abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133104236
quote:
17s.gif Op zondag 10 november 2013 11:47 schreef Limone het volgende:
Chanty, veel plezier en succes zo! Ben je niet bang dat je, zodra ze binnen zijn, gaat schreeuwen: KIJK DAAR!! DIE FOTOOO!!11!1!!1 :P
:7
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  zondag 10 november 2013 @ 11:54:18 #252
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_133104299
quote:
17s.gif Op zondag 10 november 2013 11:47 schreef Limone het volgende:
Chanty, veel plezier en succes zo! Ben je niet bang dat je, zodra ze binnen zijn, gaat schreeuwen: KIJK DAAR!! DIE FOTOOO!!11!1!!1 :P
Als ik mijn ogen sluit, zie ik zo'n reactie nog net niet voor me hahaha :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_133104646
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:11 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Inderdaad heel veel katten mensen hier! Zijn er ook meiden met ervaring met vuile buitenkatten? Die van ons komen steeds met vieze modderpoten binnen gelopen, en we denken dat er een een wondje aan haar poot heeft. De andere kat heeft blaasontsteking. Mijn man wil me nu niks meer laten aanraken, en ik mag overal waar de katten zijn geweest ook niet meer schoonmaken, doet hij wel. Is het nou echt zo gevaarlijk?
Waar ben je bang voor?
pi_133104853
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 11:50 schreef Burdie het volgende:
Limone, ga lekker koekjes bakken! Die tip heb ik hier vaker voorbij zien komen. Ben je lekker ontspannen met iets anders bezig waardoor de tijd sneller gaat en je hebt of lekkere koekjes voor jezelf, of lekkere koekjes voor de kraamvisite ;).
Ja! Alles staat klaar voor de geboorte cupcakes! Ik waggel naar de keuken!
pi_133104864
Het was bij mij meer snelheid als onervarenheid. 6min na binnenkomst op de kamer was hij er. De vk piepte alleen nog: ik heb bog geen handschoenen aan. Tja..sorry..te laat. :+

Ik zit in de speedy boarding rij te wachten tot ik mn vliegtuig in mag. Ben benieuwd hoe kreupel ik ben na de vlucht in zon rotstoeltje :')
Lotte!
Noah!
  zondag 10 november 2013 @ 12:19:54 #256
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133104963
Oh, katten bij de baby zou ik dus echt niet doen. Ook niet in/op mijn eigen bed trouwens, ik vind dat vies :@.
KuikenGuppy
  zondag 10 november 2013 @ 12:20:25 #257
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133104986
Goede reis Linda, waar ga je naartoe?
KuikenGuppy
pi_133105126
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:20 schreef Burdie het volgende:
Goede reis Linda, waar ga je naartoe?
Naar Nederland ;)

Chanty, veel plezier met vertellen!

Limone..ben benieuwd of het doorzet!
Lotte!
Noah!
pi_133105280
Ik zal jullie trouwens even delen in mijn ervaring met de geboortecupcakes:

Ik kwam vorige week dit recept tegen en zag het al helemaal voor me met roze sprinkles. Ik heb nu 5 verschillende batches gemaakt en ben tot de conclusie gekomen dat het effect waarschijnlijk leuker is met blauwe sprinkles:

• Roze/witte muisjes: werkt niet, geen kleur.
• Roze/witte muisjes op een andere manier in het beslag gedaan: werkt niet, geen kleur.
• Roze sprinkles: te licht.
• Rode sprinkles: te donker.
• Alles door elkaar: ranzig gezicht (quote: het lijkt wel bloed).

Nu doe ik wel gewone cupcakes met roze botercreme en daarover roze/witte muisjes..
:')

Nou, dat was het weer! Doe er jullie voordeel mee ;)
pi_133105735
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 11:45 schreef Limone het volgende:
Ojee, ik word een beetje The Woman Who Cried Labour.. :D :')

Ik heb nu vooral een beurs ongesteldheids-gevoel.. Maar niets geen noemenswaardige krampen.

Van iedereen krijg ik de tip om er vooral niet te veel mee bezig te zijn. Hoe doe je dat?!? Ik vind het zo spannend! :s) 8)7 w/ *O*

Mocht dit nog weken gaan duren, ben ik helemaal kapot :')
De spanning is hier ook om te snijden,
maar misschien duurt het nog tijden
Ik blijf maar naar dit topic turen,
vergeet je me niet een (digitaal) geboortekaartje te sturen?

