je ook een aardig eind !

We zijn alleen nog aan het kijken wat voor wastafel we gaan nemen.
In eerste instantie zou het een wat kleiner badkamermeubel worden; maar dat blijkt toch wat moeilijker te zijn dan gedacht.

Het wordt dan al heel snel heel erg propperig; gewoon alleen een wastafel is dan toch al met al wat ruimtelijker. Voor de opslagruimte hoeven we het niet te doen, omdat we de hand doeken en voorraad flessen shampoo en dergelijke in de gangkast tegenover de badkamer kunnen bewaren.

Dan zouden we met een mooi spiegelkastje van 80 cm breed ofzo ook al wel genoeg opbergruimte hebben. :)

quote:
Maar ik wel ben wel heel blij met onze regendouche (van de Hornbach...) In plaats van een standaard glijstang zit er nog een grote douchekop aan vast. Met een normale douchekop voor het dagelijks douche plezier (die regenkop gaat alleen aan in het weekend...)
Onze ketel is daar sowieso al niet geschikt voor; het is maar een cw3 keteltje :+
pi_129467842
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 12:07 schreef Vonkenboer het volgende:

Onze ketel is daar sowieso al niet geschikt voor; het is maar een cw3 keteltje :+
Hebben wij ook... Het is gewoon zo'n ding:

(alleen hebben wij een normale douchekop voor de hand douche zodat je ook gewoon kunt douchen zonder regendouche aan...)

Acht, dan komt het niet als tropische regenbui naar beneden, het is wel erg lekker als het erg koud is! (de buitentemperatuur dan, niet het water!))
  dinsdag 30 juli 2013 @ 14:41:11 #26
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_129507717
Jullie hebben belangrijke vorderingen gemaakt. Voor mij te grijs allemaal, maar ik begreep een paar jaar geleden al dat je daar bijna niet meer onderuit kan. Heb de lichtste kleuren uitgezocht tot ergernis van de uitvoerder. En zag toen het klaar was donkergrijzen voegen tussen de kleine (!) vloertegeltjes, die weer wel wit mochten zijn. Alles zelf mogen kiezen is een boel werk, maar jullie zijn erin geslaagd om alles in harmonie te krijgen.

Wat zitten er voor streepjes in de bovenlichten?

Moderator woensdag 31 juli 2013 @ 09:27:50 #28
92034 crew  Vonkenboer
pi_129534788
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 15:28 schreef Teslynd het volgende:
Jullie hebben belangrijke vorderingen gemaakt. Voor mij te grijs allemaal, maar ik begreep een paar jaar geleden al dat je daar bijna niet meer onderuit kan. Heb de lichtste kleuren uitgezocht tot ergernis van de uitvoerder. En zag toen het klaar was donkergrijzen voegen tussen de kleine (!) vloertegeltjes, die weer wel wit mochten zijn. Alles zelf mogen kiezen is een boel werk, maar jullie zijn erin geslaagd om alles in harmonie te krijgen.

Wat zitten er voor streepjes in de bovenlichten?

[ afbeelding ]
Die streepjes zitten in het glas wat in de bovenlichten zit; dat zat er al in toen ik het huis kocht. :)
En ik heb geen flauw idee wat voor merk/type glas het uiteindelijk is.

Gelukkig zitten bij ons in alle bovenlichten van de kozijnen hetzelfde glas *O*

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 14:41 schreef gateway het volgende:
Wordt mooi Vonk!
Dank u !
pi_129537413
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 09:27 schreef Vonkenboer het volgende:
En ik heb geen flauw idee wat voor merk/type glas het uiteindelijk is.
Canale mat/blank of Canale blank denk ik.

Moderator woensdag 31 juli 2013 @ 12:38:55 #30
92034 crew  Vonkenboer
pi_129540305
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:07 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Canale mat/blank of Canale blank denk ik.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan lijk het nog het meest op de bovenste :P
  Moderator vrijdag 2 augustus 2013 @ 19:27:03 #31
92034 crew  Vonkenboer
pi_129623604
Zo, en nu was het bij deze tropische temperaturen toch eens tijd voor een korte update.
Al wordt er bij deze temperaturen natuurlijk vrij weinig geklust :P

Wel hebben we van de week al wel een begin gemaakt met het behangen van de woonkamer !
Toch eigenlijk best wel een mijlpaal, als je bedenkt dat we een jaar terug nog vollop aan het slijpen, boren en aan het hakken waren !

Zo zag het er vorig jaar rond deze tijd in augustus er nog uit ...

