abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 november 2013 @ 10:47:33 #1
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_133036020
Zwangerschap & geboorte

12 november: Limone (meisje)
22 november: martine1984 (jongetje)
23 november: Mabawa. (jongetje)
27 november: Purple010 (jongetje)

05 december: Sethiwe
06 december: angelatje (jongetje)
***11 december: ProjSkippy & KixAss456***
***14 december: Soempie & Wiebelkont*** (meisje)

2014

03 januari: ikke_84 (jongetje)
07 januari: Vanyel (jongetje)
08 januari: Flowerbox (meisje)
14 januari: Oksel (papa)
25 januari: Lelie81 (meisje)
30 januari: NoBoNo (heit)

03 februari: DJMomo (jongetje)
07 februari: WupWup (meisje)
09 februari: RunForrestRun (meisje)
10 februari: Axia (jongetje)
***16 februari: Burdie & WebSpider***
18 februari: Alixia (tweeling)
19 februari: nummer_zoveel (jongetje)
Eind februari: gateway (papa)

05 maart: klaprooss (jongetje)
17 maart: Kimpossible (meisje)
18 maart: _NIKKI_ (tweeling, 2 jommetjes)
18 maart: Dot. (jongen)
25 maart: Theeleuter (jongen)
26 maart: Rijstebuiltje

04 april: Bolletje (jongen)
05 april: Mevr_Mus
06 april: Babbel1
07 april: Butterflower (meisje)
11 april: Aisly
11 april: Musique (meisjestweeling)
15 april: Tienervader (papa)
26 april: Poppejans

06 mei: Cocotrimonium
13 mei: Ikina
13 mei: Fazzoletti
18 mei: Kursor
18 mei: Take_A_Picture
23 mei: Thistleweed

04 juni: Enfermera
08 juni: Hobbesje
10 juni: Kwisted
11 juni: Cantare
***12 juni: Chanty & DirtyHarry***
14 juni: JaleesaJoia

.. juli: DagenNachtdromer

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door ProjSkippy op 08-11-2013 10:53:40 ]
  vrijdag 8 november 2013 @ 10:49:46 #2
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_133036081
Zijn er nog wijzigingen? :) Doe maar kwoooten.

Volgens mij moet in ieder geval DND nog in de OP. Even zoeken. Edit: done.
pi_133036718
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 10:49 schreef ProjSkippy het volgende:
Zijn er nog wijzigingen? :) Doe maar kwoooten.

Volgens mij moet in ieder geval DND nog in de OP. Even zoeken. Edit: done.
ieieieiek ik sta er in!!!!! dank je Skippy!
pi_133036935
Gefeliciteerd met de geboortje van jullie dochter en zusje,Bla! Erg leuke naam heeft ze gekregen!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_133037003
Bla van harte gefeliciteerd met de geboorte van Floor! Veel geluk met z'n vieren! O+
  vrijdag 8 november 2013 @ 11:25:27 #6
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133037374
Limone staat bovenaan *O*
  vrijdag 8 november 2013 @ 11:34:57 #7
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_133037641
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 11:25 schreef GotC het volgende:
Limone staat bovenaan *O*
I know! --> Jank. :'(

Ik ben een groot incontinent hoofd.
pi_133037691
Blablabla gefeliciteerd met jullie dochtertje! Leuke naam ook!

Oh ik vind de weken zo voorbij kruipen he. Kan niet wachten tot ik de 12weken echo heb gehad. Dat zal me rust geven.
pi_133037698
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 11:34 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

I know! --> Jank. :'(

Ik ben een groot incontinent hoofd.
:D
pi_133037854
Proj :D

oh en ik sta elfde :o!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_133038250
OMG ik ben mijn hormonen niet meer de baas... man en ik zouden morgen de babykamer gaan behangen, maar ik haalde vanmorgen het behang en de behangtafel op en nu zit het behang al op de muur. O+ O+
Man zal wel schrikken als hij straks uit zijn werk komt. :o
  vrijdag 8 november 2013 @ 11:54:47 #12
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133038297
Nikki :D!!!! Dat had een actie van mij kunnen zijn :P.
Foto!
KuikenGuppy
pi_133038466
U vraagt wij draaien. ;) Foto in spoiler, want denk te groot en zit mobiel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: oh en de gordijnen zijn nog van L. ;)
pi_133038484
Lekker morgen vrij dus Nikki? ;)

Mijn vriend is heel erg veel herrie aan het maken met klussen en ik wil eigenlijk dat hij stopt :@ Helaas is de mogelijkheid er dat de aannemer maandag begint en vindt hij dat het vandaag af MOET. Is dat ook nesteldrang?
pi_133038499
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 11:59 schreef _NIKKI_ het volgende:
U vraagt wij draaien. ;) Foto in spoiler, want denk te groot en zit mobiel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Netjes!
pi_133038512
Dot, morgen moet ik nog een muur bij mijn zusje behangen, maar dan wel samen met man. :)
  vrijdag 8 november 2013 @ 12:03:59 #17
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133038600
Netjes zeg Nikki! Heb je het stotend aangebracht? Bij mij blijf je de naden altijd zo goed zien, hoe goed ik mijn best ook doe ;(.
KuikenGuppy
pi_133038773
Wow Nikki! _O_ Wat prachtig strak gedaan zeg!
pi_133038782
Ja stotend inderdaad en de naden zie je gelukkig niet, maar das altijd wel een moeilijk dingetje inderdaad.
Ik heb wel altijd last van een patroon dat dan net iets verloopt, maar ik zorg dat het op ooghoogte goed is, want als het boven en onder niet helemaal oké is dan valt dat niet zo op.
pi_133038985
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 11:53 schreef _NIKKI_ het volgende:
OMG ik ben mijn hormonen niet meer de baas... man en ik zouden morgen de babykamer gaan behangen, maar ik haalde vanmorgen het behang en de behangtafel op en nu zit het behang al op de muur. O+ O+
Man zal wel schrikken als hij straks uit zijn werk komt. :o
Wow, geweldig!

Behangen is echt iets dat ik niet aandurf, wordt een grote mislukking ben ik bang. :')
pi_133039021
En wij verven, onze kat vindt behang erg leuk.
pi_133039078
Nikki zit er netjes op! Soms kunnen dingen gewoon niet meer wachten.

OMG ik sta op plek twee. Waar is de rest gebleven?
  vrijdag 8 november 2013 @ 12:21:06 #23
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_133039124
Zit er mooi op Nikki! Ben benieuwd wat Nikki-man zegt!

Hier hebben we Heel Mooi behang; de plakkaten samen maken één grote afbeelding. Wat een takkenwerk was dat zeg. Voor mijn vader dan. Ik heb alleen het lood steeds stilgehangen. En een plakkaat waar al lijm op zat opgevangen met m'n hoofd. :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:19 schreef martine1984 het volgende:
Nikki zit er netjes op! Soms kunnen dingen gewoon niet meer wachten.

OMG ik sta op plek twee. Waar is de rest gebleven?
Ja, dat doet dus allemaal maar en bevalt gewoon. Hoppa. En dan ons achterlaten.
pi_133039295
Nikki :D Ben benieuwd naar de reactie van je man! Wat een mooi behangen muur! En wat een lief meisje staat daar naast O+

Wij hebben geen behangmuren vanwege de kat. Van de week hebben we 50 liter verf op alle muren gesmeerd. Ik kan geen verf meer zien. Nu zijn we de keuken aan het lakken, dat duurt nog langer dan al die muren verfen. Althans, mijn ouders en vriend zijn daarmee bezig. Ik ben gisteren weer begonnen met werken, kreeg helaas niet zo lang vrij.

Dot sterkte met de herrie van je man :D Even doorbijten, straks ben je blij dat het af is!
  vrijdag 8 november 2013 @ 12:28:30 #25
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_133039364
Verder 'breek' ik even in met het volgende:

Kak! Heb ik een paar dagen lang met een hoofd wat nog al pijnlijk in m'n doosch zat rondgewaggeld.. Besluit mini vannacht te gaan draaien. Ik heb nu een hoofd redelijk hoog in m'n rechterzijde waardoor mijn zij nu ineens de hik heeft :').

35w3d vandaag.. Zou ik de VK moeten bellen of is de kans heel groot dat mini nog gewoon zelf terugdraait? Ik ben (nog) geen uitgelubberd moederschip en alles staat al goed strak, dus geen idee hoe dat zit. Mini is van normale grootte maar ik ben zelf wel mini met m'n 1.56 meter.

Heb woensdag al wel een liggingsecho staan trouwens.

Ik probeer me er verder niet druk om te maken, maar ik dacht ik plemp het hier toch even neer.

Mignonne? :W
pi_133039451
O ja, ik ben bijna tien kilo aangekomen in een maand of drie.... Is dat erg? Is dat te veel?
Het is vooral m'n buik en bips, armen en benen enzo zijn nog dun.
pi_133039653
Nikki! Wat strak!

Limone is de volgende!

Skip upside up nu. Hmmmm

En mijn eigen avontuur:
Op vrijdag ga ik altijd zwemmen met Sjaak. Was een meisje van bijna vier die me onder water begon te trappen. Vond ik met Jaap in buik natuurlijk niet heel tof. Eerste keer was mss nog per ongeluk. Ik zei toen zoiets van: hey, kijk eens uit! Je bent me aan het trappen. Toen keek ze me aan en deed het vervolgens nog eens. Echt met opzet dus. Nou. Toen werd ik dus wat kwader. Hey niet trappen dat is niet leuk (ofzo) zei ik. Gut toen werd haar moeder wakker. "Deed ze vast niet expres". Nou, die indruk kreeg ik wel, zei ik. Er kon geen excuus vanaf van dat stomme mens. Bah. Asociaal! :(
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_133039660
Met 35+3 kun je gewoon afwachten. Een draaipoging wordt sowieso pas na 36 weken gedaan, omdat voor die tijd de kans op terugdraaien nog groot is.
  vrijdag 8 november 2013 @ 12:42:55 #29
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_133039778
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:38 schreef WupWup het volgende:
Met 35+3 kun je gewoon afwachten. Een draaipoging wordt sowieso pas na 36 weken gedaan, omdat voor die tijd de kans op terugdraaien nog groot is.
Perfect! Ik hoopte er al op. ^O^
  vrijdag 8 november 2013 @ 12:56:15 #30
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133040180
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:17 schreef nummer_zoveel het volgende:
En wij verven, onze kat vindt behang erg leuk.
Ik zag de komma te laat en dacht: waarom verven jullie de kat? :').
KuikenGuppy
  vrijdag 8 november 2013 @ 12:57:03 #31
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133040200
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:21 schreef ProjSkippy het volgende:
Ja, dat doet dus allemaal maar en bevalt gewoon. Hoppa. En dan ons achterlaten.
Over een paar weken doe je anders precies hetzelfde.
KuikenGuppy
  vrijdag 8 november 2013 @ 12:58:51 #32
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133040247
Skips, ik heb geen idee :@ Hopelijk draait mini vannacht zelf weer terug.
O+ voor je hikkende zij!
en is de post al geweest???

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
O ja, ik ben bijna tien kilo aangekomen in een maand of drie.... Is dat erg? Is dat te veel?
Het is vooral m'n buik en bips, armen en benen enzo zijn nog dun.
O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
Ik zit ook op +10 en dacht dat ik de enige was.
KuikenGuppy
  vrijdag 8 november 2013 @ 12:59:21 #33
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133040263
Mo wat een stom kind zeg :(.

Enne, kwartet :+.
KuikenGuppy
  vrijdag 8 november 2013 @ 13:09:16 #34
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_133040584
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:58 schreef Burdie het volgende:
O+ voor je hikkende zij!
Ik ga zo naar de brievenbus lopen waggelen. Voeten in je doosch is het ook niet helemaal ben ik inmiddels achter. :P
pi_133040951
Wow, Nikki super gedaan! En het patroon loopt zelfs onder en boven helemaal strak door. _O_

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:09 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Ik ga zo naar de brievenbus lopen waggelen. Voeten in je doosch is het ook niet helemaal ben ik inmiddels achter. :P
Lijkt me nog vervelender eigenlijk. Als de baby toch nog even uithaalt ofzo. :X :')

Hier net een liggingsecho gekregen. Ik was pas nog geweest voor een groeiecho en toen was alles in orde. Maar nu zijn sommige waarden toch boven de bovengrens. Maak ik toch een babyolifantje. -O- Kijken wat de vk er maandag over te zeggen heeft.
En het is nog steeds een meisje. O+ Roze kan in de kast blijven. *O*
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  vrijdag 8 november 2013 @ 13:20:07 #36
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133040968
Je weet inmiddels hoe vaak die echo's er naast zitten he Soemp ;).

Edit: ik doelde op grootte, niet op geslacht :+.

[ Bericht 33% gewijzigd door Burdie op 08-11-2013 13:31:14 ]
KuikenGuppy
pi_133041156
Ik vind het tegenwoordig zelfs humor als iemand het hier weer heeft over een groot kindje enzo door de echo :D
pi_133041369
Het was niet alleen de echo. De VK stuurde me in eerste instantie door, omdat ze m'n baarmoeder hoog vond voor de termijn en de baby ook groot. De groeiecho was toen prima.

En dreumes was 4020 gram bij z'n geboorte. :Y)
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_133041390
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:20 schreef Burdie het volgende:

Edit: ik doelde op grootte, niet op geslacht :+.

Ik zou het wel een shock vinden als het opeens wel een jongetje blijkt te zijn. :o
pi_133041475
Ik weet nog dat een van de eerste dingen die ik zei bij de geboorte van dreumes:

'oooh, wat is ie klein' O+
En de vk en kraam tegelijk: 'nouuuu......' oO<

[ Bericht 0% gewijzigd door Soempie op 08-11-2013 13:43:42 ]
pi_133041537
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:32 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ik zou het wel een shock vinden als het opeens wel een jongetje blijkt te zijn. :o
Je zou niet de eerste zijn waarbij dat gebeurd... :D
pi_133042052
een vraagje, eentje die jullie allemaal denk ik ook wel hebben gehad helemaal aan het begin...

wanneer wordt het nou echt? de test was positief, maar voor de rest voel ik nog helemaal niks. vlinders in mijn buik elke keer dat ik er aan denk maar dat zijn de zenuwen ;)
gisteren keek ik zelfs nog steeds op de test, maar die is nu uit. en mijn man vond het ook maar gek, die zei nog " geloof je het nou nog steeds niet?"

wanneer komen de kwaaltjes en de dikke buik?

verder iedereen een :* O+ omdat ik nog steeds in jubelstemming ben!
pi_133042091
Die honger op het einde is dat normaal? Ik kan er niet tegenop eten. Elke 2 uur een knorrende maag en als ik daar niet op reageer een misselijk ikmoeteten-gevoel. De dingen die ik eet zijn gewoon goed. Bruin brood met kaas, volkorencracker met smeerkaas, muesli met banaan kiwi en yoghurt en zo kan ik nog wel even doorgaan. Heb al aardig wat op vandaag en word er een beetje gek van :') Bovendien wil ik bij de volgende knor gaan frituren denk ik.
pi_133042169
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:51 schreef DagenNachtdromer het volgende:
een vraagje, eentje die jullie allemaal denk ik ook wel hebben gehad helemaal aan het begin...

wanneer wordt het nou echt? de test was positief, maar voor de rest voel ik nog helemaal niks. vlinders in mijn buik elke keer dat ik er aan denk maar dat zijn de zenuwen ;)
gisteren keek ik zelfs nog steeds op de test, maar die is nu uit. en mijn man vond het ook maar gek, die zei nog " geloof je het nou nog steeds niet?"

Dat duurde bij mij heeul lang! Nja de buik en kwaaltjes niet :') Maar dat het echt was. Ik dacht er iedere dag, de hele dag aan maar dan nog was het onrealistisch. Volgens mij tot een week of 15 ofzo. Het is echt zo'n niemandsland waar je nu in hangt. Ik ging wel veel testen trouwens, gewoon omdat het kon :)
pi_133042191
Hier bij wandeling een ooievaar tegen gekomen, ik weet dat ze hier in de buurt zitten maar toch weer een bijzonder moment.

We hebben 25 november afgesproken de ooi en ik. Nu kijken of hij zich aan zn woord houdt.
pi_133042206
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:56 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik zag de komma te laat en dacht: waarom verven jullie de kat? :').
Hihi. Dito

Hier plus 8,5 nu.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_133042260
Wow in je eentje behangen! Wij doen het echt altijd met zn tweetjes en dan is het nog een gestunt.

Babykamer wel behang rest van het huis bijna overal spachtelpuzz ivm die gezellig leuke behang krabbelende katten!
pi_133042476
Hmz, vk belt net en ik moet naar de gyn, zodat die m'n babysaurus kan controleren. Ze liet al iets vallen over dat ze me misschien dan niet door willen laten lopen tot na de 40 weken.