Er komt in elk geval een mooie tijd aan,
ik heb die tijd ook nog vers in mijn geheugen staan.
Dit was de laatste prenatale hint,
de volgende is pas met je mooie kind.

Toi toi toi

Je Santa
pi_133105965
Lieve Citrus,
Zomaar een hint voor gratus!
En voor een extra hint,
doe ik wel mijn best op dat kind!

O+
pi_133106070
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:06 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Waar ben je bang voor?
Mijn man is heel erg bang dat ik toxoplasmose of een of andere bacterie van ze oploop en een miskraam krijg. Hij heeft op z'n knieën de hele kamer gedweild met een sopje met dettol. ( wat mij weer aan het huilen maakte, want hij is zo lief!)
pi_133106711
Limone!! Mooie babydag vandaag hoor :Y
pi_133107040
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 13:24 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Limone!! Mooie babydag vandaag hoor :Y
Ja! Vind ik ook!

Ik las je post nog. Wat een liefde! Jammer dat het drinken nog niet zo goed lukt en dat ze veel spuugt, maar ik kan niet wachten! Zijn jullie al thuis?
pi_133107143
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 12:58 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

Mijn man is heel erg bang dat ik toxoplasmose of een of andere bacterie van ze oploop en een miskraam krijg. Hij heeft op z'n knieën de hele kamer gedweild met een sopje met dettol. ( wat mij weer aan het huilen maakte, want hij is zo lief!)
Zo lang je de kattenbak niet schoonmaakt en handschoenen aan doet als je in de tuin werkt zal het wel meevallen, toch? :)
pi_133108199
quote:

[..]

Toxoplasmose is een darmparasiet die met name bij kittens voorkomt. Vandaar het advies om niet in aanraking met kattenpoep te komen. Dit is, hoewel lief, ook een flinke tik overdreven van je man ;)
pi_133108367
Ik wil me eigenlijk morgen in gaan schrijven bij een VK, is dat veel te vroeg? Want ik ben pas ong 5 weken zwanger.. als ik van mijn laatste menstruatie van 4 oktober uitga.
In life, every ending is a new beginning..
pi_133108398
quote:

[..]

Mijn nicht is er heilig van overtuigd dat je als zwangere gewoon rauw vlees mag eten.. Ze probeert het nog net niet door mn strot te douwen, hele discussie zelfs op mn facebook.. Toch zou ik op geen enkele manier het risico willen lopen om deze parasiet binnen te krijgen... Lief van je man dus dat ie daar aan denkt! O+
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_133108598
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 13:36 schreef Limone het volgende:

[..]

Ja! Vind ik ook!

Ik las je post nog. Wat een liefde! Jammer dat het drinken nog niet zo goed lukt en dat ze veel spuugt, maar ik kan niet wachten! Zijn jullie al thuis?
Ja we mochten vrijdagmorgen al naar huis. En het drinken gaat sinds vandaag ook beter :)
pi_133109018
Wat fijn dat het goed gaat Bla.

Limone doe jij de truck nog eens voor misschien wil mijn baby dat dan ook wel proberen. Ik zeg 10 november is een hele mooie verjaardag!

DNdromer wel erg lief van je man dat hij zo bezorgd is. Maar dit lijkt me inderdaad iets te veel van het goede hoor.

De verloskundige is net langs geweest en alles was helemaal oké. Bloeddruk was zelfs lager als normaal nu was hij maar 110/70. Waar hij afgelopen donderdag 130/75 was. Hartslag van Muk was mooi constant en hij is nu helemaal ingedaald. Ze heeft nog wel wat urine mee genomen voor de extra check [s]dat hoor ik straks van dr[/s] urine was helemaal schoon. Dinsdag gaan we gewoon weer op de reguliere controle. Voel me nu zo'n aansteller :@ heb haar helemaal voor niks laten komen, maar ben gewoon heel bang voor weer een herhaling van wat ik bij mn oudste had. En dan met die nare ervaringen van LE erbij in mn hoofd trek ik misschien nu te snel aan de bel. De VK zei dat dit absoluut geen probleem was en dat ik gewoon weer moest bellen als ik dacht dat er wat aan de hand zou kunnen zijn.