Time fly's when your having none ;)

En zo ziet het er sinds deze week dan uit :s)

één van de moeilijkste hoeken hebben we ook al gehad :9

Het glasvliesbehang zit op ongeveer 1/2 van de woonkamer/keuken er al op; (vanuit de hoek keuken waar de oven staat, tot vooraan net naast de computerhoek). Volgende week even aanpoten, en dan doen we de rest even; mits het iets minder tropisch warm wordt :+

Het is op de foto nauwelijks te zien, maar we hebben dit patroon glasvliesbehang op de wanden zitten.

En mijn vriendin is al een beetje met de toekomstige woonkamer kleuren aan het spelen, maar ik ben er nog niet van overtuigd. Ik vind vooral de door haar uitgekozen bruin tint wel heel erg donker :{ , de kleur die daar boven staat heeft iets weg van sahara zand qua kleur en die vind ik dan wel weer gaan :s)

De grote wand in de woonkamer zou dan de donkere kleur moeten krijgen; tot net aan de computerhoek. En de rest moet dan die andere kleur worden. Maar als er mensen zijn met meer inzicht qua kleuren en wat je vooral niet of wel moet doen of combineren :+

Het moet qua kleur wel een beetje in natuur tinten blijven, tenminste dat is het idee :P
pi_129623981
Die vader van jou, onze klus koning. Hoe moet dat nou straks als jullie klaar zijn. Die beste man krijgt afkickverschijnselen.
Kunnen we hier geen kluspool beginnen voor hem. Snijdt het mes aan twee kanten. Je vader heeft wat te klussen en bij ons kan hij zich echt wel nuttig maken. :Y

Ik wil wel beginnen. Al het binnenwerk is tie zeker wel die weken zoet mee. Kost en inwoning is geregeld dus hij is welkom. Geef maar een seintje als jullie klaar zijn dan komen we wel langs om hm op te halen. :W
Jeroentje.
pi_129627395
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 19:39 schreef jpajs het volgende:
Die vader van jou, onze klus koning. Hoe moet dat nou straks als jullie klaar zijn. Die beste man krijgt afkickverschijnselen.
Kunnen we hier geen kluspool beginnen voor hem. Snijdt het mes aan twee kanten. Je vader heeft wat te klussen en bij ons kan hij zich echt wel nuttig maken. :Y

Ik wil wel beginnen. Al het binnenwerk is tie zeker wel die weken zoet mee. Kost en inwoning is geregeld dus hij is welkom. Geef maar een seintje als jullie klaar zijn dan komen we wel langs om hm op te halen. :W
_O-

Lekker bezig Vonk, morgen ga ik ook weer door! Krijg hier motivatie van. Morgen lekker hoog bij het plafond met elektra door rommelen. En maar weer voor de 48000e keer alles verplaatsen...
pi_129627575
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 19:27 schreef Vonkenboer het volgende:

[ afbeelding ]

De grote wand in de woonkamer zou dan de donkere kleur moeten krijgen; tot net aan de computerhoek. En de rest moet dan die andere kleur worden. Maar als er mensen zijn met meer inzicht qua kleuren en wat je vooral niet of wel moet doen of combineren :+

Het moet qua kleur wel een beetje in natuur tinten blijven, tenminste dat is het idee :P
Aangezien ze maar 1 muur wilt zou ik het prima aandurven. Je ziet heel vaak dat mensen een muur gekleurd doen. En als je het te donker vind dan is er toch vast wel een tint iets lichter te vinden die je wel beide mooi vind? Maar zeker gezien de rest zo licht word denk ik dat het heel erg mooi gaat worden :Y
pi_129629236
Alleen jammer dat je de koperen leidingen van de radiator over de muur laat lopen naar boven toe, was dat een bewuste keuze ?
pi_129630620
Ik denk dat die "donkere" kleur wel meevalt als je het op een groter oppervlak uitsmeert. Je ziet het nu omlijst door een heleboel wit en dat maakt het donkere donkerder. Ik denk niet dat de kleur die ik zie hetzelfde is als die jij ziet, aangezien de bovenkaant een sahara zand achtige kleur zou moeten zijn? Ik zie wit :p (met een miniem drupje geel)
pi_129635516
Ik denk dat hij net zo donker is als het voorbeeld, maar dan de hele muur. Het is zo'n lichtopzuiger. Past ook niet bij alle andere keuzes die voor binnenshuis gemaakt zijn. Alleen de uitbouw is wel in modern en modegrijs.
  Moderator zaterdag 3 augustus 2013 @ 09:59:25 #38
92034 crew  Vonkenboer
pi_129641144
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 19:39 schreef jpajs het volgende:

Ik zal hem van de week eens een voorstel doen ;) leggen we direct even alle arbeidsvoorwaarden vast ! :9

Maar bedankt voor het grootte compliment ! Ik zal het doorgeven !