Hier werd het pas echt na de SEO (ook vlak daarvoor voor het eerst geschop gevoeld). En eigenlijk nu pas echt-echt, omdat het besef er nu eindelijk is dat ze volgende maand komt. :o
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:05:04 #49
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133042566
quote:

Ik was voor mijn NOD al anderhalve week misselijk, kwaaltjes verschillen echt per persoon.
Buikje begon te groeien met een week of 6-7 denk ik, met 8 weken kon ik mijn eigen broeken niet meer aan.
Het begon pas wat 'echter' te worden na de eerste echo.
Schopjes voelde ik met 17 week voor het eerst.
KuikenGuppy
pi_133042792
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:02 schreef Soempie het volgende:
Hmz, vk belt net en ik moet naar de gyn, zodat die m'n babysaurus kan controleren. Ze liet al iets vallen over dat ze me misschien dan niet door willen laten lopen tot na de 40 weken.

Hier werd het pas echt na de SEO (ook vlak daarvoor voor het eerst geschop gevoeld). En eigenlijk nu pas echt-echt, omdat het besef er nu eindelijk is dat ze volgende maand komt. :o
Oh jee Soemp! Maar jij bakt ze ook gewoon groot, wordt dat meegenomen?

Er zijn een aantal momenten geweest waarvan ik dacht: nu ben ik echt zwanger. Maar dat ebde dan ook wel weer weg. Ik denk dat ik me pas sinds week 30-33 volcontinu realiseer dat ik echt echt zwanger ben. Toen was mijn buik echt zwanger dik in plaats van dik en werd ik er ook door beperkt. :)

Mabawa, ik eet juist de laatste dagen een stuk minder. Heb er ook minder plezier in en eigenlijk wil ik alleen wit brood, snoep en chocola eten. :@
pi_133042959
quote:

Hier eerste kwaaltje direct na het positieve testen: gevoelige grote boobs, de weken erna kwam de misselijkheid erbij. Pas rond de 10 weken een buikje. Daarna de vermoeidheid....toen verdween de misselijkheid en de vermoeidheid en had ik van de 4e tot de 7e maand eigenlijk nergens last van (op meerdere keren per nacht naar het toilet na dan ). Wel steeds meer schopjes. 8e maand tot nu wordt het fysiek zwaarder.

Mijn kwaaltjes in een korte samenvatting, maar het is echt voor iedereen anders. Ik mag bijvoorbeeld van geluk spreken dat ik weinig last heb gehad van bandenpijn.
pi_133043046
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:12 schreef Limone het volgende:

[..]

Oh jee Soemp! Maar jij bakt ze ook gewoon groot, wordt dat meegenomen?
Ze had er in elk geval wel naar gekeken. :Y Ze vond het knap dat ik vorige keer wegkwam met een schaafwondje. _O-
pi_133043283
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:18 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ze had er in elk geval wel naar gekeken. :Y Ze vond het knap dat ik vorige keer wegkwam met een schaafwondje. _O-
Ok dat is wel fijn. Het is natuurlijk goed dat er controle is, maar soms vraag ik me af of er niet overtrokken gereageerd wordt op grote en/of kleine kindjes. Het kan ook gewoon zo zijn.

En ze zeggen toch dat grote baby's zich beter kunnen afzetten tijdens de bevalling dan kleine baby's? Mijn vriendin met een kleine baby kwam er echt helemaal niet goed vanaf, zeg maar :').
pi_133043292
quote:

Er zijn een aantal momenten geweest waarvan ik dacht: nu ben ik echt zwanger. Maar dat ebde dan ook wel weer weg. Ik denk dat ik me pas sinds week 30-33 volcontinu realiseer dat ik echt echt zwanger ben. Toen was mijn buik echt zwanger dik in plaats van dik en werd ik er ook door beperkt. :)

Ja, dit toch wel inderdaad.

Nou, volgende week donderdag naar de gyn en daarvoor de glucosetolerantietest ( ieuw. :r).
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:24:45 #55
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133043338
quote:
Ik denk dat ik me pas sinds week 30-33 volcontinu realiseer dat ik echt echt zwanger ben. Toen was mijn buik echt zwanger dik in plaats van dik en werd ik er ook door beperkt. :)
Grappig, dat heb ik dus al sinds een week of 20.
Ik doe nu ook regelmatig de Limone-test; onder de douche even controleren of ik mijn foef nog kan zien.
Vanmorgen was denk ik één van de laatste keren dat dat nog lukte... ;(.
KuikenGuppy
pi_133043374
Limone is vast vereerd dat die test naar haar is vernoemd. _O-
pi_133043400
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:24 schreef Burdie het volgende:

[..]

Grappig, dat heb ik dus al sinds een week of 20.
Ik doe nu ook regelmatig de Limone-test; onder de douche even controleren of ik mijn foef nog kan zien.
Ohja haha, dat was wel duidelijk moment ja! :D

en een test met mijn naam! O+ :7
pi_133043462
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:25 schreef Soempie het volgende:
Limone is vast vereerd dat die test naar haar is vernoemd. _O-
Ik ben niet zo veeleisend :D
pi_133043494
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:23 schreef Limone het volgende:

[..]

Ok dat is wel fijn. Het is natuurlijk goed dat er controle is, maar soms vraag ik me af of er niet overtrokken gereageerd wordt op grote en/of kleine kindjes. Het kan ook gewoon zo zijn.

En ze zeggen toch dat grote baby's zich beter kunnen afzetten tijdens de bevalling dan kleine baby's? Mijn vriendin met een kleine baby kwam er echt helemaal niet goed vanaf, zeg maar :').
Best een geruststelling. Ook als ik je ticker zo bekijk met die watermeloen. :o
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:33:28 #60
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_133043688
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:58 schreef Burdie het volgende:
O+ voor je hikkende zij!

[..]

O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
Ik zit ook op +10 en dacht dat ik de enige was.
En ik op +8 :') !
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_133043694
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:28 schreef Soempie het volgende:

[..]

Best een geruststelling. Ook als ik je ticker zo bekijk met die watermeloen. :o
Gehehe :D

Toen wij laatst in Griekenland waren, wees ik mijn man op de watermeloenen die daar in de winkel lagen. De meloenen waren zo'n 50 cm groot. Ik zei: "Kijk, man, dat moet er uiteindelijk uit!" Waarop hij reageerde met: "Oh.....OH?! huuuu :o " :')

[ Bericht 18% gewijzigd door Limone op 08-11-2013 15:53:49 ]
pi_133045159
pi_133045230
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:02 schreef Soempie het volgende:

Oh sorry hoor, maar ik vind dit zo'n onzin worden! Er zijn hier in dit topic al zoveel meiden in de gaten gehouden of zelfs ingeleid ivm grote baby, die uiteindelijk helemaal niet mega waren! 3500 gram is het gemiddelde, wat is nou het probleem elke keer?

Ik ben overigens met 42+1 bevallen van een kindje van 4500 gram en dat was echt geen drama. Het formaat van het kindje is echt niet per sé bepalend!
Home is where the O+ is...
pi_133045434
voor soempie een O+ voor je supersoemp!

wat fijn om jullie ervaringen te lezen, dank je wel meiden!
ik ga denk ik ook nog wel ee testje doen, ik heb er nog twee van de action in huis liggen. mijn man zal me wel een gekkie vinden (hij is echt ubernuchter ;) ) maar ik wil het gewoon nog eens zien!
pi_133045671
Och DND ik deed soms dagelijks een test. :') gewoon om te zien dat het nog steeds zo was. :D
  vrijdag 8 november 2013 @ 15:30:58 #66
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_133045896
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 11:36 schreef Kwisted het volgende:
Blablabla gefeliciteerd met jullie dochtertje! Leuke naam ook!

Oh ik vind de weken zo voorbij kruipen he. Kan niet wachten tot ik de 12weken echo heb gehad. Dat zal me rust geven.
:*

Nikki wat een gave muur! O+ *O*

Soemp he jeetje :o

Limone bovenaan! :D *O*

Oh en hier lijkt, lijkt de misselijkheid iets minder te worden... *klopt af* :o vanochtend geen zetpil en tot nu toe gaat het nog goed!
I never look back, darling. It distracts from the now.
  vrijdag 8 november 2013 @ 15:32:43 #67
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_133045965
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:23 schreef Limone het volgende:

[..]

Het schijnt idd dat de maat van het kind ook niet bepaald of je ingeknipt moet worden oid.
Ik had ook een normale maat kind voor haar termijn toen ze kwam en toch moest ik ingeknipt, maar dat lag aan mij :+

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:33 schreef Limone het volgende:

[..]

Gehehe :D

Toen wij laatst in Griekenland waren, wees ik mijn man op de watermeloenen die daar in de winkel lagen. De meloenen waren zo 50 cm groot. Ik zei: "Kijk, man, dat moet er uiteindelijk uit!" Waarop hij reageerde met: "Oh.....OH?! huuuu :o " :')
_O- :D
  vrijdag 8 november 2013 @ 15:40:34 #68
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_133046237
Bla wat een mooie naam en gefeliciteerd!
Verder alle dames met piemols gefeliciteerd!
Niki wil je bij ons komen behangen? Wij gaan zondag aan de slag.

Vandaag 28+1 naar gyn geweest voor groei echo wegens zwangerschapssuikers. Kindje is ongeveer 1200 gram, mooi van formaat dus,

Tevens setje meisje en setje jongen gekocht, voor als eerste setje bij geboorte.
pi_133046777
Nobono eerste setjes zijn O+!!!

En behangen, no thanks... ;)
Maar met een beetje geduld komt het zondag vast goed bij jullie.
pi_133047016
Mmmmm, oliebollen :Y)

Leuk hoor Nobono! Lukt het bij je vriendin nog allemaal met het dieet?

De echomevrouw zei bij mijn 20 weken echo dat grote kindjes makkelijker geboren worden (nadat ze zag dat het hoofdje nogal riant was voor mijn termijn). Dat hou ik mezelf dan maar even voor he :P
pi_133047068
Niet bijgelezen (nog op mijn werk), maar net van het ziekenhuis de uitslag van de combinatietest gekregen. Alles 1:5000, mooi dus :)
  vrijdag 8 november 2013 @ 16:05:02 #72
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_133047159
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:02 schreef Cocotrimonium het volgende:
Niet bijgelezen (nog op mijn werk), maar net van het ziekenhuis de uitslag van de combinatietest gekregen. Alles 1:5000, mooi dus :)
Fijn!! :*
pi_133047448
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:02 schreef Cocotrimonium het volgende:
Wat fijn Coco!
pi_133048400
Fijn, Coco! De combinatietest (of naja de uitslag daarvan) was de eerste keer dat ik trots was op mijn kind. Niet dat zij daar iets aan kan doen, of iemand anders, maar toch. Op wolken liep ik weg bij het echocentrum. O+ :')
  vrijdag 8 november 2013 @ 17:59:35 #75
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_133051377
Heerlijk Coco!

--

Pfff, al die 'te grote' baby's.. het lijkt wel een hype! En het lijkt ook wel een hype dat het dan na de geboorte allemaal heel erg mee lijkt te vallen.

Ik snap wel dat ze het in de gaten houden etc., maar hoe vaak ik hier inmiddels voorbij zie komen dat er achteraf niets van klopte.. Vind ik jammer, want je krijgt er wel extra 'stress' door lijkt me, die dus uiteindelijk onnodig was.

--

Watermeloenen ga ik niet over nadenken. Oliebollen daarentegen! :9~

--

Ik weet niet wát mini aan het doen is, maar ik denk dat het er via m'n navel uit wil.

En niet dat ik alwetend ben, maar dat gaat niet passen. Gewoon niet.
  vrijdag 8 november 2013 @ 18:19:43 #76
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133052028
Coco wat fijn *O*.

En dank, nu wil ik ook oliebollen :(.

Hier is de voortuin weer netjes, ik lijk wel gek met dit weer tuinieren :').
KuikenGuppy
pi_133052070
Ik wil ook meedoen met te grote baby. Groei was 1 dag voor op mijn termijn. Kwam door zijn buik. Omnomnom :P

Mijn dochter vond het overigens nodig om met handje naast hoofd geboren te worden. Liep ook alleen een schaafwond op.

Fijne uitslag coco *O*
pi_133052806
Coco wat een fijn nieuws! *O*

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:13 schreef Cwen het volgende:

[..]

Oh sorry hoor, maar ik vind dit zo'n onzin worden! Er zijn hier in dit topic al zoveel meiden in de gaten gehouden of zelfs ingeleid ivm grote baby, die uiteindelijk helemaal niet mega waren! 3500 gram is het gemiddelde, wat is nou het probleem elke keer?

Ik ben overigens met 42+1 bevallen van een kindje van 4500 gram en dat was echt geen drama. Het formaat van het kindje is echt niet per sé bepalend!
Mja, het nauwkeurig schatten van het gewicht is moeilijk. Van de NVOG:

Verschillende auteurs hebben laten zien dat de gemiddelde fout tussen het geschatte foetale gewicht en het geboortegewicht, onafhankelijk van de methode (echo of palpatie), rond de 10-20 % is. Een derde trimester echo heeft een sensitiviteit van 60 % voor de predictie van macrosomie (> 4500 gram).

Wat ik kan vinden over de risico's (NL tijdschrift voor geneeskunde, 2004): Macrosomie verhoogt de kans op schouderdystocie, geboortetrauma, lagere Apgar-scores en perinatale sterfte.

Maar geen idee hoe hoog die risico's zijn en ik weet ook niet of het dan helpt om bijvoorbeeld met 38 weken in te leiden.

Volgende week hoor ik vast meer bij de gyn. (8> In elk geval gaat het niet alleen om de groei, maar ook om de vraag of ik toch niet zwangerschapsdiabetes heb.
pi_133053362
Het punt is, het kan wel een verhoogde kans geven, maar er is heel weinig bekend over de grootte van die kans. Een deel ligt ook aan je bouw, of het je eerste kindje is of niet, etc. De moeilijkheid die ik heb met dat inleiden is dat het een opwekking is in een lichaam met een kindje dat er nog niet klaar voor is. Om een goede inschatting te maken moeten m.i. ook de cijfers van risico's van vroegere inleiding meegenomen worden.

Diabetes is uiteraard wel een complicatie, maar dat geeft dan toch een andere situatie.
Home is where the O+ is...
pi_133059322
Maar dat neemt een gynaecoloog toch ook mee in zijn overwegingen, lijkt me? Dat de verloskundige zegt dat inleiden een mogelijkheid kan zijn, wil niet zeggen dat dat ook zomaar gebeurt. Er wordt in eerste instantie alleen extra gemeten en o.a. op zwangerschapssuiker getest.

Ik vind het juist fijn dat ze het in de gaten houden. Die normen zijn er niet voor niets. Natuurlijk kun je je onterecht zorgen gaan maken, maar het kan ook de andere kant op. Ik zou niet graag degene zijn bij wie er toch iets mis gaat.

Wat dat betreft vind ik het nu wel spannend. Mijn 2e pastte niet door mijn bekken met haar krappe 8 pond. Ben benieuwd hoe het dit keer gaat...
pi_133059752
Wie is er hier trouwens ingeleid vanwege een grote baby?
  vrijdag 8 november 2013 @ 21:24:31 #82
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133059996
Ik zóu ingeleid worden ivm grootte, maar toen draaide meneer en werd de reden van inleiding laat draaien + nooit ingedaald.

Geschatte grootte bij 36w3d 3600gr en bij 40w4d ( :+) 4800gr.
Uiteindelijk woog hij 3900gr bij 41w2d.
pi_133060231
Maar pas met ruim 41 weken, dus... :) Dan heb je het niet echt meer over een kind dat niet klaar is om geboren te worden, vind ik.

Wel een enorm afwijkende meting trouwens, een kilo verschil!
  vrijdag 8 november 2013 @ 21:31:57 #84
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133060382
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 21:28 schreef Cantare het volgende:
Maar pas met ruim 41 weken, dus... :) Dan heb je het niet echt meer over een kind dat niet klaar is om geboren te worden, vind ik.

Wel een enorm afwijkende meting trouwens, een kilo verschil!
Ze wilden me niet langer laten doorlopen dan 41w, schijnt protocol te zijn hier bij grote baby's :)

Ja..gelukkig hadden alle vk's die zijn gewicht hadden geschat op de hand gelijk :P
pi_133060510
Hoor je wel vaker he, dat het op de hand schatten accurater is dan via echo's.
(bij mij zaten ze er 200 gram naast, maar dat is op 2 kilo nog best veel)
pi_133060880
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 21:12 schreef Cantare het volgende:
Maar dat neemt een gynaecoloog toch ook mee in zijn overwegingen, lijkt me?
Als ik de richtlijnen zo doorlees maken ze -met de informatie en studies waar ze zich op kunnen baseren- inderdaad wel een zorgvuldige afweging.
pi_133061039
Wanneer moet je naar de gyn Soempie?
Zou wel balen zijn als je weer ingeleid zou worden. Had je eventueel nog thuis willen bevallen?
pi_133061199
DND, volgens mij had ik je nog geen welkom geheten. Welkom!