Vandaag ook weer wat harde buiken mogen ervaren, maar helaas nog geen weeën. Ben zo benieuwd naar ons kleine mannetje en naar hoe onze oudste in eens een grote broer zal zijn. O+

Hoe gaat het met de baksels Limone?

Chanty ben heel benieuwd naar de reactie van je ouders op het grote nieuws
pi_133109311
Meiden, ff een vraagje... Ik heb net de CB test gedaan om te kijken hoever ik ben en er staat 2-3. Maar als ik op de verpakking kijk, staat bij 2-3 4-5 zwangerschapsduur bepaald door de huisarts.

Misschien een heul stomme vraag hoor, maar ben ik nu al ruim een maand zwanger?
pi_133109579
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 14:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
Meiden, ff een vraagje... Ik heb net de CB test gedaan om te kijken hoever ik ben en er staat 2-3. Maar als ik op de verpakking kijk, staat bij 2-3 4-5 zwangerschapsduur bepaald door de huisarts.

Misschien een heul stomme vraag hoor, maar ben ik nu al ruim een maand zwanger?
Je zwangerschap rekent vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie dus dat kan goed kloppen ja ;).
pi_133109729
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 14:59 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Je zwangerschap rekent vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie dus dat kan goed kloppen ja ;).
Is dat niet best wel gek? Zo'n beetje van, oh als ik toch al aan het begin zwanger was waar heb ik dan op de helft zo mijn best voor gedaan ;)

Waarom eigenlijk niet uitgaan van een zwangerschap van 38 weken, en beginnen met rekenen twee wekrn na laatste menstruatie.
pi_133109734
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 14:59 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Jeutje, ik ben nog bezig met bijkomen van het goeie nieuws en dan ben ik al (ruim) een maand!
Vind het wel vreemd dat ik zwangerschapssymptomen heb na het testen (afgelopen vrijdag) en ervoor nog niet echt. Al wist ik dat ik zwanger was op een 1 of andere manier, heel vreemd...
pi_133109765
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 15:04 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

Is dat niet best wel gek? Zo'n beetje van, oh als ik toch al aan het begin zwanger was waar heb ik dan op de helft zo mijn best voor gedaan ;)

Waarom eigenlijk niet uitgaan van een zwangerschap van 38 weken, en beginnen met rekenen twee wekrn na laatste menstruatie.
Ja dat vraag ik me dus ook af...
pi_133109780
Sunshine, nee de bevruchting is zo'n 2 tot 3 weken geleden. Maar de zwangerschap wordt gerekend vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Dus eigenlijk krijg je de eerst 2 weken cadeau en ben dus niet echt zwanger.

Lalouch bellen kan altijd met de verloskundige dan heb je al een afspraak staan. Maar dit zal het proces denk ik niet versnellen je zal je eerste afspraak pas rond 8 weken hebben. Tenminste dat is hier de regel maar verschilt per praktijk.
pi_133109828
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 15:04 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

*breekt in*
Heb er wel over gelezen, het rekenen vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie is meer een handigheidje. Het moment van de eisprong is vaak heel lastig te bepalen immers.
pi_133110027
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 15:07 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

*breekt in*
Heb er wel over gelezen, het rekenen vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie is meer een handigheidje. Het moment van de eisprong is vaak heel lastig te bepalen immers.
Hm dat klinkt wel aannemelijk :)
pi_133110793
Maar vanaf wanneer heeft kindje dan een bloedband met de moeder? Is dat 6 weken van 1e dag cyclus? Of 6 weken vanaf daadwerkelijke bevruchting?
  zondag 10 november 2013 @ 15:44:17 #280
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133110941
Volgens mij reken je simpelweg niet meer vanaf de bevruchting, omdat je bijna nooit weet wanneer dit exact is geweest. Alles wordt, zodra je zwanger bent, gerekend vanaf 1e dag laatste menstruatie.
  zondag 10 november 2013 @ 16:27:42 #281
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_133112636
Linda, goede vlucht gehad?

--

Sunshine, was jij nou ook degene die na 14 rondes zwanger was? Toen nooit in verdiept? :@ Ook nooit een app bijgehouden oid?

Maar, het werkt dus zoals iedereen aangeeft.