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:08 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

_O-

Lekker bezig Vonk, morgen ga ik ook weer door! Krijg hier motivatie van. Morgen lekker hoog bij het plafond met elektra door rommelen. En maar weer voor de 48000e keer alles verplaatsen...
Dat is het nadeel als je er ook nog min of meer in moet wonen ;)
Wij hebben de meeste bouwmaterialen daarom altijd opgeslagen in de schuur of onder de carport, dan hoef je het niet zo vaak te verplaatsen en heeft het minder kans dat je het beschadigd of op den duur krom wordt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:48 schreef bluemoon23 het volgende:
Alleen jammer dat je de koperen leidingen van de radiator over de muur laat lopen naar boven toe, was dat een bewuste keuze ?
Die zat er al op die manier voor de muur; en valt straks grotendeels achter de gordijnen weg.
Het was in ieder geval geen optie om beide leidingen in de muur te verwerken of nieuw aan te leggen door de betonvloer.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:11 schreef Puala het volgende:

[..]

Aangezien ze maar 1 muur wilt zou ik het prima aandurven. Je ziet heel vaak dat mensen een muur gekleurd doen. En als je het te donker vind dan is er toch vast wel een tint iets lichter te vinden die je wel beide mooi vind? Maar zeker gezien de rest zo licht word denk ik dat het heel erg mooi gaat worden :Y
Hehe, kleuren kiezen zijn we heel erg moeilijk in. Er is zoveel, in zoveel tinten !
Na een kwartier bij de schilder op zo'n bord met kleurentinten en stalen gekeken te hebben ben ik er vaak ook wel klaar mee.. :P

Mijn vriendin vind mij kleurendoof ! _O- omdat ik vrij snel voor relatief veilige en lichte kleurtinten kies .
Het zou gaan om twee wanden in de woonkamer.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:19 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Ik denk dat die "donkere" kleur wel meevalt als je het op een groter oppervlak uitsmeert. Je ziet het nu omlijst door een heleboel wit en dat maakt het donkere donkerder. Ik denk niet dat de kleur die ik zie hetzelfde is als die jij ziet, aangezien de bovenkaant een sahara zand achtige kleur zou moeten zijn? Ik zie wit :p (met een miniem drupje geel)
Mwah, ik weet het nog niet. Ik vind het nog steeds wel vrij donker.
Ben bang dat de kamer dan optisch vrij smal wordt, omdat het wel in eens een heel vlak is.

Al komt er natuurlijk best nog wel dingen voor die wand te staan, zo komt daar o.a. het aquarium te staan en in de andere hoek de televisie met alle toebehoren :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 00:14 schreef Teslynd het volgende:
Ik denk dat hij net zo donker is als het voorbeeld, maar dan de hele muur. Het is zo'n lichtopzuiger. Past ook niet bij alle andere keuzes die voor binnenshuis gemaakt zijn. Alleen de uitbouw is wel in modern en modegrijs.
Mwah, om onze badkamer en toilet nou meteen als modern en strak te bestempelen -O-
Maar over de kleur twijfel ik in ieder geval nog heel erg :{
pi_129643414
het is maar verf. als het niet bevalt gooi je er een nieuw kleurtje overheen.
pi_129647267
Zie ik het nou goed Vonk dat jullie de deuren in twee tinten wit geschilderd hebben?
Ik vind je keuken trouwens erg mooi geworden, helemaal mijn smaak. :)
  Moderator zondag 4 augustus 2013 @ 12:35:18 #41
92034 crew  Vonkenboer
pi_129675585
En afgelopen zaterdag is er ook weer het nodige werk verzet, we komen er uiteindelijk wel.
De bedoeling is toch echt om eind september begin oktober toch het huis te gaan betrekken, dan hopen we toch 90% van de zaken die nog moeten gebeuren ook gewoon klaar te hebben :9

In de woonkamer moesten nog de resterende plinten voor de tweede keer afgelakt worden, daar is mijn vriendin eerst maar eens mee bezig geweest.