Nikki, BAM! Goed bezig :D *O*

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:03 schreef Burdie het volgende:
Heb je het stotend aangebracht?
Gniffel /puber :')

....saar huilt! even stoppen met bijlezen & posten dus
pi_133061318
voor de as meisjesmama's die al een kleine poppenmoeder in huis hebben:

http://www.hema.nl/winkel(...)nhuis/poppenkleding-(15130025)

O+
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_133061458
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 november 2013 21:42 schreef Kyara het volgende:
Wanneer moet je naar de gyn Soempie?
Zou wel balen zijn als je weer ingeleid zou worden. Had je eventueel nog thuis willen bevallen?
Donderdag, dus ze kan nog even doorgroeien. :Y)

Het wordt denk ik een ziekenhuis bevalling. Ik wist niet wat ik wilde, maar Wiebel vindt het een prettig idee dat daar zo ingegrepen kan worden als er iets niet goed gaat. Maar als het uit zichzelf begint kunnen we altijd nog kijken wat we doen, natuurlijk.
pi_133062182
En ik durf het bijna niet te zeggen, maar een inleiding lijkt me ergens ook wel weer fijn. :@ Natuurlijk is het helemaal niet fijn, omdat het betekent dat er risico's zijn voor de baby als ze langer blijft zitten en een inleiding brengt ook risico's met zich mee... Maar, ik heb het al eens ervaren en het komt niet plotseling, dat idee geeft veel rust.

Ik wacht even op de shitstorm. :')
pi_133062747
Soempie ik begrijp dat wel hoor. Dan weet je wel meer waar je aan toe bent. Lijkt mij ergens wel weer handig dan kan ik de oppas voor mn oudste regelen. Geef niet graag dingen uit handen en hou er van om alles te plannen.
pi_133062802
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 21:44 schreef Cocotrimonium het volgende:
DND, volgens mij had ik je nog geen welkom geheten. Welkom!

Nikki, BAM! Goed bezig :D *O*

[..]

Gniffel /puber :')

....saar huilt! even stoppen met bijlezen & posten dus
Dank je!

Ik lees ook een puberale gniffel, nice!
pi_133062921
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 22:09 schreef martine1984 het volgende:
Soempie ik begrijp dat wel hoor. Dan weet je wel meer waar je aan toe bent. Lijkt mij ergens wel weer handig dan kan ik de oppas voor mn oudste regelen. Geef niet graag dingen uit handen en hou er van om alles te plannen.
Dat schoot ook door m'n hoofd, maar ik wilde het niet noemen. :D

Als ik een thuisbevalling had gehad, dan had dat waarschijnlijk m'n voorkeur gehad. Het is bekend en een natuurlijke bevalling daar kan ik me nu niet veel bij voorstellen. 8)7
pi_133063017
Zo, even met Saartje geknuffeld, en nu ligt ze weer lekker te slapen O+ Over een uurtje ga ik ook langzaam richting mijn bed, pak ik haar dan lekker bij me *;

Anyhoo, verder met bijlezen :Y

Soemps, nog steeds een meisje :+

quote:

Ik vind nog steeds regelmatig echt een vreemd idee. Zo van "Oh ja, ik ben écht zwanger :D ". Ben nu 14w3d, heb al een aardige buik, mijn borsten beginnen te groeien, ik ben heel veel misselijk geweest (dat gaat nu gelukkig beter), ben nog altijd best snel/veel moe, heb een kleine alien gezien op de echo, vandaag goede uitslag van de combinatietest gehad en nog steeds 'voel' ik me niet echt zwanger :+

Ik wéét wel dat ik zwanger ben, maar ik voel me niet écht heel anders dan normaal. Hetzelfde, maar dan alleen met dikkere pens ofzo. Ben wel heel blij, en als ik eraan denk dan is het ook echt van "yay!". Maar zelfs met kwaaltjes en dikke pens, is het nog niet altijd echt, zeg maar. Vind het lastig om uit te leggen :+

Als ik de beeb ga voelen, dan wordt het voor mij pas een heel stuk echter. Niet toffer, of leuker, of geweldiger, maar bewuster ofzo. Nu heb ik dat (dat ik me even 100% besef dat ik zwanger ben) bijvoorbeeld als ik even met de doppler naar het hartje luister.

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:23 schreef Soempie het volgende:
Nou, volgende week donderdag naar de gyn en daarvoor de glucosetolerantietest ( ieuw. :r).
Benieuwd naar wat de gyn te vertellen heeft. En yuk! Dat lijkt me ook echt helemaal niks.
Bij Saar hebben ze ook even gedacht dat ik zwangerschapssuiker zou hebben, maar daar hebben ze steeds alleen bloed geprikt om dat te testen. Nooit het beroemde drankje hoeven drinken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:30 schreef Enfermera het volgende:
Oh en hier lijkt, lijkt de misselijkheid iets minder te worden... *klopt af* :o vanochtend geen zetpil en tot nu toe gaat het nog goed!
Oh, nou, ik hoop voorzichtig met je mee :*

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:32 schreef Enfermera het volgende:
Het schijnt idd dat de maat van het kind ook niet bepaald of je ingeknipt moet worden oid.
Die van mij was ook heel gemiddeld, en die kon er überhaupt niet uit.

Oh, en ze werd ook heel groot geschat. Steeds op de p95. Uiteindelijk was ze 51cm en iets van 3400gram. Heel gemiddeld dus.

NoBoNo, eerste setjes O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 22:00 schreef Soempie het volgende:
En ik durf het bijna niet te zeggen, maar een inleiding lijkt me ergens ook wel weer fijn. :@
Ik ben niet ingeleid, en bij mij was de ks ook niet vooraf gepland. Máár, ik doe wel mee met het afwijken van wat 'normaal' is. Ik zou namelijk het liefst gewoon een (geplande) keizersnede willen.
pi_133063132
Ik heb me de vorige keer weken druk gemaakt over hoe we dat met onze oudste moesten doen - tot aan wakker liggen toe - dus ik kan me er best wat bij voorstellen, hoor. :)

Ik wil heeeeeeel graag via de natuurlijke weg bevallen, maar hoe groter het kind wordt, hoe kleiner die kans is. Alleen inleiden doen ze volgens mij niet na een keizersnede. Dus tsja. Ik ga voor de spontane bevalling met 38 weken van een kind van 7,5 pond. :P
pi_133063144
martine, jij na een goede nacht al wat meer rust in je hoofd over de beslissing: afwachten of mogelijk inleiden?
pi_133063436
Waarom zou je het liefst een keizersnede willen, Coco?
pi_133063521
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 22:22 schreef Cantare het volgende:
Wilde ik net vragen.

Bij jouw eerste was het een natuurlijke bevalling en bij de tweede een ks, Cantare?
  vrijdag 8 november 2013 @ 22:24:50 #100
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133063563
Ik begrijp je wel ergens Soempie. Beetje in het bekende blijven, dat idee.
pi_133063783
Ja klopt.Tijdens de intake bij deze zwangerschap zei de vk nog dat dat zo "raar" was. Maar waarschijnlijk was het de grootte in combinatie met de ligging (sterrenkijker) waardoor E2 niet pastte. De kids waren helemaal niet supergroot (E1 was 7,5 en E2 was 8 pond) maar hadden wel beiden een groot hoofd en blijkbaar was het een kwestie van net wel/net niet.
pi_133064602
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 22:22 schreef Cantare het volgende:
Van Saar is het niet helemaal duidelijk waarom ze er niet uit kon. Sowieso sterrenkijker (alleen lag ze al heel 'vroeg' in die positie, waardoor ze niet eens het bekken in kwam o.i.d., en dat zou ook met mijn bekken zelf te maken kunnen hebben, aldus de gyn). Dus ergens heb ik zoiets van, nou, dan doe het dit keer maar gewoon meteen met een ks (3 dagen weeën vooraf).

Plus, mijn onderkant is nog intact en blijft dan lekker intact :+ Hoef ook niet per se te ervaren hoe het is om natuurlijk te bevallen.

Oh, en wat nu extra meespeelt (maar ik moet nog gaan bespreken of dat überhaupt uitmaakt), maar ik moet dagelijks fraxiparine spuiten. En volgens mij moet je daar een paar dagen van tevoren mee stoppen. Dus ik vermoed dat ze mij dan gaan inleiden; ik bleek de vorige keer ongekend heftig te reageren op de weeënopwekkers. Heb gewoon geen behoefte om dat nog een keer mee te maken als het niet hoeft. en aan alles zijn risico's verbonden, maar voor mijn gevoel zijn die bij een ingeplande keizersnede meer gecontroleerd dan bij een ingeplande natuurlijke bevalling. Maar dat is puur gevoel he? Moet dat allemaal nog eens gaan doorspreken met mijn gyn.
pi_133065203
Coco begrijp wel dat je voor een keizersnede kiest, al zou ik enorm op zienttegen het herstel na afloop.

Ik heb met mn man overlegd en nog eens nagedacht. Ik wacht nog even rustig af tot dat de bevalling zich vanzelf aan dient. Inleiding kan altijd nog als ik het echt niet meer trek. Vanacht heeft een hoop goed gedaan. Vandaag heb ik een goede dag gehad. Maar dit alles neemt mn intuïtie niet weg dat ik als nog in het ziekenhuis beland. Geen idee waar dat gevoel vandaan komt maar het is er nou eenmaal.
  vrijdag 8 november 2013 @ 23:08:28 #104
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_133065749
Heb weer bijgelezen. Wat gaan jullie hard met posten!
Grootte van kindjes inschatten heb ik slechte ervaringen mee. Oudste werd 3300 g geschat en was 4150 g, jongste 7,5 pond door de gyn tot 3 keer toe en die was 4410 g.
Achteraf geen goeduitgangspunt om natuurlijk te willen bevallen na een ks, wat dan ook heel erg niet gelukt is (zal me er maar niet over uitwijden hier). Dit keer een geplande ks, aangezien ik helemaal geen weeen meer mag hebben, nu alleen nog kijken welk ziekenhuis aangezien ze het hier pas laat willen doen en ik daar niet heel veel voor voel. Nijmegen is wat flexibeler met de termijn. Van de week maar eens overleggen bij de intake met de vk, die sprak oo al haar twijfels uit aan de telefoon.

Coco: jij hebt al een ks gehad begrijp ik? Dan kunnen ze je niet echt inleiden, daar zittenteveel risico's aan. Bij mij ging het met voorzichtig weeenopwekkers en 6cm ontsluiting helemaal fout.... laat je goed informeren! Je mag zowiezo weer kiezen voor een ks als je er al 1 hebt gehad, dat mogen ze je niet weigeren.

Martine het herstel na een ks is wel te overzien. Hetmeest onhandige is dat je van de verzekering niet mag autorijden, terwijl je dat eigenlijk al wel weer kan na een week of 2a3....
  vrijdag 8 november 2013 @ 23:17:06 #105
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_133066158
Hoe lang mag je eigenlijk niet autorijden na een KS?

--

Verder kan ik me bij het inleidingsverhaal wel wat voorstellen. Hier het liefst alles zo natuurlijk mogelijk - zo sta ik er nu in. Maar ik ben nog een broekie.
pi_133066187
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 22:45 schreef Cocotrimonium het volgende:
*knip*

Ik dacht dat ik de enige was die afweek van normaal :@ ik hoef ook niet zo nodig 'natuurlijk' te bevallen. Als een evt 2e zwangerschap een ks wordt zal ik daar niet rouwig om zijn.
pi_133067347
Skippy ik geloof dat je 6 weken niet mag autorijden. Die hele nasleep van dingen niet mogen lijkt me nog het ergste eigenlijk. :@

Wel grappig die tegenstellingen, ik hoop met mijn hele ziel en zaligheid op een normale bevalling, terwijl andere mensen juist het tegenovergestelde gevoel hebben. Maar ieder zijn ding toch? In veel landen is het volgens mij ook gewoon een keuze die zwangeren kunnen maken, ks of natuurlijke geboorte.
pi_133069891
Emo: check!

Net zitten janken om een nummer van John Legend :'(

All of me, zoooooo mooi! O+
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
  zaterdag 9 november 2013 @ 02:51:09 #109
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_133071757
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 23:43 schreef _NIKKI_ het volgende:
Skippy ik geloof dat je 6 weken niet mag autorijden. Die hele nasleep van dingen niet mogen lijkt me nog het ergste eigenlijk. :@

Wel grappig die tegenstellingen, ik hoop met mijn hele ziel en zaligheid op een normale bevalling, terwijl andere mensen juist het tegenovergestelde gevoel hebben. Maar ieder zijn ding toch? In veel landen is het volgens mij ook gewoon een keuze die zwangeren kunnen maken, ks of natuurlijke geboorte.
Zes weken.. -O- . Ach, we gaan het ook allemaal wel zien, mocht het zo ver komen.

En nu wil ik eindelijk weer eens een nacht waarin ik wél kan slapen. }:|

Edit 03.09 uur: Ah, een zeurende buikpijn. Zij die maar wat rond gaan waggelen groeten u!

[ Bericht 1% gewijzigd door ProjSkippy op 09-11-2013 03:09:40 ]
pi_133072210
Hoop dat je inmiddels weer slaapt skips.

Coco ook al een spokende dreumes. Wij hebben ook samen geslapen vannacht. Ik word tegenwoordig standaard rond 3:30 wakker. Geen idee waarvan. Gelukkig verder kunnen slapen.

Rijst, je had toch gisteren SEO? Hoe ging het?
pi_133072316
Goedemorgen allen. Heerlijk geslapen en maar 1 keer er uit om te plassen. Kleuter heeft tegenwoordig een klok op zn kamer. Had hem verteld dat als de grote wijzer beneden was en de kleine op de acht dan mocht hij uit bed. En inderdaad om half acht hoorde ik voetjes op de trap ;)

Skippy heb je nog kunnen slapen?
pi_133072502
Ohjee Skip, heb je nog een beetje kunnen slapen?

Schattig, martine! :)
  zaterdag 9 november 2013 @ 09:18:08 #113
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_133072796
Mogguh!

Ja, vanaf 6 uur wel :'). Hoort het er rond deze termijn soms bij, dat slechte slapen?

Zijn er nog mensen met spannende weekend plannen?

Ik ga vandaag helpen verhuizen toekijken hoe iedereen moeilijk staat te sjouwen in het zuiden van het land en morgen de verjaardag van mijn zusje vieren in het noorden van het land. Kilometers maken, jonguh!

Oh, en de box ophalen! Volgens mij is dat het laatste grote wat we nog misten. Gisteren kwamen de Maxicosi en de tummytub. *O*
pi_133072952
Straks even bijlezen, maar ik kom even *O* *O* voor limone's eerste plek :)
pi_133073159
Balen Skippy! Is de buikpijn wel weg? Ik heb heerlijk geslapen :@. Mijn vriend kwam midden in de nacht thuis van zn werk, daar ben ik wel even wakker van geworden, maar daarna heerlijk doorgetukt inclusief rare droom over een gijzeling in een winkelcentrum waar ik middenin zat. Ze hadden ook onze auto omgebouwd van een grijze Polo naar een felblauwe Touran :')
pi_133073229
Hoe lang je niet mag autorijden na een ks, hangt van je verzekering af. Ik heb destijds na een week of 2 gebeld met Ditzo en toen kreeg ik te horen dat als de arts geen bezwaar had, ik gewoon mocht rijden.

Ik hoop op een natuurlijke bevalling zowel vanwege de ervaring als vanwege het herstel. Ik vond het toch wel een wereld van verschil. Maargoed, als je geen vergelijk hebt of je ervaring met een natuurlijke bevalling niet goed is, kan ik me voorstellen dat je een andere voorkeur hebt.
pi_133073252
Bla van harte gefeliciteerd met je meisje *O*
pi_133073274
Goedemorgen! Weinig te melden, dus t gaat goed!

Hoop vandaag nog lekker op pad te gaan met ml.

Martine wat lief dat klokkijken en skips, helaas hoort het slecht slapen erbij! Ik probeer echt moe naar bed te gaan.
  zaterdag 9 november 2013 @ 10:07:36 #119
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_133073305
Spannende weekend plannen: ja!!!! Mijn ouders komen morgen eindelijk. En daarna mag echt de hele wereld het weten *O* Ik ga gewoon een echofotootje in een lijstje in de woonkamer neerzetten en afwachten hoe lang het duurt voor mijn moeder gaat gillen :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_133073363
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 00:48 schreef JaleesaJoia het volgende:
Emo: check!