--

Limone: zijn je cupcakes al mislukt? >:)
pi_133112692
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 16:27 schreef ProjSkippy het volgende:

--

Sunshine, was jij nou ook degene die na 14 rondes zwanger was? Toen nooit in verdiept? :@ Ook nooit een app bijgehouden oid?

--

Ja dat was ik :) Nee, nooit in verdiept :@ Wel in een heleboel andere dingen hoor ;)
  zondag 10 november 2013 @ 16:36:49 #283
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_133113082
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 16:28 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ja dat was ik :) Nee, nooit in verdiept :@ Wel in een heleboel andere dingen hoor ;)
Verder ook geen apps gebruikt trouwens? :)

Ik had bij mij ook altijd gezworen dat ik me er weinig mee bezig ging houden, maar ik was wel verliefd op mijn app waarin ik mijn cyclus bij kon houden O+.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133113961
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 14:17 schreef LaLouchi het volgende:
Ik wil me eigenlijk morgen in gaan schrijven bij een VK, is dat veel te vroeg? Want ik ben pas ong 5 weken zwanger.. als ik van mijn laatste menstruatie van 4 oktober uitga.
Gewoon doen, dan staat de afspraak en is het contact gelegd.
pi_133114667
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 16:27 schreef ProjSkippy het volgende:

--

--

Ja, ik wel. Babys vonden het niet zo relaxed geloof ik. Paar harde buiken en heb ze de hele vlucht niet gevoeld.

Chanty, hoe reageerde je ouders?

Fijn dat alles ok was Martine!
Lotte!
Noah!
pi_133114785
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 16:36 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Verder ook geen apps gebruikt trouwens? :)

Ik had bij mij ook altijd gezworen dat ik me er weinig mee bezig ging houden, maar ik was wel verliefd op mijn app waarin ik mijn cyclus bij kon houden O+.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee ook geen apps. Het enige wat ik gebruikt heb zijn ovutesten. Ik had ze de laatste maand van trekpleister omdat ik CB te duur vind. Ik vond de ovutesten van trekpleister echt bagger; na 4 x testen nog steeds positief. Maar toch juist in die maand zwanger geworden O+
pi_133114941
Hallo welkom nieuwe zwangeren!! *O*

Chanty ook ik ben heel benieuwd naar de reactie van je ouders :) En hoe lang het duurde :P

Martine fijn dat alles goed is!

Hier een beetje hoofdpijn, gram pcm ingenomen en een boswandeling gemaakt waar ik geen last meer had. Heb zelfs 20 meter gerend :') met als gevolg een pijn die ik nooit eerder had, in mijn onderbuik en liezen
Nu we weer binnen zijn begint hoofdpijn weer langzaam op te komen. Heel irritant!
pi_133115342
Welkom nieuwe zwangeren en natuurlijk gefeliciteerd *O*

Spannend Limone!!

Chanty heeft je moeder inmiddels het fotolijstje ontdekt, en hoe waren de reacties?

Burdie een half jaar zwanger *O*

*O* voor de goede nachten en -O- voor de rotnachten en bi klachten

Kim wat een mooi moment O+

Hier gister het kamertje geverfd, is nu zo goed als klaar. Alleen nog plinten leggen en ombouw om de radiator maken.
Vorige week vanalles gekocht bij Babypark, oa babykamer, en het liefst heb ik dat nu hier zodat we kunnen zien hoe het allemaal staat! Maar ja, ff geduld nog :s)
Heeft iemand hier ervaring met bestellen bij www.mdfboom.nl ?
pi_133115407
Lekker rustig aan doen mabawa!

Gaan er nog meer nieuwe meiden meedoen aan moeders voor moeders?

Wat zijn eigenlijk de ervaringen met moeders voor moeders? Hoeveel liter verwachten ze van je? (dat klinkt gek) is het een beetje vol te houden?
pi_133115418
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 10:25 schreef DJMomo het volgende:

[..]

Hey das mijn praktijk!
Dat was mijn praktijk ook :o.

Weeën opvangen ging het makkelijkst als ik voorovergebogen zat met mijn voeten steunend op een voetenbankje. Eerste persweeën moest ik liggend opvangen op mijn rechterzij, dat was heel rot.