In het toilet hebben we nu eindelijk een plafond zitten; ditzelfde plafond komt ook de in woonkamer.
Het is uiteindelijk een plafond geworden bestaande uit kunststof schroten; maar zonder dat je een typische jaren 80/90 wij-monteren-overal-maar-kunstof-witte-schrootjes-op uitstraling krijgt :P.

Ik vind het in ieder geval wel geslaagd !

De panelen zijn van Heering, en dan de florence plafondbekleding.
En dan in de kleur Acera.

quote:
Florence

Een modern lichtgewicht kunststof paneel in diverse kleuren en structuren en uitermate geschikt voor gebruik in vochtige ruimtes. De V-groef staat garant voor een stijlvolle aansluiting tussen de panelen. De behaaglijke uitstraling van Florence past uitstekend bij andere sfeerbepalende aspecten in het interieur. Geschikt voor alle vertrekken in de woning.

Voordelen Florence
- Sfeervolle uitstraling
- Perfect in vochtige ruimtes
- Makkelijk te monteren
- Inbouwverlichting mogelijk
- Volledig recyclebaar
De toiletbril heb ik gisteren ook maar even gemonteerd, dat zit straks net even iets comfortabeler ;)

Nu nog even zoeken naar een passend fonteintje voor op dit toiletmeubelkastje.
We waren al langere tijd op zoek naar een toiletmeubelkastje, maar het schijnt dat in al die kastjes gouden onderdelen zitten ! als je kijkt wat een belachelijke prijzen men tegenwoordig daarvoor durft te vragen :') _O-

Dit kastje was in de lokale praxis in de opruiming, zonder fonteintje, afgeprijsd van ¤ 249,95 nu voor ¤ 30,- euro !

En dan te bedenken dat je dan voor ¤ 249,- euro alleen het kastje had zonder fonteintje, dat moest je er dan nog los bij kopen. Wij zijn in ieder geval blij met ons fonteintje, en als ik zo rondstruin op internet moet ik voor ¤ 125,- het allemaal toch wel compleet kunnen hebben *)

En verder heb ik vandaag de plaats van de luidsprekers en en de verlichting in de badkamer bepaald en alle bedrading e.d. geïnstalleerd. Ook de radio heeft zijn plek gekregen op zolder.
Nu alleen nog een paar buiszadels plaatsen, dan is dat ook weer netjes in orde.

En de bedrading van de speakers moeten nog op lengte gemaakt worden.

En ik heb de bij de lampjes meegeleverde Chinese troep kwaliteit trafo vervangen voor een Osram muis trafo, die niet stoort op mijn radio.

Zo'n bijgeleverde trafo kost dan waarschijnlijk ook niet echt wat, maar het is ook echt helemaal niks !

En de wildernis die bij ons voortuin heet is door mijn vriendin weer eens een beetje uitgedund, en toonbaar gemaakt. :s)

pi_129677942
Grappig die kleurverdeling in de woonkamer, hier met exact hetzelfde bezig al gebruik ik nét andere kleurtinten. Niet echt fan van het glasweefsel behang met structuur, maar het maakt een muur wel altijd netjes. ^O^

Volgens mij is eind september best te doen als je in dit tempo doorgaat. :+ Al enig idee wat met de vloer gaat doen?

Warning: Wat je nu met zo'n bord met kleurtonen hebt, heb je straks ook bij het uitzoeken van je vloer. :D Ik werd er ook schijtziek na verloop van tijd (en heb het nog makkelijker ook, ik hoef het alleen maar met mezelf eens te worden. :9)
pi_129679880
Kunststof schroten ziet er wel heel anders uit dan kunststof schrootjes, of dan schrootjes in het algemeen.

Van glasvezelbehang vraag ik me af of je met verloop van tijd het schering-en-inslagpatroon blijft zien (dat lijkt me namelijk irritant). En heeft het isolatiewaarde? Ik zit zelf te dubben over nieuw behang ja of nee en zo ja, wat voor behang.
  Moderator maandag 5 augustus 2013 @ 09:35:15 #44
92034 crew  Vonkenboer
pi_129706572
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 14:18 schreef 4wood het volgende:
Grappig die kleurverdeling in de woonkamer, hier met exact hetzelfde bezig al gebruik ik nét andere kleurtinten. Niet echt fan van het glasweefsel behang met structuur, maar het maakt een muur wel altijd netjes. ^O^
We wouden de muren niet direct sauzen, dus dan is dit de beste optie :)

quote:
Volgens mij is eind september best te doen als je in dit tempo doorgaat. :+ Al enig idee wat met de vloer gaat doen?
Nog geen enkel idee, hoogstwaarschijnlijk komt er in de woonkamer/keuken een pvc vloer te liggen.
En boven op de slaapkamers gewoon tapijt.