Net zitten janken om een nummer van John Legend :'(

All of me, zoooooo mooi! O+
Jaaaaa O+

Skips, ik vrees dat het niet slapen er in ieder geval bij ons bij hoort :')
pi_133073408
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 09:37 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Straks even bijlezen, maar ik kom even *O* *O* voor limone's eerste plek :)
O+

Hoe gaat het met jullie?
  zaterdag 9 november 2013 @ 10:30:32 #122
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_133073563
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:07 schreef Chanty het volgende:
Spannende weekend plannen: ja!!!! Mijn ouders komen morgen eindelijk. En daarna mag echt de hele wereld het weten *O* Ik ga gewoon een echofotootje in een lijstje in de woonkamer neerzetten en afwachten hoe lang het duurt voor mijn moeder gaat gillen :D
Awwww! Veel plezier!

--

Hoi Bla! :W

--

En ergens toch fijn dat ik niet de enige ben met slechte nachten. Zullen we een nachtelijke roddelclub starten?
pi_133073608
En dan nare dingen zeggen over mensen die wél goed slapen? :D

Zo van: "uhl, die martine is maar één keer gaan plassen!" :{w
  zaterdag 9 november 2013 @ 10:40:29 #124
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133073680
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:07 schreef Chanty het volgende:
Oeh wat leuk :D ik ben benieuwd hoe hun reactie is!!!

:* voor de slechte slapers.

Vooralsnog slaap ik heerlijk, dus over mij mag ook geroddeld worden ;).

Ik heb weinig weekendplannen, mijn man is boodschappen aan het doen en vanmiddag gaan we (lees: hij) de babykamer verven. Dan is het bijna af O+.
En vanavond gaan we met een collega uit eten in een restaurant waar ik zo goed als niks mag eten van wat er op de kaart (op de website) staat :'), dus ik ben benieuwd :P.
KuikenGuppy
  zaterdag 9 november 2013 @ 11:17:24 #125
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_133074231
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:33 schreef Limone het volgende:
En dan nare dingen zeggen over mensen die wél goed slapen? :D

Zo van: "uhl, die martine is maar één keer gaan plassen!" :{w
En: die Horlimone wordt gewoon geweigerd door taxi's. Wedden dat ze er gewoon als een slons bij liep en dat dat kapsel helemaal niet zo goed gelukt was? >:)

Of: wedden dat die bekkenpijn van Burdie helemaal niet komt van 'al dat harde werken', maar gewoon van die meerdere keren per nacht?

En dat dan iemand anders roept: Ja! Met meerdere mannen ook nog eens heb ik gehoord!

:')

*;
pi_133074487
Heb net drie nieuwe keuken en theedoeken gekocht bij Hema en een boel oude weggegooid. Valt dat ook onder nesteldrang?

Kus voor alle slechte slapers. Hier nog geen last van. Al was ik vannacht wel even wakker omdat mijn pinpas kwijt was. 8)7
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  zaterdag 9 november 2013 @ 11:46:26 #127
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_133074644
Morgen dames!

:* voor alle rotnachten! Hier is slapen ook niet zoals het zou moeten zijn, veel rare dromen en heeel licht in slaap waardoor ik 100 keer wakker ben. Zon nachtelijk roddelclubje klinkt ook heul niet verkeerd :Y)

Limone op 1 *O*

Chanty een spannend weekend, leuk! Het vertellen is zoiets moois O+

Nieuw spul in de keuken (of waar ook) is altijd leuk, Mo. De vraag is of het kooplust of nesteldrang was :D

Oh en grote kindjes? Ik ben benieuwd wanneer de volgende megababy zich aandient en dan vervolgens weer klein blijken te zijn.. Door al die verhalen hier zou ik geloof ik minder gestresst zijn als ze mij vertellen dat mini heel groot is. Ofzo.

Bur wat rot dat je bekken zo prut is dat je eigenlijk aan de bank gekluisterd bent. Ik heb echt ontzettend veel baat bij die band heb ik gisteren ontdekt. Ik was een beetje sceptisch (hoe kan dat nou werken }:| ) maar wauw. Het maakt het verschil tussen tranen in je ogen en waggelen als een schaap en behoorlijk minder pijn en iets minder waggelen. En vervolgens was ik savonds niet eens Total loss! Ik kon heul nog zelf van de bank af komen en gaan plassen zonder te steunen en kreunen :'). Ik ben fan!

Vanochtend had ik contact met m'n meisje, geloof ik. Het was zo mooi O+ . Waar het eerst en vooral zomaar getrappel is, zonder dat je daar iets mee kunt behalve het signaleren, was het vanochtend echt wauw. Ze draaide onder m'n handen, volgde mijn aanrakingen en reageerde op duwtjes. Een half uur lang. Om vervolgens helemaal tegen m'n hand aan te kruipen O+ :'( O+. Ik moest r een beetje van sniffen, ik vond het zo mooi. Jammer dat vriendlief aan het werk is vandaag, hoop dat we snel nog zon momentje hebben en dan met z'n 3en!
  zaterdag 9 november 2013 @ 12:21:49 #128
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133075196
Wow wat mooi, Kim O+!
En fijn dat je zo'n baat hebt bij de bekkenband. Heb je ook oefeningen gekregen?

Skip ik moest hard lachen om je roddels _O-.
KuikenGuppy
  zaterdag 9 november 2013 @ 12:31:19 #129
52229 Chanty
pi_133075324
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 11:46 schreef Kimpossible het volgende:
Morgen dames!

:* voor alle rotnachten! Hier is slapen ook niet zoals het zou moeten zijn, veel rare dromen en heeel licht in slaap waardoor ik 100 keer wakker ben. Zon nachtelijk roddelclubje klinkt ook heul niet verkeerd :Y)

Limone op 1 *O*

Chanty een spannend weekend, leuk! Het vertellen is zoiets moois O+

Nieuw spul in de keuken (of waar ook) is altijd leuk, Mo. De vraag is of het kooplust of nesteldrang was :D

Oh en grote kindjes? Ik ben benieuwd wanneer de volgende megababy zich aandient en dan vervolgens weer klein blijken te zijn.. Door al die verhalen hier zou ik geloof ik minder gestresst zijn als ze mij vertellen dat mini heel groot is. Ofzo.

Bur wat rot dat je bekken zo prut is dat je eigenlijk aan de bank gekluisterd bent. Ik heb echt ontzettend veel baat bij die band heb ik gisteren ontdekt. Ik was een beetje sceptisch (hoe kan dat nou werken }:| ) maar wauw. Het maakt het verschil tussen tranen in je ogen en waggelen als een schaap en behoorlijk minder pijn en iets minder waggelen. En vervolgens was ik savonds niet eens Total loss! Ik kon heul nog zelf van de bank af komen en gaan plassen zonder te steunen en kreunen :'). Ik ben fan!

Vanochtend had ik contact met m'n meisje, geloof ik. Het was zo mooi O+ . Waar het eerst en vooral zomaar getrappel is, zonder dat je daar iets mee kunt behalve het signaleren, was het vanochtend echt wauw. Ze draaide onder m'n handen, volgde mijn aanrakingen en reageerde op duwtjes. Een half uur lang. Om vervolgens helemaal tegen m'n hand aan te kruipen O+ :'( O+. Ik moest r een beetje van sniffen, ik vond het zo mooi. Jammer dat vriendlief aan het werk is vandaag, hoop dat we snel nog zon momentje hebben en dan met z'n 3en!
O+ O+ O+
pi_133075473
Kim wat een lief moment!
En kooplust? Noooooit last van.... :X
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_133075573
Welkom DND!

Nikki mooi behang!

quote:
wanneer wordt het nou echt?
Voor mij werd het pas echt toen ik de baby kon voelen. Ik heb afgezien van de moeheid geen enkele klacht gehad dus ik voelde me ook helemaal niet anders. Ook toen ik de eerste twee echo's zag dacht ik "Volgens mij hebben ze gewoon een filmpje van iemand anders' buik opgezet".

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:24 schreef Burdie het volgende:
:D Ik doe 'm ook. Het wordt inderdaad erg lastig :{

Spannend Chanty! Eigenlijk moet je stiekem een filmpje maken van haar reactie :D .

Wat mooi Kim O+

Gisteren mijn verjaardag gevierd *O* en voor het eerst echt visite kunnen uitnodigen. In mijn vorige huisje kon een man of zes in de woonkamer zitten, als ik de televisie weghaalde welteverstaan. Nu zat gewoon lekker de kamer vol en lief heeft het meest geloop voor zijn rekening genomen.
Vandaag en morgen lekker weekend vieren en de rest van de taart opeten. :Y)
Helemaal speciaal voor mezelf deze taart gemaakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door RunForrestRun op 09-11-2013 13:19:32 ]
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
  zaterdag 9 november 2013 @ 12:50:03 #132
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133075674
Gefeliciteerd RFR! Wanneer was je jarig? Die taart ziet er lekker uit :9.
Hier staat een appeltaart in de oven :9
KuikenGuppy
pi_133075871
Gisteren!
De laatste verjaardag als niet-moeder :o

(De taart is ook erg lekker :9 )
It will set you free
  zaterdag 9 november 2013 @ 13:14:54 #134
52229 Chanty
pi_133076320
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 12:45 schreef RunForrestRun het volgende:
Welkom DND!

Nikki mooi behang!

[..]

Voor mij werd het pas echt toen ik de baby kon voelen. Ik heb afgezien van de moeheid geen enkele klacht gehad dus ik voelde me ook helemaal niet anders. Ook toen ik de eerste twee echoŽs zag dacht ik `Volgens mij hebben ze gewoon een filmpje van iemand andersŽ buik opgezetŽ.

[..]

:D Ik doe Žm ook. Het wordt inderdaad erg lastig :{

Spannend Chanty! Eigenlijk moet je stiekem een filmpje maken van haar reactie :D .

Wat mooi Kim O+

Gisteren mijn verjaardag gevierd *O* en voor het eerst echt visite kunnen uitnodigen. In mijn vorige huisje kon een man of zes in de woonkamer zitten, als ik de televisie weghaalde welteverstaan. Nu zat gewoon lekker de kamer vol en lief heeft het meest geloop voor zijn rekening genomen.
Vandaag en morgen lekker weekend vieren en de rest van de taart opeten. :Y)
Helemaal speciaal voor mezelf deze taart gemaakt.
Gefeliciteerd :D *O* Nu wil ik taart }:|

Ja zou heel tof zijn om het op te nemen maar het kan ook zomaar een paar uur duren voor ze het ziet :') Ik denk dat het zo gaat. Broertje ziet het als eerste en seint stiekem mijn pa in en zoeken oogcontact met mij waarna er in een geheim gezinsverbond zonder woorden besloten wordt om nog even niks te zeggen. Mijn moeder zal vooral druk zijn met kakkelen en pas na een half uur of langer zien dat er een fotolijstje staat met een wel heel gekke foto. Waarna ze begint te gillen en mijn pa en broertje bulderen van het lachen :+

De eerste keer toen ik zwanger was was ook zo mooi toen we het vertelden :D

SPOILER
.
pi_133076421
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:18 schreef Limone het volgende:

[..]

O+

Hoe gaat het met jullie?
Het gaat wel aardig. Ze drinkt nog niet zo geweldig en spuugt soms flink. Maar dat schijnt normaal te zijn. Verder is het erg gezellig zo met zn viertjes O+

Hoe voel jij je?

Wat een mooi moeder dochter moment..en zo helemaal tegen ja hand aankruipen...schattig!

Nieuwe hand en theedoek..zeker nesteldrang!

:* voor de mensen met slechte nachten en pijnlijke bekkens.
  zaterdag 9 november 2013 @ 13:27:43 #136
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_133076654
Coco; ja grappig he.. zo'n tweede zwangerschap is zo anders! Ik 'vergeet' soms idd ook dat ik zwanger ben haha. :P
Fijn dat jouw misselijkheid ook minder is nu :*

Ik heb al een paar weken het idee dat ik bob voel, de plopjes worden steeds sterker :@

En je mag toch, als je bij de 1e een ks hebt gehad, ook voor bij de 2e zelf beslissen of je een ks mag? Denk dat het bij jou idd misschien nog anders ligt met je fraxi, maar dacht zeker dat je die keuze had.
Je moet doen waar je je prettig bij voelt iig :*
Oh en je onderkant hoeft niet per se aan diggels te liggen door een gewone bevalling he :+

RFR nog gefeliciteerd! :* Leuk he, in je nieuwe huis lekker visite kunnen uitnodigen O+
En OMG je taart :o :9 :9 NU MOET IK CHOCOLA WAT DOE JE ;(

Hier idd minder misselijk.. doe het al sinds gister zonder zetpillen, voel me nog wel wat weeig, maar,... het gaat! :o O+
pi_133076733
Slechte nacht...check! Kon de slaap echt niet vatten :O

Rfr die taart!! Nu wil ik die ook....maar dan ook echt nu hè :Y)

Skips ook een stuiterbaby....al schopjes in je blaas gehad? })
Vk vertelde van de week nog dat als mijn vliezen breken ik meteen moet gaan liggen en vk moet bellen omdat beeb de navelstreng kan afknellen. Daar schrok ik wel van -O-
  zaterdag 9 november 2013 @ 13:34:26 #138
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_133076859
Wij hadden gister onze SEO!
En alles was prima in orde O+ O+
Onze mini is wel een vre-se-lijk eigenwijs ding, nu al ja! :o
Het kindje lag er niet lekker voor en dook constant weg, ze hebben zelfs een kussen onder mijn billen/onderrug moeten leggen, omdat het hoofdje anders niet te meten was.. druif! :P
Gelukkig kwam daarna het koppie mooi in beeld en hebben we zelfs een duimfoto O+

Verder is mini sinds donderdag enorm aanwezig!
Het reageert op muziek, want als ik dat aanzet begint het gezellige gefladder O+

Familie Bla nog van harte met jullie Floor :)
Hoe vind D. het allemaal ?

Ik zie dat we een nieuwe lijstaanvoerster hebben, Limone *O*

Slecht slapen, check!
Maar dat is puur omdat manlief aan bomen zagen doet :O :X
Als dat niet zo is, dan slaap ik juist (nog) heerlijk! :)

En Kim, wat klinkt dat moment van jou om te smelten O+
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  zaterdag 9 november 2013 @ 13:48:44 #139
52229 Chanty
pi_133077194
quote:
17s.gif Op zaterdag 9 november 2013 13:34 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Wij hadden gister onze SEO!
En alles was prima in orde O+ O+
Onze mini is wel een vre-se-lijk eigenwijs ding, nu al ja! :o
Het kindje lag er niet lekker voor en dook constant weg, ze hebben zelfs een kussen onder mijn billen/onderrug moeten leggen, omdat het hoofdje anders niet te meten was.. druif! :P
Gelukkig kwam daarna het koppie mooi in beeld en hebben we zelfs een duimfoto O+

Verder is mini sinds donderdag enorm aanwezig!
Het reageert op muziek, want als ik dat aanzet begint het gezellige gefladder O+

Familie Bla nog van harte met jullie Floor :)
Hoe vind D. het allemaal ?

Ik zie dat we een nieuwe lijstaanvoerster hebben, Limone *O*

Slecht slapen, check!
Maar dat is puur omdat manlief aan bomen zagen doet :O :X
Als dat niet zo is, dan slaap ik juist (nog) heerlijk! :)

En Kim, wat klinkt dat moment van jou om te smelten O+
Wat fijn *O*

En nu dus veel klassiek opzetten :P Dan krijg je een nieuwe Mozart :+

Enf fijn dat je misselijkheid minder wordt, kun je echt gaan genieten.
pi_133077533
Mag ik me ook aanmelden. Ik weet sinds net dat ik zwanger ben O+
In life, every ending is a new beginning..
pi_133077663
Fijn Rijst. Enne, zorg jij voor wat meer balans in maart? O-)

Welkom LaLouchi *O*
pi_133077698
Hey een nieuwe Bob?

Hier net oliebollen gehaald :9 :Y)
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  zaterdag 9 november 2013 @ 14:13:11 #143
52229 Chanty
pi_133077723
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 14:03 schreef LaLouchi het volgende:
Dat wisten wij de hele week al :+

Gefeliciteerd *O*
  zaterdag 9 november 2013 @ 14:16:35 #144
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_133077792
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 14:10 schreef Theeleuter het volgende:
Fijn Rijst. Enne, zorg jij voor wat meer balans in maart? O-)

Welkom LaLouchi *O*
Dat weet ik niet Theetje, want wij willen niet weten wat het is :)

Gefeliciteerd LaLouchi *O*
pi_133078282
Welkom lalou!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  zaterdag 9 november 2013 @ 14:46:06 #146
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_133078371
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 12:21 schreef Burdie het volgende:
Wow wat mooi, Kim O+!
En fijn dat je zo'n baat hebt bij de bekkenband. Heb je ook oefeningen gekregen?