Persen ben ik begonnen op een baarkruk, maar het lukte me niet om goed kracht te zetten. Tussen de weeën door kon ik ook niet lekker ontspannen, dus na 3-4x persen, ben ik ermee gekapt. Daarna 'gewoon' liggend op bed, werkte voor mij beter :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133115545
Hoe wert dat met zon baarkruk? Als ik nu naar de wc.moet en kracht moet zetten heb ik in zwangere toestand altijd een enorme.druk op mn doos en het wordt dan ook heel hard, alsof mn spieren opzwellen ofzo...lijkt me geen fijn gevoel bij een bevalling...of is de drukverdeling bik zon baarkruk anders?
Lotte!
Noah!
pi_133115794
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 17:36 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Dat was mijn praktijk ook :o.

Weeën opvangen ging het makkelijkst als ik voorovergebogen zat met mijn voeten steunend op een voetenbankje. Eerste persweeën moest ik liggend opvangen op mijn rechterzij, dat was heel rot.

Persen ben ik begonnen op een baarkruk, maar het lukte me niet om goed kracht te zetten. Tussen de weeën door kon ik ook niet lekker ontspannen, dus na 3-4x persen, ben ik ermee gekapt. Daarna 'gewoon' liggend op bed, werkte voor mij beter :).
Buv!?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_133115890
Dit verdient een eigen post:

*O* *O* *O* *O*

We hebben een naam!

weliswaar de tweede, dus nog niet de roepnaam, maar hey, je moet ergens beginnen!

*O* *O* *O* *O*
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_133116134
Hmm dat gevoel ken ik niet Linda. Ik kan nu natuurlijk zeggen dat bevallen sowieso niet fijn voelt, maar daar was je zelf ook wel al achter denk ik :P ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133116694
Ff een egopost er gebeurt wat in mn lijf. Het rommelt al een tijdje, harde buiken en wat krampachtig gevoel. Nog geen weeën maar volgens mij is de kleine man zn koffer al aan het pakken. Straks ff eten en mn zoon op tijd naar bed brengen en wie weet komt het op gang. Spannend!
  zondag 10 november 2013 @ 18:17:12 #296
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_133116912
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 17:36 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Lekker rustig aan doen mabawa!

Gaan er nog meer nieuwe meiden meedoen aan moeders voor moeders?

Wat zijn eigenlijk de ervaringen met moeders voor moeders? Hoeveel liter verwachten ze van je? (dat klinkt gek) is het een beetje vol te houden?
Ik mag niet meer helaas ivm een bloedtransfusie na mijn ma/mk vorig jaar.
Ik vnd het goed te doen. En alles is welkom! Als je werkt heb je minder dan thuiszittende vrouwen, dat is nou eenmaal zo. Maar alle beetjes helpen! Ik had het geluk dat bij onze icsi de pregnyl er weer was, er is een hele tijd tekort geweest....
  zondag 10 november 2013 @ 18:18:53 #297
30252 Soempie
Procreating
pi_133116959
quote:

[..]

Of je gewoon niet van de vloer laten eten, aldus Wiebel (man). :+ :Y)

Wel heel schattig van je man trouwens.

quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 18:08 schreef martine1984 het volgende:
Ff een egopost er gebeurt wat in mn lijf. Het rommelt al een tijdje, harde buiken en wat krampachtig gevoel. Nog geen weeën maar volgens mij is de kleine man zn koffer al aan het pakken. Straks ff eten en mn zoon op tijd naar bed brengen en wie weet komt het op gang. Spannend!
Wat spannend Martine! *O*
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zondag 10 november 2013 @ 18:19:10 #298
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_133116970
Spannend Martine! Hier begon de bevallingvan onze jongste ook nadat de oudste lekker op bed lag....
pi_133116990
Martine! *O*
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_133117007
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 18:17 schreef Hobbesje het volgende:

[..]

Ik mag niet meer helaas ivm een bloedtransfusie na mijn ma/mk vorig jaar.
Ik vnd het goed te doen. En alles is welkom! Als je werkt heb je minder dan thuiszittende vrouwen, dat is nou eenmaal zo. Maar alle beetjes helpen! Ik had het geluk dat bij onze icsi de pregnyl er weer was, er is een hele tijd tekort geweest....
Daarom is het voor mij een heel goed idee om te doen, ik zit thuis en plas op het moment heel veel ;) en als er al een tekort was van dat medicijn is het helemaal belangrijk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')