We weten alleen nog steeds niet echt wat we met de trap aan moeten, of het een traprenovatie pakket wordt of we dat dan zelf gaan doen of laten doen... :{

Echt nog helemaal geen idee wat we daar mee kunnen gaan doen -O-

quote:
Warning: Wat je nu met zo'n bord met kleurtonen hebt, heb je straks ook bij het uitzoeken van je vloer. :D Ik werd er ook schijtziek na verloop van tijd (en heb het nog makkelijker ook, ik hoef het alleen maar met mezelf eens te worden. :9)
Ik denk dat ik daar minder moeite mee heb, en hoe dichter bij de deadline.
Hoe makkelijker ik wordt om mee te discusieren :+

quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 15:25 schreef Teslynd het volgende:
Kunststof schroten ziet er wel heel anders uit dan kunststof schrootjes, of dan schrootjes in het algemeen.
Dus begrijp ik nu dat je mijn plafond mooier vind dan de standaard kunststof schrootjes :?

quote:
Van glasvezelbehang vraag ik me af of je met verloop van tijd het schering-en-inslagpatroon blijft zien (dat lijkt me namelijk irritant). En heeft het isolatiewaarde? Ik zit zelf te dubben over nieuw behang ja of nee en zo ja, wat voor behang.
Nee, het heeft van zich zelf helemaal geen toegevoegde isolatiewaarde.
En natuurlijk gaat op den duur het patroon wat meer vol zitten met verf, maar dat is pas echt merkbaar als je een wand een keer of 10 in een andere kleur gesausd hebt.
  maandag 5 augustus 2013 @ 11:00:40 #45
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_129708475
Had je al na gedacht over een Fok! Housewarming party O-) :?
pi_129708640
De badkamer wordt wel mooi, al had ik toch niet voor die kunstof schroten gekozen, dat past toch niet helemaal bij het huis vind ik. Verder complimenten hoor, ziet er allemaal goed uit!
pi_129710855
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 09:35 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Dus begrijp ik nu dat je mijn plafond mooier vind dan de standaard kunststof schrootjes :?
Ja, ik was verbaasd dat je over schrootjes denken wilde en van kunststof leek me nog erger dan van hout. Schrootjes in de badkamer vind ik sowieso niets. Maar je schreef inderdaad schroten.
  Moderator woensdag 7 augustus 2013 @ 09:39:20 #48
92034 crew  Vonkenboer
pi_129781986
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 11:00 schreef ikweethetookniet het volgende:
Had je al na gedacht over een Fok! Housewarming party O-) :?
Die vind alleen plaats bij genoeg aanmeldingen O-), maar hij blijft exclusief voor genodigden ;)

quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 11:07 schreef usernaamvergeten het volgende:
De badkamer wordt wel mooi, al had ik toch niet voor die kunstof schroten gekozen, dat past toch niet helemaal bij het huis vind ik. Verder complimenten hoor, ziet er allemaal goed uit!
Soms moet je zaken kiezen uit praktisch oogpunt :), ik ben er in ieder geval erg blij mee !

quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 12:23 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Ja, ik was verbaasd dat je over schrootjes denken wilde en van kunststof leek me nog erger dan van hout. Schrootjes in de badkamer vind ik sowieso niets. Maar je schreef inderdaad schroten.
:?
pi_129798585
Wederom complimenten Vonk. Ik neem even aan dat je bedoelt dat er ook schroten in de badkamer komen en niet in de woonkamer, want dan kom ik niet naar je housewarming ;) Dat is zo mooi glad gestuct.

Goede voortgang weer! Ben jaloers. Voor mijn gevoel is er bij mij geen f*ck gebeurd. Er reageert ook niemand meer op m'n updates haha.

Gaat zeer zeker de goede kant op, straks is er alléén nog maar afwerken! Wow...

Ik ga maar omkleden en ook nog wat doen. Want ja, het moet hier ook af!!!
  woensdag 7 augustus 2013 @ 19:39:19 #50
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_129802120
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:39 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Die vind alleen plaats bij genoeg aanmeldingen O-), maar hij blijft exclusief voor genodigden ;)

[..]

Soms moet je zaken kiezen uit praktisch oogpunt :), ik ben er in ieder geval erg blij mee !

[..]

:?
Ik hou me aanbevolen. O~)
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')