abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 november 2013 @ 18:19:43 #76
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133052028
Coco wat fijn *O*.

En dank, nu wil ik ook oliebollen :(.

Hier is de voortuin weer netjes, ik lijk wel gek met dit weer tuinieren :').
KuikenGuppy
pi_133052070
Ik wil ook meedoen met te grote baby. Groei was 1 dag voor op mijn termijn. Kwam door zijn buik. Omnomnom :P

Mijn dochter vond het overigens nodig om met handje naast hoofd geboren te worden. Liep ook alleen een schaafwond op.

Fijne uitslag coco *O*
pi_133052806
Coco wat een fijn nieuws! *O*

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:13 schreef Cwen het volgende:

[..]

Oh sorry hoor, maar ik vind dit zo'n onzin worden! Er zijn hier in dit topic al zoveel meiden in de gaten gehouden of zelfs ingeleid ivm grote baby, die uiteindelijk helemaal niet mega waren! 3500 gram is het gemiddelde, wat is nou het probleem elke keer?

Ik ben overigens met 42+1 bevallen van een kindje van 4500 gram en dat was echt geen drama. Het formaat van het kindje is echt niet per sé bepalend!
Mja, het nauwkeurig schatten van het gewicht is moeilijk. Van de NVOG:

Verschillende auteurs hebben laten zien dat de gemiddelde fout tussen het geschatte foetale gewicht en het geboortegewicht, onafhankelijk van de methode (echo of palpatie), rond de 10-20 % is. Een derde trimester echo heeft een sensitiviteit van 60 % voor de predictie van macrosomie (> 4500 gram).

Wat ik kan vinden over de risico's (NL tijdschrift voor geneeskunde, 2004): Macrosomie verhoogt de kans op schouderdystocie, geboortetrauma, lagere Apgar-scores en perinatale sterfte.

Maar geen idee hoe hoog die risico's zijn en ik weet ook niet of het dan helpt om bijvoorbeeld met 38 weken in te leiden.

Volgende week hoor ik vast meer bij de gyn. (8> In elk geval gaat het niet alleen om de groei, maar ook om de vraag of ik toch niet zwangerschapsdiabetes heb.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_133053362
Het punt is, het kan wel een verhoogde kans geven, maar er is heel weinig bekend over de grootte van die kans. Een deel ligt ook aan je bouw, of het je eerste kindje is of niet, etc. De moeilijkheid die ik heb met dat inleiden is dat het een opwekking is in een lichaam met een kindje dat er nog niet klaar voor is. Om een goede inschatting te maken moeten m.i. ook de cijfers van risico's van vroegere inleiding meegenomen worden.

Diabetes is uiteraard wel een complicatie, maar dat geeft dan toch een andere situatie.
Home is where the O+ is...
pi_133059322
Maar dat neemt een gynaecoloog toch ook mee in zijn overwegingen, lijkt me? Dat de verloskundige zegt dat inleiden een mogelijkheid kan zijn, wil niet zeggen dat dat ook zomaar gebeurt. Er wordt in eerste instantie alleen extra gemeten en o.a. op zwangerschapssuiker getest.

Ik vind het juist fijn dat ze het in de gaten houden. Die normen zijn er niet voor niets. Natuurlijk kun je je onterecht zorgen gaan maken, maar het kan ook de andere kant op. Ik zou niet graag degene zijn bij wie er toch iets mis gaat.

Wat dat betreft vind ik het nu wel spannend. Mijn 2e pastte niet door mijn bekken met haar krappe 8 pond. Ben benieuwd hoe het dit keer gaat...
pi_133059752
Wie is er hier trouwens ingeleid vanwege een grote baby?
  vrijdag 8 november 2013 @ 21:24:31 #82
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133059996
Ik zóu ingeleid worden ivm grootte, maar toen draaide meneer en werd de reden van inleiding laat draaien + nooit ingedaald.

Geschatte grootte bij 36w3d 3600gr en bij 40w4d ( :+) 4800gr.
Uiteindelijk woog hij 3900gr bij 41w2d.
pi_133060231
Maar pas met ruim 41 weken, dus... :) Dan heb je het niet echt meer over een kind dat niet klaar is om geboren te worden, vind ik.