Skip ik moest hard lachen om je roddels _O-.
Maar het zijn heul geen roddels.

*Marco Borsato - tune * 'tis de waarheid.... Tauwwwnounounouwwwnounounouwwwwww.

Zo, even verder bijlezen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 11:46 schreef Kimpossible het volgende:
Morgen dames!

We hebben een clubje opgericht.. Jalalala!

Oh man, ik word zo muzikaal van het kijken naar alle verhuizers hier, mannen met zweet op hun bovenlip en vrouwen met allesreiniger.

En wat een mooi moment met je mini!

--

RFR, nog gefeliciteerd met je verjaardag!

--

Fijn Enf dat je misselijkheid minder is!

--

Jup Angela.. Het blijft een jogging foetus en dus is mini overenthousiast aan het trappen.

--

Rijstebuiltje, super van de goede SEO!

--

Welkom LL!

[ Bericht 20% gewijzigd door ProjSkippy op 09-11-2013 15:02:45 ]
  zaterdag 9 november 2013 @ 14:52:29 #147
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_133078498
Rijst een goede seo *O*

Rfr nog gefeliciteerd! Die taart ziet er goed uit!

Lalouchi welkom *O*

Burdie, ja, ik heb ontspanningsoefeningen gehad en trucjes om wat beter om te draaien in bed, te zitten en op te staan etc. Maandag weer terug!

Skips aan de muziek, hahaha. Het is wel een beetje van het niveau hoempapa, maar heu, een zwangerenclubje hoeft heul niet altijd aan de zwijmelsongs, toch?

Hoop beeb snel weer zo intens te voelen, het was zo mooi. Toen was het ineens, zomaar heel even, echt heel echt. Een baby in m'n buik O+
  zaterdag 9 november 2013 @ 15:02:11 #148
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_133078685
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 14:52 schreef Kimpossible het volgende:

Skips aan de muziek, hahaha. Het is wel een beetje van het niveau hoempapa, maar heu, een zwangerenclubje hoeft heul niet altijd aan de zwijmelsongs, toch?

Nee joh, dan gaan we allemaal janken. Moeten we ook niet hebben.
pi_133078720
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 14:13 schreef Chanty het volgende:

[..]

Dat wisten wij de hele week al :+

Gefeliciteerd *O*
Stiekem wel he? O+

Thnx dames :D
pi_133078751
Rijst wat fijn he zo'n goede SEO! Dat zijn echt de echo's waar je het kleintje goed op ziet. Al is het soms even zoeken!

Chanty benieuwd naar de reacties! En of je je in kan houden als ze het niet ziet!

Ik ben doodmoe, even naar de stad geweest....
pi_133078766
quote:
Gefeliciteerd en welkom!
pi_133078824
quote:
Super lief!
pi_133079225
Lalou, welkom!

Kim, wat klinkt dat ontzettend lief O+

Chanty, ben benieuwd hoe lang het duurt voordat je moeder het in de gaten heeft :D
pi_133079707
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 23:08 schreef Hobbesje het volgende:
Martine het herstel na een ks is wel te overzien. Hetmeest onhandige is dat je van de verzekering niet mag autorijden, terwijl je dat eigenlijk al wel weer kan na een week of 2a3....
Ik wil hier nog even op terug komen. Dit hangt namelijk af van de verzekeringsmaatschappij.

Ik heb zelf een ks gehad en heb na 3,5 week auto gereden (kindjes in het ziekenhuis, geen vervoer en slechte busverbinding). Ik heb contact gehad met verzekering en zij gaven aan dat zij dat niet voor mij konden beslissen en dat ik daarvoor contact moest leggen met mijn gyn. Ik heb toen het ziekenhuis gebeld, de zaak voorgelegd en wat vragen beantwoord en kreeg uiteindelijk groen licht (is ook genoteerd in mijn dossiers dus verzekeringstechnisch was het gedekt).

Ik heb toen ook gereden en ik was dolblij toen ik weer thuis was want ik vond het echt niet fijn. Er zijn toch bewegingen die je maakt die de wond laten trekken. En dat terwijl ik ook vond dat het best wel kon.

Overigens vond ik het grote nadeel van een ks het niet mogen tillen. En vooral met een niet lopende net-dreumes is dat ontzettend lastig.
pi_133080043
Lalou welkom!

Kim wat lief ♡

Chanty heb je het goede nieuws nog niet met je ouders gedeeld?

Sorry de rest wel gelezen maar het is niet blijven hangen.

Manlief zei vanmorgen tegen me sls je zo goed voelt waarom ga je dan niet de keuken poetsen? Ik zat er al een tijdje over te klagen dat hij zo vies was. Dus ik heb alle kastjes leeg gehaald en lekker gesopt. Na 2 kastjes had ik het eigenlijk al gehad maar toch stug doorgaan. Nu ben ik gesloopt en moe. Hoofdpijn en ik werd vanmiddag getrakteerd op een stakke buik die pas na een half uur ging ontspannen. Nu nog steeds last van mijn buik. Nog maar ff de laatste mand was weg vouwen en dan met de pootjes omhoog.
pi_133080129
Chanty, laat je wel weten hoe haar reactie was?

Rijst, fijn dat de SEO goed was *O*

LaLouchi welkom!

En voor de dames die nu een chocoladecraving hebben.. er is nog een halve taart over. ( >:) )
It will set you free
pi_133080173
Skips niet over mij roddelen, want ik lig ook vaak een uur wakker, kan me wel bij jullie aansluiten.

Rfr gefeliciteerd.

Chanty wat een leuk idee om het zo te vertellen. Ben benieuwd hoe snel ze het in de gaten hebben.

Rijst fijn dat je een goede seo had, toch weer een hele geruststelling.

Laloucha gefeliciteerd en welkom.

Kp wat schattig dat je echt contact kon maken. Fijn dat de band al gelijk zo goed werkt!
  zaterdag 9 november 2013 @ 16:08:37 #158
52229 Chanty
pi_133080208
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 16:02 schreef martine1984 het volgende:
Lalou welkom!

Kim wat lief ♡

Chanty heb je het goede nieuws nog niet met je ouders gedeeld?

Sorry de rest wel gelezen maar het is niet blijven hangen.

Manlief zei vanmorgen tegen me sls je zo goed voelt waarom ga je dan niet de keuken poetsen? Ik zat er al een tijdje over te klagen dat hij zo vies was. Dus ik heb alle kastjes leeg gehaald en lekker gesopt. Na 2 kastjes had ik het eigenlijk al gehad maar toch stug doorgaan. Nu ben ik gesloopt en moe. Hoofdpijn en ik werd vanmiddag getrakteerd op een stakke buik die pas na een half uur ging ontspannen. Nu nog steeds last van mijn buik. Nog maar ff de laatste mand was weg vouwen en dan met de pootjes omhoog.
Nee mijn ouders wonen niet bepaald om de hoek en ik ga zoiets niet via de telefoon vertellen.
Dus inmiddels zijn er best veel vrienden die het wel al weten omdat we die in de tussentijd al gezien hebben, maar mijn ouders weten dus nog niks. Ze konden helaas niet eerder afspreken dan deze zondag. Maar ik zie het als een voordeel dat we nu wel een stuk verder zijn :)
pi_133080270
quote:
Whoohoo meid wat fijn! Dan word je wachten goed beloond!
pi_133084893
Ik wil me ook aanmelden!! Ik weet ook sinds kort dat ik zwanger ben :) Na 14 rondes eindelijk!

Vind het wel raar klinken 'ik ben zwanger'
!
pi_133086228
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 18:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik wil me ook aanmelden!! Ik weet ook sinds kort dat ik zwanger ben :) Na 14 rondes eindelijk!

!
Gek hè?! Maar geniet er van meid! Gefeliciteerd!
pi_133086437
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 19:35 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

Gek hè?! Maar geniet er van meid! Gefeliciteerd!
Jij ook!!

Heb jij al symptomen? Vandaag had ik vooral veel buikpijn en kramp. Toen ik eventjes op de bank ging liggen verdween het gelukkig :) En zere borsten ook... Maar het is voor een goed doel! :)
pi_133086685
Welkom en gefeliciteerd sunshine!
pi_133086806
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 19:48 schreef Sethiwe het volgende:
Welkom en gefeliciteerd sunshine!
Dankjewel!
pi_133087178
Wat een nieuwe aanwas opeens! Leuk! Welkom sun!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_133087202
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 16:10 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

Whoohoo meid wat fijn! Dan word je wachten goed beloond!
Jaa! O+
pi_133087321
Ja welkom sunshine! Eerste zwangerschap? Wat fijn zeg na 14 rondes, kun je het al bevatten?

En welkom lalouchi!! *O*

Mijn misselijkheid lijkt af te nemen, daar ben ik heel blij mee. Ik heb niet over hoeven geven, maar wel steeds zo'n blegh-gevoel.
Maar ik blijf echt maar vreten. Honger als een paard, de hele dag door! Nou ben ik na zwangerschap 1 echt veranderd in een magere hein, dus ik denk dat mijn lijf echt reserves aan het opslaan is. En ik geef er helemaal niks om, ik laat me lekker gaan :D
pi_133087622
Ja, mijn eerste. Dus behalve leuk, ook best eng. Laat het wel allemaal op me afkomen denk ik. Heb niet veel keus :)
pi_133087680
Kwisted: zie dat jij ook nog niet ver bent in je zwangerschap.. Welke symptomen heb jij al gehad?
pi_133087808
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 20:16 schreef Sunshine1982 het volgende:
Kwisted: zie dat jij ook nog niet ver bent in je zwangerschap.. Welke symptomen heb jij al gehad?
Ik heb het geluk dat ik weinig last heb van kwaaltjes, maar wat ik merk aan mijn lijf
- grotere borsten
- vooral savonds een dikkere buik
- misselijk, met name als ik iets vies ruik
- meer puistjes
- in week 4-5-6 erg rommelende darmen
- hormonen :') Dan boos, dan verdrietig, dan hou ik ineens héél veel van iedereen :P
Dus toch wel behoorlijk wat veranderingen. Voel jij al iets?

stomme gevoelens:
SPOILER
pi_133088660
De enige symptomen die ik heb zijn menstruatie achtige krampen en snel moe. Verder niks eigenlijk :)
pi_133088798
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 18:57 schreef Sunshine1982 het volgende:

!
Wow allemaal zomer babies, welkom en een fijne zwangerschap!
pi_133089089
Alle nieuwe zwangeren welkom! *O*
pi_133089598
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 19:40 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Jij ook!!

Heb jij al symptomen? Vandaag had ik vooral veel buikpijn en kramp. Toen ik eventjes op de bank ging liggen verdween het gelukkig :) En zere borsten ook... Maar het is voor een goed doel! :)
Hele zere borsten, moe en heel erg emotioneel. Ben zomaar in tranen, maakt niet uit of het iets verdrietig is of iets gelukkigs. Ik vind het ook nog zo moeilijk om te geloven, en dan soms de realisatie dat het wel zo is en dan weer tranen ;)
Ik heb welreen hele lieve man, die de hele middag met me op de bank heeft liggen knuffelen en troosten.
pi_133090671
KP, wat enorm schattig zo'n moment tussen jou en je meisje. Hopelijk volgen er de komende maanden nog veel van dat soort momenten. O+

Welkom Sunshine en LaLouchi. Gefeliciteerd met jullie streepjes! *O*

Chanty het wordt morgen vast een hele leuke dag voor jullie. Ik ben benieuwd wat de reacties zullen zijn. O+

Martine een hele keuken gesopt. :o Maak je niet te druk. :*

Kwis, die uitspraak in je spoiler is heel herkenbaar. :*

Ik heb vandaag weer behangen en het is weer goed gelukt. Al met al was het een drukke dag, want ook nog kijken bij hef afzwemmen van een neefje, dus ik ben nu blij dat ik eindelijk zit. Morgen doe ik zoals gepland lekker helemaal niets. :)

Oh en had ik al gezegd dat ik alweer 4 weken geen migraine heb gehad. Uitgaande van vorige zwangerschap schat ik in dat het weg blijft tot een week na de bevalling.
pi_133092234
Omg! Ik heb zoooooo'n trek in filet american :'( :'( :'(
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_133092315
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 20:20 schreef Kwisted het volgende:

[..]

stomme gevoelens:
SPOILER
Ik heb zooo precies hetzelfde :'( was bij de eerste echo bang, ondanks dat ik een kloppend hartje heb gehoord, ben ik na mn bruinverlies gaan googlen en na het lezen van horrorstories ben ik alsnog weer doodsbang :'(
  zaterdag 9 november 2013 @ 22:38:42 #178
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133093247
Lekker voor nu toch, Nikki? ;).

MA ben ik ook lang bang voor geweest, omdat het mij natuurlijk al eens is overkomen. Maar verreweg de meeste zwangerschappen gaan gewoon goed, dus probeer je niet al te druk te maken, stress is ook niet fijn voor je mini.

Ik heb het trouwens al een week lang flink benauwd, komt dat iemand bekend voor? En gaat het over, of pas na de bevalling weer?
KuikenGuppy
pi_133093548
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 22:38 schreef Burdie het volgende:
Lekker voor nu toch, Nikki? ;).

MA ben ik ook lang bang voor geweest, omdat het mij natuurlijk al eens is overkomen. Maar verreweg de meeste zwangerschappen gaan gewoon goed, dus probeer je niet al te druk te maken, stress is ook niet fijn voor je mini.

Ik heb het trouwens al een week lang flink benauwd, komt dat iemand bekend voor? En gaat het over, of pas na de bevalling weer?
De hele dag door? Ik heb het vooral s.morgens. Gevoel.alsof ik een hoofd vol snot heb...maar dan zonder snot zeg maar..
Lotte!
Noah!
  zaterdag 9 november 2013 @ 22:53:57 #180
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133093723
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 22:49 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

De hele dag door? Ik heb het vooral s.morgens. Gevoel.alsof ik een hoofd vol snot heb...maar dan zonder snot zeg maar..
Nee, echt kortademig voelt het, soms tegen het hyperventileren aan. Het wordt erger bij inspanning of als ik heb gegeten, mijn longen hebben denk ik wat minder ruimte intussen?
KuikenGuppy
pi_133093897
Ik heb het soms ook, bijna tegen het hyperventileren aan. Hoort erbij, aldus mijn vk..
  zaterdag 9 november 2013 @ 23:01:01 #182
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_133093945
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 22:17 schreef Cantare het volgende:
Ik heb me de vorige keer weken druk gemaakt over hoe we dat met onze oudste moesten doen - tot aan wakker liggen toe - dus ik kan me er best wat bij voorstellen, hoor. :)

Ik wil heeeeeeel graag via de natuurlijke weg bevallen, maar hoe groter het kind wordt, hoe kleiner die kans is. Alleen inleiden doen ze volgens mij niet na een keizersnede. Dus tsja. Ik ga voor de spontane bevalling met 38 weken van een kind van 7,5 pond. :P
Jawel hoor alleen gebruiken ze een ballon ipv veter of gel :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_133093993
Nieuw zwangeren welkom hier en natuurlijk ontzettend gefeliciteerd!

Burdie ik ben ook snel kort ademig en bwnauwd. Kan zijn dat je kind het in een ander in de verdrukking brengt maar het staat bij mij ook op de bellijst. Als je verder goed voelt zou ik me geen zorgen maken. Maar is wel wat om in de gaten te houden.

Ik heb vandaag me duidelijk te druk gemaakt. Nu dikke olifantpootjes. Heb zelf plooitjes op mn tenen. En een onderkin, die was er vanmorgen nog niet. Mn lichaam lijkt vocht te gaan verzamelen :( straks lekker slapen en dan gaat het morgen vast weer een stuk beter.
pi_133095008
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 22:53 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nee, echt kortademig voelt het, soms tegen het hyperventileren aan. Het wordt erger bij inspanning of als ik heb gegeten, mijn longen hebben denk ik wat minder ruimte intussen?
Heb ik ook een paar keer last van gehad, ik denk na een groeispurt van de kleine. Dan moest alles zich weer even reorganiseren... En de laatste weken voor het indalen toen lag dr kleine heel hoog. Nu heb ik ondertussen weer wat meer lucht.
pi_133095334
Nieuw hormonaal hoogtepunt: Ik moest huilen bij de dolfijnenshow van het Dolfinarium :') .
Het kwam door de kleurtjes en de muziek.. Gelukkkig was het donker.
It will set you free
pi_133095709
Ik ook RunForrestRun, en toen was ik nog niet eens zwanger... :')

Kortademigheid hoort er helemaal bij hoor. Je longen hebben minder ruimte en je lijf moet veel meer bloed rondpompen. Bij mij begon het steeds al heel snel, ik hijg nu al als ik bovenaan de trap sta. :D En het wordt alleen maar erger, helaas.

Angst voor een slechte volgende echo heb ik ook wel... 18 november mag ik weer, dan ben ik ongeveer 11 weken. Als alles dan goed is dan durf ik toch pas echt gerust te zijn.
pi_133095748
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 23:01 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Jawel hoor alleen gebruiken ze een ballon ipv veter of gel :)
Ok :)
  zondag 10 november 2013 @ 01:03:59 #188
52229 Chanty
pi_133098145
Pfffff heb me net een partij zitten overgeven ;( enorm krampen in mijn buik en toen de monchoutaart van vanavond eruit gekotst :( Iets is duidelijk niet goed gevallen.
pi_133100533
Chanty hoop voor je dat het iets eenmaligs is en dat je nu weer rustig ligt te slapen.

Waar is de nachtelijke zwangere roddelclub :') ?
Ik hoop maar dat iedereen ligt te slapen.
pi_133101258
Hier is de roddelclub. :D

Ik heb net sex gehad met Rick Brandsteder en daarna pleegde hij zelfmoord. :o En brrrrr ik vind die jongen echt nog erger dan Dries Roelvink.
pi_133101361
Nikki :D!

Hier vooral maagzuur wat de klok slaat. Ik zit nu bijna in hoek van 90 graden. Probeer dan maar eens te slapen. :')
pi_133101385
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 04:15 schreef _NIKKI_ het volgende:
Hier is de roddelclub. :D

Ik heb net sex gehad met Rick Brandsteder en daarna pleegde hij zelfmoord. :o En brrrrr ik vind die jongen echt nog erger dan Dries Roelvink.
pi_133101414
Oh Nikki dat is wel een rare droom ehh nachtmerrie.

Flowerbox maagzuurboks, echt niet fijn, lig (lees zit) er nu al 2 uur wakker van.

Verder komen de nesteldranghormonen de kop opzetten. Heb nog niets uitgewassen, als ik nu naar het zkh moet dan heb ik niet eens het eerste pakje schoongewassen klaar liggen. Maar probeer me te bedwingen en mijn planning aan te houden dat dit van de week moet gebeuren. Zondag is toch begin van een nieuwe week :7
  zondag 10 november 2013 @ 05:56:41 #194
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_133101447
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 03:06 schreef Sethiwe het volgende:
Chanty hoop voor je dat het iets eenmaligs is en dat je nu weer rustig ligt te slapen.

Waar is de nachtelijke zwangere roddelclub :') ?
Ik hoop maar dat iedereen ligt te slapen.
:W

Eerder ook al een tijdje wakker, maar toen had ik het gevoel dat als ik m'n ogen stijf dicht zou houden dat ik dan nog weer in slaap zou vallen.

Maaruh: Jammer dat Nikki er is, anders hadden we kunnen roddelen over hoe slecht ze kennelijk in bed is. Ik heb gehoord dat zelfs Dries niet wilde langskomen.

--

Flower, hoe is het met je maagzuur?

--

Welkom Sunshine!

--

Shit, ik vergeet weer eens wat.

Chanty :*. Maar ondanks je kotsverhaal moet ik dus nu monchoutaart. Hoop dat jij je inmiddels weer goed voelt!

--

Oh en kortademigheid/hyperventilerenminofmeer: check. Dat begon hier al heel snel, want weinig ruimte in mijn lijf want *komt 'ie weeeeeerrrrrrr* 1.56 meter. Ik snap nog steeds niet dat ik niet zo bol ben geworden als Elmo. Waar bevindt mijn kind-van-gemiddelde-grootte zich? Alhoewel, ik heb natuurlijk best een bollie, maar met de groei in het begin had ik toch gerekend op wat meer Elmo-effect. Maar best, nu val ik tenminste niet voorover. ^O^

[ Bericht 9% gewijzigd door ProjSkippy op 10-11-2013 06:13:24 ]
  zondag 10 november 2013 @ 06:10:19 #195
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133101453
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 05:56 schreef ProjSkippy het volgende:
Maaruh: Jammer dat Nikki er is, anders hadden we kunnen roddelen over hoe slecht ze kennelijk in bed is. Ik heb gehoord dat zelfs Dries niet wilde langskomen.

Ik lig op mijn buik omdat ik baby niet meer voelde, maar die begint nu net hevig te protesteren O+.
Oh en: honger! :').
KuikenGuppy
  zondag 10 november 2013 @ 06:15:10 #196
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_133101456
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 06:10 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik lig op mijn buik omdat ik baby niet meer voelde, maar die begint nu net hevig te protesteren O+.
Oh en: honger! :').
Dat deed ik ook wel eens. Een keer middenin de sauna. Allerlei mensen verontwaardigd aan het kijken dat ik zo maar m'n mini plat ging maken. Maar daarna wist ik tenminste wel zeker dat hij/zij het nog deed!

:@
  zondag 10 november 2013 @ 06:23:15 #197
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133101458
Dat wist ik, en ik had het onthouden :P.
Mini stopt weer met druk doen als ik op mn zij draai trouwens, maar misschien is 'ie gewoon aan het slapen (zoals de rest van de wereld).

O en, is het te vroeg voor jompels? 26 weken vandaag! Da's een half jaar :o *O*.

En sauna: O+.
KuikenGuppy
  zondag 10 november 2013 @ 06:43:04 #198
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_133101465
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 06:23 schreef Burdie het volgende:
Dat wist ik, en ik had het onthouden :P.
Mini stopt weer met druk doen als ik op mn zij draai trouwens, maar misschien is 'ie gewoon aan het slapen (zoals de rest van de wereld).

O en, is het te vroeg voor jompels? 26 weken vandaag! Da's een half jaar :o *O*.

En sauna: O+.
Of hij ligt gewoon te mokken 'in een hoekje'.

Dussss.. Nou had ik nog meer getypt over sjaga-baby's, doe ik per ongeluk een selectie ofzo en druk een letter in. Nou staat er alleen nog een q. :{

q

En jeeeeej, nooit te vroeg voor jompels!
  zondag 10 november 2013 @ 06:50:00 #199
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133101479
Mokmini's O+. En je q is ook leuk hoor! :*
KuikenGuppy
  zondag 10 november 2013 @ 06:53:38 #200
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_133101486
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 06:50 schreef Burdie het volgende:
Mokmini's O+. En je q is ook leuk hoor! :*
Leest wel makkelijk weg hè? :+

Welterusten nog weer even :W.
pi_133101622
Skip ik moest heel hard lachen om je roddelopmerking. :D

Ik heb voor mijn doen een gat in de dag geslapen want ik ben nu pas wakker. *O*
pi_133101696
Ik had vannacht twee weeën en toen diarree en daarna heb ik heerlijk geslapen. }:|

Nu wakker rommelt het wel behoorlijk, maar zonder regelmaat. Dit gaat nog wel even duren, denk ik. Dus houd de " :% " nog even binnen!

Het waren wel weeën volgens het boekje. Ze trokken echt als een golf over mijn buik. O+
pi_133101710
Spannend limone!!! :-)
Tralalalaaa
pi_133101752
Welkom LaLouhi en Sunshine! Doe eens een kennismakingsrondje? Eerste kindje? Regio? Hobby's? Lievelingskleur? *)

Die kortademigheid heb ik ook al een tijdje. Nu wonen wij twee hoog zonder lift, dus ik sta elke dag na mijn dagelijks uitje naar de AH te hijgen als een oud paard voordat ik überhaupt de deur open kan doen... :7

Skips, volgens mij kan je veel beter roddelen dan dit! :(
pi_133101768
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 08:38 schreef Take_A_Picture het volgende:
Spannend limone!!! :-)
ja rete!
pi_133101784
Spannend Limone! Je lijf maakt zichzelf toch leeg als je moet bevallen? :)

En wat een nachtactiviteiten! Geen benauwdheid hier gelukkig, alleen snel adem te kort als ik loop en praat of me moet inspannen.

Wij hadden gisteren bezoek en we vertelden dat we niet bij voorbaat de katten uit de slaapkamer gaan bannen als het wiegje er staat. Dat viel niet echt goed bij hun :X echt met opmerkingen als 'een kat is echt wiegendood oorzaak nummer 1, want ze gaan altijd op de baby liggen' etc. Ik denk dat het wel mee valt, want ze liggen altijd op dezelfde plek naast het bed aan de kant van mijn vriend en bij het voeteinde en als we idd merken dat ze echt naar het wiegje trekken als het nog leeg is hebben we ze snel genoeg apart gezet s nachts. Zijn hier kattenbaasjes die echt maatregelen hebben moeten nemen tegen een kat in de wieg? De onze zijn gewoon graag bij ons in de buurt, dus apart zetten is echt een straf voor ze.

[ Bericht 2% gewijzigd door Dot. op 10-11-2013 09:08:23 ]
pi_133101787
oh limone!!!!!!!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_133101863
Limone aan de rommel. De eerste twee weeën zijn een feit, spannend hoor.

Hier best goed geslapen. Vocht in mn benen is iets minder maar komt weer terug. Manlief heeft zo een hardloop wedstrijd en ik vind dat best spannend dat hij de deur uit gaat. Normaal nooit last van maar vandaag voel ik me anders.Niks noemens waardig maar op een of andere manier voelt mn buik raar
pi_133101901
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 08:52 schreef Dot. het volgende:

Zijn hier kattenbaasjes die echt maatregelen hebben moeten nemen tegen een kat in de wieg? De onze zijn gewoon graag bij ons in de buurt, dus apart zetten is echt een straf voor ze.
Ja, want katten zijn dol op warme lichaampjes dus ik heb wel actie moeten ondernemen! De wiegendood opmerking vind ik stom maar ik vind ook dat jij te makkelijk denkt. Ik werd knettergek van de kat die overal bovenop de baby ging liggen.
in de box, wipper, bank op schoot etc.
pi_133101987
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 04:15 schreef _NIKKI_ het volgende:
_O-
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 06:23 schreef Burdie het volgende:
*O* *O*
Gek idee hè!

Spannend Limone!

Dot, ik heb er geen ervaring mee. Kan me alleen nog herinneren dat toen mijn kleine broertje geboren werd (ik was toen 16), mijn ouders geen maatregelen hebben genomen om de katten uit zijn kamertje te houden, en dat het nooit problemen heeft opgeleverd.

Ik heb ook een sexdroom gehad over iemand die ik TOTAAL NIET aantrekkelijk vind :{ .
Waar blijven de spannende dromen over Gerard Butler? Of - voor de LOTR-fans - Eomer, of Faramir :9~ .
It will set you free
pi_133101994
Mijn kat komt al nooit boven, en al helemaal niet als we in ons bed liggen, dus dat scheelt wel.
Ik denk toch dat je dieren en kleine babies nooit moet vertrouwen samen. Neem het zekere van het onzekere. Je katten zijn niks zieliger als ze vanaf nu niet meer in jullie slaapkamer liggen.
pi_133101998
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 09:12 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Ja, want katten zijn dol op warme lichaampjes dus ik heb wel actie moeten ondernemen! De wiegendood opmerking vind ik stom maar ik vind ook dat jij te makkelijk denkt. Ik werd knettergek van de kat die overal bovenop de baby ging liggen.
in de box, wipper, bank op schoot etc.
Maar wat heb je dan gedaan? We hebben de kinderwagen in de huiskamer staan en daar hebben ze aan gesnuft en dat was het. Ik weet sowieso pas echt wat ze gaan doen als de baby er is, dus ik kan ze nu wel overal hermetisch van afsluiten, maar dat lijkt me ook wel erg voorbarig. De babykamer zit gewoon dicht, dus daar komen ze niet in. Ik wil denk ik wel een hoes voor over de box, maar hopelijk vinden ze die net zo oninteressant als de kinderwagen.
  zondag 10 november 2013 @ 09:32:30 #213
52229 Chanty
pi_133102011
Ik voel me wel wat beter ja, nog heel licht wat krampen van lucht die ergens nog dwars zit. En maagzuur... wat een naar spul is dat want naast taart kwam er dus ook een lading maagzuur naar buiten :r Flowerbox kan me voorstellen dat dat geen nachtrust meer is voor jou zo :(

Nikki _O- :D Rick ziet er toch wel beter uit dan Dries hoor :P

Burdie een half jaar *O* zeker een jompel waard!

Edit: heey nog een pagina :') ff doorlezen

Sunshine natuurlijk ook nog welkom hier :D

Limone super spannend *O*

En Martine komt vast wel goed :*

Qua katten, heb er drie, maar natuurlijk nog geen baby. Maar ik zou ze wel de slaapkamer uitbannen zolang de baby bij ons ligt. Babykamer (wat nu nog kattenkamer is) wordt sowieso verboden terrein. Ik heb geen idee wat ze gaan doen maar zeker de jongste die ik ervoor aan om er lekker knus bij te gaan liggen als dat kleine mormel stil is. Maar het scheelt voor ons dat de katten zelden een nachtje bij ons op de kamer mogen, eigenlijk zelfs maar een kat want met die andere twee is niet te slapen.

Ik heb het hele huis afgezocht naar een leeg lijstje waarvan ik weet die ik ie ERGENS moet hebben... maar kan hem niet vinden natuurlijk. Dus nu haal ik maar onze trouwfoto uit de lijst om de echo tijdelijk in te stoppen.

[ Bericht 15% gewijzigd door Chanty op 10-11-2013 09:38:56 ]
  zondag 10 november 2013 @ 09:49:14 #214
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_133102164
Ooooooh, dat moet opvallen Chanty!

--

Limone, spannend!

Ik zal beter m'n best doen op roddels. Sorry! ;(
--

Fijn van je goede nacht Martine!

--

Mini is gedraaid! *O*

Nu heeft mijn linkerzij de hik. :|W
pi_133102188
Schattig Projskippy O+
  zondag 10 november 2013 @ 09:55:57 #216
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_133102235
Trouwens, even wat anders. Bevalhoudingen, hebben jullie je daar al in verdiept?

Ik had in m'n hoofd dat de meesten toch liggend gaan, maar mijn VK zei dat dat eigenlijk geen goede houding is. Volgens haar moest ik me er maar even in verdiepen. Maar Google is not my beste vriend (behalve voor horror) dus ik tief het gewoon gelijk hier neer.

Waar kiezen jullie voor en waarom?

[ Bericht 0% gewijzigd door ProjSkippy op 10-11-2013 10:09:03 ]
pi_133102263
Schijt. Weer flitsen. Nu op links.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  zondag 10 november 2013 @ 09:58:53 #218
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_133102264
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 09:51 schreef nummer_zoveel het volgende:
Schattig Projskippy O+
Zo lang uiteindelijk dat hoofd maar weer naar beneden gaat zoals een paar dagen geleden nog wél het geval was vind ik het best.

Maar sowieso is alles wat mini doet echt super schattig. Krijg er geen genoeg van. O+

--

Momo! Niet flitsen! Heb je al weer je zak dubbelzoute drop in de buurt?

[ Bericht 3% gewijzigd door ProjSkippy op 10-11-2013 10:08:19 ]
pi_133102354
Wij hebben de katten sowieso uit de babykamer gehouden, en vrij snel na Saar's geboorte ook uit onze slaapkamer. Dat was niet eens ivm op Saar liggen, want die sliep op haar eigen kamertje. Maar wij hebben vier langharige katten, dus als Saartje dan bijvoorbeeld even 's ochtends bij ons lag om te knuffelen, kwam ze erna harig weer uit ons bed tevoorschijn :')

Onze katten wilden/willen overal in wat van saar is, hebben we ze echt moeten afleren (ivm de haren dus). Maar was nog lastig ook. Ballonnen in de box bijvoorbeeld, maar daar trokken ze zich weinig van aan :+

Chanty, is dat nou vandaag, dat je ouders komen? Ben echt heel benieuwd! En hopelijk was het kotsen eenmalig. Kotsen suckt.

Limone, BAM! Die eerste twee weeën zijn binnen *O* Ben benieuwd naar wat en of er iets staat te gebeuren vandaag :)
  zondag 10 november 2013 @ 10:08:45 #220
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133102385
Limone, wat enorm spannend!! Je bent gewoon aan het rommelen, hoe tof! *O*

Mo :o Niet weer van die flitsen..

Skips,weeën opvangen kon ik alleen maar staand. Liggen of zitten was..onprettig :+. Hier wat houdingen:
http://www.babycentre.co.uk/a544483/positions-for-labour
pi_133102391
quote:
5s.gif Op zondag 10 november 2013 09:55 schreef ProjSkippy het volgende:
Trouwens, even wat anders. Bevalhoudingen, hebben jullie je daar al in verdiept?