Wel een enorm afwijkende meting trouwens, een kilo verschil!
  vrijdag 8 november 2013 @ 21:31:57 #84
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133060382
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 21:28 schreef Cantare het volgende:
Maar pas met ruim 41 weken, dus... :) Dan heb je het niet echt meer over een kind dat niet klaar is om geboren te worden, vind ik.

Wel een enorm afwijkende meting trouwens, een kilo verschil!
Ze wilden me niet langer laten doorlopen dan 41w, schijnt protocol te zijn hier bij grote baby's :)

Ja..gelukkig hadden alle vk's die zijn gewicht hadden geschat op de hand gelijk :P
pi_133060510
Hoor je wel vaker he, dat het op de hand schatten accurater is dan via echo's.
(bij mij zaten ze er 200 gram naast, maar dat is op 2 kilo nog best veel)
pi_133060880
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 21:12 schreef Cantare het volgende:
Maar dat neemt een gynaecoloog toch ook mee in zijn overwegingen, lijkt me?
Als ik de richtlijnen zo doorlees maken ze -met de informatie en studies waar ze zich op kunnen baseren- inderdaad wel een zorgvuldige afweging.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_133061039
Wanneer moet je naar de gyn Soempie?
Zou wel balen zijn als je weer ingeleid zou worden. Had je eventueel nog thuis willen bevallen?
pi_133061199
DND, volgens mij had ik je nog geen welkom geheten. Welkom!

Nikki, BAM! Goed bezig :D *O*

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:03 schreef Burdie het volgende:
Heb je het stotend aangebracht?
Gniffel /puber :')

....saar huilt! even stoppen met bijlezen & posten dus
pi_133061318
voor de as meisjesmama's die al een kleine poppenmoeder in huis hebben:

http://www.hema.nl/winkel(...)nhuis/poppenkleding-(15130025)

O+
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_133061458
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 november 2013 21:42 schreef Kyara het volgende:
Wanneer moet je naar de gyn Soempie?
Zou wel balen zijn als je weer ingeleid zou worden. Had je eventueel nog thuis willen bevallen?
Donderdag, dus ze kan nog even doorgroeien. :Y)

Het wordt denk ik een ziekenhuis bevalling. Ik wist niet wat ik wilde, maar Wiebel vindt het een prettig idee dat daar zo ingegrepen kan worden als er iets niet goed gaat. Maar als het uit zichzelf begint kunnen we altijd nog kijken wat we doen, natuurlijk.
pi_133062182
En ik durf het bijna niet te zeggen, maar een inleiding lijkt me ergens ook wel weer fijn. :@ Natuurlijk is het helemaal niet fijn, omdat het betekent dat er risico's zijn voor de baby als ze langer blijft zitten en een inleiding brengt ook risico's met zich mee... Maar, ik heb het al eens ervaren en het komt niet plotseling, dat idee geeft veel rust.

Ik wacht even op de shitstorm. :')
pi_133062747
Soempie ik begrijp dat wel hoor. Dan weet je wel meer waar je aan toe bent. Lijkt mij ergens wel weer handig dan kan ik de oppas voor mn oudste regelen. Geef niet graag dingen uit handen en hou er van om alles te plannen.
pi_133062802
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 21:44 schreef Cocotrimonium het volgende:
DND, volgens mij had ik je nog geen welkom geheten. Welkom!

Nikki, BAM! Goed bezig :D *O*

[..]

Gniffel /puber :')

....saar huilt! even stoppen met bijlezen & posten dus
Dank je!

Ik lees ook een puberale gniffel, nice!
pi_133062921
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 22:09 schreef martine1984 het volgende:
Soempie ik begrijp dat wel hoor. Dan weet je wel meer waar je aan toe bent. Lijkt mij ergens wel weer handig dan kan ik de oppas voor mn oudste regelen. Geef niet graag dingen uit handen en hou er van om alles te plannen.
Dat schoot ook door m'n hoofd, maar ik wilde het niet noemen. :D

Als ik een thuisbevalling had gehad, dan had dat waarschijnlijk m'n voorkeur gehad. Het is bekend en een natuurlijke bevalling daar kan ik me nu niet veel bij voorstellen. 8)7
pi_133063017
Zo, even met Saartje geknuffeld, en nu ligt ze weer lekker te slapen O+ Over een uurtje ga ik ook langzaam richting mijn bed, pak ik haar dan lekker bij me *;