Ik had in m'n hoofd dat de meesten toch liggend gaan, maar mijn VK zei dat dat eigenlijk geen goede houding is. Volgens haar moest ik me er maar even in verdiepen. Maar Google is not my beste vriend (behalve voor horror) dus ik tief het gewoon gelijk hier neer.

Waar kiezen jullie voor en waarom?
Ik ben bij Lotte liggend bevallen. Dat was zoals het "hoorde" vond ik dus was ook niet bereid iets anders te proberen.

Bij Noah was ik actiever. Staan tijdens de weeen, met 8cm nog door het ziekenhuis "moeten" lopen (alternatief was een rolstoel..) en ben uiteindelijk op mn knieen bevallen. Die houding vond ik qua persen fijner, maar toen hij er was vond ik het stom. Doordat het zo snel ging had ik geen tijd m naar voren te halen bij de laatste wee en hij lag dus achter me. Ik kon me niet omdraaien daardoor en was een gedoe met baby weer naar voren brengen, omdraaien en dan terechtkomen in een sloot vruchtwater.

Ik weet niet wat ik dit keer kies. Gewoon wat op dat moment goed voelt denk ik...
Lotte!
Noah!
pi_133102469
Ben benieuwd Limone of het doorzet.

Toch nog een paar uurtjes kunnen slapen vannacht. "Helaas" moest ik er vroeg uit om op te passen, maar 4 maand oud jochie is ook wel heel schattig O+
pi_133102501
Morning! Heerlijk uitgeslapen hier en niet gedroomd. Wel gisteren heel de avond een soort trilling down under. Geen pijn en verder niks...

Katten voor nu uit de babykamer, maar ze slapen wel op ons bed en in de kledingkast.... Kinderwagen vinden ze niet interessant. Box bewust niet opgezet, want ik weet dat ze daar in gaan liggen. Verder weten we nog niet hoe we t gaan doen. Ik hoop dat we niet zo spastisch ermee om hoeven gaan. En opmerkingen over wiegendood zijn niet aardig...

Eerlijkgezegd denk ik dat we 1 verzorgende kat hebben en 1 aandachtskat. Dus maar ff kijken hoe dat gaat lopen...
pi_133102518
Ja, heb gelijk twee gepakt. Het ebt nu langzaam weg. Bah

Opmlimango nu veel mama licious trouwens. Nog geen lid? Pb me!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_133102537
Bij Julian moest ik liggend bevallen in het ziekenhuis, aan de CTG.
Geen idee hoe ik het straks ga doen, als ik thuis kan bevallen misschien op bed liggend, of een baarkruk hoor je ook wel positieve verhalen over. De zwaartekracht werkt dan in ieder geval mee.

http://www.geboortecentrumwonderwereld.nl/baarkruk
pi_133102581
Zeer positieve verhalen over baarkruk gehoord. Maar al moet het staand langs het bed, het kind moet er toch uit.
  zondag 10 november 2013 @ 10:23:14 #227
30252 Soempie
Procreating
pi_133102589
Ohh, nachtelijk roddeluurtje gemist. :'(

Sunshine en LaLouchi, gefeliciteerd! *O*

Limone, spannend!

Hier hebben we uit voorzorg de katten wel uit de slaapkamers gehouden. De haren wilde ik niet bij de baby (en ook niet meer bij ons in bed) en ik wilde het risico gewoon niet lopen dat ze op hem zouden gaan liggen. In de box deden we 's nachts ballonnen of folie, omdat ze er anders wel lekker in lagen te pitten.

Vorige bevalling was liggend en dat ging voor mij prima, maar tijdens het opvangen van de weeën had ik toch wel graag gehad dat ik rond kon lopen, tegen een muur kon steunen of ergens overheen kon hangen. Ging alleen niet vanwege alle draadjes en snoertjes.
pi_133102593
quote:
16s.gif Op zondag 10 november 2013 08:35 schreef Limone het volgende:
Ik had vannacht twee weeën en toen diarree en daarna heb ik heerlijk geslapen. }:|

Nu wakker rommelt het wel behoorlijk, maar zonder regelmaat. Dit gaat nog wel even duren, denk ik. Dus houd de " :% " nog even binnen!

Het waren wel weeën volgens het boekje. Ze trokken echt als een golf over mijn buik. O+
Spannend!
pi_133102610
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 10:19 schreef nummer_zoveel het volgende:
Bij Julian moest ik liggend bevallen in het ziekenhuis, aan de CTG.
Geen idee hoe ik het straks ga doen, als ik thuis kan bevallen misschien op bed liggend, of een baarkruk hoor je ook wel positieve verhalen over. De zwaartekracht werkt dan in ieder geval mee.

http://www.geboortecentrumwonderwereld.nl/baarkruk
Hey das mijn praktijk!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_133102635
Chanty spannende dag vandaag. Gaat vast helemaal leuk worden!

Katten heb ik geen ervaring mee.

Bij mn eerste ben ik ook liggend bevallen. Maar ik lag dan ook aan de ctg en het infuus ivm inleiding. Nu wil ik de baarkruk wel proberen maar op zich heb ik geen grote voorkeur voor een bepaalde houding. Zie wel wat er gebeurd.

Net samen met mn kleuter gedouched maar dat was toch een beetje te inspannend. Gevolg sterren zien en hoofdpijn. Misschien dat ik zo toch maar ff de verloskundige bel om mn bloeddruk te laten checken. Bij mn oudste had ik ook eerst 2 hele goede dagen en daarna in eens een hoge bloeddruk.
pi_133102689
Overigens waren mijn katten doodsbang voor baby sjaak. Heaumeaus

Baarkruk vond ik niet heel erg prettig. Uiteindelijk werd het liggend op bed ivm toeters en bellen.

En moet maar even niet lezen. Las "net samen met mijn kleuter getoucheerd". 8)7
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  zondag 10 november 2013 @ 10:36:30 #232
52229 Chanty
pi_133102740
Over een half a anderhalf uur zijn ze er. Foto staat. Heb het lijstje toch nog gevonden *O* valt echt heel erg op vind ik :D
pi_133102754
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 10:36 schreef Chanty het volgende:
Over een half a anderhalf uur zijn ze er. Foto staat. Heb het lijstje toch nog gevonden *O* valt echt heel erg op vind ik :D
Waar heb je het neergezet? Tussen de andere foto's, een eigen plekje op de kast...?
pi_133102759
Haha momo dat lijkt me niet heel erg verantwoord :)

Verloskundige komt einde van de ochtend ff langs om mn bloeddruk te checken. We zullen t zien. Dus nu maar rustig op de bank hangen
pi_133102765
Doe maar rustig aan martine, ik ben benieuwd :)
pi_133102783
*O* burdie half jaar zwanger!

Boks met iedereen met maagzuur hier. Mag ik al bijna weer slapen :O?
Vanaf vier u al wakker..
Nou ja, vanmiddag maar even powernap.

Oh, en hier twee keer liggend bevallen. Saai hè? :P

Burdie, één keer raden wat ik vandaag aan heb. Tis grijs.
  zondag 10 november 2013 @ 10:59:14 #237
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133103135
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 10:39 schreef flowerbox het volgende:
Burdie, één keer raden wat ik vandaag aan heb. Tis grijs.
Leuk, zit 'ie goed? Ik had gisteren zn zwarte zusje aan O+.

Limone, spannend *O*.

Chanty, ben zo benieuwd naar de reacties ;).

Bevalhoudingen. Niet bijzonder in verdiept nog, maar ik las een tijdje terug in een tijdschrift dat liggend bevallen onnatuurlijk is en vooral handig voor de vlos/gyn. Het schijnt zelf zo te zijn dat vrouwen die liggend bevallen grotere kans hebben op inscheuren, inknippen en/of een kunstverlossing. Het is daarom echt iets wat ik tzt bespreekbaar ga maken. (Ik zal eens zoeken of ik het artikel nog kan vinden, en hem onder de scanner leggen.)

[ Bericht 0% gewijzigd door Burdie op 10-11-2013 11:48:01 ]
KuikenGuppy
pi_133103159
Flowerbox: ik weet niet of je de tip al eens gehad hebt, maar heb jr al een geprobeerd om het hoofdeinde van je bed een klein beetje omhoog te zetten? Het hoeft maar een maar centimeter en het zorgt ervoor dat je slokdarm iets helt zodat het maagzuur niet omhoog kan lopen.

Voor het voorstel rondje. .. k ben 33, getrouwd. En dit is ons eerste kindje We wonen in het noorden van het land. We hebben twee poezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door DagenNachtdromer op 10-11-2013 11:07:35 ]
  zondag 10 november 2013 @ 11:02:18 #239
52229 Chanty
pi_133103198
Op de vensterbank direct naast de bank tussen de plantjes en beeldjes :D dus je zit er echt met je neus naast.
  zondag 10 november 2013 @ 11:03:33 #240
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_133103216
Mijn instelling is ook 'ik kijk wel hoe ik de weeën wil opvangen. Ik doe wat ik op dat moment prettig vind (en mogelijk is). Maar de VK wilde dat ik echt over de houding bij de persweeën ging nadenken, omdat liggend dus niet goed zou zijn.

Bedankt voor jullie antwoorden tot nu toe!

(En Linda, dat klinkt niet prettig/mooi nee.)
  zondag 10 november 2013 @ 11:03:52 #241
52229 Chanty
pi_133103223
Veel mensen met veel katten hier O+
pi_133103375
Inderdaad heel veel katten mensen hier! Zijn er ook meiden met ervaring met vuile buitenkatten? Die van ons komen steeds met vieze modderpoten binnen gelopen, en we denken dat er een een wondje aan haar poot heeft. De andere kat heeft blaasontsteking. Mijn man wil me nu niks meer laten aanraken, en ik mag overal waar de katten zijn geweest ook niet meer schoonmaken, doet hij wel. Is het nou echt zo gevaarlijk?
pi_133103487
Volgens mij moet je alleen oppassen met stront.

Die van mij zijn luxe beesies. Nooit een stap buiten gezet.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_133103493
Bij de eerste heb ik in het begin van de ontsluiting veel op m'n zij gelegen en daarna staand over het bed heen gehangen. Ik moest ook elke drie weeën plassen, dus staan was praktischer :+ Persen heb ik in halfzit gedaan, ik kon namelijk geen kant meer op na het toucheren (ivm bekkenklachten). Maar het was gewoon prima op dat moment.
Voor deze keer weet ik het niet. In m'n bevalplan staat dat ik zelf mijn houding kies. Ik merk het wel, ik ken de opties ;) Handen en knieën lijkt me heel fijn. En bonus: ik heb nog niet eerder hoeven hechten na een bevalling op handen en knieen :P
Linda, dat klinkt meer als onervarenheid van je zorgverlener met die houding. Kind tussen de benen naar voren (als moeder hem al niet zelf aanpakt), schone mat en omdraaien.
pi_133103537
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:16 schreef DJMomo het volgende:
Volgens mij moet je alleen oppassen met stront.

Die van mij zijn luxe beesies. Nooit een stap buiten gezet.
Hahaha, lekker geformuleerd! Hier mogen ze alleen in de tuin. Alleen hebben we wel 1 wildzeiker, die we in de gaten moeten houden.
pi_133103839
Je weet natuurlijk nooit waar die beesten in gaan staan toch?
  zondag 10 november 2013 @ 11:39:47 #247
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_133103954
Wij hebben geen poezenbeesten, wel een eigenwijze meneer Snuggles (konijn)! :)

Wij zijn gister grandioos verwend door mijn schoonouders!
Ze hadden de echo foto's nog niet gezien, dus gingen we maar langs :)
Kwam mijn schoonmoeder met een heel pakket de woonkamer inschuiven:

We kregen een wipstoeltje met daarin een pakket met allemaal zelf gemaakte dingetjes O+
Een paar slofjes, een stoffen bal, een deurhanger, slabbetjes, rompertjes, een knisperboekje ..

Echt zoooo lieffffff ! O+ O+ O+
pi_133104094
Ojee, ik word een beetje The Woman Who Cried Labour.. :D :')

Ik heb nu vooral een beurs ongesteldheids-gevoel.. Maar niets geen noemenswaardige krampen.

Van iedereen krijg ik de tip om er vooral niet te veel mee bezig te zijn. Hoe doe je dat?!? Ik vind het zo spannend! :s) 8)7 w/ *O*

Mocht dit nog weken gaan duren, ben ik helemaal kapot :')
pi_133104149
Chanty, veel plezier en succes zo! Ben je niet bang dat je, zodra ze binnen zijn, gaat schreeuwen: KIJK DAAR!! DIE FOTOOO!!11!1!!1 :P
  zondag 10 november 2013 @ 11:50:35 #250
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133104223
Limone, ga lekker koekjes bakken! Die tip heb ik hier vaker voorbij zien komen. Ben je lekker ontspannen met iets anders bezig waardoor de tijd sneller gaat en je hebt of lekkere koekjes voor jezelf, of lekkere koekjes voor de kraamvisite ;).
KuikenGuppy
pi_133104236
quote:
17s.gif Op zondag 10 november 2013 11:47 schreef Limone het volgende:
Chanty, veel plezier en succes zo! Ben je niet bang dat je, zodra ze binnen zijn, gaat schreeuwen: KIJK DAAR!! DIE FOTOOO!!11!1!!1 :P
:7
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  zondag 10 november 2013 @ 11:54:18 #252
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_133104299
quote:
17s.gif Op zondag 10 november 2013 11:47 schreef Limone het volgende:
Als ik mijn ogen sluit, zie ik zo'n reactie nog net niet voor me hahaha :)
pi_133104646
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:11 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Inderdaad heel veel katten mensen hier! Zijn er ook meiden met ervaring met vuile buitenkatten? Die van ons komen steeds met vieze modderpoten binnen gelopen, en we denken dat er een een wondje aan haar poot heeft. De andere kat heeft blaasontsteking. Mijn man wil me nu niks meer laten aanraken, en ik mag overal waar de katten zijn geweest ook niet meer schoonmaken, doet hij wel. Is het nou echt zo gevaarlijk?
Waar ben je bang voor?
pi_133104853
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 11:50 schreef Burdie het volgende:
Limone, ga lekker koekjes bakken! Die tip heb ik hier vaker voorbij zien komen. Ben je lekker ontspannen met iets anders bezig waardoor de tijd sneller gaat en je hebt of lekkere koekjes voor jezelf, of lekkere koekjes voor de kraamvisite ;).
Ja! Alles staat klaar voor de geboorte cupcakes! Ik waggel naar de keuken!
pi_133104864
Het was bij mij meer snelheid als onervarenheid. 6min na binnenkomst op de kamer was hij er. De vk piepte alleen nog: ik heb bog geen handschoenen aan. Tja..sorry..te laat. :+

Ik zit in de speedy boarding rij te wachten tot ik mn vliegtuig in mag. Ben benieuwd hoe kreupel ik ben na de vlucht in zon rotstoeltje :')
Lotte!
Noah!
  zondag 10 november 2013 @ 12:19:54 #256
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133104963
Oh, katten bij de baby zou ik dus echt niet doen. Ook niet in/op mijn eigen bed trouwens, ik vind dat vies :@.
KuikenGuppy
  zondag 10 november 2013 @ 12:20:25 #257
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133104986
Goede reis Linda, waar ga je naartoe?
KuikenGuppy
pi_133105126
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:20 schreef Burdie het volgende:
Goede reis Linda, waar ga je naartoe?
Naar Nederland ;)

Chanty, veel plezier met vertellen!

Limone..ben benieuwd of het doorzet!
Lotte!
Noah!
pi_133105280
Ik zal jullie trouwens even delen in mijn ervaring met de geboortecupcakes:

Ik kwam vorige week dit recept tegen en zag het al helemaal voor me met roze sprinkles. Ik heb nu 5 verschillende batches gemaakt en ben tot de conclusie gekomen dat het effect waarschijnlijk leuker is met blauwe sprinkles:

• Roze/witte muisjes: werkt niet, geen kleur.
• Roze/witte muisjes op een andere manier in het beslag gedaan: werkt niet, geen kleur.
• Roze sprinkles: te licht.
• Rode sprinkles: te donker.
• Alles door elkaar: ranzig gezicht (quote: het lijkt wel bloed).

Nu doe ik wel gewone cupcakes met roze botercreme en daarover roze/witte muisjes..

Nou, dat was het weer! Doe er jullie voordeel mee ;)
pi_133105735
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 11:45 schreef Limone het volgende:
Ojee, ik word een beetje The Woman Who Cried Labour.. :D :')

Ik heb nu vooral een beurs ongesteldheids-gevoel.. Maar niets geen noemenswaardige krampen.

Van iedereen krijg ik de tip om er vooral niet te veel mee bezig te zijn. Hoe doe je dat?!? Ik vind het zo spannend! :s) 8)7 w/ *O*

Mocht dit nog weken gaan duren, ben ik helemaal kapot :')
De spanning is hier ook om te snijden,
maar misschien duurt het nog tijden
Ik blijf maar naar dit topic turen,
vergeet je me niet een (digitaal) geboortekaartje te sturen?

Er komt in elk geval een mooie tijd aan,
ik heb die tijd ook nog vers in mijn geheugen staan.
Dit was de laatste prenatale hint,
de volgende is pas met je mooie kind.

Toi toi toi

Je Santa
pi_133105965
Lieve Citrus,
Zomaar een hint voor gratus!
En voor een extra hint,
doe ik wel mijn best op dat kind!

O+
pi_133106070
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:06 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Waar ben je bang voor?
Mijn man is heel erg bang dat ik toxoplasmose of een of andere bacterie van ze oploop en een miskraam krijg. Hij heeft op z'n knieën de hele kamer gedweild met een sopje met dettol. ( wat mij weer aan het huilen maakte, want hij is zo lief!)
pi_133106711
Limone!! Mooie babydag vandaag hoor :Y
pi_133107040
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 13:24 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Limone!! Mooie babydag vandaag hoor :Y
Ja! Vind ik ook!

Ik las je post nog. Wat een liefde! Jammer dat het drinken nog niet zo goed lukt en dat ze veel spuugt, maar ik kan niet wachten! Zijn jullie al thuis?
pi_133107143
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 12:58 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

Mijn man is heel erg bang dat ik toxoplasmose of een of andere bacterie van ze oploop en een miskraam krijg. Hij heeft op z'n knieën de hele kamer gedweild met een sopje met dettol. ( wat mij weer aan het huilen maakte, want hij is zo lief!)
Zo lang je de kattenbak niet schoonmaakt en handschoenen aan doet als je in de tuin werkt zal het wel meevallen, toch? :)
pi_133108199
quote:

[..]

Toxoplasmose is een darmparasiet die met name bij kittens voorkomt. Vandaar het advies om niet in aanraking met kattenpoep te komen. Dit is, hoewel lief, ook een flinke tik overdreven van je man ;)
pi_133108367
Ik wil me eigenlijk morgen in gaan schrijven bij een VK, is dat veel te vroeg? Want ik ben pas ong 5 weken zwanger.. als ik van mijn laatste menstruatie van 4 oktober uitga.
pi_133108398
quote:

[..]

Mijn nicht is er heilig van overtuigd dat je als zwangere gewoon rauw vlees mag eten.. Ze probeert het nog net niet door mn strot te douwen, hele discussie zelfs op mn facebook.. Toch zou ik op geen enkele manier het risico willen lopen om deze parasiet binnen te krijgen... Lief van je man dus dat ie daar aan denkt! O+
pi_133108598
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 13:36 schreef Limone het volgende:

[..]

Ja! Vind ik ook!

Ik las je post nog. Wat een liefde! Jammer dat het drinken nog niet zo goed lukt en dat ze veel spuugt, maar ik kan niet wachten! Zijn jullie al thuis?
Ja we mochten vrijdagmorgen al naar huis. En het drinken gaat sinds vandaag ook beter :)
pi_133109018
Wat fijn dat het goed gaat Bla.

Limone doe jij de truck nog eens voor misschien wil mijn baby dat dan ook wel proberen. Ik zeg 10 november is een hele mooie verjaardag!

DNdromer wel erg lief van je man dat hij zo bezorgd is. Maar dit lijkt me inderdaad iets te veel van het goede hoor.

De verloskundige is net langs geweest en alles was helemaal oké. Bloeddruk was zelfs lager als normaal nu was hij maar 110/70. Waar hij afgelopen donderdag 130/75 was. Hartslag van Muk was mooi constant en hij is nu helemaal ingedaald. Ze heeft nog wel wat urine mee genomen voor de extra check [s]dat hoor ik straks van dr[/s] urine was helemaal schoon. Dinsdag gaan we gewoon weer op de reguliere controle. Voel me nu zo'n aansteller :@ heb haar helemaal voor niks laten komen, maar ben gewoon heel bang voor weer een herhaling van wat ik bij mn oudste had. En dan met die nare ervaringen van LE erbij in mn hoofd trek ik misschien nu te snel aan de bel. De VK zei dat dit absoluut geen probleem was en dat ik gewoon weer moest bellen als ik dacht dat er wat aan de hand zou kunnen zijn.

Vandaag ook weer wat harde buiken mogen ervaren, maar helaas nog geen weeën. Ben zo benieuwd naar ons kleine mannetje en naar hoe onze oudste in eens een grote broer zal zijn. O+

Hoe gaat het met de baksels Limone?

Chanty ben heel benieuwd naar de reactie van je ouders op het grote nieuws
pi_133109311
Meiden, ff een vraagje... Ik heb net de CB test gedaan om te kijken hoever ik ben en er staat 2-3. Maar als ik op de verpakking kijk, staat bij 2-3 4-5 zwangerschapsduur bepaald door de huisarts.

Misschien een heul stomme vraag hoor, maar ben ik nu al ruim een maand zwanger?
pi_133109579
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 14:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
Meiden, ff een vraagje... Ik heb net de CB test gedaan om te kijken hoever ik ben en er staat 2-3. Maar als ik op de verpakking kijk, staat bij 2-3 4-5 zwangerschapsduur bepaald door de huisarts.

Misschien een heul stomme vraag hoor, maar ben ik nu al ruim een maand zwanger?
Je zwangerschap rekent vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie dus dat kan goed kloppen ja ;).
pi_133109729
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 14:59 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Je zwangerschap rekent vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie dus dat kan goed kloppen ja ;).
Is dat niet best wel gek? Zo'n beetje van, oh als ik toch al aan het begin zwanger was waar heb ik dan op de helft zo mijn best voor gedaan ;)

Waarom eigenlijk niet uitgaan van een zwangerschap van 38 weken, en beginnen met rekenen twee wekrn na laatste menstruatie.
pi_133109734
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 14:59 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Jeutje, ik ben nog bezig met bijkomen van het goeie nieuws en dan ben ik al (ruim) een maand!
Vind het wel vreemd dat ik zwangerschapssymptomen heb na het testen (afgelopen vrijdag) en ervoor nog niet echt. Al wist ik dat ik zwanger was op een 1 of andere manier, heel vreemd...
pi_133109765
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 15:04 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

Is dat niet best wel gek? Zo'n beetje van, oh als ik toch al aan het begin zwanger was waar heb ik dan op de helft zo mijn best voor gedaan ;)

Waarom eigenlijk niet uitgaan van een zwangerschap van 38 weken, en beginnen met rekenen twee wekrn na laatste menstruatie.
Ja dat vraag ik me dus ook af...
pi_133109780
Sunshine, nee de bevruchting is zo'n 2 tot 3 weken geleden. Maar de zwangerschap wordt gerekend vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Dus eigenlijk krijg je de eerst 2 weken cadeau en ben dus niet echt zwanger.

Lalouch bellen kan altijd met de verloskundige dan heb je al een afspraak staan. Maar dit zal het proces denk ik niet versnellen je zal je eerste afspraak pas rond 8 weken hebben. Tenminste dat is hier de regel maar verschilt per praktijk.
pi_133109828
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 15:04 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

*breekt in*
Heb er wel over gelezen, het rekenen vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie is meer een handigheidje. Het moment van de eisprong is vaak heel lastig te bepalen immers.
pi_133110027
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 15:07 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

*breekt in*
Heb er wel over gelezen, het rekenen vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie is meer een handigheidje. Het moment van de eisprong is vaak heel lastig te bepalen immers.
Hm dat klinkt wel aannemelijk :)
pi_133110793
Maar vanaf wanneer heeft kindje dan een bloedband met de moeder? Is dat 6 weken van 1e dag cyclus? Of 6 weken vanaf daadwerkelijke bevruchting?
  zondag 10 november 2013 @ 15:44:17 #280
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133110941
Volgens mij reken je simpelweg niet meer vanaf de bevruchting, omdat je bijna nooit weet wanneer dit exact is geweest. Alles wordt, zodra je zwanger bent, gerekend vanaf 1e dag laatste menstruatie.
  zondag 10 november 2013 @ 16:27:42 #281
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_133112636
Linda, goede vlucht gehad?

--

Sunshine, was jij nou ook degene die na 14 rondes zwanger was? Toen nooit in verdiept? :@ Ook nooit een app bijgehouden oid?

Maar, het werkt dus zoals iedereen aangeeft.

--

Limone: zijn je cupcakes al mislukt? >:)
pi_133112692
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 16:27 schreef ProjSkippy het volgende:

--

Sunshine, was jij nou ook degene die na 14 rondes zwanger was? Toen nooit in verdiept? :@ Ook nooit een app bijgehouden oid?

--

Ja dat was ik :) Nee, nooit in verdiept :@ Wel in een heleboel andere dingen hoor ;)
  zondag 10 november 2013 @ 16:36:49 #283
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_133113082
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 16:28 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ja dat was ik :) Nee, nooit in verdiept :@ Wel in een heleboel andere dingen hoor ;)
Verder ook geen apps gebruikt trouwens? :)

Ik had bij mij ook altijd gezworen dat ik me er weinig mee bezig ging houden, maar ik was wel verliefd op mijn app waarin ik mijn cyclus bij kon houden O+.

SPOILER
pi_133113961
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 14:17 schreef LaLouchi het volgende:
Ik wil me eigenlijk morgen in gaan schrijven bij een VK, is dat veel te vroeg? Want ik ben pas ong 5 weken zwanger.. als ik van mijn laatste menstruatie van 4 oktober uitga.
Gewoon doen, dan staat de afspraak en is het contact gelegd.
pi_133114667
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 16:27 schreef ProjSkippy het volgende:

--

--

Ja, ik wel. Babys vonden het niet zo relaxed geloof ik. Paar harde buiken en heb ze de hele vlucht niet gevoeld.

Chanty, hoe reageerde je ouders?

Fijn dat alles ok was Martine!
Lotte!
Noah!
pi_133114785
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 16:36 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Verder ook geen apps gebruikt trouwens? :)

Ik had bij mij ook altijd gezworen dat ik me er weinig mee bezig ging houden, maar ik was wel verliefd op mijn app waarin ik mijn cyclus bij kon houden O+.

SPOILER
Nee ook geen apps. Het enige wat ik gebruikt heb zijn ovutesten. Ik had ze de laatste maand van trekpleister omdat ik CB te duur vind. Ik vond de ovutesten van trekpleister echt bagger; na 4 x testen nog steeds positief. Maar toch juist in die maand zwanger geworden O+
pi_133114941
Hallo welkom nieuwe zwangeren!! *O*

Chanty ook ik ben heel benieuwd naar de reactie van je ouders :) En hoe lang het duurde :P

Martine fijn dat alles goed is!

Hier een beetje hoofdpijn, gram pcm ingenomen en een boswandeling gemaakt waar ik geen last meer had. Heb zelfs 20 meter gerend :') met als gevolg een pijn die ik nooit eerder had, in mijn onderbuik en liezen
Nu we weer binnen zijn begint hoofdpijn weer langzaam op te komen. Heel irritant!
pi_133115342
Welkom nieuwe zwangeren en natuurlijk gefeliciteerd *O*

Spannend Limone!!

Chanty heeft je moeder inmiddels het fotolijstje ontdekt, en hoe waren de reacties?

Burdie een half jaar zwanger *O*

*O* voor de goede nachten en -O- voor de rotnachten en bi klachten

Kim wat een mooi moment O+

Hier gister het kamertje geverfd, is nu zo goed als klaar. Alleen nog plinten leggen en ombouw om de radiator maken.
Vorige week vanalles gekocht bij Babypark, oa babykamer, en het liefst heb ik dat nu hier zodat we kunnen zien hoe het allemaal staat! Maar ja, ff geduld nog :s)
Heeft iemand hier ervaring met bestellen bij www.mdfboom.nl ?
pi_133115407
Lekker rustig aan doen mabawa!

Gaan er nog meer nieuwe meiden meedoen aan moeders voor moeders?

Wat zijn eigenlijk de ervaringen met moeders voor moeders? Hoeveel liter verwachten ze van je? (dat klinkt gek) is het een beetje vol te houden?
pi_133115418
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 10:25 schreef DJMomo het volgende:

[..]

Hey das mijn praktijk!
Dat was mijn praktijk ook :o.

Weeën opvangen ging het makkelijkst als ik voorovergebogen zat met mijn voeten steunend op een voetenbankje. Eerste persweeën moest ik liggend opvangen op mijn rechterzij, dat was heel rot.

Persen ben ik begonnen op een baarkruk, maar het lukte me niet om goed kracht te zetten. Tussen de weeën door kon ik ook niet lekker ontspannen, dus na 3-4x persen, ben ik ermee gekapt. Daarna 'gewoon' liggend op bed, werkte voor mij beter :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133115545
Hoe wert dat met zon baarkruk? Als ik nu naar de wc.moet en kracht moet zetten heb ik in zwangere toestand altijd een enorme.druk op mn doos en het wordt dan ook heel hard, alsof mn spieren opzwellen ofzo...lijkt me geen fijn gevoel bij een bevalling...of is de drukverdeling bik zon baarkruk anders?
Lotte!
Noah!
pi_133115794
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 17:36 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Dat was mijn praktijk ook :o.

Weeën opvangen ging het makkelijkst als ik voorovergebogen zat met mijn voeten steunend op een voetenbankje. Eerste persweeën moest ik liggend opvangen op mijn rechterzij, dat was heel rot.

Persen ben ik begonnen op een baarkruk, maar het lukte me niet om goed kracht te zetten. Tussen de weeën door kon ik ook niet lekker ontspannen, dus na 3-4x persen, ben ik ermee gekapt. Daarna 'gewoon' liggend op bed, werkte voor mij beter :).
Buv!?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_133115890
Dit verdient een eigen post:

*O* *O* *O* *O*

We hebben een naam!

weliswaar de tweede, dus nog niet de roepnaam, maar hey, je moet ergens beginnen!

*O* *O* *O* *O*
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_133116134
Hmm dat gevoel ken ik niet Linda. Ik kan nu natuurlijk zeggen dat bevallen sowieso niet fijn voelt, maar daar was je zelf ook wel al achter denk ik :P ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133116694
Ff een egopost er gebeurt wat in mn lijf. Het rommelt al een tijdje, harde buiken en wat krampachtig gevoel. Nog geen weeën maar volgens mij is de kleine man zn koffer al aan het pakken. Straks ff eten en mn zoon op tijd naar bed brengen en wie weet komt het op gang. Spannend!
  zondag 10 november 2013 @ 18:17:12 #296
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_133116912
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 17:36 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Lekker rustig aan doen mabawa!

Gaan er nog meer nieuwe meiden meedoen aan moeders voor moeders?

Wat zijn eigenlijk de ervaringen met moeders voor moeders? Hoeveel liter verwachten ze van je? (dat klinkt gek) is het een beetje vol te houden?
Ik mag niet meer helaas ivm een bloedtransfusie na mijn ma/mk vorig jaar.
Ik vnd het goed te doen. En alles is welkom! Als je werkt heb je minder dan thuiszittende vrouwen, dat is nou eenmaal zo. Maar alle beetjes helpen! Ik had het geluk dat bij onze icsi de pregnyl er weer was, er is een hele tijd tekort geweest....
  zondag 10 november 2013 @ 18:18:53 #297
30252 Soempie
Procreating
pi_133116959
quote:

[..]

Of je gewoon niet van de vloer laten eten, aldus Wiebel (man). :+ :Y)

Wel heel schattig van je man trouwens.

quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 18:08 schreef martine1984 het volgende:
Ff een egopost er gebeurt wat in mn lijf. Het rommelt al een tijdje, harde buiken en wat krampachtig gevoel. Nog geen weeën maar volgens mij is de kleine man zn koffer al aan het pakken. Straks ff eten en mn zoon op tijd naar bed brengen en wie weet komt het op gang. Spannend!
Wat spannend Martine! *O*
  zondag 10 november 2013 @ 18:19:10 #298
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_133116970
Spannend Martine! Hier begon de bevallingvan onze jongste ook nadat de oudste lekker op bed lag....
pi_133116990
Martine! *O*
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_133117007
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 18:17 schreef Hobbesje het volgende:

[..]

Ik mag niet meer helaas ivm een bloedtransfusie na mijn ma/mk vorig jaar.
Ik vnd het goed te doen. En alles is welkom! Als je werkt heb je minder dan thuiszittende vrouwen, dat is nou eenmaal zo. Maar alle beetjes helpen! Ik had het geluk dat bij onze icsi de pregnyl er weer was, er is een hele tijd tekort geweest....
Daarom is het voor mij een heel goed idee om te doen, ik zit thuis en plas op het moment heel veel ;) en als er al een tekort was van dat medicijn is het helemaal belangrijk!
pi_133117166
Dicht!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')