Anyhoo, verder met bijlezen :Y

Soemps, nog steeds een meisje :+

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:51 schreef DagenNachtdromer het volgende:
wanneer wordt het nou echt? de test was positief, maar voor de rest voel ik nog helemaal niks. vlinders in mijn buik elke keer dat ik er aan denk maar dat zijn de zenuwen ;)

wanneer komen de kwaaltjes en de dikke buik?
Ik vind nog steeds regelmatig echt een vreemd idee. Zo van "Oh ja, ik ben écht zwanger :D ". Ben nu 14w3d, heb al een aardige buik, mijn borsten beginnen te groeien, ik ben heel veel misselijk geweest (dat gaat nu gelukkig beter), ben nog altijd best snel/veel moe, heb een kleine alien gezien op de echo, vandaag goede uitslag van de combinatietest gehad en nog steeds 'voel' ik me niet echt zwanger :+

Ik wéét wel dat ik zwanger ben, maar ik voel me niet écht heel anders dan normaal. Hetzelfde, maar dan alleen met dikkere pens ofzo. Ben wel heel blij, en als ik eraan denk dan is het ook echt van "yay!". Maar zelfs met kwaaltjes en dikke pens, is het nog niet altijd echt, zeg maar. Vind het lastig om uit te leggen :+

Als ik de beeb ga voelen, dan wordt het voor mij pas een heel stuk echter. Niet toffer, of leuker, of geweldiger, maar bewuster ofzo. Nu heb ik dat (dat ik me even 100% besef dat ik zwanger ben) bijvoorbeeld als ik even met de doppler naar het hartje luister.

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:23 schreef Soempie het volgende:
Nou, volgende week donderdag naar de gyn en daarvoor de glucosetolerantietest ( ieuw. :r).
Benieuwd naar wat de gyn te vertellen heeft. En yuk! Dat lijkt me ook echt helemaal niks.
Bij Saar hebben ze ook even gedacht dat ik zwangerschapssuiker zou hebben, maar daar hebben ze steeds alleen bloed geprikt om dat te testen. Nooit het beroemde drankje hoeven drinken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:30 schreef Enfermera het volgende:
Oh en hier lijkt, lijkt de misselijkheid iets minder te worden... *klopt af* :o vanochtend geen zetpil en tot nu toe gaat het nog goed!
Oh, nou, ik hoop voorzichtig met je mee :*

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:32 schreef Enfermera het volgende:
Het schijnt idd dat de maat van het kind ook niet bepaald of je ingeknipt moet worden oid.
Die van mij was ook heel gemiddeld, en die kon er überhaupt niet uit.

Oh, en ze werd ook heel groot geschat. Steeds op de p95. Uiteindelijk was ze 51cm en iets van 3400gram. Heel gemiddeld dus.

NoBoNo, eerste setjes O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 22:00 schreef Soempie het volgende:
En ik durf het bijna niet te zeggen, maar een inleiding lijkt me ergens ook wel weer fijn. :@
Ik ben niet ingeleid, en bij mij was de ks ook niet vooraf gepland. Máár, ik doe wel mee met het afwijken van wat 'normaal' is. Ik zou namelijk het liefst gewoon een (geplande) keizersnede willen.
pi_133063132
Ik heb me de vorige keer weken druk gemaakt over hoe we dat met onze oudste moesten doen - tot aan wakker liggen toe - dus ik kan me er best wat bij voorstellen, hoor. :)

Ik wil heeeeeeel graag via de natuurlijke weg bevallen, maar hoe groter het kind wordt, hoe kleiner die kans is. Alleen inleiden doen ze volgens mij niet na een keizersnede. Dus tsja. Ik ga voor de spontane bevalling met 38 weken van een kind van 7,5 pond. :P
pi_133063144
martine, jij na een goede nacht al wat meer rust in je hoofd over de beslissing: afwachten of mogelijk inleiden?
pi_133063436
Waarom zou je het liefst een keizersnede willen, Coco?
pi_133063521
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 22:22 schreef Cantare het volgende:
Waarom zou je het liefst een keizersnede willen, Coco?
Wilde ik net vragen.

Bij jouw eerste was het een natuurlijke bevalling en bij de tweede een ks, Cantare?
  vrijdag 8 november 2013 @ 22:24:50 #100
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133063563
Ik begrijp je wel ergens Soempie. Beetje in het bekende blijven, dat idee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')